[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 65.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Arfman

Drome!

Probeer het eens met build 7100? Grote kans dat deze bugjes daarin geplet zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 14:32
Arfman schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:03:
Probeer het eens met build 7100? Grote kans dat deze bugjes daarin geplet zijn.
Morgen komt die officieel beschikbaar... Zal het morgen eens proberen!
Kon wezen dat mensen in build 7100 hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:20:
[...]
Gaaf zeg! goed gevonden, weet je misschien toevallig ook nog hoe ik de prullenbak in de taakbalk kan krijgen? Of een icoontje voor USB stick zodra die is ingeplugd lijkt me ook handig. Ideeen?
Ik heb een Recycle Bin oplossing ja, korte uitleg post ik morgen even omdat ik nu richting huis ga ;)
USB heb ik nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:53
Hallo, ik heb een raar probleem met windows 7 beta (7077).

Heb de 32 bit versie op mn laptop geinstalleerd en werkte allemaal prima. Nu had ik vorige week wat dingen ingesteld (achtergrond wisselen, screensaver aan met wisselende plaatjes) en Windows Virtual PC 2007 geinstalleerd en bestaande virtuele machine's toegevoegd.
Ongetwijfeld nog wat dingetjes qua configuratie.. je kent het wel, nieuw allemaal dus even kijken wat het doet. :)
Na dit alles heb ik windows 7 netjes afgesloten.

Nu wil hij de volgende dag niet meer booten. :(
Bij het selecteren van "Windows 7" in het bootmenu gaat hij automatisch rebooten nadat "Starting Windows" verschijnt, en voordat het logo in beeld komt. :?

Als ik de optie "Launch Startup Repair (recommended)" selecteer bij de volgende boot, zie ik even "windows is loading files..." met een voortgangsbalkje, en daarna kom ik weer in het bootmenu ("Earlier Version of Windows", of "Windows 7" booten).
Als ik dan weer windows 7 kies, en weer launch startup repair, gaat hij direct terug naar het bootmenu.
Al kies ik dan voor windows 7 en "Start Windows Normally" dan reboot hij weer en beginnen we weer van voor af aan... 8)7

iemand een idee waar het fout gegaan is?

(heb even gezocht of dit al hier besproken was, maar kon het niet vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204827

Iets in je BIOS mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 07:03
ik gebruik nu zelf XP , maar kan ik de W7 RC gewoon op dezelfde partitie installeren en krijg ik dan een dual boot optie ?

Zo ja dan kan ik goed gaan testen of alles goed wertkt voordat ik helemaal overga !

Of is het echt beter om het op een andere partitie te installeren ,en zou je de W7 beta ook weer kunnen deinstalleren en dan verder gaan met XP?

[ Voor 26% gewijzigd door Rebel8319 op 04-05-2009 17:01 ]

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222961

ProCeela schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:57:
ik gebruik nu zelf XP , maar kan ik de W7 RC gewoon op dezelfde partitie installeren en krijg ik dan een dual boot optie ?

Zo ja dan kan ik goed gaan testen of alles goed wertkt voordat ik helemaal overga !
Nee niet op dezelfde partitie (dan overschrijft hij je XP). Wel op een andere partitie of schijf. Ik heb zelf ook een dual-boot configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Laatst online: 31-03 17:53
extra info:
Laptop Dell Inspiron 6000
1 hdd.
3 partities:
1e partitie: Windows XP OS
2e partitie: Data
3e partitie: Windows 7 OS
Windows XP boot wel dus BIOS probleem lijkt me daarmee uitgesloten. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zag in de topic start dat er in win7 ook een play to functie zit die je kan gebruiken met een xbox360 en ps3. Nu wilde ik dit gaan gebruiken voor mijn ps3 maar ik heb die functie helemaal niet in de media player. Ook als ik naar netwerkapparaten ga zoeken kom ik de ps3 helemaal niet tegen, moet je hier nog iets speciaals voor doen? De ps3 zit gewoon met een standaard kabel verbonden en heeft gewoon de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Heb net per ongeluk een verkeerde partitie verwijderd middels diskmanagement in W7. Wat is de snelste manier om deze terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:42
Blueone schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:12:
Ik zag in de topic start dat er in win7 ook een play to functie zit die je kan gebruiken met een xbox360 en ps3. Nu wilde ik dit gaan gebruiken voor mijn ps3 maar ik heb die functie helemaal niet in de media player. Ook als ik naar netwerkapparaten ga zoeken kom ik de ps3 helemaal niet tegen, moet je hier nog iets speciaals voor doen? De ps3 zit gewoon met een standaard kabel verbonden en heeft gewoon de standaard instellingen.
Als je op het knopje "Stream" klikt in WMP dan kan je het e.e.a. instellen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Daar had ik alles al op toestaan gezet, heel de menu optie "play to" komt ook niet voor, in kan me een een oude build herinneren waar dit er sowieso stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 07:03
En hoe zit het met ondersteuning ? zijn er gewoon werkende Nero's ed onder Windows 7 ?

En als ik zou willen kan ik dan de W7 gewoon deinstalleren vanaf die partitie , ik installeer het namelijk op mijn Data partitie en daar kan ik zeker niks van missen !

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:42
Blueone schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:25:
Daar had ik alles al op toestaan gezet, heel de menu optie "play to" komt ook niet voor, in kan me een een oude build herinneren waar dit er sowieso stond.
Je hoeft in Windows zelf verder dan niks te doen, je benadert de media vanaf de PS3 of Xbox. Je moet natuurlijk wel instellen welke mappen er in je library zitten.

Bij mij werkt dit iig prima. PS3 Media Server doet het bij mij dan weer niet, toevallig iemand die daar ervaring mee heeft op Windows 7?

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 04-05-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:00

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

ProCeela schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:25:
En hoe zit het met ondersteuning ? zijn er gewoon werkende Nero's ed onder Windows 7 ?
ALs het goed is werkt de meeste software die onder Vista werkt ook, van sommige programma's zoals antivirus/firewall zijn er W7 demo's
En als ik zou willen kan ik dan de W7 gewoon deinstalleren vanaf die partitie , ik installeer het namelijk op mijn Data partitie en daar kan ik zeker niks van missen !
In mijn ervaring gaat dat niet zo heel soepeltjes, je zou kunnen proberen om vanuit XP alle mappen van win7 te verwijderen, maar wss blijven er toch wel wat zaken achter. Ik raad je aan om te kijken of je niet toevallig je data partitie kan verkleinen om er een Win7 partitie naast te zetten :)

[ Voor 0% gewijzigd door BdK9001 op 04-05-2009 17:33 . Reden: typo's ]

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:28:
[...]

