[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.799 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273065

Die problem steps recorder is anders ook wel een zeer mooie en handige tool. (psr.exe)
Dropt mooi een zip file met daarin een mht file welke je kan openen met iexplore waarin alle stappen mooi opgenomen zijn.

En sticky notes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04
Heb nu ook maar de RTM geinstalleerd en hij draait echt als een zonnetje. Enige probleem wat ik (weer) heb is dat als ik Windows afsluit dat ik Groupmanager.exe geforceerd moet afsluiten, anders sluit ie niet af. Dit probleem had ik ook met een andere build (maar dan wel op mijn andere pc). Heeft of had iemand dit probleem ook en weet diegene misschien hoe dit te voorkomen?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Timocos schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:55:
Heb nu ook maar de RTM geinstalleerd en hij draait echt als een zonnetje. Enige probleem wat ik (weer) heb is dat als ik Windows afsluit dat ik Groupmanager.exe geforceerd moet afsluiten, anders sluit ie niet af. Dit probleem had ik ook met een andere build (maar dan wel op mijn andere pc). Heeft of had iemand dit probleem ook en weet diegene misschien hoe dit te voorkomen?
Je moet eens snel kijken door http://www.threatexpert.c...e2ca7ac7b77d4ad87646b2a23

Het lijkt me dat je consequent spyware installeert, aangezien men normaal gezien geen typfout maakt in de naam van het programma (geniune ipv genuine) en de aanvragen die hij naar het internet doet nogal bizar lijken.

Denk dat je het best verwijderd.
Ilya schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 02:04:
[...]

Zoiets las ik ook ja, alleen oplossing moet ik nog vinden. Heel misschien als ik mijn key heb en de andere win7 install kan wipen, maar ik betwijfel of dat enig effect heeft.
//wat ik nu gedaan heb is met zo'n take ownership regtweak heel C:\ behandeld. Lijkt te werken.
Hier leg je wel heel je schijf mee bloot voor virussen en spyware, nu kan immers elke applicatie die wat minder vertrouwd is of een applicatie die exploits bevat heel jouw systeem overhoop halen. Dit is immers geen UAC melding maar een vraag om permissies, om je systeem bestanden te beveiligen tegen ongewenste toegang.

Dat je meldingen krijgt als je aan het kopieren bent indiceert gewoon dat je in de foute map bezig bent, normaal hoor je binnen C:\Users\Gebruikersnaam\ te blijven, deze is via een enkele klik in je start menu bereikbaar; het duurt veel langer om op de ongewenste locaties te komen. Waarom je UAC gelijk helemaal afzet blijft mij ook een vraag, voor die enkele notificatie per sessie heb ik liever een veiliger systeem dan een lek.
RAILGUNNER schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:28:
Na wat zoeken op Google lijkt het er op dat dit te maken heeft met het feit dat de KMS-server binnen het netwerk niet met Windows 7 clients overweg kunnen.
En als je die KMS-server er even er niet tussen plaatst of de activatie van een andere locatie doet.

[ Voor 39% gewijzigd door TaraWij op 12-08-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
TaraWij schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:40:
[...]
En als je die KMS-server er even er niet tussen plaatst of de activatie van een andere locatie doet.
Na overleg met een collega heb ik mijn product key gewijzigd, hierna was de activatie geen probleem :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik zoek een virusscanner die zijn status (over oude virusdefinities enzo) in het nieuwe formaat kan doorgeven aan het action center, maar kan helaas niet een lijst vinden op google. Iemand een scanner draaien waar het action center niet over zeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:53:
Ik zoek een virusscanner die zijn status (over oude virusdefinities enzo) in het nieuwe formaat kan doorgeven aan het action center, maar kan helaas niet een lijst vinden op google. Iemand een scanner draaien waar het action center niet over zeurt?
AVG, Avira, Avast :)
Edit:
Althans, van AVG weet ik het niet zeker, eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 12-08-2009 11:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:09
sewer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:53:
Avira AntiVir werkt prima onder Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alex3305 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 01:56:
Wel goed om te horen dat Windows 7 dus nog op 133Mhz met 256MB RAM kan draaien, alhoewel niet helemaal lekker.

[afbeelding]
Via logout.hu (Google Translate, Hongaars - Engels, link).
133Mhz? Pfffff.
Dan kun je, na aanzetten pc, denk ik wel even een uurtje weg in afwachting van het opstarten(?)...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 14:07

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

anandus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:54:
[...]
AVG, Avira, Avast :)
Edit:
Althans, van AVG weet ik het niet zeker, eigenlijk.
En NOD32 4 ;).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In Windows Vista bestond de mogelijkheid om het 'moving' schermpje uit te klappen om zodoende je overdrachtssnelheid te zien. In Windows 7 zie ik deze mogelijkheid niet. Ik zie alleen dat er data verplaatst wordt, maar niet met welke snelheid.

In de overige 12 delen kon ik hierover niets vinden, ook google kon geen duidelijkheid brengen met een opdracht als 'show transfer speed + window 7'.

Van de rest werkt Windows 7 hier uitstekend.

EDIT: ik heb geen pijltje anandus. Is trouwens Windows 7 Ultimate RTM zonder rare frutsels
EDIT2: waarschijnlijk toch een bug in Windows 7. In het geval ik één map kopieer werkt het prima en krijg ik onderstaand scherm. Indien ik twee mappen selecteer krijg ik alleen het moving scherm.
Het rare is echter dat dit niet altijd het geval is. Misschien dat het zoals SteveBravo zegt te maken heeft met grote files / directories.

