[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.977 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Windows 7 RTM info en de download datums
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik de Release Candidate?
Wanneer is Windows 7 te koop?
Waarin verschillen de verschillende Windows 7 versies?
Wat kosten de verschillende Windows 7 versies?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een niet-productie versie. (ik kan het niet vaak genoeg zeggen!)

Om maar met de deur in huis te vallen : Windows 7 is RTM gegaan op woensdag 22 juli 2009.
Natuurlijk wil iedereen graag weten wanneer hij/zij Windows 7 kan downloaden. Een dag eerder werden de datums waarop je Windows 7 kunt downloaden al bekend gemaakt:

DoelgroepWanneer?Download locatie
Partners & OEMS6 augustus (alleen Engels)MS Connect & MSDN
IT Pro’s6 augustus (alleen Engels)TechNet
Ontwikkelaars6 augustus (alleen Engels)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus (alleen Engels)Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members16 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers23 augustus (alleen Engels)?
Partners & OEMs1 oktober (alle overige talen)MS Connect & MSDN
IT Pro’s1 oktober (alle overige talen)TechNet
Ontwikkelaars1 oktober (alle overige talen)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus + een paar weken
(alle overige talen)
Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers1 oktober (alle overige talen)?
Consumenten22 oktober (alle overige talen)Online / Offline shops :-)

Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Je kunt Windows 7 RC vanaf nu downloaden via deze link.

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.
• Winows 7 RC is vanaf de Microsoft website te downloaden t/m 15 augustus 2009

Op dinsdag 2 juni heeft Microsoft bekend gemaakt (Bron : Reuters) dat Windows 7 officieel te koop zal zijn vanaf 22 oktober 2009.

Nu een nieuwe computer kopen en vanaf 22 oktober "gratis" Windows 7?
De grote fabrikanten van computers en laptops hebben bijna allemaal een upgrade programma om te zorgen dat de verkoop niet inzakt. Kijk even op deze Microsoft website welke fabrikanten allemaal een Upgrade programma hebben.

Let op: Sommige fabrikanten kunnen verzendkosten in rekening brengen.

Afgezien van de verschillende versies voor Europa en de rest van de wereld komen er 6 verschillende versies van Windows 7 op de markt waarvan er maar 3 in de winkel verkrijgbaar zullen zijn. De Starter versie zal alleen als OEM versie beschikbaar komen en de Home Basic versie zal alleen in opkomende markten beschikbaar komen. De Enterprise versie zal alleen via het Volume Licensing programma beschikbaar komen. De versies die overblijven : Home Premium, Professional en Ultimate zullen dus ook in Europa (hetzij als E versie, dus zonder Internet Explorer) beschikbaar komen.

Hieronder zie je een tabel waarin per versie is aangegeven welke onderdelen wel/niet beschikbaar zullen zijn.

Features / Ability
Starter
Home Basic
Home Premium
Professional
Enterprise
Ultimate
OEM Licensing Only
Emerging Markets Only
Retail & OEM Licensing
Volume Licensing
Limited Retail & OEM Licensing
Concurrent Applications
3
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
32-bit Maximum RAM
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
64-bit Maximum RAM
N/A
8GB
16GB
192GB
192GB
192GB
32-bit and 64-bit mode support
32-bit only
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Home Group (Create & Join)
Join only
Join only
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Internet Explorer 8
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Player 12
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Desktop Window Manager
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Mobility Center
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Aero
No
Partial
Yes
Yes
Yes
Yes
Multi-Touch
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Premium Games
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Center
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Encrypting File System
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Location Aware Printing
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Remote Desktop Host
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Presentation Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows Server domain
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows XP Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
AppLocker
No
No
No
No
Yes
Yes
BitLocker Drive Encryption
No
No
No
No
Yes
Yes
BranchCache Distributed Cache
No
No
No
No
Yes
Yes
DirectAccess
No
No
No
No
Yes
Yes
Subsystem for Unix-based Applications
No
No
No
No
Yes
Yes
MUI Pack
No
No
No
No
Yes
Yes
VHD booting
No
No
No
No
Yes
Yes

Bedankt Snake voor het maken van de tabel!

Under Construction

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
• Super Antispyware
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Ultramon 3.0.4
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard
Cisco VPN Client

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 23-07-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
Alweer het 11e Windows 7 Topic, vergeleken met vorige Windows release lijken mensen veel meer intresse te hebben in de voorfase, ook Microsoft PR't daar nu natuurlijk aan mee maar toch.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jumpman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:02:
Alweer het 11e Windows 7 Topic, vergeleken met vorige Windows release lijken mensen veel meer intresse te hebben in de voorfase, ook Microsoft PR't daar nu natuurlijk aan mee maar toch.
Jazeker, ook de constante toevloed van geleakte beta's en RC's doet MS zeker goed deze keer :)

Afbeeldingslocatie: http://windows7news.com/wp-content/uploads/2009/04/windows_7_editions.jpg dit misschien handig voor TS bij verschillende edities? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snake schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:17:
[...]

Jazeker, ook de constante toevloed van geleakte beta's en RC's doet MS zeker goed deze keer :)

[afbeelding] dit misschien handig voor TS bij verschillende edities? :)
:+ Ja dankje...'k wilde eigen een gewone tabel maken aangezien dat beter past op de 600 px die ik tot mijn beschikking heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-04 09:43
Nette startpost. Maar wel even een opmerking: AVG werkt ewoon op windows 7 (beta en RC), maatr dan moet je wel 8.5 i.p.v. 8 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

De laatste nieuwe Symantec draait wel goed op Windows 7, maar gebruikt de oude manier om zijn status te reporten aan het security center :) Maar Windows 7 detecteerd 'm wel geowon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheVMaster schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:27:
[...]