Je hoeft in Windows zelf verder dan niks te doen, je benadert de media vanaf de PS3 of Xbox. Je moet natuurlijk wel instellen welke mappen er in je library zitten.

Bij mij werkt dit iig prima. PS3 Media Server doet het bij mij dan weer niet, toevallig iemand die daar ervaring mee heeft op Windows 7?
Ja, dat streamen is ook geen probleem. Maar zoals ik heb begrepen kan je met de play to functie ook gewoon de muziek die op je laptop staat ook bedienen in wmp maar dat het geluid dan via de ps3 loopt.

Afbeeldingslocatie: http://blogs.microsoft.nl/blogs/itprocommunity/PlayTo_XBOX360_Extender_3_4855B03A.png
Bovenstaande play to optie in het menu heb ik er bij mij ook niet in staan.

Hier wat meer info over de optie:
http://blogs.microsoft.nl...center_2D00_extender.aspx

[ Voor 26% gewijzigd door Avvd op 04-05-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:16

Grozno

acts without consequence!

JBS schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:13:
Heb net per ongeluk een verkeerde partitie verwijderd middels diskmanagement in W7. Wat is de snelste manier om deze terug te krijgen?
Bedoel je ge-unmount of gewist?

Bij dat laatste heb je een probleem, bij het eerste moet je bij discmanagement weer een driverletter toekennen.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 09:05
Ik draai nu al een paar maandjes Windows 7, en moet zeggen dat het zeer heerlijk werkt. Heb nu sinds 'n week ook de toendertijd uitgelekte RC geinstalleerd, maar daarbij krijg ik regelmatig een BSOD. Zit dus weer (tijdelijk) terug op m'n oude Win7 build 7057 install.. :)

Nu heb ik voor het eerst in maanden weer m'n fotocamera gebruikt, en wil m'n 4 gig SDHC kaartje leeghalen. Het kaartje wordt niet herkend, dus ik kwam er achter dat Win7 standaard geen SDHC ondersteund.

http://www.digitmemo.com/...-your-old-sd-card-reader/

De drivers zijn voor Vista wel beschikbaar, maar Win7 meldt me dat deze niet voor dit besturingssysteem bedoeld zijn. Availability of the Windows Vista Secure Digital (SD) rollup package
De ingebouwde reader is nu 2 jaar oud, dus ik ga er van uit dat deze wel SDHC kan lezen.. (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 20:32
Afgelopen nacht RC1 erop gezet, ging goed met installatie denk ik. Erin gedaan, begin afgehandeld en vanochtend stond die netjes opgestart :p. Echter al snel had ik een BSOD... afd.sys...

Eventjes aangekeken toen ik thuis kwam, maar toch al snel weer een BSOD, nogmaals afd.sys. Aangezien het een of ander winsock gebeuren is heb ik zojuist update gedraait en netwerk drivers geupdate. Hopen dat het nu weg is, maar is er nog iemand anders tegen deze aangelopen? Beta 1 heeft me namelijk in de afgelopen maanden geen enkele BSOD gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychodude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:20:
Afgelopen nacht RC1 erop gezet, ging goed met installatie denk ik. Erin gedaan, begin afgehandeld en vanochtend stond die netjes opgestart :p. Echter al snel had ik een BSOD... afd.sys...

Eventjes aangekeken toen ik thuis kwam, maar toch al snel weer een BSOD, nogmaals afd.sys. Aangezien het een of ander winsock gebeuren is heb ik zojuist update gedraait en netwerk drivers geupdate. Hopen dat het nu weg is, maar is er nog iemand anders tegen deze aangelopen? Beta 1 heeft me namelijk in de afgelopen maanden geen enkele BSOD gegeven.
Heb je de beta er nog op staan?
Anders deze er af knikkeren.
Upgrade van Beta naar RC kan nl. niet.

[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 204827 op 04-05-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 20:32
Anoniem: 204827 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:37:
[...]

Heb je de beta er nog op staan?
Anders deze er af knikkeren.
Upgrade van Beta naar RC kan nl. niet.

[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7
Nee, beta staat er niet langer op. Dusver na netwerk driver upgrade tot nu toe geen BSOD meer gehad ook, dus hopen dat het over is. Anders maar weer even zoeken naar hoe BSOD dumps te maken in win 7 om te kijken waarbij het precies optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Werkte hier anders perfect van build 7077 naar 7100 x64 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devil-strike schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:08:
[...]

Werkte hier anders perfect van build 7077 naar 7100 x64 zonder problemen.
Ik denk ook dat in dat artikel de 7000 build wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Zijn er hier meer mensen die Newsleecher gebruiken? Zoja hebben jullie ook constant problemen met connecten?

In Vista werkt het perfect, maar maar in 7 blijft hij op "Connecting to server" of "Offline connect on demand" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 22:51
Ik had gisteren problemen met streamen van een dvd iso naar xbmc, dit verliep soms met haperingen.
Onder XP heb ik totaal geen problemen. Iemand die misschien weet waardoor dit optreed?

Wat ik ook heb gemerkt is dat explorer vertraagt in directories met veel bestanden, met name exe files. Het laden van de icoontjes gaat te traag en scrollen gaat dan niet bepaald vloeiend. Heeft iemand anders hier ook last van?

En als ik een tijdje niets doe gaat mijn scherm op zwart, maar helaas niet veel later wordt ik ineens uitgelogt en wordt en blijft het inlogscherm zichtbaar. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
-Mike- schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:32:
Zijn er hier meer mensen die Newsleecher gebruiken? Zoja hebben jullie ook constant problemen met connecten?

