[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.757 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
bverstee schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:24:
[...]

Ik denk dat je me niet helemaal begrepen hebt.

In plaats van dit als de pc uit standby komt:
[afbeelding]

Wil ik graag meteen dit:
[afbeelding]

Nu moet je eerst op 'Switch User' klikken.

Is daar een tweak voor?
Ik vermoed niet dat dit kan. Wanneer de PC in slaapstand gaat blijft alles draaien op de achtergrond (toch?). Maar het 2e scherm dat jij toont, is er niemand meer aangemeld, en draait er dus niets meer. Instellingen zijn niet meer ingeladen. Misschien is er de optie 'automatisch afmelden na 10 minuten' ? Als die er niet is lijkt het me niet mogelijk. Maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:46
erikjannemann schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:28:
[...]

Ik vermoed niet dat dit kan. Wanneer de PC in slaapstand gaat blijft alles draaien op de achtergrond (toch?). Maar het 2e scherm dat jij toont, is er niemand meer aangemeld, en draait er dus niets meer. Instellingen zijn niet meer ingeladen. Misschien is er de optie 'automatisch afmelden na 10 minuten' ? Als die er niet is lijkt het me niet mogelijk. Maar pin me er niet op vast.
1. De slaapstand is bedoeld om juist niets te laten draaien. De PC "slaapt" dan ook echt. PC staat als het ware uit, maar de sessie blijft bewaard.

2. Het tweede scherm dat alle gebruikers toont, wil niet zeggen dat er niemand meer is afgemeld. Je kunt in Windows altijd van gebruikers wisselen zonder af te melden.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aurora1110 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:02:
[...]
2. Het tweede scherm dat alle gebruikers toont, wil niet zeggen dat er niemand meer is afgemeld. Je kunt in Windows altijd van gebruikers wisselen zonder af te melden.
TENZIJ je computer in een Domein hangt. In dat geval werkt het hele user switching niet meer. Die vlieger gaat dus niet altijd op!

Hmm, in W7 schijnt dat blijkbaar wel te kunnen of heb ik iets niet goed gedaan?

Mn VM hangt in ons domein, kan aanloggen etc. Daarna kan ik gewoon user switchen. Admin account ziet nog steeds de processen van de andere ingelogde user in de taskmanager.

[ Voor 23% gewijzigd door redfoxert op 11-08-2009 09:41 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 21:04
DigiK-oz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:53:
Van het weekend ook maar windows 7 RTM geinstalleerd (technet). Allemaal mooi, soepel, en eigenlijk maar 1 issue gehad : mijn ASUS P6T wou niet meer wakker worden na shutdown d.m.v. WOL.

Werkte in Vista out-of-the-box, maar nu moest ik de recentste drivers van de Marvell onboard LAN installeren. Gaf een extra optie "wake from shutdown" (default off). Niet ernstig, maar voordat je daar achter bent en die drivers ook nog hebt gevonden...PC is vandaag dus 30 keer aan/uit geweest (testen...WEER niet...etc 8)7 )
Ditzelfde probleem heb ik met een van mijn machines ook, werkte in Vista zonder problemen maar W7 heeft er geen zin in. Ik kan alleen de juiste drivers nog neit vinden, het is ook al een oud moederbord dus ik betwijfel of ze er uberhaupt zijn... Als workaround laat ik hem nu maar iedere keer Sleep-stand gebruiken in plaats van een Shutdown, scheel maar een paar watt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Forcepoint schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:20:
Ik heb 7 Home Premium gepre-ordered. Zit deze dan net zoals een OEM vast aan je moederbord? Ik heb nu een oude Asus P5B, maar wil begin volgend jaar gaan upgraden naar wat anders. Dan wil ik niet weer windows 7 hoeven kopen...
Nee, de pre-order versies zijn full retail. Dus geen zorgen. Er zijn nog niet eens OEM versies te koop voor particulieren los in de winkel bij mijn weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 11-08-2009 11:23 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Heb een programma wat niet draait op W7 :/

Het gaat om Veeam FastSCP, krijg tijdens de installatie de melding:

'Only the following OS are supported (32-bit or 64-bit):
Windows Vista
Windows Server 2003
Windows XP

Vervolgens kan je op ok drukken en wordt de installatie afgesloten, dit is de nieuwste versie die ik zojuist van de site heb gedownload :|

Een oudere versie gaf ook al een error tijdens de installatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:00
_Arno_ schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:13:
Heb een programma wat niet draait op W7 :/

Het gaat om Veeam FastSCP, krijg tijdens de installatie de melding:

'Only the following OS are supported (32-bit or 64-bit):
Windows Vista
Windows Server 2003
Windows XP

Vervolgens kan je op ok drukken en wordt de installatie afgesloten, dit is de nieuwste versie die ik zojuist van de site heb gedownload :|

Een oudere versie gaf ook al een error tijdens de installatie....
Tis een poging waard:

En wat nou als je in de eigenschappen van de setup.exe de compatibility modus op Vista of XP zet? Gaat de setup misschien dan wel verder?

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

En als je de installer in Vista compatibilty mode start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 16:31

JapyDooge

NoxiousPluK

Zo, m'n backup moet nog 28GB en dan ben ik klaar om te switchen van Ubuntu 9.04 naar Windows 7 Ultimate x64 RTM :)

Uiteraard daarna wel een verse Ubuntu install in een virtuele machine, want die kan ik niet missen voor mn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
redfoxert schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:04:
[...]

TENZIJ je computer in een Domein hangt. In dat geval werkt het hele user switching niet meer. Die vlieger gaat dus niet altijd op!

Hmm, in W7 schijnt dat blijkbaar wel te kunnen of heb ik iets niet goed gedaan?

Mn VM hangt in ons domein, kan aanloggen etc. Daarna kan ik gewoon user switchen. Admin account ziet nog steeds de processen van de andere ingelogde user in de taskmanager.
nope, dit kon al sinds vista meer dan 1 user op een domain workstation, tegelijk ingelogd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Thanks _/-\o_

Dat was inderdaad de oplossing........ niet aan gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 09:00
_Arno_ schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:49:
[...]

[...]

