Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 70.860 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:16
quote:
JasperE schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:05:
Waarom hebben ze die quicklaunch knoppen toch zo ver uit elkaar gezet :? Zelfs als je ze op klein instelt
Da's geen Quicklaunch, dat zijn programma's die je vastpint op je taskbar.

Even rechtsklikken op je taskbar, Toolbars, New Toolbar..., userprofile\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch & selecteren - dan heb je de oude vertrouwde Quicklaunch weer :)

Ik vind die gepinde programma's maar niets...maar goed, ik was in eerste instantie ook geen fan van het nieuwe startmenu van XP - even wennen dus :)

brederodekater wijzigde deze reactie 12-05-2009 00:13 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10-12 22:47
quote:
TheVMaster schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:41:
[...]

Nope :+ Reken op ergens in augustus....

[...]

Eh...Holiday Season = KERST in de VS. Ik wet niet hoor...als hij in augustus in de winkel moet liggen moeten ze dus NU beginnen met persen van de disks...hehe...

Ik zeg ....augustus RTM......23 oktober in de winkel :+ (uiterlijk)
Ooooh, is dat Kerst... zeker weten? Dan zal je wel gelijk gaan krijgen.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nietniks
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2009
quote:
brederodekater schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:10:
[...]

Even rechtsklikken op je taskbar, Toolbars, New Toolbar..., userprofile\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch & selecteren - dan heb je de oude vertrouwde Quicklaunch weer :)

Ik vind die gepinde programma's maar niets...maar goed, ik was in eerste instantie ook geen fan van het nieuwe startmenu van XP - even wennen dus :)
Ik vind het wel wat hebben. Het is wel ff wennen. maar een randje eromheen betekend dat ie aktief is. En de buroblad ziet er ook opgeruimder uit, oke dat kon ook met een snelkoppeling in vista of xp. Maar ik vind het dus wel wat hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bigfooter
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-11 13:13
quote:
bigfooter schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:13:
Een klein dingetje wat ik maar niet kan vinden in windows7 is wanneer ik liveTV kijk in mediacenter. Ik niet 5 seconden kan skippen ( >| ) of terug springen ( |< ) met timeshift. Dit werkte in Vista trouwens wel goed.

Wat wel lukt is vooruitspoelen ( >> ) en uiteraard terugspoelen ( << ).

Iemand een idee om dit te fixen of is dit een feuture van windows7.
Ik heb het antwoord zelf gevonden op het forum van windows technet. Het probleem doet zich alleen voor bij IRtrans modules.
quote:
I found a fix (workaround) for people who use irtrans software:

Modify the app.cfg file in the remotes sub-directory. my path is C:\Program Files\IRTrans\remotes\

Look for section [APP]MEDIACENTER and replace NEXT and PREV with:

NEXT [KEY]\CTRLF
PREV [KEY]\CTRLB

save the file and restart the irtrans software.

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01:26

cocico

Citroën DS 23 IE

Ik krijg de RC niet op mijn Medion MD8818 geïnstalleerd: ik krijg de 0x00000124 error, die zou te maken hebben met mijn nVidia grafische kaart of processor. Soit, ik denk niet dat ik er veel moeite voor doe om dat opgelost te krijgen.

Omdat ik toch graag eens Windows 7 zou draaien, vraag ik me af of het werkbaar zou zijn om 'm te installeren op mijn oude laptop:

-AMD Athlon M 2000+
-768 MB RAM
-60 GB HD
-32 MB grafische kaart S3 (dus maximum DX 7 denk ik)

Zou de RC willen installeren op deze laptop? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07-12 15:55

BdK9001

50cc Prutser

quote:
Woohooo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:49:
Werkt idd allemaal erg goed moet ik zeggen.
Ik word alleen helemaal gestoord van het "Start Navigation" geluid in IE8 elke keer als ik op een link klik :X
die kan je gewoon uitzetten bij je Sound options :) (dat ze dat geluid trouwens niet eens een keer veranderd hebben sinds XP :P)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 29-10 21:21

DJ-Visto

Aye aye, sir!

quote:
cocico schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:12:
Ik krijg de RC niet op mijn Medion MD8818 geïnstalleerd: ik krijg de 0x00000124 error, die zou te maken hebben met mijn nVidia grafische kaart of processor. Soit, ik denk niet dat ik er veel moeite voor doe om dat opgelost te krijgen.

Omdat ik toch graag eens Windows 7 zou draaien, vraag ik me af of het werkbaar zou zijn om 'm te installeren op mijn oude laptop:

-AMD Athlon M 2000+
-768 MB RAM
-60 GB HD

Zou de RC willen installeren op deze laptop? Alvast bedankt!
Gaat denk ik wel aangezien het ook op een P2 kan :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-08 13:40
Klopt het dat als je na een bepaalde datum een systeem met Vista koopt (of een laptop) dat je dan recht hebt op een gratis upgrade naar Windows 7? En zo ja, vanaf welke datum is dat dan?

Ik dacht dat hier iets over in de startpost stond maar ik zie het niet staan ...

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Wat ik begrepen heb, 1 maand voordat het uitkomt, dus in die maand kopen >>> recht op upgrade...

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik krijg de hibernate optie niet meer in het lijstje in het startmenu nu ik de RC gebruik. Bij vorige beta's ging dat wel prima middels bijvoorbeeld deze how-to http://www.intowindows.co...nate-option-in-windows-7/

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 01:26

cocico

Citroën DS 23 IE

quote:
DJ-Visto schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:20:
[...]

Gaat denk ik wel aangezien het ook op een P2 kan :9
Eigen ervaring mee? En is dat nog een beetje werkbaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 07-12 04:30
quote:
Airdack schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:31:
Klopt het dat als je na een bepaalde datum een systeem met Vista koopt (of een laptop) dat je dan recht hebt op een gratis upgrade naar Windows 7? En zo ja, vanaf welke datum is dat dan?

Ik dacht dat hier iets over in de startpost stond maar ik zie het niet staan ...
Dat klopt, waarschijnlijk vanaf 1 juli: Link Ze doen dit om te voorkomen dat mensen gaan wachten met een pc kopen. Zo'n free upgrade doen ze iig al vanaf windows 95 en begint meestal een kwartaal van te voren, wat weer klopt met de aankondiging van Acer om in oktober een windows 7 pc te hebben.

Terror wijzigde deze reactie 12-05-2009 10:31 (22%)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
quote:
[b][message=31931737,noline]
-AMD Athlon M 2000+
-768 MB RAM
-60 GB HD
ik draai het zelf op een Celeron 2,2ghz laptop, 512MB ram en een ingebouwde intel videokaart..

werkt goed.

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koendt
  • Laatst online: 05-12 23:14
quote:
brederodekater schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:10:
[...]

Het gepin heb ik ook gelijk zoveel mogelijk vermeden, zeker voor bv. live messenger.
Zelf had ik een 'custom' quick launch menu door een nieuwe werkbalk te maken naar een map en daar gewoon snelkoppelingen in te zetten, werkt ook ;-)

De RC staat op mijn EEE 1000H en op mijn desktop. De desktop heeft nog een dual-boot met Vista, maar deze gaat er binnenkort af denk ik. Sinds het installeren van 7 ben ik namelijk nog niet een x terug gegaan op Vista. Moet alleen nog testen hoe het zit met een enkel spel wat ik af en toe speel. Voor mijn desktop heb ik geen extra drivers moeten installeren en voor de 1000H alleen de ACPI drivers (en om die werkend te krijgen moest ik de videokaart drivers ook opnieuw doen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10-12 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Omdat dit topic zo giga-snel groeit, en mijn Google-skillz niet toereikend zijn (ik vind juist te veel om allemaal door te nemen...) stel ik hier de vraag:

Onder XP werkt stand-by perfect; de pc gaat uit en met de powerknop gaat 'ie weer aan, en is binnen 5 seconden gebruiksklaar.
Onder Win7 RC x64 werken zowel Sleep als Hibernate niet goed; bij Sleep gaat de pc uit, en weer aan, en weer uit en weer aan en weer uit en weer aan en weer... afijn, je snapt het. Dit gebeurt ong. iedere 5-10 seconden. Via Hibernate gaat de pc uit, en 10 sec. later weer aan, maar dit keer start hij gewoon helemaal opnieuw op!