:+ Ja dankje...'k wilde eigen een gewone tabel maken aangezien dat beter past op de 600 px die ik tot mijn beschikking heb ;)
Ik zal dat even voor mijn rekening nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snake schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:46:
[...]

Ik zal dat even voor mijn rekening nemen :+

Thnx! Ik heb er alvast ff een afbeelding neergezet. Als jij je tabel klaar hebt dan eh....moet je hem maar ff sturen via een DM ofzo, of post hem ff in een bericht dan neem ik hem wel over in de TS.

De tabel staat in de TS :+ Thnx!

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 05-07-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-04 22:58
Misschien voor de Topicstart.

Nu een nieuwe computer kopen en dalijk toch "gratis" windows 7?
De grote fabrikanten van computers en laptops hebben bijna allemaal een upgrade programma om te zorgen dat de verkoop niet inzakt. Hier kan je vinden welke fabrikanten mee doen en hoe je de windows 7 upgrade kan regelen. Let wel op dat sommige fabrikanten verzendkosten rekenen.

[ Voor 98% gewijzigd door Terror op 05-07-2009 19:41 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Nog een programma die (nog) niet werkt is Norman.... Dit is de mail die ik van Norman heb gehad paar dagen terug
Het is de bedoeling dat de nieuwe versie van Norman Security Suite (7.3) zal gaan samenwerken met Windows 7, echter is er niet bekend hoelang vóór de officiële release dit zal zijn.
De planning is dat in ieder geval met de oficiële release van Windows 7, Norman Security Suite 7.3 werkt op het systeem.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:55
Zelfde geldt voor Tune-up utilities 2009.
Hartelijk dank voor uw bericht. De recent beschikbare Windows 7 Release
candidate is een nog niet compleet gerijpte voorafversie, waarbij technische
conflicten tijdens het gebruik van TuneUp Utilities 2009 niet kunnen worden
uitgesloten. Om onze hoge qualiteitsniveau ook verder te kunnen ontspreken,
werken wij er daarom met nadruk aan, de compatibiliteit van de komende
navolgversie van TuneUp Utilities 2009 met Windows 7 te garanderen.
2008 versie werkt wel, omdat deze nog geen versiecheck doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terror schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:27:
Misschien voor de Topicstart.

Nu een nieuwe computer kopen en dalijk toch "gratis" windows 7?
De grote fabrikanten van computers en laptops hebben bijna allemaal een upgrade programma om te zorgen dat de verkoop niet inzakt. Hier kan je vinden welke fabrikanten mee doen en hoe je de windows 7 upgrade kan regelen. Let wel op dat sommige fabrikanten verzendkosten rekenen.
Thnx...ik heb de info toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
bartju schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:30:
Zelfde geldt voor Tune-up utilities 2009.

[...]

2008 versie werkt wel, omdat deze nog geen versiecheck doet.
Ik vind het ook jammer dat TUU 2009 niet wil installeren onder Win7. Het zou toch uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de PC gebruiker moeten zijn of deze het wel of niet wil gebruiken/testen op een beta OS.

En daarbij, ze missen nu wel feedback van de TUU-onderdelen die het dus niet onder Win7 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 22:10

Arfman

Drome!

Volgens Hartware.de (http://www.hartware.net/news_47185.html) RTM op 13 juli, waarna MSDN en Technet abonnees de RTM vrijwel meteen kunnen downloaden die dag ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Arfman schreef op maandag 06 juli 2009 @ 07:33:
Volgens Hartware.de (http://www.hartware.net/news_47185.html) RTM op 13 juli, waarna MSDN en Technet abonnees de RTM vrijwel meteen kunnen downloaden die dag ...
Ik ben dan op vakantie :-( Afzeggen? Iemand die in mijn plaats naar Oostenrijk wilt gaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Kan er iemand nakijken of SuperAntiSpyware en Punkbuster uit de topic start niet reeds werken? Deze werken namelijk zonder iets op te lossen bij mij. (Windows 7 RC x64)
Ackermans1973 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:36:
[...]

Ik vind het ook jammer dat TUU 2009 niet wil installeren onder Win7. Het zou toch uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de PC gebruiker moeten zijn of deze het wel of niet wil gebruiken/testen op een beta OS.

En daarbij, ze missen nu wel feedback van de TUU-onderdelen die het dus niet onder Win7 doen.
Spijtig dat dit nog reeds niet werkt, zelfs al zet je het in incompabiliteitsmodus raak je wel voor bij de installer maar draaien de services uiteindelijk niet. Er werkt toch nog wel redelijk veel en aangezien Windows 7 op Windows Vista gebaseerd is kunnen deze dingen niet zoveel kwaad.

[ Voor 8% gewijzigd door TaraWij op 06-07-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik ga al naar NZ, Brazilie en Mexico.... O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iozay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik ben écht weg van Windows 7. Op dag 1 was het voor me vooral even wennen aan de verschillen met Vista/XP maar daarna vond ik dat zo'n beetje alles wat ik deed op z'n minst 33% sneller ging vergeleken met vista(Navigeren+Snelheid). Verder vind ik Windows 7 een stuk stabieler. Ik heb nog wel is applicaties die nog wel is spontaan het systeem laten crashen op Vista. Ik heb daar geen tot amper last van op Windows 7. Behalve een paar keer een system freeze maarja het is een RC. In mijn ervaring werkt het gewoon stabieler.

Verder heb ik nog wel is gehad dat applicaties zoals de disks opnieuw indelen(inkorten, groter maken etc.) nog wel is vast liepen.

