Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53

Arfman

Drome!

Nero? Gebruikt iemand die bloatware nog sinds er prima gratis alternatieven zijn zoals CDBurnerXP en ImgBurn?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Arfman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:53:
Nero? Gebruikt iemand die bloatware nog sinds er prima gratis alternatieven zijn zoals CDBurnerXP en ImgBurn?
Macht der gewoonte denk ik.. (Heb ook geen idee hoe je booktype-settings in Windows aanpast)
Enige wat ik wil is CD's en DVD's kunnen fikken èn ISO's maken.
Heb je tips? (oh ja, het liefste 64-bits software)

[ Voor 8% gewijzigd door Bart© op 26-02-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart© schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:57:
[...]

Macht der gewoonte denk ik..
Voor het fikken kan je natuurlijk Windows zelf gebruiken ;)

Misschien is imgburn een idee om iso's te maken? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:12
Bart© schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:49:
[...]

Hmm. dat merk je toch alleen in opstart tijden? Of wordt je hele Windows-ervaring daar sneller van? Mijn machine staat eigenlijk meer aan dan uit, dus aan nog sneller opstarten heb ik niet veel...

Iets anders;

Zijn er overigens meer mensen die na een clean install van Windows 7 (x64) toevallig problemen hebben met de installatie van Nero 9? In het installatiescherm waar ik de verschillende componenten kan selecteren verschijnen die items dus niet. Ook de optie 'alles selecteren' werkt niet... Gebruikt die installer Java ofzo, misschien dat ik dat nog niet geïnstalleerd heb namelijk. Nero Lite werkt wèl, maar die mist functies die ik gebruik.
Hehe ik denk dat je eens moet kijken in het grote SSD topic. Het zijn juist de windows prestaties die omhoog schieten. Booten is wel iets sneller maar voor die verbetering koop je geen SSD. Het opstarten van programma's daarentegen gaat echt super snel.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Microsoft Windows 7 Home Premium EN Family Pack is blijkbaar niet meer te verkrijgen.
Kreeg vandaag van Azerty een mail dat het niet meer leverbaar is. Op 7/2 besteld.

Damm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14:53

Arfman

Drome!

Bart© schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:57:
[...]

Macht der gewoonte denk ik.. (Heb ook geen idee hoe je booktype-settings in Windows aanpast)
Wat dacht je van de software die ik zojuist noemde? 8)7 :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:53:
Jazeker, versie 8 lite, prima. Ok, niet gratis, maar ik heb de Nero cd bij 2 fikkers gehad, dus heb toch wel het idee dat ik voor mijn versie betaald heb,hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:52
Ook eens overgestapt naar 7. Merkbaar sneller dan Vista. Fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328305

Dit is vast al eerder langsgekomen:

Waarom kun je vanuit Windows 7 setup wel vier primaire partities maken en vanuit Disk Management in Windows 7 maar drie? (dit is inclusief de 100 mb partitie: System reserved).

Ik heb er nog geen officiële verklaring voor gevonden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 14:18
Ik ben bijna helemaal tevreden met Windows7.
Het geluidprobleem heb ik opgelost door een andere geluidskaart te kopen.
Nu heb ik nog het probleem met mijn videokaart.
Ik zoek nu een videokaart die onder windows7 mijn laatste probleem kan oplossen.

En wat ie moet doen: net zoals in XP, als ik een video laad in windows moet deze meteen fullscreen naar mijn plasma-tv gaan.
Ik heb gelezen dat nvidea hier problemen mee heeft onder windows7??
Als het goed is werkt iedereen in deze topic met windows7. Jullie kijken vast wel eens een serie of film die jullie via de computer kijken op je tv... Als je die dan gewoon laad, door te dubbelklikken en je kan dan zonder een instelling te veranderen je film kijken op je tv / lcd / plasma, dan wil ik graag weten welke videokaart je hebt.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik had nog helemaal niet door dat je windows 7 in VHD kan installeren.
Bedankt TS voor die link :)

Dan kan XP dus blijven staan op C:\ en gewoon op C:\ in een VHD bestand windows setup voor 7 uitvoeren, beetje als VMware maar dan op bare metal.

Vraag me alleen wel of of dat VHD bestand niet slomer werkt dan op de normale manier op een aparte active partitie.

Wel mooi dat dit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ben benieuwd of de manier waarop ik mijn windows 7 Ultimate installatie gedaan heb wel helemaal klopt; Omdat de beta binnen 2 dagen afloopt begon ik 'em dus al een beetje te knijpen. Via surfspot de 64 bit ultimate versie gekocht (download) voor m'n laptop (sony vaio vgn-sr29vn/s). Het enige wat ik dacht dat een probleem te zijn, is dat ik allang geen versie van vista meer op m'n laptop had. Die heb ik eigenlijk al een tijd verruild voor windows 7 beta, zonder recovery disk te maken en zonder m'n recovery partitie te installeren. Ohja, ook had ik wel gedacht dat het wat problematisch zou zijn dat m'n dvd speler kapot was. (Het download bestand van surfspot installeert via een soort download manager, die download een .img bestand en een md5 bestand en wil daarna gelik branden, wat bij mij dus niet op ging.

Wat heb ik uiteindelijk wel gedaan om de upgrade aan de praat te krijgen: IMG bestand uitgepakt met power iso, daarna de installatie weer ingepakt tot ISO. Hiervan een bootable usb stick gemaakt, gerestart en ik kon zonder problemen installeren als of het een retail versie was. Code ingevoerd die ik van surfspot heb gekregen, nog een keertje geactiveerd en gechecked voor de zekerheid maar het loopt als een trein. Nu ben ik heel benieuwd of iemand weet of dat ook zo blijft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:39
Nedra schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:59:
...

Wat heb ik uiteindelijk wel gedaan om de upgrade aan de praat te krijgen: IMG bestand uitgepakt met power iso, daarna de installatie weer ingepakt tot ISO. Hiervan een bootable usb stick gemaakt, gerestart en ik kon zonder problemen installeren als of het een retail versie was. Code ingevoerd die ik van surfspot heb gekregen, nog een keertje geactiveerd en gechecked voor de zekerheid maar het loopt als een trein. Nu ben ik heel benieuwd of iemand weet of dat ook zo blijft ;).
Typ bij het zoekvenster in start 'Windows activeren' in, gevolgd door enter. Als er staat activeren is voltooid, blijft het zeker werken, anders even activeren. Activeert deze niet, dan zijn er nog genoeg trucjes om een upgrade als clean te installeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Als ik een oude game speel gaat mijn Aero look terug naar Basic look. Nou vind ik dat afschuwelijk lelijk. Nog lelijker als XP helaas. Is er een manier omdat uit te schakelen? Dat ie automatisch naar basic schakelt?

