[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
alt-92 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:09:
[...]

Ik heb het ooit eens anders aangepakt door een alternate UPN te configureren gelijk aan het email adres ;)
Dan is het al een stuk makkelijker :P
oke voor de collega's (docenten) zou ik zoiets nog kunnen uitvoeren maar voor de leerlingen niet die hebben dus geen school mail.

moet wel zeggen dat zoiets natuurlijk aardig slim is bedacht. dus bij deze een compliment van mij :*)

maar goed vind het tot nu toe nog geen optie. heb jij al ervaring dan om 7 in je AD op te nemen??

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:49:
[...]
[...]
/me Petervanakelyen vraagt zich af onder welke steen ostende gelegen heeft...

Je kan dat oplossen door de executable van Live Messenger te draaien in compatibiliteitsmodus (Vista of XP, maakt niet uit...)
bedankt, de steen die vista noemt ? ook lang geleden dat ik hier op het forum nog heb rond gelopen, nochtans gezocht, maar goed,opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 07:13
El_Bandito schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:45:
Hallo mensen! Ik heb gisteren Windows 7 RC 1 op een schone, nieuwe partitie geinstalleerd. Vista staat nog op C: en Windows 7 op D:

Alles werkt prima, op 1 ding na: mijn internetsnelheid is erg traag! Onder Vista/XP haal ik snelheden van boven de 1MB/s maar in Windows 7 kom ik niet boven de 100kB/s :/

Daemon Tools Lite en AVG 8 Free heb ik er al af gehaald, omdat ik net zie dat die niet goed werken (ook al werkte ze bij mij wel goed), maar ook dat haalt niets uit. Verder heb ik Winamp, Photoshop CS4, Office 2007, Garmin Mapsource, MSN en uTorrent erop staan.

Specs:

AMD 3500+
Asus A8N-E
2,5GB ram
Ati Radeon X850 Pro
Creative SB Audiy SE

Dus, mijn vraag is, nog meer mensen die hier ervaringen mee hebben en wellicht een oplossing hebben? Thanks alvast! :)
Haal je via alle downloaden manieren dezelfde trage snelheid? Dus usenet/ torrent / http download.
Default zit er bij mijn weten geen limiet in hiervoor. Via zowel vmware /virtualbox alsmede de realtime installatie van win7 geen issue's gehad met downloadsnelheiden die langzamer waren dan wat max Ziggo aankan.

Mogelijk een driver probleem van de NIC aangezien hier een vertraging in ontstaat? (laatste valt natuurlijk weg als het kopieren van en naar netwerkshare's wel goed gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Daemon Tools Lite werkt sinds 23 april trouwens:
http://www.disk-tools.com/download/daemon

What's new:
- Windows 7 beta supporting (SPTD 1.58);
- Protected images creation: Password field on Disc Imaging dialog;
- Compressed images creation: Compress option on Disc Imaging dialog;
- Image Catalog item was moved to the first level of Main Menu;
- mdf-file type association option;
- Languages updates.

Draait hier prima op de RC (7100).
Dus die kan denk ik uit de TS gehaald worden bij software die niet goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolleno
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 18:23
ik heb vanmiddag windows 7 geinstaleerd na wat problemen met 2 beeldschermen (ondersteund hij niet tijdens instalatie) werkte het eindelijk, maar nu kom ik erachter dat mijn externe hdd (Maxtor Basic 1TB) niet te zien is in de windows explorer, hij staat wel bij diskmanagement, maar heeft geen drive letter en deze kan ik ook niet geven. heb gezocht op google en meerdere mensen schijnen er last van te hebben, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
Tegen het eerste probleem aangelopen: Windows 7 meldde een corrupt disk structure waardoor hij niet kon activeren. Windows 7 kon de disk zelf niet fixen, maar Vista wel.

Disk lijkt nu ok, maar onder activatie onder System staat nu 'status not available' en 'product id unknown'.

Sowieso vreemd dat disk problemen ineens opduiken na een verse Windows 7 installatie en bovendien op de dedicated Windows 7 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:19

WoutF

Hoofdredacteur
Ik word helemaal van die ingebouwde codecs van Microsoft. Ik wil gewoon FFDshow gebruiken voor mijn Divx/Xvid files. Via MCDU heb ik ffdshow al de standaard codec gemaakt, maar dat haalde niks uit. Ik heb toen alle versies van de files msmpeg2vdec.dll opgezocht. Daarna gereboot en via de Win7 recovery console op de DVD die .dll files hernoemt naar .bak. Op dit moment bevindt die Microsoft MPEG2 decoder zich gewoonweg niet meer op mijn systeem.

En toch blijft die interne codec mijn xvid files decoden!! 8)7 :( ;(
Ik snap er echt geen bal van en word redelijk gek nu. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
WoutF schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:13:
Ik word helemaal van die ingebouwde codecs van Microsoft. Ik wil gewoon FFDshow gebruiken voor mijn Divx/Xvid files. Via MCDU heb ik ffdshow al de standaard codec gemaakt, maar dat haalde niks uit. Ik heb toen alle versies van de files msmpeg2vdec.dll opgezocht. Daarna gereboot en via de Win7 recovery console op de DVD die .dll files hernoemt naar .bak. Op dit moment bevindt die Microsoft MPEG2 decoder zich gewoonweg niet meer op mijn systeem.

En toch blijft die interne codec mijn xvid files decoden!! 8)7 :( ;(
Ik snap er echt geen bal van en word redelijk gek nu. Iemand ideeën?
Volgens mij valt Xvid onder MPEG4 of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Morgen downloaden de RC1 en hopelijk lukt 't dan van Build 7068 te upgrade daarna, iemand ervaring mee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:55
BF Heroes draait prima op 7, en heeft punkbuster ook, maar geen probleem.Er zijn nog beta-keys... join the club. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:19

WoutF

Hoofdredacteur
Boeiend schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:17:
[...]

Volgens mij valt Xvid onder MPEG4 of heb ik dat fout?
Dom van me. Ik kom er net achter dat er idd nog meer .dll files zijn, o.a. voor MPEG4. Zal eens kijken wat er gebeurd als ik die rename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
WoutF schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:20:
[...]

Dom van me. Ik kom er net achter dat er idd nog meer .dll files zijn, o.a. voor MPEG4. Zal eens kijken wat er gebeurd als ik die rename.
Misschien sla ik de plank mis. op pagina 15 is een tooltje gepost waarmee default de codec aangepast kan worden: http://mediacenterexpert....media-center-decoder.html

Is dat misschien een optie? Verder zie ik wel dat FFDshow (de meest recente) versie wel zou moeten werken, maar dat Win7 vrij nukkig is met het hanteren van zijn codecs.

