[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.227 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03
Bestla schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:36:

Wat nu dus probleemloos werkt : Firefox 3.0.5 en AVG 8 Free
Dat dacht ik eerst ook, totdat ik (grote) files over het netwerk ging kopieren naar m'n nieuwe NASje. Continu BSOD's op tdx.sys. Blijkt dat bijna alle virusscanners hier last van hebben op W7.
Na verwijderen van AVG8 (wat op zich al een pain is, lukte alleen in safe mode) geen problemen meer met kopieren over netwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 23-01-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:56
Gisteren ook maar W7 geinstalleerd. Installatie was snel en hij draait best wel lekker moet ik zeggen. Alleen jammer genoeg werkt AVG niet echt als ik het hier zo lees, wel even gekeken via de Microsoft website welke wel zou moeten werken, en daar staat AVG ook tussen alleen niet met z'n gratis editie :? Ze willen zeker mee liften op de populariteit van W7 nu.

Vraagje: Hebben jullie ook al wel eens gehad dat als je een programma via het kruisje rechts bovenin wil sluiten, dat W7 het programma niet sluit maar met de Feedback optie komt? Ik had dit gisteren met leech ftp. Via de startbalk is hij gewoon te sluiten, maar vreemd vond ik het wel. Vandaar nog maar eens testen en anders de feedback optie maar ook echt gebruiken he :P

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:56:
Hopelijk spelen ze het wel slim, en geven ze Vista-upgraders wat extra korting. Aangezien de snelle ontwikkeling van Windows 7 eigenlijk een synoniem is voor: "Sorry, Vista is inderdaad een flop".
heb je dan 300 op tafel gelegd? :X

tJa dit risico liep je dat kon je weten, maar je kan natuurlijk ook gewoon bij Vista blijven he, die support loopt echt nog wel jaartje of 7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TPbasMIE schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:35:
Gisteren ook maar W7 geinstalleerd. Installatie was snel en hij draait best wel lekker moet ik zeggen. Alleen jammer genoeg werkt AVG niet echt als ik het hier zo lees, wel even gekeken via de Microsoft website welke wel zou moeten werken, en daar staat AVG ook tussen alleen niet met z'n gratis editie :? Ze willen zeker mee liften op de populariteit van W7 nu.
AVG Free versie 8 draait op mijn laptop en desktop prima op Windows 7, nergens last van. Dus AVG beschuldigen van meeliften gaat niet echt als de normale versie ook gewoon werkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113066

jbbrans schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:26:
Duurt het bij anderen ook zo lang (10 - 20 seconden) voordat internet explorer is opgestart? (E8500 met 4GB ram) De rest van het systeem voelt wel snel aan.
Heb ik ook gehad, en opgelost door dit uit te vinken:
Tools -> Internet options -> Connections -> LAN settings -> Automatically detect settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
AVG 8 (free) draait hier ook zonder problemen. Net na het installeren kreeg ik ook een foutmelding (ik kon Resident Shield niet inschakelen) maar na herstarten was er geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Illegal_Alien schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:14:
Dont shoot me maar; ik mis het classic startmenu (Dus Windows 2000 stijl) Vind de nieuwe versie kwa bediening Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Niemand beveelt je om te upgraden van Windows 2000 ;)
Maar zoals vermeld is überhaupt het start menu gebruiken teveel gehannes, passé, outdated :P
Je kan wel iets maken wat erop lijkt (god mag weten waarom), óf je kan wennen aan dit veel betere en vooral snellere menu ;)
Voor de rest is het ene waanzinnig goed werkend geheel met hier en daar wat apparte dingetjes. (Waarom bureablad knop helemaal rechts?)
Ik weet niet, maar dan zet je er eentje links? :P

Besides, het is een beta. Misschien zit er in de RTM helemaal geen 'show desktop'? Of zit-ie links? Of rechts en links?

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 23-01-2009 12:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er in hemelsnaam beter aan het alle programma's gedeelte van het menu?? Je moet erop gaan staan en uurtje wachten voordat die openklapt, dan ga je er in en moet je klikken voordat daar een submap openslaat, lekker snel ja... Of je zegt me dat je het amper gebruikt, maar zeg dan niet dat het beter en sneller is. De rest van het startmenu is ook niet zo slecht, maar het ging me vooral om all programs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik hoopte dat die bureaublad knop de taakbalk uit het beeld kon laten sliden net als @ linux :P helaas haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131758

Het idee is om niet meer met de muis te werken, maar die ingebouwde zoekfunctie te gebruiken. Ik vond het startmenu in begin ook waardeloos. Maar als je de zoekfunctie gebruikt is het echt razendsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:45:
Wat is er in hemelsnaam beter aan het alle programma's gedeelte van het menu?? Je moet erop gaan staan en uurtje wachten voordat die openklapt, dan ga je er in en moet je klikken voordat daar een submap openslaat, lekker snel ja... Of je zegt me dat je het amper gebruikt, maar zeg dan niet dat het beter en sneller is. De rest van het startmenu is ook niet zo slecht, maar het ging me vooral om all programs.
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik reageer toch :P

Hét verschil met het Windows 2000 menu, is dat je daar ook nog eens opzij moet bewegen, en dat het menu buiten het menuveld schiet. Dus je moet je helemaal sufmuizen. als je een beetje lijst hebt moet je eerst naar de bovenkant van je monitor, dan nog een (of meerdere keren) naar rechts, en dan weer naar beneden.

Dan werkt het systeem van Vista/Win7 qua all programs een stuk sneller, dat is een kwestie van vertikaal muizen in een beperkt gebiedje.

Maar ik kom inderdaad nooit in het 'All programs'-gedeelte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

anandus schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:33:
[...]
Niemand beveelt je om te upgraden van Windows 2000 ;)
Maar zoals vermeld is überhaupt het start menu gebruiken teveel gehannes, passé, outdated :P
Je kan wel iets maken wat erop lijkt (god mag weten waarom), óf je kan wennen aan dit veel betere en vooral snellere menu ;)
[...]
Zit op Vista met de good old style classic startmenu die dus veel sneller is dan dit nieuwe ding. Hij is leuk, maar ik wil niet 80x klikken voordat ik uberhaupt een programma heb. (En starten via zoekvak: Back to MSDOS?)
[...]
Ik weet niet, maar dan zet je er eentje links? :P

Besides, het is een beta. Misschien zit er in de RTM helemaal geen 'show desktop'? Of zit-ie links? Of rechts en links?
Links Rechts geen flauw idee maar ding nodigt niet echt uit als "bureabladknop". Gelukkig kan je zelf nog wel creatief een "quickstart" menu maken :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Illegal_Alien schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:52:
[...]

Zit op Vista met de good old style classic startmenu die dus veel sneller is dan dit nieuwe ding. Hij is leuk, maar ik wil niet 80x klikken voordat ik uberhaupt een programma heb. (En starten via zoekvak: Back to MSDOS?)
Och, nee. Starten via zoekbalk is heel snel, probeer het maar uit :)
Beetje gejat van Leopard Tiger, maar dat boeit mij niet :P
En mijn 17 meestgebruikte programma's heb ik op mijn taakbalk, dus ik kom eigenlijk nooit in het startmenu, behalve voor het control panel.
Links Rechts geen flauw idee maar ding nodigt niet echt uit als "bureabladknop". Gelukkig kan je zelf nog wel creatief een "quickstart" menu maken :P.
Quickstart zit er wel ergens tussen, moet je maar even zoeken. Ze hebben hem gewoon als toolbar niet tussenstaan.

Maar persoonlijk zou ik gewoon dingen aan de taskbar pinnen dan een quick launch gebruiken. Met toolbars heb je geen jumplists.

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 23-01-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:45:
Eh...een uur wachten? Hier gaat het eigenlijk binnen een halve sec, maar nogmaals waarom gebruik je dat met de nieuwe mogelijkheden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:56
Tsurany schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:04:
[...]

AVG Free versie 8 draait op mijn laptop en desktop prima op Windows 7, nergens last van. Dus AVG beschuldigen van meeliften gaat niet echt als de normale versie ook gewoon werkt.
Daar heb je gelijk in, maar ik lees overal dat het veel problemen opleverd. Maar ik zie nu al dat in ieder geval 2 tweakers het probleemloos draaien, dus vanavond gaan we het testen :P

Maar mag ik het vreemd vinden dat de betaalde versies wel windows 7 als system requirement toegevoegd hebben staan en de free editie niet?