Ik ben van plan om rond de release een Ultimate editie van 7 aan te schaffen :-) Ik ben echt weg van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-04 20:54
Artikeltje op WZOR:

(Dit is vertaald van Russisch naar engels)
and so, with the seventh July we are now entering the final stages of the Assembly and the selection of candidates in the final RTM releases Windows 7 and Windows Server 2008 R2.
You ask, and why it is with the seventh and not with the sixth June, with 4 - 7 June, in the US holidays, Microsoft does not work, the Assembly rests:) to the tenth July upon the candidates in kubka and closed from all vote leading 200 engineers Microsoft, to determine which of the recent win7_rtm assemblies will be the final RTM release, this procedure will begin with a 13 - 14 July and will only be completed on 24 July accommodation RTM release on connect ' e. On our data already 10th July will be harvested candidate in kubka and the Assembly may receive тапы.

Suppose that such a candidate in the final will be the Assembly 7268 or 7270 of twigs assemblies win7_rtm (7270 has not collected, as in other still not been collected and 7269 ñáîðêà), and suppose that it will be signing (sign - off), immediately after this will have this Assembly in the final RTM release, but already in another branch assemblies, suppose this will build 7300, and only after that we can confidently say that appeared the final release.
But, even after that you can have the final RTM release repeated, but necessarily will be saved to the final Assembly, how many number would not have had the compile a new.
Here is briefly the what we all wait in the coming weeks.
Dit is van gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik ben van een nvidia naar een ati kaart gegaan. De drivers met drivercleaner verwijdert.
Geen nieuwe install, dat is toch weer een hoop werk en nu werkt het ook perfect.

Alleen mijn windows 7 zegt dat mijn versie niet genuine is. Bij het opstarten krijg ik de melding. Dan druk ik op activeer now en dan is het weer okay maar bij de volgende boot herhaalt zich het proces weer.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Als mensen op zoek zijn naar een Belkin F5D5055 USB2.0 Gigabit driver voor 64-bits seven, ik heb er net een gebakken die werkt aangezien Belkin te lui is dat te doen:
http://www.megaupload.com/?d=MF1LX85C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-04 20:41
is build 7264 de rtm build? Of weet er iemand welke build de rtm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-03 18:40

Peter91

<=]

Pepperana schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:14:

Alleen mijn windows 7 zegt dat mijn versie niet genuine is. Bij het opstarten krijg ik de melding. Dan druk ik op activeer now en dan is het weer okay maar bij de volgende boot herhaalt zich het proces weer.
Watermerk van je bureaublad verwijdert?
Ik had het zelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kokorico schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:13:
is build 7264 de rtm build? Of weet er iemand welke build de rtm wordt?
Ik denk de 7300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 10:32

Mickroz

Mickroz#2491

ik ben wel zeer tevreden over win7, het enige probleem tot dusver heb ik dat met opstarten hij af en toe reboot als tie het welkoms scherm gaat laden...
in de event logs staat er dit:
The system was shut down due to a critical thermal event.
Shutdown Time = ‎2009‎-‎06‎-‎29T12:50:11.328125000Z
ACPI Thermal Zone = ACPI\ThermalZone\THRM
_CRT = 348K

HWMonitor geeft aan dat de ACPI temp 98C is :?

Weet iemand waar dit gemeten wordt en wat ik er tegen kan doen?
Ik heb hier geen last van op XP.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Peter91 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:46:
[...]
Watermerk van je bureaublad verwijdert?
Ik had het zelfde..
Nee ik heb verder niks verandert alleen de grafische kaart. Daarom vind ik het ook zo raar.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Mickroz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:09:
Weet iemand waar dit gemeten wordt en wat ik er tegen kan doen?
Ik heb hier geen last van op XP.
Op XP heb je dus normale metingen in een programma zoals Speedfan? Heb je al eens in de BIOS gekeken? Het is wellicht een foute meting of een foute manier van uitlezen... Je kan in de device manager normaal gezien zulke sensors uitzetten, doe dit wel alleen als je zeker bent dat het om een foutieve meting gaat en niet een of de andere chip die aan het opsmoren is. :P
Pepperana schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:44:
[...]

Nee ik heb verder niks verandert alleen de grafische kaart. Daarom vind ik het ook zo raar.
Hardware wijzigingen kunnen je systeem wel eens invalideren en is het normaal dat je opnieuw moet activeren, alleen is het vaag dat je het bij elke boot krijgt. Kijk eens in je event logs of in de realibiteitsmonitor/systeemrapport of hij niet toevallig bij elke boot belangrijke apparaten opnieuw detecteert?

[ Voor 36% gewijzigd door TaraWij op 06-07-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HW monitor, veel beter hardwareproggie... leest zelfs je gpu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zijn er vroeg bij:
De PC-versie van rallygame Colin McRae; Dirt 2 is uitgesteld om de game te kunnen optimaliseren voor DirectX 11. Dirt 2 verschijnt nu in december, terwijl de game in september uitkomt voor Xbox 360 en PlayStation 3.
(Althans dit is de eerste keer dat ik concreet iets hoor over DX11-implementatie)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik heb net iets raaars gehad :{

Een Windows 7 machine, in het domein gehangen, aantal lokale users aangemaakt, uit het domein gehaald (we wilden 'm er toch niet in) en toen waren ineens de gebruikersprofielen van alle lokale gebruikers verdwenen of beschadigd.
Het profiel wat we op dat moment gebruikten was nog redelijk intact, wilde nog aanmelden, enz. maar ik kon geen mappen meer openen, niet meer naar controlpanel, enz. gaf de foutmelding dat explorer.exe niet was gevonden. (we hadden wel een desktop en taskbar enzo). Waarschijnlijk is daarvan een deel niet weggegooit omdat er files in use waren.
De overige gebruikers konden allemaal niet meer aanmelden ivm beschadigd / missend profiel. Nieuwe gebruikers aanmaken (ctrl-alt-del -> taskmanager -> run -> mmc -> add snap-in -> computer manager ofzo -> local users and groups -> users -> new) werkte, maar vervolgens konden we met deze ook niet aanmelden. Het default user profile was ook verdwenen.
Dit overigens met de van de Microsoft site te downloaden RC 64bits.

