Eensch is *
Waar het mij om gaat is dat je straks een DVD krijgt met Windows 7 erop die geinstalleerd kan worden op een pc, ongeacht het besturingssysteem dat er al op staat. Of je deze Windows 7 met elk willekeurig moederbord kunt combineren weet ik niet, maar is m.i. van minder belang.Sjah schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:26:
Volgens mij benje in de war, of ben ik ut? Die upgrade die geen upgrade is maar Full>> Retail. Oem>> sowieso een Full, maar het blijft oem, dus gezeik bij vervanging moederbord.
Zoals bekend krijg je immers bij de aankoop van een notebook een voorgeinstalleerde OS met herstelmedia etcetera waarmee je nooit helemaal een schone installatie kan uitvoeren. Daarvoor gebruik ik dan ook altijd een Windows Anytime Upgrade DVD, maar helemaal zuiver is dat volgens mij niet.
Dus, indien je inderdaad een DVD met 7 er volledig op krijgt, dan heb je eigenlijk gewoon windows 7 retail (ex boekjes en mooi hoesje etc..), nietwaar? En dat terwijl je er zo ver ik weet veel minder voor betaalt in vergelijking tot de OEM versie van Vista Business (vooral als je een prima laptop via een goede aanbieding koopt
Ondertussen staan de builds online die wel door Microsoft zijn gemaakt. De hashes kloppen met die in de TechNet blogposttjtristan schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:43:
[...]
Ja alleen dat waren geen originele iso's, maar custom made, build is exact hetzelfde.
Anoniem: 213604
Ik draai nu een week de final RTM van win7. Hij is echter al een paar keer gefreezed. Met name chrome en utorrent lijken win7 nog niet optimaal te ondersteunen.
Oja, als je oem bij de laptop erbij neemt, dan krijg je nooit zowat de full install oem cd nee. Wel als je de oem loskoopt om op je zelf gebouwde pc te zetten, wat stuk duurder is dan bij je lappie. Daar had ik het eigenlijk over (maar als er sticker op je lappie staat met de key, zie ik niet in wat er precies niet zuiver aan is, om oem CD/dvd te scoren en je key in te voeren, activeren lukt gewoon).
[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 24-07-2009 20:26 ]
Utorrent draait bij mij onder 7264 uit de kunst, zal volgende week de final RTM eens installeren.Anoniem: 213604 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:09:
Ik draai nu een week de final RTM van win7. Hij is echter al een paar keer gefreezed. Met name chrome en utorrent lijken win7 nog niet optimaal te ondersteunen.
Ben benieuwd of Utorrent dan raar gaat doen.
Zoals ik al aangaf zou de originele ISOs van MS de 24e beschikbaar komen en dat zijn ze dus ook al. Ze zijn zelfs al geleaked.Chocovla schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:45:
[...]
Als ik me niet vergis kun je de 30 dagen trial nog 3 keer verlengen dus 120 dagen moeten net genoeg zijn om uit te zingen tot je je eigen key binnenkrijgt. Zou voor mezelf wel zeker willen weten dat de bron van de installatie 100% betrouwbaar is anders wacht ik liever nog even.
Overigens zijn de 99% betrouwbare ISOs ook gewoon goed
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
tJa je kreeg gelijk ja, moet ik nou geld overmaken?

Ik zie idd spots vd untouched RTM iso staan op usenet....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Op usenet is iemand 'm inderdaad al aan het 'spotten' ...
uTorrent is nu op 1,6%, dat wordt weer een installeer-weekendje
uTorrent is nu op 1,6%, dat wordt weer een installeer-weekendje
Is dat een ervaring met Windows 7?
Nee? Dan is het offtopic - zie nogmaals de topicwarning.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Anoniem: 213604
Ik heb ook het gevoel dat het iets raars is met de driver van mijn HD. utorrent geeft ook vanaf het begin aan 'disk overload', terwijl hij een samsung speciaal heeft om te seeden (win7 staat op een andere hd). In vista zag ik die melding alleen als ik tegelijkertijd nog een grote .sfv check ging doen of iets dergelijks.Smirnoff schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:50:
[...]
Utorrent draait bij mij onder 7264 uit de kunst, zal volgende week de final RTM eens installeren.
Ben benieuwd of Utorrent dan raar gaat doen.
Ik vraag me af hoe mensen al een week de echte Final RTM van Windows 7 kunnen draaien, als 22 juli pas de originele, bevestigd bij Microsoft MSDN/Technet ISO's zijn 'geleaked'. Waarschijnlijk hebben deze mensen een oude versie met de toen gereleasde nieuwe 'installer' files, of de één na laatste versie te pakken, of hebben last van het 'kijk mij deze al hebben syndroom'.
Wat betreft de freezes. Ik heb met de vaak genoemde veroorzakers uTorrent en WinRAR geen problemen op Windows 7 Ultimate RC Build 7127.
Heb de Final RTM's ook gedownload, wacht nu nog op me keys (nog even vol houden tot 06-08-2009).
Wat betreft de freezes. Ik heb met de vaak genoemde veroorzakers uTorrent en WinRAR geen problemen op Windows 7 Ultimate RC Build 7127.
Heb de Final RTM's ook gedownload, wacht nu nog op me keys (nog even vol houden tot 06-08-2009).
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 24-07-2009 21:28 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Anoniem: 310793
alt-92 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:19:
Is dat een ervaring met Windows 7?
offtopic:
Oei, alt-92 wordt pissig
Oei, alt-92 wordt pissig
Hmm, ik zit nog steeds te twijfelen tussen Windows 7 en Windows XP op mijn (school)netbook. Wat mij eigenlijk tegenstaat van Windows 7 is de schermzuipende taakbalk, is deze ook compact "te maken"?
Verder vroeg ik mij een aantal dingen af over de sidebar. Ik heb zelf een enorm wijd scherm (Full HD, 1920x1080) en vond de sidebar met always-on-top gadgets ideaal en praktisch. Nu las ik dat de gadgets nog wel on-top kunnen worden geplaatst, maar niet meer in een balk.
Klopt dit?
