[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 69.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

TheVMaster schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:04:
[...]

Gellukig maar...wat een hopeloos ding... ;)
Dit is lijkt een leuke gadget:
http://www.youtube.com/watch?v=M0ODskdEPnQ

Site

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 21-04-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hé, nu staat het er terug :s
Ik was er zeker van dat het een tijdje geleden was gefixed...
The point was that whoever wrote
the sign obviously was not following his own advice, since he could
not "think" well enough to spell the word "think" correctly!

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 07:52
Gisteren ook maar eens Windows 7 geinstalleerd.
Ziet er netjes uit, vanavond even verder mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 10:16
Ik draai built 7077 en heb een vervelende bug ontdekt. In windows 7 is safely remove usbdevice verder ontwikkeld. Je kunt nu zien welk device je removed. Bijvoorbeeld mijn nokia n82 wordt ook als n82 getoond in het menu verwijderen van hardware. Als ik in XP of vista mijn n82 verwijderde via dit menu kreeg ik op de telefoon een melding dat de kabel eruit gehaald kan worden. Nu krijg die melding ook in windows, maar niet meer in de telefoon. Het lijkt er dus op dat windows 7 het apparaat niet goed verwijdert. Iemand met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Orcie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:39:
Ik draai built 7077 en heb een vervelende bug ontdekt. In windows 7 is safely remove usbdevice verder ontwikkeld. Je kunt nu zien welk device je removed. Bijvoorbeeld mijn nokia n82 wordt ook als n82 getoond in het menu verwijderen van hardware. Als ik in XP of vista mijn n82 verwijderde via dit menu kreeg ik op de telefoon een melding dat de kabel eruit gehaald kan worden. Nu krijg die melding ook in windows, maar niet meer in de telefoon. Het lijkt er dus op dat windows 7 het apparaat niet goed verwijdert. Iemand met soortgelijke ervaringen?
Ik denk eerder dat je telefoon niet overweg kan met de melding die in Win7 anders wordt uitgestuurd. Als Windows zegt dat je hem veilig kunt verwijderen zit je wel veilig.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:33:
Ik was er zeker van dat het een tijdje geleden was gefixed...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik draai built 7077 en heb een vervelende bug ontdekt. In windows 7 is safely remove usbdevice verder ontwikkeld. Je kunt nu zien welk device je removed. Bijvoorbeeld mijn nokia n82 wordt ook als n82 getoond in het menu verwijderen van hardware. Als ik in XP of vista mijn n82 verwijderde via dit menu kreeg ik op de telefoon een melding dat de kabel eruit gehaald kan worden.
Waarom zou je dat eigenlijk doen? Ik trek mijn telefoon er altijd gewoon uit? Wat is het nut van het eerst verwijderen in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:52:
[...]

Waarom zou je dat eigenlijk doen? Ik trek mijn telefoon er altijd gewoon uit? Wat is het nut van het eerst verwijderen in Windows?
De kans dat de poort bezet blijft en dus onbruikbaar wordt is aanwezig, en ook in verkenner blijft het usb app dan staan meen ik te weten, heb er echter nooit problemen mee gehad; met het eruit trekken ala plug&play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Anoniem: 60905 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:56:
[...]

De kans dat de poort bezet blijft en dus onbruikbaar wordt is aanwezig, en ook in verkenner blijft het usb app dan staan meen ik te weten, heb er echter nooit problemen mee gehad; met het eruit trekken ala plug&play.
Volgens mij heeft meer te maken met het bestandsysteem en files die nog in een of andere buffer zitten en daardoor bij niet correct ontkoppelen verkeer weggeschreven kunnen worden (ie data corruptie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 10:52
.Johnny schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:01:
[...]

Volgens mij heeft meer te maken met het bestandsysteem en files die nog in een of andere buffer zitten en daardoor bij niet correct ontkoppelen verkeer weggeschreven kunnen worden (ie data corruptie)
Klopt. Zo heb ik hele USB-Sticks zien 'vergaan' :X

Altijd dus netjes veilig verwijderen anders kan je filesystem corrupt raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
RedHat schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:09:
[...]

