[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.082 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Wanneer gaat Windows 7 RTM...de geruchten!
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik de Release Candidate?
Wanneer is Windows 7 te koop?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een niet-productie versie. (ik kan het niet vaak genoeg zeggen!)

Over de datum waarop Windows 7 RTM (Release-to-manufacturer) gaat gaan de meest wilde geruchten. De datums varieren vanaf ergens eind juli 2009 tot begin 2010....

Op 1 mei brengt Acer naar buiten dat op 23 oktober 2009 een pc gaat aanbieden waarop Windows 7 is geinstalleerd. Een paar weken hierna bevestigd Microsoft dat Windows 7 nog dit jaar zal worden uitgebracht. Bovendien bericht Brandon LeBlanc op het Windows Team Blog dat, indien er in de RC geen grote bugs meer worden gevonden, we de RTM waarschijnlijk binnen 3 maanden na release van de RC kunnen verwachten. Even snel rekenen verteld ons dat het dus best mogelijk kan zijn dat Windows 7 ergens begin augustus RTM zou kunnen gaan.

Bovenstaande datum zat er dus niet ver naast, aangezien Microsoft op 2 juni bekend heeft gemaakt dat Windows 7 op 22 oktober 2009 te koop zal zijn

Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Je kunt Windows 7 RC vanaf nu downloaden via deze link.

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.
• Winows 7 RC is vanaf de Microsoft website te downloaden t/m 15 augustus 2009

Op dinsdag 2 juni heeft Microsoft bekend gemaakt (Bron : Reuters) dat Windows 7 officieel te koop zal zijn vanaf 22 oktober 2009.
Het is de bedoeling dat Windows 7 omstreeks eind juli 2009 RTM zal gaan, maar deze datum is nog niet 100% zeker!

Update: Op 22 juni verschijnen berichten dat Windows 7 op 13 juli 2009 RTM zal gaan. Let op dit zijn geruchten, er is niets officieel bevestigd!

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
• Super Antispyware
• AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
• Symantec Endpoint Protection
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Ultramon 3.0.4
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard
Cisco VPN Client

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9[/rml]

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 103% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2009 09:56 . Reden: Windows 7 lanceerdatum bekend. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:55
Zozo! deeltje 10 alweer!

Misschien handig om de TS te updaten, omdat er volgens geruchten nog een tweede RC aan gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Edgarz schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:57:
Ik veronderstel eigenlijk dat er ook builds voor Windows 7 Server aan zitten te komen, wat de 7500 branch zou verklaren.
Builds van Server 2008 R2 zijn (voor zover ik weet) elke keer gelijktijdig met de 7 builds verschenen, ze waren alleen niet zo populair bij de 'leechers' dus stonden niet allemaal online. Maar de build nummers waren gelijk met die van 7 en ik denk niet dat ze nu nog nieuwe Server-specific features gaan bijverzinnen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt geen 2e RC aan...althans..mijn bronnen hebben het daar niet over. het lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien ze daar vanaf het begin af aan al duidelijk over zijn geweest mij Microsoft :+

Daarbij zal (volgens de info die ik heb) Build 7200 naar alle waarschijnlijkheid de RM versie zijn....het feit dat ze van Build 7137 ineens naar Build 72xx springen lijkt mij ook heel vaag...
Deze zijn allebei fake verklaard als ik het goed gelezen heb :+

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 01-06-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Bij die video van 7224 heb je denk ik inderdaad gelijk ... *zucht* wie neemt er nou de moeite om zoiets fakes in elkaar te zetten?

Een build voor Windows 8 zou ik in principe nog niet eens zo vreemd vinden, maar ik denk niet ik me daar al aan ga wagen ... in ieder geval niet als main OS, maar dan als extra boot optie ... if I can resist :D

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 13:15
Aanpassing voor de TS:
DanielK heeft inmiddels een nieuwere versie van zijn Support Pack voor Creative X-Fi kaarten uitgebracht: http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=141125

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:45:
Er komt geen 2e RC aan...althans..mijn bronnen hebben het daar niet over.
Jouw bronnen zijn heilig he... _/-\o_ Nee, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:26:
[...]

Jouw bronnen zijn heilig he... _/-\o_ Nee, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben. ;)
Neuh..maar mijn bronnen zijn beta-tester of werken bij MS en als die info wel zou kloppen tja...dan zou ik het hier niet melden, maar dan zou ik gewoon niet reageren.... :+ En daarbij...de blogs die hier aangehaald worden roepen zelf al dat ze fake zijn..

Maar je hebt wel gelijk...mijn reactie is wel beetje ehh.over de top :+

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 01-06-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:33:
[...]

tja...dan zou ik het hier niet melden, maar dan zou ik gewoon niet reageren.... :+
gemenerd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vriesdude schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:16:
Aanpassing voor de TS:
DanielK heeft inmiddels een nieuwere versie van zijn Support Pack voor Creative X-Fi kaarten uitgebracht: http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=141125
Done! :+
:+ Neuh.....als 'mijn bronnen' (alleen die term al hahaha) mij iets vertellen dan doen ze dat omdat ze weten dat het bij m'n ene oor in gaat...en het andere weer uit en dat ik het zeker niet met de wereld deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Die rc2 zou er volgens mij niet komen dus die eerdere linkjes zijn volgens mij fake.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
Zou iemand mij kunnen helpen aan de link (kan 'm niet meer vinden) waar uitgelegd wordt hoe je, je quicklaunch terugkrijgt in 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 12:21
Ik draai Win7 RC 7100 en mijn TV kaart, Saber VistaView 2020 draait niet lekker; blokkerig beeld. Ik heb de laatste drivers van de VistaView/Saber website er op. Nu kreeg ik een tip om díe driver volledig weg te halen (dus ook de files) en dan zou Windows Update zelf met alternatieve/betere drivers moeten komen.

Dat doet ie dus niet; ik krijg bij Windows Update geen drivers aangeboden, ook niet als ik bij de 'onbekende multimedia controller' de drivers online laat zoeken.
Ze moeten er dus wel zijn, de tipgever heeft de kaart/driver op deze manier geïnstalleerd.
Hoe krijg ik dit wel voor elkaar? Zijn de drivers die MS zelf aanbiedt eigenlijk ook ergens los/apart te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ben nu het .iso bestand op een DVD aan 't branden, dat ik al een tijdje op mijn laptop heb staan.
Wil Windows 7 weleens proberen op m'n lappie.

