[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.192 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Windows 7 RTM info en de download datums
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik de Release Candidate?
Hoe download ik Windows 7 RTM?
Wanneer is Windows 7 te koop?
Waarin verschillen de verschillende Windows 7 versies?
Wat kosten de verschillende Windows 7 versies?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een niet-productie versie. (ik kan het niet vaak genoeg zeggen!)

Om maar met de deur in huis te vallen : Windows 7 is RTM gegaan op woensdag 22 juli 2009.
Natuurlijk wil iedereen graag weten wanneer hij/zij Windows 7 kan downloaden. Een dag eerder werden de datums waarop je Windows 7 kunt downloaden al bekend gemaakt:

DoelgroepWanneer?Download locatie
Partners & OEMS6 augustus (alleen Engels)MS Connect & MSDN
IT Pro’s6 augustus (alleen Engels)TechNet
Ontwikkelaars6 augustus (alleen Engels)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus (alleen Engels)Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members16 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers23 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Partners & OEMs1 oktober (alle overige talen)MS Connect & MSDN
IT Pro’s1 oktober (alle overige talen)TechNet
Ontwikkelaars1 oktober (alle overige talen)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus + een paar weken
(alle overige talen)
Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Consumenten22 oktober (alle overige talen)Online / Offline shops :-)

Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Je kunt Windows 7 RC vanaf nu downloaden via deze link.

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.
• Winows 7 RC is vanaf de Microsoft website te downloaden t/m 15 augustus 2009

Als je beschikt over een TechNet of MSDN abonnement dan kun je Windows 7 vanaf 6 augustus 2009 downloaden vanaf respectievelijk TechNet of MSDN. Zoals gebruikelijk zijn de Microsoft webservers zo vlak na het beschikbaar komen van de downloads erg traag. Dit is de reden dat ik hier (naast de links naar de Windows 7 download pagina's bij TechNet en MSDN) ook even de links geef naar de high speed Top Download download pagina's op TechNet (aangezien niet iedereen deze weet te vinden).

Voor al onderstaande downloadpagina's zul je eerst moeten inloggen met behulp van een Windows Live ID welke gekoppeld is aan een van de abonnementsvormen waarmee je dus de bits kunt downloaden.

Download via TechNet Plus
Windows 7 Download pagina (via TechNet)
Windows 7 High Speed Download pagina (m.b.v. Akamai Browser add-on)

Download via MSDN
Windows 7 Download pagina (via TechNet)
Windows 7 High Speed Download pagina (m.b.v. Akamai Browser add-on)

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.
• Winows 7 RC is vanaf de Microsoft website te downloaden t/m 15 augustus 2009

Op dinsdag 2 juni heeft Microsoft bekend gemaakt (Bron : Reuters) dat Windows 7 officieel te koop zal zijn vanaf 22 oktober 2009.

Nu een nieuwe computer kopen en vanaf 22 oktober "gratis" Windows 7?
De grote fabrikanten van computers en laptops hebben bijna allemaal een upgrade programma om te zorgen dat de verkoop niet inzakt. Kijk even op deze Microsoft website welke fabrikanten allemaal een Upgrade programma hebben.

Let op: Sommige fabrikanten kunnen verzendkosten in rekening brengen.

Afgezien van de verschillende versies voor Europa en de rest van de wereld komen er 6 verschillende versies van Windows 7 op de markt waarvan er maar 3 in de winkel verkrijgbaar zullen zijn. De Starter versie zal alleen als OEM versie beschikbaar komen en de Home Basic versie zal alleen in opkomende markten beschikbaar komen. De Enterprise versie zal alleen via het Volume Licensing programma beschikbaar komen. De versies die overblijven : Home Premium, Professional en Ultimate zullen dus ook in Europa (hetzij als E versie, dus zonder Internet Explorer) beschikbaar komen.

Hieronder zie je een tabel waarin per versie is aangegeven welke onderdelen wel/niet beschikbaar zullen zijn.

Features / Ability
Starter
Home Basic
Home Premium
Professional
Enterprise
Ultimate
OEM Licensing Only
Emerging Markets Only
Retail & OEM Licensing
Volume Licensing
Limited Retail & OEM Licensing
Concurrent Applications
3
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
32-bit Maximum RAM
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
64-bit Maximum RAM
N/A
8GB
16GB
192GB
192GB
192GB
32-bit and 64-bit mode support
32-bit only
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Home Group (Create & Join)
Join only
Join only
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Internet Explorer 8
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Player 12
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Desktop Window Manager
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Mobility Center
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Aero
No
Partial
Yes
Yes
Yes
Yes
Multi-Touch
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Premium Games
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Center
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Encrypting File System
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Location Aware Printing
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Remote Desktop Host
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Presentation Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows Server domain
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows XP Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
AppLocker
No
No
No
No
Yes
Yes
BitLocker Drive Encryption
No
No
No
No
Yes
Yes
BranchCache Distributed Cache
No
No
No
No
Yes
Yes
DirectAccess
No
No
No
No
Yes
Yes
Subsystem for Unix-based Applications
No
No
No
No
Yes
Yes
MUI Pack
No
No
No
No
Yes
Yes
VHD booting
No
No
No
No
Yes
Yes

Bedankt Snake voor het maken van de tabel!

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_prijsvergelijk_vista_7.png

Waar koop ik Windows 7
Microsoft Store
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Ultimate (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Home Premium (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Professional (Op dit moment geen prijzen bekend)
• De computershop bij jou om de hoek :+

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
• Super Antispyware
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
• Norman Antivirus

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard
Cisco VPN Client

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 07-08-2009 00:41 . Reden: Download links naar TechNet en MSDN toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Mooi topic. Wel raar dat er zo'n lange tijd zit tussen RTM en beschikbaarheid voor de massa. Ik snap niet waarom MS dit OS niet gewoon gelijk als download beschikbaar stelt (tegen betaling natuurlijk) voor de enthousiastelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Nog maar een keer na al een keer genoemt te hebben in het vorige deel.

Norman werkt NOG niet onder Windows 7. Na een mail te hebben verstuurd het antwoord terug gehad dat ze er mee bezig zijn en dat deze met de release van Windows 7 zowiezo gereed zal zijn.

Toevoegen aan de TS anyone ?

En misschien aan de TS toevoegen dat de nieuwe versie van Ultramon wel werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Brummetje op 26-07-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Anoniem: 9449 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:31:
Mooi topic. Wel raar dat er zo'n lange tijd zit tussen RTM en beschikbaarheid voor de massa. Ik snap niet waarom MS dit OS niet gewoon gelijk als download beschikbaar stelt (tegen betaling natuurlijk) voor de enthousiastelingen.
Neem een technet abbo, dan kan je het downloaden vanaf 6 augustus.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 9449 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:31:
dat is er toch :? dat heet TechNet Direct

http://technet.microsoft.com/nl-nl/ms772428.aspx

270 euro per jaar voor de echte enthousiasteling :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brummetje schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:33:
Nog maar een keer na al een keer genoemt te hebben in het vorige deel.