Thanks _/-\o_

Dat was inderdaad de oplossing........ niet aan gedacht 8)7
Haha, dan zit er een simpele check in de setup waardoor die niet verder wil. Het kan dus zijn dat dezelfde check ook in de applicatie zit. Die kan je dus op dezelfde manier omzeilen. Of de XP Mode gebruiken natuurlijk.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 22:29
maartena schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:05:
Ik ben nu helemaal gewend aan dat pinnen op de taskbar.... veel handiger dan die aparte quicklaunch en aparte taakbalk. :Y
Behalve voor van die progjes die je wel relatief veel gebruikt, maar niet steeds op je taakbalk wilt (Backup progje, FTD,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stijn_D schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:54:
[...]

Behalve voor van die progjes die je wel relatief veel gebruikt, maar niet steeds op je taakbalk wilt (Backup progje, FTD,...)
Daar heb je het start menu voor ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:25
Waarschijnlijk is mijn vraag vanwege de laatste topic split een beetje vergeten. Vandaar bij deze nog een keer.
Ik heb zojuist een pc van dell gekocht voor mijn pa. Nu zit daar Vista Home Premium NL op voorgeinstalleerd. Tevens krijg ik na 22 oktober een windows7 home premium opgestuurd. Nu is mijn vraag is dat de standaard home premium? Of een speciale OEM versie? En is dit dan ook nog een upgrade dvd o.i.d? Of gewoon een retail?

Ik vraag dit omdat ik eigelijk nu al de windows7 home premium wil installeren en dan gewoon wil rearmen totdat de oem key wordt verzonden door dell in oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scidd0w schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:05:
Waarschijnlijk is mijn vraag vanwege de laatste topic split een beetje vergeten. Vandaar bij deze nog een keer.
Ik heb zojuist een pc van dell gekocht voor mijn pa. Nu zit daar Vista Home Premium NL op voorgeinstalleerd. Tevens krijg ik na 22 oktober een windows7 home premium opgestuurd. Nu is mijn vraag is dat de standaard home premium? Of een speciale OEM versie? En is dit dan ook nog een upgrade dvd o.i.d? Of gewoon een retail?

Ik vraag dit omdat ik eigelijk nu al de windows7 home premium wil installeren en dan gewoon wil rearmen totdat de oem key wordt verzonden door dell in oktober...
Ik zou even contact opnemen met Dell, die zullen dat vast wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Mijn ervaring met Dell is dat ze niet zoveel weten daar. Ik hoor ze nu al zeggen gewoon wachten tot na 22 oktober meneer. En dan kan ik weer alles opnieuw installen bij mijn pa. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Maar even een (onbantwoorde) vraag uit het vorige topic:
Anoniem: 63813 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:07:
Een vraagje over Windows 7: In windows Vista was video overlay (dus het bekijken van filmpjes full screen op een secundaire monitor terwijl deze in een klein venster op de primaire monitor stonden) niet meer mogelijk (in tegenstelling tot XP).

Is dit in Windows 7 wel weer weer mogelijk? Het is voor mij de grote reden geweest om weer te downgraden na een upgrade naar Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom verwacht je dan dat wij wel weten of je een OEM of iets anders opgestuurd gaat krijgen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
maartena schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:05:
Ik ben nu helemaal gewend aan dat pinnen op de taskbar.... veel handiger dan die aparte quicklaunch en aparte taakbalk. :Y

Goede zet in Win7. O+
ik vind het toch net zo prettig, ik gebruikte het startmenu nooit en had al mijn applicaties in de quicklaunch staan, die was dus erg breed (daarom dubbele startbalk).Ik kon blindelings de iconen vinden, nu dus niet meer omdat die verspringen... ik zie het voordeel van het vast pinnen, maar ik moet misschien nog even wennen (of het start menu weer gaan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Scidd0w schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:34:
Mijn ervaring met Dell is dat ze niet zoveel weten daar. Ik hoor ze nu al zeggen gewoon wachten tot na 22 oktober meneer. En dan kan ik weer alles opnieuw installen bij mijn pa. :(
Probeer het gewoon, het lijkt me sterk dat het niet werkt, mocht het toch niet werken dan upgrade je je windows 7 premium technet naar windows 7 premium Dell oem. Hoef je je apps niet opnieuw te installeren.
Maar wat ik hier gelezen heb moet je gewoon je oem key kunnen gebruiken.

Hoe dan ook, gewoon proberen, Als je nu vista gebruikt moet je ook opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb nu een paar dagen de 64-bit RTM draaien en ik moest mijn netwerkkaart (Realtek 8111C ) voorzien van de nieuwste driver van de Realtek-site. Win7 herkende de kaart zelf wel, alleen had ik om de 10 minuten het probleem dat de verbinding er ff een paar seconden mee ophield.

Dus bovenstaande driver geinstalleerd en sindsdien geen problemen meer. Mobo is trouwens de GA-X48T-DQ6.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil de RTM gaan installeren (draai nu 7100) en dan rearmen tot Win7 uit is.

De RTM die uit is, installeert-ie automatisch Ultimate, of krijg je een keuzemenu?
Ik wil namelijk Home Premium kopen.

Of kan ik hem gewoon installeren en als ik dan de (te kopen) key invul verandert mijn Windows 7 in een Home Premium ipv een Ultimate 'trial'-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:04:

De RTM die uit is, installeert-ie automatisch Ultimate, of krijg je een keuzemenu?

Of kan ik hem gewoon installeren en als ik dan de (te kopen) key invul verandert mijn Windows 7 in een Home Premium ipv een Ultimate 'trial'-versie?
De RTM die uit is, installeert inderdaad Ultimate standaard. Het zal niet werken door gewoon een andere key in te vullen. Je kunt Home Premium installeren, door het bestand ei.cfg te verwijderen of aan te passen op de installatie-CD :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:04:

je moet de juiste versie downloaden, eventueel met een truck kun je elke dvd gebruiken voor elke versie (in dit topic wel te vinden hoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:36
RTM is nu ook beschikbaar als Foundation Suite in WDT (Windows Demo Toolkit) op Connect. Je kan erbij komen door even zoeken in directory verbindingen. Handig als je geen zin in torrents hebt en geen technet ;) zoals mij. Keys staan er niet bij, zal even testen of het goed werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door bartju op 11-08-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Altijd_Lastig schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:45:[...]Probeer het gewoon, het lijkt me sterk dat het niet werkt, mocht het toch niet werken dan upgrade je je windows 7 premium technet naar windows 7 premium Dell oem. Hoef je je apps niet opnieuw te installeren.
Maar wat ik hier gelezen heb moet je gewoon je oem key kunnen gebruiken.
Hoe dan ook, gewoon proberen, Als je nu vista gebruikt moet je ook opnieuw installeren.
Daar heb je wel gelijk in. Ik ga het uitproberen en laat het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
Hierbij een tip voor mensen die net zoals ik last hebben van af en toe een krakend geluid als ze video bestanden afspelen.

