[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.392 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 14:12

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Windows 7 RTM info en de download datums
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik Windows 7 RTM?
Wanneer is Windows 7 te koop?
Waarin verschillen de verschillende Windows 7 versies?
Wat kosten de verschillende Windows 7 versies?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een niet-productie versie. (ik kan het niet vaak genoeg zeggen!)

Om maar met de deur in huis te vallen : Windows 7 is RTM gegaan op woensdag 22 juli 2009.
Natuurlijk wil iedereen graag weten wanneer hij/zij Windows 7 kan downloaden. Een dag eerder werden de datums waarop je Windows 7 kunt downloaden al bekend gemaakt:

DoelgroepWanneer?Download locatie
Partners & OEMS6 augustus (alleen Engels)MS Connect & MSDN
IT Pro’s6 augustus (alleen Engels)TechNet
Ontwikkelaars6 augustus (alleen Engels)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus (alleen Engels)Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members16 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers23 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Partners & OEMs1 oktober (alle overige talen)MS Connect & MSDN
IT Pro’s1 oktober (alle overige talen)TechNet
Ontwikkelaars1 oktober (alle overige talen)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus + een paar weken
(alle overige talen)
Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Consumenten22 oktober (alle overige talen)Online / Offline shops :-)

Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Als je beschikt over een TechNet of MSDN abonnement dan kun je Windows 7 vanaf 6 augustus 2009 downloaden vanaf respectievelijk TechNet of MSDN. Zoals gebruikelijk zijn de Microsoft webservers zo vlak na het beschikbaar komen van de downloads erg traag. Dit is de reden dat ik hier (naast de links naar de Windows 7 download pagina's bij TechNet en MSDN) ook even de links geef naar de high speed Top Download download pagina's op TechNet (aangezien niet iedereen deze weet te vinden).

Voor al onderstaande downloadpagina's zul je eerst moeten inloggen met behulp van een Windows Live ID welke gekoppeld is aan een van de abonnementsvormen waarmee je dus de bits kunt downloaden.

Download via TechNet Plus
Windows 7 Download pagina (via TechNet)
Windows 7 High Speed Download pagina (m.b.v. Akamai Browser add-on)

Download via MSDN
Windows 7 Download pagina (via TechNet)
Windows 7 High Speed Download pagina (m.b.v. Akamai Browser add-on)

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.
• Winows 7 RC is vanaf de Microsoft website te downloaden t/m 15 augustus 2009

Op dinsdag 2 juni heeft Microsoft bekend gemaakt (Bron : Reuters) dat Windows 7 officieel te koop zal zijn vanaf 22 oktober 2009.

Nu een nieuwe computer kopen en vanaf 22 oktober "gratis" Windows 7?
De grote fabrikanten van computers en laptops hebben bijna allemaal een upgrade programma om te zorgen dat de verkoop niet inzakt. Kijk even op deze Microsoft website welke fabrikanten allemaal een Upgrade programma hebben.

Let op: Sommige fabrikanten kunnen verzendkosten in rekening brengen.

Windows 7 E
Er is sprake geweest dat er een 'speciale' versie van Windows 7 zou komen zonder Internet Explorer, maar deze versie is in een later stadium gecancelled. Windows 7 zal nu (naar alle waarschijnlijkheid) uitgeleverd gaan worden met een browser-keuzescherm waarin de gebruiker kan aangeven of en welke browser er geinstalleerd moet gaan worden.

Afgezien van de verschillende versies voor Europa en de rest van de wereld komen er 6 verschillende versies van Windows 7 op de markt waarvan er maar 3 in de winkel verkrijgbaar zullen zijn. De Starter versie zal alleen als OEM versie beschikbaar komen en de Home Basic versie zal alleen in opkomende markten beschikbaar komen. De Enterprise versie zal alleen via het Volume Licensing programma beschikbaar komen. De versies die overblijven : Home Premium, Professional en Ultimate zullen dus ook in Europa beschikbaar komen.

Hieronder zie je een tabel waarin per versie is aangegeven welke onderdelen wel/niet beschikbaar zullen zijn.

Features / Ability
Starter
Home Basic
Home Premium
Professional
Enterprise
Ultimate
OEM Licensing Only
Emerging Markets Only
Retail & OEM Licensing
Volume Licensing
Limited Retail & OEM Licensing
Concurrent Applications
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
32-bit Maximum RAM
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
64-bit Maximum RAM
N/A
8GB
16GB
192GB
192GB
192GB
32-bit and 64-bit mode support
32-bit only
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Home Group (Create & Join)
Join only
Join only
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Internet Explorer 8
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Player 12
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Desktop Window Manager
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Mobility Center
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Aero
No
Partial
Yes
Yes
Yes
Yes
Multi-Touch
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Premium Games
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Center
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Encrypting File System
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Location Aware Printing
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Remote Desktop Host
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Presentation Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows Server domain
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows XP Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
AppLocker
No
No
No
No
Yes
Yes
BitLocker Drive Encryption
No
No
No
No
Yes
Yes
BranchCache Distributed Cache
No
No
No
No
Yes
Yes
DirectAccess
No
No
No
No
Yes
Yes
Subsystem for Unix-based Applications
No
No
No
No
Yes
Yes
MUI Pack
No
No
No
No
Yes
Yes
VHD booting
No
No
No
No
Yes
Yes

Bedankt Snake voor het maken van de tabel!

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_prijsvergelijk_vista_7.png

Waar koop ik Windows 7
Microsoft Store
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Ultimate (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Home Premium (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Professional (Op dit moment geen prijzen bekend)
• De computershop bij jou om de hoek :+

Kan ik mijn huidige Windows x upgraden?
De upgrade kan alleen uitgevoerd worden tussen Windows versies met dezelfde taal en gelijke architectuur (32-bits of 64-bits). Dan kan het alleen als de overgang in de tabel voorkomt:

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/windows7_upgrade_tabel.png

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
• Norman Antivirus

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard
Cisco VPN Client

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Even een vraagje: "Remote Desktop Host" zit niet in Windows 7 Home Premium. Betekend dit, kan het zo snel even niet vinden, dat ik dus niet remote kan connecten straks als ik mijn W7 HP binnen heb?
Dan voel ik me best :( en moet ik mijn goedkope pre-order maar cancelen.