Klopt. Zo heb ik hele USB-Sticks zien 'vergaan' :X

Altijd dus netjes veilig verwijderen anders kan je filesystem corrupt raken :)
Ik heb het nooit bij Windows meegemaakt (gewoon eruit trekken als er geen activiteit is op de usb stick).
Bij MAC OSX is het wel oppassen, altijd veilig verwijderen anders heb je een grote kans dat het corrupt raakt.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En natuurlijk heeft niemand de moeite genomen te kijken naar het verschil tussen een FAT-formatted removable storage device wat de Fast removal flag heeft staan of niet omdat dan de write-behind caching wordt gebruikt - om nog maar niet te beginnen over NTFS formatted media :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
alt-92 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:41:
En natuurlijk heeft niemand de moeite genomen te kijken naar het verschil tussen een FAT-formatted removable storage device wat de Fast removal flag heeft staan of niet omdat dan de write-behind caching wordt gebruikt - om nog maar niet te beginnen over NTFS formatted media :)
Heb je het nu over dat 'Quick Removal' vinkje in Device Manager? En zit daar dan verschil tussen wanneer een HDD met FAT of NTFS geformatteerd is? Of lees ik je posting verkeerd?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik draai built 7077 en heb een vervelende bug ontdekt. In windows 7 is safely remove usbdevice verder ontwikkeld. Je kunt nu zien welk device je removed. Bijvoorbeeld mijn nokia n82 wordt ook als n82 getoond in het menu verwijderen van hardware.
zo heel veel ervaring heb ik er niet mee want ik gebruik niet zoveel usb apparaten maar bijna allemaal werden ze keurig bij naam genoemd hoor. Op een (data)stickje na misschien. Dit met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enige wat mij opvalt is dat het kopiëren traag gaat in windows7 van usbstick naar hdd en andersom, soms met 20kb/s enzo dan duurt het kopiëren van een paar gig erg lang, iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-05 10:04
tjtristan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:11:
[...]

Ik heb het nooit bij Windows meegemaakt (gewoon eruit trekken als er geen activiteit is op de usb stick).
Bij MAC OSX is het wel oppassen, altijd veilig verwijderen anders heb je een grote kans dat het corrupt raakt.
Gehad onder XP, externe hd, 230 GB data foetsie, daarna altijd device ontkoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 17:39
Ik heb genoeg bij Windows Media Player streams van uitzending gemist op de website van Net 5 dat het beeld op zwart blijft staan. Bij rtlgemist.nl en uitzendinggemist.nl geen problemen. Ik heb K-lite Codec Pack geinstalleerd maar helaas nog geen resultaat. Iemand zelfde probleem? Waar kan ik trouwens zien welke build ik draai?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-roberth- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:24:
Ik heb genoeg bij Windows Media Player streams van uitzending gemist op de website van Net 5 dat het beeld op zwart blijft staan. Bij rtlgemist.nl en uitzendinggemist.nl geen problemen. Ik heb K-lite Codec Pack geinstalleerd maar helaas nog geen resultaat. Iemand zelfde probleem? Waar kan ik trouwens zien welke build ik draai?
Windows-key + R --> dan typen 'winver' .
Enne bv SBS gemist deed het volgens mij niet op sommige builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

-roberth- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:24:
Ik heb genoeg bij Windows Media Player streams van uitzending gemist op de website van Net 5 dat het beeld op zwart blijft staan. Bij rtlgemist.nl en uitzendinggemist.nl geen problemen. Ik heb K-lite Codec Pack geinstalleerd maar helaas nog geen resultaat.
Dat zijn standaard Windows Media streams, daar heb je geen (extra) codecs voor nodig.
Waar kan ik trouwens zien welke build ik draai?
* alt-92 pakt steen op
winver
* alt-92 legt steen weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alt-92 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:35:
[...]

Dat zijn standaard Windows Media streams, daar heb je geen (extra) codecs voor nodig.

[...]

* alt-92 pakt steen op
winver
* alt-92 legt steen weer terug
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 09:29

SideShow

Administrator

iemand ervaring met 7106 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DJ-Visto in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

^^ ik zou gewoon even wat posts van een paar dagen terug doorlezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
:)
Enne:
UPDATE: The current situation has been clarified a bit to me. (Thanks to Tom W for this). Build 7106, which leaked the other day in chinese, is in fact 7076 with a revved up build number. So currently 7077 is the newest from a code perspective as 7106 does not contain the new visual style elements (updated taskbar buttons etc…) that are in 7077. So for all of you who have 7077, stick with it and don’t bother with 7106, it’s not worth the hassle of attempting to translate it. I really only did it myself to see if it was even possible. 7077 is re-installing on my laptop as I write this.
:P

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 21-04-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 09:29

SideShow

Administrator

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

De images van build 7077 (x86 en x64) zijn een stukje kleiner dan hun voorgangers. Zou er debugging code verwijderd zijn? Iemand het idee dat 7077 daardoor wat vlotter draait? Moet 7077 nog installeren maar dat kan helaas niet op de oude bak waar ik nu mee werk.

De videokaart ondersteunt de aero interface namelijk niet. Ook media center werkt sinds vista niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 08:34

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik kwam dit tegen toen ik aan het surfen was: Living with the limits of Windows 7 Starter Edition. Iemand die het dus uitgeprobeerd heeft hoe goed de starters editie is. De beperking van 3 applicaties schijnt dus wel mee te vallen. Dus alleen de applicaties die een venster op de voorgrond hebben tellen mee. Dit werkt, naar zijn mening, voldoende voor het gebruik op een netbook.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 20:46
Ja dat is allemaal leuk, maar zou jij een starter nemen? Ik niet, zou het niet kunnen hebben met een gecastreerde versie te leven, zelfs al merk je dat in de praktijk niet. Zeker omdat Ms dat wil... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-04 11:25

RoRoo

Certified Prutser

Vraagje...
heb het net geinstalleerd en er is iets wat me direct irriteert in win7

MSN geinstalleerd. en aangezien dat daar steeds om je aandacht gevraagd wordt knippert het icoontje beneden wat niet erg is, maar bij 4 msn vensters is het knipperen van het venster zelf BLOED irritant in mijn ogen.

