[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 107.514 views

Onderwerpen

Alle 31 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 13:36
Ik heb via mijn werk windows7 ultimate

Mijn setup is een m2n-e sli mobo met 2 gig geheugen, een audigy 2zs geluidskaarje en een asus 7300 GT Silence.
Geluid gaat via spdig naar een harman kardon 335.

Deze setup werkte perfect in vista.

Nu heb ik een volgende probleem:
Wanneer ik een dvd of hd film met windows MP of met MCE afspeel dan krijg ik op mijn versterker alleen maar pcm geluid binnen. Het vreemde is dat de instellingen van de geluidskaart dan ook op 2 speakermode staan. Zet ik deze op spdif dan hoor ik alleen een raar vervormd geluid.
Zover ik weet heb ik alle instellingen (geluidskaart windows mp) op spdif passtrough mode staan.

Nog vreemder in powerdvd werkt het afspelen van een dvd prima (dus met DTS enz). ook hierin heb ik spdif passthrough aan staan.
Ik heb originele creative drivers geprobeert en Daniel K's drivers. beiden zonder resultaat.

Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
dirkjesdirk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:40:
Windows 7 draait lekker hier op 2 pc's obv het Home Family Pack. Clean install mbv de upgrade DVD ging overigens prima. Heb alleen de key pas na installatie ingevuld.

Het grootste probleem is wat mij betreft de misser van MS om netwerk shares niet via de library toegankelijk te maken, omdat network folders niet kunnen worden geindexeerd.
Resultaat: iedereen met een oude server pc of NAS waarop de documenten staan - en dat zijn volgens mij veel mensen - hebben een probleem. De oplossing die her en der worden genoemd lossen dit probleem niet echt op.

1. Een niet geïndexeerde map kun je dus niet aan de library toevoegen.
2. Helaas kun je een netwerkmap niet indexeren
3. De netwerkfolder off line beschikbaar maken - waardoor dit wel mogelijk is - helpt mij niet omdat er simpelweg niet voldoende ruimte is op de HD van mijn laptop. Daarum heb je immers een share.
4. MS search 4.0 op de server installeren werkt bij mij niet. Snap niet waarom overigens, want volgens de help zou dit moeten werken.
5. dus... 8)7 .

Kortom: enkel de shortcut aanpassen van mijn documenten via x:\users is een mogelijk alternatief, maar mijn docementen searchable of in de library zetten lukt mij niet :/. Beetje onhandig van MS :X

Iemand nog briljante ideeen? 8)7
Copernic Desktop Search kopen. Kost weer een paar duiten maar werkt wel in netwerk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44
flipje81 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:24:
Ik heb via mijn werk windows7 ultimate

Mijn setup is een m2n-e sli mobo met 2 gig geheugen, een audigy 2zs geluidskaarje en een asus 7300 GT Silence.
Geluid gaat via spdig naar een harman kardon 335.

Deze setup werkte perfect in vista.

Nu heb ik een volgende probleem:
Wanneer ik een dvd of hd film met windows MP of met MCE afspeel dan krijg ik op mijn versterker alleen maar pcm geluid binnen. Het vreemde is dat de instellingen van de geluidskaart dan ook op 2 speakermode staan. Zet ik deze op spdif dan hoor ik alleen een raar vervormd geluid.
Zover ik weet heb ik alle instellingen (geluidskaart windows mp) op spdif passtrough mode staan.

Nog vreemder in powerdvd werkt het afspelen van een dvd prima (dus met DTS enz). ook hierin heb ik spdif passthrough aan staan.
Ik heb originele creative drivers geprobeert en Daniel K's drivers. beiden zonder resultaat.

Wat kan dit zijn?
Dat heeft te maken met naar welk apparaat je de DTS/AC3 stream stuurt. In MPC-HC krijg ik alleen goed 5.1 geluid zonder vervorming als ik kies voor het DirectSound: SPDIF apparaat van mijn geluidskaart. Misschien kan je dat ook kiezen in WMP of MCE? Anders zou ik MPC-HC ook eens proberen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Anoniem: 161386 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:11:

Nog een vraagje, als ik straks W7 erop heb staan, wat moet ik dan doen om de software op de andere partitie weer aan de gang te krijgen? Werk dat zo zonder problemen direct? In de registry zal dan niks meer staan van die software, of is dat geen probleem?
Dat is gewoon een kwestie van testen, welke software zo draait en welke je opnieuw moet installeren.
Ikzelf moest enkel de "grootte" pakketten opnieuw installeren, (Office 07, Adobe CS4, audition 3) en pakketten die drivers installeren. (VirtualBox, Alcohol 120%).
70% van de door mij gebruikte software en games werken gewoon nog na een nieuwe install van een OS, en aangezien ik de snelkoppelingen allemaal in menu's heb ik de taakbalk is het enkel die "toolbars" weer toevoegen aan de taskbar en draaien maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Draai nu een paar dagen Windows 7 Ultimate 64bits en kom af van Vista Ultimate 64bits. Op zich heb ik nog niet zoveel verschillen met Vista kunnen ontdekken...misschien nog niet genoeg gezocht... ;)

[Bijna]Alle randapparatuur werd probleemloos herkend en geïnstalleerd. Op mijn Brother 2035 monochroom usb-laserprinter na. Drivers wil hij niet installen en zelfs de aangeboden drivers door Win7 update pakt ie niet. Mocht iemand toevallig weten hoe dit op te lossen, ik hou mij aanbevolen.

