[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:44:
Wat is een Windows 7 compatible gratis virusscanner. Want AVG Free zuipt 100% cpu op m'n netbook.
Ik draai de F-secure tech-preview, is wel maar een halfjaar geldig, maar pakt heel weinig resources als je m op "low performance mode" zet. Heb wel de firewall uitgezet en ipv daarvan gewoon windows firewall, zodat mn homegroups tenminste werkt :P

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
Even een vraag waar ik niet echt antwoord op kan vinden: op het werk wil ik mijn systeem gaan upgraden echter heb ik allerlei hardware aangesloten (printers / plotters / software dongles) welke niet werken onder Vista of Windows 7. Kan ik met XP mode deze nu tegelijkertijd aansturen en tevens werken in Windows7 met Illustrator bijvoorbeeld?

Dus printen vanuit een W7 programma naar een XPM aangestuurde printer?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Ramon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:43:
[...]

haha. Dat vind ik altijd van die leuke topics hier op tweakers ;) "Mijn PC is instabiel, zou het kunnen komen doordat ik mijn Core 2 Duo op 4Ghz heb draaien?" 8)7

Klok terug en probeer het nog eens?

Overigens heb ik op mijn laptop met 7 7068 nergens last van met Steam. Al heb ik nog geen hl2 gespeeld maar wel Left 4 Dead.
mja denk toch echt dat het aan steam ligt maar kon het altijd vragen, m'n pc draait verder prima nergens geen last van. als ik zoek kom ik wel meer mensen tegen waarbij het crasht maargoed ik ga wel ff verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:14
Wat is een Windows 7 compatible gratis virusscanner. Want AVG Free zuipt 100% cpu op m'n netbook, onder W7 terwijl ik wel de juiste heb.
Avira Antivir vind ik wel een goede.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:46:
Even een vraag waar ik niet echt antwoord op kan vinden: op het werk wil ik mijn systeem gaan upgraden echter heb ik allerlei hardware aangesloten (printers / plotters / software dongles) welke niet werken onder Vista of Windows 7. Kan ik met XP mode deze nu tegelijkertijd aansturen en tevens werken in Windows7 met Illustrator bijvoorbeeld?

Dus printen vanuit een W7 programma naar een XPM aangestuurde printer?
Als er in Windows 7 drivers voor zijn wel :)
Als Windows 7 ze niet ziet, zal XPM ze ook niet zien.
Dan kan je beter XP installeren. Eventueel in dualboot.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 06-05-2009 11:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avast werkt prima voor de 32 en 64 bits versie en is volledig gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Laatst online: 21:48
Wat is een Windows 7 compatible gratis virusscanner. Want AVG Free zuipt 100% cpu op m'n netbook, onder W7 terwijl ik wel de juiste heb.
Avira ==> http://www.avira.nl/
Tips om het reclamevenster en welkomscherm uit te schakelen:
http://www.schoonepc.nl/optim/freeantivirus.html
of
Avast ==> http://www.avast.nl/

Ik heb zelf Avira betaald draaien, dus weet niet zeker of de tips ook op Windows 7 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik lees in verschillende berichten dat de installatie van Windows 7 soms een tijdje blijft "stilstaan"...

Nou vraag ik mij af waarom, enig idee?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Raven schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:00:
Ik lees in verschillende berichten dat de installatie van Windows 7 soms een tijdje blijft "stilstaan"...

Nou vraag ik mij af waarom, enig idee?
Ik heb dit onder Vista meegemaakt bij de laptop van mijn zusje. Dat had te maken met een probleem met de HD die af en toe 1 of 2 seconden niks doet. De oorzaak kan dan overigens zowel hardwarematig als software matig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 11:20
chimo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:48:
[...]
mja denk toch echt dat het aan steam ligt maar kon het altijd vragen, m'n pc draait verder prima nergens geen last van. als ik zoek kom ik wel meer mensen tegen waarbij het crasht maargoed ik ga wel ff verder zoeken.
offtopic:
Het is bekend dat HL2 crasht op bepaalde momenten in 64bits modus. Zoek hoe je in 32bit draait en je hebt normaal geen problemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 19:29
chimo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:32:
Steam (hl2.exe) blijft crashen maar dat deed ie ook in Vista. Zou het kunnen omdat ik m'n processor heb overgeklokt?
Totaal geen problemen mee! Draait als een zonnetje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
BobbyD82 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:10:
[...]

offtopic:
Het is bekend dat HL2 crasht op bepaalde momenten in 64bits modus. Zoek hoe je in 32bit draait en je hebt normaal geen problemen ...
het is idd 64bit, bedankt voor de tip ik ga ff op onderzoek uit

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 06-05-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tomino schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:20:
[...]

Totaal geen problemen mee! Draait als een zonnetje! :)
ook 64bit vista/windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anandus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:49:
[...]
Als er in Windows 7 drivers voor zijn wel :)
Als Windows 7 ze niet ziet, zal XPM ze ook niet zien.
Dan kan je beter XP installeren. Eventueel in dualboot.
Wat heb je er dan aan als ik vragen mag? Of zie ik iets verkeerd?

Als je drivers hebt voor Windows 7 waarom zou je dat dan in godsnaam in XPM gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

DizzyWeb schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:45:
Redsandro schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:49:
(...) desktop icon save restore (...)

Kwam laatst deze tegen, weet alleen niet of die ook onder W7 werkt.
Bedankt, maar helaas doet ie het niet. Installeert prima maar save en restore doen niets. En nu is het weer zo typisch Windows dat ik het met geen mogelijkheid kan UNinstalleren. Heb geen permissies. Terwijl ik admin ben. En als ik explorer start als admin en daarmee naar control panel ga dan heb ik nog steeds geen permissies. Ik snap dat we met zijn allen rechten in moeten leveren omdat we incompetente onveilige risicofactors zijn, maar kan iemand me uitleggen hoe ik toch mag verwijderen wat ik net zelf heb geinstalleerd? (A)
TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:47:
Redsandro schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:42:
[...]
Hmm dat had ik niet gedacht:
[code]>ipconfig
Windows IP Configuration
Ethernet adapter Local Area Connection:
Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected[/code]

Werkt ook niet in 7100 bij mij:
Fallout 3 Fullscreen (windowed wel)
Crackle.com, zowel IE8 als Opera9 willen een nieuwere Flash, ookal installeer ik die.

Crackle.com doet het hier gewoon in IE8 hoor, althans 'k zie niets raars..
Crackle.com wil steeds Flash 10 hebben, maar als ik die installeer heb ik steeds gewoon Flash 9 volgens Crackle. Dat is bij mij het probleem.