[ Voor 32% gewijzigd door svdvlist2 op 12-08-2009 13:09 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
svdvlist2 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:13:
In Windows Vista bestond de mogelijkheid om het 'moving' schermpje uit te klappen om zodoende je overdrachtssnelheid te zien. In Windows 7 zie ik deze mogelijkheid niet. Ik zie alleen dat er data verplaatst wordt, maar niet met welke snelheid.
Heb je al geprobeerd op het pijltje te klikken? :P

Die linksonder (met 'more details'):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/POxHzXJvlj65QnesHDAlR9PY/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 12-08-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04
TaraWij schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:40:
[...]

Je moet eens snel kijken door http://www.threatexpert.c...e2ca7ac7b77d4ad87646b2a23

Het lijkt me dat je consequent spyware installeert, aangezien men normaal gezien geen typfout maakt in de naam van het programma (geniune ipv genuine) en de aanvragen die hij naar het internet doet nogal bizar lijken.

Denk dat je het best verwijderd.
Damn en ik maar denken dat het aan Windows zelf lag :P bleek idd proggie te zijn in Tag&Rename.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 16:52
iemand enig idee hoe ik het volgende kan uitzetten: zodra ik een map open met daarin allemaal video bestanden (mpeg,mpg) dan scant win7 deze map.
Zodra ik een bestand hernoem, dan wordt deze weer gescanned. Als je een beetje "actief" met de bestanden bezig ben (editten) dan blijft win7 dus alles maar scannen.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 09:28

Vuurvoske

Nunquam cede!

Afgelopen campzone zag ik bij 2 vrienden van me ook Windows 7. Zag er goed uit en het leek ook zeer stabiel te draaien. Alle reden om een dualboot te proberen. Ik download een iso van MSDNAA , brandt hem met ashampoo en boot mijn pc. Alles loopt lekker tot Expanding files 15% (soms tot 18%) En verder wil de installatie niet. Ik heb geprobeerd de iso op verschillende snelheden te branden. Een upgrade vanaf Vista Business sp1 x64 te doen, maar dit alles mocht niet baten. (USB oplossing is geen optie aangezien ik maar een 1gb usb stick heb).

Ook na het zoeken via google kwam ik niet uit op een duidelijk oplossing van mijn probleem. Is er iemand die hetzelfde probleem had en wel tot een oplossing is gekomen. Alle tips zijn welkom!

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

DizzyWeb

Ondertiteld

Gremios schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:46:
Afgelopen campzone zag ik bij 2 vrienden van me ook Windows 7. Zag er goed uit en het leek ook zeer stabiel te draaien. Alle reden om een dualboot te proberen. Ik download een iso van MSDNAA , brandt hem met ashampoo en boot mijn pc. Alles loopt lekker tot Expanding files 15% (soms tot 18%) En verder wil de installatie niet. Ik heb geprobeerd de iso op verschillende snelheden te branden. Een upgrade vanaf Vista Business sp1 x64 te doen, maar dit alles mocht niet baten. (USB oplossing is geen optie aangezien ik maar een 1gb usb stick heb).

Ook na het zoeken via google kwam ik niet uit op een duidelijk oplossing van mijn probleem. Is er iemand die hetzelfde probleem had en wel tot een oplossing is gekomen. Alle tips zijn welkom!
ISO opnieuw gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:51

Arfman

Drome!

memtest? harde schijf aan het overlijden?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad :)
Dat 'hangen bij 15%' is wel vaker langsgekomen, meestal was er iets met de iso, of was de iso niet goed gebrand :)

Klopt de hash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretbek
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06-2020
Timocos schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:55:
Wut, is de RTM publiekelijk vrijgegeven dan of ben je er via alternatieve wegen aan gekomen? :P

Ik heb hier RC1 en het is de meest stabiele Windows-versie die ik ooit gehad heb. Voorlopig geen crashes gehad, maar helaas is nog niet alles compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133231

anandus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:18:
[...]
Heb je al geprobeerd op het pijltje te klikken? :P

Die linksonder (met 'more details'):
[afbeelding]
dat heb ik ook ja! als je grote bestanden verplaatst van schijf naar schijf.. zie je geen statusbalkje.. alleen maar dat deze bezig is..

Ik gebruik windows 7 nu een klein aantal dagen en ondervind nu al wat bugs... kleintjes weliswaar.. maar kom op zeg.. windos 7 what the f*ck!

Even een vraagje nog: ik heb een map programfiles(x86) terwijl ik maar een 64 bits comptuer heb... :S:S

ennuhh.. waarom kan je geen bestanden overzetten in nieuw gemaakte mappen in program files? weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 133231 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:55:
Ik gebruik windows 7 nu een klein aantal dagen en ondervind nu al wat bugs... kleintjes weliswaar.. maar kom op zeg.. windos 7 what the f*ck!
Ik ben geen enkel bugje tegengekomen in het afgelopen half jaar.
Zijn het geen features?
De 7100 is de RC, dus misschien zitten er wat bugs in, maar het is echt minimaal.
Even een vraagje nog: ik heb een map programfiles(x86) terwijl ik maar een 64 bits comptuer heb... :S:S
Voor 32bits-programmaatjes ;)
ennuhh.. waarom kan je geen bestanden overzetten in nieuw gemaakte mappen in program files? weet iemand dat?
Omdat je daar met je fikken uit moet blijven ;)
Is systeemruimte, geen userruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
x86 = 32 bits, dus daar komen je 32-bits applicaties in terecht ;) Waarom zou je bestanden willen overzetten in program files? Dat is nou net wat ze (mijns inziens terecht) proberen af te schermen, niets zo irritant als virussen die daar dll's etc proberen te overschrijven...

