Hier ook wat ervaringen nadat ik ' m nu voor het eerst niet gevirtualiseerd maar voor het chie heb geinstalleerd:
dual-boot met ubuntu lukt, na wat gestoei met grub ( linux-bootloader )
mijn linksys kaartje, een hoop gedoe...geen driver meegekomen met de rc, dus lopen frutten met een ralink-driver na een howto op het www....dit wou ook niet en heeft mijn eerste BSOD opgeleverd ( best wel gaaf als je hier hoort dat dat zo passe is

)
Toen bedacht ik me dat ik ' m misschien ff met een draadje moest aansluiten en ja hoor via win update een werkende driver binnen gekregen...dus nu weer draadloos internet..
verder alle apparaten prima herkend, beh. mijn m-audio delta 1010, maar daar is een werkende (vista)driver voor.
WMP doet het slecht met tags, en ogg en flac worden niet native ondersteund, blijf ik raar vinden, gelukkig komt foobar to the rescue..
Mijn look&feel indruk is dubbel: ik ben blij dat ik niet meer tegen dat saaie xp aan hoef te kijken, dat voelt idd gedateerd aan, maar ik zal heel erg moeten wennen aan het verkennen binnen 7...eig. ben en was ik dol op de plain old xp-verkenner...7 heeft te veel default mapjes, de venstertjes zijn me te klein, het navigeert niet lekker.
De taskbar is dan wel weer een vooruitgang.
Zo maar wat indrukken, ik blijf ' m zeker draaien komende maanden en wellicht koop ik 7 later..
Main-Os blijft echter ubuntu, maar da' s voor een deel gewoon gewenning ( lange linux-geschiedenis ).
75% positief vooralsnog.