XP Mode LAN doet het nog steeds niet. Erg vervelend als je een web-installer of updater in XPM wilt gebruiken. Een idee?
anton121 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:50:
[...]
Bedoel je een partitie van 24 GB of dat de gehele installatie ongeveer 24 GB in beslag neemt (incl. kleine programma's en drivers)? Ik zit nu nog met een C-partitie van 30 GB. Dat lijkt me sowieso wat krap voor Windows 7 of Vista, dus misschien ga ik het eerst even testen op een andere hardeschijf.
Ja de hele partitie, ik had eerst 20 GB, toen geresized naar 24 en inmiddels 26, steeds om die melding "low on disk space" uit de weg te gaan :P
Ik heb liever zoveel mogelijk van de OS apart van de andere programma's en bestanden ivm image maken. Daarom geef ik het niet gewoon 'de ruimte'.
neeroeter schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:13:
dual-boot met ubuntu lukt, na wat gestoei met grub ( linux-bootloader )
Hey, hoe doe je Win7 chainloaden via GRUB? Lukt me niet, dan doet ie het niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 09:15
Zojuist geprobeerd W7 RC 32-bit te installeren op mijn Acer Aspire L100, maar krijg tijdens de installatie, na de eerste keer herstarten, een BSOD (0x0000007T). Een vergelijkbaar probleem had ik ook met de beta, toen is het ook niet gelukt W7 te installeren. Van de beta heb ik destijds zowel de 32 als 64-bit variant uitgeprobeerd (gebrand op verschillende dvd's en branders). Bij de 32-bit versie keeg ik de melding: irql not less or equal (0x000000a), bij de 64-bit versie kreeg ik de melding: interrupt exception not handled, en werd "Nvlddmkm.sys" als boosdoener genoemd. Ik heb toen het geheugen gecheckt en heb eea uitgeschakeld in het BIOS, maar zonder resultaat. Iemand enig idee hoe ik W7 wel werkend krijg?

M'n computer draait op: AMD Athlon 64 X2, 3800+, DDR2-533, moederbord: FC51PVG, chipset nVidia nForce 430, grafische chipset: nVidia GeForce 6150 LE en is Vista capable.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:33:
[...]

Wat heb je er dan aan als ik vragen mag? Of zie ik iets verkeerd?
Sommige software, die bedrijven gebryuiken, bijvoorbeeld, draait alleen fatsoenlijk onder XP.
Het is dus puur een oplossing voor software. Voor oude hardware zonder driverondersteuning moet je een ondersteund OS installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Tweade schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:38:
Zojuist geprobeerd W7 RC 32-bit te installeren op mijn Acer Aspire L100, maar krijg tijdens de installatie, na de eerste keer herstarten, een BSOD (0x0000007T). Een vergelijkbaar probleem had ik ook met de beta, toen is het ook niet gelukt W7 te installeren. Van de beta heb ik destijds zowel de 32 als 64-bit variant uitgeprobeerd (gebrand op verschillende dvd's en branders). Bij de 32-bit versie keeg ik de melding: irql not less or equal (0x000000a), bij de 64-bit versie kreeg ik de melding: interrupt exception not handled, en werd "Nvlddmkm.sys" als boosdoener genoemd. Ik heb toen het geheugen gecheckt en heb eea uitgeschakeld in het BIOS, maar zonder resultaat. Iemand enig idee hoe ik W7 wel werkend krijg?

M'n computer draait op: AMD Athlon 64 X2, 3800+, DDR2-533, moederbord: FC51PVG, chipset nVidia nForce 430, grafische chipset: nVidia GeForce 6150 LE en is Vista capable.

Alvast bedankt! _/-\o_
ff googlen op "Nvlddmkm.sys" eerste hit is een forumpost over zelfde soort probleem :) maar t ligt iig aan je videodrivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ramon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:48:
[...]

Avira Antivir vind ik wel een goede.
Inderdaad, die gebruik ik ook. Af en toe krijg je wel een groot venster met reclame te zien. Voor een gratis virusscanner vind ik dat niet erg. AVG heb ik ook geprobeerd, maar die bleef hangen bij het afsluiten van Windows waardoor dat heel lang ging duren.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Laatst online: 26-09 09:15
CorpseFeaster schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:00:
[...]

ff googlen op "Nvlddmkm.sys" eerste hit is een forumpost over zelfde soort probleem :) maar t ligt iig aan je videodrivers
Ok, maar tijdens het installatieproces kan ik geen alternatieve drivers toevoegen. Ook kan de installatie niet in save mode worden afgerond. Is er een andere workaround? De videokaart is geintegreerd, een andere videokaart is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anandus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:41:
[...]
Sommige software, die bedrijven gebryuiken, bijvoorbeeld, draait alleen fatsoenlijk onder XP.
Het is dus puur een oplossing voor software. Voor oude hardware zonder driverondersteuning moet je een ondersteund OS installeren.
Hmm ok bagger dus. Ik zit hier op het werk dus ontzettend lang vast aan xp want ga we gaan hier echt geen duizenden euro's aan apparatuur en software vervangen omdat er geen drivers uitkomen voor nieuwere windows versies.

En dus zit ik ook vast aan 3gb geheugen en heeft het dus 0 zin om te upgraden... zucht. (Want ook xp 64bit drivers zijn er niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 06-05-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:28:
Ik heb de 32-bit gedownload en wilde de 64-bit ook neerhalen n.a.v. de nieuws- en meukpost, maar de MS downloadmanager geeft aan dat de disk full is, terwijl er nog ruim voldoende ruimte is. Hebben meer mensen dat? Is er per Live account een download toegestaan?
Met Live accounts weet ik niet, ik gebruik Technet, maar ik kreeg ook deze error.

Het probleem bleek dat ik naar een directory path wou downloaden die niet meer bestond inmiddels. Een andere directory selecteren werkte prima. Maar ik neem aan dat je het probleem inmiddels wel hebt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:15:
[...]

Hmm ok bagger dus. Ik zit hier op het werk dus ontzettend lang vast aan xp want ga we gaan hier echt geen duizenden euro's aan apparatuur en software vervangen omdat er geen drivers uitkomen voor nieuwere windows versies.

En dus zit ik ook vast aan 3gb geheugen en heeft het dus 0 zin om te upgraden... zucht. (Want ook xp 64bit drivers zijn er niet).
Is de producent failliet? Of hebben ze gewoon slechte support?

Of zijn die apparaten heel erg oud, dan kan natuurlijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hoe kun je weten of je bepaalde progs nog nodig hebt.
Bv, in XP start ik altijd Dual Core Optimizer voor mijn AMD X2 4600, omdat die iets fixed wat niet goed zat in XP.

Is dat inmiddels in W7 al goed geprogrammeerd, of moet ik die nog steeds starten?
Hoe vind je zoiets uit?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:15:
[...]

Kan je die apparatuur niet via het netwerk gebruiken? Dan houd je een Windows XP 32 bit server voor de werkzaamheden met die apparatuur en haal je de gegevens op via het netwerk. Dan kan je op Windows 7 machines alles verwerken. Al weet ik natuurlijk niet wat de apparatuur precies doet, dus misschien is dat geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
HMC schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:27:
Hoe kun je weten of je bepaalde progs nog nodig hebt.
Bv, in XP start ik altijd Dual Core Optimizer voor mijn AMD X2 4600, omdat die iets fixed wat niet goed zat in XP.

Is dat inmiddels in W7 al goed geprogrammeerd, of moet ik die nog steeds starten?
Hoe vind je zoiets uit?
Als die tool iets fixed wat niet goed zat in XP, had je waarschijnlijk ergens last van als je het niet draaide. Als je er nu onder W7 geen last van hebt, dan heb je het waarschijnlijk ook niet nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:00

djfrankel

It's a trap!