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Maverick schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:04:
[...]

7 is niet sneller ontwikkeld dan andere windows versies. Enkel Vista deed er wat langer over, de rest was allemaal 3 jaar na de vorige versie.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Het voelt mischien alleen erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
TPbasMIE schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:10:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar ik lees overal dat het veel problemen opleverd. Maar ik zie nu al dat in ieder geval 2 tweakers het probleemloos draaien, dus vanavond gaan we het testen :P
Zolang je maar geen grote bestanden over het netwerk verplaatst is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
TheVMaster schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:14:
[...]

Inderdaad, dus we hoeven ook niet te verwachten dat we ineens grote kortingen gaan krijgen bij de lancering van Windows 7 :+
We gaan bij de lancering van Windows 7 juist wel grote kortingen krijgen, heel grote zelfs.
Je moet alleen op de juiste plaats en de juiste moment ergens zijn...

Je weet wat ik bedoel... :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 09:38

FongWan

The Stormrider ...

Hallo, ook maar even een oordeel over de beta. Ik moet zeggen dat het best goed werkt. Bijna alle hardware van mijn 4 jaar oude Asus M6Ne laptop werd meteen herkend, of tijdens de Windows update. Ik werk er nu bijna de hele tijd in behalve wanneer ik mijn mobieltjes wil syncen, dat doe ik in XP aangezien ik geen outlook heb geinstalleerd in Win7.

Ik heb de volgende proggies in WIn7 draaien: FF3, Thunderbird, Skype 4 beta, msn messenger, avast, winamp, paintshop 7, office 2003. Alles werkt best aardig, al wil het af en toe nog wel eens vast lopen. Maar ja dat is dan ook een beta.

Dingen waar ik tegenaan ben gelopen met mijn overstap van XP naar Win7 zijn:
  • Libraries, moet dat echt ff uitvissen
  • Control panel, met name waar ik wat moet vinden
  • Driver van mijn 2200gb wireless kaart, uiteindelijk werkend gekregen door handmatig de XP drivers te gebruiken. Vista drivers werken niet.
  • Ati 9700M, gebruik nu de Win7 drivers die bij het updaten zijn geinstalleerd. Even uitvissen of ik de Omega drivers voor XP werkend kan krijgen of anders van Ati zelf.
  • Netwerk beheer, homegroup, sharen van files moet ik uitvissen. Heb daar nog niet goed naar zitten kijken.
  • Belangrijkste, ik zie dat mijn Pentium-M 1,7GHz (Dothan) geen speedstep gebruikt. Of dat ding werkt op 600MHz, of op 1,7GHz. Hij schaalt niet tussen die twee waarden. Ten minste, volgens thg_clock, een proggie wat real time je cpu speed meet. In XP zie ik namelijk wel mijn cpu speed varieren. In Win7 zie ik dus alleen of 600MHz of 1,7GHz. Dus dat wordt zoeken naar een oplossing hiervoor. Als iemand hier ook last van heeft en een oplossing hiervoor weet dan hoor ik dat graag.
  • Als laatste, geen enkele FN+f combinatie werkt of het aan en uitzetten van mijn display. Dus kan niet mijn display helderheid, geluid, wireless aanpassen.
Voor de rest heb ik ben ik best tevreden, vind het pinnen programma's aan de taskbar echt een uitkomst. Daarnaast werkt Win7 best soepel voor zover ik ermee heb zitten werken. Denk dat ik de overstap ga maken als ik alles goed werkend kan krijgen wanneer de final uitkomt en Vista oversla.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:02:
[...]

We gaan bij de lancering van Windows 7 juist wel grote kortingen krijgen, heel grote zelfs.
Je moet alleen op de juiste plaats en de juiste moment ergens zijn...

Je weet wat ik bedoel... :+
SSSTttttt :P Straks is er geen plek meer.......:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb t nu ook een paar dagen draaien op mn hoofdsysteem. Lekker vlot, geen al te vreemde issues dus ik ben redelijk enthousiast. Grootste voordeel is wel de nieuwe manier waarop Aero omgaat me openstaande vensters. Daar heb ik er altijd nogal wat van open staan en onder Vista wordt dat na nr 30 nogal laggy, vooral als je via RDP inlogged of uit de slaapstand kwam. Dat gaat nu allemaal vrij razendsnel, erg netjes.

Enige punt wat ik wel heb is dat de jumplist niet goed werkt; als ik mn pinned firefox icoontje aanklik zie ik normaal keurig een hele lijst met openstaande vensters. Log in remote in via RDP dan is die hele lijst leeg op 1 of 2 vensters na. Met alt-tab kan ik ze vervolgens nog wel weer terugvinden en openen en dan staan ze er wel weer bij, maar dat gaat nu dus nog niet lekker.

Ook vergeet hij soms de vensterinhoud bij de preview als je hoovered over de quicklist met vensters (wanneer alle andere vensters transparant worden) dan zie ik soms alleen een wit venster met het firefoxicoontje in t midden.

Heb maar eens een bugreportje gedaan, ben benieuwd wat ze er mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:22

RnB

Toch maar weer terug naar Windows 7. :P

De problemen die ik de vorige keer had met de 64bit versie, heb ik nu ook bij de 32bit versie, dan wel in mindere mate. Zware installaties duren nog steeds erg lang ivm Vista en bepaalde Lenovo programma's doen het niet, maar ach.. dat is nog te bezien.

Maar waar ik me nu wel steeds rot aan erger is deze fout:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2easdv4.png

Iedere keer als ik een setup download, krijg ik deze fout. Dit is verholpen na een restart, maar om mijn systeem nou telkens te restarten is natuurlijk van de zotte!
Goed, ik weet dat het een bèta is, maar ik heb nog niemand erover gehoord. Misschien maar een feedback verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
en als je eens naar een normale folder saved ipv naar je desktop (wat ik eerlijk gezegd altijd al een merkwaardige plaats heb gevonden om je downloads te plaatsen, dat terzijde) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:13:
Maar waar ik me nu wel steeds rot aan erger is deze fout:

[afbeelding]

Iedere keer als ik een setup download, krijg ik deze fout. Dit is verholpen na een restart, maar om mijn systeem nou telkens te restarten is natuurlijk van de zotte!
Goed, ik weet dat het een bèta is, maar ik heb nog niemand erover gehoord. Misschien maar een feedback verzenden?
Wat vreemd.
Dat is wel dezelfde user als waarmee je ingelogd bent?

Maar lijkt me een reportje waard, inderdaad.
sverzijl schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:25:
en als je eens naar een normale folder saved ipv naar je desktop (wat ik eerlijk gezegd altijd al een merkwaardige plaats heb gevonden om je downloads te plaatsen, dat terzijde) ?
Windows 7 plaatst downloads automatisch toch in Downloads?

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 23-01-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Bericht verplaatst naar nr. 6

[ Voor 88% gewijzigd door PaoloK op 23-01-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
anandus schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:25:
[...]
Wat vreemd.
Windows 7 plaatst downloads automatisch toch in Downloads?
Maar Mr Benschop niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ach, setups pleur ik na de installatie toch weg, dus vandaar. ;)
Maar ook in andere folders krijg ik deze fout. Zelfs in de daarvoor bestemde downloadsmap, dusja. Lijkt een soort probleem met userrights te zijn denk ik, aangezien ik die gedownloade setups zonder te restarten ook niet kan deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaoloK schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:27:
Even een zijdelings probleem. Je moet Windows 7 op een dvd branden. Ik heb toevallig geen DVD-R in huis, dus dacht ik, ik doe het met een dvd+RW. Die wordt voor opstarten niet herkent, lijkt het. Kan dat niet, met een dvd+rw of dvd-rw opstarten?
Misschien is-ie gewoon niet goed gebrand?
Je kan trouwens ook vanaf USB installeren, of vanaf je harde schijf :)
RnB schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:28:
Ach, setups pleur ik na de installatie toch weg, dus vandaar. ;)
Maar ook in andere folders krijg ik deze fout. Zelfs in de daarvoor bestemde downloadsmap, dusja. Lijkt een soort probleem met userrights te zijn denk ik, aangezien ik die gedownloade setups zonder te restarten ook niet kan deleten.
Heb je ergens iets veranderd in de rechten of mappen?