Vraagje:
M'n lappie heeft een Intel 915GM chipset met Pentium M730 processor.
Moet ik nu de driver van XP of van Vista installeren?

Mijn huidige opzet is XP SP3 met daarin de benodigde drivers geslipstreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gusev schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:38:
Zou iemand mij kunnen helpen aan de link (kan 'm niet meer vinden) waar uitgelegd wordt hoe je, je quicklaunch terugkrijgt in 7.
[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9 ;)
Mini Poeper schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:57:
Ben nu het .iso bestand op een DVD aan 't branden, dat ik al een tijdje op mijn laptop heb staan.
Wil Windows 7 weleens proberen op m'n lappie.

Vraagje:
M'n lappie heeft een Intel 915GM chipset met Pentium M730 processor.
Moet ik nu de driver van XP of van Vista installeren?

Mijn huidige opzet is XP SP3 met daarin de benodigde drivers geslipstreamd.
Ik vermoed dat je geen drivers hoeft te installeren :)
(En anders doet Windows 7 dat zelf wel via Windows Update)

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 02-06-2009 10:03 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb dit weekend ook maar eens Windows 7 RC geinstalleerd. De eerste indrukken zijn goed, hij draait prima op mijn systeem (Core 2 Duo E6600, ATI X1950 Pro). Ook erg fijn dat hij zoveel drivers zelf al installeert met Windows Update. Ik gebruikte voorheen Windows XP, dus het is wel even wennen, al die eyscandy. Ik zit alleen nog met een paar puntjes:

- In de system tray staat een "devices icoon". Deze kan gebruikt worden om bijv. een USB stick veilig te verwijderen. Bij deze devices staat alleen continu mijn 2 SATA harde schijven. Maar aangezien dit mijn interne HD's zijn, ben ik niet van plan om deze te "disconnecten". Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen, zodat Windows 7 ze niet meer in dit lijstje laat zien?

Verder mis ik een boot menu. Ik heb Windows 7 geinstalleerd op een nieuwe harde schijf. Op de andere schijf staat de XP installatie. Hij ziet kennelijk de Windows XP installatie op de 1e harde schijf niet. Om nu te switchen tussen Windows 7 en XP moet ik de boot volgorde in het BIOS aanpassen, maar dit is natuurlijk niet heel handig. Weet iemand of achteraf nog een boot menu te installeren is?

Verder vind ik het een beetje irritant dat het Messenger icoon in de taskbar blijft staan, en niet naar de systemtray gaat. Ik weet dat dit aan te passen is door messenger als Vista programma te draaien. Maar ik vind het toch raar dat een programma van Microsoft zelf zich zo gedraagt. Ik vind het niet echt logisch, want messenger komt zo ook tijdens het Flip3D switchen langs, terwijl ik hem gewoon op de achtergrond wil hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik gebruik nu Windows 7 Rc 64Bit al een maand na volle tevredenheid.
Maar elke keer als ik mijn pc boot krijg ik na de Windows 7 loadscreen een Filesystem check .
Hij check F: en als hij begint met checken dan krijgt ie een error en daarna gaat alles gewoon weer prima.

Met mijn vorige installs Vista en XP nog nooit zoiets gehad.
Is dit een Windows 7 probleem om misschien een gewoon windows probleem?

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ligt eraan wat die F: dan wel is bij jou.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 00:19
Ik vind het opstarten niet echt veel sneller geworden, staat nu zelfs op een SSD, maar eenmaal bij de desktop is het gelijk ready to use en dat is wel fijn ;-)

Verder mis ik de show desktop icoon! Krijg ik nergens gevonden ;-(

Ook lukte het me eerst niet om configuratiescherm op de klassieke te krijgen want de onderverdeling in die kopjes laat te wensen over.

Die gadgets zijn nu niet op een losse sidebar maar gewoon op de desktop vind ik ook een verbeteringNog een vaag probleem, heeft WIndows 7 bij de boot.ini van mijn andere schijf geplaats, hierdoor wordt tripple boot wel mogelijk gemaakt maar krijg het idee dat ht booten nu wat langzamer gaat en niet alles van de SSD af komt

[ Voor 19% gewijzigd door wimpie007 op 02-06-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 14:06

ResuCigam

BOFH

Homer.J schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:13:
Verder mis ik een boot menu. Ik heb Windows 7 geinstalleerd op een nieuwe harde schijf. Op de andere schijf staat de XP installatie. Hij ziet kennelijk de Windows XP installatie op de 1e harde schijf niet. Om nu te switchen tussen Windows 7 en XP moet ik de boot volgorde in het BIOS aanpassen, maar dit is natuurlijk niet heel handig. Weet iemand of achteraf nog een boot menu te installeren is?
Ik vermoed dat je XP disk niet als 1e schijf stond toen je Win7 aan het installeren was. Dan ziet Win7 een lege schijf/partitie op de 1e schijf en kijkt niet verder. Aangezien je Win7 pas net installed hebt zou ik het volgende doen: zet in je bios de volgorde zo dat XP opstart en installeer Win7 weer opnieuw.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:24
wimpie007 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:25:
Rechtsonderin staat rechts van de klok een knopje voor het laten zien van de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55

Gaitman

The Real One

Klik eens op het rechthoekje naast de klok :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gaitman op 02-06-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit weekend ook maar eens Windows 7 RC geinstalleerd. De eerste indrukken zijn goed, hij draait prima op mijn systeem (Core 2 Duo E6600, ATI X1950 Pro). Ook erg fijn dat hij zoveel drivers zelf al installeert met Windows Update. Ik gebruikte voorheen Windows XP, dus het is wel even wennen, al die eyscandy. Ik zit alleen nog met een paar puntjes:

- In de system tray staat een "devices icoon". Deze kan gebruikt worden om bijv. een USB stick veilig te verwijderen. Bij deze devices staat alleen continu mijn 2 SATA harde schijven. Maar aangezien dit mijn interne HD's zijn, ben ik niet van plan om deze te "disconnecten". Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen, zodat Windows 7 ze niet meer in dit lijstje laat zien?
Ja ik had moeite om aan die eyecandy te wennen, het leven is ook niet zo mooi, waarom mijn desktop dan wel? [/filosofische mode off]

Je vraag van die devices icoon, heb ik al jaaaren. Heb er nog geen antwoord op, net zoals ik nog steeds niet weet hoe je die zwaar overbodige icoon wegkrijgt (als je autohide weigert te gebruiken zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01

Staat inderdaad rechtsonderin naast de klok, ik vond het in het begin ook wennen maar nu is het echt ideaal. Gewoon even naar rechtsonder met je muis en je ziet gelijk een preview van wat je op je desktop hebt staan.