Dit is vrij irritant als je een oud spel windowed wil spelen.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

niets/weinig aan te doen, anders crapped t oude spel em omdat ie niet exclusief toegang tot de 3d blaat van de videokaart krijgt... iig, dat was het idee geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik weet niet hoe ik deze vraag in zoek termen kan uitdrukken dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
is het mogelijk om de 'pin' iconen twee keer te open?

ik heb firefox en windows explorer hier staan.
firefox is handig als een huisgenoot even mijn pc wilt gebruiken.
windows explorer is ook handig om vaker open te hebben staan.
ik weet dat je met 2x rechtermuisknop nog een scherm kan openen maar dat vind ik teveel werk.

[ Voor 6% gewijzigd door fespen op 01-03-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

CTRL+N: nieuw Firefox venster
WINKEY + E: nieuw Explorer venster

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fespen schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:37:
ik weet niet hoe ik deze vraag in zoek termen kan uitdrukken dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik weet dat je met 2x rechtermuisknop nog een scherm kan openen maar dat vind ik teveel werk.
Bedoel je shift-click of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
shift klik is al een hele verbetering.
is het niet mogelijk om dat met een gewone klik te doen?
mijn zus gaat dat vergeten en dan zit ze weer in mijn Firefox scherm :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom geef je je zus niet een compleet eigen Windows account. Scheelt een hoop ellende.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
omdat ze vaak alleen haar mail checkt of iets opzoekt. (+- 3 min)
maar misschien is het een idee, ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Ik begrijp niet waarom je dat doet, je kan door WIN+E te drukken en dan in de favorieten linksboven betrekkelijk snel aan folders die je veel nodig hebt, als je ononderbroken er in werkt is het natuurlijk wel nodig maar om het nu altijd open te laten staan heeft geen meerwaarde.

Firefox is begrijpelijk indien je het extreem gebruikt (veel tabs, addons, ...) maar zo'n applicaties starten snel genoeg om via WIN+1-0 opgestart te kunnen worden en via CTRL+L naar de juiste pagina te navigeren, werkt overigens ook in Windows Explorer. Of een klik op de balk met snelkoppelingen.

Maar een extra account is uiteraard beter aan te raden, je kan met een simpele druk op WIN+L je sessie vergrendelen en dan is het voor haar (of jou) nog maar een kwestie van in te loggen (slechts een klik indien je het geen wachtwoord geeft) en ze heeft een compleet onafhankelijke werkomgeving. (Tenzij je haar account administratie rechten geeft. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
En een truuk om een specifieke map in je taakbalk te zetten, heb je nog maar 1 klik nodig om bij die map te komen: http://www.windows7hacker...ders-in-windows-7-taskbar

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
sneltoetsen zijn leuk als je intensief aan het werk bent.
maar als ik in 'lay back' stand zit en bv. zoals nu een broodje eet :P vind ik het omslachtig.
en ik ben het gewend van XP door 'my computer' in de 'quick launch' te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paella schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:16:
En een truuk om een specifieke map in je taakbalk te zetten, heb je nog maar 1 klik nodig om bij die map te komen: http://www.windows7hacker...ders-in-windows-7-taskbar
Ik copy-paste in de Windows-map explorer.exe als explorer2.exe, etc.
Dan maak ik een snelkoppeling naar
%SystemRoot%\explorer2.exe /e,pad naar gewenste map

Niet de meeste elegante oplossing, maar het werkt :P
fespen schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:17:
sneltoetsen zijn leuk als je intensief aan het werk bent.
maar als ik in 'lay back' stand zit en bv. zoals nu een broodje eet :P vind ik het omslachtig.
en ik ben het gewend van XP door 'my computer' in de 'quick launch' te hebben.
Als je een broodje eet is het toch des te makkelijker om sneltoetsen ipv de muis te gebruiken? :?

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 01-03-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
wat doet de reden er toe? maar om nog even te antwoorden. ik muis met rechts, eet met links en gebruik sneltoetsen met links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11

How about middlemuisklik? Scrollwielknop.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Onlangs heb ik een Soy laptop gekocht met daarop een voorgeinstalleerde windows 7 home premium. Vanzelfsprekend zat hier weer een hoop extra software bij die ik nooit zal gebruiken, en liever kwijt dan rijk ben.
Nu heb ik een .iso gedownload van de Engelse windows 7 home premium OEM. Volgens de Sony helpdesk kan ik de productsleutel die bij mijn laptop hoort niet gebruiken bij de installatie van deze versie. Hier over wil ik gaan bellen met Microsoft, maar vooraf wil ik er natuurlijk zelf zo veel mogelijk over weten om niet zomaar aan de kant gezet te worden met: nee dat kan niet.

Situatie:
Meegeleverd met laptop: Windows 7 home premium
Wil installeren: Windows 7 home premium

Mijn idee hier over is dat dit gewoon legaal is, omdat ik immers voor deze laptop een licentie heb voor dit OS. Klopt dit of is het inderdaad juist dat ik een retail versie aan zou moeten schaffen om dit legaal te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:08
Waarschijnlijk is de desbetreffende "productsleutel" alleen een zgn certificaat van echtheid en kan je die niet gebruiken om te activeren.
Bij OEM systemen wordt vaak op alle systemen dezelfde OEM productkeysleutel gebruikt, die ook nog eens offline wordt geactiveerd doordat in de BIOS ook een OEM kenmerk is geplaatst.
Dit kenmerk, de OEM productsleutel en een OEM certificaat in de installatie zorgt ervoor dat er offline geactiveerd wordt. Als één van deze drie zaken ontbreekt wordt er bij de installatie om een geldige productsleutel gevraagd. Als je die hebt kan er daarna gewoon online geactiveerd worden.

