ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Oeps dat zijn er veel
support.microsoft.com/kb/970306
support.microsoft.com/kb/960353
dat zijn de enige die ik op RTM Retail untouched heb, en hebben niks met windows 7 te maken.
de een is voor IE8 en de ander voor silverlight.
Zou ook beetje raar zijn als er nu voor de RTM al 9 update's zouden zijn vind je niet !
En nu ben jij jaloers ceker

Laagste score bepaalt de eind uitslag, ik haal 4,6 ligt aan Nvidia 8600M GSRaoul.TLS schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:54:
Wat voor Prestatie Index halen jullie nin de nieuwe Windows 7 ?
Ik blijf steken op 5.9 dat komt door
CPU 7.7
Mem 7.7
Graphics 7.5
Gaming Graphics 7.5
Primary HDD 5.9
Maar echt belangrijk vind ik score niet (in games mischien)
Lijkt me nogal voor de hand liggen als je vanaf je USB stick wil booten om de installatie af te trappenMorrar schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:47:
Je moet eerst een actieve partitie maken op de USB stick.
En dat heeft nou weer niks met 32/64bits te maken. Een actieve partitie trekt zich niks aan van OS architectuur.Overigens is het geloof ik sowieso niet mogelijk om vanuit een 32bit OS een 64bit actieve USB stick te maken en andersom..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Misschien handig om er dan bij te vermelden welke onderdelen er gebruikt zijn voor deze scoreRaoul.TLS schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:54:
CPU 7.7
Mem 7.7
Graphics 7.5
Gaming Graphics 7.5
Primary HDD 5.9
Dat punten systeem mag net als bij Vista worden begeschaafd.Raoul.TLS schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:54:
CPU 7.7
Mem 7.7
Graphics 7.5
Gaming Graphics 7.5
Primary HDD 5.9
Sjah schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:18:
@vMaster: BrandCache boeit je dus niet?
Hij bedoelt natuurlijk dat het draaien van bootsect /nt60 usb: vanuit boot map op de 64-bits dvd niet draait op een 32-bits OS en vice versa.alt-92 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:18:
[...]
Lijkt me nogal voor de hand liggen als je vanaf je USB stick wil booten om de installatie af te trappen
[...]
En dat heeft nou weer niks met 32/64bits te maken. Een actieve partitie trekt zich niks aan van OS architectuur.
[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2009 12:53 ]
[ Voor 96% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2009 12:52 ]
Mem 7.9
Graphics 7.9
Gaming Graphics 7.9
Primary HDD 7.8
Total 7.5
Voor specs zie sig. Verder niet zo heel boeiend dit imho.
BTW: Weet iemand waar ik de totale buildstring van mijn W7 x64 RTM kan vinden
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ja, in een en/of meerdere van de [Windows 7] Ervarningen en discussies topicsHelp!!!! schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:53:
CPU 7.5
Mem 7.9
Graphics 7.9
Gaming Graphics 7.9
Primary HDD 7.8
Total 7.5
Voor specs zie sig. Verder niet zo heel boeiend dit imho.
BTW: Weet iemand waar ik de totale buildstring van mijn W7 x64 RTM kan vinden
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2009 13:00 ]
Smartass.TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:00:
[...]
Ja, in een en/of meerdere van de [Windows 7] Ervarningen en discussies topics
Ik weet wat ie moet zijn. Maar waar kan ik hem vinden in W7 zelf.
Mss ook handig om beiden in de TS te zetten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
[ Voor 97% gewijzigd door Sjah op 28-07-2009 13:42 ]
Wie is er nou de smartass?Help!!!! schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:18:
[...]
Smartass.![]()
Ik weet wat ie moet zijn. Maar waar kan ik hem vinden in W7 zelf.
Zoals altijd al geweest is in elke andere voorgaande NT-based versie:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Currentversion.
Euh.. ik heb 20 minuten gesearcht op hier en google. De moeite is van vrij eenvoudig toch gestegen tot vrij lastig. Waarschijnlijk ben ik net even te dom om de juiste keywords te vinden voor een search naar de laatste geen-gezeur-houdbaar-tot-2010 build.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:13:
[...]
Volgens mij kun je die vrij eenvoudig vinden door de search te gebruiken
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Een enkele zoekquery op de woorden Build met RC key in Deel 11 leverde me deze resultaten op.Sando schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:02:
[...]
Euh.. ik heb 20 minuten gesearcht op hier en google. De moeite is van vrij eenvoudig toch gestegen tot vrij lastig. Waarschijnlijk ben ik net even te dom om de juiste keywords te vinden voor een search naar de laatste geen-gezeur-houdbaar-tot-2010 build.
