[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 75.462 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Optisch kabeltje, als in SPDIF?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:31
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:24:
Het lijkt er op dat de studenten pech hebben.

UPDATE #2:Microsoft has pointed out that those of you who use ELMS (The separate web portal to access MSDNAA software) won't have access until the middle of August. Those that get access directly through an admin (The IT administrator on campus) can request it now though.

bron: http://www.neowin.net/new...amspark-on-6th-august-nzt

Ik heb mijn administrator een email gestuurd, helaas is hij op vakantie tot 25 augustus :'(
Heb mijn administrator ook even een mailtje gestuurd, die toevallig niet op vakantie was. Hij geeft aan dat deze nog niet handmatig beschikbaar is te stellen via ELMS/MSDN-AA. Maar even wachten 15 augustus dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-08 20:22
Zo! De RTM versie geinstalleerd via een USB-stickje (x64). Ging een stuk sneller dan verwacht. Na ongeveer 13min zat ik al op het bureaublad.

Heb daarnaast de uitgelekte Nederlandse MUI voor de RTM versie eroverheen gegooid! Dat ging ook super! Ik dacht dat alleen een gedeelte zou worden vertaald, maar het voelt alsof ik een echte Nederlandse versie van Windows 7 RTM heb! Top!

Helaas kwam ik erachter dat Microsoft geen support gaat leveren op hun eigen Fingerprint Reader voor de 64bit versie van Windows 7 :'(

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Wildfire

Joy to the world!

Aurora1110 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:00:
Zo! De RTM versie geinstalleerd via een USB-stickje (x64). Ging een stuk sneller dan verwacht. Na ongeveer 13min zat ik al op het bureaublad.

Heb daarnaast de uitgelekte Nederlandse MUI voor de RTM versie eroverheen gegooid! Dat ging ook super! Ik dacht dat alleen een gedeelte zou worden vertaald, maar het voelt alsof ik een echte Nederlandse versie van Windows 7 RTM heb! Top!
Uitgelekt? Je kunt gewoon een DVD met language packs downloaden bij Microsoft, dan heb je dus iig geen uitgelekte versie maar de officiële.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:13

Saven

Administrator

Zijn languagepacks al ergens legaal te downloaden? (de Nederlandse)
Of zijn die alleen nog maar als uitgelekt te downloaden via torrents etc.

edit: spuit11 :P
Wildfire schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

Uitgelekt? Je kunt gewoon een DVD met language packs downloaden bij Microsoft, dan heb je dus iig geen uitgelekte versie maar de officiële.
Heb je een linkje voor me? :)

[ Voor 52% gewijzigd door Saven op 08-08-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Saven schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:23:
Zijn languagepacks al ergens legaal te downloaden? (de Nederlandse)
Of zijn die alleen nog maar als uitgelekt te downloaden via torrents etc.

edit: spuit11 :P

[...]

Heb je een linkje voor me? :)
Stond bij mij gewoon bij de downloads van TechNet en ook bij de Top Downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zorgt easy transfer er bijv ook voor dat alle outlook gegevens overgezet kunnen worden, of dat dan weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:32:
Zorgt easy transfer er bijv ook voor dat alle outlook gegevens overgezet kunnen worden, of dat dan weer niet?
bvk schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:14:
Zo, dat Easy Transfer is inderdaad wel "easy" zeg! De RTM geinstalleerd en het tevoren aangemaakt bestand teruggezet. Fluitje van een cent en zelfs je instellingen voor Office staan al weer goed, ik startte net Outlook na installatie voor het eerst op, wat nou email account gegevens invullen, kwam meteen in mijn IMAP box bij Xs4all _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaannO zal wel z'n .pst file bedoelen - if memory serves me right is dat standaard al zo sinds de XP variant van de wizard (FAST)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 13:39
Eergister Windows 7 Pro x64 even op mijn Thinkpad T60 gezet...vind het helemaal geweldig. Echt veel beter dan Vista en de nieuwe features vind ik echt handy (vooral taskbar :9~). Voelt ook snel en responsive aan. Hier nog wat links naar 2 foto's in actie en screenshot van de performance scores (misschien ook aardig).

Homescreen

And the scores (specs of my machine in signature)
Scores

Screenshot scores
Afbeeldingslocatie: http://www.jansma.org/pix/scores.jpg

Toch leuke score met relatief oude laptop, video is wat lager maar dat boeit me niet aangezien ik niet game en Aero peak smooth werkt.

Specs:
Thinkpad T60 - Intel(R) Core(TM)2 CPU T7400 @ 2.16GHz | 3GB Crucial DDR2 PC2-5300 | Intel 945 | 14,1'' SXGA+ 1400x1050 | 320GB 7200rpm WD Scorpio Black | W7 Pro x64

[ Voor 9% gewijzigd door okio op 08-08-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het restoren vanuit Acronis Backup gaat vaker fout dan goed. Ik vermoed dat er nog gewacht moet worden op een paar latere builds voordat die goed gaat werken met Windows 7. Tot die tijd maar imagen vanaf de True Image BootCD.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Snake schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:48:
@hierboven die downloads waren greyed out omdat die via akamai werden aangeboden :)
Dit begrijp ik even niet. Als ik het goed lees zou je elke keer dezelfde key moeten krijgen als je onder hetzelfde Live ID inlogt om de ISO van de RC te downloaden, maar ik krijg nu elke keer een andere. :?

Of mag je onbeperkt keys aanvragen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-08 20:22
Wildfire schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

Waar kan ik dat precies vinden dan? Is dat op het betaalde gedeelte van Technet?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Gunner schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:24:
[...]

Dit begrijp ik even niet. Als ik het goed lees zou je elke keer dezelfde key moeten krijgen als je onder hetzelfde Live ID inlogt om de ISO van de RC te downloaden, maar ik krijg nu elke keer een andere. :?

