[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 73.749 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Waarom tik je er E: voor? Gewoon "Bootsect.exe /NT60 I:" zou genoeg moeten zijn (moet je wel in die map staan)
Ik had het command niet in zijn volledigheid gepost, sorry er moest nog 'boot' tussen. Dan klopt mijn verhaal weer :P

Wintoflash ga ik nu proberen; thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:43:
[...]
Ik denk het, ik gebruik geen gekunstelde quicklaunch, maar gewoon de taakbalk, zoals-ie bedoeld is.

Zoals je in het plaatje in mijn vorige post ziet heb ik mijn meestgebruikte programmaatjes gewoon aan de taakbalk gepind, spelletjes ook.

Ik vind het een beetje onzinnig om én een quicklaunch te hebben en een taakbalk waar je programma's op kan pinnen.
Nogal dubbelop. Tenzij je niets op de taakbalk pint, dat kan dan ook.
t kwartje is inmiddels gevallen.... :)

Wat ik minder prettig vind aan het W7 systeem is dat je geopende en niet geopende (gepinde) programma's door elkaar komen te staan.
Boeboe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:04:
De functionaliteit van de huidige taakbalk lijkt op quicklaunch maar is niet hetzelfde als quicklaunch. Feit is wel dat deze taakbalk de quicklaunch volledig overbodig heeft gemaakt, zeker wetende dat deze taakbalk een hoop voordelen heeft die quicklaunch niet heeft.

Quicklaunch zijn gewoon een reeks snelkoppelingen die altijd zichtbaar zijn, ten tijde van XP/Vista kon dat inderdaad een mooie meerwaarde bieden.

Programma's die je in windows 7 vastpint op je taakbalk zijn ook altijd zichtbaar. Echter, een gepind programma dat openstaat zal ook gegroepeerd worden onder dat gepind icoon. Zonder extra ruimte in te nemen zie je perfect wat er open staat, hoeveel documenten er openstaan en kan je direct naar het juiste document gaan. Het is zo waanzinnig handig dat het echt een mysterie is waarom je de "oude" quicklaunch zou willen ;).

(hint: zet "small icons" aan in je taakbalk instellingen, ziet er een stuk estetischer uit :))
Voordat ik de oude quicklaunch terugzette had ik de W7 taskbar buttons op "never combine" staan. Vind het juist helemaal geen fijne functie dat combine. :o

Het enige voordeel van de nieuwe W7 bar vind ik dat de ruimte efficienter benut wordt omdat je niet EN een quicklaunch button EN het geopende programma in de taskbar tegelijkertijd open hebt.

"There's no accounting for taste" denk ik altijd maar..... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een oude scanner van een makker gehad, en die weet wel wat die weggeeft, want weliswaar werkt die in 7, maar dan wel 32bit, 64 is er niet en komt er niet. Nu dacht ik, Xp mode, kan usb aan,en dit is een usb-scanner, zou het gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Sjah schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:32:
Ik heb een oude scanner van een makker gehad, en die weet wel wat die weggeeft, want weliswaar werkt die in 7, maar dan wel 32bit, 64 is er niet en komt er niet. Nu dacht ik, Xp mode, kan usb aan,en dit is een usb-scanner, zou het gaan werken?
Kan je net zo goed even proberen toch? Kan niets stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:32:
Probeer eens vuescan. Misschien herkent de basisdriver van vuescan hem in windows 7 64bit.
Ik weet niet of je een driver kunt virtualiseren.

http://www.hamrick.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, tx voor de input, ik heb nu nog een 32bit 7 staan dus ja.... :) Maar als ik overga is het waarschijnlijk dat het 64bit wordt. Mocht ik het binnenkort testen, dan horen jullie het resultaat .

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 25-08-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
shadowman12 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:53:
[...]

Je kunt per pc maar een pagefile(wisselbestand) hebben. Hangt ook af van de groote van je partities, waar je de pagefile(wisselbestand) neerzet, ik geef mijn C:\ meestal 12GB, dat is voldoende voor een behoorlijke pagefile. Dus staat mijn pagefile ook op C:\, in het overgrote deel van de configuraties die ik ben tegengekomen op destops staat de pagefile(wisselbestand) op C:\
Je kunt per partitie één pagefile hebben, dus meerdere per PC.

Voor thuisgebruik zou ik de pagefile gewoon lekker default laten, 'Automatically manage' dus.
Voor servers kun je wellicht snelheid winnen door 'm op dedicated snelle disken te zetten.
Al vraag ik me af wat nu de snelheidswinst daarvan is, maar het zal vast 'iets' uitmaken ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

Vandaag ook de overstap gemaakt van de Win7 RC (Ultimate) naar de Win7 RTM (Professional). Alle 2 met enkel legale software gebruikt, en ik moet zeggen: het werkt echt geweldig goed!

