[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.490 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:02
Help!!!! schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:18:
[...]

Zit je vast aan NL? Bij amazon is de retail W7 E versie nog steeds maar 69 pond incl. verzenden.
Zonet even gekeken, maar inclusief verzenden is het 78 pond (o.a. door 4,50 pond voor verzending buiten de UK). Als je dan omrekent naar euros dan heb je het al over 90-100 euro. Zo geweldig is die pre-order dus volgens mij dus niet (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Saven schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:45:
Heb wel een bugje ontdekt in de Photoviewer:
Als hij niet gemaximaliseert opent, en je dubbelklikt boven op de rand om hem te maximaliseren, dan worden de knopjes verneukt voor vorige, volgende, diashow enz :P
Dat kan ook een bug in de Graphics Drivers zijn.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57

Saven

Administrator

Dat is natuurlijk ook heel goed mogelijk :) Alhoewel het wel de nieuwste nVidia driver is (8800gtx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
upje schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:48:
[...]

Zonet even gekeken, maar inclusief verzenden is het 78 pond (o.a. door 4,50 pond voor verzending buiten de UK). Als je dan omrekent naar euros dan heb je het al over 90-100 euro. Zo geweldig is die pre-order dus volgens mij dus niet (helaas)
Een volledige Home Premium kost hier in Nederland toch 199 Euro. Ik lees wel her en der dat in je in Europa een Upgrade krijgt voor rond de 119 Euro en dat dat in feite een Retail is omdat er geen Upgrade mogelijk is, maar de vraag is dan of bij installatie je toch nog een Vista key nodig hebt. Dat is een beetje onduidelijk.

De ene site roept dat Upgrade versies vanwege de "E" toevoeging zonder IE8 niet in Europa kunnen worden geleverd en men hier daarom voor een gereduceerde prijs een volledige Retail krijgt terwijl een andere site weer zegt dat het toch een Upgrade is die je welliswaar "clean" moet installenen maar waar je toch een Vista key voor nodig hebt. Heb je die niet nodig dan kun je die net zo goed hier in Nederland kopen i.p.v. moelijk te doen via Amazon! 119 Euro zou ik netjes vinden voor een Retail Home Premium.

Maar de vraag blijft natuurlijk nog steeds of je een Engelse key voor een gelijkwaardige versie in het Nederlands kunt gebruiken. Werkt dat bij Vista nu ook, of alleen bij XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik ben nu toch enigszins onklaar met mijn printer, een HP Psc 1210. Ondanks dat er wel drivers voor zijn mis ik de HP Director, aangezien met dat onderdeel nieuwe cartridges 'geinstalleerd' worden.

Ik heb een nieuwe cartridge geinstalleerd maar de printer reageert niet meer op print opdrachten van de computer. Beetje vervelend dat HP niet een HP Director uitbrengt voor deze type printers.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa heb weleens gelezen dat bij Vista die helemaal bijna alles pakte qua keys op 1 en dezelfde DVD. Zelfs met een oem key die je recht geeft op de 32bit versie, was het dacht ik mensen gelukt om gewoon een 64 bit oem te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Snowwie schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:10:
Ik ben nu toch enigszins onklaar met mijn printer, een HP Psc 1210. Ondanks dat er wel drivers voor zijn mis ik de HP Director, aangezien met dat onderdeel nieuwe cartridges 'geinstalleerd' worden.

Ik heb een nieuwe cartridge geinstalleerd maar de printer reageert niet meer op print opdrachten van de computer. Beetje vervelend dat HP niet een HP Director uitbrengt voor deze type printers.
Werkt hij ook niet in XP mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JazzySOB schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:06:
Ik werk met RC 7264 en VPN versie 5.0.04.0300 doet het prima hierop :)
In iedergeval bedankt voor de antwoorden, Windows 7 64bits Home Premium it is ;)

Ga denk ik maar een Vista Home Premium OEM 64bits NL pakketje met een Windows 7 voucher aanschaffen, die heb je al voor 109 Euro.
Eh..jij hebt Cisco VPN 5.0.04.0300 draaien op Windows 7 64-bits? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
TheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:07:
[...]

Eh..jij hebt Cisco VPN 5.0.04.0300 draaien op Windows 7 64-bits? :+
Nee, heb nu nog RC 7264 32 bits draaien, maar wil straks naar 64 bits. Dat gaat dus niet werken met VPN zo te horen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JazzySOB schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:11:
[...]

Nee, heb nu nog RC 7264 32 bits draaien, maar wil straks naar 64 bits. Dat gaat dus niet werken met VPN zo te horen...?
:+ Neej dan is het goed. Ik heb namelijk dit probleem ook : Cisco VPN Client draait niet op 64-bits versies. Standaard hebben wij op de zaak ook een 32-bits OS, maar tja....4 GB memory dus dan ga je natuurlijk 64-bits draaien. Gelukkig heb ik persoonlijk VPN nooit nodig, dus ik mis het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, toch nog een aantal kleine foutjes ontdekt: ook al is in Windows Live Messenger het volgende aangevinkt:
'De nummers waar ik in Windows Media Player naar luister als persoonlijk bericht laten zien' is er nergens iets te zien van mijn huidige nummer.

Er zijn trouwens nog gekke dingen met WLM aan de hand, als ik aanmeld duurt het eeuwigheid voor het 'Today' venster verschijnt, en in die tijd is het OS super onresponsive...

Het muziek-effect werkt wel als je af- en terug aanmeld, maar dat is enkel tot het nummer uit is, en dan verdwijnt het weer...

[ Voor 19% gewijzigd door Petervanakelyen op 29-07-2009 21:31 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:17:

:+ Neej dan is het goed. Ik heb namelijk dit probleem ook : Cisco VPN Client draait niet op 64-bits versies.
Op zich ook een mooie gelegenheid om DirectAccess te implementeren of over te stappen naar een andere wel native aanwezige VPN functionaliteit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:30:
[...]