Dus program files gewoon alleen gebruiken voor geinstalleerde programma's (via de trusted installer), al je eigen zooi in je eigen folder :P

Wat Anandus zegt dus :P

Wat is die volume mixer per applicatie handig zeg :) Vooral op het werk, kun je lekker je browser(s) op silent zetten, zodat niet iedereen hoeft mee te genieten van elke flash-banner die je tegenkomt :+

edit:
Lees nu dat dat ook al in vista zat

[ Voor 26% gewijzigd door sewer op 12-08-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timocos schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

Damn en ik maar denken dat het aan Windows zelf lag :P bleek idd proggie te zijn in Tag&Rename.
Ehh..Ik gebruik Tag&Rename hier ook maar eh...geen last van spyware. Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
sewer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:02:

Wat is die volume mixer per applicatie handig zeg :) Vooral op het werk, kun je lekker je browser(s) op silent zetten, zodat niet iedereen hoeft mee te genieten van elke flash-banner die je tegenkomt :+

edit:
Lees nu dat dat ook al in vista zat
Hoe voeg ik m'n browser toe aan die mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Browser openen, dan op het geluidsicoontje klikken, dan mixer en er hoort een aparte slider voor je browser te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 12-08-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:55:
Browser openen, dan op het geluidsicoontje klikken, dan mixer en er hoort een aparte slider voor je browser te zijn.
Niet hier, maar misschien is het omdat ik Firefox gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
sewer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:55:
Die verschijnt volgens mij pas zodra er een geluid wordt afgespeeld in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik wilde net mijn reactie editen, je moet idd even een youtube filmpje ofzo starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie dat het netwerk icoon niet brand of licht geeft, hoe is dit in te stellen????

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

vulliw schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:34:
Ik zie dat het netwerk icoon niet brand of licht geeft, hoe is dit in te stellen????
Dat is niet meer mogelijk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 11:28
vulliw schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:34:
Niet denk ik, hij geeft een rood kruisje of een geel driehoekje als er iets mis is. Als alles prima werkt geeft dit icoon geen specifieke status aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133231 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:55:
[...]

Geef eens wat onderbouwde voorbeelden van bugs die je tegenkomt dan? En let een beetje op je taalgebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nou ja dan maar niet, is wel jammer

uote]LzpAppel schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:44:
[...]

Niet denk ik, hij geeft een rood kruisje of een geel driehoekje als er iets mis is. Als alles prima werkt geeft dit icoon geen specifieke status aan.
[/quote]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:46

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Norton 360 3.0 laat het Action Center ook weten dat er een virusscanner op staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:51

Arfman

Drome!

TomasH schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Norton 360 3.0 laat het Action Center ook weten dat er een virusscanner op staat ;)
Al is je OS nog zo snel, Norton achterhaalt hem wel!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
Arfman schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:07:
[...]

Al is je OS nog zo snel, Norton achterhaalt hem wel!
typische uitspraak van iemand die de nieuwste norton versies nog nooit heeft geinstalleerd :)

ik was ook een norton hater, maar de nieuwere versies zijn best goed en snel geworden

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
overigens: de Windows 7 RSAT tools zijn ook uit de RC gekomen _/-\o_

http://www.microsoft.com/...344e43997d&displaylang=en

kan je ook je 2008 R2 beheren vanaf morgen :P (want dan is R2 te downloaden bij MS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 21:46

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Powershell schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:09:
[...]

typische uitspraak van iemand die de nieuwste norton versies nog nooit heeft geinstalleerd :)

ik was ook een norton hater, maar de nieuwere versies zijn best goed en snel geworden
Ik heb het geteld. Het duurt 1 minuut en 3 seconden om volledig op te starten met Norton 360 3.0 aan en verder bijna alles uit in MSCONFIG.
Windows 7 Ultimate x64 met Q9450, 4 GB 800mhz RAM en een standaard DELL moederbord.
Dat is slechts 6 seconden verschil met zonder Norton 360 ;)
Het is niet zo'n ramp, als je maar een recente versie en een beetje een snelle pc hebt.
M.a.w., iedereen die Norton sloom vind heeft een Pentium van 800mhz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik draai de RTM (Enterprise 32-bit) nu net een dag en ik moet zeggen dat het vlotter draait dan ik verwacht had, zeker gezien de beperkte specs van de betreffende PC (P4 3.0 GHz HT met 1 GB RAM).
Het enige wat me opvalt is dat IE8 vrij lang over het vinden/laden van de pagina doet, terwijl Firefox de pagina bijna direct opent.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47
Hoe zit het nou met Windows 7 dan? Is de uiteindelijke versie al uit?

Ik ben nu "7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_retail_ultimate-grc1culfrer_en_dvd.iso" aan het downloaden, is dat de uiteindelijke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
RAILGUNNER schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:46:
Ik draai de RTM (Enterprise 32-bit) nu net een dag en ik moet zeggen dat het vlotter draait dan ik verwacht had, zeker gezien de beperkte specs van de betreffende PC (P4 3.0 GHz HT met 1 GB RAM).
Het enige wat me opvalt is dat IE8 vrij lang over het vinden/laden van de pagina doet, terwijl Firefox de pagina bijna direct opent.
Dat is mij ook al opgevallen. Overigens is dat een probleem van IE8, want IE7 en Firefox hebben er geen last van, en het is ook het geval met IE8 op XP.
ThinkPadd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:21:

Ik ben nu "7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_retail_ultimate-grc1culfrer_en_dvd.iso" aan het downloaden, is dat de uiteindelijke versie?
_O- De afgelopen 10 pagina's is zowat iedereen over de RTM (Release to Manufacter) bezig, dat is de laatste versie, en tevens ook de versie die in de winkels zal verschijnen op 22 oktober. Wat jij nu aan het downloaden bent is de RC (Release Candidate).

