[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:46:
[...]

Je moet je eigen gebruikersnaam toevoegen en permissies geven. Ik heb even een screenshot gemaakt om het te verduidelijken.

[afbeelding]
Meestal is het 'eigenaar' worden van de map ook voldoende (althans dat was het hier...na een clean install van RC..'k kon mappen op data partitie niet meer openen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:49:
[...]

Meestal is het 'eigenaar' worden van de map ook voldoende (althans dat was het hier...na een clean install van RC..'k kon mappen op data partitie niet meer openen).
Bij mij werkte die oplossing niet. Dus had ik deze van de microsoft technet forums overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:50:
[...]

Bij mij werkte die oplossing niet. Dus had ik deze van de microsoft technet forums overgenomen.
Da's inderdaad de vervolgstap :+ Je eigen useraccount (of de groep Users) gewoon ff rechten geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
kenles schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:03:
[...]

Is het ook mogelijk om Nostalgienet toe te voegen ?

alvast bedankt
De MyTV-plugin waarop de Ned24-addin op is gebaseerd is webbased en werkt momenteel niet (mee). Rotsite. Ik stuur je later wel even per DM een werkende versie met Nostalgienet erin.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pff dvd verpest aan corrupte image. Blijkt toch weer dat de meest betrouwbare download die van de 'illegale' manier is, aka usenet met pars. Booten van USB werkt wel perfect met de methode van de startpost, enkel was een file dus corrupt.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 05-05-2009 22:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
En nu ben ik op Windows 7. God, wat is het geweldig. Het gebruikt de helft van de processen van een schone Vista en de helft RAM. Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Nu bezig om te installeren op m'n desktop pc, natuurlijk moet ik weer eens ingewikkeld doen, en 'm op m'n scsi schijf willen zetten (quantum atlas III 10krpm)

tip: als je een adaptec 29160 kaartje hebt kun je gewoon de 2000/xp driver van de adaptec site af plukken en die gebruiken mbv. een usb stick oid. :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 20:45

superwashandje

grofheid alom

zijn er meer mensen met problemen met het installeren vanaf usb stick?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh wat een geweldig systeem . Mijn Notebook Acer Aspire 5310 met een Intel Celeron Solo Core processor en 2 gb geheugen loopt zo geweldig dat ik gewoon geen andere notebook hoef aan te schaffen . Zeer snel zoals ik gewend ben van Xp met het Aero interface aan op een Intel GMA 950 werkt gewoon soepel , en dat wilde bij vista absolute niet goed werken .

Alleen blijkt mijn nieuwe draadloze linksys router niet goed te werken met Windows 7 . Het draadloos internet is extreem traag max 30kb p/s .Ik heb 4 Verschillende stuurprogramma's geprobeert maar daar ligt het blijkbaar niet aan .

Iemand Tips ?

Top Systeem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb zowel de 32- en 64 bit versies van Windows 7 RC gedownload. Die eerste had ik al binnen in ongeveer 25 minuten. Echter het downloaden van de 64 bit versie duurde ongeveer een uur.
TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:39:
[...]
ehh...ff zoeken :+ Maar eh..als je de ISO's gewoon bij Microsoft download...dan hoef je die toch niet te checken :)
Het controleren van de checksum van een download, is doorgaans om te checken of deze niet tijdens het downloaden corrupt is geworden. Bij mij waren van beide zowel de md5sum en de sha1 correct.
Aegir81 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:09:
[...]
Misschien foutje tijdens het branden? Probeer de dvd eens op een lagere snelheid te branden.
Om die reden heb ik ook na het branden de md5sum en de sha1 van de DVD-RW gecontroleerd. Die waren beide van de 32 bit versie OK. De 64 bit versie heb ik nog niet gebrand. De brandsnelheid van de Verbatim 6 speed DVD-RW was trouwens gemiddeld 5.7x. En duurde ongeveer 6 minuut 45.

Ik heb mijn Windows 7 32 bit Engels RC als eerst geïnstalleerd op mijn oude AthlonXP PC met 1,5 GB werkgeheugen en een nvidia 7600GS videokaart. Ik heb de inmiddels ruim 4 jaar oude 200 GB harddisk kompleet anders ingedeeld. Verder heb ik nog een ruim 6 jaar oude 80 GB harddisk toegevoegd. De 200 GB harddisk zit als Master op de primaire controller. En de 80 GB harddisk zit ook als Master op de Secondaire controller. De DVD speler zit op als slave op de primaire controller. En de DVD brander als slave zit op de Secondaire controller. Ze zijn allen Cable Select gejumpered.

Het gaat om een multiboot Windows XP, Windows 7 RC en verschillende Linux distributies. Op de 200 GB harddisk heb ik de eerste primaire NTFS partitie van 15 GB gereserveerd voor Windows XP. Op de tweede primaire NTFS partitie van 45 GB heb ik Windows 7 RC geïnstalleerd. Met daarnaast een logische NTFS partitie van 20 GB. De overige ruimte gebruik ik voor de Linux distributies.

Het eerste wat me opviel bij het partitioneringsscherm dat de Windows 7 setup de 80 GB harddisk op de Secondaire controller gezien werd als Disk0. En de 200GB op de primaire controller ziet als Disk1. Voor Linux is dit andersom. Ik had via Parted Magic de eerste primaire 15 GB partitie op hidden gezet, en de tweede primaire 45 GB partitie op boot. Zodat die opstartbaar is. Wat opviel was dat de Windows 7 setup die 45 GB partitie toonde bij type als systeem. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. De installatie verliep foutloos. Ik selecteerde automatisch activeren.

