maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Als ik het zo zie is er inderdaad een build 7025, net zoals er volgende week wel een 7030 zal zijn. Een nieuwe build betekend echter niet dat het beter is. Soms is er weer wat uit, en komt er weer wat bij. Daarom heb je af en toe grote milestone build, zoals M1, M3 diverse beta's en release cadidates. Dat zijn de volledige builds, en die wil je hebbenVerwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:38:
Ik ben benieuwd naar build 7025 (al ben ik sceptisch, aangezien hij als fake wordt aangeduid).
Alleen als je echt iets specifieks wilt testen van een bepaalde build kan je het proberen.
Ik draag het ook helemaal niet aan als argumentTsurany schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:04:
[...]
Beetje een stompzinnig argument. Wat heeft dat met de huidige situatie te maken? Het gaat om Vista RTM vs XP SP2, dat is waar je tussen moet kiezen als je een Windows OS wilt installeren dus dat is het enige wat er toe doet, niet wat XP al die jaren geleden was.
En daarnaast de huidige situatie is Vista SP1 vs XP SP3. Een situatie waarbij Vista keer op keer mijn voorkeur heeft.
Nou ja, iets wat ik erg dom vind aan vista is dat hij, als je vandaag vista opnieuw installeert, niet gelijk sp1 ophaalt via windows update, maar al die eerdere updates sequentieel gaat downloaden. ik heb het idee dat het updateproces met/net voor sp1 ook sterk verbeterd is (het updaten kon op een "vista capable" laptop met een turion x2 4800 met 2gb ram tot 45mins per 10-15 updates duren, met 2 reboots tijdens het installeren als "normaal gedrag"). Ik weet zelf wel dat ik sp1 los kan downloaden en installeren, maar dat dit niet automatisch gebeurd levert gelijk na installatie al een enorme bron van irritatie op (vooral ook omdat je 2 of 3 van die update cycles inclusief reboots moet doorlopen voor je eindelijk sp1 via WU kunt downloaden).Jaguar645 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:25:
[...]
Ik draag het ook helemaal niet aan als argumentIk probeer er alleen duidelijk mee te maken dat een RTM product wel zeer zeker kan afwijken van een product een SP of 1/2 later.
En daarnaast de huidige situatie is Vista SP1 vs XP SP3. Een situatie waarbij Vista keer op keer mijn voorkeur heeft.
Het is leuk dat het na update naar SP1 een stuk beter werkt, maar dat ze dat soort dingen niet fixen vind ik echt te dom voor woorden.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Dat heeft er mee te maken dat er voordat SP1 erop kan eerst de servicing stack geupdate moet worden. Als je de gehele SP1 diownload zal hij namelijk deze updates ook eerst installeren voordat SP1 erop mag.foppe-jan schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:33:
[...]
Nou ja, iets wat ik erg dom vind aan vista is dat hij, als je vandaag vista opnieuw installeert, niet gelijk sp1 ophaalt via windows update, maar al die eerdere updates sequentieel gaat downloaden. ik heb het idee dat het updateproces met/net voor sp1 ook sterk verbeterd is (het updaten kon op een "vista capable" laptop met een turion x2 4800 met 2gb ram tot 45mins per 10-15 updates duren, met 2 reboots tijdens het installeren als "normaal gedrag"). Ik weet zelf wel dat ik sp1 los kan downloaden en installeren, maar dat dit niet automatisch gebeurd levert gelijk na installatie al een enorme bron van irritatie op (vooral ook omdat je 2 of 3 van die update cycles inclusief reboots moet doorlopen voor je eindelijk sp1 via WU kunt downloaden).
Het is leuk dat het na update naar SP1 een stuk beter werkt, maar dat ze dat soort dingen niet fixen vind ik echt te dom voor woorden.
Makkelijkst is gewoon SP1 slipstreamen of een ISO downloaden met daarin SP1 gebakken.
XP had dit euvel trouwens ook, hiervoor moesten ook een aantal updates geinstalleerd staan voordat hij kon beginnen aan SP2/3.
Nah ja, niet om nog verder OT te gaan, maar dan kunnen ze die updatelijst toch ook gewoon aanpassen om de minimaal benodigde zooi te updaten, en daarna sp1 te doen. ik was op een 100mbit lijn >1u bezig met het downloaden en installeren van >90 updates (en zo'n 8-10x rebooten) voor sp1 een keer langskwam.Jaguar645 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:45:
[...]
Dat heeft er mee te maken dat er voordat SP1 erop kan eerst de servicing stack geupdate moet worden.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Verwijderd
Had ik ook last van. In mijn geval duurde het vaak nog veel langer voor IE opgestart was.Jaguar645 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:33:
[...]
Enig "probleem" wat ik wel heb (wat overigens op mijn test pc op het kantoor niet optreed) is het feit dat zodra ik IE aanklik het een seconde of 3/4 duurt voordat deze opent.
Opgelost door dit uit te vinken:
Tools -> Internet options -> Connections -> LAN settings -> Automatically detect settings
Verwijderd
Got this from the Microsoft TecNet forums... you need to disable caching...you do this by going to control panel>device manager>your hard drive>policies>uncheck "write caching"click okay, ...redo the performance test.....after doing this, my hard drive performance went from 3.0 to 5.9.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
There is no place like 127.0.0.1
Dat kan je best testen met HDTune of iets dergelijks, let op, een slechte cache kan dingen uiteraard ook gaan vertragen. Maar dat lijkt me dan een sterke situatie, ach ja, bestudeer ik binnenkort ook eens een keer wat nu sneller is bij mij. (Met of zonder)denniskrol schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:58:
Maar wordt je schijf daar niet trager van? Een hogere score is leuk, maar ik heb liever een snellere pc persoonlijk.
Al Vista compatabiliy mode geprobeerd? 'Run as admin'?Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 04:59:
Heeft iemand al een manier gevonden om een xvid-codec aan de praat te krijgen? Heb Koepi's laatste build geïnstalleerd maar op een of andere manier heeft het systeem geen toegang tot de bestanden. Windows 7 heeft weliswaar een ingebouwd directshow filter voor mpeg4 maar zonder codec gaat encoderen nogal lastig natuurlijk. Plus dat ik liever ook Koepi's decoder gebruik omdat die zo goed is te fine-tunen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Top bedankt! Dat heeft echt enorm geholpen als in het is nu gewoon weer instant startVerwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:05:
[...]
