[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.924 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Tja hij verdomde het om maar enig beeld te geven na het installeren (tijdens instal wel)
k zal het eens proberen met windows p toets. Maar in de zelfde nvidia versie van xp heb ik wel een icoontje onder in beeld en kan je bijvoorbeeld kiezen, scherm 2 primary of 1 of allebei aan.
TheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

Afgezien van het feit waarom ik niet weet waarom je nu specifiek een driver nodig zou hebben voor het aansturen van een monitor is het vrij eenvoudig om te kunnen 'switchen' tussen meerdere beeldschermen d.m.v. de [WINDOWSTOETS]-P :) 'k weet niet of dat precies is wat je bedoelt en ik weet ook niet exact of het ook werkt als je 2 beeldschermen heb aangesloten op 1 videokaart...

[ Voor 7% gewijzigd door ionicdog op 13-08-2009 11:46 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

7077 >> Het gebeurt me regelmatig dat de netwerk settings via DHCP verkeerd gaan. Er komen dan 2 default gateway's waarbij de eerste 0.0.0.0 is. De 2e is dan de correct welke de DHPC server heeft uitgegeven. Erg vreemd, ipconfig /release ... /renew bied dan geen uitkomst. Disable, enable dan wel. Dit is geen groot probleem natuurlijk maar de eerste paar keer was het wel ff :?

Waar kan dit probleempje vandaan komen... iemand een idee of hetzelfde gezien?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:14:
[...]

Waarom zou je overigens die 100 MB (!!) bootpartitie niet gewoon laten staan? Ik bedoel wat is nu 100MB op een disk van gemiddeld 300-1000 GB ?
Gewoon omdat het kan. :+

Kijk als het noodzakelijk is, dan begrijp ik het. Maar hier is het niet noodzakelijk, zelfs als je een 10 GB partitie wil aanmaken wil die die 100 MB ook al hebben.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

ocdaan schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:17:
7077 >> Het gebeurt me regelmatig dat de netwerk settings via DHCP verkeerd gaan. Er komen dan 2 default gateway's waarbij de eerste 0.0.0.0 is. De 2e is dan de correct welke de DHPC server heeft uitgegeven. Erg vreemd, ipconfig /release ... /renew bied dan geen uitkomst. Disable, enable dan wel. Dit is geen groot probleem natuurlijk maar de eerste paar keer was het wel ff :?

Aangezien de 7077 een niet officiel uitgegeven pre-RC build is kan ik je maar 1 advies geven : Upgraden naar de Release Candidate (Build 7100) en kijken of je daar het probleem nog steeds hebt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
megatronics schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Gewoon omdat het kan. :+

Kijk als het noodzakelijk is, dan begrijp ik het. Maar hier is het niet noodzakelijk, zelfs als je een 10 GB partitie wil aanmaken wil die die 100 MB ook al hebben.
het is dus wel noodzakelijk, als je wilt kunnen recoveren op een normale manier (en niet booten vanaf een DVD) voor 99% van de gebruikers is die partitie gewoon een must

A wise man's life is based around fuck you

alt-92 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:47:
[...]

Alternative IP configuration werkt anders ook donders goed hoor :)
Standaard aanwezig sinds Windows 2000.
En is me nog nóóit opgevallen 8)7
Bedankt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

Ik probeer windows 7 te downloaden van de microsoft website, maar het lukt mij niet! :S Alles even nagelezen en het downloaden moet nog kunnen (tot 20 augustus).

In Firefox krijg ik wel de popup en het java download programma, maar die blijft al een uur op Initializing staan.

In IE8 dan springt het scherm doodleuk terug naar de download knop na 10 seconden en er gebeurt niks.

In Chrome laad de download knop niet eens ...

Kan iemand mij helpen, ik heb net mijn nieuwe PC opgehaald en wil WIN7 erop zetten, maar dat gaat niet lukken als ik hem niet eens kan downloaden!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
alt-92 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

aangeven met VSSAdmin of de Systeemherstelfunctie dat je voor die schijf geen shadow copies of andere fratsen wil hebben.
Daarna kan je die ook wegdonderen nadat je je controle hebt gedaan.

* alt-92 no see issue, ding is by default een hidden system directory als ie leeg is.
Ook hier moet ik mijn onwetendheid weer etaleren. Na enige moeite heb ik VSSAdmin nog wel kunnen traceren, maar het niet aan de praat gekregen. Hoe ik bij Systeemherstel die map verwijderd kan krijgen is me nog steeds een raadsel. Dus wie o wie legt het even uit aan deez dappere dodo?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
TheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:45:
[...]

Aangezien de 7077 een niet officiel uitgegeven pre-RC build is kan ik je maar 1 advies geven : Upgraden naar de Release Candidate (Build 7100) en kijken of je daar het probleem nog steeds hebt.
Iedereen naar de RTM :z
alt-92 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:47:
[...]

Alternative IP configuration werkt anders ook donders goed hoor :)
Standaard aanwezig sinds Windows 2000.
Hmm, ik heb nooit geweten dat je daar IP's per netwerk kon instellen. Per netwerkkaart, ja. Maar niet per netwerk...
Dreanor schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:21:
Ik probeer windows 7 te downloaden van de microsoft website, maar het lukt mij niet! :S Alles even nagelezen en het downloaden moet nog kunnen (tot 20 augustus).

In Firefox krijg ik wel de popup en het java download programma, maar die blijft al een uur op Initializing staan.

In IE8 dan springt het scherm doodleuk terug naar de download knop na 10 seconden en er gebeurt niks.

In Chrome laad de download knop niet eens ...

Kan iemand mij helpen, ik heb net mijn nieuwe PC opgehaald en wil WIN7 erop zetten, maar dat gaat niet lukken als ik hem niet eens kan downloaden!
Van waar wil je hem downloaden ? En welke versie ? Voor TechNet heb je de MS Download Manager nodig, of Firefox met FlashGot.
Natuurlijk kan je hem ook gewoon via de minder-legale wegen binnenhalen, zolang de MD5-sum en SHA-1 hashes kloppen is er niets aan de hand en heb je gewoon de officiele.
PaoloK schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:21:
[...]

Ook hier moet ik mijn onwetendheid weer etaleren. Na enige moeite heb ik VSSAdmin nog wel kunnen traceren, maar het niet aan de praat gekregen. Hoe ik bij Systeemherstel die map verwijderd kan krijgen is me nog steeds een raadsel. Dus wie o wie legt het even uit aan deez dappere dodo?
Schakel gewoon systeemherstel uit en de map is weg ?
Gunner schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:25:
[...]