Alles went :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
winkey+M vind ik persoonlijk toch makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01
anandus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:56:
winkey+M vind ik persoonlijk toch makkelijker :)
Moet je weer je toetsenbord gebruiken :P :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Prutzer80 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:08:
[...]

Moet je weer je toetsenbord gebruiken :P :z
jij hebt natuurlijk 2 muizen in je beide handen?

Ik vind zelf trouwens win+D dan makkelijker, zeker als je rechts bent want dan heb je je linkerhand vrij (win+M is lastig met je linkerhand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
kaajee schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:43:
Ik draai Win7 RC 7100 en mijn TV kaart, Saber VistaView 2020 draait niet lekker; blokkerig beeld. Ik heb de laatste drivers van de VistaView/Saber website er op. Nu kreeg ik een tip om díe driver volledig weg te halen (dus ook de files) en dan zou Windows Update zelf met alternatieve/betere drivers moeten komen.

Dat doet ie dus niet; ik krijg bij Windows Update geen drivers aangeboden, ook niet als ik bij de 'onbekende multimedia controller' de drivers online laat zoeken.
Ze moeten er dus wel zijn, de tipgever heeft de kaart/driver op deze manier geïnstalleerd.
Hoe krijg ik dit wel voor elkaar? Zijn de drivers die MS zelf aanbiedt eigenlijk ook ergens los/apart te downloaden?
niet echt de reply waar je op hoopt, maar bij een clean install zou hij em dan toch ook al moeten vinden? klinkt mij meer in de oren als heeft hij zijn driver niet goed verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 20:36
ResuCigam schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:28:
[...]

Ik vermoed dat je XP disk niet als 1e schijf stond toen je Win7 aan het installeren was. Dan ziet Win7 een lege schijf/partitie op de 1e schijf en kijkt niet verder. Aangezien je Win7 pas net installed hebt zou ik het volgende doen: zet in je bios de volgorde zo dat XP opstart en installeer Win7 weer opnieuw.
Google ff op EasyBCD. Met dit tooltje is een dual boot in een handomdraai geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

alt-92 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:24:
Dat ligt eraan wat die F: dan wel is bij jou.
Gewoon een data fysieke harde schijf.
Mijn documenten en wat losse films. Geen bootable schijf of os aanwezig. Daarvoor gebruik ik alleen C:

[ Voor 22% gewijzigd door Pepperana op 02-06-2009 14:03 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 10:23
Pepperana schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:01:
[...]

Gewoon data fysieke harde schijf.
Is de computer een keer niet op de juiste manier afgesloten met een schrijfactie naar de F: Schijf
Mijn documenten en wat losse films. Geen bootable schijf of os aanwezig. Daarvoor gebruik ik alleen C:

Ik heb net 4 pagina's terug gebladerd in deel 9 maar ik heb niet zo snel iets kunnen vinden (met de search ook niet) dat mensen last hebben, of het gevoel hebben dat windows 7 na de RC trager aanvoelt.

ik heb tot build 7100 lekker stabiel gedraait met windows 7, maar daarna is hij aardig aan het crashen geslagen.

Op mijn desktop speelde elk spel schokkerig, cod4, cod 5 en GTA IV, op de laagste settings allemaal, nu met windows vista er weer op alles op high.

Op mijn netbook asus 1000h had ik ook last van stabiliteits problemen en ook een hele korte accutijd.
Het leek af en toe wel of de videodriver oververhit raakte, maar met een GPU en CPU stress test tool, niks aan de hand. Zit ik later een word documentje te typen of een andere office taak, dan krijg ik ineens allemaal strepen en blokken in beeld. Nu met Xp er weer op nergens last van.
ik heb met build 7000, 7068 en 7075 geen problemen gehad.
Kwa accu voorheen build 7075 een accutijd van 6 á 7 uur op school, met build 7100 en 7127 een accutijd van 2 á 3 uur. Met een clean install en alle extra's in het bios uitgeschakeld.

Ben ik de enige die hier last van heeft(gehad)?
Ik heb het een beetje druk gehad, maar draai windows 7 al 2 week niet meer, dus zou kunnen zijn opgelost

ps. sorry voor de rare overgang bovenin

[ Voor 13% gewijzigd door bassiexp op 02-06-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
EbOoZ schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:30:
[...]

Rechtsonderin staat rechts van de klok een knopje voor het laten zien van de desktop.
Gaitman schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:32:
[...]

Klik eens op het rechthoekje naast de klok :)
Prutzer80 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:54:
[...]

Staat inderdaad rechtsonderin naast de klok, ik vond het in het begin ook wennen maar nu is het echt ideaal. Gewoon even naar rechtsonder met je muis en je ziet gelijk een preview van wat je op je desktop hebt staan.

Bedankt heren ;-)

Toch wil ik hem linksonderin ;-)

En Winkey+D werkt ook inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 18:24
wimpie007 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:55:
[...]

[...]

[...]

Bedankt heren ;-)

Toch wil ik hem linksonderin ;-)

En Winkey+D werkt ook inderdaad!
Dan moet dit 'em doen: http://www.mydigitallife....bar-toolbar-in-windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb de meest funky bug _EVER_ gevonden denk ik.