Hier wordt nergens gesproken over versie restricties:
http://windows.microsoft....Remote-Desktop-Connection

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 29-09-2009 15:40 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hmm ik ben hem nu aan het downloaden via MSDNAA (student van inholland) :).
Ik heb windows vista niet langer dan 2 uur gedraaid dus ik ben benieuwd of ik snel gewend ben aan windows 7. Eerst maar eens een tijdje in VMWare draaien om alles uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@phusebox, lees even de topicstart, die jongen heeft zo zijn best gedaan. Daarin zie je oa staan>>>remote desktop Host : NO

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 29-09-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Phusebox schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:37:
Even een vraagje: "Remote Desktop Host" zit niet in Windows 7 Home Premium.
Heeft ook nooit in home versies gezeten, niet van XP en niet van Vista.
dat was ook al een behoorlijke clue ;)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 29-09-2009 15:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Sjah schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:43:
@phusebox, lees even de topicstart, die jongen heeft zo zijn best gedaan. Daarin zie je oa staan>>>remote desktop Host : NO
Ja daar las ik het dus voor het eerst. Toen ik mijn Windows 7 ging bestellen heb ik rondgevraagd en zei iedereen "nee joh, professional of ultimate heb je echt niet nodig". Nah lekker genaaid dan. Ach ik kan em vast wel kwijt voor meer dan 55 euro (wat ie mij gekost heeft).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok sorry. Ja dat sommigen zeggen: 99% heeft genoeg aan de Home versie ,vind ik ook dikke onzin. 80% zou ik in meegaan, maar 99.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kwestie van zelf de boel controleren en dan pas bestellen wat je wilt hebben. :+

Maar goed, ben het eens met Sjah dat 80% van de gebruikers voldoende heeft aan Home (Premium). Zelf voor Professional gekozen ivm toevoegen aan een domein. Prijsverschil en mogelijkheden van Ultimate was voor mij niet voldoende om die te kiezen (heb net op tijd een retail Professional besteld bij Amazon UK voor 90 pond in de pre-preorder).

@hieronder:

Klopt, als je bijvoorbeeld Call of Duty 4 opstart krijg je ook een foutmelding dat die iets mist van DirectX. Een installatie van de update lost dan alles weer op.

[ Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 29-09-2009 16:38 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-05 16:13

Anton

NetApp Implementation Engineer

Hmm, zojuist erachter gekomen dat zelfs Windows 7 Ultimate nog niet alles standaard aan boord heeft. En wel qua DirectX. Wel de basis van 9.0c, 10 en 11, maar niet de uitbreidingen die later aan Windows zijn toegevoegd.

Wil je van hardware-accelerated effecten gebruik maken in bijvoorbeeld video-editors of bijvoorbeeld de EVR rendering van Media Player Classic Home Cinema, dan moet je alsnog de laatste DirectX redistributable installeren. Beetje jammer...

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Jag schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:20:
Als ik de summary table bekijk van de DPC cpu usage, dan is dat niet gesorteerd op driver oid. Het staat allemaal onder "unknown". Dat was bij Ratt ook al het geval. Ik kan helaas nu (vanaf mijn werk) geen screenshot posten, zal ik later nog even toevoegen,
Het engiste dat ik kan bedenken dat dit veroorzaakt is het ontbreken van de symbolen waardoor hij bepaalde dingen niet herkent, download de Debugging Tools eens en voer voor het xperfview command eerst even het volgende commando uit, kijk ook of je in een van de menus de symbolen kan aanzetten...
code:
1
set _NT_SYMBOL_PATH=SRV*C:\SYMBOLS*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 20:15
Hmm Windows 7 pro loopt hier soms zomaar vast, zonder bsod of een melding in het logboek(behalve dan dat win niet goed is afgesloten).
Het vreemde is dat het gebeurt als ik gewoon wat zit te internetten of een video kijk maar als ik een spel speel gebeurt het juist niet.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
kadooosh schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:54:
Hmm Windows 7 pro loopt hier soms zomaar vast, zonder bsod of een melding in het logboek(behalve dan dat win niet goed is afgesloten).
Het vreemde is dat het gebeurt als ik gewoon wat zit te internetten of een video kijk maar als ik een spel speel gebeurt het juist niet.
Bij mij was het de enige driver die ik handmatig geïnstalleerd heb, van mijn WiFi kaartje. Het gebeurde totaal willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Hoe ervaren mensen Windows 7 op een laptop? Na een install is alles werkend en zijn de toetsen naast een normalen toetsen werkend die bij elk laptop kunnen verschillen? Want ik ben misschien van plan om me Sony Vaio van vista naar Windows 7 te laten. Maar ik ben dus bang dat hoe geweldig Windows 7 is met ingebakken drivers etc.. toch mij een laptop achterlaat waar ik zelf de drivers mag zoeken.

Bij een vorig post van me juig ik hoe gaat Windows 7 op een desktop pc is, maar schijt hem toch als het aankomt op een laptop.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

An1mA schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:35:
Hoe ervaren mensen Windows 7 op een laptop? Na een install is alles werkend en zijn de toetsen naast een normalen toetsen werkend die bij elk laptop kunnen verschillen?
Dat ligt eraan hoe $(half)fabrikant die extra toetsen heeft bedacht bovendien.
Voor sommige zaken zoals fingerprint readers enzo zal je misschien toch drivers van de leverancier moeten gebruiken. 99,9% zal wel loslopen - totdat er weer iets nieuws wordt toegevoegd qua hardware post-release waar dan uiteraard geen drivers voor aan boord zitten maar da's logisch lijkt me.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
kadooosh schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:54:
Op welke manier loopt deze vast? Is het slechts een programma? Is het de taakbalk? Kan je nog alt-tab gebruiken? Kan je nog win-tab gebruiken? Kan je nog CTRL+SHIFT+ESC gebruiken? Kan je nog CTRL+ALT+DEL gebruiken? Moet je rebooten om terug enige vorm van beweging te hebben? Als je iets duidelijkere informatie aanbiedt kan ik een mogelijke diagnose of oplossing suggereren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TaraWij op 29-09-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:22

RnB

Hoe ervaren mensen Windows 7 op een laptop? Na een install is alles werkend en zijn de toetsen naast een normalen toetsen werkend die bij elk laptop kunnen verschillen? Want ik ben misschien van plan om me Sony Vaio van vista naar Windows 7 te laten. Maar ik ben dus bang dat hoe geweldig Windows 7 is met ingebakken drivers etc.. toch mij een laptop achterlaat waar ik zelf de drivers mag zoeken.