Of mag je onbeperkt keys aanvragen?
tot 20-8 kan je key's aanvragen.

http://blogs.technet.com/...8-20-is-the-deadline.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 08-08-2009 16:41 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 19:45
Ik heb een vraag mbt het geheugengebruik van windows 7. Het leek me beter om hier geen nieuw topic over te openen, en maar gewoon hier te vragen. Ik heb het volgende systeem:

Mobo: MSI 790GX
AMD Phenom II - 955 op stock speed (3,2Ghz)
6Gb DDR3 geheugen op 1066Mhz, CL7, 2 channels, en per channel 2048m en 1024m, gekocht als pairs, dus2x2Gb, en 2x1Gb

Ik draai Windows 7 x64 RC Build 7100

Nu gebruikt het systeem direct na opstarten standaard erg veel geheugen, ook als ik nog niks opgestart heb! Dat is dan zo'n 1,5Gb wat er in de taskmanager gemeld wordt! Omdat ik dacht dat dit misschien door Aero en Superfetch kwam, heb ik het basistheme geselecteerd, en in Services heb ik superfetch uitgeschakeld (ook bij opstarten). Dit leverde echter nog geen 200mb winst op!

Als ik kijk in de taskmanager, tel ik alle waarden op het tabblad processen op (Private memory working), dit geeft dan zo'n 400Mb. Daarbij staat 'show processes from all users' aan!

Echter zie ik op het tabblad Performance nergens een waarde staan, welke correspondeert met die 400Mb, dus alleen maar hogere waarden. De screens van de taskmanagers:

Met superfetch en aero
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/7351/taskmngsuperfetchfullth.th.png

Zonder beide
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/9264/taskmngnosuperfetchbasi.th.png

Hebben meer mensen dat W7 zoveel geheugen gebruikt, terwijl het juist geheugen-zuinig zou moeten zijn? Ik kan me voorstellen dat er een feature inzit, dit zorgt dat als je veel geheugen hebt, het gevuld wordt tbv performance, maar dacht dat dat nou juist superfetch was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom zit je in over die paar MB, je hebt 6 GB man!

Windows pakt al snel wat er beschikbaar is, dat is juist slim, programma's e.d. starten hierdoor sneller op. En waarom ook niet, je hebt niks aan geheugen wat niet gebruikt wordt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 09:55
Clean install Windows 7 Enterprise 64bits met alle eye-candy en de gadgetbar uit, met geen applicaties open behalvde taskmanager kom ik op 1,0~1,1GB gebruikt van de totaal 8GB. Niet boeiend ook verder, zou graag zien dat er nog wat meer klaar gezet wordt in memory.

Performance wisten we al van dat het goed was, dat merk ik ook, met name de look-and-feel is heerlijk. Afwachten wat het gaat doen als m'n Intel X25 binnen is.

Verder heb ik er nog niet veel over te melden, wel dat veel (Microsoft) applicaties zich wat betreft de nieuwe taskbar-oplossing weten te gedragen als ze in Vista (SP2) compatability draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ivos schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:52:Hebben meer mensen dat W7 zoveel geheugen gebruikt, terwijl het juist geheugen-zuinig zou moeten zijn? Ik kan me voorstellen dat er een feature inzit, dit zorgt dat als je veel geheugen hebt, het gevuld wordt tbv performance, maar dacht dat dat nou juist superfetch was....
Kijk eens bij de task manager > tab perfomance > resource monitor
Daar staat meer info over je geheugengebruik.

Bij mij staat er 670 MB in use en net iets meer dan 1 GB in standby (ik heb 2 GB totaal). Als ik alle processes optel kom ik rond de 600 MB uit dus zo schokkend vind ik het verschilletje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Zijn er hier ook mensen die een 3D muis van 3D Connexion al aan de praat hebben onder Windows 7?

Op het officiële support forum staat wel een kleine guide, maar om een of andere simpele reden snap ik nu wat daar nu de bedoeling is..

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaKz
  • Laatst online: 25-08 15:19
Ik heb net Windows 7 x64 geinstalleerd op mijn laptop Sony Vaio VGN-AR71M.
Installatie liep prima, start keurig op alleen is die een belangrijke driver vergeten, namelijk de grafische kaart.
Computer management opgestart en zie ik ipv de Geforce 8400M GT een standaard VGA graphics adapter staan.. En de drivers van nvidia voor deze kaart pakt die ook al niet...

Wanneer ik de setup opstart krijg ik de melding : "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will exit."

Best onhandig als de grafische kaart niet fatsoenlijk werkt :P
Iemand al tegen deze probleem aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hoor vaker dat soort problemen met een Vaio. Het beste kun je bij http://www.laptopvideo2go.com/drivers even zoeken naar een driver op basis van je codes. Grote kans dat je dan wel een (modded) driver tegen komt voor je Vaio. Volgens mij zou je ook nog voor een Vista driver kunnen gaan, dat werkt vaak ook wel.

[ Voor 16% gewijzigd door MegaTronics op 08-08-2009 18:43 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27
chimo schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:15:
[...]

Handige tip maar is het niet voor niks dat ze minimum 7233 erin hebben gezet? Niet dat je dadelijk in de problemen komt ofzo en alles kwijt bent en alsnog een clean install moet doen.
had ivm het mooie weer geen zin om het hele systeem van mezelf en mijn vrouw opnieuw te installeren. Bovenstaande methode gebruikt, en op drie machines goedgegeaan ;)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hadden die site beter de Nvidia laptopvideo site mogen noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09 12:30
Toch nog weer een minpuntje in Windows 7, niet dat het ligt aan Windows 7, maar m'n realtek onboard hq audio knettert af en toe wat. En voornamelijk als ik acties uit voer op de computer.

