Was lekker vaag gisteren toen ik Windows 7 Ultimate (x64) wou installeren. Na de setup reboot je computer en zou dan vanaf harde schijf verder moet gaan om dan de installatie af te ronden. Bij mij mooi niet dus, bleef elke keer vanaf DVD booten omdat er niet van HD geboot kon worden.
Heb uiteindelijk vanaf de Windows DVD de automatische herstel gedaan, die fixte wat in de partities en daarna ging het wel
Vreemd, want onder Vista never nooit niet dit soort gezeik gehad.
Vreemd was ook nog dat als ik bij de setup als de Intel SATA drivers laadde (de meest recente versie dus) ik daarna niet meer kon installeren. Bij elke partitie werd gewoon aangegeven dat er niet op geïnstalleerd kon worden. Erg vaag. Uiteindelijk Windows gewoon met de standaard SATA drivers laten installen en dat ging goed, eenmaal in Windows heb ik zelf de meest recente SATA drivers erop gegooid en dat werkt verder pico bello.
Vanavond ga ik de installatie afronden, er moeten nog wat programma's op die ik regelmatig gebruik.
En goed nieuws voor mezelf: de seriëel-naar-USB convertor werkte met de drivers van de chipsetfabrikant. Ik kan dus gelukkig gewoon m'n weerstation uitlezen onder Windows 7