Ben vandaag al een tijdje bezig op mn pc, installed met build 7100 (RC1) uiteraard. Ben in mIRC bezig tegen een maat, kom ik ineens tot de conclusie dat mijn letter c, v en h niet werken. ik denk van mn hm draadloos tobo zal wel tegen een lege batterij aanlopen, maar nee hoor.
dus, ik heel mn keys afgelopen, alleen die toetsen werken niet. 10 pogingen later merk ik dat ze in hoofdletters, dus C, V en H wel werken! (met shift ingehouden dus).
Goed, mIRC afgesloten, opgestart, alles in orde, werkt weer zoals het moet. Uur of 4 later, bezig om een paar files te renamen, same shit, maar dan in mn "explorer". weer de c, v en h die het niet doen! ook opgelost door explorer.exe te restarten..
sidenote: als ik die keys met capslock aan typ, dan komen ze er ook niet, dus blijkbaar is het _combinatie_ + letter en het werkt.
Is dit nu een hardware probleem, of iets van windows7, want ik ben het nog never nooit niet nergens niet tegengekomen!

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

diedazz schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:09:
Ik heb de meest funky bug _EVER_ gevonden denk ik.

Ben vandaag al een tijdje bezig op mn pc, installed met build 7100 (RC1) uiteraard. Ben in mIRC bezig tegen een maat, kom ik ineens tot de conclusie dat mijn letter c, v en h niet werken. ik denk van mn hm draadloos tobo zal wel tegen een lege batterij aanlopen, maar nee hoor.
dus, ik heel mn keys afgelopen, alleen die toetsen werken niet. 10 pogingen later merk ik dat ze in hoofdletters, dus C, V en H wel werken! (met shift ingehouden dus).
Goed, mIRC afgesloten, opgestart, alles in orde, werkt weer zoals het moet. Uur of 4 later, bezig om een paar files te renamen, same shit, maar dan in mn "explorer". weer de c, v en h die het niet doen! ook opgelost door explorer.exe te restarten..
sidenote: als ik die keys met capslock aan typ, dan komen ze er ook niet, dus blijkbaar is het _combinatie_ + letter en het werkt.
Is dit nu een hardware probleem, of iets van windows7, want ik ben het nog never nooit niet nergens niet tegengekomen!
Lijkt haast wel alsof je Ctrl hangt. Probeer eens als dat voorkomt even een ram op je Ctrl te geven en dan opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mijn Asus P5E Deluxe onboard LAN is traaaaaaag! Ik kan downloaden met 1,5 MBps maar moet tussen de 2 en 20 seconden wachten op iedere pageview! Ook als er nergens in huis geup- of downloadt wordt.

code:
1
2
3
4
Connection-specific DNS Suffix: domain.name
Description: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
DHCP Enabled: Yes
NetBIOS over Tcpip Enabled: Yes

Wie weet truukjes?

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
kaajee schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:43:

Makkelijk plak deze url in alleen internet explorer driver in mandje doen en klaar :)

http://catalog.update.mic...earch.aspx?q=VistaView%20

je kan hier elke driver die op WU staat apart downloaden, tis een *.cab dus met winrar openen en via deviceman. installeren.

VistaView - Streaming Media and Broadcast - Saber2020 Windows 7 Client,Windows Vista Drivers (Other Hardware) 9-5-2007 1037.0.1.1 676 KB 692627

[ Voor 12% gewijzigd door WC-Juf op 02-06-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TCP scaling en autotuning mee spelen al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 11:50
Releasedate 22 oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat!

bron? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04-2024
Staan je SATA schijven ingesteld als "Configure SATA as AHCI" in de BIOS? Wanneer je dit doet komen je schijven idd als removable devices in je systray tevoorschijn. Wanneer SATA als IDE ingesteld wordt gebeurt dit normaal gesproken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL ALLE bekende nieuwssites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04 16:26
Pepperana schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:01:
[...]

Gewoon een data fysieke harde schijf.
Is het een Fat32 schijf? Daarop worden regelmatig inderdaad (om soms onbekende redenen) checks uitgevoerd. Het NTFS filesystem heeft dit niet en ondersteunt daarnaast bestanden groter dan 4gb.

Wellicht ideetje anders om de schijf te converteren?
Een FAT16- of FAT32-volume converteren naar het NTFS-bestandssysteem in Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04 16:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

TheVMaster schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:38:
[...]

behalve tweakers.net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:38:
[...]

Wat nou LOL, dat nieuws staat ernog geen uur, of word ik verwacht dat allemaal binnen het kwartier te weten? :P

magoed, eind Juli is de RTM uit, ik snap dat het wat tijd kost, maar toch vind ik het irritant dat ik de geplande lappie-aankoop moet uistellen tot Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:43:
[...]

Wat nou LOL, dat nieuws staat ernog geen uur, of word ik verwacht dat allemaal binnen het kwartier te weten? :P

magoed, eind Juli is de RTM uit, ik snap dat het wat tijd kost, maar toch vind ik het irritant dat ik de geplande lappie-aankoop moet uistellen tot Oktober.
:+ Neej als het goed is kun je gratis upgraden....al is de info daarover nog niet bekend, maar dat zal niet lang meer duren....

Update: Startpost voorzien van de nieuwe launch/rtm info :+

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 02-06-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn, lappie kopen in Augustus met Vista, en dan met vage -zelf uit te printen - coupons aan de slag gaan, en nog vagere dvd in wit mapje thuis gestuurd krijgen, ok ok. Maar an sich hebje gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:25
Prutzer80 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:54:

Ik snap deze functie nog steeds niet eigenlijk: ok, je kan kijken wat er op je desktop staat maar verder kun je niet bij de eventuele bestanden of programma's die er staan. Je moet alsnog echt op het knopje 'Show Desktop' klikken om op je bureaublad te komen, om dan verder te kunnen werken.

Net zoals het previewen van alle openstaande Internet Explorer tabs; je klikt je suf als je de laatste tab nodig hebt. Ik wil gewoon weer de laatst openstaande tab hebben ! (Met Ctrl click werkt het wel, maar dan nog....) Neem je dit even mee in de volgende vergadering Tony Krijnen ?

En nee, niet alles went :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

alt-92 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:44:
[...]

TCP scaling en autotuning mee spelen al geprobeerd?
Nee, dit is voor het eerst dat het netwerk niet gewoon out of the box perfect werkt en ik heb dan ook geen idee wat je zegt, maar mbv google dit truukje gedaan:
netsh>interface tcp show global
Querying active state...