[ Voor 32% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-08-2009 16:25 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27

M0nkeymen

Monkeystyle!

lees dit topic eens door en de topicstart...

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de RC, 7600 is de RTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47
Ik snap de betekenissen RC en RTM niet helemaal.

Maar dat is dus nog niet de uiteindelijke versie die ik aan het downloaden ben

:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:27:
RC = Release Candidate,z eg maar de allerlaatste beta.
RTM = Release to manufacturing, fabrieksklaar, uiteindelijke versie
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:27:

Maar dat is dus nog niet de uiteindelijke versie die ik aan het downloaden ben

:$
Doe mij een plezier enneh...lees de eerste post van dit topic eens door :+ Ik heb daar niet voor niets zoveel info in gestopt..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RC (build 7100): release candidate, uitgebreacht voor iedereen om te testen. Deze versie was nog niet af, bugs worden alleen nog opgelost.
RTM (build 7600): Release to manufacturer, deze versie zal in de winkel liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 12-08-2009 16:29 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 11:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

RAILGUNNER schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:46:
probeer eens automatically detect settings uit te vinken.
(ken natuurlijk je thuisnetwerk niet,maar dit hielp bij mij best aardig :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrsar schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:42:
[...]

probeer eens automatically detect settings uit te vinken.
(ken natuurlijk je thuisnetwerk niet,maar dit hielp bij mij best aardig :)
in internet options -> connections -> Lan settings dus ;)

Verder nog addons geinstalleerd op IE? Bij mij draait IE8 namelijk sneller dan Firefox..
http://blogs.msdn.com/ie/...open-new-tabs-faster.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

Ik vond de beta en de RC een verademing vergeleken met Vista, vnl qua opstarten en overall snelheid en dan met name met het kopieeren van kleine bestanden en het opstarten van programma's. Was ook zo vertrouwd met de look en feel en vond het library gedeelte een erg handige toevoeging. Enige echte nadeel wat ik toen kon verzinnen was het gemis van de vista taakbalk.

Later, na het optuigen van de installaties met zo'n beetje alles wat op mijn Vista installatie staat vond ik het systeem toch qua snelheidsgevoel hard achteruit gaan (behalve het kopieeren) en ben ik ondanks de voor mij belangrijke plusjes toch maar even teruggegaan Vista.

Voor de mensen die de RTM al hebben geinstalleerd: is dat nog steeds zo, dat het systeem na het optuigen in snelheid achteruit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa wat ik miste na de RTM install, was de pure snelheid die ik ervoer bij de RC. Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik vond hem niet meer zo snel aanvoelen, vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 17:15

Xenan

Tree-of-life

Windows 7 Ultimate RTM loopt hier heel snel en soepel. Maar een probleem valt toch wel op: Office 2007 is heel instabiel. Heel vaak, soms al na het starten, geeft een Office programma de mededeling "Microsoft Office Word werk niet meer" (of One Note, of een ander programma). De applicatie wordt dan afgesloten.

Daar wordt ik ondertussen wel moe van. Komt dit ook voor bij anderen? Onder Vista was dit niet het geval, dus ik verdenk Windows 7 er eerder van dan Office. Office 2007 SP2 is geïnstalleerd.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 23:18

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou in het logboek van Windows kunnen kijken welke module er voor verantwoordelijk is om de programma's te laten crashen. Misschien is het een hulpprogrammatje wat verantwoordelijk is voor de fouten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xenan schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:35:
Windows 7 Ultimate RTM loopt hier heel snel en soepel. Maar een probleem valt toch wel op: Office 2007 is heel instabiel. Heel vaak, soms al na het starten, geeft een Office programma de mededeling "Microsoft Office Word werk niet meer" (of One Note, of een ander programma). De applicatie wordt dan afgesloten.

Daar wordt ik ondertussen wel moe van. Komt dit ook voor bij anderen? Onder Vista was dit niet het geval, dus ik verdenk Windows 7 er eerder van dan Office. Office 2007 SP2 is geïnstalleerd.
Geen last van met office 2007 sp2 zowel thuis als op het werk. Staat er nog iets in je event log op het moment dat je die crash krijgt? Of in je action center? Verstuur je de melding ook naar MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vandaag de Virtual XP mode eens geinstalleerd op m'n W7 Ultimate x64. Nu weet ik meteen weer waarom ik geen Virtual PC gebruik. Wat een drama. De virtuele machine loopt gewoon niet soepel. Als je de taskmanager toont gaat het grafiekje met schokken vooruit. Pingen in de VM levert ook grappige resultaten op. Ik mag echt hopen dat dit nog verbeterd,want zo is het imho niet echt bruikbaar.
Hoe zijn jullie ervaringen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:25:
Vandaag de Virtual XP mode eens geinstalleerd op m'n W7 Ultimate x64. Nu weet ik meteen weer waarom ik geen Virtual PC gebruik. Wat een drama. De virtuele machine loopt gewoon niet soepel.
Toch wel de VMadditions geinstalleerd he?
If not: doe dat dan eens gauw? VPC is niet op hetzelfde nivo als VMWare Workstation, dat niet maar wat je nu beschrijft herken ik echt niet (en VPC gebruik ik al jaren).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik mag toch hopen dat dat standaard geinstalleerd is in de XP mode van Windows 7.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
megatronics schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:02:
Ik mag toch hopen dat dat standaard geinstalleerd is in de XP mode van Windows 7.
De Integration Components zitten standaard, voor zover ik weet, alleen in de guest OS'en Windows 7 of Windows Server 2008 R2 ingebouwd. Bij oudere OS'en moet je deze even handmatig installeren, net zoals inderdaad bijvoorbeeld VMadditions bij VMware.