In Vista werkt het perfect, maar maar in 7 blijft hij op "Connecting to server" of "Offline connect on demand" staan.
Newsleecher 3.95b3 werkt hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Laatst online: 26-12-2024
-Mike- schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:32:

Ik draai Newsleecher 3.9 en heb geen enkel probleem. Drie dingen:

1) Heel dom, maar je hebt je server er goed in staan? Dit vergat ik na m'n eerste reïnstall en begreep maar niet waarom het niet wou werken.. :X
2) Stel eens in dat Newsleecher 'on startup' automagisch connect, open dan een NZB in Newsleecher en kijk of hij dan wel goed begint te lopen.
3) Als bovenstaande niet werkt, draai Newsleecher in Compatibiliteitsmodus.

Succes. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

Voor mensen die nog ruzie hebben met XPM is deze blogpost misschien een steuntje in de rug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58
Iemand die Abn-online met edentifier 2 heeft? Ik heb de 1e versie ,maar binnenkort de 2e. Die heeft software, via de usb werkt die, ben er niet blij mee. Werkt die software al via 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Thijs_O schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:42:
[...]

Ik draai Newsleecher 3.9 en heb geen enkel probleem. Drie dingen:

1) Heel dom, maar je hebt je server er goed in staan? Dit vergat ik na m'n eerste reïnstall en begreep maar niet waarom het niet wou werken.. :X
Ja die staan er gewoon goed in, ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben maar ik maak gebruik van de gratis IPV6 service, dus heb eerst deze command line moeten gebruiken
code:
1
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=118 connectaddress=reader.ipv6.xsnews.nl connectport=119
En daarna deze twee servers ingesteld. (Overigens exact hetzelfde als in Vista, dus dat lijkt mij niet het probleem)
XSNews:127.0.0.1:118
Eweka:127.0.0.1:119
[...]
2) Stel eens in dat Newsleecher 'on startup' automagisch connect, open dan een NZB in Newsleecher en kijk
Ook al geprobeerd, lost het ook jammer genoeg niet op
[...]
3) Als bovenstaande niet werkt, draai Newsleecher in Compatibiliteitsmodus.
Zelfde verhaal als hierboven :'(

Edit:
devil-strike schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:38:
[...]

Newsleecher 3.95b3 werkt hier zonder problemen.
Wonderbaarlijk werkte deze wel meteen, daarna de beta er weer af gegooid en 3.9 Final weer geinstalleerd en op één of andere magische wijze werkt het nu ook bij 3.9 final :+

Beide bedankt voor de hulp :)

[ Voor 12% gewijzigd door -Mike- op 04-05-2009 21:02 . Reden: Post over het hoofd gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52

Installeer W7 in een .vhd die je op je data partitie zet, de enige 'rommel' die over blijft is 1 file en 1 boot entry.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Anoniem: 222961 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:01:
[...]

Nee niet op dezelfde partitie (dan overschrijft hij je XP). Wel op een andere partitie of schijf. Ik heb zelf ook een dual-boot configuratie.
Dat kan dus wel, moet je even in de openingspost lezen over ' VHD ' . Mount je een virtuele schijf op 1 parrtitie ;) Werkt verder perfect, heb ik op me laptop gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Krisp schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:56:
[...]

Het probleem (bij mij) zat in de harde schijf cache. Zodra ik die uitzette (in Windows), kon ik gewoon doorgaan. Wat precies het probleem was, weet ik nog steeds niet. Ik vermoed dat het een driverprobleem is van Intel, maar Intel (lijkt) hier weinig aan te willen doen. Het kan overigens ook aan Asus liggen.

Mbt online tv: kijk even in het bovenste rijtje, waar ook 'extra's' in staat. Als het goed gaat staat er een map 'verkennen', daar staat alles in.
Nadat ik de harde schijf cache heb uitgezet en de bios van de P5Q naar de laatste (2002) heb geupdate blijft Windows 7 een stuk langer draaien. Echter wanneer ik mijn pc wil laten 'beoordelen' loopt hij bij willekeurige tests vast. Hij bevriest dan. Dit gebeurd op willekeurige momenten onder zowel zware als lichte condities (zelfs als ik niks doe). Heeft iemand inmiddels al een andere oplossing gevonden :)?

[ Voor 5% gewijzigd door Skating_vince op 04-05-2009 21:20 . Reden: Zin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Zoals ik begrepen hem komt morgen de RC uit van windows 7. Want dit staat namelijk op de site van microsoft windows 7:
The Windows 7 RC will be available May 5, and you'll be able to download it from this site through July.
.

Ik ben benieuwt waar ik hem dan kan vinden. Ik wil hem namelijk zo snel mogelijk hebben, omdat ik niet wil dat de download net zoals vorige keer offline werd gehaald.

Weet iemand het toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295783

tom.keim schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:22:
Zoals ik begrepen hem komt morgen de RC uit van windows 7. Want dit staat namelijk op de site van microsoft windows 7:

[...]
.

Ik ben benieuwt waar ik hem dan kan vinden. Ik wil hem namelijk zo snel mogelijk hebben, omdat ik niet wil dat de download net zoals vorige keer offline werd gehaald.

Aah kom op man... wat staat er nou op de site die jij linkt?

"The Windows 7 RC will be available May 5, and you'll be able to download it from this site through July." Tot en met juli dus. Da's toch wel genoeg tijd? En die link zie je vanzelf wel overal verschijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 295783 op 04-05-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tom.keim schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:22:

[...]
.

Je kunt m nu ook al vinden op FTD, ik had 'm zaterdag al binnen. Via de legale weg istie morgen beschikbaar via Microsoft Connect. Ik denk dat je met deze uitnodigings-id wel terecht kunt: Win7-3HQW-RF7

Toch kun je met deze uitnodigings-id lang niet alles downloaden van Connect. Zoals nu, op dit moment, is de Dutch MUI al beschikbaar, maar bijna niemand kan die downloaden. (en er is ook niemand zo sociaal om het te sharen, grrr!)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 04-05-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 222961 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:28:
Zoals nu, op dit moment, is de Dutch MUI al beschikbaar, maar bijna niemand kan die downloaden.
Met Vista was de NL versie alleen beschikbaar voor een stuk of 30 testers, echt een extreem klein groepje dus. Zou best kunnen dat dit nu weer zo gaat.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzy schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:35:
[...]
Met Vista was de NL versie alleen beschikbaar voor een stuk of 30 testers, echt een extreem klein groepje dus. Zou best kunnen dat dit nu weer zo gaat.
Ik hoop het niet.