Op zich ook een mooie gelegenheid om DirectAccess te implementeren of over te stappen naar een andere wel native aanwezige VPN functionaliteit.
Inderdaad :+ Maar jammer genoeg ga ik daar niet over ;) Maar idd...DirectAccess is een goed alternatief :+ het 'nadeel' is dat je aan de serverkant ook gelijk mee moet met een Win2k8 R2 implementatie.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 29-07-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:50
Petervanakelyen schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:23:
Hmm, toch nog een aantal kleine foutjes ontdekt: ook al is in Windows Live Messenger het volgende aangevinkt:
'De nummers waar ik in Windows Media Player naar luister als persoonlijk bericht laten zien' is er nergens iets te zien van mijn huidige nummer.
heb je het in WMP ook aangezet?
Er zijn trouwens nog gekke dingen met WLM aan de hand, als ik aanmeld duurt het eeuwigheid voor het 'Today' venster verschijnt, en in die tijd is het OS super onresponsive...
klinkt als een netwerkdriverissue?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
JazzySOB schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:11:
De Watchguard VPN client werkt ook niet op Windows 7 x64.

Voor Vista x64 was er een workaround: Client installeren zonder TAP driver, en dan de OpenVPN TAP driver installeren.... en voila, werkt als een trein. Onder Windows 7 werkt dat helaas niet meer.

Ik heb er zelf wel een oplossing voor: Ik heb nog een laptopje liggen waar ik Windows XP 32bit op draai, en daar doe ik dus mijn werk/vpn geneuzel op, ik heb toch niet meer nodig dan een RDP client.... en zo kan ik werken vanaf de bank! :D
TheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:17:
:+ Neej dan is het goed. Ik heb namelijk dit probleem ook : Cisco VPN Client draait niet op 64-bits versies. Standaard hebben wij op de zaak ook een 32-bits OS, maar tja....4 GB memory dus dan ga je natuurlijk 64-bits draaien.
Volgens is dat inderdaad al jarenlang een probleem bij Cisco.

En ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in het laatste half-jaar zijn hier enorm veel consumenten PC's op de markt gekomen met standaard 64bit Windows Vista Home Premium.... laptops & desktops. We hebben hier dus op het werk ook al een stel mensen gehad met Dell laptops met 64bit Windows en 4 Gb geheugen. Zoals je hierboven kunt lezen hebben we een workaround gevonden voor Vista x64, dus voorlopig gaat dat nog wel goed..... maar op een gegeven moment - zeg over 3, 4 maanden - gaan er toch mensen komen met een Windows 7 x64 laptopje.

Het lijkt er sterk op dat x64 zich begint te vestigen in de thuismarkt..... en tenzij je natuurlijk alleen werklaptops toelaat op je VPN (wat bij ons dus niet zo is, thuis PC's mogen ook op de VPN zodat we niet voor iedereen een laptop hoeven te kopen, en zo kunnen ze dus hun eigen desktop overnemen - Alleen RDP is toegestaan), ga je geheid in de problemen komen met meneer-de-directeur die net een nieuwe laptop heeft gekocht. :P

[ Voor 48% gewijzigd door maartena op 29-07-2009 22:52 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartena schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:46:
[...]

De Watchguard VPN client werkt ook niet op Windows 7 x64.

Voor Vista x64 was er een workaround: Client installeren zonder TAP driver, en dan de OpenVPN TAP driver installeren.... en voila, werkt als een trein. Onder Windows 7 werkt dat helaas niet meer.

Ik heb er zelf wel een oplossing voor: Ik heb nog een laptopje liggen waar ik Windows XP 32bit op draai, en daar doe ik dus mijn werk/vpn geneuzel op, ik heb toch niet meer nodig dan een RDP client.... en zo kan ik werken vanaf de bank! :D
:+ Je kunt natuurlijk ook een Windows XP (of 32-bits Windows 7) VM installeren en vanuit daar een VPN doen...en dan RDP (zo doen veel collega's van mij het)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
TheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:48:
:+ Je kunt natuurlijk ook een Windows XP (of 32-bits Windows 7) VM installeren en vanuit daar een VPN doen...en dan RDP (zo doen veel collega's van mij het)...
Ik vraag me dus ook af..... of de Watchguard VPN client werkt in de "XP Mode" van Windows 7, wat eigenlijk ook een veredelde VirtualPC sessie is.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
hetnet schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:56:
[...]

Werkt hij ook niet in XP mode ?
Niet geprobeerd.

Echter, ik heb per ongeluk de lege cartridge vervangen door een andere lege. Die had ik natuurlijk allang weg moet gooien. Gelijk weer vervangen, pc herstart, en probleem was opgelost. Ik kan weer printen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ben door het gebrek aan Windows mail, overgestapt naar Thunderbird. Moet zeggen dat het me wel bevalt. Die Live mail vind ik echt helemaal niets. Heb aardig wat submappen die ik gebruik en heb geen zin om dat via imap te gaan regelen.

Dus heeft het toch nut gehad wat Kroes doet. Ik ben verder gaan kijken :9

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:07
Tranzy schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:11:
Ben door het gebrek aan Windows mail, overgestapt naar Thunderbird. Moet zeggen dat het me wel bevalt. Die Live mail vind ik echt helemaal niets. Heb aardig wat submappen die ik gebruik en heb geen zin om dat via imap te gaan regelen.

Dus heeft het toch nut gehad wat Kroes doet. Ik ben verder gaan kijken :9
Windows mail kan je gewoon gebruiken, zoek maar in dit topic naar windows mail.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
TheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:48:
[...]

Ach ik heb ook een laptop van de zaak met XP, dan doe ik mijn werkgerelateerde zaken vanaf thuis daar voorlopig wel op todat Cisco met een 64 bits oplossing komt. We'll shall see.

Heb trouwens maar die aanbieding bij Amazon besteld. Is toch wel de helft van wat je in Nederland moet betalen voor een volledige Retail. En nu maar hopen dat ik met die key een Nederlandse versie kan activeren. En anders maar een taalpakketje, als die er komen voor Home Premium. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:50

Zenix

BOE!