Ik wil gewoon de standby functie zoals die ook onder XP zat (dat is Sleep dus???)!
Maar hoe?

Specs:
Gigabyte GA-P35-DS3P rev 1.1
Intel Core2Duo E8400
MSI Geforce GTX260 OC
2x2GB OCZ Vista Gold Edition PC2-6400
Samsung HD103UJ
Cooler Master Real Power 520W
Lian-Li PC-7F
(geen DVD- of floppydrive)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-12 15:34
Je kunt in je EventViewer vaak wel vinden waardoor je PC aan gaat.

Bij mij gaat ie vaak aan omdat er iets op een USB-poort de PC wakker maakt. Nu heb ik bij m'n muis al aangegeven dat ie de computer niet wakker mag maken, maar toch gaat ie vaak nog aan. Ben er dus nog niet helemaal uit.

En in MediaCenter mis ik nu het menu waarin Uitzendinggemist staat. Ik heb daar alleen de optie 'Extras'. Misschien ergens een landinstelling?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10-12 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
maikel schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:45:
Je kunt in je EventViewer vaak wel vinden waardoor je PC aan gaat.

Bij mij gaat ie vaak aan omdat er iets op een USB-poort de PC wakker maakt. Nu heb ik bij m'n muis al aangegeven dat ie de computer niet wakker mag maken, maar toch gaat ie vaak nog aan. Ben er dus nog niet helemaal uit.

En in MediaCenter mis ik nu het menu waarin Uitzendinggemist staat. Ik heb daar alleen de optie 'Extras'. Misschien ergens een landinstelling?
Oké, kun je misschien kort aangeven waar ik e.e.a. kan vinden? Ik heb geen ervaring met Vista, dus het is allemaal nogal nieuw voor me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10-12 21:55
Ik dacht ff kijken naar de game (Crysis Warhead 64-bit DX9, Gamer) performance van W7:
Hardware: E8400, 8GB, GTX285.

Windows 7 RC 64-bit vs XP64 met de laatste NVidia WHQL drivers.

Valt mij toch tegen, W7 is toch zo'n 15-20% langzamer dan Windows XP64.

Als je DX10 kiest dan kakt de performance nog verder in :'(
Ik ga toch echt niet over voordat de performance toch minimaal gelijk is.

Hoe zijn de ervaringen met andere games?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-12 15:34
quote:
woelders schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:50:
[...]

Oké, kun je misschien kort aangeven waar ik e.e.a. kan vinden? Ik heb geen ervaring met Vista, dus het is allemaal nogal nieuw voor me.
In je start-menu kun je tegenwoordig ook zoeken. Als je daar 'Event Viewer' intypt, zul je 'm waarschijnlijk wel vinden. Dan bij je Windows-logs kijken bij 'Application' of 'System'. Daar staan al je events in. De events betreffende het sleep/wake-up-gebeuren, hebben een 'source' (een van de kolommen) met iets van 'power' in de naam. Waarschijnlijk kun je ze zo wel vinden.

En als je dit doet vlak nadat je PC automatisch wakker is geworden, staan ze bijna bovenaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:03
quote:
mdcobra schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:54:
Ik heb zelf als eerste testje 3Dmark06 gedraaid (want ik kom van XP) en daar was de score van Win7 ongeveer 0,1% langzamer dan mijn XP sp3 installatie benchmark die ik had gedaan toen ik een verse XP had.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwitje
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 03-01-2011
ik vind de uitvoeren optie niet meer in startmenu ?of zie ik erover ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:06
quote:
nitwitje schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:40:
Moet je even aanzetten in de opties van startmenu, of win-r

Non taken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:45
quote:
mdcobra schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:54:
Ik dacht ff kijken naar de game (Crysis Warhead 64-bit DX9, Gamer) performance van W7:
Hardware: E8400, 8GB, GTX285.

Windows 7 RC 64-bit vs XP64 met de laatste NVidia WHQL drivers.

Valt mij toch tegen, W7 is toch zo'n 15-20% langzamer dan Windows XP64.

Als je DX10 kiest dan kakt de performance nog verder in :'(
Ik ga toch echt niet over voordat de performance toch minimaal gelijk is.

Ik deel jou ervaring. Was in 3dmark06 ruim 15% lager in Win7-64 dan in xp 32-bit sp3. Beide met 185,5 driver van Nvidia.

Dus direct Win7 er weer af gegooid. Jammer, want het gevoel in win 7 is veel strakker. Maar qua performance in games? Lekker op xp blijven :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:23
quote:
TheVMaster schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:38:
[...]

Eh...jij vraagt of je binnen XPM hardware-assisted-features kunt krijgen, dat XPM dat draait binnen Windows 7...die draait binnen een VirtualBox..wat weer draait op OSX 10.5? 8)7 8)7 Volgens mij gaat dat niet werken....
Check, want volgens mij wil dat wel gewoon met Vmware Fusion, maar ja, betaald he.

Een manier om de controle te omzeilen kan natuurlijk ook.

ZpAz wijzigde deze reactie 12-05-2009 12:27 (6%)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:26

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
woelders schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:39:
Omdat dit topic zo giga-snel groeit, en mijn Google-skillz niet toereikend zijn (ik vind juist te veel om allemaal door te nemen...) stel ik hier de vraag:

Onder XP werkt stand-by perfect; de pc gaat uit en met de powerknop gaat 'ie weer aan, en is binnen 5 seconden gebruiksklaar.
Onder Win7 RC x64 werken zowel Sleep als Hibernate niet goed; bij Sleep gaat de pc uit, en weer aan, en weer uit en weer aan en weer uit en weer aan en weer... afijn, je snapt het. Dit gebeurt ong. iedere 5-10 seconden. Via Hibernate gaat de pc uit, en 10 sec. later weer aan, maar dit keer start hij gewoon helemaal opnieuw op!

Ik wil gewoon de standby functie zoals die ook onder XP zat (dat is Sleep dus???)!
Maar hoe?

Specs:
Gigabyte GA-P35-DS3P rev 1.1
Intel Core2Duo E8400
MSI Geforce GTX260 OC
2x2GB OCZ Vista Gold Edition PC2-6400
Samsung HD103UJ
Cooler Master Real Power 520W
Lian-Li PC-7F
(geen DVD- of floppydrive)
Draai even PowerCFG /ENERGY (wel even cmd als Admin uitvoeren :+).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
quote:
nitwitje schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:40:
Zoals al gezegt, aanzetten, of windowstoets-r.
Maar volgens mij heb je die optie amper nog nodig. Bijna alles wat ik daar intikte gooi ik nu direct in het zoekvenster van het startmenu. Werkt ook prima :)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:49

Arfman

Drome!

quote:
jouke_buissink schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:52:
[...]

Ik deel jou ervaring. Was in 3dmark06 ruim 15% lager in Win7-64 dan in xp 32-bit sp3. Beide met 185,5 driver van Nvidia.

Dus direct Win7 er weer af gegooid. Jammer, want het gevoel in win 7 is veel strakker. Maar qua performance in games? Lekker op xp blijven :+
Ja, want 3DMark06 zegt namelijk alles over de performance ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• billeman
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-02 14:46
quote:
Guardian Angel schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 07:02:
[...]