Ik draai sinds gister win7 64bit, en na eerst al een probleem met drivers van een theatron agrippa te hebben gehad weigerd windows live messenger in te loggen en geeft hij error 80070005(heb er ook een draadje van lopen hier). Volgens google is dit een probleem waar ook veel vista gebruikers last van hebben gehad en komt het voort uit problemen met toegekende rechten van gebruikers. Nu heb ik maar 1 user account (admin). Het is op te lossen door een 2e user account aan te maken met admin rechten en die te gebruiken. Maar dan zit ik met 2 account waarvan 1 overbodig is. Is het misschien mogelijk de 1e admin account te verwijderen? Die account is wel aangemaakt tijdens de instal, zou dit problemen opleveren of moet ik die account dan maar gewoon bewaren en niks me doen verder?
Overgings loste deze methode ook problemen met catalist controll center op, op de 1e acount geeft hij aan dat de "host application has stopped working" en CCC kan niet meer geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:09
Ik heb zojuist Windows 7 64-bits gedownload, ik d8 ik heb een pentium D dit is de eerste dual core (dus 64-bits) dus zou windows 64-bits zonder problemen moeten installeren toch? Maar nee, als ik de dvd er in doe dan blijft die hangen in het scherm Starting windows. Hij heeft dan nog niks geinstalleerd!

64-bits doet het zeker vista ultimate 64-bit deedt het ook!

Iemand enig idee, wat het probleem kan zijn van het niet installeren.

Leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:17:
Goh wat een geweldig systeem . Mijn Notebook Acer Aspire 5310 met een Intel Celeron Solo Core processor en 2 gb geheugen loopt zo geweldig dat ik gewoon geen andere notebook hoef aan te schaffen . Zeer snel zoals ik gewend ben van Xp met het Aero interface aan op een Intel GMA 950 werkt gewoon soepel , en dat wilde bij vista absolute niet goed werken .

Alleen blijkt mijn nieuwe draadloze linksys router niet goed te werken met Windows 7 . Het draadloos internet is extreem traag max 30kb p/s .Ik heb 4 Verschillende stuurprogramma's geprobeert maar daar ligt het blijkbaar niet aan .

Iemand Tips ?

Top Systeem !
Het probleem is opgelost vandaag is er een driver update uitgekomen voor de Broadcom draadloze internet adapter. Deze heb ik net netjes via de update geinstalleerd .

Alles werkt nu probleemloos en super snel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:20:
[...]

Is de producent failliet? Of hebben ze gewoon slechte support?

Of zijn die apparaten heel erg oud, dan kan natuurlijk ook nog.
Gewoon slechte support denk ik, maar het gaat om een HP Scanner, Roland Plotter, Epson Printer, dus niet de kleinste merken. En dan de dongles die niet werken van software...

Maar goed, ik ga wel op zoek naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Even een meta punt voor de TS en eventueel moderators; Wordt het niet tijd om dit topic uit te splitsen? de post frequentie is inmiddels zo hoog dat het ondoenlijk wordt om bij te houden. Dat werkt meteen in de hand dat continue dezelfde vragen gepost worden, omdat ze te snel diep verdwijnen. Misschien aparte topics voor installatie en driver issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
.Johnny schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:47:
Even een meta punt voor de TS en eventueel moderators; Wordt het niet tijd om dit topic uit te splitsen? de post frequentie is inmiddels zo hoog dat het ondoenlijk wordt om bij te houden. Dat werkt meteen in de hand dat continue dezelfde vragen gepost worden, omdat ze te snel diep verdwijnen. Misschien aparte topics voor installatie en driver issues?
Volledig mee eens. Er lijken 4 pagina's per uur er bij te komen waar een heel groot deel over persoonlijke problemen gaan. Dat is uiteraard een ervaring maar het is nu lastig de nieuwe weetjes eruit te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:17:
Ik heb deze instructies van Microsoft zelf gebruikt voor het installeren van Windows 7 via USB:

http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd535816.aspx

Al die andere guides hebben allemaal gezeik met dat je bootsectors moet aanmaken via iso-tools/bootmgr. Terwijl dat helemaal niet hoeft.
Niet helemaal waar. Niet elke PC kan een non-bootable USB-stick booten. Op mijn Acer One A150 moest ik toch echt een bootsector schrijven, anders wilde hij niet booten van de stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geen enkel probleem op mijn netbook (HP Mininote 2133, met 2GB Mem).

Overigens, kun je een hoop grafische dingen uitzetten voor nog betere performance, ergens onder system en dan 'adjust for best performance' ipv 'best visual performance'.

De performance index op mijn netbook (Via C7-M, 1.6Ghz, 2GB, 120GB HD, Via Chrome Graka):

Proc: 1,5
Mem: 4,1
Graphics: 2,0
Gaming: 2,2
HD: 5,2

Zou iemand van zijn netbook ook eens de ratings (met specs van zn netbook) kunnen plaatsen van W7 ?

Qua snelheid en gebruiksgemak draait Windows 7 bijna net zo prettig als XP (met Vista was dat wel anders).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Iemand toevallig nog ervaring met .mkv bestanden en subtitles in de RC? In de beta had ik dit prima werkend met de combinatie van CoreAVC/Haali Media Splitter/ffdshow zodat ik in Windows Media Player een mkv kon bekijken met ondertiteling. In de RC lukt dit om een of andere reden niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:14:

Zou iemand van zijn netbook ook eens de ratings (met specs van zn netbook) kunnen plaatsen van W7 ?

Qua snelheid en gebruiksgemak draait Windows 7 bijna net zo prettig als XP (met Vista was dat wel anders).
MSI Wind U100 met 1GB intern op een Intel Atom 1.6Ghz (N270 dacht ik, maar kan ook N230 zijn):

Proc: 2,9
Mem: 3,3
Gaming: 2,0
HD: 4,9

EDIT:

Acer Aspire One 1GB en N270 (nog op Beta build 7000):

Proc: 2,2
Mem: 4,4
Graphics: 2,1
Gaming: 3,0
HD: 5,4

Die One heeft dus een kleine uitschieter in Gaming op 1 of andere manier, maar dat kan een Beta ding zijn natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 06-05-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Ik vroeg me af of het ook mogelijk was om hem over xp heen te instaleren als een soort van upgrade aangezien ik niet echt de behoefte heb om mijn pc te formateren! Iemand die hem al over xp heeft heen geinstalled?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:14:
Ik had geen enkel probleem op mijn netbook (HP Mininote 2133, met 2GB Mem).
Da's fijn voor jou, maar dat wil niet zeggen dat dat op alle andere machines net zo gaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Goed punt, het wordt inderdaad steeds drukker / te druk.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:24:
[...]

Da's fijn voor jou, maar dat wil niet zeggen dat dat op alle andere machines net zo gaat |:(
Dat zegt hij toch ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 23:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

hmr schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:21:
Ik vroeg me af of het ook mogelijk was om hem over xp heen te instaleren als een soort van upgrade aangezien ik niet echt de behoefte heb om mijn pc te formateren! Iemand die hem al over xp heeft heen geinstalled?
Volgens mij heeft Microsoft gezegd dat het onmogelijk zou zijn om het over XP heen te installeren. Als je absoluut niet wilt formateren zal je er eerst Vista op moeten zetten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
I hear you, maar dan nog:
Thimk b4 you post...gaat net zo hard op he...