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 23-01-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
PaoloK schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:27:
Even een zijdelings probleem. Je moet Windows 7 op een dvd branden. Ik heb toevallig geen DVD-R in huis, dus dacht ik, ik doe het met een dvd+RW. Die wordt voor opstarten niet herkent, lijkt het. Kan dat niet, met een dvd+rw of dvd-rw opstarten?
Ik heb W7 middels een DVD+RW geinstalleerd, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

anandus schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:29:

[...]
Heb je ergens iets veranderd in de rechten of mappen?
Nope, niet dat ik weet iig..
Maar stel ik heb dat wel gedaan, dan zou het OS eigenlijk altijd deze fout moeten geven toch? En dat doet ie dus niet, hij geeft deze fout echt random. En dan in allerlei folders, niet alleen desktop.

Ohja nog iets.. Multitasken zit er niet echt in hè? Bij Windows 7. Het lijkt net alsof mijn SSD zich verslikt wanneer ik teveel dingen open heb staan. Bij Vista kon ik tegelijkertijd iets installeren en al mijn andere dingen doen. Hier valt ie gewoon stil..

[ Voor 24% gewijzigd door RnB op 23-01-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 12:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dankzij de guide "Windows 7 on asus EEEpc" heb ik nu de beta op mijn 4Gb CompactFlash kaartje (in IDE adapter) draaien :)
Systeem:
Via C7 1,5Ghz
1Gb RAM (533Mhz DDR2)
Video/audio onboard

Eerste indruk is soepel, erg soepel. Veel sneller dan ik had verwacht en ongeveer on par met Windows XP.

Van het weekend eens stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RnB schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:34:

Ohja nog iets.. Multitasken zit er niet echt in hè? Bij Windows 7. Het lijkt net alsof mijn SSD zich verslikt wanneer ik teveel dingen open heb staan. Bij Vista kon ik tegelijkertijd iets installeren en al mijn andere dingen doen. Hier valt ie gewoon stil..
Er is redelijk wat discussie inmiddels op het E7 blog over SSD's en Write Caching.
Ik zou daar m'n licht eens opsteken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Maar stel ik heb dat wel gedaan, dan zou het OS eigenlijk altijd deze fout moeten geven toch? En dat doet ie dus niet, hij geeft deze fout echt random. En dan in allerlei folders, niet alleen desktop.
Nee, daar heb je gelijk in, dat zou zo niet moeten.
Ohja nog iets.. Multitasken zit er niet echt in hè? Bij Windows 7. Het lijkt net alsof mijn SSD zich verslikt wanneer ik teveel dingen open heb staan. Bij Vista kon ik tegelijkertijd iets installeren en al mijn andere dingen doen. Hier valt ie gewoon stil.
Multitasken gaat prima hier (haast tot het obscene af :+ ), misschien inderdaad, zoals hierboven gezegd wordt, ligt het aan je SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

alt-92 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Er is redelijk wat discussie inmiddels op het E7 blog over SSD's en Write Caching.
Ik zou daar m'n licht eens opsteken :)
Goed, ik heb gezocht en gelezen, ctrl+f met ssd of write cache, maar ik kan het niet vinden. Zou je misschien de link willen geven? Ik neem wel aan dat het de blog.msdn.com/e7 is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
(Ook al op nr. 5 geplaatst, maar zag pas daarna dat er een nr. 6 was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 12:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

PaoloK schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:58:
(Ook al op nr. 5 geplaatst, maar zag pas daarna dat er een nr. 6 was)
Mijn DVD+RW deed het vlekkeloosch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Thrackan schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:04:
[...]

Mijn DVD+RW deed het vlekkeloosch...
Same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 21:58
Goedendag, Er is iets grondig mis met windows7
Ik draai het nu al een tijdje en speel altijd graag het spelletje dammen op windows, Ik kom van windows XP af en daar won ik altijd. Nu probeer ik te dammen op windows 7. Dit lukt nog wel, maar tijdens het spelletje loopt de server steeds vast. En krijg ik en de tegenstander ruzie over wie er aan de beurt is. Bij mij staat er ''uw tegenstander is aan de beurt'', terwijl de tegenstander precies hetzelfde te zien krijgt. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Siete schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:28:
Ik draai het nu al een tijdje en speel altijd graag het spelletje dammen op windows, Ik kom van windows XP af en daar won ik altijd. Nu probeer ik te dammen op windows 7. Dit lukt nog wel, maar tijdens het spelletje loopt de server steeds vast. En krijg ik en de tegenstander ruzie over wie er aan de beurt is. Bij mij staat er ''uw tegenstander is aan de beurt'', terwijl de tegenstander precies hetzelfde te zien krijgt. Hoe los ik dit op?
Nogal simpel, meld een bug, daar is het een beta voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Siete schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:28:
Wauw.
Eén spelletje doet het niet en gelijk is heel Windows niet goed ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
[...]

Hmm, volgens mij zit er toch nog steeds iets mis bij jou, met drivers, of met je SSD.
Want ik kan niet zeggen dat multitasking niet echt werkt... :p

Heb na een cleane installatie van Windows 7 eerst ongeveer 60 executables opnieuw binnengehaald, en die daarna allemaal tegelijk gedraaid. Ondertussen Adobe Flash Player ActiveX installeren, browsen op internet (FireFox en IE tegelijk) mail configureren, en updates installeren.

OK, dat is wel erg extreem (zoals alles wat ik eigenlijk doe op computers...) maar je kan niet zeggen dat ik geen gebruik heb gemaakt van multitasking :+

Probeer anders een Write Caching in te schakelen, dat hielp bij sommigen voor de Prestatie Index.
alt-92 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:44:
[...]

Wauw.
Dat heb ik ook verteld aan de schrijver van het artikel over Windows 7 in De Morgen (Belgische krant).
Die trok namelijk doodleuk volgende conclusie:

"Windows 7 zit nog vol met programmeerfouten. Het hele systeem crashte toen ondertekende het spel Minesweeper startte."

Onmiddelijk mail gestuurd dat het waarschijnlijk eerder aan brakke drivers ligt dan aan Windows 7, dat er iets bestond als Taakbeheer, en dat er gigantische knoppen met Send Feedback bestaan :p ...

Ik denk dat ze op de redactie van de De Morgen veel met OS X werken, gezien de rest van het artikel :P

[ Voor 23% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-01-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:09
Goed nieuws voor de 64-bit gebruikers: Winamp 5.55 Full Beta 2345 werkt nu wel onder Windows 7 !
Link: http://www.filehippo.com/download_winamp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Laatst online: 12-05 21:58
alt-92 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:44:
[...]

Wauw.
Hahah het was niet helemaal serieus bedoeld, maar ik baal er wel van. Heb het namelijk nu weer. Hij zegt dat ik aan de beurt ben terwijl hij aan de beurt is. Ik ga Feedbacken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 17:34

djbarney

XBL: DeejayBarney

Chills schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:41:
Goed nieuws voor de 64-bit gebruikers: Winamp 5.55 Full Beta 2345 werkt nu wel onder Windows 7 !
Link: http://www.filehippo.com/download_winamp/
Is dit een speciale 64bit versie? Want anders zou ik niet weten waarom Winamp niet zou werken. Ik heb hier namelijk Winamp 5.541 x86 prima draaiend op een 64bit Win7B1. Zonder poespas, gewoon normaal geinstalleerd en eigenlijk net zo goed stabiel als ik hem onder vista of xp had (ook onder 32bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Zow de oude bak ook maar es opgetuigd met Windows 7 beta.
De hardware is niet echt Win7 'approved' maar ik ben benieuwd of Win7 beter draait dan Vista (destijds de 32 bit beta op deze bak gehad)

hardware:
Asus P4V800D-X (Via chipset)
1 GB DDR
onboard ADI 1888 sound (uit, werkt niet zie verder op)
onboard Realtek Gbit nic
Asus GF4400 AGP
SB Audigy
80 GB Seagate S-ATA HDD
LG Combi DVD reader/CD writer

Install, uit de doos ondersteuning.
Pak hem beet 30 min post boot een werkende Win7 install, netjes. Jammer genoeg geen geluid (Via AC97 snd update error :( ) en slechts 1024x768 op de GF4 (generic video card). De GF4 vervolgens werkend gekregen mbv de Win XP drivers (93.81), jammer genoeg geen Vista 32 bit driver voor handen.
De onboard ADI 1888 werkt eveneens niet, wel een software update vlgs WinUpdate, maar deze blijft in een error volharden (MS feedback). Oplossing, onboard uit, pc uit, SB Audigy erin, reboot en afwachten. Win7 biedt natieve ondersteuning voor de Audigy als t om geluid gaat (FireWire is OHCI compliant, dus geen probleem), gameport blijft jammer genoeg een probleem, geen driver (MS feedback). Zo ver nog niet zo slechts voor die handvol oude meuk die grotendeels niet op de WHCL voor Win7 is te vinden.

