[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.488 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:47
Sjah schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:59:
Even iets over de themes, iemand al een NL gelokaliseerd theme gezien in de RTM? Of dat er een Duitse in de Duitstalige zit oid?
Ja hoor die zijn er al.
ik heb ze vanmorgen neergehaald.
Modbreak:*poef*

Controleer ook even je mail.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 31-07-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sjah schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:59:
Even iets over de themes, iemand al een NL gelokaliseerd theme gezien in de RTM? Of dat er een Duitse in de Duitstalige zit oid?
Ik gebruik de NL theme in mijn Windows 7, maar wat is er zo spannend aan? Je hebt gewoon wat leuke achtergronden (tulpen, molens, vuurtoren, strand, besneeuwd landschap).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:02

timvanloon

Intel or AMD?

mirror iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm....je hebt niet op die link geklikt denk ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelmervos schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:37:
[...]

Ik gebruik de NL theme in mijn Windows 7, maar wat is er zo spannend aan? Je hebt gewoon wat leuke achtergronden (tulpen, molens, vuurtoren, strand, besneeuwd landschap).
Je draait het en vraagt wat er spannend aan is? Mmmh

Wil weten welke foto's er zijn, en ook wel de geluiden, mochten die verschillen van de andere landen (zal wel niet)

Iets ander over XPMode, ik quote een Wiki:
Windows XP Mode is a fully functioning copy of Windows XP SP3 running in a virtual machine provided by Virtual PC 7 (as opposed to Hyper-V) running on top of Windows 7. It will allow applications incompatible with Windows 7 to be run in the XP virtual machine appearing to be part of the Windows 7 desktop,[71] sharing the native start menu of Windows 7 as well as participating in file type associations. It will not be included with Windows 7 but will be offered as a free download to users of the Professional, Enterprise and Ultimate editions from Microsoft's web site. Users of Home Premium that want Windows XP functionality on their systems can download Virtual PC for free, but must provide their own licensed copy of Windows XP.

Dus zie ik het goed, op home kan XPM prima, mits je zelf een xp cd hebt ( wie heeft dat hier nou niet...). Dan kan je dat voordeel van Ultimate wel wegstrepen, met Home bereik je hetzelfde door VPC 7 te halen.

@maniak: thanks man.
Heb even alle wallpapers geleecht, genieten zeg! China, mooi mooi. Taiwan valt tegen. Wel cliche enigszins, echt weer Ms dat alles een suikerrandje wil meegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 31-07-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:26:
Helaas gebruik ik nu de laatste nieuwe (en enige ooit, btw) die beschikbaar is.
Ik zal Adaptec eens gaan mailen!
Als de kaart dermate oud is dat er ook geen Windows 7 drivers meer voor gemaakt worden.... zul je toch op een gegeven moment moeten kiezen tussen nieuwe kaart of geen Windows 7.

Nu is Adaptec over het algemeen vrij redelijk met driver updates, tenzij het echt een 6-jaar oude kaart is of zo. :')

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
TheVMaster schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:19:
[...]

Ja :+ Maar helaas mag ik hierover nog niets zeggen.....'k kan je wel vertellen dat het erg vet gaat worden hehe
Weet je hier wat over ?? http://www.tweakwindows.nl/nieuws/8040/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is toch duidelijk wat er staat? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
anandus schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:17:
[...]
Is toch duidelijk wat er staat? :)
Ja be das geen nl toch }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
be staat voor belgie en nl voor nederland ....
Klik ff op link, en klik op home, dan zie je staan: in de headline's
er komt toch een gratis versie windows 7 ultimate voor be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gewone beta testers/RC testers vallen hier niet onder. Dit soort beta testers woord door MS zelf uitgenodigd ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hetnet schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:38:
[...]

be staat voor belgie en nl voor nederland ....
Klik ff op link, en klik op home, dan zie je staan: in de headline's
er komt toch een gratis versie windows 7 ultimate voor be
En de inhoud van artikel is volkomen identiek, en als je naar de bronvermelding gaat http://windowsteamblog.co...ndows-7-beta-testers.aspx staat er ook bij dat het voor de Connect-beta testers is en niet voor de publieke beta/RC cycle geldt.

Of je hebt gewoon niet gezien dat 'ta-testers' van de headline is afgekapt. Anders moet ik toch echt twijfelen aan het nivo van sommige gebruikers hier :+

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2009 13:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snake schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:39:
[...]

Gewone beta testers/RC testers vallen hier niet onder. Dit soort beta testers woord door MS zelf uitgenodigd ;)
Ja op voorspraak van een vriendje die al bij die beta-groep zit. ;) :z

[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 01-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
En de E versie verdwijnt van het toneel :)
http://www.neowin.net/new...ws-7-e-version-for-europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Volgende gebeurd op dit moment:

Ik maak gebruik van Windows 7, en heb geprobeerd Prince of Persia (de meest recente versie) te spelen. Ik krijg echter de melding 'DVI out of range'. (krijg dus geen beeld, alleen die melding van mijn beeldscherm, op de achtergrond hoor ik de muziek van het spel gewoon).

Nu heb ik gegoogled en gevonden dat iemand hetzelfde probleem had met zijn ATI kaart, en door in het ATI control center wat dingen aan te vinken werkte het toch. Ik heb dezelfde functies aangevinkt in nVidia control center, maar blijf de melding krijgen.

Zie hier de informatie: http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=917158

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bvd,

Erik

(ps. Asus GTX 275, i7 920, 6GB ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
erikjannemann schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:29:
Volgende gebeurd op dit moment:

Ik maak gebruik van Windows 7, en heb geprobeerd Prince of Persia (de meest recente versie) te spelen. Ik krijg echter de melding 'DVI out of range'. (krijg dus geen beeld, alleen die melding van mijn beeldscherm, op de achtergrond hoor ik de muziek van het spel gewoon).

Nu heb ik gegoogled en gevonden dat iemand hetzelfde probleem had met zijn ATI kaart, en door in het ATI control center wat dingen aan te vinken werkte het toch. Ik heb dezelfde functies aangevinkt in nVidia control center, maar blijf de melding krijgen.