Hier eenzelfde soort "probleem".

W7-64b ontdekte na de install op een compleet nieuwe schijf, dus nog voor de allereerste start, dat mijn oude schijf met 2 partities waar 1 met Vista-32b en 1 met wat data niet in orde waren.

Tientallen bestanden zijn daar verwijderd en iindexen aangepast. De noodzaak ervan is mij onduidelijk want Vista-32 draaide al jarern als een zonnetje en regelmatige controles van de Vista HD gaven geen enkele error.

I.i.g. starten W7-64b en Vista-32b met de standaard bootmanager vooralsnog zonder probleem.
Vandaag iets gelijkaardig gehad, WIN7 wou niet meer opstarten, maar ook XP en VISTA niet meer, allemaal op aparte partities.

Eerst dacht ik dat de HD er aan was, maar d.m.v. een nieuwe OS install op de 2de HD kon ik er toch nog aan, wel verschrikkelijk traag omdat hij de WIN7 partitie niet kon mounten (Filesystem RAW herkend) maar toch bleef proberen.

Op deze partitie stond spijtig genoeg nog een hoop data (100GIG), maar heb hem maar opnieuw geformatteerd (zonder probleem) en nu start XP en VISTA terug op. Raar. Misschien werden die ook een beetje gek met die partitie die niet goed gelezen kan worden (timeouts).

Misschien is het niet zo'n goed idee om WIN7 op een partitie te zetten waar reeds data op staat en/of geformatteerd is door XP/Vista....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdcobra
quote:
Arfman schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:36:
[...]

Ja, want 3DMark06 zegt namelijk alles over de performance ;)
Dat is in ieder geval constructiever dan jouw reactie, ik zal binnenkort ook even 3dmark draaien :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:00
Nah, ik ga terug naar Vista. Steam blijft om de haveklap crashen, of liever gezegd hl2.exe crasht non-stop.

Ik heb de laatste drivers, zelfs oudere drivers geprobeerd maar mag allemaal niet baten. Ik denk dat ie stukloopt op Hybrid SLI, aangezien dit niet meer ondersteund wordt maar mijn hardware wel zo is ingesteld. Wat denken jullie? Iemand anders met een NVIDIA 8200 bordje i.c.m. een GTX260?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:46

d0s

sssst

Heb hem ook draaien ben er erg positief over maar wat ik erg storend vind is dat mijn wlan niet meer werkt als ik uit de slaapstand kom. Hij heeft wel gewoon verbinding met de router na inschakelen, router geeft aan dat er een ip is maar ik krijg dan toch geen verbinding met internet/msn/outlook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:03
quote:
jouke_buissink schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:52:
[...]
Zou het misschien aan de 64b versie kunnen liggen want zoals ik hierboven al zei: mijn 3dmark06 onder win7 32b scored slechts 0,1% minder dan mijn xp sp3 32b.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 11:31
quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:54:
Nah, ik ga terug naar Vista. Steam blijft om de haveklap crashen, of liever gezegd hl2.exe crasht non-stop.

Ik heb de laatste drivers, zelfs oudere drivers geprobeerd maar mag allemaal niet baten. Ik denk dat ie stukloopt op Hybrid SLI, aangezien dit niet meer ondersteund wordt maar mijn hardware wel zo is ingesteld. Wat denken jullie? Iemand anders met een NVIDIA 8200 bordje i.c.m. een GTX260?
Dan haal je die instelling toch weg?! Dan kan je het testen....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

quote:
mdcobra schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:28:
[...]

Dat is in ieder geval constructiever dan jouw reactie, ik zal binnenkort ook even 3dmark draaien :P
Ach kom op zeg. Dit is toch Tweakers.net? Hét forum voor beter-dan-gemiddeld-ingelichte personen? 3DMark geeft tussen meerdere benchmarks nog verschillen van enkele procenten. Drivers herkennen 3dmark06.exe en schakelen naar hogere clocksnelheden (is bij nVidia ooit gebeurd). Windows 7 drivers zijn er nog niet echt en missen misschien deze "optimalisaties" (cheats dus). Ik kan op mijn PC geen enkel verschil in ingame fps ontdekken tussen Vista en 7, ik kan alleen melden dat 7 veel snappier aanvoelt en dat mijn harde schijven in 7 tot rust komen, in Vista blijven ze maar ratelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
Ramon schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:11:
[...]

Dan haal je die instelling toch weg?! Dan kan je het testen....
Gedaan, moederbord GPU nu staat uitgeschakeld maar zelfde. Na 10 minuten gamen "hl2.exe has stopped working" :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 09:16

jbr

Right back @ ya

quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:21:
[...]
Gedaan, moederbord GPU nu staat uitgeschakeld maar zelfde. Na 10 minuten gamen "hl2.exe has stopped working" :'(
Ik gok dat je een multicore processor hebt. In dat geval moet je de affinity (in task manager / processes) van hl2.exe even naar 1 core zetten. Werkt bij oudere games nog wel eens...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik gebruik de RC van Windows 7 (x64) nu ongeveer 4 dagen en het bevalt prima! (kwam van Vista SP1 x64)

Enige crash die ik kreeg was IE8 toen ik die voor het eerst bekeek. Daarna werkte dat ook prima, maar gebruik nu toch weer firefox (gewenning) dus weet niet hoe IE8 bij langdurig gebruik werkt.

Heb ook geen drivers hoeven installeren, zelfs geen storage drivers bij de installatie (raid array!)

Hardware: AMD X2 5000+, 6GB RAM, 780G chipset, onboard Ati HD3200, onboard Realtek audio (een Terratec Aureon 7.1 werkt helaas niet maar is ook vrij antiek), 2x sata hdd in raid0 op onboard controller.

Nieuwe taskbar moet ik nog aan wennen maar het ziet er verder goed uit, en denk dat het handig werkt als je het eenmaal gewend bent. Het nieuwe libraries systeem (vervanging Mijn Documenten) zie ik het nut nog niet van in, maar misschien komt dat omdat ik Mijn documenten ook al nooit gebruikte... UAC werkt hier ook goed, voor mijn gevoel minder irritant dan bij Vista (Had het uitgezet op Vista, staat nu weer aan op Win7)

Verdere programma's die ik heb geïnstalleerd en ook goed werken:
-Firefox 3
-Mozilla Thunderbird (email)
-foobar2000 (audiospeler)
-Windows Live Messenger (wel vista compatibiliteits optie aangezet tegen raar taskbar gedrag, hadden ze m.i. wel wat aan kunnen doen aangezien Messenger hun eigen product is! maar goed het blijft een RC natuurlijk)
-Avira Antivir (gratis editie)
-utorrent
-ImgBurn (achteraf niet nodig geweest aangezien windows zelf nu ook .iso's brandt, handig!)
-IrfanView (plaatjes/foto tooltje)
-WinRAR
-VLC (mediaspeler)
-Adobe PDF en Flash

Snelheid en soepele werking ook prima, gevoelsmatig het zelfde als Vista, maar theoretisch sneller? Zal denk ik ook niet veel verschil merken omdat ik niet de nieuwste top-hardware heb...

Tot zover mijn bevindingen. Eerste indruk: Goed bezig Microsoft! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
jbr schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:29:
[...]

Ik gok dat je een multicore processor hebt. In dat geval moet je de affinity (in task manager / processes) van hl2.exe even naar 1 core zetten. Werkt bij oudere games nog wel eens...
Ik heb idd een triple core processor maar is dat niet zonde van mijn processor dan? Het hele idee was om een beetje gamesysteem te hebben :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jov4s
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2009
Ik draaide Vista 64 Sp1 en W7 beta 7000 in AHCI mode, nu wil ik echter de W7 RC schoon installeren, en nu vraagt hij om een driver.

