Het aanbod via e-academy / ELMS kan per school verschillen. Ik zou even contact opnemen met je program administrator. Wie dat is staat volgens mij op de e-academy pagina van je school.mauricedb schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:02:
Bij mij op de MSDNAA website staat nog niets over Windows 7, wat vreemd
staat aanTerror schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:04:
[...]
Als optimalisatie voor prestaties plaats vind dan zou je de optie veilig verwijderen niet meer mogen krijgen.
maar heb nog altijd
Als ik op http://www.ma3d.com/msdnaa.aspx kijk dan staat er helaas nog maar 32-bit en engels. Nouja misschien een kwestie van afwachten denk ik. Gister ochtend stond nog de Beta/RC en 's avonds opeens deze
Vast een bugje ofzo. Maargoed, als het werkt dan werkt het
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
PeerGuardian of iets dergelijks gebruik ik niet. Maar goed, in de komende tijd zal van al m'n hardware wel weer nieuwere drivers worden uitgebracht. Ik geloof dat het allemaal wel goed zal komen, maar was toch wel lullig vannacht... een BSOD met het nieuwe OS. MjahPetervanakelyen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:42:
[...]
Ik geloof dat de oude versie van PeerGuardian 2 daar ook voor zorgde op Vista. Het kan dus ook eventueel software zijn die een ouderwetse driver installeert om zijn functies te verbeteren.
Ik heb een vreemd probleem met Windows 7, telkens wanneer ik Windows afsluit krijg ik een foutmelding van wdm.exe, memory could not be read. Wdm heeft met Aero te maken. Iemand nog meer last hiervan?
Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G
Ook hier vannochtend mijn Windows 7 Pro x64 netjes geactiveerd met de MSDNAA key, iso voor de zekerheid ook nog even gedownload, maar die was een exacte match met die ik "elders" gedownload had.
Tot nog toe nog maar 1x een bsod gezien met deze rtm versie, een crash op de atimkdag.dll, hetgeen waarschijnlijk te wijten is aan de drivers voor mijn ATI Mobility Radeon HD 2300. Vervelend is dat ATI in de nieuwere drivers geen support meer heeft voor dit type gpu, dus maar afwachten of het gerucht dat om de 3 versies van de nieuwere catalyst drivers ook nog een backward support voor oudere kaarten ingebouwd wordt, ook daadwerkelijk klopt. Tot die tijd zal ik dus gewoon met de standaard meegeleverde windows drivers moeten werken, hetgeen eigenlijk ook gewoon prima gaat.
Tot nog toe nog maar 1x een bsod gezien met deze rtm versie, een crash op de atimkdag.dll, hetgeen waarschijnlijk te wijten is aan de drivers voor mijn ATI Mobility Radeon HD 2300. Vervelend is dat ATI in de nieuwere drivers geen support meer heeft voor dit type gpu, dus maar afwachten of het gerucht dat om de 3 versies van de nieuwere catalyst drivers ook nog een backward support voor oudere kaarten ingebouwd wordt, ook daadwerkelijk klopt. Tot die tijd zal ik dus gewoon met de standaard meegeleverde windows drivers moeten werken, hetgeen eigenlijk ook gewoon prima gaat.
Je hebt vast een moederbord met een nvidia chipset en je draait de Microsoft drivers ? Dan krijg je dit verschijnsel, als je de nvidia chipset drivers laad, dan is dit probleem weg.GotG schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:30:
staat aan, maar heb nog altijd (safely remove vaste interne disks)
heb een p45 chipsetHaseMike schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:15:
[...]
Je hebt vast een moederbord met een nvidia chipset en je draait de Microsoft drivers ? Dan krijg je dit verschijnsel, als je de nvidia chipset drivers laad, dan is dit probleem weg.
en drivers van intel zelf
De Intel Matrix Storage heb ik er maar weer snel vanaf gehaald. 1 schijf was gewoon verdwenen. Na het un-installen was de drive weer aanwezig in Windows. Ik had de IATA89ENU.exe gedownload van de Intel site, is er misschien een nieuwere?
Voor GotG: is toch mooi dat je nu eindelijke hotswap hebt? Icoontje zie je toch niet, dus wat is het probleem?
Voor GotG: is toch mooi dat je nu eindelijke hotswap hebt? Icoontje zie je toch niet, dus wat is het probleem?
[ Voor 19% gewijzigd door MrDirect op 14-08-2009 17:20 ]
edit: oops verkeerde topic
[ Voor 96% gewijzigd door DDX op 14-08-2009 17:24 ]
Dit zou de nieuwste (officiële) versie moeten zijn. Die werkt hier overigens prima met de 64 bit RTM (ICH10R AHCI).Anarchy 99 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:19:
De Intel Matrix Storage heb ik er maar weer snel vanaf gehaald. 1 schijf was gewoon verdwenen. Na het un-installen was de drive weer aanwezig in Windows. Ik had de IATA89ENU.exe gedownload van de Intel site, is er misschien een nieuwere?
[ Voor 46% gewijzigd door Joni op 14-08-2009 17:23 . Reden: quote toegevoegd ]
Vond het raar, das alAnarchy 99 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:19:
...
Bij mij staat ook de enterprise versie op MSDNAA. Maar de download wilt niet starten. Op zich niet erg natuurlijk want hij is al geinstalleerddjbarney schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:15:
Ook hier vannochtend mijn Windows 7 Pro x64 netjes geactiveerd met de MSDNAA key, iso voor de zekerheid ook nog even gedownload, maar die was een exacte match met die ik "elders" gedownload had.
Mijn vraag echter, hoe kom ik nu aan die key? Een mail sturen? Of wachten tot de download wel werkt en wordt hij dan automatisch gemaild?
En zojuist een 0x0000007e op ser2pl64.sys, hetgeen de driver van m'n seriëel-naar-USB convertertje is (PL2303 chipset van Prolific). Ik had voorafgaand aan de installatie van Windows 7 al zo m'n twijfels over de drivers hiervoorWildfire schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:22:
Wow, afgelopen nacht vlak voordat ik ging dutten de eerste BSOD meegemaakt. Een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL in wdf0100.sys -- erg vreemd.