Het probleem treed alleen op als ik video bestanden afspeel. Soms na een minuut , dan weer na 5 minuten of snel achter elkaar wat kleine kraakjes/stotteringen in het geluid. zowel via m'n speakers (analoog) als via SPDIF (digitaal). Anyway, super irritant als je lekker een fil zit te kijken, zeker als het geluid hard staat
MP3 en andere audio bestanden spelen verder prima zonder problemen.

Dacht eerst dat het aan m'n Audigy 4 geluidskaart lag. Heb diverse Creative driver packs uitgeprobeerd maar het mocht allemaal niet baten.

Ik draai de RTM Ultimate 64-bit versie. Toen bedacht ik me dat het misschien kwam doordat ik zowel 32-bit als 64-bit codecs heb geinstallerd en dat de standaard WMP12 player 32-bit is (netzoals Media Portal, die ik het liefst gebruik als media center)

Toen maar eens WMP12 64-bit opgestart, helaas, nog steeds een kraakje af en toe. Na wat gezocht te hebben op internet werd duidelijk dat ook al WMP12 64-bit in 64-bit modus draait , deze soms toch de 32-bit versies pakt van je codecs.

Toen heb ik MediaPlayerClassic Home Cinema 64-bit geinstalleerd, met enkel 64-bit FDD Show voor video decoding, een 64-bit Matroska spitter voor m'n MKV spul (die je zelf handmatig moet registeren in de system32 folder), en als laatste AC3Filter 1.62 met enkel de 64-bits codecs.

En jawel, geluid van m'n videobestanden draait nu weer helemaal zoals het hoort, zowel over speakers en SPDIF zonder de random kraakjes/stotteringen.

Vriend van me had hetzelfde probleem, hij heeft een X-FI geluidkaart. Dezelfde procedure uitgevoerd op zijn PC en jawel probleem opgelost. :)

Enige nadeel is dat ik nu niet Media Portal kan gebruiken aangezien deze nog geen native 64-bit heeft en kan ik ook niet de CoreAVC H264 gebruiken (H264 wordt nu hardwarematig versneld door m'n Ati HD4870), welke ook nog niet native 64-bit draait. (hiervan staat wel een release in de planning op korte termijn)

Hopelijk hebben mensen wat aan deze tip :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-05 21:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb windows 7 ultimate nu draaiende op een oude laptop (Pentium M730 @ 1.6Ghz met 512Mb ram :P) gewoon om een beetje te testen/prutsen voordat ik zelf met mijn normale pc over ga.
Draait qua snelheid opzich nog nieteens zo gek!. Kom natuurlijk wat ramgeheugen tekort maar het draait opzich best oke!.

Zie tot nu toe het voordeel niet echt van die nieuwe taakbalk, vind hem een stuk onhandiger als de ouderwetse xp manier (heb vista ook @ classic ingesteld btw). Vooral als je 2*internet explorer open hebt staan, of 2 verschillende mappen (d:/e: hdd b.v.) vind ik dat switchen gewoon super onhandig.

Hoe bevalt het netwerkcentrum in windows 7 bij jullie. Vista werkt na wat tweaken opzich ook best oke met mjin 90Mbit abbonement, al blijf ik soms problemen houden dat de internet snelheid na een 2-3 dagen zonder reboot ineens slecht word. Keer rebooten of netwerkkaart uitschakelen en hij is weer snel 8)7. Dit is dus ook een van mijn grootste redenen om over te gaan naar W7.

Is het trouwens mogelijk W7 volledig terug te zetten naar de klassieke xp/vista taakbalk?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:12

DDX

Blijft toch appart dat microsoft downloads op zoveel verschillende plekken staan.

msdn/technet (Waar ook nog een soort verschil in zit volgens mij ?)
eopen
partner download

connect (ken ik verder niet?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 21:16

CoolGamer

What is it? Dragons?

DDX schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:29:
Blijft toch appart dat microsoft downloads op zoveel verschillende plekken staan.

eopen
partner download

Iedere plek voor een andere doelgroep, bij iedere site andere licentievoorwaarde. Dus het is aan de ene kant ook wel weer logisch.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tortelli schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:54:
Vooral als je 2*internet explorer open hebt staan, of 2 verschillende mappen (d:/e: hdd b.v.) vind ik dat switchen gewoon super onhandig.
Je kan het combinen uitzetten :)
Hoe bevalt het netwerkcentrum in windows 7 bij jullie.
Hier prima. Ik vind het vooral fijn dat het nu een geheel vormt.
Is het trouwens mogelijk W7 volledig terug te zetten naar de klassieke xp/vista taakbalk?.
Nope, maar je kan met een zooi tweaks in de buurt komen, zie dit of eerdere deeltjes van dit topic, is een miljoen keer voorbij gekomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2009/01/sshot73.png
Waarom je dat zou willen is mij een raadsel, maar je kan een hoop tweaken :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 11-08-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Ik zie net dat ik zeer waarschijnlijk gewoon een "in place" upgrade kan uitvoeren straks van vista home premium 64bit naar win7 home premium 64bit. Dat scheelt een complete herinstall!

Official Microsoft Windows7 Upgrade Chart
http://windows7center.com/news/windows-7-upgrade-chart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Scidd0w schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:42:
Ik zie net dat ik zeer waarschijnlijk gewoon een "in place" upgrade kan uitvoeren straks van vista home premium 64bit naar win7 home premium 64bit. Dat scheelt een complete herinstall!