Zie hier de informatie: http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=917158

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bvd,

Erik

(ps. Asus GTX 275, i7 920, 6GB ram)
Draait de game niet in een resolutie die niet door je monitor ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05
Ik heb gisteren windows 7 (64bit) geinstalleerd op mijn vaio laptop. Het lukt me echter niet om de video drivers te krijgen. Heb ondertussen ook al gemaild naar sony, maarja de helpdesk is gesloten in het weekend dus daar moet ik nog even op wachten.
In mijn Vaio zit een nVidia geforce 8400m GT, de drivers voor vista van de sony website werken niet. De drivers van de nvidia voor windows 7 werken ook niet. Sony heeft namelijk een custom made videokaart oid. Daarom werken de standaard drivers niet. Nu heb ik ondertussen alles al geprobeerd, maar niets werkt. (drivers voor vista 32 bit & 64 bit - drivers voor windows 7 32 en 64 bit - drivers van vage louche websites e.d.)

Heeft hier toevallig iemand nog een goede tip om verder te komen? Want ik heb helaas geen opties meer, ben namelijk ook bang dat sony geen drivers heeft.

Zou het verder kunnen liggen dat ik 64 bit draai? Dat is namelijk eigenlijk een foutje dat ik dat heb geïnstalleerd, eventueel zou ik terug kunnen naar 32 bit, wilde alleen ook mijn geheugen gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ik weet niet of de volgende "bug" al ter sprake is geweest, maar ik liep tegen een probleem aan met mijn on-board LAN de afgelopen week.

Het betreft de Atheros L1 Gigabit Ethernet Controller. Hiervoor is rond de 28e juli of zo een update verstrekt via de Windows Update. Echter, na installeren van deze driver update klapt mijn netwerk er regelmatig uit, wanneer het belast wordt (had vooral problemen als ik films vanaf mijn PC aan het streamen was). Een roll-back van de drivers heeft dit probleem bij mij opgelost.

Ik draai overigens de RC (build 7100), 64-bits. Het streamen doe ik middels een Mediaportal XP machine in de woonkamer welke via 54G verbonden is met een Sitecom WL router. Mijn eigen computer (waar de films e.d. op staan) is bedraad verbonden met deze router.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
DFKT schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:15:
Het betreft de Atheros L1 Gigabit Ethernet Controller. Hiervoor is rond de 28e juli of zo een update verstrekt via de Windows Update. Echter, na installeren van deze driver update klapt mijn netwerk er regelmatig uit, wanneer het belast wordt (had vooral problemen als ik films vanaf mijn PC aan het streamen was). Een roll-back van de drivers heeft dit probleem bij mij opgelost.
Welke update dan precies, heb je een KB nummer?

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 01-08-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update n.a.v. mijn probleem: Verwijderd in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...".
Het hibernaten lukt niet wanneer mijn schijf is aangesloten op de south bridge sata controller. Na het kiezen van hibernate gaat het scherm op zwart en er is even wat schijfactiviteit maar de computer gaat nooit uit. Na een druk op de toets kan ik weer inloggen.
Als ik de schijf aansluit aan en opstart van de GIGABYTE SATA2 controller gaat het wel goed. De computer gaat dan netjes uit na hibernate te hebben gekozen en hij komt ook terug met "resuming Windows".
Het probleem is nu dus toegespitst tot een moederbord/controller/firmware/bios/driver probleem (zucht). Beide controllers staan ingesteld op AHCI en ik heb getest met de native IDE instelling maar dit veranderde niks.

Misschien dat iemand hier een idee heeft, het gaat om dit moederbord: GigaByte GA-MA790XT-UD4P (rev. 1) met bios versie F4I. En ik heb de laatste drivers geinstalleerd van game.amd.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn Canon Lide 90 scanner wordt standaard niet herkend in Windows 7 Professional x64, maar na installatie van de Vista x64 driver scant die weer als van ouds.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
shadowman12 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

Welke update dan precies, heb je een KB nummer?
Het was een optional driver update, dus geen KB.
Hij was in ieder geval van tussen 21 en 28 juli (daartussen was ik met vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:14:
[...]
Een enkele zoekquery op de woorden Build met RC key in Deel 11 leverde me deze resultaten op. :+ Meer dan voldoende info volgens mij om de conclusie te kunnen trekken welke build nog wel te activeren is, nouja..in ieder geval vanaf welke build het zeker niet meer werkt.
Ah!
Aan de results te lezen weet je heel goed welke builds niet meer werken dus kostte een nummer noemen je vast minder moeite dan de search gebruiken, en koste het mijn geen doorleestijd, maar het gaat om het principe! ;) Slimme query though. (Ook te lezen als: dom dat ik dat niet meteen intiepte.) Bedankt voor de moeite!

Ik heb 7232(64) die wel met tot 2010 werkt, zo te lezen 7264 dus niet, en builds daar tussenin kom ik niet tegen in de results, dus ik denk dat ik op deze build blijf steken tot ik een exemplaar koop. Ik ben wel benieuwd of het een beetje snel te kopen is op surfspot (studentenprijzen).

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 01-08-2009 16:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
Meer mensen het probleem dat ze telnet niet geinstalleerd krijgen op windows7? Hier geeft hij een onbekende fout.. en stopt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
DFKT schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:19:
[...]

Hij was in ieder geval van tussen 21 en 28 juli (daartussen was ik met vakantie).
Hier kan ik niet zo heel veel mee. Wat voor pc heb je, wat voor dit netwerkkaart is dit, een onboard of een eigen? Wat waren de exacte foutmeldingen die je kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DFKT schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:19:
Dat kun je als je kijkt in je update historie vast wel achterhalen toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hans_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-03-2022
DFKT schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:15:
Ik weet niet of de volgende "bug" al ter sprake is geweest, maar ik liep tegen een probleem aan met mijn on-board LAN de afgelopen week.

...
Ik had ook problemen met deze onboard NIC. Ik had deze update ook geinstalleerd en toen had ik steeds bij het resumen van hibernate geen verbinding meer. De enige oplossing was in de Device Manager de NIC disablen en vervolgens weer enablen (of rebooten...maar daar is hibernate niet voor ;)).

Rollback naar de 'oude' driver (de driver die bij Windows 7 RTM wordt meegeleverd) loste het probleem op. Volgens Windows gebruik ik nu 2.4.7.172 van 19-6-2009. De update van de driver is volgens Windows Update van 27-7-2009 en ik neem aan dat dat dezelfde is die je hier kunt downloaden (versie 2.4.7.27 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:46:
[...]