Maar dat gebeurde niet. Want de netwerkkaart stond bij Other Devices. Net zoals de geluidskaart. Van de netwerkkaart een 3Com 3C905C-TX heb ik de XP drivers kunnen installeren. De installatie van de drivers en applicaties van mijn Creative Labs SBLive 5.1 SB0102 ging ietwat raar. Het ging om deze LiveDrvUni-Pack_(taal).exe van http://support.creative.com/Downloads/searchdownloads.aspx met zoekwoord sb0102. Er werd geen SBLive gedetecteerd. Er werd aangeboden de drivers te deïnstalleren. Ik ging daarop in. Echter zag ik dat de drivers alsnog werden geïnstalleerd.

Windows Update bood twee optionele downloads aan. Namelijk die van de 3Com 3C905C-TX netwerkaart. En die van de nvidia 7600GS videokaart. Namelijk de Geforce 7600GS (Prerelease-WDDM1.0). En op de nvidia website zag ik GeForce Driver Release 185.81 Beta. Release Date 30 april 2009. Ik heb de video drivers van Windows Update geïnstalleerd. De perfomance in Windows 7 is op die oude PC slechts 2.3. De traagst scoren zoals te verwachten de AthlonXP 1700+ CPU en het werkgeheugen. Respectievelijk 2.3 en 2.6. Graphics en gamin Graphics scoren 4.7 en 4.6. En de primaire 200 GB HD scoort 5.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

superwashandje schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:14:
Ben eens wat specifieker, wat gaat er mis? Er zijn flink wat tutorials te vinden waarin het precies uitgelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

superwashandje schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:14:
Doe het zoals in de startpost staat, dus formateren als NTFS en dan die command:
C:\boot\bootsect /nt60 C: waarbij C je driveletter van USB is. Werkt wel alleen als je dezelfde bit versie draait als die je op de usb stick wilt dumpen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows 7 32bit nu op mijn laptop gezet maar hij kan geen hogere resolutie kiezen dan 1024 terwijl dat op vista nog wel kon. Gaat om een Ati xpress 1150 op een dell vostro 1000 laptop. Catalyst drivers werkte niet. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 20:45

superwashandje

grofheid alom

Tsurany schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:24:
[...]

Doe het zoals in de startpost staat, dus formateren als NTFS en dan die command:
C:\boot\bootsect /nt60 C: waarbij C je driveletter van USB is. Werkt wel alleen als je dezelfde bit versie draait als die je op de usb stick wilt dumpen.
dat heb ik dus niet, ook heb ik geprobeerd wat er in de startpost/eerste reactie staat bij het artikel maar daarbij kan ik het niet actief maken

"Windows 7 vanaf usb-stick installeren
1) Formatteer de USB-stick als FAT32
2) Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ in: compmgmt.msc -> enter
3) In het scherm dat geopend wordt klik je op Schijfbeheer
4) Klik je USB-stick aan met rechtermuisknop en kies dat je deze partitie actief wil maken
5) Als dat gebeurd is open je het ISO-bestand met bijv. Daemon Tools of WinRAR en kopieer je alle bestanden naar de usb-stick
6) Vervolgens stel je in je BIOS in dat je wilt opstarten vanaf een usb-stick (Removable Device)"

ik wil dus van xp 32 bit naar windows 7 64 bit (als je het doet dan goed :P)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm gedownload. Ik zal op m'n HP Mininote 2133 (Via C7-M 1,6Ghz, 2GB, 120GB HD, Via Chrome graphics) Windows 7 RC morgen of overmorgen installeren. Voor dat ik dat doe zal ik eerst wel een korte benchmark onder XP doen (die er nu nog opstaat) om wat vergelijkingen te achterhalen. Om te bezien of performance/usuability-wise W7 een betere keuze dan XP is, voor het standaard Netbook gebruik (office, browsen e.d.).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

WTF, die XP Modus is veel beter dan ik dacht :)

Je kan dus een programma installeren onder Windows XP, en de omgeving afsluiten. Het programma komt dan gewoon in je Windows 7 Startmenu, en kan je dus ook gewoon opstarten vanaf dat moment. Dat is toch best mooie techniek :)

EDIT:

Heb maar even WinRAR geinstalleerd als voorbeeld. Deze draait nu dus gewoon als normale app onder Windows 7:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wrc6DsQTV36cMdGpwedH7Aoe/full.png

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 05-05-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:54
Windows 7 RC x86 getest door PC Games Hardware:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/mvl2kz.jpg
Bron: http://www.pcgameshardwar...and-applications/Reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij alsjeblieft helpen!!!!!!!!
Ik ben al vanaf 15:00 uur bezig om win7 op mijn laptop te krijgen.
Ik heb al 5 DVD+R verkloot en 1 DVD RW en het lukt me nog niet.
De DVD+R stopt ermee na de Run Setup melding en de DVD RW stopt ermee zodra er file gecopyed moeten worden.

Ik ben ten einde raad, ik heb al verschillende brandproggies gebruikt Active ISO Burner, CDBurnXP maar niks helpt!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Waarom zou Vista 32-bits zoveel langzamer zijn met opstarten en kopieren dan Vista x64 :?

EDIT: 1 kopieslag is weer langzamer? Wellicht driver issues?

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 05-05-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:52:
De DVD+R stopt ermee na de Run Setup melding en de DVD RW stopt ermee zodra er file gecopyed moeten worden.

Ik ben ten einde raad, ik heb al verschillende brandproggies gebruikt Active ISO Burner, CDBurnXP maar niks helpt!!!!!
Klopt de MD5 van je iso? (m.a.w.: is je download niet corrput?)
PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:52:
[...]

Waarom zou Vista 32-bits zoveel langzamer zijn met opstarten en kopieren dan Vista x64 :?
En wat is dat toch waarom XP sneller is met kopieren?