Had ik ook last van. In mijn geval duurde het vaak nog veel langer voor IE opgestart was.
Tools -> Internet options -> Connections -> LAN settings -> Automatically detect settings
Dat was ook een setting waar ik niet zo ala 1,2,3 op zou komen....
Ik ben nu de Beta aan het downloaden. Nu moet je dus ook de drivers erop nieuw op gaan zetten voor windows7. Ik ga een multi-boot gebruiken. Dus moet alles dubbel. Ik wilde het op een Externe hardeschijf gaan zetten. Maar dit werkt dan natuurlijk niet met een dualboot.
Waar moet ik driver halen voor Windows 7? Ik kan die namelijk nergens vinden. Of vindt w7 die vanzelf? Bijvoorbeeld chipset en vga enz.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
De meeste drivers heeft Winows zelf, en anders haalt-ie ze binnen met Windows UpdateKuhr89 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:41:
Ik heb een vraagje.
Ik ben nu de Beta aan het downloaden. Nu moet je dus ook de drivers erop nieuw op gaan zetten voor windows7. Ik ga een multi-boot gebruiken. Dus moet alles dubbel. Ik wilde het op een Externe hardeschijf gaan zetten. Maar dit werkt dan natuurlijk niet met een dualboot.
Waar moet ik driver halen voor Windows 7? Ik kan die namelijk nergens vinden. Of vindt w7 die vanzelf? Bijvoorbeeld chipset en vga enz.
Overigens weet ik niet of op een externe schijf gaat werken
hoe heb je dit gedaan?? onder power options heb ik niks kunnen vindenTsurany schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:25:
[...]
De grootste problemen waren niet driver problemen maar oa performance, dat was gewoon een stuk slechter dan XP.
Edit: Nu idd ingesteld dat hij automatisch inlogt. Heb toch een password voor als de laptop aangaat dus dan heb ik voor inloggen geen password nodig. Enkel wel als ik met windows L op school even afmeld en weg loopt, dan gewoon een vingertje swipen en logt meteen in. Weet niet of dat ook op XP kan, met vinger afdruk inloggen, maar nooit gebruik van gemaakt. Maar werkt wel heerlijk.
Het automatisch inloggen bedoel je?SYQ schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:47:
[...]
hoe heb je dit gedaan?? onder power options heb ik niks kunnen vinden
run->'control userpasswords2'
tnx, optie bestaat ook onder vista zie ik..anandus schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:49:
[...]
Het automatisch inloggen bedoel je?
run->'control userpasswords2'
En XP, volgens mij niet voor oudere versie (ME/98)
Ik heb een hardeschijf die in 2 partities heb gezet. Is het mogelijk om op de 2e partitie van die hardeschijf dan Win7 op te zetten? Op de andere staat XP.
Plus: Ik download de 64bit versie. Ik hoef hem toch alleen te installen? toch geen versie van Vista erop te hebben?
Antwoord op eerste vraag, jah dat is mogelijk. Gewoon op 2e partitie installeren. En antwoord op de 2e vraag dat is inderdaad niet nodig. De beta is gewoon een full version.Kuhr89 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:07:
okee dan zet ik hem op mun andere hardeschijf.
Ik heb een hardeschijf die in 2 partities heb gezet. Is het mogelijk om op de 2e partitie van die hardeschijf dan Win7 op te zetten? Op de andere staat XP.
Plus: Ik download de 64bit versie. Ik hoef hem toch alleen te installen? toch geen versie van Vista erop te hebben?
@Sjah: Doe eens aardig joh, niet echt nodig om iemand gelijk noob te noemen als hij een vraag heeft.
Uiteraard, maar waarom zou je Windows 7 betatesten als je niet eens weet hoe of wat? Dat kan alleen maar voor problemen zorgen.WeAreLegion schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:01:
[...]
@Sjah: Doe eens aardig joh, niet echt nodig om iemand gelijk noob te noemen als hij een vraag heeft.
Zoals eerder gezegd is het een beta, en niet een 'probeerversie', wat een hoop mensen schijnen te denken
Dus? Wat is het grote verschil? Deze versie is zo stabiel dat hij prima geschikt is als probeerversie, daar gebruik ik hem zelf ook voor.anandus schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:04:
[...]
Zoals eerder gezegd is het een beta, en niet een 'probeerversie', wat een hoop mensen schijnen te denken
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit waren gewoon een paar vraagjes die ik had. Hoef je me niet noob te noemen.
Bedankt voor de uitleg.
Gelukkig zijn er ook aardige mensen op het forum
http://nl.europe.creative...&OS=30&select=0&x=22&y=14
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ok dat is jou visie van een betaanandus schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:04:
[...]
Uiteraard, maar waarom zou je Windows 7 betatesten als je niet eens weet hoe of wat? Dat kan alleen maar voor problemen zorgen.
Ik heb het nu een paar dagen draaien en ben echt verbaast over hoe goed alles werkt. Heb echt nog geen 1 probleem gevonden met programa's of wat dan ook. Far Cry 2 had wat opstart problemen maar werkt nu ook als een trein.
Elke keer komt er een "This program cannot display the webpage" pagina, en verder niets.
Is hier een oplossing voor? En hebben anderen dit?
Verwijderd
Daarmee starten de configurators voor decoder en encoder niet op helaas. Voor het daadwerkelijk aanspreken van de codec zelf werkt dit natuurlijk niet. Het gaat om het niet kunnen vinden van een dll en een ax-bestand. Dit betekent automatisch dat in tools als virtualdub xvid niet in de lijst met codecs staat. Vreemd eigenlijk dat hier nog geen opmerkingen over zijn gemaakt.anandus schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:15:
[...]
Al Vista compatabiliy mode geprobeerd? 'Run as admin'?

Ik heb pcies hetzelfdeAckermans1973 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:07:
Ik zit met het volgende, in action center krijg ik solutions, via more information, alleen gaat er iets niet goed wanneer er contact wordt gezocht met de Autobug Web Service.