Of bedoel je misschien of deze Integration Components al in die downloadbare XP vhd geinstalleerd zitten?
Geen idee, ik gebruik die vhd nooit ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zitten er al in ja, anders werkt de hele integratie met windows 7 niet. Verder draait die virtuele machine ook maar met 256 mb dus heel veel prestatie moet je er ook niet van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:33

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Waar kun je de sneltoetsen uitschakelen in Win7?. Want als ik nu op de ALT-toets druk kom ik in het menu van bestand terecht. En de ALT-toets gebruik ik nog wel eens als ik trema's of andere speciale tekens wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Anoniem: 120725 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:31:
Die zitten er al in ja, anders werkt de hele integratie met windows 7 niet. Verder draait die virtuele machine ook maar met 256 mb dus heel veel prestatie moet je er ook niet van verwachten.
Hier draait ie standaard out of the box met 512MB. BLijkbaar omdat ik 4GB aan boord heb :) Ik heb het iig niet gewijzigd.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Splinter Cell schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:10:
Waar kun je de sneltoetsen uitschakelen in Win7?. Want als ik nu op de ALT-toets druk kom ik in het menu van bestand terecht. En de ALT-toets gebruik ik nog wel eens als ik trema's of andere speciale tekens wil gebruiken.
Dat regelen de programma's zelf, dat kun je zover ik weet niet centraal in het OS uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:33

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

sewer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:38:
[...]

Dat regelen de programma's zelf, dat kun je zover ik weet niet centraal in het OS uitzetten.
Zo'n gevoel had ik dus al. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Hai
Welke versie download ik nu vanaf de microsoft site? Windows 7 RC Ultimate? Ik wil nl. graag de Ultimate versie. Als ik die niet standaard download, waar vind ik die dan?...

[ Voor 36% gewijzigd door repsaj op 12-08-2009 23:31 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Splinter Cell schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:10:
Doet Windows al zo lang ik me herinner... en die alt-sneltoetsen voor trema's en ander gespuis heeft bij mij nooit gewerkt tenzij ik toetsenbordindeling op Nederlands had staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 11:14
Wel grappig, zal vast wel 10 zijn langsgekomen maar als je een window selecteert en een paar keer op en neer beweegt, dan worden alle windows geminimaliseerd behalve degene die je "vast hebt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaspur schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:29:
Hai
Welke versie download ik nu vanaf de microsoft site? Windows 7 RC Ultimate? Ik wil nl. graag de Ultimate versie. Als ik die niet standaard download, waar vind ik die dan?...
Eh....de moeite genomen om de TS te lezen? :?
Prozaq schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:31:
Wel grappig, zal vast wel 10 zijn langsgekomen maar als je een window selecteert en een paar keer op en neer beweegt, dan worden alle windows geminimaliseerd behalve degene die je "vast hebt".
Ja da's best wel oud nieuws zeg maar :+

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een (misschien) beginnersvraag, maar hoe zet je alle mappen in dezelfde stand? Bij xp stond dit altijd naar wens, maar 7 ultimate heeft bijna alles in detail, ik wil grote iconen. Nu zag ik optie alle submappem maken zoals deze.... Maar kan dat niet gewoon simpeler, dus alles mappen op alle paritites zoals deze map... die optie zie ik niet?

op alle mappen toepassen in Xp, werkte nooit ofzo....

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 12-08-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:51:
Even een (misschien) beginnersvraag, maar hoe zet je alle mappen in dezelfde stand? Bij xp stond dit altijd naar wens, maar 7 ultimate heeft bijna alles in detail, ik wil grote iconen. Nu zag ik optie alle submappem maken zoals deze.... Maar kan dat niet gewoon simpeler, dus alles mappen op alle paritites zoals deze map... die optie zie ik niet?
Eh..volgens mij ga je gewoon op de hoofdmap staan en verander je dan je instellingen en dan doe je dus alle submappen maken zoals deze.....volgens mij kan het niet simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee het kan nog makkkelijker zie ik, gewoon bij Tools >>Folder options >> View, daar zit een knop. Djeezzz dat dat me nu pas weer opvalt... 8)7

Het werkt prima, tja ik ben jaaaaren niet aan die optie geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 13-08-2009 00:00 ]

• icam0
  • Laatst online: 29-06-2021
heb sinds gister ook even *knip* Windows 7 erop gezet, alleen kom 2 problemen tegen die ik niet opgelost krijg (ook niet na naar andere oplossingen zoeken op google)

1. torrents gaan erg traag (heb upnp mapping uitgezet en heb 64 bit versie dus hoef je niks te patchen voor de half-open connection limit)

2. krijg mijn ati catalyst control center niet open (versie 9.7 en als ik erop klik opent hij wel t process maar niet de applicatie

iemand hier ervaringen mee/ oplossingen voor?

