Ik gebruik de RC van Windows 7 (x64) nu ongeveer 4 dagen en het bevalt prima! (kwam van Vista SP1 x64)
Enige crash die ik kreeg was IE8 toen ik die voor het eerst bekeek. Daarna werkte dat ook prima, maar gebruik nu toch weer firefox (gewenning) dus weet niet hoe IE8 bij langdurig gebruik werkt.
Heb ook geen drivers hoeven installeren, zelfs geen storage drivers bij de installatie (raid array!)
Hardware: AMD X2 5000+, 6GB RAM, 780G chipset, onboard Ati HD3200, onboard Realtek audio (een Terratec Aureon 7.1 werkt helaas niet maar is ook vrij antiek), 2x sata hdd in raid0 op onboard controller.
Nieuwe taskbar moet ik nog aan wennen maar het ziet er verder goed uit, en denk dat het handig werkt als je het eenmaal gewend bent. Het nieuwe libraries systeem (vervanging Mijn Documenten) zie ik het nut nog niet van in, maar misschien komt dat omdat ik Mijn documenten ook al nooit gebruikte... UAC werkt hier ook goed, voor mijn gevoel minder irritant dan bij Vista (Had het uitgezet op Vista, staat nu weer aan op Win7)
Verdere programma's die ik heb geïnstalleerd en ook goed werken:
-Firefox 3
-Mozilla Thunderbird (email)
-foobar2000 (audiospeler)
-Windows Live Messenger (wel vista compatibiliteits optie aangezet tegen raar taskbar gedrag, hadden ze m.i. wel wat aan kunnen doen aangezien Messenger hun eigen product is! maar goed het blijft een RC natuurlijk)
-Avira Antivir (gratis editie)
-utorrent
-ImgBurn (achteraf niet nodig geweest aangezien windows zelf nu ook .iso's brandt, handig!)
-IrfanView (plaatjes/foto tooltje)
-WinRAR
-VLC (mediaspeler)
-Adobe PDF en Flash
Snelheid en soepele werking ook prima, gevoelsmatig het zelfde als Vista, maar theoretisch sneller? Zal denk ik ook niet veel verschil merken omdat ik niet de nieuwste top-hardware heb...
Tot zover mijn bevindingen. Eerste indruk: Goed bezig Microsoft!