Na veel gek*t maar een verse installatie gedaan, jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 10:32

Mickroz

Mickroz#2491

TaraWij schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:49:
[...]

Op XP heb je dus normale metingen in een programma zoals Speedfan? Heb je al eens in de BIOS gekeken? Het is wellicht een foute meting of een foute manier van uitlezen... Je kan in de device manager normaal gezien zulke sensors uitzetten, doe dit wel alleen als je zeker bent dat het om een foutieve meting gaat en niet een of de andere chip die aan het opsmoren is. :P
speedfan e.d. registeren die ACPI niet, HWMonitor wel, in XP logs heb ik ook geen meldingen ervan dat die temp te hoog is.
HWMonitor geeft ook aan dat de ACPI temp 98C is.

In de bios staat ACPI op enabled, als ik dit op disabled zet dan start de pc niet eens meer op.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Microsoft heeft zich een aantal woedende Vista Ultimate klanten op de hals gehaald met geen pre order Ultimate windows 7 aan te bieden.

En kan ze geen ongelijk geven !

Zie artikel:
http://www.zdnet.be/news/...t_list&utm_campaign=daily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Net nieuw alhier, maar om ook even mijn ervaring als bijdrage te leveren; ik vind Windows 7 wat Vista had moeten zijn. Het werkt stabiel, komt een stuk cleaner over, lijkt wat sneller, very nice. Maar aan de Explorer kan ik gewoon niet wennen, ook niet die in Vista. Onder XP was deze simpel, maar zeer doeltreffend, nu stuntel ik continue met lange bestandsnamen die afgekapt worden en ik niet goed tevoorschijn krijg, die tree-structuur blijft in een workflow gewoon tegenwerken, ondanks dat ik het aardig wat tijd heb gegeven om in te werken. Dat is tot nu toe echter het enige punt wat mij betreft, ik draai het zowel native als gevirtualiseerd op m'n Mac en ook daar is het soepel, petje af. Nu ben ik nog benieuwd of mensen er de prijs voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 03-08-2024
abusimbal schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:11:
Microsoft heeft zich een aantal woedende Vista Ultimate klanten op de hals gehaald met geen pre order Ultimate windows 7 aan te bieden.

En kan ze geen ongelijk geven !

Zie artikel:
http://www.zdnet.be/news/...t_list&utm_campaign=daily
Nee ongelooflijke houding van Microsoft. Ik ben dus zo'n Ultimate koper geweest destijd en vond het echt een enorme miskoop op den duur, honderden Euro's voor simpelweg een paar onzin-extra's, onvoorstelbaar. Ik ben daarna dus geswitched, blij mee, hoewel ik Windows 7 dus weer interessant vind. Maar ze moeten inderdaad wel even met wat komen om mij weer terug te zien keren, dus idd zou een compensatie voor Ultimate gebruikers niet gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vgroenewold schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:20:
[...]

Nee ongelooflijke houding van Microsoft. Ik ben dus zo'n Ultimate koper geweest destijd en vond het echt een enorme miskoop op den duur, honderden Euro's voor simpelweg een paar onzin-extra's, onvoorstelbaar. Ik ben daarna dus geswitched, blij mee, hoewel ik Windows 7 dus weer interessant vind. Maar ze moeten inderdaad wel even met wat komen om mij weer terug te zien keren, dus idd zou een compensatie voor Ultimate gebruikers niet gek zijn.
Afgezien van de 'Ultimate Extra's boodt de Ultimate versie van Windows Vista je wel even iets meer dan de Home Premium versie hoor :+
Gelukkig zijn ze in Windows 7 wel van de Ultimate Extra's afgestapt :+, maar gelukkig zijn er nog wel een aantal verschillen die de hogere prijs van de Ultimate t.o.v. de Home Premium versie rechtvaardigen...check het overzicht maar. Ik noem een :
• Remote Desktop host
• Location Aware Printing
• Windows XP Mode
• AppLocker
• Bitlocker (To Go)
• Direct Access
• BranchCache
• Multi User Interface
• VHD Booting

update: Bovenstaand lijstje gaat over Windows 7 natuurlijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 07-07-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
lijstje van windows 7 :+

XP Mode en VHD booting zit denk ik niet in vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartju schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:52:
lijstje van windows 7 :+

XP Mode en VHD booting zit denk ik niet in vista.
Wat dacht je van Direct Access en BranchCache :) zit ook niet in Windows Vista..als je goed gelezen had dan kon je volgens mij ook opmaken dat het over Windows 7 ging. Ik heb het er voor de volledigheid ff bij gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een vraagje.. Heb geprobeerd om eigenhandig een 'bureablad weergeven' snelkoppeling te maken, maar ik krijg dit niet voor elkaar (in XP en Vista hier ooit problemen mee gehad). Wat is het juiste commando hiervoor in 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
TheVMaster schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:02:
[...]