Verder miste ik echt de Quicklaunch/Snelstart-balk. Wie dat ook graag terug wil hebben, op het net vond ik de oplossing. Alhier dus..klikklik

Vista beviel eigenlijk erg goed, en deze Win7, ondanks dat er niet echt veel verschillen onder de motorkap zitten, ook.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 21:18
fryskmantsje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:47:
[...]

Copernic Desktop Search kopen. Kost weer een paar duiten maar werkt wel in netwerk.
Maar lost dat het 'library' probleem op?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rethorische vraag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

dirkjesdirk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:40:
Windows 7 draait lekker hier op 2 pc's obv het Home Family Pack. Clean install mbv de upgrade DVD ging overigens prima. Heb alleen de key pas na installatie ingevuld.

Het grootste probleem is wat mij betreft de misser van MS om netwerk shares niet via de library toegankelijk te maken, omdat network folders niet kunnen worden geindexeerd.
Resultaat: iedereen met een oude server pc of NAS waarop de documenten staan - en dat zijn volgens mij veel mensen - hebben een probleem. De oplossing die her en der worden genoemd lossen dit probleem niet echt op.

1. Een niet geïndexeerde map kun je dus niet aan de library toevoegen.
2. Helaas kun je een netwerkmap niet indexeren
3. De netwerkfolder off line beschikbaar maken - waardoor dit wel mogelijk is - helpt mij niet omdat er simpelweg niet voldoende ruimte is op de HD van mijn laptop. Daarum heb je immers een share.
4. MS search 4.0 op de server installeren werkt bij mij niet. Snap niet waarom overigens, want volgens de help zou dit moeten werken.
5. dus... 8)7 .

Kortom: enkel de shortcut aanpassen van mijn documenten via x:\users is een mogelijk alternatief, maar mijn docementen searchable of in de library zetten lukt mij niet :/. Beetje onhandig van MS :X

Iemand nog briljante ideeen? 8)7
Netwerkfolder offline beschikbaar maken, toevoegen aan library, off line beschikbaar uitschakelen.

Een andere optie is Windows Home Server + PP3 installeren op je server..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zer0 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:03:
[...]

Netwerkfolder offline beschikbaar maken, toevoegen aan library, off line beschikbaar uitschakelen.

Een andere optie is Windows Home Server + PP3 installeren op je server..
Die laatste optie moet ik zeggen werkt errug goed! Allemaal aan de Windows Home Server!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:04
210667 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:46:

Verder miste ik echt de Quicklaunch/Snelstart-balk. Wie dat ook graag terug wil hebben, op het net vond ik de oplossing. Alhier dus..klikklik
Deze oplossing had ik zelf ook gevonden. Toch merk ik dat de volgorde van de icons soms(!) verandert na het opstarten en dat de werkbalk soms ineens volledig verdwenen is. Ik heb dan wel zelf een map gemaakt met alle snelkoppelingen erin die ik in de quicklaunch wilde hebben in plaats van de map die in jouw artikel wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 00:00
Is het nodig/aan te raden om volgende drivers nog te installeren of is dit niet meer nodig met Windows 7:
- Intel INF Update Utility of Chipset Software Installation
- Intel® Matrix Storage Manager
- LAN driver van Realtek. LAN werkte out of the box...
- Realtek Sound drivers. Sound werkte out of the box...
Andere aan te raden te installeren drivers die ik vergeet?

Ik heb een GA-P35-DS3R mb met Intel Core2Duo E8200 cpu op.
Slechts 1 sata harddrive en dus geen raid opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cappuccino schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:42:
Is het nodig/aan te raden om volgende drivers nog te installeren of is dit niet meer nodig met Windows 7:
- Intel INF Update Utility of Chipset Software Installation
- Intel® Matrix Storage Manager
- LAN driver van Realtek. LAN werkte out of the box...
- Realtek Sound drivers. Sound werkte out of the box...
Andere aan te raden te installeren drivers die ik vergeet?

Ik heb een GA-P35-DS3R mb met Intel Core2Duo E8200 cpu op.
Slechts 1 sata harddrive en dus geen raid opstelling.
Kan je dat niet checken met de Upgrade Advisor?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je je gedeelde printer alsnog handmatig moet toevoegen in W7/Vista x64, dan kun je ook de x64 drivers toevoegen aan je gedeelde printer (dit kan iig in Win2k3 server):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/printersharing.png

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 21:18
TheVMaster schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Die laatste optie moet ik zeggen werkt errug goed! Allemaal aan de Windows Home Server!!
Maar niet op mijn P3 server met 192 mb RAM :+

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag verder gaan in Deel 16....
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Het is niet de bedoeling dat je vermeld of of wanneer je je Windows 7 schijfje hebt ontvangen. Dit is het ervaringen topic...remember!

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!