Tja, Homegroup werkte bij mij ook niet helemaal lekker. Had besloten Homegroup maar in zijn geheel links te laten liggen totdat ik de RTM op mijn PC's heb staan. Volgens mij komen er toch raare dingen naar boven als je verschillende builds gebruikt.Switcherd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:18:
Heb zowel op mijn pc (build 7100) en op mijn laptop (build 7264) draaien. Vind beiden echt heerlijk werken. Enige wat ik tot nog toe tegen gekomen ben is problemen met netwerk/homegroup. Beiden zitten in het zelfde netwerk (via draadloos router) en homegroup heb ik ook op beide pc's ingesteld. Echter toen ik gister avond nog even lekker op mijn laptop een filmpje van de pc wilde plukken werd de hele pc niet meer gevonden.
Waarom zou je nog voor de x86 willen gaan?erikjannemann schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:05:
6gb ddr3 ram + i7 920. Dus dan is x64 de juiste keuze toch? Geen flauw idee wat het verschil is met x32 overigens...
Flashpoint (tegenwoordig Flashfire) is your friendAnoniem: 172686 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:23:
[...]
Ik draai W7 trouwens op mijn EEE 900 en tot nu toe gaat het behoorlijk soepel,
wel heb ik last van laadtijden hier en daar maar dat komt door mijn trage SSD.
En ik ga de prachtige visuele dingetjes nog even uitschakelen om cpu, dus batterij te sparen.
Nou ik heb nog een aanvullend vraagje hierover:
Ik zit te denken om toch nog even XP te installeren, en dan misschien dualboot windows 7 er achteraan. Maar kan ik ook de XP x32 installeren op mijn pc? (i7 920, 6 gb ram). De x64 versie is er een van internet, en volgens mij zijn daar allemaal dingen aan gewijzigd door degene die de ISO heeft gemaakt (niet microsoft), dus dat zie ik niet zo zitten.
Als ik de x32 XP installeer, werkt mijn PC dan wel goed? Of is dat een probleem met de nieuwe processor/geheugen?
Bvd,
Vraagje!
Is Windows 7 RTM nu al verkrijgbaar voor Technet Subscribers? En zo ja, hoe kom je dan aan een key? Ik kan zelf wel in Technet maar ik heb het idee dat alles in Technet Plus staat en daar kan ik niet bij, of ik moet meer dan € 300,00 betalen.
Is Windows 7 RTM nu al verkrijgbaar voor Technet Subscribers? En zo ja, hoe kom je dan aan een key? Ik kan zelf wel in Technet maar ik heb het idee dat alles in Technet Plus staat en daar kan ik niet bij, of ik moet meer dan € 300,00 betalen.
[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 27-07-2009 16:09 ]
Everything Can Help!
Het werkt gewoon, je kunt dan alleen niet over je volledige 6 GB werkgeheugen beschikken.erikjannemann schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:23:
[...]
Nou ik heb nog een aanvullend vraagje hierover:
Ik zit te denken om toch nog even XP te installeren, en dan misschien dualboot windows 7 er achteraan. Maar kan ik ook de XP x32 installeren op mijn pc? (i7 920, 6 gb ram). De x64 versie is er een van internet, en volgens mij zijn daar allemaal dingen aan gewijzigd door degene die de ISO heeft gemaakt (niet microsoft), dus dat zie ik niet zo zitten.
Als ik de x32 XP installeer, werkt mijn PC dan wel goed? Of is dat een probleem met de nieuwe processor/geheugen?
Bvd,
Neen. Lees hierboven: Pas op technet vanaf 6 augustus. Dan kunnen subscribers een key krijgen + downloaden.MichaelK1985 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:28:
Vraagje!
Is het voor iemand mogelijk om voor mij een key aan te maken? Natuurlijk gewoon netjes tegen betaling.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
knip
[ Voor 95% gewijzigd door Scidd0w op 27-07-2009 14:35 ]
Ehh..ik zeg lees de TS eens doorMichaelK1985 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:28:
Vraagje!
Is het voor iemand mogelijk om voor mij een key aan te maken? Natuurlijk gewoon netjes tegen betaling.
Als je een TechNet Plus (Direct) abonnement hebt kun je hier gewoon een key ophalen. een TechNet Plus abonnement is beschikbaar voor iets meer dan 300 euro. Ik wil je wel even meegeven dat het gebruik van licenties uit een TechNet Plus abonnement niet is toegestaan in een productieomgeving!
Ik verwacht ook niet dat iemand voor jou een key aan wil maken, zelfs niet als je er voor betaald
Van mij hoef je dat in ieder geval niet te verwachten....'k zeg koop hem gewoon in de winkel...
@Vmaster: ik zit je overzicht eens te bekijken. wat mij niet duidelijk wordt: wanneer krijgen oem's en partners de overige talen dan? Want de pc's moeten snel verscheept worden lijkt me, voorraden opbouwen.
Ok, bedankt Pickboy. Duidelijk antwoord. Ga dan toch maar gewoon de x64 van Windows 7 uitproberen. Is het overigens ook mogelijk eerst Windows 7 te installeren, en dan daarna XP (x32) te installeren voor een dualboot?pickboy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:28:
[...]
Het werkt gewoon, je kunt dan alleen niet over je volledige 6 GB werkgeheugen beschikken.
Bvd.
De grote OEM's hebben de discs/images + talen al.Sjah schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:42:
@Vmaster: ik zit je overzicht eens te bekijken. wat mij niet duidelijk wordt: wanneer krijgen oem's en partners de overige talen dan? Want de pc's moeten snel verscheept worden lijkt me, voorraden opbouwen.
Partners krijgen deze dus pas later zoals ook in het overzicht staat.
[ Voor 57% gewijzigd door EDIT op 27-07-2009 14:44 ]
@janneman
Ja da's mogelijk, maar af te raden.
dit zijn opzoek-vragen, als ik er mee zou komen zou ik afgeblaft worden
dit zijn opzoek-vragen, als ik er mee zou komen zou ik afgeblaft worden
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 27-07-2009 14:46 ]
Kan je uitleggen waarom het is af te raden?Sjah schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:45:
@janneman
dit zijn opzoek-vragen, als ik er mee zou komen zou ik afgeblaft worden![]()
Ik heb wel gezocht, maar kon er weinig over vinden. Ik vraag hier naar de ervaring van mensen hiermee. Als mijn vragen hier niet thuishoren hoor ik dat graag, dan zoek ik wel ergens anders verder.