Dat mag je vinden jaSjah schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:09:
4 Tuners in je mediacenter huiskamer-pc. Mag ik dat best veel vinden?
JupTheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:50:
Hij bedoelt natuurlijk dat het draaien van bootsect /nt60 usb: vanuit boot map op de 64-bits dvd niet draait op een 32-bits OS en vice versa.

Ik weet niet hoe jij je zoekopdrachten ingeeft, maar [google=windows freeze] - tweede hit:Y3PP3R schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:05:
Ik las een stukkie terug dat een windows die af en toe freezed kan duiden op een spyware infected version... maar hoe check ik dat verder, ik kan op google niets vinden daarover.
http://www.computerhope.com/issues/ch000690.htm
Ik wil alleen maar weten of ik een spyware versie heb of nietalt-92 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:41:
[...]
Ik weet niet hoe jij je zoekopdrachten ingeeft, maar [google=windows freeze] - tweede hit:
http://www.computerhope.com/issues/ch000690.htm
Je weet het zeker als je 'm niet via Usenet naar binnen hengeltY3PP3R schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:03:
Ik wil alleen maar weten of ik een spyware versie heb of niet
Warez is jouw probleem zeg maar.
Andere mensen met hetzelfde probleem?
Netwerk kaart waar het mee problemen geeft: Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller, draadloos kent het probleem niet.
Misschien maar eens Eset gaan contacteren!
Die muis heb ik zojuist geprobeerd aan te sluiten. Hij werkt wel, maar ik kan de drivers niet installeren (om de knoppen in te stellen). Weet iemand hier een oplossing voor? Heb compatibilty modus geprobeerd voor XPx64, XP en Vista (sp1/sp2).
Bvd,
Mja ik heb er ook al vaak via Usenet binnengehengeld (dat gaat dan lekker tegen 2MB / sec) ipv MSDN wat soms traag ging. En dan gewoon gematched op de SHA-1.alt-92 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:10:
[...]
Je weet het zeker als je 'm niet via Usenet naar binnen hengelt
Warez is jouw probleem zeg maar.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
(Alt) > Tools > Folder Options > Navigation PaneSnake schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:07:
Probleem:
Als je explorer opent, en je navigeert naar een disc/map/map dan gaat links het navigation pane niet mee.
Is hier een oplossing voor?
Daar staan wat opties daarvoor.
Yup met je eens. maar daarmee heb je hem nog niet geactiveerd, en ben je nog steeds aan een jungle overgeleverd. Dus nog steeds : kopen is safer....Snake schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:49:
[...]
Mja ik heb er ook al vaak via Usenet binnengehengeld (dat gaat dan lekker tegen 2MB / sec) ipv MSDN wat soms traag ging. En dan gewoon gematched op de SHA-1.
Oh compleet overheen gezien. Kudos to you!lembregtse schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:09:
[...]
(Alt) > Tools > Folder Options > Navigation Pane
Daar staan wat opties daarvoor.
Maakt je muis nu gebruiker van een 'standaard' muisdriver? Op zich wel vaag...de knoppen op mijn Logitech doen het wel gewoon zonder het installeren van een extra drivererikjannemann schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:42:
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15080
Die muis heb ik zojuist geprobeerd aan te sluiten. Hij werkt wel, maar ik kan de drivers niet installeren (om de knoppen in te stellen). Weet iemand hier een oplossing voor? Heb compatibilty modus geprobeerd voor XPx64, XP en Vista (sp1/sp2).
Bvd,
Windows 7 (Build 7600(=RTM)), daar werken de VMware Tools ook prima in. Dus is ook prima te draaien in een VMware gebaseerde test-omgeving
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 28-07-2009 21:03 ]
Bedankt voor je reactie. Ja de muis doet het gewoon. Windows installeerd automatisch drivers. Ook alle knoppen lijken te werken (zoals wisselen dpi en de vorige/volgende knopen bij de duim), maar ik wil deze instellen. Dit kan met de programmatuur die Trust erbij heeft geleverd. Heb al op de site gekeken, maar er is geen nieuwere software beschikbaar.TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:22:
[...]
Maakt je muis nu gebruiker van een 'standaard' muisdriver? Op zich wel vaag...de knoppen op mijn Logitech doen het wel gewoon zonder het installeren van een extra driverMisschien heeft Trust nog geen Windows 7 driver?
Heb ook geprobeerd via apparaatbeheer de drivers te updaten (via internet en vanaf de CD). Heeft niet gewerkt... Iemand nog een ander trucje om vista drivers te laten werken op Windows 7?
http://blogs.msdn.com/cja...-screen-on-windows-7.aspx
Als iemand een manier weet om die ingebouwde codecs uit te schakelen, dan ben ik ook wel benieuwd.anton121 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:58:
Heeft niemand hier problemen met Windows Media Player 12? Ik heb namelijk het idee dat het geluid achterloopt bij bepaalde Xvid en DivX video's, zowel onder de RC als RTM versie. Onder Media Player Classic HC werkt het allemaal prima (DivX 7 en Xvid 1.2.2 codecs). Ik vermoed dat het aan de ingebouwde codecs van Windows 7 ligt, maar ik heb geen idee waar ik die kan uitschakelen. Iemand enig idee?