Werkt punkbuster nu al eens goed voor Windows 7? Ik speel Enemy Territoy. En de fixes in de topistart werken niet voor mij. In vista werkte punkbuster al niet helemaal goed met enemy territory. Heeft iemand dat al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Saven schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:54:
Dat is natuurlijk ook heel goed mogelijk :) Alhoewel het wel de nieuwste nVidia driver is (8800gtx)
Ik heb ook precies hetzelfde met de photoviewer, en grappig genoeg dezelfde video kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik neem aan dat per 6 augustus de Virtual XP Mode ook uit beta gaat gaan? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

upje schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:48:
[...]

Even ervan uitgaande dat je een UK language versie wilt is de prijs met de huidige koers iets van EUR 92 tov de eerder genoemde prijs van 109 (NL OEM versie) waarbij wellicht ook nog verzendkosten komen.

Het prijsverschil is idd niet extreem groot maar toch de moeite imho.
Bovendien geen gedoe met vouchers en krijg je een retail versie en geen OEM wat ik prettig vind want ik heb geen zin om met MS te moeten gaan bellen met een bullshit verhaal om die OEM weer te activeren als ik een stuk hardware heb geupgrade :o

De grote winst op dit moment vind ik ongeacht wat men kiest dat je nu een Retail versie van Home Premiumkan krijgen die qua prijs (EUR 100) naar mijn smaak recht doet aan wat je krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 30-07-2009 10:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Dat de versie bij Amazon een retail-versie is had ik even gemist; dat maakt inderdaad wel een verschil natuurlijk. Waar kan je het bij Amazon overigens aan zien dat het een retail versie betreft? De woorden retail en/of OEM komt niet voor op de productpagina bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:23:
het now playing probleem kan je oplossen door naar de map van messenger te gaan
Program Files (Program Files (x86) als je de 64 bits versie gebruikt) ->Windows Live->Messenger
daar het bestand msgrapp.14.0.8064.0206.dll te kopiëren naar de map van Windows Media Player
Program Files -> Windows Media Player
dan in indows media player Opties -> Invoegtoepassingen -> achtergrond
daar het vakje muziek-plugin voor Windows Live messenger aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de RTM versie met de juiste SHA1 waarde.
Bij mij zijn de hibernate en sleep functionaliteit omgedraait. Naast dat ik dit raar vind heeft dit een vervelend bij-effect.
Als ik de hybrid sleep functie aan het staan heb ik geen hibernate functie in het shutdown menu. Ik kan dan alleen sleep kiezen en deze werkt dan ook als sleep.
Zodra ik hybrid hibernate uitzet krijg ik de optie hibernate erbij. Als ik deze kies gaat de computer in sleep modus. Als ik sleep kies gaat hij hibernaten.
Maar de hibernate is dan niet zoals ik gewend ben. Als ik de computer namelijk weer aan zet ben ik direct terug bij mijn inlogscherm. Ik was gewend dat hij de hele bootprocedure doorliep en dan Windows ging "resumen". Op zich geen probleem en alleen maar beter maar... Bij hybrid sleep onder een oudere build van Windows 7 ging hij bij de keuze "sleep" in "hibernate" welke snel terug kwam. Als ik de stroom van de computer afhaalde kwam hij terug met "resuming Windows". Deze functionaliteit was volgens mij de bedoeling en is in mijn geval ook gewenst.
Zijn er mensen met dezelfde observatie of misschien met tips?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Nsn_AibZ2ek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

upje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:28:
Dat de versie bij Amazon een retail-versie is had ik even gemist; dat maakt inderdaad wel een verschil natuurlijk. Waar kan je het bij Amazon overigens aan zien dat het een retail versie betreft? De woorden retail en/of OEM komt niet voor op de productpagina bij Amazon.
Bij OEM krijg je niet een Box zoals afgebeeld en als Windows software OEM is, vermeldt Amazon dat specifiek.
Verder is de pre-order actie een eindgebruikers actie, bij mijn weten zijn OEM versies nog niet te koop :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ramon schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:37:
[...]
heb je het in WMP ook aangezet?

[...]
klinkt als een netwerkdriverissue?
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:32:
[...]

het now playing probleem kan je oplossen door naar de map van messenger te gaan
Program Files (Program Files (x86) als je de 64 bits versie gebruikt) ->Windows Live->Messenger
daar het bestand msgrapp.14.0.8064.0206.dll te kopiëren naar de map van Windows Media Player
Program Files -> Windows Media Player
dan in indows media player Opties -> Invoegtoepassingen -> achtergrond
daar het vakje muziek-plugin voor Windows Live messenger aan te vinken.
In zowel WMP als WLM staat de optie aan. Het is nu opgelost: als ik verbinding maak via de kabel werkt het prima :) Kwestie van slechte WLAN driver denk ik.

En dat is niet het enige wat betreft drivers: de Synaptics driver crasht echt de hele tijd.
Iemand daar ook last van ? Het TouchPad werkt dan nog wel, maar de scroll-functie valt uit en ik krijg het bericht: 'Synaptics TouchPad Enhancer werkt niet meer...'.

Maar voor de rest werkt het prima, net als in de vorige 28 builds :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:49:
Bij mij zijn de hibernate en sleep functionaliteit omgedraait. Naast dat ik dit raar vind heeft dit een vervelend bij-effect.
Als ik de hybrid sleep functie aan het staan heb ik geen hibernate functie in het shutdown menu. Ik kan dan alleen sleep kiezen en deze werkt dan ook als sleep.
Zodra ik hybrid hibernate uitzet krijg ik de optie hibernate erbij. Als ik deze kies gaat de computer in sleep modus. Als ik sleep kies gaat hij hibernaten.
Maar de hibernate is dan niet zoals ik gewend ben. Als ik de computer namelijk weer aan zet ben ik direct terug bij mijn inlogscherm. Ik was gewend dat hij de hele bootprocedure doorliep en dan Windows ging "resumen". Op zich geen probleem en alleen maar beter maar... Bij hybrid sleep onder een oudere build van Windows 7 ging hij bij de keuze "sleep" in "hibernate" welke snel terug kwam. Als ik de stroom van de computer afhaalde kwam hij terug met "resuming Windows". Deze functionaliteit was volgens mij de bedoeling en is in mijn geval ook gewenst.