Wat dacht je van Direct Access en BranchCache :) zit ook niet in Windows Vista..als je goed gelezen had dan kon je volgens mij ook opmaken dat het over Windows 7 ging. Ik heb het er voor de volledigheid ff bij gezet...
aha :P snapte het verband al niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

nl.mark schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:41:
Even een vraagje.. Heb geprobeerd om eigenhandig een 'bureablad weergeven' snelkoppeling te maken, maar ik krijg dit niet voor elkaar (in XP en Vista hier ooit problemen mee gehad). Wat is het juiste commando hiervoor in 7?
Zo'n knopje is er toch al (helemaal rechts op de taakbalk)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24
vgroenewold schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:17:
Maar aan de Explorer kan ik gewoon niet wennen, ook niet die in Vista. Onder XP was deze simpel, maar zeer doeltreffend, nu stuntel ik continue met lange bestandsnamen die afgekapt worden en ik niet goed tevoorschijn krijg, die tree-structuur blijft in een workflow gewoon tegenwerken, ondanks dat ik het aardig wat tijd heb gegeven om in te werken.
Hebben ze die echt gewoon zo gehouden als Vista ja?

Zonde...
Ik vond de Explorer van Vista ook een hele verslechtering na die van XP...

Had stiekem gehoopt dat ze dat bij MS ook wel ingezien hadden.

nee, ik heb ook nog geen hands-on ervaring met W7

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

djidee schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:06:
[...]

Ja maar hij kan er niet aan wennen -.-?
Echt.. doe niet moeilijk ofzo.. staat nu veel beter wen er maar aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even vers van de pers : Ik krijg net van iemand van Microsoft door dat er op donderdag 8 oktober (eindelijk) weer een TechNet Live event georganiseerd wordt door Microsoft....

Op dit moment is alleen de locatie nog maar bekend : Den Haag

Ik heb zo'n vermoeden dat het tijdens dit event voornamelijk over Windows 7 zal gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
TheVMaster schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:39:
Even vers van de pers : Ik krijg net van iemand van Microsoft door dat er op donderdag 8 oktober (eindelijk) weer een TechNet Live event georganiseerd wordt door Microsoft....

Op dit moment is alleen de locatie nog maar bekend : Den Haag

Ik heb zo'n vermoeden dat het tijdens dit event voornamelijk over Windows 7 zal gaan....
Dat is leuk nieuws, keep us informed :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
djidee schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:06:
[...]

Klopt, alleen vind ik dit waardeloos werken (iedere keer 'he-le-maal' naar rechts muizen ;)). Lijkt me toch dat het gewoon moet kunnen middels een snelkoppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

nl.mark schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:47:
[...]

Klopt, alleen vind ik dit waardeloos werken (iedere keer 'he-le-maal' naar rechts muizen ;)). Lijkt me toch dat het gewoon moet kunnen middels een snelkoppeling?
9 kansen van de 10 heb je je vingers op je tobo. Ram dan Winkey + D of Winkey + spatie :) problem solved.

Tis een aanpassing, ik weet. Maar het terug veranderen is ook niet goed. Hierover hebben echt wel veel mensen over nagedacht hoor ;) .

Zelfde met die mensen die MSN perse in de system tray willen. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Snake schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:11:
[...]

9 kansen van de 10 heb je je vingers op je tobo. Ram dan Winkey + D of Winkey + spatie :) problem solved.

Tis een aanpassing, ik weet. Maar het terug veranderen is ook niet goed. Hierover hebben echt wel veel mensen over nagedacht hoor ;) .

Zelfde met die mensen die MSN perse in de system tray willen. *zucht*
Dat kan ook vrij simpel hoor, en anders is m'n taskbar zo cluttered :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

nl.mark schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:47:
[...]

Sneltoets zowieso (windowstoets + spatiebalk)
Veuls te traag, meer woggen en minder werken dus :D

[ Voor 8% gewijzigd door djidee op 07-07-2009 11:18 . Reden: me=slak ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ik heb de laatste dagen vaak een popup die zegt:

You're computer is running low memory.

In task manager heb ik net 1,1GB Ram in gebruik :X ?

Ik heb 2x 60GB SSD van ocz en ik heb pagefile uit.

Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

peakaboo schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:32:

Ik denk dat je RAM en hardeschijfruimte nu door elkaar haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
DizzyWeb schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat je RAM en hardeschijfruimte nu door elkaar haalt...
Nee ik heb het over RAM hier. Dat is ook wat windows als fout aangeeft.

Op mn HD raid setup heb ik nog 20GB over dus, dat is wat jij misschien bedoelt. Maar ik vermelde dat erbij omdat ik pagefile uit heb (hebben de SSD's voordeel bij).

Maar ik zie net wel in task manager dat mijn verbruik maar 1,1GB is, maar dat groene staafje wat dat aangeeft is wel meer dan de helft gevuld... Zou niet kunnen, want ik heb 6GB in m'n PC zitten. Heb net ff gechecked maar alle reepjes zitten goed vast en in CPU-Z leest ie ook 6GB uit.

Snap er niks van...

[ Voor 49% gewijzigd door peakaboo op 07-07-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

Je draait toch wel de x64 versie he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
DizzyWeb schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:48:
Je draait toch wel de x64 versie he?
Uiteraard :) Heb net gereboot en nu is alles normaal... Nu klopt in taskmanager de verhouding van het balkje ook... 1GB ram in gebruik en dat is 1/6 van het totaal, zo staat het ook afgebeeld.

Dan zat ik dus net met 3GB te kloten :X ? En zouden 2 reepjes het niet hebben gedaan... Zou niet kunnen eigenlijk want dan brandde de leds op de ram stick niet..

Nja ik wacht even af of die popup nog eens komt, want dit was zeker al de 5x in een paar dagen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

staar je niet blind op je hoeveelheid werkgeheugen?
Er is een bepaalde hoeveelheid werkgeheugen die een proces standaard kan gebruiken (private bytes), en de maximum hoeveelheid die beschikbaar is voor dat proces (working set en de totale userspace van geheugen).
Verder is er ook nog zoiets als een paged pool en heb je te maken met Desktop heap.