Norman werkt NOG niet onder Windows 7. Na een mail te hebben verstuurd het antwoord terug gehad dat ze er mee bezig zijn en dat deze met de release van Windows 7 zowiezo gereed zal zijn.

Toevoegen aan de TS anyone ?

En misschien aan de TS toevoegen dat de nieuwe versie van Ultramon wel werkt.
Norman heb ik toegevoegd, maar eh....een toevoeging dat een product wel werkt vind ik beetje overdreven :+ aangezien ik dan een enorme lijst met apps kan toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is stom: er zit een 750GB harde schijf van Samsung in mijn computer die gebruikt wordt voor opslag van mediabestanden. Volgens Windows 7 kan die harde schijf via 'Safely Remove Hardware' ontkoppeld worden, maar dat wil ik helemaal niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die harde schijf niet als verwijderbaar wordt gezien?

Safely Remove Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:49:
Dit is stom: er zit een 750GB harde schijf van Samsung in mijn computer die gebruikt wordt voor opslag van mediabestanden. Volgens Windows 7 kan die harde schijf via 'Safely Remove Hardware' ontkoppeld worden, maar dat wil ik helemaal niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die harde schijf niet als verwijderbaar wordt gezien?

[afbeelding]
Enneh...is dat een externe usb of e-sata schijf?
Powershell schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:47:
[...]

dat is er toch :? dat heet TechNet Direct

http://technet.microsoft.com/nl-nl/ms772428.aspx

270 euro per jaar voor de echte enthousiasteling :+
Tja.....270 euri is na het eerste jaar pas he....eerste jaar kost het 374 euro. Daarbij mag je volgens de licentievoorwaarden de software niet in een productieomgeving gebruiken :+

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 26-07-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 17:47
Zoals ik vanmorgen al in deeltje 11 postte, heb ik dus turbo memory geinstalleerd en hij wordt in apparaatbeheer ook herkent als turbo memory controller, de turbo memory console geeft ook netjes 2GB cache weer en ik heb readydrive en readyboost aangevinkt. Maar ik heb het gevoel dat er iets mist. Ik heb geen user pinning applicatie of andere instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Enneh...is dat een externe usb of e-sata schijf?
Als dat een externe schijf zou zijn dan zou ik die vraag toch niet stellen? Dan wil je toch juist die optie hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56
Robin schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:28:
[...]

Als dat een externe schijf zou zijn dan zou ik die vraag toch niet stellen? Dan wil je toch juist die optie hebben? ;)
Ik heb het hier ook zie ik. Alleen hier kan ik m'n Raptor schijf 'veilig verwijderen', terwijl op die schijf toch echt Windows 7 staat geinstalleerd. :P (En intern via SATA is verbonden) Daarnaast heb ik ook de onboard Realtek wireless adapter in het lijstje staan, ondanks dat het aan het moederbord is vastgesoldeerd. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Milenco op 26-07-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

:+ Tja...ik zou dat wel willen, maar ik kan natuurlijk niet ruiken dat jij dat niet zou willen. Je ziet dus een internet disk (via sata? aangesloten) die last heeft van een identiteitscomplex (hij denkt dat hij een externe disk is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:26
Ben net windows 7 aan het uitproberen maar ik snap helemaal niets van de netwerk omgeving.
Zelf draai ik nog windows xp maar wil uiteindelijk wel over naar windows 7. Is er een mogelijkheid om de manier van windows xp te krijgen om het netwerk te beheren of heeft er iemand uitleg over?

Heb het al gevonden (is nog wel ff wennen die nieuwe interface).
Zit onder "Network and Sharing Center" en dan links linke "Change adapter settings" klikken.

[ Voor 22% gewijzigd door InfoTracer op 26-07-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
Weet iemand ook hoe je 'deze computer' naar je bureaublad krijgt? Simpelweg het icoontje naar het bureaublad slepen geeft enkel een link. Maw als je op de rechtermuis knop klikt en op eigenschappen klikt krijg je de eigenschappen van die link, en niet van 'deze computer'.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Rechtermuisknop op het bureaublad en dan kiezen voor 'Personalize'. Vervolgens kies je aan de linkerkant van het nieuwe scherm voor 'Change desktop icons' en de rest spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Snowwie schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:06:
Weet iemand ook hoe je 'deze computer' naar je bureaublad krijgt? Simpelweg het icoontje naar het bureaublad slepen geeft enkel een link. Maw als je op de rechtermuis knop klikt en op eigenschappen klikt krijg je de eigenschappen van die link, en niet van 'deze computer'.
Gewoon in het startmenu rechtermuisknop op 'Deze computer' en dan kiezen voor 'show on desktop' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 13:27
[...]

Je harde schijf staat in AHCI mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand of het mogelijk is de RC te upgraden naar de RTM versie, die binnenkort uitkomt?
edit:

Zelf al gevonden, niet mogelijk. Zie ook hier:
Upgrade Windows 7 RC to Windows 7 final

All users of the Windows 7 Release Candidate (including Windows Vista users who have upgraded to the Release Candidate) must do a clean installation of Windows 7 RTM. Please keep this is mind as you consider downloading the Release Candidate as opposed to waiting for the general availability release.

[ Voor 74% gewijzigd door Turdie op 26-07-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Het is echt jammer dat Microsoft zo weinig aandacht heeft geschonken aan multi-monitor omgevingen. Vrijwel alle kritiek die ik heb op Windows 7 is daar aan te wijten. Zo is bijvoorbeeld de show-desktop knop naast de klok (rechtsonder) vrijwel nutteloos voor mij, doordat ik niet mn cursor in de hoek kan plempen, maar echt moet gaan mikken. Nu heb ik via een workaround de normale "Show Desktop" knop wel weer terug, maar beter was gewoon geweest als Microsoft de taskbar beschikbaar had gemaakt voor meerdere schermen, zodat ik die standaard "Show Desktop" knop gehad had gehad in de 'echte' hoek, in plaats van midden onder.

Een ander dualscreen nadeel is de mousegesture waarbij je een venster kan vergroten over de helft van je scherm. Lekker handig als je 2 vensters naast elkaar wilt gebruiken op één scherm. Alleen jammer dat je bij een dualscreen setup alleen de linkerkant kan gebruiken van je linkerscherm en de rechterkant van je rechterscherm. Hierdoor heb je 2 vensters die een hele schermbreedte van elkaar verwijderd zijn. Uiteraard kan ik gewoon één venster per scherm maximaliseren, maar 4 vensters op 2 schermen was toch fijner geweest.

Nou heb ik via Ultramon wel een 2de taskbar op m'n andere monitor. Gelukkig zien ze er qua uiterlijk gelijk uit.Minpunt is alleen wel dat de rechtermuisknop-functie anders werkt dat die van de native Windows 7 taskbar.