Dat wdf0100.sys heeft te maken met Kernel-Mode Driver Framework. Volgens Wikipedia:
[...]
Kan ik dus weer gaan uitzoeken welke driver specifiek het probleem veroorzaakte (nVidia ForceWare, Auzentech X-Fi Prelude, Logitech Setpoint, Intel ICH10 SATA, Realtek LAN). Bah.
Maar goed, diverse drivers voor Windows 7 zijn nog steeds een soort beta dus wie weet helpen nieuwere drivers, maar dan moeten die wel eerst uitkomen (draai op dit moment de meest recente drivers voor alles in mijn PC).
Waarschijnlijk is die wdf0100.sys BSOD van vannacht hier gewoon aan gerelateerd geweest. Dan maak ik me verder maar niet druk en kan ik misschien beter op zoek naar een betere seriëel-naar-USB converter, iemand tips toevallig?
Die driver heb ik hier ook draaien op mijn ICH9M AHCI.Joni schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:23:
[...]
Dit zou de nieuwste (officiële) versie moeten zijn. Die werkt hier overigens prima met de 64 bit RTM (ICH10R AHCI).
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
*ahum* Het officiele Windows 7 (, Windows Server 2008 R2 en Exchange 2010) launch event is aangekondigt. Jammer voor ons
gaat het hierbij om de Amerikaanse launch in Seattle.

Klik hier voor meer informatie!

Aardige slogan, tja je moet toch wat...
Maarum, die datum, dat is verbazingwekkend, 10 dgn voor de 22e
Ach..volgens mij was dat met Windows Vista ook zo....enneh...22 oktober = niets anders dan de datum dat hij in de winkel ligtSjah schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:27:
Aardige slogan, tja je moet toch wat...
Eens uit interesse, met welke virusscanners hebben jullie goede ervaringen want ik heb de indruk dat ze niet allemaal even vriendelijk met windows 7 samenspelen.
Voor de rest bevalt windows 7 me goed, prima opstarttijd en ik kan alles prima vinden.
Voor de rest bevalt windows 7 me goed, prima opstarttijd en ik kan alles prima vinden.
ESET NOD32 v4 werkt bij mij hier zonder problemen.Simon Verhoeven schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:48:
Eens uit interesse, met welke virusscanners hebben jullie goede ervaringen want ik heb de indruk dat ze niet allemaal even vriendelijk met windows 7 samenspelen.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Paar dingen: De Vista launch was wel de laatste dag van Januari 2007, zo goed is mijn geheugen nog wel. tJa als je die webcast kijkt op de 12e, wil je dag erna kopen ook (als je niet via je werk al gematst wordt).TheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:43:
[...]
Ach..volgens mij was dat met Windows Vista ook zo....enneh...22 oktober = niets anders dan de datum dat hij in de winkel ligt
En die slogan, tja ik kan het toch niet laten deze zo uit te leggen: het bedrijfsleven wilde niet naar Vista, omdat Xp efficienter was oid. Nu zegt Ms met deze slogan: laat Xp achter jullie, 't is tijd voor 't Nieuwe OS
Zo ook mijn versie geactiveerd. Gaat allemaal als een zonnetje. Het is dat ik hem via MSDNAA gratis kan bemachtigen, anders had ik hem zeker gekocht. Naar mijn idee worden de Microsoft producten steeds beter en Windows 7 is zeker het geld waard.
Na altijd Symantec Corporate Edition te hebben gebruikt, gebruik ik nu de opvolger: Symantec Endpoint Protection. Bevalt me tot nu prima. Zit ook meteen een anti spyware inbegrepen dus windows defender is ook niet meer nodig.Eens uit interesse, met welke virusscanners hebben jullie goede ervaringen want ik heb de indruk dat ze niet allemaal even vriendelijk met windows 7 samenspelen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Sjah schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:58:
[...]
Paar dingen: De Vista launch was wel de laatste dag van Januari 2007, zo goed is mijn geheugen nog wel. tJa als je die webcast kijkt op de 12e, wil je dag erna kopen ook (als je niet via je werk al gematst wordt).
En die slogan, tja ik kan het toch niet laten deze zo uit te leggen: het bedrijfsleven wilde niet naar Vista, omdat Xp efficienter was oid. Nu zegt Ms met deze slogan: laat Xp achter jullie, 't is tijd voor 't Nieuwe OS
Zit nog te twijfelen tussen de 64bit versie en de 86. Wat raden jullie aan, zijn de meeste progs al compatible met 64? I know, redelijke n000b vraag

[ Voor 12% gewijzigd door DaannO op 14-08-2009 22:46 ]
64 bit ga ikzelf doen, als ik oem haal. De gemiddelde betere pc zit nu al aan 2 tot 4 gig, soms al 6 of 8. Als 3 gig dan de max is voor 32bit, dan lijkt mij de keus niet moeilijk. Zal wel mijn oude tvkaart bij de vulnis moeten zetten en nieuwere halen voor dik geld, maar dat offer moet maar dan.
Volgens mij werkt alles wel met Vista 64, dus het zal wel lopen... alleen is er nog geen flash64, maar dat boeit niet, gewoon de 32 bit.
Volgens mij werkt alles wel met Vista 64, dus het zal wel lopen... alleen is er nog geen flash64, maar dat boeit niet, gewoon de 32 bit.
[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 14-08-2009 22:56 ]
geen idee of dit het juiste topic is maar:
als hij op de markt is, waar kan ik dan het beste Windows 7 vandaan halen?
in NL kan je dus alleen de verknipte "E" versie krijgen, welke ik dus eigenlijk niet wil
US import een idee?
in NL kan je dus alleen de verknipte "E" versie krijgen, welke ik dus eigenlijk niet wil
US import een idee?
De 'E'-versie bestaat inmiddels al niet meer. Microsoft is op dat besluit terug gekomen. Op Amazon kan je nog voor een prima prijs de Home Premium-versie kopen.