Is dit enigszins uit te zetten? heb al lopen googelen, maar kom steeds op topics met videodriver issues en niet "features" die ik uit wil zetten..

tenks.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:56
Sjah schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:26:
Ja dat is allemaal leuk, maar zou jij een starter nemen? Ik niet, zou het niet kunnen hebben met een gecastreerde versie te leven, zelfs al merk je dat in de praktijk niet. Zeker omdat Ms dat wil... :(
zucht ben je verplicht die te nemen..? Neen... je kan die kopen.. dat is handig voor mensen die toch niet meer applicaties gebruiken.. Waarom zou je dan extra geld uitgeven voor de home versie, als de starter version voldoet...?

Je mag altijd de ultimate kopen... niemand houdt u tegen..

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

RoRoo schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:27:
Vraagje...

MSN geinstalleerd. en aangezien dat daar steeds om je aandacht gevraagd wordt knippert het icoontje beneden wat niet erg is, maar bij 4 msn vensters is het knipperen van het venster zelf BLOED irritant in mijn ogen.

Is dit enigszins uit te zetten? heb al lopen googelen, maar kom steeds op topics met videodriver issues en niet "features" die ik uit wil zetten..

tenks.
Is al een aantal keer aan bod gekregen en staat zelfs in de TS. Anoniem: 286523 in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 04-05 19:13

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:26:
Die versie dan ook alleen voor de zogeheten Netbooks (dus lappies met ehh..* TheVMaster kijkt naar z'n eigen netbook....900mhz cpu, 16GB SSD en 1 GB mem) die dus niet al dat grafische geweld kunnen verdragen :+
Lijkt me super voor mijn netbook al doet de Ultimate versie het er ook redelijk op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

JBS schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:37:
[...]
Is al een aantal keer aan bod gekregen en staat zelfs in de TS. Anoniem: 286523 in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
Thanks voor de link, maar is dus niet wat ik bedoel.
Het taskbar gebeuren vind ik goed. lekker osx style. Maar ik heb nu mijn FF over 3 msn gesprekken heen staan waar mensen wat typen.. die schermpies knipperen bij het leven.. zeeeeer irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

RoRoo schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:27:
Vraagje...

tenks.
Misschien zou je het knipperen kunnen tegen gaan met tabbed gesprekken door MSN Plus te installeren... Misschien niet de mooiste oplossing maar hopelijk werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Heeft iemand al Windows 7 op zijn mediacenter draaien voor de mediacenter applicatie? Ik wil namelijk mijn MCE straks gaan herinstalleren van Vista naar 7 maar twijfel nog over Windows 7 omdat ik her en der wat hoor over problemen met bijvoorbeeld afspelen van Live TV.

Iemand die windows 7 al succesvol heeft draaien op zijn mce? Afspelen van HD content gaat goed en werken met "mymovies" ook zonder problemen?

Ik hoor t graag! :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
DukeN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:12:
Heeft iemand al Windows 7 op zijn mediacenter draaien voor de mediacenter applicatie? Ik wil namelijk mijn MCE straks gaan herinstalleren van Vista naar 7 maar twijfel nog over Windows 7 omdat ik her en der wat hoor over problemen met bijvoorbeeld afspelen van Live TV.

Iemand die windows 7 al succesvol heeft draaien op zijn mce? Afspelen van HD content gaat goed en werken met "mymovies" ook zonder problemen?

Ik hoor t graag! :)
Eh...Windows 7 MC gaat gewoon goed hoor. Ik bekijk films/live tv via m'n xbox 360...werkt als een tierelier. My Movies gebruik ik niet (op m'n win7 machine)....dus daar kan ik weinig over zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:36:
[...]

zucht ben je verplicht die te nemen..? =

Je mag altijd de ultimate kopen... niemand houdt u tegen..
zeg ik dan dat je verplicht bent die te nemen? Nee, ik irriteer me aan het feit dat Ms weer eens zoveel mogelijk geld probeert te verdienen door deze differentiatie... Noem mij bij linux 1 versie die niet gewoon alles heeft.

En btw: ik zou niet Ultimate, maar professional kopen ... ;)

Het valt mij op dat mensen die beroepsmatig met Ms producten werken, het verdomd vaak voor Ms opnemen. >:)
* Sjah moppert nog wat op het Angelsaksische businessmodel

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 22-04-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Anoniem: 84021 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:54:
[...]

Misschien zou je het knipperen kunnen tegen gaan met tabbed gesprekken door MSN Plus te installeren... Misschien niet de mooiste oplossing maar hopelijk werkt het.
Dat zou het voor MSN oplossen idd, maar andere applicaties die om aandacht vragen zullen hetzelfde "euvel" vertonen..