Het heeft voornamelijk te maken met pc's met 4 GB (of meer geheugen....dit was ook al het geval bij Windows Vista. Als je bij Hauppauge aanklopt met je probleem dan kun je (tegen een gereduceerd tarief) een andere/nieuwe tv kaart krijgen :+
Heel vreemd, ik draai nu de Seven RTM x64 met 6GB ram ... en de PVR-150 lijkt het gewoon normaal te doen.
Zijn er meer mensen hier met de 64-bit versie en een PVR-150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Giem schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 17:06:
Meer mensen het probleem dat ze telnet niet geinstalleerd krijgen op windows7? Hier geeft hij een onbekende fout.. en stopt installeren.
Is al geinstaleerd, maar staat standaard stsst hij uit ! aanzetten gaat alsvolgt:
Start, control Panel, programs and features, turn windows features on or of, check telnet client, vink aan en op oke klikken. daarna kunt u telnetten

[ Voor 9% gewijzigd door hetnet op 01-08-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 06:38
Geert.H schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:50:
Ik heb gisteren windows 7 (64bit) geinstalleerd op mijn vaio laptop. Het lukt me echter niet om de video drivers te krijgen. Heb ondertussen ook al gemaild naar sony, maarja de helpdesk is gesloten in het weekend dus daar moet ik nog even op wachten.
In mijn Vaio zit een nVidia geforce 8400m GT, de drivers voor vista van de sony website werken niet. De drivers van de nvidia voor windows 7 werken ook niet. Sony heeft namelijk een custom made videokaart oid. Daarom werken de standaard drivers niet. Nu heb ik ondertussen alles al geprobeerd, maar niets werkt. (drivers voor vista 32 bit & 64 bit - drivers voor windows 7 32 en 64 bit - drivers van vage louche websites e.d.)

Heeft hier toevallig iemand nog een goede tip om verder te komen? Want ik heb helaas geen opties meer, ben namelijk ook bang dat sony geen drivers heeft.

Zou het verder kunnen liggen dat ik 64 bit draai? Dat is namelijk eigenlijk een foutje dat ik dat heb geïnstalleerd, eventueel zou ik terug kunnen naar 32 bit, wilde alleen ook mijn geheugen gaan uitbreiden.
Al op http://www.laptopvideo2go.com/ gekeken? Bij laptops dienen de fabrikanten voor drivers te zorgen en die zijn nooit zo snel. Op bovenstaande site vind je aangepaste drivers voor notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
TheVMaster schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:19:
[...]

Ja :+ Maar helaas mag ik hierover nog niets zeggen.....'k kan je wel vertellen dat het erg vet gaat worden hehe
:'( Was dat laatste in ironische modus ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
RedHat schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:46:
[...]

Draait de game niet in een resolutie die niet door je monitor ondersteund wordt?
Nee je kan de native resolutie van mijn scherm (1920*1080) gewoon kiezen in het menu. Maar als je dat doet, werkt het dus niet.... Andere resoluties doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er vandaag achter gekomen (RTM versie) dat homegroups en 'ouderwets' bestanden delen niet samengaan. Een PC die aangemeld is op een homegroup, meldt zich op het netwerk aan als 'homegroupuser$' en niet als 'jouw gebruikersnaam'. Dat geeft dus veel gezeik met bestandsdeling. Oplossing: afmelden van homegroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
_Hans_ schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:58:
[...]

Ik had ook problemen met deze onboard NIC. Ik had deze update ook geinstalleerd en toen had ik steeds bij het resumen van hibernate geen verbinding meer. De enige oplossing was in de Device Manager de NIC disablen en vervolgens weer enablen (of rebooten...maar daar is hibernate niet voor ;)).

Rollback naar de 'oude' driver (de driver die bij Windows 7 RTM wordt meegeleverd) loste het probleem op. Volgens Windows gebruik ik nu 2.4.7.172 van 19-6-2009. De update van de driver is volgens Windows Update van 27-7-2009 en ik neem aan dat dat dezelfde is die je hier kunt downloaden (versie 2.4.7.27 dus).
Dat is nogal logisch, i.i.g volgens de readme, ondersteunen de drivers helemaal Windows 7 niet, en dat staat er vaak al wel in. Dit zegt de readme wat er ondersteund wordt.
Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003, Windows XP x64, Windows Server 2003 x64, Windows Vista, Windows Vista x64

Dus ik snap niet waarom je die via WindowsUpdate op een Windows 7 machine aangeboden krijgt |:(. Maar aan de andere kant, de meeste Vista drivers werken ook wel op Windows 7 (niet allemaal).

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 01-08-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
maier schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:18:
[...]

Al op http://www.laptopvideo2go.com/ gekeken? Bij laptops dienen de fabrikanten voor drivers te zorgen en die zijn nooit zo snel. Op bovenstaande site vind je aangepaste drivers voor notebooks.
Jup idd al gechecked en drivers uitgeprobeerd. Heeft tot nu toe nog niet gewerkt, maar ik zal nog eens goed zoeken. Hopelijk werkt het.. :)

edit:
Werkt helaas niet. Bij het instaleren van de (volgens mij) goede driver geeft hij aan dat er geen hardware kan worden gevonden die bij de driver past. Als ik via device managaer en dan de driver handmatig selecteer geeft die ook aan dat de driver niet compatibel is. In de lijst met drivers staat ook alleen maar de geForce 8400 G en niet de GT (welke ik heb). Ik zoek nog eens door.

edit2:
Ik heb volgens mij de 186.03 drivers nodig. Die geeft nVidia tenminste aan via hun website. Ook de meest recente driver werkt niet (van laptopvideo2go). Ik snap nog niet veel van die nummers, dus misschien denk ik verkeerd ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Geert.H op 01-08-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
Ok, hiervoor maak ik even een nieuwe post!
't werkt!

Ik heb het volgende gedaan
1. bij laptopvideo2go heb ik gezocht naar de juiste drivers. Ik snapte eerst niet hoe dit moest :$
1.1 ga naar start, en voer msinfo32 uit. Ga dan naar components en dan (in mijn geval) de grafische kaart. Daar vind je een soort key.. uh.. oid. Waarmee je kunt zoeken op laptop2video.
2. download de driver en de vernieuwde inf. Gooi de nieuwe inf in de driver map, en installeer de boel. Dan moet het werken.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Geert.H schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:50:

Nevermind. Ik zag te laat dat het probleem al opgelost was.

[ Voor 27% gewijzigd door Aegir81 op 01-08-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Sando schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:34:
[...]

Ah!
Aan de results te lezen weet je heel goed welke builds niet meer werken dus kostte een nummer noemen je vast minder moeite dan de search gebruiken, en koste het mijn geen doorleestijd, maar het gaat om het principe! ;) Slimme query though. (Ook te lezen als: dom dat ik dat niet meteen intiepte.) Bedankt voor de moeite!