Elke keer komt er een "This program cannot display the webpage" pagina, en verder niets.
Maar wat ik veel leuker vind, nu omdat ik Windows7 heb, heb ik voor de fun mijn dood gewaande X1950 uit de kast getrokken....
De kaart leek dood onder vista/XP zodra ik namelijk CCC installeerde ging alles op zwart ....
Echter nu in Window7 doet hij het weer perfect inclusief ccc
(Ben van een 3.5 score naar een 5.5 gegaan
de 3.5 was een 8400gs
helaas verhelpt dit het bij mij nietVerwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:05:
[...]
Had ik ook last van. In mijn geval duurde het vaak nog veel langer voor IE opgestart was.
[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-01-2009 17:17 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
hier niet ga hem meteen lezen.Ackermans1973 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:16:
Is dit bekend bij iedereen:
http://social.technet.mic...rums/en/category/w7itpro/
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik heb win 7 32 bit beta 1 geinstalleerd, waar ik nu vanaf wil.
Ik had een dual boot met xp op een partitie en win 7 op een andere (schijfletters c en d respectievelijk)
Ik ben al van de win 7 bootloader af, xp x64 start nu direct.
Ik probeer nu de map "WINDOWS" en "USERS" van de d schijf te verwijderen, maar deze mappen zijn read-only (vinkje uit in properties wil niet) Ik heb oa microsofts MoveFile geprobeerd om de mappen te deleten voordat xp boot, maar dit haalt niks uit.
Ik had hem natuurlijk op een lege partitie moeten installeren, maar ik had geen lege partitie meer (op d staan de program files van xp). Tis natuurlijk niet slim allemaal, maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen.
Wat ik mij nu afvroeg, voor windows vista zijn er die zogeheette "dreamscene" achtergronden.
Zijn die ook voor windows 7 te krijgen ?
EDIT : Het kán wel, alhoewel het officieel van microsoft niet "mag" :
Hier kan je zien hoe dat moet
[ Voor 36% gewijzigd door Bloemstukje op 25-01-2009 20:46 ]
gewoon nee.
Read-only staat volgens mij altijd aan als er onderliggende mappen en bestanden zijn. Het kan dus heel goed zijn dat je read-only uitschakelt, opnieuw het Properties scherm opvraagt, en dat het vinkje weer (grijs) aanstaat.The Underminer schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:09:
[Win 7] Verwijderen
Ik had een dual boot met xp op een partitie en win 7 op een andere (schijfletters c en d respectievelijk)
Ik probeer nu de map "WINDOWS" en "USERS" van de d schijf te verwijderen, maar deze mappen zijn read-only (vinkje uit in properties wil niet) Ik heb oa microsofts MoveFile geprobeerd om de mappen te deleten voordat xp boot, maar dit haalt niks uit.
Ik had hem natuurlijk op een lege partitie moeten installeren, maar ik had geen lege partitie meer (op d staan de program files van xp). Tis natuurlijk niet slim allemaal, maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen.
Ik zou zeggen: boot vanaf Ultimate Boot CD 4 Win en verwijder de mappen
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Kan je ownership nemen over die mappen?The Underminer schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:09:
[Win 7] Verwijderen
Verwijderd
Heb in dezelfde situatie gezeten. Voordat ik Win7 als main os installeerde, stond het ook eerst op de bestaande d-partitie. Uit luiheid had ik niet de moeite genomen om een tijdelijke partitie aan te maken. Niet handig want net als jij had ik problemen met NTFS-rechten. De systeemmappen heb ik uiteindelijk wel weggekregen door, zoals anandus al suggereert, ownership te krijgen van die mappen, maar aan het eind van de rit bleef ik nog met andere vreemde zaken zitten die ik met geen mogelijkheid opgelost kreeg. Zo was het bijv ineens onmogelijk om in de root van de d-schijf bestanden aan te maken. Mappen aanmaken was weer geen probleem. Vreemd want gewone gebruikers hadden wel gewoon dat expliciete recht in de instellingen.
De enige manier om hiervan af te komen was door alle bestanden die behouden moesten blijven te kopiëren op een alsnog aangemaakte partitie. Vervolgens heb ik de d-schijf volledig verwijderd om vervolgens de tijdelijke partitie de letter d toe te wijzen en te vergroten naar de afmeting van de oorspronkelijke d-schijf. De bestandsrechten zijn op deze tamelijk omslachtige manier volledig hersteld.
Is dat op de 32 of 64 bit versie?EricJH schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:10:
Ik kan melden dat de Comodo Internet Security beta 1 en 2 beiden werken op Win 7 beta. De installer moet in Vista compatibility mode en als admin gedraaid worden. Je kunt beta hier ophalen: https://forums.comodo.com...ta_released-t33533.0.html .
Bij mij op de 64-bit versie krijg ik nl een BSOD als ik Comodo heb geïnstalleerd...
Dat vind ik best vervelend, want ik gebruik Comodo al een tijd en ben er behoorlijk tevreden over...
De avi in kwestie was aflevering 90 van Naruto Shippuuden, gesubd door Dattebayo Fansubs.
Iemand die dit kan reproduceren? Ik wil weten of het aan mijn vLited versie ligt of dat het een W7 probleem is.
[ Voor 10% gewijzigd door Pathogen op 26-01-2009 09:58 ]
Als dat maar niet ten koste moet gaan van features en kwaliteitA few sources have confirmed that big OEMs such as HP, Dell and Acer, are pushing Microsoft to give them an OEM version of Windows 7 by Q4 2009. They all think that Windows 7 will push sales of new machines up, and they will desperately need such a push before Xmas season of 2009.
Microsoft has promised to deliver Windows 7, and since we got our first Beta on first week of January, Microsoft will have to be extremely fast to bring the retail version until Q4 2009. Usually it takes more than 9 months to finish the beta testing but since Windows 7 is actually a tweaked and fixed version of Vista, maybe they can pull this one off.
The retail version might not show up before Q1 2010, and this might indicate that retail version will be a bit more updated and tweaked, while OEMs will fix their first Windows 7 versions via Windows update. If Microsoft pulls this launch off for Q4 2009, this will also mean better sales numbers for Microsoft in what looks to be a very tough year for IT.

