Heb vandaag ook de RTM versie geïnstalleerd (x64 Ultimate) (dit is de eerste keer dat ik Windows 7 gebruik) en de ervaring is redelijk positief so far. Had alles redelijk snel geïnstalleerd, zonder veel problemen. OpenVPN had wat moeite maar met wat gepruts heb ik die ook aan de praat gekregen. Ervaringen tot nu toe:
-Alle programma's lijken net als onder Vista goed te werken (eigen geïnstalleerde programma's dus)
-Nieuwe startbar is nog even wennen, tot nu toe niet al te positief. Show Desktop knop naast de Start knop is weg, die heb ik terug weten te hacken maar is toch minder mooi nu dan onder Vista. Ook vind ik het irritant dat ik nu niet makkelijk rechtermuisknop kan doen en het programma kan sluiten (de hoogte is anders, en das erg vervelend met dualscreen, waarbij de 2de taskbar wel 'normaal' werkt). Meerdere instances draaien van programma's vanuit de taskbar is ook minder snel geworden. Al met al even flink wennen dus.
-Alttabben vanuit Games gaat een stuk sneller (In ieder geval met Trackmania)
-De Mouse gestures om vensters mee te beheren is ook een goede toevoeging. Lekker snel vensters van scherm naar scherm verplaatsen enzo. Alleen jammer dat je niet met enkel muisbewegingen een venster kan minimaliseren en herstellen naar normale proporties vanuit maximized.
Heeft iemand trouwens een overzicht van de nieuwe keyboard shortcuts en mouse gestures in Windows 7? De keyboardshortcuts staan in de review van T.net (
Link), maar een overzicht van de mouse gestures heb ik nog niet kunnen vinden.