[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.440 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:13:
[...]

Wat ik bedoel: Windows Vista gaf in performance scores een cijfer tussen de 1.0 en 5.9 en Windows 7 doet dit tussen de 1 en 7.9 (zie ook hier). Daarom is bijvoorbeeld een 5.9 in Vista niet te vergelijken met een 5.9 in Windows 7 en is een hogere score in Windows 7 ten op zichte van Windows Vista per definitie niet beter.
Bron graag dat het dan niet beter is.
Volgens mij geeft die cijfers die bedoelt zijn voor het OS.
Als je in windows vista leest in help dan staat er ook 5.9 staat voor de beste
hardware wat toen tekoop stond.

Kan me niet voorstellen dat windows hogere cijfers gaat geven voor oude hardware.
wat minder goed loopt dan in vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:18
Ik wilde Windows 7 x64 installeren en op de partitie stond nog Vista x64. Aan het begin van de installatie vroeg Windows 7 om drivers voor de raid controller. Als je dan geen drivers geeft en de installatie afbreekt dan zou er niks gebeurd moeten zijn. Toch kreeg ik in Vista "side-by-side" error als ik een willekeurig programma startte. Het maakt voor mij niet zo veel uit aangezien ik toch Windows 7 installeerde na de drivers ingevoerd te hebben, maar het is toch iets wat niet zou horen te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Uit een duits formgroup om een classic start menu Vista te maken, werkt prefect, neemt het startmenu over, je kan het ook uit schakelen.

http://www.vistastartmenu.com/index.html

[ Voor 6% gewijzigd door brommer1 op 05-05-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 10:35
Practics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:23:
[...]

Bron graag dat het dan niet beter is.
Volgens mij geeft die cijfers die bedoelt zijn voor het OS.
Als je in windows vista leest in help dan staat er ook 5.9 staat voor de beste
hardware wat toen tekoop stond.

Kan me niet voorstellen dat windows hogere cijfers gaat geven voor oude hardware.
wat minder goed loopt dan in vista.
Zoals ik zei: de schaalverdeling is veranderd. Dit, en samen met het feit dat er inderdaad ook nieuwe hardware is en de system-specs voor Windows 7 anders liggen wil dus niet betekenen dat een hoger of lager cijfer in Windows 7 ten opzichte van Windows Vista per definitie (!) (in veel gevallen wellicht dus wel) niet altijd betekend dat het relatief beter / slechter is dan in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222961

SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:13:
[...]

Wat ik bedoel: Windows Vista gaf in performance scores een cijfer tussen de 1.0 en 5.9 en Windows 7 doet dit tussen de 1 en 7.9 (zie ook hier). Daarom is bijvoorbeeld een 5.9 in Vista niet te vergelijken met een 5.9 in Windows 7 en is een hogere score in Windows 7 ten op zichte van Windows Vista per definitie niet beter.
Da's raar, want bij mij geeftie in Windows 7 volgens mij juist een lagere index dan in Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Anoniem: 222961 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:30:
[...]

Da's raar, want bij mij geeftie in Windows 7 volgens mij juist een lagere index dan in Windows Vista.
volgens mij kijkt windows nu gewoon hoe de hardware het doet op dit platform en niet meer naar vista.
dat ze de max omhoog hebben geschroeft is normaal aangezien er nu ook veel snellere pc zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier gebruikers die Windows 7 op een Atom (netbook) processor hebben geinstalleerd. Ben benieuwd naar hun ervaringen!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 08:29
Perfect getimed ! vanochted de Windows 7 image gedownload, nu is net mn nieuwe 320gb 7200rpm WD scorpion black binnengekomen en ingebouwd in mn Acer Aspire 5290G.

De W7 install kan beginnen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Sc0tTy op 05-05-2009 15:37 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16

Pierre

Van nature lui!

Ik zag net dat Windows Virtual PC ook al te downloaden is voor Windows 7 klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Erhnam schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:37:
Zijn er hier gebruikers die Windows 7 op een Atom (netbook) processor hebben geinstalleerd. Ben benieuwd naar hun ervaringen!
Zoals hierboven gepost, heb ik hem vanochtend geinstalleerd op mijn NC10 netbook.

Deze heeft een atom N270 processor, en 1 Gb geheugen. Alles is vlekkeloos geinstalleerd, en draait lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Verroest :P bij mij werkte 'ie prima in VirtualBox (geen Aero ofc maar verder gewoon 24bits kleurtjes). Nu heb ik de VBoxTools geinstalleerd met grakadrivers enzo, werkte het ook nog prima, maar zodra ik de resolutie heb aangepast kan ik niet hoger meer dan 256 kleuren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 20:27

artificial_sun

Mazda Rx7

RonnieB82 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:49:
[...]

Zoals hierboven gepost, heb ik hem vanochtend geinstalleerd op mijn NC10 netbook.

Deze heeft een atom N270 processor, en 1 Gb geheugen. Alles is vlekkeloos geinstalleerd, en draait lekker!
Ik denk dat ze de uitslagen van de performance check van windows willen weten. Die zijn wel waardeloos maar gewoon voor de fun :9

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:39

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

artificial_sun schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat ze de uitslagen van de performance check van windows willen weten. Die zijn wel waardeloos maar gewoon voor de fun :9
dan moeten ze een stukje hoger nog kijken, heb ze al gepost :P
Score:

Processor: 2.3
Memory: 4.5
Desktop Graphics: 2.1
Gaming Graphics: 3.0
Harddisk: 4.9

CPU: Atom N270
RAM 1GB DDR2-533
GPU: Intel 945Express
HDD: WD Scorpio 80GB

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 21:22
Geweldig, heb zelfs mijn stokoude WinTV Go PCI aan de praat gekregen op Windows 7 64bit :9 .