Ik heb wel wat literatuur gevonden op bijvoorbeeld: http://www.windows7taskforce.com/view/265 en http://www.mydigitallife....yle-sidebar-in-windows-7/
Je kan sowieso de optie 'Use small icons' aanvinken. Dat scheelt iets. En daarnaast heb ik op mijn 10" netbook met Windows 7 de taskbar aan de linkerkant gezet. Ik heb maar 600 pixels verticaal en als ik die ook nog voor een deel kwijt ben aan de taskbar, hou ik niets over. En in de breedte heb je verhoudingsgewijs toch iets meer dan nodig, naar mijn mening.Anoniem: 310793 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:34:
Hmm, ik zit nog steeds te twijfelen tussen Windows 7 en Windows XP op mijn (school)netbook. Wat mij eigenlijk tegenstaat van Windows 7 is de schermzuipende taakbalk, is deze ook compact "te maken"?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
hoe zit het met codecs voor fullhd en dts audio.
ik gebruik nu vista 32 bits omdat ik bij 64 gezeur had met ac3 filter - ffdshow
mpc-hc enz
nu is dat een hele lange tijd terug dus misschien dat iemand me kan updaten over hoe dat ik 7 te werk gaat?
ik gebruik eigenlijk alleen maar veel media portal classic. plus al die codec rommel. en ik wil dat nog niet opgeven
mpc-hc enz
nu is dat een hele lange tijd terug dus misschien dat iemand me kan updaten over hoe dat ik 7 te werk gaat?
ik gebruik eigenlijk alleen maar veel media portal classic. plus al die codec rommel. en ik wil dat nog niet opgeven
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Dit kwam voorbij in het IRC kanaal van Windows7center:Anoniem: 213604 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:20:
[...]
Ik heb ook het gevoel dat het iets raars is met de driver van mijn HD. utorrent geeft ook vanaf het begin aan 'disk overload', terwijl hij een samsung speciaal heeft om te seeden (win7 staat op een andere hd). In vista zag ik die melding alleen als ik tegelijkertijd nog een grote .sfv check ging doen of iets dergelijks.
When i leave the default drivers in W7, it gives me a blue screen when I use uTorrent
De untouched Windows 7 RTM is al in omloop, ik twijfel nog of ik ga wachten tot 6 augustus...
Microsoft heeft een nieuw voorstel gedaan aan de EC, waarin ze de gebruiker een keuzescherm voorschotelen voor de browser.
Under our new proposal, among other things, European consumers who buy a new Windows PC with Internet Explorer set as their default browser would be shown a ‘ballot screen’ from which they could, if they wished, easily install competing browsers from the Web. If this proposal is ultimately accepted, Microsoft will ship Windows in Europe with the full functionality available in the rest of the world.
[...]
PCs manufacturers building machines for the European market will continue to be required to ship E versions of Windows 7 [...]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik vind Windows NT 6.1 op sommige vlakken best prettig. Bijvoorbeeld de Audit mode is veel beter dan die van Windows NT 5.x. Ook werkt sysprep fijner dan bij NT 5.x.
Wat ik niet kan vinden is het klassieke Start Menu. Ik heb me rot gezocht, maar ik kan het nergens vinden. Ik kan me niet voorstellen dat het eruit is gesloopt, maar als dat zo is, dan wordt NT 5.2 mijn laatste Windows versie. Dan stap ik over op een Unix variant.
Verder een laatste vraag: Hoe vaak kun je NT 6.1 syspreppen? En wordt een sysprep tijdens de audit mode ook meegeteld?
Wat ik niet kan vinden is het klassieke Start Menu. Ik heb me rot gezocht, maar ik kan het nergens vinden. Ik kan me niet voorstellen dat het eruit is gesloopt, maar als dat zo is, dan wordt NT 5.2 mijn laatste Windows versie. Dan stap ik over op een Unix variant.
Verder een laatste vraag: Hoe vaak kun je NT 6.1 syspreppen? En wordt een sysprep tijdens de audit mode ook meegeteld?
Mag ik het raar vinden dat je naar een ander OS wilt overstappen, met een ander soort ""start-menu"" omdat je huidige OS een ander start-menu krijgt? 
Gewoon 32-bit codecs installeren, en een 32-bit mediaplayer gebruiken, en dan heb je zowel in Vista als in 7 nergens last van hoor.remcoXP schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:06:
hoe zit het met codecs voor fullhd en dts audio.
mpc-hc enz
[ Voor 67% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-07-2009 23:38 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
edit:
oeps, dubbel, goed bezig vandaag
oeps, dubbel, goed bezig vandaag
[ Voor 120% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-07-2009 23:38 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Eh...ja mag het natuurlijk gewoon over Windows 7 hebben aangezien NT 6.1 wel heel 'ouderwets' klinkt en mij toch nog het meeste aan Windows NT 4.0 Workstation doet denken en die vergelijking is niet helemaal juist. Ook snap ik (net als mijn bovengangerTrommelrem schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:29:
Ik vind Windows NT 6.1 op sommige vlakken best prettig. Bijvoorbeeld de Audit mode is veel beter dan die van Windows NT 5.x. Ook werkt sysprep fijner dan bij NT 5.x.
Maar goed aangezien je op dit moment nog gebruik maakt van Windows XP (of Windows NT 5.2 zoals je het zelf noemt) snap ik best dat je nog niet gewend bent aan het 'nieuwe' startmenu zoals dat ook al Windows Vista aanwezig was.
Ik zeg veel plezier met de Unix Familie en moge je daar maar veel vrienden maken..... want volgens mij kan het oude start menu niet meer terug.....daarvoor overigens Hulde aan Microsoft
Ik ben met mijn laptop (XPS GEN2) van 7058 naar 7600RTM (beide 32bit) gegaan maar ik mist wat dingen die bij de beta er wel inzaten:
- Mijn geluid doet het niet, hij zoekt ook geen drivers via windows update en slikt ook geen vista drivers (sigmatel audio), terwijl de beta het al gelijk deed zonder internet verbinding...
- Ze hebben de classic look uit het startmenu gesloopt, waar kan ik dat weer aanzetten? (of heet dit vooruitgang?)
- Mijn geluid doet het niet, hij zoekt ook geen drivers via windows update en slikt ook geen vista drivers (sigmatel audio), terwijl de beta het al gelijk deed zonder internet verbinding...
- Ze hebben de classic look uit het startmenu gesloopt, waar kan ik dat weer aanzetten? (of heet dit vooruitgang?)
Nee dat heeft ie dus niet, maakt gebruik van eigen 256MB geheugen. Heb nog niet eens de mogelijkheid om sharedgeheugen te gebruiken, niet dat ik dat ook zou willen.Petervanakelyen schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:34:
[...]