Het is Windows...niet Windhoos

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2009 01:44 ]

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Huh, ik downloadde de x86 versie, maar volgens mij heb ik de x64 versie. Dat is iig wat bij de eigenschappen van Computer staat. En bij Program files heb je 2 keer program files staan, maar 1tje met x86 tussen haakjes erachter.. Wat heb ik nu dan? Ik wil de x86 versie ivm drivers. Volgens mij denkt de meeste software dat het x64 is, en krijg ik geen drivers geïnstalleerd op m'n Vaio..

[ Voor 15% gewijzigd door repsaj op 13-08-2009 02:45 ]

x

• Microkid

Microkid

Smile

Jaspur schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 02:45:
Huh, ik downloadde de x86 versie, maar volgens mij heb ik de x64 versie. Dat is iig wat bij de eigenschappen van Computer staat. En bij Program files heb je 2 keer program files staan, maar 1tje met x86 tussen haakjes erachter.. Wat heb ik nu dan? Ik wil de x86 versie ivm drivers. Volgens mij denkt de meeste software dat het x64 is, en krijg ik geen drivers geïnstalleerd op m'n Vaio..
Yep, dat is de x64 versie. Ofwel: even opnieuw downloaden en nu de juiste kiezen :)

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 183094 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:23:
Voor de mensen die de RTM al hebben geinstalleerd: is dat nog steeds zo, dat het systeem na het optuigen in snelheid achteruit gaat?
De beta had een ontzettend snelle startup, de RTM is duidelijk langzamer. Vooral goed merkbaar op mijn laptop, gevoelsmatig duurt de opstart van de RTM versie dik dubbel zo lang als de Beta. De RC is qua opstart tijd vergelijkbaar met de RTM.

Vind het nogal vreemd dat de RTM zo langzaam is t.o.v. de BETA, had eerder nog een snelheidsverbetering verwacht qua opstarten. Als alles eenmaal draaid zijn er geen merkbare verschillen tussen beta/rc/rtm.

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik krijg w7 niet geïnstalleerd, na de instal zou de desktop moeten komen maar het beeld blijft zwart. hij herstart wel 3 keer ongeveer. ik heb w7 al eerder erop gehad dus ik snap het niet. Ik heb 2 versies geprobeerd.
ik heb een p5q met 4gb en een 275gtx. Pc was overclocked maar dit heb ik even weer standaard gezet zonder resultaat..iemand een idee?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer eens in veilige modus te starten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisteren de boel weer eens geinstalleerd, maar nu zonder die 100 MB bootpartitie. De truuk daarbij is om er voor te zorgen dat je voor de installatie al een partitie hebt staan op de disk. Als je schijf leeg is, kun je via de repair optie een commando prompt opstarten en dan via diskpart een partitie aanmaken. Waarom ze bij Windows 7 besloten hebben voor zo'n standaard boot partitie snap ik niet helemaal, Bij Vista was dat niet aan de orde.

• Zwelgje
megatronics schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:24:
Gisteren de boel weer eens geinstalleerd, maar nu zonder die 100 MB bootpartitie. De truuk daarbij is om er voor te zorgen dat je voor de installatie al een partitie hebt staan op de disk. Als je schijf leeg is, kun je via de repair optie een commando prompt opstarten en dan via diskpart een partitie aanmaken. Waarom ze bij Windows 7 besloten hebben voor zo'n standaard boot partitie snap ik niet helemaal, Bij Vista was dat niet aan de orde.
das voor bitlocker en voor je windows recovery environment. wel handig om te hebben als je OS niet meer wil booten ;)

maar ja mag hem natuurlijk weghalen, its your party 8)

icam0 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:15:
1. torrents gaan erg traag (heb upnp mapping uitgezet en heb 64 bit versie dus hoef je niks te patchen voor de half-open connection limit)
Kijk hier eens: Het Grote Poortmappingsverhaal :)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Powershell schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:55:
[...]

das voor bitlocker en voor je windows recovery environment. wel handig om te hebben als je OS niet meer wil booten ;)

maar ja mag hem natuurlijk weghalen, its your party 8)
Recovery kun je ook opstarten van de installatie DVD en bitlocker zit niet in de professional editie. Plus daarbij image ik de boel op regelmatige basis, dus ik kan altijd een paar dagen terug.

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 13-08-2009 09:17 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:49
Ik had gisteren iets raars :?

Al m'n programma's crashten een voor een (explorer windows, die in een apart proces draaien, visual basic .net 2008, lotus notes, wat command prompts (ook een paar die als administrator draaiden), sametime, ultramon en nog een paar...) in tijd van 1 of 2 minuten ofzo. Daarna alles weer opgestart (geen reboot gedaan ofzo) en het werkte ineens weer. Erg erg vaag.

Ik draai overigens Windows 7 Ultimate x64 RTM

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Hoe kan ik in w7 een System Volume Information Map verwijderen op mijn externe harde schijf?
Hij is ca. 50 GB groot.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

System restore uitzetten?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wildfire
  • Laatst online: 23:01

Wildfire

Joy to the world!

Was lekker vaag gisteren toen ik Windows 7 Ultimate (x64) wou installeren. Na de setup reboot je computer en zou dan vanaf harde schijf verder moet gaan om dan de installatie af te ronden. Bij mij mooi niet dus, bleef elke keer vanaf DVD booten omdat er niet van HD geboot kon worden.