Klinkt gewoon als ergens een app met een leak erin.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 07-07-2009 11:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:54:
[...]

staar je niet blind op je hoeveelheid werkgeheugen?
Er is een bepaalde hoeveelheid werkgeheugen die een proces standaard kan gebruiken (private bytes), en de maximum hoeveelheid die beschikbaar is voor dat proces (working set en de totale userspace van geheugen).
Verder is er ook nog zoiets als een paged pool en heb je te maken met Desktop heap.

Klinkt gewoon als ergens een app met een leak erin.
Daar zat ik dus ook naar te zoeken maar ik kan niets verdachts vinden. Zijn ook geen apps die opvallend veel RAM opslurpen. Ik hou het op een Windows 7 bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35
Leuk dat Messenger nu in je taalkbalk staat gepind maar meldingen van een nieuw email bericht komen nog steeds rechts bij de klok naar boven uit het niets. 7(8)7

Ziet er een beetje raar uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimo schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:02:
Leuk dat Messenger nu in je taalkbalk staat gepind maar meldingen van een nieuw email bericht komen nog steeds rechts bij de klok naar boven uit het niets. 7(8)7

Tja als je Messenger in je system tray staat komen die meldingen nog steeds uit het niets naar boven met dat verschil dat met Messenger icoontje er vlak onder staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

peakaboo schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:00:
Ik hou het op een Windows 7 bug...
Die moet je debuggen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer je pagefile eens aan te zetten?
Overigens is 1,1Gb niet heel vreemd (zeker als er gechacht wordt), maar de melding dat je niet genoeg geheugen hebt is niet gezond, kan inderdaad duiden op een memoryleak

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 07-07-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:57:
[...]
Probeer je pagefile eens aan te zetten?
Overigens is 1,1Gb niet heel vreemd (zeker als er gechacht wordt), maar de melding dat je niet genoeg geheugen hebt is niet gezond, kan inderdaad duiden op een memoryleak
Ja na de reboot was alles weer normaal... Memory is niet schadelijk toch? Ik zou niet weten hoe ik dat zou kunne opsporen.. Zoals ik al zei heb ik geen opvallende rare dingen gezien, in de monitor.

Ik heb alle stappen uitgevoerd zoals in deze guide:

http://www.ocztechnologyf...um/showthread.php?t=47212

pagefile off
superfetch off
hibernation off

Zijn allemaal tweaks waarbij je als SDD eigenaar voordeel zou hebben. Volgens mij voornamelijk om de SSD levensduur te vergroten. Ik meende dat, als je deze allemaal aan laat staan, je blocks veel sneller vol raken omdat die SSD constant aan het schrijven is. Maar correct me if I'm wrong! Weet nog niet zoveel van SSD's af. Ik heb ze dus in raid 0 met stripe size 128 en daar ook op alligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk anders eens wat aandachtiger met je resource monitor (zit in windows zelf) of als dat niet iets duidelijk maakt probeer dan eens een tooltje uit de sys internals suite

http://technet.microsoft....ysinternals/bb545027.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Laatst online: 19:22
Ik heb een windows 7 gids gemaakt hoe je de taakbalk weer in de stijl van windows vista kan krijgen, het is een stap voor stap gids inclusief een extra gids om je msn weer in de systeembalk(rechtsonder) te krijgen en ook eentje over je bureaublad icoontjes weer op normaal xp formaat te krijgen.

Het is alleen een instellingen gids dus niks met illigale programmatjes ofzoiets

Laat even weten wat je er van vind en hopelijk heb je er wat aan.

Link
of de online versie: link

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35
TheVMaster schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:09:
[...]

Tja als je Messenger in je system tray staat komen die meldingen nog steeds uit het niets naar boven met dat verschil dat met Messenger icoontje er vlak onder staat :+
Ja maar dan lijkt het tenminste dat ze uit dat icoontje komen. :P

Hoewel bij nader inzien het mij ook niet handig lijkt dat ze midden uit je taalkbalk naar boven komen, blijf je steeds per ongeluk klikken op die meldingen. Maar 't zag er zo raar uit als je Messenger in je tray bent gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

naaitsab schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:53:
Ik heb een windows 7 gids gemaakt hoe je de taakbalk weer in de stijl van windows vista kan krijgen, het is een stap voor stap gids inclusief een extra gids om je msn weer in de systeembalk(rechtsonder) te krijgen en ook eentje over je bureaublad icoontjes weer op normaal xp formaat te krijgen.

Het is alleen een instellingen gids dus niks met illigale programmatjes ofzoiets

Laat even weten wat je er van vind en hopelijk heb je er wat aan.

Link
of de online versie: link
Op zich leuk gedaan, maar misschien dat je beter screenshots kunt plaatsen van de schermen waarbij de instellingen al goed staan. Op pagina 3 bijvoorbeeld zet je in de tekst neer dat je een optie moet aanvinken (en in het scherm staat deze nog op uit). Het is in mijn ogen makkelijker om het de instellingen in het screenshot "goed" te zetten. Mensen kijken eerder naar plaatjes dan naar tekst. Je kunt wel in je screenshot aangeven welke opties van belang zijn (ik zou dan geen lijnen gebruiken zoals je nu doet, het oogt een beetje druk/rommelig).

Maar wel top dat je een walk-through hebt gemaakt!

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
oke bedankt voor de tip zal er aan denken bij de volgende gids(of versie 2 :P)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309169

Wellicht heb ik het over t hoofd gezien, maar welke backupfeatures worden er in de verschillende W7 versies aangeboden?

Een systeembackup maken zit nu in Vista Ultimate (daar heet het Windows Complete PC Backup).

