Petervanakelyen schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:02:
[...]

Je kan er ook een ISO van maken of een ISO van het internet trekken
Ja, kan, maar dat trucje met diskpart en bootsect duurt een minuutje ofzo, dus zo erg is het ook niet, het mist alleen een mooie GUI, zeg maar :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Petervanakelyen schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:02:
[...]
Je kan er ook een ISO van maken of een ISO van het internet trekken,
Ben zelf naar een retail Win7 HP NL iso image aan het zoeken voor mijn Family pack.

Van internet afhalen is riskant gezien de vele spyware en rootkits die erin kunnen zitten.
Waarom kan je officieel geen iso images van Microsoft downloaden ?

Het is niet altijd gemakkelijk om windows 7 te installeren als je het niet via de CD/DVD doet.

Op mijn netbook heb ik windows 7 via de MS USB/DVD tool geinstalleerd met een USB key en een iso.
Via netwerk is het mij nog niet gelukt. :(
notsonewbie schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:57:
[...]

1. ik dacht werkelijk te reageren in het grote w7 topic, en was verbaast dat het alhier een geheel nieuw topic werd.
2. anderen zoeken wellicht
(ga ik ook nOg meer doen, want de software sites zeiden wel vaker 'werkt met w7 x64, vervolgens werkte het dan niet, EN dan bleek bij na-zoeken dat er toch wel erg veel klachten waren dat het bij anderen ook nIEt werkt...)
vooraf of iets kan werken met w7 x64, die vinden dat dan in de toekomst hier (ook 'potentieel leuk' voor tweakers.net reclame inkomsten en hits :-)
3. Idee: nieuw forum voor 'compatabiliteit' van/met hardware/software <-> windows 7 waarbij men praktijk voorbeelden en waarschuwing links naar/vanaf elders kan plaatsen.
Vreemd...want je hebt wel een topic titel ingegeven :+ Aangezien ik het beter in het grote Windows 7 topic thuis vind horen merge ik de boel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
Hoe komt het dat je de OEM versie gewoon kan kopen zonder hardware erbij te kopen? Via tweakers heb ik de Windows 7 ultimate 64 bit (oem) versie gekocht voor 180 euro. http://tweakers.net/price...software-en-supplies.html

Is dat nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

editoor schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 06:18:
Hoe komt het dat je de OEM versie gewoon kan kopen zonder hardware erbij te kopen? Via tweakers heb ik de Windows 7 ultimate 64 bit (oem) versie gekocht voor 180 euro. http://tweakers.net/price...software-en-supplies.html

Is dat nieuw?
Nee hoor, was bij Vista ook al zo. Je koopt een OEM versie waarbij jij de systeembouwer wordt en dus ook support moet leveren. Je kunt niet terug vallen op Microsoft voor support.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag in het algemeen:

Ik heb twee student licenses voor Windows 7 Ultimate 64-bits: Een UK en een NL versie.

Kan ik de UK versie installeren met de product key van de NL versie? Ik wil dus twee maal de UK versie gebruiken. :)

M.a.w. is de product key gelinkt aan de taal?

Bvd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is al heel vaak voorbij gekomen: een key is alleen gebonden aan de editie, dus taal onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
jelmervos schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:07:
Is al heel vaak voorbij gekomen: een key is alleen gebonden aan de editie, dus taal onafhankelijk.
Inderdaad, en dus ook niet aan het aantal bits, 32/64bits zijn uitwisselbaar.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net heel kort een ballonnetje rechts onder in beeld dat mijn pre-release versie over 10 dagen expired en ik alles kwijt raak als ik niet backup :? Ik zat al te schelden dat ze dat wel even wat eerder mogen laten weten omdat ik niet in 7 dagen een nieuwe versie kan kopen maar in de OP staat dat dit 1 juni is, ik kan de melding ook verder nergens terugvinden. Hebben meer mensen dit net gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:36:
Ik kreeg net heel kort een ballonnetje rechts onder in beeld dat mijn pre-release versie over 10 dagen expired en ik alles kwijt raak als ik niet backup :? Ik zat al te schelden dat ze dat wel even wat eerder mogen laten weten omdat ik niet in 7 dagen een nieuwe versie kan kopen maar in de OP staat dat dit 1 juni is, ik kan de melding ook verder nergens terugvinden. Hebben meer mensen dit net gehad?
Kijk es bij Start > Uitvoeren > winver

Het was vanaf het begin duidelijk dat de beta's en RC zouden verlopen. Microsoft gaat natuurlijk niet zomaar een gratis Windows versie uitgeven die onbeperkt te gebruiken is.

En waarom kun je niet in 7 dagen een Windows 7 kopen? Deze zijn gewoon in de winkels te krijgen en anders via Internet.

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 19-02-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel: Ik download een ISO van Windows 7 en gebruik daarna de legale serialcode van een update cd die niet voor mijn computer(ACER) bestemd is maar voor een DELL. Zal Microsoft dit zien als legaal? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:05:
Stel: Ik download een ISO van Windows 7 en gebruik daarna de legale serialcode van een update cd die niet voor mijn computer(ACER) bestemd is maar voor een DELL. Zal Microsoft dit zien als legaal? O-)
Als hij nog niet gebruikt is op die dell, kun je hem online valideren.
Als hij op dell al gebruikt is, kun je niet online valideren.

Met andere woorden als key van iemand is, die hem nog niet gebruikt heeft, is het niet netjes om key te gebruiken. Die dell kan nu niet meer valideren, als jij hem gebruikt.

Hint: wordt student ! dan kost win7 upgarde dvd maar 44 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:38:
[...]

Als hij nog niet gebruikt is op die dell, kun je hem online valideren.
Als hij op dell al gebruikt is, kun je niet online valideren.

Met andere woorden als key van iemand is, die hem nog niet gebruikt heeft, is het niet netjes om key te gebruiken. Die dell kan nu niet meer valideren, als jij hem gebruikt.

Hint: wordt student ! dan kost win7 upgarde dvd maar 44 euro :)
Hij is van mijn moeder, en die kan hem niet installeren op haar laptop omdat ie niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Dus ik dacht dat ik hem dan beter kon gebruiken anders is het sonde van het geld :+

Het is wel een product key voor de upgrade versie. Maakt het dan uit of ik gewoon de Pro installeer, dus gewoon een OEM en geen upgrade?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:03
jelmervos schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:20:
[...]