Om op je laatste vraag te antwoorden: nee.
Volgens mij wordt er wel een deel van je RAM toegekend aan je GPU, tenzij deze zijn eigen, dedicated memory heeft.
Omdat het klassieke start menu juist zo fijn was. Dat was juist datgene wat Windows zo makkelijk maakt in gebruik: Je klikt op Start, je klikt op Run en je typt cmd, \, C:\, outlook, \\network\share, etcetera. Alles kon vanuit de simpele Run.--MeAngry-- schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:36:
Mag ik het raar vinden dat je naar een ander OS wilt overstappen, met een ander soort ""start-menu"" omdat je huidige OS een ander start-menu krijgt?
Het zou ook stom zijn van Microsoft om het klassieke Start Menu eruit te slopen. Er zijn zooo veel mensen die gewend zijn aan het klassieke Start Menu en van die mensen kunnen zooo veel mensen niet tegen verandering... bij zo'n grote verandering in de GUI zullen mensen sneller overstappen op een compleet nieuw systeem, bijvoorbeeld Mac OS X. Men moet alles toch opnieuw leren, dan maar datgene wat het vooroordeel gebruiksgemak mee heeft. Het nieuwe Start Menu is gewoon kolder. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel met het nieuwe Start Menu overweg kunnen, maar zorg er dan voor dat de anderen het OS ook nog kunnen blijven gebruiken.
Wat minder prettig is aan NT 6.1 is dat het de verkeerde waarschuwingen weglaat. Als je een beetje gehaast bent en je klikt per ongeluk op Shutdown dan wordt Windows meteen afgesloten. Er is geen "weet u het zeker?" meer. Ik vind het fijn dat de "weet u het zeker?" zo langzamerhand verdwijnt, maar het moet op sommige plaatsen juist wel blijven omdat de gevolgen van een misklik te groot zijn.
Verder vind ik de WAIK daarentegen wel prettig werken. Windows PE 2.x vind ik iets omslachtiger dan PE 1.x, maar met de juiste zelfgeschreven batch scripts werkt PE 2.x i.c.m. WAIK eigenlijk erg fijn. Wel jammer dat PE 2.x veel trager boot dan PE 1.x. En ik moet zeggen dat de Audit mode echt een verbetering is.
De features van NT 6.1 vind ik echt een grote verbetering t.o.v. NT 5.x, de GUI vind ik eigenlijk rampzalig.
[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 25-07-2009 01:12 ]
Dus als ik je goed begrijp vind jij twee acties uitvoeren makkelijker dan één actie uitvoeren:Trommelrem schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:02:
[...]
Omdat het klassieke start menu juist zo fijn was. Dat was juist datgene wat Windows zo makkelijk maakt in gebruik: Je klikt op Start, je klikt op Run en je typt cmd, \, C:\, outlook, \\network\share, etcetera. Alles kon vanuit de simpele Run.
Windows XP met RUN: Klik op Start, vervolgens op Run en type in CMD en Enter
Windows Vista/Windows 7 zonder RUN: Klik op Start, vervolgens type je in CMD en Enter...
Of snap ik je niet?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik wil dat stomme Search juist niet. In NT 5.0 was de Search nog echt goed. Je typte de bestandsnaam in en Windows ging gewoon zoeken. In NT 5.1 kwam er een stomme Search en sinds NT 6.x is die search echt verschrikkelijk.c70070540 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:21:
[...]
Dus als ik je goed begrijp vind jij twee acties uitvoeren makkelijker dan één actie uitvoeren:
Windows XP met RUN: Klik op Start, vervolgens op Run en type in CMD en Enter
Windows Vista/Windows 7 zonder RUN: Klik op Start, vervolgens type je in CMD en Enter...
Of snap ik je niet?
Nog een vraag:
Klik
Waar vind ik de opties maximize, minimize, restore, move, size en close bij een rechtermuisklik op een applicatie in de taskbar?
Nog een pluspuntje van NT 6.1: In de sysprepmodi kun je ook booten zonder dat de Mass Storage drivers geinstalleerd zijn. Je kunt bij wijze van spreken het OS installeren en tijdens de installatie middels de commandline in de drivers installeren voordat Windows voor de eerste keer normaal boot. Dat is wel echt een verbetering.
Ik ben benieuwd hoe Windows boot zonder de Mass Storage drivers (middels de BIOS?) maar dat het kan is wel erg fijn.
alt + op het programma rechts klikken.Trommelrem schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:29:
[...]
Nog een vraag:
Klik
Waar vind ik de opties maximize, minimize, restore, move, size en close bij een rechtermuisklik op een applicatie in de taskbar?
word een zogenaamde 'live' windows opgestart zoals een live ubuntu bijwijze van spreken. Het zit in het geheugen geladen.Ik ben benieuwd hoe Windows boot zonder de Mass Storage drivers (middels de BIOS?) maar dat het kan is wel erg fijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-07-2009 01:38 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Neenee, dat is nog voordat het image op de schijf staat. Dat is Windows PE 2.1.Icekiller2k6 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:37:
word een zogenaamde 'live' windows opgestart zoals een live ubuntu bijwijze van spreken. Het zit in het geheugen geladen.
Maar ik heb het over de eerste keer dat het OS boot. Dus na het deployen van het image.
PE 2.1 boot ook niet zonder de Mass Storage drivers. Maar het OS in de sysprepmodi wel. Hoe doet NT 6.1 dat?
pst...is het heel erg om NT 6.1 te laten vallen het het gewoon over Windows 7 te hebben zoals het product heet :-)Trommelrem schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:42:
[...]
Neenee, dat is nog voordat het image op de schijf staat. Dat is Windows PE 2.1.
Maar ik heb het over de eerste keer dat het OS boot. Dus na het deployen van het image.
PE 2.1 boot ook niet zonder de Mass Storage drivers. Maar het OS in de sysprepmodi wel. Hoe doet NT 6.1 dat?
Bij mij staat er 6.1 als ik VER typ. NT 6.1 is om duidelijk te maken dat ik het over de RC heb en niet over de RTM die wellicht 7.0 als versienummer heeft.TheVMaster schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 02:00:
[...]
pst...is het heel erg om NT 6.1 te laten vallen het het gewoon over Windows 7 te hebben zoals het product heet :-)
[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 25-07-2009 02:10 ]
Als je de moeite had genomen om een beetje rond te zoeken op internet dan had je gezien dat versie 6.1 ook het versienummer is van de RTM versie....Trommelrem schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 02:10:
[...]