Zie ook Windows 7 PreSale Topic en nieuws: Microsoft wil Windows 7 toch met IE8 leveren in Europa
Zie ook Windows 7 PreSale Topic en nieuws: Microsoft wil Windows 7 toch met IE8 leveren in Europa
Te laat

[ Voor 64% gewijzigd door Gunner op 14-08-2009 22:56 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
*zucht*
Er komt geen E-versie
Er komt geen E-versie
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
De hele "E" versie is van de baan, dus kun je 'm gewoon in Nederland kopen. Wat je wel voorgeschoteld zult krijgen is een browser keuzescherm. Kun je mooi zelf kiezen of je wel of niet voor IE8 wilt gaan.mschol schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:53:
US import een idee?
'k moet eerlijk zeggen dat ik sinds Windows Vista al compleet over ben op 64-bit. Eigenlijk geen enkel programma gehad wat niet werkt. Voordeel is wel dat je dan ook eindelijk native 64-bits apps (zoals Adobe Photoshop CS4 64-bit of Office 2010 64-bit) kunt draaienDaannO schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:46:
Zit nog te twijfelen tussen de 64bit versie en de 86. Wat raden jullie aan, zijn de meeste progs al compatible met 64? I know, redelijke n000b vraag
Duidelijk, dankTheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:02:
[...]
'k moet eerlijk zeggen dat ik sinds Windows Vista al compleet over ben op 64-bit. Eigenlijk geen enkel programma gehad wat niet werkt. Voordeel is wel dat je dan ook eindelijk native 64-bits apps (zoals Adobe Photoshop CS4 64-bit of Office 2010 64-bit) kunt draaien
Ik ben pas geleden ook overgestapt naar x64 en ben ook nog niks tegengekomen wat niet werkt. Dus ik kan het zeker aanraden als je van de voordelen van x64 gebruik wilt maken.TheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:02:
[...]
'k moet eerlijk zeggen dat ik sinds Windows Vista al compleet over ben op 64-bit. Eigenlijk geen enkel programma gehad wat niet werkt. Voordeel is wel dat je dan ook eindelijk native 64-bits apps (zoals Adobe Photoshop CS4 64-bit of Office 2010 64-bit) kunt draaien
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
PFFFfff.....sorry maar lees de TopicStart eensmschol schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:53:
US import een idee?
Heeft iemand al Windows Media player in de taakbalk gehad op 64-bit? Ik heb gezocht maar vond niks nuttig, wel eentje van 32-bit maja dat wil ik niet.
http://devrexster.googlepages.com/wmp12
edit: owja het gaat om WMP 12 en graag zonder downgraden naar 11
edit: owja het gaat om WMP 12 en graag zonder downgraden naar 11
[ Voor 15% gewijzigd door M0nkeymen op 14-08-2009 23:14 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ik krijg de driver voor m'n geheugenkaartlezer in m'n laptop niet werkend en las ergens dat je gewoon een soort van driver pakket kunt downloaden waardoor die misschien werkt?
is er een sneltoets om de helderheid van je laptop scherm in te stellen? en ik zag ook ergens de optie dat het scherm bij inactiviteit ging dimmen automatisch met windows 7?
en hoe wijzig ik het icoon van m'n laptop die staat bij 'apparaten en printers'
hoe stel je in windows 7 de kleur van je vensters in zoals op de manier in vista? founded
is er een sneltoets om de helderheid van je laptop scherm in te stellen? en ik zag ook ergens de optie dat het scherm bij inactiviteit ging dimmen automatisch met windows 7?
en hoe wijzig ik het icoon van m'n laptop die staat bij 'apparaten en printers'
hoe stel je in windows 7 de kleur van je vensters in zoals op de manier in vista? founded
[ Voor 34% gewijzigd door repsaj op 15-08-2009 00:22 ]
x
Zou iemand mij kunnen vertellen welke versies van Windows 7 ondersteuning krijgen voor 2 of meer fysieke cpu's? Ik heb een dual opteron moederbord en wil dus straks ook windows 7 aanschaffen. Ik weet van windows vista dat de home premium 'maar' 1 socket ondersteunt. En ik heb het een en ander zitten google-en maar ik kan alleen van die vage site's vinden die wat geruchten verspreiden over SMP ondersteuning. Zou fijn zijn als ik in een microsoft document te weten kan komen hoe het nu precies zit. Maar die heb ik tot op heden niet gevonden... iemand?
huh? Ehh..MediaPlayer 12 zit toch standaard in Windows 7. Hmm..'k heb ff gelezen maar eh....dat doet MediaPlayer toch standaard nouja...ongeveerM0nkeymen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:08:
Heeft iemand al Windows Media player in de taakbalk gehad op 64-bit? Ik heb gezocht maar vond niks nuttig, wel eentje van 32-bit maja dat wil ik niet.
edit: owja het gaat om WMP 12 en graag zonder downgraden naar 11![]()
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2009 23:44 ]
AAaah W98 plus pack Themes: voor 7 geprepareerd... http://www.beingmanan.com...lus-themes-for-windows-7/
Verwijderd
ik heb geen id of dit een probleem is in Windows 7 of dat het aan msn ligt, maar misschien kunnen jullie mij dat vertellen
.,
heb netjes Windows Live Messenger geinstalleerd allemaal zonder problemen. Wanneer ik nu mijn OS opnieuw opstart begint Windows mijn MSN elke keer opnieuw te configureren ofzo.
er komt een venstertje met een laad balkje waar bovenin deze tekst staat:
windows live messenger wordt geconfigureerd
hierna start msn op en dit herhaald zich wanneer ik weer een reboot doet
heb netjes Windows Live Messenger geinstalleerd allemaal zonder problemen. Wanneer ik nu mijn OS opnieuw opstart begint Windows mijn MSN elke keer opnieuw te configureren ofzo.