De meeste andere talen zijn al uitgelekt (Zweeds, Russisch, Czech enzo), maar de Nederlandse versie niet. Ik heb screenshots gezien van de NL versie maar die mensen houden braaf de schuif dicht. :p ;(

Er zijn zelfs mensen die hebben bijna alle talen :p (click)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 04-05-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Brinkman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10-2021
Had de eerste beta al gedraaid, nu weer even de build 7100 aangezien Vista een paar rare mankementjes begon te vertonen. Jammer dat werkelijk geen enkele Windows versie hier vrij van is, ondanks goed onderhoud. Misschien is 7 een goede kanshebber :-)

Ontdekte net dat installaties e.d. wel een stuk sneller gaan onder 7 (tegenover Vista), maar dat gaat wel ten koste van bijvoorbeeld video playback (erg haperig gedurende het proces). Met WMP dan, VLC kan (bij mij, 8800GT) alleen een software-achtige renderer gebruiken. Schijnt een probleem met drivers te zijn, maar ik zie het op fora e.d. met videokaarten van alle soorten en maten.

Verder is de 'dock' even wennen, maar het is echt onvoorstelbaar dat het werken met meerdere beeldschermen nog steeds behelpen is. Die paar utilities die hiervoor zijn werken of niet op 7, of bieden niet de functionaliteit die de nieuwe taakbalk heeft. Op zich is die wel helemaal top, dus om daarvoor weer terug te gaan. Hmpfh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Even over die Dutch MUI voor de duidelijkheid. Je kan toch nu gewoon engels installeren en dan later gewoon die Nederlandse MUI er overheen gooien? No biggie, doe ik dat wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart Brinkman schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:39:
Had de eerste beta al gedraaid, nu weer even de build 7100 aangezien Vista een paar rare mankementjes begon te vertonen. Jammer dat werkelijk geen enkele Windows versie hier vrij van is, ondanks goed onderhoud. Misschien is 7 een goede kanshebber :-)

Ontdekte net dat installaties e.d. wel een stuk sneller gaan onder 7 (tegenover Vista), maar dat gaat wel ten koste van bijvoorbeeld video playback (erg haperig gedurende het proces). Met WMP dan, VLC kan (bij mij, 8800GT) alleen een software-achtige renderer gebruiken. Schijnt een probleem met drivers te zijn, maar ik zie het op fora e.d. met videokaarten van alle soorten en maten.

Verder is de 'dock' even wennen, maar het is echt onvoorstelbaar dat het werken met meerdere beeldschermen nog steeds behelpen is. Die paar utilities die hiervoor zijn werken of niet op 7, of bieden niet de functionaliteit die de nieuwe taakbalk heeft. Op zich is die wel helemaal top, dus om daarvoor weer terug te gaan. Hmpfh.
O, dat is jammer. Inderdaad moest ik op Vista altijd een progje gebruiken om de taakbalk uit te breiden en dual-screen wallpapers te kunnen gebruiken. Jammer dat Win 7 hier niet aan gedacht heeft, dual-screen is tegenwoordig best in (vooral op de werkvloer).
Boeiend schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:42:
Even over die Dutch MUI voor de duidelijkheid. Je kan toch nu gewoon engels installeren en dan later gewoon die Nederlandse MUI er overheen gooien? No biggie, doe ik dat wel? :)
Je hebt wel gelijk, ik heb nu ook gewoon de Engelstalige versie en ik wacht op de Dutch MUI. Maar ik ben echt heel ongeduldig. 8)7 :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 04-05-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 13:21
In voorbereiding van het upgraden herinstalleren van build 7000 naar de RC ben ik (nog maar eens) mijn boel aan het backuppen. De vorige keer heb ik WMP mijn gehele muziekcollectie laten indexeren, wat ruim 5 uur duurde. Om dit keer niet weer zo lang te moeten wachten heb ik gezocht op het backuppen van de library, waar op internet nog verrassend bijster weinig over te vinden is.

Ik vond uiteindelijk deze site, waar staat dat er twee bestanden zijn om te backuppen. Nu gaat dit nog over het XP tijdperk, dus ik vroeg me af of er mensen waren die al hun library van WMP12 overgezet hebben? De twee bestanden waar op de site over gesproken worden staan ook in de huidige map van WMP, maar ik weet dus niet of hier in de loop van de jaren nog extra essentiële bestanden bij zijn gekomen.

@Sjah: Mijn collectie bestaat uit 4000 mp3's.

[ Voor 3% gewijzigd door Kazu op 04-05-2009 22:05 . Reden: Edit2 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PWM heeft volgens mij de NL MUI, maarja hij post hem niet. Kan je misschien ook niet verwachten van zo een brave borst, maar jammer is het wel.

@Kazu: mag ik vragen hoeveel mp3 bestanden jouw library omvat...?

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 04-05-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Skating_vince schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:18:
[...]

Nadat ik de harde schijf cache heb uitgezet en de bios van de P5Q naar de laatste (2002) heb geupdate blijft Windows 7 een stuk langer draaien. Echter wanneer ik mijn pc wil laten 'beoordelen' loopt hij bij willekeurige tests vast. Hij bevriest dan. Dit gebeurd op willekeurige momenten onder zowel zware als lichte condities (zelfs als ik niks doe). Heeft iemand inmiddels al een andere oplossing gevonden :)?
Heb je het geheugen wel eens getest met memtest+ v2.1? Het geheugen moet error vrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik heb sinds ik de 7100 build van Win7 op m´n desktop heb staan een wazige foute render op een bepaalde site (Zatista.com), zowel in Firefox 3.0.11 als in 3.5 b4, wazige is dat ik ´t niet zie in build 7000 of oudere versies van Windows. Zou iemand anders eens kunnen kijken met Win7 build 7100 en Firefox of dit nu aan mij ligt of Win7?

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 04-05-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Wat een heerlijk upgrade vanaf XP is dit zeg. Vista heb ik alleen in mijn omgeving gezien en vond ik aardig. Erg mooi programma met een snelle leercurve.

Vooralsnog hulde aan microsoft (even een slag om de arm voor het geval alles in de soep loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:29
heb sinds vandaag niks meer staan bij start>all programs.