Ik heb 7232(64) die wel met tot 2010 werkt, zo te lezen 7264 dus niet, en builds daar tussenin kom ik niet tegen in de results, dus ik denk dat ik op deze build blijf steken tot ik een exemplaar koop. Ik ben wel benieuwd of het een beetje snel te kopen is op surfspot (studentenprijzen).
De laaste build die nog met een RC key te activeren is, is de 7260 (de build uitgekomen na 7232), die gebruik ik zelf ook en werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
shadowman12 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:24:
[...]

Hier kan ik niet zo heel veel mee. Wat voor pc heb je, wat voor dit netwerkkaart is dit, een onboard of een eigen? Wat waren de exacte foutmeldingen die je kreeg?
Zoals ik in mijn eerste post al heb aangegeven, is het een onboard LAN, Atheros L1 Gigabit controller. Ik heb een Asus P5K in mijn kast zitten. Ik krijg geen foutmeldingen, alleen functioneert mijn netwerk ineens niet meer. De troubleshooter van W7 vindt geen oplossing, wanneer je die probeert.

De overige info is door _Hans_ netjes opgepend, zie ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
DFKT schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 04:20:
[...]

Zoals ik in mijn eerste post al heb aangegeven, is het een onboard LAN, Atheros L1 Gigabit controller. Ik heb een Asus P5K in mijn kast zitten. Ik krijg geen foutmeldingen, alleen functioneert mijn netwerk ineens niet meer. De troubleshooter van W7 vindt geen oplossing, wanneer je die probeert.

De overige info is door _Hans_ netjes opgepend, zie ik :9
Asus zelf raad de volgende versie aan van de driver:
Version 2.0.6000.0.

Dit is voor Vista 32Bit, maar meestal werken de Vista drivers ook op Windows 7.
Dit is hem:
Attansic L1 Driver and Utility WHQL V2.0.6000.0 for Windows 32/64bit Vista (die is via onderstaande link te downloaden)
Ik adviseer je die te installeren.
Hier staan nog wat meer drivers. Probeer alles eerst eens zo up-to-date mogelijk te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 02-08-2009 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DFKT schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 04:20:
[...]

De troubleshooter van W7 vindt geen oplossing, wanneer je die probeert.
LOL, ik moet de 1e keer nog meemaken dat die "troubleshooter" iets bijdraagt aan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:54:
[...]

LOL, ik moet de 1e keer nog meemaken dat die "troubleshooter" iets bijdraagt aan een oplossing.
Ja, inderdaad, ik heb werkelijk nog NOOIT meegemaakt dat het ding iets uithaalde _/-\o_
Al moet ik toegeven dat ik de afgelopen 2 jaar alleen maar op Google heb gezocht en de Windows Help uit mijn installatie is geslipstreamd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:54:
[...]

De solution center, daarentegen, heeft me vaak op een juiste driver oid gewezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, wij tweakers weten toch dat je altijd de laatste drivers moet hebben (tenminste, als er iets niet loopt, anders mag een oudere best). Nee, ik zou onder de indruk zijn als dat Center me naar kb-artikels verwees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22
Sjah schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:12:
Mwah, wij tweakers weten toch dat je altijd de laatste drivers moet hebben (tenminste, als er iets niet loopt, anders mag een oudere best). Nee, ik zou onder de indruk zijn als dat Center me naar kb-artikels verwees.
Toen Vista nog niet zo lang uit was waren nog niet alle (goede) drivers beschikbaar. Op het moment dat iets niet werkte kon dat Solution Center mij geen oplossing geven. Jammer dan, uithuilen en doorwerken. Maar een paar weken later kreeg ik plots de melding dat er nu wel drivers beschikbaar waren. Werkte best goed dus, dat ding.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dás netjes, maar dat speelt nu nog amper lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
hetnet schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:17:
[...]

Is al geinstaleerd, maar staat standaard stsst hij uit ! aanzetten gaat alsvolgt:
Start, control Panel, programs and features, turn windows features on or of, check telnet client, vink aan en op oke klikken. daarna kunt u telnetten
Ja zover kwam ik ook, totdat hij halverwege de installatie een error geeft..

Ach met putty is het ook opgelost, maar tis niet helemaal goed dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmmm ik lees net dat Microsoft de RTM gaat patchen naar een andere versie: 7600.16399 i.p.v. 7600.16385. Er zullen normaal wel updates verschijnen via Windows Update om de 'oude' RTM te patchen naar de 'nieuwe' RTM. Of hoe er al hotfixes zijn vooraleer Windows 7 uit is :+ .

bron

[ Voor 10% gewijzigd door FezzFest op 02-08-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:04:
[...]

Ja, inderdaad, ik heb werkelijk nog NOOIT meegemaakt dat het ding iets uithaalde _/-\o_
Al moet ik toegeven dat ik de afgelopen 2 jaar alleen maar op Google heb gezocht en de Windows Help uit mijn installatie is geslipstreamd...
ik begrijpprecies wat jullie bedoelen maar kan in dit geval stellen dat ik in tegenstelling van wat ik met alle andere windows OS'en heb meegemaakt ik bij windows 7 de eerste de beste keer succes had bij het raadplegen van de troubleshooter.
bij de niet functionerende webcam werden vlot de juiste drivers gevonden.

wat betreft het probleem van de netwerkadapters en de rollback van de drivers heb ik dat al een eeuwigheid geleden aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Attixx schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:49:
[...]
De laaste build die nog met een RC key te activeren is, is de 7260 (de build uitgekomen na 7232), die gebruik ik zelf ook en werk prima.
Oja dat is waar ook, toen ik dat even terug hier las ging ik meteen op zoek maar het lijkt alsof alleen de 32 bit versie is 'gereleased'. Ik kan slechts een enkele 64 bit torrent vinden zonder seeds, waardoor ik vermoed dat dat ooit een grapje/poging tot malware was.

Draai jij 64 bit? If so, dan weet ik dat ik nog harder moet zoeken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FezzFest schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:30:
Hmmm ik lees net dat Microsoft de RTM gaat patchen naar een andere versie: 7600.16399 i.p.v. 7600.16385. Er zullen normaal wel updates verschijnen via Windows Update om de 'oude' RTM te patchen naar de 'nieuwe' RTM. Of hoe er al hotfixes zijn vooraleer Windows 7 uit is :+ .

bron
Had het ook al zien staan op usenet. Echter, MS zal deze zodra RTM gedistirbueerd wordt via technet enzo dit ook wel versrpeiden via windows update lijkt me :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Help!!!! schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:28:
[...]