heb ik ook voor gehad. is uiteindelijk opgelost geraakt door messenger niet meer in comptabiliteitsmodus te zettenVerwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:53:
ik heb geen id of dit een probleem is in Windows 7 of dat het aan msn ligt, maar misschien kunnen jullie mij dat vertellen.,
Verwijderd
Wat is er mis met de mini player dan? Ik gebruikte die mini toolbar op Vista ook vaak, maar de mini player is goed genoeg. Ik ben nu trouwens (weer) over op foobarM0nkeymen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:08:
edit: owja het gaat om WMP 12 en graag zonder downgraden naar 11![]()
Toch wel met Administratieve rechten gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:53:
heb netjes Windows Live Messenger geinstalleerd allemaal zonder problemen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
zal hetzelfde zijn als met Vista, alleen de business (professional dus) of hoger kunnen meerdere cpu sockets aan-krekel- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:34:
Zou iemand mij kunnen vertellen welke versies van Windows 7 ondersteuning krijgen voor 2 of meer fysieke cpu's? Ik heb een dual opteron moederbord en wil dus straks ook windows 7 aanschaffen. Ik weet van windows vista dat de home premium 'maar' 1 socket ondersteunt. En ik heb het een en ander zitten google-en maar ik kan alleen van die vage site's vinden die wat geruchten verspreiden over SMP ondersteuning. Zou fijn zijn als ik in een microsoft document te weten kan komen hoe het nu precies zit. Maar die heb ik tot op heden niet gevonden... iemand?
http://www.microsoft.com/.../system-requirements.aspx
While all editions of Windows Vista can support multiple core CPUs, only Windows Vista Business, Ultimate, and Enterprise can support dual processors.
[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 15-08-2009 09:22 ]
A wise man's life is based around fuck you
Ik had het ook op 1 pc hier in huis. Daar heb ik WL messenger verwijderd en via Windows Update opnieuw laten installeren.GotG schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:11:
[...]
heb ik ook voor gehad. is uiteindelijk opgelost geraakt door messenger niet meer in comptabiliteitsmodus te zetten
Daarna waren "de problemen" opgelost.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Mij niet bekend.Jaspur schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:27:
Ik krijg de driver voor m'n geheugenkaartlezer in m'n laptop niet werkend en las ergens dat je gewoon een soort van driver pakket kunt downloaden waardoor die misschien werkt?
Die sneltoets is afhankelijk van je model/merk laptop. Bij mij is het fn+pijltjes toetsen.. Maar je moet gewoon even kijken naar de blauwe afbeeldingen op je toetsen. Die zijn gelinkt aan de (jawel) blauwe fn toets. Soms zijn fn en de bijbehorende toetsen gewoon wit.. dus dan is het even zoeken naar toetsen met extra afbeeldingen.is er een sneltoets om de helderheid van je laptop scherm in te stellen? en ik zag ook ergens de optie dat het scherm bij inactiviteit ging dimmen automatisch met windows 7?
Kan zijn dat sommige toetsen pas werken met een driver, maar die moet de fabrikant van je laptop dan leveren.
En ja windows 7 dimt inderdaad het scherm als je een tijdje niets doet.
[ Voor 6% gewijzigd door job op 15-08-2009 11:34 ]
Alleen Windows Defender updates voor de x64 versie.GotG schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:51:
zijn er eigenlijk al officiele "na-rtm" updates uitgekomen?
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
En IE compatibility-view update zag ik ook. Nou ga ik dat lekker uitzetten, aangezien IE slechts m'n backup browser is, en ik niet met dit soort updates lastig gevallen wil worden.
dat is jammer,tegen die tijd zit ik in florida.gaat me dan toch te veel tijd en geld kosten om weer naar Seattle te gaanTheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:19:
*ahum* Het officiele Windows 7 (, Windows Server 2008 R2 en Exchange 2010) launch event is aangekondigt. Jammer voor onsgaat het hierbij om de Amerikaanse launch in Seattle.
[afbeelding]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Relaxt man. Zojuist de RTM Professional versie van MSDN geinstalleerd over een ouwe RC1 versie op mijn laptop. Nu blijft mijn systeem hangen in de BIOS. Hij komt niet eens meer zover dat hij nog het cd'tje kan opstarten...
Harde schijf eruit en nog maar een keer proberen

[ Voor 11% gewijzigd door Rob1106 op 15-08-2009 12:48 ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Blijft die toevallig hangen op het detecten van de harde-schijf (in AHCI) ?Rob1106 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:47:
Relaxt man. Zojuist de RTM Professional versie van MSDN geinstalleerd over een ouwe RC1 versie op mijn laptop. Nu blijft mijn systeem hangen in de BIOS. Hij komt niet eens meer zover dat hij nog het cd'tje kan opstarten...
Dit is voorheen ook bij mij een aantal keer voorgekomen, en is hier terug te lezen: ndsc in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
Ik heb dit toen opgelost door de hardeschijf weer terug naar IDE compatibility te zetten en deze compleet de wissen (nulletjes schrijven.) Pas toen kon ik hem weer in AHCI draaien.
Volgens mij wel ja. Ik heb hem er net uitgehaald en ff ge-eraset op mijn gewone pc. Hij is nu weer aan het installeren. Dus hopen dat het nu goed gaat.ndsc schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:55:
[...]
Blijft die toevallig hangen op het detecten van de harde-schijf (in AHCI) ?
Dit is voorheen ook bij mij een aantal keer voorgekomen, en is hier terug te lezen: ndsc in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
Ik heb dit toen opgelost door de hardeschijf weer terug naar IDE compatibility te zetten en deze compleet de wissen (nulletjes schrijven.) Pas toen kon ik hem weer in AHCI draaien.
Jij hebt het dus opgelost door een full erase te doen. Waarschijnlijk dus resten van de oude installatie verwijderd. Mocht het weer fout gaan dan kan ik dat ook ff proberen.
PROBLEM SOLVED:
Ik heb de schijf in een andere pc gehangen en daar de partities verwijderd. Opnieuw geinstalleerd en loopt als een zonnetje...
[ Voor 7% gewijzigd door Rob1106 op 15-08-2009 13:56 ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Die driver werkt dus niet ..job schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:19:
[...]
Mij niet bekend.
[...]
Die sneltoets is afhankelijk van je model/merk laptop. Bij mij is het fn+pijltjes toetsen.. Maar je moet gewoon even kijken naar de blauwe afbeeldingen op je toetsen. Die zijn gelinkt aan de (jawel) blauwe fn toets. Soms zijn fn en de bijbehorende toetsen gewoon wit.. dus dan is het even zoeken naar toetsen met extra afbeeldingen.
Kan zijn dat sommige toetsen pas werken met een driver, maar die moet de fabrikant van je laptop dan leveren.
En ja windows 7 dimt inderdaad het scherm als je een tijdje niets doet.