Download de driver hier (file: BT8x8_VistaSeven_64bit.zip)
Volg Readme-FIRST.txt en vervolgens Readme-SECOND.txt. Voor mij was de key om Windows op te starten zonder driver signing (Tijdens opstarten op F8 drukken en dan de een na laaste optie kiezen) en daarna handmatig de driver te installeren zoals in de bijgevoegde TXT bestanden staat.

Zoals in het Readme-FIRST.txt bestand staat moet je een paar dingen instellen in de INF file. Voor de WinTV Go PCI heb ik de volgende waardes gebruikt:
$1 = 0x0a
$2 = 0x04
$3 = 0x00
$4 = 0x01
$5 = 0x01

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

Heb Win7 net geinstalleerd op m'n mediacentertje (zie sig voor specs). Draait prima, vooral het Mediacenter gebeuren (wat normaal ook primair draait op deze bak)
Alle hardware werd prima gedetecteerd, 2 analoge Hauppauge tuners (zodat ik op m'n Linksys extender tv kan kijken in de slaapkamer), nederlandse tv gids etc.

Wat wel een verbetering is: de kanaalinfo staat een stuk hoger in het beeld, dus als je aan het zappen bent, is de ondertiteling nog te zien. Ook is de tijdsaanduiding (als je aan het terug of vooruitspoelen bent) een stuk kleiner zodat ook de ondertiteling nog te lezen valt.
Divx en Xvid spelen out of the box af in Mediaplayer en Center, alleen nog geen native .mkv support helaas...

Al met al draait het lekker snel, voelt ook veel sneller aan dan Vista Mediacenter...

Straks alleen nog even testen met de extender, ben wel benieuwd hoe (en of) het daarop draait.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Mmm.. lijkt dat ik tegen het eerste serieuse probleem ben aan gelopen.
silverlight werkt niet goed. als ik naar slamfm tv ga op hun site happert de
muziek krijg alleen gestotter echter pak ik de stream van radio speelt die goed.

Iemand ervaring mee ?? ook last van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 08:48

Cis

Hebben er meerdere mensen last van dat iconen traag worden geladen in het stratmenu?
Bijvoorbeeld: ik heb een submapje in mijn startmenu voor office 2007, en als ik die submap openklap, duurt het zo 4 a 5 seconden voordat de icoontjes worden geladen. Ik kan de snelkoppelingen wel direct aanklikken.
Bij het opnieuw oproepen van het startmenu oproepen is het geen probleem meer, de iconen zijn dan al gecacht. Echter: na een reboot weer hetzelfde probleem.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wow, het topic gaat wel lekker snel nu.
Gisterenavond toch nog gechecked, en toen zaten we nog zachtjes in Deel 7 bezig.

Nu dat hij publiekelijk beschikbaar is, is er natuurlijk weer wat meer volk.
Practics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:26:
Mmm.. lijkt dat ik tegen het eerste serieuse probleem ben aan gelopen.
silverlight werkt niet goed. als ik naar slamfm tv ga op hun site happert de
muziek krijg alleen gestotter echter pak ik de stream van radio speelt die goed.

Iemand ervaring mee ?? ook last van ??
Silverlight was al vanaf het begin een beetje buggy, de eerste keer dat ik het installeerde gaf hij zelfs een error op de MS Silverlight site zelf :)

Wat is je CPU-verbruik op dat moment ?
En heb je alle drivers goed geïnstalleerd staan ?

Het kan natuurlijk ook een codec probleem zijn...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben nu ook maar de XP modus aan het bekijken, puur uit interesse en nieuwsgierigheid :) Geen idee wat ik er in zou moeten draaien, aangezien alles wat ik heb gewoon draait onder 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Petervanakelyen schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:35:
Wow, het topic gaat wel lekker snel nu.
Gisterenavond toch nog gechecked, en toen zaten we nog zachtjes in Deel 7 bezig.

Nu dat hij publiekelijk beschikbaar is, is er natuurlijk weer wat meer volk.

[...]

Silverlight was al vanaf het begin een beetje buggy, de eerste keer dat ik het installeerde gaf hij zelfs een error op de MS Silverlight site zelf :)

Wat is je CPU-verbruik op dat moment ?
En heb je alle drivers goed geïnstalleerd staan ?

Het kan natuurlijk ook een codec probleem zijn...
toon volledige bericht
jah alles verder wel goed geinstalleert raar want het werkte altijd goed onder vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 30-04 10:35
Practics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:45:
[...]

jah alles verder wel goed geinstalleert raar want het werkte altijd goed onder vista
En hoe zit het dan met het CPU gebruik tijdens afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brommer1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:25:
Uit een duits formgroup om een classic start menu Vista te maken, werkt prefect, neemt het startmenu over, je kan het ook uit schakelen.

http://www.vistastartmenu.com/index.html
Ik heb er naar gekeken, maar ik heb het niet nodig. Er zit in Vista en 7 zo'n handige zoekfunctie, die ik zelf ook altijd gebruik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 14:53
Ook maar de 64bit RC gedownload. Alleen ik kan hem niet installeren. Wanneer ik de install boot van DVD dan gaat alles goed, krijg ik een mooi schermpje nadat de bestanden geladen worden waar ik verder geen enkele optie krijgt om door te gaan. Heb het een kwartier laten staan, maar dat heeft ook niet veel geholpen.

Ik heb XP 32 bit staan, maar dit zou toch geen conflict moeten veroorzaken, aangezien ik Windows 7 op een andere partitie aan het installeren ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:51:
[...]