Het lijkt wel of Microsoft steeds meer features overneemt van de OSX Desktop Manager. Goede zaak, want die werkt naar mijn idee een stuk beter. Het is alleen jammer dat Microsoft de aardige features van OSX overneemt (Dock als taskbar, Show Desktop in een hoek) maar de beste feature laat liggen voor wat het is (Exposé waarmee je een overzicht krijgt van al je open vensters door met een hoek in de hoek te zitten). Uiteraard is die feature ook wel te krijgen met add-ons, maar liever heb ik zoiets vanuit Windows zelf. De externe tools zijn toch vaak langzaam of buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje gespeeld met 7 rtm en paar dingen vallen me op:

hiberfil.sys wegkrijgen is moeizaam met een powercfg commandline (moeizaam omdat ik google opmoest)

uac uitzetten vereist geen reboot meer, klopt dat?

mp3's worden geopend met WMP, terwijl ik Winamp had gezegd dat het mp3's moest doen, inclusief Winagent. 7 trekt zich hier niks van aan, maar is goed te krijgen met default programs: mp3 op winamp te zetten. Met mpc en video files luistert wmp/7 ook niet, eigenwijs!! Kan me dit storende gedrag niet vd RC herinneren.

Verder loopt 7 nogal vaak te zeuren dat " this device/program has not installed correctly" .Niks aan de hand, maar hij zeurt.

Verder die themes met hun eigen geluiden. >:)

Heb sinds RC niet meer hier naar omgekeken, helaas heeft Thurrot geen opsomming van wat er nog verschilt tussen deze en die RC.

Tenslotte: 7 is echt vlot, pirma hoor. Blijf echter wel het configuratiescherm te volgepakt vinden (ja ik weet dat je op categorie kan weergeven, maar da's niks voor mij)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 26-07-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297116

Een klein vraagje voordat ik Windows 7 installeer:

Ik heb een Acer computer, en om Windows Vista opnieuw te installeren moet je tijdens het opstarten op Alt+F10 drukken. Mijn vraag is: Als ik Windows 7 erover installeer, loop ik dan het risico dat ik die Alt+F10 functie niet meer kan gebruiken en dat ik dus na Maart 2010 geen Windows 7 meer kan draaien én geen Windows Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:08
shadowman12 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:58:
Weet iemand of het mogelijk is de RC te upgraden naar de RTM versie, die binnenkort uitkomt?
edit:

Zelf al gevonden, niet mogelijk. Zie ook hier:
Upgrade Windows 7 RC to Windows 7 final

All users of the Windows 7 Release Candidate (including Windows Vista users who have upgraded to the Release Candidate) must do a clean installation of Windows 7 RTM. Please keep this is mind as you consider downloading the Release Candidate as opposed to waiting for the general availability release.
Nee dat gaat helaas niet. verse install is nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 297116 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:27:
Een klein vraagje voordat ik Windows 7 installeer:

Ik heb een Acer computer, en om Windows Vista opnieuw te installeren moet je tijdens het opstarten op Alt+F10 drukken. Mijn vraag is: Als ik Windows 7 erover installeer, loop ik dan het risico dat ik die Alt+F10 functie niet meer kan gebruiken en dat ik dus na Maart 2010 geen Windows 7 meer kan draaien én geen Windows Vista?
pff een oem pc met geheime opstart-parititie, nu weet ik weer waarom ik erzo een hekel aan heb, je weet vaak niet hoe het reageert. Nee, ik weet niet of je alt F10 bruikbaar blijft, 7 overschrijft de bootsector, alhoewel, het gedeelte waarin F10 staat zal je wel kunnen benaderen als je voor Vista opstarten hebt gekozen, maar zeker weten doe ik dit niet |:( Google dan maar? En bel acer maar niet, want die weten het ook niet denk ik, tja oem's... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Sjah schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:20:
Beetje gespeeld met 7 rtm en paar dingen vallen me op:

hiberfil.sys wegkrijgen is moeizaam met een powercfg commandline (moeizaam omdat ik google opmoest)
Was in Vista al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
De tv-out-ondersteuning van Windows 7 is ten opzichte van Windows XP toch wel slecht. Via s-video heb ik een kleine crt-tv aan de videokaart gehangen zodat ik via de pc naar films op de tv kan kijken. In XP werkte dat altijd zonder problemen: televisie aanzetten, kabel aansluiten en in Catalyst Control Center aangeven dat de primary display gecloned moest worden naar de tv. Via theater mode werd dan de film fulllscreen op de tv afgespeeld.

In Windows 7 zie ik alleen 'duplicate' en 'extend' als mogelijkheid om de tv als tv-out te gebruiken. Duplicate zorgt er juist voor dat de resolutie op de primary display verlaagd wordt, terwijl extended het bureaublad naar de tv uitbreid. Dat zijn twee opties die ik helemaal niet nodig heb en ook niet wil. Catalyst Control Center 9.7 biedt niet in Windows 7 de optie om de primary display te klonen, terwijl ik juist die optie nodig heb om via theater mode een film fullscreen op de tv te kunnen kijken.

Ook Projector Only (winkey+p) is niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Robin schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:49:
Dit "probleem" had ik ook; zie:Topic.
Bij mij was het opgelost door de nieuwste Intel INF update te installeren, met gebruik van de "-overall" parameter. Zie sevenforums.
Overigens is de nieuwste Intel INF Update op dit moment versie 9.1.1.1015; link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 15:43
Zie ook wat mijn buurman boven heeft neergezet. :9
Milenco schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Ik heb het hier ook zie ik. Alleen hier kan ik m'n Raptor schijf 'veilig verwijderen', terwijl op die schijf toch echt Windows 7 staat geinstalleerd. :P (En intern via SATA is verbonden) Daarnaast heb ik ook de onboard Realtek wireless adapter in het lijstje staan, ondanks dat het aan het moederbord is vastgesoldeerd. ;)
De harde schijven heb ik zelf weg gekregen door de Intel Matrix Storage driver/manager te installeren (even Googlen mits je de intel chipset hebt.) Ik heb ook een Realtek wireless op het mobo (RTL nog wat) en deze staat er ook in bij mij en heb ik nog niet weg kunnen krijgen.

Waarschijnlijk worden deze dingen met de tijd wel verholpen wanneer er nieuwe drivers komen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door ndsc op 26-07-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa good ol' win2k, daar kon je die veilig verwijderen icoon nooit laten tonen door 1 vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb nu een paar dagen de RTM draaien en sindsdien moet ik programma's (Firefox, Thunderbird, Winamp , enz) met admin rechten opstarten, doe ik dat neit dan start het programma niet door.
Ik zie het programma dan wel in de taskmanager staan meestal met iets minder dan 2MB geheugen in gebruik.
Als ik het programma dan afsluit en het weer opstart met run as administrator dan werkt het wel gewoon..

Hoe is dit op te lossen?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Net ook maar geïnstalleerd, ziet er erg leuk uit maar nu al wat frustrerend :P

Zal ongetwijfeld ergens staan maar kan het in 12 topics niet zo snel vinden..

Misschien dat iemand hier een manier voor weet zo 1 2 3?

Bij het opstarten van programmas krijg ik de melding "Only administrator account permits this program"

UAC uit, maakt niet uit. UAC aan maakt niet uit.

Admin account enablen en hierop inloggen, maakt niet uit. Alle accounts verwijderen en inloggen op Admin account.. maakt niet uit.