Als je binnen de eerste dag van een public release gelijk al als een kip zonder kop losgaat om alleen maar te vragen wat de rest van de wereld ook moet vragen omdat iets compleet nieuw is, tja...

Je zou ook kunnen zeggen: wacht even af tot de grootste piek weg is, en probeer dan even een oplossing te vinden - en eventueel kun je dan alsnog de vraag stellen.

Het is nog steeds geen afhaalchinees hier toch?

En dan: moet je twéé topics in de gaten houden. Waar blijft je winst dan nog?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2009 14:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Net ook even Virtual XP geprobeerd, maar ik krijg gelijk een BSOD :X :+
Ook wordt er iets gezegd over dat de startup sector niet beschreven kan worden omdat het read-only is, ofzo?

Oh, well, heb het toch niet nodig, maar beetje vreemd is het wel :)

[ Voor 56% gewijzigd door anandus op 06-05-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

PWM schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:18:
[...]

MSI Wind U100 met 1GB intern op een Intel Atom 1.6Ghz (N270 dacht ik, maar kan ook N230 zijn):

Proc: 2,9
Mem: 3,3
Gaming: 2,0
HD: 4,9

EDIT:

Acer Aspire One 1GB en N270 (nog op Beta build 7000):

Proc: 2,2
Mem: 4,4
Graphics: 2,1
Gaming: 3,0
HD: 5,4

Die One heeft dus een kleine uitschieter in Gaming op 1 of andere manier, maar dat kan een Beta ding zijn natuurlijk.
Apart... mijn Akoya met Wind bios scoort een 3.0 op gaming in RC :P al de laatste drivers via windows update gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Woot, ik ben zeer blij!

Weet iemand nog dat ik klaagde dat ik Media Player Classic niet aan de praat kreeg? Nou, het bleek te liggen aan een (nog) niet volledig geinstalleerde DirectX :) Raar dat hij niet gewoon een error genereerde, maar gelijk ging hangen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:39:
[...]

Hoeveel vrije HDD ruimte is er en doe je een clean install of een upgrade?
Ik heb nog rond de 100 gig vrij. Ik wil een clean install op een aparte partitie doen. Neem aan dat ik xp en vista nog dr naast mag draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Sc0tTy schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:02:
Mensen hier al geprobeerd windows 7 in een domein te joinen ? een 2k3 domein, heb het hier nu 'werkend'.

De laptop is gejoined, maar schrijft bijv zijn profieltjes niet weg : \\masters\dfs$\Profiles\flaptop.V2 is gewoon leeg :(. Edit, kan misschien komen omdat er ook een 2k3 profiel is, morge maar eens verder spelen :)

Ook pakt hij niet al mn group policies.
Moet me AD server nog ff updaten, dat ga ik deze week doen, dan is kijken of er nieuwe GP instellingen zijn.

Misschien handig om hier een appart topic over te openen ? Handig ook later voor evt google searches :)
toevallig heb ik hier net een windows 7 testbak ingericht en in mijn domein gehangen. server is windows 2008.

ga er morgen mee verder maar zoals ik dit nu voor elkaar gekregen heb is het wel oke want het werk. maar iets teveel eyecandy vind ik.

je moet al inloggen met domein\gebruikersnaam

liefst zie ik oude logon window terug als in XP O-)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nog niet echt lang aan het testen maar ben de volgende programma's tegen gekomen welke niet onder de 64 bits versie van windows 7 werken

daemon tools
alcohol 120%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:14:
ben nog niet echt lang aan het testen maar ben de volgende programma's tegen gekomen welke niet onder de 64 bits versie van windows 7 werken

daemon tools
alcohol 120%
klopt, alcohol 120% werkt hier ook niet. ook uninstallen werkt niet, opnieuw installeren werkt ook niet. in het begin bij die STPD drivers (ofzo) installatie vraagt ie steeds om de computer opnieuw op te starten. na 10 keer vond ik het wel welletjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:38
Bij mij werkt het allemaal wel goed :)
beter dan vista , sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Propane schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:16:
Iemand toevallig nog ervaring met .mkv bestanden en subtitles in de RC? In de beta had ik dit prima werkend met de combinatie van CoreAVC/Haali Media Splitter/ffdshow zodat ik in Windows Media Player een mkv kon bekijken met ondertiteling. In de RC lukt dit om een of andere reden niet meer.
Dat komt omdat Windows 7 standaard gebruik maakt van de door Microsoft geleverde codec. Je ziet ook nooit een icoontje van CoreAVC verschijnen. Hiermee kun je CoreAVC wel instellen als standaard codec: http://mediacenterexpert....media-center-decoder.html
Werkt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

robertobadjo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:01:

je moet al inloggen met domein\gebruikersnaam
Jezelf aanleren met je (Kerberos-preferente) UPN inloggen scheelt dan al zóóveel werk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:55:
[...]

Ik heb nog rond de 100 gig vrij. Ik wil een clean install op een aparte partitie doen. Neem aan dat ik xp en vista nog dr naast mag draaien?
Is dit een rare manier van installeren of moet dit gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, een screenshot van de Connect site.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om er dan ook een kleine uitleg bij te geven?
Anders blijft het nogal nutteloos.

[ Voor 96% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zou het (mits je je huiswerk doet m.b.t. multiboot en genoeg diskspace hebt) niet kunnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

chimo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:19:
[...]
klopt, alcohol 120% werkt hier ook niet. ook uninstallen werkt niet, opnieuw installeren werkt ook niet. in het begin bij die STPD drivers (ofzo) installatie vraagt ie steeds om de computer opnieuw op te starten. na 10 keer vond ik het wel welletjes..
Ik heb ooit bij opstarten in veilige modus ontdekt dat de STPD drivers zorgden voor bijna een verdubbeling van mn opstarttijd. gebruik sindsdien MagicDisk. Dit werkt ook vlekkeloos onder Win7. Na de installatie geeft ie een foutmelding, maar t werkt wel gewoon allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:29:
[...]

Is dit een rare manier van installeren of moet dit gewoon kunnen?
Zo heb je toch ook vista naast xp op je systeem gezet, waarom denk je nu dat het ineens niet meer kan met win7. :)

Is geen probleem zolang je maar een andere partitie pakt dan de andere installaties.

Edit/

Als je ze allemaal opnieuw gaat installeren, begin dan met xp, dan word multiboot automatisch bijgewerkt als het goed is. ;) Anders zal je dat even moeten aanpassen, met google is er heel veel over te vinden, dus dat is ook geen probleem.

[ Voor 54% gewijzigd door mad_max234 op 06-05-2009 16:47 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:36:
[...]