En hoe zit het dan met het CPU gebruik tijdens afspelen?
nah tis een E4600 @ 2.8
hij zit rond de 5 a 8 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:40:
Ik ben nu ook maar de XP modus aan het bekijken, puur uit interesse en nieuwsgierigheid :) Geen idee wat ik er in zou moeten draaien, aangezien alles wat ik heb gewoon draait onder 7 :)
Op http://www.withinwindows.com/ staan 2 artikelen die XP Mode beschrijven.

Het duurt even voordat een snelkoppeling gerepliceerd wordt naar je Host-machine. Maar vervolgens staan gewoon al je shortcuts er. Ik heb nu de CMD van Windows XP geopend. Nog geen idee wat ik ermee moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
SoundWave729 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:06:
Ook maar de 64bit RC gedownload. Alleen ik kan hem niet installeren. Wanneer ik de install boot van DVD dan gaat alles goed, krijg ik een mooi schermpje nadat de bestanden geladen worden waar ik verder geen enkele optie krijgt om door te gaan. Heb het een kwartier laten staan, maar dat heeft ook niet veel geholpen.

Ik heb XP 32 bit staan, maar dit zou toch geen conflict moeten veroorzaken, aangezien ik Windows 7 op een andere partitie aan het installeren ben?
meer gedult zie mijn post paar pagina's terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie ook wel eens in IE8 dat als je een nieuw tabblad opent, dat hij de pagina niet laadt en als je dan een nieuw venster opent (of een bestaand tabblad gebruikt) dat daarin de pagina wel geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Practics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:08:
[...]

meer gedult zie mijn post paar pagina's terug ;)
Ah okay. Trouwens, ik heb ook een Club 3D Agrippa. Ik had de drivers in de 32bit versie gewoon Vista compatible laten installeren en toen werkte het prima :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 15:27

djfrankel

It's a trap!

Alle hardware netjes geinstalleert behalfe mijn 3d agtrippa geluidskaart niet gevonden.
Maar goed vind dat niet mee tellen aangezien dit vrij apart stukje hardware is en er weinig mensen
zijn met deze geluids kaart.
Dit probleem heb ik dus ook, hij installeerd wel drivers van microsoff, en lijkt ook wel een signaal de sturen over de digitale uitgang, maar er komt geen geluid uit.
Ah okay. Trouwens, ik heb ook een Club 3D Agrippa. Ik had de drivers in de 32bit versie gewoon Vista compatible laten installeren en toen werkte het prima
Dit heb ik inderdaad ook geprobeerd met de 64bit versie maar dat schijnt niet te werken. Het enige dat er ik krijg is een melding met: "please plug C-Media PCI Audio Device device" (nee das geen typo)
Anyone een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 14:50
nAffie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:16:
labla
Alle hardware werd prima gedetecteerd, 2 analoge Hauppauge tuners (zodat ik op m'n Linksys extender tv kan kijken in de slaapkamer), nederlandse tv gids etc.
blabla
Is er inmiddels NL tv gids beschikbaar? Laatste build die ik heb geprobeerd( echt een tijdje geleden) had dat nog niet! Dat was de voornaamste reden om het weer te verwijderen. Ik ga het straks nog maar is proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
SoundWave729 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:11:
[...]

Ah okay. Trouwens, ik heb ook een Club 3D Agrippa. Ik had de drivers in de 32bit versie gewoon Vista compatible laten installeren en toen werkte het prima :Y).
die van de cd werkte bij mij niet die van internet wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
djfrankel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:19:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook, hij installeerd wel drivers van microsoff, en lijkt ook wel een signaal de sturen over de digitale uitgang, maar er komt geen geluid uit.

[...]

Dit heb ik inderdaad ook geprobeerd met de 64bit versie maar dat schijnt niet te werken. Het enige dat er ik krijg is een melding met: "please plug C-Media PCI Audio Device device" (nee das geen typo)
Anyone een idee?
gewoon van hun site afhalen en dan als je geen digitaal gebruikt die uit schakelen effe goed instellen werkt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

stijnos1991 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:28:
[...]

Is er inmiddels NL tv gids beschikbaar? Laatste build die ik heb geprobeerd( echt een tijdje geleden) had dat nog niet! Dat was de voornaamste reden om het weer te verwijderen. Ik ga het straks nog maar is proberen dan :)
Yep, werkt gewoon hetzelfde als Vista Mediacenter met TV pack. Dus je geeft je land op, daarna postcode en dan je signaalprovider, en alle zendertjes staan er dan, incl Nederlandse gids....

Ook de showcase is gewoon hetzelfde, dus Uitzending gemist, thuisbezorgd etc...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
TIP: je windows direct updaten hij haalde bij mij al 3 nieuwe drivers weg ;) dat merkte ik wel kwa snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

Practics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:34:
TIP: je windows direct updaten hij haalde bij mij al 3 nieuwe drivers weg ;) dat merkte ik wel kwa snelheid
TIP: loop gelijk even na of wel de versies van de drivers die je van Windows Update hebt gehaald de laatste versies zijn. Ik had laatst een probleem met een driver die ik van Windows Update had gedownload (100% CPU gebruik), terwijl de fabrikant al een nieuwe op zijn site had staan.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 15:27

djfrankel

It's a trap!

gewoon van hun site afhalen en dan als je geen digitaal gebruikt die uit schakelen effe goed instellen werkt perfect bij mij.
Wat van wie zijn site afhalen? De drivers van club3d af halen werken in ieder geval niet. Ik wil juìst digitaal gebruiken ivm dts. Welke versie gebruik jij dan Practics, ik gebruik 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204827

Ik heb een probleem, bij het installeren blijft de balk op 5% steken en krijg dan een melding dat alle bestanden niet voorhanden zijn o.i.d.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Review van W7 op een NETBOOK:

http://www.itwire.com/content/view/24805/1231/

Schijnt niet geweldig te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Anoniem: 204827 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:01:
Ik heb een probleem, bij het installeren blijft de balk op 5% steken en krijg dan een melding dat alle bestanden niet voorhanden zijn o.i.d.