Bij mij staat er 6.1 als ik VER typ. NT 6.1 is om duidelijk te maken dat ik het over de RC heb en niet over de RTM die wellicht 7.0 als versienummer heeft.
Ook in de WIndows 7 topics is het al diverse malen aan de orde gekomen en ook de reden hierachter is al vaker besproken...dus ik zou zeggen ff zoeken en gij zult vinden
je weet wat de betekenis is van de uitkomstvan verTrommelrem schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 02:10:
[...]
Bij mij staat er 6.1 als ik VER typ. NT 6.1 is om duidelijk te maken dat ik het over de RC heb en niet over de RTM die wellicht 7.0 als versienummer heeft.
dat heeft te maken met compatibiliteit... er zijn nu eenmaal apps die aan de hand van deze string bepalen of het gaat om Windows XP (5.x) of vista 6.x) door Windows 7 een 6.1 nummer te geven is de kans groot dat applicatie die geschreven zijn om uit 6.x waarde uit te lezen 'om te tuin kunnen worden geleid' om ook te draaien op Windows 7
en dat is de reden dat het 6.1 is en niet 7.0
A wise man's life is based around fuck you
Ik zou het toch maar doen, want Microsoft gaat inderdaad wel een keuze aanbieden in Browsers ipv de huidige E-variant.soganta schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:10:
De untouched Windows 7 RTM is al in omloop, ik twijfel nog of ik ga wachten tot 6 augustus...
Er gaat dus nog wat veranderen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb er nou twee: eentje met 14-07-2009 8:43 en eentje met 14-7-2009 11:29, is die laatste de "untouched" die jij noemt?soganta schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:10:
Mensen die "run" (uitvoeren) missen in het start menu, in het veldje "programma's en bestanden zoeken" onderin het start menu kun je ook gewoon netwerkpaden en commando's typen
Wow, dat is pas nieuws ! Welke browsers gaan ze als keuze geven, is het op een aparte CD of DVD, is die CD gratis 'overal verkrijgbaar' en hoe vaak wordt deze geupdate ?alt-92 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:10:
[...]
Ik zou het toch maar doen, want Microsoft gaat inderdaad wel een keuze aanbieden in Browsers ipv de huidige E-variant.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Er gaat nu niks meer veranderen aan de builds me dunkt. In het persbericht stelt Microsoft dat ze binnen de EU uitsluitend de E-versie zullen uitbrengen al begonnen zijn met het uitleveren van de E-versie, en dit zullen blijven doen totdat de Europese Commissie akkoord gaat met het voorstel. De EC stelt in een persbericht dat het nog geen besluit heeft genomen.alt-92 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:10:
[...]
Ik zou het toch maar doen, want Microsoft gaat inderdaad wel een keuze aanbieden in Browsers ipv de huidige E-variant.
Het voorstel houdt in dat Microsoft de normale (niet-E-versie) in de EU gaat uitleveren zodra de EC akkoord is.The Commission welcomes this proposal, and will now investigate its practical effectiveness in terms of ensuring genuine consumer choice.
Daarnaast staat in het voorstel dat er een update komt middels Windows Update die het zogenaamde 'ballot screen' installeerd.PCs manufacturers building machines for the European market will continue to be required to ship E versions of Windows 7 until such time that the Commission fully reviews our proposals and determines whether they satisfy our obligations under European law.

Deze update is dan beschikbaar bij de release van Windows 7.
Bij de Windows onderdelen wordt Internet Explorer 8 uitschakelbaar, waarbij ook alle pictogrammen en snelkoppelingen verdwijnen, en ook andere applicaties IE8 niet meer op kunnen starten.For Windows 7, the Ballot Screen update will first be made available to users by the date of the general commercial release of Windows 7, or within two weeks of the adoption of the Commission's decision under Article 9 of Regulation 1/2003, whichever comes later.

[ Voor 24% gewijzigd door Pinobigbird op 25-07-2009 10:20 . Reden: info over E-versie verbeterd ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Kon ook bijna niet anders de voorgaande E oplossing was veel te klantonvriendelijk !
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
I beg to differ:alt-92 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:10:
[...]
http://blogs.technet.com/.../07/23/windows-7-rtm.aspx
Volgens deze site zijn er 2 RTMs, een E en een non E. En de non E is gelekt.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dat kan ik dus dan heb ik de RTM?Pinobigbird schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:59:
Bij de Windows onderdelen wordt Internet Explorer 8 uitschakelbaar, waarbij ook alle pictogrammen en snelkoppelingen verdwijnen, en ook andere applicaties IE8 niet meer op kunnen starten.
[afbeelding]
Als ik hem open, zie ik dit. Je kan ws kiezen welke versie je wil installeren maar als ik hem installeer, krijg ik meteen Ultimate (misschien moet je iets aanpassen). In die mapjes zittten EULA's en als je die opent, zie je Windows 7 Ultimate E of N of gewoon.

[ Voor 28% gewijzigd door chim0 op 25-07-2009 10:24 ]
Neen helemaal niet, dit kon al vanaf 7100 geloof ik
Sterker nog, dat screenshot van je is al sinds Vista zo.
[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 25-07-2009 10:30 ]
Dat scherm zit er al sinds Vista in ja, maar toen stond IE er echt nog niet bijalt-92 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:30:
Sterker nog, dat screenshot van je is al sinds Vista zo.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik reageer ook meer op dit:
Voorbeeldje met de Beta image:
Voor de RC's en Beta DVDimages is de default keuze inderdaad Ultimate, maar als ik de image via WDS laat lopen kan ik die overige versies gewoon laten installeren.chimo schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:16:
Je kan ws kiezen welke versie je wil installeren maar als ik hem installeer, krijg ik meteen Ultimate (misschien moet je iets aanpassen).

Iemand al een degelijk multi monitor taskbar app gevonden? Ultramon is nog steeds niet uit beta van Vista. Beetje schandalig.
Anoniem: 190494
Display Fusion Pro, werkt perfect onder Win7.Snake schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:28:
Iemand al een degelijk multi monitor taskbar app gevonden? Ultramon is nog steeds niet uit beta van Vista. Beetje schandalig.