De RC gaf bij mij al bijna geen problemen. Had last van 1 vervelende bug, het duurde na een reboot een tijdje (paar minuten) tot de netwerk adapter werd ingeschakeld. Met de RTM lijkt dit verholpen te zijn :)

Nu alleen nog op zoek naar een nl MUI pakket, het blijft jammer dat je ze alleen via Windows Update kan downloaden met een Ultimate of Enterprise versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 97471 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:03:

[..]

Nu alleen nog op zoek naar een nl MUI pakket, het blijft jammer dat je ze alleen via Windows Update kan downloaden met een Ultimate of Enterprise versie.
Hangt er vanaf hoe je aan je RTM bent gekomen. Via TechNet kun je de MUI DVD gewoon netjes downloaden.

-- Edit: MUI languagepack alleen met Ultimate en Enterprise trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 26-08-2009 00:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10
Downloaden kan wel, maar de professional versie hoort in de regional settings niet de optie te bieden om de betreffende taal ook daadwerkelijk te installeren ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sewer op 25-08-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik ben zojuist ook gestart met de overstap naar Windows 7 op mijn mediacenter. Ik doe de installatie op een eSata disk zodat ik makkelijk terug kan (hoop ik)

Alles lijkt "out of the iso" te werken. Alleen heb ik zwart-wit beeld op mn tv. Dit probleem heb ik bij Vista alleen tijdens het opstarten. Ik ga nu dus tegen de 1e probleemjes aanlopen als beginnende 7 gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10
Zwart-wit :? Gebruik je s-video (eventueel icm met een scartblokje) ofzo? In dat geval is het probleem al vaak langsgekomen, loop die andere topics maar eens na.

[ Voor 22% gewijzigd door sewer op 25-08-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312792

Ben sinds gisteren aan de slag met de RC, alleen ik heb 1 probleempje: de tekst is blurry. Ook na het installeren van de nieuwste drivers van nVidia voor mijn kaart (8600GT), blijft ie blurry. Echter heb ik geen blurry tekst als ik dezelfde iso installeer in VmWare.

Weet iemand een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 312792 op 25-08-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sewer schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:10:
Downloaden kan wel, maar de professional versie hoort in de regional settings niet de optie te bieden om de betreffende taal ook daadwerkelijk te installeren ;)
Inderdaad, dan heb je dus de MUI voor niets zitten downloaden en branden. O-) Zoals ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

Wildfire schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:08:
[...]

Hangt er vanaf hoe je aan je RTM bent gekomen. Via TechNet kun je de MUI DVD gewoon netjes downloaden.
Professional slikt sowieso geen MUI's volgens mij. Heb hem overigens via MSDN-AA, hopelijk komt daar binnenkort de Nederlandse versie op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

OMX2000

By any means necessary...

Ik zie net dat bij 4launch een OEM versie van Windows Vista met een gratis upgrade naar Windows 7 170 euro kost. Kan ik deze gewoon los bestellen, en is een OEM de goedkoopste manier om Windows 7 te krijgen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
OMX2000 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:55:
Ik zie net dat bij 4launch een OEM versie van Windows Vista met een gratis upgrade naar Windows 7 170 euro kost. Kan ik deze gewoon los bestellen, en is een OEM de goedkoopste manier om Windows 7 te krijgen?
Dan kan helemaal niet, OEM wordt bij de pc geleverd en kan nooit apart verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
shadowman12 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:03:
[...]

Dan kan helemaal niet, OEM wordt bij de pc geleverd en kan nooit apart verkocht worden.
OEM zou ook bij een stuk (essentiële) hardware verkocht mogen worden, maar veel winkels verkopen het gewoon los en dat werkt gewoon prima. Microsoft vindt het volgens mij best zolang je maar zelf de bouwer bent van de computer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mute schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:05:
[...]
Microsoft vindt het volgens mij best zolang je maar zelf de bouwer bent van de computer.
Nee, Microsoft levert alleen OEM versies aan hardwarebouwers zoals bijvoorbeeld Dell of HP, de zogenaamde ISV partners (ISV=Independent software vendor). Normale klanten kunnen normaal niet aan OEM versies komen, maar krijgen de zogenaamde Retail versies, als je de software in de winkel koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 26-08-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
leuke theorie shadow, maar mute heeft in de praktijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
shadowman12 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:13:
[...]