Ik dacht dat het misschien andere toetscombi was, omdat windows-teken + p zorgt voor externe beeldschermen enzo.. Dat was eerst ook functie toets
x
Ik had toch een probleem met mijn Auzentech X-Plosion 7.1? Het trayicoontje werkte niet, waardoor ik geen SPDIF kon installen?
Nou, dat probleem is opgelost door Auzentech support
Oplossing:
-uninstall alle oudere/andere versies van de Auzentech drivers
-zoek op de C:\ schijf naar hsmgr.exe en verwijder deze
-verwijder hsmgr.exe ook uit de driver installatie folder (in \SoftwareDriver\dll) en laat hsmgr64.exe staan
-installeer de driver en reboot
Presto! Werkend control panel + tray icoon, en het werkt weer als een zonnetje. Bedankt Auzentech!
Nou, dat probleem is opgelost door Auzentech support
Oplossing:
-uninstall alle oudere/andere versies van de Auzentech drivers
-zoek op de C:\ schijf naar hsmgr.exe en verwijder deze
-verwijder hsmgr.exe ook uit de driver installatie folder (in \SoftwareDriver\dll) en laat hsmgr64.exe staan
-installeer de driver en reboot
Presto! Werkend control panel + tray icoon, en het werkt weer als een zonnetje. Bedankt Auzentech!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb een nogal simpele vraag. Ik mis Windows Movie Maker in Windows 7...zie ik het gewoon niet of is het er niet? Ik draait Ultimate Edition dus je zou wel verwachten dat het erin zit.
Niet by default, moet je ff de 'Live Pack' binnenhalen via Windows Update, staat onder optionele updates.SuX DeLuXe schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:12:
Ik heb een nogal simpele vraag. Ik mis Windows Movie Maker in Windows 7...zie ik het gewoon niet of is het er niet? Ik draait Ultimate Edition dus je zou wel verwachten dat het erin zit.
Even installeren met Windows Live Essentials. Het is volgens mij wel een beta, ik gebruik het zelf namelijk niet. Even 'Live Essentials' in het startmenu tikken. Anders gewoon even op Google zoeken, zal vast wel te vinden zijn.SuX DeLuXe schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:12:
Ikka ook !TheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:11:
[...]
Dat was dus de consumentenlaunch....business launch was eind november...ach..'k ben benieuwd wanneer wij de tripple launch hebben hehe
Windows Movie Maker zit vanaf nu bij Windows Live Essentials.SuX DeLuXe schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:12:
Hilarisch ! Op mijn Windows 98 bak staan die ook ! De zogenaamde "Bureablad-thema's" zijn nog steeds leukSjah schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:47:
AAaah W98 plus pack Themes: voor 7 geprepareerd... http://www.beingmanan.com...lus-themes-for-windows-7/
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ka je gewoon los downloaden Windows Movie Maker 2.6SuX DeLuXe schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:12:
Bij mij in windows 7 ultimate als ik op F1 druk krijg ik engels tekst dus geen nederlands!!!
Ik heb ondekt dat het om de HelpPane.exe gaat waar kan ik de nederlandse downloaden ???
Of waar staat hij ergens op de iso van de nederlandse windows 7 Ultimate ???
dankje
Ik heb ondekt dat het om de HelpPane.exe gaat waar kan ik de nederlandse downloaden ???
dankje
Vulliw
Verwijderd
Het valt me op de windows nog altijd opkomt vanuit een bepaalde dos omgeving.. klopt dat?
Nee, Windows runt al jaren niet meer in een dos omgeving. cmd lijkt er qua uiterlijk misschien op en enkele commands zijn nog hetzelfde maar er is niks dos aan. Doel jij wellicht op de bios? De bios is de firmware interface van de hardware en staat los van Windows.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:13:
Het valt me op de windows nog altijd opkomt vanuit een bepaalde dos omgeving.. klopt dat?
[ Voor 11% gewijzigd door Cobalt op 15-08-2009 17:24 ]
Ik heb net 2x 2gb gekocht en in m'n laptop gestopt, maar nu staat er 4Gb waarvan 3Gb beschikbaar. Heb Ultimate.
x
32bit zeker, dan zie je idd nooit meer dan 3gb (en windows gaat wel aangeven dat er 4gb ram inzit overigens)Jaspur schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:24:
Ik heb net 2x 2gb gekocht en in m'n laptop gestopt, maar nu staat er 4Gb waarvan 3Gb beschikbaar. Heb Ultimate.
oplossing: 64bit windows gebruiken
Verwijderd
''Ik heb net 2x 2gb gekocht en in m'n laptop gestopt, maar nu staat er 4Gb waarvan 3Gb beschikbaar. Heb Ultimate''
heb je wel 64 bit? volgens mij kon je met ultimate gratis upgraden van 32 bit naar 64 bit.
heb je wel 64 bit? volgens mij kon je met ultimate gratis upgraden van 32 bit naar 64 bit.
Dan werkt haast geen driver meer van m'n pc .. ):Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:27:
''Ik heb net 2x 2gb gekocht en in m'n laptop gestopt, maar nu staat er 4Gb waarvan 3Gb beschikbaar. Heb Ultimate''
Ik heb ze nu allemaal erop staan, gaat het dan goed als ik nu een update naar 64bit doe?..
x
Update van een 32 bits naar een 64 bit Windows versie is niet mogelijk, je kunt alleen een clean install doen.Jaspur schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:29:
[...]
Dan werkt haast geen driver meer van m'n pc .. ):
Ik heb ze nu allemaal erop staan, gaat het dan goed als ik nu een update naar 64bit doe?..
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Als jij er zeker van bent dat er geen 64-bit drivers voor je system zijn dan helpt een upgrade je niks want 32 bit drivers werken niet of vaak niet met een 64-bit systeem.
Ik zou toch nog eens even kijken of er niet ondertussen al 64 bit drivers voor je systeem uit zijn. Een jaar geleden ging bij mij de helft ook niet en nu werkt alles gewoon onder 64-bit.
Ik zou toch nog eens even kijken of er niet ondertussen al 64 bit drivers voor je systeem uit zijn. Een jaar geleden ging bij mij de helft ook niet en nu werkt alles gewoon onder 64-bit.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Voor de helderheid en volume heb je geen extra drivers nodig. Althans de drie laptops die ik uitgetest heb niet.Jaspur schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:32:
Die driver werkt dus niet ..
