[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.641 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Windows 7 RTM info en de download datums
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik de Release Candidate?
Hoe download ik Windows 7 RTM?
Wanneer is Windows 7 te koop?
Waarin verschillen de verschillende Windows 7 versies?
Wat kosten de verschillende Windows 7 versies?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een niet-productie versie. (ik kan het niet vaak genoeg zeggen!)

Om maar met de deur in huis te vallen : Windows 7 is RTM gegaan op woensdag 22 juli 2009.
Natuurlijk wil iedereen graag weten wanneer hij/zij Windows 7 kan downloaden. Een dag eerder werden de datums waarop je Windows 7 kunt downloaden al bekend gemaakt:

DoelgroepWanneer?Download locatie
Partners & OEMS6 augustus (alleen Engels)MS Connect & MSDN
IT Pro’s6 augustus (alleen Engels)TechNet
Ontwikkelaars6 augustus (alleen Engels)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus (alleen Engels)Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members16 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers23 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Partners & OEMs1 oktober (alle overige talen)MS Connect & MSDN
IT Pro’s1 oktober (alle overige talen)TechNet
Ontwikkelaars1 oktober (alle overige talen)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus + een paar weken
(alle overige talen)
Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Consumenten22 oktober (alle overige talen)Online / Offline shops :-)

Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Je kunt Windows 7 RC vanaf nu downloaden via deze link.

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.
• Winows 7 RC is vanaf de Microsoft website te downloaden t/m 15 augustus 2009

Als je beschikt over een TechNet of MSDN abonnement dan kun je Windows 7 vanaf 6 augustus 2009 downloaden vanaf respectievelijk TechNet of MSDN. Zoals gebruikelijk zijn de Microsoft webservers zo vlak na het beschikbaar komen van de downloads erg traag. Dit is de reden dat ik hier (naast de links naar de Windows 7 download pagina's bij TechNet en MSDN) ook even de links geef naar de high speed Top Download download pagina's op TechNet (aangezien niet iedereen deze weet te vinden).

Voor al onderstaande downloadpagina's zul je eerst moeten inloggen met behulp van een Windows Live ID welke gekoppeld is aan een van de abonnementsvormen waarmee je dus de bits kunt downloaden.

Download via TechNet Plus
Windows 7 Download pagina (via TechNet)
Windows 7 High Speed Download pagina (m.b.v. Akamai Browser add-on)

Download via MSDN
Windows 7 Download pagina (via TechNet)
Windows 7 High Speed Download pagina (m.b.v. Akamai Browser add-on)

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.
• Winows 7 RC is vanaf de Microsoft website te downloaden t/m 15 augustus 2009

Op dinsdag 2 juni heeft Microsoft bekend gemaakt (Bron : Reuters) dat Windows 7 officieel te koop zal zijn vanaf 22 oktober 2009.

Nu een nieuwe computer kopen en vanaf 22 oktober "gratis" Windows 7?
De grote fabrikanten van computers en laptops hebben bijna allemaal een upgrade programma om te zorgen dat de verkoop niet inzakt. Kijk even op deze Microsoft website welke fabrikanten allemaal een Upgrade programma hebben.

Let op: Sommige fabrikanten kunnen verzendkosten in rekening brengen.

Windows 7 E
Er is sprake geweest dat er een 'speciale' versie van Windows 7 zou komen zonder Internet Explorer, maar deze versie is in een later stadium gecancelled. Windows 7 zal nu (naar alle waarschijnlijkheid) uitgeleverd gaan worden met een browser-keuzescherm waarin de gebruiker kan aangeven of en welke browser er geinstalleerd moet gaan worden.

Afgezien van de verschillende versies voor Europa en de rest van de wereld komen er 6 verschillende versies van Windows 7 op de markt waarvan er maar 3 in de winkel verkrijgbaar zullen zijn. De Starter versie zal alleen als OEM versie beschikbaar komen en de Home Basic versie zal alleen in opkomende markten beschikbaar komen. De Enterprise versie zal alleen via het Volume Licensing programma beschikbaar komen. De versies die overblijven : Home Premium, Professional en Ultimate zullen dus ook in Europa (hetzij als E versie, dus zonder Internet Explorer) beschikbaar komen.

Hieronder zie je een tabel waarin per versie is aangegeven welke onderdelen wel/niet beschikbaar zullen zijn.

Features / Ability
Starter
Home Basic
Home Premium
Professional
Enterprise
Ultimate
OEM Licensing Only
Emerging Markets Only
Retail & OEM Licensing
Volume Licensing
Limited Retail & OEM Licensing
Concurrent Applications
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
32-bit Maximum RAM
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
64-bit Maximum RAM
N/A
8GB
16GB
192GB
192GB
192GB
32-bit and 64-bit mode support
32-bit only
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Home Group (Create & Join)
Join only
Join only
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Internet Explorer 8
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Player 12
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Desktop Window Manager
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Mobility Center
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Aero
No
Partial
Yes
Yes
Yes
Yes
Multi-Touch
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Premium Games
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Center
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Encrypting File System
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Location Aware Printing
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Remote Desktop Host
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Presentation Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows Server domain
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows XP Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
AppLocker
No
No
No
No
Yes
Yes
BitLocker Drive Encryption
No
No
No
No
Yes
Yes
BranchCache Distributed Cache
No
No
No
No
Yes
Yes
DirectAccess
No
No
No
No
Yes
Yes
Subsystem for Unix-based Applications
No
No
No
No
Yes
Yes
MUI Pack
No
No
No
No
Yes
Yes
VHD booting
No
No
No
No
Yes
Yes

Bedankt Snake voor het maken van de tabel!

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_prijsvergelijk_vista_7.png

Waar koop ik Windows 7
Microsoft Store
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Ultimate (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Home Premium (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Professional (Op dit moment geen prijzen bekend)
• De computershop bij jou om de hoek :+

Kan ik mijn huidige Windows x upgraden?
De upgrade kan alleen uitgevoerd worden tussen Windows versies met dezelfde taal en gelijke architectuur (32-bits of 64-bits). Dan kan het alleen als de overgang in de tabel voorkomt:
Naar:
Van:
Windows 7
Starter
Windows 7
Home Premium
Windows 7
Professional
Windows 7
Ultimate
Windows XP
Nee
Nee
Nee
Nee
Windows Vista
Starter
Nee
Nee
Nee
Nee
Windows Vista
Home Basic
Nee
Ja
Nee
Ja
Windows Vista
Home Premium
Nee
Ja
Nee
Ja
Windows Vista
Business
Nee
Nee
Ja
Ja
Windows Vista
Ultimate
Nee
Nee
Nee
Ja

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
• Super Antispyware
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
• Norman Antivirus

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard
Cisco VPN Client

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2009 10:18 . Reden: Restyle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Teruggekomen van vakantie 3 weken, een hoop in te halen :) Ik ga eens spitten in het vorige topic, en de 32 en 64 bit RTM van Technet worden as we speak gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Toen ik Windows 7 van de microsoft website downloadde kreeg ik een sleutel.
Ik heb de download toen echter gestopt omdat het zonder download manager niet zo snel ging maar toen ik opnieuw de link probeerde op te vragen moest ik weer door de procedure heen en kreeg ik opnieuw een activatie sleutel. Tijdens het installeren werd er een sleutel gevraagd maar welke van de 2 ik ook in gaf het werkte niet. Dus op een andere computer opnieuw een sleutel aangevraagd en ook deze werkte niet.