Heb uiteindelijk vanaf de Windows DVD de automatische herstel gedaan, die fixte wat in de partities en daarna ging het wel :?

Vreemd, want onder Vista never nooit niet dit soort gezeik gehad.

Vreemd was ook nog dat als ik bij de setup als de Intel SATA drivers laadde (de meest recente versie dus) ik daarna niet meer kon installeren. Bij elke partitie werd gewoon aangegeven dat er niet op geïnstalleerd kon worden. Erg vaag. Uiteindelijk Windows gewoon met de standaard SATA drivers laten installen en dat ging goed, eenmaal in Windows heb ik zelf de meest recente SATA drivers erop gegooid en dat werkt verder pico bello.

Vanavond ga ik de installatie afronden, er moeten nog wat programma's op die ik regelmatig gebruik.

En goed nieuws voor mezelf: de seriëel-naar-USB convertor werkte met de drivers van de chipsetfabrikant. Ik kan dus gelukkig gewoon m'n weerstation uitlezen onder Windows 7 :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wildfire schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:28:
Was lekker vaag gisteren toen ik Windows 7 Ultimate (x64) wou installeren. Na de setup reboot je computer en zou dan vanaf harde schijf verder moet gaan om dan de installatie af te ronden. Bij mij mooi niet dus, bleef elke keer vanaf DVD booten omdat er niet van HD geboot kon worden.

Heb uiteindelijk vanaf de Windows DVD de automatische herstel gedaan, die fixte wat in de partities en daarna ging het wel :?

Vreemd, want onder Vista never nooit niet dit soort gezeik gehad.

Vreemd was ook nog dat als ik bij de setup als de Intel SATA drivers laadde (de meest recente versie dus) ik daarna niet meer kon installeren. Bij elke partitie werd gewoon aangegeven dat er niet op geïnstalleerd kon worden. Erg vaag. Uiteindelijk Windows gewoon met de standaard SATA drivers laten installen en dat ging goed, eenmaal in Windows heb ik zelf de meest recente SATA drivers erop gegooid en dat werkt verder pico bello.

Vanavond ga ik de installatie afronden, er moeten nog wat programma's op die ik regelmatig gebruik.

En goed nieuws voor mezelf: de seriëel-naar-USB convertor werkte met de drivers van de chipsetfabrikant. Ik kan dus gelukkig gewoon m'n weerstation uitlezen onder Windows 7 :)
toon volledige bericht
Gek inderdaad. Draaide je Windows 7 in dualboot ofzo ? In ieder geval is het zo dat ook in Windows Vista dat gedoe met S-ATA drivers vanaf een USB-stick laden nooit probleemloos ging.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 15:53
HaseMike schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 07:07:
[...]
De beta had een ontzettend snelle startup, de RTM is duidelijk langzamer. Vooral goed merkbaar op mijn laptop, gevoelsmatig duurt de opstart van de RTM versie dik dubbel zo lang als de Beta. De RC is qua opstart tijd vergelijkbaar met de RTM.

Vind het nogal vreemd dat de RTM zo langzaam is t.o.v. de BETA, had eerder nog een snelheidsverbetering verwacht qua opstarten. Als alles eenmaal draaid zijn er geen merkbare verschillen tussen beta/rc/rtm.
Hoe lang duurde de béta om op te starten dan? Vanaf mijn SSD ben ik met inloggen meegerekend binnen een minuut geboot.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16

DDX

Peluso schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:00:
iemand al geprobeerd of vmware vsphere center geprobeerd op een 64bit versie??
Nee werkt niet, vmware is altijd beetje laat met ondersteunen van nieuwer dingen.
(64bits client is ook pas officieel dit jaar uitgekomen.)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Is er trouwens een manier op per wifi-verbinding andere IP-settings te hebben?

Mijn netwerk werkt met vaste IP's, bij mijn vriendin met DHCP in een andere range, dus moet telkens IP-settings veranderen. zou fijn zijn als-ie onthoudt wat bij welk netwerk hoort.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Petervanakelyen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:38:
[...]

Gek inderdaad. Draaide je Windows 7 in dualboot ofzo ? In ieder geval is het zo dat ook in Windows Vista dat gedoe met S-ATA drivers vanaf een USB-stick laden nooit probleemloos ging.
Nee, geen dualboot. Ik heb wel vier HD's in mijn PC (en eentje extern via eSATA) met diverse partities. Het leek erop alsof de setup er zelf niet uitkwam :?

Op de DVD staat ook opstartherstel, als je problemen hebt met opstarten. Die heb ik de PC laten analyseren en die trof fouten in de partitietabel aan (vreemd, nooit last van gehad, ook niet met een herinstall van Vista enige tijd terug). Die zijn gefixed en daarna ging de setup wel goed.

Onder Vista trouwens nooit problemen gehad met het inladen van SATA-drivers vanaf een USB-stick.

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

anandus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:33:
Is er trouwens een manier op per wifi-verbinding andere IP-settings te hebben?

Mijn netwerk werkt met vaste IP's, bij mijn vriendin met DHCP in een andere range, dus moet telkens IP-settings veranderen. zou fijn zijn als-ie onthoudt wat bij welk netwerk hoort.
Daar heb je een tooltje als Mobile Net Switch voor nodig.

• PaoloK
Dat voorkomt hoogstens dat die map nog groter wordt, toch?
Maar hoe VERWIJDER ik hem (ook aangezien er al zo'n map in C:\ te vinden is)?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

PaoloK schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:36:
[...]