Op 22 oktober ja. Ik vraag me eigenlijk af of iedereen die hier een Technet RTM gebruikt wel voldoet aan de licentie-voorwaarden van een Technet-abonnement.
Waarschijnlijk niet. Maar ik zorg er wel voor dat ik op 22 oktober in het bezit ben van een mooie legale, conform-de-licentievoorwaarden-versie. (3 dagen voor mijn verjaardag :) )
anandus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:27:
[...]
Ik niet, in ieder geval.
Draai RTM zonder key en re-arm tot ik een licentie kan kopen. En zal vast niet de enige zijn.
Ik ook :)
Dreanor schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

Ik probeer hem gewoon van de officiele microsoft site te downloaden. Alle versies van chrome, FF en IE zijn natuurlijk up2date. :) Maar ik ga het nu proberen met MS Download Manager of FlashGot.
Maar welke versie wil je downloaden ? De RC of de RTM ? En van waar op de Microsoft site wil je hem halen ?

offtopic:
Het wordt tijd dat ik eens een nieuwe post begin :p

[ Voor 71% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-08-2009 13:31 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op 22 oktober ja. Ik vraag me eigenlijk af of iedereen die hier een Technet RTM gebruikt wel voldoet aan de licentie-voorwaarden van een Technet-abonnement.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Gunner schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:25:
[...]

Ik niet, in ieder geval.
Draai RTM zonder key en re-arm tot ik een licentie kan kopen. En zal vast niet de enige zijn.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Petervanakelyen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:23:Van waar wil je hem downloaden ? En welke versie ? Voor TechNet heb je de MS Download Manager nodig, of Firefox met FlashGot.
Natuurlijk kan je hem ook gewoon via de minder-legale wegen binnenhalen, zolang de MD5-sum en SHA-1 hashes kloppen is er niets aan de hand en heb je gewoon de officiele.
Ik probeer hem gewoon van de officiele microsoft site te downloaden. Alle versies van chrome, FF en IE zijn natuurlijk up2date. :) Maar ik ga het nu proberen met MS Download Manager of FlashGot.

Turn off Write cahce flushing op de HD>> afblijven, of scheelt het wat? Is wel een separate voeding voor nodig eigenlijk. Zat dit niet ook al in Vista?

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dit probleem had ik ook. Ik heb toen een 'vage' service uitgeschakeld (stond bovenaan) in Windows Service en daarna nooit geen problemen meer gehad. ff google... :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
PaoloK schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:21:
Na enige moeite heb ik VSSAdmin nog wel kunnen traceren, maar het niet aan de praat gekregen.
Het is een commandline tool.
vssadmin  /?
voor alle mogelijke opties.

vssadmin list shadowstorage
levert je de daadwerkelijk geconfigureerde waarden (en grootte op).
Met resize kun je die (duh) ook op nul zetten voor die externe disk.
Hoe ik bij Systeemherstel die map verwijderd kan krijgen is me nog steeds een raadsel. Dus wie o wie legt het even uit aan deez dappere dodo?
Die folder is in principe altijd aanwezig op een NTFS volume, tenzij je zelf aan het sleutelen gaat, maar wat jij wil is eigenlijk dat er geen data in wordt gezet. Bovenstaande heb je dan genoeg aan lijkt me :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dreanor

Dreanor

Joene

Petervanakelyen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:23:
Van waar wil je hem downloaden ? En welke versie ? Voor TechNet heb je de MS Download Manager nodig, of Firefox met FlashGot.

Maar welke versie wil je downloaden ? De RC of de RTM ? En van waar op de Microsoft site wil je hem halen ?
Ik download nu Windows 7 RC 64-bit gezien mijn nieuwe PC 8gb geheugen heeft. :) Maar hij loopt nu en ik heb al 7% gedownload, thanks voor de hulp! :D

Via deze link: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/download.aspx

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb net hetzelfde. Het komt maar af en toe voor en enkel na een volledige reboot. Probleem was echter dat hij bij mij die 0.0.0.0 als standaard gateway probeerde te nemen en de tweede (de juiste dus) volledig negeert waardoor internetverkeer onmogelijk is. Disable/Enable van de netwerkkaart lost het probleem idd op.
Welke router gebruik je? Ik heb hier een wrt54gl.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

Ik heb gisteren Windows 7 Ultimate (Build 7600 RTM) geinstalleerd op mijn laptop alles ging zonder problemen, maar nu wilde ik Norton 2009 installeren..

Dit ging hem jammer genoeg niet worden. Kreeg tijens het installeren al een melding van incompatible software en na de installatie "draait" norton wel maar wanneer ik de Windows firewall uitzet heb ik zo gezegt geen firewall meer op mijn laptop staan ;(.

norton staat er op maar doet dus volgens mij helemaal niks?

hebben jullie toevallig norton geinstalleerd gekregen op windows 7 rtm?

Deze versie van Norton probeer ik te gebruiken:
Norton Internet Security 16.5.0.135
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:50:
Ik heb gisteren Windows 7 Ultimate (Build 7600 RTM) geinstalleerd op mijn laptop alles ging zonder problemen, maar nu wilde ik Norton 2009 installeren..

Dit ging hem jammer genoeg niet worden. Kreeg tijens het installeren al een melding van incompatible software en na de installatie "draait" norton wel maar wanneer ik de Windows firewall uitzet heb ik zo gezegt geen firewall meer op mijn laptop staan ;(.

Try Our Products With Windows 7

Norton Internet Security 2010 and Norton AntiVirus 2010 have been designed from the ground up to support Windows 7. Be the first to try the fastest and most effective security solution we have ever produced.

Beta test versions of Norton Internet Security 2010 and Norton AntiVirus 2010 are available now. Follow the links on the right to download Norton Internet Security 2010 and Norton AntiVirus 2010 in public beta. Get the latest Norton beta updates on Twitter here or join the discussion at the Norton Public Beta Forums.

Not only will our 2010 products support Windows 7, they will offer a host of security and performance enhancements that will sell a new standard for security.

Norton AntiVirus 2009, Norton Internet Security 2009 and Norton 360 Version 3.0

When the production version of Windows 7 is released, users of Norton AntiVirus 2009, Norton Internet Security 2009 and Norton 360 Version 3.0 with active subscriptions will automatically receive the appropriate compatibility update.* The update will be delivered automatically online, and no user action will be required. Users of older versions of Norton security products can visit our upgrade center for information on how to get the latest versions of their products.
Even wachten dus :)

• Petervanakelyen

Andere software dan Norton is niet verboden...

* Petervanakelyen vind Norton een afschuwelijk slecht stuk achterlijk gemaakte rotzooi...

Verwijderd

Dit soort programma's vertrouw ik niet op windows 7. Wacht totdat de fabrikant met de juiste versie komt, die rekening houdt met de architectuur van windows 7.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[b][message=32405756,noline]Petervanakelyen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @
* Petervanakelyen vind Norton een afschuwelijk slecht stuk achterlijk gemaakte rotzooi...
Dan moet Petervanakelyen maar eens kijken naar Norton antivirus 2009 of internet security 2009, beiden behoren tegenwoordig tot de snelste en beste av software op de markt.

Het idee dat Norton slechte AV software maakt, stamt uit het verleden.

Draai hier zonder problemen Nav 2009 op de RTM. Mocht je 2009 op vista 7 Windows 7niet vertrouwen, dan kan je gratis meedoen aan de beta van Nav2010.

[ Voor 9% gewijzigd door HaseMike op 13-08-2009 14:25 ]

• Saven
  • Laatst online: 11:17

Saven

Administrator

Saven schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:11:
Vanaf gister doet Windows enigszins vreemd... Ik heb maar één account zonder wachtwoord, maar als ik de PC aanzet logt hij niet automatisch in maar moet ik op enter drukken of dat account aan klikken.