Zo heb je toch ook vista naast xp op je systeem gezet, waarom denk je nu dat het ineens niet meer kan met win7. :)

Is geen probleem zolang je maar een andere partitie pakt dan de andere installaties.
Ja alleen zo ver kom ik dus al niet :s Hij komt met een leuk wit/grijs installatieplaatje, dan moet ik me taal kiezen en dan komt een of andere app van norton met de melding dat er geen ruimte voor het wisselbestand is. Daarna kan ik alleen aflsuiten klikken en boot me pc weer normaal opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je moet wel even booten vanaf de dvd en dan het installatieproces doorlopen en juiste partitie kiezen en zo, niet vanuit windows xp (of vista) proberen te installeren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 06-05-2009 16:43 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Boeiend schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:46:
Er gebeurt bij mij hier iets vaag met WMP12, m'n libary wordt niet opgeslagen. Zodra ik WMP afsluiten ben ik alles kwijt. Open ik WMP dan weer dan begint de muziek na een paar seconden weer binnen te stromen. Iemand suggestie voor welke knop ik over het hoofd zie?
Iemand dit ook al gehad? Het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
De Virtuele XP doet het hier wel, maar het is heel erg langzaam. Rechtermuisknop klikken dan stottert dat uitschuif menu.

Ik heb het oude spel commandos behind enemy lines daar laten draaien (vista/7 doet dat spel het niet) en dat gaat ook zeer langzaam.

Windows 7 64 bits.

Ik heb een E8500, 4GB RAM en een HD4870 dus daar kan het niet aan liggen.

Is het normaal dat het zo langzaam is? Of kan ik ergens instellen dat het sneller gaat of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
shoalin schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:57:
De Virtuele XP doet het hier wel, maar het is heel erg langzaam. Rechtermuisknop klikken dan stottert dat uitschuif menu.

Is het normaal dat het zo langzaam is? Of kan ik ergens instellen dat het sneller gaat of iets dergelijks?
Het hoort wel iets trager te gaan, maar volgens mij niet zo langzaam dat het uitschuifmenu stottert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

shoalin schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:57:

Ik heb het oude spel commandos behind enemy lines daar laten draaien (vista/7 doet dat spel het niet) en dat gaat ook zeer langzaam.

Windows 7 64 bits.

Ik heb een E8500, 4GB RAM en een HD4870 dus daar kan het niet aan liggen.

Moet je op de virtual machine rechtsklikken en bij 'settings' de hoeveelheid geheugen wat opkrikken, staat standaard op 256 MB en das voor XP een beetje weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 16:59

Scighera

swim-bike-run

Vraagje; mijn primaire monitor wordt niet herkend (packard bell maestro W220 22: 1680x1050). en windows weigert een hogere resolutie dan 1600x1200 te tonen. (zelfs met hide unsupported resolutions uitgevinkt)

op de packard bell site zijn geen drivers te vinden voor dit scherm; hoe kan ik win7 dwingen om 1680x1050 weer te geven?

videokaart is een 9800pro

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34

Jag

Zo inmiddels met mijn laptop en office/game pc over naar build 7100. Ging vlot en zonder problemen. Iets trager met booten wel voor mijn gevoel en de geintegreerde video kaart (HD3200) van de laptop wil niet (de 2e gpu wel, een hd3450), beetje gezeik die hybrid graphics.

Met mijn htpc ben ik nog niet over, met als reden dat ik de mkv playback niet goed krijg in media center. In build 7000 ging dat nog behoorlijk (werkende audio en subs, alleen wel met de Microsoft h264 codec die soms stottert). In 7068 laadt vsfilter nog wel, maar zijn geen subs meer te zien. En in 7100 krijg ik vsfilter niet geinstalleerd :? Een krijg een foutmelding met het registreren van de dll (wie heeft uberhaupt ooit bedacht dat dit handiger is dan een installer :P ?)

Kortom: het lijkt voor mij een onoplosbaar probleem om fatsoenlijk mkv's vanuit MCE te spelen. Maar het is zo fijn om lekker alles met media center te doen ipv oldskool met Media Player Classic (waar ik overigens nu dus ook geen subs meer mee heb). Heeft iemand het werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Ik heb net ook Windows 7 RC op m'n Acer Aspire L3600 Mediacenter gezet.

Het installeren was een fluitje van een cent. Ik kreeg alleen de melding dat McAfee v8.5 Enterprise waarschijnlijk niet goed zou werken. Hiervoor in de plaats heb ik dus AVG-Free geinstalleerd zonder enige problemen, behalve dan dat ik de .exe bestands-extentie zelf moest toevoegen aan het installatie-bestand - Maar goed, ik weet niet of dit iets met Windows 7 zelf te maken had...waarschijnlijk niet denk ik.

Al m'n hardware werd goed gedetecteerd - Ik heb verder niet naar recentere drivers zitten zoeken.

(@Jag *O*)
Het viel me op dat er nu ook native support voor DivX, enz. zit ingebakken, dit vind ik echt super. Ik moest alleen wel even pielen om .mkv bestanden te kunnen afspelen, maar dit was ook relatief gemakkelijk door 'Haali Media Splitter' & 'FDDShow-tryouts' te installeren.

Deze machine word voornamelijk gebruikt voor het afspelen van Video & muziek, dus veel gebruikerservaring zal ik met deze installatie niet opdoen, maar wat mij in ieder geval al is opgevallen is dat Windows 7 heel prettig & vlot werkt. De nieuwe Media Center software is ook heel erg vooruit gegaan wanneer je kijkt naar snelheid & functionaliteit - vele malen beter dan de versie welke in Windows Vista zit.

Mocht deze installatie na een week nog zo goed bevallen dan zal ik mijn werkstation ook eens opnieuw installeren met deze nieuwe versie van Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:56
Ben hem ook even aan het downloaden. Wil hem eerst even testen op de oude P4 2,6 met 1,5GB en Nvidia 6600GT. Reden hiervoor is dat ik wat apparaten die het niet deden in Vista eerst wil testen. Zoals mijn Canon MPC190 printer waar nooit Vista drivers voor zijn uitgekomen ondanks dat ik de printer nog niet eens 2 jaar in bezit had toen Vista uitkwam. Het schijnt dat XP drivers soms in win7 willen werken en dat wil ik dus eerst even proebren voordat ik win7 op de werk-pc zet :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

brederodekater schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:29:
(@Jag *O*)
Het viel me op dat er nu ook native support voor DivX, enz. zit ingebakken, dit vind ik echt super. Ik moest alleen wel even pielen om .mkv bestanden te kunnen afspelen, maar dit was ook relatief gemakkelijk door 'Haali Media Splitter' & 'FDDShow-tryouts' te installeren.
Bijna gelijk met onze reactie :Y)

Ik heb het wellicht niet helemaal goed verwoord: ik kan op zich wel mkv's afspelen, alleen wat nog niet (goed) werkt:
- Geen subs: vsfilter installeert niet meer (en in 7068 nog wel, maar geen subs zichtbaar)
- h264 codec wil alleen maar van microsoft zelf. En die gaat stotteren als je vooruit skipt
- Haali krijg ik heel veel instances van in de systray na het afspelen van een mkv: af en toe moet ik ff rebooten om alle Haali icon's weer weg te krijgen :P

Ik gebruik:
- CoreAVC 1.8.5 met daarin ook Haali ingebakken
- Ffdshow rev 1685
- Vsfilter 2.37

[ Voor 5% gewijzigd door Jag op 06-05-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 20:05
Iemand al geinstalleerd op een vhd en vervolgens geprobeerd Windows Experience Index te krijgen? Hij geeft bij mij een foutmelding omdat de Storage-score niet kan worden bepaald, maar vervolgens geeft ie van de rest ook geen score weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Jag schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:43:
[...]
Bijna gelijk met onze reactie :Y)

Ik heb het wellicht niet helemaal goed verwoord: ik kan op zich wel mkv's afspelen, alleen wat nog niet (goed) werkt:
- Geen subs: vsfilter installeert niet meer (en in 7068 nog wel, maar geen subs zichtbaar)
- h264 codec wil alleen maar van microsoft zelf. En die gaat stotteren als je vooruit skipt
- Haali krijg ik heel veel instances van in de systray na het afspelen van een mkv: af en toe moet ik ff rebooten om alle Haali icon's weer weg te krijgen :P
Ahh ok :) Ik hou in iedergeval m'n ogen open voor een andere oplossing. Mocht ik wat tegenkomen dan stuur ik je even een PMetjuh.