[video]
Zou kunnen dat het aan de drivers ligt ? Leuke kast trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:17:
Beste tweakers,

Afgelopen week heb ik de RC7100 windows 7 geinstalleerd op mijn pentium 4 desktop. Draait opzich goed, echter het lijkt alsof mijn hardeschijf constant bezig is met iets. Hij ratelt maar door waardoor het hele systeem traag wordt. Ik heb geen idee waar hij mee bezig, defragmentatie gedaan, maar dit heeft niks geholpen. Hieronder staat welke hardware ik heb.

- Pentium 4
- 1GB PC3200 geheugen
- ASUS P5B800SE moederbord
- WD 320GB sata schijf met 4mb cache

Heeft iemand enig idee, waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt
Indexeren gok ik op. is meestal na een week klaar en dan is ie ook sneller, was bij vista in ieder geval wel zo.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:01:
[...]
De grote winst op dit moment vind ik ongeacht wat men kiest dat je nu een Retail versie van Home Premiumkan krijgen die qua prijs (EUR 100) naar mijn smaak recht doet aan wat je krijgt.
nou ik vind het nog steeds flink aan de pirjs. Een pro retail Full die 100€ zou zijn, dat zou ik ok vinden, en dan niet als aanbieding nu en in buitenland, maar altijd en bij de Free record shop te halen. Schaffen ze dat hele belachelijke oem-model maar af, alles Retail en mee te nemen naar nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Zenix schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:24:
Werkt punkbuster nu al eens goed voor Windows 7? Ik speel Enemy Territoy. En de fixes in de topistart werken niet voor mij. In vista werkte punkbuster al niet helemaal goed met enemy territory. Heeft iemand dat al getest?
COD5 werkt hier prima. PB geinstalleerd met pbsetup.exe van www.evenbalance.com.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zelf heb ook iets vaags gezien aan de hibernate. In mijn laptop zit 4 GB geheugen met Windows 7 Professional x64 (rtm versie met verwijderde ei.cfg) en taskmanager geeft ook netjes aan dat er 4 GB beschikbaar is. Als ik echter de hibernatefile bekijk op de C: schijf, dan is die 3 GB groot. Hebben meer mensen dit?

CoD4 draait hier trouwens ook zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 30-07-2009 12:30 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:49:

[video]
als dat jouw filmpje is, ik vermoed dat alleen je hibernate stuk is en dat sleep correct werkt. bij sleep moet je pc zelf ook uit gaan (dus dat je cooler ook stopt). Alleen het geheugen moet nog onder stroom staan, hence suspend to ram.
Hibernate doet een suspend to disk, wat ook inhoud dat je pc normaal langs het bios-scherm komt en een resume image laad. Dat gebeurt bij jou niet. hij komt wel heeel erg snel uit de zogenaamde hibernate die met sleep verwisseld zou moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:52:
[...]

als dat jouw filmpje is, ik vermoed dat alleen je hibernate stuk is en dat sleep correct werkt. bij sleep moet je pc zelf ook uit gaan (dus dat je cooler ook stopt). Alleen het geheugen moet nog onder stroom staan, hence suspend to ram.
Hibernate doet een suspend to disk, wat ook inhoud dat je pc normaal langs het bios-scherm komt en een resume image laad. Dat gebeurt bij jou niet. hij komt wel heeel erg snel uit de zogenaamde hibernate die met sleep verwisseld zou moeten zijn....
Klinkt goed. Dus hibernation is stuk en sleep werkt goed. Bedankt voor je info. Nu kan ik gerichter zoeken waarom hibernate stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Windows 7 activatie is gekraakt naar het schijnt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Brad Pitt schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:41:
Windows 7 activatie is gekraakt naar het schijnt.
yip het werkt.. tot nu toe sffs is windows updates doen is zien wat het doet.. (ga hem wel gewoon kopen hoor maja ;))

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Mjah, ik moet het nog maar zien wat ik ga doen. Zou nu eindelijk voor het eerst een legale Windows-versie gaan kopen.

Heb hier 2 laptop's en mijn eigen pc en die draaien nu allemaal naar tevredenheid Win7 RC.
Ik wou uiteindelijk overstappen naar die Family Pack, maar ja, die komt ineens niet naar Europa.

Dus ik ben bang dat ik het gewoon weer ga doen zoals ik altijd al deed...

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets gezien over de RTM van de XP Mode en de Virtual PC voor Windows 7? Zijn deze ook al RTM? Of zijn die nog niet beschikbaar bij de release? (Zoals Hyper-V bij 2008.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Zitten er eigenlijk nog grote verschillen tussen de RC en de RTM :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij niet. maar ik zou wel een verschillen-opsomlijstje willen zien tussen RC en RTM. Vreemd genoeg heeft Thurrot dat niet, had die wel tussen Beta en RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:06:
Volgens mij niet. maar ik zou wel een verschillen-opsomlijstje willen zien tussen RC en RTM. Vreemd genoeg heeft Thurrot dat niet, had die wel tussen Beta en RC.
Qua features zijn er geen verschillen. Alleen bugfixes/performance verbeteringen en grafische aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
babbaloerie schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:55:
Zitten er eigenlijk nog grote verschillen tussen de RC en de RTM :?
Weinig zichtbare verschillen. Als een softwarepakket de "Release Candidate" status bereikt, worden er doorgaans geen nieuwe dingen meer toegevoegd. Er is dan al besloten wat wel/niet in het softwarepakket komt, en vanaf dat moment komen er eigenlijk alleen nog maar bugfixes totdat het product echt compleet is.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Sjah schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:43:[...]nou ik vind het nog steeds flink aan de pirjs. Een pro retail Full die 100€ zou zijn, dat zou ik ok vinden, en dan niet als aanbieding nu en in buitenland, maar altijd en bij de Free record shop te halen. Schaffen ze dat hele belachelijke oem-model maar af, alles Retail en mee te nemen naar nieuwe pc.
De eerste week vd preorder was de pro retail ook ~100 euro. Ik heb hem de eerste dag besteld bij amazon.co.uk voor 104 euro omgerekend. Nu ligt de prijs hoger blijkbaar. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartena schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:25:
[...]