Kijk es bij Start > Uitvoeren > winver

Het was vanaf het begin duidelijk dat de beta's en RC zouden verlopen. Microsoft gaat natuurlijk niet zomaar een gratis Windows versie uitgeven die onbeperkt te gebruiken is.

En waarom kun je niet in 7 dagen een Windows 7 kopen? Deze zijn gewoon in de winkels te krijgen en anders via Internet.
Over 2 dagen begint hij met afsluiten om de 2 uur. Op 1 juni verloopt de RC pas volledig. Tijd genoeg om backups te maken dus ;)

Ik heb vandaag mijn RC vervangen door de final. Werkt perfect en naar mijn idee stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartju schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:18:
[...]

Op 1 juni verloopt de RC pas volledig.
Wat doen ze dan om hem volledig te laten verlopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:47:
[...]

Hij is van mijn moeder, en die kan hem niet installeren op haar laptop omdat ie niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Dus ik dacht dat ik hem dan beter kon gebruiken anders is het sonde van het geld :+

Het is wel een product key voor de upgrade versie. Maakt het dan uit of ik gewoon de Pro installeer, dus gewoon een OEM en geen upgrade?
En jij wilt je moeder laten geloven, dat win7 niet op haar laptop kan draaien. dies leuk :+ Okee dan kun je hem gewoon gebruiken, maar denk dat het geen pro versie is, eerder een premium :) ff opzoeken bij dell welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:38:
[...]

Wat doen ze dan om hem volledig te laten verlopen? :?
De computer gaat door met het afsluiten om de 2 uur. Daarnaast krijg je een zwarte achtergrond en de melding dat je een niet-gevalideerde versie van Windows gebruikt. Staat allemaal netjes in de mail die Microsoft heeft rondgestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

bartju schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:39:
[...]

De computer gaat door met het afsluiten om de 2 uur. Daarnaast krijg je een zwarte achtergrond en de melding dat je een niet-gevalideerde versie van Windows gebruikt. Staat allemaal netjes in de mail die Microsoft heeft rondgestuurd ;)
Hier even een qoute uit de ontvangen mail:
Starting on March 1, 2010 your PC will begin shutting down every two hours. Your work will not be saved during the shutdown.

The Windows 7 RC will fully expire on June 1, 2010. Your PC running the Windows 7 RC will continue shutting down every two hours and your files won’t be saved during shutdown. In addition, your wallpaper will change to a solid black background with a persistent message on your desktop. You’ll also get periodic notifications that Windows isn’t genuine. That means your PC may no longer be able to obtain optional updates or downloads requiring genuine Windows validation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:13
Ik ga zo Ubuntu installeren, maar ik wil mijn Windows 7 achter de hand houden.
Nu heb ik natuurlijk de key nodig, maar als ik die wil vinden met zo'n programmatje dan zie ik alleen het Product ID en bij Serial staat bij elk programmatje zoiets als BBBBB-BBBB-BBBB-BBB.... Hoe zie ik nou mijn echte product key van Win 7 Enterprise 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 16:46
Windows product key is uit te lezen met SIW onder de tab 'licenses', zie http://www.gtopala.com/download/siw.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 09:13
rookie no. 1 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:51:
Windows product key is uit te lezen met SIW onder de tab 'licenses', zie http://www.gtopala.com/download/siw.exe
Mijn dank is groot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik draai windows 7 64bit professional (legit) met een geforce 8600GT, Dual core pentium 6400, 4 gig ddr2 en een gigabyte moederbord (ep45)
Mijn probleem is als volgt.. ik gebruik vaak rdp om lokaal of extern te verbinden naar mijn pc. Dit gaat altijd goed zonder problemen. Het probleem begint pas als ik eenmaal thuisgekomen ben en wil mijn pc fysiek weer overnemen (inloggen) ik kan dan 3 sec wat klikken en doen en dan crashed hij standaard en helpt alleen de uit knop. Deze drivers heb ik getest, zijn laatste van nvidia site, gewone en beta.(196.21_desktop_win7_winvista_64bit_international_whql en 196.34_desktop_win7_winvista_64bit_international_beta)
Ik heb geen idee wat ik nog kan proberen. Zoeken op tweakers en google leverde me ook weinig op.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
anandus schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:19:
[...]
Al geprobeerd op het driehoekje te klikken? :)
Weet iemand misschien een manier waarop je de explorer van Windows 7 zover kunt krijgen om gewoon net als XP te reageren? Dus dat een single click op een folder in de navigation pane automatisch de onderliggende folders laat zien in de treeview en dat de inhoud van die folder wordt getoond in de 'preview pane' (weet even niet hoe die heet)? Als je namelijk op het driehoekje klikt dan wordt alleen de treeview in de linker pane uitgeklapt en gebeurt er niets in de rechter pane.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat niet standaard is, waarom zou je zo'n klein driehoekje moeten aanklikken (of dubbelklikken op de foldernaam) terwijl het zoveel eenvoudiger is om gewoon de foldernaam aan te klikken (zoals in Windows XP), waarnaa de tree uitgeklapt wordt en je in de rechter pane de mappen en bestanden te zien krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door VanRoyal op 21-02-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

W7 Home Premuim loopt goed (64 bits OEM versie) na schone install op HP TX2550ed tabletpc.
MAAR.... De penfunctie is nog niet helemaal goed. Er is geen drukverschil aanwezig.
De laatste officiele Wacom driver voor Penenabled Wacom is helaas ongeschikt, ondanks dat het wel ingestalleerd kan worden, maar dat komt omdat W7 andere calibratie gebruikt dan Vista. De driver pakt de oude 4-punts calibratie (dat komt wel tevoorschijn) en dat conflict met de 16-punts calibratie van W7. Er ontstaan al snel storingen tijdens calibreren.
En ook al laat ik via W7 doen, er is nog geen drukgevoeligheid te zien in Photoshop.

Het werkt dus niet goed. Ik weet niet of er nieuwe drivers voor bestaan voor Wacom Penenabed tabletpc, maar misschien heeft iemand hier wat op gevonden om pen weer mooi drukgevoelig te maken onder b.v. Photoshop.
Wie kan het me beetje uit de brand helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
ik heb een msdnaa licentie voor win7, kan ik deze twee keer activeren op dezelfde computer?
over enkele weken schaf ik een nieuwe harddisk aan, maar tot die tijd wel een valide w7 installtie installeren en dus straks op de ssd opnieuw win7 installeren.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je bij XP drie keer mag activeren (en daarna effe bellen voor nieuwe key) moet het ook kunnen.