Anyone?

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Robin schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:46:
De tv-out-ondersteuning van Windows 7 is ten opzichte van Windows XP toch wel slecht. Via s-video heb ik een kleine crt-tv aan de videokaart gehangen zodat ik via de pc naar films op de tv kan kijken. In XP werkte dat altijd zonder problemen: televisie aanzetten, kabel aansluiten en in Catalyst Control Center aangeven dat de primary display gecloned moest worden naar de tv. Via theater mode werd dan de film fulllscreen op de tv afgespeeld.

In Windows 7 zie ik alleen 'duplicate' en 'extend' als mogelijkheid om de tv als tv-out te gebruiken. Duplicate zorgt er juist voor dat de resolutie op de primary display verlaagd wordt, terwijl extended het bureaublad naar de tv uitbreid. Dat zijn twee opties die ik helemaal niet nodig heb en ook niet wil. Catalyst Control Center 9.7 biedt niet in Windows 7 de optie om de primary display te klonen, terwijl ik juist die optie nodig heb om via theater mode een film fullscreen op de tv te kunnen kijken.

Ook Projector Only (winkey+p) is niet wat ik zoek.
duplicate is toch hetzelfde als klonen dan?

Ik heb overigens nog nooit in welke windows dan ook de mogelijkheid gehad om te duplicaten/klonen als niet beide schermen de dezelfde resolutie hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:49

Saven

Administrator

Is Win7 ultimate zwaarder om te draaien dan home premium?

En weet iemand de md5 hash van de RTM ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Windows 7 Ultimate Retail English (x86)

Name: 7600.16385.090713-1255_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso
Size: 2501894144 bytes
Date Modified: Tuesday, July 14, 2009, 17:32:44 PM
CRC: C1C20F76
MD5: D0B8B407E8A3D4B75EE9C10147266B89
SHA-1: 5395DC4B38F7BDB1E005FF414DEEDFDB16DBF610

Windows 7 Ultimate Retail English (x64)

Name: 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso
Size: 3224686592 bytes
Date Modified: Tuesday, July 14, 2009, 17:40:25 PM
CRC: 1F1257CA
MD5: F43D22E4FB07BF617D573ACD8785C028
SHA-1: 326327CC2FF9F05379F5058C41BE6BC5E004BAA7
Bron
Homer.J schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:54:
[...]

Bij mij was het opgelost door de nieuwste Intel INF update te installeren, met gebruik van de "-overall" parameter. Zie sevenforums.
Overigens is de nieuwste Intel INF Update op dit moment versie 9.1.1.1015; link.
Bedankt. Ging er dom genoeg vanuit dat de Intel INF driver voor Windows 7 nog niet uit was/niet meer nodig was. Gelijk maar even geïnstalleerd! :)

Edit: na een reboot nog steeds de WD Raptor en Realtek wireless kaart bij "Savely remove..". Naja, ik stoor me er niet zo aan. In ieder geval blij dat ik de INF drivers nog heb kunnen installeren..

[ Voor 26% gewijzigd door Milenco op 26-07-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Homer.J schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:54:
[...]

Dat werkte niet, maar wel het installeren van Intels Matrix Storage Manager, nu is dat icoontje mooi weg - maar voor hoe lang? :+

http://downloadcenter.int...ilter.aspx?ProductID=2101
Ramon schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:16:
[...]

duplicate is toch hetzelfde als klonen dan?

Ik heb overigens nog nooit in welke windows dan ook de mogelijkheid gehad om te duplicaten/klonen als niet beide schermen de dezelfde resolutie hadden.
Nee, bij duplicate wordt juist de primary dispay naar de resolutie van de secondary display gezet zodat je letterlijk een 1:1-kopie op het scherm krijgt. Clone was juist gemakkelijk dat beide beeldschermen op hun eigen resolutie draaide, wat bij duplicate niet het geval is, want beide schermen gaan dan op 1024-reso draaien (de resolutie van de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik zie dat een aantal mensen de RTM al proberen te draaien, terwijl die nog niet officieel uitgegeven is.

Ik wil iedereen waarschuwen, dit kan een gemodificeerde ISO zijn vol met Spyware die je niet ziet, dat was ook zo bij de RC. Opletten dus. Ook kun je ze bestanden zo hebben veranderd dat het niet eens gedetecteerd wordt, maar dat wel deelneemt aan een botnet o.i.d 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Robin schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:48:

[...]
Nee, bij duplicate wordt juist de primary dispay naar de resolutie van de secondary display gezet zodat je letterlijk een 1:1-kopie op het scherm krijgt. Clone was juist gemakkelijk dat beide beeldschermen op hun eigen resolutie draaide, wat bij duplicate niet het geval is, want beide schermen gaan dan op 1024-reso draaien (de resolutie van de tv).
Dan heeft mijn ATi 4850 zeker een andere soort clone ;) want als ik clone doe dan wordt de resolutie van mijn LCD ook 1024 (reso van mijn CRT tv, aangesloten via s-video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

shadowman12 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:10:
Ik zie dat een aantal mensen de RTM al proberen te draaien, terwijl die nog niet officieel uitgegeven is.

Ik wil iedereen waarschuwen, dit kan een gemodificeerde ISO zijn vol met Spyware die je niet ziet, dat was ook zo bij de RC. Opletten dus. Ook kun je ze bestanden zo hebben veranderd dat het niet eens gedetecteerd wordt, maar dat wel deelneemt aan een botnet o.i.d 8)7 .
Hij is al naar de OEM's toch? Dus die hebben het wss uitgelekt. Daarom vroeg ik ook naar de checksums :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Laatst online: 08-04 13:43

Het zou straf zijn moesten de SHA-1 checksums van het TechNet blog overeenkomen met een build die spyware bevat.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Saven schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:16:
[...]

Hij is al naar de OEM's toch? Dus die hebben het wss uitgelekt. Daarom vroeg ik ook naar de checksums :P
Hij is aangekondigd RTM (announced RTM).De checksums zijn daarom nog niet eens bekend, volgens mij. Zoals jeonderstaand kunt zien is Windows 7 pas op zijn vroegst pas vanaf 6 augustus te verkrijgen.

For Partners & OEMs:
ISV (Independent software vendor) and IHV (Independent hardware vendor) Partners will be able to download Windows 7 RTM from Microsoft Connect or MSDN on August 6th.

For Business Customers:
If you are a Volume License (VL) customer with an existing Software Assurance (SA) license you will be able to download Windows 7 RTM in English starting August 7th via the Volume License Service Center (VLSC)

For IT Professionals:
There are a few ways you can get Windows 7 RTM. IT Professionals with TechNet Subscriptions will be able to download Windows 7 RTM in English on August 6th and remaining languages by October 1st.

For Consumers:
Windows 7 will be in retail stores and shipping on new PCs starting October 22nd. If you pre-ordered Windows 7, it should be delivered sometime around the October 22nd timeframe (depends on the retailer).

Quote vanaf When will you get Windows 7 RTM?

Kenw00t schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:18:
[...]