Voor zover ik weet is er geen manier om de ingebouwde codec voor stel divx te vervangen door een custom codec.
Bij je geluidsicoontje op de taakbalk staat dat er geen kabel is aangesloten, bij de driver staat dat de driver niet geladen kan worden omdat hij niet ondersteund is. Build 7100 nooit problemen gehad, de geluidskaart in questie is een asus xonar D2X
-sneltoetsen van men laptop doen et niet (Fn combo's)
-ipv van batterij: balanced highpower en powersaver in een scherm zitten er nu maar 2 in het snelkies scherm...
-Programma's doen het niet omdat ze geen write acces hebben in program files, dus steam en super doen het niet.
-Met Windows live messenger zitten er 2 balkjes op de taakbalk die allebei het zelfde doen
-voorderest allemaal kleine irritaties met folders volgorde etc (kwestie van wennen)
Dus dat ik mijn search lijstje voor morgen ochtend
Moet je installeren, kijk daarvoor op de website van je fabrikant.Icyzer schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:41:
Pfff eindelijk klaar met installeren van de RC kom ik allerlei problemen tegen
-sneltoetsen van men laptop doen et niet (Fn combo's)
Wrong, je hebt 2 opties, en een derde staat onderin verborgen die je eerst moet uitklikken, en dan kan aanklikken. (Het heet 'show addition power plans).-ipv van batterij: balanced highpower en powersaver in een scherm zitten er nu maar 2 in het snelkies scherm...
Da's gek, normaal maakt die dan een virtual program folder.-Programma's doen het niet omdat ze geen write acces hebben in program files, dus steam en super doen het niet.
Maar ik installeer Steam zowiezo op m'n D, als ik formateer ben ik dan al m'n games niet kwijt, en zeker niet mijn saves.
Eigelijk niet, het linkse icoontje met je prentje. Als je die sluit sluit MSN zelf.-Met Windows live messenger zitten er 2 balkjes op de taakbalk die allebei het zelfde doen
Zoekse-voorderest allemaal kleine irritaties met folders volgorde etc (kwestie van wennen)
Dus dat ik mijn search lijstje voor morgen ochtend
It's almost here! We're very happy to tell you that we've hit the last big milestone on the way to Windows 7: Release to Manufacturing. We're packaging copies and manufacturers are putting it on new PCs. On October 22, you'll be able to get the final shipping product. Pat yourself on the back for a job well done; you helped make this an operating system we're all going to enjoy.
LOL die mail heb ik de afgelopen dagen ook een keer of 10 ontvangen. Wat ik niet snap is dat Windows 7 een week geleden al RTM gegaan is en dat die mailtjes nu pas binnen druppelen.babbaloerie schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:08:
Ik vind dit net in m'n inbox (afzender: Microsoft@newsletters.microsoft.com):
[...]
Nu met de RC gaat dat alles prima, maar wil straks wellicht Home Premium kopen en vroeg me af of dit voldoende is.
Jij haalt 2 dingen door elkaar : RDP en VPN. Je zult met de Home Premium versie van Windows 7 gerust een VPN verbinding kunnen opzetten en volgens mij kun je ook gewoon een RDP sessie starten vanaf je Home Premium versie, alleen kun je geen Home Premium machine overnemen d.m.v. RDP...JazzySOB schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:43:
Weet iemand hoe het zit met het verschil tussen Windows 7 Home Premium en Professional bij gebruik van een VPN verbinding en RDP-sessies naar de zaak? Op de Microsoft vergelijkingssite staat dat je niet kan inloggen (joinen?) op domeinen e.d. met de Home Premium. Betekent dit dat ik Professional nodig heb om thuis via VPN verbinding te maken met de zaak? Op Google zoeken levert niet veel specifieke info op..
Nu met de RC gaat dat alles prima, maar wil straks wellicht Home Premium kopen en vroeg me af of dit voldoende is.
Maar hij zegt rechtsonder in de hoek "Evaluation Copy build 7600". Betekent dit nou dat het niet de RTM is?!
Hier ook maar hij moest toch in de x86 map?ndsc schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:59:
Steam werkt hier gewoon goed met de standaard instellingen (in C:\Program Files\ dus.)
Computers schijnen "logische" machines te zijn....SuX DeLuXe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:28:
Ik draai nu deze build: 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso
Maar hij zegt rechtsonder in de hoek "Evaluation Copy build 7600". Betekent dit nou dat het niet de RTM is?!