Ik heb trouwens zelf (gelukkig) geen last van meerdere Haali icons in m'n systray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou gewoon even een klein beetje terug lezen....

biobak in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:13
Heb hier zonder problemen MKV draaiend. Maak gebruik van
MPC Classic en daarbinnen de CoreAVC geconfigureerd. Werkt in ieder geval voldoende binnen de huidige specs.

Heb wel binnen MPC de CoreAVC als externe codec geconfigureerd, dus zou goed moeten gaan. Binnen WMP idd geen icoontje van de codec, maar kan ze wel afspelen.

Zonet ook weer een tweetal IE 8 updates binnen.

Eentje voor compatibiliteit met oude designs van websites. Geen idee of we verschil merken (als tweakers.net het maar blijft doen)

De tweede is ook een beetje een vage update. Nouja hij staat als important, dus gaan met die banaan het is toch maar thuis ;) , voor bedrijven zijn dit altijd leuke uitzoekklussen bij bepaalde webbased applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heb net window 7 geinstalleerd from scratch.

En ik ben aangenaam verrast, het draait uitstekend. Er stond een standaard HP installatie (laptop gisteren gekocht) met vista Basic en ik ergerde mij mateloos aan het gebrek aan responsiveness, dus maar besloten om de win 7 rc erop te zetten.

Ik heb geen enkele driver hoeven zoeken, was met 3 kwartier voor elkaar incl antivirus en Chrome erop zetten.

Ik heb een basic laptopje en wel een HP550 met 1GB ram.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

brederodekater schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:49:
[...]

Ahh ok :) Ik hou in iedergeval m'n ogen open voor een andere oplossing. Mocht ik wat tegenkomen dan stuur ik je even een PMetjuh.

Ik heb trouwens zelf (gelukkig) geen last van meerdere Haali icons in m'n systray...
Nieuwe versie van vsfilter geinstalleerd en nu werkt het weer :P. Ook een nieuwere versie van CoreAVC erop gezet (1.9.5) met een nieuwe Haali splitter erin, maar die doet nog steeds meerdere versies in de systray achterlaten.

Ook na wat google-en een tool gevonden waarmee je de default decoders voor audio en video kan instellen. Daarmee lukt het om coreavc door MCE te laten gebruiken, zodat het helemaal werkt zoals het moet. Alleen nu doet de tv playback het niet meer :P. Later weer verder klooien, maar dit moet gaan lukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Merkt iemand anders ook dat VirtualBox van Sun soms vet traag is onder Win7RC64?
Soms moet ie opeens 20 seconden nadenken (guest XP), maar wel best vaak.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scighera schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:02:
Vraagje; mijn primaire monitor wordt niet herkend (packard bell maestro W220 22: 1680x1050). en windows weigert een hogere resolutie dan 1600x1200 te tonen. (zelfs met hide unsupported resolutions uitgevinkt)

op de packard bell site zijn geen drivers te vinden voor dit scherm; hoe kan ik win7 dwingen om 1680x1050 weer te geven?

videokaart is een 9800pro
Moet je voor dit probleem niet de oplossing zoeken bij de drivers voor de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Ik hoor van iedereen dat Windows 7 zoveel malen sneller is, hoe komt dit precies?
Zijn er functies uitgeschakeld, is er wat getweaked/getuned of zijn er gewoon dingen radicaal anders?

edit:
(..) improved performance on multi-core processors,[32][33][34][35] improved boot performance, and kernel improvements.
source: Wikipedia: Windows 7

ah dat verklaart een hoop 8)

[ Voor 41% gewijzigd door mind_ op 06-05-2009 19:00 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
ik merk dat het start menu nog sneller werkt. Als ik "out" in type, dan is outlook echt binnen een mum van tijd opgestart, nog sneller dan onder Vista!
Enige waar ik tegen aan loop is XPM. Zodra ik Virtual PC opstart krijg ik een wizard en als ik op voltooi klik o.i.d. krijg ik een dikke BSOD! Dat werkt gewoon níet. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mind_ schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:55:
Ik hoor van iedereen dat Windows 7 zoveel malen sneller is, hoe komt dit precies?
Zijn er functies uitgeschakeld, is er wat getweaked/getuned of zijn er gewoon dingen radicaal anders?
Het is niet "zoveel malen sneller", misschien sneller dan Vista, maar het scheelt weinig met de snelheid van XP.

En waarom? Gewoon strakker en efficienter gebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:14
mind_ schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:55:
Een paar dingen die ik uit m'n hoofd weet:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/e7/WindowsLiveWriter/EngineeringWindows7forGraphicsPerformanc_C8A2/image_18.png
http://blogs.msdn.com/e7/...graphics-performance.aspx

En heel veel services die bij Vista standaard aan staan, staan bij 7 standaard uit en worden gestart als je bijbehorende applicaties opent. Een goed voorbeeld is windows backup, als je daar de app bij start gaat ie eerst de service starten wat een seconde of 5~10 duurt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:29

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik krijg het niet voor elkaar... Aangezien mijn versie roept dat er cd/dvd-driver missende is bij de installatie :? dacht laat ik het vanaf usb-stick proberen. Maar bij het kopieren naar de stick krijg ik de melding "The target volume does not support symbolic links".
Nou dan eens proberen te kopieren naar een andere harddisk. Wéér dezelfde melding... Stick en harddisk zijn allebei ntfs. Wtf doe ik verkeerd? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi mara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10-2020
Hallo
Ik heb zonet geprobeerd om in windows 7 RC het standaard installatie path te veranderen van C:\Program Files naar D:\Program Files. Zelfde voor common files etc.
Gewoon in het register aangepast onder HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Niks aan dus, alleen dat het niet werkt... Programma's blijven zichzelf default in C: installeren...

Heb het hiervoor al verscheidene malen in xp en ook al in vista gedaan, zonder problemen.

Weet iemand raad?

Edit: Heb heropgestart, maar dat helpt niks..
Nu heb ik nog een tweede probleem, de sidebar wilt niet werken, ik krijg de melding: "'D:\Program' not found"
Wat nu?

[ Voor 14% gewijzigd door michi mara op 06-05-2009 19:45 . Reden: bijkomende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
CorpseFeaster schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:59:
[...]