Anoniem: 46765
Enkele ervaringen met de Windows 7 x64 untouched RTM versie:
- Updaten vanaf 7100 RC (via aanpassen cversion.ini naar MinClient=7100.0) ging wel maar na de update procedure was er toch veel in de war geraakt, bijv. mijn d: schijf was niet meer te openen (moest opnieuw ownership instellen) en andere vage dingen, dus toen maar een clean install gedaan.
- Itt de rc worden in de RTM versie mijn hauppauge PVR150 tv-kaarten niet herkend, na installeren van de hauppauge cd weer wel.
- Ik heb nog steeds het probleem dat de desktop niet altijd automatisch refresht, bijv. je download een bestand naar je bureaublad en dat is dan pas zichtbaar als je F5 doet.
Verder werkt alles prima, HP 6300C scanner gaat goed via Vuescan, alleen voor een ouder pci analoog modem kan ik geen drivers vinden. Een ander USB modem en een HP printer werken prima via de Vista64 drivers.
Al mijn eigengemaakte software (vnl. VB6) werkt nog prima, zelfs Visual Studio 98 is (ondanks de compatibiliteit meldingen) met een trucje te installeren zodat je toch nog VB6 makkelijk kan gebruiken voor development/onderhoud. Alleen een explorer shell extension moet ik nog eens aanpassen naar een 64-bits versie. Zo te zien kan je in Windows7 niet meer de 32-bits explorer gebruiken itt Vista64 waar dat nog prima ging en de shell extension dus nog gewoon werkte.
Tot nog toe altijd het klassieke start menu gebruikt maar dit nieuwe werkt ook prima, als je eenmaal al je veelgebruikte programma's naar de taskbar hebt gepind en de veelgebruikte bestanden weer aan die gepinde programma's hebt vastgepind dan heb je nauwelijks je startmenu nog nodig.
- Updaten vanaf 7100 RC (via aanpassen cversion.ini naar MinClient=7100.0) ging wel maar na de update procedure was er toch veel in de war geraakt, bijv. mijn d: schijf was niet meer te openen (moest opnieuw ownership instellen) en andere vage dingen, dus toen maar een clean install gedaan.
- Itt de rc worden in de RTM versie mijn hauppauge PVR150 tv-kaarten niet herkend, na installeren van de hauppauge cd weer wel.
- Ik heb nog steeds het probleem dat de desktop niet altijd automatisch refresht, bijv. je download een bestand naar je bureaublad en dat is dan pas zichtbaar als je F5 doet.
Verder werkt alles prima, HP 6300C scanner gaat goed via Vuescan, alleen voor een ouder pci analoog modem kan ik geen drivers vinden. Een ander USB modem en een HP printer werken prima via de Vista64 drivers.
Al mijn eigengemaakte software (vnl. VB6) werkt nog prima, zelfs Visual Studio 98 is (ondanks de compatibiliteit meldingen) met een trucje te installeren zodat je toch nog VB6 makkelijk kan gebruiken voor development/onderhoud. Alleen een explorer shell extension moet ik nog eens aanpassen naar een 64-bits versie. Zo te zien kan je in Windows7 niet meer de 32-bits explorer gebruiken itt Vista64 waar dat nog prima ging en de shell extension dus nog gewoon werkte.
Tot nog toe altijd het klassieke start menu gebruikt maar dit nieuwe werkt ook prima, als je eenmaal al je veelgebruikte programma's naar de taskbar hebt gepind en de veelgebruikte bestanden weer aan die gepinde programma's hebt vastgepind dan heb je nauwelijks je startmenu nog nodig.
Ik zie in de TS nog bij downloadlocaties voor MAPS abonnees vraagtekens staan. Die kunnen nu weg; ik kreeg vandaag namelijk een mail:
quote: http://slash14.nl/mapsmailMet ingang van juni 2009 heeft u als MAPS-abonnee digitale toegang tot de MAPS-software en andere inhoud (ook als u al fysieke kits ontvangt). Alle recente MAPS-software en aanverwant marketingmateriaal kunnen het hele jaar door worden gedownload, zodra ze beschikbaar zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 27-07-2009 15:03 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Die zijn al een paar dagen te downloaden?
quote:
lentheman1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:42:
Hallo w7-ers,
Ik had gezocht in het topic over het installeren van Windows 7 via Windows Deployment services
Kon echter niks vinden. In ieder geval werkt het prima.
Had nieuwe pc besteld maar ze konden geen optische drive leveren. (tenminste niet die ik wilde)
Maar het duurde zo lang dat ik zei "stuur maar gewoon op".
Kreeg de pc binnen. Deze aan m'n netwerk gehangen.
Vervolgens de boot.wim en install.wim van de w7 iso gehaald en in WDS geimporteerd.
Daarna pxe booten naar m'n wds server en kiezen voor de w7 installatie.
Werkte perfect. Wellicht weten jullie dit al maar voor degene die het nog niet kende, doe er je voordeel mee.
VMaster schreef:
Hmm...Wrom niet gewoon via Microsoft Deployment Dan kun je er met een paar klikken ook een unattended install van maken scheelt weer een hoop werk als je je pc weer eens opnieuw wilt installeren
Beste VMaster, ik was even op vakantie. Kan je jouw reactie nog even nader uitleggen? je bedoelt met de microsoft deployment toolkit? Op zich was het inladen via wds een koud kunstje namelijk en die toolkit heb ik (nog) niet.
Hallo w7-ers,
Ik had gezocht in het topic over het installeren van Windows 7 via Windows Deployment services
Had nieuwe pc besteld maar ze konden geen optische drive leveren. (tenminste niet die ik wilde)
Vervolgens de boot.wim en install.wim van de w7 iso gehaald en in WDS geimporteerd.
Werkte perfect. Wellicht weten jullie dit al maar voor degene die het nog niet kende, doe er je voordeel mee.
VMaster schreef:
Hmm...Wrom niet gewoon via Microsoft Deployment Dan kun je er met een paar klikken ook een unattended install van maken scheelt weer een hoop werk als je je pc weer eens opnieuw wilt installeren
Beste VMaster, ik was even op vakantie. Kan je jouw reactie nog even nader uitleggen? je bedoelt met de microsoft deployment toolkit? Op zich was het inladen via wds een koud kunstje namelijk en die toolkit heb ik (nog) niet.
ben niet gek, ik ben een koekie!
leuk truukje dat -overall, mn internet werkte meteen niet meer ernaHomer.J schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:54:
[...]