Ja die was ik al tegen gekomen. Maar zo goed werkt die ook niet. Geen aero peek op het 2de scherm, als je minimaliseert gaat de animatie naar het linkerscherm...Anoniem: 190494 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:45:
[...]
Display Fusion Pro, werkt perfect onder Win7.
Er mag nog wat aan gesleuteld worden.
@Trommelrem: je hebt ergens gelijk hoor, klassiek is eruit en dat is niet heel leuk. Maar ik heb mijn vrede gevonden met het nieuwe menu, die is erg customizable, Run kan je er gewoon inzetten. Met dat onding wat in Xp zat kon ik niet leven, met deze wel.
En spreek maar gewoon over NT6.1 hoor, daar spreekt de poweruser uit... Vmaster is een "alles zo nieuw mogelijk" -lover.
En spreek maar gewoon over NT6.1 hoor, daar spreekt de poweruser uit... Vmaster is een "alles zo nieuw mogelijk" -lover.
Er zal niks meer veranderen aangezien de RTM builds en hashes zijn vrijgegeven door Microsoft. De keuze voor browsers wordt waarschijnlijk geintegreerd in Windows Update.alt-92 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:10:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door magnifor op 25-07-2009 12:43 ]
http://www.microsoft.com/...401f-bbf5-00f0ee7fe0fb#tm
Upgrade mogelijkheden naar Windows 7
- Upgrades to Windows 7 from the following operating systems are not supported:
o Windows 95, Windows 98, Windows Millennium Edition, Windows XP, Windows Vista® RTM, Windows Vista Starter, Windows 7 M3, Windows 7 Beta, Windows 7 RC, or Windows 7 IDS
o Windows NT® Server 4.0, Windows 2000 Server, Windows Server® 2003, Windows Server 2008, or Windows Server 2008 R2 - Cross-architecture in-place upgrades (for example, x86 to x64) are not supported.
- Cross-language in-place upgrades (for example, en-us to de-de) are not supported.
- Cross-SKU upgrades (for example, Windows 7 N to Windows 7 K) are not supported.
- Upgrades from Windows Vista to Windows 7 N, Windows 7 K, Windows 7 KN, or Windows 7 E are not supported.
- Cross-build type in-place upgrades (for example, fre to chk) are not supported.
- Pre-release in-place upgrades across milestones (for example, Windows 7 RC to Windows 7 RTM) are not supported.
http://emea.microsoftstor...crosoft/Windows/Windows-7
Pfft
199,99 home premium.
Laptopjes gaan hier terug naar XP en Vista als er geen upgrade prijs in nederland komt.
Seven was ff leuk om ff mee te spelen.
Pfft

Laptopjes gaan hier terug naar XP en Vista als er geen upgrade prijs in nederland komt.
Seven was ff leuk om ff mee te spelen.

Prijs valt dus mee ten opzichte van Vista, maar je kan nog beter je Windows 7 in een buitenlands (web)shop kopen of via surfspot als je student bent (15,- euro)
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Sjah schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:21:
@Trommelrem: je hebt ergens gelijk hoor, klassiek is eruit en dat is niet heel leuk. Maar ik heb mijn vrede gevonden met het nieuwe menu, die is erg customizable, Run kan je er gewoon inzetten. Met dat onding wat in Xp zat kon ik niet leven, met deze wel.
Maar goed..het Run commando is ook zoiets...waarom zou je dat willen gebruiken (al kan ik me wel 1 reden voorstellen
En daarbij ben ik inderdaad van de nieuw...nieuwer..nieuwst en sta dus open voor innovatie...ook voor wat betreft naamgevingen
tJa nieuwe namen zijn soms goed soms niet: 7 is prima, Vista niet zo (alsof je het over een vergezicht in het v Gogh museum had).
Iets anders: E versie komt dus met een keuzemenu, ik begrijp dat. Persoonlijk vraag ik me af of ik dat als Fx-gebruiker welkom vind>> word ik wel naar de allernieuwste versie doorgestuurd? Ik las dat ze het op de FP in het artikel hadden over Fx3... we zitten nu al op 3.5.
Iets anders: E versie komt dus met een keuzemenu, ik begrijp dat. Persoonlijk vraag ik me af of ik dat als Fx-gebruiker welkom vind>> word ik wel naar de allernieuwste versie doorgestuurd? Ik las dat ze het op de FP in het artikel hadden over Fx3... we zitten nu al op 3.5.
Ach, zo problematisch is dat toch niet. Volgens mij hebben alle browsers tegenwoordig wel een automatische update functie? Firefox in ieder geval. Daarbij is het een website als ik het goed begrijp, dus zullen ze die wel aanpassen voordat ze nog meer gezeik krijgen.Sjah schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:21:
tJa nieuwe namen zijn soms goed soms niet: 7 is prima, Vista niet zo (alsof je het over een vergezicht in het v Gogh museum had).
Ach, er komt toch voorlopig eerst gebekvecht over wie als eerste genoemd gaat worden, en dan is het weer wie er in het midden staat (want dat is de plek die qua UI weer het meeste in het oog springt) of er nou wel of geen logo mag getoond worden, enz enz.
thx!
Anoniem: 190494 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:48:
[...]
De service uitzetten die dat regelt.
"Windows Media Player Network Sharing Service"
De echte powerusert draait 2008R2 Core
Wat nou klikken.
Ik zit RTM Retail untouched te installen (om ff te kijken of welke drivers ernu inmiddels is voor mijn hardware), maar geen keus als je het niet via jouw manier doet. Betekent dit dat je itt Vista nu niet met elke DVd kan doen, maar (stel) Professional enkel kan doen met de Pro-dvd? Ik vond de Vista manier handiger.alt-92 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:09:
Ik reageer ook meer op dit:
[...]
Voor de RC's en Beta DVDimages is de default keuze inderdaad Ultimate, maar als ik de image via WDS laat lopen kan ik die overige versies gewoon laten installeren.
[afbeelding]
En is oem Dvd nu ook anders dan de Retail, bij Vista was alles 1 en dezelfde DVD, en werd werkelijk alles bepaald naar gelang welke Key je invoerde (behalve taal dan).
Dat is niet veranderd 
En onze local expert Phyxion heeft al een keer uitgelegd wat je moet veranderen meen ik
En onze local expert Phyxion heeft al een keer uitgelegd wat je moet veranderen meen ik
Ik snap het geklaag niet over het missen van Start-Run... 9 van de 10 mensen gebruiken toch gewoon "windows toets" - R ??!?
