Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:26:
Ik vroeg me af hoe groot de partitie voor alleen Windows 7 moest zijn op mijn laptop met 500 GB? Ik wil dus 2 partities, 1 voor windows zelf en de andere voor data dat bewaard moet worden. Die partitie moet ook eventueel geformatteerd kunnen worden en vista weer terug gezet kunnen worden. Dus hoe groot moet een partitie zijn waar of vista of seven op komt?
Ik heb het geinstalleerd op een partitie van 14gb. Ik installeer bijna alles (games, data, tools) op een andere partitie. Alleen apps die ik toch elke keer opnieuw moet installeren (ventrilo, antivirus, defragmenter, etc) installeer ik op mijn OS partitie. Momenteel heb ik 8 gb in gebruik voor windows, maar heb net RC geinstalleerd dus er staat nog niet zoveel op. Maar ik vermoed er wel genoeg aan te hebben.
Enkele dingen die veel ruimte kunnen opslurpen waar je rekening mee moet houden:
pagefile (is meestal zo'n 1 a 2 gb op 32 bit machines)
hybernate file (zet ik zelf altijd uit, ik hybernate nooit)
system restore (zet ik ook uit, ik backup op andere partities, bij OS fail reinstall ik het compleet)
games (The Witcher plempte al gauw 300 mb aan save games op me c:\
Verder als je regelmatig CCleaner gebruikt heb je niet zoveel nodig, tenzij je huge apps zoals 3D paketten ed gaan gebruiken.
[edit] dit meer om ff te laten zien dat het met weinig gigs toekan als je wilt, wat je neem ik aan enigszins wilt als ik je post zo lees. Maar geen reden om risicos te nemen met 500 gb. Ik zou 25 gig doen als je geen andere data op c:\ zet.
[
Voor 8% gewijzigd door
twiFight op 07-05-2009 12:44
]