Bij een vorig post van me juig ik hoe gaat Windows 7 op een desktop pc is, maar schijt hem toch als het aankomt op een laptop.
De standaard function keys, zoals de media buttons, brightness-, volume-, sleepkeys, werken standaard met W7, maar als je wat meer exotische buttons heb, zoals bij mij de Thinkvantage keys, dan moet je idd zelf daar nog software voor installeren.
Maar kom op, zoveel moeite is dat niet en het is ook logisch dat dat niet standaard geïmplementeerd is. Aangezien niet elke laptop die keys heeft.
Op je huidige installatie is het ook niet standaard supported, maar heeft de fabrikant daar software voor geïnstalleerd. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door RnB op 29-09-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Ik ben ook weer van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 10-05 20:15
TaraWij schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:43:
[...]

Op welke manier loopt deze vast? Is het slechts een programma? Is het de taakbalk? Kan je nog alt-tab gebruiken? Kan je nog win-tab gebruiken? Kan je nog CTRL+SHIFT+ESC gebruiken? Kan je nog CTRL+ALT+DEL gebruiken? Moet je rebooten om terug enige vorm van beweging te hebben? Als je iets duidelijkere informatie aanbiedt kan ik een mogelijke diagnose of oplossing suggereren. :)
Alles loopt vast(muis beweegt niet meer ctr-alt-del werkt niet meer etc).
Op het reset knopje drukken is de enige oplossing.

Misschien handig om mijn specs te vermelden:
Opteron 170
Asrock dual sata2
4x512mb ddr
8800gts
Audigy2
OCZ modxstream 500w

Onder Vista werkte alles trouwens vlekkeloos... in maanden geen crash gehad.
Bedenk me nu dat ik wel laatst een Samsung f3 hdd heb gekocht(heeft een seagate vervangen dus psu is het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Op mijn asus m2a-vm moederbordje wil Windows 7 32bit toch niet zo lekker draaien. Het systeem bevriest soms enkele seconden (muispijltje kan ik nog bewegen). Heb alle drivers van de asus-site geprobeerd, met en zonder compabiliteitsmodus en niets wil helpen. Ik denk dat het iets met de hardeschijfcontroller heeft te maken, want wanneer ik zoek blijft het systeem even hangen. Heb in BIOS met AHCI, Raid, IDE-mode geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan..., memtest bracht ook niets aan het licht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat soort lockups wordt meestal veroorzaakt door een driver die loopt te bokken, alleen een kwestie van uitzoeken welke :P
Magoed, daar heb je dus debugging tools en Ctrl+ScrollLock voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 15:13
Ik zag in deel 14 hier iemand ook al even melding van maken maar ik kom er net dus zelf achter dat ik vanaf een client machine (Mac OSX 10.4 in dit geval) in het netwerk gewoon de share 'Users' kan benaderen.
Ik kan vrolijk door alle mappen van het administrator profiel struinen, niet helemaal normaal lijkt me.
Ik zie dan dus ook dat de map c:\Users standaard geshared staat en vrij toegankelijk is.

Gaat hier om een RTM (Ultimate) installatie zonder enige grote aanpassingen.

Ik kwam ook deze tegen bij Microsoft dus er zijn er meer die zich achter hun oren krabben;
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/GettingReadyforWindows7/thread/6f912ddb-139e-445a-89fe-863c6aebb510

Maar dit kan niet in een default installatie zo zijn? (Ik ga morgen op kantoor meteen kijken wat de situatie in een domein omgeving is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Dat fenomeen viel mij ook op, en op deze installatie heb ik nog geen andere shares aangemaakt!
Rare keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TheVMaster,In je TS schrijf je dat er nog geen prijzen bekend zijn voor de Windows 7 versies.
Dat is inmiddels wel het geval:
Klikkerdeklik

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 29-09-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 14:12
shadowman12 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:56:
TheVMaster,In je TS schrijf je dat er nog geen prijzen bekend zijn voor de Windows 7 versies.
Dat is inmiddels wel het geval:
Klikkerdeklik
Wat is er mis met het stukje Wat kosten de verschillende Windows 7 versies? in de TS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Erg goed, ik draai het op en alweer 3 jaar oude Dell Latitude D620 met wat extra geheugen (2GB) en het draait super soepel, het mooiste vind ik nog wel dat mijn accu bijna een half uur langer mee gaat als voorheen op Windows vista, Nu heb ik er gelukkig geen extra knoppen op zitten en is het een gewoon standaard touchpad en dan werkt het allemaal gewoon erg goed.

Extra merk specifieke aanpassingen zul je software voor moeten hebben maar erg veel kans dat vista drivers werken.

Maak een image van je huisidge systeem, installeer de laatste beta, als dat goed gaat kun je de rtm installeren. Gaat het niet goed, zet je je image terug. (drivesnapshot is gratis, snel en kan online een image maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Neck schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:30:

Maar dit kan niet in een default installatie zo zijn? (Ik ga morgen op kantoor meteen kijken wat de situatie in een domein omgeving is)
Is niet het geval in een domain situatie. Ten eerste is er default niks geshared, ten tweede staat de firewall ook in een domain setup aan (tenzij je firewall rules via GPOs hebt geconfigureerd.).

Dat je het voor een thuisnetwerk zonder domain wel ziet - hoe vaak kom je wel niet mensen tegen die gewoon hun volledige schijf gedeeld hebben omdat dat zo lekker makkelijk is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 06:35

Heb Windows 7 prof x86 geinstalleerd op mijn Sony Vaio TT. Voor missende drivers en hulpprogramma's heb ik de vista drivers van de Sony site gebruikt. Werkt perfect. Start sneller op dan de Vista x86 Sony install.

Hieronder een link naar een guide voor een Windows 7 install op een Sony TT.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=345656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:28:
[...]

Dat je het voor een thuisnetwerk zonder domain wel ziet - hoe vaak kom je wel niet mensen tegen die gewoon hun volledige schijf gedeeld hebben omdat dat zo lekker makkelijk is? :P
meld zich :-)
Op een gegeven moment was ik zo vaak c$ en d$ aan het tikken dat ik er maar een gewone share van heb gemaakt. Ben wel de enige gebruiker op mijn thuis netwerk..

