Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Problemen waar ik tegenaanloop:
Canon lide 20 scanner werkt niet , heb hem ooit aan de praat gekregen met een lide 60 driver , maar weet niet meer hoe want nu doet de twain het niet?!

Een (wat oudere ) tvkaart SAA7134 kaart (medion 5044) doet het niet , vind ik jammer want gebruik ik best wel veel en om nou ook nog een nieuwe TV kaart te kopen?!
Verder lijkt W7 wel mooi en soepel maar ik heb hem nog niet volledig in gebruik want ik wil telkens eerst die problemen oplossen voor ik alles erop gooi en hem dus volledig kan gebruiken.
Misschien dat ik het dubbel moeilijk maak door de 64 bit versie erop gegooid te hebben ipv de 32 maar dat is omdat ik de volle 4 gig wil gebruiken.
ik kan natuurlijk de 32 bit eens proberen
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Herkenbaar.. Ik heb ook wat oudere meuk hardware (lees ouder als 4 jaar) en dat werkt gewoon niet altijd lekker soepel in Windows 7. Dus daar blijft ik ook op XP. Alleen mijn nieuwste laptop (ook alweer 2 jaar oud) staat nu W7 op. Wel grappig dat ik exact dezelfde dingen als jou heb. (Canon scanner & tv-kaart).scorpio schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:43:
Canon lide 20 scanner werkt niet , heb hem ooit aan de praat gekregen met een lide 60 driver , maar weet niet meer hoe want nu doet de twain het niet?!![]()
Een (wat oudere ) tvkaart SAA7134 kaart (medion 5044) doet het niet , vind ik jammer want gebruik ik best wel veel en om nou ook nog een nieuwe TV kaart te kopen?!
Als je proc nieuw genoeg is zou je XP mode kunnen proberen. Maar bij mij was de processor ook de oud voor XP mode. Op zich nutteloos dus dat je wel een dergelijke mode inbouwd, maar die een moderne processor vereist.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik geef t nog niet op, heb net de partitie geformateerd en dus de 64 bit eraf (kan dus geen xp mode proberen )
wel goeie tip btw , heb een core2duo 8400 @ 3800 dus dat moet willen.
Ik ga eerst ff relaxed in xp wat klooien en later 7 Ultimate 32 bits erop, kijken of die wat meer slikt qua drivers en of ik het dan aan de praat krijg.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Wel mijn mobo heeft aparte windows 7 drivers voor HDMI audio. Kijk eens op de website van je mobo fabrikant voor een eventuele update (als je dat niet al had gedaan).mschol schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:14:
ik heb voor de test op mijn 2de pc Windows 7 ultimate x64 geinstalleerd
helaas kom ik 2 zeer jammerlijke dingen tegen:
1) onboard HDMI aansluiting kan slechts 2.0 audio aan (speakerconfiguratie in W7 is dan ook slechts stereo) (HD3200 onboard)
2) mijn Technisat Cablestar HD2 wordt herkend en kan ik installeren.. (met wat moeite) maar geen enkel programma kan vervolgens een signaal vinden
iemand die iets weet voor de 2 bovenstaande issues?
Ik heb exact dezelfde TV-kaart, en gek genoeg doet die het bij mij niet slecht ?scorpio schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:43:
Wil graag W 7 gebruiken maar loop telkens tegen problemenaan en ga vrij gauw als ik snel wat werk wil doen terug (dualboot) naar mij XP .
![]()
Problemen waar ik tegenaanloop:
Canon lide 20 scanner werkt niet , heb hem ooit aan de praat gekregen met een lide 60 driver , maar weet niet meer hoe want nu doet de twain het niet?!![]()
Verder lijkt W7 wel mooi en soepel maar ik heb hem nog niet volledig in gebruik want ik wil telkens eerst die problemen oplossen voor ik alles erop gooi en hem dus volledig kan gebruiken.
Misschien dat ik het dubbel moeilijk maak door de 64 bit versie erop gegooid te hebben ipv de 32 maar dat is omdat ik de volle 4 gig wil gebruiken.
ik kan natuurlijk de 32 bit eens proberen
Ik heb wel een hoop geklooi gehad met drivers en codecs, maar hij werkt met de XP-driver van de Asus-website.
The devil is in the details.
Weet je zeker dat het aan Windows 7 ligt. Hier nog nooit last gehad met Bluetooth.Mute schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:37:
Bluetooth werkt om één of andere reden niet geweldig onder Windows 7. Ik heb een Bluetooth USB-dongle op m'n pc en die kan met geen mogelijkheid m'n Bluetooth toetsenbord vinden. Nu is het een toetsenbord voor de PS3, dus daar zijn ook geen drivers voor te vinden, maar onder Vista werkte het prima.
Ja, want zoals ik al zei, in Windows Vista werkt ie prima. Verder lees ik overal dat Windows 7 en Bluetooth maar slecht samen gaan.Petervanakelyen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:50:
[...]
Weet je zeker dat het aan Windows 7 ligt. Hier nog nooit last gehad met Bluetooth.
The devil is in the details.
Anoniem: 323548
Mijn computer bij mijn ouders is aanzienlijk sneller dan mijn computer thuis, ondanks exact dezelfde specificaties. Ben dus van plan de thuiscomputer opnieuw te installeren, ga waarschijnlijk direct voor Windows 7.
Indien jullie me naar een goedkope studentenlicentie kunnen helpen, zou dat welkom zijn.
wel...anandus schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:35:
[...]
Wat veroorzaakte de BSOD?
Overigens grote kans dat het aan een driver ligt.
De enige driver die hier iets mee te maken zou hebben is die van de grafische kaart, en die heeft een Windows 7 driverChris5488 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:52:
Wat was ik bezig op dat moment:
1. Windows 7 XP mode was aan het downloaden
2. Was net een filmpje aan het kijken op de site van Windows 7 over de verbeteringen en "What's new"
(ironisch toeval dus dat juist dan een BSOD komthaha!)
Wat ik deed: ik klikte op het 'bureaublad weergeven' knopje langs de klok, toen verscheen dus mijn bureaublad, en klikte er vervolgens opnieuw op om terug te gaan naar de Windows 7 website met dat filmpje en POEF!
Moet zeggen dat het lijkt dat drivers een stuk beter geregeld zijn dan in de vista tijd, voor alle hardware (wat drivers nodig had) waren windows 7 versies beschikbaar. Ik weet dat de win vista versies ook vaak werken, maar gewoon het idee dat ze er al zijn en prima werken.
In de vista tijd had ik problemen met drivers vinden/installeren en sindsdien had ik vista afgezworen, maar windows 7 vindt ik echt geweldig, alles werkt en het is gewoon erg snel (ook op eee).
[ Voor 1% gewijzigd door blmp op 25-10-2009 16:58 . Reden: typo ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Ik bedoelde: Wat zegt Event Viewer en dat soort leuks?Chris5488 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:55:
[...]
wel...
[...]