Wat denk jij als je logisch nadenkt??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Krijg een melding dat hij niet voor deze windows versie is.
Ik gebruik de Vista 64bit drivers.
W7 E 64 bit.
43% of all statistics are worthless.
TnxSnake schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:56:
[...]
Moet je installeren, kijk daarvoor op de website van je fabrikant.
Daar was ik inderdaad al achter, bevalt me nog steeds niet. Vooral omdat je alleen balanced+high/fsave kan doen en niet high performance+powersave omdat ik balanced nooit/zelden gebruik...[...]
Wrong, je hebt 2 opties, en een derde staat onderin verborgen die je eerst moet uitklikken, en dan kan aanklikken. (Het heet 'show addition power plans).
Als ik zo de reacties lees zou het kunnen zijn dat ik hem in de gewone programfiles moet installeren en niet in de 84 want daar staat hij nu in... Zal wel een compatibiliteit probleem zijn[...]
Da's gek, normaal maakt die dan een virtual program folder.
Maar ik installeer Steam zowiezo op m'n D, als ik formateer ben ik dan al m'n games niet kwijt, en zeker niet mijn saves.
Komt die niet meer net zoals vista/xp in je taakbalk te zitten? Mmm zodirect maar even googlen, want dat zou voor mij al bijna een rede tot reinstall zijn.[...]
Eigelijk niet, het linkse icoontje met je prentje. Als je die sluit sluit MSN zelf.
Yay, bedankt[...]
Zoekse
Icoon van MSN op compatabiliteitsmodus zetten van Vista, dan staat ie weer in je user tray.Icyzer schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:40:
Komt die niet meer net zoals vista/xp in je taakbalk te zitten? Mmm zodirect maar even googlen, want dat zou voor mij al bijna een rede tot reinstall zijn.
Volgens mij staat zelfs in de startpost hoe je MSN weer als icoontje naast je klok kunt krijgen.. Eerst even zoeken voordat je wat vraagt!Icyzer schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:40:
[...]
Komt die niet meer net zoals vista/xp in je taakbalk te zitten? Mmm zodirect maar even googlen, want dat zou voor mij al bijna een rede tot reinstall zijn.
Als je dat ziet heb je voor zover ik weet een touched versie inclusief activatie hack.SuX DeLuXe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:28:
Ik draai nu deze build: 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso
Zou deze maar van je PC verwijderen, je weet nooit wat er nog meer 'bijgesloten' is
Nou als ik het wist zou ik het niet vragen. Van de ene kant zou je zeggen ja want het is dezelfde versie die bijna overal in omloop is (64 bit ultimate)Coach4All schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:34:
[...]
Computers schijnen "logische" machines te zijn....
Wat denk jij als je logisch nadenkt??
Van de andere kant zou ik zeggen nee want er staat Evaluation Copy, dus dat zet me aan het denken..:S
was niet geactiveerd toen ik hem geinstalleerd had. En de dvd heeft dezelfde bestandsnaam als de meesten die er nu in omloop zijn op het internet..+ dezelfde bestandsgrootte (rond de 3,00 GB)EDIT schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:34:
[...]
Als je dat ziet heb je voor zover ik weet een touched versie inclusief activatie hack.
Zou deze maar van je PC verwijderen, je weet nooit wat er nog meer 'bijgesloten' is
[ Voor 33% gewijzigd door SuX DeLuXe op 29-07-2009 09:58 ]
Waarom check je niet gewoon de hashcode van je ISO?SuX DeLuXe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:56:
[...]
Nou als ik het wist zou ik het niet vragen. Van de ene kant zou je zeggen ja want het is dezelfde versie die bijna overal in omloop is (64 bit ultimate)
Van de andere kant zou ik zeggen nee want er staat Evaluation Copy, dus dat zet me aan het denken..:S
[...]
was niet geactiveerd toen ik hem geinstalleerd had. En de dvd heeft dezelfde bestandsnaam als de meesten die er nu in omloop zijn op het internet..+ dezelfde bestandsgrootte (rond de 3,00 GB)
Het gaat niet om de grootte of de bestandsnaam, het gaat er om dat de SHA1 hash klopt. Een virusje van 20 KB merk jij echt niet op qua bestandsgrootte. 'Ongeveer 3,00 GB' blijft dan nog steeds 'ongeveer 3,00 GB'.SuX DeLuXe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:56:
[...]
was niet geactiveerd toen ik hem geinstalleerd had. En de dvd heeft dezelfde bestandsnaam als de meesten die er nu in omloop zijn op het internet..+ dezelfde bestandsgrootte (rond de 3,00 GB)
Evaluation copy zou je niet moeten zien met een originele ISO. Bij deze ISO zijn waarschijnlijk enkele bestanden vervangen door bestanden van de RC versie. Hierdoor kan je RC keys gebruiken, maar is de limiet weer dat je deze tot 3 maart 2010 kunt gebruiken.