Dit "probleem" had ik ook; zie:Topic.
Bij mij was het opgelost door de nieuwste Intel INF update te installeren, met gebruik van de "-overall" parameter. Zie sevenforums.
Overigens is de nieuwste Intel INF Update op dit moment versie 9.1.1.1015; link.

Geen geld eigenlijk, 350 USD voor zo'n technet-subscription. Dat je het niet in productieomgevingen mag gebruiken is wel jammer natuurlijk
Die toolkit is nodig als je je installatie wilt aanpassen, bijvoorbeeld welke username er standaard gemaakt moet worden, waar geisntalleerd, welke services standaard af.
Dus allmaal niet nodig.
Gewoon via WDS werkt ook hoor
Dus allmaal niet nodig.
Gewoon via WDS werkt ook hoor
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Wel gewoon bij mensen op pc's installeren toch?posttoast schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:19:
Geen geld eigenlijk, 350 USD voor zo'n technet-subscription. Dat je het niet in productieomgevingen mag gebruiken is wel jammer natuurlijk
Everything Can Help!
Als die PC's puur om te testen gebruikt worden wel, maar anders niet volgens mij. Maar goed, dit is een beetje offtopic. Kijk anders hier even: Technet Plus Direct 3 maanden gratisMichaelK1985 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:21:
[...]
Wel gewoon bij mensen op pc's installeren toch?
Wat denk je zelf?MichaelK1985 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:21:
[...]
Wel gewoon bij mensen op pc's installeren toch?

1 keer voor ~300 euro een licentie aanschaffen en dan bij alle vrienden, familie, kennissen en vrienden-van-kennisen installeren? En MS is gek?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb thuis twee pc's, dat moet toch lukken dan? Of zie ik het nu fout?RobIII schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:37:
[...]
Wat denk je zelf?
1 keer voor ~300 euro een licentie aanschaffen en dan bij alle vrienden, familie, kennissen en vrienden-van-kennisen installeren? En MS is gek?
Everything Can Help!
Is dat jaarlijks of maandelijks ? Valt idd. best wel meeRobIII schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:37:
[...]
Wat denk je zelf?
Ik gebruik nu die 3 maanden gratis TechNet Plus, ondanks dat hij op 7 juli is vervallen werkt hij nog steeds
Je ziet het fout. Blijkbaar mag je die licenties enkel thuis gebruiken voor test-doeleinden.MichaelK1985 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:11:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb thuis twee pc's, dat moet toch lukken dan? Of zie ik het nu fout?
Je krijgt 10 keys maximaal per item, dus je mag 10 computers testen.
Hoewel het ook goed werkt als je dat niet doet, natuurlijk
[ Voor 33% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-07-2009 16:18 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ja precies, dus ik kan toch gewoon tot in einde van dagen die versie van Windows 7 gebruiken?Petervanakelyen schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:15:
Je ziet het fout. Blijkbaar mag je die licenties enkel thuis gebruiken voor test-doeleinden.
Je krijgt 10 keys maximaal per item, dus je mag 10 computers testen.
Hoewel het ook goed werkt als je dat niet doet, natuurlijk
[ Voor 18% gewijzigd door MichaelK1985 op 27-07-2009 16:20 ]
Everything Can Help!
Ja, daar ben ik ook achter gekomen met Vista en XP op TechNetMichaelK1985 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:20:
[...]
Ja precies, dus ik kan toch gewoon tot in einde van dagen die versie van Windows 7 gebruiken?
Gewoon dit tooltje van de MS-website halen: http://www.microsoft.com/...help/PKUInstructions.aspx
En dan gewoon Windows installeren zonder key, tooltje runnen, key plakken, reboot en klaar.
Je hoeft dan ook niet meer te activeren, dat doet die tool al voor je.
Dank u..dank uRobIII schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:58:
Ik zie in de TS nog bij downloadlocaties voor MAPS abonnees vraagtekens staan. Die kunnen nu weg; ik kreeg vandaag namelijk een mail:
[...]
Hij staat hier al 10 minuten op Expanding Windows Files (0%)...
Hadden jullie dat ook of doe ik iets fout?
Want ik had de schijf verwijderd zegmaar zonder een partitie enz aan te maken. En perongeluk op volgende gedrukt. Kan dat kwaad?
Want ik had de schijf verwijderd zegmaar zonder een partitie enz aan te maken. En perongeluk op volgende gedrukt. Kan dat kwaad?
Dat moet gewoon goed gaan. In sommige gevallen lijkt hij daar idd niets te doen, maar zo ineens na 15 minuten ofzo gaat hij door en is hij in no-time klaarSaven schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:16:
Hij staat hier al 10 minuten op Expanding Windows Files (0%)...
bij mij werkte WDS gewoon met server 2008lentheman1 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:17:toon volledige bericht
quote:
Hallo w7-ers,
VMaster schreef:
Nee, ik heb altijd een lleeg stuk HD, daar maakt die zelf partitie/format aan in no-time. maarja, hij blijft irri lang op 0% staan.
Heb trouwens voor de install eens de EULA doorgenomen, enige interessante vond ik nog dat we hier in de EU voor support/warranty bij Ms Ireland moeten zijn.
Heb trouwens voor de install eens de EULA doorgenomen, enige interessante vond ik nog dat we hier in de EU voor support/warranty bij Ms Ireland moeten zijn.
nee, tot je overeenkomst is verlopen. daarna wordt je geacht de software te deinstalleren omdat je dan toch illegaal bezig bent.MichaelK1985 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:20:
[...]
Ja precies, dus ik kan toch gewoon tot in einde van dagen die versie van Windows 7 gebruiken?
dus al die mensen die denken dat ze technet direct kunnen aanschaffen en tot het 'einde der tijden' vervolgens alles kunnen blijven gebruiken...helaas

A wise man's life is based around fuck you
Anoniem: 154012
Heb jij toevallig al TV gekeken? Ik dacht namelijk dat de PVR150 het niet deed in een 64-bit versie?Anoniem: 46765 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:58:
Enkele ervaringen met de Windows 7 x64 untouched RTM versie:
Het heeft voornamelijk te maken met pc's met 4 GB (of meer geheugen....dit was ook al het geval bij Windows Vista. Als je bij Hauppauge aanklopt met je probleem dan kun je (tegen een gereduceerd tarief) een andere/nieuwe tv kaart krijgenAnoniem: 154012 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:33:
[...]
Heb jij toevallig al TV gekeken? Ik dacht namelijk dat de PVR150 het niet deed in een 64-bit versie?