De enige driver die hier iets mee te maken zou hebben is die van de grafische kaart, en die heeft een Windows 7 driver
www.surfspot.nlAnoniem: 323548 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:53:
Indien jullie me naar een goedkope studentenlicentie kunnen helpen, zou dat welkom zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 25-10-2009 17:04 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ook voor mij herkenbaar, heb ook wat oude meuk, maar ben wel op 7 over, maar dan 32bits, en daar zijn wel drivers voor de tvkaart en Lide30-scanner. Heb toch maar 3 gb, als ik 4 gb had gehad had ik nu met 'n dilemma gezeten ja.Cyberpope schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:47:
[...]
Herkenbaar.. Ik heb ook wat oudere meuk hardware (lees ouder als 4 jaar) en dat werkt gewoon niet altijd lekker soepel in Windows 7. Dus daar blijft ik ook op XP. Alleen mijn nieuwste laptop (ook alweer 2 jaar oud) staat nu W7 op. Wel grappig dat ik exact dezelfde dingen als jou heb. (Canon scanner & tv-kaart).
.
Aan je naam te zien, ben je net als ik uit 1970. We hebben toch niet meer echt de studentenleeftijd he.Anoniem: 323548 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:53:
Verkapt terugvindtopic.
[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 25-10-2009 17:09 ]
Slepen werkt dus niet prima.anandus schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:13:
[...]
Slepen werkt hier prima?
Moet het programma wel openstaan, anders wil-ie pinnen onderdaad.
Als je bv Photoshop open hebt staan en bv IE8. Je probeert een plaatje dat je in je browser die full screen is probeert te slepen richting de taskbar->photoshop dan werkt dat dus niet.
Ja drag en drop in het algemeen werkt wel. Maar je moet dus echt in mijn voorbeeld de applicatie zichtbaar hebben staan om te kunnen slepen. Het is dus niet meer zo dat een applicatie naar de voorgrond komt.
Overigens nog iets irritants gevonden, als je aan het browsen bent in je directories, dan was ik gewend om gewoon een letter in te drukken om dan die richting te zoeken (dus een lange lijst met files die op alfabet staat en dan de "u" indrukken, geeft nu met geel gemarkeerd alles met een "u" ipv te springen naar de eerste files of directories beginnend met een "u").
Dat is het hem juist. Ik vindt UAC heel niet zo vervelend meer en heb hem vrolijk op de hoogste stand staan. En een popup vindt ik niet erg. Zelfde met gedownloade files die waarschuwingen zet ik niet uit want dan blijf ik er over nadenken. Soms zit er gewoon een soort lag bij. Dan hoor je wel een geluidje en pas 2-3 seconden later wordt het scherm donker.Ramon schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:29:
[...]
Je kan de UAC slider omlaag zetten zodat UAC het scherm niet verduisterd. Dan heb je die vertraging niet meer. Ik heb dat hier ook gedaan, en het maakt UAC een stuk minder irritant.
Ik heb pro genomen voor de remote desktop functie... Het grootste voordel van ultimate boven pro is de verschillende talen instellen als je het mij vraagt. Ik zou op dit moment graag engels draaien zodat het wat makkerlijker is dingen te googlenPalomar schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:13:
Ik zit te twijfelen tussen Professional en Ultimate (OEM). Zijn er voor thuisgebruikers nog redenen om Ultimate te verkiezen boven Professional? In het overzicht zie ik niet echt boeiende verschillen en het verschil is toch weer zo'n 50 euro.
Bij Vista had ik Ultimate genomen, omdat ik Remote Desktop en Media Center wilde. Business voldeed toen niet. Ook had je toen van die 'Vista Ultimate Extra's' (waar uiteindelijk niks van kwam). HEeft win7 misschien nog zoiets vergelijkbaars wat wellicht interessant kan zijn...?
Doe dat nou maar niet, dan is de kans op virussen en rootkits etc weer zo groot...Sjah schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:06:
[...]
Aan je naam te zien, ben je net als ik uit 1970. We hebben toch niet meer echt de studentenleeftijd he.Ja, van mij mag je SL-versie kopen, maar als je er geen recht op hebt kan je net zo goed een leech-versie nemen, die is nog goedkoper.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Bij mij komt met een mouse-over over de preview het desbetreffende progje gewoon naar voren, hoor?n00bs schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:13:
[...]
Slepen werkt dus niet prima.
Als je bv Photoshop open hebt staan en bv IE8. Je probeert een plaatje dat je in je browser die full screen is probeert te slepen richting de taskbar->photoshop dan werkt dat dus niet.
Ja drag en drop in het algemeen werkt wel. Maar je moet dus echt in mijn voorbeeld de applicatie zichtbaar hebben staan om te kunnen slepen. Het is dus niet meer zo dat een applicatie naar de voorgrond komt.
Anders met Winkey+T of Alt+tab switchen?
Dat werkt ook gewoon, hoor, heb je misschien de folder opties veranderd?Overigens nog iets irritants gevonden, als je aan het browsen bent in je directories, dan was ik gewend om gewoon een letter in te drukken om dan die richting te zoeken (dus een lange lijst met files die op alfabet staat en dan de "u" indrukken, geeft nu met geel gemarkeerd alles met een "u" ipv te springen naar de eerste files of directories beginnend met een "u").
Wat is een 'geel gemarkeerd alles'?

Ik heb nu Windows 7 en Windows XP als dual boot geinstalleerd. Kan ik dan in Windows 7 met Windows XP Mode programma's draaien van de Windows XP installatie of moet je die dan weer apart installeren in de Windows XP mode.
Alvast bedankt.
Dat moet apart.JosDaBosS schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:06:
Heb ook ff een vraagje.
Ik heb nu Windows 7 en Windows XP als dual boot geinstalleerd. Kan ik dan in Windows 7 met Windows XP Mode programma's draaien van de Windows XP installatie of moet je die dan weer apart installeren in de Windows XP mode.
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-10-2009 18:09 ]
Apart installeren.JosDaBosS schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:06:
Heb ook ff een vraagje.
Alvast bedankt.
Windows 7 gaat niet in het register van xp zitten wroeten.
Ook zonder windows xp op je schijf bestaat de xp compatability mode.
Al draaien een hele hoop programma's prima zonder dat comp. mode nodig isjob schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:10:
[...]
Apart installeren.
Windows 7 gaat niet in het register van xp zitten wroeten.
Ook zonder windows xp op je schijf bestaat de xp compatability mode.
Ik ben nog geen enkel programma tegengekomen wat ik in een comp. mode moest draaien.
(Maar ik game vooral
Die 2e stond na controle als default aan in de folder options. Nu dit gecorrigeerd te hebben, werkt dat normaal. Overigens zie ik geen preview van het programma (heb dat uitgezet).anandus schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:21:
[...]
Bij mij komt met een mouse-over over de preview het desbetreffende progje gewoon naar voren, hoor?
Anders met Winkey+T of Alt+tab switchen?
[...]
Dat werkt ook gewoon, hoor, heb je misschien de folder opties veranderd?