Official Microsoft Windows7 Upgrade Chart
http://windows7center.com/news/windows-7-upgrade-chart/
De tabel die ze geven is best wel ingewikkeld, zo is een hoop simpeler:

De upgrade kan alleen uitgevoerd worden tussen Windows versies met dezelfde taal en gelijke architectuur (32-bits of 64-bits). Dan kan het alleen als de overgang in de tabel voorkomt:
Naar:
Van:
Windows 7
Starter
Windows 7
Home Premium
Windows 7
Professional
Windows 7
Ultimate
Windows XP
Nee
Nee
Nee
Nee
Windows Vista
Starter
Nee
Nee
Nee
Nee
Windows Vista
Home Basic
Nee
Ja
Nee
Ja
Windows Vista
Home Premium
Nee
Ja
Nee
Ja
Windows Vista
Business
Nee
Nee
Ja
Ja
Windows Vista
Ultimate
Nee
Nee
Nee
Ja

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

de 3 Concurrent Applications limiet (zoals in de startpost genoemd wordt bij Windows 7 Starter) is toch gecancelled ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

DDX schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:26:
de 3 Concurrent Applications limiet (zoals in de startpost genoemd wordt bij Windows 7 Starter) is toch gecancelled ?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Altijd_Lastig schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:19:
[...]

Zit een beetje verstopt.. Maar is er wel.
je hebt in het online gedeelte verkennen (explore), daar vind je 538, uitzending gemist etc..
Hmmm, vreemd. Bij mij ontbreekt het hele online gedeelte. Heb jij misschien de RC nog geïnstalleerd? Ik heb de RTM er op staan, maar het staat er echt niet bij in Media Center. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Real_MaRsMaN schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:52:
[...]

Hmmm, vreemd. Bij mij ontbreekt het hele online gedeelte. Heb jij misschien de RC nog geïnstalleerd? Ik heb de RTM er op staan, maar het staat er echt niet bij in Media Center. :(
Ik heb een upgrade van de RC gedaan, zal vanavond eens kijken of mijn laptop ze wel heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-05 21:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:40:
[...]
Je kan het combinen uitzetten :)
thnx, paar goeie tips. Met combinen uit is er al een stuk beter te leven met de nieuwe interface!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:10
Tortelli schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:05:
[...]

thnx, paar goeie tips. Met combinen uit is er al een stuk beter te leven met de nieuwe interface!.
Tsjah een beetje zoals met Vista. Standaard is het best aardig allemaal maar om het echt fijn te laten werken moet je wel wat instellingen veranderen. Dit kan gelukkig allemaal en voor een tweaker is dit geen probleem maar voor de normale gebruiker is het toch wat lastig allemaal.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de virtual XP machine in de achtergrond draaien om daar eens wat mee te testen. Zie ik opeens in m'n Windows 7 notification area het Windows Update icoontje van XP verschijnen met een `downloading updates (remote) melding. Da's nou pas integratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrFl0ppY schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:31:
[...]

Tsjah een beetje zoals met Vista. Standaard is het best aardig allemaal maar om het echt fijn te laten werken moet je wel wat instellingen veranderen. Dit kan gelukkig allemaal en voor een tweaker is dit geen probleem maar voor de normale gebruiker is het toch wat lastig allemaal.
Ik vind Windows 7 juist heel lekker werken out-of-the box (in tegenstelling tot bijvoorbeeld XP, waar je eerst een uur bezig bent om het een beetje fatsoenlijk in te richten :P )
Toevallig paar uur geleden een nieuwe install gedaan op mijn desktop.

Het enige wat ik meteen veranderde is IE van de taakbalk afgooien en Firefox daar neerzetten, 'Downloads'-link in start menu toevoegen en alles (behalve volume) in de tray op 'only show notifications' zetten.

Verder zie ik niet 1-2-3 wat ik (of de 'normale gebruiker') verder nog moet tweaken.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 11-08-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 06:35
hoe zijn de ervaringen met windows 7 (x64) en media center gebruik? Ik bedoel dan met name de ondersteuning van diverse filmformaten, met name gedownloade series in .mkv formaat en ander HD-materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Wat heb je daar zelf over kunnen terugvinden?
Aangezien er op meerdere plekken al bericht is over wat er out of the box ondersteund wordt aan standaardformaten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 120725 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:34:
Ik heb de virtual XP machine in de achtergrond draaien om daar eens wat mee te testen. Zie ik opeens in m'n Windows 7 notification area het Windows Update icoontje van XP verschijnen met een `downloading updates (remote) melding. Da's nou pas integratie :)
Ja, da's inderdaad waar. Nice :)
Maar ik blijf het jammer vinden dat er een specifieke instructieset nodig is op je CPU alleen daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 08:27
Petervanakelyen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:44:
[...]

Ja, da's inderdaad waar. Nice :)
Maar ik blijf het jammer vinden dat er een specifieke instructieset nodig is op je CPU alleen daarvoor...
is ook totale onzin, virtualbox en VMware workstation kunnen netjes een guest os presenteren zonder VT

hell: VirtualPC2007 kon dit ook al zonder VT :z waarom de opvolger van VirtualPC dit niet meer kan :?

en voor wat betreft die integratie: heeeerlijk mag je nu ipv 50 werkplekken met Windows 7 nu 100 werkplekken gaan patchen (=50x Windows XP met al zijn security issue's)

tamelijk waardeloze manier van het 'compatible maken' (dat is het niet eens!) van XP applicaties op windows 7

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Powershell schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:52:
[...]

is ook totale onzin, virtualbox en VMware workstation kunnen netjes een guest os presenteren zonder VT

hell: VirtualPC2007 kon dit ook al zonder VT :z waarom de opvolger van VirtualPC dit niet meer kan :?

en voor wat betreft die integratie: heeeerlijk mag je nu ipv 50 werkplekken met Windows 7 nu 100 werkplekken gaan patchen (=50x Windows XP met al zijn security issue's)

tamelijk waardeloze manier van het 'compatible maken' (dat is het niet eens!) van XP applicaties op windows 7
Ik vind het goed dat ze dit forceren. Meestal is die CPU dan toch te traag en dan krijg je weer mensen die gaan klagen dat Windows 7 traag is.

Net gelijk bij Vista, lomperikken die dat op de meest trage pc zette *zucht*

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Vind je?
Ik vind het eigenlijk nog best een nette manier om verouderde apps te blijven ondersteunen.
(De meeste XP-apps draaien gewoon onder Windows 7, overigens)

En hoeveel bedrijven zullen XP Mode nou nodig hebben, een hoop bedrijven hebben up-to-date software.
Het zijn net die paar bedrijven met custom apps waar dit ideaal voor is, geen gedoe met compatibility-mode, maar gewoon 100% XP-emulatie.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 11-08-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

VirtualPC kan het ook wel zonder VT volgens mij, alleen die XP mode werkt niet zonder VT, en dat vind ik niet zo gek, anders is de XP-installatie veel te traag om een beetje lekker mee te werken.