Het zou straf zijn moesten de SHA-1 checksums van het TechNet blog overeenkomen met een build die spyware bevat.. :z
Ik heb de Technet Blogs goed in de gaten gehouden maar heb nergens een checksum gezien, waar heb je die checksums dan vandaan?Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zo dom zijn om nu al de checksums te publiceren 8)7 .
edit:

Zo dom zijn ze dus wel
Windows 7 RTM Checksums

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 26-07-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:42
Heeft iemand een manier gevonden om het Stocks gadget weer terug te krijgen? Ik heb hem al gekopieerd en geplakt vanuit Vista, dan komt ie er ook tussen te staan alleen geeft ie "Service Unavailable"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De language packs zijn al uit (voor de RTM)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Info: Only works with Ultimate and Enterprise

Howto: Control Panael > Clock,Language, and Region
                     > Change display language

Languages: ar-sa bg-bg cs-cz da-dk de-de el-gr en-us es-es et-ee
          fi-fi fr-fr he-il hr-hr hu-hu it-it ja-jp ko-kr lt-lt
          lv-lv nb-no nl-nl pl-pl pt-br pt-pt ro-ro ru-ru sk-sk
          sl-si sr-latn-cs sv-se th-th tr-tr uk-ua zh-cn zh-hk

Heeft iemand dit al geprobeerd ? Ik kan het helaas de komende paar dagen niet uit proberen

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
http://windowsteamblog.co...ode-today-in-redmond.aspx

OEM's hebben 'm dus al.

http://blogs.technet.com/.../07/23/windows-7-rtm.aspx

Iemand van Microsoft heeft de hashes op zijn blog geplaatst.
Striptease schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:26:
De language packs zijn al uit (voor de RTM)

[..]

Heeft iemand dit al geprobeerd ? Ik kan het helaas de komende paar dagen niet uit proberen
Jups, language packs werken perfect.

[ Voor 27% gewijzigd door EDIT op 26-07-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco

Ik vraag me af in hoeverre in zojuist de 'echte' final heb geinstalleerd. Ik heb welliswaar de versie die als RTM is bestempeld (7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD), maar deze was al op 17 juli downloadbaar. Het nieuwsbericht op T.net (nieuws: Microsoft: Windows 7 is klaar) suggereert dat deze versie alle tests heeft doorstaan en de titel RTM heeft gekregen, maar zegt eveneens dat de OEM nog een paar dagen moeten wachten voordat ze hem krijgen.

Betekent dit dan dat er naast 7600.16385.090713-1255 nog een andere versie komt die echt 'final' is? Dat ze bijvoorbeeld de RC-tags eruit halen e.d.? Of is versie 7600.16385.090713-1255 wel de echte final? Als dat zo is hoeven de OEM's toch niet te wachten op het DVD'tje (zoals in het nieuwsbericht staat) en kunnen ze toch al gelijk met die versie aan de slag? Of is versie 7600.16385.090713-1255 uitgelekt vanuit Microsoft intern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Milenco schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:42:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre in zojuist de 'echte' final heb geinstalleerd. Ik heb welliswaar de versie die als RTM is bestempeld (7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD), maar deze was al op 17 juli downloadbaar. Het nieuwsbericht op T.net (nieuws: Microsoft: Windows 7 is klaar) suggereert dat deze versie alle tests heeft doorstaan en de titel RTM heeft gekregen, maar zegt eveneens dat de OEM nog een paar dagen moeten wachten voordat ze hem krijgen.

Betekent dit dan dat er naast 7600.16385.090713-1255 nog een andere versie komt die echt 'final' is? Dat ze bijvoorbeeld de RC-tags eruit halen e.d.? Of is versie 7600.16385.090713-1255 wel de echte final? Als dat zo is hoeven de OEM's toch niet te wachten op het DVD'tje (zoals in het nieuwsbericht staat) en kunnen ze toch al gelijk met die versie aan de slag? Of is versie 7600.16385.090713-1255 uitgelekt vanuit Microsoft intern?
Doe een checksum op de iso :) dan weet je het zo :P
Mijn x64 ultimate is gister gepost op usenet, maar de checksum komt wel overeen :)

edit: Niet helemaal goed gelezen. Ben ook benieuwd hoe dat dan zit :)
Ik denk dat het een lek uit MS is, maar dat ze nog wat testen af moesten ronden ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 26-07-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom zou MS foute checksums op hun blog plaatsen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 22-04 22:04
Snake schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:03:
Waarom zou MS foute checksums op hun blog plaatsen?
Je weet maar nooit :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Net even hashtab gedownload en gekeken en bij mij klopt de hash niet, verklaart ook meteen waarom ik veel programma's als admin moet starten, dus dat wordt een nieuwe downloaden en instaleren..

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Bij mijn usenet versie die ik heb gedownload komt de hash overeen, zoals gepost hier:
Windows 7 RTM

En de filenaam en ook de CRC komen overeen. Voor de zekerheid toch maar eerst even in een VM installeren, en dan verder kijken.

Blijkbaar zit er toch ergens een lek (in de uitgave van producten).

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 26-07-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

TheVMaster schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Norman heb ik toegevoegd, maar eh....een toevoeging dat een product wel werkt vind ik beetje overdreven :+ aangezien ik dan een enorme lijst met apps kan toevoegen :)
Nee het gaat me meer om dat Ultramon 3.0.4 er bij staat dat die met een aanpassing wel werkt ;) misschien beter om die weg te halen.. Aangezien 3.0.6 gewoon normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229792

Hey,
Ik heb net Windows 7 geinstalleerd. Maar ik kan mijn Windows OneCare niet installeren.
Weet iemand een anti virus en firewall programma voor windows 7?
bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Anoniem: 229792 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:51:
Hey,
Ik heb net Windows 7 geinstalleerd. Maar ik kan mijn Windows OneCare niet installeren.
Weet iemand een anti virus en firewall programma voor windows 7?
bvd,
Microsoft Security Essentials. werkt prima onder 7. tis alleen nog wel in beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:45
Wat is nou beter om te doen:
7260 installeren welke je met een RC-key kan activeren,
of 7600 installeren en dan 3x rearmen na 30 dagen?
Ik overweeg 7260 om zo nog een beetje legaal bezig te zijn en nog allerlei hardware en software te proberen alvorens ik Professional koop voor onder de kerstboom.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09
Check de shitload aan gratis virusscanners eens. Gebruik zelf de gratis variant van Avira icm de firewall van windows zelf, voldoet voor normaal gebruik prima voor zover ik weet.
Er was toch iets met Onecare trouwens? Pas nog iets over gelezen, had iets met beeindigen produkt te maken. Wellicht dat men in Windows 7 daarom ook geen enkele rekening met compatibiliteit met dat pakket gehouden hebben.
Edit: Damn die reacties gaan hard hiero :o was dus reactie op Twigg :P

[ Voor 8% gewijzigd door ApoC op 26-07-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
ApoC schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:56:
Check de shitload aan gratis virusscanners eens. Gebruik zelf de gratis variant van Avira icm de firewall van windows zelf, voldoet voor normaal gebruik prima voor zover ik weet.
Er was toch iets met Onecare trouwens? Pas nog iets over gelezen, had iets met beeindigen produkt te maken. Wellicht dat men in Windows 7 daarom ook geen enkele rekening met compatibiliteit met dat pakket gehouden hebben.
Edit: Damn die reacties gaan hard hiero :o was dus reactie op Twigg :P
Microsoft Security Essentials is de opvolger van OneCare. microsoft stopt daar inderdaad mee :)

+ MSE is nog gratis ook en komt nog dit jaar (mischien tergelijkertijd met 7 :? ) uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik heb via Usenet de RTM gedownload en geinstalleerd. Win7 reageert soms traag, om omverklaarbare redenen. Er is ook vaak processor verbruik en Windows 7 vreet standaard meer dan 900MB op idle....