Ik vraag me dus af of er een centrale oplossing voor is. Kennelijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:21:
[...]

Dat zou het voor MSN oplossen idd, maar andere applicaties die om aandacht vragen zullen hetzelfde "euvel" vertonen..

Ik vraag me dus af of er een centrale oplossing voor is. Kennelijk niet..
Je zou deze key kunnen veranderen naar bijv. 1, als ik het goed heb knippert-ie dan maar 1 keer (zeker weten doe ik het niet):
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\ ForegroundFlashCount

Of anders
ForegroundLockTimeout

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 22-04-2009 11:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
DukeN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:12:
Ik heb het standaard draaien op de MCE in de woonkamer. Wat voor problemen met livetv doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
TheVMaster schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:48:
[...]

Eh...Windows 7 MC gaat gewoon goed hoor. Ik bekijk films/live tv via m'n xbox 360...werkt als een tierelier. My Movies gebruik ik niet (op m'n win7 machine)....dus daar kan ik weinig over zeggen!
Hier werkt het ook prima, maar ook ik heb MyMovies nog niet getest. Wel heb ik problemen met ondertitels in bijv. mkv's. Aangezien ffdshow niet wordt gebruikt (wel geinstalleerd), krijg ik geen icoontje en kan ik nergens de ondertitels selecteren. Ik heb overal wel aangegeven dat ie 'Dutch' als default moet pakken, maar dat maakt ook weinig uit.
Het schijnt wel op te lossen te zijn door wat DLL's te gaan verwijderen/renamen en zo, maar ik hoop op een nettere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

anandus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:30:
[...]
Je zou deze key kunnen veranderen naar bijv. 1, als ik het goed heb knippert-ie dan maar 1 keer (zeker weten doe ik het niet):
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\ForegroundFlashCount
Die ga ik even uitproberen.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:21:
[...]

zeg ik dan dat je verplicht bent die te nemen? Nee, ik irriteer me aan het feit dat Ms weer eens zoveel mogelijk geld probeert te verdienen door deze differentiatie... Noem mij bij linux 1 versie die niet gewoon alles heeft.

En btw: ik zou niet Ultimate, maar professional kopen ... ;)

Het valt mij op dat mensen die beroepsmatig met Ms producten werken, het verdomd vaak voor Ms opnemen. >:)
* Sjah moppert nog wat op het Angelsaksische businessmodel
Dus als ze alleen een Windows 7 Ultimate versie op de markt zouden brengen dan zou je blij zijn? Er zijn gewoon mensen die niet al die functionaliteit nodig hebben en er dus ook niet voor willen betalen. Die zijn volgens mij maar wat blij met de andere versies, maar goed...

En ja ik werk beroepsmatig met MS producten en ja ik neem het voor ze op :+ en ik ben er trots op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
:)

tJa het zou ook wel vreemd zijn om zware kritiek op het bedrijf te leveren, wat indirect jouw inkomen veiligstelt. Alleen oogkleppen op zou ook weer niet goed zijn.

Om toch maar even in te gaan op dat verhaal dat iedereen blij zou zijn met goedkope uitgeklede versies... tja als ze erin trappen ja, dan wel. Maar kijk eens naar voordat je Winxp home en pro had: de Win9x tijd. Die konden nagenoeg alles, ook een domein joinen. Vroeg Ms daar hemeltergende prijzen dan? Nee dus....., maar goed ik zit hier niet om een heftige discussie te voeren, dus wmb prima als je Ms een zeer rechtvaardig en topbedrijf vindt.

[ Voor 57% gewijzigd door Sjah op 22-04-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 22:47
Ik ben zelf groot voorstander van het Windows XP systeem: Een home en een pro versie en thats it. Niet 6 verschillende versies waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet :)

Als ze dit nou ook eens voor Windows 7 zouden doen ... maarja das ijdele hoop :(

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:44
Alleen zit er in de Ultimate versie teveel troep die ik persoonlijk never nooit gebruik. Ze zouden tijdens de installatie de mogelijkheid (wederom) moeten geven om die software optioneel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

.Johnny schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:36:
[...]

Ik heb het standaard draaien op de MCE in de woonkamer. Wat voor problemen met livetv doel je op?
ik heb van horen zeggen dat live tv problemen had met de TVgids en dat de online media (uitzending gemist) nog niet beschikbaar was. Maar dat blijkt wel te werken.

Jammer alleen dat de subs niet goed werken met HD content omdat ffdshow niet lekker werkt. Zal vast een update voor uitkomen en daar kan ik wel mee leven.

Verder dus geen gekke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
DukeN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:57:
[...]

ik heb van horen zeggen dat live tv problemen had met de TVgids en dat de online media (uitzending gemist) nog niet beschikbaar was. Maar dat blijkt wel te werken.