En als je niet zoveel werkplekken wilt beheren? ZORG DAN DAT JE GEEN SOFTWARE MAAKT/KOOPT DIE ALLEEN OP XP DRAAIT. 8)7 |:(

Het is juist een ideale manier van 'compatible' maken. Het stelt microsoft in staat om legacy XP troep uit Windows 7 en zijn opvolgers te slopen zonder XP-software te breken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 11-08-2009 18:03 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:01:
[...]
Vind je?
Ik vind het eigenlijk nog best een nette manier om verouderde apps te blijven ondersteunen.

En hoeveel bedrijven zullen XP Mode nou nodig hebben, een hoop bedrijven hebben up-to-date software.
Het zijn net die paar bedrijven met custom apps waar dit ideaal voor is, geen gedoe met compatibility-mode, maar gewoon 100% XP-emulatie.
als ik een bedrijf had dan zou ik die legacy apps gewoon aanbieden via een centrale terminalserver/citrix omgeving middels published apps. scheelt je ook weer 50 werkplekken patchen :Z

...en dus een hoop beheerskosten (aanschaf van de terminalserver moet je wel doen, maar dat kan je verekenen met de vervallen beheerskosten en hardware upgrades aan de client kant.

en een centrale TS/citrix omgeving heeft ook geen VT nodig. hoe hoog schat je het in dat een bedrijf welke nog met oude applicaties werkt wel werkplekken hebben met VT op de cpu... ik schat dat niet al te hoog in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hehe, ik heb eindelijk ook iets gevonden dat niet meer werkt onder Windows7 x64: Homeworld2 (het spel). Ook niet met comp. settings of onder Virtual XP.

Helaas kan ik niet testen hoe het met x86 en/of Vista zou zijn, want ik draai alleen nog W7x64 :)

Het spel is uit 2003, en de uitgever (Sierra) lijkt ook allang niet meer te bestaan. Hier kan ik dus moeilijk Microsoft de schuld van geven...

Iemand tips hoe ik het wel zou kunnen draaien? Of kent iemand een vergelijkbaar spel dat het wel zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133231

Als je een fout ontdekt binnen windows 7.. kan je dat ergens melden aan microsoft?
krijg je daar ook wat voor? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powershell schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:03:
[...]

als ik een bedrijf had dan zou ik die legacy apps gewoon aanbieden via een centrale terminalserver/citrix omgeving middels published apps. scheelt je ook weer 50 werkplekken patchen :Z

...en dus een hoop beheerskosten (aanschaf van de terminalserver moet je wel doen, maar dat kan je verekenen met de vervallen beheerskosten en hardware upgrades aan de client kant.

en een centrale TS/citrix omgeving heeft ook geen VT nodig. hoe hoog schat je het in dat een bedrijf welke nog met oude applicaties werkt wel werkplekken hebben met VT op de cpu... ik schat dat niet al te hoog in ;)
Vergeet ook niet dat niemand hoeft te upgraden.
Dus ze kunnen ook nog gewoon XP blijven draaien, natuurlijk.
Kunnen ze ondertussen doorsparen voor fatsoenlijke PC's ipv Windows 7-licenties :+
Anoniem: 133231 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:05:
Als je een fout ontdekt binnen windows 7.. kan je dat ergens melden aan microsoft?
Welke build heb je?
krijg je daar ook wat voor? :p
Nee.

Wat heb je gevonden als bug dan?

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 11-08-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Maar met virtualbox en vmware krijg je niet die totale integratie dat je XP programma's in je win 7 startmenu krijgt. Zowiezo zouden grotere bedrijven niet naar XP mode moeten kijken maar naar iets als Med-V bijvoorbeeld:
http://www.microsoft.com/...ucts/desktop/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Ramon schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:02:
[...]

VirtualPC kan het ook wel zonder VT volgens mij, alleen die XP mode werkt niet zonder VT, en dat vind ik niet zo gek, anders is de XP-installatie veel te traag om een beetje lekker mee te werken.

En als je niet zoveel werkplekken wilt beheren? ZORG DAN DAT JE GEEN SOFTWARE MAAKT/KOOPT DIE ALLEEN OP XP DRAAIT. 8)7 |:(

Het is juist een ideale manier van 'compatible' maken. Het stelt microsoft in staat om legacy XP troep uit Windows 7 en zijn opvolgers te slopen zonder XP-software te breken.
ga voor de grap eens een benchmark doen met VPC2007 met en zonder VT aan. laat je mij het even weten wat de performanceverschillen zijn :?

..ik kan het je laten weten: het maakt geen drol uit :o

en die opmerking met XP applicaties: daar kies je al bedrijf niet voor die dingen HEB je nu eenmaal in je bedrijf. ik heb het hier niet over een thuissituatie waar je simpel even upgrade. je hebt het hier over bedrijfsprocessen welke niet werken op Vista/7 die vervang je niet zo 1,2,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
[...]

alsof die bedrijven zomaar ff windows 7 op hun 3 jaar oude pc's gaan knallen? Nee dat Windows 7 komt gewoon mee wanneer ze hun machines vernieuwen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Anoniem: 120725 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:06:
[...]

Maar met virtualbox en vmware krijg je niet die totale integratie dat je XP programma's in je win 7 startmenu krijgt. Zowiezo zouden grotere bedrijven niet naar XP mode moeten kijken maar naar iets als Med-V bijvoorbeeld:
http://www.microsoft.com/...ucts/desktop/default.mspx
die opmerking mbt virtualbox/vmware was ook meer gericht op de VT eis, niet op de integratie. dat is idd een heel ander verhaal

med-v is idd een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7100

bepaalde vensters raken onwijs veel grafische kwaliteit kwijt wanneer je deze naar de top versleept..

als je iets naar de top versleept gaat dat venster automatisch maximaliseren.. kan je dat trouwens uitzetten op een bepaalde wijze? ik vind dat best irritant?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 133231 op 11-08-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 21:15
Toevallig zag ik het volgende net op de Neowin fora staan.
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_es-es_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_ES_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_es-es_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_ES_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_ja-jp_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_JA_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_ja-jp_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_JA_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_de-de_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_DE_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_de-de_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_DE_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_fr-fr_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_FR_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_fr-fr_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_FR_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_it-it_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_IT_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_it-it_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_IT_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_nl-nl_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_NL_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_nl-nl_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_NL_DVD.iso