Wat is een 'geel gemarkeerd alles'?
[afbeelding]
In sommige programma's lijkt dat niet meer goed te werken inderdaad. Als ik bv vanuit FF een plaatje naar iTunes wil slepen (als voorbeeld), bijvoorbeeld cover art, kan ik het plaatje niet meer in iTunes invoegen zonder bv een copy / paste actie. Puur slepen hebben ik het dan over.anandus schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:13:
[...]
Slepen werkt hier prima?
Moet het programma wel openstaan, anders wil-ie pinnen onderdaad.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Heb je die driver voor me , of kun je me vertellen welke driver ik moet hebben?Petervanakelyen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:34:
[...]
Ik heb exact dezelfde TV-kaart, en gek genoeg doet die het bij mij niet slecht ?
Ik heb wel een hoop geklooi gehad met drivers en codecs, maar hij werkt met de XP-driver van de Asus-website.
Asus site heeft er meerdere, dan probeer ik die ook
Heb er nu 32 bits op dus ben even aan het kijken of dat lukt maar k kijk af en toe wel hiero
Dan heb ik het geluk dat ik geen iTunes of Photoshop gebruik denk ik, want ik ben dat sleep-probleem niet tegengekomen.Bor de Wollef schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:16:
[...]
In sommige programma's lijkt dat niet meer goed te werken inderdaad. Als ik bv vanuit FF een plaatje naar iTunes wil slepen (als voorbeeld), bijvoorbeeld cover art, kan ik het plaatje niet meer in iTunes invoegen zonder bv een copy / paste actie. Puur slepen hebben ik het dan over.
Ik drag-drop zo'n beetje op de previews
Edit:
Plaatje slepen vanuit Firefox naar Paint.NET werkt prima, net getest
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 25-10-2009 18:26 ]
Die programma's moet je opnieuw instaleren in de Windows XP Mode.JosDaBosS schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:06:
Heb ook ff een vraagje.
Alvast bedankt.
Als je Windows XP Mode installeert dan krijg je dus een cleane 'out-the-box' Windows XP, waar je dus alles opnieuw in moet installeren.
Wel jammer eigenlijk, je zou in 'Mijn computer' bij XP naast het 'lokale station' de fysische harde schijven moeten zien van je pc, zodat je vanuit de Windows XP mode naar alle reeds geinstalleerde programma's en andere files (je persoonlijke bestanden in Windows 7 zoals muziek, films,...) kunt surfen.
Je hebt zeker met Vista gewerkt voordat SP1 er was?blmp schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:58:
Moet zeggen dat het lijkt dat drivers een stuk beter geregeld zijn dan in de vista tijd, voor alle hardware (wat drivers nodig had) waren windows 7 versies beschikbaar. Ik weet dat de win vista versies ook vaak werken, maar gewoon het idee dat ze er al zijn en prima werken.
In de vista tijd had ik problemen met drivers vinden/installeren en sindsdien had ik vista afgezworen, maar windows 7 vindt ik echt geweldig, alles werkt en het is gewoon erg snel (ook op eee).
Windows 7 heeft gewoon verdergebouwd op Vista die dankzij SP1 stukken beter is geworden.
Ik heb me Windows Vista pas aangeschaft toen SP1 erbij zat, en ik denk dat ik daarom zo'n fijne herinneringen aan Vista heb. Vista was inderdaad crap voordat SP1 er was en in vergelijking met Windows 7 is de release versie van 7 stukken beter. Maar Vista SP1 was toch wel de moeite, als Microsoft Vista had uitgebracht zoals het was met SP1, dan was vista véél warmer onthaald.
Bijna alle negatieve Vista-opmerking dateren van vóór SP1, en veel mensen die sinds toen Vista haatten zijn nooit tot het besef gekomen dat die bijna allemaal verholpen zijn.
Met mijn Vista altijd alle drivers gevonden, automatisch en altijd de juiste, ging veel vlotter als in XP.
Een Windows die pas uit is heeft altijd wel problemen waar mensen niet tevreden over zijn, bij XP was dat ook. Mensen moeten wennen aan vernieuwingen. Veel vernieuwingen worden vaak negatief onthaald, terwijl na enkele jaren er niet meer over gesproken wordt. UAC bijvoorbeeld vonden de mensen bij Vista verschrikkelijk irritant, en was een van de hoofdredenen van al dat commentaar. Maar bij Windows 7 klaagt niemand er meer over, terwijl het er nog steeds is! Gewoon een kwestie van gewenningen. Vista had gewoon wat vernieuwingen die bij velen in het verkeerde keelgat zijn geschoten.
Hear, hearChris5488 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:26:
Een Windows die pas uit is heeft altijd wel problemen waar mensen niet tevreden over zijn, bij XP was dat ook. Mensen moeten wennen aan vernieuwingen. Veel vernieuwingen worden vaak negatief onthaald, terwijl na enkele jaren er niet meer over gesproken wordt.
Anoniem: 120725
Dat kan gewoon als je de integration components gebruikt en in de opties daarvan `share devices and resources' aanzet. Je kan zelfs kiezen welke drives je in XP wil zien.Wel jammer eigenlijk, je zou in 'Mijn computer' bij XP naast het 'lokale station' de fysische harde schijven moeten zien van je pc, zodat je vanuit de Windows XP mode naar alle reeds geinstalleerde programma's en andere files (je persoonlijke bestanden in Windows 7 zoals muziek, films,...) kunt surfen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 25-10-2009 18:32 ]
Dat is ook zo, maar er zitten wel wat eigenaardigheden aan Windows 7 waar blijkbaar niet goed over nagedacht is, zoals de searchChris5488 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:26:
Een Windows die pas uit is heeft altijd wel problemen waar mensen niet tevreden over zijn, bij XP was dat ook. Mensen moeten wennen aan vernieuwingen. Veel vernieuwingen worden vaak negatief onthaald, terwijl na enkele jaren er niet meer over gesproken wordt. UAC bijvoorbeeld vonden de mensen bij Vista verschrikkelijk irritant, en was een van de hoofdredenen van al dat commentaar. Maar bij Windows 7 klaagt niemand er meer over, terwijl het er nog steeds is! Gewoon een kwestie van gewenningen. Vista had gewoon wat vernieuwingen die bij velen in het verkeerde keelgat zijn geschoten.

Wat is er aan de hand met de search?n00bs schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:01:
[...]
Dat is ook zo, maar er zitten wel wat eigenaardigheden aan Windows 7 waar blijkbaar niet goed over nagedacht is, zoals de search
Die is al uitgebreid voorbij gekomen, ik ga daar verder geen woorden meer aan vuil maken
Voor het eerst maak ik trouwens kennis met een snel " search programs and files " in het startmenu -> nice
Winkey+'fr'+enter, nooit was freecell sneller opgestartBor de Wollef schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:35:
Voor het eerst maak ik trouwens kennis met een snel " search programs and files " in het startmenu -> nice
Ook is het woord 'My' weer terug in de naam van enkele gebruikersmappen. My Documents, Pictures. Dit hadden ze bij Vista eruit gehaald.