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 05-05-2009 22:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door anandus op 05-05-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 23:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Wel grappig om te zien dat XP wel sneller is in het kopiëren van bestanden, maar nergens als snelste staat in een benchmark. Maar het uiteindelijke verschil is niet zo heel groot tussen Vista en 7.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:53:
[...]
Klopt de MD5 van je iso? (m.a.w.: is je download niet corrput?)
Hoe kan ik dit checken? Want hij komt van de officiele Microsoft website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 19:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Hmm dacht windows 7 64 bit ff te installeren naast xp (32 bit) op een lege partitie. Ik draai echter Raid 0 dus ik start op vanaf windows 7 dvd en hij gaat vrolijk laden. Komt er een blauw scherm met hier en daar een bloemetje in beeld en ook mijn muis werkt, daarna gebeurt er echter vrij weinig. Iemand die weet hoe dit op te lossen? Moet ik eerst weer raid drivers laden of iets dergelijks?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheCoolGamer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:54:
[...]

Maar het uiteindelijke verschil is niet zo heel groot tussen Vista SP1 en 7.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weer een error tijdens setup. MD5 hash klopte in ieder geval. Uitgepakte bestanden kloppen qua formaat op de byte precies met de bestanden in de image, qua aantallen ook. Zelfde met de USB key. Toch een file corruptie error, 0x80070570. Nu een iso van usenet, die proberen, kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:56:
Weer een error tijdens setup. MD5 hash klopte in ieder geval. Uitgepakte bestanden kloppen qua formaat op de byte precies met de bestanden in de image, qua aantallen ook. Zelfde met de USB key. Toch een file corruptie error, 0x80070570. Nu een iso van usenet, die proberen, kijken hoe dat werkt.
Het oeroude adagium van 'brand op een lagere snelheid' wil soms ook nog werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

TheCoolGamer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:54:
Maar het uiteindelijke verschil is niet zo heel groot tussen Vista SP1 en 7 RC.
Nou helemaal goed. :9

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:58:
[...]
Het oeroude adagium van 'brand op een lagere snelheid' wil soms ook nog werken :)
Probeer het via usb key, setup start gewoon dus het lijkt me dat dat goed gegaan is. Mijn dvd's branden sowieso op lagere snelheid want m'n desktop herkend ze niet sneller :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:43

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Heb m nu op de snelle HDD geinstalleerd (index-score 5.9 ipv 4.4) en nu voelt alles echt heerlijk snappy aan.

na de installatie van magicdisc gaf ie een melding dat het incompatible zou zijn, maar heb nog geen problemen ermee ondervonden :)

Verder start OpenOffice.Org zonder dat ik uberhaupt een laadscherm zie, ironisch genoeg is IE zelfs een van de traagst startende programmas die ik heb 8)7

Heb ook virtual XP erop gegooid, meer voor de lol dan dat het nodig was. Op zich wel een geinige functie, maar XP was zelfs op mn netbook responsiever. De integration mode is best leuk, blijkbaar loopt de VM op de achtergrond (kreeg bijv de XP security center in mn taskbar :P)

Tot nu toe bevalt t me dus absoluut prima :D

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 12:14

als die er niet echt uit springt met een fout zou ik rustig wachten.
Minstens een half uur als het niet langer is vanmiddag bij mij installatie op een
redelijke pc duurde het ook verdomt lang en leek die niks tedoen het eerste half uur
a 3 kwartier laaste 15 min ging alles als een raket ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:53:
En wat is dat toch waarom XP sneller is met kopieren?
Ik draai 7 op een SSD in mijn laptop (Samsung 128GB), en daar is 7 vele malen sneller dan XP met kopieren. Zal op mijn andere laptop met normale disk ook eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:10:
Pff dvd verpest aan corrupte image. Blijkt toch weer dat de meest betrouwbare download die van de 'illegale' manier is, aka usenet met pars. Booten van USB werkt wel perfect met de methode van de startpost, enkel was een file dus corrupt.
Hmm..je kunt natuurlijk ook gewoon de ISO mounten en dan de files naar een DVD kopieeren ipv de ISO te fikken en er dan achter te komen dat de ISO corrupt is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:43:
WTF, die XP Modus is veel beter dan ik dacht :)

Je kan dus een programma installeren onder Windows XP, en de omgeving afsluiten. Het programma komt dan gewoon in je Windows 7 Startmenu, en kan je dus ook gewoon opstarten vanaf dat moment. Dat is toch best mooie techniek :)

EDIT:

Heb maar even WinRAR geinstalleerd als voorbeeld. Deze draait nu dus gewoon als normale app onder Windows 7:

[afbeelding]
Wist je dat nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dacht dat het een soort VPC+ was O-)

Waardeloos Beta tester :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb net W7 RC op een 14 gb partitie kunnen installeren. Dat is ook de size van mijn huidige XP install partitie. Omdat er volgens MS 16 gb nodig is was ik bang dat het niet zou lukken, maar het wil blijkbaar wel dus ik ga W7 RC als main OS gebruiken.

Na installatie is er bij mij 6.77 gb van de 13.9 gb vrij volgens explorer. Dat is incl pagefile van 1 gb plus ongetwijfeld system restore en hybernate file.

Ik installeer alle games en tools op andere partities, alleen de dingen die per se elke install opnieuw installed moeten komen op c:\ te staan, dus ik denk wel genoeg te hebben aan 14 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Maar eh...(dit draagt niet bij tot een oplossing :+)...waarom gebruik je niet de standaard ingebakken Windows 7 ISO fikker? :+
PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:20:
[...]

Dacht dat het een soort VPC+ was O-)

Waardeloos Beta tester :+
Ja idd...waardeloze tester :+ Hmm...als jij nu je plek gewoon vrijwillig aan mij afstaat..dan test ik wel ff verder :p

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 05-05-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:17:
[...]

Hmm..je kunt natuurlijk ook gewoon de ISO mounten en dan de files naar een DVD kopieeren ipv de ISO te fikken en er dan achter te komen dat de ISO corrupt is :+
Had gewoon direct md5 check moeten doen, was t beste idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:21:
Ja idd...waardeloze tester :+ Hmm...als jij nu je plek gewoon vrijwillig aan mij afstaat..dan test ik wel ff verder :p
Je mag mijn RC key wil hebben :P

Ik snap nu wel eindelijk het nut van die XP modus, die dus voor bedrijven echt handig kan zijn, ook omdat hij gewoon in de automatische updates word meegenomen. Bijna jammer dat ik geen XP apps meer heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:46
PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:23:
[...]