7600.16385.090713-1255_x86fre_client_ru-ru_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_RU_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_ru-ru_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_RU_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_zh-cn_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_CN_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_zh-cn_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_CN_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_pt-br_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_BR_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_pt-br_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_BR_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_pl-pl_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_PL_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_pl-pl_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_PL_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x86fre_client_zh-tw_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_TW_DVD.iso
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_zh-tw_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_TW_DVD.iso
Een lijstje dus met gelocaliseerde versies van Windows 7. Deze zouden al op Microsoft Connect aanwezig moeten zijn. Helaas kan ik het niet bevestigen of ontkrachten, maar het lijkt mij wel heerlijk om nu al een Nederlandse versie te hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door alex3305 op 11-08-2009 18:10 . Reden: Hightlight van de Nederlandse ISO's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je de feedbacktool niet meer, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:10:
[...]
Dan heb je de feedbacktool niet meer, helaas.
feedbacktool als in.. een bericht sturen in het nederlands wanneer zich een probleem voordoet? (dacht het wel gevonden/gezien te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:05:
[...]

Wat heb je gevonden als bug dan?
bepaalde vensters raken onwijs veel grafische kwaliteit kwijt wanneer je deze naar de top versleept..

als je iets naar de top versleept gaat dat venster automatisch maximaliseren.. kan je dat trouwens uitzetten op een bepaalde wijze? ik vind dat best irritant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 133231 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:16:
[...]

fedebacktool als in.. een bericht sturen in het nederlands wanneer zicht een probleem voordoet? (dacht het wel gevonden/gezien te hebben)
Yups, tot 7100 zat-ie erin en was een tool waarbij je in het Engels simpel je probleem kon omschrijven en opsturen :)
Anoniem: 133231 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:
[...]

Hmm.. vreemd?
Volgens mij wel :)
(Het heet Areo Snap, trouwens, als je wilt googlen)

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 11-08-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aero Snap kan je uitzetten:
http://www.askvg.com/how-to-disable-aero-snap-in-windows-7/

Heb je verder wel de laatste drivers voor je grafische kaart?

Verder is het handig als je in het vervolg je post edit, ipv een nieuwe te maken als je de laatste bent die in het topic post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:20:
Aero Snap kan je uitzetten:
http://www.askvg.com/how-to-disable-aero-snap-in-windows-7/

Heb je verder wel de laatste drivers voor je grafische kaart?

Verder is het handig als je in het vervolg je post edit, ipv een nieuwe te maken als je de laatste bent die in het topic post :)
uiteraard.. ik gebruik DriverScanner ... sapphire online afgehaald!
ik zal effe een printscreentje laten zien als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:
[...]

[...]
Volgens mij wel :)
(Het heet Areo Snap, trouwens, als je wilt googlen)
ik heb het uitgezet.. :p wil je nog weten hoe?

edit: Verder is het handig als je in het vervolg je post edit, ipv een nieuwe te maken als je de laatste bent die in het topic post

sorry :D

nog even een vraag.. ik gebruik avg internet security.. maar die is niet compatible... heb nu ook het idee dat alles wat langzamer gaat.. verwijderen dan?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 133231 op 11-08-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Nou doe je het weer :P
nog even een vraag.. ik gebruik avg internet security.. maar die is niet compatible..
Meest recente 8.5 build doet 't wel.
. heb nu ook het idee dat alles wat langzamer gaat.. verwijderen dan?
Elke behoorlijke AV zal vertraging opleveren (tot op zekere hoogte),

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:01:
[...]
Vind je?
(De meeste XP-apps draaien gewoon onder Windows 7, overigens)

[...]

Ach..als je een bedrijfsomgeving hebt en je hebt legacy apps dan zou ik niet gaan investeren in een terminalserver/citrix omgeving, maar ik zou mijn pijlen dan richten op Med-V van Microsoft....je hebt dan wel weer Software Assurance nodig maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

[...]

Ach..als je een bedrijfsomgeving hebt en je hebt legacy apps dan zou ik niet gaan investeren in een terminalserver/citrix omgeving, maar ik zou mijn pijlen dan richten op Med-V van Microsoft....je hebt dan wel weer Software Assurance nodig maar goed...
Pssst ;)
Anoniem: 120725 in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Verder zojuist m'n eerste BSOD gehad, in een module van Microsoft Security Essentials Beta....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:02:

Ach..als je een bedrijfsomgeving hebt en je hebt legacy apps dan zou ik niet gaan investeren in een terminalserver/citrix omgeving
Aan de andere kant is er vaak al een dergelijke infra aanwezig, om dan alles weer overhoop te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
[...]

Ja, met Virtual PC en VMWare gaat het, maar dan ben je wel je leuke integratie kwijt.
Snake schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:58:
[...]

Ik vind het goed dat ze dit forceren. Meestal is die CPU dan toch te traag en dan krijg je weer mensen die gaan klagen dat Windows 7 traag is.

Net gelijk bij Vista, lomperikken die dat op de meest trage pc zette *zucht*
Euh, vind je een Athlon64 X2 6000+ met 8GB RAM te traag ?
Verder vind ik het geweldig om uit te testen welke hardware-specs het absolute minimum zijn.

Bij Windows 7 is dat een Pentium 233 MMX (dat is het laagste dat ik heb getest) ;) Maar ik ben dan ook niet zo gek om te zeggen dat het niet goed draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zit even te kijken welke patches er vandaag binnenkomen voor Windows, maar op mijn Windows 7 vond die maar een update en die was dan ook nog voor Outlook (spam filter). Op mijn Windows 2003 Server kwamen er maar liefst 13 binnendruppelen. Wordt Windows 7 nog niet actief gepatched of is het uberhaupt niet nodig (wat ik trouwens niet verwacht).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die updates die in het vorige topique waren gepost zijn overigens nog altijd niet vrijgegeven.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 10:08
Als ik het goed begrijp, werkt vhd-boot alleen als je Vista of hoger geinstalleerd hebt? Of kun je ook een entry in het bootmenu van XP toevoegen dat snapt hoe van die vhd geboot moet worden :?

Bij bcd-edit kun je bij 'set (os)device' tenminste een bestandsnaam opgeven, bij xp toch alleen een folder (a la multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS)?