Over share gesproken. Een Samba share op mijn linux server kan ik niet benaderen vanaf windows 7. Blijft mekkeren dat credentials niet goed zijn, windows schijnt wat aangepast te hebben met authenticeren en Samba weet dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb net na het slopen van mijn WMP een verse install gedaan, alles werkt perfect, behalve dat dllhost.exe constant ~50% cpu gebruikt. Ik ben erachter gekomen met Process Explorer dat de module binnen dllhost.exe die zoveel cpu gebruikt ole32.dll is.
Ik kan echter niks over dit probleem vinden.

Ik draai dus Windows 7 Ultimate x64
Geïnstalleerde apps:

Adobe Creative Suite
Mozilla Firefox
E-MU 1212M Digital Audio Interface (drivers)
Windows Live Messenger + Plus!
WinRAR
Autodesk 3DS MAX 2009
Alcohol 120%
nVidia Forceware 190.62

Ik ben nu een virusscan aan het draaien, maar ik verwacht er niet veel van(ik heb ook nog niks aan het UAC level veranderd).

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

Gebruik eens ccleaner ofzo..
Of die nieuwe virusscanner van microsoft..
Of update.
Verder weet ik niet.. die driverk an het zijn.. je geluid de rest is niks bijzonders..En als je nou verse doet zonder iets te instaleren..?
Als ie dan het doet ligt het zoiezo aan drivers..
Sefyu schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:56:
Ik heb net na het slopen van mijn WMP een verse install gedaan, alles werkt perfect, behalve dat dllhost.exe constant ~50% cpu gebruikt. Ik ben erachter gekomen met Process Explorer dat de module binnen dllhost.exe die zoveel cpu gebruikt ole32.dll is.
Ik kan echter niks over dit probleem vinden.

Ik draai dus Windows 7 Ultimate x64
Geïnstalleerde apps:

Adobe Creative Suite
Mozilla Firefox
E-MU 1212M Digital Audio Interface (drivers)
Windows Live Messenger + Plus!
WinRAR
Autodesk 3DS MAX 2009
Alcohol 120%
nVidia Forceware 190.62

Ik ben nu een virusscan aan het draaien, maar ik verwacht er niet veel van(ik heb ook nog niks aan het UAC level veranderd).

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

• Sefyu
  • Niet online
Hmm, een reboot lijkt het opgelost te hebben, geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn...
Reboots roelen, he, helpt best vaak. :)

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
Ik heb dan nog 1 vraagje eigenlijk..
Dit kon ik eigenlijk nergens vinden vandaag..

Hoevaak en op hoeveel computers kun je Windows 7 installeren. En verschilt dit bij de Enterprise versie?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 06:35
Verschilt per soort licentie. Zover ik weet is het niet gekoppeld aan de versie (prof, Enterprise, ed)

MSDN/Technet voor testdoeleinden per key 10 keer
MSDNAA 1 keer per
Volume licensing. Afhankelijk hoeveel client licenties je van Micrososft afneemt. Op de VLK site staat een teller met het aantal activaties wat je kan doen per key en het aantal reeds geactiveerde
Family pack. Kan op 3 computers geactiveerd worden
OEM licentie. 1 keer, gekoppeld aan de pc waarbij je windows 7 aangeschaft hebt
Retail licentie . 1 keer, overdraagbaar naar andere pc. Mag echter maar 1 keer actief zijn. Microsoft reset de key als je er om vraagt.

Installeren kan bij Windows 7 altijd. Je komt dan in een trial mode welke een beperkte tijd de volledige functionaliteit heeft. Activatie heft de tijdslimiet op. Afhankelijk van de licentie kan je hem 1 of meerdere keren activeren

[ Voor 15% gewijzigd door falconxp op 30-09-2009 05:51 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kuhr89 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 01:29:
En verschilt dit bij de Enterprise versie?
Wat versta jij precies onder de Enterprise-versie?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-05 12:22

Matis

Rubber Rocket

Gunner schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:10:
Wat versta jij precies onder de Enterprise-versie?
Ultimate heet dat voor de particuliere markt, Enterprise is voor de server OS-en ;)

My bad: Wikipedia: Windows 7 editions

Er is dus wel verschil tussen Enterprise en Ultimate :$, echter is Enterprise gericht op het bedrijfsleven (VLK, VPN etc.)

Ultimate is meer voor thuisgebruik ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Matis op 30-09-2009 08:42 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een probleem met internet radio. Ik heb gezocht maar kan niet vinden of het eerder ter sprake is geweest. Radio 10 Gold en Radio538 spelen gewoon af, maar met Veronica en Skyradio krijg ik geen geluid. Ik luister via nederland.fm en heb ook geprobeerd via de websites van de zenders af te spelen. Herkent iemand dit probleem?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Klopt het dat de Family Pack er nog niet tussen staat?
(Niet in de MS Store, noch de pricewatch)

Of is de family pack niet gelijk beschikbaar?
* anandus zou wel een family packje willen pre-orderen.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 30-09-2009 10:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• FezzFest
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:22:
Dat soort lockups wordt meestal veroorzaakt door een driver die loopt te bokken, alleen een kwestie van uitzoeken welke :P
Magoed, daar heb je dus debugging tools en Ctrl+ScrollLock voor.
Waar kan ik deze debuggingtools vinden en wat bedoel je precies met Ctrl+ScrollLock?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

FezzFest schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:45:
Waar kan ik deze debuggingtools vinden en wat bedoel je precies met Ctrl+ScrollLock?
"Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard"

Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard

[ Voor 35% gewijzigd door Matis op 30-09-2009 10:48 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FezzFest schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:45:
[...]
Google is stuk? /dev/brain niet RW gemount?

Kom kom, een beetje eigen inzet mag ook hier wel hoor. Er staat nota bene een topic met exact de info die je nodig hebt in de topiclijst van vandaag - het zou fijn zijn als je niet zo clueless deed.

• Kuhr89
Waar is die VLK site te vinden of is die alleen te vinden als je windows 7 heb geinstalleerd en er ergens een link staat?

De windows 7 versie die ik kan kopen via mijn vaders school is een enterprise versie.. In de cd zit al een Cd key ingebakken, maar je moet hem nog wel activeren met een andere key, deze key staat al in mijn account als een document.. Ik kan Windows 7 namelijk al bestellen en morgen in huis hebben...

[ Voor 55% gewijzigd door Kuhr89 op 30-09-2009 11:14 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kuhr89 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:12:
Waar is die VLK site te vinden of is die alleen te vinden als je windows 7 heb geinstalleerd en er ergens een link staat?