Het tweede punt is dat als ik mijn externe hardeschijf aan zet, hij eerst zo'n soort autorun schermpje liet zien met welk programma ik de schijf wilde openen :P Maar ook die krijg ik niet meer? :S

Ik kan zo gauw 1 2 3 niks geks bedenken wat ik heb geinstalleerd..

Edit; ik gebruik de RTM versie :)
Niemand? ;(

Verwijderd

Bedankt voor jullie snelle responds :)
Petervanakelyen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:07:
[...]
Andere software dan Norton is niet verboden...

Haha dat is duidelijke taal :P

welke Firewall werkt op dit moment wel goed onder Windows 7?
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:26:
Wat dacht je van de ingebouwde firewall?
In 99% van de gevallen voldoet-ie prima :)

• PaoloK
alt-92 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Met resize kun je die (duh) ook op nul zetten voor die externe disk.
Dacht ik er na een pittige worsteling te zijn, kreeg ik dit:
'Fout: U hebt niet de vereiste machtigingen om deze opdracht uit te voeren. Voer dit hulpprogramma uit vanuit een opdrachtvenster met benodigde administratorbevoegdheden'

Hoe kan ik ervoor gezorgd hebbe ndat de System Volume Information zo ellendig groot geworden is en waarom kan ik dat niet vele malen EENVOUDIGER wegwerken?

Ik ben ook maar een mens, geen ITC-er zeg.

Verwijderd

HaseMike schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:24:
[...]
Draai hier zonder problemen Nav 2009 op de RTM. Mocht je 2009 op vista 7 Windows 7niet vertrouwen, dan kan je gratis meedoen aan de beta van Nav2010.
welke build heb je van Nav 2009 dan if I can ask? :P
anandus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:29:
[...]
ik heb sinds ik internet altijd norton gehad en ben eigenlijk altijd tevreden geweest, voorheen trage opstart, maar ook dat is nu verholpen. ik voel me zonder een firewall gewoon niet veilig op het net :P haha
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:33:
[...]
ik heb sinds ik internet altijd norton gehad en ben eigenlijk altijd tevreden geweest, voorheen trage opstart, maar ook dat is nu verholpen. ik voel me zonder een firewall gewoon niet veilig op het net :P haha
Oh, maak je maar geen zorgen, zoals ik zei is de Firewall van Windows prima voor normaal gebruik.

Bekijk hem anders zelf maar (Firewall in start menu intypen).

• Petervanakelyen
[...]
Dan moet Petervanakelyen maar eens kijken naar Norton antivirus 2009 of internet security 2009, beiden behoren tegenwoordig tot de snelste en beste av software op de markt.

Draai hier zonder problemen Nav 2009 op de RTM. Mocht je 2009 op Windows 7niet vertrouwen, dan kan je gratis meedoen aan de beta van Nav2010.
Ik moet toegeven dat ik de allerlaatste versie nog niet heb geprobeerd. Maar zelfs een jaar geleden draaide Norton nog niet zoals ik het leuk vond en moeide zich de hele tijd met alles dat je op je PC deed.
Zit die stomme Norton Toolbar Plugin nog op IE ?

Maar we gaan misschien iets te veel offtopic. Graag hier verder: [Virusscanners] Discussietopic deel 3

[...]

Haha :) Ik geloof dat er in het begin redelijk veel problemen waren waardoor elke virusscanner een BSOD veroorzaakte op Windows 7 maar dat probleem is inmiddels verholpen en nu moet je eigenlijk wachten tot de fabrikanten Windows 7 beginnen te ondersteunen.

Ik gebruik de in Windows 7 ingebouwde firewall, die begint langzamerhand beter te worden. Maar je kunt best voor jezelf beslissen welke firewall of virusscanner je draait, alles is goed, zolang het maar niet Norton en McAfee zijn... :)

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Boeboe schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:42:
[...]

Heb net hetzelfde. Het komt maar af en toe voor en enkel na een volledige reboot. Probleem was echter dat hij bij mij die 0.0.0.0 als standaard gateway probeerde te nemen en de tweede (de juiste dus) volledig negeert waardoor internetverkeer onmogelijk is. Disable/Enable van de netwerkkaart lost het probleem idd op.
Welke router gebruik je? Ik heb hier een wrt54gl.
Grappig, ik gebruik dezelfde router. Maar dit probleem heb ik ook bij andere routers, pas sinds vanochtend gebruik ik de DHCP van de Linksys, hiervoor gebuikte ik de DHCP van de router welke bij de adsl word geleverd. Het lijkt mij dus een Win7 probleempje....

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:33:
welke build heb je van Nav 2009 dan if I can ask?
Ik draai 16.0.0.125 met de laatste updates. Werkt 100% onder RTM op 2 pc's en 1 laptop die ik hier heb.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

anandus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:29:
[...]
Comodo schijnt bij de meeste goed te werken, maar dan nog is het niet officiëel ondersteund. Ikzelf blijf de Windows firewall gebruiken tot Comodo officiëel support heeft voor Windows 7.

Wat antivirus betreft: ik heb gisteren Avast geinstalleerd en werkt, voor zover amper een dag een goede steekproef is :P, gewoon goed op 64-bits Windows 7.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2009 14:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
PaoloK schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:29:
Denk ook dat je als ICT-er meer kans van slagen zou hebben dan een ITC-er :p

• PaoloK
AgoNitE schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:51:
[...]

Denk ook dat je als ICT-er meer kans van slagen zou hebben dan een ITC-er :p
Jaja, gnakgnak.

• sewer
  • Laatst online: 11-09 22:49
Normaal komt dat omdat er een user is toegevoegd, waarschijnlijk de asp.net user. Maar je kunt het 'fixen' met netplwiz.

http://pcsupport.about.co.../auto-logon-windows-7.htm

Verwijderd

ik heb volgens mij wel iets handigs gevonden, een site waarop je kan zien welke beveiligingssoftware er ondersteund wordt op XP, Vista & Windows 7:

http://www.microsoft.com/...s-partners/windows-7.aspx
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:09:
ik heb volgens mij wel iets handigs gevonden, een site waarop je kan zien welke beveiligingssoftware er ondersteund wordt op XP, Vista & Windows 7:

http://www.microsoft.com/...s-partners/windows-7.aspx
Handig, maar wel onvolledig.
(Zo mist bijv Avira en Avast)

Petervanakelyen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:36:
welke firewall of virusscanner je draait, alles is goed, zolang het maar niet Norton en McAfee zijn... :)
grappig, sommige "kenners" beweren dat je niet zomaar voorbij die twee moet gaan, omdat ze wel de grootste ervaring hebben/ het langst in de business zitten.

• WPN
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

anandus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:33:
Is er trouwens een manier op per wifi-verbinding andere IP-settings te hebben?

Mijn netwerk werkt met vaste IP's, bij mijn vriendin met DHCP in een andere range, dus moet telkens IP-settings veranderen. zou fijn zijn als-ie onthoudt wat bij welk netwerk hoort.
je zou het tooltje dat 1 of 2 posts onder jouw post is geplaatst kunnen gebruiken
maar je zou ook de settings op dhcp kunnen laten staan en bij de ip settings als alternate ip het ip wat je thuis gebruikt... dit zou gepakt moeten worden als er geen dhcp adres verkregen kan worden....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Zwelgje
  • Nu online
[...]