Damn, wat mis ik die goeie vertrouwde Soundblaster onder XP.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon xp blijven draaien, doe ik ook. ;) Tot ik een keer een impuls krijg om 7 te kopen, of dat ik over de 3 gig ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ivos schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:52:
Ik heb een vraag mbt het geheugengebruik van windows 7. Het leek me beter om hier geen nieuw topic over te openen, en maar gewoon hier te vragen.
Diezelfde vragen waren er ook al met Vista overigens - blijkbaar is het toch moeilijk los te laten dat unused memory resource verspilling is.

PS: Linux doet een dergelijk truukje ook al jaren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
SneaKz schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:36:
Ik heb net Windows 7 x64 geinstalleerd op mijn laptop Sony Vaio VGN-AR71M.
Installatie liep prima, start keurig op alleen is die een belangrijke driver vergeten, namelijk de grafische kaart.
Computer management opgestart en zie ik ipv de Geforce 8400M GT een standaard VGA graphics adapter staan.. En de drivers van nvidia voor deze kaart pakt die ook al niet...

Wanneer ik de setup opstart krijg ik de melding : "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will exit."

Best onhandig als de grafische kaart niet fatsoenlijk werkt :P
Iemand al tegen deze probleem aangelopen?
Ik had hetzelfde met mn HP 8730W met daarin een nVidia Quadro FX3700. Na installatie als standard VGA adapter, windows update ziet geen nieuwe drivers...1 dag later ziet Windows update wel netjes de FX3700 en worden de drivers erop gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
vind het zelf echt een stuk beter dan Vista... okay heb nog niet lang genoeg ermee gespeeld maar tot op nu loopt het straker dan vista en ja zoals al eerder gezegt is de taskbar is echt MOOIIIIIIIIIIIIIIIIIII :9~ heerlijk zo'n msdn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 23:13
Het valt me op dat het openen van MSI bestanden op een netwerkshare nogal lastig gaat. Bij mij blijft het OS regelmatig hangen op het venster UITVOEREN. Kopieren naar de harddisk en dan starten werkt weer wel...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Aurora1110 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:32:

[...]

Waar kan ik dat precies vinden dan? Is dat op het betaalde gedeelte van Technet?
Je moet idd wel een betaald TechNet account hebben. Dan is de DVD met de language packs gewoon te downloaden. Ik begrijp dat jij gèèn betaald TechNet abonnement heb en dan is het logisch - Microsoft gaat je niet gratis de retailversie van het OS geven en dan ook nog de daarbijbehorende language packs. Zou me nogal wat zijn :P

---

Ik ga Windows 7 Ultimate morgen eerst eens op de PC van m'n vader zetten. Is een goed testsysteem :)

Moet alleen even kijken met zijn printer, een HP Deskjet F375. HP Is notoir slecht met ondersteunen van een nieuw OS, kan tot een jaar na release zijn dat er pas een driver komt - als die er al komt. Alle andere hardware heeft al gewoon netjes Windows 7 drivers gelukkig :)

Op dit moment heeft HP helemaal niets aan beta-drivers, voor geen enkele printer. Het is dus hopen dat ofwel Windows 7 de printer default al ondersteunt of dat de Vista x64 driver van HP gewoon werkt (evt. in compatibiliteitsmodus, had al als tip gelezen dat dat soms werkt voor installatie van HP Vista drivers op 7).

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 08-08-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Wordt standaard niet ondersteund volgens de Windows 7 Catalog.

-edit-

Of toch wel?
http://catalog.update.mic...23-4063-8df4-1dcb43c94749

Is voor de ''Deskjet F300-Series''.

[ Voor 37% gewijzigd door MelvinB op 08-08-2009 21:08 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MelvinB schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:06:

-edit-

Of toch wel?

De HP Deskjet F375 is gewoon uit de F300 serie, de originele Vista driver identificeert 'm ook gewoon als HP Deskjet F300 hoor :)

Die link die je gaf ging over x86, maar ik neem aan dat als x86 beschikbaar is dat x64 dan ook wel beschikbaar zal zijn.

Ik zal morgen eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:11

Wmm

Snowwie schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:36:
Toch nog weer een minpuntje in Windows 7, niet dat het ligt aan Windows 7, maar m'n realtek onboard hq audio knettert af en toe wat. En voornamelijk als ik acties uit voer op de computer.

Damn, wat mis ik die goeie vertrouwde Soundblaster onder XP.
Dat heb ik ook, maar dan alleen met de gedownloade drivers van de fabrikant van m'n mobo. Niet als ik de standaard drivers gebruik die geinstalleerd worden door W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb nu de RC (built 7100) van Microsoft Windows 7 via de officiële site van Microsoft op m'n iMac draaien, maar is de RTM (built 7600) niet veel beter? Ik bedoel, ik ben er nu al aardig tevreden over en het zou mooi zijn als het nog beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:33

w0w

Weet iemand hoe je op een nette manier de C:\Users map naar bijvoorbeeld D:\Users kan veranderen? Bij Vista kon ik op eigenschappen klikken van Users en de Location instellen (net zoals nu nog wel kan bij my videos en my pictures enzo) maar de eigenschappen van Users is geen Location tabje te zien. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Moet even melden dat Windows 7 een knaller moet worden. Na het op mijn desktop te hebben geinstalleerd (RC that is) dacht ik, laten we het eens op de EEEPC proberen. Heb een EEEPC 901 en externe DVD speler, dus installeren was een eitje, stuk sneller dan verwacht. Grootste probleem is dat hij de volledig 8GB van de grootste drive pakte en er 0Kb over was na installatie...