Nee, Microsoft levert alleen OEM versies aan hardwarebouwers zoals bijvoorbeeld Dell of HP, de zogenaamde ISV partners (ISV=Independent software vendor). Normale klanten kunnen normaal niet aan OEM versies komen, maar krijgen de zogenaamde Retail versies, als je de software in de winkel koopt.
Het zou misschien niet mogen, maar wat jij normaal noemt, is niet normaal in de werkelijkheid. OEM-versies zijn in veel winkels/webshops gewoon te koop :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
shadowman12 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:13:
[...]
Nee, Microsoft levert alleen OEM versies aan hardwarebouwers zoals bijvoorbeeld Dell of HP, de zogenaamde ISV partners (ISV=Independent software vendor). Normale klanten kunnen normaal niet aan OEM versies komen, maar krijgen de zogenaamde Retail versies, als de software in de winkel koopt.
Dit is dus echt onzin. Bij iedere beter webshop kun je gewoon OEM versies kopen. Wel hoort de webshop erop toe te zien dat er tegelijk hardware voor een computer besteld wordt. Zelf ben je verplicht het OS op die computer te installeren en de bijgeleverde licentie sticker op de kast te plakken.

Zie ook hier: OEM licensing FAQ

Edit:
Wel heeft MS inmiddels de eisen aangescherpt voor wat een computer is. Alleen een DVD brander voldoet niet. Heeft een keer op het Tweakers.net nieuws gestaan, maar een artikel kan ik zo gauw niet vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Flitzer op 26-08-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik twijfel nog of ik 32 bit of 64 bit ga installeren op mijn laptop (Dell XPS M1330), draai momenteel nog xp 32 bit. Ik begrijp uit de posts dat ik met de win 7 64 bit versie gewoon 32 bit applicaties kan draaien, maar dat alleen de drivers wel 64 bit moeten zijn. Hierin zie ik dus weinig problemen (of anders is er nog XP Mode).
Maar ik vroeg me af of er nog verschil in accutijd is tussen 32 bit en 64 bit, zoniet dan ga ik zeker eens 64 bit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 02:34:
Ik twijfel nog of ik 32 bit of 64 bit ga installeren op mijn laptop (Dell XPS M1330), draai momenteel nog xp 32 bit. Ik begrijp uit de posts dat ik met de win 7 64 bit versie gewoon 32 bit applicaties kan draaien, maar dat alleen de drivers wel 64 bit moeten zijn. Hierin zie ik dus weinig problemen (of anders is er nog XP Mode).
Maar ik vroeg me af of er nog verschil in accutijd is tussen 32 bit en 64 bit, zoniet dan ga ik zeker eens 64 bit proberen.
Zolang je een 64bit compatible accu hebt zal deze net zo lang meegaan. Met een 32bit accu heb je maar de helft van de accu tot je beschikking .......

ok sorry, kon het niet laten dit keer, maar zo'n vraag is vragen om een dergelijk antwoord :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

redfoxert schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 02:46:
[...]

Zolang je een 64bit compatible accu hebt zal deze net zo lang meegaan. Met een 32bit accu heb je maar de helft van de accu tot je beschikking .......

ok sorry, kon het niet laten dit keer, maar zo'n vraag is vragen om een dergelijk antwoord :D
xileS heeft wel een punt(je)
Aangezien x64 sowiso wat intensiever met het geheugen omspringt zou dat in de praktijk kunnen lijden tot een (iets) kortere accuduur. En wellicht is x64 wel met meer hardware intensiever bezig dan de x86 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Euuuuuuuh 8)7
Neem gewoon een 64-bit OS. Er is geen enkele reden om nu nog voor 32-bit te kiezen en heel dat accuverhaal....wtf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

OMX2000

By any means necessary...

Anoniem: 190494 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:30:
[...]

xileS heeft wel een punt(je)
Aangezien x64 sowiso wat intensiever met het geheugen omspringt zou dat in de praktijk kunnen lijden tot een (iets) kortere accuduur. En wellicht is x64 wel met meer hardware intensiever bezig dan de x86 variant.
Ik reageer hierop omdat mensen misleid kunnen worden. Wat jij zegt zou in theorie kunnen, maar er speelt op een systeem wel wat meer mee alleen het geheugen toegang. Een voor de hand liggen aspect is heeft betrekking op het geheugen gebruik. Over het algemeen heeft een x64 minimaal 4GB geheugen, dat betekent dat het OS daardoor waarschijnlijk minder vanaf disk hoeft te laden. Wat zich weer kan vertalen in een lagere power consumptie.
Verder zou het ook zo kunnen zijn dat een 32bit CPU meer kloktikken nodig heeft om data uit het geheugen te halen. Of je kunt kijken wat de eye candy in Windows 7 voor invloed heeft op je accu. En zo kun je denk ik nog tig dingen verzinnen.