Iets wat met je huidige productsleutel nu niet kan, zoals Sony beweert, want in de download ontbreekt nl het OEM certificaat van Sony. Je zal dus van tevoren dat certificaat (Sony.xrm-ms) veilig moeten stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 01-03-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Olaf90 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:43:
Onlangs heb ik een Soy laptop gekocht met daarop een voorgeinstalleerde windows 7 home premium. Vanzelfsprekend zat hier weer een hoop extra software bij die ik nooit zal gebruiken, en liever kwijt dan rijk ben.
Nu heb ik een .iso gedownload van de Engelse windows 7 home premium OEM. Volgens de Sony helpdesk kan ik de productsleutel die bij mijn laptop hoort niet gebruiken bij de installatie van deze versie. Hier over wil ik gaan bellen met Microsoft, maar vooraf wil ik er natuurlijk zelf zo veel mogelijk over weten om niet zomaar aan de kant gezet te worden met: nee dat kan niet.

Situatie:
Meegeleverd met laptop: Windows 7 home premium
Wil installeren: Windows 7 home premium

Mijn idee hier over is dat dit gewoon legaal is, omdat ik immers voor deze laptop een licentie heb voor dit OS. Klopt dit of is het inderdaad juist dat ik een retail versie aan zou moeten schaffen om dit legaal te kunnen doen?
Plakt er op de onderkant van je laptop zo'n stickertje met een code?
Zo ja, kan je die zonder enig probleem gebruiken om daarmee legaal je Windows 7 Home Premium te activeren. De code die gebruikt is voor de eerste installatie (degene waar je laptop mee geleverd is, de bloatware versie) is inderdaad een VLK die Sony gebruikt om al haar laptops standaard te activeren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Er zit op de laptop inderdaad een sticker geplakt waar letterlijk 'product key' op staat. Ik zal morgen dus even bellen met Microsoft. In ieder geval bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17
Olaf90 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:35:
Er zit op de laptop inderdaad een sticker geplakt waar letterlijk 'product key' op staat. Ik zal morgen dus even bellen met Microsoft. In ieder geval bedankt weer!
Waarschijnlijk moet je ook nog het sony OEM certificaat installeren, anders kan je de installatie misschien niet activeren.
Dit ligt aan de soort OEM licentie die op je laptop gebruikt is, het OEM certificaat is meestal op de recovery partitie/cd te vinden.
Het certificaat installeer door dit in cmd in te typen:
slmgr.vbs -ilc naamvancertificaat.XRM-MS
slmgr -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX (code die achterop je laptop staat)
Veel succes.

[ Voor 13% gewijzigd door tjtristan op 01-03-2010 23:49 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:08
Olaf90 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:35:
.... een sticker geplakt waar letterlijk 'product key' op staat.....
Zoals gezegd gaat het hier om een bewijs van echtheid mbt je OS en heb je waarschijnlijk ook het eerder genoemde certificaat nodig om te activeren. Het is daarom verstandig om het certificaatbestand eerst veilig te stellen voordat je Windows opnieuw gaat installeren. Alle grote OEM leveranciers werken ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 17:27

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dit heeft mij in het verleden geholpen: http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.J.V.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 21:05
Weet iemand hier waar ik een (snelle) download/torrent kan vinden van de originele win7 installatie dvd? Ik wil namelijk eerst Windows 7 (virtueel) testen voordat ik hem (eventueel) ga kopen...

Noot:
Ik weet dat het hier tegen het illegale aan zit, maar ik wil slechts de 30 dagen free trial benutten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

C.J.V. schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:04:
Weet iemand hier waar ik een (snelle) download/torrent kan vinden van de originele win7 installatie dvd? Ik wil namelijk eerst Windows 7 (virtueel) testen voordat ik hem (eventueel) ga kopen...

Noot:
Ik weet dat het hier tegen het illegale aan zit, maar ik wil slechts de 30 dagen free trial benutten....
Als je weet dat je tegen het illegale aanzit, waarom vraag je het dan? Er zijn genoeg andere opties, zoals bijvoorbeeld:
http://www.microsoft.com/click/windowstestdrive/Dev/

Of de 90 dagen trial:
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C.J.V. schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:04:

Noot:
De Windows RC is gisteren afgelopen (nouja, je kan hem wel gebruiken, maar om de 2 uur valt-ie uit), al is de RC al tijden niet meer te downloaden.

Voglens mij is het niet mogelijk om een final versie van windows 7 te downloaden om uit te proberen.
(Niet zonder Microsoft-account, in ieder geval, al kan ik ernaast zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.J.V.
Ik bedoelde dat mijn vraag wel eens verkeerd kon worden opgevat... die testdrive had ik al eens gezien, maar ik wil er zelf mee kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou dit kunnen proberen?
(Ik heb het zelf niet geprobeerd, dus weet niet of het werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C.J.V. schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:10:
Ik bedoelde dat mijn vraag wel eens verkeerd kon worden opgevat... die testdrive had ik al eens gezien, maar ik wil er zelf mee kunnen spelen...
Dan is GoT alsnog niet de plaats om om torrents te vragen. De 90 dagen trial van Windows 7 Enterprise zou je bijvoorbeeld in een virutele machine kunnen gebruiken (omdat je na 90 dagen een full reinstall moet doen)
M.a.w. de link die ik eerder al gaf en die anandus ook post :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 02-03-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.J.V.
Oke ik ga die 90 dagen trial gebruiken om het te testen. dat is idd min of meer wat ik zoek, bedank voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Is er ook een manier om af te sluiten zonder dat de updates geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Southern Sun schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:29:
Is er ook een manier om af te sluiten zonder dat de updates geinstalleerd worden?
Helpt dit? Of ander hier even kijken.
Al zou ik niet inzien waarom je geen updates zou willen installeren.
Of betreft het een driver die problemen geeft? Dan kan je altijd nog in veilige modus de driver verwijderen, denk ik. Kijk bij de fabrikant voor de laatste drivers :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 02-03-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Southern Sun schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:29:
Van http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb457141.aspx:
If you do not want the Install Updates and Shut Down option to be displayed to users at all, you can enable the Do not adjust default option in 'Install Updates and Shut Down' option in Shut Down Windows dialog box policy setting.
Verder, wat anandus zegt (alweer hetzelfde als ik ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 02-03-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
anandus schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:34:
[...]
Helpt dit? Of ander hier even kijken.
Al zou ik niet inzien waarom je geen updates zou willen installeren.
Of betreft het een driver die problemen geeft? Dan kan je altijd nog in veilige modus de driver verwijderen, denk ik. Kijk bij de fabrikant voor de laatste drivers :)
Het is meer dat ik 'm altijd afsluit vlak voor ik naar bed ga en dan liever geen verlichte kamer/geluid makende computer wil hebben die nog even een kwartier updates gaat installeren :P Maar bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Southern Sun schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Het is meer dat ik 'm altijd afsluit vlak voor ik naar bed ga en dan liever geen verlichte kamer/geluid makende computer wil hebben die nog even een kwartier updates gaat installeren :P Maar bedankt voor de tips!
Is het dan niet gewoon slim om in plaats van 'automatically download and install updates' de optie 'Download updates for me, but let me choose when to install them' te kiezen? :)