Iemand een idee?
Is de dvd wel in orde?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is helemaal schoongemaakt met de erase functie van mijn brandsoftware Roxio Creator Basic.
Het is wel een RW DVD, kan dat er iets mee van doen hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 204827 op 05-05-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 17:50
SoundWave729 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:06:

Misschien foutje tijdens het branden? Probeer de dvd eens op een lagere snelheid te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Anoniem: 204827 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Hij is helemaal schoongemaakt met de erase functie van mijn brandsoftware Roxio Creator Basic.
Op RW-DVD's komen wel vaker fouten voor dan op normale DVD's. Als je een normale DVD hebt zou ik het daarmee nog eens proberen (of als je perse geen DVD wilt verspillen en een groot genoeg USB-stick hebt zou je Windows kunnen installeren van USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:41
Nou, ik heb net geupgrade vanaf Vista Ultimate x64 en het draait als een zonnetje. Duurde even voordat alles overgezet was, het installeren zelf ging snel maar het transferen van bestanden en settings daarna duurde even. Behalve dat Alcohol 120% een foutmelding gaf bij het opstarten, de Skype add-on voor IE niet werkt en ik de drivers van m'n GTX260 moest updaten, ben ik tot nu toe verder niets geks tegen gekomen. Die taakbalk is ff wennen, jammer dat er geen Classic menu meer is, zoals in Vista, maarja het went vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:03:

Moet zeggen dat zelfs voor een netbook 1GB te weinig is om fatsoenlijk te werken. Maarja die fabrikanten waren ook zo druk om allemaal crapbooks uit te brengen die net aan de eisen voldeden om XP te kunnen draaien. Zodra Windows 7 uit is zal je een stuk meer netbooks zien die wel snel zijn en wel een goed scherm hebben met een mooie resolutie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Aegir81 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:09:
[...]

Misschien foutje tijdens het branden? Probeer de dvd eens op een lagere snelheid te branden.
Moest gewoon wat langer wachten. Duurde gewoon flink wat tijd >_<. Maar het draait nu wel prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 15:20
Anoniem: 222961 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:01:
[...]

Gewoon de compatibiliteitsmodus (Windows Vista of XP) gebruiken voor PnkbstrA.exe en PnkbstrB.exe.
Las het ook op de FP. Werkt dit goed op zowel de 32 als de 64 bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Anoniem: 204827 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Ook een DVD-RW hier, en ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik gebruikte CDBurnerXP om hem te branden, en wat bleek: Standaard brand die ISO's als dynamisch bestandsysteem, en daar blijkt het bij veel mensen fout te gaan. Brand hem op de manier van "eens gesloten, niets meer erbij", en hij zou theoretisch moeten werken. Hij deed dat bij mij.
Tsurany schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:16:
[...]

Moet zeggen dat zelfs voor een netbook 1GB te weinig is om fatsoenlijk te werken. Maarja die fabrikanten waren ook zo druk om allemaal crapbooks uit te brengen die net aan de eisen voldeden om XP te kunnen draaien. Zodra Windows 7 uit is zal je een stuk meer netbooks zien die wel snel zijn en wel een goed scherm hebben met een mooie resolutie.
Ik vrees dat je qua resolutie fout zit, hoewel W7 opvallend lekker aanpast aan lage resoluties. Ik meende dat de resolutie een van de Intel eisen was voor korting op Atoms. En welke OEM is zo gek om zonder te weten dat de rest het doet Intel pissig te maken en als enige dure netbooks te verkopen?

[ Voor 37% gewijzigd door Umbrah op 05-05-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Tsurany schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:16:
[...]

Ik draai nu op met netbook 1Gb, en moet zeggen dat ik niks te klagen heb.

Ik heb m'n netbook voor wat simpel browsen, msn, en wat lichte applicaties. Dat lijkt nu goed te gaan, vind niet dat de boel traag is ofzo. Erg goed werkbaar dus.

Je 'rant' is misschien meer richting netbooks in het algemeen dan naar Windows 7 ;)

Je moet op een netbook ook niet zware applicaties zoals photoshop of games willen draaien, daar is zo'n ding nou eenmaal niet voor gemaakt.

Verschil in performance tussen de meegeleverde Windows XP Home en Windows 7 merk ik dus niet, wat een goed pluspunt is voor Windows 7.

[ Voor 7% gewijzigd door GeleFles op 05-05-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RonnieB82 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:28:
Je 'rant' is misschien meer richting netbooks in het algemeen dan naar Windows 7 ;)
Dat klopt, vind het gewoon belachelijk dat bedrijven tegenwoordig nog zulke apparaten durven uit te brengen en nog luisteren naar Intel ook. Leuk zo'n netbook, maar mij maak je niet wijs dat het niet een stukkie krachtiger kan. Geheugen kost echt niks tegenwoordig, waarom stoppen ze er dan zo weinig in?
Ik snap dat het leuk speelgoed is en zie de charme er ook wel van in maar komop, iets meer power mag tegenwoordig toch wel gevraagd worden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ik heb een beetje een probleempje, ik wil graag e 64bit versie erop zetten, maar werk nu in een 32bit windows vista. Als ik dan probeer via Bootsect.exe het truckje uit te voeren waardoor je kunt booten vanaf usb stick wil dat niet werken omdat hij dan aangeeft dat mijn windows dat bestand niet ondersteunt.