Maar ik kon installeren zonder sleutel. En nu na een week vraagt Windows 7 me opnieuw de sleutel.
Geen enkele werkte dus heb ik weeral een sleutel aangevraagd en deze werkte eindelijk :P

Maar waar kan het aan liggen dat al die andere sleutels niet werden geaccepteerd ?
Probeert windows 7 tijdens het installeren een online check te doen en waren de servers toen toevallig down of zo? Is het dan voldoende om je netwerk kabel uit te trekken en dan pakt hij die sleutel misschien wel? Of wat zie ik over het hoofd.

In ieder geval loopt alles vrij soepel op een paar dingen na.

Af en toe loopt alles ontzettend vast terwijl de task manager bijna geen cpu activiteit laat zien.
Bijvoorbeeld er stond 50 GB in de prullenbak. Ik doe prullenbak legen en na een tijdje liep alles vast en kon ik nog niet eens met firefox surfen tot alles geleegd was en ik heb een i975 met 8 logische cores. Task manager kreeg ik nog wel open en er was 0% cpu activiteit (ik heb een raid controller)

Op twee weken nu 1 keer een blauw scherm gehad, dat valt me eigenlijk een beetje tegen.

Ik moet wel wennen aan de interface, ik kom van win xp af, nooit met vista gewerkt.
Wat ik irritant vind is dat alle vensters van firefox niet meer in de taakbalk komen te staan maar onder 1 tab en dat je daar niet op kunt zien wat wat is. Je moet dan eerst klikken op het venster en dan op de juiste tab en dus moet je 2 keer klikken terwijl je met xp gewoon op het venster klikt.
Ook krijg ik de icoontjes op mijn bureaublad niet kleiner.
Ik heb nu trouwens de gratis build 7100. De andere builds zoals 7600 die RTM is, hebben die extra functies die ik mis ? :?

Maar tot nu toe ben ik tevreden bijna alles werkt.
Wat wel vervelend is, is dat je soms op de achtergrond vrij lang moet wachten bv tijdens het installeren van een nieuw programma omdat hij blijkbaar op de achtergrond een UAC check uitvoert.
En dan altijd een melding geeft... dit programma is mogelijk niet goed geïnstalleerd terwijl het gewoon prima werkt.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kain_niaK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:59:
Af en toe loopt alles ontzettend vast terwijl de task manager bijna geen cpu activiteit laat zien.
Bijvoorbeeld er stond 50 GB in de prullenbak. Ik doe prullenbak legen en na een tijdje liep alles vast en kon ik nog niet eens met firefox surfen tot alles geleegd was en ik heb een i975 met 8 logische cores. Task manager kreeg ik nog wel open en er was 0% cpu activiteit (ik heb een raid controller)
Dat... euh.. da's niet helemaal goed denk ik?
Op twee weken nu 1 keer een blauw scherm gehad, dat valt me eigenlijk een beetje tegen.
Al gekeken waar het aan lag? (driver-hardware-OS?)
Wat ik irritant vind is dat alle vensters van firefox niet meer in de taakbalk komen te staan maar onder 1 tab en dat je daar niet op kunt zien wat wat is. Je moet dan eerst klikkenen dan op de juiste tab en dus moet je 2 keer klikken terwijl je met xp gewoon op het venster klikt.
Je kan dat in de taakbalkopties veranderen :)
Ook krijg ik de icoontjes op mijn bureaublad niet kleiner.
Hoe klein wil je ze hebben dan?
(Kleiner maken gaat met ctrl-muiswieltje).
Ik heb nu trouwens de gratis build 7100. De andere builds zoals 7600 die RTM is, hebben die extra functies die ik mis ? :?
Minder bugs en geen time-limit
edit:
TVP :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Maar waar kan het aan liggen dat al die andere sleutels niet werden geaccepteerd ?
Geen idee, kan veel verschillende oorzaken hebben.
Ik zou de drivers van al je devices eens gaan checken. Ik heb hier sinds Windows 7 nog geen enkele BSOD tegengekomen, en ik doe al mee sinds build 6956.
Je moet dan eerst klikken op het venster en dan op de juiste tab en dus moet je 2 keer klikken terwijl je met xp gewoon op het venster klikt.
Rechtermuisklik op de taalbalk --> Eigenschappen. Dan moet je selecteren 'Never combine' of 'Combine only when taskbar is full' of iets in die aard :p
In de RTM zijn er bugs gefixt, is er een deel debug-code uitgesloopt, e.d.
Maar echt functies die je mist, ik denk het niet.
En dan altijd een meldig geeft... dit programma is mogelijk niet goed geïnstalleerd terwijl het gewoon prima werkt.
Jij hebt nooit met Vista gewerkt, dat is duidelijk :+

@TheVMaster: da's ni leuk ! -O-
@Anandus: damn, te laat :+

[ Voor 17% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-08-2009 13:00 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik moet zeggen dat Windows 7 mij erg goed bevalt (over Vista had ik ook al niet veel te klagen). Het tot nu toe enige nadeel is dat True Image niet werkt en dat de vervanger Backup & Recovery nog niet optimaal werkt.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Dat blauwe scherm was inderdaad gek.
Ik had net alle fans van mijn kast op het laatste toerental gezet.
Temps van moederbord waren toen rond de 37 graden.
Cpu outside core was 27 graden.
Cores rond de 39
Dus ik zette die fans lager (Antec Twelve Hundred kast) en dat zijn gewoon fans die los op de voeding zitten en ik checkte de temps (maar die worden natuurlijk niet zo snel meer of minder)
En toen klikte ik op benchmarks in Ultima Everest en toen boef mijn eerste blauw scherm.
Hij deed wel nog een memory dump. Ik schrok me echt rot. Is nieuw systeem van vrij veel geld en dan na een paar weken al een blauw scherm. Dat met die fans zal wel toevallig zijn, ik zou niet weten waarom het even trager zetten van mijn fans een bsod kan veroorzaken tenzij de temps sowieso al super hoog zijn of zo maar niks was abnormaal. Dus ik denk dat Everest gewoon iets fouts heeft gedaan. Wat denken jullie. De CPU staat ook nog eens onderclockt op 2,6 omdat ik mijn 12 GB OCZ blade geheugen (2000 Mhz) nog niet binnen heb (ik heb nu maar 2 GB ram, geloof me dat is te weinig in Windows 7)