Software install.
Firefox 3.0.5, install geen probleem, werkt ok
WinAmp 5.541 32 bit, install geen probleem, wel een maartje, zo nu en dan gesis en gekraak bij t afspelen van mp3's (onafhankelijk van bitrate van mp3). Met de bijgeleverde WM jammer genoeg dezelfde problemen, dus toch een driver probleem? (of t bekende Via IRQ conflict dat ze al jaren achtervolgt :? )
HWMonitor 1.13.0 install geen probleem, werkt probleemloos en temps kloppen met bios waarden.
VLC 0.9.8a install geen probleem, werkt jammer genoeg niet :o . Een .avi/.mkv drag n drop eindigt in een BSOD van de nv4mini :( . Dit komt vrijwel zeker door de XP driver, enige oplossing is verder zoeken voor een beter werkende driver. Het draaien van de 'system rating test' geeft trouwens dezelfde BSOD, het probleem is dus waarschijnlijk uit de hoek van overlay of framebuffering.

Overall.
Niks mis mee, gezien de leeftijd van de meuk wel wat problemen te verwachten ook Vista had zo zijn probleempjes in t begin op deze hardware. De gevoelsnelheid is beter dan met Vista. De oppervlakte is wel even wennen en er zijn wat eigenaardigheden, maar daar wen je wel aan.

Voor meer gebruiksgemak zou een low end AMD setup (4850 BE ,780G, 2 BB DDR2 met evt. en ATI3xxx kaartje leuk zijn, maar ben er nog niet uit of ik daar nu centen aan ga spenderen of beter op de 'gold' kan wachten

Volgende hordes.
CS3/4 >:) en zien of firewire videocapturing wil draaien.
OF2007, niets spannends maar wel nodig.
en een handvol andere tools/software.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-04 14:57
Dit is een mooi compliment dacht ik zo.

Ubuntu-baas vindt Windows 7 'geweldig'

http://webwereld.nl/artic...windows-7--geweldig-.html

bron: http://www.theregister.co...2/shuttleworth_windows_7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:09
djbarney schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:40:
Is dit een speciale 64bit versie? Want anders zou ik niet weten waarom Winamp niet zou werken. Ik heb hier namelijk Winamp 5.541 x86 prima draaiend op een 64bit Win7B1.
Dit is geen speciale 64-bit versie, ik weet alleen dat de vorige versie bij mij totaal niet wou installeren en deze beta wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 17:34

djbarney

XBL: DeejayBarney

Alright Chills, ik heb nu inderdaad deze nieuwere versie ook draaien (ben nu toch met win 7 aan het beta-draaien, dus waarom ook niet eigenlijk ;)) Tot nog toe niets geks tegengekomen, en de toevoeging van de playlistview in de standaard meegeleverde bento skin is nog prima bruikbaar ook. Al met al, dank voor de melding =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Petervanakelyen schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:11:
[...]

Hmm, volgens mij zit er toch nog steeds iets mis bij jou, met drivers, of met je SSD.
Want ik kan niet zeggen dat multitasking niet echt werkt... :p

Heb na een cleane installatie van Windows 7 eerst ongeveer 60 executables opnieuw binnengehaald, en die daarna allemaal tegelijk gedraaid. Ondertussen Adobe Flash Player ActiveX installeren, browsen op internet (FireFox en IE tegelijk) mail configureren, en updates installeren.

OK, dat is wel erg extreem (zoals alles wat ik eigenlijk doe op computers...) maar je kan niet zeggen dat ik geen gebruik heb gemaakt van multitasking :+

Probeer anders een Write Caching in te schakelen, dat hielp bij sommigen voor de Prestatie Index.
Hm ja, ik weet het ook niet. Ik heb al vanalles geprobeerd, inclusief write caching uitzetten, write caching stond automatisch al aan namelijk. ;)

Dat multitasking verhaal van jou kan ik dus ook in Vista doen, 3 installaties tegelijk en nog vloeiend kunnen internetten en muziek kunnen luisteren. Nu met Windows 7 moet ik mijn laptop niet aanraken, wanneer ik met één ding bezig ben, want anders doet ie het niet meer. :P

Heel erg jammer dit, maargoed, het is een bèta versie hè. Ik ben ondertussen net weer klaar met het inrichten van Vista en ben toch blij dat ik weer terug ben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:43

jbbrans

Anoniem: 113066 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:22:
[...]

Heb ik ook gehad, en opgelost door dit uit te vinken:
Tools -> Internet options -> Connections -> LAN settings -> Automatically detect settings
Bedankt, dat heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb het net ook geinstalleerd, denk laat ik het eens proberen. Dus vista ultimate eraf en Windows 7 ultimate er op. En ik moet zeggen dat ik er een erg goed gevoel over heb nu al en het staat er pas net op. Dingen werken nu eindelijk zoals ik ze voor ogen had. Ik heb nooit verder problemen met Vista gehad dus ik zal dat verder niet afkraken of wat dan ook maar dit is wel zoals ik vista verwacht had.. Maar goed ik ga er nog wel even mee stoeien. Me mediaplayer (mediamonkey) werkt gewoon en gamen doe ik niet echt meer op me pc dus kans is best groot dat het blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Pantagruel schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:01:
Zow de oude bak ook maar es opgetuigd met Windows 7 beta.
De hardware is niet echt Win7 'approved' maar ik ben benieuwd of Win7 beter draait dan Vista (destijds de 32 bit beta op deze bak gehad)

hardware:
Asus P4V800D-X (Via chipset)
1 GB DDR
onboard ADI 1888 sound (uit, werkt niet zie verder op)
onboard Realtek Gbit nic
Asus GF4400 AGP
SB Audigy
80 GB Seagate S-ATA HDD
LG Combi DVD reader/CD writer

Install, uit de doos ondersteuning.
Pak hem beet 30 min post boot een werkende Win7 install, netjes. Jammer genoeg geen geluid (Via AC97 snd update error :( ) en slechts 1024x768 op de GF4 (generic video card). De GF4 vervolgens werkend gekregen mbv de Win XP drivers (93.81), jammer genoeg geen Vista 32 bit driver voor handen.
De onboard ADI 1888 werkt eveneens niet, wel een software update vlgs WinUpdate, maar deze blijft in een error volharden (MS feedback). Oplossing, onboard uit, pc uit, SB Audigy erin, reboot en afwachten. Win7 biedt natieve ondersteuning voor de Audigy als t om geluid gaat (FireWire is OHCI compliant, dus geen probleem), gameport blijft jammer genoeg een probleem, geen driver (MS feedback). Zo ver nog niet zo slechts voor die handvol oude meuk die grotendeels niet op de WHCL voor Win7 is te vinden.

Software install.
Firefox 3.0.5, install geen probleem, werkt ok
WinAmp 5.541 32 bit, install geen probleem, wel een maartje, zo nu en dan gesis en gekraak bij t afspelen van mp3's (onafhankelijk van bitrate van mp3). Met de bijgeleverde WM jammer genoeg dezelfde problemen, dus toch een driver probleem? (of t bekende Via IRQ conflict dat ze al jaren achtervolgt :? )
HWMonitor 1.13.0 install geen probleem, werkt probleemloos en temps kloppen met bios waarden.
VLC 0.9.8a install geen probleem, werkt jammer genoeg niet :o . Een .avi/.mkv drag n drop eindigt in een BSOD van de nv4mini :( . Dit komt vrijwel zeker door de XP driver, enige oplossing is verder zoeken voor een beter werkende driver. Het draaien van de 'system rating test' geeft trouwens dezelfde BSOD, het probleem is dus waarschijnlijk uit de hoek van overlay of framebuffering.

Overall.
Niks mis mee, gezien de leeftijd van de meuk wel wat problemen te verwachten ook Vista had zo zijn probleempjes in t begin op deze hardware. De gevoelsnelheid is beter dan met Vista. De oppervlakte is wel even wennen en er zijn wat eigenaardigheden, maar daar wen je wel aan.