Geen idee hoe het kan..

Build 7100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:00

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Remco Tr schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:39:
heb sinds vandaag niks meer staan bij start>all programs.

Geen idee hoe het kan..

Build 7100
dat foutje heb ik ook gehad, en bij vista ook een paar keer, bij mij loste een reboot t op :)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Leftblank schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:27:
Ik heb sinds ik de 7100 build van Win7 op m´n desktop heb staan een wazige foute render op een bepaalde site (Zatista.com), zowel in Firefox 3.0.11 als in 3.5 b4, wazige is dat ik ´t niet zie in build 7000 of oudere versies van Windows. Zou iemand anders eens kunnen kijken met Win7 build 7100 en Firefox of dit nu aan mij ligt of Win7?
Build 7100 met 'de nieuwste' Firefox geeft geen problemen met het renderen hier.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:41

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 222961 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:28:
[...]

Je kunt m nu ook al vinden op FTD, ik had 'm zaterdag al binnen. Via de legale weg istie morgen beschikbaar via Microsoft Connect. Ik denk dat je met deze uitnodigings-id wel terecht kunt: Win7-3HQW-RF7

Toch kun je met deze uitnodigings-id lang niet alles downloaden van Connect. Zoals nu, op dit moment, is de Dutch MUI al beschikbaar, maar bijna niemand kan die downloaden. (en er is ook niemand zo sociaal om het te sharen, grrr!)
Ehh...die Connect invite doet het niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:01:
PWM heeft volgens mij de NL MUI, maarja hij post hem niet. Kan je misschien ook niet verwachten van zo een brave borst, maar jammer is het wel.

@Kazu: mag ik vragen hoeveel mp3 bestanden jouw library omvat...?
Ik weet niet of PWM een brave borst is, maar wat hij volgens mij is hij gewoon een betrouwbare beta-tester. Met andere woorden...hij houdt zich gewoon braaf aan de NDA waar hij zich aan moet houden. 'k vermoed dat hij anders z'n beta-tester plek in kan leveren...en dat wil hij vast niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207610

vanaf hoelaat is die te downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik krijg internet niet aan de praat in XPM Virtual XP Mode.
Ook niet als ik 192.168.131.254 als DNS opgeef (zoals sommige FAQs zeggen).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sando schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:02:
Ik krijg internet niet aan de praat in XPM Virtual XP Mode.
Ook niet als ik 192.168.131.254 als DNS opgeef (zoals sommige FAQs zeggen).
da's heel vaag....hier werkt het gewoon. Wat zie je als je een IPCONFIG doet (in de Virtual XP)?
Anoniem: 207610 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:19:
vanaf hoelaat is die te downloaden ?
'k weet het niet exact, maar eh....in ieder geval niet voordat het in Seattle (GMT-8) 5 mei is geworden.. :+

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 05-05-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295783

Volgens mij las ik ergens 12:01 AM. Direct na middernacht dus (GMT -8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:04:
[...]
da's heel vaag....hier werkt het gewoon. Wat zie je als je een IPCONFIG doet (in de Virtual XP)?
Hmm dat had ik niet gedacht:
code:
1
2
3
4
>ipconfig
Windows IP Configuration
Ethernet adapter Local Area Connection:
        Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Werkt ook niet in 7100 bij mij:
Fallout 3 Fullscreen (windowed wel)
Crackle.com, zowel IE8 als Opera9 willen een nieuwere Flash, ookal installeer ik die.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sando schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:42:
[...]

Hmm dat had ik niet gedacht:
code:
1
2
3
4
>ipconfig
Windows IP Configuration
Ethernet adapter Local Area Connection:
        Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Werkt ook niet in 7100 bij mij:
Fallout 3 Fullscreen (windowed wel)
Crackle.com, zowel IE8 als Opera9 willen een nieuwere Flash, ookal installeer ik die.
toon volledige bericht
Crackle.com doet het hier gewoon in IE8 hoor, althans 'k zie niets raars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 295783 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:23:
Volgens mij las ik ergens 12:01 AM. Direct na middernacht dus (GMT -8).
En wij leven hier in GMT+1 dus ik zeg morgenochtend om 9:01 NL tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:48:
[...]

En wij leven hier in GMT+1 dus ik zeg morgenochtend om 9:01 NL tijd :+
Je vergeet zomertijd.. GMT+2 zitten we nu dus.
In het mailtje dat in van Microsoft heb gekregen staat echter "May 5 PST". En PST is GMT-7.
Blijft het dus alsnog 9:00u NL-tijd ;)

Edit: Nee ik zit er ook langs..
PST (Pacific Standard Time) is GMT-8 máár daar hebben ze ook zomertijd (Pacific Daylight Time) en dát is dus GMT-7.
Tijdsverschil met NL blijft dus 9 uur; alleen weet ik dus niet of ze May 5 PST of May 5 PDT bedoelen.. Ik gok het laatste, maar ik ben d'r niet zeker van. 8)7
* HyperioN confused

[ Voor 37% gewijzigd door HyperioN op 05-05-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:47:
[...]
Crackle.com doet het hier gewoon in IE8 hoor, althans 'k zie niets raars..
Ik zie het al, steeds als ik flash 10 installeer dan heb ik nog gewoon flash 9.
Ja ik sluit netjes mijn browsers af tijdens de installatie. Wat kan ik nog meer fout doen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
HyperioN. schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:56:
[...]

Je vergeet zomertijd.. GMT+2 zitten we nu dus.
In het mailtje dat in van Microsoft heb gekregen staat echter "May 5 PST". En PST is GMT-7.
Blijft het dus alsnog 9:00u NL-tijd ;)

Edit: Nee ik zit er ook langs..
PST (Pacific Standard Time) is GMT-8 máár daar hebben ze ook zomertijd (Pacific Daylight Time) en dát is dus GMT-7.
Tijdsverschil met NL blijft dus 9 uur; alleen weet ik dus niet of ze May 5 PST of May 5 PDT bedoelen.. Ik gok het laatste, maar ik ben d'r niet zeker van. 8)7
* TheVMaster confused
Ach..op het moment hebben ze daar PDT :+ Dus dat zal wel gewoon GMT-7 zijn..dus idd 9:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Het was eventjes uitzoeken, maar ik presenteer jullie..