edit: ja ik zit op het werk. Ik zal straks thuis eens kijken of ik er nog een log van vind.
Er is een memory dump van gemaakt, misschien dat daar iets in staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 10-08-2009 12:29 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kain_niaK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:24:
offtopic:
Ik zou even nagaan waar dat blauwe scherm aan ligt, met de foutmelding kan je al een end komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Kain_niaK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:24:
Ik had net alle fans van mijn kast op het laatste toerental gezet.
Temps van moederbord waren toen rond de 37 graden.
Cpu outside core was 27 graden.
Cores rond de 39
Dus ik zette die fans lager (Antec Twelve Hundred kast) en dat zijn gewoon fans die los op de voeding zitten en ik checkte de temps (maar die worden natuurlijk niet zo snel meer of minder)
En toen klikte ik op benchmarks in Ultima Everest en toen boef mijn eerste blauw scherm.
Hij deed wel nog een memory dump. Ik schrok me echt rot. Is nieuw systeem van vrij veel geld en dan na een paar weken al een blauw scherm. Dat met die fans zal wel toevallig zijn, ik zou niet weten waarom het even trager zetten van mijn fans een bsod kan veroorzaken tenzij de temps sowieso al super hoog zijn of zo maar niks was abnormaal. Dus ik denk dat Everest gewoon iets fouts heeft gedaan. Wat denken jullie. De CPU staat ook nog eens onderclockt op 2,6 omdat ik mijn 12 GB OCZ blade geheugen (2000 Mhz) nog niet binnen heb (ik heb nu maar 2 GB ram, geloof me dat is te weinig in Windows 7)

edit: ja ik zit op het werk. Ik zal straks thuis eens kijken of ik er nog een log van vind.
Er is een memory dump van gemaakt, misschien dat daar iets in staat.
Lijkt me duidelijk toch? Je start ultima everest op en bsod? oorzaak -> Ultima Everest.

En 2GB gaat prima met Windows 7 ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256967

ik heb de RTM versie van MS Connect gedownload... Werkt prima. het runt zelfs op mijn 1Ghz pentinum 3 met 512GB bijzonder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 22:58
Anoniem: 256967 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:39:
ik heb de RTM versie van MS Connect gedownload... Werkt prima. het runt zelfs op mijn 1Ghz pentinum 3 met 512GB bijzonder snel.
512GB memory? Daar moet ie zeker wel flex op draaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 256967 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:39:
ik heb de RTM versie van MS Connect gedownload... Werkt prima. het runt zelfs op mijn 1Ghz pentinum 3 met 512MB bijzonder snel.
Ik heb voor de lol vroeger eens geïnstalleerd op een Compaq Server moederbord met een dual Pentium I MMX 233MHz :)

Het werkte, maar het duurde ongeveer 20 minuten eer je kon beginnen "werken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb nu Windows 7 RTM draaien (nog even zonder key, maar ik kan gelukkig 3x re-armen) en het valt me op dat er in Media Center niet langer het "online TV" gedeelte te vinden is. Ik heb NL als lokatie ingesteld en het NL languagepack geïnstalleerd.

Iemand enig idee of er iets te doen is om het online gedeelte weer terug te krijgen, zoals het in Vista was (dus met Uitzending Gemist)? Of moet ik wachten op de "echte" Nederlandstalige versie van Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Superfetch werkt ook vele malen beter dan in Vista. :) In Vista was er nog wel eens veel schijfactiviteit.
Da's gelukkig nu mooi verdwenen.

[ Voor 13% gewijzigd door Splinter Cell op 10-08-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oops ik bedoel 512 MB ram :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wanneer is windows 7 verkrijgbaar als Gratis update voor windows vista?

ik heb 2 weken geleden een nieuwe laptop gekocht voor zakelijk gebruik. ze zijden dat ik een melding kreeg als ik windows vista naar windows 7 kon upgrade. maar ze weten nog niet precies welke datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 256967 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:07:
wanneer is windows 7 verkrijgbaar als Gratis update voor windows vista?

ik heb 2 weken geleden een nieuwe laptop gekocht voor zakelijk gebruik. ze zijden dat ik een melding kreeg als ik windows vista naar windows 7 kon upgrade. maar ze weten nog niet precies welke datum.
Zie hier/hier.
Dus zodra Win7 uitkomt kan je het gebruiken, maar voor details moet je bij je laptop-fabrikant zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 10-08-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke tnx... en trouwens er staat tog dat je Windows 7 RC niet kan upgrade? nou dat kan wel. je kan de RC versie upgrade naar de RTM zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 256967 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:12:
oke tnx... en trouwens er staat tog dat je Windows 7 RC niet kan upgrade? nou dat kan wel. je kan de RC versie upgrade naar de RTM zonder problemen.
Je kan het niet upgraden zonder bepaalde bestanden aan te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04
Is het mogelijk op Windows XP 64 bit drivers te gebruiken? Anders wordt het volgens mij onmogelijk om te installeren op een Asrock 1689 K8 moederbord :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
ephymerous schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:22:
Is het mogelijk op Windows XP 64 bit drivers te gebruiken? Anders wordt het volgens mij onmogelijk om te installeren op een Asrock 1689 K8 moederbord :X
Mijn geheugen zegt me dat ik die vraag in deel 12 al heb beantwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:25
Op de startpagina wordt gesteld dat Google Chrome na een aanpassing wel goed werkt; ik kan hierbij vermelden dat Google Chrome 3.0.197.11 Beta out of the box wel goed werkt op Win7 build 7229.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-04 22:58
ephymerous schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:22:
In principe niet. Wat maakt het onmogelijk om te installen btw? Windows heeft zelf een uitgebreide set Sata drivers namelijk.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Terror schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:25:
[...]

In principe niet. Wat maakt het onmogelijk om te installen btw? Windows heeft zelf een uitgebreide set Sata drivers namelijk.
Tijdens de installatie van de 32bit versie wordt de hardeschijf niet gevonden, welke overigens wel met de XP installatie wordt gevonden. Vanavond nogmaals proberen met de X64 versie.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:10
Wanneer is de planning dat XP Mode RTM is? En is de bestaande virtuele XP machine dan makkelijk te upgraden?