Dan hoef je niet moeilijk te doen met dingen om te zorgen dat Windows afsluiten zonder het installeren, dan heb je het gewoon zelf in de hand :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 02-03-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
anandus schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:03:
[...]
Is het dan niet gewoon slim om in plaats van 'automatically download and install updates' de optie 'Download updates for me, but let me choose when to install them' te kiezen? :)

Dan hoef je niet moeilijk te doen met dingen om te zorgen dat Windows afsluiten zonder het installeren, dan heb je het gewoon zelf in de hand :)
Dat is inderdaad een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345494

Ik heb sinds gister w7 en heb een probleempje.
Als ik naar apparaatbeheer ga dan staat er een uitroeptekentje bij 2 dingen.
een zogenaamde 'marvell 91xx controller'
en de USB poorten.
Nou had ik gelezen dat het misschien met sata drivers te maken heeft.
Nu heb ik die geinstalleerd en ik heb het nog steeds.

Ikzelf denk dat het misschien te maken heeft met een instelling van de bios die ik niet meer terug kan vinden.
Kreeg namelijk tijdens de eerste boot de vraag of ik mijn harde schijf in AHCI mode wou draaien ipv IDE mode.

Iemand met enige ideeën?

Mijn mobo is trouwens een Gigabyte GA-770TA-UD3,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Nog een keer mijn vraag herhalen:

Ik zoek een videokaart die onder windows7 mijn laatste probleem met Windows7 kan oplossen.

En wat ie moet doen: net zoals in XP, als ik een video laad in windows moet deze film meteen fullscreen naar mijn plasma-tv gaan.

Als het goed is werkt iedereen in deze topic met windows7. Jullie kijken vast wel eens een serie of film die jullie via de computer kijken op je tv... Als je die dan gewoon laad, door te dubbelklikken en je kan dan zonder een instelling te veranderen je film kijken op je tv / lcd / plasma, dan wil ik graag weten welke videokaart je hebt.

Ik heb dit soort problemen en heb de oplossingen (zonder resultaat) geprobeerd:
link
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omitz schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:53:

Ik zoek een videokaart die onder windows7 mijn laatste probleem met Windows7 kan oplossen.

En wat ie moet doen: net zoals in XP, als ik een video laad in windows moet deze film meteen fullscreen naar mijn plasma-tv gaan.

link
link
:+ Je hebt je tv als tweede monitor aangesloten? Ik speel inderdaad wel films af via m'n tv (vanaf m'n pc), maar dan gewoon via de mediacenter interface...enneh ik heb alleen m'n tv (42" :+) aangesloten op m'n pc...geen andere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Heb je al eens bij Ultramon gekeken? Die biedt aardig wat multimonitor faciliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Anoniem: 345494 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:15:
Ik heb sinds gister w7 en heb een probleempje.
Als ik naar apparaatbeheer ga dan staat er een uitroeptekentje bij 2 dingen.
een zogenaamde 'marvell 91xx controller'
en de USB poorten.
Nou had ik gelezen dat het misschien met sata drivers te maken heeft.
Nu heb ik die geinstalleerd en ik heb het nog steeds.

Ikzelf denk dat het misschien te maken heeft met een instelling van de bios die ik niet meer terug kan vinden.
Kreeg namelijk tijdens de eerste boot de vraag of ik mijn harde schijf in AHCI mode wou draaien ipv IDE mode.

Iemand met enige ideeën?

Mijn mobo is trouwens een Gigabyte GA-770TA-UD3,
Heb je niet nog een aparte driver te installeren voor de usb3?

@Milmoor:
dank voor de link, ik ga er straks naar kijken!

[ Voor 3% gewijzigd door omitz op 02-03-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Pas mijn nieuwe laptop binnengehad, een Acer 1810TZ ultraportable. Hierop stond Win7 x64 Home Premium voorgeinstalleerd, welke ik in tegenstelling wat ik normaal doe (direct formatten voor eigen install gezien alle crap die doorgaans geinstalleerd staat) wat gecleaned heb van onnodige zooi.

Vervolgens de volgende dag heb ik Ubuntu geboot vanaf een usb key, om zo met GParted de partities te resizen. De recoverypartitie was namelijk onnodig groot en ik wil Windows + geinstalleerde software en overige data gescheiden houden. Dus ik heb de recoverypartitie wat kleiner gemaakt, de rest iets naar links geschoven, de Windows partitie 38GB gemaakt en van de overgebleven ruimte daarachter een nieuwe NTFS partitie gemaakt. Echter toen ik na die operatie rebootte, startte windows niet meer op.

Een device kon niet gevonden worden dus de bootloader was de weg kwijt. Na een bootable USB key gemaakt te hebben met Win7 x64 Ultimate erop kon ik repair kiezen en zo werd de bootloader hersteld. Ik vraag me echter af hoe dit kon gebeuren? De partities zijn namelijk niet van volgorde/nummer veranderd, alleen van fysieke plaats en grootte. En dat zou in principe niet uit moeten maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bij Windows 7 is irritant genoeg de plek ook van belang. Gelukkig kan hij het zelf herstellen via de installatie CD, maar onhandig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11
omitz schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:53:

link
link
Ik sleep gewoon de film naar mijn tv. Je kan ook Win-toets + Cursor rechts of cursor links gebruiken als je dat sneller vindt. Ik denk dat het gebrek aan theatre mode een beperking is van Aero en DWM/de onkunde van videokaartfabrikanten om er goede drivers voor te schrijven.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Milmoor schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:52:
Bij Windows 7 is irritant genoeg de plek ook van belang. Gelukkig kan hij het zelf herstellen via de installatie CD, maar onhandig is het wel.
Wat achterlijk.. Je zou bijna Win7 booten met grub :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik boot Windows 7 via BootIT (dual boot met WinXP). Toch nog hetzelfde probleem. Het zit ergens in het begin van de bootsequence van Windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
Een vraag over de aanschaf want het is mij een beetje onduidelijk geworden.