Ik wacht wel tot dat ie officieel uit is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Splinter Cell schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:19:
Ik heb via Usenet de RTM gedownload en geinstalleerd. Win7 reageert soms traag, om omverklaarbare redenen. Er is ook vaak processor verbruik en Windows 7 vreet standaard meer dan 900MB op idle....

Ik wacht wel tot dat ie officieel uit is. :)
dikke kans dat je een 'aangepaste' windows aan het draaien was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Powershell schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:21:
[...]

dikke kans dat je een 'aangepaste' windows aan het draaien was :X
Ja, dat kan maar zo zijn. Heb eerdere builds al meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je hem via Usenet downloaden als je hem net zo snel (misschien wel sneller zelfs) gewoon legaal kan downloaden van de Microsoft site? Daar zie ik het nut niet echt van in. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Als jij ons dan zou willen vertellen van welke MicroSoft site op dit moment de RTM te downloaden is dan horen we dat erg graag. Anders blijven we gezellig met zijn allen wachten tot 6 augustus zoals aangekondig is door MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brummetje schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:47:
[...]

Nee het gaat me meer om dat Ultramon 3.0.4 er bij staat dat die met een aanpassing wel werkt ;) misschien beter om die weg te halen.. Aangezien 3.0.6 gewoon normaal werkt.
LOL....dan heb ik er overheen gelezen (in de TS)...'k zal het even aanpassen :+
WEBsel schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:56:
Wat is nou beter om te doen:
7260 installeren welke je met een RC-key kan activeren,
of 7600 installeren en dan 3x rearmen na 30 dagen?
Ik overweeg 7260 om zo nog een beetje legaal bezig te zijn en nog allerlei hardware en software te proberen alvorens ik Professional koop voor onder de kerstboom.
Beide zijn net zo illegaal aangezien alleen Build 7000 en 7100 officieel zijn vrijgegeven voor publieke download.

Overigens komt er een Windows 7 Professional Trail versie beschikbaar welke je dus vanaf Microsoft Springboard (legaal) kunt downloaden. Nu weet ik niet of je die versie in een later stadium ook kunt voorzien van een retail key, maar dat zal wel bekend zijn op het moment dat deze trail te downloaden is...

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 26-07-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[..Dubbelpost..]

[ Voor 96% gewijzigd door TheVMaster op 26-07-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier heb ik sinds gisteren de Windows 7 Professional RTM x64 draaien in 30 dagen mode (met de mogelijkheid tot rearm tot 120 dagen, dan is mijn bestelde exemplaar wel binnen :) ). NOD32 4.0.437 is hier geinstalleerd als virusscanner op.

Het blijkt wel dat Acronis True Image Enterprise 9.7 niet werkt onder Windows 7 wegens compatibiliteitsproblemen. Acronis True Image Home 2009 start wel op, maar die snapt weer niets van de dynamische disk (softwarematige RAID1 op 2 disks).

[ Voor 34% gewijzigd door MegaTronics op 26-07-2009 22:04 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:36:
Als jij ons dan zou willen vertellen van welke MicroSoft site op dit moment de RTM te downloaden is dan horen we dat erg graag. Anders blijven we gezellig met zijn allen wachten tot 6 augustus zoals aangekondig is door MS.
Verkeerd gelezen in zijn post, ik dacht dat hij de RC editie bedoelde. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwste versie van daemon deed het goed in RC, nu klaagt die dat die niet comptible zou zijn, maar hij draait wel. Alcohol 52 weigert die aan de gang te slingeren. Waarom dit nou weer, net na RC waren er goeie alcohol en daemon updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 22:24
Weet iemand eigenlijk of er nu verschillende installatie-DVD's komen voor de verschillende versies (pro, home, Ultimate), of is het net als bij Vista gewoon één DVD? Al die RTM images die ik voorbij zie slingeren lijken specifiek Ultimate te zijn. Bij Vista vond ik het juist handig dat het afhangt van de key die je invoert (in mijn geval bij Vista dus Home Premium).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarschijnlijk hebben ze gewoon de andere versies er uit gehaald om ruimte te besparen.
Met de Vista DVD kan je dat ook doen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
fsfikke schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:01:
Waarschijnlijk hebben ze gewoon de andere versies er uit gehaald om ruimte te besparen.
Met de Vista DVD kan je dat ook doen.
Nee, want de SHA en MD5 hashes komen overeen met wat Microsoft zegt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

posttoast schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:58:
Weet iemand eigenlijk of er nu verschillende installatie-DVD's komen voor de verschillende versies (pro, home, Ultimate), of is het net als bij Vista gewoon één DVD? Al die RTM images die ik voorbij zie slingeren lijken specifiek Ultimate te zijn. Bij Vista vond ik het juist handig dat het afhangt van de key die je invoert (in mijn geval bij Vista dus Home Premium).
Als je de ISO uitpakt, en uit de map sources het bestand ei.cfg wist of bewerkt (en dan branden of weer een iso maken) dan krijg je de mogelijkheid om te kiezen welk OS je installeert.

Aangezien alles wat in versies vóór Ultimate zit, ook in Ultimate zelf zit.
Dus je loopt niks mis ofz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aah ei dus, als in paasEi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Laatst online: 12-02-2023
jezzer schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:08:
Net ook maar geïnstalleerd, ziet er erg leuk uit maar nu al wat frustrerend :P

Zal ongetwijfeld ergens staan maar kan het in 12 topics niet zo snel vinden..

Misschien dat iemand hier een manier voor weet zo 1 2 3?

Bij het opstarten van programmas krijg ik de melding "Only administrator account permits this program"

UAC uit, maakt niet uit. UAC aan maakt niet uit.

Admin account enablen en hierop inloggen, maakt niet uit. Alle accounts verwijderen en inloggen op Admin account.. maakt niet uit.

Anyone?
Niemand?

En.. Wat is de reeds geactiveerde 7264.0.090622-1900_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD build?

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Saven schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:15:
[...]

Als je de ISO uitpakt, en uit de map sources het bestand ei.cfg wist of bewerkt (en dan branden of weer een iso maken) dan krijg je de mogelijkheid om te kiezen welk OS je installeert.