Inderdaad..dus eigenlijk huur je de software met een TechNet AbonnementPowershell schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:25:
[...]
nee, tot je overeenkomst is verlopen. daarna wordt je geacht de software te deinstalleren omdat je dan toch illegaal bezig bent.
dus al die mensen die denken dat ze technet direct kunnen aanschaffen en tot het 'einde der tijden' vervolgens alles kunnen blijven gebruiken...helaas
[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2009 19:50 ]
Anoniem: 310793
Maar de keys blijven wel werken
. En ze worden eenmalig aan jouw uitgegeven, dus hoe je het ook ziet: die keys zijn toch een soort van eigendom van je
.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 310793 op 27-07-2009 19:57 . Reden: Tpyo's zijn nooit grappig ]
Weet iemand hoe ik simpel die cleartype onzin uit kan zetten? In 7 moet ik allemaal lastige keuze dingetjes doorlopen, terwijl dat in Vista gewoon nog like XP was 
"randen van letters vloeiend op het scherm weergeven en wel als volgt" was heel makelijk uit te vinken.
hoe doe ik dat in 7 ?
"randen van letters vloeiend op het scherm weergeven en wel als volgt" was heel makelijk uit te vinken.
hoe doe ik dat in 7 ?
Is het zoveel moeite om eerst eens te [google=windows+7+disable+cleartype] ?
[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 27-07-2009 19:59 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ehh..neej de keys zin niet een soort van eigendom aangezien duidelijk in de voorwaarden (die je hebt geaccepteerd) staat dat je de keys niet mag gebruiken als je abonnement is afgelopenAnoniem: 310793 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:55:
Maar de keys blijven wel werken. En ze worden eenmalig aan jouw uitgegeven, dus hoe je het ook ziet: die keys zijn toch een soort van eigendom van je
.
Dat zet nog steeds niet alles zoals winvistaalt-92 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:59:
Is het zoveel moeite om eerst eens te [google=windows+7+disable+cleartype] ?
Blijven doorzoeken dan, en vergeet ook niet de Technet blogs over Windows 7 na te kijken (e7).
Ik wil je niet meer terugzien voordat je hebt gevonden of en zo ja hoe het wel kan!
* alt-92 moet toch ergens z'n FAQ input materiaal vandaan halen
Ik wil je niet meer terugzien voordat je hebt gevonden of en zo ja hoe het wel kan!
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
* TheVMaster glimlacht en vraagt zich toch echt af waar die Windows 7 FAQ blijftalt-92 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:20:
Blijven doorzoeken dan, en vergeet ook niet de Technet blogs over Windows 7 na te kijken (e7).
* TheVMaster pakt iets aan van Alt-92 en denkt na....
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2009 20:23 ]
'in the start menu type (paste) systempropertiesperformance.exe and hit enter, now make sure "smooth edges of screen font" is off. that should do the trick'
TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:22:
* TheVMaster glimlacht en vraagt zich toch echt af waar die Windows 7 FAQ blijft

Hmm....'k weet niet maar systempropertiesperformance.exe is niet bekend op mijn pcSaven schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:26:
[...]
'in the start menu type (paste) systempropertiesperformance.exe and hit enter, now make sure "smooth edges of screen font" is off. that should do the trick'nice
komt mischien als schock voor je... maar de Windows installatie (die op de DVD) is ook niet je eigendom hoor. de licentie van microsoft geeft je het recht om het te installeren en te gebruiken. je bent nooit eigenaar van de software zelf.Anoniem: 310793 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:55:
Maar de keys blijven wel werken. En ze worden eenmalig aan jouw uitgegeven, dus hoe je het ook ziet: die keys zijn toch een soort van eigendom van je
.
(mischien toch maar eens de EULA lezen ipv op ok te klikken
A wise man's life is based around fuck you
Keys blijven wel werken, maar nadat het abonnement is afgelopen is het naar mijn weten wel illegaal op de keys te blijven gebruiken. Of ze het verder doen weet ik niet, maar de keys kunnen ook geblacklist worden.Anoniem: 310793 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:55:
.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
LOLPowershell schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:35:
[...]
komt mischien als schock voor je... maar de Windows installatie (die op de DVD) is ook niet je eigendom hoor. de licentie van microsoft geeft je het recht om het te installeren en te gebruiken. je bent nooit eigenaar van de software zelf.
(mischien toch maar eens de EULA lezen ipv op ok te klikken)
http://blogs.msdn.com/blo...indows7_13C3C/image_3.pngTheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:31:
[...]
Hmm....'k weet niet maar systempropertiesperformance.exe is niet bekend op mijn pc
Anoniem: 154012
Oeh, dat is waar ja, vergissing van mijn kantTheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:46:
[...]
Het heeft voornamelijk te maken met pc's met 4 GB (of meer geheugen....dit was ook al het geval bij Windows Vista. Als je bij Hauppauge aanklopt met je probleem dan kun je (tegen een gereduceerd tarief) een andere/nieuwe tv kaart krijgen

Hier werkt het?TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:31:
[...]
Hmm....'k weet niet maar systempropertiesperformance.exe is niet bekend op mijn pc

Jep, werkt hier ook gewoon
[ Voor 46% gewijzigd door hugoy op 27-07-2009 20:55 ]
Thx. De officiële info staat ook in de TS maar die bedoel ik eigenlijk niet.EDIT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:52:
De laatste officiële build is 7100. Deze blijft tot maart 2010 werken.
Ik heb build 7232.0.amd64 en die is ook tot maart 2010 geldig. Nu zijn er een hoop nieuwere builds maar vaak zijn ze 3 maand geldig. Ik weet dat deze een paar keer gere-armed kan worden maar ik zoek de laatste geen-gezeur-maart-2010 versie.
Volgens mij kun je die vrij eenvoudig vinden door de search te gebruikenSando schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:01:
[...]
Thx. De officiële info staat ook in de TS maar die bedoel ik eigenlijk niet.
Ik heb build 7232.0.amd64 en die is ook tot maart 2010 geldig. Nu zijn er een hoop nieuwere builds maar vaak zijn ze 3 maand geldig. Ik weet dat deze een paar keer gere-armed kan worden maar ik zoek de laatste geen-gezeur-maart-2010 versie.
Anoniem: 46765
Goed dat jullie het zeggen, ik vroeg me al af waarom er maar 2 kanalen werden gevonden, die bovendien zwart bleven. Hoef ik niet de kabels te gaan nalopen in elk geval.Anoniem: 154012 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:40:
[...]