Ik dacht dat het misschien andere toetscombi was, omdat windows-teken + p zorgt voor externe beeldschermen enzo.. Dat was eerst ook functie toets
Sommige laptops echter hebben nog allerlei extra functies aan toetsen toegekend, en daar heb je de driver voor nodig. Of daarbij zitten dat soort knoppen op een hele andere plek (bij hp laptops bijvoorbeeld) dan heb je wellicht drivers voor nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door job op 15-08-2009 18:02 ]
Dat komt omdat je een Engelse versie van Ultimate hebt geinstalleerd, en dan met een Nederlands language pack aan de slag bent gegaan.... en dan is niet alles Nederlands. Zou best kunnen dat de language packs geen Nederlands help hebben, en dat je hiervoor toch echt moet wachten op de Nederlandse versie.vulliw schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:44:
Bij mij in windows 7 ultimate als ik op F1 druk krijg ik engels tekst dus geen nederlands!!!
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Klopt, zo'n mui pak verandert, zoals de naam al aangeeft, alleen de user interface, niet de documenten. Een Nederlandse HelpPane.exe zal ook niet helpen, de help is niet hardcoded in die exe
Verder is er nog geen (officiele) versie van windows 7 ultimate in het Nederlands...
vvv Scherp, wist ik niet

vvv Scherp, wist ik niet
[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 15-08-2009 18:54 ]
In Windows 7 met de NL language pack is de hulp gewoon Nederlands, mits je de hulpfunctie nìet online z'n info laat betrekkenmaartena schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:31:
[...]
Dat komt omdat je een Engelse versie van Ultimate hebt geinstalleerd, en dan met een Nederlands language pack aan de slag bent gegaan.... en dan is niet alles Nederlands. Zou best kunnen dat de language packs geen Nederlands help hebben, en dat je hiervoor toch echt moet wachten op de Nederlandse versie.
Natuurlijk er wel voor zorgen dat je Windows echt compleet op Nederlands is ingesteld.
[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 15-08-2009 18:49 ]
Vandaag Windows 7 Pro 64 bits vanuit een lege situatie erop gezet, maar het probleem doet zich voor dat applicaties wel starten maar niet zichtbaar zijn. Er wordt wel een proces gestart zie ik in de Taskmanager, maar ik zie dus niets.
- Het Internet Explorer icoontje op de startbalk start bijvoorbeeld een iexplore.exe *32, maar er gebeurd verder niets. Als ik zelf IE 64 start, dan verschijnt deze direct.
- Visual Studio 2008 start proces devenv.exe *32, niet zichtbaar
- Outlook start oulook.exe *32, niet zichtbaar
- SQL etc idem.
Lijkt vrij duidelijk een probleem met 32 en 64 bits, maar nog geen idee hoe op te lossen helaas.
- Het Internet Explorer icoontje op de startbalk start bijvoorbeeld een iexplore.exe *32, maar er gebeurd verder niets. Als ik zelf IE 64 start, dan verschijnt deze direct.
- SQL etc idem.
Lijkt vrij duidelijk een probleem met 32 en 64 bits, maar nog geen idee hoe op te lossen helaas.
Windows Movie Maker maakt ook deel uit van Windows Live Essentials, helaas is de Windows Movie Maker die daar deel vanuit maakt nog een beta versie. (vandaar dat Barfman waarschijnlijk ook linkt naar de 2.6 versie voor Windows Vista).Barfman schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:02:
[...]
Ka je gewoon los downloaden Windows Movie Maker 2.6
Klopt, deze werkt prima op windows 7, de versie die in de live installer zit crasht erg vaak.TheVMaster schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:42:
[...]
Windows Movie Maker maakt ook deel uit van Windows Live Essentials, helaas is de Windows Movie Maker die daar deel vanuit maakt nog een beta versie. (vandaar dat Barfman waarschijnlijk ook linkt naar de 2.6 versie voor Windows Vista).
mensen ik gebruik windows 7 rtm versie naar volle tevredenheid . zit alleen met 1 klein puntje . als ik win7 opstart of afsluit dan krijg ik een plop door mijn boxen heen . wie heeft dat nog meer ? wat is er tegen te doen ?
Bij windows vista had ik daar geen last van ?
Bij windows vista had ik daar geen last van ?
[ Voor 9% gewijzigd door sp8472 op 15-08-2009 21:52 ]
En HIER staat nog een uitleg hoe je HD output in die versie kunt krijgenBarfman schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:02:
[...]
Weet iemand of je een backup image van een (WinXP -->) Windows 7 upgrade kunt maken en indien nodig die terug kunt zetten, en die dan direct vanaf W7 kunt heractiveren? Het installeren van XP, activeren, Win7 upgrade DVD erin, installeren, activeren, image maken moet lukken. Maar als ik later die image terugzet dan moet hij waarschijnlijk opnieuw geactiveerd (denk ik?) en dan heb ik dus geen XP meer er op staan. Volstaat dan simpel de activatie procedure, of moet ik XP er weer bij gaan halen?
inplace upgrade van XP naar 7 kan niet hoortwiFight schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:35:
Weet iemand of je een backup image van een (WinXP -->) Windows 7 upgrade kunt maken en indien nodig die terug kunt zetten, en die dan direct vanaf W7 kunt heractiveren? Het installeren van XP, activeren, Win7 upgrade DVD erin, installeren, activeren, image maken moet lukken. Maar als ik later die image terugzet dan moet hij waarschijnlijk opnieuw geactiveerd (denk ik?) en dan heb ik dus geen XP meer er op staan. Volstaat dan simpel de activatie procedure, of moet ik XP er weer bij gaan halen?
Ik heb mijn probleem na een reïnstall waarschijnlijk gevonden:Psychokiller schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:36:
Vandaag Windows 7 Pro 64 bits vanuit een lege situatie erop gezet, maar het probleem doet zich voor dat applicaties wel starten maar niet zichtbaar zijn. Er wordt wel een proces gestart zie ik in de Taskmanager, maar ik zie dus niets.