Had het ook al zien staan op usenet. Echter, MS zal deze zodra RTM gedistirbueerd wordt via technet enzo dit ook wel versrpeiden via windows update lijkt me :)
Depends, misschien compilen ze hem opnieuw? Daarvoor moeten we toch wachten tot 6 augustus, om te zien welke op MSDN staat :)

Nog 4 dagen, best wel spannend :P

Ik hoop gelijk je zegt dat het via Win update komt, bespaart me 2 formats :P

[ Voor 9% gewijzigd door Snake op 02-08-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt echt schijtziek bij het openen van een 2e venster met explorer 8 in Windows 7.

Ik zal het probleem even uitleggen:

Ik open het eerste explorer venster, deze opent gewoon maximaal zoals ik wil.
Dan ga ik bijvoorbeeld naar www.vinden.nl en wil vanuit de zoekresultaten een link aanklikken dan opent het 2e explorer venster in een niet gemaximaliseerd formaat.
Op geen enkele mogelijkheid kan ik dit aanpassen!
Zover ik weet onthoudt het register het formaat van je laatst geopende explorer venster.
Nou daar klopt dus niets van! Links openen in een maximaal venster is voor mij dus zover onmogelijk!

Iemand misschien tips? Want ik vind dit toch wel hoogste merkwaardig dat ik hiermee alleen problemen heb icm Windows 7 (RTM 7600) 64 bit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Bij andere Windows versies was het altijd zo dat je de venstergrootte handmatig op maximaal moest zetten. Dus gewoon slepen totdat je je beeld vol had. Dan kon je em sluiten en elke daarna geopende venster zou dit formaat aanhouden.

Ik heb zelf ook eventjes met Internet Explorer 8.0 gewerkt, werd er moedeloos van. De hele indeling stond me niet aan. Doe mij toch maar gewoon Firefox.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:00:
Bij andere Windows versies was het altijd zo dat je de venstergrootte handmatig op maximaal moest zetten. Dus gewoon slepen totdat je je beeld vol had. Dan kon je em sluiten en elke daarna geopende venster zou dit formaat aanhouden.

Ik heb zelf ook eventjes met Internet Explorer 8.0 gewerkt, werd er moedeloos van. De hele indeling stond me niet aan. Doe mij toch maar gewoon Firefox.
Ja precies, maar als ik hem handmatig op maximaal zet en daarna weer vanuit een link een nieuw venster opent houdt ie 1 bepaald formaat aan, die helaas niet maximaal is.

Wat ook echt ongelooflijk is dat ze de sidebar uit Windows 7 hebben gesloopt, dan zegt MS "ja nu kan je de Gadgets op elke willekeurige plek op je desktop neerzetten" ja duhh alsof dat in Vista nog niet kon. Ik heb gadgets die ik altijd in zicht wilt hebben dus niet dat ik eerst naar mijn desktop moet gaan om te kijken hoe snel ik download of hoeveel mijn cpu's belast zijn. De optie altijd zichbaar heeft ook weinig zin omdat ze dan hinderlijk over je explorervenster heen komen te staan. Echt een vreemde stap van Microsoft om die Sidebar eruit te slopen, als je dit niet aan wilt hebben zet je hem toch gewoon uit? Nu staat ie gedwongen uit! Gelukkig heb ik een manier gevonden om hem weer actief te krijgen in W7 en ook mijn gadgets netjes kan rangschikken waarvoor de Sidebar ooit bedoeld was.
Maar vinden jullie deze maatregel ook niet heel, heel erg merkwaardig? Zit toch 0,0 logica in? En vooral die dooddoener dat je ze nu overal op je desktop neer kan zetten is toch kolder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens AMD live! op mijn BIOS uit moeten zetten om te voorkomen dat ik een bluescreen krijg na het terugkeren van een hibernate.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hans_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:10:
[...]

Ja precies, maar als ik hem handmatig op maximaal zet en daarna weer vanuit een link een nieuw venster opent houdt ie 1 bepaald formaat aan, die helaas niet maximaal is.

Wat ook echt ongelooflijk is dat ze de sidebar uit Windows 7 hebben gesloopt, dan zegt MS "ja nu kan je de Gadgets op elke willekeurige plek op je desktop neerzetten" ja duhh alsof dat in Vista nog niet kon. Ik heb gadgets die ik altijd in zicht wilt hebben dus niet dat ik eerst naar mijn desktop moet gaan om te kijken hoe snel ik download of hoeveel mijn cpu's belast zijn. De optie altijd zichbaar heeft ook weinig zin omdat ze dan hinderlijk over je explorervenster heen komen te staan. Echt een vreemde stap van Microsoft om die Sidebar eruit te slopen, als je dit niet aan wilt hebben zet je hem toch gewoon uit? Nu staat ie gedwongen uit! Gelukkig heb ik een manier gevonden om hem weer actief te krijgen in W7 en ook mijn gadgets netjes kan rangschikken waarvoor de Sidebar ooit bedoeld was.
Maar vinden jullie deze maatregel ook niet heel, heel erg merkwaardig? Zit toch 0,0 logica in? En vooral die dooddoener dat je ze nu overal op je desktop neer kan zetten is toch kolder? :+
Met Windows + G kun je ook je gadgets naar de voorgrond toveren. Zie hier voor nog meer toetscombinaties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:10:
[...]

Hier geen problemen hoor. Open gewoon IE, daarna een link. Sleep de geopende link naar de gewenste grootte, sluit daarna het eerst geopende venster, en daarna het tweede en laatste venster. Nu zal die alle vensters openen zoals jij het tweede venster hebt ingesteld.

[ Voor 46% gewijzigd door Barfman op 02-08-2009 17:18 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Hans_ schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:51:
[...]

Met Windows + G kun je ook je gadgets naar de voorgrond toveren. Zie hier voor nog meer toetscombinaties :).
Weet ik maar dat is niet zo ordelijk als een mooie sidebar omdat, zoals ik eerder al zei: de gadgets dan hinderlijk OVER je explorervenster komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Snake schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:33:
[...]

Depends, misschien compilen ze hem opnieuw? Daarvoor moeten we toch wachten tot 6 augustus, om te zien welke op MSDN staat :)

Nog 4 dagen, best wel spannend :P

Ik hoop gelijk je zegt dat het via Win update komt, bespaart me 2 formats :P
Ja inderdaad, nog vier dagen wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:17:
[...]

Hier geen problemen hoor. Open gewoon IE, daarna een link. Sleep de geopende link naar de gewenste grootte, sluit daarna het eerst geopende venster, en daarna het tweede en laatste venster. Nu zal die alle vensters openen zoals jij het tweede venster hebt ingesteld.
Hi thanks,

Jouw methode klinkt logisch idd, aangezien de regel: het register onthoud het formaat van de laatst geopende venster.