Windows 7 is een stap in de goede richting, het is beter dan Vista, maar het is nog steeds niet af. Dit had net zo goed Service Pack 2 voor Vista kunnen zijn want in vergelijking met Windows 7 is Vista een onvoltooid product.
< dit stukje webruimte is te huur >
Hetzelfde hier. Met de 32 bit RC deed hij het perfect. Maar nu met 64-bit Ultimate werken de multimedia toetsen van mijn Microsoft toetsenbord niet als iTunes (64-bit versie) niet als actieve programma op mijn scherm staat. En ik heb de 64-bits driver voor mijn toetsenbord van de Microsoft site gehaald. Geen idee of de 32-bits versie van iTunes wel werkt.Bor de Wollef schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:35:
Wat ik nu tegenkom is dat "full keyboard navigation" in iTunes niet werkt ism de media toetsen wanneer iTunes niet de focus heeft.
P.S.
Net even getest. Het werkt wel met Windows Media Player.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Zou het een bugje in iTunes zijn dan? Ik draai ook 64 bits overigens en heb ook een MS keyboard achter mijn Windows 7 bak. Ik zal eens testen of een reinstall van bv intellitype helpt maar ik vrees dat ik het antwoord al weet. Het niet werken van de media keys maakt iTunes DJ ineens een stuk minder interessant.MST_Morpheus schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:14:
[...]
Hetzelfde hier. Met de 32 bit RC deed hij het perfect. Maar nu met 64-bit Ultimate werken de multimedia toetsen van mijn Microsoft toetsenbord niet als iTunes (64-bit versie) niet als actieve programma op mijn scherm staat. En ik heb de 64-bits driver voor mijn toetsenbord van de Microsoft site gehaald. Geen idee of de 32-bits versie van iTunes wel werkt.
P.S.
Net even getest. Het werkt wel met Windows Media Player.
Ik heb het vermoeden dat jij erg specifieke eisen stelt aan hoe je de zoekmachine wilt gebruiken, daar is niets mis mee, dat is natuurlijk geen probleem. Echter bij Microsoft hebben ze de zoekfunctie aangepast aan de gemiddelde gebruiker (die jij blijkbaar niet bent) en aan de eisen die de gemiddelde gebruiker stelt. Dat jij het niets vind is je goed recht, maar om dan meteen hoog van de toren te blazen dat het allemaal maar zuigt, gaat mij iets te ver. Voor de gemiddelde gebruiker (en daar is het ook voor ontwikkeld), is het prima.n00bs schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:56:
[...]
(grappig net met google zitten zoeken op "Windows 7 search very slow" en krijg veel reacties van techsites).
Tevens is je gebruik van Google wel erg matig.
Als je zoekt op de termen ["Windows 7" "search very slow"], dus met de quotes op die plaatsen krijg je precies vier unieke resultaten, waarbij er misschien 1 echt over een langzame Search van Windows 7 gaat. Dus dat valt wel mee.
Als je zoekt op de termen [Windows 7 search very slow], dan krijg je inderdaad 30miljoen+ resultaten. Maar kijk je erg goed naar de resultaten, dan zit er erg veel bij over de RC en Beta die langzaam installeren en vele anderen die geen betrekking hebben op de search functie van Windows 7...
Ik zal je nog een kans geven door te zoeken op ["Windows 7" "search slow"], en dan krijg je 710 resultaten waarbij er ook resultaten bij zijn van voor de release van de Beta van Windows 7.
Ik zal je nog een kans geven door te zoeken op ["Windows 7" "slow search"], en dan krijg je 682 resultaten waarbij er ook resultaten bij zijn van voor de release van de Beta van Windows 7.
Dus dat zegt meteen meer over Google en de manier waarop jij zoekt én er conclusies aan verbind dan over het traag zijn van de search van Windows 7.
Misschien komt het een beetje lullig over hierboven, maar jou opmerkingen die erg specifiek op jou situatie zijn gericht zijn niet echt voor iedereen van toepassing.
Edit:
Ik lees nu net over iemand, die net als jij de search functie heel specifiek gebruikt en het dan dus ook helemaal niets vind. Ik kan dat prima begrijpen, de search functie is geschreven met een bepaalde doelgroep in gedachten, en het is overduidelijk dat jij en die andere(n) duidelijk niet in die doelgroep vallen. Helaas.
Maar ik zou deze commentaren zeker richting Microsoft ventileren, want misschien hebben ze dit type gebruiker over het hoofd gezien, en kan het in de volgende versie of misschien wel een service pack meegenomen worden. Als je geen feedback geeft dan zal het ook niet beter worden natuurlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 25-10-2009 21:40 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Vreemd, is er geen nieuwe driver beschikbaar? Doet hij hetzelfde op een andere PC met Windows 7?Yzord schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:35:
Wat ik vooral tegenkom met Windows 7 is dat na elke reboot mijn muis niet herkend wordt (Razer Copperhead). Dan moet ik hem eruit halen en er weer in doen en dan doet hij het weer. Best irritant. Heb nu een Diamondback erin zitten om te testen. Helaas heb ik geen "normale" muis.
Driver voor Copperhead komt geloof ik pas in november wat ik las. Net een reboot gedaan en Diamondback doet het wel gewoon.Bor de Wollef schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:00:
[...]
Vreemd, is er geen nieuwe driver beschikbaar? Doet hij hetzelfde op een andere PC met Windows 7?
Elke keer als ik Windows opstartte, startte hij alle standaard spellen op inclusief de website 'Meer spellen van Microsoft'. Na wat zoeken bleek de entry Common Startup in "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folder" en "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folder" te verwijzen naar "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Spellen". Dit heb ik weer terug gezet naar "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Opstarten" en alles werkt weer prima.
Ik heb werkelijk geen idee hoe dit veranderd kon zijn. Meer mensen die dit mee hebben gemaakt?
Anoniem: 169504
Waarom heb je uberhaubt nog dat antieke kutprogramma erop staan. Doe jezelf een lol en format je HD.JosDaBosS schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:06:
Heb ook ff een vraagje.
Alvast bedankt.
Ik vraag me af wat voor software je gebruikt, want alles wat een klein beetje nieuw is werkt gewoon in 7.
Moest jij ook je Bios updaten om het beeldscherm dimmen goed te laten gaan? Ik heb een MSI Wind die van binnen zo'n beetje hetzelfde is als die Asus dingen, en ik moest een Bios update doen om alle hardware goed met elkaar te laten "praten".blmp schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:58:
Draai al een tijdje de Windows 7 Ultimate x86 (eee) en x64(desktop) (MSDN) en moet zeggen het draait prima. Heb hem geinstalleerd op mijn desktop (zie sig) en op m'n Asus eee 1000h, en ze draaien allebei geweldig.