Tijdens een van de Win7 uitzendingen op hardware.info werd toelichting gegeven dat veel codecs er nu default inzetten, dus zeg maar klick & play. Blijkbaar gaat dit ten koste van ons tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik win 7 Clean wil installeren dan blijft het spul op 38% hangen voor meer dan een kwartier.
Is dat normaal, want toen ik vista schoon op deze laptop installeerde liep deze vlot door de 38% heen.

Is het ook nodig om de dvd te finalizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:21
Vandaag 2 keer de Rc geinstalleerd, 1 keer op een HP 6830s laptop, echt zonder problemen met Aero, alles.
Alleen bij mijn Toshiba Tecra S2 kwamen de probleempjes... Drivers voor wlan, geluid en cardreader werden niet geinstalleerd maar nadat ik even de laptop met een kabel aan mn router geknoopt te hebben werden automatisch alle drivers geinstalleerd... alleen als ik de preformance index wou draaien kreeg liep deze elke keer vast en werkte Aero ook niet.

Na een flinke google actie kwam ik tot de conclusie dat het aan mn video drivers lag van de Geforce Go 6600 videokaart.

Nadat ik via Guru3D de goede drivers had gevonden heb ik nu eindelijk mn laptop met 7 aan de praat met Aero!! *O*

Tot nu toe erg enthousiast over de werking, ga weer verder met testen! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:34:
Als ik win 7 Clean wil installeren dan blijft het spul op 38% hangen voor meer dan een kwartier.
Is dat normaal, want toen ik vista schoon op deze laptop installeerde liep deze vlot door de 38% heen.

Is het ook nodig om de dvd te finalizen?
Denk ut wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:25
Ben hier ook erg onder de indruk van Windows 7. Draai het op een kleine partitie naast Vista, puur voor de fun om een beetje te msn'en en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 06:15
Jack Flushell schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:01:

What's new:
- Windows 7 beta supporting (SPTD 1.58);
- Protected images creation: Password field on Disc Imaging dialog;
- Compressed images creation: Compress option on Disc Imaging dialog;
- Image Catalog item was moved to the first level of Main Menu;
- mdf-file type association option;
- Languages updates.

En ja hoor, hij vraagt net als Alcohol 120% om een restart bij het installeren van die SPTD driver in het begin, opnieuw opgestart en weer geinstalleerd en weer vraagt ie om een restart en dat constant. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Zijn er nog mensen die hun taakbalk op klassiek hebben gezet(combine when taskbar is full +small icons)?
Ik vind het zo véél overzichtelijker en sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

filenox schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:59:
Zijn er nog mensen die hun taakbalk op klassiek hebben gezet(combine when taskbar is full +small icons)?
absoluut, houdt t werkbaar :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 23:38
Hoe lang hebben jullie het geprobeerd?

Na 2 dagen kon ik al niet meer zonder ;) De 'retro' manier van XP en Vista is zó druk en vol. Ik kan daar echt niet meer tegen. Het is zo fijn dat je altijd weet dat Firefox daar staat en Word daar. Moet je dus wel je apps gepinned hebben. Bij XP en Vista moet je zo zoeken :s

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
filenox schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:59:
Bedankt voor de tip en het ziet er idd overzichtelijker uit maar het is alles behalve klasiek startmenu, jammer dat dat niet meer kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je in WLMail ook gewoon je files copieren naar de juiste locatie en zo al je mail messages terugkrijgen? Messages export werkt niet in Outlook Express (XP). Ik backte ze altijd up door de Identities map te kopieren en die na een verse install terug te zetten op c:\. Maar gaat dit ook werken als ik Windows 7 en vervolgens Windows Live Mail installeer? Anders vrees ik dat ik al mijn mail kwijt ga raken. Of zijn hier andere (liefst gratis) tooltjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ook maar even windows 7 64bit geinstalleerd en ik moet wel zeggen dat het een flinke boost aan stabiliteit was dan Vista 64 . Voorheen altijd 32bit Vista gebruik en paar weken geleden had ik Vista 64bit ook geprobeerd en kreeg een paar BSOD in de eerste weken al

ik heb nu 4gig geheugen en gaat binnenkort nog 4gig bij prikken heeft dat enige improvement op prestatie trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
WoutF schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:20:
[...]

Gebruik K-lite mega codec. Daar zit alles in. Ook is er een 64-bit versie. Kijk op http://www.k-litemegacodecpack.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
Hmz graka hield er hier zomaar mee op. Ineens allemaal groene strepen van boven naar onder door het bveeld tijdens werken in win7. En toen *poef*. Kep helaas geen andere aan sys eisen voldoende AGP kaart meer liggen dus mijn win7 ervaring gaat voorlopig even niet door.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 06-05-2009 22:31 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 16:59

Scighera

swim-bike-run

OK, nieuwe drivers erop (win7 catalyst drivers, release 5-5-2009) maar nog steeds geen 1680-1050 beschikbaar)
via powerstrip een inf aangemaakt voor de monitor, met max resolutie 1680x1050. windows echter blijft niet hoger willen dan 1600x1200. bij powerstrip zelf geeft 1680x1050 wel als msx resolutie aan, maar bij de keuzes staat deze er vervolgens niet bij (gaat van 1600x1200 in een keer naar 1920x1080)

suggesties?

Catalyst Control Center weigert trouwens te starten

[ Voor 6% gewijzigd door Scighera op 06-05-2009 22:40 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jack Flushell schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:01:

What's new:
[...]

Done!
Ramon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:02:
Hoe lang hebben jullie het geprobeerd?

Na 2 dagen kon ik al niet meer zonder ;) De 'retro' manier van XP en Vista is zó druk en vol. Ik kan daar echt niet meer tegen. Het is zo fijn dat je altijd weet dat Firefox daar staat en Word daar. Moet je dus wel je apps gepinned hebben. Bij XP en Vista moet je zo zoeken :s
Hier ook hoor...pff....'k heb de taskbar aan de zijkant geknoopt...en dan met small icons oewww....wat lekker! :)

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 06-05-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:25
GAIAjohan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:31:
Hmz graka hield er hier zomaar mee op. Ineens allemaal groene strepen van boven naar onder door het bveeld tijdens werken in win7. En toen *poef*. Kep helaas geen andere aan sys eisen voldoende AGP kaart meer liggen dus mijn win7 ervaring gaat voorlopig even niet door.
Je kunt ook gewoon proberen of hij het misschien toch pakt. De check doet hij bij installatie, maar met een beetje geluk kun je nu wel een mindere kaart gebruiken in jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk zowel desk- als laptop ge-upgrade naar Windows 7 :p
Alleen jammer dat sommige app's al eens blijven hangen.. (IE, explorer.exe, ..) :( maar voor de rest, niets dan goeds ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:37:
alles werkt hier perfect zoals het moet, vele beter dan Vista, maar deze discussie zullen we niet meer houden é :)
nu wat niet werkt is
Windows Live Messenger, ik heb het nog nergens tegen gekomen hier, maar als ik die opstart dan krijg ik 2 taskbar "icoontjes" en 1 er van blijft altijd staan, ook het minimaliseren naar de "Notification Area" lukt niet.
msn zelf werkt wel, maar het is gewoon irritant

iemand een oplossing, of is het nog een bug ?