De windows 7 versie die ik kan kopen via mijn vaders school is een enterprise versie.. In de cd zit al een Cd key ingebakken, maar je moet hem nog wel activeren met een andere key, deze key staat al in mijn account als een document.. Ik kan Windows 7 namelijk al bestellen en morgen in huis hebben...
Wat is het probleem dan? Als je die op meerdere pc's wil gebruiken zul je gewoon meerdere windows 7 moeten aanschaffen. En voor die paar knaken waar je het over had zou dat geen probleem moeten zijn.

En alles over VLK: http://www.microsoft.com/licensing/default.aspx

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Kuhr89
Nou waar ik mij meer zorgen om maak is dat er op mijn account 1 bepaalde MAK key staat.

Deze moet je neem ik aangebruiken om te activeren... Ik wil best wat meer van die windows 7 schijfjes bestellen, heb ik geen moeite mee als het maar 20 euro kost.. maar bij Vista hadden ze ook zoiets gezegt met het aantal activaties en die heb ik nu ook op 2 computers draaien...

Ik lees hier net op internet dat een MAK code een Multiple Activation Key is...

[ Voor 10% gewijzigd door Kuhr89 op 30-09-2009 11:25 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Klopt...en t ligt aan de licentievoorwaardes hoe vaak je die kan activeren :)
A MAK is used for one-time activation with Microsoft’s hosted activation services. Each MAK has a predetermined number of allowed activations; this number is based on Volume Licensing agreements and does not match the organization’s exact license count. Each activation using a MAK with Microsoft’s hosted activation service counts toward the activation limit.
Verder leesvoer

[ Voor 75% gewijzigd door Oogje op 30-09-2009 11:29 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18

Op mijn HP DV5 van aug 2008 draait het prima. Er zijn 2 dingen die niet werken; de wireless switch en het scrollrandje van mijn touchpad. Verder draait het uitstekend en ook erg snel. Overigens heb ik zelf geen drivers geinstalleerd nog...

Gebruik nu mijn laptop meer als mijn desktop, waar nog Vista op draait ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 30-09-2009 11:29 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kuhr89
Oke ik heb al die dingen door zitten lezen, daarnaast ook nog een apart document over MAK codes.. Kan ik ergens vinden hoeveel activaties ik heb? Of moet ik dan een email sturen naar Microsoft met de code erin ofzo?

• Sefyu
  • Niet online
Ik lijk een belangrijke feature in WMP12 te missen...

In WMP11 was het mogelijk om in de mediabibliotheek op een nummer te rechtsklikken en dan naar "gevanceerde media informatie bewerken" o.i.d. gaan om ID3 tags te bewerken. Dit is toch wel echt een serieus gemis...

• RnB

RnB

Je wilt de ID3-tags veranderen?
Dan moet je gewoon dubbelklikken op wat je wilt veranderen, dan gaat de tekst in edit mode. (zelfde manier als met folders binnen windows)
Iets duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/5nom8m.png

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Heeft iemand de Razer Copperhead al aan de gang op W7 64 bit? Op de Razer site staat niets en het installeren van de vista 64 drivers werkt ook niet.

43% of all statistics are worthless.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nowa schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:58:
Heeft iemand de Razer Copperhead al aan de gang op W7 64 bit? Op de Razer site staat niets en het installeren van de vista 64 drivers werkt ook niet.
De installer (Vista x64) als admin starten?

• Sefyu
  • Niet online
Maar daar heb ik laaaaaaaaaaaaaaaaang niet alle tags die ik wil bewerken...
Ik heb inmiddels deze thread op Technet gevonden waar er blijkbaar meer mensen zijn die klagen:

http://social.technet.mic...ca-4a64-8ac6-62161901b714

Ik zie dat iemand als oplossing aandroeg om WMP11 te draaien in VirtualPC, ik ga zeker een poging wagen, want WMP12 is echt totaal verpest...

• Nowa
Matis schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:00:
[...]

De installer (Vista x64) als admin starten?
Zal ik nog eens proberen. Zou mooi zijn als er iemand is die het ook echt werkend heeft aangezien ik daar op internet nog niets kan vinden.

Eind oktober geeft razer aan officiele W7 drivers beschikbaar te hebben.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nowa schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:25:
Zal ik nog eens proberen. Zou mooi zijn als er iemand is die het ook echt werkend heeft aangezien ik daar op internet nog niets kan vinden.

Eind oktober geeft razer aan officiele W7 drivers beschikbaar te hebben.
Ik heb mijn Logitech G5 en G15 ook aan de praat gekregen middels de Vista x64 drivers (als admin) te installen ;)

• FezzFest
  • Niet online
Matis schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:47:
[...]

"Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard"

Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard
Bedankt voor de tip!
alt-92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:51:
[...]

Google is stuk? /dev/brain niet RW gemount?

Kom kom, een beetje eigen inzet mag ook hier wel hoor. Er staat nota bene een topic met exact de info die je nodig hebt in de topiclijst van vandaag - het zou fijn zijn als je niet zo clueless deed.
Hoef je niet zo lastig om te doen :X , de ene tweaker is niet zo tweakeroid als de andere... Ik heb heus eerst gegoogled (had ik beter mee vermeld) en van debuggen heb ik (nog) geen kaas gegeten. Bij jouw staat de service "constructief antwoorden" op handmatig starten? Ik zal hem voor jou gelijk aanzetten :+ !

Blijkbaar was het probleem waarschijnlijk te wijten aan mijn virusscanner AVG Free. Nu ik Microsoft Security Essentials draai, heb ik tot nu toe geen last meer van freezes. Windows 7 draait nu als een zonnetje :) .

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FezzFest schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:22:

Bij jouw staat de service "constructief antwoorden" op handmatig starten? Ik zal hem voor jou gelijk aanzetten :+ !
Nee die staat in LART mode. Wordt automatisch afgetrapt door onnodige vragen die je zelf met twee tellen meer moeite al kunt beantwoorden.
+ dat je wel degelijk de info meekreeg van me. Je kreeg er alleen een bonus bij :+

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 30-09-2009 13:39 ]

• Mightybunny
  • Laatst online: 18-11-2024
Mensen klein vraagje.
Ik heb in de UK een windows 7 Premium besteld(70€).
Ik vroeg me af of ik met een nederlandse cd de key kan gebruiken van de licentie die
ik gekocht heb of gaat dit niet werken en kan ik enkel mijn engelstalige versie installeren
met deze key?