'Fout: U hebt niet de vereiste machtigingen om deze opdracht uit te voeren. Voer dit hulpprogramma uit vanuit een opdrachtvenster met benodigde administratorbevoegdheden'

Hoe kan ik ervoor gezorgd hebbe ndat de System Volume Information zo ellendig groot geworden is en waarom kan ik dat niet vele malen EENVOUDIGER wegwerken?

cmd.exe uitvoeren als admin ;) rechtermuisknop>uitvoeren als administrator of de cmd.exe starten met ctrl-shift ingedrukt :)

A wise man's life is based around fuck you

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

[...]

Wat dacht je van geen firewall?
Wie zit er tegenwoordig nog rechtstreeks op het internet? of draait een web/ftp/whatever server lokaal? Bijna altijd achter nat. Dan is een firewall helemaal niet nodig. Zorg gewoon voor goede antivirus op de pc's binnen je netwerk en zet de firewall lekker uit.
Altijd_Lastig schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:42:
[...]

Wat dacht je van geen firewall?
Wie zit er tegenwoordig nog rechtstreeks op het internet? of draait een web/ftp/whatever server lokaal? Bijna altijd achter nat. Dan is een firewall helemaal niet nodig. Zorg gewoon voor goede antivirus op de pc's binnen je netwerk en zet de firewall lekker uit.
Gedeeltelijk geef ik je gelijk, maar het is altijd verstandig om wel een Firewall actief te hebben op je pc/laptop. Nu zal het in thuis situaties niet zo vaak voorkomen (of je moet een access point hebben), maar zakelijk gezien gebeuren de meeste gevallen van computercriminaliteit toch vanaf het interne netwerk..dussuh.....dan heeft die firewall aan de buitenkant of je router met NAT barweinig zin.... :+

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Dan moet jij av-comparatives.org maar eens gaan napluizen en je mening bijstellen ;)

Ontopic: waarom onthoudt Windows 7 (net zoals elke Windows versie vanaf 95) niet de mapgroottes? Ik heb een mapje op m'n desktop staan getiteld "Games", met daarin snelkoppelingen naar mijn spellen. Echter is vaak na het spelen van een spel dat venster verschoven of veel groter dan voorheen. Met shift dichtklikken helpt ook niet, en zoals gezegd speelt dit probleem al sinds Windows 95 bij mij. Iemand een idee?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:54:
[...]

Gedeeltelijk geef ik je gelijk, maar het is altijd verstandig om wel een Firewall actief te hebben op je pc/laptop. Nu zal het in thuis situaties niet zo vaak voorkomen (of je moet een access point hebben), maar zakelijk gezien gebeuren de meeste gevallen van computercriminaliteit toch vanaf het interne netwerk..dussuh.....dan heeft die firewall aan de buitenkant of je router met NAT barweinig zin.... :+
het is off topic en ik ben het ook gedeeltelijk met jou eens.
In een bedrijfsnetwerk heb je een firewall op je servers staan. om op alle client de firewall aan te zetten lijkt mij niet nodig, het mag maar is lastig te beheren met al die applicaties die gepushed worden, management tools en remote beheer..

Zeker in een thuis situatie lekker uit die firewall, veel problemen die ik tegenkom zijn firewalls die het weer nodig vinden dingen te blokkeren. okay, het wordt netjes gevraagd maar geen normale gebruiker die het begrijpt en toch blind op toestaan klikt. (og op weigeren en dan dus bellen dat foto's uploaden naar de hema niet werkt).

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 13-08-2009 17:23 ]

Verwijderd

Nog een keer een vraagje die nog niet eerder beantwoord is en waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben:

Een vraagje over Windows 7: In windows Vista was video overlay (dus het bekijken van filmpjes full screen op een secundaire monitor terwijl deze in een klein venster op de primaire monitor stonden) niet meer mogelijk (in tegenstelling tot XP).

Is dit in Windows 7 wel weer weer mogelijk? Het is voor mij de grote reden geweest om weer te downgraden na een upgrade naar Vista.

Mocht iemand dit weten, dan zou ik het graag horen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 17:26 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor zover ik weet gaat dat nog steeds niet. Maar (puur uit interesse) waarom zou je dit willen? Video overlay is namelijk een nogal ouderwetse, en vooral onhandige techniek om video fullscreen weer te geven. De alternatieven zijn (ondertussen) een stuk beter.

(Er zijn nog wel goede redenen om het te gebruiken om bijvoorbeeld live video snel, en eenvoudig weer te geven waar je geen CPU power tot je beschikking hebt om het beeld echt te processen. Maar dan heb je ook meteen het grootste nadeel van een overlay te pakken, je kunt het niet processen voor je het weergeeft.)

[ Voor 37% gewijzigd door --MeAngry-- op 13-08-2009 17:29 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:15
Een vraagje,

Ik heb een nieuwe pc besteld en heb hem gisteren geïnstalleerd, maar ik heb niet goed nagedacht over het besturingssysteem. Ik dacht tijdelijk gebruik ik vista hp 64-bit van mij eigen pc totdat windows 7 uit is, maar dat werkt natuurlijk niet... Wat is nu het verstandigst om te doen? Ik kan hem 30 dagen gebruiken dus nog geen probleem, maar is het nu verstandig om dit te bestellen en die code te gebruiken en hem dan later te upgraden. En krijg ik dan als windows 7 uit is een nieuw pakket met code zodat ik als het nodig is een re-install kan uitvoeren?
Of kan ik nu al een rc versie downloaden en installeren en wachten totdat windows 7 uit is?
De advies prijzen van windows 7 liggen veel hoger dan de verkoop prijzen van vista, maar windows 7 zal verkoop wel gelijk komen aan vista neem ik aan?

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
For your information: Windows 7 Enterprise 32bit is downloadbaar voor studenten via MA3D MSDNAA

[ Voor 26% gewijzigd door FezzFest op 13-08-2009 18:22 ]

• KennieNL
  • Laatst online: 10-09 22:39
Heeft iemand al ervaring met het 'crashen' van de taakbalk?

Taakbalk denkt dat alle apps gesloten zijn, maar ze zijn toch echt open.
Als in dan een app aanklik staat die ook nog gewoon als gesloten.

Explorer.exe killen en herstarten is the enige oplossing...

Anyone an idea?

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:28:
Voor zover ik weet gaat dat nog steeds niet. Maar (puur uit interesse) waarom zou je dit willen? Video overlay is namelijk een nogal ouderwetse, en vooral onhandige techniek om video fullscreen weer te geven. De alternatieven zijn (ondertussen) een stuk beter.

(Er zijn nog wel goede redenen om het te gebruiken om bijvoorbeeld live video snel, en eenvoudig weer te geven waar je geen CPU power tot je beschikking hebt om het beeld echt te processen. Maar dan heb je ook meteen het grootste nadeel van een overlay te pakken, je kunt het niet processen voor je het weergeeft.)
Ik gebruik het thans om op mijn TV een film af te spelen en via mijn PC te kunnen blijven werken; Via een simpele clone optie moet ik het op mijn hoofd (pc) scherm ook maximaliseren, wat onwenselijk is. Een extended desktop vind ik bijzonder beroerd werken en is daarnaast onhandig omdat de gebruikte resoluties verschillen.