Ik heb al even rondgekeken, en het lijkt erop dat de RC dus niet zomaar meer in AHCI lees/schrijfmode installeert, en dan ik dus in de BIOS terug moet naar IDE, en in W7 het register aan moet passen(net als ik destijds bij Vista gedaan heb).

Ik ga het meteen even proberen, weet ik direct of dit het probleem is..

Iemand ervaringen?

Monoïd Recordings

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:56:
[...]
Ik heb idd een triple core processor maar is dat niet zonde van mijn processor dan? Het hele idee was om een beetje gamesysteem te hebben :o
Het geheel niet kunnen spelen van een spel is nog meer zonde dan slechts 1 core te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
Fly-guy schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:19:
[...]

Het geheel niet kunnen spelen van een spel is nog meer zonde dan slechts 1 core te kunnen gebruiken...
Mja OK maar als het een hardware/driver issue is en heeft met Hybrid SLI of wat dan ook te maken, of een combinatie van hardware en driver issues, en Windows 7 ondersteunt dit niet en Vista wel, ga ik liever terug naar Vista waar ik wel volledig gebruik kan maken van mijn hardware. Hoe zonde ik het ook vind, want ik vind Windows 7 super.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:56:
[...]
Da's altijd nog beter dan het helemaal niet kunnen spelen inderdaad.
Overigens draait HL2 perfect op mijn dualcore E8400 onder Windows 7. Misschien Steam files corrupt geraakt? Volgens mij zit er een ingebouwde check in Steam om dat te controleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kipusoep
  • Laatst online: 10-12 14:13

kipusoep

I WAS BORN L33T

Heb weer eens iets stoms ontdekt in Windows 7.

Ik gebruik de searchbalk in Windows Explorer vrij veel voor Subversion.
Als ik dan een mapje kopieer uit svn naar een andere locatie in svn, moet ik alles .svn mappen even verwijderen. Dit zijn hidden folders.
In Vista kon ik gewoon ".svn" intypen, en dan als die klaar was met zoeken een vinkje bij "Inclusief verborgen bestanden & mappen" zetten.
Deze optie kan ik in Windows 7 niet vinden :?

Je kunt wel eerst verborgen bestanden & mappen aanzetten, maar dat is vrij omslachtig.
Iemand enig idee waar ik deze optie wel kan vinden?

Greetz, kipusoep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-Movies
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-03-2010
quote:
Erik1 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:50:
Ik gebruik de RC van Windows 7 (x64) nu ongeveer 4 dagen en het bevalt prima! (kwam van Vista SP1 x64)

Enige crash die ik kreeg was IE8 toen ik die voor het eerst bekeek. Daarna werkte dat ook prima, maar gebruik nu toch weer firefox (gewenning) dus weet niet hoe IE8 bij langdurig gebruik werkt.

Heb ook geen drivers hoeven installeren, zelfs geen storage drivers bij de installatie (raid array!)

Hardware: AMD X2 5000+, 6GB RAM, 780G chipset, onboard Ati HD3200, onboard Realtek audio (een Terratec Aureon 7.1 werkt helaas niet maar is ook vrij antiek), 2x sata hdd in raid0 op onboard controller.

Nieuwe taskbar moet ik nog aan wennen maar het ziet er verder goed uit, en denk dat het handig werkt als je het eenmaal gewend bent. Het nieuwe libraries systeem (vervanging Mijn Documenten) zie ik het nut nog niet van in, maar misschien komt dat omdat ik Mijn documenten ook al nooit gebruikte... UAC werkt hier ook goed, voor mijn gevoel minder irritant dan bij Vista (Had het uitgezet op Vista, staat nu weer aan op Win7)

Verdere programma's die ik heb geïnstalleerd en ook goed werken:
-Firefox 3
-Mozilla Thunderbird (email)
-foobar2000 (audiospeler)
-Windows Live Messenger (wel vista compatibiliteits optie aangezet tegen raar taskbar gedrag, hadden ze m.i. wel wat aan kunnen doen aangezien Messenger hun eigen product is! maar goed het blijft een RC natuurlijk)
-Avira Antivir (gratis editie)
-utorrent
-ImgBurn (achteraf niet nodig geweest aangezien windows zelf nu ook .iso's brandt, handig!)
-IrfanView (plaatjes/foto tooltje)
-WinRAR
-VLC (mediaspeler)
-Adobe PDF en Flash

Snelheid en soepele werking ook prima, gevoelsmatig het zelfde als Vista, maar theoretisch sneller? Zal denk ik ook niet veel verschil merken omdat ik niet de nieuwste top-hardware heb...

Tot zover mijn bevindingen. Eerste indruk: Goed bezig Microsoft! :P
Het is de bedoeling dat je msn op taskbar staat.
Als je die gewoon links vastpint.
Kan je hem zo starten.
En alle msn berichten zitten daar ook onder..
Is effe wennen maar werkt uitstekend..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:23:
[...]
Mja OK maar als het een hardware/driver issue is en heeft met Hybrid SLI of wat dan ook te maken, of een combinatie van hardware en driver issues, en Windows 7 ondersteunt dit niet en Vista wel, ga ik liever terug naar Vista waar ik wel volledig gebruik kan maken van mijn hardware. Hoe zonde ik het ook vind, want ik vind Windows 7 super.
Jezus ik ben echt blind 8)7 Hybrid SLI werkt gewoon, het icoontje staat rechts bij hidden icons dus ik zag het helemaal niet. Net zoals het icoontje van de sound manager van Realtek, waar ik eerder ook van zei dat het niet werkte. 7(8)7

Alleen Steam blijft nog steeds crashen, wel minder. Ik ga hem eens opnieuw installeren, kijken wat er gebeurt.

http://members.upc.nl/k.p...windows7/win7_hyb_sli.png

http://members.upc.nl/k.p...indows7/win7_hyb_sli1.png

Modbreakje: ik heb URL's gemaakt van de te grote plaatjes. Het is onzinnig om in een dergelijk topic plaatjes van meer dan een MB te plaatsen. Maak er dan fatsoenlijke thumbnails van

Een moderator wijzigde deze reactie 13-05-2009 10:15 (11%)
Reden: lomp grote plaatjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herr_Leere
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-11-2009

Hebben jullie er ook last van dat de grootte van de nummers die je luistert op 0 bytes blijven staan?

Terwijl ze het wel doen? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-12 21:54
quote:
Dennis-Movies schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:28:
[...]

Het is de bedoeling dat je msn op taskbar staat.
Als je die gewoon links vastpint.
Kan je hem zo starten.
En alle msn berichten zitten daar ook onder..
Is effe wennen maar werkt uitstekend..
Ik vind het ook bar vervelend. Live Messenger staat er namelijk dubbel en dat dient geen enkel praktisch. Groeperen heb ik standaard wel uit staan, want vind het fijn met een klik te zijn waar iik wezen moet. Ik vond Live Messenger altijd erg prettig, zo verborgen in het taakvak en gespreksvensters gewoon lekker in beeld!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:37:
[...]
Jezus ik ben echt blind 8)7 Hybrid SLI werkt gewoon, het icoontje staat rechts bij hidden icons dus ik zag het helemaal niet. Net zoals het icoontje van de sound manager van Realtek, waar ik eerder ook van zei dat het niet werkte. 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Alleen Steam blijft nog steeds crashen, wel minder. Ik ga hem eens opnieuw installeren, kijken wat er gebeurt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is de reden dat ik show always all icons heb aangevinkt.
Ik kon het safely remove icon steeds maar niet vinden, totdat ik eens goed ging kijken en een pijltje zag staan waar je op kon klikken. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
quote:
Erik1 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:50:

[...]
komop zeg, je gebruikt wel firefox, dus je bent een tweaker die wat verder kijkt. Voor fikken neem je toch zeker een programma wat je controle en overzicht geeft. :)

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10-12 10:55
quote:
Sjah schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:48:
[...]

komop zeg, je gebruikt wel firefox, dus je bent een tweaker die wat verder kijkt. Voor fikken neem je toch zeker een programma wat je controle en overzicht geeft. :)
Mag ik ff lachen, omdat iemand FF gebruikt is ie een tweaker? Zo, dus even naar mozilla.org surfen en FF downloaden maakt je al een tweaker? |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Wil het stalken een beetje lukken? :P

pm me maar als je iets dwarszit, want zo doe je wel

Sjah wijzigde deze reactie 12-05-2009 18:24 (77%)

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
RnB schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:22:
[...]