Die keys zijn weer gewoon vrij beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik snap nu wel eindelijk het nut van die XP modus, die dus voor bedrijven echt handig kan zijn, ook omdat hij gewoon in de automatische updates word meegenomen. Bijna jammer dat ik geen XP apps meer heb :)
Eigenlijk zou elk weldenkend bedrijf (met geld :P) moeten upgraden vanuit XP naar W7, zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:59
Om één of andere reden kan ik de Virtual XP modus niet vinden. Deze hoort toch ook gewoon bij de RC te zitten? Of zie ik iets over het hoofd?

Soundwave gaat verder met zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

[...]

Jammer dat zoiets niet werkt voor drivers, ik had nog wel een driver die wel werkt onder XP, maar niet onder Vista.
SoundWave729 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:26:
Om één of andere reden kan ik de Virtual XP modus niet vinden. Deze hoort toch ook gewoon bij de RC te zitten? Of zie ik iets over het hoofd?

Soundwave gaat verder met zoeken...
Moet je apart downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SoundWave729 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:26:
Moet je apart downloaden :)

Maar waarom al die nieuwsgierigheid naar Virtual XP? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Laatst online: 15-09 21:59
anandus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:28:
[...]
Moet je apart downloaden :)

Maar waarom al die nieuwsgierigheid naar Virtual XP? :?
Gevonden.

Nja, gewoon omdat het kan. Dat is toch genoeg reden voor een tweaker O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:25:
[...]
Eigenlijk zou elk weldenkend bedrijf (met geld :P) moeten upgraden vanuit XP naar W7, zou je zeggen.
Moet je wel pc's hebben die virtualization ondersteunen, mijn desktop (e7300) doet dat dus niet helaasch. Server en Laptop wel, maar daar wil ik t net niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TheCoolGamer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:27:
[...]

Jammer dat zoiets niet werkt voor drivers, ik had nog wel een driver die wel werkt onder XP, maar niet onder Vista.
Voor welk device? Ik heb een collega met een camera zonder Vista/7 driver, en die kan er nu toch bij door de XP modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:36:
[...]

Voor welk device? Ik heb een collega met een camera zonder Vista/7 driver, en die kan er nu toch bij door de XP modus.
Hier netzo..mijn pa heeft een dure negatievenscanner die het dus niet doet onder Vista....en hij gebruikt hem dus niet vaak genoeg om nu ff een nieuwe te kopen :+ Dus ja..dan is XPM wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Echt ik word er ziek van, weer dezelfde kut error met corrupt of missing file. Dit keer een andere iso van een andere link (wel kloppende MD5) en weer via usb key, weer error tijdens install. Kutte is dat je een uur bezig bent per install omdat het zo enorm lang duurt voordat setup begint.
Nu maar nog een dvd er aan verspillen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Er gebeurt bij mij hier iets vaag met WMP12, m'n libary wordt niet opgeslagen. Zodra ik WMP afsluiten ben ik alles kwijt. Open ik WMP dan weer dan begint de muziek na een paar seconden weer binnen te stromen. Iemand suggestie voor welke knop ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:46:
Echt ik word er ziek van, weer dezelfde kut error met corrupt of missing file. Dit keer een andere iso van een andere link (wel kloppende MD5) en weer via usb key, weer error tijdens install. Kutte is dat je een uur bezig bent per install omdat het zo enorm lang duurt voordat setup begint.
Da's toch zonde van die dvd's...maar eh..ik zeg VMachine aanslingeren...ISO mounten en kijken waar het fout gaat.....anders gewoon andere iso downloaden vanaf Microsoft website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Probeer anders vanaf harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

PWM schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:36:
[...]
Het gaat om de video-in van mijn NVDIA 7800 GT, maar het is niet zo heel belangrijk meer aangezien ik nu een TV-kaart heb die wel gewoon goed werkt in Vista. Zal dan waarschijnlijk ook wel goed werken in Windows 7.

Maar ik dacht dat er voor USB-apparaten iets bijzonders was, dus daardoor zou het kunnen komen dat het wel werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door CoolGamer op 05-05-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Heb je je RAM al eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:48:
[...]

Da's toch zonde van die dvd's...maar eh..ik zeg VMachine aanslingeren...ISO mounten en kijken waar het fout gaat.....anders gewoon andere iso downloaden vanaf Microsoft website?
De iso's van de microsoft site werken niet dus ik heb er juist een van usenet getrokken. Een van microsoft gaf foute MD5 hash, die andere en die van usenet niet, die klopten gewoon.
anandus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:48:
[...]
Probeer anders vanaf harde schijf?
Gaat niet, tis een pc met een enkele hardeschijf zonder OS nu.
twiFight schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:50:
[...]

Heb je je RAM al eens getest?
Nope maar zou me verbazen omdat het tot nu toe altijd stabiel werkte.

Probeer het nog eenmaal met DVD en ga morgen anders wel ram testen of iets anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:01
Mensen hier al geprobeerd windows 7 in een domein te joinen ? een 2k3 domein, heb het hier nu 'werkend'.

De laptop is gejoined, maar schrijft bijv zijn profieltjes niet weg : \\masters\dfs$\Profiles\flaptop.V2 is gewoon leeg :(. Edit, kan misschien komen omdat er ook een 2k3 profiel is, morge maar eens verder spelen :)

Ook pakt hij niet al mn group policies.
Moet me AD server nog ff updaten, dat ga ik deze week doen, dan is kijken of er nieuwe GP instellingen zijn.