Ik heb 2 computers waarop beide een Retail-versie van Windows Vista Home Premium stond, maar nu Windows 7 RC. Verder 1 HTPC waarop tevens Windows 7 RC staat maar voorheen niks.

Eigenlijk heb ik zat aan Home Premium op beide pc's en voor de HTPC neem ik misschien een gratis OS als dit tenminste goed samenwerkt in een netwerk met W7.

Nu heb ik bij Slim! alleen de beschikking tot upgrades (van Vista) naar W7 Prof (53 euro) en W7 Ultimate (75 euro).
Verder zag ik dat er Family Pack Upgrades waren van Vista Home Premium naar W7 Home Premium. Deze heb ik echter niet in het Nederlands kunnen vinden maar alleen UK. Maakt dit uit?

Wie heeft er overzicht op wat ik het best kan kopen? Rekening houden met het feit dat ik op alle 3 Home Premium wil tenzij het via Slim! is want dan kom ik met duurdere versies even goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24

GVR

Ik wil op een PC met W7 ultimate 4 extra gebruikers aanmaken, die allemaal hun documenten op de D-partitie hebben staan. Ook de overige bibliotheken zoals afbeeldingen, muziek, etc moeten in die documenten-map op D. Is er een slimme manier om dit toe te passen op deze gebruikers, zonder je zelf gek te moeten klikken om het per bibliotheek te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wortest: Family Pack is inmiddels uit de verkoop, helaas ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Sjah schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:59:
@wortest: Family Pack is inmiddels uit de verkoop, helaas ja.
Familiy pack is enkel in het Engels en is niet meer leverbaar.
Je kan wel nog een aantal winkels mailen, sommige hebben nog in voorraad.
Ik heb deze week nog 1 bij Dunnet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
omitz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:25:
[...]

Maar welke ondersteund het dan wél?
Ik lees alleen maar over problemen met de doorvoer van geluid over meerder uitgangen...
Als je een suggestie hebt...
Gevonden!
Op dit forum nota bene!
En het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 21:11
Van de week op mijn werk een Bug / Feature ontdekt in Windows 7: ik wilde ca. 20 Word bestanden selecteren in Windows Verkenner om allen tegelijk af te drukken.
Echter de functie afdrukken is dan nergens te vinden; tot 15 bestanden is de functie afdrukken beschikbaar, selecteer je meerdere bestanden dan komt deze functie te vervallen.

Oplossing: reeks bestanden in kleinere groepen selecteren en afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat mij deze week op viel, was dat ik op mijn XP machines wel het browser keuzescherm kreeg via de updates, maar op beide 7 machines nog niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

megatronics schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:25:
Wat mij deze week op viel, was dat ik op mijn XP machines wel het browser keuzescherm kreeg via de updates, maar op beide 7 machines nog niet.
Mijn Windows 7 werkstation hier op kantoor schotelde het me voor toen ik 'm aanzette vandaag. Komt nog wel dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die update in 7, stond erwel toen ik winupdates checkte, hij waarschuwde niet. Na de update nog niks, pas na een reboot dat scherm. Geil!

Redelijke domme tekst bij Opera, sneller internet....

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 07-03-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Van het weekend Win7 64bit premium geinstalleerd, geen probleem en werkt lekker, alleen bij de werking van mediacenter schrok ik toch wel even. Windows 7 slaat gewoon een hierarchische directory struktuur met Dvd's plat! Op mijn HTPC in de woonkamer heb ik MCE 2005 staan en op mijn homeserver (1Gbit netwerk) al mijn DVD's onderverdeeld in verschillende subdirectories naar categorie, bv animaties (shrek, Nemo etc) docu's (BBC earth, etcs), op MCE 2005 kon ik gewoon snel door deze dir struktuur heenwandelen en alles verliep zoals je zou verwachten. Bij win7 ziet hij 700 films (ook een directory met wat divx pop clips zit hij als individuele films), staat alles op hetzelfde platgeslagen niveau en is het zo traag als ik weet niet wat, als je probeert door deze brij van films te scrollen. Het lijkt wel ofdat hij telkens opnieuw de hele dir tree scant, met MCE 2005 totaal geen problemen. Wat ik ook nog niet ben tegengekomen is dat je IMDB data aan je films kunt toevoegen, zoals je met mediaportal kunt doen, een kleine feature maar alles ziet er zoveel beter uit.
Is dit nou de opvolger van MCE 2005, of heb ik wat over het hoofd gezien en kun je nog wat veranderen aan de weergave van de film folder (heb zelf niets kunnen vinden)? Als dit werkelijk zo is dan is dit compleet onbruikbaar en een behoorlijke misser van microsoft. Mediaportal is in ieder geval een beter alternatief maar werkt niet zo lekker als MCE 2005, wel leuk al die pluging voor films etc maar nogal buggy. Het enig alternatief dat ik ken is dat XMBC of iets dergelijks, heb ik echter nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sjah schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:19:
Die update in 7, stond erwel toen ik winupdates checkte, hij waarschuwde niet. Na de update nog niks, pas na een reboot dat scherm. Geil!