Daarom staat er Evaluation Copy.
Met de originele ISO krijg je dat simpelweg niet te zien.
Anoniem: 171536
Afgelopen week heb ik de RC7100 windows 7 geinstalleerd op mijn pentium 4 desktop. Draait opzich goed, echter het lijkt alsof mijn hardeschijf constant bezig is met iets. Hij ratelt maar door waardoor het hele systeem traag wordt. Ik heb geen idee waar hij mee bezig, defragmentatie gedaan, maar dit heeft niks geholpen. Hieronder staat welke hardware ik heb.
- Pentium 4
- 1GB PC3200 geheugen
- ASUS P5B800SE moederbord
- WD 320GB sata schijf met 4mb cache
Heeft iemand enig idee, waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt
dat krijg je met Warez versies he..SuX DeLuXe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:56:
[...]
Nou als ik het wist zou ik het niet vragen. Van de ene kant zou je zeggen ja want het is dezelfde versie die bijna overal in omloop is (64 bit ultimate)
http://www.hack7mc.com/20...s-tool-for-windows-7.htmluvrt schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:16:
[...]
Als iemand een manier weet om die ingebouwde codecs uit te schakelen, dan ben ik ook wel benieuwd.
Voor zover ik weet is er geen manier om de ingebouwde codec voor stel divx te vervangen door een custom codec.
Hieraan denk ik. Windows zal wel constant staan de pagen/swappen naar de harddisk bij 1GB intern geheugen.Anoniem: 171536 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:17:
- 1GB PC3200 geheugen
Heeft iemand enig idee, waar dit aan kan liggen?
Kun je snel genoeg zien door te kijken welke processen veel disk I/O doen (taakbeheer > perfmon).
Maar dat is een nogal grote open schuurdeur die we dan opentrappen.
Anoniem: 311853
ik had eerst een tijdje de windows 7 beta versie, maar hiermee kon ik nooit mijn pc aansluiten op een tv met m'n s-videokabel. Weet iemand of dat met de RTM versie al kan?
Eh.....volgens mij heeft dat weinig met Windows 7, maar meer met de driver van je videokaart te maken lijkt mij?Anoniem: 311853 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:59:
Even een vraagje tussendoor:
ik had eerst een tijdje de windows 7 beta versie, maar hiermee kon ik nooit mijn pc aansluiten op een tv met m'n s-videokabel. Weet iemand of dat met de RTM versie al kan?
waarom "kon" dat niet dan? aka Wat gebeurde er? zwart scherm? bsod? paarse bolletjes op een geel scherm? wat heb je geprobeerd...?Anoniem: 311853 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:59:
Even een vraagje tussendoor:
[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 29-07-2009 11:14 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
ik heb al gezien dat er nu al flink wat verandert is in CCC, maar aansluiten op tv heb ik ermee nog niet kunnen proberen.
Thanks, dat wordt dus weer op zoek naar de "untouched" versie totdat hij te koop is.EDIT schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:06:
[...]
Het gaat niet om de grootte of de bestandsnaam, het gaat er om dat de SHA1 hash klopt. Een virusje van 20 KB merk jij echt niet op qua bestandsgrootte. 'Ongeveer 3,00 GB' blijft dan nog steeds 'ongeveer 3,00 GB'.
Evaluation copy zou je niet moeten zien met een originele ISO. Bij deze ISO zijn waarschijnlijk enkele bestanden vervangen door bestanden van de RC versie. Hierdoor kan je RC keys gebruiken, maar is de limiet weer dat je deze tot 3 maart 2010 kunt gebruiken.
Daarom staat er Evaluation Copy.
Met de originele ISO krijg je dat simpelweg niet te zien.
uhm ik zal het proberen uit te leggen.Ramon schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:13:
[...]
waarom "kon" dat niet dan? aka Wat gebeurde er? zwart scherm? bsod? paarse bolletjes op een geel scherm? wat heb je geprobeerd...?
In CCC staat wel dat er een Tv aangesloten is op de pc, maar als ik dan van display probeer te wisselen, gebeurt er gewoon niks. Terwijl dit in XP precies hetzelfde was maar dan deed hij het wel goed.
Daarnaast heb ik het geprobeerd via bureaublad>eigenschappen>instellingen ofzo, maar daar komt de tv niet eens in het lijstje van displays voor.
Toen heb ik daarover wel een paar dingen opgezocht, en het bleek dat anderen vaak wel hun tv aan konden sluiten, maar zij gebruikten geen s-video kabel, maar gewoon vga(of hoe dat ook precies heet, ik bedoel die grote blauwe ).