Oeh, dat is waar ja, vergissing van mijn kant. Zal ik toch eens naar een vervangend kaartje moeten zoeken als ik overga op 7. Want ik ga echt geen 3GB uit ze neus laten vreten (zoals het nu is in XP x86)
Anoniem: 296288
De keys die je krijgt van Technet blijven ook gewoon na je abonnementsperiode geldig alleen zal je na deze periode geen nieuwe keys meer kunnen krijgen...maartena schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:36:
[...]
Keys blijven wel werken, maar nadat het abonnement is afgelopen is het naar mijn weten wel illegaal op de keys te blijven gebruiken. Of ze het verder doen weet ik niet, maar de keys kunnen ook geblacklist worden.
Ze blijven werken ja. Geldig als in licentietechnisch zijn ze dan niet meer.
Maar goed, laten we de Technet Plus verhalen maar in het desbetreffende topic laten in plaats van telkens weer hier oprakelen
Maar goed, laten we de Technet Plus verhalen maar in het desbetreffende topic laten in plaats van telkens weer hier oprakelen
Ik heb een Technet Plus abo. Maar ik kreeg mijn gedownloade "7600.16384.090710-1945_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD". Daar niet mee geactiveerd. Heb ik dan een verkeerde iso gedownload of wat?
Ik geloof eigenlijk niet dat je nu die RTM versie ermee kan activeren voor 6 aug.
Ik geloof eigenlijk niet dat je nu die RTM versie ermee kan activeren voor 6 aug.
Ik heb ook een leuke computer..
Check met de checksum of je de juiste hebt, maar gezien de datum en buildnummer is het niet de RTM versie...Tranzy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:46:
Ik heb een Technet Plus abo. Maar ik kreeg mijn gedownloade "7600.16384.090710-1945_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD". Daar niet mee geactiveerd. Heb ik dan een verkeerde iso gedownload of wat?
Activeer je toch na 6 augustus, dat overleef je toch wel?Ik geloof eigenlijk niet dat je nu die RTM versie ermee kan activeren voor 6 aug.
[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 27-07-2009 21:50 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Tranzy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:46:
Anoniem: 89184
Denk ik een mooie clean install uit te voeren krijg ik een BSOD met het installeren van de nieuwste Radeon 9.7 driver (Ati 4870x2 kaart) in combinatie van build 7600.
I know... Was ongeduldig en wilde hem proberen alvast te installeren met de 30 dagen periode. Bevalt hij dan hoef ik eigenlijk alleen maar de key even op te vragen en te activeren. Was alleen al even aan het kijken of hij stiekem toch al een key zou pakken.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:49:
[...]
De TechNet Plus keys zijn op dit moment alleen beschikbaar voor build 7100, maar volgens mij gaan we in herhaling vallen want als je ven de Windows 7 topics doorzoekt zul je er vanzelf achter komen hoe het allemaal zit...en wil je de RTM build activeren? Wacht dan even totdat hij officieel te downloaden is en dat er legaal en geldige keys te verkrijgen zijn...
Zie wel een bepaalde "official" MS builds voorbij komen op usenet. Heb deze dagen even de tijd ervoor. Zou zonde zijn om nu een bepaalde build te installen en erachter komen dat ik het opnieuw moet doen omdat mijn build niet goed is.
Ik heb ook een leuke computer..
Ik mag aannemen dat de TechNet RTM keys het gewoon doen met build 7600 overigens aangezien de official RTM ook build nummer 7600 draagtTranzy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:55:
[...]
I know... Was ongeduldig en wilde hem proberen alvast te installeren met de 30 dagen periode. Bevalt hij dan hoef ik eigenlijk alleen maar de key even op te vragen en te activeren. Was alleen al even aan het kijken of hij stiekem toch al een key zou pakken.![]()
Zie wel een bepaalde "official" MS builds voorbij komen op usenet. Heb deze dagen even de tijd ervoor. Zou zonde zijn om nu een bepaalde build te installen en erachter komen dat ik het opnieuw moet doen omdat mijn build niet goed is.
'de' 7600 
Waarvan er een sloot neppers van rondzwerven? Die?
En waarbij je best wel zou verwachten dat een RTM versie niet meer met RC keys zou moeten werken? Die?
Maar goed: even alle gekheid op een stokje:
En waarbij je best wel zou verwachten dat een RTM versie niet meer met RC keys zou moeten werken? Die?
Maar goed: even alle gekheid op een stokje:
[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 27-07-2009 22:06 ]
De 7600 werkt niet met de RC key.....ga maar even met Windows Update spelen en je krijgt vanzelf de melding dat je Windows 7 versie niet legaal is
alt-92 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:04:
'de' 7600
[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2009 22:09 ]
tweede hit?
code:
1
2
3
4
5
| 1. Open Registry Editor. 2. Navigate through HKEY_CURRENT_USER, Control Panel and Desktop. 3. Set FontSmoothingType to 1. 4. Set FontSmoothing to 1. 5. Reboot. |
Ja die ja, heb hem vers geinstalleerd en de updates stroomden binnen!
TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:05:
er schijnt 'een' versie te zijn waarbij de rc key werkt.....ach...als zij graag deel willen nemen aan het botnetwerk en als dank daarvoor hun build met de RC key aan de praat krijgen
gun ze dat plezier....hehe
offtopic:
jaloooeeers!
jaloooeeers!
[ Voor 67% gewijzigd door chim0 op 27-07-2009 22:20 ]
Wie jij? Ik wacht gewoon netjes tot de sleutels op TechNet verschijnenchimo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:07:
[...]
offtopic:
jaloooeeers!
Zal allemaal wel, ik wil ook niet stoer doen ofzo, zeg alleen dat het mogelijk is. 
Retail trouwens, er is ook een OEM maar die schijnt niet helemaal jofel te zijn.
Retail trouwens, er is ook een OEM maar die schijnt niet helemaal jofel te zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door chim0 op 27-07-2009 22:26 ]
offtopic miskien maar wil toch wel wat wetenchimo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:07:
Beetje offtopic maar wou het ff melden.
Updates stroomden binnen ? hoeveel update's zonder die van je hardware ? 10 of 15 ?
Wil ze ff tellen...
Op deze laptop met RC 7100 heeft 28 updates zonder de updates van hardware mee te tellen.