Hier bij de updates nog steeds geen spoor van de werkverschaffing van microsoft.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

een_naam: kijk eens naar het begrip "libraries". Die zijn nieuw in Windows 7 en zijn (zover ik het snap)bedoeld om het zoeken/beheren van mediabestanden op verschillende locaties op een locatie te bundelen. Mogelijk is dat hier aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:19:

die teksten zijn door de browserleveranciers zelf aangeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Milmoor schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:52:
een_naam: kijk eens naar het begrip "libraries". Die zijn nieuw in Windows 7 en zijn (zover ik het snap)bedoeld om het zoeken/beheren van mediabestanden op verschillende locaties op een locatie te bundelen. Mogelijk is dat hier aan de hand.
Zal eens kijken als ik thuis ben, dit zou echt een enorme verslechtering zijn t.o.v. MCE 2005 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen nog weleens met klassieke skin aan werken? Ik niet, mis hem ook niet, terwijl ik 'n classic-junky was in Xp. Heb ook een bug ontdekt in klassiek, dat preview tabje wat komt als je over een menu-item hoovert (aero preview heet dat in Aero-skin, maar in klassiek is dat een triest rechthoekig vakje waarmee je eigenlijk alleen kan afsluiten), verdwijnt af en toe niet als je ervan weggaat, blijft dus staan. Zou er heel misschien mee te maken kunnen hebben dat ik dual-monitor draai icm DisplayFusion. In Aero blijft nooit iets per ongeluk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57899

Ik zit er over te denken om een OEM versie te kopen. Ik weet dat ik dan geen MS support heb maar daar heb ik toch nooit mee te maken gehad. Echter, hij is legaal gewoon te bestellen, maar hoe leuk vindt MS het als ik hem op een huidige pc gooi? En bestaan er risico's in technische werking? Zo niet vind ik het de duitjes toch wel aardig waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 16225 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:17:
Van het weekend Win7 64bit premium geinstalleerd, geen probleem en werkt lekker, alleen bij de werking van mediacenter schrok ik toch wel even. Windows 7 slaat gewoon een hierarchische directory struktuur met Dvd's plat!
Mwa, dat gebeurde ook al met MCE2005 als je de searchpath diepte hoger dan default zet.
Staat tegenover dat je in Mediacenter bij 7 eindelijk kan zoeken \o/ en taggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Ik heb twee machines staan o.b.v. AMD:
Athlon 64 X2 Dual core 4000+ met 2GB DDR2
Athlon 64 X4 Quad core 620 met 2 GB DDR3

Ik overweeg om op beide machines Windows 7 ultimate te installeren, maar twijfel nog over 32/64 bit. 2GB is formeel te weinig voor 64 bit, maar DDR3 geheugen is vrij duur. Daarom enkele vragen:
- Is er merkbaar snelheidsheidsverschil tussen 32 of 64 bit op deze machines?
- Kun je problemen verwachten als toch 64 bit wordt geinstalleerd?
- Kan ik later eenvoudig overstappen van 32 naar 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:41
Poecillia schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:28:
Ik heb twee machines staan o.b.v. AMD:
Athlon 64 X2 Dual core 4000+ met 2GB DDR2
Athlon 64 X4 Quad core 620 met 2 GB DDR3

Ik overweeg om op beide machines Windows 7 ultimate te installeren, maar twijfel nog over 32/64 bit. 2GB is formeel te weinig voor 64 bit, maar DDR3 geheugen is vrij duur. Daarom enkele vragen:
- Is er merkbaar snelheidsheidsverschil tussen 32 of 64 bit op deze machines?
- Kun je problemen verwachten als toch 64 bit wordt geinstalleerd?
- Kan ik later eenvoudig overstappen van 32 naar 64 bit?
Ter vergelijking, ik draai nu Ultimate op een Pentium Dual Core 1,6GHz met 2GB DDR2 en ik gebruik mijn PC behoorlijk intensief maar het is aanpoten. Maar nogmaals, afhankelijk van je geheugen gebruik. Ik heb bijv. IE open met 8 tabs en ik zit nu al over de 1GB aan intern geheugen en verder doe ik van alles tegelijk, hij is constant bezig. Hiervoor had ik een Phenom II 940BE met 4GB DDR2 en RAID-0 en dat was klikkerdeklik en gaan met die banaan, merkte er niks van. Jij hebt dan wel andere processoren maar om maar een vergelijking te geven van hoe het kan zijn, afhankelijk van hoe je je PC gebruikt dus. Maar met 2GB en veel dingen open op een niet zo snel processertje is het behoorlijk traag. Ik heb ook alles uit gezet qua uiterlijk en alle menu's op standaard om toch nog een beetje snelheid erin te houden.

Overigens heb ik ooit Starter gehad maar merk geen verschil in snelheid met Ultimate dus dat maakt niet uit, enige verschil is dat je meer functionaliteit hebt maar qua geheugen en snelheid is het puur afhankelijk van je hardware en niet zo zeer welke Windows versie je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik zou gewoon gelijk op de 64 bits versie gaan zitten. Voor bijna alles gaat dat vanzelf goed, tenzij je hele exotische hardware hebt. Mijn amBX set had bijv. wat problemen bij de eerste driverversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Sinds ik Windows 7 geinstalleerd heb, gaat het op starten steeds trager, ook al je afmeld en weer opnieuw aanmeld.
Als je opstart blijft ca 1 minuut welkom staan, bij een kennis hoor ik het ook, dat het opstarten trager wordt.

Heb het geprobeerd met en zonder, het scheelt maar weinig.

Onder Windows 7 Beta was het niet, het opstarten ging als een raket.

Meer mensen last van.

Ik mis mijn eigen opstart geluid, wat je onder Vista instellen kon.

Taakbalk iconen is ook vervelend iets, dat je zelf moet maken via een map, onder Vista ging dat automatisch en je kon het veel groter zetten.

Ben weer terug gegaan naar Vista Basic, nu gaat het opstarten weer als vanouds en ook het afmelden aanmelden.

Systeem:
AMD Athlon II X2 240
4 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
brommer1 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:33:
Sinds ik Windows 7 geinstalleerd heb, gaat het op starten steeds trager, ook al je afmeld en weer opnieuw aanmeld.
Als je opstart blijft ca 1 minuut welkom staan, bij een kennis hoor ik het ook, dat het opstarten trager wordt.

Heb het geprobeerd met en zonder, het scheelt maar weinig.

Onder Windows 7 Beta was het niet, het opstarten ging als een raket.

Meer mensen last van.

Ik mis mijn eigen opstart geluid, wat je onder Vista instellen kon.

Taakbalk iconen is ook vervelend iets, dat je zelf moet maken via een map, onder Vista ging dat automatisch en je kon het veel groter zetten.