Win 7 RC x64 en de laatste live messenger, alle updates gedaan
1. Sluit msn af
2. "start" -> all programs -> Windows live -> rechter muisclick op windows live messenger --> properties
3. Compatability
4. "Run as Windows Vista"
5. Ok
6. Start msn en have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Laatst online: 22:56

tim427

Turbulence!

Hey,

Ik heb nu Windows 7 RC (Build 7100) x64 draaien (geen code ingevoerd, dus 30 dagen trial zeg maar).
Met 8gb ram.

Nu probeer ik mijn XBOX360 te connecten als Media Center Extender, en wel als volgt:

Ga naar systeem > Computers > Media Center > Disconnect (oude setup verwijderen dus) > Setup (nieuwe aanmaken) > Welcom (bla bla bla) > Code (XXXX-XXXX) schrijf je op en drukt op next > (XBOX wacht netjes) > Media Center op Windows 7 > Add Media Extender (kwam hij niet zelf mee!:?) > Voer de code in (XXXX-XXXX) > Seting up, bla bla bla > XBOX wil proberen te connecten lukt maar niet.... Opeens melding op Windows 7 MC: Congratulations, your extender is setup succesful, bla bla bla, conection failure :?

Iemand iedee? Ik ben domain-admin (heb dus automatisch geen last van UAC), firewall uit (Domain, Public en Home)...

Viruscan: AVG 8.5 Antivirus Network Edition.. Die is niet zo spannend lijkt mij?

Ik zie her en der mensen dat het wel gelukt is? Draaien jullie 32 bit? Hebben jullie ook dingen moeten aanpassen? Lukte het in 1 keer? Wat doe ik verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Scighera schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:39:
OK, nieuwe drivers erop (win7 catalyst drivers, release 5-5-2009) maar nog steeds geen 1680-1050 beschikbaar)
via powerstrip een inf aangemaakt voor de monitor, met max resolutie 1680x1050. windows echter blijft niet hoger willen dan 1600x1200. bij powerstrip zelf geeft 1680x1050 wel als msx resolutie aan, maar bij de keuzes staat deze er vervolgens niet bij (gaat van 1600x1200 in een keer naar 1920x1080)

suggesties?

net nagekeken, drivers bleken niet geupdate, reden. ati biedt geen support meer voor 9800, moet dus of odue drivers gebruiken, of die van het OS.

Vervolgens handmatig oudere vista drivers geinstalleerd: nog steeds 1600x1200 max :? niet werkbaar dus (draai gelukkig dual monitor met een 19"die dus op 1440x900 kan, maar ideaal is anders, 22"is gewoon niet scherp zo

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 19:29
Meerdere mensen problemen met een crashende msn live (laatste live versie) in de beta?

Ik draai nog wel de oude, 7068..

[ Voor 28% gewijzigd door Tomino op 06-05-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 23:56
Herrick schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:52:
[...]

Je kunt ook gewoon proberen of hij het misschien toch pakt. De check doet hij bij installatie, maar met een beetje geluk kun je nu wel een mindere kaart gebruiken in jouw systeem.
Okay.. Heb de Geforce 2 MX200 32MB erin gedaan. En... Hij werkt _/-\o_ Alleen even zien of hoger dan 1024*768 nu wel mogelijk is. Dacht dat op de doos van dat ding gewoon 2048*1536 stond, maar we zullen zien

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Tomino schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:41:
Meerdere mensen problemen met een crashende msn live (laatste live versie) in de beta?

WLM 2009 draaid hier perfect, misschien moet je die eens overwegen.
Met een paar tweaks lijkt die helemaal op de oude versie, als je dat moest willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
tim427 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:18:
Hey,

Ik heb nu Windows 7 RC (Build 7100) x64 draaien (geen code ingevoerd, dus 30 dagen trial zeg maar).
Met 8gb ram.

Nu probeer ik mijn XBOX360 te connecten als Media Center Extender, en wel als volgt:

Ga naar systeem > Computers > Media Center > Disconnect (oude setup verwijderen dus) > Setup (nieuwe aanmaken) > Welcom (bla bla bla) > Code (XXXX-XXXX) schrijf je op en drukt op next > (XBOX wacht netjes) > Media Center op Windows 7 > Add Media Extender (kwam hij niet zelf mee!:?) > Voer de code in (XXXX-XXXX) > Seting up, bla bla bla > XBOX wil proberen te connecten lukt maar niet.... Opeens melding op Windows 7 MC: Congratulations, your extender is setup succesful, bla bla bla, conection failure :?

Iemand iedee? Ik ben domain-admin (heb dus automatisch geen last van UAC), firewall uit (Domain, Public en Home)...

Viruscan: AVG 8.5 Antivirus Network Edition.. Die is niet zo spannend lijkt mij?

Ik zie her en der mensen dat het wel gelukt is? Draaien jullie 32 bit? Hebben jullie ook dingen moeten aanpassen? Lukte het in 1 keer? Wat doe ik verkeerd :?
Ik ga morgen Xbox 360 installen. Ik had bij de beta niet echt install problemen geloof ik, juist bij terug schakeling naar Vista. Bij herinstalleren kreeg ik een error op me laptop op zolder, om benenden op 360 in thuisbioskelder een 360 te vinden die staat met de melding: De windows waar je mee wilt connecten is ouder dan de voorgaande config, weet je zeker dat je dit wilt 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Tomino schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:41:

Wat is MSN Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 19:29
Windows live messenger, momenteel op versie/build 14.

Constant freezes die enkel met kill proces verholpen worden..In compatibility modus van vista zelfde problemen!

[ Voor 8% gewijzigd door Tomino op 06-05-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Tomino schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:59:
[...]

Windows live messenger, momenteel op versie/build 14.

Constant freezes die enkel met kill proces verholpen worden..In compatibility modus van vista zelfde problemen!
Ehh..dat heet toch gewoon Windows Live Messenger ipv MSN Live? :+ hehe vandaar dat ik het niet snapte.

Maar eh...WLM 2009 werkt hier gewoon super onder Windows 7...niets meer aan doen. Ik snap btw ook die Vista Compatible Mode niet...je wilt dat icoontje toch niet meer in je notification area, maar gewoon in je taskbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
TheVMaster schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:02:
[...]

Ehh..dat heet toch gewoon Windows Live Messenger ipv MSN Live? :+ hehe vandaar dat ik het niet snapte.