Idd, en voor de rest voldoet het startmenu ook prima...scuzz schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:39:
Ik snap het geklaag niet over het missen van Start-Run... 9 van de 10 mensen gebruiken toch gewoon "windows toets" - R ??!?
Ik snap het niet hoor
Ja, en het Search venster is qua functionaliteit precies hetzelfde + extra mogelijkheden (Search), dus het komt op mij over als zeuren om wat te zeuren te hebben. Ik heb nog steeds geen argumenten gevonden waarom 1 keer klikken vervelender is dan 2 keer klikken...Anoniem: 310793 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:49:
[...]
Idd, en voor de rest voldoet het startmenu ook prima...
Ik snap het niet hoor.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ok tx, maar leuk, waar staat dat ongeveer?alt-92 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:19:
Dat is niet veranderd
En die default wallpaper van 7 RTM... tja nee...
Net de RTM geinstalleerd om mijn drivers te testen de komende maanden voordat ik definitief over ga.
Wat me opvalt is dat de stocks gadget ineens verdwenen is. Was er nog wel in de RC. Waarom???
Wat me opvalt is dat de stocks gadget ineens verdwenen is. Was er nog wel in de RC. Waarom???
Veni vidi volavi!!
Neen heeft zo een kerstsfeer. Sneeuwt het zo rap daar in Seattle?Sjah schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:05:
[...]
Ok tx, maar leuk, waar staat dat ongeveer?
En die default wallpaper van 7 RTM... tja nee...
Ik snap niet dat Microsoft de zijbalkfunctionaliteit uit Windows Sidebar heeft gesloopt in Windows 7
..
Als er iets is wat ik handig vond, was dat het wel.
Als er iets is wat ik handig vond, was dat het wel.
Nou, ik ben toch wéér terug bij W7, ik mistte het gewoon.
Ik geloof dat dit alweer de 13e keer is.
Zeker weten dat ik deze legaal ga halen!
Nu houd ik best wel van details en vond ik deze ook wel erg leuk:

Gewoon een echt plaatje van mijn laptop!
Ik heb nu trouwens totaal geen problemen meer qua compatibility, volgens mij heb ik eerder echt iets fouts gedaan.
Ik geloof dat dit alweer de 13e keer is.

Gewoon een echt plaatje van mijn laptop!
Ik heb nu trouwens totaal geen problemen meer qua compatibility, volgens mij heb ik eerder echt iets fouts gedaan.
tJa ik snap het wel, met die 16: 9
monitors tegenwoordig. Ik heb zelf nog 2x 4:3 (correctie 5:4) schermen, dus vind het een onding (die sidebar dus). Maar met 16:9 weet je van gekkigheid niet meer wat je moet doen met die breedte. Terwijl je hoogte tekort komt, en die hoogte vd taakbalk is juist hoger in 7.... 
edit: @ EDIT

edit: @ EDIT

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 25-07-2009 19:44 ]
Heeft u ook een link voor die 2 gadgets daar rechts?RnB schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:33:
Nou, ik ben toch wéér terug bij W7, ik mistte het gewoon.![]()
Ik geloof dat dit alweer de 13e keer is.Zeker weten dat ik deze legaal ga halen!
[afbeelding]
Gewoon een echt plaatje van mijn laptop!![]()
Nvm, hier zijn de links (klikbaar):
System Monitor
Q's Drive Info
System Monitor
Q's Drive Info
[ Voor 74% gewijzigd door RnB op 25-07-2009 20:25 ]
Ik heb hier een 1650 * 1050 scherm, en de RTM (validated met SHA1) (ik had dit ook met 7100).
Nu heb ik ook een desktop met 1600 * 1200.
Waarom is bij het installeren van mijn laptop de DPI standaard ingesteld op 125% terwijl dit niet het geval is op m'n desktop?
Nog iemand die dit heeft meegemaakt?
Waarom is bij het installeren van mijn laptop de DPI standaard ingesteld op 125% terwijl dit niet het geval is op m'n desktop?
hmm....we zitten alweer over de 1000 posts
Ik zal eens een nieuwe TS gaan bouwen
heb ik hier ook. ook op de laptop. tenminste op de non wide-screen 1440x1050 heb ik dat wel op de 1680x1050 lap heb ik dat niet.Snake schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 20:25:
Ik heb hier een 1650 * 1050 scherm, en de RTM (validated met SHA1) (ik had dit ook met 7100).
en op de 1680x1050 desktop ook niet
A wise man's life is based around fuck you
Blijkbaar een design keuze: http://blogs.msdn.com/e7/...-high-dpi-resolution.aspx
Ik zet 'm rap terug op 100%.
Ik zet 'm rap terug op 100%.
Heeft iemand eigenlijk nog wat veranderingen opgemerkt tov. oudere builds ?
Uiteraard ga ik gewoon de RTM draaien nu, maar ik vraag me wel af wat ze nog hebben aangepast...
@TheVMaster: tijd voor een nieuw topic
Uiteraard ga ik gewoon de RTM draaien nu, maar ik vraag me wel af wat ze nog hebben aangepast...
@TheVMaster: tijd voor een nieuw topic
offtopic:
@alt-92: Holy crap! Je hebt gelijk! Bedankt
@alt-92: Holy crap! Je hebt gelijk! Bedankt
[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-07-2009 22:47 . Reden: Keyboard instelling beetje verkeerd... ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Dat je keyboard op azerty staat?Petervanakelyen schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:27:
Heeft iemqnd eigenlijk nog wqt verqnderingen opgemerkt tov. oudere builds ?
Anoniem: 284615
Is pb overigens werkend te krijgen op de rtm versie? Ik krijg bf2 hier niet aan de praat op de rtm.
Verders werk het op mijn pctje erg netjes
Ben er erg over te spreken.
Verders werk het op mijn pctje erg netjes
Ik merk geen verschil met de RC1 tot nu toe, behalve dat de beta vis wallpaper verdwenen is. Helaas krijg ik de Media Center Extender nog niet aan de praat met mijn 360...
Voor de mensen die liever windows mail terug hebben in windows 7, hier een workaround die perfect werkt.
http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html
Kan zijn dat dit al een keer is gepost, maar heb het niet kunnen vinden via zoeken.
http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html
Kan zijn dat dit al een keer is gepost, maar heb het niet kunnen vinden via zoeken.