Je hebt altijd recht op gebruik van W7 zolang je niet op 3 computers zet met dezelfde key of zo. Dus het moet kunnen. Key verlopen, bellen maar en je moet zonder problemen nieuwe krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
knights16 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:03:
ik heb een msdnaa licentie voor win7, kan ik deze twee keer activeren op dezelfde computer?
over enkele weken schaf ik een nieuwe harddisk aan, maar tot die tijd wel een valide w7 installtie installeren en dus straks op de ssd opnieuw win7 installeren.
Dat gaat zonder problemen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
O.k. mijn ervaring tot nu toe is niet zo best. Nooit problemen gehad met XP en met de installatie van Windows 7 OEM 64 bit. De ene foutmelding na de andere. Ik ben er nog niet uit, maar weiger principieel om de schijf van 100E + in de kast te mikken. Heb inmiddels de zaak bij MyCom en Microsoft neergelegd, kijken wat er gebeurt..

voor de geïnteresseerden: Windows 7 OEM installatie fout

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Wéér een vraag over het geluid...
Ik begrijp dat het NIET mogelijk is in W7 om tegelijkertijd geluid uit je boxen te persen via analoog en digitaal. Wel is er een leuk switch-tooltje, maar dat is niet mijn oplossing!
Nou is mijn vraag of het wél mogelijk is om een 2e geluidskaart te installeren en zo toch via analoog en digitaal (hetzelfde) geluid te krijgen? Ik lees wel veel dat je verschillende dingen tegelijk kan aansturen, maar kan het wel wat ik wil? Één geluidsbestand door 2 geluidskaarten laten uitsturen, bij de ene naar de luidsprekers en de andere naar de spdif...
Geluid moet dus zowel in de woonkamer (reveiver via SPDIF) als bij de computer (2.0 boxjes) te horen zijn!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er ook niet de mogelijkheid om via usb een DAC aan te sluiten? Zal wel weer extra kosten, maar toch... kan het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 21:47
omitz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:13:
Wéér een vraag over het geluid...
Ik begrijp dat het NIET mogelijk is in W7 om tegelijkertijd geluid uit je boxen te persen via analoog en digitaal. Wel is er een leuk switch-tooltje, maar dat is niet mijn oplossing!
Nou is mijn vraag of het wél mogelijk is om een 2e geluidskaart te installeren en zo toch via analoog en digitaal (hetzelfde) geluid te krijgen? Ik lees wel veel dat je verschillende dingen tegelijk kan aansturen, maar kan het wel wat ik wil? Één geluidsbestand door 2 geluidskaarten laten uitsturen, bij de ene naar de luidsprekers en de andere naar de spdif...
Geluid moet dus zowel in de woonkamer (reveiver via SPDIF) als bij de computer (2.0 boxjes) te horen zijn!
Je moet gewoon een geluidskaart hebben met meerdere uitgangen, als je geluidskaart dat niet ondersteund dan houdt het gewoon op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Macros4 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:42:
[...]

Je moet gewoon een geluidskaart hebben met meerdere uitgangen, als je geluidskaart dat niet ondersteund dan houdt het gewoon op..
Maar welke ondersteund het dan wél?
Ik lees alleen maar over problemen met de doorvoer van geluid over meerder uitgangen...
Als je een suggestie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:14
Is het nog mogelijk om ook tekstlabels te tonen ipv icoontjes in de taakbalk? Ik klikte altijd door de verschillende explorer vensters, gebasseerd op de naam van de map die getoond werd. En ook kon je via de tekst snel zien of je mail in gmail had....

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:37:
Is het nog mogelijk om ook tekstlabels te tonen ipv icoontjes in de taakbalk? Ik klikte altijd door de verschillende explorer vensters, gebasseerd op de naam van de map die getoond werd. En ook kon je via de tekst snel zien of je mail in gmail had....
Als je naar zoiets zoekt is natuurlijk het eerste dat je doet in de eigenschappen van de taakbalk kijken. En raad eens wat voor optie je daar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Is het eigenlijk mogelijk om Windows 7 (home premium) te installeren zonder CD Key (dus gewoon leeg laten)? Ik krijg namelijk dinsdag pas de CD key maar wil hem voor die tijd opnieuw installeren omdat hij elke keer gaat rebootten maandag.

Ik heb het wel even gezocht maar kan geen sluitend antwoord krijgen.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
bop schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:40:
Is het eigenlijk mogelijk om Windows 7 (home premium) te installeren zonder CD Key (dus gewoon leeg laten)? Ik krijg namelijk dinsdag pas de CD key maar wil hem voor die tijd opnieuw installeren omdat hij elke keer gaat rebootten maandag.

Ik heb het wel even gezocht maar kan geen sluitend antwoord krijgen.
Ja, je krijgt dan een 30 dagen trial die te verlengen is naar 120 dagen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Gebruik Win7 pro 32 bit nu zo'n vier maanden alweer, en ben er super tevreden over. Alles gaat lekker soepel en snel, en het werkt gewoon lekker. Vind het zeker een verbetering tegenover XP. Ziet er grafisch ook 10x beter uit. Als ik op school op een vaste PC werk waar XP op zit, dan lijkt het ineens of ik bezig ben met win 98...

Enigste minpuntje aan win 7, is dat als er veel geheugen gebruikt wordt (> 85%) het systeem wel snel onstabiel wordt, vastloopt, en task manager soms niet eens te openen is waardoor je gewoon niets, maar dan ook niets anders kan doen dan een half uur wachten of de stroom van de PC af halen. Met 2GB DDR, waarvan 256MB gebruikt wordt door de integrated videokaart. Heb maar 1GB erbij besteld, zal het probleem wel over zijn hopelijk.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16

Milmoor

Footsteps and pictures.

Spam voor mijn eigen topic: voor wie ruzie heeft met de UAC zijn er meer oplossingen dan hem uit te zetten. Hopelijk heeft iemand hier wat aan. De helft van mijn ICT collega's zetten hem uit, hopelijk zijn anderen verstandiger.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Beste medetweakers,

Net zoals de rest houd mijn bèta/RC build er ook met een aantal dagen mee op (althans, om de 2 uur afsluiten). Nu ben ik aan het kijken voor een officiële licentie en kom bij meerdere webwinkels uit op een OEM cd/licentie. Nu weet ik wat het verschil tussen retail en oem is echter zie ik dat bij de oem versie veelal is aangeduid of deze voor een 32-bit of 64-bit omgeving is.