Maar eh...WLM 2009 werkt hier gewoon super onder Windows 7...niets meer aan doen. Ik snap btw ook die Vista Compatible Mode niet...je wilt dat icoontje toch niet meer in je notification area, maar gewoon in je taskbar?
Je wil het wel in je notification area op je werk met msn plus, kan je met control spatie snel wegdoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Dutch-gabber schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:17:
[...]

Je wil het wel in je notification area op je werk met msn plus, kan je met control spatie snel wegdoen :P
Ach....Messenger is bij ons geen probleem...zolang je het maar functioneel gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Laatst online: 26-05 20:31
Hey Windows 7 gebruikers!

Ik had eerst de build 7068 draaien, maar sinds gister heb ik mijn pc geupgraded naar build 7100. Ik ben namelijk te spreken over Windows 7. Nu ben ik op een probleem gelopen, als ik Age of Empires II wil spelen zijn de kleuren helemaal vervaagt. Dit is al sinds Windows Vista. Zoals ik al eens eerder gelezen had kwam er een Virtual XP module in deze nieuwste Windows. Deze heb ik gedownload en opgestart. Toen ik AoE had geinstalleerd op Virtual XP en het wou starten kreeg ik een error dat ik Directdraw niet had ingeschakeld (of zo'n foutmelding). Uit mijn verleden weet ik dat ik dan de drivers moet installeren, deze heb ik op Windows 7 wel geïnstalleerd maar niet op Virtual XP. Ik wist het probleem en wou het oplossen, gewoon de drivers installeren. Tijdens de setup krijg ik de error dat hij geen videokaart kan vinden die bij de driver hoort. Ik weet dat ik de juiste driver heb gedownload. Dus ik ben naar een beheer gegaan waar je kan zien dat je de drivers hebt geinstalleerd van je audiokaart, videokaart, netwerkkaart enzovoort. Nu staat er dat er helemaal geen videokaart in mijn PC zit.

Met andere woorden: Hoe los ik het op dat ik AoE wel kan spelen en de drivers kan installeren?

Alvast bedankt mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Waarschijnlijk ondersteunt Virtual XP geen DirectX hardwareacceleratie, en is je oplossing dus geen oplossing. Je zou VMware Workstation kunnen proberen, deze heeft wel DirectX ondersteuning. Heb alleen geen ervaring met het draaien van games onder VMware Workstation.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij mij 'Expand' het Favorites menu niet. Standaard staat het ingeklapt. Klik ik op 'Expand' dan gebeurt er niets. Een dubbele klik levert wel een overzicht op, maar uitklappen ho-maar.

Libraries e.d. staan standaard wel uitgeklapt en kan ik ook in- en uitklappen. Alleen Favorites werkt niet. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 (7001) draait hier als een zonnetje, echter heb ik de taakbalk verticaal. Probleem daarmee is dat het startmenu dan over de taakbalk heen valt, waarom doen ze het niet zo dat deze er gewoon naast komt te staan?
Groffe schets:
Menu Menu2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruurd31, XPM is niets meer dan een virtuele machine en deze heeft een gesimuleerde videokaart. Als je dxdiag loopt zul je zien dat er aangegeven wordt dat directdraw problemen heeft.

Het probleem dat je omschrijft heb ik al eens eerder gezien op lan party's, het komt dus schijnbaar vaker voor. Echter heb ik er op windows 7 zelf geen problemen mee, draait hier prima met de juiste kleuren. Je kunt natuurlijk hier je probleem ook posten, aangezien je er niet alleen in Windows 7 last van had.

Petor, vreemd er bevinden zich wel items in "Favorites" neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik zal wel iets gruwelijk missen maar waar download ik die XPM? Control panel weet van niks, windows features weten van niks en Windows Update weet van niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
twiFight schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:41:
Ik zal wel iets gruwelijk missen maar waar download ik die XPM? Control panel weet van niks, windows features weten van niks en Windows Update weet van niks :?
Ik zou zeggen...kijk eens ff hier in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 02:27:
[...]

Ik zou zeggen...kijk eens ff hier in de TS.
meh, frusterend dat MS download centre "XPM" niet kende en googlen op XPM site:microsoft.com me ook niks opleverde. Maar toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
2e draainacht met Windows 7.
De vastloper van gisteren heeft zich niet voorgedaan. Wel was het systeem uit zichzelf in een slaapstand gevallen en kwam hier zonder veel gekkigheid weer uit.

Valt mij wel op dat het Action Center niet altijd even helder is als er bepaalde acties plaats moeten vinden. Dingen zoals AntiVirus en updates gaan goed, echter Windows Defender meldingen zie je niet, daarvoor moet je echt met de muispijl over het icoontje heen gaan en dan constateren dat er iets niet pluis is.

Nog heel even de Hori Arcade stick gechecked.
Drivers zijn nu netjes zichtbaar. Naast de Arcadestick driver Ex2 wordt ook de microsoft controller driver geinstalleerd.
Wel jammer dat het icoontje van de stick / controller geen xbox360 controller icoon is maar een bijna pre ps3 controller (ach het werkt en daar gaat het om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Scighera schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:39:

suggesties?

Wordt de monitor juist herkend? Mogelijk dat de monitor driver die nu beschikbaar is deze resolutie als niet ondesteundend kan weergeven.

In principe zou de default driver moeten volstaan voor weergeven van de juiste resolutie (afgezien van gamen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Laatst online: 22:56

tim427

Turbulence!

Boeiend schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:54:
[...]

Ik ga morgen Xbox 360 installen. Ik had bij de beta niet echt install problemen geloof ik, juist bij terug schakeling naar Vista. Bij herinstalleren kreeg ik een error op me laptop op zolder, om benenden op 360 in thuisbioskelder een 360 te vinden die staat met de melding: De windows waar je mee wilt connecten is ouder dan de voorgaande config, weet je zeker dat je dit wilt 8)7 .
Hmm top!

Wel de RC draaien dan he :P? en 64 bit?

En het is dus wel mogelijk om weer terug te gaan naar vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik dacht laat ik ook eens weer Windows 7 proberen, in dit geval dus de RC. Op een aparte partitie naast XP. Installatie verliep uitermate vlot, maar toen begon de ellende alweer:
- Geen drivers voor de Soundblaster Live
- Geen geschikte Adobe flash die goed werkte
Na een tijdje zoeken gaf ik er de brui aan. Het was toch al laat. Ik wacht nog wel even totdat ie uitkomt en nog eens een half jaartje daarboven op, zodat alle software leveranciers zich er op kunnen aanpassen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Rukapul schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:09:
Tegen het eerste probleem aangelopen: Windows 7 meldde een corrupt disk structure waardoor hij niet kon activeren. Windows 7 kon de disk zelf niet fixen, maar Vista wel.