Voor meer gebruiksgemak zou een low end AMD setup (4850 BE ,780G, 2 BB DDR2 met evt. en ATI3xxx kaartje leuk zijn, maar ben er nog niet uit of ik daar nu centen aan ga spenderen of beter op de 'gold' kan wachten

Volgende hordes.
CS3/4 >:) en zien of firewire videocapturing wil draaien.
OF2007, niets spannends maar wel nodig.
en een handvol andere tools/software.
toon volledige bericht
Ik heb voor mijn Nvidia GeForce 2 MX ook de Windows XP driver geïnstalleerd, wegens gebrek aan beter.
En ik heb exact hetzelfde probleem als jij.

Telkens ik iets met DirectX doe, ploft hij er een BSOD uit :)
Blijkbaar werken de Nvidia XP drivers alleen goed als je geen DirectX dingen gebruikt.

Heb er nu een GeForce 7600GS inzitten, en die werkt prima, zelfs voor Aero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 15:54
Hmmm, moet nog steeds 1 GB meer geheugen hallen, maar kom er niet aan toe Pffff :--)
Anders stond Win 7 allang weer te draaien hier.....

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 24-01-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Waar krijg ik de één-klik (ipv. 2) voor het openen van programma's aan de praat?

Probleem van dvd-rw opgelost door dvd-r te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57485

Wat vinden jullie eigenlijk de grootste voordelen van Windows 7 ten opzichte van Windows Vista?

Heb Windows 7 ook geïnstalleerd (naast Vista Ultimate), maar kan nou niet zeggen dat ik de verschillen geweldig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 57485 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:38:
Wat vinden jullie eigenlijk de grootste voordelen van Windows 7 ten opzichte van Windows Vista?

Heb Windows 7 ook geïnstalleerd (naast Vista Ultimate), maar kan nou niet zeggen dat ik de verschillen geweldig vind.
Geef een reviewer Vista met een andere naam, en ze vinden het ook geweldig :) Veel mensen die 7 geweldig vonden, hebben Vista nooit geprobeerd, of na een dag verwijderd. Het is blijkbaar niet cool om te zeggen dat Vista gewoon een goed systeem is.

Moet je eens op de FP kijken bij een Vista bericht, 90% van de reacties is negatief, maar een groot deel daarvan is van horen zeggen of klopt gewoon niet.

Ik denk dat het vooral de bedoeling is om XP mensen over te krijgen naar 7.

Overigens word mijn Samsung SSD in mijn laptop veel beter gebruikt door 7, dus dat is in ieder geval een goed punt :) Verder heb ik wel het idee dat het "soepeler" werkt, maar dat is volledig subjectief.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 24-01-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 11:43
PWM schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:57:
[...]

Geef een reviewer Vista met een andere naam, en ze vinden het ook geweldig :) Veel mensen die 7 geweldig vonden, hebben Vista nooit geprobeerd, of na een dag verwijderd. Het is blijkbaar niet cool om te zeggen dat Vista gewoon een goed systeem is.

Moet je eens op de FP kijken bij een Vista bericht, 90% van de reacties is negatief, maar een groot deel daarvan is van horen zeggen of klopt gewoon niet.

Ik denk dat het vooral de bedoeling is om XP mensen over te krijgen naar 7.

Overigens word mijn Samsung SSD in mijn laptop veel beter gebruikt door 7, dus dat is in ieder geval een goed punt :) Verder heb ik wel het idee dat het "soepeler" werkt, maar dat is volledig subjectief.
Beetje kort door de bocht vind je niet ? Ik heb beide versies van Windows installed op dezelfde hardware en Windows 7 zoeft Vista toch echt voorbij in performance.

Ik zal vandaag nog eens verder kijken of ik nog plus punten kan vinden voor 7 tov vista. 1 ding is wel duidelijk, laptops gaan er weer op vooruit met Windows 7, betere snelheid + batterij gaat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 08-05 19:28
Vanmorgen had ik het weer. tv in of uit standby is geen probleem. Maar o wee als de tv in dezefde kamer uit is gezet (powerknop) en je doet hem aan dan start de pc ook meteen op vanuit standy.

Zou toch wel eens willen weten hoe ik dat uit kan zetten. Net alsof er een wake up signaal over de 220 lijn loopt.

Overigens komt hij ook uit standby als ik mijn Zen mp3 speler in of uit plug via de usb.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Petervanakelyen schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:41:
[...]

Ik heb voor mijn Nvidia GeForce 2 MX ook de Windows XP driver geïnstalleerd, wegens gebrek aan beter.
En ik heb exact hetzelfde probleem als jij.

Telkens ik iets met DirectX doe, ploft hij er een BSOD uit :)
Blijkbaar werken de Nvidia XP drivers alleen goed als je geen DirectX dingen gebruikt.

Heb er nu een GeForce 7600GS inzitten, en die werkt prima, zelfs voor Aero.
Yup bevestigd dus.
Een andere recentere AGP kaart is een mogelijkheid (Ati2400/NV6200 ca €40 a €50) maar ik denk dat ik dat liever in een zwaardere kaart voor de game bak gebruik (of een geheel nieuwe bak als beta pc).
'T moederbord heeft welleswaar ook een PCI-e slot, maar dat is kommer en kwel omdat deze enkel 4x ondersteund.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

* Sjah fluistert iets van tjonge ...lappie...patser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
8)7

Weet iemand trouwens toevallig of MS plannen heeft om homegroups ook in de vroeger windows versies te introduceren dmv een patch?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 21:54
ErikRo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:20:
Vanmorgen had ik het weer. tv in of uit standby is geen probleem. Maar o wee als de tv in dezefde kamer uit is gezet (powerknop) en je doet hem aan dan start de pc ook meteen op vanuit standy.

Zou toch wel eens willen weten hoe ik dat uit kan zetten. Net alsof er een wake up signaal over de 220 lijn loopt.

Overigens komt hij ook uit standby als ik mijn Zen mp3 speler in of uit plug via de usb.
in apparaatbeheer kan je voor alle apparaten instellen of ze het systeem uit een stand-by mogen halen. Misschien is hier nog iets in te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ach :P nu hoef ik het tenminste niet te zeggen :+
Weet iemand trouwens toevallig of MS plannen heeft om homegroups ook in de vroeger windows versies te introduceren dmv een patch?
Dat doe je niet even met een patch.

Het betekent namelijk dat je een bestaande functionaliteit die al in gebruik is met een update overhoop gaat gooien, of een compleet nieuwe functionaliteit gaat backporten.

Met alle risico's vandien.

Voor XP kun je dat sowieso schudden (geen nieuwe functionaliteit meer in een OS wat binnenkort voor de zoveelste keer EOL wordt verklaard), en het is een nogal gevaarlijk iets om even tussendoor te introduceren.

De enige momenten dat je essentiele functionaliteit kan wijzigen op die manier is met een SP, en het zit bij mijn weten niet in de SP2 Beta voor Vista/2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
hellboy123 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:50:
[...]

in apparaatbeheer kan je voor alle apparaten instellen of ze het systeem uit een stand-by mogen halen. Misschien is hier nog iets in te vinden?
Nee ik heb alles al uitgevinkt wat de pc vroeger en dat was nogal wat :) uit slaapstand haalde, standaard staat alles aan, muis, keybo, lan.
Maar stopcontact heb ik er nog niet tussen zien staan. :+

usb (zen) heeft die opties trouwnes niet staan. dus daar moet ik nog even mee leren leven maar zo vaak gebeurt het niet alleen voor opladen.

Hij blijft leuk 8) wantvolgens mij ben ik de enige met dit probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 24-01-2009 14:52 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
hellboy123 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:50:
[...]

Wat ook wel nuttig kan zijn is de output van volgende twee commando's eens te bekijken en eventueel hier te dumpen, en ook eens kijken in de juiste log (Update: Zie de volgende post) in de event viewer of daar iets staat:
code:
1
2
powercfg -devicequery wake_armed
powercfg -lastwake

Anders reporten bij Microsoft en NVIDIA/ATI. ;)

Update: Stopcontact kan dit probleem niet veroorzaken, of je zit met een beschadigde voeding die zijn eigen wil krijgt bij een stroompiek. Zo heb ik ooit al eens de functionaliteit gehad om met de lichtknop van mijn kamer mijn computer opnieuw te starten. 8)7

Om even in hetzelfde onderwerp voort te gaan, als ik mijn laptop in slaapstand doe en daarna zet ik hem weer op dan blijft mijn scherm zwart en dan kan ik verder totaal niets doen buiten het herstarten via de power knop. Er is hier een uitzondering op, als ik tijdens het inloggen of daarvoor slaapstand gebruik dan heb ik hier geen last van, het is dus bij het starten van de een of andere applicatie dat dit gebeurd.