Ik heb een 32-bit notebook en een 64-bit desktop, moet ik nu 2 licenties kopen?
Zo ja, is dat ook zo bij de retail versie?

[ Voor 4% gewijzigd door Tyoi op 24-02-2010 12:48 . Reden: Typo's ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Tyoi schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:36:
Beste medetweakers,

Net zoals de rest houd mijn bèta/RC build er ook met een aantal dagen mee op (althans, om de 2 uur afsluiten). Nu ben ik aan het kijken voor een officiële licentie en kom bij meerdere webwinkels uit op een OEM cd/licentie. Nu weet ik wat het verschil tussen retail en oem is echter zie ik dat bij de oem versie veelal is aangeduid of deze voor een 32-bit of 64-bit omgeving is.

Ik heb een 32-bit notebook en een 64-bit desktop, moet ik nu 2 licenties kopen?
Zo ja, is dat ook zo bij de retail versie?
Je moet sowieso 2 licenties kopen als je het voor 2 pc's tegelijk wilt gebruiken, of een family pack natuurlijk.
1 Licentie is maar geldig op 1 computer. Voor OEM permanent en voor Retail tegelijkertijd (dus dan mag je hem wel meenemen naar een nieuwe pc).
Alhoewel ik je wel kan vertellen dat ik geen problemen ondervonden heb met een retail versie op 2 pc's tegelijk, maar officieel mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Right, maar dan speelt mijn vraag voor de retail versie. Laten we het punt er even uit laten of het legaal is of niet om dit voor 2 PC's te installeren. Als ik dit ga doen, past het OS zich zelf aan vioor de 32/64 -bit omgevin of moet ik ook dan 2 retail licenties kopen?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Tyoi schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:37:
Right, maar dan speelt mijn vraag voor de retail versie. Laten we het punt er even uit laten of het legaal is of niet om dit voor 2 PC's te installeren. Als ik dit ga doen, past het OS zich zelf aan vioor de 32/64 -bit omgevin of moet ik ook dan 2 retail licenties kopen?
Bij ultimate krijg je de 32bits en 64bits dvd, bij andere versies krijg je alleen de 32bits.
Je kan via de site van microsoft de 64bits dvd bestellen (voor 20 euro oid dacht ik) en met dezelfde code activeren. Hoe je dit moet doen staat volgens mij in het boekje wat je erbij krijgt.

Correct me if i'm wrong :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
tjtristan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:41:
Bij ultimate krijg je de 32bits en 64bits dvd, bij andere versies krijg je alleen de 32bits.
Bij mijn Home Premium's kreeg ik ook gewoon 2 DVD's, een 32 en een 64-bits versie.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 21:47
omitz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:25:
[...]

Maar welke ondersteund het dan wél?
Ik lees alleen maar over problemen met de doorvoer van geluid over meerder uitgangen...
Als je een suggestie hebt...
Wat voor geluidskaart heb je? Ik heb zelf deze:

http://www.focusrite.com/products/saffire/saffire_le/

Ik begrijp je analoog digitaal verhaal eigenlijk niet zo goed.. Wat wil je nou?

Als je een audio interface of geluidskaart koopt met meerdere uitgangen dan kun je het geluid vanuit je computer(digitaal) dus analoog uit de geluidskaart laten komen en bepaalde uitgangen op je PC speakers/monitoren en andere op je geluidsinstallatie aansluiten. Ook kun je je de digitale SPDI/F uitgangen kiezen.

Je moet dus een keuze maken, je kunt niet zomaar je signaal via meerdere uitgangen afspelen, daar heb je speciale apparatuur en drivers/software voor nodig. Als ik bijvoorbeeld in Cubase muziek aan het produceren ben, dan moet ik een ``main mix bus`` gebruiken om al mijn instrumenten te mixen in een stereo signaal, zodat ik dit kan beluisteren of opnemen/renderen. Je kunt de mixer in Windows 7 ook zo zien, je moet een standaard afspeel apparaat kiezen om het uitgaande stereo signaal naar een versterker en speakers te sturen.

Het is of het een, of het ander. Je kan inderdaad wel een verloop stekkertje kopen waarmee je het signaal kunt opsplitsen, dit kan ik je echter niet aanbevelen omdat het signaal dan zwakker wordt en lange kabels zijn ook gevoelig voor ruis.

Kijk hier eens:

Audio en HiFi

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:48:
[...]

Bij mijn Home Premium's kreeg ik ook gewoon 2 DVD's, een 32 en een 64-bits versie.
Was dat dan alleen bij vista (dat je alleen 32bit kreeg)? nu ben ik even in de war :P

[ Voor 4% gewijzigd door tjtristan op 24-02-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Laatst online: 08:35

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

tjtristan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:42:
[...]

Was dat dan alleen bij vista (dat je alleen 32bit kreeg)? nu ben ik even in de war :P
Bij Vista krijg je alleen 32-bit, maar kan je kosteloos 64-bit aanvragen waarna deze wordt thuisbezorgd.

• omitz
Macros4 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:27:
[...]

Wat voor geluidskaart heb je? Ik heb zelf deze:

http://www.focusrite.com/products/saffire/saffire_le/

Ik begrijp je analoog digitaal verhaal eigenlijk niet zo goed.. Wat wil je nou?

Als je een audio interface of geluidskaart koopt met meerdere uitgangen dan kun je het geluid vanuit je computer(digitaal) dus analoog uit de geluidskaart laten komen en bepaalde uitgangen op je PC speakers/monitoren en andere op je geluidsinstallatie aansluiten. Ook kun je je de digitale SPDI/F uitgangen kiezen.

....
Zo professioneel denk ik niet hoor Macros4.
Onder Xp kwam er geluid uit mijn boxen die aangesloten waren via de normale jack aansluitingen op mijn moederbord. Maar mijn reciever ontving tegelijkertijd ook geluid die via SPDIF aankwam vanuit hetzelfde moederbord.

Onder Win7 gebeurt dit niet meer! Je moet kiezen naar welke medium je het geluid wilt sturen. Standaardcommunicatie-apparaat zijn mijn boxen bij de computer (aangesloten via de normale-jacks).
Soms wil ik door het hele huis mijn muziek horen, maar nu kan ik alleen maar kiezen: of standaard bij de computer óf in de woonkamer via SPDIF.
En dat is jammer omdat deze keuze niet gemaakt hoefde te worden onder WindowsXP.