Ik weet niet wat er "onhandig" zou zijn aan video overlay.. ik vind het namelijk zelf voor mijn doeleinden bijzonder eenvoudig.

Zijn er alternatieven waarmee ik een overlay-effect kan krijgen in Vista/Windows 7?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 18:34 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Zijn er hier ook mensen welke problemen hebben met het papierformaat in windows 7.
Ik heb hier 2 windows vista pc's (engelse versie, regionale settings nederlands, locatie nederland) en 1 vista pc om te testen (engelse versie, regionale settings nederlands, locatie nederland) en krijg het onder windows 7 niet voorelkaar dat windows luistert naar het papierformaat wat ik instel.
Computers gebruiken dezelfde software, zelfde printer, zelfde printer driver.

Maar windows 7 blijft vervelend doen en blijft zo afentoe programma's te veranderen naar letter, terwijl ik uiteraard a4 wil. Printer settings, printer properties staan allemaal goed (en gelijk aan de vista machines). Bug in windows 7? Of hebben jullie nog tips?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gait schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:55:
Een vraagje,

Ik heb een nieuwe pc besteld en heb hem gisteren geïnstalleerd, maar ik heb niet goed nagedacht over het besturingssysteem. Ik dacht tijdelijk gebruik ik vista hp 64-bit van mij eigen pc totdat windows 7 uit is, maar dat werkt natuurlijk niet... Wat is nu het verstandigst om te doen? Ik kan hem 30 dagen gebruiken dus nog geen probleem, maar is het nu verstandig om dit te bestellen en die code te gebruiken en hem dan later te upgraden. En krijg ik dan als windows 7 uit is een nieuw pakket met code zodat ik als het nodig is een re-install kan uitvoeren?
Of kan ik nu al een rc versie downloaden en installeren en wachten totdat windows 7 uit is?
De advies prijzen van windows 7 liggen veel hoger dan de verkoop prijzen van vista, maar windows 7 zal verkoop wel gelijk komen aan vista neem ik aan?
Je zou dus kunnen doen wat meer mensen hier doen. Je installeerd van de RTM versie de versie welke je ook wilt aanschafen (ei.cfg verwijderen) en rearmd hem een aantal keer voor wederom 30 dagen. Op die manier kun je hem zonder te activeren 120 dagen gebruiken en binnen die 120 dagen is Windows 7 wel te koop en activeer je hem met je gekochte sleutel.

Wat de prijzen zullen worden is volgens mij nog niet bekend, maar grote kans dat de nu gepubliceerde prijzen de eerste tijd wel gebruikt zullen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 13-08-2009 18:45 ]

• Gait
Oké dankje, ik heb het over deze prijzen. Als die prijzen zullen blijven kan ik toch veel beter dit nu kopen dat is veel voordeliger of mis ik iets?

• doopsuiker
  • Laatst online: 04:52
[...]

voer gewoon SYSDM.CPL uit en zet systeemherstel voor die externe harde schijf uit

• alt-92
  • Niet online
job schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:34:

Maar windows 7 blijft vervelend doen en blijft zo afentoe programma's te veranderen naar letter, terwijl ik uiteraard a4 wil. Printer settings, printer properties staan allemaal goed (en gelijk aan de vista machines). Bug in windows 7? Of hebben jullie nog tips?
Kijk eens naar je apps. Applicatiespecifieke settings mogen (en kunnen) de OS defaults negeren - case in point is Office.

En voordat iemand zegt dat dat nergens op slaat: OS defaults afdwingen voor applicatie-specifieke printinstellingen zou betekenen dat je dáárbij telkens de OS instellingen zou moeten wijzigen. 3x raden wat omslachtiger en frustrerender is.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 13-08-2009 19:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

alt-92 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:12:
Kijk eens naar je apps. Applicatiespecifieke settings mogen (en kunnen) de OS defaults negeren - case in point is Office.
Applicatie instellingen overriden de os instellingen. Daar ben ik me bewust van.
Die heb ik nu redelijk goed staan. Het gaat mis bij de printer preferences (als ik bijvoorbeeld overschakel naar duplex (en weer terug) dan schiet het papierformaat telkens naar letter.

Ik kan daar een eigen printer shortcut aanmaken (hp eigen iets) welke wel op a4 blijft staan. Het is een redelijke oplossing, maar handig is anders. Ben bang dat ik maar moet wachten tot officiële windows 7 drivers. En maar hopen dat HP die voor oude printers ook gaat ontwikkelen.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gait schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:10:
Oké dankje, ik heb het over deze prijzen. Als die prijzen zullen blijven kan ik toch veel beter dit nu kopen dat is veel voordeliger of mis ik iets?
Het grote verschil is hier dat de Windows 7 prijzen voor upgrades en volledige versies zijn en die prijs van Azerty is een OEM. Die zijn een stuk goedkoper dan een upgrade of volledige versie. Waarschijnlijk komt een OEM van Windows 7 ook rond die prijs uit.

Ik weet trouwens niet of je voor die upgrade naar Windows 7 ook moet betalen. Bij de laptop van mijn vrouw kost die 'gratis' upgrade € 24,90. Niet dat je voor die prijs ergens anders een Windows 7 Home Premium licentie kunt krijgen, maar een beetje vreemd is het wel.

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:34
Gait schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:10:
Moet 't perse de Nederlandse versie zijn? Je kan hier bij Amazon UK nog steeds een per-order bestellen. Dan krijg je wel een volledige versie, geen upgrade en/of OEM.

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hallo Allemaal,

Ik ben op een DLL file gaan staan en heb openen met powerdvd gedaan (stom natuulijk)
Nu zijn alle dll icon's powerdvd icon's geworden ziet niet uit !!!
Hoe kan ik dit herstellen naar default in windows 7 Ultimate??????

heb al veel gegoogle'd maar kan niks vinden helaas.
Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door vulliw op 13-08-2009 20:38 ]

Vulliw

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

vulliw schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:37:
Hallo Allemaal,

Ik ben op een DLL file gaan staan en heb openen met powerdvd gedaan (stom natuulijk)
Nu zijn alle dll icon's powerdvd icon's geworden ziet niet uit !!!
Hoe kan ik dit herstellen naar default in windows 7 Ultimate??????

heb al veel gegoogle'd maar kan niks vinden helaas.
Alvast bedankt
Google meer. Of ga naar HKEY_CLASSES_ROOT/.dll en vertel eens wat daar in zit?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grumsel schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:23:
[...]

Moet 't perse de Nederlandse versie zijn? Je kan hier bij Amazon UK nog steeds een per-order bestellen. Dan krijg je wel een volledige versie, geen upgrade en/of OEM.
Ik dacht dat Amazon nog steeds niet naar NL wil verschepen?

• Grumsel
  • Laatst online: 11:34
twiFight schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:31:
[...]