Waarschijnlijk doordat ik een 32 bit versie van windows draai. Iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen, of hoe ik er toch voor kan zorgen dat ik 64 bit vanaf een usb stickje kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

heeft iemand de virtuele xp omgeving al draaiend gekregen? ik ben wel benieuwd naar die optie, mijzelf lukt het niet omdat mijn macbook geen BIOS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
djfrankel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:59:
[...]
Wat van wie zijn site afhalen? De drivers van club3d af halen werken in ieder geval niet. Ik wil juìst digitaal gebruiken ivm dts. Welke versie gebruik jij dan Practics, ik gebruik 64bit.
de site van 3d hij herkent bij mij digitaal wel gewoon ;)
kan hem alleen niet testen omdat ik niks digitaals heb maar geeft niks raars aan.
anders 3d even mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tsurany schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:33:
[...]

Dat klopt, vind het gewoon belachelijk dat bedrijven tegenwoordig nog zulke apparaten durven uit te brengen en nog luisteren naar Intel ook.
Ik wil je posts anders wel moven naar Complete Systemen & Laptops als je het over net-niet-books wil hebben? :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Laatst online: 29-04 07:30
Ik heb Windows 7 geinstalleerd incl. ale programmas (office, adobe cs, messenger,ftd, grabit, ccleaner, picasa,chrome,firefox,smplayer etc..) Werkt allemaal prima!

XPM (xp mode) kan ik installeren, nadat ik de update heb geinstalleerd, maar bij de eerste keer opstarten, als hij bijna klaar is met 'Enabling integrating features' krijg ik de melding: 'could not complete setup'. Na 3 keer proberen nog steeds de melding!

Ik heb Windows 7 32 bits geinstalleerd en dus ook de 32-bits versie van XPM gebruikt.
Hardware visualisatie staat aan (gecheckt met Securable)... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Anoniem: 86836 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:41:
Ik heb een beetje een probleempje, ik wil graag e 64bit versie erop zetten, maar werk nu in een 32bit windows vista. Als ik dan probeer via Bootsect.exe het truckje uit te voeren waardoor je kunt booten vanaf usb stick wil dat niet werken omdat hij dan aangeeft dat mijn windows dat bestand niet ondersteunt.

Waarschijnlijk doordat ik een 32 bit versie van windows draai. Iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen, of hoe ik er toch voor kan zorgen dat ik 64 bit vanaf een usb stickje kan installeren?
Verkeerd gelezen :P

als dat niet lukt probeer dan via een live cd knopix ofzo tedoen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Practics op 05-05-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Mijn dvd brander wil ineens geen dvd's meer branden dus ik heb geen cd'tje van windows 7. Dus dat gaat niet helemaal werken. Of bedoel je het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Anoniem: 274892 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:42:
heeft iemand de virtuele xp omgeving al draaiend gekregen? ik ben wel benieuwd naar die optie, mijzelf lukt het niet omdat mijn macbook geen BIOS heeft.
Zie mijn post 2 pagina's eerder:

Cis in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Ik heb Xp weer uninstallt, wat moetje met die Xp mode, als je niet IE6 wilt...

iemand enig idee hoe je de virtual pc zelf uninstallt, zie um erniet tussen staan...?

edit nevermind, staat tussen de Win updates.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 05-05-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:55
Eerste dagje realtime Windows 7 RC zit er (dus niet Vmware sessie's meegerekend).

Tot nu toe vrij enthousiast over het systeem. Onder XP had ik het idee dat schrijfacties van HDD naar USb discs etc. erg traag gingen en hierdoor soms zelfs het systeem deden 'hangen'. Bij wijze van test dit ook een aantal malen gedaan en tot nu toe allemaal perfect.

Voor het branden kon ik helaas geen gebruik meer maken van een portable nero versie, dus hiervan maar de ouderwetse cdrom uit de kast gehaald. Hij start wel op met het portabel apps logo, echter daarna start hij niet door. Ook geen active sessie of proces van Nero.

Ook de printer zonder problemen met het complete driverpack van HP kunnen installeren, dus alle functionaliteit aanwezig.

Zag wel dat er na de installatie al vrij snel een update was van de Nvidia driver voor m'n 8400G kaart, dus die maar gelijk meegenomen. De drivers die er nu opstaan voldoen voor alle leuke Win7 Features. Games speel ik niet op de pc, dus dat heb ik verder niet gechecked.

Misschien nog eens een stresstest doem om na te gaan hoe je het systeem plat kunt krijgen. >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Henkje.doc op 05-05-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

In de mail die ik kreeg van Microsoft staat het volgende:
You don’t need to do anything special to help with the testing. All you need to do is use the RC, and your PC will send information to our engineers.
Ik vroeg me af wat er nou precies voor data wordt verzonden. Niet dat ik paranoïde ben, vind het allemaal wel prima. Maar ben toch geinteresseerd. Misschien iemand die dit weet?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:03:

Heeft die gast nou Ultimate geinstalleerd op die netbook?

Ik heb Windows 7 Home Basic vandaag zelf geinstalleerd op een MSI Wind (U100 uit mijn hoofd) met 1GB en dit werkte heel soepel, met geheugen te over. Ben benieuwd hoe hij met Office 2007 en Windows 7 al die 1GB vol kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
jelmervos schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:24:

[...]