Zou het misschien kunnen dat windows 7 s-video niet meer ondersteunt?
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
waarschijnlijk heb je je TV dan niet geenabled in de settings?Anoniem: 311853 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:59:
[...]
uhm ik zal het proberen uit te leggen.
In CCC staat wel dat er een Tv aangesloten is op de pc, maar als ik dan van display probeer te wisselen, gebeurt er gewoon niks. Terwijl dit in XP precies hetzelfde was maar dan deed hij het wel goed.
Daarnaast heb ik het geprobeerd via bureaublad>eigenschappen>instellingen ofzo, maar daar komt de tv niet eens in het lijstje van displays voor.
Heb het niet getest, maar ik zou niet weten waarom 7 s-video niet zou ondersteunen.Toen heb ik daarover wel een paar dingen opgezocht, en het bleek dat anderen vaak wel hun tv aan konden sluiten, maar zij gebruikten geen s-video kabel, maar gewoon vga(of hoe dat ook precies heet, ik bedoel die grote blauwe ).
Zou het misschien kunnen dat windows 7 s-video niet meer ondersteunt?
-------------------
Overigens heb ik gisteren Windows 7 7600 geïnstalleerd op mijn laptop, duurde wel lang ( 35 minuten ) van DVD erin doen tot aan de desktop. Maar alle drivers geïnstalleerd, resolutie automatisch goed, in de installatie mogelijkheid gekregen om al een wireless network te kiezen. Ik was best verbaasd, ondanks dat ik al 2 versies van win 7 heb geïnstalleerd, alleen dat waren upgrades.
Draait nu uitstekend trouwens.
specs: AMD dualcore 1,9 Ghz cpu, 3GB ram, 320GB schijf, vga ATi 3450
[ Voor 21% gewijzigd door Ramon op 29-07-2009 14:30 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 80% gewijzigd door alt-92 op 29-07-2009 14:50 ]
Nu kan dus zowat iedereen die OEM vista op z'n laptop/pc heeft (mits die SLP 2.1 in de bios zit) met die key activeren (als je het oem certificaat installeerd dan).
Kwestie van tijd dat die Bios emulerings programma's komen voor windows 7 en dan kan iedereen het weer illegaal activeren, zonder dat microsoft hier iets tegen kan doen.
Toch een slecht beveiligd systeem.
niet te vroeg roepen hé..tjtristan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:35:
Kwestie van tijd dat die Bios emulerings programma's komen voor windows 7 en dan kan iedereen het weer illegaal activeren, zonder dat microsoft hier iets tegen kan doen.
Toch een slecht beveiligd systeem.
Zelfs bij vista hadden ze patches waardoor detecteren mogelijk was..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
MS heeft bij Vista alleen de paradox methode bestreden, de boot loader lieten ze met rust.
Maar er zijn geen laptops/pc's welke standaard SLIC 2.1 ondersteunen, deze zullen nu pas komen met Windows 7 geïnstalleerd natuurlijk.tjtristan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:35:
Nu kan dus zowat iedereen die OEM vista op z'n laptop/pc heeft (mits die SLP 2.1 in de bios zit) met die key activeren (als je het oem certificaat installeerd dan).
[ Voor 74% gewijzigd door jelmervos op 29-07-2009 14:46 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Welke bugs er gefixt zijn bedoel je?Anoniem: 305450 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:52:
Heeft iemand al een opsomming met veranderingen van RC naar RTM?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ohw sorry ik dacht dat SLIC 2.1 ook al bij vista gebruikt werd, nouja maar dan nog exact hetzelfde gaat gebeuren bij windows 7 als bij vista, dat weet ik nu al.jelmervos schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:43:
Softmods zijn altijd wel te detecteren, mensen die hun bios aanpassen zodat deze SLIC 2.1 ondersteund is lastiger tegen te gaan.
MS heeft bij Vista alleen de paradox methode bestreden, de boot loader lieten ze met rust.
[...]
Maar er zijn geen laptops/pc's welke standaard SLIC 2.1 ondersteunen, deze zullen nu pas komen met Windows 7 geïnstalleerd natuurlijk.
En microsoft mag toch niet eens aan je bootloader zitten? Volgens mij mogen ze niks aanpassen wat niet van hun is.
Vista ondersteund (waarschijnlijk pas na een SP) ook SLIC 2.1 (is ook downwards compatible).tjtristan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:14:
[...]
Ohw sorry ik dacht dat SLIC 2.1 ook al bij vista gebruikt werd, nouja maar dan nog exact hetzelfde gaat gebeuren bij windows 7 als bij vista, dat weet ik nu al.