Ik heb een vraagje over het installeren van windows 7 vanaf usbstick. Situatieschets:
Huidige pc, win xp 32bit
Nieuwe pc, win7 rtm 64bit
Ik heb al eens eerder overwogen om een install via usb te maken, maar stuit toch op wat vragen.
Ik heb de startpost van dit topic doorgelezen en kwam dit stukje tegen:
Eerste probleem was dat diskpart niet onder xp werkte, dus moest ik het virtueel onder de RTM build doen. Geen probleem so far.
USBstick NTFS gemaakt, maar de guide zegt ook dat ik dus een partitie moet maken, deze active moet zetten, en dan pas die bootsect command uit moet voeren.
Waarom wordt dat stukje van de partitie hierboven niet gemeld? Is het overbodig, of..?
Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe en heb zelf al genoeg gezocht, maar in elke guide kom ik het wel tegen. Mijn gebruikte guide: hier.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Huidige pc, win xp 32bit
Ik heb al eens eerder overwogen om een install via usb te maken, maar stuit toch op wat vragen.
Dit is duidelijk, maar een eerder opgezochte guide geeft veel meer handelingen. Een paar uit die extra handelingen lijken me meer dan logisch, maar sommigen snap ik niet.• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.
Eerste probleem was dat diskpart niet onder xp werkte, dus moest ik het virtueel onder de RTM build doen. Geen probleem so far.
USBstick NTFS gemaakt, maar de guide zegt ook dat ik dus een partitie moet maken, deze active moet zetten, en dan pas die bootsect command uit moet voeren.
Waarom wordt dat stukje van de partitie hierboven niet gemeld? Is het overbodig, of..?
Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe en heb zelf al genoeg gezocht, maar in elke guide kom ik het wel tegen. Mijn gebruikte guide: hier.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Ligt er maar net aan.... als je een of andere illegale OEM versie installeert, dan doen de Technet keys het niet.... want dat zijn namelijk Retail keys.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:59:
Ik mag aannemen dat de TechNet RTM keys het gewoon doen met build 7600 overigens aangezien de official RTM ook build nummer 7600 draagt
Het valt me wel op hoeveel reacties ik zie "Net even de RTM geinstalleerd...", en "ik draai nu de RTM...", - men heeft blijkbaar geen enkel probleem met illegale versies.
Ik wacht wel tot 6 Augustus, dan heb ik tenminste 100% zeker een juiste versie en een juiste key.

Tja, het RTM buildnummer is dan ook: 7600.16385.090713-1255 - dus je hebt inderdaad een vage ali-illegali versie te pakken.Tranzy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:46:
[ Voor 28% gewijzigd door maartena op 28-07-2009 01:01 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Op die duitse technet blogposts is al de crc en sha-1 voor de iso's vrijgegeven, als die kloppen met de iso die je hebt gedownload zit je 100% save.maartena schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:59:
[...]
Ligt er maar net aan.... als je een of andere illegale OEM versie installeert, dan doen de Technet keys het niet.... want dat zijn namelijk Retail keys.
Het valt me wel op hoeveel reacties ik zie "Net even de RTM geinstalleerd...", en "ik draai nu de RTM...", - men heeft blijkbaar geen enkel probleem met illegale versies.
Ik wacht wel tot 6 Augustus, dan heb ik tenminste 100% zeker een juiste versie en een juiste key.
Er staan er nu 9 bij Update history.hetnet schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:36:
[...]
offtopic miskien maar wil toch wel wat weten
Updates stroomden binnen ? hoeveel update's zonder die van je hardware ? 10 of 15 ?
Wil ze ff tellen...
Op deze laptop met RC 7100 heeft 28 updates zonder de updates van hardware mee te tellen.
Maar eh..heb je problemen met de handleiding uit de TS dan? Ik hou namelijk niet zo van 'teveel' handelingen. De handleiding in de TS werkt voor zover ik het weet naar behoren.....jarnotjuh schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:43:toon volledige bericht
Ik heb een vraagje over het installeren van windows 7 vanaf usbstick. Situatieschets:
Huidige pc, win xp 32bit
[...]
Dit is duidelijk, maar een eerder opgezochte guide geeft veel meer handelingen. Een paar uit die extra handelingen lijken me meer dan logisch, maar sommigen snap ik niet.
Ik heb gister windows 7 geïnstalleerd op mijn nieuwe PC. Ben er erg tevreden mee, echter loop nu aan tegen het feit dat ik geen partities heb aangemaakt. Is het mogelijk om zonder opnieuw windows te installeren, nu alsnog een windows partitie ( C:/ ) en een restschijf te maken? ( D:/ ). Of levert dit problemen op met de reeds geinstalleerde programma's?
Het Windows 7 ervaring-topic zou lang niet zo veel posts tellen als er geen zelfbenoemde beta-testers waren geweestmaartena schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:59:
[...]
Tja, het RTM buildnummer is dan ook: 7600.16385.090713-1255 - dus je hebt inderdaad een vage ali-illegali versie te pakken.
Even controleren of mijn zelfbenoemde RTM-build MS certified is
iemand een idee?sus schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:43:toon volledige bericht
Wat ik me afvraag is het volgende:
In de woonkamer maak ik gebruik van MediaCenter met 4 tuners, hiervoor moet ik gebruik maken van Vista Ultimate; in Home Premium worden slechts 2 tuners ondersteund. Nu was er een regkey waarmee je wel meer tuners kon gebruiken, maar sinds SP2 en de TV-Update-Pack werkt dat niet meer.
Nu heb ik sinds 2 weken Windows 7 Ultimate draaien, en dat werkt super. Een stuk vlotter in bediening dan Vista (dat was niet slecht overigens), en ook qua bedienen meer mogelijkheden.
Maar nu: 7 Ultimate komt minder makkelijk beschikbaar. En dus zou er een Home Premium versie moeten komen.
Dan dus de vraag:
Kan ik daar wel 4 tuners in gebruiken? Iemand die dit weet, of mij anders kan vertellen hoe ik 7 als Home Premium kan installeren? Welke key ik ook gebruik, ik krijg altijd de Ultimate versie...
Ik zie het probleem niet?
Als je functionaliteit wil die in Ultimate aanwezig is en niet in Home, dan kies je voor Ultimate.
voor wat betreft het installeren van een lagere versie, dat is uitgebreid aan bod gekomen in het staartje van het vorige deel, dus kijk daar even in terug?
Als je functionaliteit wil die in Ultimate aanwezig is en niet in Home, dan kies je voor Ultimate.
voor wat betreft het installeren van een lagere versie, dat is uitgebreid aan bod gekomen in het staartje van het vorige deel, dus kijk daar even in terug?