Suspend lijkt wel snel terug te komen, maar zodra de disk benaderd moet worden duurt het nog eens 10 seconden voordat het begint te reageren. Maar suspend is meestal toch geen echte optie op deze pc.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Nieuwste Ubuntu downloaden, booten vanaf de cd, en de live versie van ubuntu starten. (Er wordt niets geinstalleerd) Je windows partities worden gemount in Ubuntu, en daar in de "verkenner" kan je de mappen gewoon deleten.The Underminer schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:09:
[Win 7] Verwijderen
is everything cool?
Misschien willen ze het goedmaken na de Vista-blunder?Zer0 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:26:
Ben zojuist van mn stoel gevallen.... Creative biedt beta Windows 7 drivers aan voor de X-fi Titanium kaarten aan.
http://nl.europe.creative...&OS=30&select=0&x=22&y=14
ik wist niet eens dat er een Windows versie van XBMC bestondB0MBACI schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:28:
XBMC werkt ook niet onder windows 7.
security probleem?The Underminer schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:09:
[Win 7] Verwijderen
...
Take ownershop in de security tab van xp?
[ Voor 38% gewijzigd door leuk_he op 26-01-2009 13:02 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
sverzijl schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:45:
[...]
ik wist niet eens dat er een Windows versie van XBMC bestondKen het alleen van jaren XBOX gebruik.
Jups, Xbox, Windows, Linux en Mac OSX
Kijk hier eens, zou ik zeggen: [XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII
XBMC werkt wel, maar er mist een dll'etje, msvcr71.dll.B0MBACI schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:28:
XBMC werkt ook niet onder windows 7.
Deze downloaden en installeren en XBMC werkt als een zonnetje
Heb ik op mijn laptop ook. Ik heb het verzonden via send feedback.Ackermans1973 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:07:
Ik zit met het volgende, in action center krijg ik solutions, via more information, alleen gaat er iets niet goed wanneer er contact wordt gezocht met de Autobug Web Service.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Ik heb commodo draaien op de X64 versie, en draait prima!Ben.Hahlen schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:39:
[...]
Is dat op de 32 of 64 bit versie?
Bij mij op de 64-bit versie krijg ik nl een BSOD als ik Comodo heb geïnstalleerd...
Dat vind ik best vervelend, want ik gebruik Comodo al een tijd en ben er behoorlijk tevreden over...
Ook geinstalleerd met comp. modus 'vista' en run as administrator.
Alleen bij de update van het programma zelf krijg ik een errorcode: error101 iets met passes url is incorrect this could happen due to incomplete download!
Heb je een key via de normale manier verkregen?Ackermans1973 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:07:
Er zijn namelijk meerdere Autobug web Services, met elk eigen oplossingen en probeersels. Er is er 1 voor iedereen met de Beta, 1 voor Developers van Drivers, 1 voor intern MS personeel, 1 voor Technet, etc.
Je ziet het niet, maar ze zijn er wel. Zo kunnen dus oplossingen aan Technet mensen gegeven worden om te testen, waarna als het goed gaat, iedereen ze krijgt.
Je hebt dus kans dat jij een oplossing aangeboden krijgt waar je geen rechten toe hebt (wat dus op zichzelf ook een bug kan zijn
Ik ben daar gister een beetje mee aan het stoeien gegaan en tot de volgende conclusie gekomen:
SBS gebruikt niet de .wvx extensie maar de .wmv extensie voor hun playlists.
WMP12 ziet een wmv dan ook absoluut niet als playlist en weigert de file in de playlist af te spelen.
Ook na downloaden vna de .wmv playlist speelt WMP12 de file in de playlist niet af.
Na het hernoemen naar .wvx / .asx werkt deze wel.
Onder XP met WMP11 werkt de sbs gemist site echter wel, iemand enig idee?
En ja, dit is natuurlijk een grove fout van SBS in mijn ogen.
[ Voor 0% gewijzigd door Mental op 26-01-2009 16:19 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ik heb dat met uitzending gemist, daar doet bv het journaal het niet:L4m0r schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:22:
Iemand als een sbs gemist geprobeerd icm windows media player 12 onder windows 7?
Ik ben daar gister een beetje mee aan het stoeien gegaan en tot de volgende conclusie gekomen:
SBS gebruikt niet de .wvx extensie maar de .wmv extensie voor hun playlists.
WMP12 ziet een wmv dan ook absoluut niet als playlist en weigert de file in de playlist af te spelen.
Ook na downloaden vna de .wmv playlist speelt WMP12 de file in de playlist niet af.
Na het hernoemen naar .wvx / .asx werkt deze wel.
Onder XP met WMP11 werkt de sbs gemist site echter wel, iemand enig idee?
En ja, dit is natuurlijk een grove fout van SBS in mijn ogen.
http://player.omroep.nl/?zenid=230
Hij buffert vervolgens stopt ie met alles. Iemand al een oplossing indien hetzelfde probleem:
You've encountered error message C00D1199 while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.
Cannot play the file
Windows Media Player cannot play the file. You might encounter this error message for one of the following reasons:
The file type is not supported by the Player. For a list of file types (formats) that are supported by Windows Media Player, see the table on supported file types in this topic.
The file type is supported by the Player, but the file was compressed by using a codec that is not supported by the Player.
Your sound card or sound controller is not configured properly. Try changing the audio output device associated with the Player.
To change the audio output device
Click the arrow below the Now Playing tab, and then click More Options.
Click the Devices tab, and then double-click Speakers.
In the Audio device to use box, select a different sound card or sound controller.
The file type is supported, but you are trying to play it in a way that is not supported by the Player. For example, you might have tried to drag a DVD file with a .vob extension from a DVD to the Windows Media Player icon. Or you might have tried to open a .vob file by clicking Open on the File menu.
You are trying to play one part of a multipart file. Use a newsreader or other program to combine the files, and then try again.