Nederland24 in Windows 7 Media Center ;)

:? Nederland 24? Wasda?
Nederland24 is de benaming die de Publieke Omroep vorige week koos voor het pakket van haar digitale themakanalen. Naast de naamwijziging van Nederland 4 in Nederland24 zijn ook de themakanalen van naam gewijzigd en hebben ze - met uitzondering van 101 TV - nu allemaal '24' achter hun naam, dus: Journaal 24, Politiek 24, Geschiedenis 24, Cultura 24, Humor 24 etc.

Op hun website is een zeer nette Silverlight-player compleet met EPG. Het is nog eventjes wachten tot men - net zoals 'destijds' met Uitzendinggemist - een goedwerkende add-in voor Windows 7 Media Center (en andere versies) gaat maken en ik verwacht dat dit vroeg of laat wel zal komen. Toch heb ik zelf al wat uitgeprobeerd en een eigen oplossing gefabriceerd.

:? Hoe zit de interface in elkaar?
Het is gebaseerd op een plugin genaamd MyTV. Die plugin is nog erg beta (vooral het functioneel maken ervan..) maar het werkt. De interface is simpel. Eerst kies je een categorie: er is slechts een genaamd 'Nederland24' dus dat is simpel. Op de volgende pagina is een lijst met de 12 themakanalen. Kies eentje, en hij begint die te bufferen (kan even duren maar ze werken allemaal!).

Eenmaal spelende ziet dat er zo uit: SCREEN. Zoals met gewone video en TV kan je ook fullscreen bekijken, zonder de lelijke interface. De nieuwe Windows 7 Media Center functionaliteit, waarmee je TV of video op de achtergrond ziet doorlopen vanuit het hoofdmenu, werkt ook. Dat ziet er zo uit: SCREEN2.

:? Wauw, tof, maar het ziet er niet uit
De interface: Klopt. Ik ben geen add-in maker dus heb dit snel geïmproviseerd. Maar het werkt allemaal en zonder extra rommel, dat is ook wat waard. Het is wachten op een oplossing van de Publieke Omroep zelf.
De beeldkwaliteit: Klopt ook. Dit ligt puur en alleen aan de Publieke Omroep: alle online content is van erg lage kwaliteit en resolutie. Niet alleen de themakanalen, maar ook Uitzending Gemist etc. Het is hopen dat dit wordt verbeterd, maar daar zijn vooralsnog helaas nog geen plannen voor..

:? Ik wil dit! Wat nu?
Ten eerste moet je dit bestand downloaden: dat is de plugin. Deze moet geplaatst worden in de volgende map: [i]C:\Users\$Username\Appdata\Roaming\Media Center Programs[/i]. Als deze map nog niet bestaat (is waarschijnlijk) moet je die zelf aan maken. Vervolgens kan je in Media Center onder Extras (Extras Library) 'MyTV Online' vinden. Start dat, en je bent er. :)

Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben. Het is niet ideaal, maar het werkt wel en is (voor mij) een goede tussenoplossing tot iemand (bvb de Publieke Omroep zelf) met iets beters komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Thijs_O schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 03:49:

Nederland24 is de benaming die de Publieke Omroep vorige week koos voor het pakket van haar digitale themakanalen. Naast de naamwijziging van Nederland 4 in Nederland24 zijn ook de themakanalen van naam gewijzigd en hebben ze - met uitzondering van 101 TV - nu allemaal '24' achter hun naam, dus: Journaal 24, Politiek 24, Geschiedenis 24, Cultura 24, Humor 24 etc.
[..]
Natuurlijk komt er iets vergelijkbaars...laten we het hopen :+ (in Windows Vista zat er al een soortgelijke oplossing). Maar de vraag is nu wat je hier aan hebt (als je al Digitale TV bv.), via mijn digitale kastje heb ik ze allemaal al op mijn tv.

Wat ik wel wenselijk zou vinden is bv. Uitzendinggemist, RTL Gemist en SBS Gemist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Het is sowieso nuttig als je geen digitale televisie hebt. Maar ook als je het wel hebt, want die themakanalen zijn bij vrijwel alle digitale providers standaard niet inbegrepen. Ze zitten dan in een PLUS-pakket. Ik zou bijvoorbeeld 7 euro extra per maand moeten betalen voor de themakanalen (m.u.v. Journaal24 en Politiek24).

Overigens: Uitzendinggemist zit er al in onder 'Verkennen' rechts van 'Extras'. RTL Gemist vind je hier. Die plugin werkt, ook onder Windows 7. Interface is, net zoals bij Nederland24 en Uitzendinggemist, niet bepaald om blij van te worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Thijs_O schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 04:03:
Het is sowieso nuttig als je geen digitale televisie hebt. Maar ook als je het wel hebt, want die themakanalen zijn bij vrijwel alle digitale providers standaard niet inbegrepen. Ze zitten dan in een PLUS-pakket. Ik zou bijvoorbeeld 7 euro extra per maand moeten betalen voor de themakanalen (m.u.v. Journaal24 en Politiek24).

Overigens: Uitzendinggemist zit er al in onder 'Verkennen' rechts van 'Extras'. RTL Gemist vind je hier. Die plugin werkt, ook onder Windows 7. Interface is, net zoals bij Nederland24 en Uitzendinggemist, niet bepaald om blij van te worden helaas.
Ja da's waar....wel erg jammer dat ze niet standaard worden doorgegeven, want er zitten erg leuke kanalen bij :)
Die van RTL Gemist kende ik nog niet...ga ik gelijk ff testen.... Die RTL Gemist plugin ziet er wel erg netjes uit. Nu eens checken of dat ook werkt via m'n XBOX 360 :+

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 05-05-2009 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Windows 7 RC is officieel beschikbaar! -> http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx of gebruik deze link, mocht de eerste niet werken O-)