- SQL etc idem.
De Windows 7 driver die Club3D aanbiedt voor de Theatron DD geluidskaart die ik heb zorgt ervoor.
Zonder deze driver geen problemen. Heb deze als test nog tweemaal geïnstalleerd en bekeken en het probleem kwam wederom terug.
De rest maar even installeren en dan maar achter het geluid aangaan!
Dat weet ik, daarom staat er ook "installeren" en niet upgraden. Maar om Win7 te installeren moet er dus een geactiveerde WinXP op staan eerst (zie een eerdere post van mij). Ik vroeg mij af of Win7 wel wil activeren als ik ooit direct een image van Win7 terug zet, omdat ik niet vanuit die XP situatie kom. Ik neem aan dat het wel werkt omdat ik het install proces van Win7 niet opnieuw doorloop, ik zet slechts een image terug, maar ik wil toch wel graag zeker weten of de activatie van Win7 niet moeilijk gaat doen na het terug zetten van de image.Powershell schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:42:
[...]
inplace upgrade van XP naar 7 kan niet hoorje moet sowieso clean install doen
heractivatie hangt af van je hardware, veranderd er niks aan je hardware na het maken en terugzetten van je image dan werkt het gewoon.twiFight schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:30:
[...]
Dat weet ik, daarom staat er ook "installeren" en niet upgraden. Maar om Win7 te installeren moet er dus een geactiveerde WinXP op staan eerst (zie een eerdere post van mij). Ik vroeg mij af of Win7 wel wil activeren als ik ooit direct een image van Win7 terug zet, omdat ik niet vanuit die XP situatie kom. Ik neem aan dat het wel werkt omdat ik het install proces van Win7 niet opnieuw doorloop, ik zet slechts een image terug, maar ik wil toch wel graag zeker weten of de activatie van Win7 niet moeilijk gaat doen na het terug zetten van de image.
sinds wanneer heb je een geinstalleerde XP nodig om de upgrade van 7 te doorlopen
Verwijderd
Ik heb niet alle topics doorgespit en misschien is mijnprobleem al eens langsgekomen. Wat ik meemaak met W7 (Ultimate met nl langpack op een compal fl90 notebook) dat als ik geen cd of DVD in mijn speler plaats, de driveletter voor de cd/dvd speler niet voorkomt in de windows verkenner. Ik heb al expliciet aangevinkt dat drives die leeg zijn WEL moeten worden weergegeven.
Verder komt de driveletter er ook NIET bij als er een bespeelde cd of DVD in geplaatst wordt. De enige optie is dan een reboot met een cd of DVD in de speler.
Weet iemand waar dit door komt en hoe dit opgelost kan worden?
Op zich vind ik het niet erg als een driveletter gehide wordt als de speler leeg is, maar hij komt er nu ook niet bij als er een cd/dvd ingeplaatst wordt en dat vind ik vervelender.
Verder komt de driveletter er ook NIET bij als er een bespeelde cd of DVD in geplaatst wordt. De enige optie is dan een reboot met een cd of DVD in de speler.
Weet iemand waar dit door komt en hoe dit opgelost kan worden?
Op zich vind ik het niet erg als een driveletter gehide wordt als de speler leeg is, maar hij komt er nu ook niet bij als er een cd/dvd ingeplaatst wordt en dat vind ik vervelender.
Ja bedankt, had het al gevonden. Ik had het eerst via Windows Live gedaan maar die werkte na installatie niet. Die 2.6 versie gewoon los downloaden werkt prima zoBarfman schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:02:
[...]
Dat had ik via google gevonden, daar stond in een bepaald topic een link er over. Hier is mijn quote uit een vorige post:Powershell schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:34:
[...]
heractivatie hangt af van je hardware, veranderd er niks aan je hardware na het maken en terugzetten van je image dan werkt het gewoon.
sinds wanneer heb je een geinstalleerde XP nodig om de upgrade van 7 te doorlopen
This is different from Windows Vista's installation procedure. Vista would let you install an older Windows OS, skip activation, and then install with an upgrade version. You can no longer skip activation when installing Windows 7 via an upgrade disk.
In other words, it's all about activation. The Windows 7 upgrade disk will need to see a valid activation - and that can include an activated copy of the release candidate - before it will install the operating system. Source: blogs.chron.com
ah er is idd een upgrade disk....naja je kan in place upgraden dus van XP pro naar 7 Pro (zie tabel)twiFight schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 08:14:
[...]
Dat had ik via google gevonden, daar stond in een bepaald topic een link er over. Hier is mijn quote uit een vorige post:
[...]
http://www.microsoft.com/...rade-your-pc-options.aspx
kortom: XP installeren, XP activeren en dan upgraden naar 7 en wederom activeren. als jij die XP installatie doorloopt en na activatie daar een image van maakt dan kan je die ten aller tijden weer terug zetten zonder hetactivatie zolang je hardware niet veranderd is.
nb: tot voor kort zou er nog een 'E' versie uitkomen, die zou er voor europeanen voor zorgen dat je geen inplace upgrade zou kunnen doen, zodoende dat ik dacht dat het niet kon. echter die E versie komt niet meer
[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 16-08-2009 09:40 ]
Een paar dagen terug had ik geschreven dat ik W7 RTM maar langzaam vond booten op mijn laptop, de beta was sneller. Dit blijkt te komen doordat ik W7 64bit op mijn laptop geinstalled had, nu ik de 32 bits versie erop heb gezet is booten een stuk sneller. Jammer genoeg ziet W7 dan nog maar net aan 3 gb van de 4, maar goed.
Na enig stoeien blijkt de 32bits versie zo'n 8gb groot te zijn en de 64bits versie dik 11gb. Logisch dat dit met een 5400rpm laptop drive een fors verschil uitmaakt met booten en draaien van W7. De executables zijn gewoon een stuk groter, dus het laden duurt aardig wat langer.
Conclusie : totdat ik een SSD voor mijn laptop heb, blijf ik wel even de 32bits draaien. Op mijn desktop valt het niet op die is een stuk sneller en staat altijd in S3, dat laatste gaat natuurlijk niet op een laptop, die moet je elke keer opnieuw booten.