Iemand hier ervaring mee? Ik ga binnenkort al wel eens proberen om op te starten in diagnostische modus.
(Kan ik ook meteen eens zien hoe snel Windows 7 dan start. :P)

[ Voor 44% gewijzigd door TaraWij op 24-01-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Of in je system event log kijken naar source `power troubleshooter'. Bij mij staat daar keurig wat het ontwaken veroorzaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ok ik moet nu echt weg en ben er vanavond pas weer. Ik heb ooit die log files ergens zien staan in het begin. Maar nu zie ik ze nergens ook niet met die windows zoekfunctie.

Ook het " uitvoeren" commando of dosbox zoek ik me een ongeluk naar. His toch wat anders sinds ZP.

Als iemand die nog even kan aanwijzen dan zal ik vanavond of morgen de resultaten posten.

log gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 24-01-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 21:54
TaraWij schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:58:
Om even in hetzelfde onderwerp voort te gaan, als ik mijn laptop in slaapstand doe en daarna zet ik hem weer op dan blijft mijn scherm zwart en dan kan ik verder totaal niets doen buiten het herstarten via de power knop. Er is hier een uitzondering op, als ik tijdens het inloggen of daarvoor slaapstand gebruik dan heb ik hier geen last van, het is dus bij het starten van de een of andere applicatie dat dit gebeurd.

Iemand hier ervaring mee? Ik ga binnenkort al wel eens proberen om op te starten in diagnostische modus.
(Kan ik ook meteen eens zien hoe snel Windows 7 dan start. :P)
heb ik ook vaak, meestal helpt het om nogmaals de laptop in standby te zetten(via toetsencombinatie). De volgende keer ontwaken werkt dan zo goed als altijd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Bij mij lukt dat zelfs niet. :'(

Vanavond eens enkele malen experimenteren, misschien dat ik het ook eens probeer te tracen met xperf, alleen heb ik geen idee of ik van die trace dan nog wel iets te zien ga krijgen. Verder komt uit die trace waarschijnlijk niet zoveel resultaat... Live debuggen via een andere computer is ook niet zo'n optie, en met windbg ben ik nog niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186984

Middag allen.

Ik heb deze week ook Windows7 geïnstalleerd, werkt op zich wel lekker. Waar ik alleen wel tegenaan loop met enige regelmaat, vandaar de reply hier ook, is dat als er een proces vastloopt dat mijn HHD's ineens heel raar reageren.

Voorbeeld:
Ben bezig met firefox, deze loopt vast/hangt/of crashed. Via de Task Manager kan ik firefox.exe met geen mogelijkheid meer afschieten (vind ik sowieso al een beetje vaag dat dat niet lukt). Gevolg hiervan is dan, dat als je naar " Computer" gaat en een van je HDD's wilt openen dat deze gewoon niet willen openen. Via uitvoeren -> C:\ opent Windows ze dan weer wel.

Dit is me al een paar keer gebeurt, niet alleen als Firefox ineens ging hangen maar ook met een Explorer crash of skype die ineens niet meer werkte.

Enige oplossing is dan echt een harde reset op je bak, want een restart van Windows werkt dan ook al vaak niet meer.

Meer mensen dit meegemaakt?
Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
ErikRo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:28:
Ok ik moet nu echt weg en ben er vanavond pas weer. Ik heb ooit die log files ergens zien staan in het begin. Maar nu zie ik ze nergens ook niet met die windows zoekfunctie.

Ook het " uitvoeren" commando of dosbox zoek ik me een ongeluk naar. His toch wat anders sinds ZP.

Als iemand die nog even kan aanwijzen dan zal ik vanavond of morgen de resultaten posten.
Uitvoeren: Windows + R (Hier voer je best 'cmd' uit, ten minste als je de resultaten van je commando's wil lezen)

In het start menu staat onder Accesoires de 'Command Prompt',
naar deze laatste naam kan je overigens ook zoeken. 'Com' typen zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Update: Oeps, dubbele post. 8)7
Anoniem: 186984 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:47:
Ik heb deze week ook Windows7 geïnstalleerd, werkt op zich wel lekker. Waar ik alleen wel tegenaan loop met enige regelmaat, vandaar de reply hier ook, is dat als er een proces vastloopt dat mijn HHD's ineens heel raar reageren.

Voorbeeld:
...

Meer mensen dit meegemaakt?
De mensen groeten hoeft niet perse, toch vriendelijk dat je er wel aan denkt.

Dit probleem heb ik ook zelden (de laatste tijd minder, vermoed dat het waarschijnlijk die SQM Client was),
nu niet dat het me ergert, het is ten slotte nog een beta.

Heb je al volledig geupdate, heb je verder de wijziging voor SQM Client al doorgevoerd?
Klik verder niet gewoon op Cancel als iets crasht of als je Firefox/Explorer process probeert te annuleren, maar laat het venster in kwestie het probleem analyzeren en opsturen. Wie weet is er al een oplossing voor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vandaag van Windows 7 64bit naar de 32bit overgestapt. 64bit blijft toch nog wat issues houden, met name richting de missende openGL bij de ati drivers, creative drivers en 64/32bit codec issues. Kale installatie, drivers erop en alles draait opeens wel :) MKV's out of the box, eindelijk weer 5.1 geluid maar vreemdgenoeg opeens wel een stukje hardware (SM buscontroller) die windows niet herkent.

Heb nu de afgelopen dagen bijna elke dag wel stuk of 20-30 feedbacks gestuurd, ze zullen blij met me zijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:38
SinergyX schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:54:
Vandaag van Windows 7 64bit naar de 32bit overgestapt. 64bit blijft toch nog wat issues houden, met name richting de missende openGL bij de ati drivers, creative drivers en 64/32bit codec issues. Kale installatie, drivers erop en alles draait opeens wel :) MKV's out of the box, eindelijk weer 5.1 geluid maar vreemdgenoeg opeens wel een stukje hardware (SM buscontroller) die windows niet herkent.

Heb nu de afgelopen dagen bijna elke dag wel stuk of 20-30 feedbacks gestuurd, ze zullen blij met me zijn :P
Had net hetzelfde probleem toen ik Windows 7 64bit installeerde! :)
En hier is de oplossing daarvoor: http://www.sevenforums.co...oller-missing-driver.html
> linkje in de 3de post.

(btw, is goed Windows 7 forum hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach natuurlijk, mijn raid controller :D

Nu ik uurtje aan het testen ben, 32bit voelt een enorm stuk 'trager' dan mijn 64bit. Net die zipfile van de ICH9 gedownload (765kb ofzo?) en staat vrolijk een 20-30sec 'verifying', ook het kopieren uit dat zip bestand lijkt alsof er 100den MB's worden overgekopieerd (trage voorgangsbalk).

edit, zoals dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DSdkGbDKjTytst6GLS0LuI6d/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2009 16:25 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is er trouwens een mogelijkheid om een wachtwoord in te stellen voor je account, maar dat je die enkel in hoeft te voeren als je uitgelogt bent?
Dus dat wanneer ik mijn computer uit sleep en hibernate haal, of opstart, ik geen wachtwoord hoef in te voeren om in Windows te komen maar dat zodra ik de computer lock via ctrl-alt-del ik dat wel moet doen?

En hoe krijg ik de taakbalk weer in de default kleur? Ik meld me af en weer aan en nu is hij licht baby blauw ipv de normale echt blauwe kleur.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 24-01-2009 16:43 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hoe merk jij dit? En heb je daarvoor iets speciaals ingesteld? Mijn Mtron wordt namelijk helemaal niet optimaal gebruikt in Windows 7. Vista is honderdduizend keer soepeler dan Windows 7 en dan vooral met multitasking en installaties.
Tsurany schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:39:
Is er trouwens een mogelijkheid om een wachtwoord in te stellen voor je account, maar dat je die enkel in hoeft te voeren als je uitgelogt bent?
Dus dat wanneer ik mijn computer uit sleep en hibernate haal, of opstart, ik geen wachtwoord hoef in te voeren om in Windows te komen maar dat zodra ik de computer lock via ctrl-alt-del ik dat wel moet doen?

En hoe krijg ik de taakbalk weer in de default kleur? Ik meld me af en weer aan en nu is hij licht baby blauw ipv de normale echt blauwe kleur.
Voor de eerste vraag moet je even kijken bij advanced power options, als het goed is staat daar iets in over wanneer je een password wil instellen.