Groetjes

• KimiMclaren
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 19:04

KimiMclaren

Cold as ice

Ik lees net dit op de site van microsoft:

Windows 7 is enkel beschikbaar op een optische dvd. Wat moet ik doen als ik niet over een compatibel dvd-station beschik?

Wat is dat voor flauwekul. Natuurlijk een optische dvd, hoe wil je anders de inhoud kunnen lezen, door hem tegen je scherm aan te houden? Een dvd is toch altijd optisch, net als een cd-rom, bluray disc, etc. etc, dat wil toch gewoon zeggen dat je een laser nodig hebt om de schijf af te kunnen spelen.....of heb ik het nu verkeerd?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat noemt men ook wel insectensex.

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Valt wel mee hoor, krijg namelijk van klanten (die minder verstand van computers hebben), de vraag of ze dit wel af kunnen spelen met hun dvd-speler. Dus zo'n mierenneukerij is het niet als mensen het serieus nemen, snap gewoon niet waarom Microsoft dit zo vermeldt want het is pure flauwekul.

[ Voor 3% gewijzigd door KimiMclaren op 30-09-2009 14:52 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vertel dat dan aan Microsoft.
Zitten in Schiphol-Rijk, telefoonnummer hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 30-09-2009 15:29 ]

Anoniem: 120725

alt-92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:57:
Vertel dat dan aan Microsoft.
Zitten in HoofddorpSchiphol-Rijk, telefoonnummer hebben?
Al weer een tijdje op Schiphol hoor ;)

[ed]
8)7

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 30-09-2009 15:30 ]

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Doe even normaal man. Ik meld gewoon iets omdat het nergens op slaat en jij gaat van die kinderachtige onzin uitkramen. Microsoft adviseert mensen zelfs om een dvd-speler te huren als deze geen optische dvd's afspeelt, dan moet je toch toegeven dat het echt belachelijk is, of niet dan?

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Nowa schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:58:
't Werkte hier vanaf de w7 installatie al meteen zonder problemen. Ik heb zelf voor de rest geen drivers aangeraakt...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KimiMclaren:
Wat kunnen wij hier dan met die informatie? Niks. Het is een nutteloze opmerking om dat hier dit topic te doen.

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Het was in den beginne een vraag, omdat ik zelf begon te twijfelen en wilde dit graag opgehelderd hebben. Maar op dat moment werd het al mierenneukerij genoemd.
* Sjah de vredesstichter zegt: tel tot 10, neem kop koffie

Ik herken het hoor, je druk maken over reacties op een forum als dit, maar eigenlijk zijn er belangrijkere dingen om je druk over te maken. :)

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04 09:19
Maak je niet druk, het heeft toch geen zin! :)

• RnB

RnB

Sefyu schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:02:
Maar daar heb ik laaaaaaaaaaaaaaaaang niet alle tags die ik wil bewerken...
Ik heb inmiddels deze thread op Technet gevonden waar er blijkbaar meer mensen zijn die klagen:

http://social.technet.mic...ca-4a64-8ac6-62161901b714

Ik zie dat iemand als oplossing aandroeg om WMP11 te draaien in VirtualPC, ik ga zeker een poging wagen, want WMP12 is echt totaal verpest...
Klopt, maar daar heb je programma's als Mp3tag voor. ;) Waarom gebruik je dat niet? Ik gebruik het al jaren en ben er uitermate tevreden over, ik gebruik WMP alleen als media player/library.

Anoniem: 190494

Mightybunny schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:03:
Mensen klein vraagje.
Ik heb in de UK een windows 7 Premium besteld(70€).
Ik vroeg me af of ik met een nederlandse cd de key kan gebruiken van de licentie die
ik gekocht heb of gaat dit niet werken en kan ik enkel mijn engelstalige versie installeren
met deze key?

Groetjes
Volgens mij is een key enkel versie gebonden en niet taal en/of 32/64bit.
Met een Premium key kan je dus of een NL (32 of 64bit) of een Eng/UK (32 of 64bit) installeren.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 23:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik zit met een probleem:

Gisteren heb ik mijn G31M-ES2L moederbord van Gigabyte binnengekregen. Nu wou ik Windows 7 RC 64-bit erop installeren. Dit in combinatie met een Seagate 7200.10 320GB (ST3320620AS, 3.AAK). Hardeschijf wordt gewoon in de BIOS herkent. Echter als ik bij het installatiescherm kom (dan moet je een 'drive') selecteren kan ik nergens uit kiezen. Er komt "No drives were found. Click Load Driver to provide a mass storage driver for installation". Echter zijn die er niet. Er zijn geen SATA drivers op de site van Gigabyte te vinden. Ook kan ik geen AHCI naar IDE zetten omdat dit moederbord volgens mij geen AHCI ondersteund. Ook heb ik al geupdate naar BIOS versie F9 (24-9-2009).

Wat te doen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

G31 = Intel = ICH7 en da's ook volgens de specs op de MSI site gewoon te doen met de final.
Als je de drivers van Intel zelf neemt?

• Nowa
RTG schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:12:
[...]

't Werkte hier vanaf de w7 installatie al meteen zonder problemen. Ik heb zelf voor de rest geen drivers aangeraakt...
Ja hij doet het ook wel maar de software om hem te beheren werkt niet.
Dus het is nu inderdaad een standaard muis die het scherm overschiet..

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
alt-92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:24:
G31 = Intel = ICH7 en da's ook volgens de specs op de MSI site gewoon te doen met de final.
Als je de drivers van Intel zelf neemt?
Ik heb is gekeken op de Intel site. De enige drivers die ik kan vinden voor de G31 (en ICH7) en voor Windows 7 RC 64-bit zijn 'Intel(R) Matrix Storage Manager' en '64-bit Floppy Configuration Utility'. Die eerste heb ik nu gedownload, op een USB stick gezet en bij de andere pc gedaan. Hij zegt echter dat er geen compatibel drivers op staan.

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
Nowa schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:25:
[...]

Hier Razer Deathadder met de Vista drivers op RTM x64. Werkt als een zonnetje , inclusief alle macroknoppen etc :)

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Nowa schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:25:
[...]

Hmm ik heb de copperhead al werkend sinds beta 7077, nu op 7100 heb ik driver version 6.10 en firmware version 6.20, volgens mij heb ik nooit zelf drivers geïnstalleerd maar leek windows update dit de beste :)

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:46
KimiMclaren schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:39:
Ik lees net dit op de site van microsoft:

Windows 7 is enkel beschikbaar op een optische dvd. Wat moet ik doen als ik niet over een compatibel dvd-station beschik?