Jammer alleen dat de subs niet goed werken met HD content omdat ffdshow niet lekker werkt. Zal vast een update voor uitkomen en daar kan ik wel mee leven.

Verder dus geen gekke problemen?
nope, ik gebruik uitzendinggemist en rtlgemist en ze zijn allebei even buggy als ze op VistaMC al waren ;)

wat die ondertitels betreft; die bal ligt denk ik bij ffdshow; omdat win7 een andere manier gebruikt om video content af te spelen wordt directshow niet meer gebruikt en komt ffdshow dus helemaal niet aan bod. Het is naar wat ik gelezen heb echter niet een kwestie van wat regeltjes veranderen, dus verwacht niet al te snel een update die dit voor je fixt.

ondertussen speel ik films die ondertiteld moeten worden maar met een externe speler (WMP-HC) af.

subs werken trouwens niet alleen met HD-content niet. Ze doen het (bij mij iig) helemaal niet. behalve bij originele DVDs etc natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door .Johnny op 22-04-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Haha even buggy, dan werkt het inderdaad nog hetzelfde.

De subs neem ik dan inderdaad voor lief. De HD films kunnen wel draaien via een externe speler. Mymovies zal ik even nakijken op de site van de programmeurs zelf.

Welke versie draai jij momenteel? De RC1 zou nog moeten uitkomen dus daar wil ik graag even op wachten. Ook zou je dan je windows 7 kunnen draaien tot X datum met de huidige beta / rc1 toch? Ga je 7 hierna weer herinstalleren of draai je nu een "pannekoek" om de eind datum te "verlengen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Snap niet dat sommige mensen nog zitten te rotzooien met codecs, dat is echt iets uit het Windows 98/XP tijdperk, vind het ook niet vreemd dat dat niet goed meer werkt onder Windows 7.
Gewoon VLC of Gom player installeren en alles is af te spelen, raakt je systeem ook een stuk minder vervuild van al die codec packs. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Anoniem: 42323 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:57:
Snap niet dat sommige mensen nog zitten te rotzooien met codecs, dat is echt iets uit het Windows 98/XP tijdperk, vind het ook niet vreemd dat dat niet goed meer werkt onder Windows 7.
Gewoon VLC of Gom player installeren en alles is af te spelen, raakt je systeem ook een stuk minder vervuild van al die codec packs. :Y)
Heel simpel, ik wil alles kunnen afspelen vanuit mediacenter... wat zeg ik mijn vriendin. Mediacenter zet ik aan en deze moet alles gewoon vanuit de MCE interface kunnen afspelen. We willen dan niet muizen of hannesen met andere applicaties. Anders zou ik de MCE applicatie ook niet gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 19:31
En die gebruiken geen codecs? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 10:47
tiguan schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:55:
Alleen zit er in de Ultimate versie teveel troep die ik persoonlijk never nooit gebruik. Ze zouden tijdens de installatie de mogelijkheid (wederom) moeten geven om die software optioneel te maken.
Anders gewoon bij de installatie even je credit card nummer geven en dan gaan aanrekenen per optie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 00:03

DizzyWeb

Ondertiteld

Al is het maar omdat ik zowel VLC als Gom Player brakke programma's vind. En leuk dat ze support voor vanalles en nog wat ingebakken hebben, maar lang niet zo goed als een CoreAVC, aangezien ik vrijwel alleen maar h264 content afspeel.

Doe mij maar een speler waarmee ik voor elk type kan kiezen welke codec ik het beste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort ook VLC speler, maar kan niet zeggen dat het een top programma is. Echter is dit zowat het enige dat 'zo' werkt.

Wat is eigenlijk de reden dat Windows Media Player dit niet gewoon ondersteund? Is het nou echt zo moeilijk om al die codecs erin te proppen?

- Een ander dingetje, als ik afbeeldingen bekijk in Windows Photo Viewer, is de achtergrond geel, maar er komt ook een gele gloed over de foto zelf heen! Iemand anders hetzelfde probleem?

[ Voor 25% gewijzigd door zeromussov op 22-04-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:46
Ik ga build 7077 maar eens clean installeren. Hopelijk ben ik dan van een hoop kuren af die ik heb bij de van 7000 geüpgrade 7077.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132243

zeromussov schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:08:
Ik gebruik sinds kort ook VLC speler, maar kan niet zeggen dat het een top programma is. Echter is dit zowat het enige dat 'zo' werkt.

Wat is eigenlijk de reden dat Windows Media Player dit niet gewoon ondersteund? Is het nou echt zo moeilijk om al die codecs erin te proppen?

- Een ander dingetje, als ik afbeeldingen bekijk in Windows Photo Viewer, is de achtergrond geel, maar er komt ook een gele gloed over de foto zelf heen! Iemand anders hetzelfde probleem?
Dit is al eerder voorbij gekomen en ook een oplossing hiervoor. Weet dat zogauw niet meer maar Google maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjah schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:21:
Nee, ik irriteer me aan het feit dat Ms weer eens zoveel mogelijk geld probeert te verdienen
Communisme is al heel lang geleden gefaald.