Is dit bij W7 Ultimate ook het geval? Of zit deze tool ook in de andere versies ingebakken?

Vanuit welke W7-versie kan ik een complete image maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:17
Toch maar even hier de vraag stellen, omdat ik werkelijk nergens een antwoord kan vinden. Probleem is ook dat ik niet de juiste zoekterm kan vinden...

Sinds ik de RC van windows 7 op m'n pc heb, heb ik een probleem nadat ik een game gespeeld heb (maakt niet uit welke). Mijn normale toetsenbordinstelling is '+e = é, maar na de game wordt het typen van ' automatisch '' (dus 2x ' ), en " wordt "". Helemaal raar is dat je backspace na " (er verschijnt dan dus "") resulteert in "' (dus " en een ' ). Ik heb al met m'n toetsenbord instellingen zitten prutsen, maar die staan netjes op VS (Internationaal) + Nederlands. Iemand die dit herkent of een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

_AN

rvinke schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:40:
Toch maar even hier de vraag stellen, omdat ik werkelijk nergens een antwoord kan vinden. Probleem is ook dat ik niet de juiste zoekterm kan vinden...

Sinds ik de RC van windows 7 op m'n pc heb, heb ik een probleem nadat ik een game gespeeld heb (maakt niet uit welke). Mijn normale toetsenbordinstelling is '+e = é, maar na de game wordt het typen van ' automatisch '' (dus 2x ' ), en " wordt "". Helemaal raar is dat je backspace na " (er verschijnt dan dus "") resulteert in "' (dus " en een ' ). Ik heb al met m'n toetsenbord instellingen zitten prutsen, maar die staan netjes op VS (Internationaal) + Nederlands. Iemand die dit herkent of een oplossing weet?
Druk je tijdens het spelen Shift + CTRL in? Dit verandert namelijk je toetsenbordinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Ik heb al met m'n toetsenbord instellingen zitten prutsen, maar die staan netjes op VS (Internationaal) + Nederlands.
Nederlands weg halen lost het probleem op waarschijnlijk. Tijdens het gamen switch je van toetsenbord indeling zoals hierboven al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
  • Laatst online: 01-09-2023

Huh? Daar heb ik geen last van.
Kun je een screenshot plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een weekje, dan zou de RTM erwel 'ns kunnen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 10:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Dat je messenger gepinned staat in je taakbalk kun je eenvoudig veranderen. Als je de compatibility-mode in de snelkoppeling aanpast naar 'Vista - Servicepack 3', dan staat deze weer netjes in je system-tray :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Heb je toevallig een Logitech toetsenbord, kijk dan even door het volgende topic naar suggesties:
nieuwe/orange Logitech G15, apastrof werkt niet goed

De TS heeft het opgelost door SetPoint.exe uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Kan je de icoontjes op je bureaublad dichter op elkaar krijgen? heb ze al op klein gezet dmv rmb>beeld>kleine icoontjes maar nu staan de nog onnodig breed met slepen komen ze ook niet dichterbij :(

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Net zoals bij elke Windows versie bij advanced settings ergens > icon spacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Na installatie van Windows 7 RC op mijn Asus laptop (F3Ja) krijg ik na de reboot een zwart scherm te zien met alleen rechtsonderin: Windows 7 - Evaluation copy. Build 7100. En daar blijft hij op hangen. Ik kom niet eens naar de eerste set-up van windows (gebruikersnaam ed invoeren). Iemand al eerder met dit bijltje gehakt??

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rob1106 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:51:
Na installatie van Windows 7 RC op mijn Asus laptop (F3Ja) krijg ik na de reboot een zwart scherm te zien met alleen rechtsonderin: Windows 7 - Evaluation copy. Build 7100. En daar blijft hij op hangen. Ik kom niet eens naar de eerste set-up van windows (gebruikersnaam ed invoeren). Iemand al eerder met dit bijltje gehakt??
Als je door de topics zou zoeken zou je het weten ;)

Maar heb je een scherm of tv aangesloten op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296288

Mijn Technet Plus abonnement is ingegaan, maar als ik op de site iets wil downloaden krijg ik allemaal aspx bestanden, weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
anandus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:52:
[...]
Als je door de topics zou zoeken zou je het weten ;)

Maar heb je een scherm of tv aangesloten op je laptop?
Wat erg. Ik had al zo'n vermoeden maar ik heb wel gezocht > maar niks gevonden!

Idd een extra scherm erop. Eruit gehaald en het werkt! Ik schaam me diep....

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48
Anoniem: 296288 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:02:
Mijn Technet Plus abonnement is ingegaan, maar als ik op de site iets wil downloaden krijg ik allemaal aspx bestanden, weet iemand hoe dit werkt?
Gebruik je IE of iets anders? Bij mij werkt die site alleen in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

lol misschien is er iets mis met de configuratie van MS's webserver? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er loopt in het Shopping Forum een draadje over Technet Subscriptions, ik stel voor dat je daar je verhaal doet - daar is het ontopic, hier niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84742

Anoniem: 309169 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:17:
Wellicht heb ik het over t hoofd gezien, maar welke backupfeatures worden er in de verschillende W7 versies aangeboden?

Een systeembackup maken zit nu in Vista Ultimate (daar heet het Windows Complete PC Backup).

Is dit bij W7 Ultimate ook het geval? Of zit deze tool ook in de andere versies ingebakken?

Vanuit welke W7-versie kan ik een complete image maken? :)
Is in het vorige deel al enkele keren voorgekomen: http://www.winsupersite.com/win7/win7_skus_compare.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:01

timvanloon

Intel or AMD?

Ik heb 2 schermen en gebruik display fusion pro 3.0.6
Echter als ik media center beeldvullend maak, krijg ik mijn muiscursor niet meer naar mijn primaire beeldscherm!