Even gegoogled naar grotere SSD's voor de EEEPC en een 32GB besteld, kwam vandaag door de bus, binnen 30 min stond 7 er weer op en draait echt super. Netbook is nu sneller dan met het originele XP erop (ok, deze SSD is ook sneller, maar was hij ook al op de originele!). Heb er wel 2GB DDR inzitten ipv 1, maar zelfs AERO werkt! Had ik nooit verwacht!

Denk echt dat ze voorbij de Vista haterij gaan hiermee. Hoewel ik daar persoonlijk ook al geen probleem mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

syltheboy schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:25:
Ik heb nu de RC (built 7100) van Microsoft Windows 7 via de officiële site van Microsoft op m'n iMac draaien, maar is de RTM (built 7600) niet veel beter? Ik bedoel, ik ben er nu al aardig tevreden over en het zou mooi zijn als het nog beter kan.
Volgens mij heb je nog niet helemaal door wat de verschillen zijn - lees de topicstart en bijvoorbeeld de Windows Clients - Vista FAQ nog eens door? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:34:
Weet iemand hoe je op een nette manier de C:\Users map naar bijvoorbeeld D:\Users kan veranderen? Bij Vista kon ik op eigenschappen klikken van Users en de Location instellen (net zoals nu nog wel kan bij my videos en my pictures enzo) maar de eigenschappen van Users is geen Location tabje te zien. Iemand?
Ik meen iets gelezen te hebben over een mlink optie en ik kwam o.a. hier uit: http://www.starkeith.net/...profile-to-another-drive/

Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
chimo schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:15:
[...]

Handige tip maar is het niet voor niks dat ze minimum 7233 erin hebben gezet? Niet dat je dadelijk in de problemen komt ofzo en alles kwijt bent en alsnog een clean install moet doen.
Truukje heb ik gedaan. Upgrade van 7077 (was al helemaal ingericht als media cemter), leek allemaal goed te gaan, werkt ook als een zonnetje. Ook met NL taal pakket.

Echter één probleem, op 7077 had ik al eens de XP moder geinstalleerd. Nu onder de RTM krijg ik Virtual PC niet werkend. Ondanks dat alles verwijderd is, als ik virtual pc installeer kan ik geen vm aanmaken of starten. Ik denk dat dit komt door de upgrade. melding is dat er al een vm draait (niet waar dus). Upgrade gaat dus niet altijd goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Ik meen iets gelezen te hebben over een mlink optie en ik kwam o.a. hier uit: http://www.starkeith.net/...profile-to-another-drive/

Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Hmmmmm, kent Windows 7 niet meer de ProfileImagePath registry entry?
In XP kun je die gewoon naar een andere map zetten en klaar ben je _/-\o_

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:56:
[...]

Volgens mij heb je nog niet helemaal door wat de verschillen zijn - lees de topicstart en bijvoorbeeld de Windows Clients - Vista FAQ nog eens door? :)
Ik weet wel dat de RTM de versie is die straks in de winkels komt te liggen, maar blijft deze voor altijd werken? Bij de RC is dit namelijk niet het geval. Zijn de versies die na 22 oktober uitkomen nou weer anders als de RTM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bedenk nou eens wat een Release Candidate met een expiry date is, en wat een produkt is wat te koop is/zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:09:
[...]

Truukje heb ik gedaan. Upgrade van 7077 (was al helemaal ingericht als media cemter), leek allemaal goed te gaan, werkt ook als een zonnetje. Ook met NL taal pakket.

Echter één probleem, op 7077 had ik al eens de XP moder geinstalleerd. Nu onder de RTM krijg ik Virtual PC niet werkend. Ondanks dat alles verwijderd is, als ik virtual pc installeer kan ik geen vm aanmaken of starten. Ik denk dat dit komt door de upgrade. melding is dat er al een vm draait (niet waar dus). Upgrade gaat dus niet altijd goed..
Gebruik je de RC van Virtual PC voor Win 7? Of de versie die je al geinstalleerd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:28:
Bedenk nou eens wat een Release Candidate met een expiry date is, en wat een produkt is wat te koop is/zal zijn?
Een produkt wat te koop is/zal zijn zou voor altijd moeten werken, maar nou weet ik niet of dit met een illegale key ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pro versie heeft toch geen ondersteuning voor MUI packs? :? Ik zie op mijn MVLS site namelijk een Professional download en ook Language packs voor de Professional versie. Dit komt toch niet overeen met de features van de Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

syltheboy schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:31:
[...]

Een produkt wat te koop is/zal zijn zou voor altijd moeten werken, maar nou weet ik niet of dit met een illegale key ook het geval is.
Een illegale key zal vast door MS worden geblockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
jelmervos schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:40:
[...]

Een illegale key zal vast door MS worden geblockt.
Ik kan ook een Pre-activated versie downloaden en die werkt volgens mij wel goed en MS blockt hem niet, maar kunnen ze dit nog altijd doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Wat mij vandaag opviel is dat mapnamen en bestandsnamen nu uit alle tekens mogen bestaan :P
Heb niet élk teken gekeken, maar de ( en ) bijvoorbeeld mogen nu gewoon, zelfde geldt voor ; en dergelijke.

Of kom ik hier nu heeel laat achter ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:12:
Wat mij vandaag opviel is dat mapnamen en bestandsnamen nu uit alle tekens mogen bestaan :P
Heb niet élk teken gekeken, maar de ( en ) bijvoorbeeld mogen nu gewoon, zelfde geldt voor ; en dergelijke.

Eh...volgens mij is dat al best een tijdje zeg maar :) Er zijn nog steeds een aantal tekens die niet mogen hoor : \ / : * ? " < > | dussuh...weinig verandert volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Saven schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:12:

lol, volgens mij is er niks veranderd hoor. ( ) ; waren altijd al toegestaan. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://johnbokma.com/mexit/2007/12/26/a-filename-cannot-contain-any-of-the-following-characters.png

Die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

LOL idd stom van me :') nevermind _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jirnsum schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:29:
[...]