[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 25-07-2009 23:18 ]
Heb vandaag ook de RTM versie geïnstalleerd (x64 Ultimate) (dit is de eerste keer dat ik Windows 7 gebruik) en de ervaring is redelijk positief so far. Had alles redelijk snel geïnstalleerd, zonder veel problemen. OpenVPN had wat moeite maar met wat gepruts heb ik die ook aan de praat gekregen. Ervaringen tot nu toe:
-Alle programma's lijken net als onder Vista goed te werken (eigen geïnstalleerde programma's dus)
-Nieuwe startbar is nog even wennen, tot nu toe niet al te positief. Show Desktop knop naast de Start knop is weg, die heb ik terug weten te hacken maar is toch minder mooi nu dan onder Vista. Ook vind ik het irritant dat ik nu niet makkelijk rechtermuisknop kan doen en het programma kan sluiten (de hoogte is anders, en das erg vervelend met dualscreen, waarbij de 2de taskbar wel 'normaal' werkt). Meerdere instances draaien van programma's vanuit de taskbar is ook minder snel geworden. Al met al even flink wennen dus.
-Alttabben vanuit Games gaat een stuk sneller (In ieder geval met Trackmania)
-De Mouse gestures om vensters mee te beheren is ook een goede toevoeging. Lekker snel vensters van scherm naar scherm verplaatsen enzo. Alleen jammer dat je niet met enkel muisbewegingen een venster kan minimaliseren en herstellen naar normale proporties vanuit maximized.
Heeft iemand trouwens een overzicht van de nieuwe keyboard shortcuts en mouse gestures in Windows 7? De keyboardshortcuts staan in de review van T.net (Link), maar een overzicht van de mouse gestures heb ik nog niet kunnen vinden.
-Alle programma's lijken net als onder Vista goed te werken (eigen geïnstalleerde programma's dus)
-Nieuwe startbar is nog even wennen, tot nu toe niet al te positief. Show Desktop knop naast de Start knop is weg, die heb ik terug weten te hacken maar is toch minder mooi nu dan onder Vista. Ook vind ik het irritant dat ik nu niet makkelijk rechtermuisknop kan doen en het programma kan sluiten (de hoogte is anders, en das erg vervelend met dualscreen, waarbij de 2de taskbar wel 'normaal' werkt). Meerdere instances draaien van programma's vanuit de taskbar is ook minder snel geworden. Al met al even flink wennen dus.
-Alttabben vanuit Games gaat een stuk sneller (In ieder geval met Trackmania)
-De Mouse gestures om vensters mee te beheren is ook een goede toevoeging. Lekker snel vensters van scherm naar scherm verplaatsen enzo. Alleen jammer dat je niet met enkel muisbewegingen een venster kan minimaliseren en herstellen naar normale proporties vanuit maximized.
Heeft iemand trouwens een overzicht van de nieuwe keyboard shortcuts en mouse gestures in Windows 7? De keyboardshortcuts staan in de review van T.net (Link), maar een overzicht van de mouse gestures heb ik nog niet kunnen vinden.
Bij mij lijkt dit te werken:Anoniem: 284615 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:14:
Is pb overigens werkend te krijgen op de rtm versie? Ik krijg bf2 hier niet aan de praat op de rtm.
Verders werk het op mijn pctje erg netjesBen er erg over te spreken.
Enable Vista compabitility for PnkBstrA/B.exe in c:\windows\syswow64 and c:\users\your_username\appdata\local\punkbuster.
* Running above files with administrator rights.
Niet vergeten om PunkBuster eerst te updaten:
http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php
Anoniem: 84021
Ik gebruik Windows 7 al tijdens de eerste beta en het bevalt super. Alleen 1 probleempje: soms heb ik ogenschijnlijk willekeurige freezes. Die kunnen al ontstaan bij gewoon MSN, explorer, VLC gebruik.
Maar dit zijn geen gewone freezes. Muis, keyboard en beeld die freezen compleet. De pc lijkt gecrashed, maar dit is niet zo. Ik heb vanaf een andere PC gewoon toegang tot mijn shares. Het lijkt erop dat er dus maar een deel van Windows crasht, en niet de hele PC. In de logboeken staat niks geks.
Iemand enig idee wat dit kan zijn, of toevallig een soort gelijk probleem gezien op internet? Ik heb al gezocht maar nog niks gevonden wat er op lijkt. (Mijn hardware is helemaal stabiel, heb multiboot, memtest, geen OC etc. Het lijkt echt alleen voor te komen bij Win7).
Ik heb zelf wel twee potentiele probleemmakers op het oog: Comodo firewall (met Defense+) of de Nvidia drivers. Deze zal ik eens verwijderen cq aanpassen. Mocht dit uiteindelijk 100% de oorzaak zijn dan laat ik het weten. Als iemand nog een ander idee heeft dan hoor ik het graag.
Maar dit zijn geen gewone freezes. Muis, keyboard en beeld die freezen compleet. De pc lijkt gecrashed, maar dit is niet zo. Ik heb vanaf een andere PC gewoon toegang tot mijn shares. Het lijkt erop dat er dus maar een deel van Windows crasht, en niet de hele PC. In de logboeken staat niks geks.
Iemand enig idee wat dit kan zijn, of toevallig een soort gelijk probleem gezien op internet? Ik heb al gezocht maar nog niks gevonden wat er op lijkt. (Mijn hardware is helemaal stabiel, heb multiboot, memtest, geen OC etc. Het lijkt echt alleen voor te komen bij Win7).
Ik heb zelf wel twee potentiele probleemmakers op het oog: Comodo firewall (met Defense+) of de Nvidia drivers. Deze zal ik eens verwijderen cq aanpassen. Mocht dit uiteindelijk 100% de oorzaak zijn dan laat ik het weten. Als iemand nog een ander idee heeft dan hoor ik het graag.
Zet de taakbalk dan verticaal, zoals hier beschreven in puntje 22.Sjah schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:34:
Terwijl je hoogte tekort komt, en die hoogte vd taakbalk is juist hoger in 7....
[ Voor 3% gewijzigd door Kenw00t op 26-07-2009 00:28 ]
Anoniem: 258898
Nou.. je kan show destop nu vinden rechts onderaan..Milenco schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:26:
Heb vandaag ook de RTM versie geïnstalleerd (x64 Ultimate) (dit is de eerste keer dat ik Windows 7 gebruik) en de ervaring is redelijk positief so far. Had alles redelijk snel geïnstalleerd, zonder veel problemen. OpenVPN had wat moeite maar met wat gepruts heb ik die ook aan de praat gekregen. Ervaringen tot nu toe:
daar is een mooi balkje gemaakt..