Maar ik lees hier veel klachten over met maar een halve oplossing, namelijk: Virtual Audio Cable.
Helaas kan ik het nog niet testen, maar zodra ik weer thuis ben ga ik ermee aan de slag...
(tenzij je een geluidskaart hebt die onder win7 wel aan alle uitgangen muziek doorgeeft...

Het geluid komt onboard van een Gigabyte mobo: GA-790XTA-UD4 met de Realtek ALC889 audiocodec

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Sinds release van Windows 7, 64bits Professional editie gedraaid, werkt geweldig! d:)b Zo ver heb ik alleen problemen gehad met het gebruik van oude spellen, wat niet zo verschrikkelijk erg is.

• Ramon
omitz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 01:19:
[...]

Zo professioneel denk ik niet hoor Macros4.
Onder Xp kwam er geluid uit mijn boxen die aangesloten waren via de normale jack aansluitingen op mijn moederbord. Maar mijn reciever ontving tegelijkertijd ook geluid die via SPDIF aankwam vanuit hetzelfde moederbord.

Onder Win7 gebeurt dit niet meer! Je moet kiezen naar welke medium je het geluid wilt sturen. Standaardcommunicatie-apparaat zijn mijn boxen bij de computer (aangesloten via de normale-jacks).
Soms wil ik door het hele huis mijn muziek horen, maar nu kan ik alleen maar kiezen: of standaard bij de computer óf in de woonkamer via SPDIF.
En dat is jammer omdat deze keuze niet gemaakt hoefde te worden onder WindowsXP.

Maar ik lees hier veel klachten over met maar een halve oplossing, namelijk: Virtual Audio Cable.
Helaas kan ik het nog niet testen, maar zodra ik weer thuis ben ga ik ermee aan de slag...
(tenzij je een geluidskaart hebt die onder win7 wel aan alle uitgangen muziek doorgeeft...

Het geluid komt onboard van een Gigabyte mobo: GA-790XTA-UD4 met de Realtek ALC889 audiocodec
Met mijn geluidskaart, een M-audio Audiophile 2496, kan ik kiezen om het geluid van de mixer naar spdif te sturen.

Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2010/02/maudiocontrolpanel.png

Dus kan me voorstellen dat het een driver issue is van je geluidskaart.

• Sefyu
  • Niet online
Een driver "issue" zou ik het niet noemen, het is meer een feature die vaak ontbreekt bij consumer geluidskaarten. Met mijn E-MU 1212M kan ik namelijk ook gewoon makkelijk het geluid laten afspelen via S/PDIF, Coax én analoog, en dat alles tegelijkertijd.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 07:46
Bij mijn laptop heb ik een upgradecoupon gekregen voor Win7. Echter alleen de 32bits was beschikbaar via hun. Ik heb echter wel 4GB intern geheugen Kan ik dan toch nog een 64bits cd krijgen via MS? Als ik sommige posts zo lees.. Ik heb de 32bits cd dus atm geïnstalleerd. Code staat ook op het heosje van de dvd. Staat niks specifieks over 32bits oid op.

Alleen: Win Vista HmPrm - Win7 HmPrm UPG Fulfill

[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 25-02-2010 16:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Download anders een 64bit versie? Licentie kan je voor elke versie gebruiken, je moet dus enkel een 64bit dvd hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
kan iemand mij dit uitleggen.

ik heb 4GB ram.
alleen als ik bij free kijk geeft hij slecht 26 mb aan.
is dit niet wat weinig?
ik heb alleen firefox, grabit e.d. openstaan.
ik zet wel altijd mijn pc is sleepmode.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/25/1267132308-470.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fespen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:14:

ik heb 4GB ram.
is dit niet wat weinig?

[afbeelding]
Bij mij geeft-ie 42Mb aan, is niets vreemds.
Windows 7 benut namelijk je geheugen om bijv veelgebruikte programma's te cachen, zodat ze sneller opstarten, bijv. Daarom zal er weinig vrij zijn.
En zodra een programma meer geheugen nodig heeft (zoals een spel) dan maakt Windows 7 daar gelijk ruimte voor in het geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

ik heb 4GB ram.
is dit niet wat weinig?

[afbeelding]
Dit is echt een oude vraag die al tig keer beantwoord is. Prefetch.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

GAIAjohan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:04:
Bij mijn laptop heb ik een upgradecoupon gekregen voor Win7. Echter alleen de 32bits was beschikbaar via hun. Ik heb echter wel 4GB intern geheugen Kan ik dan toch nog een 64bits cd krijgen via MS? Als ik sommige posts zo lees.. Ik heb de 32bits cd dus atm geïnstalleerd. Code staat ook op het heosje van de dvd. Staat niks specifieks over 32bits oid op.

Alleen: Win Vista HmPrm - Win7 HmPrm UPG Fulfill
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb gewoon een image van TPB gehaald en die werkte perfect. Behalve het feit dat het een pre-activated OEM image betrof en ik dus met een illegale versie zat (die overigens wel perfect door alle vormen van validatie kwam :P). In ieder geval, de key was niet meer te veranderen in het Eigenschappen scherm dus zorg er wel voor dat je een onaangepaste versie download. :P

(key heb ik overigens later alsnog kunnen wijzigen dmv command prompt.)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
ik heb 4GB ram.
Je moet naar Available kijken en je bijgevolg tevreden stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb 2 Gig en draait prima (64 bit)

krijg trouwens wel een 5,5 op de windows 7 score =]

..maar ik dacht ik probeer het gewoon, kan ik mijn master-update nog even uitstellen.

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
fuzzman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:01:
[...]
krijg trouwens wel een 5,5 op de windows 7 score =]
Hou op, hou op... Heb een vrij recente machine, haal op alle punten 7,9 behalve de harddisks, die halen 5,9 dus wordt het totaal ook 5.9... Dacht dat die WD Black Editions best snel moesten zijn.. Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:53
Bart© schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:48:
[...]

Hou op, hou op... Heb een vrij recente machine, haal op alle punten 7,9 behalve de harddisks, die halen 5,9 dus wordt het totaal ook 5.9... Dacht dat die WD Black Editions best snel moesten zijn.. Niet dus...
Alleen een SSD kan deze waarde flink opschroeven. Maar de score ligt natuurlijk in lijn met de verwachting; de HD is nu eenmaal vaak de bottleneck.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:57:
[...]