TCP Global Parameters
----------------------------------------------
Receive-Side Scaling State : enabled
Chimney Offload State : automatic
NetDMA State : enabled
Direct Cache Acess (DCA) : disabled
Receive Window Auto-Tuning Level : normal
Add-On Congestion Control Provider : none
ECN Capability : disabled
RFC 1323 Timestamps : disabled
** The above autotuninglevel setting is the result of Windows Scaling heuristics

overriding any local/policy configuration on at least one profile.

netsh>interface tcp set global autotuning=disabled
Ok.
Ik merk geen verschil.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even de drivers voor je chipset installen (amd) of de intelraid driver (intel bordjes) dan is alles weer o.k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
De RTM is toch vaak al beschikbaar ver voor de commercial launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Rvanlaak schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:40:
[...]

Is het een Fat32 schijf? Daarop worden regelmatig inderdaad (om soms onbekende redenen) checks uitgevoerd. Het NTFS filesystem heeft dit niet en ondersteunt daarnaast bestanden groter dan 4gb.

Wellicht ideetje anders om de schijf te converteren?
Een FAT16- of FAT32-volume converteren naar het NTFS-bestandssysteem in Windows XP
Bedankt voor je advies. Het is een NTFS. Ik ga gewoon de schijf in zijn geheel een keer formateren en kijken of dat iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.Johnny schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:00:
[...]

De RTM is toch vaak al beschikbaar ver voor de commercial launch?
Hij gaat waarschijnlijk (is de verwachting) ergens tussen half en eind july RTM. De kans is vrij groot dat hij dan na een paar weken al beschikbaar is via TechNet en MSDN. Helaas zal hij pas vanaf 22 oktober in de winkel liggen. Tenminste zo ging het met Windows Vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mark235 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:36:
Staan je SATA schijven ingesteld als "Configure SATA as AHCI" in de BIOS? Wanneer je dit doet komen je schijven idd als removable devices in je systray tevoorschijn. Wanneer SATA als IDE ingesteld wordt gebeurt dit normaal gesproken niet.
HaseMike schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 07:25:
Even de drivers voor je chipset installen (amd) of de intelraid driver (intel bordjes) dan is alles weer o.k.
Mijn 2 SATA harde schijven staan inderdaad als AHCI in de BIOS. Ik wil dit alleen niet veranderen in IDE, want dan ben ik bijvoorbeeld ook NCQ kwijt.
Ge-googled:
AHCI is a new interface specification that enables advanced SATA features like Native Command Queuing (NCQ) and hot-plugging.
Het zal hem wel in die hot-plugging zitten. Toch vreemd, want onder XP had ik mijn HD's ook gewoon als AHCI ingesteld, en kreeg ik niet continu die "veilig verwijderen" schermpje.
Ik heb ook de laatste Intel INF Update geinstalleerd (Vista, 64 bit), maar dit maakte geen verschil. Is het overigens nodig om de Intel INF Updates te installeren, of haalt Windows 7 deze ook al binnen via Windows Update?
Kortom, erg leuk dat een van de features van AHCI is dat de schijven hot-pluggable zijn, maar toch heb ik ze liever niet constant in het "veilig verwijderen" schermpje staan.

Verder loopt Windows 7 erg soepel. Het enige waar ik nog een beetje aan moet wennen is het start menu. Ik heb nooit Vista gebruikt, dus ik weet niet hoe nieuw het is. Wat ik bijvoorbeeld lastig vind is dat het start menu nu een vaste grootte heeft, waardoor je moet scrollen door de lijst met programma's. En doordat mappen in het start menu niet naar buiten open klappen, wordt het wel een beetje een gepriegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homer.J schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:21:
[...]

Verder loopt Windows 7 erg soepel. Het enige waar ik nog een beetje aan moet wennen is het start menu. Ik heb nooit Vista gebruikt, dus ik weet niet hoe nieuw het is. Wat ik bijvoorbeeld lastig vind is dat het start menu nu een vaste grootte heeft, waardoor je moet scrollen door de lijst met programma's. En doordat mappen in het start menu niet naar buiten open klappen, wordt het wel een beetje een gepriegel.
Dat komt ook omdat ze eigenlijk verwachten dat het gros van de mensen het startmenu niet meer als zodanig gebruikt. Je kunt (na het drukken op start) ook gewoon beginnen met typen (de naam van de app. die je zoekt/wilt starten), dit scheelt natuurlijk veel scroll-werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

TheVMaster schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:24:
[...]

Dat komt ook omdat ze eigenlijk verwachten dat het gros van de mensen het startmenu niet meer als zodanig gebruikt. Je kunt (na het drukken op start) ook gewoon beginnen met typen (de naam van de app. die je zoekt/wilt starten), dit scheelt natuurlijk veel scroll-werk...
Neee...., dat kan niet..
Wat dat is een verandering..
Dat vzijn ze niet gewend.. ;)
Mensen houden niet van veranderingen dus doen het lekker op lange manier..

Oja,.. mensen die zoekfunctie sloom vinden gaan of niet goed vinden zoeken..
De helft staat nog niet aan..
Met rtm is alles afgemaakt aan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:24:
[...]

Niet alleen dat, maar omdat het niet meer zijwaarts uitklapt scheelt het ook veel bewegen met de muis en is het zo een stuk minder RSI-gevoelig, lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-04 16:23
Heeft iemand een Windows 7 client al in een 2003-domein gehangen?

Ik krijg een DNS-probleem, via google lees ik op diverse plaatsen dat domein-support er nog niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fusajiro_x schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:06:

Ik krijg een DNS-probleem, via google lees ik op diverse plaatsen dat domein-support er nog niet in zit?
Right.

waarom werken mijn GPO's en advertised apps dan keurig netjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302468

Daarnet men eerste bluescreen gehad in windows 7. Was niets speciaals aan het doen, gewoon msn + chrome stond open. Plots zag ik een paar gekleurde strepen, een paar seconden later blue screen met "Om fouten te vermijden blablabla is windows afgesloten blablaba ".

Daarna is hij gewoon vanzelf opgestart en nu doet hij het niet meer..