Sommige mensen hebben zeiken schijnbaar als hobby. Hoe kun je je daar ooit druk om maken? Ik snap het gewoon echt niet.aex351 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:06:
Het configuratiescherm van Windows 7 is nog steeds niet op orde. Zo staat de knop Device Installation Settings onder het tabblad Hardware in de geavanceerde systeeminstellingen. Maar volgens de zoekresultaten in het configuratiescherm hoort het bij Devices and Printers. Je zou dan verwachten dat de knop daar te vinden is.
Ook is het woord 'My' weer terug in de naam van enkele gebruikersmappen. My Documents, Pictures. Dit hadden ze bij Vista eruit gehaald.
Windows 7 is een stap in de goede richting, het is beter dan Vista, maar het is nog steeds niet af. Dit had net zo goed Service Pack 2 voor Vista kunnen zijn want in vergelijking met Windows 7 is Vista een onvoltooid product.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 169504 op 26-10-2009 00:45 ]

Op een Vista pc wordt de iPhone wel herkend
Windows Update zoekt ze ook.Leech_NL schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 03:43:
Weet iemand mischien of je onder W7 geen chipset drivers meer hoeft te instaleren? Ik ga donderdag mijn W7pro install doen en ik ben de drivers aan het verzamelen. Voor mijn Gigabyte X58-UD5 zijn erg geen W7 chipset drivers (intel inf update). Ik heb zowel bij Intel als Gigabyte gekeken. Ze zijn er wel voor Vista64. Zit dit tegenwoordig al ingebakken in het OS, of werkt dat nu anders en is het niet meer nodig?
http://twitgoo.com/4j4ba
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Heb een oplossing gevonden:Yzord schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:57:
Hmm, volgend probleem. Mijn iPhone wordt niet herkend in itunes. iPhone driver wordt netjes ingeladen, maar de MTP USB driver niet. Hierdoor krijg ik een error in itunes.
[afbeelding]
Op een Vista pc wordt de iPhone wel herkend
Zet c3/c6/c7 state support op Enabled. Hierdoor loopt mijn i7 overclocked ook ineens 5 gr koeler
De default drivers van bijna alles in Win 7 zijn vrij oud, dus ik zou gewoon voor alle apparaten op de site van de fabricant kijken van de hardware (dus ook niet via de site van het mobo).Leech_NL schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 03:43:
Weet iemand mischien of je onder W7 geen chipset drivers meer hoeft te instaleren? Ik ga donderdag mijn W7pro install doen en ik ben de drivers aan het verzamelen. Voor mijn Gigabyte X58-UD5 zijn erg geen W7 chipset drivers (intel inf update). Ik heb zowel bij Intel als Gigabyte gekeken. Ze zijn er wel voor Vista64. Zit dit tegenwoordig al ingebakken in het OS, of werkt dat nu anders en is het niet meer nodig?
Ik had bv ook problemen met de network performance terwijl mn onboard NIC wel correct gedetecteerd werd. Op de Asus site stonden oudere drivers dan op de site van Marval zelf. Deze drivers loste voor mij het probleem met de Network performance op
Ik vraag dit omdat ik een probleem heb met het installeren van mijn printer. Als standalone werkt het prima en kan ik de driver via windows update eraf plukken.
Echter deze printer zit via mijn w2k3 server verbonden. En zodra ik hem via het netwerk wil toevoegen, kan hij de driver niet vinden. Ook al heb ik de printer lokaal wel geinstalleerd. Erg frustrerend.
Overigens..je kunt de driver zo binnen halen:
How to download updates that include drivers and hotfixes from the Windows Update Catalog
Dan deed hij het nog niet bij mij. Maar dan als lokale printer installeren en als locale poort
\\<internipadres>\<printernaam>.
Werkte hierna perfect.
[ Voor 28% gewijzigd door Cyberpope op 26-10-2009 13:38 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Volgens mij loop je nu zelf te zieken. Xp antiek kutprogramma noemen...Anoniem: 169504 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:42:
[...]
Waarom heb je uberhaubt nog dat antieke kutprogramma erop staan. Doe jezelf een lol en format je HD.
Sommige mensen hebben zeiken schijnbaar als hobby. Hoe kun je je daar ooit druk om maken? Ik snap het gewoon echt niet.

Vista heeft niet langer dan 10 minuten op m'n pc gestaan, maar na een dag W7 te gebruiken ben ik nog altijd gelukkig. M'n oude HP printer kende hij niet automatisch, maar al de rest was geen probleem.
Vista was afschuwelijk traag/lomp/achterlijk en ik dacht voor altijd aan XP gekluisterd te zijn :-)
Maar W7 is gewoon wat Vista had moeten zijn (zoals iedereen zegt).
Dat de hardware vereisten dezelfde zijn als Vista, maar onze hardware wel enkele jaren nieuwer is, zal W7 ook helpen.
Verder zijn er wel wat opmerkingen -maar dat is eerder muggenziften- en spijtig genoeg werken er nog een aantal software producten niet met W7 x64. Zoals Daemon Tools Free, of de online setup van C# 2008 Express.
En Vista SP1 is nog steeds "bagger". Benchmarks tonen dat ook, file kopiëren is nog steeds niet op orde, en als zoiets onnozel niet werkt, of je 30 seconden moet wachten om de inhoud van een map te zien... Maar zoals ik zei: ik heb nu een quadcore 2.5Ghz t.o.v. een dualcore 2Ghz waar die vista op draaide. Helpt waarschijnlijk ook in het voordeel van W7
edit: en chrome werkt nog niet
Komop google!
Heb hier ook W7 x64 en zowel Chrome als Daemon Tools draaien uitstekend. Voorderest helemaal met je eens, W7 is super.Fastman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:49:
Een knaller!
Vista heeft niet langer dan 10 minuten op m'n pc gestaan, maar na een dag W7 te gebruiken ben ik nog altijd gelukkig. M'n oude HP printer kende hij niet automatisch, maar al de rest was geen probleem.
Vista was afschuwelijk traag/lomp/achterlijk en ik dacht voor altijd aan XP gekluisterd te zijn :-)
Dat de hardware vereisten dezelfde zijn als Vista, maar onze hardware wel enkele jaren nieuwer is, zal W7 ook helpen.
Verder zijn er wel wat opmerkingen -maar dat is eerder muggenziften- en spijtig genoeg werken er nog een aantal software producten niet met W7 x64. Zoals Daemon Tools Free, of de online setup van C# 2008 Express.
En Vista SP1 is nog steeds "bagger". Benchmarks tonen dat ook, file kopiëren is nog steeds niet op orde, en als zoiets onnozel niet werkt, of je 30 seconden moet wachten om de inhoud van een map te zien... Maar zoals ik zei: ik heb nu een quadcore 2.5Ghz t.o.v. een dualcore 2Ghz waar die vista op draaide. Helpt waarschijnlijk ook in het voordeel van W7
edit: en chrome werkt nog niet
Komop google!
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Heeft iemand hier ervaring hiermee?
Ik doe m'n oude PC weg en hoop om geen XP dualboot nodig te hebben als ik windows7 aanschaf
Ga dan wel voor de ultimate versie.