Alleen een SSD kan deze waarde flink opschroeven. Maar de score ligt natuurlijk in lijn met de verwachting; de HD is nu eenmaal vaak de bottleneck.
Klopt, niet dat ik er last van heb hoor.. Machine werkt flitsend, maar het is toch jammer.
Zoveel zegt die waarde dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bart© schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:34:
[...]

Klopt, niet dat ik er last van heb hoor.. Machine werkt flitsend, maar het is toch jammer.
Zoveel zegt die waarde dus ook niet.
Juist wel, het geeft perfect aan wat de beste upgrade is voor jouw pc. Zet er maar eens een SSD in en ervaar het verschil zou ik zeggen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Vorige week toch maar even Win7 ultimate 64b geinstalleerd op m'n Lenovo T61. Was voorheen een dualboot XP en Vista. Ik moet zeggen: probleemloos! Thinkvantage utility en hoppa alle updates en drivers voor de bakker.

Laptopje draait nu als een speer, desktop ziet er prachtig uit, maar gebruikt we iets meer energie. Ik kan natuurlijk het energiebeheer aanpassen, maar ik wil nog wel iets kunnen zien op m'n scherm.
XP-pro 32 bit deed ongeveer 2,5 uur met een accu bij normaal gebruik met wireless kaart ingeschakeld.
Vista-business 32 bit deed ongeveer 2 uur met een accu.
Win7 64 bit moet ruim binnen 2 uur weer aan de netspanning. Heeft er misschien mee te maken dat ik vooralsnog slechts 2 GB werkgeheugen heb, en er dus nogal eens geswapt moet worden
Bij alledrie maakte ik gebruik van een vergelijkbaar energieschema.

PS: ook op m'n iMac draait win7 geweldig, met een score van 5,7 (videoperformance is de beperkende factor).

[ Voor 12% gewijzigd door Witte op 26-02-2010 09:45 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:36:
[...]
Juist wel, het geeft perfect aan wat de beste upgrade is voor jouw pc. Zet er maar eens een SSD in en ervaar het verschil zou ik zeggen :+.
Hmm. dat merk je toch alleen in opstart tijden? Of wordt je hele Windows-ervaring daar sneller van? Mijn machine staat eigenlijk meer aan dan uit, dus aan nog sneller opstarten heb ik niet veel...

Iets anders;

Zijn er overigens meer mensen die na een clean install van Windows 7 (x64) toevallig problemen hebben met de installatie van Nero 9? In het installatiescherm waar ik de verschillende componenten kan selecteren verschijnen die items dus niet. Ook de optie 'alles selecteren' werkt niet... Gebruikt die installer Java ofzo, misschien dat ik dat nog niet geïnstalleerd heb namelijk. Nero Lite werkt wèl, maar die mist functies die ik gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door Bart© op 26-02-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09-09 22:23

Arfman

Drome!

Nero? Gebruikt iemand die bloatware nog sinds er prima gratis alternatieven zijn zoals CDBurnerXP en ImgBurn?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Arfman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:53:
Nero? Gebruikt iemand die bloatware nog sinds er prima gratis alternatieven zijn zoals CDBurnerXP en ImgBurn?
Macht der gewoonte denk ik.. (Heb ook geen idee hoe je booktype-settings in Windows aanpast)
Enige wat ik wil is CD's en DVD's kunnen fikken èn ISO's maken.
Heb je tips? (oh ja, het liefste 64-bits software)

[ Voor 8% gewijzigd door Bart© op 26-02-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart© schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:57:
[...]

Macht der gewoonte denk ik..
Voor het fikken kan je natuurlijk Windows zelf gebruiken ;)

Misschien is imgburn een idee om iso's te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bart© schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:49:
[...]

Hmm. dat merk je toch alleen in opstart tijden? Of wordt je hele Windows-ervaring daar sneller van? Mijn machine staat eigenlijk meer aan dan uit, dus aan nog sneller opstarten heb ik niet veel...

Iets anders;

Zijn er overigens meer mensen die na een clean install van Windows 7 (x64) toevallig problemen hebben met de installatie van Nero 9? In het installatiescherm waar ik de verschillende componenten kan selecteren verschijnen die items dus niet. Ook de optie 'alles selecteren' werkt niet... Gebruikt die installer Java ofzo, misschien dat ik dat nog niet geïnstalleerd heb namelijk. Nero Lite werkt wèl, maar die mist functies die ik gebruik.
Hehe ik denk dat je eens moet kijken in het grote SSD topic. Het zijn juist de windows prestaties die omhoog schieten. Booten is wel iets sneller maar voor die verbetering koop je geen SSD. Het opstarten van programma's daarentegen gaat echt super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Microsoft Windows 7 Home Premium EN Family Pack is blijkbaar niet meer te verkrijgen.
Kreeg vandaag van Azerty een mail dat het niet meer leverbaar is. Op 7/2 besteld.

Damm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09-09 22:23

Arfman

Drome!

Bart© schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:57:
[...]

Macht der gewoonte denk ik.. (Heb ook geen idee hoe je booktype-settings in Windows aanpast)
Wat dacht je van de software die ik zojuist noemde? 8)7 :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:53:
Jazeker, versie 8 lite, prima. Ok, niet gratis, maar ik heb de Nero cd bij 2 fikkers gehad, dus heb toch wel het idee dat ik voor mijn versie betaald heb,hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:16
Ook eens overgestapt naar 7. Merkbaar sneller dan Vista. Fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is vast al eerder langsgekomen:

Waarom kun je vanuit Windows 7 setup wel vier primaire partities maken en vanuit Disk Management in Windows 7 maar drie? (dit is inclusief de 100 mb partitie: System reserved).

Ik heb er nog geen officiële verklaring voor gevonden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Ik ben bijna helemaal tevreden met Windows7.
Het geluidprobleem heb ik opgelost door een andere geluidskaart te kopen.
Nu heb ik nog het probleem met mijn videokaart.
Ik zoek nu een videokaart die onder windows7 mijn laatste probleem kan oplossen.