[ Voor 83% gewijzigd door TheVMaster op 05-05-2009 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klasse hoor, eerder dan het in NY 12 uur is. Ze moeten voortaan gewoon de London tijd aanhouden, als het in Engeland nieuwe dag is, is het in de wereld nieuwe dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:41:
Klasse hoor, eerder dan het in NY 12 uur is. Ze moeten voortaan gewoon de London tijd aanhouden, als het in Engeland nieuwe dag is, is het in de wereld nieuwe dag.
Naar ik heb begrepen hebben ze de boel weer te vroeg gepubliceerd..hehe...de links zouden weer offline zijn hoorde ik net via Twitter, maar ze werken hier nog steeds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
wat ben jij trouwens een nachtbraker? Of nachtdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:45:
wat ben jij trouwens een nachtbraker? Of nachtdienst?
haha neej....ik werd om 3 uur wakker door die F*&$%! idioten die het verzinnen om al om 3 uur brood te gaan lossen bij mij voor (zitten een paar supermarkten), terwijl dat dus pas om 6:00 mag in een woonwijk. Zat toen ff achter de pc.....en zag toen ineens op Twitter voorbij komen dat de links gelekt waren..hehe...ach..en toen dacht ik van kom..'k ga gelijk 24 ff gluren...en toen was het alweer 6:00. Om 7:00 vertrek ik richting het werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie de RC nu ook op Microsoft Connect, in 3 talen: English, German, Japanese ;)

@Sjah: Een gezond mens staat nu ongeveer op. :p

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 05-05-2009 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa ik kon ook niet meer pitten, hoef pas kwart over 8 weg (werken op bevrijdingsdag roelt niet). Ontopic: wat is bi-hourly shutdown?

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 05-05-2009 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kon trouwens gisteravond niet meer booten naar mijn Windows 7-installatie. Heb even gerepaired met m'n installatie-disc en het werkt weer naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:21
Dank voor de update rondom publicatie. Ben nu bezig met de download. Wil toch graag de originele ISO hebben van Microsoft zelf voordat ik de definitieve upgrade naar RC ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkje.doc schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:58:
Dank voor de update rondom publicatie. Ben nu bezig met de download. Wil toch graag de originele ISO hebben van Microsoft zelf voordat ik de definitieve upgrade naar RC ga doen.
Slim dat je dat doet, want er zijn ook iso's met trojans. Maar je kunt de ISO's controleren op hun md5 hash of het de originele is. De originelen stonden zaterdag al op de nieuwsgroepen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222961 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:50:
Ik zie de RC nu ook op Microsoft Connect, in 3 talen: English, German, Japanese ;)
Correctie, ook French en Spanish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:50:
tJa ik kon ook niet meer pitten, hoef pas kwart over 8 weg (werken op bevrijdingsdag roelt niet). Ontopic: wat is bi-hourly shutdown?
Dat hij elke 2 (bi) uur gaat afsluiten....staat overigens ook al in de startpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Anoniem: 222961 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:00:
[...]

Slim dat je dat doet, want er zijn ook iso's met trojans. Maar je kunt de ISO's controleren op hun md5 hash of het de originele is. De originelen stonden zaterdag al op de nieuwsgroepen. ;)
Yeps hashcheck ben ik bekend mee, echter het idee voelt ook goed aan 8)

Heb de hashcheck voor de Microsoft download gelijk even gedaan:

-Windows 7 32bits RC1 (microsoft Download)

CRC32: E8A1C394
MD5: 8867C13330F56A93944BCD46DCD73590
SHA-1: 7D1F486CA569EFFFFB719CFB48355BB7BF499712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb niet zo lang geleden gehoord dat de MD5 checksum te manipuleren valt met die snelle pc's tegenwwoordig. De SHA-1 is nog wel helemaal veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Sjah schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:37:
Heb niet zo lang geleden gehoor dat de MD5 checksum te manipuleren valt met die snelle pc's tegenwwoordig. De SHA-1 is nog wel helemaal veilig.
MD5 is zeker niet veilig. SHA-1 nog wel. Gelukkig zit in Windows 7 (net als Vista en XP SP3) al SHA-2 default ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Het downloaden van de RC gaat lekker snel nu! Gemiddeld zo'n 1,30MB/sec :)
Wel downloaden met IE, onder Firefox kreeg ik een error (beta-versie van Fx btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkje.doc schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:39:
[...]

MD5 is zeker niet veilig. SHA-1 nog wel. Gelukkig zit in Windows 7 (net als Vista en XP SP3) al SHA-2 default ingebakken.
Ah, weet ik dat ook weer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286529

Ik ben nu aan het downloaden, het lijkt er op dat de servers zwaar overbelast zijn, want ik begon met een goede 1,3 mbps maar nu schommelt hij tussen 16 kbps en 500 kbps.

Gr. Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Nou, eens kijken of de RC wel te installeren valt. Met de beta's had ik allerlei problemen ivm mijn SATA-controller op mijn antieke S754 mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 11-05 18:49

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 286529 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:10:
Ik ben nu aan het downloaden, het lijkt er op dat de servers zwaar overbelast zijn, want ik begon met een goede 1,3 mbps maar nu schommelt hij tussen 16 kbps en 500 kbps.

Gr. Bram
Volgens mij is mijn download-server gecrashed, begon hier met een 1,5 mbps zoals je zelf zegt, staat nu al 20 min op (0kbps... verbinding maken met server).

Enfin, straks maar ff opnieuw proberen, heb zowel de x86 (vmware) als de x64 (voor mn pc) geprobeerd, maar allebij staan nu stil :'(

Edit: Hij staat ook nog niet op MSDNAA, de beta toendertijd stond er tegelijkertijd op met de reguliere release toen.

Edit 2: Net ff opnieuw gestart, hoppa met 3mbps :) hij is binnen 12 mins binnen volgens FireFox!

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 05-05-2009 08:36 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:30
Ik heb nu ook windows 7 7100 op mn 4 jaar oude laptop draaien. Maar ik krijg het geluid maar niet aan de praat.

Ik heb een fujitsu siemens 1437G met een realtek 880 chip.