Welke browser heb je? (Ik gebruik FF3.0.5)
Verwijderd
Verrek, onder FF3.05 doet ie het wel opeens, zelfs als ik de link copy&paste in WMP12 zelf dan doet ie het niet, maar bij FF moest ik een plugin downloaden van mediaplayer 11? Hij doet het wel, maar bij eigenschappen staat versie 12. Prima hij doet het in ieder geval!anandus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:38:
SBS werkt hier ook niet, uitzending gemist werkt vlekkeloos.
Wat dacht je van de bijgeleverde browser?anandus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:38:
SBS werkt hier ook niet, uitzending gemist werkt vlekkeloos.
Maargoed, de browser heeft hier geen invloed op aangezien het direct openen van de streams met WMP12 hetzelfde resultaat opleveren.
Verwijderd
ik heb vanaf de Beat release Windows 7 draaien met alles wat ik ook deed onder XP en Vista en totaal geen bugs tegen gekomen tot nu toe.
hier draaid het zo soepel dat ik niet eens meer terug wil naar XP of Vista !
Het mag dan een Beta zijn maar overclocken geeft hier ook totaal geen problemen , AERO kon ik gewoon zonder hack inschakelen dus alles is nu transparant inc de werkbalken waardoor ik gewoon de Wallpaper blijft zien.
netwerk loopt hier als een trein zowel draadloos geprobeerd als wired, gamen gaat ook zonder problemen of verkeerd gerenderde textures , DirectX en zowel OpenGL geen problemen .
systeempje hier,
Asus P5K Deluxe
E-8400 @ 4.0Gig 9x445mhz
MSI Radeon X4850 512MB
4Gig (2x 2048MB) Kingstone DDR2 PC8500 1066mhz @ 1098Mhz
onboard sound ,SoundMax 7.1 HD 24Bit (erg voorteffelijk soundje voor onboard ! )
Onboard GigabitLan connected aan een LinkSys WRT54G met een home netwerk en internet.
2x HD Samsung Spinpoint 8MB 250Gig
Drivers , Catalyst 8.12 Vista
Soundmax Vista drivers
totaal vlekkenloos draaiend met alle aplicaties die ik dagelijks gebruikte onder Vista en XP .
Kan jij 100% garanderen dat SBS gemist het bij jou doet onder WMP12?Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:14:
hier opend hij gewoon alles aan mediastreams
Lijkt mij namelijk nogal bijzonder stug (ik bedoel dus ook niet het flash reclame filmpje wat er vaak voorzit).
Excuse me, Aero installeren?Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:14:
Het mag dan een Beta zijn maar overclocken geeft hier ook totaal geen problemen , AERO kon ik gewoon zonder hack inschakelen dus alles is nu transparant inc de werkbalken waardoor ik gewoon de Wallpaper blijft zien.
Welke versie van 7 heb jij draaien?
De public beta (met legale serial van microsoft via technet) draait namelijk out of the box met Aero, hoef je niets aan in te stellen / aan te zetten.
[ Voor 44% gewijzigd door Mental op 26-01-2009 16:17 ]
Verwijderd
Ik heb dat met uitzending gemist, daar doet bv het journaal het niet:
Hij buffert vervolgens stopt ie met alles. Iemand al een oplossing indien hetzelfde probleem
Nee, die link bedoelde ik niet.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:17:
je bedoelde deze link ?
Ik heb dat met uitzending gemist, daar doet bv het journaal het niet:
Hij buffert vervolgens stopt ie met alles. Iemand al een oplossing indien hetzelfde probleem
Dat is uitzendinggemist, van de publieke omroepen.
Ik heb het heel specifiek over SBS gemist.
http://www.sbsgemist.nl
Verwijderd
maar daar heb ik net ook even op de andere pc naar gekeken maar die doet het zelfde onder XP , speelt hem ook niet af...
Bufferen doet hij absoluut niet.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:22:
Heej klopt... als ik een uitzending wil bekijken dan zegt hij connect, buffering en dan zeg die ready zonder maar ook geluid of beeld te geven...
maar daar heb ik net ook even op de andere pc naar gekeken maar die doet het zelfde onder XP , speelt hem ook niet af...
Het is verbinding maken en een foutmelding geven. (rechtermuisknop op videogedeelte 'error details').
Minder aannames maken maakt het voor een mede poster ook makkelijker om ervaringen te polsen.
Verwijderd
installeer MegaCodecpack voor Vista en de overige codecs die voor Vista zijn.
nu speelt hij hem wel af.
Ik heb dit ook moeten inschakelen, simpelweg omdat ik eerst nog de correcte 3d drivers moest installeren.L4m0r schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:16:
Excuse me, Aero installeren?
Welke versie van 7 heb jij draaien?
De public beta (met legale serial van microsoft via technet) draait namelijk out of the box met Aero, hoef je niets aan in te stellen / aan te zetten.
Ik heb windows 7 net geinstalleerd.
Dit is mijn probleem:
Ik heb 1x een maxtor schijf van 80GB deze is verdeelt in 2x 40.
Op C: staat dus Windows XP,
Nu heb ik op die andere 40GB schijf Windows 7 gezet.
Het probleem is: Ik kan in de verkennen van Windows 7, niet meer mijn XP schijf zien. En ook bij het opstarten van windows. Zeg maar als je de PC aanzet. Dan kan ik niet kiezen.....
Hoe werkt dit? Want ik heb wel gezet dat hij een volledig nieuwe versie op D moet zetten.
Is nu heel mijn schijf verloren daarvan? Of moet ik Multi-boot ergens activeren? Want mijn Product key staat in een bestandje op XP. Kan iemand mij helpen. Desnoods een mailtje sturen?
bedankt
Windows 7 heeft een andere bootloader dan XP.Kuhr89 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:09:
hee jongens,
Ik heb windows 7 net geinstalleerd.
Dit is mijn probleem:
Ik heb 1x een maxtor schijf van 80GB deze is verdeelt in 2x 40.
Op C: staat dus Windows XP,
Nu heb ik op die andere 40GB schijf Windows 7 gezet.
Het probleem is: Ik kan in de verkennen van Windows 7, niet meer mijn XP schijf zien. En ook bij het opstarten van windows. Zeg maar als je de PC aanzet. Dan kan ik niet kiezen.....
Hoe werkt dit? Want ik heb wel gezet dat hij een volledig nieuwe versie op D moet zetten.