Aangezien alles wat in versies vóór Ultimate zit, ook in Ultimate zelf zit.
Dus je loopt niks mis ofz :P
Dank. Ik ben overigens niet bang dat ik iets misloop, maar gewoon nieuwsgierig naar de werkwijze van Microsoft. Want waarom losse DVD's uitbrengen als je gewoon één DVD kunt maken en het af kunt laten hangen van de key die ingevoerd wordt? Want nu is er blijkbaar een aparte Ultimate versie, en dat vind ik vreemd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

jezzer schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:30:
[...]

Niemand?

En.. Wat is de reeds geactiveerde 7264.0.090622-1900_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD build?
Een stoute build ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 22-04 01:29

Brazza

Byte me!

Net een nieuwe install moeten doen (recovery CD gaf geen hulp). Omdat me explorer.exe elke keer vast liep. Heb het idee dat het aan een update lag van windows. Helaas niet kunnen testen omdat ik er erg |:( van werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nou toch wel wat veranderingen ontdekt tov de RC. Zo is startmenu customizen stukje verbeterd. En is de DVD koppeling in explorer verdwenen in het linkerpaneel als er geen DVD geladen is. Dat is beter, als je er per ongeluk op klikte ging die open ('t laadje :( ).

Zo zie je maar dat er toch wat gebeurd is met de feedback.

* Sjah vindt nog steeds de ruimte tussen de icons in de systray luxe genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:37

CoolGamer

What is it? Dragons?

jezzer schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:30:
[...]

Niemand?

Dat is zo'n versie waar de activatiecrack ingebakken zit, maar zo te zien is dit nog een oude versie. Het probleem is dat je niet kan wat voor rotzooi (virussen, spyware, etc.) er nog meer bijgegooid zit, dus ik raad af om zoiets te gebruiken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Sjah schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:13:
En is de DVD koppeling in explorer verdwenen in het linkerpaneel als er geen DVD geladen is. Dat is beter, als je er per ongeluk op klikte ging die open ('t laadje :( ).

Zo zie je maar dat er toch wat gebeurd is met de feedback.
Is een instelling die ook al in de RC aanwezig was. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172686

Weet iemand toevallig of er al drivers zijn voor de KPN dongles?
Dit is werkelijk het enige wat ik nog niet werkend heb gekregen op W7.

Ik draai W7 trouwens op mijn EEE 900 en tot nu toe gaat het behoorlijk soepel,
wel heb ik last van laadtijden hier en daar maar dat komt door mijn trage SSD.
En ik ga de prachtige visuele dingetjes nog even uitschakelen om cpu, dus batterij te sparen.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 172686 op 27-07-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:22:
[...]

Is een instelling die ook al in de RC aanwezig was. Sorry.
De rien. :)

Mmmh, had die instelling destijds niet gezien, nu wel. Stond die destijds standaard niet aangevinkt? Nu iig wel, heb RC 1 maand gebruikt, en toen was dat me gaan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik kan nergens drivers vinden voor mijn Linksys wireless N USB dongle. N Ultra Range Plus
Modelnummer: WUSB600N

Kan alleen iets van Vista vinden, versie 1 en 2... Like wtf :P

Het gaat om 64-bit win7 drivers. Weet iemand hoe ik die kan fixen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:35:
[...]

Dank. Ik ben overigens niet bang dat ik iets misloop, maar gewoon nieuwsgierig naar de werkwijze van Microsoft. Want waarom losse DVD's uitbrengen als je gewoon één DVD kunt maken en het af kunt laten hangen van de key die ingevoerd wordt? Want nu is er blijkbaar een aparte Ultimate versie, en dat vind ik vreemd.
Er is gewoon een DVD hoor. D.m.v.het aanpassen van het ei.cfg bestandje is dus te forceren welke versie geinstalleerd gaat worden. Als je het bestandje wegggooit zul je gewoon het bekende 'keuzescherm' krijgen waar je kunt kiezen welke versie geinstalleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 06:42:
[...]

Er is gewoon een DVD hoor. D.m.v.het aanpassen van het ei.cfg bestandje is dus te forceren welke versie geinstalleerd gaat worden. Als je het bestandje wegggooit zul je gewoon het bekende 'keuzescherm' krijgen waar je kunt kiezen welke versie geinstalleerd moet worden.
Ja, maar een normale gebruiker gaat toch niet de inhoud van de DVD naar zijn harddisk kopieeren, ei.cfg weggooien dan wel aanpassen, en opnieuw een bootable DVD branden? Wat is er mis mee om altijd dat keuzemenu te tonen of gewoon de selectie op basis van ingevoerde key te doen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
posttoast schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:44:
[...]

Ja, maar een normale gebruiker gaat toch niet de inhoud van de DVD naar zijn harddisk kopieeren, ei.cfg weggooien dan wel aanpassen, en opnieuw een bootable DVD branden? Wat is er mis mee om altijd dat keuzemenu te tonen of gewoon de selectie op basis van ingevoerde key te doen?
de 'normale' gebruiker koopt geen ultimate als hij een andere versie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 22-04 22:04
Saven schreef op maandag 27 juli 2009 @ 03:15:
Ik kan nergens drivers vinden voor mijn Linksys wireless N USB dongle. N Ultra Range Plus
Modelnummer: WUSB600N

Kan alleen iets van Vista vinden, versie 1 en 2... Like wtf :P

Het gaat om 64-bit win7 drivers. Weet iemand hoe ik die kan fixen? :)
Kijk gewoon wat voor chipset er in die dongle zit. Zal wel iets van Atheros of Broadcom zijn, download de laatste drivers dan gewoon van de site van de chipset. Overigens werken Vista drivers ook gewoon, het drivermodel is voornamelijk hetzelfde, met uitzondering van WDDM1.1 voor videokaarten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Jazzle schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:14:
[...]

Ja, dat is dus mijn hele punt: waarom maakt Microsoft nu verschillende DVD's terwijl ze dat met Vista niet deden?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazzle schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:14:
[...]

Inderdaad, de dvd's zoals die nu beschikbaar zijn zijn alleen de Ultimate versies, ik mag aannemen dat als je geen key invult bij de retail (winkel) versies je gewoon het keuzescherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:24:
[...]

Inderdaad, de dvd's zoals die nu beschikbaar zijn zijn alleen de Ultimate versies, ik mag aannemen dat als je geen key invult bij de retail (winkel) versies je gewoon het keuzescherm krijgt.
Ja, maar waarom dan een aparte Ultimate versie? Dat is eigenlijk mijn enige vraag :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat men de meest dure versie aan je wil verkopen. En dan is het handig als al die mensen die het nu gratis uitproberen die versie op hun PC hebben staan en showen aan familie en vrienden.
MS wil vast niet dat je gaat denken dat een Home Premium versie ook voldoende is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
[...]