Gebruik je de RC van Virtual PC voor Win 7? Of de versie die je al geinstalleerd had?
De RC, hiervoor de beta gebruikt, deze echter verwijderd, daarna de rc geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:58
Jirnsum schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

had ivm het mooie weer geen zin om het hele systeem van mezelf en mijn vrouw opnieuw te installeren. Bovenstaande methode gebruikt, en op drie machines goedgegeaan ;)
Vanaf welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Altijd_Lastig schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:18:
[...]

De RC, hiervoor de beta gebruikt, deze echter verwijderd, daarna de rc geinstalleerd
Hmm: nav je vorige post ben ik even gaan checken, en ik kon de reeds geinstalleerde Virtual PC niet meer draaien. Na installatie van de RC van zowel Virtual PC als WinXP Mode was er niets meer aan de hand: vandaar.
Alledrie vanaf RC (build 7100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:48

pling

Lekker Kepjoeteren

Poehee, gister WIndows 7 Ultimate x64 RTM geinstalleerd. Dat wilde voor geen meter. Ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3 met twee raptors in RAID 0 waarvoor de drivers geladen moesten worden. Mijn eindconclusie is, zonder daar nu duidelijk over geinformeerd te worden door de installatie wizard, dat Windows 7 er problemen mee heeft als het niet op C:\ geinstalleerd wordt. Probleem is alleen dat als ik de drivers van mijn normale data schijf afhaal of van een usb stick deze disks beide de letter C:\ toegewezen krijgen (Dat zie je als je naar drivers gaat browsen). Je blijft in vertwijfeling achter met de melding dat de geselecteerde disk vanwege een of andere 0x????? codeniet geschikt is voor installatie. Pas toen ik de disk en de usb disk had losgekoppeld (CD Drives krijgen wel hogere letters toegewezen). En de drivers op een CD'tje had gezet, toen pas kon ik de installatie normaal volbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pling schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:04:
Mijn eindconclusie is, zonder daar nu duidelijk over geinformeerd te worden door de installatie wizard, dat Windows 7 er problemen mee heeft als het niet op C:\ geinstalleerd wordt.
Driveletters hebben daar niks mee te maken hoor - al jaren niet meer.
Wel of iets een Primair partitie is op de eerste disk in de BIOS.
Probleem is alleen dat als ik de drivers van mijn normale data schijf afhaal of van een usb stick deze disks beide de letter C:\ toegewezen krijgen (Dat zie je als je naar drivers gaat browsen).
Je hebt een P35 chipset, waarschijnlijk gebruik je dan ook de IDE aansluiting bijvoorbeeld voor je datadisk en die krijgt voorrang als bootdevice boven je RAID array tenzij je anders aangeeft in je BIOS.

* alt-92 heeft een MSI P35 en moet dat ook instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

TheVMaster schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:21:
[...]

Super he ;) 'k heb hem zelf nog niet gebruikt, maar als ik het zo hoor....(en ik moet nog migreren naar pre-rtm naar rtm) ga ik dus Easy Transfer ook gebruiken :)
Ik zal hier ook gebruik van gaan maken denk ik, ben benieuwd in hoeverre outlook 2007 settings allemaal meegenomen worden, zou prettig zijn mocht dit precies zo overgenomen worden als het nu op mijn 7100 rc build ingesteld staat (ongeveer 20 verschillende mailadressen ingesteld, dus best wel wat werk om die handmatig allemaal toe te voegen en de juiste pst files daar bij te voegen).

Overigens, ook over Windows Easy Transfer: ik vond een erg interessant en uitgebreide video van channel 9 op msdn met 3 ontwikkelaars van Windows Easy Transfer, die stap voor stap uitleggen (in detail en verschillende voorbeelden) hoe de tool werkt, wat je kan verwachten, wat er wel en niet mee kan etc). Duurt welliswaar erg lang (50 minuten) maar ik vond het in ieder geval de moeite waard, wellicht interessant gegeven om op te nemen in de ts? Video - The complete guide to windows easy transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar 1 account in outlook 2007 en dat werd met alle settings en pst file gewoon overgenomen dus ik neem aan dat het met meerdere accounts ook wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

@djbarney: Die video is zeker interessant, niet alleen voor jezelf maar ook als je weer es een PC moet fixen van iemand anders.

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 09-08-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03
Ik heb een officiële via Technet gedownloade Windows 7 64-bit ultimate versie. Deze heb ik geactiveerd met een Key die ik ook via Technet heb verkregen. Het punt is : op mijn bureaublad staat rechtsonder 'Test mode Windows 7 Build 7600'. Kan iemand dat verklaren, of zie ik iets over het hoofd? Ik heb ook een 32-bit versie draaien, en die heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 23:12

Arfman

Drome!

Jup, SPDIF :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 15:56
Pierre_nr1 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:25:
Ik heb een officiële via Technet gedownloade Windows 7 64-bit ultimate versie. Deze heb ik geactiveerd met een Key die ik ook via Technet heb verkregen. Het punt is : op mijn bureaublad staat rechtsonder 'Test mode Windows 7 Build 7600'. Kan iemand dat verklaren, of zie ik iets over het hoofd? Ik heb ook een 32-bit versie draaien, en die heeft het niet.
Heeft die Test mode niet iets te maken met drivers die niet ondertekend zijn ofzo?
Ik herinner mij dat omdat ik ooit PeerGuardian op Windows 7 64 bit wou testen, en om dit te kunnen doen moesten er drivers worden geïnstalleerd die niet door Microsoft waren ondertekend, waardoor deze niet zomaar worden ingeladen daarvoor moest ik Test Mode activeren.