Is nu heel mijn schijf verloren daarvan? Of moet ik Multi-boot ergens activeren? Want mijn Product key staat in een bestandje op XP. Kan iemand mij helpen. Desnoods een mailtje sturen?
bedankt
En de XP-partitie moet je een schijfletter toewijzen.
Staat allebei gewoon in dit topic, trouwens
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nou heb ik op google zitten zoeken. Daar zijn mensen die eerst via een programma een partitie hebben gemaakt. Ik had al een partitie gemaakt tijdens het installeren van Windows xp toendertijd.
Op deze partitie staan wel een aantal programmas van XP.
Nu heb ik op Partitie C dus normaal gesproken Xp staan, en op D Windows 7.
Nu geeft hij in windows 7, C aan als windows 7 schijf.
Als ik zoek bij google geeft ie ook aan dat hij na het installeren van Windows 7 hij gewoon moet aangeven welke OS ik wil gebruiken. Dit is nu ook niet het geval.
Hoe krijg ik dat nu voor elkaar om dat wel te kunnen kiezen?
Okee op dat punt ben ik nu dus ook.BM schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:38:
Win-key --> tik 'Computer' --> Enter --> Disk Management --> Selecteer je XP schijf --> Rechtsklik --> Mark as active --> Driveletter toekennen --> Een blije Superkuhrtje
Ik kan alleen niet mark as Active doen. Want hij heeft geen letter. Ik neem aan dat ik dan eerst een letter moet doen. Daarna mark as Active?
Edit: Ik heb hem eventjes H: genoemd. hij ziet de hardeschijf nu. En kan bladeren tussen de files.
Betekent die nu automatisch dat ik een dual boot heb?
[ Voor 14% gewijzigd door Kuhr89 op 26-01-2009 17:58 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gevolg resolutie niet hoger dan 1600x1200 (vga) ik heb normaal 1920x1200.
Uit en aanzetten hielp niet, detecting opnieuw forceren, maar hij weigert hem te herkennen.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
edit
BTW hoe gooi je Windows 7 er weer af? Zodat hij weer terug komt op XP?
[ Voor 12% gewijzigd door Kuhr89 op 26-01-2009 19:14 ]
Iedere keer als er een geluidje komt (skype bericht ofzo), dan hoor ik een korte plof, redelijk stil maar toch duidelijk hoorbaar!
Ik heb dit ook als ik mijn geluid mute en terug aanzet.
Heeft er nog iemand dit probleem?
(Ik heb een realtek HD (ofzo) geluidskaart)
Ik gebruikte mijn andere 40gb om paar programmas voor XP op te zetten. Ik dacht dat het geen kwaad kon om daar Win7 op te zetten.
Moet ik nu dus XP er helemaal opnieuw op gaan zetten of wat?
windows.old krijg je wanneer je windows op een schijf/partitie installeerd waar al een windows versie opstaat.Kuhr89 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:17:
okee. Wat moet ik nu doen dan? Want ik kan wel op de hardeschijf kijken waar XP opstaat.
Ik gebruikte mijn andere 40gb om paar programmas voor XP op te zetten. Ik dacht dat het geen kwaad kon om daar Win7 op te zetten.
Moet ik nu dus XP er helemaal opnieuw op gaan zetten of wat?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik zou gewoon de MS Visual C++ runtime voor .NET 2.0 daarvoor installeren - en niet lukraak ergens van IntarWebz die .dll downloaden.anandus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:18:
XBMC werkt wel, maar er mist een dll'etje, msvcr71.dll.
Deze downloaden en installeren en XBMC werkt als een zonnetje
Dan heeft ie een Upgrade install gedaan inderdaad. Misschien door een wat onhandige partitie-indeling. (ooit een keer een reinstall gedaan op die XP machine waardoor de driveletters niet overeenkomen met de volgorde op de HDD).Bigbadkip schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:16:
Niet. Als je al een windows.old hebt dan heb je iets verkeerd gedaan. En heb je geen multi boot gemaakt.
[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 26-01-2009 19:31 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Toch wel raar. Want mijn Windows stond op de toen nog genoemde C:.Angeluskamps schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:26:
[...]
windows.old krijg je wanneer je windows op een schijf/partitie installeerd waar al een windows versie opstaat.
Windows 7 heb ik daarom om E: gezet.
Voordat ik Win7 op E: zette, had ik een aantal programmas die bij xp erop stonden op E gezet. Zo om ruimte over te houden voor de C: schijf.
Nu ik Win7 erop heb gezet. Is mijn E: schijf, C gaan heten. ( mijn C: met XP was dus in 1x verdwenen. Nu heb ik hem weer terug, zodat ik gewoon in mijn files kan kijken. Maar hoe kan ik nu Win7 verwijderen? En zo terug komen op XP? )
http://ocs.nl/xbmc/ deze builds bevatten overigens de missende .dll file (en zijn wat nieuwer qua buildalt-92 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:26:
[...]
Ik zou gewoon de MS Visual C++ runtime voor .NET 2.0 daarvoor installeren - en niet lukraak ergens van IntarWebz die .dll downloaden.
Voor superkutje:
Windows XP CD erin doen, booten er vanaf, vervolgens R voor repare, selecteer de goede partitie (NIET WIN 7)
vervolgens: fixboot
fixmbr
en klaar.
[ Voor 19% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2009 19:33 ]
Dat is niet waar, ik had win7 ook op een andere partitie gezet (D) terwijl vista op (C) staat. Er stond op de (D) partitie wel een mapje met eigen gemaakte tools van mij, en die heb ik tijdens de installatie van win7 gewoon laten staan. Ik kreeg dus na de installatie wel gewoon een dualboot scherm, en alles werkte prima. Wel stond er op mijn (D) partitie een mapje met windows.old, maar die kon ik gewoon verwijderen. Het beste is voor Superkuhrtje om EasyBCD te installeren en een dualboot te maken zodat je ook XP kan gebruiken.Angeluskamps schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:26:
[...]
windows.old krijg je wanneer je windows op een schijf/partitie installeerd waar al een windows versie opstaat.
Ik wist niet dat het onderdeel was van dat pakket (al had ik wel een vaag vermoeden).alt-92 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:26:
[...]