Ik dacht dat Amazon nog steeds niet naar NL wil verschepen?
Ik heb hier gelezen dat Amazon US niet naar Nederland verscheept maar Amazon UK wel. Ik heb 'm in elk geval zonder problemen kunnen bestellen, ze accepteren gewoon een Nederlands adres.

• alt-92
  • Niet online
Zullen we de verkoop en bestelvragen in Windows 7 PreSale Topic laten? :)

Graag :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Gait schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:55:
Een vraagje,

Volgens mij is het momenteel zo dat als je NU een PC besteld met Windows Vista erbij, dat je een gratis upgrade kan bestellen naar Windows 7....

Of doen ze dat niet in Nederland?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Yup klopt. Kunnen ze ook makkelijk doen, hoeveel mensen gebruiken die optie nou? Ze zullen zeggen, Vista is windows en loopt prima. (wat ook zo is met die 3Gig+ lappies en pc's)

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
Iemand die toevallig ook een HP PSC 2355 alles-in-één printer heeft, en hem werkend op windows 7 heeft. Heb de vista drivers geprobeerd, hij herkend mijn printer wel, maar installeert het stuurprogramma niet waardoor ik mijn printer dus niet kan gebruiken.

System | Racing is in my Blood

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wel iets absurds gemerkt: ik gebruik nooit de slaapstand dus heb in Windows alles wat met slaapstand te maken had uitgezet. Toch bleef ik een hiberfil.sys bestand houden en dat was dus zeker niet de bedoeling. Wissen van het bestand bleek onmogelijk...

Wat blijkt na enig gegoogle... vanaf een commandprompt met adminrechten moet je de opdracht "powercfg -h off" doen. En pas dan is het hiberfil.sys bestand weg.

Stom dat het uitschakelen van de slaapstand in Windows zelf dus niet het bestand daarvoor om zeep helpt...

TheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:54:
[...]

maar zakelijk gezien gebeuren de meeste gevallen van computercriminaliteit toch vanaf het interne netwerk..dussuh.....dan heeft die firewall aan de buitenkant of je router met NAT barweinig zin.... :+
Dus van LAN naar WAN staat nog steeds open in de 7 firewall, nietwaar? Pfff, benje nog steeds aangewezen op een commerciele firewall.

• Gait
Retail zou ik op meerdere pc's kunnen installeren en OEM slechts op één toch?
Ik heb nu dan 30 dagen trail van vista home premium, maar kan ik ook via surfspot een upgrade kopen van vista en werkt dat dan ook? Of als windows 7 uit is via surfspot de upgrade doen?

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Barfman schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:22:
Iemand die toevallig ook een HP PSC 2355 alles-in-één printer heeft, en hem werkend op windows 7 heeft. Heb de vista drivers geprobeerd, hij herkend mijn printer wel, maar installeert het stuurprogramma niet waardoor ik mijn printer dus niet kan gebruiken.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn HP 6940. Als het goed is geeft Windows 7 na de mislukte installatie aan dat de installatie niet goed is gegaan. Er wordt dan voorgesteld de installatie opnieuw uit te voeren met "aanbevolen instellingen". Als je dat selecteert, dan wordt de driver in Vista comp. mode geïnstalleerd. Bij mij werkt 't nu prima.

Ik heb wél het installatiebestand van HP gebruikt om de driver te installeren. Dus niet zelf rechtstreeks de driver aan de printer gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
Real_MaRsMaN schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:26:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met mijn HP 6940. Als het goed is geeft Windows 7 na de mislukte installatie aan dat de installatie niet goed is gegaan. Er wordt dan voorgesteld de installatie opnieuw uit te voeren met "aanbevolen instellingen". Als je dat selecteert, dan wordt de driver in Vista comp. mode geïnstalleerd. Bij mij werkt 't nu prima.

Ik heb wél het installatiebestand van HP gebruikt om de driver te installeren. Dus niet zelf rechtstreeks de driver aan de printer gekoppeld.
Hij installeert wel vanaf de setup in vista mode, maar de stuurprogramma kan ie niet vinden, ook niet via windows update. Wel vreemd, want het stuurprogramma zit in de setup van HP.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:00:
[...]

Dus van LAN naar WAN staat nog steeds open in de 7 firewall, nietwaar? Pfff, benje nog steeds aangewezen op een commerciele firewall.
Voor zover ik het weet is het al sinds Windows Vista zo dat uitgaand verkeer standaard geblokkeerd wordt, nouja...de standaard zaken niet. Nu weet ik dat je ook gerust extra rules kunt maken om de boel wat dichter te zetten...dussh...waarom zou je een 3rd party Firewall willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
bomen, bos, zucht..

Weet iemand of je een upgrade uit kunt voeren zonder het oude OS daadwerkelijk op de harde schijf te hebben staan? Ik bedoel uiteraard wel met een legale key, maar zonder dat het oude OS nog geinstalleerd is. Dus bv door gewoon een full install te doen en tijdens die install mijn XP key in te voeren ofzo. Of moet ik echt daadwerkelijk eerst XP gaan installeren en dan de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twiFight schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:07:
bomen, bos, zucht..

Weet iemand of je een upgrade uit kunt voeren zonder het oude OS daadwerkelijk op de harde schijf te hebben staan? Ik bedoel uiteraard wel met een legale key, maar zonder dat het oude OS nog geinstalleerd is. Dus bv door gewoon een full install te doen en tijdens die install mijn XP key in te voeren ofzo. Of moet ik echt daadwerkelijk eerst XP gaan installeren en dan de upgrade?
Hak die bomen maar om :+ want vanuit XP kun je geen upgrade doen naar Windows 7. Je zult dus ten allen tijde een Clean Install moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik dacht ook dat die firewall uitgaand verkeer tegenhield sinds Vista. Alleen heb ik er nu tijdje mee gewertk, en ik vind het vreemd dat die me nog geen 1x heeft gevraagd of ik verkeer toelaat..... Als die alles autom. in de rules zet, tja dan zal het voor malware ook wel te doen zijn om een rule aan te maken in de lijst.... of maak ik 'n denkfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:09:
[...]
Hak die bomen maar om :+ want vanuit XP kun je geen upgrade doen naar Windows 7. Je zult dus ten allen tijde een Clean Install moeten doen.
Afbeeldingslocatie: http://pnmedia.gamespy.com/planetbattlefield.gamespy.com/images/bfbc/awards/achivements/manic_lumberjack.jpg

;)

Nog even muggenziften hoor *voelt zich net een vrouw*. Maar weet je zeker dat hij niet eerst fysiek de files checkt op je HDD? Want hij kan natuurlijk ook de XP files checken, de upgrade accepteren, HDD formatteren en W7 installeren. Maar dat is wat anders dan tijdens de install alleen vragen om je XP key.

Ironisch, tijdens een search naar wat anders vond ik het antwoord. Wat ik wil is helaas niet mogelijk. Je moet een reeds geactiveerde Windows installatie op je harde schijf hebben voordat hij wil upgraden. Het nadeel is dat ik voor elke reinstall dan eerst XP moet gaan installeren (of een image maken I guess) maar het gaat me er om dat er geen oude files achterblijven en aangezien W7 sowieso een full install doet is dat dus niet zo.