Iemand een oplossing?

Ik krijg trouwens ook geen 2 indentieke taakbalken op beide schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:15
Ik zit met een probleem met Windows 7 build 7100 waar ik niet vrolijk van wordt. Heb al veel gezocht naar een oplossing, maar niet gevonden (behalve sysprep).

Vanaf Windows NT4 t/m Windows XP kon je altijd een profiel helemaal tip-top in orde maken en dan kopieeren naar het 'default user' profiel. In een domein omgeving kon je zelfs een default user-map in de netlogon-map zetten, dat werkte dan helaas (in de meeste gevallen) voor alle Windows clients die aanmelden met een nieuw user account.

Nu zie ik dat het in Windows 7 echt anders zit en het niet werkt op deze manier. Er staat een 'default'-map en daar staat eigenlijk niet zoveel bijzonders in. Je kunt niet via de standaard manier het default (user) profiel overschrijven want het 'copy to' knopje is simpel weg 'greyed out'.

Iemand die mij op een oplossing kan wijzen? Zonder zo'n soort oplossing wordt het anders echt een drama! (OK, er zijn ergere dingen maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Windows 7 Family Pack and Anytime Upgrade prices leak
http://windows7center.com...time-upgrade-prices-leak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zonder mij te raadplegen had Win7 7232 even een backupje gemaakt. Een onzichtbaar mapje op mijn werkschijf van 300 GB.

Maar in Windows Task Manager staat helemaal niets over backups. Waar kan ik deze goedbedoelde grapjesmode uitzetten?

Heeft iemand al grotere ervaring met die automatische backups? Als ik er een vertrouwensband mee kan krijgen en het wat kan customizen dan kan ik dat mss in plaats van mijn handmatige backups doen.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Thinkpad aangeschaft, dus ga nu eindelijk 'ns een pc-netwerkje maken. Lappie heeft xp, pc ook nog. Op pc wil ik 7 doen, werkt dat feilloos qua (draadloos en) netwerk met Xp, of zijn er adders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:19:
Ik heb een Thinkpad aangeschaft, dus ga nu eindelijk 'ns een pc-netwerkje maken. Lappie heeft xp, pc ook nog. Op pc wil ik 7 doen, werkt dat feilloos qua (draadloos en) netwerk met Xp, of zijn er adders?
Hmm.....Vind ik van jou wel een beetje vragen naar de bekende weg :+ Het is beide Windows, natuurlijk werkt dat zonder al teveel problemen in een netwerk. Waarom installeer je niet op beide machines Windows 7, dat werkt namelijk nog beter in een netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, sorry (had weleens gelezen dat xp en 2k mekaar niet aardig vonden qua netwerk). Nee lappie heeft 512 mb , is niet nieuw, maar ik kan er 1 gig bijprikken mocht ik dat willen.

wat vinden we trouwens van Google's plannen? Ik denk dat het geen succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:51:
Ok, sorry (had weleens gelezen dat xp en 2k mekaar niet aardig vonden qua netwerk). Nee lappie heeft 512 mb , is niet nieuw, maar ik kan er 1 gig bijprikken mocht ik dat willen.

wat vinden we trouwens van Google's plannen? Ik denk dat het geen succes wordt.
Ach....'k ben er niet zo bang voor. Ik bedoel...zou Windows 7 last krijgen van Ubuntu?! Neuh...'k denk het niet...nou...'k denk dat het net zo gaat met Chrome OS.
Overigens heb ik toch bij Google (aangezien ze een zoekmachine zijn en alles toch indexeren etc) een raar gevoel als ze weer iets nieuws lanceren....maar goed. Een beetje concurrentie is nooit mis, 't zal er (als Chrome OS populair wordt) zeker voor zorgen dat de kwaliteit van Windows verder verhoogt wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:04
wat is de laatste RC want ik heb de 7100 maar volgens mij is er een nieuwere.
Kan iemand evt een link geven?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:48
the squaler1 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:46:
Google is je beste vriend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the squaler1 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:46:
De laatste RC? Da's gewoon Build 7100...de RC die ook gewoon via dit stukje in de TS had kunnen vinden maar goed. :+ Je zult ook eens de TS doorlezen....

Zit ik er voor niets zoveel aandacht aan te besteden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
slordig van mij.
Bedankt 7264 is de laatste die ga ik mooi ff downloaden :P

Is voor mijn aankomende studio 1555.
Ik had al ervaring en het werkt echt vele malen beter als vista

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
Ik weet niet of het hier al verteld is, maar de Quick Launch menu zit standaard niet in Windows 7.

Toch kun je em krijgen door het volgende te doen:

Maak een nieuwe toolbar aan en vul bij 'folder' de volgende gegevens in:
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Ik heb vandaag begrepen dat een Windows 7 Home Premium versie dik over de 200 euro gaat kosten. :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Snowwie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:02:
Ik weet niet of het hier al verteld is, maar de Quick Launch menu zit standaard niet in Windows 7.

Toch kun je em krijgen door het volgende te doen:

Maak een nieuwe toolbar aan en vul bij 'folder' de volgende gegevens in:
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Ik heb vandaag begrepen dat een Windows 7 Home Premium versie dik over de 200 euro gaat kosten. :(
blij toe of ik hem niet te kopen.
Ik heb bij mij nieuwe laptop recht op een gratis upgrade naar een windows 7 HP :+
Maar het is inderdaad wel een hele hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:02:
De hele taakbalk is een quick launch geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 22:10

Arfman

Drome!

Nu alleen nog een manier om dat Show Desktop ding van helemaal rechts naar helemaal links te krijgen, en ik ben 100% tevreden :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....