Moet je op de virtual machine rechtsklikken en bij 'settings' de hoeveelheid geheugen wat opkrikken, staat standaard op 256 MB en das voor XP een beetje weinig
Bedankt voor je reactie, helaas heeft het niet geholpen. Hij gaat nog steeds zeer langzaam. Ik heb hem opgekrikt naar 3000 MB en merkte geen verschil.

Ik heb trouwens ook dat wanneer ik in Windows 7 een venster open, hij snel opent, maar het laatste tikje net een beetje stottert, dus hij loopt niet vloeiend zeg maar.

En wat me ook opvalt is dat wanneer ik op eigenschappen klik van 'Computer' er niks staat naast Memory staat:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/30stwli.jpg

Kan dat er iets mee te maken hebben? Voor de rest heb ik niet echt het gevoel dat het langzaam gaat ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door shoalin op 06-05-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34

superwashandje

grofheid alom

nou, het installeren vanaf dvd is wel gelukt. vanaf usb wou het toch niet lukken. heb het volgens 5 verschillende handleidingen geprobeerd ofzo maar ze liepen telkens ergens spaak.

ziet er wel leuk uit zo (kom van xp en heb nog niet met vista of een 7 versie gewerkt) maar is er ook iets te doen aan die doorzichtige taakbalk? of moet je daar maar aan leren wennen? ik vind het namelijk nog best irritant als ik de achtergrond zie onderin beeld terwijl ik zit te typen. het lijkt zo net of mijn firefox niet gemaximaliseerd is.

verder nog maar een beetje spelen en kijken waar en hoe alles zit.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:02
Ik krijg het niet voor mekaar om mijn Xvid codec de preferente codec in Win7/WMP te maken. http://gizmodo.com/518539...video-codecs#viewcomments << daar lees je dat de registry editten niet mogelijk is qua preferentie(om zo de ingebouwde Ms codecs een toontje lager te laten zingen), wat ik dus wel probeerde met het easy programmaatje voor codec-preferentie Filmerit. Wat nu?

iemand trouwens al een vervanger voor vobsub gevonden qua subtitels in MPC?

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 06-05-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
alt-92 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:25:
[...]

Jezelf aanleren met je (Kerberos-preferente) UPN inloggen scheelt dan al zóóveel werk ;)
ja oke maar omdat nou ff 150 gebruikers aan te leren en later straks nog een kleine 1000 leerlingen zie ik dus ff niet zitten of kom jij soms een half jaar hier ff gratis zulke dingen uitleggen ;)

heeft er iemand al trouwens windows 7 ADM files gevonden voor win2k8 server?

ben wel benieuwd naar de optie die straks aan en uit kunnen via GPO. heb het vanmiddag even snel geinstalleerd op een oud systeempje. was gauw klaar. ben nu beetje aan het rondkijken om zoiets te testen onder een volledig AD Domain structure.

morgen gaan we weer verder onder de baas zijn tijd O-)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:07
Betreft het hoger zetten van je interne geheugen in de Virtuele Windows XP: hoe doe je dat?
Bij mij staat er bij de Geheugen instellingen in Windows Virtual PC het volgende: This setting is disabled as the virtual machine is running or has been hibernated.

Echter wanneer ik op de Ctrl+Alt+Del knop klik en Shut Down selecteer, dan gaat ook Windows Virtual PC uit en kan ik de geheugen instellingen dus ook niet meer aanpassen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

robertobadjo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:52:

ja oke maar omdat nou ff 150 gebruikers aan te leren en later straks nog een kleine 1000 leerlingen zie ik dus ff niet zitten of kom jij soms een half jaar hier ff gratis zulke dingen uitleggen ;)
Ik heb het ooit eens anders aangepakt door een alternate UPN te configureren gelijk aan het email adres ;)
Dan is het al een stuk makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:10
Ik heb ook de overstap gemaakt, met gemak alles geinstalleerd en dergelijke, maar toch problemen.
Want vreemd genoeg kapt mijn Sitecom WL-168 Wireless USB adapter er na een tijdje mee, dan valt mijn internet verbinding weg en kan hij geen netwerken meer vinden, hier had ik onder Vista 64-bit geen last van en nu onder windows 7 64-bit wel. Dit probleem geld tevens ook voor mijn Freecom externe harde schijf. Ik heb alle power saving modus al uitgezet, maar toch blijft hij na ong. 20 min de harde schijf ook niet meer herkennen. Het gekke is, hij doet het bij de harde schijf en draadloze ontvanger allebei tegelijk, wat zou betekenen dat het toch in de interne hub of iets dergelijks zit.
De power savingmodussen die ik heb veranderd zijn die van :
De 2 USB Root 'hubs'
Die van de draadloze ontvanger en die van de hardeschijf.
Overal is het echter een heel snel draaiend besturingssysteem met een aanzienlijk minder geheugen gebruiken(van 1,5 gb naar 800 mb) en waar mijn spellen ook sneller op draaien.
Acer M3640, met Q6600, 4gb ram, HD4870 en een acer moerderbord met MCP73PV chipset, ik denk dat hier het probleem in zit, maar als iemand suggesties heeft zou heel handig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik Windows 7 draai en ik een mail schrijf in Outlook 2007, met daarin een hyperlink, worden deze niet meer automatisch clickable.

Onder Vista werkte dit prima.
Heb ook al geprobeerd of het veranderen van de e-mail editor naar rich text of html wat uithaalde, maar dat bood geen oplossing.

Iemand wellicht een suggestie?
Office 2007 SP2 bood ook geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles werkt hier perfect zoals het moet, vele beter dan Vista, maar deze discussie zullen we niet meer houden é :)
nu wat niet werkt is
Windows Live Messenger, ik heb het nog nergens tegen gekomen hier, maar als ik die opstart dan krijg ik 2 taskbar "icoontjes" en 1 er van blijft altijd staan, ook het minimaliseren naar de "Notification Area" lukt niet.
msn zelf werkt wel, maar het is gewoon irritant

iemand een oplossing, of is het nog een bug ?

Win 7 RC x64 en de laatste live messenger, alle updates gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:13:
Sinds ik Windows 7 draai en ik een mail schrijf in Outlook 2007, met daarin een hyperlink, worden deze niet meer automatisch clickable.

Heb ook al geprobeerd of het veranderen van de e-mail editor naar rich text of html wat uithaalde, maar dat bood geen oplossing.

bij mij werkt dit wel, heb ook Office 2007 SP2, dus waarschijnlijk ergens een instelling die bij jouw verkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:13:

Ook niet met ctrl-klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, tekst wordt niet onderstreept met zo'n blauwe lijn.
Ook op werk heb ik dit probleem met m'n Windows 7 & O2k7 sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:40:
Nope, tekst wordt niet onderstreept met zo'n blauwe lijn.
Ook op werk heb ik dit probleem met m'n Windows 7 & O2k7 sp2.
staat je mail format op HTML ? tools-> options -> mail format --> bovenaan op HTML zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo mensen! Ik heb gisteren Windows 7 RC 1 op een schone, nieuwe partitie geinstalleerd. Vista staat nog op C: en Windows 7 op D:

Alles werkt prima, op 1 ding na: mijn internetsnelheid is erg traag! Onder Vista/XP haal ik snelheden van boven de 1MB/s maar in Windows 7 kom ik niet boven de 100kB/s :/

Daemon Tools Lite en AVG 8 Free heb ik er al af gehaald, omdat ik net zie dat die niet goed werken (ook al werkte ze bij mij wel goed), maar ook dat haalt niets uit. Verder heb ik Winamp, Photoshop CS4, Office 2007, Garmin Mapsource, MSN en uTorrent erop staan.