En microsoft mag toch niet eens aan je bootloader zitten? Volgens mij mogen ze niks aanpassen wat niet van hun is.
Microsoft hoeft toch ook niks aan te passen aan je boot manager, alleen detecteren en Windows deactiveren of kreupel maken.
Probleem is dat ze, als ze dat doen, ook iedereen pakken die wel gewoon legaal een HP/Lenovo/whatever licentie heeft. Ze kunnen het verschil toch niet zien?jelmervos schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:19:
[...]
Vista ondersteund (waarschijnlijk pas na een SP) ook SLIC 2.1 (is ook downwards compatible).
Microsoft hoeft toch ook niks aan te passen aan je boot manager, alleen detecteren en Windows deactiveren of kreupel maken.
Als je het over een softmod (boot loader welke een SLIC emuleert) hebt kunnen ze het gewoon detecteren en (net als bij de paradox driver in Vista) actie ondernemen.posttoast schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:27:
[...]
Probleem is dat ze, als ze dat doen, ook iedereen pakken die wel gewoon legaal een HP/Lenovo/whatever licentie heeft. Ze kunnen het verschil toch niet zien?
Een hardmod (je BIOS aanpassen zodat die SLIC 2.1 ondersteund) is moeilijker onderscheiden, misschien wel helemaal niet.
[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 29-07-2009 15:36 ]
Ik weet het, raar beginsel in Nederland, maar toch werkt het wel.
Ga ik ook zeker doen!alt-92 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:36:
Je zou ook gewoon je Operating System software licentie kunnen kopen.
Hoe kun je die dan nog een keer opentrappen, als ie al open is?alt-92 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:25:
Maar dat is een nogal grote open schuurdeur die we dan opentrappen.
Anyway,
Combi van laag RAM en indexing waarschijnlijk. Zet indexing eens uit, en kijk eens of het dan weg/minder is?
DaSaN schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:43:
[...]
Hoe kun je die dan nog een keer opentrappen, als ie al open is?
Niet zo moeilijk hoorOpzoeken: open deur intrappen
1. open deur intrappen
Spreekwoorden: (1914) Een open deur (of open deuren) intrappen of inloopen,)
eene navolging van het fr. enfoncer une porte ouverte, renverser un obstacle imaginaire. Bij ons meer in den algemeenen zin van overbodig werk doen; hd. offene Türen einrennen. Vgl. Handelsblad, 23 April 1914, p. 2 k. 2 (ochtendbl.)
Slic 2.0 is ingevoerd voor windows Vistatjtristan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:14:
[...]
Ohw sorry ik dacht dat SLIC 2.1 ook al bij vista gebruikt werd, nouja maar dan nog exact hetzelfde gaat gebeuren bij windows 7 als bij vista, dat weet ik nu al.
Slic 2.1 is ingevoerd voor Windows 7 en backwards compatible om Vista oem te kunnen activeren met je oem sleutel en certificaat.
indien je een Slic 2.1 bios hebt heb je geen bootloader nodig hoor!
Weg met de meuk
Wat ik dan ook doe (niet dat het ertoe doet, maar ik gebruik al mijn software nu ook legaal). Ik vind het alleen een interessante discussie omdat maar weer blijkt dat WGA, activatieservers en dat soort zut uiteindelijk geen zin hebben omdat er toch wel een manier is om het te omzeilen. Eigenlijk pest* je dus alleen de betalende gebruiker. Een beetje hetzelfde verhaal als die BREIN filmpjes op een gekochte DVD waarnaar je gedwongen moet kijken. Als je een gekopieerde DVD hebt staan die filmpjes er niet op.alt-92 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:36:
Je zou ook gewoon je Operating System software licentie kunnen kopen.
Ik weet het, raar beginsel in Nederland, maar toch werkt het wel.
*: Pesten is een groot woord hier, want zo vervelend is het allemaal niet
Ok, misschien was ik niet helemaal duidelijkDizzyWeb schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:21:
Nou, als jij via VPN het domein van de zaak moet inloggen, dan gaat dat met Home Premium niet lukken dus. VPN opzetten kan prima. Met Remote Desktop op andere machines inloggen ook. Maar dat had TheVMaster al gezegd
Wat ik nu dus doe vanaf huis (eerst met XP Prof, nu met W7 RC) is via VPN een verbinding maken met de zaak om dan o.a via Microsoft Exchange mijn zakelijke mail te lezen. Ik gebruik hiervoor Outlook 2007 op mijn PC thuis, mijn privé mailaccounts beheer ik gewoon met Windows Live Mail. Tevens open ik dan een RDP sessie om op de remote machine aldaar in te loggen om toegang te krijgen tot applicaties.
Dit kan dus met Home Premium geïnstalleerd thuis?