[ Voor 44% gewijzigd door MrDirect op 10-08-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:21
Zo dit weekend Windows 7 geinstalleerd op mijn PC. Werkt erg goed moet ik zeggen. Zie veel goede dingen van Vista voorbij komen en ook een paar toffe nieuwe dingen. Het slepen bijvoorbeeld naar de zijkant dat hij meteen een helft inneemt is erg prettig als je iets wil kopieren of wil vergelijken. Daarnaast boot hij ook nog eens erg snel met mijn nieuwe SSD. Hardware werd op een tv-kaart na allemaal herkend, en zelfs deze was nog binnen te halen via Windows update.

Tot nu toe ook geen problemen gehad met de overgang naar x64, alleen voor de virusscanner moest ik een alternatief zoeken. Wel vind ik het Action center vervelend. Volgens google kun je dit wel uitzetten door onder control panel system icons te selecteren. Maar deze optie ontbreekt bij mij (prof edition). Ook moet ik erg wennen aan de nieuwe rechtermuisknop-opties als iets aanklik op de taakbalk.

Ohja en al die fancy animaties heb ik maar meteen uitgezet :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-04 00:00
Chills schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:25:
Op de startpagina wordt gesteld dat Google Chrome na een aanpassing wel goed werkt; ik kan hierbij vermelden dat Google Chrome 3.0.197.11 Beta out of the box wel goed werkt op Win7 build 7229.
Ik heb hier W7 RC draaien, en Chrome doet het gewoon prima, ook de niet-beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hebben trouwens meer mensen last van het feit dat sommige programma's niet automatisch starten? Ik probeer speedfan automatisch te laten starten maar dit vertikt windows. Ook run als administrator biedt geen uitkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-04 22:58
ephymerous schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:14:
[...]
Tijdens de installatie van de 32bit versie wordt de hardeschijf niet gevonden, welke overigens wel met de XP installatie wordt gevonden. Vanavond nogmaals proberen met de X64 versie.
Geen hardeschijf herkenning -> Of in bios AHCI uit zetten of Sata drivers downloaden.

Je hebt een Nvidia Uli M1689 chipset
http://www.asrock.com/mb/...odel=K8Upgrade-1689&s=754
Nieuwste drivers kan je vinden op:
http://www.nvidia.com/page/uli_drivers.html

Downloaden, zip extracten en setup.exe extracten. .inf files voor sata voor vista invoeren tijdens win7 install en kijken wat ie doet...

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

MrFl0ppY schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:25:
Zo dit weekend Windows 7 geinstalleerd op mijn PC. Werkt erg goed moet ik zeggen. Zie veel goede dingen van Vista voorbij komen en ook een paar toffe nieuwe dingen. Het slepen bijvoorbeeld naar de zijkant dat hij meteen een helft inneemt is erg prettig als je iets wil kopieren of wil vergelijken. Daarnaast boot hij ook nog eens erg snel met mijn nieuwe SSD. Hardware werd op een tv-kaart na allemaal herkend, en zelfs deze was nog binnen te halen via Windows update.

Tot nu toe ook geen problemen gehad met de overgang naar x64, alleen voor de virusscanner moest ik een alternatief zoeken. Wel vind ik het Action center vervelend. Volgens google kun je dit wel uitzetten door onder control panel system icons te selecteren. Maar deze optie ontbreekt bij mij (prof edition). Ook moet ik erg wennen aan de nieuwe rechtermuisknop-opties als iets aanklik op de taakbalk.

Wat is er mis met het action center dan? Je kan het uitzetten onder Control Panel\All Control Panel Items\Notification Area Icons en daar verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An_doR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 09:18
MrFl0ppY schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:31:
Hebben trouwens meer mensen last van het feit dat sommige programma's niet automatisch starten? Ik probeer speedfan automatisch te laten starten maar dit vertikt windows. Ook run als administrator biedt geen uitkomst...
Is al eens voorbij gekomen... maak een taak aan met Task scheduler beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 21:18

Pinobigbird

doesn't share food!

Chills schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:25:
Google Chrome heeft altijd al out of the box gewerkt op Win7......x86 that is. Of bedoel jij dat het nu ook werkt op x64?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 13:05
hallo,

Ik heb een probleem met de installatie van de RC van Win7
Telkens als ik opstart van de dvd gaat het goed totdat de installatieprocedure zou moeten verschijnen.
Dan krijg ik telkens een BSOD :?

Na wat googlen denk ik dat de oorzaak mijn nvidia-kaart is, een 7650gs maar ik weet niet hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen, ik kan namelijk mijn grafische kaart niet zomaar verwijderen. :|

Hopelijk weet iemand raad?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Laatst online: 09:35
florejaen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:13:
hallo,

Ik heb een probleem met de installatie van de RC van Win7
Telkens als ik opstart van de dvd gaat het goed totdat de installatieprocedure zou moeten verschijnen.
Dan krijg ik telkens een BSOD :?

Na wat googlen denk ik dat de oorzaak mijn nvidia-kaart is, een 7650gs maar ik weet niet hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen, ik kan namelijk mijn grafische kaart niet zomaar verwijderen. :|

Hopelijk weet iemand raad?

alvast bedankt.
Mis je niet toevallig de chipset driver van je moederboard? misschien die eens inbakken met vlite.
Heb het probleem ooit eens op een PC met een XP installatie die kreeg ook een BlueScreen. na het inbakken van de drivers deed hij het wel. Lijkt me sterk dat het je videokaart is aangezien ik hier een Notebook heb met (uit me hoofd) een Nvidia 7300GTO

[ Voor 6% gewijzigd door MrOizo2005 op 10-08-2009 16:17 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
Ik dacht dat het aan me grafische kaart lag omdat ik op internet ook al gelezen heb dat er sommige konden installeren mét een onboard grafische kaart.
Maar wanneer ze hun grafische kaart opnieuw inplugden kregen ze opnieuw een BSOD (8xx0 reeks van nvidia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Terror schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:42:
[...]

Geen hardeschijf herkenning -> Of in bios AHCI uit zetten of Sata drivers downloaden.