Ik vroeg me af wat er nou precies voor data wordt verzonden. Niet dat ik paranoïde ben, vind het allemaal wel prima. Maar ben toch geinteresseerd. Misschien iemand die dit weet?
mocht een progamma echt een fout geven dan krijg je een scherm en die verzend dan de problemen.
Echter is me wel eens opgevallen dat die ook andere kleine foutjes door send waar je als gebruiker
niks van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 20:27

artificial_sun

Mazda Rx7

[...]

Bij fouten of vastlopers worden er foutrapporten naar MS gestuurt zodat ze terugkeerende fouten/problemen kunnen oplossen. Ik denk dat het een soort 'send error report' uit xp is maar dan zonder erom te vragen.

Hulde voor MS dat de servers het vandaag bijgehouden hebben _/-\o_ , en ja ziggo werkte vandaag zelfs mee, nu Azerty en Zercom nog

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
artificial_sun schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:35:
[...]

Hulde voor MS dat de servers het vandaag bijgehouden hebben _/-\o_ , en ja ziggo werkte vandaag zelfs mee, nu Azerty en Zercom nog
Servers kraken dat ze piepen, ben hem nu al enige uren aan binnenslepen, vaak staat die helemaal stil, doe er zeker 5x zolang over dan mijn snelheid van 10MB toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 11:48
Ik heb met Vista een partitie aangemaakt van 25Gb, kan ik daar gewoon de windows 7 RC installeren zonder dat ik mijn oude gegeven op de Vista partitie verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47

[...]

Misschien ook gebruikersstatistieken zoals hoevaak je programma's gebruikt, maar ook binnen de programa's in hoeverre bepaalde functies gebruikt worden.
En dingen zoals het zoekformulier: hoe vaak gebeurt het dat als iemand in het zoekvak bij het configuratie 'printer' intypt, kiest voor Printers en Faxapparaten. Dan kunnen ze zorgen dat deze sneller/bovenaan komt.
Ik heb met Vista een partitie aangemaakt van 25Gb, kan ik daar gewoon de windows 7 RC installeren zonder dat ik mijn oude gegeven op de Vista partitie verlies?
Upgrade wel, clean install niet.
Al raad ik een clean install toch meer aan als je echt mee wilt werken en geen 'troep' wilt overhouden. Maar t is aan jou natuurlijk.

En 25 gb is niet teveel...

[ Voor 20% gewijzigd door vmsw op 05-05-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Maar kan ik niet dan een dualboot hebben met Vista en 7? Dus dat ik wel een clean 7 heb, maar als ik wil gewoon Vista kan kiezen bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:31:

Heeft die gast nou Ultimate geinstalleerd op die netbook?
Ik krijg altijd dat kriebelende gevoel bij dergelijke pogingen om het te vergelijken met het in een A-klasse Mercedes inbouwen van een AMG-tuned V12 blok voor een SLR zonder om te kijken naar versnellingsbak, ophanging, en remmen.

Maar ik kan het tegenwoordig steeds beter onderdrukken :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilslayer
  • Laatst online: 29-04 19:57
-Edwin- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:39:
Maar kan ik niet dan een dualboot hebben met Vista en 7? Dus dat ik wel een clean 7 heb, maar als ik wil gewoon Vista kan kiezen bij het opstarten.
Je kan volgens mij probleemloos een nieuwe partitie maken , en daarop win7 installeren. Hier lukt het zelfs met ubuntu & win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Evilslayer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:41:
[...]

Je kan volgens mij probleemloos een nieuwe partitie maken , en daarop win7 installeren. Hier lukt het zelfs met ubuntu & win7.
Hmm oke. Ik heb al de nieuwe partitie gemaakt, ik zal kijken of het allemaal een beetje lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Evilslayer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:41:
[...]

Ja hoor.. mits je graag 2x 12,5 gb (minder dan recommend: vista = 15, 7 = 16, of 20 bij x64 dacht ik!) ruimte wilt hebben met dus twee besturingssystemen die weinig bewegingsruimte hebben...

[ Voor 7% gewijzigd door vmsw op 05-05-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

alt-92 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:40:
[...]

Ik krijg altijd dat kriebelende gevoel bij dergelijke pogingen om het te vergelijken met het in een A-klasse Mercedes inbouwen van een AMG-tuned V12 blok voor een SLR zonder om te kijken naar versnellingsbak, ophanging, en remmen.

Maar ik kan het tegenwoordig steeds beter onderdrukken :+
Hij is sowieso erg goed in vergelijkingen:
I loaded PassMark’s PerformanceTest 7.0 benchmarking software which evaluated the Acer Aspire One, under Windows 7.0, at 204.2. .....

To give a comparison, the current top rated computer on PassMark has a rating of 5588.62, but that machine is a monster with four CPU cores.
Vergelijk het dan niet 8)7 (wtf is Windows 7.0 trouwens)

Probleem is wel dat mensen in Google "Windows 7 Netbook" intikken, en het stuk van deze kluns wel tegenkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 05-05-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 16:02
Ga het nu even proberen in dualboot met xp, ben benieuwd. Heb de eerdere beta wel al virtueel geprobeerd, nu maar eens al installeren op een aparte partitie

[ Voor 16% gewijzigd door mach2 op 05-05-2009 19:53 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 02-05 22:33

superwashandje

grofheid alom

is die mp3 corrupt bug trouwens al opgelost in de RC? (ik neem aan van wel eigenlijk gezien in de start post staat dat de fix alleen in build 7000 gebruikt moet worden)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Bij mij ging het installeren vrij vlot, maar voor de rest vind ik Windows 7 niet fijn werken.
Downloaden gaat snel, maar het laden van sites duurt behoorlijk lang.
Daarnaast werken de meeste programma's die ik op Vista gebruik niet of niet lekker op Windows 7.
De taakbalk zal wel even wennen zijn, al vind ik hem nu niet fijn.
En sinds ik Windows 7 heb geïnstalleerd loopt Vista verschrikkelijk langzaam.
Zelfs het opstarten duurt nu gewoon 5 minuten langer en dat terwijl ik Windows 7 gewoon op een aparte partitie heb geïnstalleerd.
En bij steam zijn mijn laatst gekochte spellen op steam niet zichtbaar. Althans, hij geeft aan dat ik ze nog niet gekocht heb. Terwijl ze onder Vista wel goed staan.