Windows XP modus is helemaal ruk voor spellen en daar ook niet voor bedoeld!crapuleux schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:03:
Ik twijfel over de aanschaf van windows7, doorslaggevend is of windows7 in windowsXP modus spellen voor WindowsXP goed ondersteund
Nee, gelukkig werkt het meeste prima onder Windows 7of dat alles in de prullenbak kan.
En anders is er XP-compatibiliteit-modus.
In het ergste geval (voor écht oude spellen) zou je Dosbox kunnen draaien.
Maar XP Modus zou ik echt niet gebruiken voor spellen, persoonlijk.
Wat dat betreft kan je gewoon wat geld in je zak houden en Home Premium nemen.
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 26-10-2009 12:07 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
tony krijnen, de vriend van V-master. Heeft wel humor, in deel 1 over de laguagepacks in ultimnate: "voor als je poolse of thaise vriendin er is" . Niet wereldvreemd die tony-duivel.
Welke games ben je bang voor dat ze niet goed op windows 7 draaien ?
Waarom zouden die niet werken onder Windows 7?crapuleux schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:12:
at punisher007, games als oblivion, s.t.a.l.k.e.r. en k.n.o.t.o.r. en zo'n beetje alles van C&C
Het werkt allemaal prima, al moet je voor C&C1/Red Alert 1 wel de Windows-versie hebben, al zal de DOS-versie prima in Dosbox draaien
OK, bedankt, zie nu in dat ik de overstap gewoon kan maken. Meest echt oude materiaal speel ik niet maar het zou zonde zijn om alles te moeten weggooien.
Tijdens de free edition kwam W7 me vertellen dat er een gekend probleem is, en na wat googlen werd dat ook zo bevestigd. De betaalde versie is wel compatibel. Anyway ik heb er een ISO mounter van 'CloneCD' op gezet.JKratos schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:01:
[...]
Heb hier ook W7 x64 en zowel Chrome als Daemon Tools draaien uitstekend. Voorderest helemaal met je eens, W7 is super.
Chrome gaf tijdens de installatie een fout, met een paar extra instellingen zou het wel moeten werken heb ik ondertussen gevonden.
Ben benieuwd hoe m'n games gaan draaien, al verwacht ik niets spectaculair
Het grootste probleem is wat mij betreft de misser van MS om netwerk shares niet via de library toegankelijk te maken, omdat network folders niet kunnen worden geindexeerd.
Resultaat: iedereen met een oude server pc of NAS waarop de documenten staan - en dat zijn volgens mij veel mensen - hebben een probleem. De oplossing die her en der worden genoemd lossen dit probleem niet echt op.
1. Een niet geïndexeerde map kun je dus niet aan de library toevoegen.
2. Helaas kun je een netwerkmap niet indexeren
3. De netwerkfolder off line beschikbaar maken - waardoor dit wel mogelijk is - helpt mij niet omdat er simpelweg niet voldoende ruimte is op de HD van mijn laptop. Daarum heb je immers een share.
4. MS search 4.0 op de server installeren werkt bij mij niet. Snap niet waarom overigens, want volgens de help zou dit moeten werken.
5. dus...

Kortom: enkel de shortcut aanpassen van mijn documenten via x:\users is een mogelijk alternatief, maar mijn docementen searchable of in de library zetten lukt mij niet

Iemand nog briljante ideeen?

[ Voor 39% gewijzigd door dirkjesdirk op 26-10-2009 12:50 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Zoals bijvoorbeeld een cover toevoegen ?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Netwerkdrivers voor printers zijn ook vaak anders dan de gewone drivers. Je moet daar dus ook even op letten bij het installeren van de printer. -> De locale installatie werkt vaak niet, of je gaat naar het "printer eigenschappen" scherm en probeert hem daar te koppelen aan de "gedeelde printer"..Cyberpope schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:22:
Kun je ook een driver als INF downloaden van de windows-update??
Ik vraag dit omdat ik een probleem heb met het installeren van mijn printer. Als standalone werkt het prima en kan ik de driver via windows update eraf plukken.
Echter deze printer zit via mijn w2k3 server verbonden. En zodra ik hem via het netwerk wil toevoegen, kan hij de driver niet vinden. Ook al heb ik de printer lokaal wel geinstalleerd. Erg frustrerend.
Beiden werkten dus niet. Maar wel door een nieuwe locale poort te maken met \\<intern ip>\<printernaam>. Nu doet hij het.jbdeiman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:36:
[...]
Netwerkdrivers voor printers zijn ook vaak anders dan de gewone drivers. Je moet daar dus ook even op letten bij het installeren van de printer. -> De locale installatie werkt vaak niet, of je gaat naar het "printer eigenschappen" scherm en probeert hem daar te koppelen aan de "gedeelde printer"..
Ik heb hier alleen wel het probleem dat de oude C&Cs (redalert 1 en 2, tiberian sun, die juist zo leuk zijn) het erg moeilijk hebben onder windows 7. De spelsnelheid is niet constant, en zodra er een redelijk aantal mannetjes in beeld komen is het te traag om nog fatsoenlijk te kunnen spelen (op een core2duo 2.1 GHz).crapuleux schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:12:
at punisher007, games als oblivion, s.t.a.l.k.e.r. en k.n.o.t.o.r. en zo'n beetje alles van C&C
Ja, hoorcrapuleux schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:15:
@Hoeloeloe Bedankt, andere 'nieuwere' spellen werken nog gewoon onder W7? ook niet C&C
Spellen die ik erop gespeeld heb zijn:
Oblivion, Fallout, City Life, CitiesXL, Risen, div. C&C, Civilization 4, Rome total War, Medieval 2 Total War, Tropico 3, Zuma, Company of Heroes, Il2-Sturmovik, X3: Reunion, Supreme Commander, The secret of Monkey Island, Tales of Monkey Island, Machinarium, Crusader Kings, Plant vs Zombies, Caesar 4, X-Com: UFO Defense, Syndicate Wars (allebei in Dosbox), Spore, Hearts of Iron 2, etc.
Ben tot nu toe nergens problemen tegengekomen
Uh ? Ik heb ook Win7 x64 en kon C# 2008 Express met de webinstaller binnenhalen. Enige wat mij opviel dat de downloader af en toe bleef hangen, maar kan ook te maken met drukte op de Microsoft servers.Fastman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:49:
....
...
.....
En Vista SP1 is nog steeds "bagger".
Afschuwlijk traag slaat nergens op. Ik vind Win7 net zo snel als Vista SP2. Het lijkt iets sneller, maar ik heb ook een WD Caviar BE in plaats van een Caviar Green, wat ook helpt. Win7 is gewoon Vista SP3 met wat cosmetische verschillen, zo groot zijn de verschillen niet.
Win7 is niet zonder fouten. Zo heb ik m'n icon cache al eens moeten weg gooien (schijnt een bekend issue te zijn, vooral met Firefox), crashde explorer toen ik menu items verplaatste en bleef de Photoshop CS4 installer hangen (-> reboot). Ben tot nu toe een programma tegengekomen dat niet werkt, TMPGEnc Xpress Edition.