Probeer deze eens:
bcdedit /set testsigning off
+ rebootje

(Bron: http://www.vistax64.com/g...e-vista-x64-ultimate.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03
lembregtse schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:39:
[...]

Heeft die Test mode niet iets te maken met drivers die niet ondertekend zijn ofzo?
Ik herinner mij dat omdat ik ooit PeerGuardian op Windows 7 64 bit wou testen, en om dit te kunnen doen moesten er drivers worden geïnstalleerd die niet door Microsoft waren ondertekend, waardoor deze niet zomaar worden ingeladen daarvoor moest ik Test Mode activeren.

Probeer deze eens:
bcdedit /set testsigning off
+ rebootje

(Bron: http://www.vistax64.com/g...e-vista-x64-ultimate.html)
Ja, inderdaad. Nu herinner ik het me weer, ik moest de Test Mode activeren om drivers te installeren. Ben nu weer in 'Normal Mode''. Mijn hartelijke dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:48

pling

Lekker Kepjoeteren

Een netwerkschijf locatie toevoegen (vanaf een NAS) aan de "Documents" Library geeft de melding "this network location can't be included". Nu dan maar een shortcut toegevoegd. Is dit al behandeld als probleem? Ik kan niet echt wat vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
pling schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:36:
Een netwerkschijf locatie toevoegen (vanaf een NAS) aan de "Documents" Library geeft de melding "this network location can't be included". Nu dan maar een shortcut toegevoegd. Is dit al behandeld als probleem? Ik kan niet echt wat vinden op het internet.
unc paden/netwerk mappen kunnen alleen in je library komen te staan als ze

-geindexeerd zijn
of
-offline beschikbaar zijn

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Op hoeveel computers kun je eigenlijk een technet key gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Dat zou rond de 10 moeten zijn, maar heb het zelf nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 17:43
Ik heb windows 7 nu zelf al een tijdje draaien op mijn werkstation en vond het vandaag wel tijd worden om hem ook te installeren op mijn laptop (Lenovo T61).

Wat mij opviel was dat er tijdens de setup al gevraagd werd of ik met een wireless netwerk wilde verbinden. Dit heb ik gelijk gedaan en ik had vervolgens verbinding met mijn thuis netwerk.
Wat daarna heel erg vreemd was ..., hij gaf internet toegang aan, ik kan ook op google.nl maar verder nergens op.
Omdat ik op dit moment nog even geen tijd heb om het verder te onderzoeken heb ik even snel een speedtouch usb wifi adapter aangesloten, en daar werkte het wel |:(

Blijkbaar zit er dus nog iets niet goed in de drivers voor mijn internet wireless adapter (intel Wireless Wifi Link 4965 AGN).

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Blijkbaar zit er dus nog iets niet goed in de drivers voor mijn internet wireless adapter (intel Wireless Wifi Link 4965 AGN).
Hier geen enkel probleem met een Intel 4965AGN en een Atheros AR5007UG. Probeer eens een Windows Update, installeer de laatste drivers van Intel, of installeer software voor je laptop's hotkeys (wil soms ook wel helpen).

Al vind ik het erg vreemd dat je dan wel op Google kan, en niet op al de rest...

@TheVMaster: bereid je maar al voor op deel 13 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-08-2009 17:01 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:45:
DaannO zal wel z'n .pst file bedoelen - if memory serves me right is dat standaard al zo sinds de XP variant van de wizard (FAST)
En daarom ga je zijn bericht beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Squall schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:52:
Ik heb windows 7 nu zelf al een tijdje draaien op mijn werkstation en vond het vandaag wel tijd worden om hem ook te installeren op mijn laptop (Lenovo T61).

Wat mij opviel was dat er tijdens de setup al gevraagd werd of ik met een wireless netwerk wilde verbinden. Dit heb ik gelijk gedaan en ik had vervolgens verbinding met mijn thuis netwerk.
Wat daarna heel erg vreemd was ..., hij gaf internet toegang aan, ik kan ook op google.nl maar verder nergens op.
Omdat ik op dit moment nog even geen tijd heb om het verder te onderzoeken heb ik even snel een speedtouch usb wifi adapter aangesloten, en daar werkte het wel |:(

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier posten :)
Ben toch bang dat je zelf iets gewijzigd hebt. Ik heb ook een T61 en daar W7 op draaien, en alles werkt vlekkeloos, ook internet :) (zelfde wifi adapter 4965AGN)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mensen ervaring met een (dell) Laptop en de Synaptics touchpad drivers?
Hij werkt wel als muis maar de sidebar scrolling werkt niet.
de vista driver geprobeerd te laden nogo..... driver van de windows update is nieuwe en kan hem dus niet toepassen.
Oude driver uninstallen (en removen van het systeem) rebooten...
Komt de driver weer gewoon terug :'), nou de sys files manually deleten... nogo either...
Heb ik een falende driver handmatig toegevoegd, een oude en daarna de Vista 64bit driver geladen.
Maar nog niet de scrolling, want hij blijft hem herkennen als Synaptics PS/2 Port Touchpad.

Iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

LuckyY schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:08:
Mensen ervaring met een (dell) Laptop en de Synaptics touchpad drivers?
Hij werkt wel als muis maar de sidebar scrolling werkt niet.
de vista driver geprobeerd te laden nogo..... driver van de windows update is nieuwe en kan hem dus niet toepassen.
Oude driver uninstallen (en removen van het systeem) rebooten...
Komt de driver weer gewoon terug :'), nou de sys files manually deleten... nogo either...
Heb ik een falende driver handmatig toegevoegd, een oude en daarna de Vista 64bit driver geladen.
Maar nog niet de scrolling, want hij blijft hem herkennen als Synaptics PS/2 Port Touchpad.