Specs:

AMD 3500+
Asus A8N-E
2,5GB ram
Ati Radeon X850 Pro
Creative SB Audiy SE

Dus, mijn vraag is, nog meer mensen die hier ervaringen mee hebben en wellicht een oplossing hebben? Thanks alvast! :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb inmiddels ook Windows 7 RC 32 bit geïnstalleerd op mijn oude dual Pentium 3. Daarin zit onder andere een PCI IDE Promise 100 TX2 controller. Windows 7 zag de harddisk die daar aanzat niet. Toen haalde ik van de Promise website oude XP drivers. Daarmee kon ik de installatie voortzetten. Ook werd de Sweex 5.1 geluidskaart niet herkend. Daarvan downloadde ik van de Sweex website Vista drivers. Deze drivers kon ik zonder problemen installeren.

Ook heb Windows 7 RC 32 bit geïnstalleerd op mijn Lenovo R61i laptop. Ook deze keer wilde vinger scanner niet functioneren. Er staat in Device Manager een uitroepteken bij de TouchStrip Fingerprint Sensor. Het installeren van de vinger scanner software van Lenovo hielp niet. Bovendien werkte dit ook niet bij iemand in deze thread over onderwerp Fingure Print Reader not working In Windows 7 (Thinkpad R61i Problem)

Wat wel beter ging was de installatie van mijn draadloze HP All-in-One C6380. In tegenstelling tot vorige keer, kon ik nu wel de HP software zonder problemen installeren. Alleen gebruikte ik deze keer niet de meegeleverde CD met versie 11.0.0 erop. Maar de software van de HP website, waarvan ik versie 12.0.0 heb kunnen downloaden. Wellicht probeer ik morgen Windows 7 64 bit versie wel.

Had iemand eigenlijk al mappen delen onder Windows 7 getest? Het valt me op dat ik vanaf mijn laptop met Windows 7 bij de gedeelde mappen kan komen van de dual Pentium 3 met Windows 7 zonder wachtwoord. En dit terwijl er tijdens het configureren van het Home netwerk er wel een password gegenereerd werd. Ook kan ik bij de gedeelde mappen van de dual Pentium 3 met Windows 7 vanuit Ubuntu Linux 9.04 op mijn hoofd-PC. Alleen is dan weer wel een wachtwoord vereist. Dat moet ik zelfs twee keer typen. En ook dat is niet het gegenereerde wachtwoord. Maar het wachtwoord van de beperkte rechten user account van de dual Pentium 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:45:
[...]

staat je mail format op HTML ? tools-> options -> mail format --> bovenaan op HTML zetten ?
Zoals ik al aangaf, heb ik dat al uitgeprobeerd.
Dus ja daar staat ie op. (Is geloof ik ook de default setting van Outlook)

-edit-
Al gevonden:

Om een of andere reden stond deze optie uit:
In Outlook:
Office Button
Editor Options (rechts onderaan)
Proofing
Autocorrect options
Autoformat as you type
Vinkje bij "Internet and Network paths with hyperlinks"

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:37:
alles werkt hier perfect zoals het moet, vele beter dan Vista, maar deze discussie zullen we niet meer houden é :)
nu wat niet werkt is
Windows Live Messenger, ik heb het nog nergens tegen gekomen hier, maar als ik die opstart dan krijg ik 2 taskbar "icoontjes" en 1 er van blijft altijd staan, ook het minimaliseren naar de "Notification Area" lukt niet.
msn zelf werkt wel, maar het is gewoon irritant

iemand een oplossing, of is het nog een bug ?

Win 7 RC x64 en de laatste live messenger, alle updates gedaan
ik heb het nog nergens tegen gekomen hier
/me Petervanakelyen vraagt zich af onder welke steen ostende gelegen heeft...

Je kan dat oplossen door de executable van Live Messenger te draaien in compatibiliteitsmodus (Vista of XP, maakt niet uit...)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57

RnB

joop1960 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:47:
Ik heb inmiddels ook Windows 7 RC 32 bit geïnstalleerd op mijn oude dual Pentium 3. Daarin zit onder andere een PCI IDE Promise 100 TX2 controller. Windows 7 zag de harddisk die daar aanzat niet. Toen haalde ik van de Promise website oude XP drivers. Daarmee kon ik de installatie voortzetten. Ook werd de Sweex 5.1 geluidskaart niet herkend. Daarvan downloadde ik van de Sweex website Vista drivers. Deze drivers kon ik zonder problemen installeren.

Ook heb Windows 7 RC 32 bit geïnstalleerd op mijn Lenovo R61i laptop. Ook deze keer wilde vinger scanner niet functioneren. Er staat in Device Manager een uitroepteken bij de TouchStrip Fingerprint Sensor. Het installeren van de vinger scanner software van Lenovo hielp niet. Bovendien werkte dit ook niet bij iemand in deze thread over onderwerp Fingure Print Reader not working In Windows 7 (Thinkpad R61i Problem)

Wat wel beter ging was de installatie van mijn draadloze HP All-in-One C6380. In tegenstelling tot vorige keer, kon ik nu wel de HP software zonder problemen installeren. Alleen gebruikte ik deze keer niet de meegeleverde CD met versie 11.0.0 erop. Maar de software van de HP website, waarvan ik versie 12.0.0 heb kunnen downloaden. Wellicht probeer ik morgen Windows 7 64 bit versie wel.

Had iemand eigenlijk al mappen delen onder Windows 7 getest? Het valt me op dat ik vanaf mijn laptop met Windows 7 bij de gedeelde mappen kan komen van de dual Pentium 3 met Windows 7 zonder wachtwoord. En dit terwijl er tijdens het configureren van het Home netwerk er wel een password gegenereerd werd. Ook kan ik bij de gedeelde mappen van de dual Pentium 3 met Windows 7 vanuit Ubuntu Linux 9.04 op mijn hoofd-PC. Alleen is dan weer wel een wachtwoord vereist. Dat moet ik zelfs twee keer typen. En ook dat is niet het gegenereerde wachtwoord. Maar het wachtwoord van de beperkte rechten user account van de dual Pentium 3.
Welke reader heb je?
Ik mailde met iemand van Upek Inc, omdat mijn fingerprint reader ook niet werkte onder Windows 7 en ze nog geen software hadden waarmee mijn reader werkte. Hij gaf me een linkje van hun website om de driver 'Touchstrip Fingerprint Sensor (WBF Advanced Mode)' te downloaden.
Deze kon ik bij een nieuwe installatie echter gewoon via Windows Update downloaden.

[ Voor 74% gewijzigd door RnB op 06-05-2009 20:53 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Ook is het weinig zinvol te melden hoe snel/traag je download is, als je op de releasedag probeert.

Thimk b4 you post....