Weinig zichtbare verschillen. Als een softwarepakket de "Release Candidate" status bereikt, worden er doorgaans geen nieuwe dingen meer toegevoegd. Er is dan al besloten wat wel/niet in het softwarepakket komt, en vanaf dat moment komen er eigenlijk alleen nog maar bugfixes totdat het product echt compleet is.
offtopic:
Gezellige avatar heb je. Had enough cowbell? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Door een kut loader was mn hele pc gecrashedd.. Alles opnieuw geinstalleerd en nu wel met de juiste activator mn windows 7 geactiveerd (scheelt weer 200 euries hé). Kijk uit welk dus welk loader/activator je gebruikt en neem evt backup van je belangrijke bestanden voordat je iets doen aangezien ik dat helaas niet kon doen (alleen maar muziek bestanden verloren).

Modbreak:Aanzetten tot copyrightschending is ook niet de bedoeling hier.
Billen, blaren.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 30-07-2009 19:31 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Striptease schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:22:
Door een kut loader was mn hele pc gecrashedd.. Alles opnieuw geinstalleerd en nu wel met de juiste activator mn windows 7 geactiveerd (scheelt weer 200 euries hé).
De RC is nog gratis te gebruiken tot juli 2010.
Scheelt toch weer 200 euries, én geen gezeik met dubieuze illegale software ;)

En ik zeg het gewoon lekker weer: Als je te beroerd bent om ervoor te betalen, download dan je OS lekker gratis hier vandaan :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 30-07-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

anandus schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:27:
[...]

En ik zeg het gewoon lekker weer: Als je te beroerd bent om ervoor te betalen, download dan je OS lekker gratis hier vandaan :)
Precies dat doe ik ook. Lekker de RC blijven draaien totdat het niet meer kan. Als ik echt helemaal gelukkig ermee ben dan pas kopen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Help!!!! schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:01:
[...]

Even ervan uitgaande dat je een UK language versie wilt is de prijs met de huidige koers iets van EUR 92 tov de eerder genoemde prijs van 109 (NL OEM versie) waarbij wellicht ook nog verzendkosten komen.

Het prijsverschil is idd niet extreem groot maar toch de moeite imho.
Bovendien geen gedoe met vouchers en krijg je een retail versie en geen OEM wat ik prettig vind want ik heb geen zin om met MS te moeten gaan bellen met een bullshit verhaal om die OEM weer te activeren als ik een stuk hardware heb geupgrade :o

Precies, voor minder geld een Retail i.p.v. een OEM met al het gezeik van moeten bellen als je je hardware wilt upgraden. Ik ga er wel vanuit dat ik met de Engelse key ook een Nederlandse Home Premium kan aktiveren, ik koop immers hetzelfde produkt. Dat Microsoft in Nederland geen pré-order aktie heeft is dan niet mijn probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:27:
[...]

Het is nu full activated dus je kan me wel noemen wat je wilt maar geld is geld en waarom kopen als het ook zo kan.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Striptease schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:17:
[...]

Het is nu full activated dus je kan me wel noemen wat je wilt maar geld is geld en waarom kopen als het ook zo kan.
offtopic:
Omdat het fraude en diefstal is ;)
Je moet doen wat je wilt, maar het is crimineel en ik vind het onethisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erst das Fressen, dann die Moral... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:20:
[...]
offtopic:
Omdat het fraude en diefstal is ;)
Je moet doen wat je wilt, maar het is crimineel en ik vind het onethisch :)
Ok geef me aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Iemand al iets gehoord ofdat Windows 7 Home Premium family pack in België leverbaar word ?
Ik heb een mail naar MS België gestuurd maar die zeggen dat ik moet wachten tot 22 oktober.
Ja, duh. Daarvoor hoef ik geen mail te sturen natuurlijk.

EDIT
@Petervanakelyen, in Nederland niet, nee, dat was al officieel bekend gemaakt.
nieuws: Gezinspakket Windows 7 komt niet naar Nederland

[ Voor 33% gewijzigd door abusimbal op 30-07-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik weet niet of de meesten hier wel blij mee zijn, doorgaans vind men deze reacties op GoT niet zo leuk (en elders eigenlijk ook niet...)
abusimbal schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:54:
Iemand al iets gehoord ofdat Windows 7 Home Premium family pack in België leverbaar word ?
Ik heb een mail naar MS België gestuurd maar die zeggen dat ik moet wachten tot 22 oktober.
Ja, duh. Daarvoor hoef ik geen mail te sturen natuurlijk.
Volgens een t.net nieuwsartikel onlangs niet, maar mijn contacten bij MS België weet het zelf niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Striptease schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:22:
Door een kut loader was mn hele pc gecrashedd.. Alles opnieuw geinstalleerd en nu wel met de juiste activator mn windows 7 geactiveerd (scheelt weer 200 euries hé). Kijk uit welk dus welk loader/activator je gebruikt en neem evt backup van je belangrijke bestanden voordat je iets doen aangezien ik dat helaas niet kon doen (alleen maar muziek bestanden verloren).
Tja, als je nou gewoon Windows KOOPT in plaats van het te STELEN, dan heb je dat soort problemen ook niet natuurlijk..... :P

En een backup maken kan altijd. Een externe harde schijf is tevens een stuk goedkoper dan 200 eurO.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Striptease schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:17:
[...]

Jat jij je kleding/eten ook altijd dan :+?

Hmm..nog maar een paar nachtjes slapen en dan kunnen we eindelijk de RTM versie official activeren :+

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 30-07-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Er zijn zat mensen die Win XP cd'tje hebben maar het is me opgevallen dat er niets tgen hun word gezegt maar als het om W7 gaat, hoo maar.

Anyway laten we on-topic blijve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djeez Vmaster kap ';ns met die smiley, die doe je echt in IEDER bericht. Sorry, maar het irriteert me soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Sjah schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:49:
Djeez Vmaster kap ';ns met die smiley, die doe je echt in IEDER bericht. Sorry, maar het irriteert me soms.
Waar mensen zich soms al niet aan irriteren .. omg

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa, ik ben ook moe, schoot wat uit me slof. Iedereen irriteert zich weer aan andere dingen, ik verwacht ook niet dat Vmaster zich hier veel van aantrekt. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26
[modbreak]
[blue]Aanzetten tot copyrightschending is ook niet de bedoeling hier.
Billen, blaren.[/blue]
[/modbreak]

Modbreak:vragen of opmerkingen over moderatie mag je rechtstreeks melden bij ons (DM, mail) of in het daarvoor bedoelde feedback topic wat je bovenaan de topiclijst vindt.