Ik zou gewoon de MS Visual C++ runtime voor .NET 2.0 daarvoor installeren - en niet lukraak ergens van IntarWebz die .dll downloaden.
Verder heb je natuurlijk gelijk!
Is 'Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86)' het juiste pakket?
Suf dat er bij zo'n error van $Applicatie alleen de dll aangegeven wordt, en niet het pakket waar het bij hoort...
het is gewoon de bedoeling dat ik XP kan gebruiken voor hedendaags. En windows 7 voor het proberen en wennen van de nieuwe interface.
Waarschijnlijk is het inderdaad fout gegaan bij de indeling van de partitie. De partitie was niet helemaal leeg en daardoor waarschijnlijk fout gegaan. Als deze gewoon leeg was, was er geen probleem.
Ik zal eens met die EasyBCD aan de slag gaan. Of werkt het met die Xp schijf beter om dan de repareren?
Ik heb de oude Windows XP partitie even H: genoemt anders kon ik er niet opkijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Kuhr89 op 26-01-2009 19:44 ]

[ Voor 5% gewijzigd door Bigbadkip op 26-01-2009 19:55 . Reden: kipje moet eens wat vaker f5`en, er zat alweer een hele pagina aan reply`s achter ]
Kun je ook uit de naam afleidenanandus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:37:
[...]
Ik wist niet dat het onderdeel was van dat pakket (al had ik wel een vaag vermoeden).
Verder heb je natuurlijk gelijk!
Nope, je moet de 2005SP1 versie hebben, 2008 heeft MSVC (Visual C) R (Runtime) 8.dll als naam.Is 'Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86)' het juiste pakket?
Daarom hoort een ontwikkelaar ook rekening te houden met dependencies en minimaal een pre-install check uit te voerenofftopic:
Suf dat er bij zo'n error van $Applicatie alleen de dll aangegeven wordt, en niet het pakket waar het bij hoort...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Effe offtopic, maar hoe zou ik dat uit de naam kunnen afleiden?
msvcr71.dll
ms - Microsoft
vc - Visual C?
r - Runtime?
71 is de versie van de dll, maar hoe kan je daaraan zien welke vers... Oh, je moet toevallig weten dat 7* 2005 is en 8* 2008?
Nouja, weer wat geleerd
[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 27-01-2009 17:40 ]
Het programma heeft geholpen. Ik heb nu weer XP opstaan. Ik kan ook gewoon weer kiezen.
Als ik in XP zit. Ziet hij C: ook als Win XP schijf. Nu 1 probleem.
De programmas die in Windows.old zitten. (mijn virusscanned, xfire enzo ) daar kan die nu niet meer bij.
Hoe kan ik dat oplossen zodat hij die in XP wel weer ziet?
Als dit goed komt. Is alles perfect en opgelost. En ben ik u als meerdere personen zeer dankbaar
Edit:
Ik zit een beetje te twijfelen om de Mappen die in de Programfiles van Windows.Old gewoon in de gewone te zetten. Dan werkt het wel waarschijnlijk allemaal.
Ik zal het eventjes proberen
Edit2:
Ik heb alle mappen die in de programfiles van Windows.old stonden in de Programfiles van Win7 gezet. Hierdoor heeft XP weer toegang tot die programmas en starten ze ook normaal op. Dit is nu opgelost. Het werkt ook goed. Ik zal zo even checken of Win7 nog goed werkt. ( Damn wat heb ik er een zooi van gemaakt )
In iedergevan iedereen heeeel erg bedankt voor de reacties!! echt een geweldig forum dit
Zelf ben ik meer van de hardwarekant. Daar verdiep ik me iets meer in. Daardoor weet ik vaak minder van software. En Vista gebruik ik niet, dus heel die interface is gewoon wennen.
[ Voor 49% gewijzigd door Kuhr89 op 26-01-2009 21:06 ]
Is dit een optie of een bug en hoe zet ik het uit? :-)
edit: onder de tab `communications' van de sound properties zit een verdachte optie. Ik vermoed dat je het daar kunt uitzetten.
[ Voor 28% gewijzigd door Agent-X op 26-01-2009 21:10 ]
Verwijderd
Die werkt alleen niet op Windows 7 staat er op de IE blog. Waar we die dan wel vandaan kunnen halen is mij vooralsnog onduidelijk trouwens...PWM schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:10:
Internet Explorer 8 RC1 is vrijgegeven. Dat zou een stuk moeten schelen in performance en crashes
Note: If you are running Windows 7 Beta, you will not be able to install IE8 RC1. You will get an error message saying that your operating system is not supported since IE8 already ships in Win7. The IE8 RC1 available from Microsoft Download Center is a standalone upgrade for downlevel version of the OS only: Windows Vista, Windows XP, Windows Server 2008 and Window Server 2003.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 21:13 ]
Gok dat hij wel met automatic updates mee zal komen?Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:12:
[...]
Die werkt alleen niet op Windows 7 staat er op de IE blog. Waar we die dan wel vandaan kunnen halen is mij vooralsnog onduidelijk trouwens...
[...]
Verwijderd
Volgens de post die nu op de IE blog staat, bij de volgende update van windows 7. Dat zou dus ofwel een tweede beta of inderdaad de RTM zijn..
We also made some changes to the user experience based on feedback. For example, based on data about how people use actually it, we made fitting more items on the Favorites bar easier. (Note that the IE8 Release Candidate is for Windows Vista, XP, and Server only; Windows 7 users will get an updated IE8 with the next update of Windows 7. Also, the Release Candidate of the Internet Explorer Administration Kit is available for download now.)
In het verleden heb ik ook Longhorn geinstalleerd gehad en ook de RTM versie van Vista, maar deze hadden beiden veel meer bugs dan deze beta van Windows 7. Verder moet ik zeggen dat het op mijn Travelmate 6465wlmib even vlot, dan niet vlotter loopt dan XP met SP3. Vooral opstarten en programma's switchen gaat heel lekker.