Maar nee hoor, precies gezegd zoals jij zei. Dan open ik het eerste venster opnieuw: groot (gemaximaliseerd) formaat, daarna vanuit een link en weer een aangepast, niet gemaximaliseerd formaat als resultaat. |:(

Conclusie die ik hieruit kan trekken.

Het register van windows 7 onthoud 2 formaten: 1 standaardformaat en 1 formaat die je vanuit een link opent maar dat formaat is statisch.

Echt raar nog nooit zoiets bizars meegemaakt in Windows. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:29:
[...]

Weet ik maar dat is niet zo ordelijk als een mooie sidebar omdat, zoals ik eerder al zei: de gadgets dan hinderlijk OVER je explorervenster komen te liggen.
Hmm..'k weet niet wat ik van de sidebar moet vinden...'k had hem bij Vista wel altijd aan staan...maar 'k mis hem niet bij Windows 7 om eerlijk te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maximaliseren is wat anders dan je venster zo groot mogelijk maken. Maak hem eens zo groot mogelijk ZONDER te maximaliseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:39:
[...]
Het register van windows 7 onthoud 2 formaten: 1 standaardformaat en 1 formaat die je vanuit een link opent maar dat formaat is statisch.

Echt raar nog nooit zoiets bizars meegemaakt in Windows. 8)7
Dit geld niet alleen voor Windows 7. Dit is gewoon per design van IE. Volgens mij werkt het al zo sinds IE6 en wilt het IE Team dit niet veranderen. Voor "simpele" gebruikers heeft dit wel baat wanneer ze een nieuwe Window openen en bijvoorbeeld een tab verwachten. Wanneer de nieuwe window dan op de voorgrond van de eerdere IE window komt zijn raken ze niet in de war en is het duidelijk te zien dat er een nieuwe window geopend is.

Ligt er maar net aan van welke kant je het bekijkt. Je moet het maar voor lief nemen of anders een third party tooltje opgraven die dit aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Echt weer een gemiste kans: de standaard foto-viewer uit Windows 7 ondersteunt nog steeds geen orientation EXIF-data. Dat betekent dus dat je weer al je foto's met de hand kunt gaan roteren (en dan ook nog eens de originelen moet bewaren)...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

posttoast schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:59:
Echt weer een gemiste kans: de standaard foto-viewer uit Windows 7 ondersteunt nog steeds geen orientation EXIF-data. Dat betekent dus dat je weer al je foto's met de hand kunt gaan roteren (en dan ook nog eens de originelen moet bewaren)...
En Picasa? Die gebruik ik al een hele tijd, werkt heel wat soepeler als die van Windows zelf. Plus die kan tenminste GIFs weergeven. Waarom ze dat uit Vista hebben gehaald... God mag het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:50:
Maximaliseren is wat anders dan je venster zo groot mogelijk maken. Maak hem eens zo groot mogelijk ZONDER te maximaliseren!
been there done that, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ndsc schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:56:
[...]

Dit geld niet alleen voor Windows 7. Dit is gewoon per design van IE. Volgens mij werkt het al zo sinds IE6 en wilt het IE Team dit niet veranderen. Voor "simpele" gebruikers heeft dit wel baat wanneer ze een nieuwe Window openen en bijvoorbeeld een tab verwachten. Wanneer de nieuwe window dan op de voorgrond van de eerdere IE window komt zijn raken ze niet in de war en is het duidelijk te zien dat er een nieuwe window geopend is.

Ligt er maar net aan van welke kant je het bekijkt. Je moet het maar voor lief nemen of anders een third party tooltje opgraven die dit aanpast.
Dit geld niet alleen voor Windows 7. Dit is gewoon per design van IE. Volgens mij werkt het al zo sinds IE6 en wilt het IE Team dit niet veranderen.

Ik weet echt niet waar je bovenstaande onzin vandaan tovert maar explorer 8 en Vista werkte perfect, 1x aangeven hoe groot je je venster wilt hebben en alles bleef zoals het is/was.

Denk je nou echt dat MS een browser op de markt gaat brengen die een statisch formaat van de explorervensters aanneemt en dan nog zoveel marktaandeel voor elkaar krijgt? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Snake schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:14:
[...]

En Picasa? Die gebruik ik al een hele tijd, werkt heel wat soepeler als die van Windows zelf. Plus die kan tenminste GIFs weergeven. Waarom ze dat uit Vista hebben gehaald... God mag het weten.
In Picasa werkt het ongetwijfeld, ik vind het alleen idioot dat zo'n standaardfunctionaliteit niet in Windows zit.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36
Is er al bekend of Microsoft nog actie gaat ondernemen op de nu al uitgelekte keys van OEM producenten? Het is wel heel erg snel, nog voor de Technet release liggen de keys al op straat.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jumpman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:08:
Is er al bekend of Microsoft nog actie gaat ondernemen op de nu al uitgelekte keys van OEM producenten? Het is wel heel erg snel, nog voor de Technet release liggen de keys al op straat.
Ja die van Lenovo is toch al geblocked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 21:36
Snake schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:16:
[...]

Ja die van Lenovo is toch al geblocked :)
Die is tot op heden volgens mij nog niet geblocked, op de 'dark' sites wordt er nog steeds mee geactiveerd. Er is alleen een bericht geweest op veel websites, dat deze geblocked werd (weet niet of deze officieel was).

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 02-08-2009 20:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[shameless plug] Daarom grijp ik ook naar een firefox, die is, zeker op dit soort fronten, ultiem in te stellen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:02

timvanloon

Intel or AMD?

TheVMaster schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:50:
[...]

Hmm....je hebt niet op die link geklikt denk ik? :+
Jawel maar die werkte niet?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Jumpman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:08:
Ik vind dat eigenlijk alles wat Windows 7 betreft snel gaat: de eerste builds liepen sneller dan Vista ooit gedaan heeft (op dezelfde hardware), de lancering van de beta en RC-versies was stukken sneller dan bij Vista, de eerste drivers waren er al erg snel, net zoals de eerste RTM-build en de eerste hacks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Jumpman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:34:
[...]