Deze driver heb ik geprobeerd realtek_alc880_169_vista.exe en volgens mij werken de standaard vista drivers
ook niet. ;(

Als ik bijv. via winamp een mp3 afspeel krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2219/2192306528_42b9faa7e9_o.gif

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 14:34
Thijs_O schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 03:49:

Op hun website is een zeer nette Silverlight-player compleet met EPG. Het is nog eventjes wachten tot men - net zoals 'destijds' met Uitzendinggemist - een goedwerkende add-in voor Windows 7 Media Center (en andere versies) gaat maken en ik verwacht dat dit vroeg of laat wel zal komen. Toch heb ik zelf al wat uitgeprobeerd en een eigen oplossing gefabriceerd.
Heel mooi; Je bedoelt volgens mij trouwens Nederland 4? want daar vallen al die themakanalen onder. Anyways, dit is inderdaad een prima tussenoplossing. NL4 staat al wel onder Extra->explore, maar die werkt niet goed. Je ziet wel een interface, maar video spelen werkt niet. Waarom zijn die web-interfaces onder WMC altijd niet anti-aliased? dat zou al een hele stap zijn om het er een beetje acceptabel uit te laten zien.

Daarnaast zou ik zelf graag gewoon een Journaal 24 knop in het hoofdmenu van WMC zien. Ik heb de SDK gedownload, misschien trek ik de stoute schoenen nog een keer aan om het zelf dan maar te gaan maken.

edit; nee heet inderdaad nl24 tegenwoordig. nouja, whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 11-05 18:49

Matis

Rubber Rocket

voil schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:49:
Ik heb nu ook windows 7 7100 op mn 4 jaar oude laptop draaien. Maar ik krijg het geluid maar niet aan de praat.

Ik heb een fujitsu siemens 1437G met een realtek 880 chip.

Deze driver heb ik geprobeerd realtek_alc880_169_vista.exe en volgens mij werken de standaard vista drivers
ook niet. ;(

Als ik bijv. via winamp een mp3 afspeel krijg ik deze error:

[afbeelding]

Weet iemand wat ik kan doen?
probeer eens windows update, meestal haalt hij de realtek drivers binnen (bij mij wel althans!)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren had ik de RC versie vanaf msdn aangezet, maar die ging echt retetraag, slechts 100kb/sec, met soms drop naar 10kb/sec.

Nu gaat de publieke versie een stuk sneller (4MB/sec, god wat ben ik blij met fiber op kantoor ;)), maar is dit dezelfde versie? de bestandsnaam is namelijk wel anders als de technet/msdn versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 17:04
^_^ en Downloaden maar :)
Mijn instinct zei om vijf voor negen dat ik mar is op moest staan en ik klik precies om 9:00 de beta Release Candidate aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok hier mijn oplossing voor de Recycle Bin in de taskbar.
Als je de Recycle Bin zou pinnen in de taskbar, zou je de optie
rechtsklikken --> "Empty Recycle Bin" verliezen en dat wil ik niet.

Daarom een andere oplossing:

1. Rechtermuis op de taskbar en ga naar Toolbars --> en selecteer "Links".
2. Rechtermuis op de "Links" bar, "Show Text" en "Show Title" uitvinken.
3. Sleep nu je Recycle Bin in de "Links" bar --> Create Shortcut.
4. Schuif de "Links" bar zoveel mogelijk naar rechts.
5. Rechtermuis op de taskbar, "Lock the taskbar"

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28tgzrn.jpg

(Die pinned icon links (het scherm icoontje) is trouwens mijn custom made explorer launcher, met het resultaat erboven als je daarop klikt, uitleg paar posts terug)

Over de USB vraag, waarom zou je daarvoor een pinned icon willen in je taskbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Zijn er nog meer mensen die last hebben van "geen netwerk" meer na hibernation/standby?
Build 7100 op een Asus P5Q-Pro. Dus zodra je pc uit hibernation/standby komt dat je geen netwerk en internet meer hebt totdat je de pc een keer volledig uit hebt gezet.

Overigens is dit niet de eerste keer dat ik er last van heb, heb het eerder ook ervaren bij de eerste builds van Windows Vista en de uiteindelijke RTM mobo was toen een Asus M2N32-Sli Deluxe

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 14:34
loewie-643- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:13:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van "geen netwerk" meer na hibernation/standby?
Build 7100 op een Asus P5Q-Pro. Dus zodra je pc uit hibernation/standby komt dat je geen netwerk en internet meer hebt totdat je de pc een keer volledig uit hebt gezet.

Overigens is dit niet de eerste keer dat ik er last van heb, heb het eerder ook ervaren bij de eerste builds van Windows Vista en de uiteindelijke RTM mobo was toen een Asus M2N32-Sli Deluxe
Ja, ik had er ook overheen gelezen, maar je moet even de laatste drivers van ASUS downloaden, 1.0.0.38 uit m'n hoofd. Maar P5Q search op dit topic doet ook wonderen, had ik ook moeten doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 10:35
RonnieB82 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:10:
Gisteren had ik de RC versie vanaf msdn aangezet, maar die ging echt retetraag, slechts 100kb/sec, met soms drop naar 10kb/sec.

Nu gaat de publieke versie een stuk sneller (4MB/sec, god wat ben ik blij met fiber op kantoor ;)), maar is dit dezelfde versie? de bestandsnaam is namelijk wel anders als de technet/msdn versie.
Bestandsnaam vs bestandsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Let er wel even op dat die microsoft site niet zo goed werkt met Opera en dat maakt het downloaden van de beat onmogelijk, gebruik dus even IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 10:47
kan je de windows7 7077 backup tool gebruiken om een herinstall te doen?

Dus windows backup heel de OS schijf laten backupen en daarna weer installeren (progs (met settings), users, desktop) vanaf de backup locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:19:
[...]

Bestandsnaam vs bestandsnaam?
De RC versie van MSDN:
en_windows_7_ultimate_rc_x86_dvd_349010.iso

en de publieke versie die ik nu gedownload heb:
7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_retail_ultimate-grc1culfrer_en_dvd.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
En ik zeg....verder in DEEL 8 alstublieft :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 05-05-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

dafz0r schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:21:
kan je de windows7 7077 backup tool gebruiken om een herinstall te doen?

Dus windows backup heel de OS schijf laten backupen en daarna weer installeren (progs (met settings), users, desktop) vanaf de backup locatie?
Ja, ik heb het ook gebruikt.

Laat easy alles backuppen.
Hij doet ook je instellingen.
Sla bestand gwn op je schijf op.
Instaleer windows 7 rc1 op je pc.
Instaleer als je programmas.
En dan zet je easy erop.
Hij pakt al je bestanden maar ook al je mails van live mail en andere programmas.
zo makkelijk
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....