EDIT: ander issue is dat Aero Peak niet lekker lijkt te werken met Firefox 3.6 beta 1. Lijkt aan de tabs te liggen.
[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 26-10-2009 14:33 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
hier écht niet. Het faalt gewoon, geeft fouten. Is ook een gekend probleem (zie google) en ik heb dan maar de ISO gedownload en hem zo offline geïnstalleerd, dat werkte.loekf2 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:31:
[...]
Uh ? Ik heb ook Win7 x64 en kon C# 2008 Express met de webinstaller binnenhalen.
iSCSI of NDAS proberen ipv een standaard share va een NAS ?dirkjesdirk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:40:
Windows 7 draait lekker hier op 2 pc's obv het Home Family Pack. Clean install mbv de upgrade DVD ging overigens prima. Heb alleen de key pas na installatie ingevuld.
Het grootste probleem is wat mij betreft de misser van MS om netwerk shares niet via de library toegankelijk te maken, omdat network folders niet kunnen worden geindexeerd.
Resultaat: iedereen met een oude server pc of NAS waarop de documenten staan - en dat zijn volgens mij veel mensen - hebben een probleem. De oplossing die her en der worden genoemd lossen dit probleem niet echt op.
3. De netwerkfolder off line beschikbaar maken - waardoor dit wel mogelijk is - helpt mij niet omdat er simpelweg niet voldoende ruimte is op de HD van mijn laptop. Daarum heb je immers een share.
4. MS search 4.0 op de server installeren werkt bij mij niet. Snap niet waarom overigens, want volgens de help zou dit moeten werken.
5. dus....
Kortom: enkel de shortcut aanpassen van mijn documenten via x:\users is een mogelijk alternatief, maar mijn docementen searchable of in de library zetten lukt mij niet. Beetje onhandig van MS
![]()
-------
Tja, maar ik heb gewoon een oude PC als server draaien zoals velen. Ik zal toch niet gelijk mijn hardware moeten aanpassen hiervoor?mjl schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:13:
[...]
iSCSI of NDAS proberen ipv een standaard share va een NAS ?
Heb even de conclusie gelezen, maar ben niet onder de indruk van die reveiwers. Noemen het enige echt voordeel voor Vista-users om naar 7 te gaan>> de videocodecs zijn nu allemaal onboard. Nou ik had liever zelf bepaald welke videocodecs op mijn systeem gaan, vind dat absoluut geen voordeel, dan nog lieve een kale Xp.
Dingen die ik ben tegengekomen:
Wanneer je in de bios meerdere harddisks aan hebt staan is de kans dat je Windows niet wil installeren.
Ik kreeg namelijk de melding dat de setup geen systeempartitie aan kon maken. Kon het gelukkig oplossen door alleen de installatie harddisk aan te sluiten en de rest even los te koppelen.
Verder over de stuurprogrammas, bij installatie van een incorrect stuurprogramma is windows 7 (net als vista) erg snel van slag. Ik moest daarom ook na 3 dagen Windows 7 herinstalleren als gevolg van het eerder genoemde. Bij Windows XP had ik hier geen last van maar dit zal ook bij XP in het begin aanwezig zijn geweest.
Verder ben ik zeer te spreken over Windows 7, het is gewoon stukken sneller dan vista.
Ik heb nog nooit Windows moeten herinstalleren door een driver ?FreestyleFrl schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:51:
Heb zelf ook Windows 7 op mijn systeem.
Dingen die ik ben tegengekomen:
Wanneer je in de bios meerdere harddisks aan hebt staan is de kans dat je Windows niet wil installeren.
Ik kreeg namelijk de melding dat de setup geen systeempartitie aan kon maken. Kon het gelukkig oplossen door alleen de installatie harddisk aan te sluiten en de rest even los te koppelen.
Verder over de stuurprogrammas, bij installatie van een incorrect stuurprogramma is windows 7 (net als vista) erg snel van slag. Ik moest daarom ook na 3 dagen Windows 7 herinstalleren als gevolg van het eerder genoemde. Bij Windows XP had ik hier geen last van maar dit zal ook bij XP in het begin aanwezig zijn geweest.
Verder ben ik zeer te spreken over Windows 7, het is gewoon stukken sneller dan vista.
Ik vond de review op Arstechnica stukken beter.Sjah schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:45:
[...]
Heb even de conclusie gelezen, maar ben niet onder de indruk van die reveiwers. Noemen het enige echt voordeel voor Vista-users om naar 7 te gaan>> de videocodecs zijn nu allemaal onboard. Nou ik had liever zelf bepaald welke videocodecs op mijn systeem gaan, vind dat absoluut geen voordeel, dan nog lieve een kale Xp.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Vind ik ook een beetje vaag. Welke "incorrecte driver" als ik vragen mag ?Petervanakelyen schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:25:
[...]
Ik heb nog nooit Windows moeten herinstalleren door een driver ?
Dat van meerdere HDDs herken ik. Zelfs bij Vista maakte het uit of je systeem disk op de laagste SATA poort (channel) zat of niet. In het slechtste geval zette ie de boot manager op C:\ en de Windows installatie op D:\
zelfs als je in de installer de goeie HDD selecteerde.
Op te lossen door je systeem disk altijd op SATA poort 0 te zetten.
Staat me ook nog iets bij, dat je je in je BIOS de boot prio op de goeie HDD moet zetten (vooral in ACHI mode) anders gaat het alsnog mis.
Anoniem: 161386
Nu kan ik mijn overige HD's makkelijk loskoppelen, maar zoals ik het hierboven lees is er dus een kans dat W7 alsnog op de verkeerde partitie terecht komt. Ik wil mijn software of bestanden niet kwijt eigenlijk. Of lees ik het dan verkeerd?
Nog een vraagje, als ik straks W7 erop heb staan, wat moet ik dan doen om de software op de andere partitie weer aan de gang te krijgen? Werk dat zo zonder problemen direct? In de registry zal dan niks meer staan van die software, of is dat geen probleem?
Je kan gewoon de partitie kiezen tijdens installatie. Dus een kwestie van goed opletten.Anoniem: 161386 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:11:
Nu kan ik mijn overige HD's makkelijk loskoppelen, maar zoals ik het hierboven lees is er dus een kans dat W7 alsnog op de verkeerde partitie terecht komt. Ik wil mijn software of bestanden niet kwijt eigenlijk. Of lees ik het dan verkeerd?
Overigens, hoe dan ook, is het altijd handig om belangrijke bestanen (regelmatig) te backuppen
Het beste is om alles opnieuw te installerenNog een vraagje, als ik straks W7 erop heb staan, wat moet ik dan doen om de software op de andere partitie weer aan de gang te krijgen? Werk dat zo zonder problemen direct? In de registry zal dan niks meer staan van die software, of is dat geen probleem?
Mijn setup is een m2n-e sli mobo met 2 gig geheugen, een audigy 2zs geluidskaarje en een asus 7300 GT Silence.