Je hebt een Nvidia Uli M1689 chipset
http://www.asrock.com/mb/...odel=K8Upgrade-1689&s=754
Nieuwste drivers kan je vinden op:
http://www.nvidia.com/page/uli_drivers.html

Downloaden, zip extracten en setup.exe extracten. .inf files voor sata voor vista invoeren tijdens win7 install en kijken wat ie doet...
Bedankt voor je reactie, de drivers had ik gisteravond gevonden en geprobeert, zal straks eens AHCI uitzetten :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
florejaen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:24:
Ik dacht dat het aan me grafische kaart lag omdat ik op internet ook al gelezen heb dat er sommige konden installeren mét een onboard grafische kaart.
Maar wanneer ze hun grafische kaart opnieuw inplugden kregen ze opnieuw een BSOD (8xx0 reeks van nvidia)
Het is wel mogelijk dat het aan zijn grafische kaart ligt. Ik geloof, een aantal delen terug, te hebben gelezen dat iemand een gelijkaardig probleem had met een Medion PC.

Probeer eens de RTM uit in plaats van de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 05-03-2024
[b][message=32389503,noline]
Je weet hopelijk dat Aero net een tikkeltje sneller loopt dan het Classic theme? Aero maakt namelijk voor een deel gebruik van de GPU, dus alle windows etc, worden door de GPU getekend (alleen de inhoud van de Window is de CPU nodig)..... waar bij het Classic theme alles weer terug valt op enkel de CPU.

Kijk als je een crappy GPU hebt heeft bovenstaande ook weinig zin. Maar als je een degelijke kaart hebt van de afgelopen 3 jaar, dan kun je met Aero meer performance halen uit het normale desktop gebruik omdat een deel kan worden afgeschoven op de GPU.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133231

Ik heb een probleem met de Dutch Language Pack.. ik zag deze staan bij de update van Windows 7... maar alles is nog steeds in het engels nadat ik mijn computer opnieuw heb opgestart...
Moet je deze update handmatig installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 133231 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:52:
Ik heb een probleem met de Dutch Language Pack.. ik zag deze staan bij de update van Windows 7... maar alles is nog steeds in het engels nadat ik mijn computer opnieuw heb opgestart...
Moet je deze update handmatig installeren?
Heb je het zelf al geprobeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

heeft iemand al xp mode werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
XP Mode werkt prima, hoezo? Wel de RC versie gebruiken (de nieuwste). Die oude werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:56:
[...]
Heb je het zelf al geprobeerd? ;)
specificeer.. handmatig bedoelt u? hoe dat te doen?
dit bericht zie ik staan:Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3426/3808257064_8e3ca30f7f_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 133231 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:00:
[...]

dit bericht zie ik staan:[afbeelding]
En heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Ik voel mij vrij dom om het te zeggen, maar dat wat er staat heb je ook gedaan? Dus na het opstarten de taal veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133231 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:00:
[...]

dit bericht zie ik staan:[afbeelding]
anders lees ik dat bericht even uit.. sjonge jonge.. FAIL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:51

DDX

Zijn er mensen die windows 7 aan de praat hebben onder Vmware ESX ? (3.5u4)
2 pogingen gedaan, maar het blijft hangen op 'Starting Windows' (nadat 1e install deel gedraait heeft)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit stukje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ruD2sIZHunXJYTwCCDJ4V984/full.jpg

Edit:
Oh, hij heeft het al door :P

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 10-08-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Real_MaRsMaN schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:52:
Ik heb nu Windows 7 RTM draaien (nog even zonder key, maar ik kan gelukkig 3x re-armen) en het valt me op dat er in Media Center niet langer het "online TV" gedeelte te vinden is. Ik heb NL als lokatie ingesteld en het NL languagepack geïnstalleerd.

Iemand enig idee of er iets te doen is om het online gedeelte weer terug te krijgen, zoals het in Vista was (dus met Uitzending Gemist)? Of moet ik wachten op de "echte" Nederlandstalige versie van Windows 7?
Zit een beetje verstopt.. Maar is er wel.
je hebt in het online gedeelte verkennen (explore), daar vind je 538, uitzending gemist etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je de virtual xp mode ook direct in de windows 7 omgeving laten oplossen? zonder gebruik te maken van een externe window?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb effe gezocht, maar kan een antwoord op het volgende niet vinden:

Ik heb op mn machine met Windows 7 twee useraccounts.
De computer gaat na 10 minuten in stanby (slaapstand), maar als ik 'm dan weer wakker maak, vraag Win7 om het wachtwoord van de laatste gebruiker die heeft aangemeld.
Ik moet dan 'Andere gebruiker' kiezen om naar het scherm te gaan waar beide gebruikers getoond worden.

Nu wil ik het scherm waar alle gebruikers worden weergegeven, direct zien.

De enige instelling die ik gevonden heb is dat de gebruikersnamen helemaal niet worden getoond, en dat je altijd met gebruikersnaam en wachtwoord moet inloggen.
Dat is niet wat ik wil.

Weet iemand hoe ik dat kan fixen?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

effe een vraagja is het mogelijk om een costum installatie te maken van windows 7 rtm?

ik heb zeg maar nu een schoone installatie van windows 7 rtm ( Legaal ). en ik wil zeg maar mijn taalpakket er in houden en sommige programmas. dus ik wil zeg maar van de status van mijn computer nu een installatie maken . is dat mogelijk? want dat was wel mogelijk voor windows xp maar voor vista weet iik het niet.

voor vista was er vLite.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 256967 op 10-08-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 133231 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:39:
Kan je de virtual xp mode ook direct in de windows 7 omgeving laten oplossen? zonder gebruik te maken van een externe window?
Wat bedoel je met 'extern Window'?
Bijv. Word in Virtual XP ziet er zo uit (het is de achterste, de voorste is gewoon in Win7):
Afbeeldingslocatie: http://www.ghacks.net/wp-content/uploads/2009/04/virtual_xp_mode-500x388.jpg

Redelijk naadloos dus, behalve dat je de XP-omlijsting/sluitkruisje/etc hebt

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 10-08-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

De versie die uitgelekt is van technet, is dat nu al de officieele versie van Windows 7?

Zo ja, is deze ook al in het nederlands te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
Anoniem: 107802 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:58:
De versie die uitgelekt is van technet, is dat nu al de officieele versie van Windows 7?

Je kan een niet-nederlandse versie van win7 (ultimate) naar nederlands zetten door een language pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 107802 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:58:

Of je leest de post ongeveer 5-7 boven je even door... |:(

Ik heb trouwens de Techpreview van Office 2010 eens op Windows 7 gezet, dat sluit toch echt helemaal netjes aan; ipv het babyblauw van Office 2007 pakt het gewoon netjes je area settings over voor de rand, de invulling verder is wit/lichtgrijs, een heel stuk rustiger geheel zo. Nu maar hopen dat deze ook snel uit gaat komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Leftblank op 10-08-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
maartena schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:41:
[...]