Disk lijkt nu ok, maar onder activatie onder System staat nu 'status not available' en 'product id unknown'.

Sowieso vreemd dat disk problemen ineens opduiken na een verse Windows 7 installatie en bovendien op de dedicated Windows 7 partitie.
Hier eenzelfde soort "probleem".

W7-64b ontdekte na de install op een compleet nieuwe schijf, dus nog voor de allereerste start, dat mijn oude schijf met 2 partities waar 1 met Vista-32b en 1 met wat data niet in orde waren.

Tientallen bestanden zijn daar verwijderd en iindexen aangepast. De noodzaak ervan is mij onduidelijk want Vista-32 draaide al jarern als een zonnetje en regelmatige controles van de Vista HD gaven geen enkele error.

I.i.g. starten W7-64b en Vista-32b met de standaard bootmanager vooralsnog zonder probleem.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Na 2 weken draaien met 7, heb ik het action center icoon in de systray weggehaald, scheelt weer ruimte. Echt, ik heb dat center nog niks interessants zien melden, behalve onzin dat antivirus geupdate moet worden, duh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Goed....dan probeer ik hier maar :) Na al de search functie gebruikt te hebben ,kom ik niet uit het volgende probleem :

Ik heb 3 schijven , 2 data en 1 os. Nu wil het dus zo zijn dat ik niets meer kan schrijven op mijn beide data schijven. De rechten op deze schijven staan precies hetzelfde als de OS schijf.

Heb al geprobeerd om de rechten opnieuw in te stellen en een take ownership op de schijf. Echter meldt 7 dan dat de media write protected is.
Ook heb ik een keer een format gedaan waarna de schijf wel weer benaderbaar was maar na 1 a 2 dagen ook weer neit. Ben ik de enige of ???

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:10:
Windows 7 (7001) draait hier als een zonnetje, echter heb ik de taakbalk verticaal. Probleem daarmee is dat het startmenu dan over de taakbalk heen valt, waarom doen ze het niet zo dat deze er gewoon naast komt te staan?
Groffe schets:
[afbeelding] [afbeelding]
Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 13-09 21:09
Snowwie schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 07:00:
Ik dacht laat ik ook eens weer Windows 7 proberen, in dit geval dus de RC. Op een aparte partitie naast XP. Installatie verliep uitermate vlot, maar toen begon de ellende alweer:
Na een tijdje zoeken gaf ik er de brui aan. Het was toch al laat. Ik wacht nog wel even totdat ie uitkomt en nog eens een half jaartje daarboven op, zodat alle software leveranciers zich er op kunnen aanpassen.
Drivers voor de Live kun je vergeten. Althans wel officiele van Creative. Doen ze al sinds Vista niet meer. En laten we wel zijn, het is inmiddels toch wel een bejaard kaartje geworden hoor! Een C-merk van tegenwoordig presteert beter en heeft goede drivers.

Er zijn geloof ik wel projecten die custom drivers maken. Zoek eens op EMU10K1 Windows Vista 7 op google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Snowwie schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 07:00:
Tja...het Soundblaster probleem...dit had je kunnen weteN :+ Enneh..geen geschikte Adobe Flash? hmm..heb je de 64-bits versie geinstalleerd en draai je vervolgens de 64-bits versie van IE ofzo?
Hier werkt het gewoon hoor..Adobe Flash in IE (32 bits) op een 64-bits Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wel irritant dat het "Show desktop" icoontje helemaal rechts zit. Vond het zo handig links naast de Start knop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

chimo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:23:
Wel irritant dat het "Show desktop" icoontje helemaal rechts zit. Vond het zo handig links naast de Start knop :'(
Is dat echt niet te verplaatsen? Is niet zo handig, dat icoontje is zo'n beetje degene die ik het meest gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:25
chimo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:23:
Gebruik je toch gewoon windowstoets-D? Is veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Vraagje over Windows Virtual PC

Voorheen had ik Microsoft Virtual PC 2007 SP1 geinstalleerd staan en enkele test VM's geconfigureerd. Tijdens de installatie van de nieuwe Windows Virtual PC is deze oude versie verwijderd en zou ik nu alles met Windows Virtual PC moeten doen. De goed verstopte optie om een nieuwe VM (dus niet die preconfigured XPM) aan te kunnen maken heb ik inmiddels gevonden, maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn bestaande VM's (.vmc & .vhd) nu kan managen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Chills schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:07:
Betreft het hoger zetten van je interne geheugen in de Virtuele Windows XP: hoe doe je dat?
Bij mij staat er bij de Geheugen instellingen in Windows Virtual PC het volgende: This setting is disabled as the virtual machine is running or has been hibernated.

Echter wanneer ik op de Ctrl+Alt+Del knop klik en Shut Down selecteer, dan gaat ook Windows Virtual PC uit en kan ik de geheugen instellingen dus ook niet meer aanpassen. Iemand een suggestie?
via start en naar Virtual Machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Frank Martin schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:24:
[...]
Is dat echt niet te verplaatsen? Is niet zo handig, dat icoontje is zo'n beetje degene die ik het meest gebruik...
Nee, althans kan het nergens vinden. Heb al gekeken bij iconen voor notification area en turn icons on/off maar daar staat ie niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Herrick schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:36:
[...]

Gebruik je toch gewoon windowstoets-D? Is veel makkelijker :)
Kan ook maar ik ben dat klikken zo gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jeej, ik heb het voor mekaar via deze guide > http://www.mydigitallife....bar-toolbar-in-windows-7/

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/windows7/win7_showdesktop.jpg

Heerlijk ouderwets taakbalkie :P show desktop en IE isoontjes links, programma's die je opstart rechts 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets anders trouwens.

Ik werk met twee monitoren, als ik nu op de linker monitor een scherm maximized heb staan; deze sleep naar de rechter en weer los laat schiet het scherm vrolijk terug naar links. Rechts naar links net zo :S

Is dat het normale venster gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn er meer mensen met problemen om IPP-printers over https toe te voegen? Ik heb overigens geen idee of http wel werkt, want de TU Delft printerservers hebben alleen https.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

chimo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:05:
Heerlijk ouderwets taakbalkie :P show desktop en IE isoontjes links, programma's die je opstart rechts 8)
Ziet er goed uit, al ben ik opzoek naar de Windows 3.11 look, enig idee?

Kom op, je kunt ook wennen aan de nieuwe taakbalk en lekker mee gaan met de tijd. Er is over nagedacht, en in de toekomst zul je er alleen maar sneller mee werken (hopen we).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
Guardian Angel schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 07:02:
[...]

Hier eenzelfde soort "probleem".