De RTM zit al klikbaar keuse menu in voor de Key

Zo heb ik basic home x64 er nu op staan, hier een paar van mijn opmerkingen.
Zoals buroblad veranderen kan niet op simpele-manier, geen themes meer, geen screen saver.
Start menu is lekker leeg, geen games meer, standaard progies zijn er nog wel maar niet meer via startmenu.
Configuratiescherm is wat kaler (ultimate kopellingen zijn weg)

Werk niet vlotter als ultimate dat was de opzet om deze versie te proberen.
Omdat ik dacht er draaien minder programa's die je nooit gebruiken zal......
Dus uitzetten ervan in ultimate zal hem niet sneller maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

uhm, jij hebt de gelekte RTM niet geprobeerd? Dat valt me nou tegen. De key komt pas nadat de hele zooi al op je HD staat, hoe kan daarna dan nog een keuzescherm komen?

mij lijkt duidelijk dat Ms dit gedaan heeft omdat het met Vista wel erg makkelijk was om alles te installen wat je wou, welke Dvd je vd shop had gekregen maakte niet uit, als je maar een key (of crack) had, je kon kiezen wat je wou. Nu moeten de mensen die niet van Ei weten dus precies de goeie versie leechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, blijkbaar is het inderdaad bewust aangepast door Microsoft. De key vul je nu pas in tijdens de OOBE, wanneer alles al is geïnstalleerd dus. Je kunt dan geen key meer invullen voor een andere versie. Dit is duidelijk anders dan in Vista. De reden zou zijn dat mensen te lui zijn direct een key in te vullen, een andere versie kiezen dan ze hebben gekocht en na 30 dagen een probleem hebben. Microsoft gaat dus daadwerkelijk verschillende DVD's voor de verschillende versies uitgeven.

Zie ook: http://www.istartedsometh...indows-7-install-process/

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:06:
[...]

uhm, jij hebt de gelekte RTM niet geprobeerd? Dat valt me nou tegen. De key komt pas nadat de hele zooi al op je HD staat, hoe kan daarna dan nog een keuzescherm komen?

mij lijkt duidelijk dat Ms dit gedaan heeft omdat het met Vista wel erg makkelijk was om alles te installen wat je wou, welke Dvd je vd shop had gekregen maakte niet uit, als je maar een key (of crack) had, je kon kiezen wat je wou. Nu moeten de mensen die niet van Ei weten dus precies de goeie versie leechen.
:+ STOM......pfff......maandagmorgen.....'t is dan toch altijd lastiger om even goed na te denken.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172686

Anoniem: 172686 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:23:
Weet iemand toevallig of er al drivers zijn voor de KPN dongles?
Dit is werkelijk het enige wat ik nog niet werkend heb gekregen op W7.

Ik draai W7 trouwens op mijn EEE 900 en tot nu toe gaat het behoorlijk soepel,
wel heb ik last van laadtijden hier en daar maar dat komt door mijn trage SSD.
En ik ga de prachtige visuele dingetjes nog even uitschakelen om cpu, dus batterij te sparen.
Fixed,

Zowel de eerste installatie als het normaal opstarten van de mobile modem software dienen in compatibility Xp Service Pack 2 als administrator uitgevoerd te worden.
Dan ga je naar je hardware lijst, en uninstall je de HUAWAI bij de cdrom lijst.
Daarna ga je naar program files, Mobile Partner, Driver, en start je daar eenmalig de driversetup.

Hierna zal hij werken als een zonnetje, UMTS, 3G etc werken tot nu toe 100% , getest met het vodafone netwerk.

ik heb het trouwens over de Huawei E270 KPN usb modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
posttoast schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:22:
OK, blijkbaar is het inderdaad bewust aangepast door Microsoft. De key vul je nu pas in tijdens de OOBE, wanneer alles al is geïnstalleerd dus. Je kunt dan geen key meer invullen voor een andere versie. Dit is duidelijk anders dan in Vista. De reden zou zijn dat mensen te lui zijn direct een key in te vullen, een andere versie kiezen dan ze hebben gekocht en na 30 dagen een probleem hebben. Microsoft gaat dus daadwerkelijk verschillende DVD's voor de verschillende versies uitgeven.

Zie ook: http://www.istartedsometh...indows-7-install-process/
Heb ik zeker 2 echt hele vreemde Vista DVD's x32 versie x64 versie. Ik kan bij Vista elke versie kiesen hoor, zelfs registratie bij ms met ultimate was geen probleem met home key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
hetnet schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:29:
[...]

Heb ik zeker 2 echt hele vreemde Vista DVD's x32 versie x64 versie. Ik kan bij Vista elke versie kiesen hoor, zelfs registratie bij ms met ultimate was geen probleem met home key.
Je kunt alle versies kiezen, maar volgens mij kun je toch echt geen Ultimate installeren met een Home key.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Vraagje,

Nieuwe PC. Helemaal vrij van wat voor OS installatie er ook is.

Wil eigenlijk Windows 7 erop zetten, maar kan iemand mij hier misschien adviseren over het volgende.

Ik heb de volgende windows versies:

- Windows 7 RC
- Windows XP x64
- Windows XP x32

En daarnaast zie ik allerlei versies van Windows 7 op het net (RTM). Welke versie(s) van windows kan ik het beste installeren. Anderen hebben mij geadviseerd om zowel x32 XP als windows 7 RC te installeren. Heeft dit voordelen? En in welke volgorde dan? Ik heb overigens maar 1 harde schijf van 1TB. Maakt dat nog uit voor wanneer je 2 windows installaties wilt?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op 1tb schijf kan je wel 100 Os'en installen.

Xp en 7 tegelijk, tja kan. Heb het nu ook, maar als ik in 7 zit mis ik xp niet, alles werkt, en als in xp zit kan ik leven zonder 7. Dus ja, je kan ook een keus maken waarbij je blijft. En install maar een RTM untoched, en gebruik die 120 dgn via rearm, tegen die tijd kan je hem kopen.

En 64bit als je meer dan 3 gig hebt, maar kan ook als je minder dan 4 gig hebt, en al je hardware hebben drivers(dit geldt voor 7, xp64 kan je problemen mee verwachten, maar da's niet zeker). Succes.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 27-07-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Laatst online: 13-02-2024
6gb ddr3 ram + i7 920. Dus dan is x64 de juiste keuze toch? Geen flauw idee wat het verschil is met x32 overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

erikjannemann schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:05:
6GB DDR3 RAM + i7 920. Dus dan is x64 de juiste keuze toch?.
Logische keuze.
wat de juiste keuze is zal alleen jij kunnen bepalen :)

/semantics

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikjannemann schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:05:
6gb ddr3 ram + i7 920. Dus dan is x64 de juiste keuze toch? Geen flauw idee wat het verschil is met x32 overigens...
Zoals Alt-92 al zegt :+ logische keuze aangezien de 64-bits versie wel overweg kan met je 6GB memory en de 32-bits versie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb zowel op mijn pc (build 7100) en op mijn laptop (build 7264) draaien. Vind beiden echt heerlijk werken. Enige wat ik tot nog toe tegen gekomen ben is problemen met netwerk/homegroup. Beiden zitten in het zelfde netwerk (via draadloos router) en homegroup heb ik ook op beide pc's ingesteld. Echter toen ik gister avond nog even lekker op mijn laptop een filmpje van de pc wilde plukken werd de hele pc niet meer gevonden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!