Hier nog even de relevante quote:
This is different from Windows Vista's installation procedure. Vista would let you install an older Windows OS, skip activation, and then install with an upgrade version. You can no longer skip activation when installing Windows 7 via an upgrade disk.

In other words, it's all about activation. The Windows 7 upgrade disk will need to see a valid activation - and that can include an activated copy of the release candidate - before it will install the operating system. Source: blogs.chron.com

[ Voor 40% gewijzigd door twiFight op 14-08-2009 02:11 . Reden: antwoord op eigen vraag geven is leuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
FezzFest schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:09:
For your information: Windows 7 Enterprise 32bit is downloadbaar voor studenten via MA3D MSDNAA
Heeft iemand ook al een key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
in de topic start staat dat er nog problemen zijn met creative kaarten(audio). In hoeverre is dat bij jullie een probleem?
Ik krijg zelfs met de laatste drivers mijn geluidskaart niet aan de praat (extreme gamer), hij zegt dat er niet eens een kaart in zit...?terwijl de driver ook voor W7 is.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Op mijn laptop heb ik w7 64bit geinstalleerd, draaid uitstekend, maar ik vroeg mij het volgende af : Zou de 32 bits versie niet een stuk sneller zijn, aangezien de harddisk de traagste schakel is in de laptop en de 32 bits versie een stuk kleiner is dan de 64 bit ?

Iemand ervaringen met boot tijden e.d. met 64 vs 32 bit ?

Mijn laptop : Acer 5738Z (t4200, 4gb, 320g) Ik weet dat je met 32bit niet alle geheugen kan aanspreken, maar dat is niet zo belangrijk omdat ik geen zware taken uitvoer met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:33:
[...]

Ik gebruik het thans om op mijn TV een film af te spelen en via mijn PC te kunnen blijven werken; Via een simpele clone optie moet ik het op mijn hoofd (pc) scherm ook maximaliseren, wat onwenselijk is. Een extended desktop vind ik bijzonder beroerd werken en is daarnaast onhandig omdat de gebruikte resoluties verschillen.

Ik weet niet wat er "onhandig" zou zijn aan video overlay.. ik vind het namelijk zelf voor mijn doeleinden bijzonder eenvoudig.

Zijn er alternatieven waarmee ik een overlay-effect kan krijgen in Vista/Windows 7?
Waar je in je afspeelprogramma is moet naar zoeken is de instellingen voor Video rendering, en daar overlay veranderen naar VMR of EVR, hetgeen niet meer Directdraw maar Direct3D gebruikt voor de rendering, en je probleem normaal verhelpt (dus je kan dan gewoon de video spelen op je secundaire scherm). De enige downside is dat het (afhankelijk van je config) een beetje meer van je systeem vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door DexterBelgium op 14-08-2009 07:58 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb iets vreemd, ik heb af en toe dat mijn systeem even 'freezed', en dan hoor ik 2 harde schijven opstarten (waarschijnlijk mijn raid1 array).
Dat hij de schijven uitzet is leuk, maar door die freeze word het niet echt prettig. Ik heb daarom in de power-options de tijd van het uitschakelen van de schijven al op 0 gezet (disabled dus). Helaas had ik gisteren weer dat de boel even vastliep, en dat ik mijn schijven hoorde opspinnen.

iemand met eenzelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
KennieNL schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:30:
Heeft iemand al ervaring met het 'crashen' van de taakbalk?

Taakbalk denkt dat alle apps gesloten zijn, maar ze zijn toch echt open.
Als in dan een app aanklik staat die ook nog gewoon als gesloten.

Explorer.exe killen en herstarten is the enige oplossing...

Anyone an idea?
Ik heb iets bijna soortgelijks...
Gisteren belde mijn vriendin op dat mijn PC het niet deed. Na het opstarten liep de taakbalk "vast". Je kon nog wel een paar keer het startmenu open en dicht doen, of een programma opstarten, maar dat was het dan ook.
In eerste instantie dacht ik aan een probleem dat ik al langer heb, nl dat na het opstarten de taakbalk soms ook vast loopt --> Je logt in, klikt op een programma om te starten en hangen maar.... Na een reboot is dit meestal verholpen.

Gisteren heb ik over moeten gaan tot een vorig herstelpunt, waarna ik KB975430 (dacht ik, kan het nu niet checken, iig die van 12 augustus) niet meer heb geïnstalleerd. Toen kon ik wel weer programma's opstarten.

Ik ben er nog steeds niet achter wat de oorzaak van dit probleem (en het andere "vastloop-probleem") is, maar irritant is het wel.

Andere mensen soortgelijke ervaringen?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Wil ook de RTM checken :) Heb de Windows 7 Pro-E UK gekocht voor 99 pond, maar die komt in oktober natuurlijk pas. Wil het liefst nu installeren en straks in oktober na re-armen alleen de code in hoeven voeren. Nu is het prima mogelijk de RTM vanaf allemaal media te downloaden, maar lukt dat invoeren van de code altijd? of moet je dan echt specifiek die E-versie hebben? Ook omdat ik begrepen heb dat MS die E-versie weer gaat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wow, afgelopen nacht vlak voordat ik ging dutten de eerste BSOD meegemaakt. Een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL in wdf0100.sys -- erg vreemd.

Dat wdf0100.sys heeft te maken met Kernel-Mode Driver Framework. Volgens Wikipedia:
The Kernel-Mode Driver Framework (KMDF) is a driver framework developed by Microsoft as a tool to aid driver developers create and maintain Kernel mode device drivers for Windows 2000[1] and later releases. It is one of the frameworks included in the Windows Driver Foundation.
Kan ik dus weer gaan uitzoeken welke driver specifiek het probleem veroorzaakte (nVidia ForceWare, Auzentech X-Fi Prelude, Logitech Setpoint, Intel ICH10 SATA, Realtek LAN). Bah.

Maar goed, diverse drivers voor Windows 7 zijn nog steeds een soort beta dus wie weet helpen nieuwere drivers, maar dan moeten die wel eerst uitkomen (draai op dit moment de meest recente drivers voor alles in mijn PC).

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 14-08-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wildfire schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:22:
Wow, afgelopen nacht vlak voordat ik ging dutten de eerste BSOD meegemaakt. Een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL in wdf0100.sys -- erg vreemd.

Dat wdf0100.sys heeft te maken met Kernel-Mode Driver Framework. Volgens Wikipedia:

[...]

Kan ik dus weer gaan uitzoeken welke driver specifiek het probleem veroorzaakte (nVidia ForceWare, Auzentech X-Fi Prelude, Logitech Setpoint, Intel ICH10 SATA, Realtek LAN). Bah.

Maar goed, diverse drivers voor Windows 7 zijn nog steeds een soort beta dus wie weet helpen nieuwere drivers, maar dan moeten die wel eerst uitkomen (draai op dit moment de meest recente drivers voor alles in mijn PC).
Ik geloof dat de oude versie van PeerGuardian 2 daar ook voor zorgde op Vista. Het kan dus ook eventueel software zijn die een ouderwetse driver installeert om zijn functies te verbeteren.
Okasha schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:19:
Wil ook de RTM checken :) Heb de Windows 7 Pro-E UK gekocht voor 99 pond, maar die komt in oktober natuurlijk pas. Wil het liefst nu installeren en straks in oktober na re-armen alleen de code in hoeven voeren. Nu is het prima mogelijk de RTM vanaf allemaal media te downloaden, maar lukt dat invoeren van de code altijd? of moet je dan echt specifiek die E-versie hebben? Ook omdat ik begrepen heb dat MS die E-versie weer gaat aanpassen.
Het gaat geen enkel probleem geven, alleen komt er helemaal gaan E-versie van Windows 7 meer.
Die is gecancelled...