[ Voor 65% gewijzigd door F_J_K op 31-07-2009 11:59 . Reden: Even voor de duidelijkheid [/norml] voor de modbreak van alt-92 gezet O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Heb gister voor het eerst Windows 7 - niet virtueel - geïnstalleerd. En ik ben nu helemaal over. Ik was al ruim tevreden over Vista maar van de 7e generatie van Windows ben ik helemaal overtuigd! Vlot, goede taakbalk, veel overzicht, nog uitgebreidere resourcemonitor, gratis activatie, lange probeertijd, pinning.

Inmiddels ook wat scriptjes gebouwd die netjes mijn mails in office 2k7 in vista en 7 gelijk houden met de backup (two way robocopy naar nas _/-\o_ ) en nog een scriptje die automatisch wat directories opschoont. Deze installatie kan er weer een jaar tegenaan.

Wat me alleen opvalt is dat ik een hogere buildversie had verwacht, er staat nu rechts onderin "Evalution Copy Build 7100", ik meende dat we al voorbij deze versie waren?

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 31-07-2009 07:38 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Build 7100 is de RC, build 7600 is de RTM

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Gisteren had ik (net zoals veel anderen, vanwege gebrek aan betere Nvidia drivers) weer eens de moeite genomen om toch die nieuwe versie (190.38) te proberen. Alles dikke prima. Maar nu is me kleuren schema erg lelijk. Onwijs vel rood, wit is nog witter als het al was :) Heb al veel lopen klooien met schema's en een register sleutel die colorschemes uit had moeten zetten. Maar niets heeft tot dusver geholpen..

[ Voor 5% gewijzigd door Brazza op 31-07-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:16
Zenix schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:24:
Heb je PnkBstrA.exe en PnkBstrB.exe wel geinstalleerd? Kan je ze ook terug vinden tussen je services? Dit bleek bij mij uiteindelijk het probleem te zijn. Oplossing: Vanaf de evenbalance site kan je pbsvc.exe downloaden. Hiermee (her)installeer de je bovengenoemde services.

Nu we het toch over punkbuster hebben: Zijn er mensen die met punkbuster icm battlefield 2 ook rare problemen hebben onder windows 7? De eerste keer na het opstarten vaan het spel, als ik een server join, springt mijn scherm op zwart. Dit duurt ongeveer een minuut. Daarna komt het spel weer tevoorschijn en kan ik vrolijk verder spelen. Het zelfde probleem doet zich voor na een alt+tab.

Ik heb het idee dat dit probleem wordt veroorzaakt door punkbuster, omdat toen punkbuster nog niet geinstalleerd was, kon ik vlekkeloos een server joinen (uiteraard direct gekickt voor pb error). Maar ik kreeg nog geen zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Sorry ik speel op het moment geen FPS games. Wow is het enige op het moment.
Ik kan echt koffie drinken + naar toilet zo lang duurt ALT+TAB. Echt niet normaal meer. Misschien haal ik wel een ATi kaart vandaag. Probleem opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:50

Zenix

BOE!

Zip McOccup schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:38:
[...]

Heb je PnkBstrA.exe en PnkBstrB.exe wel geinstalleerd? Kan je ze ook terug vinden tussen je services? Dit bleek bij mij uiteindelijk het probleem te zijn. Oplossing: Vanaf de evenbalance site kan je pbsvc.exe downloaden. Hiermee (her)installeer de je bovengenoemde services.

Nu we het toch over punkbuster hebben: Zijn er mensen die met punkbuster icm battlefield 2 ook rare problemen hebben onder windows 7? De eerste keer na het opstarten vaan het spel, als ik een server join, springt mijn scherm op zwart. Dit duurt ongeveer een minuut. Daarna komt het spel weer tevoorschijn en kan ik vrolijk verder spelen. Het zelfde probleem doet zich voor na een alt+tab.

Ik heb het idee dat dit probleem wordt veroorzaakt door punkbuster, omdat toen punkbuster nog niet geinstalleerd was, kon ik vlekkeloos een server joinen (uiteraard direct gekickt voor pb error). Maar ik kreeg nog geen zwart scherm.
Ja natuurlijk heb ik die :) Anders werkt punkbuster niet. Maar ik zal kijken of het werkt heb win7 op dit moment niet meer geïnstalleerd. Ik vind het trouwens wel een schande. Dat PB niet echt wat doet aan hun error's en problemen met vista/win7. Want de coders in de ET community zijn zelf zelf met een Anti-cheat bezig ook omdat ze het zat zijn met de pb problemen, het zorgt bijv ook voor lagg door de pbss. Die Anti-cheat is nu in beta dus duurt nog wel even voordat het gebruikt kan worden. Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Brazza schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:20:
Gisteren had ik (net zoals veel anderen, vanwege gebrek aan betere Nvidia drivers) weer eens de moeite genomen om toch die nieuwe versie (190.38) te proberen. Alles dikke prima. Maar nu is me kleuren schema erg lelijk. Onwijs vel rood, wit is nog witter als het al was :) Heb al veel lopen klooien met schema's en een register sleutel die colorschemes uit had moeten zetten. Maar niets heeft tot dusver geholpen..
Dit probleem had ik ook met 190.38; terug naar de oudere drivers en het probleem is weer weg. Wel eigenaardig, je zou toch zeggen dat iedereen hier dan last van zou hebben. Ik heb overigens een Nvidia 9400 (IGP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Brazza schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:46:
Sorry ik speel op het moment geen FPS games. Wow is het enige op het moment.
Ik kan echt koffie drinken + naar toilet zo lang duurt ALT+TAB. Echt niet normaal meer. Misschien haal ik wel een ATi kaart vandaag. Probleem opgelost 8)
Als je een ATI kaart koopt kan je daarentegen weer uren lang doen over het alt tabben in alle spellen met de unreal engine 3 :+ (heb ik tenminste last van :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:55:
[...]
Welke bugs er gefixt zijn bedoel je?
Jah dat bedoel ik ;)

Heeft iemand al een lijst van de bugs die gefixt zijn in de RTM?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die nVidia Hybrid Graphics aan de praat gekregen heeft? Windows 7 ondersteunt het niet out of the box, en er zijn nog geen drivers gemaakt voor Win7. De vista drivers doen het niet (crashen constant), en de XP-drivers doen het ook niet.