Je weet hopelijk dat Aero net een tikkeltje sneller loopt dan het Classic theme? Aero maakt namelijk voor een deel gebruik van de GPU, dus alle windows etc, worden door de GPU getekend (alleen de inhoud van de Window is de CPU nodig)..... waar bij het Classic theme alles weer terug valt op enkel de CPU.

Kijk als je een crappy GPU hebt heeft bovenstaande ook weinig zin. Maar als je een degelijke kaart hebt van de afgelopen 3 jaar, dan kun je met Aero meer performance halen uit het normale desktop gebruik omdat een deel kan worden afgeschoven op de GPU.
Aero staat nog steeds aan. Alleen de animaties staan uit. Vooral dat "smooth" maximaliseren/minimaliseren en verschijnen vind ik gruwelijk irritant. Leuk als je het een keer ziet, daarna is het alleen maar frustrerend. Bij Vista was het ook het eerste wat uit stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Bedankt voor de info, maar wacht liever op de echte nederlandse x64 ultimate.

Heb slechte ervaringen met een taal pakket,

Wanneer komt de echte nederlandse versie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
offtopic:
* alt-92 verdenkt die optie er nog steeds van de grootste bijdrage te zijn aan het hele 'Vista is traag' gebeuren in de media.
Anoniem: 107802 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:07:
[...]
Meestal een maand (of twee) later.

[ Voor 41% gewijzigd door alt-92 op 10-08-2009 19:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
Bedankt voor de info, maar wacht liever op de echte nederlandse x64 ultimate.

Heb slechte ervaringen met een taal pakket,

eh, dat staat vermeld in de topicstart... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09-2023

jhu

Ik draai op dit moment de Windows 64bit 7 RTM versie, het gaat allemaal prima en werkt een stuk beter dan Vista.

Het enige probleem wat ik heb (en wat best storend is) is dat Windows uitsluitend vastloopt nadat ik de PC een keer heb overgenomen via Remote Desktop. Het is niet gelijk, maar maximaal binnen 2 uur nadat ik hem heb overgenomen.Als ik de PC reset en lekker zijn gang laat gaan draait hij meer dan een dag zonder problemen.

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de Nvidia drivers, die zijn ook al een keer gecrashed en vanzelf gerecovered zonder reboot.

Het vastlopen gebeurt met zowel de officiële Nvidia WHQL drivers en de Guru3D Nvidia drivers.

Heeft iemand toevallig al een keer zoiets meegemaakt?

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
florejaen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:24:
Ik heb een 8800GTS enneh..die werkt gewoon keurig onder Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mijn algemene ervaringen zijn positief. Het draait retesnel, en hij vindt bijna alle drivers.

Alleen jammer dat HP nog geen drivers heeft voor Windows 7. Ik weet wel dat die van Vista (meestal) werken, maar het is iets wat zo'n bedrijf wel kan doen naar zijn klanten toe.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snake schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:35:
Mijn algemene ervaringen zijn positief. Het draait retesnel, en hij vindt bijna alle drivers.

Alleen jammer dat HP nog geen drivers heeft voor Windows 7. Ik weet wel dat die van Vista (meestal) werken, maar het is iets wat zo'n bedrijf wel kan doen naar zijn klanten toe.
Maar ja...gelukkig heeft HP nog meer dan 2 maanden voordat Windows 7 publiek beschikbaar is :+ en HP dus z'n drivers op orde dient te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheVMaster schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

Maar ja...gelukkig heeft HP nog meer dan 2 maanden voordat Windows 7 publiek beschikbaar is :+ en HP dus z'n drivers op orde dient te hebben...
Inderdaad maar aangezien dat die zo overeenkomen met Windows Vista kunnen ze toch een beta ofzo uitbrengen. Het kan toch niet dat ze op die 2 maanden nog drivers gaan moeten schrijven he?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
TheVMaster schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:34:
[...]

Ik heb een 8800GTS enneh..die werkt gewoon keurig onder Windows 7
Kan zijn, ik weet alleen dat het een kaart was uit de 8xx0-reeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snake schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:42:
[...]

Inderdaad maar aangezien dat die zo overeenkomen met Windows Vista kunnen ze toch een beta ofzo uitbrengen. Het kan toch niet dat ze op die 2 maanden nog drivers gaan moeten schrijven he?
;) 'k ben het met je eens, maar ja..niet ieder merk doet dat blijkbaar. Veel merken doen het gelukkig wel enneh...mijn HP Printer en scanner wordt gewoon ondersteund door Windows 7... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Volgens Steve Lange komt de Nederlandse versie op of kort na 21 augustus uit: http://blogs.msdn.com/sla...scribers-on-august-6.aspx
To support the variety of languages and builds, 893 different images are being released to MSDN Subscriber Downloads in three waves through August 21st:

* Wave 1 (August 6th):
o All Windows 7 Client (x86 and x64) Retail and VL Editions – English only
o Language packs, WAIKs, WDKs, SDKs, and Symbols – in all available languages
* Wave 2 (August 14th):
o Windows Server 2008 R2 Standard, Enterprise, Datacenter, Web, Itanium (x64 and ia64) – English, French, German, Italian, Spanish, Japanese
o All Windows 7 Client (x86 and x64) Retail and VL Editions – French, German, Italian, Spanish, Japanese
o Checked builds – English
* Wave 3 (August 21st):
o Remaining Windows 7 Client and Windows Server 2008 R2 Editions in the following languages, released as they become available (likely order) – Dutch, Russian, Simplified Chinese, Brazilian, Polish, Korean, Traditional Chinese (Taiwan), Traditional Chinese (Hong Kong – SAR), Turkish, Czech, Portuguese, Hungarian, Swedish, Danish, Norwegian, Finnish, Arabic, Hebrew, Greek, Ukrainian, Thai, Romanian, Lithuanian, Slovak, Bulgarian, Estonian, Croatian, Serbian Latin, Latvian, Slovenian
o Windows 7 Starter Edition – All languages

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit hier met een probleem dat wel van een andere orde is dan drivers wel/niet.

ik gebruik ipv6 nieuwsservers, en heb een v4tov6 portproxy op bepaalde poorten staan. Nou staan die poorten zeker na 1x in de 5x booten niet open, vreemd genoeg. Dit is met 7 firewall aan, als ik die uitzet altijd alles goed. Dit ruikt mij naar een bug... Heb echt 6 uur google en knowledgebase en weet ik veel wat afgezocht. Wie de oplossing weet krijgt 1/5e Staatslot. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
bverstee schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:51:
Ik heb effe gezocht, maar kan een antwoord op het volgende niet vinden:

Ik heb op mn machine met Windows 7 twee useraccounts.
De computer gaat na 10 minuten in stanby (slaapstand), maar als ik 'm dan weer wakker maak, vraag Win7 om het wachtwoord van de laatste gebruiker die heeft aangemeld.
Ik moet dan 'Andere gebruiker' kiezen om naar het scherm te gaan waar beide gebruikers getoond worden.