Die is tot op heden volgens mij nog niet geblocked, op de 'dark' sites wordt er nog steeds mee geactiveerd. Er is alleen een bericht geweest op veel websites, dat deze geblocked werd (weet niet of deze officieel was).
Hier een blog post van MS daarover: http://blogs.msdn.com/wga...oem-product-key-leak.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het uit dat die serial geblokt worden? Hij is toch op precies dezelfde manier te kraken als voorheen ook Vista was? Een "Loader" zoals het heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, het gamen zit me behoorlijk tegen op windows 7 met de nieuwste nvdidia drivers, na een paar minuten krijg ik een bsod met de melding dat nvlddmkm.sys het begeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:24:
Wat maakt het uit dat die serial geblokt worden? Hij is toch op precies dezelfde manier te kraken als voorheen ook Vista was? Een "Loader" zoals het heet.
Vergeet dat maar, als er binnenkort weer WGA controles worden gedaan zal dat allemaal geblokkeerd worden. MS kan precies zien van welk ip adres, waar welke pc, die key wordt gebruikt, en dan kunnen ze het ook blokkeren. Of ze zetten misschien wel een actie op touw om de OEM key te veranderen voor al die pc, weet jij veel. De PC's zijn nog die naar de klanten, dus dat kan nog gedaan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 02-08-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

w0w

Ik heb een probleem met het sharen van bestanden.. Ik krijg het met geen mogelijkheid goed gedisabled! elke keer als ik network discovery uitzet in network and sharing center gaat hij op één of andere magische wijze elke keer weer aan, net als de 'Turn off file and printer sharing' optie. Daarnaast heb ik niet eens bestanden of mappen gedeeld (heb van die user en public mappen de sharing uitgezet) en toch krijg ik als ik naar Network ga bij media devices een mooi lijstje te zien van alle foto's en filmpjes van mijn hele computer (beide partities) :S

Heeft iemand enig idee hoe je het sharen gewoon helemaal kan disablen?

owja ik draai de ultimate RTM 7600 64bit

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 02-08-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:41:
[...]

Vergeet dat maar, als er binnenkort weer WGA controles worden gedaan zal dat allemaal geblokkeerd worden. MS kan precies zien van welk ip adres, waar welke pc, die key wordt gebruikt, en dan kunnen ze het ook blokkeren. Of ze zetten misschien wel een actie op touw om de OEM key te veranderen voor al die pc, weet jij veel. De PC's zijn nog die naar de klanten, dus dat kan nog gedaan worden.
Die loader omzeilt nu net alle serialscontroles, zo is het ook al jaren gegaan bij Vista. Geen IP die getraceerd is. Beetje onbegonnen werk lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:29:
[...]

Die loader omzeilt nu net alle serialscontroles, zo is het ook al jaren gegaan bij Vista. Geen IP die getraceerd is. Beetje onbegonnen werk lijkt mij zo.
Nee die keys werden gewoon gebruikt bij OEM pc's, daarom werden ze niet geblokkeerd, die loader zorgde er alleen maar voor dat de bios geemuleerd werd zodat windows dacht dat je zo'n OEM pc had, het installeerde ook het certificaat dat nodig is om die key te accepteren.
Dus als die echt in de winkels ligt komt er wel weer een key die op meerdere OEM pc's staat en die wordt dan gebruikt icm die loader om windows illegaal te kunnen gebruiken.
Wat ook veel gebeurd is gewoon de bios van je pc aanpassen zodat SLIC 2.1 erin gebakken wordt, als je dan zo'n key hebt en het bijbehorende certificaat installeerd kan microsoft nooit weten dat je het illegaal gebruikt.

En exact dit gebeurde dus ook bij vista, niks nieuws dus.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*)
tjtristan schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:42:
[...]

Nee die keys werden gewoon gebruikt bij OEM pc's, daarom werden ze niet geblokkeerd, die loader zorgde er alleen maar voor dat de bios geemuleerd werd zodat windows dacht dat je zo'n OEM pc had, het installeerde ook het certificaat dat nodig is om die key te accepteren.
Dus als die echt in de winkels ligt komt er wel weer een key die op meerdere OEM pc's staat en die wordt dan gebruikt icm die loader om windows illegaal te kunnen gebruiken.
Wat ook veel gebeurd is gewoon de bios van je pc aanpassen zodat SLIC 2.1 erin gebakken wordt, als je dan zo'n key hebt en het bijbehorende certificaat installeerd kan microsoft nooit weten dat je het illegaal gebruikt.

En exact dit gebeurde dus ook bij vista, niks nieuws dus.
Ik zei toch ook niet dat het iets nieuws was? Maar "Shadowman12" beweerde dat ik dit kon vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
w0w schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:54:
Ik heb een probleem met het sharen van bestanden.. Ik krijg het met geen mogelijkheid goed gedisabled! elke keer als ik network discovery uitzet in network and sharing center gaat hij op één of andere magische wijze elke keer weer aan, net als de 'Turn off file and printer sharing' optie. Daarnaast heb ik niet eens bestanden of mappen gedeeld (heb van die user en public mappen de sharing uitgezet) en toch krijg ik als ik naar Network ga bij media devices een mooi lijstje te zien van alle foto's en filmpjes van mijn hele computer (beide partities) :S

Ga eens naar "Administrative Tools" onder "Control Panel" en open daar "Computer Management" vervolgens heb je onder "System Tools" een sub "Shared Folders" staan met daaronder nog eens "Shares" (hele boterham). Daar heb je normaal "ADMIN$" en al je "driveletters$" en "IPC$". Ik verwijder daar altijd de "Users" en nadat je dan alles hebt uitgezet van delen zou je normaal geen gedeelde mappen meer mogen hebben. Give it a try ;).

Edit: aah wacht, foto's en filmpjes, is dat geen Media Sharing? Even nakijken...
Ben je hier al eens gaan kijken? "Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings"

[ Voor 7% gewijzigd door lembregtse op 03-08-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Volgens iemand die ik gisteren sprak tijdens het COD4en was het Punkbuster-W7x64-probleem opgelost met de laatste PB-update (v2.200).. Kan iemand dit bevestigen? Draai zelf dual-boot met xp-pro alleen voor COD4..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:54:

Heb je "homegroup" aangezet?
Daar even de vinkjes weghalen bij de dingen die geshared worden, mocht dat zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 15:55
Ik heb de rc versie van Windows 7 draaien. Ik heb het regelmatig dat tijdens het starten van Age of Empires / RoR (ja oldskool game), de pc vastloopt. Hij lijkt te bevriezen. Muis beweegt niet meer en de enige remedie is hard uitzetten (5 sec power button). Voor mijn specs zie profiel. Ik heb dit bij geen enkele andere game. Het instellen van compabiliteit of andere opties heeft geen invloed. Ik heb verschillende logs bekeken en kan helaas niets vinden. De GPU wordt ook niet te warm. Catalyst driver 9.7, maar bij 9.6 had ik het ook.
Voor de rest geen rare software geinstalleerd. Drivers heb ik nauwelijks geinstalleerd, alleen gpu.
Hardware setup bij de "buren" : http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cnBxYZ1kk2yd/view/

Any advice?