Geluid gaat via spdig naar een harman kardon 335.
Deze setup werkte perfect in vista.
Nu heb ik een volgende probleem:
Wanneer ik een dvd of hd film met windows MP of met MCE afspeel dan krijg ik op mijn versterker alleen maar pcm geluid binnen. Het vreemde is dat de instellingen van de geluidskaart dan ook op 2 speakermode staan. Zet ik deze op spdif dan hoor ik alleen een raar vervormd geluid.
Zover ik weet heb ik alle instellingen (geluidskaart windows mp) op spdif passtrough mode staan.
Nog vreemder in powerdvd werkt het afspelen van een dvd prima (dus met DTS enz). ook hierin heb ik spdif passthrough aan staan.
Ik heb originele creative drivers geprobeert en Daniel K's drivers. beiden zonder resultaat.
Wat kan dit zijn?
Copernic Desktop Search kopen. Kost weer een paar duiten maar werkt wel in netwerk.dirkjesdirk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:40:
Windows 7 draait lekker hier op 2 pc's obv het Home Family Pack. Clean install mbv de upgrade DVD ging overigens prima. Heb alleen de key pas na installatie ingevuld.
5. dus....
Kortom: enkel de shortcut aanpassen van mijn documenten via x:\users is een mogelijk alternatief, maar mijn docementen searchable of in de library zetten lukt mij niet. Beetje onhandig van MS
![]()
Dat heeft te maken met naar welk apparaat je de DTS/AC3 stream stuurt. In MPC-HC krijg ik alleen goed 5.1 geluid zonder vervorming als ik kies voor het DirectSound: SPDIF apparaat van mijn geluidskaart. Misschien kan je dat ook kiezen in WMP of MCE? Anders zou ik MPC-HC ook eens proberen.flipje81 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:24:
Ik heb via mijn werk windows7 ultimate
Mijn setup is een m2n-e sli mobo met 2 gig geheugen, een audigy 2zs geluidskaarje en een asus 7300 GT Silence.
Geluid gaat via spdig naar een harman kardon 335.
Deze setup werkte perfect in vista.
Nu heb ik een volgende probleem:
Wanneer ik een dvd of hd film met windows MP of met MCE afspeel dan krijg ik op mijn versterker alleen maar pcm geluid binnen. Het vreemde is dat de instellingen van de geluidskaart dan ook op 2 speakermode staan. Zet ik deze op spdif dan hoor ik alleen een raar vervormd geluid.
Zover ik weet heb ik alle instellingen (geluidskaart windows mp) op spdif passtrough mode staan.
Nog vreemder in powerdvd werkt het afspelen van een dvd prima (dus met DTS enz). ook hierin heb ik spdif passthrough aan staan.
Ik heb originele creative drivers geprobeert en Daniel K's drivers. beiden zonder resultaat.
Wat kan dit zijn?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Anoniem: 190494
Dat is gewoon een kwestie van testen, welke software zo draait en welke je opnieuw moet installeren.Anoniem: 161386 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:11:
Nog een vraagje, als ik straks W7 erop heb staan, wat moet ik dan doen om de software op de andere partitie weer aan de gang te krijgen? Werk dat zo zonder problemen direct? In de registry zal dan niks meer staan van die software, of is dat geen probleem?
Ikzelf moest enkel de "grootte" pakketten opnieuw installeren, (Office 07, Adobe CS4, audition 3) en pakketten die drivers installeren. (VirtualBox, Alcohol 120%).
70% van de door mij gebruikte software en games werken gewoon nog na een nieuwe install van een OS, en aangezien ik de snelkoppelingen allemaal in menu's heb ik de taakbalk is het enkel die "toolbars" weer toevoegen aan de taskbar en draaien maar.
210667
[Bijna]Alle randapparatuur werd probleemloos herkend en geïnstalleerd. Op mijn Brother 2035 monochroom usb-laserprinter na. Drivers wil hij niet installen en zelfs de aangeboden drivers door Win7 update pakt ie niet. Mocht iemand toevallig weten hoe dit op te lossen, ik hou mij aanbevolen.
Verder miste ik echt de Quicklaunch/Snelstart-balk. Wie dat ook graag terug wil hebben, op het net vond ik de oplossing. Alhier dus..klikklik
Vista beviel eigenlijk erg goed, en deze Win7, ondanks dat er niet echt veel verschillen onder de motorkap zitten, ook..
Maar lost dat het 'library' probleem op?fryskmantsje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:47:
[...]
Copernic Desktop Search kopen. Kost weer een paar duiten maar werkt wel in netwerk.
Netwerkfolder offline beschikbaar maken, toevoegen aan library, off line beschikbaar uitschakelen.dirkjesdirk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:40:
5. dus....
![]()
Een andere optie is Windows Home Server + PP3 installeren op je server..
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Die laatste optie moet ik zeggen werkt errug goed! Allemaal aan de Windows Home Server!!Zer0 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:03:
[...]
Netwerkfolder offline beschikbaar maken, toevoegen aan library, off line beschikbaar uitschakelen.
Een andere optie is Windows Home Server + PP3 installeren op je server..
Deze oplossing had ik zelf ook gevonden. Toch merk ik dat de volgorde van de icons soms(!) verandert na het opstarten en dat de werkbalk soms ineens volledig verdwenen is. Ik heb dan wel zelf een map gemaakt met alle snelkoppelingen erin die ik in de quicklaunch wilde hebben in plaats van de map die in jouw artikel wordt gebruikt.210667 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:46:
Verder miste ik echt de Quicklaunch/Snelstart-balk. Wie dat ook graag terug wil hebben, op het net vond ik de oplossing. Alhier dus..klikklik
- Intel INF Update Utility of Chipset Software Installation
- Intel® Matrix Storage Manager
- LAN driver van Realtek. LAN werkte out of the box...
- Realtek Sound drivers. Sound werkte out of the box...
Andere aan te raden te installeren drivers die ik vergeet?
Ik heb een GA-P35-DS3R mb met Intel Core2Duo E8200 cpu op.
Slechts 1 sata harddrive en dus geen raid opstelling.
Kan je dat niet checken met de Upgrade Advisor?Cappuccino schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:42:
Is het nodig/aan te raden om volgende drivers nog te installeren of is dit niet meer nodig met Windows 7:
- Intel INF Update Utility of Chipset Software Installation
- Intel® Matrix Storage Manager
- LAN driver van Realtek. LAN werkte out of the box...
- Realtek Sound drivers. Sound werkte out of the box...
Andere aan te raden te installeren drivers die ik vergeet?
Ik heb een GA-P35-DS3R mb met Intel Core2Duo E8200 cpu op.
Slechts 1 sata harddrive en dus geen raid opstelling.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Maar niet op mijn P3 server met 192 mb RAMTheVMaster schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:11:
[...]
Die laatste optie moet ik zeggen werkt errug goed! Allemaal aan de Windows Home Server!!
Dit topic is gesloten.
Houd het ontopic!
Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!