En wat ie moet doen: net zoals in XP, als ik een video laad in windows moet deze meteen fullscreen naar mijn plasma-tv gaan.
Ik heb gelezen dat nvidea hier problemen mee heeft onder windows7??
Als het goed is werkt iedereen in deze topic met windows7. Jullie kijken vast wel eens een serie of film die jullie via de computer kijken op je tv... Als je die dan gewoon laad, door te dubbelklikken en je kan dan zonder een instelling te veranderen je film kijken op je tv / lcd / plasma, dan wil ik graag weten welke videokaart je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik had nog helemaal niet door dat je windows 7 in VHD kan installeren.
Bedankt TS voor die link :)

Dan kan XP dus blijven staan op C:\ en gewoon op C:\ in een VHD bestand windows setup voor 7 uitvoeren, beetje als VMware maar dan op bare metal.

Vraag me alleen wel of of dat VHD bestand niet slomer werkt dan op de normale manier op een aparte active partitie.

Wel mooi dat dit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ben benieuwd of de manier waarop ik mijn windows 7 Ultimate installatie gedaan heb wel helemaal klopt; Omdat de beta binnen 2 dagen afloopt begon ik 'em dus al een beetje te knijpen. Via surfspot de 64 bit ultimate versie gekocht (download) voor m'n laptop (sony vaio vgn-sr29vn/s). Het enige wat ik dacht dat een probleem te zijn, is dat ik allang geen versie van vista meer op m'n laptop had. Die heb ik eigenlijk al een tijd verruild voor windows 7 beta, zonder recovery disk te maken en zonder m'n recovery partitie te installeren. Ohja, ook had ik wel gedacht dat het wat problematisch zou zijn dat m'n dvd speler kapot was. (Het download bestand van surfspot installeert via een soort download manager, die download een .img bestand en een md5 bestand en wil daarna gelik branden, wat bij mij dus niet op ging.

Wat heb ik uiteindelijk wel gedaan om de upgrade aan de praat te krijgen: IMG bestand uitgepakt met power iso, daarna de installatie weer ingepakt tot ISO. Hiervan een bootable usb stick gemaakt, gerestart en ik kon zonder problemen installeren als of het een retail versie was. Code ingevoerd die ik van surfspot heb gekregen, nog een keertje geactiveerd en gechecked voor de zekerheid maar het loopt als een trein. Nu ben ik heel benieuwd of iemand weet of dat ook zo blijft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Nedra schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:59:
...

Wat heb ik uiteindelijk wel gedaan om de upgrade aan de praat te krijgen: IMG bestand uitgepakt met power iso, daarna de installatie weer ingepakt tot ISO. Hiervan een bootable usb stick gemaakt, gerestart en ik kon zonder problemen installeren als of het een retail versie was. Code ingevoerd die ik van surfspot heb gekregen, nog een keertje geactiveerd en gechecked voor de zekerheid maar het loopt als een trein. Nu ben ik heel benieuwd of iemand weet of dat ook zo blijft ;).
Typ bij het zoekvenster in start 'Windows activeren' in, gevolgd door enter. Als er staat activeren is voltooid, blijft het zeker werken, anders even activeren. Activeert deze niet, dan zijn er nog genoeg trucjes om een upgrade als clean te installeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Als ik een oude game speel gaat mijn Aero look terug naar Basic look. Nou vind ik dat afschuwelijk lelijk. Nog lelijker als XP helaas. Is er een manier omdat uit te schakelen? Dat ie automatisch naar basic schakelt?

Dit is vrij irritant als je een oud spel windowed wil spelen.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

niets/weinig aan te doen, anders crapped t oude spel em omdat ie niet exclusief toegang tot de 3d blaat van de videokaart krijgt... iig, dat was het idee geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik weet niet hoe ik deze vraag in zoek termen kan uitdrukken dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
is het mogelijk om de 'pin' iconen twee keer te open?

ik heb firefox en windows explorer hier staan.
firefox is handig als een huisgenoot even mijn pc wilt gebruiken.
windows explorer is ook handig om vaker open te hebben staan.
ik weet dat je met 2x rechtermuisknop nog een scherm kan openen maar dat vind ik teveel werk.

[ Voor 6% gewijzigd door fespen op 01-03-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

CTRL+N: nieuw Firefox venster
WINKEY + E: nieuw Explorer venster

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fespen schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:37:
ik weet niet hoe ik deze vraag in zoek termen kan uitdrukken dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik weet dat je met 2x rechtermuisknop nog een scherm kan openen maar dat vind ik teveel werk.
Bedoel je shift-click of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
shift klik is al een hele verbetering.
is het niet mogelijk om dat met een gewone klik te doen?
mijn zus gaat dat vergeten en dan zit ze weer in mijn Firefox scherm :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom geef je je zus niet een compleet eigen Windows account. Scheelt een hoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
omdat ze vaak alleen haar mail checkt of iets opzoekt. (+- 3 min)
maar misschien is het een idee, ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Ik begrijp niet waarom je dat doet, je kan door WIN+E te drukken en dan in de favorieten linksboven betrekkelijk snel aan folders die je veel nodig hebt, als je ononderbroken er in werkt is het natuurlijk wel nodig maar om het nu altijd open te laten staan heeft geen meerwaarde.

Firefox is begrijpelijk indien je het extreem gebruikt (veel tabs, addons, ...) maar zo'n applicaties starten snel genoeg om via WIN+1-0 opgestart te kunnen worden en via CTRL+L naar de juiste pagina te navigeren, werkt overigens ook in Windows Explorer. Of een klik op de balk met snelkoppelingen.

Maar een extra account is uiteraard beter aan te raden, je kan met een simpele druk op WIN+L je sessie vergrendelen en dan is het voor haar (of jou) nog maar een kwestie van in te loggen (slechts een klik indien je het geen wachtwoord geeft) en ze heeft een compleet onafhankelijke werkomgeving. (Tenzij je haar account administratie rechten geeft. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:36
En een truuk om een specifieke map in je taakbalk te zetten, heb je nog maar 1 klik nodig om bij die map te komen: http://www.windows7hacker...ders-in-windows-7-taskbar

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
sneltoetsen zijn leuk als je intensief aan het werk bent.
maar als ik in 'lay back' stand zit en bv. zoals nu een broodje eet :P vind ik het omslachtig.
en ik ben het gewend van XP door 'my computer' in de 'quick launch' te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paella schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:16:
En een truuk om een specifieke map in je taakbalk te zetten, heb je nog maar 1 klik nodig om bij die map te komen: http://www.windows7hacker...ders-in-windows-7-taskbar
Ik copy-paste in de Windows-map explorer.exe als explorer2.exe, etc.
Dan maak ik een snelkoppeling naar
%SystemRoot%\explorer2.exe /e,pad naar gewenste map

Niet de meeste elegante oplossing, maar het werkt :P
fespen schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:17:
sneltoetsen zijn leuk als je intensief aan het werk bent.
maar als ik in 'lay back' stand zit en bv. zoals nu een broodje eet :P vind ik het omslachtig.
en ik ben het gewend van XP door 'my computer' in de 'quick launch' te hebben.
Als je een broodje eet is het toch des te makkelijker om sneltoetsen ipv de muis te gebruiken? :?