Uberkapitalisme hoeft voor mij ook niet hoor, maar als je een probleem hebt met een commercieel ingesteld bedrijf staat het je vrij om een concurrent te beginnen die hetzelfde kan.

offtopic:
En dat is het laatste wat ik hierover kwijt wil - * alt-92 wordt een beetje moe van die verschrikkeliijke zwart/wit houding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
DukeN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:05:
Haha even buggy, dan werkt het inderdaad nog hetzelfde.

De subs neem ik dan inderdaad voor lief. De HD films kunnen wel draaien via een externe speler. Mymovies zal ik even nakijken op de site van de programmeurs zelf.

Welke versie draai jij momenteel? De RC1 zou nog moeten uitkomen dus daar wil ik graag even op wachten. Ook zou je dan je windows 7 kunnen draaien tot X datum met de huidige beta / rc1 toch? Ga je 7 hierna weer herinstalleren of draai je nu een "pannekoek" om de eind datum te "verlengen" ?
Ehh..een pannenkoek!? Nooit van gehoord, maar eh....waarom zou ik een oude beta draaien terwijl er een betere (lees: RC) build beschikbaar is?! :+ die snap ik niet..maar goed...

De RC komt over 14 dagen dus daar kun je rustig op wachten....overigens zijn geheel gratis en legale keys nog te verkrijgen via http://www.microsoft.com/windows7 :+

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 22-04-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09

Knaak

It's me, Mario!

Anoniem: 132243 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:19:
[...]

Dit is al eerder voorbij gekomen en ook een oplossing hiervoor. Weet dat zogauw niet meer maar Google maar even.
Dat komt door een corrupt kleurprofiel wat Windows 7 wss automatisch voor je heeft gedownload. Even eraf gooien en een standaard profiel kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
DukeN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:05:
pannenkoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
alt-92 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:24:
[...]

Communisme is al heel lang geleden gefaald.

Uberkapitalisme hoeft voor mij ook niet hoor, maar als je een probleem hebt met een commercieel ingesteld bedrijf staat het je vrij om een concurrent te beginnen die hetzelfde kan.

offtopic:
En dat is het laatste wat ik hierover kwijt wil - * alt-92 wordt een beetje moe van die verschrikkeliijke zwart/wit houding
Haha, grappig, met deze post en de post over codecs, moet ik aan de CCCP codecs denken _O-

Die hem niet begrijpt -> http://en.wikipedia.org/wiki/CCCP_(disambiguation)

Tot zover de offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
alt-92 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:24:
[...]

Yup daar in ben ik vrij, weet je wat ik ga morgen een multinational starten _/-\o_ Nu nog wat startkapitaal en goeie medewerkers vinden. :9 Nee, ik heb zeker zakentalent, maar zoals Bill Gates dat had...... en dan nog: the right time the right place. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128916

Ik vind de beta versie build 7048 echt goed werken! Lekker snel, sneller dan XP SP 3 bij mij.
Ik heb echter 1 probleem, ik heb geen geluid meer door mijn koptelefoon en 2.1 boxen...de ingebouwde boxen in de laptop doen het wel. Ik denk dat het een softwarematig probleem is, maar ik kan geen andere drivers vinden dan de standaard.

Specs:

Asus A6T-AP008B
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz 2x512KB L2 cache
2048 MB DDR-II Ram op 667 MHz
nVidia GeForce Go 7600 256MB (450 core/400 mem)

Ik gebruik nu de driver: High Definition Audio Device
Voor het geval je deze info nodig hebt..

Verder werkt Windows 7 echt fijn :) Heb de startbalk op automisch verdwijnen gezet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05

timvanloon

Intel or AMD?

.Johnny schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:52:
[...]

Krijg je wel ruis te zien dan? want als ik mijn kabel eruit trek zie ik eerst ruis, daarna gaat 7MC zeggen dat er geen signaal is.
Nee geen ruis te zien? alleen maar blauw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

DaSaN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:14:
[...]

En die gebruiken geen codecs? 8)7
Ik had het over codec packs die codecs installeren op 100 verschillende plekken op je systeem, dat is wat anders dan een media player met netjes ingebouwde codecs, lezen is ook een vak. ;)
DizzyWeb schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:24:
[...]

Al is het maar omdat ik zowel VLC als Gom Player brakke programma's vind. En leuk dat ze support voor vanalles en nog wat ingebakken hebben, maar lang niet zo goed als een CoreAVC, aangezien ik vrijwel alleen maar h264 content afspeel.

Doe mij maar een speler waarmee ik voor elk type kan kiezen welke codec ik het beste vind.
Kan mij voorstellen dat sommige mensen geen fan zijn van VLC player maar Gom player brak? dan heb je het volgens mij nooit gebruikt, je kan veel zeggen van Gom player, maar brak? Nee dat zeker niet.
Maar goed, jou keuze, sommige mensen doen graag moeilijk als het ook makkelijk kan.