Voor de tweede moet je kijken bij appearance. Waarschijnlijk heb je per ongeluk een theme ingesteld, waardoor de taakbalk ook een andere kleur krijgt. :)

[ Voor 45% gewijzigd door RnB op 24-01-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RnB schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:40:
Voor de eerste vraag moet je even kijken bij advanced power options, als het goed is staat daar iets in over wanneer je een password wil instellen.

Voor de tweede moet je kijken bij appearance. Waarschijnlijk heb je per ongeluk een theme ingesteld, waardoor de taakbalk ook een andere kleur krijgt. :)
Voor de eerste zal ik eens kijken straks, die tweede heb ik opgelost. Aero stond uit en ging aan toen ik Media Player Classic afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Op Torrent is Build 7025 te vinden (32 Bit)
Ik weetnie of dit een grapjurk is maar er zijn wel wat screenies te vinden:

http://www.blogsdna.com/2...25-screenshots-leaked.htm

Torrent is hier (als dat mag) :

Wat denk je zelf?

Over circa 4 uurtjes weet ik of ut echt is..

BTW ie8 zou RC1 zijn hierin.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 24-01-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb nog steeds een complete freeze (Scherm bevriest, toetsenbord reageerd niet meer) bij het opstarten van Windows Media Center en bij het opstarten van Windows Live Messenger. Nou vind ik dat allebei niet zo'n ramp maar het gebeurt ook bij het opstarten van m'n hotmail account in IE (IE8 beta) via mail.live.nl.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of is mijn laptop gewoon te oud voor Windows 7? (Dell Inspirion 8600, Centrino Pentium M 1.5, 2 Gig,Geforce FX Go 5650, 1680x1050) O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe wilde je het dan omschrijven. Vind jij dat Vista eerlijk bekeken is, of zijn er overdreven kritische stukken geschreven, die elkaar opvolgden en opvolgden.

Ook in dit topic zijn er mensen die Vista "niet goed" vonden, en vervolgens een aantal 7 functies noemen die in Vista allang aanwezig waren. Wellicht is er dan dus toch niet echt naar het OS gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PWM schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:28:
[...]

Hoe wilde je het dan omschrijven. Vind jij dat Vista eerlijk bekeken is, of zijn er overdreven kritische stukken geschreven, die elkaar opvolgden en opvolgden.

Ook in dit topic zijn er mensen die Vista "niet goed" vonden, en vervolgens een aantal 7 functies noemen die in Vista allang aanwezig waren. Wellicht is er dan dus toch niet echt naar het OS gekeken.
Vista is wel wat negatief bekeken, maar als je kijkt hoe Vista was toen het net uitkwam dan is het wel terecht dat mensen erg kritisch waren. Qua performance was het gewoon op moment van release een stuk slechter dan z'n voorganger en dat is lange tijd zo gebleven. Vista is pas na een flink aantal updates acceptabel geworden. En tja zo'n negatieve sfeer blijft hangen. En als je dan naar Windows 7 kijkt wat bij release sneller zal zijn dan Vista en net zo snel als XP, dan is dat toch wel een wereld van verschil.
Ik vind het niet raar dat mensen kritisch zijn op Vista.

@ Nieuwe release: Tenzij het een aangepaste versie is lijkt het alsof er een quick launch in zit. Maar kan net zo goed iemand zijn die een snelle aanpassing heeft gedaan en dan wat extra's heeft aangezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 24-01-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
[...]

Vista is in het begin inderdaad erg slecht ontvangen, en terecht.
Als je Vista zonder updates of service pack installeert, krijg je echt iets sloom en brak terug.

Dit is echter stukken verbeterd met Service Pack 1, en de updates daarna.

De commentaar op Vista is echter blijven voortduren, ook na SP1.
Dit is logisch, maar niet terecht.

Verder ben ik inderdaad enthousiast over Windows 7, hoewel ik toch echt wel Windows Vista SP1, Windows XP SP3, Apple OS X Leopard, en Ubuntu 8.10 heb draaien op m'n Medion laptop.

Windows 7 start gewoon veel sneller op dan Vista, is vlotter in het gebruik, en heeft echt wel meer functies.
Ik werk er ondertussen een maand of twee op, en heb behoorlijk veel leuke dingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Ik heb zowel de beta van vista meegemaakt als het officiële product, dat ik zo'n 3 weken gebruikt heb bij de release: Dat was een absolute ramp. Traag in gebruik, weinig responsieve menus (op alles dat je klikte moest je minstens een seconde wachten. Onlogisch rechtenbeheer op een thuisnetwerk (ik slaag er nog steeds niet in om een map correct te delen tussen 2 vista computers met de specifieke rechten die ik wil, wat me met xp pro meteen lukt), gruwelijk geheugenbeheer (heel leuk, al dat cachen, maar dat betekende ook dat je een eeuwigheid mocht wachten wanneer je bijvoorbeeld wou gaan gamen, en dan mag je er zelfs niet aan denken om terug even naar je desktop te swappen).
En mijn nooit opgelost geraakte mysterie: hoe zoek je op een Vista pc bijvoorbeeld naar alle .txt bestanden ouder dan 2 maand in een specifieke folder? XP heeft het uiterst handige "search" tooltje. Vista zit volgestampt met zoekvensters maar kan deze opdracht dus niet aan (heb een aantal weken geleden heel vista nog doorgezocht hiernaar op mijn moeder haar laptop). Op alle vlakken was het achteruitgang ipv vooruitgang.

Degenen die oprecht beweren dat Vista voor hen een positieve ervaring was proberen imo gewoon hun dure aankoop goed te praten :|

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 24-01-2009 18:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-04 14:57
Tsurany schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:47:
[...]

als je kijkt hoe Vista was toen het net uitkwam dan is het wel terecht dat mensen erg kritisch waren..
Ben ik niet met je eens. Het probleem lag eerder aan gebrek aan goede drivers, veel bedrijven waren "te lui" om drivers te maken voor een beta product bijv. lexmark printer ondersteuning bij vista beta. Ook nu zie je reacties van o.a. daemon tools dat ze win 7 niet ondersteunen omdat het een beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gstoffers schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:22:
[...]

Ben ik niet met je eens. Het probleem lag eerder aan gebrek aan goede drivers, veel bedrijven waren "te lui" om drivers te maken voor een beta product bijv. lexmark printer ondersteuning bij vista beta. Ook nu zie je reacties van o.a. daemon tools dat ze win 7 niet ondersteunen omdat het een beta is.
De grootste problemen waren niet driver problemen maar oa performance, dat was gewoon een stuk slechter dan XP.

Edit: Nu idd ingesteld dat hij automatisch inlogt. Heb toch een password voor als de laptop aangaat dus dan heb ik voor inloggen geen password nodig. Enkel wel als ik met windows L op school even afmeld en weg loopt, dan gewoon een vingertje swipen en logt meteen in. Weet niet of dat ook op XP kan, met vinger afdruk inloggen, maar nooit gebruik van gemaakt. Maar werkt wel heerlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 24-01-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Deze dappere dodo heeft iets te woest met het diskmanagement van W7 zitten hannesen. Nu is de gegevens partitie en de partitie van XP in W7 niet meer boven water te krijgen. Ik zie beiden wel in diskmanagement, dus ze bestaan nog, zeg ik dan maar, maar de gegevens partitie zie ikniet in W7-Verkenner. En XP krijg ik niet meer aan de praat met de systemrestore dvd die ik heb aangemaakt. Tee problemen aldus:
1. Hoe krijg ik die gegevens partitie weer aan de praat?
2. Hoe krijg ik XP weer aan de praat?
Op de gegevens-partitie staat belangrijke info die ik hard nodig heb.
HELP ALDUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben nu maar weer 64bit aan het installeren :/ Mijn event viewer liep over van de uitroep tekens en warnings, van een 'fault bucket', tot aan Audit failures* en nagenoeg geen enkel programma wat ik draaide onder 64bit wilde nog werken onder 32bit.

*(Code integrity determined that the image hash of a file is not valid. The file could be corrupt due to unauthorized modification or the invalid hash could indicate a potential disk device error.)