Dat is de reden dat ik show always all icons heb aangevinkt.
Ik kon het safely remove icon steeds maar niet vinden, totdat ik eens goed ging kijken en een pijltje zag staan waar je op kon klikken. :P
Die always show all icons heb ik inmiddels ook gevonden en aangezet 8)

Toch nog steeds wel vage dingetjes hoor, als ik restart dat ik een melding krijg van IE "restore previous session" of "go to homepage" en dat cookies allemaal weg zijn waardoor ik overal opnieuw in moet loggen. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10-12 23:44

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:37:
[...]
Jezus ik ben echt blind 8)7 Hybrid SLI werkt gewoon, het icoontje staat rechts bij hidden icons dus ik zag het helemaal niet. Net zoals het icoontje van de sound manager van Realtek, waar ik eerder ook van zei dat het niet werkte. 7(8)7 7(8)7 7(8)7

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom heb jij nog shortcuts op je Desktop, die horen daar niet meer :P

Zo moet het tegenwoordig:
Ploatje

Woutoud wijzigde deze reactie 12-05-2009 18:39 (11%)

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:25

djidee

Mr. Slungel

quote:
Icec_Old schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Dat is een nare eigenschap die ik ook nog niet verleerd ben... Desktop met icons (of mappen met daarin snelkoppelingen), in de taakbalk de Desktop werkbalk toevoegen en klaar. Zo start ik nog een aantal progjes op (die niet aan de balk gepinned zijn/geen snelknop op mijn toetsenbord hebben)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
Icec_Old schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Doen de installers automatisch. En waarom niet? Is nog steeds handig toch, gewoon dubbelklikken?

Trouwens, ik heb m'n processor weer op Auto gezet. Denk dat al die crashes door het overklokken kwamen, want kreeg net errors dat allerlei services en management consoles en desktops en weet ik het wat nog allemaal meer gestopt waren, gevolgd door een prachtige BSOD 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdcobra
quote:
Arfman schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:16:
[...]

Ach kom op zeg. Dit is toch Tweakers.net? Hét forum voor beter-dan-gemiddeld-ingelichte personen? 3DMark geeft tussen meerdere benchmarks nog verschillen van enkele procenten. Drivers herkennen 3dmark06.exe en schakelen naar hogere clocksnelheden (is bij nVidia ooit gebeurd). Windows 7 drivers zijn er nog niet echt en missen misschien deze "optimalisaties" (cheats dus). Ik kan op mijn PC geen enkel verschil in ingame fps ontdekken tussen Vista en 7, ik kan alleen melden dat 7 veel snappier aanvoelt en dat mijn harde schijven in 7 tot rust komen, in Vista blijven ze maar ratelen.
Dit is inderdaad tweakers, 3dmark is niks meer dan een indicatie net als iedere andere benchmark, maar ik zou graag zien dat de performance op gelijke hoogte komt met WinXP, dit lijkt me toch geen geen vreemde eis? Dat het even traag is als Vista geloof ik best, het idee is toch om vooruit te gaan lijkt mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09-12 17:35
Sinds gister ook 7 geinstalleerd. Bevalt prima in eerste instantie. Totdat ik vandaag wou gaan gamen :

Godfather 2 : C:\Windows\system32\d3dx9_40.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout.
CoD WaW : idem, alleen hier is d3dx9_37.dll niet geschikt voor Windows of bevat een fout.
BiA:HH : idem, alleen hier is d3dx10_36.dll niet geschikt voor Windows of bevat een fout.

Al geprobeerd om een andere direct x te installeren, waarna hij zegt dat er al een nieuwere versie opstaat, aangezien 7 directx 11 gebruikt. Nieuwe videodrivers ook al geprobeerd, maar nog zonder succes! In bijv Vista of XP modus werkt ook niet.

bojaaper wijzigde deze reactie 12-05-2009 19:12 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
quote:
lredev schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:12:
[...]

Ik vind het ook bar vervelend. Live Messenger staat er namelijk dubbel en dat dient geen enkel praktisch. Groeperen heb ik standaard wel uit staan, want vind het fijn met een klik te zijn waar iik wezen moet. Ik vond Live Messenger altijd erg prettig, zo verborgen in het taakvak en gespreksvensters gewoon lekker in beeld!
Dat dubbele bedoel ik inderdaad met raar gedrag, met de vista compatibiliteitsoptie staat het icoon weer gewoon in de tray en de gespreksvensters op de taakbalk :)
quote:
Sjah schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:48:
[...]

Ik moet zeggen dat ik die iso brand functie nog niet heb getest, maar voor het even snel branden van een image zonder fratsen lijkt me het een bruikbare functie. Als je wat meer controle wilt en geavanceerdere opties en aanpassingen kun je altijd nog iets anders gebruiken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ackermans1973
De iso-brand functie werkt super-goed, je kunt verificatie erna laten uitvoeren.

Er is m.b.t. dit deel weinig wat een ander brandprogramma extra kan leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en voor de tweaker die geen extra software wil installeren (hoe klein ook) als ie ook uitkan met die functionaliteit : * alt-92 no see problem?

Wist niet dat het tegenwoordig verplicht was om overal een alternatief voor te moeten gebruiken...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
Sorry als ik dit topic een beetje wegkaap maar ben een beetje opgewonden. In de BIOS alles op Auto gezet en Steam draait als een zonnetje, geen vastlopers, geen meldingen, niks. Van Windows ook niet, geen error reports, geen blabla has stopped working etc. Lag dus toch aan die overklok :o Nouja, dan maar een paar frames minder!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Mijn computer is stuk. Als ik de Win7 schijf op een nieuw (ander) moederbord zet maar zelfde processor en videokaart, is het dan een kwestie van een paar nieuwe drivers of is het een nachtmerrie om te doen alsof er niets aan de hand is?

Installeer je favoriete freeware zo vanuit de browser. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
Redsandro schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:15:
Mijn computer is stuk. Als ik de Win7 schijf op een nieuw (ander) moederbord zet maar zelfde processor en videokaart, is het dan een kwestie van een paar nieuwe drivers of is het een nachtmerrie om te doen alsof er niets aan de hand is?
Als het dezelfde chipset is moet het geen probleem zijn, lijkt mij. Als het een andere chipset is, heb je kans op een blauw scherm of niet opstarten en moet je Windows opnieuw installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 09-12 02:35
Ik vroeg me af.

Ik zie een optie om windows 7 over windows vista heen te installeren, raak ik al mijn vista bestanden dan kwijt of kan ik deze met een simpele druk op de knop via W7 alle bestanden van vista overzetten.