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 14:06

ResuCigam

BOFH

Chills schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:23:
[...]
Net zoals het previewen van alle openstaande Internet Explorer tabs; je klikt je suf als je de laatste tab nodig hebt. Ik wil gewoon weer de laatst openstaande tab hebben ! (Met Ctrl click werkt het wel, maar dan nog....) Neem je dit even mee in de volgende vergadering Tony Krijnen ?
Je kunt dit in Internet Explorer onder de TABS opties uitzetten, een aanrader ;)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 302468 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:19:
Daarnet men eerste bluescreen gehad in windows 7. Was niets speciaals aan het doen, gewoon msn + chrome stond open. Plots zag ik een paar gekleurde strepen, een paar seconden later blue screen met "Om fouten te vermijden blablabla is windows afgesloten blablaba ".

Daarna is hij gewoon vanzelf opgestart en nu doet hij het niet meer..

Iemand enig idee hoe dit kan?
Driverproblemen, hardwareproblemen, er zijn een miljoen redenen waarom je een blue screen kan krijgen ;)

Ik zou zeggen: Zoek de foutmelding op en dan weet je al wat preciezer waar het aan ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Ik heb van mijn klasgenoten te horen gekregen, dat ik als ik nu een Vista OEM OS x64 koop, dat ik die later kan activeren bij windows 7.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Ik gebruik Vista Start Menu, en het is NL, zeer gemakkelijk, je hoeft niks meet uit te klappen.

http://www.vistastartmenu.com/index.html

[ Voor 36% gewijzigd door brommer1 op 03-06-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36

RnB

Was er laatst geen discussie over het draaien van .mkv's in Media Centre? Dat je hele register aanpassingen moest maken om die te kunnen draaien? Of heb ik het mis? :P

Naja goed, als die discussie er wel was: ik kan zonder aanpassingen .mkv's in WMC draaien. Ik gebruik de K-Lite Codec Pack (zeer tevreden over, gebruik het al sinds XP) en blijkbaar is die ook compatible met WMC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Dank je wel! Had zelf al zitten zoeken maar kwam er niet helemaal uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
RnB schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:43:
Was er laatst geen discussie over het draaien van .mkv's in Media Centre? Dat je hele register aanpassingen moest maken om die te kunnen draaien? Of heb ik het mis? :P

Naja goed, als die discussie er wel was: ik kan zonder aanpassingen .mkv's in WMC draaien. Ik gebruik de K-Lite Codec Pack (zeer tevreden over, gebruik het al sinds XP) en blijkbaar is die ook compatible met WMC. :)
En jij dacht dat dat K-Lite Codec Pack geen register wijzigingen voor jou doorgevoerd heeft? Egwelhoor.......

Als je alleen voor MKV weergave dat codec pack installeert kun je beter wél alleen de register wijzigingen uitvoeren voor MKV. Gezien alle meuk die er met de installatie van codec packs overbodig geïnstalleerd wordt. Imho een 'slechte tip' mijn stelling: blijf van codec packs af, ze doen iha meer kwaad dan goed.......

edit: enige codec pack waar ik goeie ervaringen mee heb (ook speciaal voor Win7 'herschreven') is het Shark007 - Win7codecs package, als je al een codec pack wil gebruiken/installeren, maar ik prefereer toch alles zelf in te stellen.......

[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 03-06-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:51
mark235 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:36:
[...]

In apparaatbeheer je hardeschij fopzoeken en dan het vinkje plaatsen bij optimaliseren voor snelheid. Op dat moment mag ie niet meer zomaar verwijderd worden. Switchen naar IDE werkt ook maar gaat tenkoste van je snelheid. Dit werkt al zo sinds xp als ik het goed heb.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

kaajee schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:59:
[...]

En jij dacht dat dat K-Lite Codec Pack geen register wijzigingen voor jou doorgevoerd heeft? Egwelhoor.......

Als je alleen voor MKV weergave dat codec pack installeert kun je beter wél alleen de register wijzigingen uitvoeren voor MKV. Gezien alle meuk die er met de installatie van codec packs overbodig geïnstalleerd wordt. Imho een 'slechte tip' mijn stelling: blijf van codec packs af, ze doen iha meer kwaad dan goed.......

edit: enige codec pack waar ik goeie ervaringen mee heb (ook speciaal voor Win7 'herschreven') is het Shark007 - Win7codecs package, als je al een codec pack wil gebruiken/installeren, maar ik prefereer toch alles zelf in te stellen.......
Ja okay, maar ik dacht dat de discussie ging over het feit dat men nadat ze CoreAVC hadden geïnstalleerd, alsnog handmatig iets moesten veranderen in het register.

Maar leg is uit wat er precies zo slecht is aan zo'n codec pack? Al die 'meuk' die wordt geïnstalleerd gebruik ik regelmatig en ik heb daarbij nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
RnB schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:12:
[...]
...........

Maar leg is uit wat er precies zo slecht is aan zo'n codec pack? Al die 'meuk' die wordt geïnstalleerd gebruik ik regelmatig en ik heb daarbij nergens last van.
Kijk nou voor de grap eens wát je geïnstalleerd hebt met dat K-Lite ding (heb je nog nooit gedaan vermoed ik), neem die hele waslijst aan meuk (encoders, decoders, players, tools, etc.) nou eens kritisch door en kijk wat je daadwerkelijk 'regelmatig' gebruikt.......ik wed een fractie!
(Het is net als bij Word bijv.: iedereen wil altijd maar de laatste versie met alle meuk die erbij komt en uiteindelijk gebruikt 90% van de gebruikers een paar % van de volledige mogelijkheden.)

Bij zo'n codec pack is er een grote kans dat direct show filters elkaar in de weg gaan zitten (merits etc.) en dat je dan verder van huis bent dan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Fusajiro_x schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:06:
Heeft iemand een Windows 7 client al in een 2003-domein gehangen?

Enige weken geleden mijn pc op het werk (Win2k3 domain) voorzien van Win7 en loopt prima.

Denk dat het ergens anders fout gaat bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

kaajee schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:24:
[...]