Weet je dat zeker? Want Vista deed het met alle keys ongeacht op het oem of retail was. Dit is stap terug naar het xp tijdperk, waar het ook uitmaakte of je retail of oem CD had. De 7 DVd staat ook alles op, als je ei.cfg weggooit doet die het misschien wel met alles.maartena schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:59:
[...]
Ligt er maar net aan.... als je een of andere illegale OEM versie installeert, dan doen de Technet keys het niet.... want dat zijn namelijk Retail keys.
Ik had alleen begrepen dat de Ultimate een zeldzaam iets zou worden die dus beperkt beschikbaar zou worden? Of is dat inmiddels achterhaalde informatie? Als Ultimate inderdaad gewoon beschikbaar komt, gaat die er zeker op!alt-92 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:11:
Ik zie het probleem niet?
Geldt ook voor Windows Vista / 7 (Misschien iets andere benaming)erikjannemann schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:15:
Ik heb gister windows 7 geïnstalleerd op mijn nieuwe PC. Ben er erg tevreden mee, echter loop nu aan tegen het feit dat ik geen partities heb aangemaakt. Is het mogelijk om zonder opnieuw windows te installeren, nu alsnog een windows partitie ( C:/ ) en een restschijf te maken? ( D:/ ). Of levert dit problemen op met de reeds geinstalleerde programma's?
Windows XP Schijfbeheer
Zoals je wellicht weet is Windows XP gebaseerd op Windows 2000 en dat is weer gebaseerd op Windows NT. Al die systemen hadden een eigen schijfbeheersysteem aan boord, dat veel mooier is dan gewone FDISK. In essentie is het een grafisch schijfbeheerprogramma dat je toelaat je harde schijven en de partities daarop te manipuleren. Bij Windows XP kun je het schijfbeheer op twee manieren oproepen. Klik op Start, vind het pictogram 'Deze computer' en klik daar met de rechtermuisknop op. Nu zie je een pop-upmenu. Net boven de eerste indelingsstreep zie je het woord 'Beheren'. Klik daarop. Dat levert het dialoogvenster Computerbeheer op. Dat kun je ook tevoorschijn toveren via Start/Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer. In Computerbeheer zie je een onderverdeling in Systeemwerkset, Opslag en Services+toepassingen. Opslag is uitgeklapt en daarbinnen zie je Schijfbeheer. Klik daarop. Nu krijg je een overzicht van alle harde schijven en cd- en dvd-romdrives met alle partities daarop. Helaas maakt Microsoft het nu weer moeilijk. Standaard zijn harde schijven statisch en kun je wel partities aanmaken en verwijderen, maar hun omvang niet wijzigen. Voor dat laatste heb je een dynamische schijf nodig. Als je van een schijf een dynamische schijf maakt, kun je de partities daarop vergroten en verkleinen. Helaas is een dergelijke dynamische schijf incompatibel met veel andere software en liggen de prestaties ook wat lager dan bij statische schijven. Denk er bovendien om dat Windows XP alleen FAT/FAT32 en NFTS partities ondersteunt, al het andere ziet hij wel maar kent hij niet. Je kunt het dus ook niet manipuleren, behalve dan om te wissen.
Sowieso moet het virtueel, omdat ik nu nog geen win7 x64 draai. Dat is juist nou het hele punt, ik weet nog niet of het werkt(of verschil in zit), omdat ik mijn nieuwe pc nog niet heb.TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 07:55:
[...]
Maar eh..heb je problemen met de handleiding uit de TS dan? Ik hou namelijk niet zo van 'teveel' handelingen. De handleiding in de TS werkt voor zover ik het weet naar behoren.....
Ik lees veel info over het feit dat je op een usbstick via een normale manier "geen" partities kan hebben, en er zo dus niet van zou kunnen booten. Daarom leken mij die stappen heel erg logisch.
Ik vraag me juist af waarom er bij guide X wel extra stappen zijn, en bij guide Y niet. Er moet toch gewoon een simpele verklaring voor zijn, anders hadden ze die bij guide X ook wel weg kunnen laten..
Wat voor Prestatie Index halen jullie nin de nieuwe Windows 7 ?
Ik blijf steken op 5.9 dat komt door
CPU 7.7
Mem 7.7
Graphics 7.5
Gaming Graphics 7.5
Primary HDD 5.9
Ik blijf steken op 5.9 dat komt door
CPU 7.7
Mem 7.7
Graphics 7.5
Gaming Graphics 7.5
Primary HDD 5.9
Hoezo komt Windows 7 Ultimate 'minder makkelijk' beschikbaar? Hij is gewoon te koop in de winkel hoor....
Ik heb geen idee, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag of de TS procedure nu wel of niet werkt op jou machine? Het zou zomaar kunnen hoor dat je niet 'standaard' kunt booten vanaf een USB stick....mocht het niet werken dan vul ik met alle liefde de TS ff aan.jarnotjuh schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:52:
[...]
Sowieso moet het virtueel, omdat ik nu nog geen win7 x64 draai. Dat is juist nou het hele punt, ik weet nog niet of het werkt(of verschil in zit), omdat ik mijn nieuwe pc nog niet heb.
Ik lees veel info over het feit dat je op een usbstick via een normale manier "geen" partities kan hebben, en er zo dus niet van zou kunnen booten. Daarom leken mij die stappen heel erg logisch.
Ik vraag me juist af waarom er bij guide X wel extra stappen zijn, en bij guide Y niet. Er moet toch gewoon een simpele verklaring voor zijn, anders hadden ze die bij guide X ook wel weg kunnen laten..
[ Voor 67% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2009 11:01 ]
[..Dubbelpost..]
[ Voor 97% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2009 11:01 ]
Ik had begrepen dat dat juist niet zo was. Zie ook nieuws: Windows 7 Ultimate krijgt geen extra'sTheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:57:
[...]
Hoezo komt Windows 7 Ultimate 'minder makkelijk' beschikbaar? Hij is gewoon te koop in de winkel hoor....
http://www.engadgethd.com...ows-7-media-center-reviewAll the Win 7 versions support four tuners of each type (QAM, ATSC, CableCARD, etc) instead of only two.
4 Tuners in je mediacenter huiskamer-pc. Mag ik dat best veel vinden?
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:57:
[...]