Ten 2e is het verstandig om vista in zijn geheel te verwijderen, of doe ik er verstandig aan om dan toch 2 systemen tegelijk op de computer te hebben

Windows 7 komt toch nog dit jaar uit, en ben van plan om de uiteindelijke versie gelijk te halen, geen haar op me hoofd die terug naar vista wilt

Jeffrey88 wijzigde deze reactie 12-05-2009 19:53 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nietsissimpel
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 05-01-2013
Ik heb al meerdere builds tot nu toe gebruikt met veel plezier.
Alles gaat zo vlot, maar dat hebben jullie ook allemaal al gezegd. :+

Anyway, sinds mijn gebruik van Windows 7 ben ik mijn eerste probleem tegen gekomen.
Ik heb een laptop (Dell vostro, Nvidia graphics) en een desktop (Medion, Nvidia graphics) beide met build 7000.
Enkele dagen geleden wou ik 7100 RC installeren op m'n desktop, maar als ik bootte van desktop kreeg ik een BSOD na 'Windows is Loading'.
http://social.technet.mic...0a-49c0-ac27-212abaa4f66e
Heeft me iets verder geholpen, mijn laptop heb ik kunnen upgraden door cversion.ini te veranderen in het ISO bestand en dit dan te branden op een nieuwe dvd en hiermee te upgraden uit Windows 7.
Ik probeerde hetzelfde met mijn desktop, met succes dacht ik, de installatie verliep vlot, totdat hij voor de eerste keer moet herstarten.
Daarna krijg ik hetzelfde BSOD.
Iemand raad?
De bovenstaande link raadt ook aan VGA kabels te gebruiken (moet ik even zoeken, morgen heb ik tijd), onboard graphics (heb ik spijtig genoeg niet), of maar 1Gb geheugen gebruiken.
Ik heb wel al een PCI tv kaartje er uit gehaald omdat de fout zou te maken hebben met PCI(E) kaarten die gehotplugt worden.

Alle tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: november 2005
quote:
Jeffrey88 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:51:
Ik vroeg me af.

Ik zie een optie om windows 7 over windows vista heen te installeren, raak ik al mijn vista bestanden dan kwijt of kan ik deze met een simpele druk op de knop via W7 alle bestanden van vista overzetten.

Ten 2e is het verstandig om vista in zijn geheel te verwijderen, of doe ik er verstandig aan om dan toch 2 systemen tegelijk op de computer te hebben

Windows 7 komt toch nog dit jaar uit, en ben van plan om de uiteindelijke versie gelijk te halen, geen haar op me hoofd die terug naar vista wilt
Je kan upgraden ja zodat je al je bestanden kan behouden. Maar dit kan dacht ik alleen als je een engelse versie van Windows Vista draait. Vista nederlands naar Windows 7 engels gaat niet. (correct me if I'm wrong) :-)

Ik gebruik het sinds een maand als hoofd os. Ik heb vista intussen verwijderd. Al mijn software draait onder Windows 7 en dat zeer stabiel!. Ik vind het os ook sneller dan vista.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:23:
[...]
Als het dezelfde chipset is moet het geen probleem zijn, lijkt mij. Als het een andere chipset is, heb je kans op een blauw scherm of niet opstarten en moet je Windows opnieuw installeren.
Hm, de G965 chipset bestaat niet meer bij de winkel waar ik mijn order nu moet updaten omdat het morgen verzonden wordt. De P965 wel. Dat de nummers op elkaar lijken, zegt dat dat de chipsets op elkaar lijken of maakt dat geen schroef uit?

Ik wilde dat Windows Experience cijfer boosten door over te clocken maar ik heb iets gesloopt. Nu gaat mijn computer meteen (<1 sec) na het aanzetten weer uit. Ik wil heel graag gewoon zonder trouble verder (met Win7 zoals het op de hd staat) als ik het defecte iets vervang (prolly mobo maar not 100% sure).

Waar het niet aan ligt:
• Processor (gecheckt in ander mobo)
• Voeding (werkende voeding op mijn mobo gecheckt)
• Overige kaarten (alles eruit en onboard video gebruikt)

Heb het overclocken ongedaan gemaakt dus de fail komt of door een kapot mobo of kapot geheugen ivm voltage of te bruut handlen van de hardware.
Ben erg benieuwd, wat zegt jullie tweaker-instinct: Is mijn mobo stuk of is mijn geheugen stuk?

Ook geprobeert:
• Cmos flashen (jumper)
• Bios batterij eruit
• Alle ddr2'tjes 1 voor 1 in een slot doen en proberen (heb 4x1gig). (alleen zonder geheugen krijg ik een piep-piep code)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10-12 07:43

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

quote:
rippance schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:42:
Voor iedereen die problemen blijft houden met PunkBuster:

1) Zet PunkBuster in SysWOW64 / System32 op Vista compitability mode en 'Run As Administrator'
2) Doe hetzelfde voor alle Pnkbstr*.exe's in je C:\User[naam]\AppData[game]\Pb

Bovenstaande is al vaker gezegd offcourse, en hielp bij mij niet voor BF2. Ik las echter ergens een comment waarin voorgesteld werd het volgende batje te gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
:start
sc config PnkBstrA type= own type= interact
sc config PnkBstrB type= own type= interact
timeout 60
goto start

Die draaien als administrator.
Sinds ik dat gebruik voordat (én tijdens!) ik BF2 speel, heb ik geen last meer van Unknown Windows API meldingen.
Deze bat file helpt helaas niet met Enemy Territory.
Het wordt tijd dat ze er eens wat aan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-12 06:58
quote:
rippance schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:42:
Voor iedereen die problemen blijft houden met PunkBuster:

1) Zet PunkBuster in SysWOW64 / System32 op Vista compitability mode en 'Run As Administrator'
2) Doe hetzelfde voor alle Pnkbstr*.exe's in je C:\User[naam]\AppData[game]\Pb

Bovenstaande is al vaker gezegd offcourse, en hielp bij mij niet voor BF2. Ik las echter ergens een comment waarin voorgesteld werd het volgende batje te gebruiken:

[..]

Sinds ik dat gebruik voordat (én tijdens!) ik BF2 speel, heb ik geen last meer van Unknown Windows API meldingen.
Leek te werken inderdaad (BF2), maar werd nu na een paar mins spelen uit een spel gekicked met de melding "Disallowed program/driver [125097]". Any ideas?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ackermans1973
quote:
bojaaper schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:36:
Sinds gister ook 7 geinstalleerd. Bevalt prima in eerste instantie. Totdat ik vandaag wou gaan gamen :

Godfather 2 : C:\Windows\system32\d3dx9_40.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout.
CoD WaW : idem, alleen hier is d3dx9_37.dll niet geschikt voor Windows of bevat een fout.
BiA:HH : idem, alleen hier is d3dx10_36.dll niet geschikt voor Windows of bevat een fout.

Al geprobeerd om een andere direct x te installeren, waarna hij zegt dat er al een nieuwere versie opstaat, aangezien 7 directx 11 gebruikt. Nieuwe videodrivers ook al geprobeerd, maar nog zonder succes! In bijv Vista of XP modus werkt ook niet.
Welke kaart gebruik jij?

Ik heb BIA:HH hier al vanaf build 7000 geinstalled en het werkt altijd, en prima ook. Ik heb SLI 9600GTs en op dit moment 181.85 als Forceware driver.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey88
quote:
kdhoe schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:03:
[...]

Je kan upgraden ja zodat je al je bestanden kan behouden. Maar dit kan dacht ik alleen als je een engelse versie van Windows Vista draait. Vista nederlands naar Windows 7 engels gaat niet. (correct me if I'm wrong) :-)
Bedankt voor de info.

Dan word het W7 installeren en later Vista deinstalleren. Vista werd spijtig genoeg op zijn Nederlands mee geleverd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
Redsandro schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:09:
[...]