In het argument van DukeN kan ik me nog wel in vinden, jammer dat MCE (of Windows 7) niet gewoon ingebouwde codecs heeft, zou een hoop ellende schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 42323 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:06:

In het argument van DukeN kan ik me nog wel in vinden, jammer dat MCE (of Windows 7) niet gewoon ingebouwde codecs heeft, zou een hoop ellende schelen.
Die heeft 7 dus wel - in ieder geval your basic XviD./Divx AVI formaten worden standaard Out-of-the-Box ondersteund. Dat was in MCE2004/5/VMC niet zo.
Da's juist gedaan omdat er veel vraag was naar ondersteuning voor gangbare formaten.

Subtitles echter is een ander verhaal, daar bedien je qua Xvids en andere formaten een veel beperktere doelgroep mee.
Als je dan moet kiezen tussen het in alle gevallen werkend krijgen van elk mogelijk formaat sub als feature of (eindelijk!) een los te bedienen slider cue in je video zodat je eindelijk kan doorspoelen in die AVI gaat er één het afleggen.

Devtijd kost geld en tijd. En zo'n feature komt pas in een RTM als ie ook echt werkt. Anders is het zonde van de tijd die ook aan een andere optie waar iedereen om vraagt te besteden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 22:34
Anoniem: 128916 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:20:
Ik vind de beta versie build 7048 echt goed werken! Lekker snel, sneller dan XP SP 3 bij mij.
Ik heb echter 1 probleem, ik heb geen geluid meer door mijn koptelefoon en 2.1 boxen...de ingebouwde boxen in de laptop doen het wel. Ik denk dat het een softwarematig probleem is, maar ik kan geen andere drivers vinden dan de standaard.

Specs:

Asus A6T-AP008B
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz 2x512KB L2 cache
2048 MB DDR-II Ram op 667 MHz
nVidia GeForce Go 7600 256MB (450 core/400 mem)

Ik gebruik nu de driver: High Definition Audio Device
Voor het geval je deze info nodig hebt..

Verder werkt Windows 7 echt fijn :) Heb de startbalk op automisch verdwijnen gezet ^^
Gewoon de Realtek HD Audio drivers voor Vista installeren, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128916

MarcoC schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:31:
[...]

Gewoon de Realtek HD Audio drivers voor Vista installeren, werkt perfect.
Bedankt man! Ik had al van alles geprobeerd, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hallo, ik heb zoals eerder gezegt de deamon tools pro geinstalleert, en derna deamon tools lite.. Maar ze willen niet werken. Iemand een oplossing? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-03 20:10
DJ-Visto schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:32:
Hallo, ik heb zoals eerder gezegt de deamon tools pro geinstalleert, en derna deamon tools lite.. Maar ze willen niet werken. Iemand een oplossing? :(
Probeer eens opnieuw op te starten, na een herstart werkte Daemon Tools Lite (4.30.3) bij mij wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233202

Heeft iemand al bluetooth werkend gekregen onder Windows 7, bij lukt het namelijk niet. Heb de drivers van geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

DJ-Visto schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:32:
ik kwam op ftd een Windows 7 versie tegen van deamontools. Er zweeft dus waarschijnlijk ook een speciale versie rond op t internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
DukeN schreef op donderdag 23 april 2009 @ 08:50:
[...]

ik kwam op ftd een Windows 7 versie tegen van deamontools. Er zweeft dus waarschijnlijk ook een speciale versie rond op t internet.
Zeker met die 'speciale versies' zou ik persoonlijk oppassen. Er zou wel eens meer in kunnen zitten dan Deamon Tools :P

By the way, volgens Neowin is de buildstring van de RC inderdaad 7100.0.winmain_win7rc.090421-1700 (dus build 7100) zoals al werd verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeN schreef op donderdag 23 april 2009 @ 08:50:
[...]

Dat is dezelfde als deze:
Bjorn89 in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:17

Gé Brander

MS SQL Server

EDIT schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:26:
[...]

Zeker met die 'speciale versies' zou ik persoonlijk oppassen. Er zou wel eens meer in kunnen zitten dan Deamon Tools :P

By the way, volgens Neowin is de buildstring van de RC inderdaad 7100.0.winmain_win7rc.090421-1700 (dus build 7100) zoals al werd verwacht.
Klopt inderdaad... ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

We zijn er dus! :)
Lekker op schema!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En? Veel veranderingen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:17

Gé Brander

MS SQL Server

Geen idee. Denk het niet. Als ik meer info heb zal ik het melden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:18:
[...]

Geen idee. Denk het niet. Als ik meer info heb zal ik het melden.
Het zou handig zijn als ze changelogs zouden publiceren zoals bij drivers meestal het geval is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Wanneer komt die versie uit? Anders ga ik 'm vandaag proberen binnen te halen.. Deamon tools pro sptd drive & derna lite werkt ook niet, ik ga het straks opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DJ-Visto schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:28:
Wanneer komt die versie uit? Anders ga ik 'm vandaag proberen binnen te halen..
5 mei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 60905 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:21:
[...]