Systeemherstel in Windows 7 heeft gewoon een optie om die leeg te maken hoor :) Hij verwijdert dan de herstelpunten.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2009 10:39 ]

• alt-92
  • Niet online
DizzyWeb schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:36:
[...]
Daar heb je een tooltje als Mobile Net Switch voor nodig.
Alternative IP configuration werkt anders ook donders goed hoor :)
Standaard aanwezig sinds Windows 2000.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
megatronics schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:16:
[...]

Recovery kun je ook opstarten van de installatie DVD en bitlocker zit niet in de professional editie. Plus daarbij image ik de boel op regelmatige basis, dus ik kan altijd een paar dagen terug.
niet iedereen die onderweg is (bv laptop) heeft zijn DVD's bij de hand, bitlocker heb je idd niet in de pro versie maar als je wilt upgraden is die partitie iig aanwezig

maar goed niet elke situatie is hetzelfde, jij doet het blijkbaar anders, nou prima :)

• PaoloK
Wildfire schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:39:
[...]

Systeemherstel in Windows 7 heeft gewoon een optie om die leeg te maken hoor :) Hij verwijdert dan de herstelpunten.
Eenvoudig als ik ben: WAAR kan ik dat leegmaken ( die ene op die harde schijf dan, en niet die van de C:\ schijf)?
PaoloK schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:36:
[...]

• Saven
  • Laatst online: 12-06 10:40

Saven

Administrator

Vanaf gister doet Windows enigszins vreemd... Ik heb maar één account zonder wachtwoord, maar als ik de PC aanzet logt hij niet automatisch in maar moet ik op enter drukken of dat account aan klikken.

Het tweede punt is dat als ik mijn externe hardeschijf aan zet, hij eerst zo'n soort autorun schermpje liet zien met welk programma ik de schijf wilde openen :P Maar ook die krijg ik niet meer? :S

Ik kan zo gauw 1 2 3 niks geks bedenken wat ik heb geinstalleerd..

Edit; ik gebruik de RTM versie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 13-08-2009 11:14 ]

megatronics schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:24:
Waarom zou je overigens die 100 MB (!!) bootpartitie niet gewoon laten staan? Ik bedoel wat is nu 100MB op een disk van gemiddeld 300-1000 GB ?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

PaoloK schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:01:
[...]

Eenvoudig als ik ben: WAAR kan ik dat leegmaken ( die ene op die harde schijf dan, en niet die van de C:\ schijf)?
[...]
Zit nu op m'n werk en kan zo 1-2-3 dus niet even kijken, maar werkt die knop niet gewoon voor alle herstelpunten, van welke schijf dan ook? Wellicht moet je eerst de schijf in kwestie aanklikken als je in het systeemherstel-scherm zit en dan pas op de knop om het op te ruimen.

Wat ook nog kan: is het misschien een systeemherstel uit een vorige installatie van Windows? Dan kun je de map op zich wel zelf weggooien maar rechtenkwesties verhinderen dat dan weer vaak.

---

Ik neem trouwens aan dat remote desktop net zoals in Vista nog werkt met een virtuele videokaart? Dan weet ik iig dat ik geen remote desktop moet gebruiken maar TeamViewer, want ik draai thuis SETI@Home met een GPU-cliënt en als je inlogt met Windows remote desktop wordt dat helemaal vernaggeld omdat de cliënt opeens z'n GPU kwijtraakt...

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2009 11:15 ]

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
W7 aan de praat gekregen, bleek dat w7 niet de drivers voor mijn display (hp lp2475w) kon vinden..vandaar geen beeld..lekker dan. dus eerst een andere monitor aangesloten
anyway ik heb de nieuwste nvidia drivers erop maar voor multiple displays mis ik enkele opties en ook krijg ik geen icoontje onder in beeld waar je kan eea kan instellen...is dat normaal bij de w7 64 bit versie?
ik wil bijvoorbeeld kunnen schakelen tussen 2 monitoren (soms 2 aan soms 1)

[ Voor 6% gewijzigd door ionicdog op 13-08-2009 11:29 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

ionicdog schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:28:
W7 aan de praat gekregen, bleek dat w7 niet de drivers voor mijn display (hp lp2475w) kon vinden..vandaar geen beeld..lekker dan. dus eerst een andere monitor aangesloten
anyway ik heb de nieuwste nvidia drivers erop maar voor multiple displays mis ik enkele opties en ook krijg ik geen icoontje onder in beeld waar je kan eea kan instellen...is dat normaal bij de w7 64 bit versie?
ik wil bijvoorbeeld kunnen schakelen tussen 2 monitoren (soms 2 aan soms 1)
Afgezien van het feit waarom ik niet weet waarom je nu specifiek een driver nodig zou hebben voor het aansturen van een monitor is het vrij eenvoudig om te kunnen 'switchen' tussen meerdere beeldschermen d.m.v. de [WINDOWSTOETS]-P :) 'k weet niet of dat precies is wat je bedoelt en ik weet ook niet exact of het ook werkt als je 2 beeldschermen heb aangesloten op 1 videokaart...

• alt-92
  • Niet online
PaoloK schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:19:
Hoe kan ik in w7 een System Volume Information Map verwijderen op mijn externe harde schijf?
Hij is ca. 50 GB groot.
aangeven met VSSAdmin of de Systeemherstelfunctie dat je voor die schijf geen shadow copies of andere fratsen wil hebben.
Daarna kan je die ook wegdonderen nadat je je controle hebt gedaan.

* alt-92 no see issue, ding is by default een hidden system directory als ie leeg is.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!