Verder heb ik Windows 7 nog niet gebruikt. Ik probeer later vanavond nog wel een keer wat uit.

Edit:
Mijn PC is overigens wel snel genoeg voor Windows 7, dus dat zal wel geen problemen geven.
Athlon 64 X2 6000+
4 GB geheugen
Geforce 8800 GTS 512MB

[ Voor 9% gewijzigd door Mpdrichel op 05-05-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilslayer
vmsw schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:43:
[...]

Ja hoor.. mits je graag 2x 12,5 gb (minder dan recommend: vista = 15, 7 = 16, of 20 bij x64 dacht ik!) ruimte wilt hebben met dus twee besturingssystemen die weinig bewegingsruimte hebben...
-Edwin- vroeg of het mogelijk was win7 op een partitie te installeren en Vista op de andere.
Of dat verstandig is of niet is een persoonlijke keuze.

on-topic.
Aangenaam verrast over windows 7.
De installatie verliep vlekkeloos (en naar mijn gevoel sneller dan die van vista)
De prestaties zijn merkelijk beter dan die van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds de public beta eigenlijk niet meer geupgrade, dus vandaag ben ik maar meteen naar de RC toe gegaan. Alles werkt voor zover prima, maar het lukt mij maar niet om m'n ATI Display Driver te installeren. CCC en Microsoft Visual C++ 2005 worden wel geinstalleerd, maar aan het einde van de installatie zie ik in de log dat de Display Driver niet geinstalleerd is, zonder verdere redenen. Iemand anders hier ervaring mee..? Grafische kaart is trouwens een Sapphire ATI X1650Pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb Win 7 nu op een dvd+R gebrand, echter na de Run Setup melding gebeurt er niks meer.
Gebruik Active ISO Burner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 00:09
Anoniem: 86836 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:41:

Ik had hetzelfde probleem, maar ik had dan een 32 bit xp. Ik had destijds google gebruikt, en blijkbaar heeft microsoft een download ervoor. Je zou kunnen vragen aan een tweaker of die een 32 bit upload, want ik kan de link niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Maar wat ik mij afvraag is het volgende: Ik heb een 1000GB schijf met Vista erop. Daarvan heb ik een aparte partitie gemaakt van 25GB speciaal voor Win7. Dus er is nog 975GB voor Vista (primaire OS). Kan ik win7 op die 25GB partitie zetten zodat ik een dualboot heb, maar wel alles van Vista nog houd (bestanden, documenten etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Interessant feitje, heb net Windows 7 64bit dvd uitgepakt met PowerISO (checksum van Iso klopte) en heb nu 837 bestanden en 163 mappen, bij elkaar dus precies 1000 items. Zou dat toeval zijn of zouden ze er ergens wat prut bestanden hebben ingedumpt om het voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik kreeg per DM het bericht dat niet iedereen in staat was om mijn plugin te downloaden waarmee je de themakanalen van Nederland-24 in Windows 7 Media Center kan integreren (zie ook deze post) dus ik heb 't bestand in kwestie even op Rapidshare gegooid, download hier. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:21
Hier ook wat ervaringen nadat ik ' m nu voor het eerst niet gevirtualiseerd maar voor het chie heb geinstalleerd:

dual-boot met ubuntu lukt, na wat gestoei met grub ( linux-bootloader )
mijn linksys kaartje, een hoop gedoe...geen driver meegekomen met de rc, dus lopen frutten met een ralink-driver na een howto op het www....dit wou ook niet en heeft mijn eerste BSOD opgeleverd ( best wel gaaf als je hier hoort dat dat zo passe is >:) )
Toen bedacht ik me dat ik ' m misschien ff met een draadje moest aansluiten en ja hoor via win update een werkende driver binnen gekregen...dus nu weer draadloos internet..
verder alle apparaten prima herkend, beh. mijn m-audio delta 1010, maar daar is een werkende (vista)driver voor.

WMP doet het slecht met tags, en ogg en flac worden niet native ondersteund, blijf ik raar vinden, gelukkig komt foobar to the rescue..

Mijn look&feel indruk is dubbel: ik ben blij dat ik niet meer tegen dat saaie xp aan hoef te kijken, dat voelt idd gedateerd aan, maar ik zal heel erg moeten wennen aan het verkennen binnen 7...eig. ben en was ik dol op de plain old xp-verkenner...7 heeft te veel default mapjes, de venstertjes zijn me te klein, het navigeert niet lekker.
De taskbar is dan wel weer een vooruitgang.

Zo maar wat indrukken, ik blijf ' m zeker draaien komende maanden en wellicht koop ik 7 later..
Main-Os blijft echter ubuntu, maar da' s voor een deel gewoon gewenning ( lange linux-geschiedenis ).