Dus je kan blindelings erheen..
Helemaal je muis er naar toe gooien en klik... zonder naar scherm te kijken..
Idd, dat ziet er ook beter uit in 7 omdat er uiteraard geen tekst meer naast de iconen staat.Kenw00t schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:27:
[...]
Zet de taakbalk dan verticaal, zoals hier beschreven in puntje 22.
Allemaal heel leuk, die show desktop rechts onder, maar MS is duidelijk vergeten hoe het zit met dual monitors. Dan werkt dat namelijk niet, je moet dan echt mikken.
Als je niet kan mikken, rechtermuisknopje op je taakbalk show desktopSnake schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:01:
Allemaal heel leuk, die show desktop rechts onder, maar MS is duidelijk vergeten hoe het zit met dual monitors. Dan werkt dat namelijk niet, je moet dan echt mikken.
Wat mij opvalt
RTM draaien zonder Key in te voeren de 30 dagen versie zeg maar.....
Videokaart, tochpad, multymediakey's, deze drivers laad hij niet vanzelf.
Bij update staat alleen For Windows only.
Yes sirhetnet schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:07:
[...]
Als je niet kan mikken, rechtermuisknopje op je taakbalk show desktopvia toestenbord Logo + D kan ook nog. Anders zet je tweede scherm links....
Ben zowiezo keyboard only gebruiker, maar ik merkte dit gewoon op
Misschien zijn de drivers nog niet voor de RTM vrijgegeven? Hier ging het iig goed, drivers voor bijna alles.Wat mij opvalt![]()
RTM draaien zonder Key in te voeren de 30 dagen versie zeg maar.....
Videokaart, tochpad, multymediakey's, deze drivers laad hij niet vanzelf.
Bij update staat alleen For Windows only.
Ik zit mijn albums te taggen met Windows Media Player. En die heeft voor de 3de keer m'n albums art op alle albums gezet, nu heb ik 34 albums met 'Sensation Black' artwork
Ik heb de RTM x64 geinstalleerd hier, en ik heb 2 GB turbo memory in mijn nieuwe laptop. Installatie van 1.9 voor vista x64 van de drivers ging probleemloos, en de turbo memory console zegt dat er 2 GB cache is geinstalleerd en readyboost en ready drive aanstaan.
Maar. That's it! Ik heb geen user pinning applicatie of what ever, waar zou ik opties of pictrogrammen of programma's moeten vinden die hier mee verband houden?
Maar. That's it! Ik heb geen user pinning applicatie of what ever, waar zou ik opties of pictrogrammen of programma's moeten vinden die hier mee verband houden?
Ik heb bij de helft van mijn albums Rood van Marco Borsato artwork in... Winamp. En dat deed winamp hiervoor ookal op windows xp, met een andere cover. Ik heb het vermoeden dat er in een hogere submap een cover.jpg staat die hij er uit pikt.Snake schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:32:
Ik zit mijn albums te taggen met Windows Media Player. En die heeft voor de 3de keer m'n albums art op alle albums gezet, nu heb ik 34 albums met 'Sensation Black' artwork
[ Voor 38% gewijzigd door Y3PP3R op 26-07-2009 11:42 ]
Gister ff voor spielerei op mijn lappie installt: is geen driver (en die gaat ook niet komen) voor de onboard-VGA shit, Intel 855GME, voor Vista was die erwel, maarja Vista op een lappie van 3 jaar oud, nee laat maar.
Verder op mijn pc nog de 64 bits installt, maar ook daar zijn en komen er geen drivers voor de Hauppauge pci-FM, iemand een goed en betaalbaar alternatief?
Tenslotte vandaag maar 'ns het veilige x86 erop zetten, dat blijft er wel even opstaan.
Verder op mijn pc nog de 64 bits installt, maar ook daar zijn en komen er geen drivers voor de Hauppauge pci-FM, iemand een goed en betaalbaar alternatief?
Tenslotte vandaag maar 'ns het veilige x86 erop zetten, dat blijft er wel even opstaan.
Anders google je er eens op. Je kan de XP driver namelijk wel gebruiken en je hebt nog Aero ook.Sjah schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:00:
Gister ff voor spielerei op mijn lappie installt: is geen driver (en die gaat ook niet komen) voor de onboard-VGA shit, Intel 855GME, voor Vista was die erwel, maarja Vista op een lappie van 3 jaar oud, nee laat maar.
Dacht je dat ik niet gegoogled had. Maar die methoden die eruit komen zijn niet 100% goed, je zit met een workaround ik lees van heel veel mensen met freezes, of het werkt niet, ik begin er niet aan. En heb jij dat ding zelf? Want aero op deze chipset... dat doet die niet eens in vista...
Echte vista home basic chipset dit...
Omdat het bij sommige niet lekker werkt durf je het niet te proberen ? snap de logica daar niet van ... je bent wel win 7 aant het uit-proberen, en probeer je geen oplossingen te proberen die bij andere wel werkt (bij sommige niet) wazig hetnet ziet basic-kerstbomenSjah schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:20:
Dacht je dat ik niet gegoogled had. Maar die methoden die eruit komen zijn niet 100% goed, je zit met een workaround ik lees van heel veel mensen met freezes, of het werkt niet, ik begin er niet aan. En heb jij dat ding zelf? Want aero op deze chipset... dat doet die niet eens in vista...Echte vista home basic chipset dit...
Dan installeer je Windows 7 home basic
Die ben ik nu zelf ook aan het proberen om te kijken of echt iets mis
[ Voor 20% gewijzigd door hetnet op 26-07-2009 13:15 . Reden: wazig ]
neenee, want ook dan doet de driver het niet, en mis ik bijv. m'n extra VGA-anschluss. Maar stop maar met meedenken, zelfs al zou 7 goed werken, houd ik op mijn lappie gewoon xp Pro, o.a. ook omdat daar een originele oem-licentie bijzit.

Eindelijk kunnen we verder in DEEL 12
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 26-07-2009 13:29 ]
We gaan hier door: [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 12
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt het ontopic!
Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....
Houdt het ontopic!
Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....