Kijk nou voor de grap eens wát je geïnstalleerd hebt met dat K-Lite ding (heb je nog nooit gedaan vermoed ik), neem die hele waslijst aan meuk (encoders, decoders, players, tools, etc.) nou eens kritisch door en kijk wat je daadwerkelijk 'regelmatig' gebruikt.......ik wed een fractie!
(Het is net als bij Word bijv.: iedereen wil altijd maar de laatste versie met alle meuk die erbij komt en uiteindelijk gebruikt 90% van de gebruikers een paar % van de volledige mogelijkheden.)

Bij zo'n codec pack is er een grote kans dat direct show filters elkaar in de weg gaan zitten (merits etc.) en dat je dan verder van huis bent dan daarvoor.
Nee, dat heb ik idd nooit gedaan, maar ik zie geen 'meuk' erbij zitten. Bij de Standard versie that is..
En laat dat nou net die versie zijn die ik geïnstalleerd heb, die Full zit idd vol met troep wat ik nooit zou gebruiken, maar de standard versie heeft alleen de benodigde filters en shit om de vele formaten af te kunnen spelen + MPC, die ik sowieso gebruik.
Is dat nou zo erg?

Okay okay, er zitten ook twee dingetjes bij voor ondertiteling die ik ook niet gebruik, sorry daarvoor. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door RnB op 03-06-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:10
Kortom, erg leuk dat een van de features van AHCI is dat de schijven hot-pluggable zijn, maar toch heb ik ze liever niet constant in het "veilig verwijderen" schermpje staan.
En toch is het zo slecht nog niet.
Ik heb namelijk eSATA (dus extern) en dan is het juist erg fijn dat ie ertussen staat om te kunnen verwijderen.
Het zal in een driver update wel weer aangepast worden, maar van mij zou het zo mogen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Dit staat nog niet @ tweakers, ik geloof het een beetje, alleen het is zo'n klein stukje :o

[ Voor 24% gewijzigd door DJ-Visto op 03-06-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16
Het staat al overal.. ik geloof het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* anandus gefooft het :P
22 oktober lijkt mij inderdaad de datum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

anandus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:23:
* anandus gefooft het :P
22 oktober lijkt mij inderdaad de datum :)
Jamemr dat er nog niks @ tweakers staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Visto schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:25:
[...]

Jamemr dat er nog niks @ tweakers staat :P
Tweakers hobbelt altijd al achter de feiten aan ;)
Wat overigens niet erg is, liever een stukje wat later met betere inhoud, dan een kort snel stuk waar eigenlijk nauwelijks iets staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 18:43

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04-2024
Mijn 2 SATA harde schijven staan inderdaad als AHCI in de BIOS. Ik wil dit alleen niet veranderen in IDE, want dan ben ik bijvoorbeeld ook NCQ kwijt.
Het hangt er vanaf hoe je de schijven momenteel gebruikt, maar ik heb altijd begrepen dat NCQ geen grote winst geeft in performance. In sommige fora wordt er zelfs beweerd dat het helemaal niets doet. Je zou de schijven een keer in IDE kunnen zetten om wat te benchmarken en subjectieve tests te doen, dan merk je het gauw genoeg.
Ik heb ook de laatste Intel INF Update geinstalleerd (Vista, 64 bit), maar dit maakte geen verschil. Is het overigens nodig om de Intel INF Updates te installeren, of haalt Windows 7 deze ook al binnen via Windows Update?
De release candidate doet bij mij vreemde dingen als ik de chipset drivers voor mijn ICH8 bordje probeer te installeren. Tijdens de installatie wordt er gezegd dat de drivers succesvol installeren, maar je ziet nooit een voortgangscherm voorbij komen waar bestanden worden geinstalleerd. Als ik vervolgens handmatig de moederbord devices in apparaatbeheer ga bijwerken, en in de nieuwe chipset driver map laat zoeken, wordt er gezegd dat het gevonden stuurprogramma nieuwer is dan het oude en de drivers bijgewerkt gaan worden. Dit heb ik uiteindelijk voor alle moederbord devices handmatig gedaan, en ik merkte dat mijn OCZ Vertex daarna beter presteerde (had daarvoor af en toe last van korte hickups).

Ik zou dit bij je eigen systeem ook even proberen. Misschien dat je chipset drivers nog niet goed geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:31:
[...]
Tweakers hobbelt altijd al achter de feiten aan ;)
Wat overigens niet erg is, liever een stukje wat later met betere inhoud, dan een kort snel stuk waar eigenlijk nauwelijks iets staat :)
:+ Volgens mij is het nieuws alweer van de frontpage af hoor...het staat bij Tweakers meestal uren later dan dat het nieuws bekend wordt, maar idd...meestal wel met achtergronden etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
kaajee schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:24:
[...]

Komt nog bij dat waarschijnlijk die codecs allemaal niks zitten te doen op je computer, omdat win7 niet standaard avi via directshow maar via windows media foundation rendert. ondanks die codec packs moet je die hack nog zelf doen (geldt voor zover ik weet ook voor sharks versie, naar wat ik van dat pack ontdekte had het weinig met win7 te maken, iig voor zover het WMC en WMP betreft, andere players daargelaten).
Zie ook comments hier:
http://www.hack7mc.com/20...ec-installation-easy.html
nog steeds MCDU of de reg hack nodig om bijvoorbeeld subs te gebruiken in je AVI

de poster van de vraag had om te beginnen trouwens waarschijnlijk meer hieraan gehad:
http://www.hack7mc.com/20...malists-on-windows-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:51
Nogmaals een reactie op het veilig verwijderen probleem icm AHCI modus.

Apparaatbeheer>Eigenschappen van je HDD opzoeken> schijfcache inschakelen

Dit staat standaard uit waardoor je je HDD veilig snel kan verwijderen. En dus ook dat tekentje in je taakbalk krijgt. Inschakelen zorgt dat het teken verdwijnt en je prestaties omhoog gaan.

Zoals eerder al gemeld wil je AHCI modus aan laten en niet naar IDE modus omdat je dan NQ etc mist.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik krijg het niet voor elkaar... :(
Eerst had ik DVD's gekocht, deze kreeg ik niet fatsoenlijk gebrand (twee PC's geprobeerd).
Vervolgens van alles met een USB stick geprobeerd. Zelfs een nieuwe gekocht van Sandisk...