Wat is dat voor flauwekul. Natuurlijk een optische dvd, hoe wil je anders de inhoud kunnen lezen, door hem tegen je scherm aan te houden?
Dat klopt. Maar er is wel een, misschien niet zo belangrijk, probleem. De boot code van Windows 7 werkt niet op iedere dvd speler. Zelf meegemaakt met een iets ouder machientje. Die had zeker geen 'optische' dvd speler 8)7

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bolletje92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:35:
Hij zegt echter dat er geen compatibel drivers op staan.
Hm.
Werkt de 90 dagen trial van de Enterprise versie wel? da's iig een RTM die wel de support onboard heeft.

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:28
In het vorige deel stond dit:

@super: je kan een upgrade versie schoon installen, en dan de key invoeren en opnieuw installen, google daar maar ns op. Kon wel bij vista.

Nu is mijn vraag weet iemand of dit ook werkt met een upgrade versie van bijvoorbeeld Windows 7 Ultimate.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
alt-92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:04:
[...]

Hm.
Werkt de 90 dagen trial van de Enterprise versie wel? da's iig een RTM die wel de support onboard heeft.
Ik ga straks de RC nog eens branden op 1x. Als dat niet werkt ga ik die Enterprise ook maar eens proberen.

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zit me af te vragen of er ook weer een soort vezamel DVD word uigebracht door microsoft
waar alle versies op staan (Starter Home Basic Home Premium Professional Enterprise Ultimate)
net zo als bij vista.
Dat zou handig zijn want dan heb je altijd alle versies bij je op 1 DVD als je naar klanten moet.
Lars The 18th schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:31:
Ik zit me af te vragen of er ook weer een soort vezamel DVD word uigebracht door microsoft
waar alle versies op staan (Starter Home Basic Home Premium Professional Enterprise Ultimate)
net zo als bij vista.
Dat zou handig zijn want dan heb je altijd alle versies bij je op 1 DVD als je naar klanten moet.
Klik :)

Uiteraard moeten je klanten wel de desbetreffende licentie hebben.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bolletje92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:35:
[...]

Ik heb is gekeken op de Intel site. De enige drivers die ik kan vinden voor de G31 (en ICH7) en voor Windows 7 RC 64-bit zijn 'Intel(R) Matrix Storage Manager' en '64-bit Floppy Configuration Utility'. Die eerste heb ik nu gedownload, op een USB stick gezet en bij de andere pc gedaan. Hij zegt echter dat er geen compatibel drivers op staan.
Je hebt die drivers nodig van die 64 bit floppy.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Kuhr89
Nou jongens ik heb Windows 7 64bit Enterprise bestelt bij APS. Voor 20 euro via mijn school..
Ik heb nog nagevraagt over de MAK licentie en blijkt dat we talloze licenties hebben en het op toch redelijk veel pc mogen zetten..

Ik ga me nog even verdiepen in het Clean installeren van een Upgrade versie...
Met vista was het volgens mij mogelijk om op een lege hardeschijf een Upgrade te installeren via via.. Zou dit mogelijk zijn met Win 7?

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:28
Kuhr89 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:47:
Nou jongens ik heb Windows 7 64bit Enterprise bestelt bij APS. Voor 20 euro via mijn school..
Ik heb nog nagevraagt over de MAK licentie en blijkt dat we talloze licenties hebben en het op toch redelijk veel pc mogen zetten..

Met vista was het volgens mij mogelijk om op een lege hardeschijf een Upgrade te installeren via via.. Zou dit mogelijk zijn met Win 7?
Dat is ook iets wat ik me afvraag of die mogelijkheid ook weer in Win 7 zit.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
megatronics schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:41:
[...]

Weet je dat zeker? Hoezo zou ik floppy drivers nodig hebben?

Ik ga het straks even proberen. Als het werkt ben je een held :D

Tot nu toe werkt dat niet :| Ik brand nu ook wel eens een 32-bit RC.

[ Voor 23% gewijzigd door Bolletje op 30-09-2009 19:11 ]

Anoniem: 314561

megatronics schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:41:
[...]

:?

Windows 7 heeft een op Windows CE gebaseerde setup/herstelconsole dat USB sticks gewoon herkent worden.
Kuhr89 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:47:

20 euro?

Wel legaal neem ik aan.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 314561 op 30-09-2009 19:46 ]

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik probeer Ubuntu er nu wel eens even op te zetten. Misschien werk dat wat voorspoediger. Dan maak ik wel een andere partitie aan misschien herkent hij het dan wel.

• Kuhr89
Anoniem: 314561 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:45:
[...]

:?

Windows 7 heeft een op Windows CE gebaseerde setup/herstelconsole dat USB sticks gewoon herkent worden.

[...]

20 euro?

Wel legaal neem ik aan.
Ja 20 euro.. Ik had Vista 64 Enterprise daar ook voor 20 euro kunnen kopen. Dat komt omdat de school hier 'lid' van is. Hierdoor kopen we aantal licenties in. Daarnaast kan APS deze voor goedkoop doorverkopen omdat de licentie al betaald is waarschijnlijk.

Het is volkomen LEGAAL.. Anders zou ik het ook niet doen. Ik zeg niet dat ik nooit iets illegaals doe, maar een OS wil ik zeker wel Legaal hebben ivm met allerlei troep die bij illegale dingen komt kijken.

Zelfs nu na 2 dagen kan ik al zeggen dat dit hem wordt :D
De eerste offsets 1-55/60 zijn probleemloos verlopen *O*
(we hebben een testomgeving op het werk opgezet in afgeschermt gebied).
En het OS draait als een zonnetje,3D gamen gaat moeiteloos en het OS komt al probleemloos 5x uit stand-by zonder connectie te verliezen en dat doet Vista niet na.
Run babe! En mijn 7 andere collega's delen allen dezelfde mening.
TOP d:)b
Kuhr89 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:16:
[...]

Ja 20 euro.. Ik had Vista 64 Enterprise daar ook voor 20 euro kunnen kopen. Dat komt omdat de school hier 'lid' van is. Hierdoor kopen we aantal licenties in. Daarnaast kan APS deze voor goedkoop doorverkopen omdat de licentie al betaald is waarschijnlijk.