Ben weer terug gegaan naar Vista Basic, nu gaat het opstarten weer als vanouds en ook het afmelden aanmelden.

Systeem:
AMD Athlon II X2 240
4 GB
Totaal geen last van (Win7 Ultimate)
En wat bedoel je met de iconen die vervelend zijn? Rechtermuisknop kan je ze vastmaken aan je taakbalk en met control ingedrukt scrollen maakt instant je iconen groter of kleiner, bedoel je dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik bedoelde de iconen die zelf in de taakbalk kan invoegen, nu moet je eerst een map maken daar de iconen instoppen en dan aan je werkbalk koppelen.

Vroeger hoefde je dat niet, je kon ze vergroten via titelbalkknoppen, dat gaat niet meer.

Waarom start Windows 7 zo traag op, een kennis van mij viel het ook op en klaagde ook al.
Bij Windows Vista Basic start de computer wel snel op.

Firewall: Avira AntiVir Premium, Outpost Firewall Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
brommer1 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:34:
Ik bedoelde de iconen die zelf in de taakbalk kan invoegen, nu moet je eerst een map maken daar de iconen instoppen en dan aan je werkbalk koppelen.
Ja misschien lees ik het simpelweg niet goed maar ik begrijp helaas niet erg wat je bedoelt.
Waarom start Windows 7 zo traag op, een kennis van mij viel het ook op en klaagde ook al.

Firewall: Avira AntiVir Premium, Outpost Firewall Pro
Ja dat kan met een veelvuldigheid aan opties te maken hebben, wat heb je geinstalleerd wat mee op start als je reboot tot aan de progsels die op de achtergrond draaien (twee firewalls bijv ;) ) etc. etc. :)
Bij Windows Vista Basic start de computer wel snel op.
Dat kan makkelijk komen doordat je dat net geinstalleerd hebt natuurlijk he :)

[ Voor 0% gewijzigd door Henri op 09-03-2010 16:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282265

Ik heb een vraag:

Ik draai Windows 7 (via Boot Camp) op mijn Macbook 2.1 (2ghz geheugen).
Nu heb ik windows 7 geinstalleerd op de MB puur en enkel voor het draaien van FL Studio 9.

Aangezien ik een midicontroller gebruik en de latency wil reduceren zo goed als mogelijk. Wil ik Windows 7 zo goed mogelijk instellen hiervoor.

Ik ben nog niet zo lang bekend met windows 7 maar als iemand weet wat ik allemaal zou kunnen instellen, configureren om Windows 7 zo 'light' mogelijk te kunnen draaien. Eventueel ook de instellingen die ervoor zorgen dat alle performance en geheugen zijn gericht op één programma, FL Studio in dit geval.

Ik heb nu bijvoorbeeld internet explorer via wifi actief. Ik weet niet in hoeverre dit geheugen in beslag neem?.

En wat ik waar zou kunnen veranderen om dit 'uit te zetten'? Als iemand wat pointers heeft hoor ik ze er graag!

Zelf heb ik al bij 'control panel' de basisinstellingen op 'minimaal, classic view' gezet en 'performance' als prioriteit (even uit mn hoofd, het heet anders dacht ik).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 282265 op 09-03-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:27

Pierre

Van nature lui!

Misschien heb je een solid background wat de boel traag maakt, daar heeft MS een oplossing voor. Ik had daar ook last van, met deze hotfix probleem opgelost.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik spot hier een toenemende trend om effe snel een probleempje hier neer te gooien, en dat was niet de afspraak toch? :)

Modbreak:Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic - uiteraard na eerst ZELF GEZOCHT te hebben naar een oplossing.

Dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Pierre61 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:13:
[...]

Misschien heb je een solid background wat de boel traag maakt, daar heeft MS een oplossing voor. Ik had daar ook last van, met deze hotfix probleem opgelost.
Het heeft geholpen, het opstarten gaat nu sneller, en af en aanmelden gaat nu gelijk.
Heb een groene achtergrond.

Vind het raar in de beta versie had ik geen last van met de zelfde achtergrond(groen), toen ik de release versie ging installeren trad het probleem gelijk op. Vraag me af wat ze veranderd hebben in de release versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Windows 7 64Bit Ultimate Editie.

Gebruik het nu al een tijdje op mijn oorspronkelijke windows ME machine (Onderhand flink aan gesleuteld natuurlijk) en moet zeggen dat dit erg tof werkt.

OS X heeft hiermee een sterke concurrent mijn inziens, ik vind de taakbalk in 1 woord "Geweldig" werken, en waar je in Vista nog bijna niks aan het zoeken in het startmenu had (Spotlight van Microsoft zegmaar), werkt het in 7 subliem, heerlijk systeem!.
Ook erg kleurrijk.

Verder geen problemen gehad, de 8800GT schijnt wel een update nodig te hebben wegens BSOD's in games, maar dit heeft niks met Windows te maken.

Verder hoop ik dat Microsoft alleen nog maar vooruit gaat met dit soort producten, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 11:22
Gister weer een superpuntje aan de nieuwe windows, de updates die voor XP erg lastig te krijgen waren had Windows 7 meteen binnen na het aansluiten van de all-in-one (redelijk oud en brak geval) was weer heel blij!

Verder hebben de automatische updates wel mijn 8800GTX gesloopt (je-weet-wel de update die de fans langzamer deed draaien) dat waren mijn laatste hardware ervaringen met Windows 7

Probeer ook eens deze link voordat je iets post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eduard:

Flink aan gesleuteld? Je wil gewoon zeggen dat je enkel nog die ouwe kast en voeding, en keyboard, gebruikt daarvan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 22:15
Sinds eergisteren in het bezit van een laptop waarop Windows 7 Home Premium (64 bit) draait.

Van Windows Vista ben ik nooit fan geweest. Niet vawege driverproblemen (die heb ik nooit gehad) maar naar mijn idee was de verdeling eyecandy - functionaliteit te scheef: veel eyecandy maar weinig functionaliteit.
In Windows 7 is dat wel anders. :) Wat werkt alles heerlijk snel, betrouwbaar en logisch! Tot nu toe nog niets tegenkomen wat me niet bevalt of wat ik niet begrijp, en dat terwijl je er zoveel meer mee kan dat met XP of Vista. Zoeken gaat echt heerlijk, de libraries doen hun werk uitstekend en de nieuwe taakbalk is geniaal. Daarnaast ziet het er stukken beter en overzichtelijker uit dan Windows Vista.