Misschien handig om hier een appart topic over te openen ? Handig ook later voor evt google searches :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sc0tTy op 06-05-2009 00:05 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Tsurany schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:01:
[...]

De iso's van de microsoft site werken niet dus ik heb er juist een van usenet getrokken. Een van microsoft gaf foute MD5 hash, die andere en die van usenet niet, die klopten gewoon.

[...]

Gaat niet, tis een pc met een enkele hardeschijf zonder OS nu.

[...]

Nope maar zou me verbazen omdat het tot nu toe altijd stabiel werkte.

Probeer het nog eenmaal met DVD en ga morgen anders wel ram testen of iets anders proberen.
Uiteraard zijn de ISO's van de Microsoft site wel goed, daar zit je probleem niet. Problemen met het geheugen kunnen lijden tot installaties die niet lukken, of je die voorheen nou opgemerkt hebt of niet. Boot even van een CD'tje met memtest en je bent er zo achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:54
Toch weer een beetje humor dat Virtuele Windows XP: ben nu al 10 minuten updates aan het binnenhalen en aan het installeren. Tot nu toe werkt het goed: echter merk ik wel een vertraging in het gebruik van Windows XP. (Mag je dat verwachten van een virtueel besturingssysteem ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JBS schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:10:
[...]
Uiteraard zijn de ISO's van de Microsoft site wel goed, daar zit je probleem niet. Problemen met het geheugen kunnen lijden tot installaties die niet lukken, of je die voorheen nou opgemerkt hebt of niet. Boot even van een CD'tje met memtest en je bent er zo achter. :)
Hmm nee je bent er waarschijnlijk pas na 10 uur achter. Bovendien zijn m'n cd's ook nog kwijt dus moet ik daar weer een dvd aan verspillen. Zal wel kijken straks. Zit nu nog een dvd in, die 1e dvd gaf een slechte hash en die andere keren was vanaf USB key, hoop nu dat usb key stuk is.

Net memtest gestart en binnen 40 seconden al 105 errors, lijkt me erg ongezond. Vraag me af of memtest dan wel klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 06-05-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Nou bij mij altijd wel iig.

Heb eens gehad dat mijn PC altijd crashte bij maar één spel. Dacht ook dat het dan niet RAM kon zijn, omdat ik dan meer problemen zou moeten hebben. Memtest liet in eerste instantie weinig zien. Na een keer 'm 4+ uur te hebben laten gelopen kwam er toch een error. Na nieuw RAM gehaald te hebben waren alle problemen weg.

Heb je meerdere latjes geheugen? Probeer memtest eens met 1 latje. Als die geen errors laat zien kun je proberen W7 te installeren met slechts één latje. Als dat alles werkt gewoon nieuw RAM halen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De startpost mag even reflecteren dat de nieuwe Daemon tools lite wel Windows 7 Beta (of RC) ondersteunt.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee dat is nu juist het leuke (of eigenlijk totaal niet). Ik heb maar 1 latje geheugen en geen alternatief geheugen tenzij ik m'n pa's desktop ga openhalen. Al mijn systemen, op deze na, draaien DDR2 geheugen.
Maar zal dit topic niet verder lastig vallen, de rest lukt wel qua uitzoeken. Bedankt voor t meedenken.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 06-05-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Tsurany schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:14:
[...]

Net memtest gestart en binnen 40 seconden al 105 errors, lijkt me erg ongezond. Vraag me af of memtest dan wel klopt.
Twee weken terug had ik last van fouten in Windows. Daarna Windows opnieuw proberen te installeren wat voor geen meter lukte. Hij zeurde ook over bestanden etc totdat die helemaal niet meer verder wilde gaan. Dacht dat het aan mijn harde schijf lag. Ik had nog een schijf met Windows erop, die geboot en ineens allemaal BSOD's. Memtest gedraait en ja hoor, ik kreeg een salvo van fouten. Geheugen was kapot. Onderhand RMA opgestuurd en nieuwe zijn onder weg.

Zulke fouten kunnen er ineens insluipen en het kan van de ene op de andere dag ineens mis zijn. Ik had erg last van CRC fouten van bestanden die ik downloadde. En ook bij het wegschrijven van bestanden was de CRC steeds verschillend. Blijkbaar gaat dat erg mis met defect geheugen. :+

Ontopic: Ik vind het erg jammer dat ze één van mijn suggesties niet doorgevoerd hebben. Een erg gemis als je het mij vraagt. Er is nog steeds geen indicatie in de "Window Switcher" (WinKey+Tab) én de normale Alt-Tab waar direct te zien is of er een App jouw aandacht vereist. Bijvoorbeeld bij een nieuw bericht op MSN. Dit vind ik vooral jammer omdat dit niet meer in één oogopslag te zien is met de nieuwe taskbar. Je moet nu eerst op het icoon klikken en dan zie je pas welke contact jou aanspreekt.

Ik kom het veel tegen bij situaties waar ik bijvoorbeeld net langs de computer loop en ik een icoon zie knipperen. Dan doe ik automatisch WinKey+Tab, maar je ziet dan geen Window knipperen o.i.d wat jammer is aangezien je dan meteen kunt zien welke contact het is. Het is wel een beetje op te lossen door WinKey+# te doen waar # de positie van het WLM icoon is. Maar goed, vind het zelf jammer dat het niet in de *+Tabs gezet is. :X