W7-64b ontdekte na de install op een compleet nieuwe schijf, dus nog voor de allereerste start, dat mijn oude schijf met 2 partities waar 1 met Vista-32b en 1 met wat data niet in orde waren.

Tientallen bestanden zijn daar verwijderd en iindexen aangepast. De noodzaak ervan is mij onduidelijk want Vista-32 draaide al jarern als een zonnetje en regelmatige controles van de Vista HD gaven geen enkele error.

I.i.g. starten W7-64b en Vista-32b met de standaard bootmanager vooralsnog zonder probleem.
Windows 7 chkdsk klaagde ook over een andere data partitie, maar dat was niet ernstig.

Dat ik hierboven meldde dat Vista de Windows 7 partitie had kunnen fixen klopt overigens niet. Zowel Windows 7 als Vista disk check functies blijven klagen over de MFT (backup), indices en meer zonder dat ze het probleem definitief fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jelmervos schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:10:
[...]

Kom op, je kunt ook wennen aan de nieuwe taakbalk en lekker mee gaan met de tijd. Er is over nagedacht, en in de toekomst zul je er alleen maar sneller mee werken (hopen we).
Meegaan met de tijd ok, maar vind het totaal niet handig hoe ze die hele taalkbalk hebben veranderd, ook Aero Peek is niet handig. Als je ff over een programma gaat met je muis meteen zo'n scherm open, nah hoeft niet van mij.

Nog een handige, voor wie willen, ouderwets Messenger in je notification area > http://blog.taragana.com/...cation-area-in-windows-7/

Gewoon dus Vista compatabiliteit aanzetten voor Live Messenger. Vind ik ook beter, voorheen dan had je twee schermen en als je "Close program" deed sloot ie hem compleet af, nu minimaliseert ie hem netjes 8)

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 07-05-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 23:25
jelmervos schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:10:
[...]

Precies, als je er nu niet aan went zal je ook in toekomstige versies altijd hetzelfde moeten doen. Terwijl je er ook even in een paar dagen aan kan wennen, en dan heb je er profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34

superwashandje

grofheid alom

dan is dat toch zijn probleem en niet dat van jullie?

is het trouwens normaal dat waneer je alt tab doet het er telkens anders uit ziet? ik heb nu geloof ik al 3 versies gehad....hoe kan je voor 1 kiezen?ook heb ik net zoiets met die peek shit, de ene keer krijg ik een plaatje van het programma te zien, de andere keer een balkje met tekst erin. hoe kan ik voor 1 van die kiezen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Laatst online: 26-09 20:15
ik kan anders niet wennen aan de nieuwe manier van navigeren:
De dialoog-vensters en hun manier om terug te gaan naar bovenliggende folders, vin' ik te petieterig..
De default-folders dringen zich aan je op , ik wil zelf bepalen waar ik mijn meuk plaats..
De default om proggies te benaderen vanuit het startmenu, is via search..hoewel het goed werkt, is het niet mijn manier..

De taakbalk is na wennen, imho wel een vooruitgang..lekker groot..

Dit alles default, geen tweaking.

Wat mij betreft, zou er wel een echte xp-style meegeleverd mogen zijn, zodat de nieuwigheden alleen onder de motorkap zouden zitten, met uiteraard de nieuwe functionaliteit qua proggies.

Is geen flame hoor, dat ik niet kan wennen, zegt ook wat over mijn eigen instelling, waarbij je zou kunnen bediscussieren in hoeverre een nieuw OS mee moet gaan in de gewenning van het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Henkje.doc schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 06:28:
[...]

Wordt de monitor juist herkend? Mogelijk dat de monitor driver die nu beschikbaar is deze resolutie als niet ondesteundend kan weergeven.

In principe zou de default driver moeten volstaan voor weergeven van de juiste resolutie (afgezien van gamen natuurlijk)
deze wordt niet herkend en er zijn geen drivers voor, dus via powerstrip een inf gegenereerd , en deze ingeladen. Windows geeft nu aan dat de max resolutie 1680x1050 is, maar weigert dit weer te geven bij de keuze opties. Nog steeds 1600x1200.

In powerstrip idem, 1600 1200 en 1920x1080 zijn de opties. niks daartussen.....

lijkt dus echt aan de videokaartdrivers te leggen (custom resolutie toegevoegd via powerstrip, maar zelfs na een reboot staat deze er niet tussen :? )

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57

RnB

Jeej, ik heb het voor mekaar via deze guide > http://www.mydigitallife....bar-toolbar-in-windows-7/

[afbeelding]

Had je dan niet gewoon liever XP met classic theme erop kunnen draaien? :P
Ik vind die grafische schil juist zo mooi aan W7 en al die kleine dingetjes door Aero Peek.
Maargoed, daar ben ik jong voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RnB schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:28:
[...]

Had je dan niet gewoon liever XP met classic theme erop kunnen draaien? :P
Ik vind die grafische schil juist zo mooi aan W7 en al die kleine dingetjes door Aero Peek.
Maargoed, daar ben ik jong voor..
Maakt mij niet uit welke Windows ik draai maar ik heb bepaalde hardware functies die in XP niet onderteund worden dus toen werd het Vista en nu 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
heeft er iemand al een bron gevonden waar je de ADM(X) files voor GPO's kan downloaden zodat je een windows 7 bak kan testen in een domein.

ben nu al even aan het spelen met 7 in een domein. moet zeggen dat het prima te doen is. alleen even wennen aan de nieuwe login style.

tot nu toe alle GPO's lokaal ingesteld zoals default login domain (zodat je dus niet meer domein\gebruikersnaam hoeft te typen) en do not display last logon user.

veel kan je veranderen via MMC of start --> run --> secpol.msc

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Aan het spelen met de virtual machine van windows 7, wil ouderwets MS dos installeren maar ik heb niet de mogelijk een virtuele floppy disk te gebruiken, lijkt me een beetje vreemd voor een virtual PC. Of is de meegeleverde versie in Windows 7 puur bedoeld voor compatibiliteit en is het niet de bedoeling dat je erg oude OS installeert..

Gebruik 7077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 22:42
Altijd_Lastig schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:50:
Aan het spelen met de virtual machine van windows 7, wil ouderwets MS dos installeren maar ik heb niet de mogelijk een virtuele floppy disk te gebruiken, lijkt me een beetje vreemd voor een virtual PC. Of is de meegeleverde versie in Windows 7 puur bedoeld voor compatibiliteit en is het niet de bedoeling dat je erg oude OS installeert..

Gebruik 7077
http://www.dosbox.com/

Ik zou niet weten waarom je dos zou willen installeren onder een Virtual Machine.

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 07-05-2009 10:58 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Steephh schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:57:
[...]

http://www.dosbox.com/

Ik zou niet weten waarom je dos zou willen installeren onder een Virtual Machine.
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag!!!