Nadat ik [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] heb gedaan geeft 'ie een foutmelding (uiteraard juiste station letters).
Ook van allerlei andere dingen geprobeerd om USB bootable te maken.

Zijn Kruidvat DVD's prul? Ik brand eigenlijk nooit, dus weet nooit wat goede/slechte zijn.

Edit:
Zojuist DVD's van Sony gekocht. Laat dadelijk beide notebooks tegelijk branden. Beiden met ImgBurn.

[ Voor 9% gewijzigd door Mini Poeper op 03-06-2009 18:00 . Reden: Tekst toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh je hebt 2 branders, anders zou ik je brander verdenken. had het zelf ook met de Beta, brandde amper goed, maar het proggie dat het toch voor mekaar kreeg was DVD decrypter. Wat echter het probleem was, de 8x nec DVDrw was op zijn einde, terwijl ik superweinig brand (net zoals iedereen tegenwoordig). Toch was die op, vreemd genoeg. Nu met een nieuwe 22x LG DVDrw, kan ik elke proggie doen, altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Twee notebooks, dus twee branders. ;)
Ik brand af en toe een CD vol met mp3's voor in de auto. Nu bedenk ik me dat de Kruidvat CD's ook niet altijd heel lekker liepen, gebruik altijd CD's van Nashua. Wat trouwens wel vaak het geval is, is dat er een nummer ontbreekt. :?
Ik gebruik overigens CDBurnerXP op mijn notebook.
Notebook is nog rekken en erbij blijven. Eind van het jaar een desktop, 95% van de tijd hangt er aan mijn notebook een toetsenbord en beeldscherm. Met een PPCphone kun je tegenwoordig aardig uit de voeten onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa ik heb wel altijd merk dvds en cd. Nashua vind ik niet zo, heb altijd Verbatim enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Volgens 1 van mijn leveranciers zit er na 26 Juni bij elke versie van Vista een voucher waarmee je Windows 7 krijgt. Er staat niet bij of dit een upgrade is of niet, maar ik denk het wel. Was immers bij XP-->Vista ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04
Verdorie, build 7077 draai ik en ineens werkt internetexplorer 32 bit niet meer. Ik zie het schermpje met restore your session maar ik heb de computer niet lomp uitgezet ofzo? Vervolgens reageert het geheel niet meer. 64 bit werkt wel gewoon :?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb een probleem met Ati Catalyst Control Center. Ik heb dit geinstalleerd omdat ik anders met geen mogelijkheid Antialiasing enzo kan instellen aan mijn videokaart. Ik heb een Radeon X850 Pro die gewoon goed geinstalleerd is met de Ati drivers, maar nu het volgende: Catalyst Control doet niets. Als ik hem open (met of zonder admin rechten) zie ik even het laad-cirkeltje draaien en daarna niets meer.

Iemand tips hoe ik CCC werkend krijg of ik hoe ik anders Antialiasing enzo kan instellen? Thx.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
ik las dat build 7201 is gelekt op verschillende site's.

ze gaan wel hard daar bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Anoniem: 161981 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:23:
Ik heb van mijn klasgenoten te horen gekregen, dat ik als ik nu een Vista OEM OS x64 koop, dat ik die later kan activeren bij windows 7.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:55
Dat wordt even wachten op de welbekende upgrade coupons ;) die komen pas eind juni beschikbaar. Tegen die tijd kan je gratis een upgrade krijgen naar 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 161981 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:58:

Is dit mogelijk?
Wat bedoel je precies? Dat je als je nu een Windows Vista OEM x64 dvd-tje koopt je dan gratis Windows 7 krijgt?! Volgens mij geldt die aktie pas vanaf 1 juli 2009 en alleen bij aanschaf van een volledige pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien ook bij een Vista Retail dvd?

bij de oem DVD kan je dat rustig vergeten, dat voel ik aan m'n water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:12:
Misschien ook bij een Vista Retail dvd?

bij de oem DVD kan je dat rustig vergeten, dat voel ik aan m'n water.
Ehh..wie koopt er een Retail dvd? :+ Maar idd..het klinkt niet onlogisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
ephymerous schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:20:
Verdorie, build 7077 draai ik en ineens werkt internetexplorer 32 bit niet meer. Ik zie het schermpje met restore your session maar ik heb de computer niet lomp uitgezet ofzo? Vervolgens reageert het geheel niet meer. 64 bit werkt wel gewoon :?
Draai je toevallig NOD32?

Heb dit wel es gehad onder Vista tesamen met NOD32 v2.7. NOD32 verwijderen en opnieuw installen en IE deed het gewoon weer normaal.

Ik had ook nog ff een vraagje en hoop dat ik deze hier mag stellen; misschien dat de vraag te vroeg komt...

Ik ben opzoek naar een nieuwe WLAN-adapter. Mijn WUSB54G en WUSB300N-adapter heb hele slechte drivers voor Win7 64-bit (gebruik de 64-bit Vista-drivers en die waren al instabiel).

Nu is mijn vraag welke WLAN-adapters (Wireless N) al "out-of-the-box" prima werken onder Win7 64-bit?

[ Voor 27% gewijzigd door MelvinB op 03-06-2009 20:20 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Ehh..wie koopt er een Retail dvd? :+ Maar idd..het klinkt niet onlogisch ;)
tJa had ik mijn xp destijds maar retail gekocht, had ik er dik uitgehaald, hehehe. Magoed, een retail die koopje niet, die krijg je. ;)

Zonder gekheid, blijkbaar zijn er kopers, zag bij mijn FRS een trits Home Premium liggen. Ik voor de gein informeren wada kost... "215, meneer". Ok, bye! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Sjah schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:22:
[...]

tJa had ik mijn xp destijds maar retail gekocht, had ik er dik uitgehaald, hehehe. Magoed, een retail die koopje niet, die krijg je. ;)

Zonder gekheid, blijkbaar zijn er kopers, zag bij mijn FRS een trits Home Premium liggen. Ik voor de gein informeren wada kost... "215, meneer". Ok, bye! :+
Ja... Stel je voor dat je voor iets wat je dagelijks gebruikt iets zou betalen... Dan ben je wel helemaal van de pot gepleurd he? |:(

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....