Iemand nog tips ?
Staat verticaal scrollen aan in de Synaptics drivers?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Snake schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:12:
[...]

Staat verticaal scrollen aan in de Synaptics drivers?
OMG :+

Ik heb geen Synaptics _o-
ik heb een ALPS met de dell driver van vista 64 lukte het :+

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MelvinB schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:06:

-edit-

Of toch wel?

Kan ondertussen bevestigen dat Windows 7 de HP Deskjet F375 automatisch herkent als een HP Deskjet F300 (klopt ook, is gewoon dezelfde reeks met dezelfde drivers) en hij installeert ook nog een ondersteuning voor scannen erbij! Netjes!

En scheelt ook nog eens een hoop tov originele HP drivers, deze zijn lekker veel kleiner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nog maar even een vraag over een MSDNAA key die op de 15e gaan komen, kon er niets van op MSDNAA over vinden. Op hoeveel pc's werkt de Win 7 key of gewoon eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 18:27

CoolGamer

What is it? Dragons?

DaannO schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:57:
Nog maar even een vraag over een MSDNAA key die op de 15e gaan komen, kon er niets van op MSDNAA over vinden. Op hoeveel pc's werkt de Win 7 key of gewoon eentje?
MSDNAA is gewoonlijk 1 pc. Vaak wil het ook wel wat langer duren voordat het verschijnt op MSDNAA.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over Windows 7: In windows Vista was video overlay (dus het bekijken van filmpjes full screen op een secundaire monitor terwijl deze in een klein venster op de primaire monitor stonden) niet meer mogelijk (in tegenstelling tot XP).

Is dit in Windows 7 wel weer weer mogelijk? Het is voor mij de grote reden geweest om weer te downgraden na een upgrade naar Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik goed dat er voor europa geen upgrade versie komt ivm met het niet op tijd klaarkomen van de e versie.

En dat we daarom een gewoone versie kunnen kopen tegen de prijs van een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:08:
Begrijp ik goed dat er voor europa geen upgrade versie komt ivm met het niet op tijd klaarkomen van de e versie.

En dat we daarom een gewoone versie kunnen kopen tegen de prijs van een upgrade?
Wow, jij loopt achter... Er komt helemaal geen E versie van Windows 7. En als dat wel het geval had geweest, had het nog niets te maken met het niet op tijd klaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:12:
[...]

Wow, jij loopt achter... Er komt helemaal geen E versie van Windows 7. En als dat wel het geval had geweest, had het nog niets te maken met het niet op tijd klaar komen.
http://sevenbits.nl/nieuw..._upgrade_windows_7_e.html

hij is dus niet op tijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de E edititie komt er gewoon niet, heeft niks met `niet af' te maken:
In the wake of last week’s developments, as well as continuing feedback on Windows 7 E that we have received from computer manufacturers and other business partners, I’m pleased to report that we will ship the same version of Windows 7 in Europe in October that we will ship in the rest of the world.

One reason we decided not to ship Windows 7 ‘E’ is concerns raised by computer manufacturers and partners. Several worried about the complexity of changing the version of Windows that we ship in Europe if our ballot screen proposal is ultimately accepted by the Commission and we stop selling Windows 7 ‘E’. Computer manufacturers and our partners also warned that introducing Windows 7 ‘E’, only to later replace it with a version of Windows 7 that includes IE, could confuse consumers about what version of Windows to buy with their PCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:34:
[...]

Nee, de E edititie komt er gewoon niet, heeft niks met `niet af' te maken:

[...]
Volgens mij was eht enige dat "niet op tijd af" was, dat de EU dit als oplossing zou aanvaarden.
Helaas kon de EU dat niet op tijd (vandaar de "niet af" opmerking), en heeft Microsoft dus voor een andere oplossing gekozen. Daarmee is de E versie dus komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:59:
[...]

Volgens mij was eht enige dat "niet op tijd af" was, dat de EU dit als oplossing zou aanvaarden.
Helaas kon de EU dat niet op tijd (vandaar de "niet af" opmerking), en heeft Microsoft dus voor een andere oplossing gekozen. Daarmee is de E versie dus komen te vervallen.
Heb je een bron?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 10:33
Is het mogelijk op Windows XP 64 bit drivers te gebruiken? Anders wordt het volgens mij onmogelijk om te installeren op een Asrock 1689 K8 moederbord :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
die windows experience index is trouwens ook rascistisch vind ik. Pertinent krijg je voor perpendiculaire schijven niet hoger dan 5.9 heb ik gemerkt.
Ik draai zelf een RAID 0 van 3x seagate 7200.11 en scoor 5.9. Een vriend van me heeft 2x seagate 7200.10 schijven RAID 0 en scoort ook 5.9. Iemand met een Intel X25 SSD scoort een 7.4.
ondanks dat mijn performance in principe hoger is dan die andere knul, scoren we gelijk. Een SSD met dus lagere access times krijgt wel een hoger cijfer. Erg jammer vind ik dat.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-08 20:48