Ik mis gewoon de floppy disk mogelijkheid onder virtual PC, en die is vast wel terug te krijgen, ik heb alleen niet kunnen vinden hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

[afbeelding]

Hehe OMG....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:48
Na een probleemloze dubbelboot XP en build 7000 van de week over gegaan naar alleen Windows 7 RC 32b (op een asus M2N-MX met Athlon X2 3800). Ik moet zeggen dat het voor mij eigenlijk weer een stapje terug is t.o.v. build 7000:

1) Na opstarten werkt de muis vaak niet, na opnieuw opstarten weer wel. Verder wil de computer niet meer afsluiten maar blijft altijd hangen in het "Shutting down..." scherm, soms zelfs met blue screen tot gevolg. Wat googlen bracht me ertoe om eens de USB hub (waar verder nog geen apparaten aan hangen) los te koppelen en hoera: dit verhielp het probleem. Maar goed, het blijft een workaround en precies dezeflde pc configuratie werkt prima onder xp en 7000.

2) Net als onder 7000 heb ik weer VMWare Server geinstalleerd. Echter merkte ik na een tijdje dat mijn homegroup niet meer werkte. Even googlen leerde mij dat het ook wel bij anderen heeft gespeeld en lijkt veroorzaakt te worden door de 2 netwerk adapters die VMWare aanmaakt. Helaas heeft het deinstaleren van VMWare het probleem niet helemaal verholpen. De homegroup werkt nu alleen nog maar goed vanaf 1 pc, vanaf de andere zie ik alleen "Peter()" maar zonder libraries. Tussen die haakjes zou de pc naam moeten staan maar dat toont die dus ook niet. Gewoon ouderwets netwerken met Shares werkt overigens gewoon prima.

3) Vanwege punt 2 dacht ik dan maar eens te restoren naar een punt voordat ik VMWare had geinstalleerd. Wat zie ik echter tot mijn verbazing: omdat ik een keer een image backup heb gemaakt (eigenlijke alleen gedaan om dit eens uit te proberen) worden er nu GEEN restore points meer aangemaakt!! Ik kan nu alleen nog maar terug naar die image en die had ik nu juist aangemaakt nadat alleen Windows en AVG waren geinstalleerd. Ik heb daarna >10 programma's geinstalleerd en die raak ik dan allemaal weer kwijt... Geen idee waarom MS dit zo heeft opgelost, maar ik ben er niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
chimo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:19:
[...]
Meegaan met de tijd ok, maar vind het totaal niet handig hoe ze die hele taalkbalk hebben veranderd, ook Aero Peek is niet handig. Als je ff over een programma gaat met je muis meteen zo'n scherm open, nah hoeft niet van mij.

Nog een handige, voor wie willen, ouderwets Messenger in je notification area > http://blog.taragana.com/...cation-area-in-windows-7/

Gewoon dus Vista compatabiliteit aanzetten voor Live Messenger. Vind ik ook beter, voorheen dan had je twee schermen en als je "Close program" deed sloot ie hem compleet af, nu minimaliseert ie hem netjes 8)
Tja...Jij vindt dat niet handig....het is namelijk wel erg handig :+
neeroeter schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:27:
ik kan anders niet wennen aan de nieuwe manier van navigeren:
De dialoog-vensters en hun manier om terug te gaan naar bovenliggende folders, vin' ik te petieterig..
De default-folders dringen zich aan je op , ik wil zelf bepalen waar ik mijn meuk plaats..
De default om proggies te benaderen vanuit het startmenu, is via search..hoewel het goed werkt, is het niet mijn manier..

De taakbalk is na wennen, imho wel een vooruitgang..lekker groot..

Dit alles default, geen tweaking.

Wat mij betreft, zou er wel een echte xp-style meegeleverd mogen zijn, zodat de nieuwigheden alleen onder de motorkap zouden zitten, met uiteraard de nieuwe functionaliteit qua proggies.

Is geen flame hoor, dat ik niet kan wennen, zegt ook wat over mijn eigen instelling, waarbij je zou kunnen bediscussieren in hoeverre een nieuw OS mee moet gaan in de gewenning van het publiek.
Bij de komst van Windows 95 liep ook iedereen te miepen over de nieuwe look i.v.m. Windwows 3.11 for Workgroups :+ Maar kom op..zoveel anders is dit toch niet? Er staat geen Start meer bij de 'startknop' enneh...default staat er geen tekst bij je geopende applicaties..tja..zo what....wen er gewoon aan :+

En wat betreft de default folders...ehh..die zijn eenvoudig aan te passen. Het voordeel van die libraries is dat je met 1 druk op de knop alle locaties waar jij afbeeldingen/video's/documenten hebt staan kunt zien zonder dat je je 2TB aan schijven af moet zoeken..... Ik zie echt niet in wat hier lastig aan kan zijn....misschien configureer je het niet goed?

Mijn video's en documenten staan bv echt niet op de default locatie, maar de locaties heb ik wel in de libraries opgenomen zodat ik wel met 1 klik alle video's en documenten kan doorzoeken...

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 07-05-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Ik krijg op m'n Latitude D400 de resulutie maar niet goed ;( hij blijft maar de Standaard VGA driver gebruiken.
Driver signing dingens staat al uit via GP en console, installed in safemode enz enz alle trucjes geprobeerd maar helaas. 640x480 is niet ideaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Altijd_Lastig schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:50:
Aan het spelen met de virtual machine van windows 7, wil ouderwets MS dos installeren maar ik heb niet de mogelijk een virtuele floppy disk te gebruiken, lijkt me een beetje vreemd voor een virtual PC.
Virtual PC heeft niets met Windows 7 te maken, het is een compleet ander product :)
Of is de meegeleverde versie in Windows 7 puur bedoeld voor compatibiliteit en is het niet de bedoeling dat je erg oude OS installeert..
Virtual PC wordt ook niet met Windows 7 meegeleverd.
Je kan het downloaden en het werkt met elke Windows.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 07-05-2009 11:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Wtf ik had de hoop al opgegeven maar na een paar reboots (o.a. voor een update, deamon tools installatie, enz) werkt 'ie ineens :D

Aero werkt niet maargoed, beter dan niks :+

Mijn Dell Latitude D400 heeft de volgende specs:
CPU: Intel Pentium M 2.00GHz
RAM: 1.5GB
Graka: Intel 82852/82855 GM/GME
Harddisk: 60GB 7200rpm

En m'n score is dit:
CPU: 3.7
RAM: 3.7
GPU: 1.9
Games: 1.0
HDD: 4.0

Woei :) en het draait super :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Misschien iets waar iedereen al achter is maar wat ik echt superhandig vind in 7 is de toolbar "Desktop" in de taakbalk. Deze werkt lekker als een verkenner waarmee je ook door je file systeem kunt bladeren, je prullenbak leegmaken etc.. Maar ook de contextmenu's zoals rechtermuis op deze computer werken!