[ Voor 31% gewijzigd door ndsc op 06-05-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij installeren na het kieze nvan een taal de melding dat er geen ruimte zou zijn voor een wisselbestand. Daarna sluit de setup af en kom ik dus niet verder. Iemand een idee waardoor dit kan komen? Bij de vorige builds had ik geen probleem. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 15:18
Na een tijdje tevreden win7 7000 gedraaid te hebben besloot ik vanavond om 7100 te installeren :X
ISO gedownload, dvd gebrand, installatie gestart op een lege partitie. Eerste installatie ronde gaat prima, dan de eerste reboot en DAAR slaat hij vervolgens vast op "Completing Installation". Alle fora af gestruind en echt van alles geprobeerd:
  • Verschillende DVD-ROMS
  • DVD (2x gewone dvd+r 1x RW)
  • Alle SATA settings in de BIOS
  • Geen USB apparaten
  • Hyperthreading aan/uit
  • Verschillende HD
Verschillende geheugen opstellingen geprobeerd
  • Verschillende voltages multiplyer
  • Alle bankjes in alle mogelijke configuraties
Toen las ik ergens dat het mogelijk een probleem met de videokaart was:
  • Andere videokaart
  • Geen videokaart
  • Monitor aan verschillende aansluitingen
  • Geen monitor
nog wat onwaarschijnlijke (toch geprobeerd):
  • DVD blijven cyclen als ie hangt
  • DVD tijdens reboot
  • DVD op 1x gebrand (maakt geen steek uit ik heb 3 dvd's die byte voor byte gelijk zijn)
  • SATA settings tijdens reboot switchen
ondanks al dit gepruts nog steeds dezelfde crash op precies hetzelfde punt
iemand ENIG idee wat er aan de hand is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:13
Nachtje draaien met Win7 is succesvol afgerond. Alleen vanochtend geconstateerd dat eenmaal IE er niet zo'n trek in had. Na opnieuw starten van IE en recoveren van de pagina werkt het wel weer goed.

Performance index blijkt ook te zijn gelopen vanacht. Kom op 3.5 uit (onder Vista was dit 3.3)

CPU = 4,7 (Intel Core 2 Duo 4300)
MEM = 4,7 (2 GB DDR)
Graphics = 3,5 (8400 GS 128 mb Prerelease WDDM 1.1 driver)
Gaming Graphics = 5,1
HDD = 5,8 (Sata 320 GB Seagate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
Boeiend schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:46:
Er gebeurt bij mij hier iets vaag met WMP12, m'n libary wordt niet opgeslagen. Zodra ik WMP afsluiten ben ik alles kwijt. Open ik WMP dan weer dan begint de muziek na een paar seconden weer binnen te stromen. Iemand suggestie voor welke knop ik over het hoofd zie?
Hier ook last van met build 7068. Nog geen oplossing voor gevonden.
Chills schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:12:
Toch weer een beetje humor dat Virtuele Windows XP: ben nu al 10 minuten updates aan het binnenhalen en aan het installeren. Tot nu toe werkt het goed: echter merk ik wel een vertraging in het gebruik van Windows XP. (Mag je dat verwachten van een virtueel besturingssysteem ? )
Ehh ja ;) XP Mode is ook niet bedoeld om Crysis enzo te gaan spelen, meer om software die niet op 7 wil draaien te gebruiken. (Welke software heb jij die niet op 7 draait? :P )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb de 32-bit gedownload en wilde de 64-bit ook neerhalen n.a.v. de nieuws- en meukpost, maar de MS downloadmanager geeft aan dat de disk full is, terwijl er nog ruim voldoende ruimte is. Hebben meer mensen dat? Is er per Live account een download toegestaan?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Lamah schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 05:02:
Na een tijdje tevreden win7 7000 gedraaid te hebben besloot ik vanavond om 7100 te installeren :X
ISO gedownload, dvd gebrand, installatie gestart op een lege partitie. Eerste installatie ronde gaat prima, dan de eerste reboot en DAAR slaat hij vervolgens vast op "Completing Installation". Alle fora af gestruind en echt van alles geprobeerd:
  • Verschillende DVD-ROMS
  • DVD (2x gewone dvd+r 1x RW)
  • Alle SATA settings in de BIOS
  • Geen USB apparaten
  • Hyperthreading aan/uit
  • Verschillende HD
Verschillende geheugen opstellingen geprobeerd
  • Verschillende voltages multiplyer
  • Alle bankjes in alle mogelijke configuraties
Toen las ik ergens dat het mogelijk een probleem met de videokaart was:
  • Andere videokaart
  • Geen videokaart
  • Monitor aan verschillende aansluitingen
  • Geen monitor
nog wat onwaarschijnlijke (toch geprobeerd):
  • DVD blijven cyclen als ie hangt
  • DVD tijdens reboot
  • DVD op 1x gebrand (maakt geen steek uit ik heb 3 dvd's die byte voor byte gelijk zijn)
  • SATA settings tijdens reboot switchen
Heb je getest met 1 geheugenbankje? Hiermee heb ik mijn vorige pc weer tot leven kunnen wekken. Toen bleek 1 bankje defect te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 03:06:
Ik krijg bij installeren na het kieze nvan een taal de melding dat er geen ruimte zou zijn voor een wisselbestand. Daarna sluit de setup af en kom ik dus niet verder. Iemand een idee waardoor dit kan komen? Bij de vorige builds had ik geen probleem. bvd
Hoeveel vrije HDD ruimte is er en doe je een clean install of een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 20:15
Hé, bugger :(

Sluit 7 niet meer af....blijft hangen bij 'closing down'...
En al aardig wat instellingen veranderd..
Weet iemand hier iets van de locaties van logs e.d. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
neeroeter schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:44:
Hé, bugger :(

Sluit 7 niet meer af....blijft hangen bij 'closing down'...
En al aardig wat instellingen veranderd..
Weet iemand hier iets van de locaties van logs e.d. ??
safe mode proberen? En logs kan je zien door in het zoekvenster van het startmenu "event viewer" (uit m'n hoofd) te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Die trage virtuele XP komt omdat het via remote desktop gaat, niet zoals in normaal virutal PC met add-ons waar je gewoon een virtuele PC hebt in een apart scherm want dan gaat het razendsnel. Wel fijn dat er nu USB ondersteuning is, m'n printer en scanner doen het alleen m'n mp3 speler doet het niet. Hij ziet hem als wel als gedeelde schijf in de verkennen maar niet als removable disc, misschien wat verder kloten.