[ Voor 29% gewijzigd door wvkreg op 03-08-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
wvkreg schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:27:
Ik heb de rc versie van Windows 7 draaien. Ik heb het regelmatig dat tijdens het starten van Age of Empires / RoR (ja oldskool game), de pc vastloopt. Hij lijkt te bevriezen. Muis beweegt niet meer en de enige remedie is hard uitzetten (5 sec power button). Voor mijn specs zie profiel. Ik heb dit bij geen enkele andere game. Het instellen van compabiliteit of andere opties heeft geen invloed. Ik heb verschillende logs bekeken en kan helaas niets vinden. De GPU wordt ook niet te warm. Catalyst driver 9.7, maar bij 9.6 had ik het ook.
Voor de rest geen rare software geinstalleerd. Drivers heb ik nauwelijks geinstalleerd, alleen gpu.
Hardware setup bij de "buren" : http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cnBxYZ1kk2yd/view/

Any advice?
Werken andere DirectX-games wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 15:55
Petervanakelyen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:42:
[...]

Werken andere DirectX-games wel ?
Ja alle andere wel, dx 7 8 9 en 10 zelfs daarom is het ook raar. Denk dat AoE Dx7 is of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Laatst online: 04-09 14:17

Any advice?
XP Compatibility mode al geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:10:
Heel vreemd, ik draai nu de Seven RTM x64 met 6GB ram ... en de PVR-150 lijkt het gewoon normaal te doen.
Zijn er meer mensen hier met de 64-bit versie en een PVR-150?
Onder Vista deed ie het ook altijd een tijdje, maar op een gegeven moment loopt een of ander buffer vol en dan is het over met de pret..... Laat em dus een een uurtje spelen, zien of ie het toch weer doet.

Een deel van de problemen met de PVR-150 konden ook door Microsoft worden opgelost volgens Hauppauge, maar dat zou dan inhouden dat ze een flink stuk code moesten herschrijven. Wellicht hebben ze dat voor Windows 7 gewoon gedaan....

Anyways, ben benieuwd of ie het nog doet nadat je machine een tijd aanstaat. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:34:
[...]

Dit geld niet alleen voor Windows 7. Dit is gewoon per design van IE. Volgens mij werkt het al zo sinds IE6 en wilt het IE Team dit niet veranderen.

Ik weet echt niet waar je bovenstaande onzin vandaan tovert maar explorer 8 en Vista werkte perfect, 1x aangeven hoe groot je je venster wilt hebben en alles bleef zoals het is/was.

Denk je nou echt dat MS een browser op de markt gaat brengen die een statisch formaat van de explorervensters aanneemt en dan nog zoveel marktaandeel voor elkaar krijgt? :z
Maak de venstergrootte eens zoals je het wilt, en sluit het venster dan, terwijl je shift ingedrukt houdt...als het goed is onthoud hij die grootte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaSaN schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:02:
[...]

Maak de venstergrootte eens zoals je het wilt, en sluit het venster dan, terwijl je shift ingedrukt houdt...als het goed is onthoud hij die grootte dan.
Dat zou helemaal niet nodig hoeven zijn.. Als je een vensterformaat zelf bepaald, je sluit IE volledig af en daarna open je hem weer....zou je dus het laatste formaat (en zelfs de locatie op je scherm) moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024

Any advice?
installeer xp op een vmware workstation bak en probeer die game vandaar uit te spelen. 8)

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
rabor schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:07:
Volgens iemand die ik gisteren sprak tijdens het COD4en was het Punkbuster-W7x64-probleem opgelost met de laatste PB-update (v2.200).. Kan iemand dit bevestigen? Draai zelf dual-boot met xp-pro alleen voor COD4..
Ik speel CoD4 vanaf RC1 op W7 64 en dat gaat prima. Ik moest eerst handmatig de pb service installeren met pbsvc.exe en daarna pb updaten en dat kan makkelijk met pbsetup.exe wat wellicht al wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Cobalt schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:07:
[...]

Ik speel CoD4 vanaf RC1 op W7 64 en dat gaat prima. Ik moest eerst handmatig de pb service installeren met pbsvc.exe en daarna pb updaten en dat kan makkelijk met pbsetup.exe wat wellicht al wist.
Ja, ik heb idd alle fixes die ik kon vinden al geprobeerd, en ik weet niet hoe vaak W7 er al opnieuw is opgezet, maar ik ben 1 van de andere groep waarbij ze gewoon niet werken... Op zich verder geen probleem want het is een kwestie van even in XP rebooten, & anders wacht ik wel ff tot oktober.. nog maar iets meer dan 2½e maand.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

w0w

lembregtse schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:46:
[...]

Ga eens naar "Administrative Tools" onder "Control Panel" en open daar "Computer Management" vervolgens heb je onder "System Tools" een sub "Shared Folders" staan met daaronder nog eens "Shares" (hele boterham). Daar heb je normaal "ADMIN$" en al je "driveletters$" en "IPC$". Ik verwijder daar altijd de "Users" en nadat je dan alles hebt uitgezet van delen zou je normaal geen gedeelde mappen meer mogen hebben. Give it a try ;).

Edit: aah wacht, foto's en filmpjes, is dat geen Media Sharing? Even nakijken...
Ben je hier al eens gaan kijken? "Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings"
Bij mij stond er geen Users meer bij de Shares (misschien had ik die al op een andere manier verwijderd). De andere die er staan (Admin IPC etc.) kan ik niet verwijderen maar dat hoort volgens mij ook zo. Bij de Advanced sharing settings had ik inderdaad al gekeken maar daar veranderde hij de waarden elke keer weer terug naar 'sharing on'
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:11:
[...]

Heb je "homegroup" aangezet?
Daar even de vinkjes weghalen bij de dingen die geshared worden, mocht dat zo zijn.
Ik zat inderdaad in een homegroup, heb mezelf eruit gehaald en nu wordt er niks meer gedeeld volgens mij :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hier een mooie tips en tricks presentatie over Windows 7 van Microsoft (pptx formaat)
Download Link

Hier eentje van MS over Bitlocker in Windows 7 (pptx formaat)
Download link

Technical Overview of DirectAccess in Windows 7 and Windows Server 2008 R2
Ik ben MS Partner.

[ Voor 53% gewijzigd door Turdie op 03-08-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:56
shadowman12 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:35:
Hier een mooie tips en tricks presentatie over Windows 7 van Microsoft (pptx formaat)
Download Link
Tnx vooral de tip om Explorer te laten starten in My Computer is het hele stuk al waard :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!