Het is volkomen LEGAAL.. Anders zou ik het ook niet doen. Ik zeg niet dat ik nooit iets illegaals doe, maar een OS wil ik zeker wel Legaal hebben ivm met allerlei troep die bij illegale dingen komt kijken.
Hoi :)

Nee, ik val je niet aan, maar 20 euro is wel een prikkie zeg ;)
Dat is lekker mazzel hebben :)

Ja, de zin komt wat bot over, maar zo is het niet bedoeld

Even een paar dingen:
Nu gaat natuurlijk iedereen als een gek de Enterprise editie binnenhalen en dat is niet de bedoeling want ten eerste zijn het aantal serials beperkt, ten tweede pleeg je valsheid in geschriften als je IT-manager invult als je dat niet bent. Windows 7 Enterprise is niets meer waard als er geen testomgeving is en je ontneemt serieuse testers hun kans.
Kan dit in een topicwarning?
Bolletje92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:46:
Ik probeer Ubuntu er nu wel eens even op te zetten. Misschien werk dat wat voorspoediger. Dan maak ik wel een andere partitie aan misschien herkent hij het dan wel.
Dit is een Windows 7 ervaringen topic en geen Linux topic, die zit een paar subfora verderop :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 314561 op 30-09-2009 22:44 ]

Palthe

Anoniem: 314561 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:34:
[...]

Hoi :)

blah

[...]

Dit is een Windows 7 ervaringen topic en geen Linux topic, die zit een paar subfora verderop :)
ik hoop dat je begrijpt dat hij Ubuntu gaat installeren om Windows 7 aan de praat te krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door Palthe op 30-09-2009 22:45 ]

palthe schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:44:
[...]

ik neem aan dat je begrijpt dat hij Ubuntu gaat installeren om Windows 7 aan de praat te krijgen?
Voor de rest; je eigen post is minder on topic dan die waarop je reageert met je valsheid in geschrifte, dus please.
Of een bootable USB-stick maken ;)
Makkelijker en geen dualboot trubbels.

Er zijn al talloze guides te vinden en het is een aanrader, maar via Ubuntu kan het ook en mijn excuus als ik het verkeerd begrepen heb. Ik ben niet boos :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 314561 op 30-09-2009 22:49 ]

• Sefyu
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:59:
[...]

Klopt, maar daar heb je programma's als Mp3tag voor. ;) Waarom gebruik je dat niet? Ik gebruik het al jaren en ben er uitermate tevreden over, ik gebruik WMP alleen als media player/library.
Omdat dat extra klikwerk is, voorheen kon ik simpelweg 1 keer rechtsklikken en nog een keer klikken en vervolgens de tags veranderen.
Met een extern programma moet ik dus rechtsklikken, bestandslocatie openen klikken, vervolgens weer rechtsklikken op het bestand om daarna weer te moeten klikken op een shellextensie van het desbetreffende programma...

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 20:45
Heb 2 vragen en hoop dat er iemand een antwoord heeft.

Heb mijn PC gebouwd met de volgende dingen.

GigaByte GA-EX58-UD5
Intel® Core i7-920
OCZ DDR3-1600 Platinum
Sapphire Radeon HD 4890 Toxic
Samsung HD103UJ
Samsung HD103SJ
Intel Postville 80Gb.

Heb Windows7 geinstalleerd.
Allereerst ben ik benieuwd of ik de enige ben waar deze optie niet inzit of dat het standaard is, ik mis namelijk in de mappen Automatisch schikken en Uitlijnen op raster met name om Automatisch schikken Uit te kunnen zetten heb in het regiister ook geen BagMRU en Bags gezien, niet in die maten als in XP, Zit het wel in Windows7 :?

2e vraag;

Probeer nu om weer WindowsXP Pro 32Bitt te installeren, maar krijg steeds de melding "Lees of Schrijf fout" als XP omnieuw opstart zoals hij dat doet wanneer hij de eerste sessie heeft ingeladen, omdat er dan weer gevraagd word of ik van CD/DVD wil opstarten wat je vervolgens moet negeren, doe ik dat dan krijg ik die error "Lees of Schrijf Fout"

Nu weet ik inmiddels dat ik via een Diskette de SATA Drivers moet inladen met F6 als XP install scherm begint, heb deze dan ook gedowload van de Gigabyte site en op een Diskette gezet, maar wanneer ik vervolgens op F6 druk krijg ik de mededeling dat regel ..?.. van .OEM of .INF niet goed zou zijn :?

Hoe krijg ik die XP nu op mijn doos 8)7

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik stel voor dat je het voor je tweede vraag gewoon bij Win7 64 installed - kan XP 32 niet meer installen houdt :)

Wat je nu doet is wat men crossposten noemt en dat is over het algemeen iets wat men niet zo leuk vind.

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 20:45
alt-92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:13:
Ik stel voor dat je het voor je tweede vraag gewoon bij Win7 64 installed - kan XP 32 niet meer installen houdt :)

Wat je nu doet is wat men crossposten noemt en dat is over het algemeen iets wat men niet zo leuk vind.
Ben mij ervan bewust, alleen dit topic gaat direkter in op deze vragen en vind dat deze vraag hier beter past dan wat ik als nieuwe vraag zelf heb geopend

Dit is een ervaringen en discussie-topic, geen 'los mijn probleem op-topic'

Sorry, maar heb je misschien een antwoord op mijn eertse vraagje :)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 01-10-2009 06:27 ]

• Kuhr89
Naja neem het niet verkeerd maar mijn vader is de ICT'er op een aantal scholen. Daarom heeft hij toegang tot APS en kan hij op die manier ook de Enterprise kopen, een andere versie kan hij niet binnenhalen. Daarnaast heeft hij met de school een contract dat hij alle gekochte software mag gebruiken als thuisgebruik. Er zit bij ons dus niks illegaals in het spelletje..

Maar inderdaad, we hebben echt geluk dat we voor 20 euro het kunnen kopen. Anders had ik zelf uit eindelijk bij Surfspot als Fontys student wel voor 60 euro gekocht hoor..

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vraag mij toch af of Microsoft het wel eens is met zo'n contract, zeker als het op pc's komt die absoluut niet voor het werk daar ingezet worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kuhr89
Microsoft geeft zelf aan dat als er zown contract is met de school en de ICT'er er geen probleem is. Daarnaast is het niet zo dat nu alle computers bij ons in huis windows 7 krijgen. Alleen die van mn vader en van mij. De rest is voor schoolgebruik en de laptops daar op school van de docenten.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!