(laptop : acer aspire 5738z, t4200, 4gb, 320gb)
Na enig stoeien blijkt de 32bits versie zo'n 8gb groot te zijn en de 64bits versie dik 11gb. Logisch dat dit met een 5400rpm laptop drive een fors verschil uitmaakt met booten en draaien van W7. De executables zijn gewoon een stuk groter, dus het laden duurt aardig wat langer.
Conclusie : totdat ik een SSD voor mijn laptop heb, blijf ik wel even de 32bits draaien. Op mijn desktop valt het niet op die is een stuk sneller en staat altijd in S3, dat laatste gaat natuurlijk niet op een laptop, die moet je elke keer opnieuw booten.
[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 16-08-2009 09:40 ]
laptop kan je toch hibernatenHaseMike schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:26:
Een paar dagen terug had ik geschreven dat ik W7 RTM maar langzaam vond booten op mijn laptop, de beta was sneller. Dit blijkt te komen doordat ik W7 64bit op mijn laptop geinstalled had, nu ik de 32 bits versie erop heb gezet is booten een stuk sneller. Jammer genoeg ziet W7 dan nog maar net aan 3 gb van de 4, maar goed.
In standby gebruikt de laptop nog stroom, dan is de akku na enige tijd leeg. Daarom sluit ik hem altijd helemaal af.Powershell schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:41:
laptop kan je toch hibernatendat doe ik ook, klep dicht>hibernate
Wat een ramp dat het wat langer duurt zeg, je start je laptop natuurlijk ook gigantisch vaak op en zo bespaar je maar liefst een paar luttele tellen.HaseMike schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:26:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Bij hibernate niet. Dan wordt je RAM weggeschrevne naar je harde schijf.HaseMike schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:46:
[...]
In standby gebruikt de laptop nog stroom, dan is de akku na enige tijd leeg. Daarom sluit ik hem altijd helemaal af.
Qua snelheid kan je het zo bekijken:
Snel > Traag
Ontwaken uit standby > Ontwaken uit hibernate > normaal opstarten.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ik dacht dat windows bij hybernate ook op s3 stond, en pas bij het uitvallen van de stroom de zaken vanaf de disk laad, kan het fout hebben natuurlijk.
@phyxion : Laptop wordt met regelmaat opgestart, en ik hou niet van wachten. Daarbij voelt de 32 bits versie duidelijk sneller aan. Ach nog een paar weekjes dan zijn 64gb ssd's wel rond de 100 euro
@phyxion : Laptop wordt met regelmaat opgestart, en ik hou niet van wachten. Daarbij voelt de 32 bits versie duidelijk sneller aan. Ach nog een paar weekjes dan zijn 64gb ssd's wel rond de 100 euro
[ Voor 10% gewijzigd door HaseMike op 16-08-2009 09:54 ]
hibernate is alles van ram naar disk zetten en het systeem uitzetten. sleep is wat anders, dan blijft er een minimale spanning over om het spul in het geheugen te houden.HaseMike schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:53:
Ik dacht dat windows bij hybernate ook op s3 stond, en pas bij het uitvallen van de stroom de zaken vanaf de disk laad, kan het fout hebben natuurlijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hibernate_(OS_feature) (S4 dus)
Wikipedia: Advanced Configuration and Power Interface
S3: Commonly referred to as Standby, Sleep, or Suspend to RAM. RAM is still powered.
[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 16-08-2009 10:40 ]
Net even geprobeerd, een stuk sneller dan overnieuw opstarten thxPowershell schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:39:
hibernate is alles van ram naar disk zetten en het systeem uitzetten. sleep is wat anders, dan blijft er een minimale spanning over om het spul in het geheugen te houden.
HaseMike: dus omdat er meer ruimte op je HD wordt ingenomen, start je laptop langzamer op? 
Da's natuurlijk onzin.
Da's natuurlijk onzin.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nee da's natuurlijk geen onzin, als er grotere files moeten worden geladen, dan is de drive daar langer mee bezig, simpel zat. Er is een duidelijk verschil in boot snelheid tussen de w7 32 en 64 bit, probeer het maar.Arfman schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:59:
HaseMike: dus omdat er meer ruimte op je HD wordt ingenomen, start je laptop langzamer op?
Da's natuurlijk onzin.
In de Nederlandse xp, en volgens mij ook 7, heet hibernate slaapstand. En in engels is sleep standby, das dus wat anders.; lekker duidelijk...
Iets anders: dus 7 geeft bij 32 bit , terecht, aan dat maar 3 vd 4 gig wordt gezien? Vreemd, want ik begreep dat Vista vanaf sp1 gewoon 4 gig aangaf, omdat n00bs hadden geklaagd dat ermaar 3 gig gezien werd.
Iets anders: dus 7 geeft bij 32 bit , terecht, aan dat maar 3 vd 4 gig wordt gezien? Vreemd, want ik begreep dat Vista vanaf sp1 gewoon 4 gig aangaf, omdat n00bs hadden geklaagd dat ermaar 3 gig gezien werd.
die ervaring deel ik niet met je, ik heb in de praktijk genoeg x86 en x64 os'sen draaien (servers voornamelijk) en de x64 bakjes booten zelfs snellerHaseMike schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:06:
[...]
Nee da's natuurlijk geen onzin, als er grotere files moeten worden geladen, dan is de drive daar langer mee bezig, simpel zat. Er is een duidelijk verschil in boot snelheid tussen de w7 32 en 64 bit, probeer het maar.
heb hier ook 2 pc's staan met win7 (32 en 64bit) maar ik merk geen verschil, al zal dat in de milliseconden liggen wat ik als mens niet kan merken)
maar goed elk stuk hardware is anders, mischien dat jouw machine er meer moeite mee heeft
sjah: je zit in apparaatbeheer wel de 4gb, maar dat het de totale hoeveelheid ram wat geinstalleerd is in de machine, je zal niet de 4gb kunnen gebruiken. in SP1 voor vista is dat aangepast naar wat het nu is. voor die tijd gaf hij maar 3gb aan ook als je er 4gb in had zitten. voor veel mensen was dit verwarrend
[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 16-08-2009 12:15 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houd het ontopic!
Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!
Houd het ontopic!
Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!