Dus jouw en mijn aannames zijn gebaseerd op speculaties totdat het onderbouwd wordt met een fatsoenlijke test of onderzoek.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Boeboe schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:18:
Euuuuuuuh 8)7
Neem gewoon een 64-bit OS. Er is geen enkele reden om nu nog voor 32-bit te kiezen en heel dat accuverhaal....wtf.
Wat is dat voor onzin? Mensen met minder dan 4GB ram (zoals de meeste laptops) hebben geen baat bij 64-bit, 32-bit werkt daar net zo goed (misschien zelfs beter) op dan 64-bit :)

Ik zal vandaag ook maar eens de overstap maken van de RC naar de Professional versie (legaal uiteraard). Hopelijk kom ik geen nare problemen tegen aangezien de RC prima werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Cubic X schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:14:
[...]

Wat is dat voor onzin? Mensen met minder dan 4GB ram (zoals de meeste laptops) hebben geen baat bij 64-bit, 32-bit werkt daar net zo goed (misschien zelfs beter) op dan 64-bit :)

Ik zal vandaag ook maar eens de overstap maken van de RC naar de Professional versie (legaal uiteraard). Hopelijk kom ik geen nare problemen tegen aangezien de RC prima werkte :P
Dus de dag dat jij toch 4 gig ram of meer inprikt (wat niet onrealistisch is dat dit vrij snel gebeurt) ga jij je hele OS opnieuw installeren? En voor welke reden? Omdat je destijds "32" een mooi cijfer vond?
De vraag is niet "waarom kiezen voor 64-bit?". De vraag is: "waarom NIET kiezen voor 64-bit?" en het antwoord is voor mij een mysterie. Tenzij je echt nog HEEL antieke hardware hebt (16-bit mode, nostalgie :+) is die reden er absoluut niet.
De hele "ik heb minder dan 4GB ram dus ik kies voor 32-bit" redenering is al een aantal jaar achterhaald en het is ietwat verbazingwekkend dat MS uberhaupt nog een 32-bit versie uitbrengt van windows 7.
Wel eens gehoord van sarcasme?
Wel eens gehoord van nuttige bijdrages? :z. Mijn post is een reactie op Mr Stagger Lee.

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 26-08-2009 10:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300737

Boeboe schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:18:
Euuuuuuuh 8)7
Wel eens gehoord van sarcasme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik was benieuwd of jullie het antwoord op (één van deze) vragen weten/wist.

1. Als je een upgrade licentie koopt, moet je dan de windows 7 op dezelfde computer zetten.
2. Als je gebruikt van de aanbieding die nog tijdelijk geld krijg je in plaats van een full-versie een upgrade-versie. Kun je die wel op een andere computer zetten dan de computer met de licentie?
3. Als je een retail versie upgrade met een upgrade licentie blijf je dan een retail versie houden?
4: Na dat je geupgrade hebt kun je je oude windows vista/windows xp toch niet meer gebruiken?

Als ik dit weet kan ik hopelijk een betere keuze maken tussen alle opties die je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Boeboe schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:31:
[...]

Dus de dag dat jij toch 4 gig ram of meer inprikt (wat niet onrealistisch is dat dit vrij snel gebeurt) ga jij je hele OS opnieuw installeren? En voor welke reden? Omdat je destijds "32" een mooi cijfer vond?
De vraag is niet "waarom kiezen voor 64-bit?". De vraag is: "waarom NIET kiezen voor 64-bit?" en het antwoord is voor mij een mysterie. Tenzij je echt nog HEEL antieke hardware hebt (16-bit mode, nostalgie :+) is die reden er absoluut niet.
De hele "ik heb minder dan 4GB ram dus ik kies voor 32-bit" redenering is al een aantal jaar achterhaald en het is ietwat verbazingwekkend dat MS uberhaupt nog een 32-bit versie uitbrengt van windows 7.

[...]

Wel eens gehoord van nuttige bijdrages? :z. Mijn post is een reactie op Mr Stagger Lee.
Driver ondersteuning. Laptop fabrikanten zijn nogal 'lui', die maken geen drivers voor 64-bit omdat de meeste laptops toch maar 3GB ram hebben en er meestal maximaal maar 4GB ram in een laptop kan. Als je 4GB ram erin hebt, pakt je videokaart ook meestal wat shared-memory (Turbocache, ect...ook moderne kaarten zoals de 9000M en 200M serie van Nvidia gebruiken dat nog) waardoor je effectief misschien 3.5GB ram overhebt voor het OS. Die +/- 300MB van het ram kan je ook nog wel missen, zeker als je door toch over te gaan driver problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nu ben ik echt benieuwd voor welk merk laptops dat vandaag verkocht wordt geen 64-bit drivers te vinden zijn, wetende dat het secondenwerk is om je drivers ook voor 64-bit te compileren.