Ik heb geen idee, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag of de TS procedure nu wel of niet werkt op jou machine? Het zou zomaar kunnen hoor dat je niet 'standaard' kunt booten vanaf een USB stick....mocht het niet werken dan vul ik met alle liefde de TS ff aan.
Hier uit kan je denk ik wel opmaken dat het booten vanaf USB stick niet werkt met mijn huidige pc. Ook heb ik geen andere pc ter beschikking waarmee het wel kan. Ik heb voor de zekerheid ook maar een dvdtje gebrand met de RTM, mocht de guide die ik eerder linkte ook niet werken.jarnotjuh schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:52:
[...]
Sowieso moet het virtueel, omdat ik nu nog geen win7 x64 draai. Dat is juist nou het hele punt, ik weet nog niet of het werkt(of verschil in zit), omdat ik mijn nieuwe pc nog niet heb.
Als mijn win7 rtm geinstalled is wil ik best een testje doen met de guide uit de TS, aangezien ik dan toch 10x moet rebooten de eerste paar dagen voor alle standaard progs/drivers enzo. Geen problem, maar nu kan ik het gewoon niet testen.
Je weet dat je nieuws quote van februari 2009?posttoast schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:01:
[...]
Ik had begrepen dat dat juist niet zo was. Zie ook nieuws: Windows 7 Ultimate krijgt geen extra's
Ik zie in ieder geval dat je bij de Microsoft Store de Ultimate versie gewoon kunt pre-orderen. Laten we hopen dat dit dan maar niet tijdelijk is.....aangezien de Ultimate versie toch wel de meest wenselijke versie is
Hmm....ik ga dat ook wel eens ff testen hierzojarnotjuh schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:13:
[...]
[...]
Hier uit kan je denk ik wel opmaken dat het booten vanaf USB stick niet werkt met mijn huidige pc. Ook heb ik geen andere pc ter beschikking waarmee het wel kan. Ik heb voor de zekerheid ook maar een dvdtje gebrand met de RTM, mocht de guide die ik eerder linkte ook niet werken.
Als mijn win7 rtm geinstalled is wil ik best een testje doen met de guide uit de TS, aangezien ik dan toch 10x moet rebooten de eerste paar dagen voor alle standaard progs/drivers enzo. Geen problem, maar nu kan ik het gewoon niet testen.
[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2009 11:16 ]
Ja, dat had ik gezien. Maar ik heb daarna geen nieuwsberichten meer gezien die het tegengestelde beweren.TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:13:
[...]
Je weet dat je nieuws quote van februari 2009?![]()
Ik zie in ieder geval dat je bij de Microsoft Store de Ultimate versie gewoon kunt pre-orderen. Laten we hopen dat dit dan maar niet tijdelijk is.....aangezien de Ultimate versie toch wel de meest wenselijke versie is
Overigens zie ik het nut niet zo van de Ultimate, de Home Premium is wat mij betreft prima. Wat zit er in Ultimate wat jij nodig denkt te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben....als ik de tabel uit de TS zo zie zeg ik hetzelfde wat ook in de Enterprise versie zit en aangezien je daar als particulier niet zo makkelijk aan kunt komen zou ik dan kiezen voor de Ultimate.posttoast schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:15:
[...]
Ja, dat had ik gezien. Maar ik heb daarna geen nieuwsberichten meer gezien die het tegengestelde beweren.
Overigens zie ik het nut niet zo van de Ultimate, de Home Premium is wat mij betreft prima. Wat zit er in Ultimate wat jij nodig denkt te hebben?
Ik som ze even op :
• Location Aware Printing (erg handig aangezien ik met mijn laptop met regelmaat aan verschillende netwerken hang en print)
• Remote Desktop Host
• Presentation Mode (handig bij het geven van presentaties
• Windows Domain koppeling
• BitLocker
• DirectAccess
• MUI ondersteuning
• VHD Booting
Vooral BitLocker en DirectAccess vind ik twee erg interessant functies die dus niet in de andere versies zitten
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2009 11:44 ]
Je moet eerst een actieve partitie maken op de USB stick. De procedure uit de TS is onvolledig omdat dit deel weggelaten wordt. Zat er zelf ook mee te kloten, omdat dit afhangt van het (Master Boot Record van je) huidige OS. Hiervoor heb je dus die diskpart-tool nodig en die is niet meegeleverd in XP. Wel kun je met (geloof ik) ImageMagick hetzelfde bereiken. Als je Googled vind je daar wel wat over.TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:13:
Hmm....ik ga dat ook wel eens ff testen hierzoIk weet dat ik heel in het begin (ten tijde van build 69xx) wel eens dmv diskpart de usb stick Active heb gemaakt.....dat is inderdaad wel een vereiste...
Overigens is het geloof ik sowieso niet mogelijk om vanuit een 32bit OS een 64bit actieve USB stick te maken en andersom.. Kortom: de TS mist hierover nogal wat informatie. Heb het zelf uiteindelijk trouwens opgelost mbv mijn laptop met Vista erop
Edit:
Hier (http://icrontic.com/artic...om-usb-using-windows-xp/2) en hier (http://www.blogsdna.com/2...out-windows-7-iso-dvd.htm) gebruiken ze dus MBRWizard ipv Diskpart (http://mbrwizard.com/) om actieve partitie te maken op USB stick.
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 28-07-2009 11:55 ]
Sorry, mijn post kwam misschien een beetje zeikerig over en ik ging er gemakshalve vanuit dat je het OS als "normale" consument en niet als professional zou gebruiken. Ik was in ieder geval oprecht geïnteresseerdTheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:42:toon volledige bericht
[...]
Wat ik denk nodig te hebben....als ik de tabel uit de TS zo zie zeg ik hetzelfde wat ook in de Enterprise versie zit en aangezien je daar als particulier niet zo makkelijk aan kunt komen zou ik dan kiezen voor de Ultimate.
Ik som ze even op :
• Location Aware Printing (erg handig aangezien ik met mijn laptop met regelmaat aan verschillende netwerken hang en print)
• Remote Desktop Host
• Presentation Mode (handig bij het geven van presentaties)
• Windows Domain koppeling
• BitLocker
• DirectAccess
• MUI ondersteuning
• VHD Booting
Vooral BitLocker en DirectAccess vind ik twee erg interessant functies die dus niet in de andere versies zittenEn van deze is Bitlocker een optie die ik op m'n laptops zeker zal gaan gebruiken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houd het ontopic!
Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads etc. worden rücksichtlos verwijderd.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!
Houd het ontopic!
Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads etc. worden rücksichtlos verwijderd.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!