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PaoloK schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:35:
Deze dappere dodo heeft iets te woest met het diskmanagement van W7 zitten hannesen. Nu is de gegevens partitie en de partitie van XP in W7 niet meer boven water te krijgen. Ik zie beiden wel in diskmanagement, dus ze bestaan nog, zeg ik dan maar, maar de gegevens partitie zie ikniet in W7-Verkenner. En XP krijg ik niet meer aan de praat met de systemrestore dvd die ik heb aangemaakt. Tee problemen aldus:
1. Hoe krijg ik die gegevens partitie weer aan de praat?
2. Hoe krijg ik XP weer aan de praat?
Op de gegevens-partitie staat belangrijke info die ik hard nodig heb.
HELP ALDUS
Heb je wel een drive letter toegewezen? Anders dat even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
De letters zijn wel aangegeven in Disk management, maar geen enkel teken in Verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Wat is precies de partitie indeling van je schijven?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 17:08
Boeboe schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:13:
[...]

Ik heb zowel de beta van vista meegemaakt als het officiële product, dat ik zo'n 3 weken gebruikt heb bij de release: Dat was een absolute ramp. Traag in gebruik, weinig responsieve menus (op alles dat je klikte moest je minstens een seconde wachten. Onlogisch rechtenbeheer op een thuisnetwerk (ik slaag er nog steeds niet in om een map correct te delen tussen 2 vista computers met de specifieke rechten die ik wil, wat me met xp pro meteen lukt), gruwelijk geheugenbeheer (heel leuk, al dat cachen, maar dat betekende ook dat je een eeuwigheid mocht wachten wanneer je bijvoorbeeld wou gaan gamen, en dan mag je er zelfs niet aan denken om terug even naar je desktop te swappen).
En mijn nooit opgelost geraakte mysterie: hoe zoek je op een Vista pc bijvoorbeeld naar alle .txt bestanden ouder dan 2 maand in een specifieke folder? XP heeft het uiterst handige "search" tooltje. Vista zit volgestampt met zoekvensters maar kan deze opdracht dus niet aan (heb een aantal weken geleden heel vista nog doorgezocht hiernaar op mijn moeder haar laptop). Op alle vlakken was het achteruitgang ipv vooruitgang.

Degenen die oprecht beweren dat Vista voor hen een positieve ervaring was proberen imo gewoon hun dure aankoop goed te praten :|
Ik heb bij de RTM van Vista geen enkel probleem gehad en zeer zeker een positieve ervaring gehad, en mijn aankoop goed praten hoeft ook niet aangezien ik het cadeau van MS gehad heb :). Wel is Vista er enorm op vooruit gegaan met SP1. Het heeft de snelheid/performance van Vista zeker goed gedaan.

Wat men vaak vergeet is wat voor een drama XP ook was toen het uitkwam, hoewel ook dat bij mij redelijk uitbleef was XP RTM ook zeer zeker niet wat XP SP3 nu is. Een groot heikelpunt was in het begin vooral drivers, maar dat is men allang weer vergeten. Over echte drama gesproken, XP64 heeft daarin wmb de kroon in handen :+

Dat terzijde, ik ben zeer tevreden over de beta's van Win7. Alles draait als een zonnetje en is ook wat makkelijker in gebruik geworden. De Superbar vind ik echt heerlijk werken, en kan ik ondertussen al niet meer zonder.

Enig "probleem" wat ik wel heb (wat overigens op mijn test pc op het kantoor niet optreed) is het feit dat zodra ik IE aanklik het een seconde of 3/4 duurt voordat deze opent. Ook als een download klaar is duurt het een paar seconden voordat hij het signaal geeft dat het echt klaar is. Waar het aan ligt? Joost mag het weten... Systeem specs kan het iig niet aan liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Yanze schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:02:
Wat is precies de partitie indeling van je schijven?
mag ik je danken voor deze vraag? De gegevenspartitie bleek nog geen letter te hebben. Die is inderdaad weer terecht. Nu nog de partitie waarop xp staat. Dat is in W7 de D: partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 07-05 17:31
PaoloK schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:42:
[...]

mag ik je danken voor deze vraag? De gegevenspartitie bleek nog geen letter te hebben. Die is inderdaad weer terecht. Nu nog de partitie waarop xp staat. Dat is in W7 de D: partitie.
Als je nu weer van die D: afwilt?

m'n xp had geen drive letter, eentje toegewezen omdat ik even iets moest kopieren.. Maar kon hem daarna niet meer wissen..
erg vervelend..

iemand een idee.. google was m'n vriend niet eergisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jaguar645 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:33:
Wat men vaak vergeet is wat voor een drama XP ook was toen het uitkwam, hoewel ook dat bij mij redelijk uitbleef was XP RTM ook zeer zeker niet wat XP SP3 nu is. Een groot heikelpunt was in het begin vooral drivers, maar dat is men allang weer vergeten. Over echte drama gesproken, XP64 heeft daarin wmb de kroon in handen :+
Beetje een stompzinnig argument. Wat heeft dat met de huidige situatie te maken? Het gaat om Vista RTM vs XP SP2, dat is waar je tussen moet kiezen als je een Windows OS wilt installeren dus dat is het enige wat er toe doet, niet wat XP al die jaren geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nav van dat gebeuren met als de tv aan wordt gezet dan startte meteen de pc op uit sleep mode. Nog wat extra info

Wat ook wel nuttig kan zijn is de output van volgende twee commando's eens te bekijken en eventueel hier te dumpen, en ook eens kijken in de juiste log (Update: Zie de volgende post) in de event viewer of daar iets staat:
code:
1
2
powercfg -devicequery wake_armed
powercfg -lastwake
Microsoft Windows [Version 6.1.7000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\Gebruiker>powercfg -lastwake
Wake History Count - 1
Wake History [0]
Wake Source Count - 0

C:\Users\Gebruiker>

Microsoft Windows [Version 6.1.7000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserv

C:\Users\Gebruiker>powercfg -lastwake
Wake History Count - 1
Wake History [0]
Wake Source Count - 0

----------

C:\Users\Gebruiker>powercfg -devicequery wake_armed

Niet veel info dus zal nog eens die log zien te vinden kijken of die meer zegt.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 24-01-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Anoniem: 120725 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:03:
Of in je system event log kijken naar source `power troubleshooter'. Bij mij staat daar keurig wat het ontwaken veroorzaakt heeft.
Nou Win7 weet het zelf ook niet :)

Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter
Date: 24-1-2009 22:29:32
Event ID: 1
Task Category: None
Level: Information
Keywords:
User: LOCAL SERVICE
Computer: XXXXXX
Description:
The system has resumed from sleep.

Sleep Time: ‎2009‎-‎01‎-‎24T21:23:12.948309300Z
Wake Time: ‎2009‎-‎01‎-‎24T21:29:21.124001100Z

Wake Source: Unknown

EventData

SleepTime 2009-01-24T21:23:12.948309300Z
WakeTime 2009-01-24T21:29:21.124001100Z
SleepDuration 3851
WakeDuration 651
DriverInitDuration 353
BiosInitDuration 596
HiberWriteDuration 0
HiberReadDuration 0
HiberPagesWritten 0
Attributes 16640
TargetState 4
EffectiveState 4
WakeSourceType 0
WakeSourceTextLength 0
WakeSourceText
WakeTimerOwnerLength 0
WakeTimerContextLength 0
WakeTimerOwner
WakeTimerContext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo

Update: Stopcontact kan dit probleem niet veroorzaken, of je zit met een beschadigde voeding die zijn eigen wil krijgt bij een stroompiek. Zo heb ik ooit al eens de functionaliteit gehad om met de lichtknop van mijn kamer mijn computer opnieuw te starten.
Onder XP heb ik dit probleem overigens niet dus het lijtk toch op eea manier door het OS (Win7) te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb windows 7 net op mijn macbook geinstalleerd en hij doet het prima, de tip is bij het installeren van de bootcamp drivers in windows 7, moet je de land eigenschappen van Windows 7 op US engels zetten (dus niet Nederland), want anders krijg je een error.
(misschien handig om in de SP te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Ik ben benieuwd naar build 7025 (al ben ik sceptisch, aangezien hij als fake wordt aangeduid). Zijn er hier tweakers die 'echte' betatesters zijn? Zijn er noemenswaardige of opvallende verbeteringen in de post-7000 builds?
Ik werk sinds de vrijgave van de publieke beta met windows 7 x64 op mijn m1330. Het loopt hier zeer stabiel. Zelfs de autonomie van de batterij is tiptop in orde. Ik vraag me echt af of het werkelijk tot eind 2009 / begin 2010 gaat duren eer de definitieve versie uitkomt...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 286523 op 24-01-2009 22:43 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.