Hm, de G965 chipset bestaat niet meer bij de winkel waar ik mijn order nu moet updaten omdat het morgen verzonden wordt. De P965 wel. Dat de nummers op elkaar lijken, zegt dat dat de chipsets op elkaar lijken of maakt dat geen schroef uit?
Dat kun je toch prima nagaan aan de hand van de specs?
G is bij Intel borden met onboard Graphics (duh :P ) normaal gesproken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
Redsandro schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:09:
[...]

Ik wilde dat Windows Experience cijfer boosten door over te clocken maar ik heb iets gesloopt. Nu gaat mijn computer meteen (<1 sec) na het aanzetten weer uit. Ik wil heel graag gewoon zonder trouble verder (met Win7 zoals het op de hd staat) als ik het defecte iets vervang (prolly mobo maar not 100% sure).

Waar het niet aan ligt:
• Processor (gecheckt in ander mobo)
• Voeding (werkende voeding op mijn mobo gecheckt)
• Overige kaarten (alles eruit en onboard video gebruikt)

Heb het overclocken ongedaan gemaakt dus de fail komt of door een kapot mobo of kapot geheugen ivm voltage of te bruut handlen van de hardware.
Ben erg benieuwd, wat zegt jullie tweaker-instinct: Is mijn mobo stuk of is mijn geheugen stuk?

Ook geprobeert:
• Cmos flashen (jumper)
• Bios batterij eruit
• Alle ddr2'tjes 1 voor 1 in een slot doen en proberen (heb 4x1gig). (alleen zonder geheugen krijg ik een piep-piep code)
Gaat wel erg offtopic dit maar goed.. (maakt mij niet uit, hardware is leuk :))

Verschil is dat de G965 een onboard videokaart heeft en de P965 niet.

Tja, je kan het proberen, een ander moederbord. Negen van de tien keer start Windows niet op als het een andere chipset is, omdat de drivers niet overeenkomen maar misschien heb je geluk en start ie wel op en kan je alsnog de juiste drivers voor dat moederbord installeren. Je zou het in een computerwinkel in de buurt kunnen vragen of ze het willen testen, met een beetje geluk als het rustig is doen ze dat vaak wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:13:
Sorry als ik dit topic een beetje wegkaap maar ben een beetje opgewonden. In de BIOS alles op Auto gezet en Steam draait als een zonnetje, geen vastlopers, geen meldingen, niks. Van Windows ook niet, geen error reports, geen blabla has stopped working etc. Lag dus toch aan die overklok :o Nouja, dan maar een paar frames minder!
Heb je het uitschakelen van meerdere cores uberhaupt wel geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10-12 15:47
quote:
Herr_Leere schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:08:
[afbeelding]

Hebben jullie er ook last van dat de grootte van de nummers die je luistert op 0 bytes blijven staan?

Terwijl ze het wel doen? :P
Welke win7 heb je ? RC 7100 of een beta ?

In beta was er een MP3 probleem
http://www.microsoft.com/...b859a242b7&displaylang=en

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
jbr schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:47:
[...]

Heb je het uitschakelen van meerdere cores uberhaupt wel geprobeerd?
Nee, heb de BIOS op defaults gezet, alles draait nu standaard snelheid en geen crashes of errors meer. Lag dus echt aan die overklok, niet aan de cores.

Trouwens, Steam werkt perfect bij anderen, ook met meerdere cores dus het moest wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09-12 17:35
quote:
Ackermans1973 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:25:
[...]

Welke kaart gebruik jij?

Ik heb BIA:HH hier al vanaf build 7000 geinstalled en het werkt altijd, en prima ook. Ik heb SLI 9600GTs en op dit moment 181.85 als Forceware driver.
Hmm ik heb nu Vista er weer even opgezet, schone install. Maar daar heb ik nu hetzelfde!? Snap er niks van!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
@alt-92, Chimo:

Bedankt voor de tips. Inmiddels ander geheugen geleend, werkt ook niet. Het enge is dat alle topics die ik lees over aanzetten en meteen weer uit is dat vaak gezegt wordt dat het aan het geheugen ligt. Naja.

Ik bestel een nieuw mobo, ander chipset, ik zal binnenkort laten horen hoe Windows 7 dat oppikt :)
En als ik toch bezig ben ga ik ook van E6600 naar Q6600. Ik hoop dat Win7 een beetje chill is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik ben verkocht van Windows 7

Ik verbind mijn wireless router met een kabel aan de ethernet port, maak verbinding en per direct worden er drivers voor mijn wireless router en network card gevonden en geinstaleerd. In 1 minuut kon ik internetten !!

Denk dat ik voor het eerst in jaren weer positief over MS kan praten (tot nu toe)

Trouwens snap niet waarom MS zei dat je het op een dvd moest branden, pakte het bestand met winrar uit, drukte op setup en hoefde niks anders te doen dan klikken op next.

Nu nog leren normale afkortingen gebruiken en het komt helemaal goed met je ;)

alt-92 wijzigde deze reactie 12-05-2009 22:07 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-08 00:23
quote:
lredev schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:12:
[...]

Als je de compatibiliteitsinstellingen aanpast naar WinXP of Vista komt het allemaal goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-12 10:08
Sins enige dagen werk ik ook met windows 7. Het is een aardige stap vanaf XP :D maar het bevalt me wel.

Nu kan ik alleen niets vinden om mijn user map op een andere partitie te zetten. Ik heb ergens in dit topic er wel iet van gelezen maar er waren nog geen oplossingen. Ik wil dus mijn User map op D: zetten.

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey88
Weet iemand hoe je windows xp kon draaien in virtual machine (Dat was het toch)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kipusoep

kipusoep

I WAS BORN L33T

quote:
Jeffrey88 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:35:
meuk: Windows XP Mode 1.1.7112.1 bèta

Greetz, kipusoep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Jeffrey88 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:35:
Installeren? meuk: Windows XP Mode 1.1.7112.1 bèta
Gevalletje te lui om de TS door te kijken...

^^

JBS wijzigde deze reactie 12-05-2009 22:53 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:05:
[...]
Lag dus echt aan die overklok, niet aan de cores.
Dat kun je niet zeggen als je het niet probeert. Misschien heeft de affinity wel ook gewenste effect. Heb je bovendien de volle potentie van je overclockte gamebak voor je overige spellen.
quote:
Trouwens, Steam werkt perfect bij anderen, ook met meerdere cores dus het moest wel aan mij liggen.
Steam werkt niet bij mij met meerdere cores, en ik heb de oplossing van andere gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanliepen, dus daar moet het wel kan het ook aan liggen.

jbr wijzigde deze reactie 12-05-2009 23:01 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
Ik heb dus een P5E Ter vervanging van mijn DG965WH besteld en dat is een compleet andere chipset dus 6 tegen 1 dat Win7 niet meer start op dit mobo.

Wat zijn truukjes om zoveel mogelijk van mijn voormalige Win7 omgeving over te zetten naar een nieuwe installatie als ik er niet van kan booten? (Dus alleen bij de files kom, ik installeer Win7 dan wel even op een andere schijf.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
jbr schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:59:
[...]

Dat kun je niet zeggen als je het niet probeert. Misschien heeft de affinity wel ook gewenste effect. Heb je bovendien de volle potentie van je overclockte gamebak voor je overige spellen.

[...]

Steam werkt niet bij mij met meerdere cores, en ik heb de oplossing van andere gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanliepen, dus daar moet het wel kan het ook aan liggen.
Ik snap je punt maar het is goed zo joh. Die overklok gaf ook problemen in Windows, errors en blauwe schermen dus het draaide gewoon helemaal niet stabiel. Maar ik heb hem overgeklokt gehouden omdat ik die errors en meldingen gewoon weg kon klikken en verder kon gaan. Heb je je processor ook overgeklokt? Want alles staat nu default en er is geen vuiltje aan de lucht. Steam werkt perfect, heb net 40 minuten achter elkaar CS:S gespeeld. Voorheen, als ik afsloot crashte hl2.exe en kreeg ik een foutmelding "Close program" maar nu niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
quote:
Redsandro schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:08:
Ik heb dus een P5E Ter vervanging van mijn DG965WH besteld en dat is een compleet andere chipset dus 6 tegen 1 dat Win7 niet meer start op dit mobo.