Er is niets waterdicht, en dat zal altijd zo blijven, al moet men tegenwordig er wel iets meer moeite voor doen op software en film gebied.
Het is gewoon onmogelijk het te voorkomen al is het groot misbruik wel in te perken.
Absoluut. Het zou dan nog kunnen dat de VPN client - mits je die gebruikt - die je voor je zakelijke VPN verbinding gebruikt nog niet compatible is met Windows 7, maar dat is verder een software probleem dat de fabrikant van die software op een gegeven moment zal moeten oplossen......JazzySOB schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:55:
Dit kan dus met Home Premium geïnstalleerd thuis?
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Nu, alle builds voor de RTM, werkten eigenlijk ook al als een trein, maar ik kan het niet laten het toch nog eens te zeggen
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
In iedergeval bedankt voor de antwoorden, Windows 7 64bits Home Premium it is
Ga denk ik maar een Vista Home Premium OEM 64bits NL pakketje met een Windows 7 voucher aanschaffen, die heb je al voor 109 Euro.
Zit je vast aan NL? Bij amazon is de retail W7 E versie nog steeds maar 69 pond incl. verzenden.JazzySOB schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:06:
Ik werk met RC 7264 en VPN versie 5.0.04.0300 doet het prima hierop
In iedergeval bedankt voor de antwoorden, Windows 7 64bits Home Premium it is
Ga denk ik maar een Vista Home Premium OEM 64bits NL pakketje met een Windows 7 voucher aanschaffen, die heb je al voor 109 Euro.
PC Specs
Als hij niet gemaximaliseert opent, en je dubbelklikt boven op de rand om hem te maximaliseren, dan worden de knopjes verneukt voor vorige, volgende, diashow enz
Ik dacht dat die niet naar NL verzenden, teminste dat is wat ik her en der lees... Bovendien heb ik liever een NL versieHelp!!!! schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:18:
[...]
Zit je vast aan NL? Bij amazon is de retail W7 E versie nog steeds maar 69 pond incl. verzenden.
Of kun je met die key ook een NL-versie aktiveren?
[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 29-07-2009 17:55 ]
Als je liever NL hebt dan is het natuurlijk prima.JazzySOB schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:51:
[...]
Ik dacht dat die niet naar NL verzenden, teminste dat is wat ik her en der lees... Bovendien heb ik liever een NL versie
Of kun je met die key ook een NL-versie aktiveren?
Voordeel vd Amazon versie vind ik dat ie goedkoper is en Retail versie ipv OEM. Nadeel is dat je dit natuurlijk pas ult. okt in huis hebt en de door jouw genoemde DVD heb je binnen een paar dagen.
Maar ja waarom zou je uberhaupt vista gaan draaien als je tot je in okt je origineel krijgt gewoon de untouched W7 RTM kunt draaien
Ze shippen wel naar NL.
http://www.amazon.co.uk/M...=470730533&pf_rd_i=468294
PC Specs
Na lang zoeken bleek dit aan de drivers te liggen die het tot nu toe altijd hebben gedaan bij w7 versies voor RTM. Bij de RTM functioneren alleen de nieuwe 15.37 drivers van nvidia.
Overigens de RTM is al met een biosmod (slic 2.1) + oemcert te draaien zonder bootloader, tis deze keer wel heel erg snel gedaan met de "beveiliging" van een nieuwe windows.
Ik was ook niet van plan om Vista te gaan draaien hoor, m'n 7264 RC (32 bits) draait als een zonnetje hier, dus die gaat er niet af eer een RTM 64 bits versie arriveert. En een Retail is natuurlijk zeker te prefereren boven een OEM. Ik baal wat dat betreft echt dat Microsoft wraak op Nederland neemt dankzij de maatregelen van onze Nelie waardoor wij geen pré order aanbieding krijgen. Alsof wij Nederlandse burgers hier schuldig aan zijn. Politics, bah...Help!!!! schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:28:
[...]
Als je liever NL hebt dan is het natuurlijk prima.
Voordeel vd Amazon versie vind ik dat ie goedkoper is en Retail versie ipv OEM. Nadeel is dat je dit natuurlijk pas ult. okt in huis hebt en de door jouw genoemde DVD heb je binnen een paar dagen.
Maar ja waarom zou je uberhaupt vista gaan draaien als je tot je in okt je origineel krijgt gewoon de untouched W7 RTM kunt draaien
Ze shippen wel naar NL.
http://www.amazon.co.uk/M...=470730533&pf_rd_i=468294
Maar als iemand kan bevestigen dat de Engelse key inderdaad ook op een Nederlandstalige DVD zal werken dan plaats ik meteen een order bij Amazon
[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 29-07-2009 18:47 ]
Dit topic is gesloten.
Houd het ontopic!
Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads etc. worden rücksichtlos verwijderd.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!