Het zou handig zijn als ze changelogs zouden publiceren zoals bij drivers meestal het geval is :).
Denk alleen dat je bij een OS met een changelog wel een anderhalf uur zoet bent met lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[...]

Yess..had ik toch gelijk m.b.t. de Build :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

anandus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:30:
[...]
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\ ForegroundFlashCount

Of anders
ForegroundLockTimeout
Helaas, geen resultaat die hoek in :'(
nou ja.. moet ik er maar mee leren leven lijkt wel.. of ff wachten op de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

[...]

7106 was al eerder uit. Zouden ze een nieuwere build dan hebben hercompiled als 7100 ?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Erhnam schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:17:
[...]

7106 was al eerder uit. Zouden ze een nieuwere build dan hebben hercompiled als 7100 ?
Was 7106 geen hoax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:34
7106 was in ieder geval geen nieuwere build dan 707(7/1 ?) .
Of het een hoax was, geen idee !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[...]

De 707x builds waren RC branch..de 710x zijn RTM branch...710x zijn dus niet per definitie nieuwer/beter/met minder fouten dan de 7077 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:40
[...]

Ik denk dat je 7100 moet zien als het einde van de 7000-reeks en niet het begin van de 7100-reeks. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

TheVMaster schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:42:
[...]

De 707x builds waren RC branch..de 710x zijn RTM branch...710x zijn dus niet per definitie nieuwer/beter/met minder fouten dan de 7077 :+
Ja okee, maar build 7106 was al een tijdje uit: http://www.winsupersite.com/win7/win7_7106.asp

Wat ze vermoedelijk hebben gedaan dan is een 70XX (707x, 708x, enz) build gepakt en deze opnieuw gecompileerd als 7100.

De vermoedelijke RTM (71xx) branch zal dan wel weer wat verder zijn op het moment van schrijven (7120 bijvoorbeeld).

Als dit hierboven klopt dan zouden er dus twee 7100 builds moeten zijn. Een oudere uit de RTM branch en een op een later tijdstip gecompileerde nieuwere RC build uit de 70xx reeks.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
Erhnam schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:56:
[...]

Ja okee, maar build 7106 was al een tijdje uit: http://www.winsupersite.com/win7/win7_7106.asp

Wat ze vermoedelijk hebben gedaan dan is een 70XX (707x, 708x, enz) build gepakt en deze opnieuw gecompileerd als 7100.

De vermoedelijke RTM (71xx) branch zal dan wel weer wat verder zijn op het moment van schrijven (7120 bijvoorbeeld).

Als dit hierboven klopt dan zouden er dus twee 7100 builds moeten zijn. Een oudere uit de RTM branch en een op een later tijdstip gecompileerde nieuwere RC build uit de 70xx reeks.
De eerste build uit de RTM reeks is 7105 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erhnam schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:56:
[...]

7088 als je het uitrekent ;)
7106 staat gelijk aan 7076.

Heerlijk verwarrend zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik hoor net dat Microsoft Nederland een nieuwe Windows website heeft gelanceerd : www.windows.nl (was die niet al van Microsoft?) maareh...nog geen Windows 7 info :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:10
Anoniem: 233202 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 08:48:
Heeft iemand al bluetooth werkend gekregen onder Windows 7, bij lukt het namelijk niet. Heb de drivers van geprobeerd.
bij mij werkte de standaard drivers ook niet goed, hij herkend mijn headset wel, maar zodra je connect dan vind hij geen drivers. dus heb ik de bluesoleil drivers geinstalleerd en nu werkt het als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 09:40
Ze zullen wel een soort van "stable" branch hebben gemaakt (voor de uiteindelijke RTM versie) en daar hebben ze nu meuk van de ontwikkelbranche heen zitten mergen (de laatste unstable was 7077). Denk dat 7106 misschien het resultaat was van de merge. Of gewoon op het moment letterlijk een kopie.
in de unstable gaan ze nu vast nog wat zitten omhacken en misschien worden die veranderingen dan doorgevoerd naar de RTM branche, maar misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
TheVMaster schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:04:
Ik hoor net dat Microsoft Nederland een nieuwe Windows website heeft gelanceerd : www.windows.nl (was die niet al van Microsoft?) maareh...nog geen Windows 7 info :+
Staat wel info over Windows 7, linkt alleen naar de .com site en de al bekende info daar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Anoniem: 233202 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 08:48:
Deed het hier elke build sinds de beta out of the box. Ik zit nu op 7077 x64 en heb nog nooit een driver hoeven te installeren.

Mijn BT-dongle is een BlueSoleil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn ingebouwde bluetooth in mn laptop werkte nooit omdat ik geen drivers had en niet wist/te lui was om uit te zoeken wat er inzat. In win7 werkte het out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik zeg we kunnen verder in Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dusch :P

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 23-04-2009 16:48 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....