Wat zijn truukjes om zoveel mogelijk van mijn voormalige Win7 omgeving over te zetten naar een nieuwe installatie als ik er niet van kan booten? (Dus alleen bij de files kom, ik installeer Win7 dan wel even op een andere schijf.)
In een externe behuizing of in een andere computer en dan alles kopieren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:21:
[...]
In een externe behuizing of in een andere computer en dan alles kopieren.
Oh kopieren is geen probleem hoor. Zet gewoon beide schijven op dat moederbord. Maar ik bedoel hoe kan ik een soort van "documents and settings" transfer doen zonder die wizard te kunnen starten.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
alt-92 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:02:
...en voor de tweaker die geen extra software wil installeren (hoe klein ook) als ie ook uitkan met die functionaliteit : * alt-92 no see problem?

Wist niet dat het tegenwoordig verplicht was om overal een alternatief voor te moeten gebruiken...
Inderdaad...'k ben zelf geen groot fan van Firefox...'k gebruik het wel eens..maar eh...'k heb liever gewoon IE :+ Net als het standaard brandprogramma (voor ISO's) in Windows 7. Eindelijk geen alternatief meer nodig...

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:15
Alweer een weekje de RC hier draaien en tot nu toe nog steeds enthousiast.

Eigelijk tot nu toe maar tegen 1 vraagje aangelopen. Hoe pas ik het gedrag van de taakbalk aan?

Voorbeeld:
Met shift + linkerknop klikken op het IE icoon kan ik direct een nieuwe sessie starten.
Is het mogelijk om dit aan te passen? Ideaal zou ik vinden: Linkermuisknop: nieuw venster. Rechtermuisknop: ga naar het actieve venster (wat default de linker toets is)

De shift optie is al heel netjes, echter heb het idee dat dat ook nog anders zou moeten kunnen. Het gedrag van de Taakbalk wordt dan meer snelstart zoals bij Vista/XP

• chim0
quote:
Redsandro schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:26:
[...]

Oh kopieren is geen probleem hoor. Zet gewoon beide schijven op dat moederbord. Maar ik bedoel hoe kan ik een soort van "documents and settings" transfer doen zonder die wizard te kunnen starten.
Als je upgrade vanuit Vista, doet de setup dat allemaal automatisch.

• Mr Stagger Lee
  • Laatst online: 05-01-2011
quote:
artificial_sun schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:22:
Sins enige dagen werk ik ook met windows 7. Het is een aardige stap vanaf XP :D maar het bevalt me wel.

Nu kan ik alleen niets vinden om mijn user map op een andere partitie te zetten. Ik heb ergens in dit topic er wel iet van gelezen maar er waren nog geen oplossingen. Ik wil dus mijn User map op D: zetten.
De mappen in je usermap (Downloads, Music, Picture's, etc) knippen/plakken (niet copy doen maar "echt" verplaatsen) naar de nieuwe locatie, of de eigenschappen ervan opvragen en dan onder tabblad "Location" de standaard lokatie wijzigen.
Zou wel een map op D aanmaken met bijv je naam en daar de mappen inzetten en niet rechtstreeks in de root van D.

Specs

• Ramon
  • Laatst online: 11:31
quote:
Henkje.doc schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 06:02:
Alweer een weekje de RC hier draaien en tot nu toe nog steeds enthousiast.

Eigelijk tot nu toe maar tegen 1 vraagje aangelopen. Hoe pas ik het gedrag van de taakbalk aan?

Voorbeeld:
Met shift + linkerknop klikken op het IE icoon kan ik direct een nieuwe sessie starten.
Is het mogelijk om dit aan te passen? Ideaal zou ik vinden: Linkermuisknop: nieuw venster. Rechtermuisknop: ga naar het actieve venster (wat default de linker toets is)

De shift optie is al heel netjes, echter heb het idee dat dat ook nog anders zou moeten kunnen. Het gedrag van de Taakbalk wordt dan meer snelstart zoals bij Vista/XP
Je kan de shift+click ook doen met de middelste muisknop (scrollwiel)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zoals al eerder aangegeven hier is het met Live Messenger nogal lastig om snel naar het conversatie scherm te springen waar een nieuw bericht is. In ALT+TAB of WINKEY+TAB zie je niet welk venster aandacht wil. Maar ik kwam er gister achter dat klikken met CTRL op de taakbalk knop van Live Messenger het juiste venster naar voren brengt.

Overigens heb ik met de RC nogal vaak dat na veel ALT+TAB e.d. schermen helemaal niet meer naar voren willen. Alleen alle andere venster minimaliseren helpt om het juiste venster naar voren te krijgen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• frankdewildt
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 20:02
Heb het probleem al eerder gemeld en heb alles geprobeerd wat er hier verteld is als mogelijke oplossing:
Heb wireless internet met een Linksys kaart. Om het uur valt de verbinding weg en die kan ik pas terug krijgen als ik de computer opnieuw opstart. Als ik probeer probleem op te lossen in configuratiescherm kan het niet worden opgelost. Heb andere virusscanner erop gezet, Eset ipv Avira maar dat helpt ook niets. Ook heb ik de instellingen bij energiebeheer aangepast maar ook dat helpt dus niet. Weet misschien iemand hoe dit kan worden verholpen.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:19
quote:
spyros schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:12:
Goed....dan probeer ik hier maar :) Na al de search functie gebruikt te hebben ,kom ik niet uit het volgende probleem :

Ik heb 3 schijven , 2 data en 1 os. Nu wil het dus zo zijn dat ik niets meer kan schrijven op mijn beide data schijven. De rechten op deze schijven staan precies hetzelfde als de OS schijf.

Heb al geprobeerd om de rechten opnieuw in te stellen en een take ownership op de schijf. Echter meldt 7 dan dat de media write protected is.
Ook heb ik een keer een format gedaan waarna de schijf wel weer benaderbaar was maar na 1 a 2 dagen ook weer neit. Ben ik de enige of ???
een workaround die even helpt...De schijven voorzien van een andere driveletter |:( maar later treedt het probleem gewoon weer op en dan heb ik geen opties meer :'(

You don’t want it bad, You just kinda want it. You don’t want it badder than you wanna party. You don’t want it as much as you want to be cool. Most of you don’t want success, As much as you want to sleep!

• jbr

jbr

Right back @ ya

quote:
chimo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:20:
[...]
Ik snap je punt maar het is goed zo joh. Die overklok gaf ook problemen in Windows, errors en blauwe schermen dus het draaide gewoon helemaal niet stabiel.
OK, er was dus meer aan de hand dan alleen een crashende HL2.EXE, dat wist ik niet - maar ik ken het euforische gevoel wel dat je hebt als je eindelijk een hardnekkig en irritant probleem hebt opgelost zoals een instabiel systeem dat je steeds uit een spel gooit of de progressie in je document van de afgelopen 30 minuten in één seconde doet verdampen. ;)

Denk je dat de overige foutmeldingen die je kreeg te maken hebben met fouten in het geheugen ten gevolge van het overclocken, of dat specifiek Windows 7 hier gevoelig voor is (kon het bij eerdere Windows versies allemaal wel?)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Ik zeg : http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_verder_in_deel_9.png

JackSparrow wijzigde deze reactie 13-05-2009 09:40 (38%)

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Ook is het weinig zinvol te melden hoe snel/traag je download is, als je op de releasedag probeert.

Thimk b4 you post....

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True