Ik kan niet anders zeggen, Windows 7 is echt zo goed als de geruchten doen geloven. Windows Vista was de overstap niet waard, Windows 7 is dat wel! Voor wie nog twijfelt: stap over! Bevalt het je niet, dan kan je altijd nog terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomAtTweakers schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:31:
[.....] Bevalt het je niet, dan kan je altijd nog terug. ;)
Vind je? Als je een 100+ uitgeeft om 7 aan te schaffen, ga je echt niet zomaar weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik kan nog steeds geen media afspelen in Firefox.
de Windows Media Center plugin voor Firefox schijnt niet te werken met Windows 7.
heeft iemand hier een oplossing voor?

edit.
hier iemand met hetzelfde probleem.
monnick schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:06:
Hopelijk is deze vraag niet (veel) vaker voorbij gekomen. Ik heb gezocht maar heb niks kunnen vinden.

Sinds gisteren draai ik Windows 7. Uiteraard direct Firefox 3.5.5 geinstalleerd. Werkt allemaal als een trein, behalve het bekijken van WMP video's in de browser. Ik kan dus geen uitzendinggemist kijken :( Nu kon je voor Windows XP altijd even naar deze link gaan om de WMP Firefox plugin down te loaden. Maar op Windows 7 werkt dit dus niet, en het automatisch plugin binnenhalen via FF lukt ook niet, dan kom ik uit bij dat knopje met "handmatige installatie", wat verder niks doet :(

Weet iemand hoe ik embedded WMP video's (Uitzendinggemist bijv.) kan afspelen in Firefoc 3.5.5 op Windows 7 Professional 64 bit? :)
en dit werkt ook niet.
anandus schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:35:
[...]
Je moet hier de WMP Firefox plugin downloaden.
Let erop dat Firefox niet draait als je hem installeert! :)
(Evt. als admin installeren als het écht niet wil werken)

[...]
Inderdaad:
[afbeelding]

[ Voor 91% gewijzigd door fespen op 12-03-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:13
TomAtTweakers schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:31:
Sinds eergisteren in het bezit van een laptop waarop Windows 7 Home Premium (64 bit) draait.

Van Windows Vista ben ik nooit fan geweest. Niet vawege driverproblemen (die heb ik nooit gehad) maar naar mijn idee was de verdeling eyecandy - functionaliteit te scheef: veel eyecandy maar weinig functionaliteit.
In Windows 7 is dat wel anders. :) Wat werkt alles heerlijk snel, betrouwbaar en logisch! Tot nu toe nog niets tegenkomen wat me niet bevalt of wat ik niet begrijp, en dat terwijl je er zoveel meer mee kan dat met XP of Vista. Zoeken gaat echt heerlijk, de libraries doen hun werk uitstekend en de nieuwe taakbalk is geniaal. Daarnaast ziet het er stukken beter en overzichtelijker uit dan Windows Vista.

Ik kan niet anders zeggen, Windows 7 is echt zo goed als de geruchten doen geloven. Windows Vista was de overstap niet waard, Windows 7 is dat wel! Voor wie nog twijfelt: stap over! Bevalt het je niet, dan kan je altijd nog terug. ;)
Bijna volkomen met je eens, echter heb ik nooit geen enkel probleem met Vista gehad.
Vista was en is voor mij goed genoeg :)
Op de desktop gebruik ik Vista, en de laptop Win7.
Met beide veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Wat ik mis in Explorer is het kunnen weergeven van owner/permissions op bestanden folders. Op lokale schijven kan de owner wel weergegeven worden, maar de permissions zijn bij mij zoek.

Vooral bij netwerkshares (heb een Debian server staan met grote raid array), is dat soms erg vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mogelijk werkt het wel als je de netwerk folder i.p.v. rechtstreeks te benaderen naar een driveletter mapt. Dat werkt bij veel locaal/network zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Owner blijkt wel te bestaan voor de subfolders van een share, dus daarmee kom ik al een heel eind. De permissions zijn echter in geen van de gevallen, zowel lokaal als op het netwerk, weer te geven. Ook niet na het mappen van een share.

[ Voor 8% gewijzigd door geez op 13-03-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:45

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Anoniem: 57899 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:56:
Ik zit er over te denken om een OEM versie te kopen. Ik weet dat ik dan geen MS support heb maar daar heb ik toch nooit mee te maken gehad. Echter, hij is legaal gewoon te bestellen, maar hoe leuk vindt MS het als ik hem op een huidige pc gooi? En bestaan er risico's in technische werking? Zo niet vind ik het de duitjes toch wel aardig waard.
Heb zelf ook gewoon de OEM (W7 x64 Pro) versie hier draaien. Geen problemen mee. Je zou voor de zekerheid de W7 upgrade check kunnen doen van MS om te kijken welke hardware mogelijk problemen kan opleveren.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Windows 7 zou iets van Virtual WiFi moeten ondersteunen, heeft iemand hier al eens wat mee geprobeerd?
Ik ben we benieuwd wat je hier mee zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nou die Play to feature van W7 ontdekt, maar dat is handig. DLNA ondersteuning dus, zit niet eens in Vista. Ziedaar dus een unieke feature van 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 19:55

waztone

de enige echte

Ik heb een vaag probleem, hele topic doorgespit en nog niet tegengekomen.
Google bood ook geen oplossing.
Als ik een bestand verwijder (naar de prullenbak), geeft mijn icoontje van de prullenbak dit ook netjes aan.
Als ik vervolgens mijn prullenbak open, staat er "niets" in.
Ik kan hem vervolgens wel legen. Dan vraagt 'ie of ik zeker weet of ik alle items wil verwijderen, ook al heb ik net maar één bestand in de prullenbak gezet.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is ook geen problementopic.
aangezien men blijkbaar toch eigenwijs wil zijn en scheit heeft aan de topicwarning maar weinig ervaringen meer te delen heeft, lijkt dit me dan ook een geschikt moment om er een eind aan te breien.

Mocht iemand hierover zijn of haar ei kwijt willen, reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :)

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....