Nu wil ik het scherm waar alle gebruikers worden weergegeven, direct zien.

De enige instelling die ik gevonden heb is dat de gebruikersnamen helemaal niet worden getoond, en dat je altijd met gebruikersnaam en wachtwoord moet inloggen.
Dat is niet wat ik wil.

Weet iemand hoe ik dat kan fixen?
Nee, en dat is logisch. als je naar een andere gebruiker wil moet je uit loggen of snelle gebruikers wisseling uitvoeren. Je kunt niet van Windows verwachten dat die weet wanneer iemand wil wisselen. Gewoon uitloggen als je stopt met computer gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:01:
Ik zit hier met een probleem dat wel van een andere orde is dan drivers wel/niet.

ik gebruik ipv6 nieuwsservers, en heb een v4tov6 portproxy op bepaalde poorten staan. Nou staan die poorten zeker na 1x in de 5x booten niet open, vreemd genoeg. Dit is met 7 firewall aan, als ik die uitzet altijd alles goed. Dit ruikt mij naar een bug... Heb echt 6 uur google en knowledgebase en weet ik veel wat afgezocht. Wie de oplossing weet krijgt 1/5e Staatslot. :9
Zou de bug-report tool nog werken ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal 'ns kijken, als ik zin heb, zit nu niet in 7. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:13:
[...]

Zou de bug-report tool nog werken ? :p
Helaas pindakaas :+

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/windows7_rtm_no_feedback.png
Sjah schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:16:
Zal 'ns kijken, als ik zin heb, zit nu niet in 7. ;)
Hoezo zit nu niet in 7? Zit je nog in Windows Vista dan!?

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 10:49

Saven

Administrator

Hoe zat het eigenlijk met license keys? Werkt een 64bit technet key ook op een 32bit technet iso? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Laatst online: 19:31
There was a problem starting FeedbackTool.dll

The specified module could not be found

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Saven schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:18:
Hoe zat het eigenlijk met license keys? Werkt een 64bit technet key ook op een 32bit technet iso? :)
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
Ik heb 7 Home Premium gepre-ordered. Zit deze dan net zoals een OEM vast aan je moederbord? Ik heb nu een oude Asus P5B, maar wil begin volgend jaar gaan upgraden naar wat anders. Dan wil ik niet weer windows 7 hoeven kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Sjah mompelt iets met geen Technet en nog moeten kopen en nog niet uit

edit: in reactie op onze geachte Moderator.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 10-08-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Saven schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:18:
Jep, net zoals in Windows Vista ;)
Retail, OEM of VLK, taal of geen taal, 32-bit of 64-bit, het maakt allemaal niet meer uit.

Het enige dat niet werkt is een Home Premium key gebruiken om een Ultimate te activeren :+
Jirnsum schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:19:
There was a problem starting FeedbackTool.dll

The specified module could not be found
Jammer. Iemand met een oudere build die zijn FeedbackTool.dll wil dupliceren ? :p
Forcepoint schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:20:
Ik heb 7 Home Premium gepre-ordered. Zit deze dan net zoals een OEM vast aan je moederbord? Ik heb nu een oude Asus P5B, maar wil begin volgend jaar gaan upgraden naar wat anders. Dan wil ik niet weer windows 7 hoeven kopen...
Wel ja, normaal wel. Maar als hij online niet wordt geactiveerd bel je toch gewoon naar het gratis MS nummer, en zeg je dat je van mobo bent veranderd of whatever. De laatste keer dat ik met mijn Windows XP Home belde moest dat zelfs niet meer.

Dat ding staat nu toch op 6 verschillende computers :+
'geachte Moderator' _/-\o_
Oh my god... 7(8)7

Is die "verbetering" niet offtopic eigenlijk ? En dat van een Moderator dan nog...

[ Voor 57% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-08-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:20:
* Sjah mompelt iets met geen Technet en nog moeten kopen en nog niet uit

edit: in reactie op onze geachte Moderator.
Owja....je hebt nog dual-boot met XP/Vista (en een Pre-RTM build van Windows 7?)

'geachte Moderator' _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel in heb dual xp/7, maar ik krijg pas zin in 7 als het echt van mij is, zeg maar. Ja het klinkt vreemd, maar zo is het, en nog wat vage redenen als een tvkaart die lekkerder werkt in xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 08:45
Van het weekend ook maar windows 7 RTM geinstalleerd (technet). Allemaal mooi, soepel, en eigenlijk maar 1 issue gehad : mijn ASUS P6T wou niet meer wakker worden na shutdown d.m.v. WOL.

Werkte in Vista out-of-the-box, maar nu moest ik de recentste drivers van de Marvell onboard LAN installeren. Gaf een extra optie "wake from shutdown" (default off). Niet ernstig, maar voordat je daar achter bent en die drivers ook nog hebt gevonden...PC is vandaag dus 30 keer aan/uit geweest (testen...WEER niet...etc 8)7 )

Verder mis ik nog een W7-compatible Kaspersky Internet Security, alleen AVG heeft een W7 versie (?) dus die draait nu maar even.

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 10-08-2009 20:55 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-04 19:07
DigiK-oz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:53:
Verder mis ik nog een W7-compatible Kaspersky Internet Security, alleen AVG heeft een W7 versie (?) dus die draait nu maar even.
Mijn Kaspersky doet het perfect hoor op Windows 7 :)
Ik heb Internet Security 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 22:51

DDX

Iemand enig idee of er nog enige performance verschil zit tussen starter/home basic/pro/enterprise ?
Wil op m'n laptop (ibm x60s 12,1" cd1.6ghz) ook windows 7 zetten.
Dacht eigenlijk eraan om er maar gewoon Enterprise op te zetten, maar twijffel nog beetje of ik er niet gewoon starter ofzo op moet gooien. (al die extra's heb ik toch niet nodig, beetje browsen, ssh'en en outlook en dat is het wel zo'n beetje)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Altijd_Lastig schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:01:
[...]

Nee, en dat is logisch. als je naar een andere gebruiker wil moet je uit loggen of snelle gebruikers wisseling uitvoeren. Je kunt niet van Windows verwachten dat die weet wanneer iemand wil wisselen. Gewoon uitloggen als je stopt met computer gebruik..
Ik denk dat je me niet helemaal begrepen hebt.

In plaats van dit als de pc uit standby komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.benophetinternet.nl/tweak/win7_login_2.JPG

Wil ik graag meteen dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.benophetinternet.nl/tweak/win7_login_1.JPG

Nu moet je eerst op 'Switch User' klikken.