Het gaat over de hybrid graphics kaart van een Fujitsu-Siemens Amilo Xi3650.
Heb er niks kunnen over vinden, ook niet op de forums van Fujitsu.

// Edit:
Ik kan wel in het bios ofwel de Intel GMA kiezen ofwel de 9600GT, dan is het geen Hybrid meer en kunnen de 'normale' drivers gebruikt worden, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:44:
[...]

Jah dat bedoel ik ;)

Heeft iemand al een lijst van de bugs die gefixt zijn in de RTM?
Waarschijnlijk kan je er niet aan komen, of heel moeilijk.
Microsoft zal vast een lijstje hebben, maar of er een lijst met alle gesquashte bugs online te inden is, ik weet het niet.

Sowieso kan je naar alle post-RC kb's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:39
Het probleem met de gelekte OEM-masterkey lijkt te zijn opgelost door Microsoft: http://www.neowin.net/new...-leaked-windows-7-oem-key

Dit is natuurlijk een lapmiddel. Nu kunnen ze dit doen omdat er nog geen valide gebruikers zijn met die sleutel. Maar als Windows 7 straks officieel uit is en er lekt weer een sleutel, dan kunnen ze moeilijk weer gaan blokkeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
hoe krijg ik die witte tekst met 'evaluation copy build 7600' weg op mijn desktop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, die key hebben ze iets te vroeg geleaked. Over een week of twee lekt er vast wel een nieuwe; en die kan MS niet meer blokkeren, omdat hij al in massaproductie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
mdj84nl schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:56:
hoe krijg ik die witte tekst met 'evaluation copy build 7600' weg op mijn desktop ?
Een legale versie installeren, in plaats van eentje met een activatiecrack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
uvrt schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:16:
[...]

Als iemand een manier weet om die ingebouwde codecs uit te schakelen, dan ben ik ook wel benieuwd.
Voor zover ik weet is er geen manier om de ingebouwde codec voor stel divx te vervangen door een custom codec.
Met behulp van deze tool kun je kiezen welke codec je wilt gebruiken voor bepaalde formaten en dus kun je die standaard meuk van Microsoft uitschakelen. Helaas lost dit mijn probleem met het asynchroon lopen van audio/video onder Media Player 12 (32 bit onder 64 bit Windows) niet op, maar misschien vinden andere mensen dit programma wel interessant.

Handig voor de search: Preferred Filter Tweaker for Windows 7 (Win7DSFilterTweaker).

Edit:
Het zou kunnen dat het onder de 64-bits versie van Windows 7 nog niet goed werkt, of dat er in ieder geval te weinig ondersteuning voor codecs is. Zie daarvoor de opmerkingen.
Currently supported third party filters (64-bit):

* ffdshow
* MPCVideoDec
* Xvid MPEG-4 decoder
* Gabest MPEG-2 decoder

[ Voor 18% gewijzigd door AntonH op 31-07-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
mdj84nl schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:56:
Voortaan geen gelekte versies downloaden die niet 100% RTM zijn. :')

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

posttoast schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:48:
Nu kunnen ze dit doen omdat er nog geen valide gebruikers zijn met die sleutel. Maar als Windows 7 straks officieel uit is en er lekt weer een sleutel, dan kunnen ze moeilijk weer gaan blokkeren.
Zou niet weten waarom niet :)

"You may have been victim of software counterfeiting" melding met een referral naar de supportdesk die er ook al voor Vista (zelfde problematiek) was en dat probleem voor mensen die hun spullen eerlijjk gekocht hebben is ook zo opgelost.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:39
alt-92 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:16:
[...]

Zou niet weten waarom niet :)

"You may have been victim of software counterfeiting" melding met een referral naar de supportdesk die er ook al voor Vista (zelfde problematiek) was en dat probleem voor mensen die hun spullen eerlijjk gekocht hebben is ook zo opgelost.
Ja, maar dat doe je niet bij duizenden gebruikers die Windows legaal gebruiken, althans dat lijkt me niet. Al met al vind ik het werken met masterkeys gewoon niet zo bijdehand. Ze hadden het gewoon zo moeten doen dat de gebruiker zelf zijn key in moet vullen. Kleine moeite, scheelt een hoop illegale gebruikers.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Ach, ze kunnen ook elke maand met de standaard maandelijkse updates een nieuwe "wga" module of zoiets meeleveren met Windows 7 waardoor alle in die maand gemaakte cracks ongeldig worden. De slimme tweaker kan er wel omheen natuurlijk door die update niet te installeren, maar voor de "domme" gebruiker die net weet hoe torrents en een crack werken is het wellicht wel effectief.

Zorg gewoon dat je een legale versie in handen krijgt, veel handiger en nooit problemen. :D

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de RTM waar -alle- eerdere builds, van de beta's tot de RC's last van hadden:

M'n dvd-drive [een SCSI, verbonden via een Adaptec 3940UW controller, keurig met Server 2008 drivers van Adaptec] wordt elke paar seconden benaderd, of er nu een schijfje in zit of niet. En niet op een al te subtiele manier, ik hoor elke keer een "tik,woosh" geluid. Zou normaal zijn met het oppikken van een nieuw geïnserte disc, maar niet als de drive leeg is.

Tevens vindt W7 het niet leuk om discs uit deze drive prijs te geven: als ik de lade open, gaat hij nog voor het maximale eindpunt is bereikt, onmiddellijk weer dicht.

Enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er denk ik overheen gelezen, maar:
In a blog posting at Microsoft's Windows Team Blog, Brandon LeBlanc confirmed: "to show our appreciation, members of the invitation-only Windows 7 Technical Beta Program will be eligible for a free, final copy of Windows 7 Ultimate." All current members of the English technical and international mini-beta programs are eligible for a full non-upgrade copy of Windows 7 Ultimate Edition. Testers can get access to their copy in one of two ways:

* Download a copy and product key via Microsoft connect, English downloads will be available August 6th and other languages will follow as they become available.
* Boxed retail copies are available in a limited amount and are being offered on a first come, first served basis. These copies will not be ready until October 22nd or later.
Maar als dit een repost is, moet je het maar negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:49:
Ik heb een probleem met de RTM waar -alle- eerdere builds, van de beta's tot de RC's last van hadden:

M'n dvd-drive [een SCSI, verbonden via een Adaptec 3940UW controller, keurig met Server 2008 drivers van Adaptec] wordt elke paar seconden benaderd, of er nu een schijfje in zit of niet. En niet op een al te subtiele manier, ik hoor elke keer een "tik,woosh" geluid. Zou normaal zijn met het oppikken van een nieuw geïnserte disc, maar niet als de drive leeg is.

Tevens vindt W7 het niet leuk om discs uit deze drive prijs te geven: als ik de lade open, gaat hij nog voor het maximale eindpunt is bereikt, onmiddellijk weer dicht.

Enig idee hoe dit op te lossen?
Waarschijnlijk door een nieuwe driver voor de SCSI kaart te bemachtigen..... Windows Vista/Server 2008 =! Windows 7/2008 R2, dus wellicht zullen er wat bugs opgelost moeten worden in een nieuwere driver versie.

Je geeft zelf ook al aan dat ALLE versies van Windows 7 er last van hebben/hadden, en dat geeft me ook een hint dat het waarschijnlijk opgelost gaat worden met een nieuwe driver van Adaptec.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:17:
[...]
en dat geeft me ook een hint dat het waarschijnlijk opgelost gaat worden met een nieuwe driver van Adaptec.
Helaas gebruik ik nu de laatste nieuwe (en enige ooit, btw) die beschikbaar is.
Ik zal Adaptec eens gaan mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de 3940 niet al vrij oud? Zijn daar uberhaupt 64bit drivers voor? Ik zie het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:26:
[...]

Helaas gebruik ik nu de laatste nieuwe (en enige ooit, btw) die beschikbaar is.
Ik zal Adaptec eens gaan mailen!
http://ask.adaptec.com/sc...std_adp.php?p_faqid=15309
http://ask.adaptec.com/sc...WdlPTE*&p_li=&p_topview=1

Staat wel je chip tussen, maar alleen met de in-box driver voor 2008/win7.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 31-07-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verdorie zeg. Ik krijg iedere dag een melding dat ik windows moet activeren en iedere keer doe ik dat overnieuw. Begint nu wel irritant te worden. Ik activeer hem en dan is hij voor een dag tevreden... maar de dag erna is het weer raak. Ik draai de rc met een legale key overigens.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
anandus schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:03:
Ik heb er denk ik overheen gelezen, maar:

[...]

Maar als dit een repost is, moet je het maar negeren :)
Hmm, jammer dat alleen degenen die via MS Connect zijn uitgenodigd aan een gratis Windows 7 kunnen geraken. Ik vraag me nog steeds af hoe je zo'n uitnodiging krijgt... :P

@TheVMaster & Anandus: is er nog iets nieuws over de Launch ? Mijn contacten bij MS België laten me op dit moment even in de steek... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52
R420R schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:58:
Verdorie zeg. Ik krijg iedere dag een melding dat ik windows moet activeren en iedere keer doe ik dat overnieuw. Begint nu wel irritant te worden. Ik activeer hem en dan is hij voor een dag tevreden... maar de dag erna is het weer raak. Ik draai de rc met een legale key overigens.
Door het commando
code:
1
slrmgr -rearm
uit te voeren in een commandline als administrator lost dat probleem voor 30 dagen op, als 't goed is kun je dat truucje 3x uitvoeren, dus hopelijk voldoende tot de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Leftblank schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:05:
[...]

Door het commando
code:
1
slrmgr -rearm
uit te voeren in een commandline als administrator lost dat probleem voor 30 dagen op, als 't goed is kun je dat truucje 3x uitvoeren, dus hopelijk voldoende tot de release.
Ja dat trucje gebruikt men bij de rtm. Maar heb hier de RC, die je gewoon kan activeren en dan hoort hij niet meer te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:00:
[...]

Hmm, jammer dat alleen degenen die via MS Connect zijn uitgenodigd aan een gratis Windows 7 kunnen geraken. Ik vraag me nog steeds af hoe je zo'n uitnodiging krijgt... :P

@TheVMaster & Anandus: is er nog iets nieuws over de Launch ? Mijn contacten bij MS België laten me op dit moment even in de steek... :)
Ja :+ Maar helaas mag ik hierover nog niets zeggen.....'k kan je wel vertellen dat het erg vet gaat worden hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even iets over de themes, iemand al een NL gelokaliseerd theme gezien in de RTM? Of dat er een Duitse in de Duitstalige zit oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:59:
Even iets over de themes, iemand al een NL gelokaliseerd theme gezien in de RTM? Of dat er een Duitse in de Duitstalige zit oid?
Interessante vraag!
Zijn er meer themes in de RTM te vinden, dan die in de beta zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
Sjah schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:59:
De gelocaliseerde themas zijn al te vinden op het grote internet. In de US build (want dat is de uitgelekte versie) zit uiteraard geen NL thema, de NL versie van de ISO wel gok ik zomaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is echt enkel de Engelse gelekt?

* Sjah meende een Franstalige op usenet te hebben gezien, maar die kan Fr zijn gemaakt met een MUI

oja, er was een "tweak"om de bijgesesloten themes te unhiden, da's waar ook...
januari ligt alweer een half jaar achter ons

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 31-07-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:10:
Is echt enkel de Engelse gelekt?

* Sjah meende een Franstalige op usenet te hebben gezien, maar die kan Fr zijn gemaakt met een MUI
Eh....er zijn officieel meer talen te downloaden dan Engels alleen...

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_talen_rc.png
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!