Verder vind ik het nog steeds jammer dat er geen classic start menu is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:20
Gisteravond nog even snel Windows 7 naast mijn XP gezet en moet zeggen dat het tot nu toe allemaal mooi loopt. Installatieproces vind ik t.o.v. XP ook wel prettig. Bij XP moest je af en toe nog een handeling verrichten en dus kon je tijdens de installatieprocedure eigenlijk niet veel anders doen dan er bij blijven zitten (bij wijze van spreken).
Eindelijk kan ik mijn volledige werkgeheugen gebruiken (4GB) dus ik ben benieuwd of dit ook nog wat performancewinst oplevert in Lightroom 2.3 en Photoshop CS3. Vanavond maar eens goed aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In deel 7 had ik wat berichten gepost over freezes / lock up's van Windows 7 op willekeurige momenten. Na wat zoeken op internet bleek dit te maken te hebben met mijn moederbord (een asus P5Q-pro). Mensen schijnen dit ook onder XP en Vista te hebben, maar daar had ik er geen last van. Na de vele mogelijk oplossingen (voornamelijk CPU-functies (speedstep, C1E enz) in de bios uitzetten, mijn geheugen niet handmatig op 1066 zetten, maar op auto (=800) zetten) geprobeerd te hebben bleven de freezes optreden.

Gisterenavond heb ik alle bios instellingen terug gezet, Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en bij de eerste lading updates zag ik een update voor de Atheros Wireless adapter van m'n moederbord. Nu had ik op fora ook daar problemen mee gezien en heb ik deze update snel geannuleerd en de wireless adapter uitgezet (gebruikte hem niet). Tot nu toe heeft Windows 7 geen freeze meer gehad en ik ben er gisterenavond de hele avond in bezig geweest.

Dus, heb je problemen met Windows 7 op een asus P5Q, loont het de moeite om de Atheros wireless adapter uit te zetten en het liefst de driver update te annuleren. Omdat ik dit bij een herinstallatie voor het eerst gedaan heb, weet ik niet zeker of dit de oplossing is of dat de installatie de eerste keer niet goed is gegaan. Toch wilde ik het hier even delen, zodat iemand er wellicht wat aan heeft.

Verder draait Windows 7 als een trein en zitten er handige features in! De nieuwe taakbalk bevalt me erg goed, vooral de Areo Peek functie. Gisteren wat games geprobeerd en die draaien helemaal top! Weet iemand of de RC straks eenvoudig om is te zetten naar de uiteindelijke versie of moeten we dan onze pc weer opnieuw installeren? In dat laatste geval blijf ik mijn belangrijke apps nog even onder XP draaien.

[ Voor 2% gewijzigd door Skating_vince op 06-05-2009 09:30 . Reden: Zin verwijderd na nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Skating_vince schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:23:

Jammer dat hij vanaf volgende maand om de twee uur gaat afsluiten, anders had ik hem als hoofd OS gebruikt.
dat is pas vanaf maart 2010, ga dus gerust je gang >:)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Laatst online: 29-09 21:56
Voor in de topicstart met niet compatibele software nog een toevoeging: Voor de mensen die VMware Workstation 6.5 gebruiken in Windows 7 en die NAT willen gebruiken zijn er nog steeds een aantal issues. Om NAT aan de praat te krijgen zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bornin7ty2 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:27:
[...]

dat is pas vanaf maart 2010, ga dus gerust je gang >:)
Oh haha, dat is relaxed! Ik had in mijn hoofd zitten dat het volgende maand al begon. Geen idee hoe ik er bij kom :*). Dan ga ik Windows 7 vanaf nu lekker als main OS gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf draai ik al een aantal dagen (4 dacht ik), met de uitgelekte versie. En ik moet zeggen dat hij heerlijk loopt, hier en daar wel wat foutmeldingen van drivers maar meeste van de tijd (1x zware crash erdoor, systeem herstel erna moeten uitvoeren) draaien ook deze drivers zonder probleem.

Helaas had ik gisteren wel 4-5 crashes die nergens vandaan kwamen, itunes, msn en firefox stonden aan, en ineens doet hij niets meer, geluid blijft hangen, usb poorten flikkeren er uit. Jammer genoeg niet gevonden waardoor dit kwam.

Ik vind deze versie heerlijk, vond vista al goed, maar dit is een rust voor mijn ogen. Alles is opgeruimd, libraries werken perfect, en die taakbalk is een kalmte opzich. Alleen nog zorgen dat de drivers goed zijn, en dan denk ik dat Windows7 goed verkocht gaat worden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ramon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:16:
[...]

Hier ook last van met build 7068. Nog geen oplossing voor gevonden.
[...]

Ehh ja ;) XP Mode is ook niet bedoeld om Crysis enzo te gaan spelen, meer om software die niet op 7 wil draaien te gebruiken. (Welke software heb jij die niet op 7 draait? :P )
Mij lijkt het erg handig om bijvoorbeeld Office 2007 (thuisgebruik) en Office 2003 (zakelijk) naast elkaar te kunnen draaien. Ik heb al wel gemerkt, dat als je dat doet binnen Windows zelf, dat je iedere keer met initialisatiemeldingen wordt geconfronteerd als je van versie switcht.

Moet het overigens nog proberen, maar werkt best prettig volgens mij :-)

Oh ja, VMaster, wellicht interessant voor de topicstart: de RC 64bits geeft met PB op een aantal games gewoon problemen en dat is niet met de genoemde methoden op te lossen. Geldt sowieso voor BF2 en schijnt ook voor CoD4 te gelden. Evenbalance doet hier verder niets mee, aangezien ze alleen Finals zeggen te supporten.