@TheVMaster: misschien een hint om dat even in de TS te zetten ? Ik hoor behoorlijk wat reacties voorbijkomen in verband met Windows 7 E. (Niet dat iemand die leest, maar het is altijd leuk om iemand terug op de TS te wijzen, bespaart veel typ-werk :) )

[ Voor 33% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-08-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:42:
[...]

@TheVMaster: misschien een hint om dat even in de TS te zetten ? Ik hoor behoorlijk wat reacties voorbijkomen in verband met Windows 7 E. (Niet dat iemand die leest, maar het is altijd leuk om iemand terug op de TS te wijzen, bespaart veel typ-werk :) )
Ik zeg : DONE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43
RonnieB82 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:13:
Ik heb iets vreemd, ik heb af en toe dat mijn systeem even 'freezed', en dan hoor ik 2 harde schijven opstarten (waarschijnlijk mijn raid1 array).
Dat hij de schijven uitzet is leuk, maar door die freeze word het niet echt prettig. Ik heb daarom in de power-options de tijd van het uitschakelen van de schijven al op 0 gezet (disabled dus). Helaas had ik gisteren weer dat de boel even vastliep, en dat ik mijn schijven hoorde opspinnen.

iemand met eenzelfde ervaring?
In Vista had ik een soortgelijk probleem. Toen vertikte Windows de instellingen vast te houden. Het is verdwenen nadat ik een power-options voor de zoveelste keer had gewijzigd. Helaas weet ik niet meer wat ik toen anders had gedaan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
heb vandaag windows 7 geinstalleerd (via msndaa)
na het installeren van alle drivers
kan ik via "veilig verwijderen" mijn interne harde schijf ejecten.
enig idee hoe ik dit kan oplossen?

mijn excuses voor moest dit al is gevraagd zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GotG schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:19:

De vraag is inderdaad eerder gesteld, maar om eerlijk te zijn weet ik niet of er een oplossing voor gesuggereerd was, misschien toch even een search doen door de verschillende deeltjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:33
FezzFest schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:09:
Ik kan ondertussen zowel de x64 als x86 versie, op onze ELMS van MSDNAA, van Windows 7 downloaden! Key inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Nu online
TheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:23:
[...]

De vraag is inderdaad eerder gesteld, maar om eerlijk te zijn weet ik niet of er een oplossing voor gesuggereerd was, misschien toch even een search doen door de verschillende deeltjes? :+
ik ben er zelf achter gekomen.
ik heb mijn harde schijf in ahci mode staan. en dat ondersteunt hot swapping.
waarsschijnlijk dus daarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
GotG schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:19:

In apparaatbeheer eigenschappen van je schijf opvragen en bij beleidsregels "optimaliseren voor verwijderen" uit vinken en "optimaliseren voor prestaties aan vinken". Dit werkt al zo sinds XP. Levert je nog betere prestaties op ook.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 11-09 22:33
lembregtse schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:36:
[...]

Ik kan ondertussen zowel de x64 als x86 versie, op onze ELMS van MSDNAA, van Windows 7 downloaden! Key inclusief.
Zelf hebben wij op MSDN:AA (ELMS) nu de Professional versie staan in x64 en x86 vorm. Jammer dat het geen Enterprise is :P, ach ja het blijft gratis natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 11-09 11:37
lembregtse schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:36:
[...]

Bij mij staat alleen de x86 versie en de engelse. Erg vreemd :/
Of is ELMS weer wat anders dan de standaard MSDNAA?

[ Voor 7% gewijzigd door Upbeat op 14-08-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 07:53
Ik laatst de Windows 7 RTM gedownload van Technet. Installatie verliep prima, en alles zag er ook goed uit. Toen heb ik wat programma's erop gezet, en daarna een Nederlands Language Pack (MUI) geinstalleerd. Maar nu hebben plotseling 2 van die geinstalleerde programma's (Xfire en VLC Media Player) problemen met hun icons. Om de een of andere reden "missen" hun icons nu ineens, wat erg vervelend is voor in bijvoorbeeld de taakbalk. Ik heb mijn virusscanner gedeleted, computer een rebootgegeven, Xfire opnieuw geinstalleerd en de IconCache gedeleted. Tot nu toe nog geen succes gehad. Weet iemand misschien wat hier aan de hand is? Ik heb hieronder wat screenshots toegevoegd om het wat duidelijker te maken. :)

Screenshots:
- Xfire weergeeft geen icoontje, maar eigenschappen laat zien dat deze er wel degelijk is.
- Hier kan je zien dat er meerdere icoontjes beschikbaar zijn (en werken), alleen de standaard doet het niet.
- En hier zie je hoe vervelend dat eruit ziet op mijn taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Nu online
Terror schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:08:
[...]

In apparaatbeheer eigenschappen van je schijf opvragen en bij beleidsregels "optimaliseren voor verwijderen" uit vinken en "optimaliseren voor prestaties aan vinken". Dit werkt al zo sinds XP. Levert je nog betere prestaties op ook.
staat als default ook aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:52
Bij mij op de MSDNAA website staat nog niets over Windows 7, wat vreemd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
GotG schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:56:
[...]
staat als default ook aan
Als optimalisatie voor prestaties plaats vind dan zou je de optie veilig verwijderen niet meer mogen krijgen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 09:07
Terror schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:04:
[...]

Als optimalisatie voor prestaties plaats vind dan zou je de optie veilig verwijderen niet meer mogen krijgen.
Juist wel natuurlijk. Dan staan alle schrijfcaches aan en moet je hem eerst veilig verwijderen voordat je hem zomaar zou los koppelen. Dus als je veilig verwijderen als optie hebt, weet je juist dat ie op z'n snelst werkt.

edit: of net andersom? Nu weet ik het zelf niet meer.....

[ Voor 6% gewijzigd door MrDirect op 14-08-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:33
Upbeat schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:51:
[...]

Bij mij staat alleen de x86 versie en de engelse. Erg vreemd :/
Of is ELMS weer wat anders dan de standaard MSDNAA?
Dit is wat er bij ons van Windows 7 momenteel opstaat (UHasselt, Belgie).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ixnZDJzCRyzzmP2qL0JmtzE7/full.png

Ik heb geen idee wat het concrete verschil tussen de echte MSDNAA en de ELMS versie is. Ik moet echter altijd via het intranet van onze universiteit inloggen om dan naar een msdn62.e-academy.com/elms te gaan... Ik dacht dat een ELMS op de campus wordt gehost?

Hier is wat meer informatie: http://www.e-academy.com/IT_MSDNAA_main.cfm

[ Voor 6% gewijzigd door lembregtse op 14-08-2009 13:15 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!