Daardoor heb ik nou een mooi compleet lege desktop alleen met paar gadgets. Super!
Helemaal voor mensen die hun klassiek start menu missen is dit misschien een idee? Als je een shortcut maakt van het start menu in de "links" folder bijvoorbeeld heb je het start menu in die toolbar.

[ Voor 20% gewijzigd door Vince22 op 07-05-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Vince22 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:52:
Misschien iets waar iedereen al achter is maar wat ik echt superhandig vind in 7 is de toolbar "Desktop" in de taakbalk. Deze werkt lekker als een verkenner waarmee je ook door je file systeem kunt bladeren, je prullenbak leegmaken etc.. Maar ook de contextmenu's zoals rechtermuis op deze computer werken!

Daardoor heb ik nou een mooi compleet lege desktop alleen met paar gadgets. Super!
Helemaal voor mensen die hun klassiek start menu missen is dit misschien een idee? Als je een shortcut maakt van het start menu in de "links" folder bijvoorbeeld heb je het start menu in die toolbar.
ehhhh.... Dat zat er in ieder geval in Vista al in, en volgens mij misschien ook al wel in XP Sp 2 of 3...
anandus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:11:
[...]
Volgens mij zelfs in 95 (of was het 98?) :P
In ieder geval al zolang als ik me kan heugen....
@Vince22... Onder welke steen ben jij vandaan gekropen? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 07-05-2009 12:13 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
c70070540 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:10:
[...]

ehhhh.... Dat zat er in ieder geval in Vista al in, en volgens mij misschien ook al wel in XP Sp 2 of 3...
Volgens mij zelfs in 95 (of was het 98?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:29:
[...]
Virtual PC heeft niets met Windows 7 te maken, het is een compleet ander product :)

[...]
Virtual PC wordt ook niet met Windows 7 meegeleverd.
Je kan het downloaden en het werkt met elke Windows.
Klopt bijna wat je zegt, De bestaande Virtual PC werkt niet onder Windows 7, echter is er een beta versie van Virtual PC (dezelfde versie die gebruikt wordt voor WINXP binnen windows 7) die voor windows 7 is bedoeld (download van 5mb op de MSDN pagina's). Met deze versie kan ik geen floppy disk toekennen aan een virtual machine.

Overigens zit Virtual PC wel erg in Windows 7 geintregeerd, vandaar dat ik de vraag hier vind passen. Maar aangezien de meesten Windows 7 in een VM installeren zullen die niet spelen met een VM in een VM en zal een antwoord op mijn vraag nog wel even op zich laten wachten.

edit:
De nieuwe beta versie voor windows 7 is ook hier te downloaden:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door [Roland] op 07-05-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
c70070540 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:10:
[...]

[...]

In ieder geval al zolang als ik me kan heugen....
@Vince22... Onder welke steen ben jij vandaan gekropen? :?
Oude functie dus al? :o Check: Uhhuh... je hebt gelijk... schaamrood en zo :o

[ Voor 16% gewijzigd door Vince22 op 07-05-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Altijd_Lastig schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:15:
[...]

Klopt bijna wat je zegt, De bestaande Virtual PC werkt niet onder Windows 7 echter is er een beta versie van Virtual PC (dezelfde versie die gebruikt wordt voor WINXP binnen windows 7) die voor windows 7 is bedoeld
Is er een nieuwe versie? (Ik heb 6.0.x)
Dat zou verklaren waarom Windows XP bij mij een BSOD en rare meldingen gaf? :)

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 07-05-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
De Vitual PC in Windows 7 is een andere dan de normale, werkt soort van via remote desktop ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af hoe groot de partitie voor alleen Windows 7 moest zijn op mijn laptop met 500 GB? Ik wil dus 2 partities, 1 voor windows zelf en de andere voor data dat bewaard moet worden. Die partitie moet ook eventueel geformatteerd kunnen worden en vista weer terug gezet kunnen worden. Dus hoe groot moet een partitie zijn waar of vista of seven op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:26:
Ik vroeg me af hoe groot de partitie voor alleen Windows 7 moest zijn op mijn laptop met 500 GB? Ik wil dus 2 partities, 1 voor windows zelf en de andere voor data dat bewaard moet worden. Die partitie moet ook eventueel geformatteerd kunnen worden en vista weer terug gezet kunnen worden. Dus hoe groot moet een partitie zijn waar of vista of seven op komt?
Nou, mijn Windows map is bijna 14GB dus reken daar nog wat bij, 30 a 40GB zou voldoende moeten zijn. Maar aangezien je een 500GB schijf hebt (weet niet hoeveel data je hebt) kan je gerust een 60 of 80GB partitie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[afbeelding]

Nice :D

Zal die site eens doorlezen, kijken of de XP taak/startbalk ook een optie is, die heb ik liever namelijk :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XPM

configuratie hier een cpu q6600 icm asus p5n32-e plus mobo
Windows 7 64 bits

mobo bios heeft geen optie om harware virtualisatie in te schakelen.
echter lijkt na het installeren van Windows Virtual PC en XPM alles naar behoren te werken.
nog geen hardware of software problemen gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:26:
Ik heb het geinstalleerd op een partitie van 14gb. Ik installeer bijna alles (games, data, tools) op een andere partitie. Alleen apps die ik toch elke keer opnieuw moet installeren (ventrilo, antivirus, defragmenter, etc) installeer ik op mijn OS partitie. Momenteel heb ik 8 gb in gebruik voor windows, maar heb net RC geinstalleerd dus er staat nog niet zoveel op. Maar ik vermoed er wel genoeg aan te hebben.

Enkele dingen die veel ruimte kunnen opslurpen waar je rekening mee moet houden:
pagefile (is meestal zo'n 1 a 2 gb op 32 bit machines)
hybernate file (zet ik zelf altijd uit, ik hybernate nooit)
system restore (zet ik ook uit, ik backup op andere partities, bij OS fail reinstall ik het compleet)
games (The Witcher plempte al gauw 300 mb aan save games op me c:\

Verder als je regelmatig CCleaner gebruikt heb je niet zoveel nodig, tenzij je huge apps zoals 3D paketten ed gaan gebruiken.

[edit] dit meer om ff te laten zien dat het met weinig gigs toekan als je wilt, wat je neem ik aan enigszins wilt als ik je post zo lees. Maar geen reden om risicos te nemen met 500 gb. Ik zou 25 gig doen als je geen andere data op c:\ zet.

[ Voor 8% gewijzigd door twiFight op 07-05-2009 12:44 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Ook is het weinig zinvol te melden hoe snel/traag je download is, als je op de releasedag probeert.

Thimk b4 you post....