Zojuist heb ik een hulp op afstand sessie gehouden met een vriend van me. Hij had wat problemen met zijn pc en ik kreeg het door de telefoon niet meer uitgelegd. Daarom startte ik opnieuw in XP om de hulp op afstand te starten (ontvangen). Ik wilde eerst zelf een uitnodiging versturen om mijn vriend dit stap voor stap uit wilde kunnen leggen, maar dit wilde niet lukken. MSN was niet geinstalleerd (klopt, ik had 4.7 eraf geknikkerd. Dus maar de nieuwe versie geinstalleerd en opnieuw proberen. Toen kreeg ik opnieuw te zien dat MSN niet was geinstalleerd!? Via Outlook (Express) ging ook niet, want die gebruik ik thuis niet, email regel ik via gmail en agenda op mijn telefoon die ik op het werk synchroniseer... Dus toen geprobeerd om een bestand te maken, ging ook niet. Programma kon niet gestart worden... zucht... Achja, dan maar proberen om door de telefoon uit te leggen en in Windows 7 de sessie te houden. En, hoppa! Zonder problemen of foutmeldingen, binnen 3 minuten had ik controle over de pc van mijn vriend. Geweldig! Complimenten voor de Windows developpers. Natuurlijk wel fout dat dit in XP niet wilde lukken, maar daar ga ik nog wel eens naar kijken als ik zin heb.
Wat ben ik verder tegengekomen? Tijdens de install van Norton AV 2009 hing het systeem. Geen beweging meer, install liep niet door, geen taakbeheer te verkrijgen.. dus een harde reset gedaan en tot mijn verbazing liep de installatie na reset vrolijk verder en nu werkt het als een zonnetje.
Nokia PC suite loopt ook (na de work around die in de startpost staat, waarvoor dank) prima. Ik kreeg nog wel de melding te zien dat bluetooth dirvers niet optimaal zouden zijn, maar het werkte wel. Toch maar de laatste drivers binnegehaald en geinstalleerd en nu is de melding verdwenen, functioneel heb ik hiervan niets gemerkt.
Door het lezen van deze thread (niet alles gelezen, was me toch echt iets teveel) ben ik ook google chrome gaan gebruiken, en dat werkt ook prima. Ziet er ook wel lekker licht uit, past goed bij Windows 7 vind ik.
Verder heb ik nooit echt veel met Vista gewerkt (na de problemen met de RTM versie heb ik het opgegeven), dus ik kom nu ook opties tegen die al in Vista zaten. Zoekvak in start, pinned programs op taakbalk, etc. werkt best aardig moet ik zeggen. Ook het links/rechts/boven plaatsen van een venster, alsmede het schudden ermee, vind ik wel een leuke optie.
Ik heb alleen gezien dat Acronis true image niet gaat backuppen als ik hem daartoe opdracht geef. Is dit een bekend probleem? Ik heb eerlijk gezegd hiernaar nog geen diepgaand onderzoek gedaan, maar viel me wel op, de installatie verliep vlekkeloos btw.
Iig ik ben erg positief over deze nieuwe telg in de Windows familie. Heeft iemand een idee van de planning van MS mbt de volgende Beta's/ RTM's etc?
Lenovo Thinkpad Yoga X380
McAfee VirusScan Enterprise v8.7.0i werkt tot nu toe prima, hoeft niks extra's aan te gebeuren.
De resolutie van m'n beeldscherm is 1400 bij 1050, maar met die instelling paste het beeld niet op mn scherm zegmaar...
Omdat mn videokaart RMA is, moet ik het nu met een intel 945 IGPtje doen, en daar zijn natuurlijk geen windows 7 beta drivers van. De windows ultimate 64bits drivers geprobeerd. In eerste instantie kreeg ik de foutmelding dat mijn besturingssysteem niet ondersteund werd.
Daarna echter kreeg ik een windows melding dat t niet correct geinstalleerd was. Ik klik op 'Install with recommended settings'. En toen ging het wel goed
Gelijk goede resolutie na het instaleren
[ Voor 68% gewijzigd door Toaby op 27-01-2009 01:32 ]
Dit had ik ook vanmiddag. Niet hoger dan 1280 x 1024. Daarvoor had hij al mijn icoontjes al op de andere monitor gegooid (ook op een andere pc), en meer van dat soort fratsen. Na de 2e keer opnieuw opstarten was alles weer goed (wat dit betreft dan), maar ik laat die 2e monitor voorlopig maar mooi uit.ErikRo schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:07:
Nou weer iets geks sinds, gisteren wordt mijn monitor niet meer herkend.
Gevolg resolutie niet hoger dan 1600x1200 (vga) ik heb normaal 1920x1200.
Uit en aanzetten hielp niet, detecting opnieuw forceren, maar hij weigert hem te herkennen.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Na een tijdje kan ik hem pas verwijderen.
Ik hoor veel positieve geluiden dus ik verwacht veel van deze versie. In Technet las ik echter toch een wat getemperde versie. Tuurlijk een Preview lezen over Windows 7 in Technet is zoiets van 'wij van WC-eend adviseren WC-eend'. Maar ze gaven gewoon openlijk toe dat het gewoon op de Vista core is gebaseerd en het feitenlijk niets meer dan een opgeschoonde versie is. Logisch ook daar ze moeilijk dit kunnen ontkennen.
Op zich snap ik uit wat ik heb gelezen in Technet, op Wikipedia en hier op Tweakers dat veel softwareonderdelen uit Windows 7 worden gesloopt en vervolgens vanaf 'ergens' (internet/installatie DVD?) kunnen worden afgehaald. Het is gewoon een stap naar cloud computing die tevens de dure EU rechtzaken verkomt. Alhoewel ik toch liever een OS zie zoals ze nu bestaan en niet zoals cloud computing.
Enfin, ik moet nog wat onderzoek doen naar de exacte verschillen maar achter een whitelist verbinding wordt het wat lastiger.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Had van een programma een trial draaien. Trial verwijderd en programma gekocht. Maar nu wil het programma niet installeren dus ik denk dat er in het register nog iets is achter gebleven.
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
ccleaner.comikkes schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:30:
Wat is een goede register cleaner ?
Had van een programma een trial draaien. Trial verwijderd en programma gekocht. Maar nu wil het programma niet installeren dus ik denk dat er in het register nog iets is achter gebleven.
is everything cool?
Dit topic is gesloten.