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Razwer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:47:
die windows experience index is trouwens ook rascistisch vind ik. Pertinent krijg je voor perpendiculaire schijven niet hoger dan 5.9 heb ik gemerkt.
Ik draai zelf een RAID 0 van 3x seagate 7200.11 en scoor 5.9. Een vriend van me heeft 2x seagate 7200.10 schijven RAID 0 en scoort ook 5.9. Iemand met een Intel X25 SSD scoort een 7.4.
ondanks dat mijn performance in principe hoger is dan die andere knul, scoren we gelijk. Een SSD met dus lagere access times krijgt wel een hoger cijfer. Erg jammer vind ik dat.
Dat systeem moet inderdaad nog flink op de schop. Een Core i7 bijvoorbeeld haalt ook niet standaard een 7.9. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Razwer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:47:
Voor die harde schijven kani k dat begrijpen. Windows heeft meer baat bij accesstimes als doorvoerrates, door de kleine bestanden. Dat JIJ voordeel haalt uit transferrates wil niet zeggen dat Windows daar wat aan heeft :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
ephymerous schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:51:
Is het mogelijk op Windows XP 64 bit drivers te gebruiken? Anders wordt het volgens mij onmogelijk om te installeren op een Asrock 1689 K8 moederbord :X
Wel, hangt er een beetje vanaf voor welk onderdeel je die drivers wil gaan gebruiken. Voor de GPU zeker niet doen ;) Maar ik zou eens gaan kijken naar drivers voor de componenten, in plaats van drivers voor het geheel.

Maw, drivers voor je chipset zoek je op de website van de fabrikant van de chipset enz.
Er komt helemaal geen E-versie !!

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-08-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant: Steven Sinofsky's blog over de `kritieke' chkdsk bug:

http://blogs.msdn.com/e7/...do-with-a-bug-report.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:16:
[...]

En daarom ga je zijn bericht beantwoorden.
Ja. Jij quootte iets waar niks over een PST stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 11:58
Window 7 RTM Ultimate 64 (download van technet) afgelopen zaterdag geïnstalleerd zonder een enkel probleem te ervaren. Ik draaide hiervoor al een tijdje de RC, die was mij goed bevallen, al had ik zo nu en dan wat vastlopertjes vanuit het spel WoW. Meest kom ik nog wel switchen naar de desktop en zo het process killen, maar ook geregeld echte harde knallers waardoor een reset noodzakelijk was.

Over vastlopers kan ik onder RTM niets zeggen vooralsnog. Het kwam immers maar sporadisch voor.
De meeste hardware werd gedetecteerd om mijn Canon scanner na, maar dat is een kwestie van een drivertje downloaden bij de fabrikant.

Upgrade vanaf RC geprobeerd, maar dat werd niet ondersteund.
Dus toen gewoon de boot- en programma partitie geleegt en een verse install gedaan. Dit duurtje ongeveer een half uurtje inclusief het verder afconfigureren zoals de lokaties van de mappen onder C:\Users naar D:\Users en het configureren van de bibliotheken en aanmaken van extra bibliotheken.

Oke dan komt natuurlijk de herinstallatie van de software er nog bij, wat het meeste tijd kost, maar daarvoor heb ik wel een lekker soepel draaiende machine voor terug.

Ik kan het niet staven, maar gevoelsmatig loopt alles nog wat soepeler in de RTM.
Als ik bijvoorbeeld in mijn Lightrooom 2.4 bibliotheek door alle foto's ga dan gaat dit overduidelijk soepeler dan met de RC.

Kortom, dit is wel het besturingssysteem waarop ik heb lopen wachten van Microsoft. XP en Vista werkten ook prima, maar dit is wel een stuk gelikter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
wtf, ik dacht laat ik maar een W7 installeren @ men PC, krijg ik de volgende foutmelding nadat hij zeker een kwartier op 99% stond bij 'Expanding Windows Files':

"Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation.
Error code: 0x80070017."

Ga maar eens uitzoeken of dit een bekend probleem is...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 01-09 20:15
_Arno_ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:55:
wtf, ik dacht laat ik maar een W7 installeren @ men PC, krijg ik de volgende foutmelding nadat hij zeker een kwartier op 99% stond bij 'Expanding Windows Files':

"Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation.

Waarvandaan installeer je?
Is je CD/DVD goed gebrand? Heb je hem geverifiëerd? Waar komt je ISO vandaan? Informatie waar we wat mee kunnen. Dan kunnen we je misschien helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
_Arno_ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:55:

Heb je de MD5-sum en/of SHA-1-hash geverifieerd ? Goed gebrand op DVD ? Meestal zijn het stomme foutjes...

@TheVMaster: nog 5 posts !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
RedHat schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:57:
[...]

Waarvandaan installeer je?
Is je CD/DVD goed gebrand? Heb je hem geverifiëerd? Waar komt je ISO vandaan? Informatie waar we wat mee kunnen. Dan kunnen we je misschien helpen :)
Installatie vanaf DVD, heb hem niet geverifieerd, ga hem eerst maar eens opnieuw branden denk ik :)

ISO komt van Technet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 14:08
Ik heb zojuist een pc van dell gekocht voor mijn pa. Nu zit daar Vista Home Premium NL op voorgeinstalleerd. Tevens krijg ik na 22 oktober een windows7 home premium opgestuurd. Nu is mijn vraag is dat de standaard home premium? Of een speciale OEM versie? En is dit dan ook nog een upgrade dvd o.i.d? Of gewoon een retail?

Ik vraag dit omdat ik eigelijk nu al de windows7 home premium wil installeren en dan gewoon wil rearmen totdat de oem key wordt verzonden door dell in oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arno_ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:59:
[...]

Installatie vanaf DVD, heb hem niet geverifieerd, ga hem eerst maar eens opnieuw branden denk ik :)

ISO komt van Technet :)
Als je een USB-HDD hebt kan je die ook gebruiken. Vind het zelf erg makkelijk werken en kost je geen DVD's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:24:
[...]

Als je een USB-HDD hebt kan je die ook gebruiken. Vind het zelf erg makkelijk werken en kost je geen DVD's ;)
ben nu alweer dvd aan 't branden, dus probeer eerst deze wel, mocht het weer niet goed zijn dan ga ik wel over op de USB-HDD, is idd wel net zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En we kunnen verder in Deel 13.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!