Is daar een tweak voor?

[ Voor 7% gewijzigd door ByteDelight op 10-08-2009 21:25 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 08:45
mauricedb schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:03:
[...]

Mijn Kaspersky doet het perfect hoor op Windows 7 :)
Ik heb Internet Security 2010.
Kee, thanks. Heb ook 2010, maar op Kaspersky forum wordt nogal gewaarschuwd om het niet op win7 te installeren zolang het nog niet "certified" werkt. Ik ga maar weer eens een waarscguwing negeren dus >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
DigiK-oz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:53:
[...]

Kee, thanks. Heb ook 2010, maar op Kaspersky forum wordt nogal gewaarschuwd om het niet op win7 te installeren zolang het nog niet "certified" werkt. Ik ga maar weer eens een waarscguwing negeren dus >:)
Hier werkt kasperksy 2010 ook perfect op win7, dus niets om je zorgen over te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
DDX schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:05:
Iemand enig idee of er nog enige performance verschil zit tussen starter/home basic/pro/enterprise ?
Wil op m'n laptop (ibm x60s 12,1" cd1.6ghz) ook windows 7 zetten.
Dacht eigenlijk eraan om er maar gewoon Enterprise op te zetten, maar twijffel nog beetje of ik er niet gewoon starter ofzo op moet gooien. (al die extra's heb ik toch niet nodig, beetje browsen, ssh'en en outlook en dat is het wel zo'n beetje)
Wel, in Home Basic heb je Aero ed. niet, maar op een paar services na denk ik dat ze allemaal ongeveer hetzelfde presteren.
Ik zou alleszinds in geen geval de Starter installeren, beperkingen overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Laatst online: 20-04 08:05

L0g0ff

omg

Ik heb Windows 7 op mijn laptop geïnstalleerd. Het ziet er allemaal leuk uit en het werkt lekker vlug. Echter kon ik met XP altijd de 1e en 2e muisknop tegelijk indrukken om de middelste muistoets te emuleren. Dit is is gemak als je een link in bv firefox/ie wil openen in een nieuw venster. Nu kun je dit ook bereiken door ctrl+linkermuis te gebruiken maar ik wil dat het gewoon met de 2 muisknoppen werkt omdat ik dat nou eenmaal zo gewend ben ;)

Ik heb een Synaptics touchpad op mijn laptop en ik heb de Vista drivers van HP en van Synaptics zelf hiervoor getest (er zijn namelijk nog geen Win7 drivers voor). De Synaptics drivers zelf werken goed (dit kan je goed zien door de scroll functies te testen) maar ik krijg die middelste muis niet geëmuleerd.

Bij XP werkt dit standaard alleen als je de HP/Synaptec drivers installeert. Bij Ubuntu gaat dit trouwens out-of-the-box goed maar dat zal wel komen omdat je met linux de middelste muis veel meer gebruikt dan in windows.

Wie kan me helpen?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 22:32

M0nkeymen

Monkeystyle!

bverstee schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:24:
[...]

[afbeelding]

Wil ik graag meteen dit:
[afbeelding]

Is daar een tweak voor?
misschien als je netplwiz intikt bij de "windows knop" dat je iets kunt aanpassen of in je registry maar welke je precies moet hebben weet ik niet. Ik dacht dat hier wat kon veranderen[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Ik ben aan het proberen om Windows 7 te installeren, maar ik loop tegen het probleem aan dat ie bij Expanding Files op 99% een melding geeft dat ie bepaalde devices niet kan benaderen (ben de exacte melding even kwijt) en dan stopt ie er dus mee. Als ik dan meteen weer op install druk, zie ik mijn harde schijf niet meer, maar wel mijn andere harde schijf. Iemand enig idee? AHCI probleem misschien?
Gigabyte GA-P35-DS3P
4 GB ram
2 750GB Samsung F1 HDs
ATI HD3850 videokaart

Zowel mijn (SATA) DVD brander als de 2 HDs zitten op de Intel SATA poorten aangesloten en die staan ingesteld in AHCI modus en native IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
bverstee schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:24:
[...]

[afbeelding]

Wil ik graag meteen dit:
[afbeelding]

Is daar een tweak voor?
Ik heb je wel goed begrepen, als je gebruiker wilt wisselen is dat een actie die je moet uitvoeren, dat zal Windows niet zelf voor je doen. Je sessie valt in slaap en dezelfde sessie wordt wakker, dat om een wachtwoord word gevraagd is een instelling (zelfde instelling als een screensaver die met wachtwoord beveiligd is) maar niet nodig. Een andere gebruiker aanmelden zal je als sessie eigenaar zelf moeten doen.

Hoop dat het nu beter uitgelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:09:
[...]
Wat bedoel je met 'extern Window'?
Bijv. Word in Virtual XP ziet er zo uit (het is de achterste, de voorste is gewoon in Win7):
[afbeelding]

Redelijk naadloos dus, behalve dat je de XP-omlijsting/sluitkruisje/etc hebt
dank je voor uw reactie..

Kijk.. om w7 in een xp omgeving te draaien lijkt me leuk .. maar kan je daar niet gewoon alles, menu's e.d. mee vervangen? anders vind ik deze extra "window" beetje overbodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een ander vraagje.. een hele gekke misschien.. maar hoe kan je pictogrammen toevoegen links in de taakbalk (dus tussen startmenu en de geactiveerde windows)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Ze zei 'meneer' tegen mij :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:35:
[...]
offtopic:
Ze zei 'meneer' tegen mij :$
en nu ontopic.. hup hup B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Anoniem: 133231 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:29:
Een ander vraagje.. een hele gekke misschien.. maar hoe kan je pictogrammen toevoegen links in de taakbalk (dus tussen startmenu en de geactiveerde windows)???
Rechterknop op een actieve window en dan pinnen, en indien gewenst dan nog naar links slepen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 19:42
Net w7 geinstalleerd.
Draait uitermate lekker (boot en afsluit tijd zijn pakweg gehalveerd hier)
Driver-CD van het moederbord ook (nog) niet nodig gehad, alles werkt out-of-the-boxISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:25
Pinobigbird schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:11:
[...]
Google Chrome heeft altijd al out of the box gewerkt op Win7......x86 that is. Of bedoel jij dat het nu ook werkt op x64?
Mijn fout, ik draai inderdaad op 64-bit en daar werkt het zonder aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik ben nu helemaal gewend aan dat pinnen op de taskbar.... veel handiger dan die aparte quicklaunch en aparte taakbalk. :Y

Goede zet in Win7. O+

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!