75% positief vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
Heren, ik heb een probleem met het streamen naar mijn xbox 360, heeft iemand van jullie tips??
(gelieve hier te reageren: Windows 7rc streamen naar xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilslayer
-Edwin- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:12:
Maar wat ik mij afvraag is het volgende: Ik heb een 1000GB schijf met Vista erop. Daarvan heb ik een aparte partitie gemaakt van 25GB speciaal voor Win7. Dus er is nog 975GB voor Vista (primaire OS). Kan ik win7 op die 25GB partitie zetten zodat ik een dualboot heb, maar wel alles van Vista nog houd (bestanden, documenten etc.)
Ja :-)
Zoals ik al zei is dit perfect mogelijk. Heb namelijk net hetzelfde gedaan.
Partitie gemaakt in ubuntu : 100GB voor win7 kan probleemloos switchen tussen de 2. Alleen effe moeten knoeien met de bootloader.
Een tutorial : klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb alleen 25GB gereserveerd voor win7, maar dat moet niet uitmaken toch, omdat ze allebei NTFS gebruiken. Dan is het toch wel mogelijk om win7 programma's op de andere partitie van Vista te zetten? Of is dat niet echt slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Evilslayer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:20:
[...]

Ja :-)
Zoals ik al zei is dit perfect mogelijk. Heb namelijk net hetzelfde gedaan.
Partitie gemaakt in ubuntu : 100GB voor win7 kan probleemloos switchen tussen de 2. Alleen effe moeten knoeien met de bootloader.
Een tutorial : klik
Ah, ziet er makkelijk uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilslayer
-Edwin- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:25:
Ik heb alleen 25GB gereserveerd voor win7, maar dat moet niet uitmaken toch, omdat ze allebei NTFS gebruiken. Dan is het toch wel mogelijk om win7 programma's op de andere partitie van Vista te zetten? Of is dat niet echt slim?
Performance zal iets lager zijn , maar dat zal geen problemen vormen denk ik.
Wie niet waagt blijft maagd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

-Edwin- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:25:
Dat kan, maar of je dat wilt is een tweede. Dan installeer je programma's van het ene OS op de schijf van het andere OS, dat gaat nooit echt fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 03-05 08:38
Als ik Winrar 3.90 beta 1 x64-versie installeer is er geen Shell Integration. Met de x86 versie werkt het gewoon prima. Hebben meer mensen dit gehad en is er een work-around? Ben wel benieuwd of het unpacken met de x64 versie sneller gaat.

Het dubbelklikken op een Rar en dan uitpakken gaat uiteraard prima, maar rechtsklik er op doet dus niéts...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
-EDIT-

[ Voor 99% gewijzigd door -Edwin- op 05-05-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:30:
Als ik Winrar 3.90 beta 1 x64-versie installeer is er geen Shell Integration. Met de x86 versie werkt het gewoon prima. Hebben meer mensen dit gehad en is er een work-around? Ben wel benieuwd of het unpacken met de x64 versie sneller gaat.

Het dubbelklikken op een Rar en dan uitpakken gaat uiteraard prima, maar rechtsklik er op doet dus niéts...
Je hebt het niet toevallig per ongeluk uitgezet tijdens het installeren?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik ga gewoon 40gb reserveren voor win7, afhankelijk van of het bevalt kan ik er altijd nog GB's bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 28-04 13:14
Ik heb nu al een paar uurtjes Windows 7 getest, en het bevalt me prima.
Alleen heb ik de "Acces is Denied"-bug/error -> ik kan sommige bestanden op m'n Vista-partitie niet meer openen, het veranderen van m'n rechten naar "Full Control" heeft al een beetje geholpen, maar nog niet helemaal, zo kan ik een bestand dat op m'n bureaublad staat niet openen. Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 03-05 08:38
anandus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:41:
[...]
Je hebt het niet toevallig per ongeluk uitgezet tijdens het installeren?
Nope. En dan nog kan je het na de installatie in het programma zelf weer aanzetten. Alles uiteraard al geprobeerd. Sterker nog, als je de 32-bits versie installeert "ziet" die de settings die je hebt gebruikt bij de 64-bits installatie en werkt alles feilloos. Weer de 64-bits versie er op en Shell Integration is weg.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
SChief schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:01:
Grafische kaart is trouwens een Sapphire ATI X1650Pro. :)
Volgens mij zijn er nog helemaal geen (officiele) Ati drivers voor 1650. Ik heb zelf een 2600 en dat is het oudste model wat (nu al) ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Is er ook een taalpakket met de Nederlandse taal ergens te downloaden?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Thijs_O schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:13:
Ik kreeg per DM het bericht dat niet iedereen in staat was om mijn plugin te downloaden waarmee je de themakanalen van Nederland-24 in Windows 7 Media Center kan integreren (zie ook deze post) dus ik heb 't bestand in kwestie even op Rapidshare gegooid, download hier. :)
Is het ook mogelijk om Nostalgienet toe te voegen ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Jay-K schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:57:
Is er ook een taalpakket met de Nederlandse taal ergens te downloaden?
Nee, deze is alleen vrijgegeven voor een selecte groep testers. Zie elders in dit topic.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300508

filenox schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:48:
Ik heb nu al een paar uurtjes Windows 7 getest, en het bevalt me prima.
Alleen heb ik de "Acces is Denied"-bug/error -> ik kan sommige bestanden op m'n Vista-partitie niet meer openen, het veranderen van m'n rechten naar "Full Control" heeft al een beetje geholpen, maar nog niet helemaal, zo kan ik een bestand dat op m'n bureaublad staat niet openen. Iemand een idee om dit op te lossen?
Je moet je eigen gebruikersnaam toevoegen en permissies geven. Ik heb even een screenshot gemaakt om het te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/8/3f878551/voorbeeld.PNG
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Ook is het weinig zinvol te melden hoe snel/traag je download is, als je op de releasedag probeert.

Thimk b4 you post....