[ Voor 17% gewijzigd door DFKT op 06-05-2009 10:04 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze instructies van Microsoft zelf gebruikt voor het installeren van Windows 7 via USB:

http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd535816.aspx

Al die andere guides hebben allemaal gezeik met dat je bootsectors moet aanmaken via iso-tools/bootmgr. Terwijl dat helemaal niet hoeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Laatst online: 22-08-2024
Weet iemand hoe je ook alweer de geldigheid van je huidige build kan oproepen in windows.

Heb het laatst nog geweten welk commando ik moest invoeren om dat info scherm te krijgen, maar ben het vergeten en kan het nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkBM schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:24:
Weet iemand hoe je ook alweer de geldigheid van je huidige build kan oproepen in windows.

Heb het laatst nog geweten welk commando ik moest invoeren om dat info scherm te krijgen, maar ben het vergeten en kan het nergens meer vinden.
winver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Lamah schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 05:02:
Lang verhaal...

Heb je al een andere iso geprobeerd, want dat mis ik in je lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh volgens mij is die gecrashed op m'n Netbook. Hij blijft staan op expanding windows files 0%. Muis beweegt niet meer...USB ledje met usbstick blijft nog wel knipperen. Tips?

//edit: na een reboot en gewoon opnieuw hetzelfde is de install nu wel voltooid.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Laatst online: 22-08-2024
tnx dat was het. Hoe eenvoudig dat ik dat kan vergeten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Laatst online: 06:43

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Windows update heeft net de Win7 Beta drivers voor de GMA940 van mn netbook geinstalleerd, gaat gelijk mn graphic score omlaag :( 2.1 -> 2.0 wel apart, meestal wordt t er beter door

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:46
Zijn er niet elders al drivers te krijgen? De drivers via Windows Update zijn niet altijd de nieuwste (probeer des noods eens WinVista drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Heeft iemand al eens geprobeerd windows 7 vanaf usb drive / stick te draaien?
Dus niet installeren _van_ maar _naar_ een usb drive.
Ik heb nu een xp installatie op een extern schijfje draaien maar ben benieuwd of 7 zich daar ook voor leent, weinig te vinden op google.. usb en windows 7 levert 10.000 installatiehandleidingen voor het maken van een 7 install usb stick :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11

artificial_sun

Mazda Rx7

L4m0r schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:17:
Heeft iemand al eens geprobeerd windows 7 vanaf usb drive / stick te draaien?
Dus niet installeren _van_ maar _naar_ een usb drive.
Ik heb nu een xp installatie op een extern schijfje draaien maar ben benieuwd of 7 zich daar ook voor leent, weinig te vinden op google.. usb en windows 7 levert 10.000 installatiehandleidingen voor het maken van een 7 install usb stick :|
Als je het met winXP voor elkaar krijgt kan het vast wel, ik zeg proberen en ervaringen posten. Wat heb je te verliezen :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Virtual XP Mode is ook erg interessant om programma's te gebruiken die een hele zooi services meeslepen. Zo heb ik iTunes in XP mode geïnstalleerd zodat mijn Win 7 systeem proper blijft. Ik ben er echt heel tevreden mee :Y !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Steam (hl2.exe) blijft crashen maar dat deed ie ook in Vista. Zou het kunnen omdat ik m'n processor heb overgeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Leuke link voor de startpost. Als het van MS zelf komt zal dit mogelijk de beste methode zijn?

Is XP draaien in de ingebouwde Virtual XP Mode nou beter of slchter dan XP via VMware hebben draaien?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tijgert schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:40:
[...]
Is XP draaien in de ingebouwde Virtual XP Mode nou beter of slchter dan XP via VMware hebben draaien?
Euhm.. hetzelfde.
Maar Virtual PC is wel beter geïntegreerd in windows dan VMware.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 06-05-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 10:51
Hey, ik heb sinds kort Windows 7 erop staan, en geprobeerd Call of Duty 4 te draaien.

Helaas wordt ik elke keer gekickt voor: "Unknown Windows Api function".

Dit heb ik geprobeerd:
Alle 4 de PbkbstA/B admin rechten / vista compability.
Services van PB naar "Allow service to interact with desktop" gezet".
Ook compability op Xp wil niet helpen!

Heeft iemand nog oplossingen hiervoor? Want echt irritant dat PB niet werkt op win7. Ik draai trouwens de 32bit versie.

[ Voor 3% gewijzigd door ApexAlpha op 06-05-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
chimo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:32:
Steam (hl2.exe) blijft crashen maar dat deed ie ook in Vista. Zou het kunnen omdat ik m'n processor heb overgeklokt?
haha. Dat vind ik altijd van die leuke topics hier op tweakers ;) "Mijn PC is instabiel, zou het kunnen komen doordat ik mijn Core 2 Duo op 4Ghz heb draaien?" 8)7

Klok terug en probeer het nog eens?

Overigens heb ik op mijn laptop met 7 7068 nergens last van met Steam. Al heb ik nog geen hl2 gespeeld maar wel Left 4 Dead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een Windows 7 compatible gratis virusscanner. Want AVG Free zuipt 100% cpu op m'n netbook, onder W7 terwijl ik wel de juiste heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
ApexAlpha schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:41:
Hey, ik heb sinds kort Windows 7 erop staan, en geprobeerd Call of Duty 4 te draaien.

Helaas wordt ik elke keer gekickt voor: "Unknown Windows Api function".

Dit heb ik geprobeerd:
Alle 4 de PbkbstA/B admin rechten / vista compability.
Services van PB naar "Allow desktop allocation" gezet".
Ook compability op Xp wil niet helpen!

Heeft iemand nog oplossingen hiervoor? Want echt irritant dat PB niet werkt op win7. Ik draai trouwens de 32bit versie.
scroll een beetje omhoog, staat wat meer over PB zoals hier bijv. DFKT in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Ook is het weinig zinvol te melden hoe snel/traag je download is, als je op de releasedag probeert.

Thimk b4 you post....