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 01-03-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
wat doet de reden er toe? maar om nog even te antwoorden. ik muis met rechts, eet met links en gebruik sneltoetsen met links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

How about middlemuisklik? Scrollwielknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Onlangs heb ik een Soy laptop gekocht met daarop een voorgeinstalleerde windows 7 home premium. Vanzelfsprekend zat hier weer een hoop extra software bij die ik nooit zal gebruiken, en liever kwijt dan rijk ben.
Nu heb ik een .iso gedownload van de Engelse windows 7 home premium OEM. Volgens de Sony helpdesk kan ik de productsleutel die bij mijn laptop hoort niet gebruiken bij de installatie van deze versie. Hier over wil ik gaan bellen met Microsoft, maar vooraf wil ik er natuurlijk zelf zo veel mogelijk over weten om niet zomaar aan de kant gezet te worden met: nee dat kan niet.

Situatie:
Meegeleverd met laptop: Windows 7 home premium
Wil installeren: Windows 7 home premium

Mijn idee hier over is dat dit gewoon legaal is, omdat ik immers voor deze laptop een licentie heb voor dit OS. Klopt dit of is het inderdaad juist dat ik een retail versie aan zou moeten schaffen om dit legaal te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:06
Waarschijnlijk is de desbetreffende "productsleutel" alleen een zgn certificaat van echtheid en kan je die niet gebruiken om te activeren.
Bij OEM systemen wordt vaak op alle systemen dezelfde OEM productkeysleutel gebruikt, die ook nog eens offline wordt geactiveerd doordat in de BIOS ook een OEM kenmerk is geplaatst.
Dit kenmerk, de OEM productsleutel en een OEM certificaat in de installatie zorgt ervoor dat er offline geactiveerd wordt. Als één van deze drie zaken ontbreekt wordt er bij de installatie om een geldige productsleutel gevraagd. Als je die hebt kan er daarna gewoon online geactiveerd worden.

Iets wat met je huidige productsleutel nu niet kan, zoals Sony beweert, want in de download ontbreekt nl het OEM certificaat van Sony. Je zal dus van tevoren dat certificaat (Sony.xrm-ms) veilig moeten stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 01-03-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Olaf90 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:43:
Onlangs heb ik een Soy laptop gekocht met daarop een voorgeinstalleerde windows 7 home premium. Vanzelfsprekend zat hier weer een hoop extra software bij die ik nooit zal gebruiken, en liever kwijt dan rijk ben.
Nu heb ik een .iso gedownload van de Engelse windows 7 home premium OEM. Volgens de Sony helpdesk kan ik de productsleutel die bij mijn laptop hoort niet gebruiken bij de installatie van deze versie. Hier over wil ik gaan bellen met Microsoft, maar vooraf wil ik er natuurlijk zelf zo veel mogelijk over weten om niet zomaar aan de kant gezet te worden met: nee dat kan niet.

Situatie:
Meegeleverd met laptop: Windows 7 home premium
Wil installeren: Windows 7 home premium

Mijn idee hier over is dat dit gewoon legaal is, omdat ik immers voor deze laptop een licentie heb voor dit OS. Klopt dit of is het inderdaad juist dat ik een retail versie aan zou moeten schaffen om dit legaal te kunnen doen?
Plakt er op de onderkant van je laptop zo'n stickertje met een code?
Zo ja, kan je die zonder enig probleem gebruiken om daarmee legaal je Windows 7 Home Premium te activeren. De code die gebruikt is voor de eerste installatie (degene waar je laptop mee geleverd is, de bloatware versie) is inderdaad een VLK die Sony gebruikt om al haar laptops standaard te activeren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Er zit op de laptop inderdaad een sticker geplakt waar letterlijk 'product key' op staat. Ik zal morgen dus even bellen met Microsoft. In ieder geval bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Olaf90 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:35:
Er zit op de laptop inderdaad een sticker geplakt waar letterlijk 'product key' op staat. Ik zal morgen dus even bellen met Microsoft. In ieder geval bedankt weer!
Waarschijnlijk moet je ook nog het sony OEM certificaat installeren, anders kan je de installatie misschien niet activeren.
Dit ligt aan de soort OEM licentie die op je laptop gebruikt is, het OEM certificaat is meestal op de recovery partitie/cd te vinden.
Het certificaat installeer door dit in cmd in te typen:
slmgr.vbs -ilc naamvancertificaat.XRM-MS
slmgr -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX (code die achterop je laptop staat)
Veel succes.

[ Voor 13% gewijzigd door tjtristan op 01-03-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:06
Olaf90 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:35:
.... een sticker geplakt waar letterlijk 'product key' op staat.....
Zoals gezegd gaat het hier om een bewijs van echtheid mbt je OS en heb je waarschijnlijk ook het eerder genoemde certificaat nodig om te activeren. Het is daarom verstandig om het certificaatbestand eerst veilig te stellen voordat je Windows opnieuw gaat installeren. Alle grote OEM leveranciers werken ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 10:16

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dit heeft mij in het verleden geholpen: http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.J.V.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-07 10:35
Weet iemand hier waar ik een (snelle) download/torrent kan vinden van de originele win7 installatie dvd? Ik wil namelijk eerst Windows 7 (virtueel) testen voordat ik hem (eventueel) ga kopen...

Noot:
Ik weet dat het hier tegen het illegale aan zit, maar ik wil slechts de 30 dagen free trial benutten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C.J.V. schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:04:
Weet iemand hier waar ik een (snelle) download/torrent kan vinden van de originele win7 installatie dvd? Ik wil namelijk eerst Windows 7 (virtueel) testen voordat ik hem (eventueel) ga kopen...

Noot:
Ik weet dat het hier tegen het illegale aan zit, maar ik wil slechts de 30 dagen free trial benutten....
Als je weet dat je tegen het illegale aanzit, waarom vraag je het dan? Er zijn genoeg andere opties, zoals bijvoorbeeld:
http://www.microsoft.com/click/windowstestdrive/Dev/

Of de 90 dagen trial:
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....