Ik had toen ik de aankondiging hiervan hoorde, eigenlijk het omgekeerde verwacht. Dus dat de bootmanager van windows 7 gewoon alle vhd's die je al hebt vanuit virtual pc kan booten (dus ook windows 2000 vhd's). En dat er een tool bijzat die je huidige vhd's, a la symantec livestate recovery, zo kon aanpassen dat je bij het booten de HAL opnieuw kon zetten. Dat zou pas echt gaaf zijn :P

[ Voor 66% gewijzigd door sewer op 11-08-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

florejaen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:01:
[...]

Je kan een niet-nederlandse versie van win7 (ultimate) naar nederlands zetten door een language pack
Heb net de technet versie geinstalleerd op mijn pc, met de veronderstelling dat de language pack beschikbaar zou zijn, zodat ik (net als bij de RC) windows kan omzetten naar nederlands.

Nu kom ik er alleen achter dat er nog geen language pack te downloaden is, komt dit zodra de NL versie uit is, of komen er geen language packs meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Language pack is wel te downloaden, weet niet hoe de technet-interface eruit ziet, maar bij msdn moet je op de windows 7 pagina wel de taal op Nederlands zetten. Hij staat ook gewoon bij de top-downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:28:
Language pack is wel te downloaden, weet niet hoe de technet-interface eruit ziet, maar bij msdn moet je op de windows 7 pagina wel de taal op Nederlands zetten. Hij staat ook gewoon bij de top-downloads.
De Technet pagina ziet er niet echt anders uit in dit opzicht.

Taal Dutch selecteren en dan zie je de language packs.
1x voor x64 en 1x voor x86
De languagepacks bevatten wel meerdere talen en zijn m.i. vrij fors.
1850MB voor de x86 versie en 2200MB voor x64.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op maandag 7 augustus 2009 @ 17:42:
Bij ons is het nu wachten tot we de partner key krijgen om hem uit te kunnen rollen naar de eerste serie 'test' pc's/gebruikers.
Vandaag stond de de vlk key op de partnersite.
Vanaf nu dus legaal te installeren en image maken.
(en binnen jaar alle pc's 'verplicht' updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zohw...ff een kleine update van de gfx in de TS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:46
Eindelijk heb ik nu een Windows 7 RTM ISO die volledig in het Nederlands is. Inclusief de installatieschermen en de herstelconsole. Kon echt niet wachten :+

Moet je wel even moeite voor doen: Klik!
ReVolpe schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:41:
[...]
De languagepacks bevatten wel meerdere talen en zijn m.i. vrij fors.
1850MB voor de x86 versie en 2200MB voor x64.
Je kunt ze wel via andere (niet officiële) kanalen apart binnenhalen. Het Nederlandse pakket weegt rond de 50MB.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
RTM Professional geinstalleerd, nu nog wachten op mijn key van de uni. Nog niet echt iets anders gezien dan de RC, zijn er nog echt dingen veranderd?
Wat ik wel heb is dat ik nog steeds een soort UAC message krijg als ik bv een bestand wil verplaatsen, dit had ik bij RC niet :/ (UAC staat uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ilya schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:19:
RTM Professional geinstalleerd, nu nog wachten op mijn key van de uni. Nog niet echt iets anders gezien dan de RC, zijn er nog echt dingen veranderd?
Wat ik wel heb is dat ik nog steeds een soort UAC message krijg als ik bv een bestand wil verplaatsen, dit had ik bij RC niet :/ (UAC staat uit)
Post eens een screenshot, want dat zie ik absoluut niet, ook niet met UAC aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
TheVMaster schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:13:
mooi :D

Ben trouwens de Foundation Suite 3 (RTM) nu aan het installeren. Ziet er veelbelovend uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartju schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Ben trouwens de Foundation Suite 3 (RTM) nu aan het installeren. Ziet er veelbelovend uit :9~
'k zal hem ook eens gaan downloaden ;) hehe had vanmorgen ook al een mail dat hij te downloaden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Ik heb onder Firefox 3.5 het volgende : de tabs worden in de werkbalk weergegeven, dus de tekst maar de bijbehorende 'iconen' die ervoor staan niet. Die blijven default staan, dus een leeg icoon. Zowel onder Windows 7 32 en 64 bit. Internet Explorer geeft de iconen wel goed weer. Iemand die weet hoe ik dat oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
TheVMaster schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:13:
De bovenste balk was al gedaan, maar ik zie dat het nu ook voor de kleinere balkjes eronder in orde is gemaakt.
(Al was het in mijn eerste post blijkbaar niet goed als ik dat zei...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ilya schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:19:
Hmm..misschien moet je de UAC aanzetten? 8)7
Petervanakelyen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:37:
[...]

De bovenste balk was al gedaan, maar ik zie dat het nu ook voor de kleinere balkjes eronder in orde is gemaakt.
(Al was het in mijn eerste post blijkbaar niet goed als ik dat zei...)
:+ Bovenste balk was in paint gedaan....na de RTM install van Windows 7 was Photoshop nog niet aanwezig gisteren, die staat er nu wel op 8)

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 11-08-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

bartju schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Wat is er zo speciaal aan dat foundation suite dan ?
(download die demo dingen eigenlijk nooit van microsoft)

Zoiezo werkt link hier niet echt. Via https://partner.microsoft.com/windowsdemotoolkit krijg ik wel download links, maar die geven dan weer leuk page not found op connect.microsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
DDX schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:45:
[...]

Wat is er zo speciaal aan dat foundation suite dan ?
(download die demo dingen eigenlijk nooit van microsoft)

Zoiezo werkt link hier niet echt. Via https://partner.microsoft.com/windowsdemotoolkit krijg ik wel download links, maar die geven dan weer leuk page not found op connect.microsoft.com
Eerst toevoegen op je dashboard. (staat in directory verbindingen).

Ik denk niet dat deze voor iedereen interessant is :P Voor mensen die de RTM nog niet hebben, maar alleen van officieele bron willen downloaden, is dit wel interessant. Gewoon de RTM, 120 dagen rearm totdat je een key in de winkel hebt gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
sewer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:05:
Als ik het goed begrijp, werkt vhd-boot alleen als je Vista of hoger geinstalleerd hebt? Of kun je ook een entry in het bootmenu van XP toevoegen dat snapt hoe van die vhd geboot moet worden :?

Bij bcd-edit kun je bij 'set (os)device' tenminste een bestandsnaam opgeven, bij xp toch alleen een folder (a la multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS)?

Ik had toen ik de aankondiging hiervan hoorde, eigenlijk het omgekeerde verwacht. Dus dat de bootmanager van windows 7 gewoon alle vhd's die je al hebt vanuit virtual pc kan booten (dus ook windows 2000 vhd's). En dat er een tool bijzat die je huidige vhd's, a la symantec livestate recovery, zo kon aanpassen dat je bij het booten de HAL opnieuw kon zetten. Dat zou pas echt gaaf zijn :P
Dat laatste zou inderdaad gaaf zijn, maar dat werkt denk ik nog niet :D Wel heb ik ergens experimenten gelezen dat het zou lukken met onder andere sysprep, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

VHD Boot werkt alleen met de bootloader van Windows 7 of Windows Server 2008 R2 en dat zijn tevens de enige OS'en die in een vhd geinstalleerd kunnen worden.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ah, thanks voor de bevestiging, volgende week maar eens 2008 r2 als vhd naast mijn win7 proberen aan de gang te krijgen :)

[ Voor 46% gewijzigd door sewer op 11-08-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
sewer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:06:
Ah, thanks voor de bevestiging, volgende week maar eens 2008 r2 als vhd naast mijn win7 proberen aan de gang te krijgen :)
Dat zal niet zo moeilijk zijn, dat gaat wel werken. En het leuke is dat je zelfs in die in een vhd geinstalleerde 2008 R2 Hyper-V kunt enablen en daar binnen kun je dan ook weer vhd's maken :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Anoniem: 120725 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:25:
[...]

Post eens een screenshot, want dat zie ik absoluut niet, ook niet met UAC aan...
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2jb64x2.jpg

Account is gewoon administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 23:30

WPN

ik zit tijd te zoeken om mn laptop te backuppen en de RTM met mn VLK license te installen. Wil dit in het weekend doen, echter zit ik zondag sowieso de hele dag op de bavaria racing en na de racing in de VIP ruimtes daarvan en zaterdag zal ik ook weinig tijd hebben.....

herinstall kost altijd zo veel tijd om alles weer goed te krijgen :S.... hetzij zo

iemand al geprobeerd of vmware vsphere center geprobeerd op een 64bit versie?? in de RC werkt dit niet
als ik volgend jaar mn blade systeem krijg met virtualisatie dan zou ik dit toch wel native vanuit Win7 willen kunnen benaderen en niet via xp mode of een aparte andere VM

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ilya schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:39:
[...]

[afbeelding]

Account is gewoon administrator.
Dat zijn de leuke NTFS permissions die onthouden worden na 'n reinstall maar niet altijd overgezet, met name wanneer je een andere accountnaam kiest niet. Je kunt het deels aanpassen door bij Permissions -> Security jezelf full rights te geven, maar helaas is dat niet recursief (genoeg). Oplossingen hoor ik ook graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 23-05 21:15
Wel goed om te horen dat Windows 7 dus nog op 133Mhz met 256MB RAM kan draaien, alhoewel niet helemaal lekker.

Afbeeldingslocatie: http://kepfeltoltes.hu/090701/256mb_rama_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Via logout.hu (Google Translate, Hongaars - Engels, link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretbek
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06-2020
megatronics schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:29:
Zit even te kijken welke patches er vandaag binnenkomen voor Windows, maar op mijn Windows 7 vond die maar een update en die was dan ook nog voor Outlook (spam filter). Op mijn Windows 2003 Server kwamen er maar liefst 13 binnendruppelen. Wordt Windows 7 nog niet actief gepatched of is het uberhaupt niet nodig (wat ik trouwens niet verwacht).
Owja, zwarte patch dinsdag, las ik vorige week al ergens. Zouden i.d.d. een sh*tload aan patches vrijgegeven worden.

Mijn Win Update vind t/m nu toe alleen maar optionele zooi. Word morgen ochtend update denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Leftblank schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:29:
[...]

Dat zijn de leuke NTFS permissions die onthouden worden na 'n reinstall maar niet altijd overgezet, met name wanneer je een andere accountnaam kiest niet. Je kunt het deels aanpassen door bij Permissions -> Security jezelf full rights te geven, maar helaas is dat niet recursief (genoeg). Oplossingen hoor ik ook graag ;)
Zoiets las ik ook ja, alleen oplossing moet ik nog vinden. Heel misschien als ik mijn key heb en de andere win7 install kan wipen, maar ik betwijfel of dat enig effect heeft.
//wat ik nu gedaan heb is met zo'n take ownership regtweak heel C:\ behandeld. Lijkt te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ilya op 12-08-2009 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 27-04 06:19
DDX schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:29:
MSDN is voor ontwikkelaars. Die mogen dus software installeren om hun applicaties mee te testen in test-omgevingen etc.

Technet is voor IT-techneuten zoals sysadmins, netwerkbeheerders, etc.... en is meer bedoeld om nieuwe software te testen alvorens een rollout te doen, of om bijv. een test-opstelling te doen van servers/werkstations om bijv. een nieuwe versie van Active Directory en Exchange te testen.

De licenties zijn in de kleine lettertjes verschillend..... zo staat er in de MSDN licentie ergens dat je zelf gebouwde webapplicaties niet middels een MSDN IIS server mag aanbieden etc, en staat er in de Technet licentie dat je de Outlook niet mag gebruiken om mail te ontvangen anders dan test mailtjes...... of iets in die trend.
eopen
Voor klanten met een Volume License, en hier zul je dus ook de KMS producten (Vista & 7 Enterprise) met meer dan 1 licentie aantreffen.
partner download
Dit is de site voor beta-testers van Microsoft, waar beta-testers de nieuwste builds van hun test-product kunnen downloaden. En wellicht dus ook de "beloningskopie" van Windows 7 RTM.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Heeft iemand anders ook een probleem met het activeren van de RTM-versie?
Bij mijn 32-bit Enterprise versie krijg ik de volgende foutmelding:
Code:
0xC004F074

Description:
The Software Licensing Service reported that the computer could not be activated. No Key Management Service (KMS) could be contacted.
Please see the Application Event Log for additional information.
Na wat zoeken op Google lijkt het er op dat dit te maken heeft met het feit dat de KMS-server binnen het netwerk niet met Windows 7 clients overweg kunnen. Een upgrade naar W2K8 R2 zou de oplossing moeten zijn (maar die is nog niet uit). Zijn er meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen? Mijn collega's met de X64 Enterprise editie hebben dit probleem niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!