[ Voor 22% gewijzigd door boe2 op 26-08-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 15:02
Gisteren de RC geinstalleerd op m'n desktop. Als het kreng opstart krijg ik i.p.v. het welkomscherm (of wat er dan ook moet komen net nadat de installatie afgerond is) een monitor die op standby gaat. Dit is dus na de laatste reboot van de installatie wanneer 7 dus voor de 1e keer op zou moeten starten.

In safe mode komt ie niet verder dan het zwarte scherm met in de hoeken 'Safe mode'. Iemand een idee? Met de search krijg ik niks gevonden, wellicht dat ik de verkeerde keywords gebruik.

Samsung 2494HM
EVGA 9800GX2
ASUS Crosshair II Formula

[ Voor 8% gewijzigd door The Realone op 26-08-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
windowskey + p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Boeboe schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:16:
Nu ben ik echt benieuwd voor welk merk laptops dat vandaag verkocht wordt geen 64-bit drivers te vinden zijn, wetende dat het secondenwerk is om je drivers ook voor 64-bit te compileren.
Nou je hebt gelijk, ik heb me klaarblijkelijk vergist in de 64-bit driver support. Die is de laatste tijd wel een stuk beter geworden moet ik toegeven. Dell had er een handje van om geen 64-bit drivers te produceren, maar ook die hebben ze nu. Mijn excuses :)

Toch blijf ik van mening dan bij minder dan 4GB aan ram, 64-bit echt niet noodzakelijk is. Maar ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cubic X schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:38:
Toch blijf ik van mening dan bij minder dan 4GB aan ram, 64-bit echt niet noodzakelijk is. Maar ieder zijn ding :)
Dat heb ik dus ook. Mijn workstation heeft 3GB aan boord, en heb een retail-versie in de bestelling staan. Twijfel nog erg of de x64 wel nodig is. Draai nu wel de RC in de 64bits-uitvoering.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gunner schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:40:
[...]

Dat heb ik dus ook. Mijn workstation heeft 3GB aan boord, en heb een retail-versie in de bestelling staan. Twijfel nog erg of de x64 wel nodig is. Draai nu wel de RC in de 64bits-uitvoering.
Met minder dan 4 gigabyte is het niet nodig, maar nog steeds wel praktisch. Als je later wilt uitbreiden heb je geen nieuwe OS install nodig. Daarnaast werkt 32-bit software gewoon probleemloos onder 64-bit en 64-bits drivers zijn tegenwoordig goed beschikbaar.

Waarom dan niet meteen naar 64-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Sterker nog... Ik heb de afgelopen vier weken twee nieuwe laptop's ingericht met Windows 7 x64 om te testen, en beide hadden ze geen exclusieve hardware waarvoor geen drivers beschikbaar waren. Tevens een jaar oude laptop had geen enkele problemen met Windows 7 x64...

Danwel via Windows Update de juiste drivers binnengekregen, danwel drivers die binnen de default install image aanwezig waren.

Dus het argument van geen drivers beschikbaar... Is volgens mij de grootste kolder op enkele uitzonderingen daargelaten...

Gewoon x64 installeren dus wat mij betreft...
Cubic X schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

Nou je hebt gelijk, ik heb me klaarblijkelijk vergist in de 64-bit driver support. Die is de laatste tijd wel een stuk beter geworden moet ik toegeven. Dell had er een handje van om geen 64-bit drivers te produceren, maar ook die hebben ze nu. Mijn excuses :)

32bit Windows geeft elk proces (applicatie) maximaal 2GB virtueel geheugen ter beschikking. Dus als je 3GB geheugen hebt dan kan je, een /3GB switch daargelaten, aan 1 applicatie niet meer dan 2GB toewijzen.
64bit Windows heeft deze limiet niet, heeft het wel, maar die limiet ligt veel hoger, dus waarom geen 64bit bij 3GB geheugen? Volgens mij is ook bij 3GB geheugen 64bit volledig te verantwoorden.

[ Voor 49% gewijzigd door Gé Brander op 26-08-2009 12:59 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ben complete n00b op gebied drivers maken (wie niet, anders zaten we nu allemaal op Koh Samui)...
Maar als het slecht wat opnieuw compilen is, met misschien paar parameters veranderen, waarom wordt er dan zoveel oudere hardware niet ondersteund. Omdat het te veel geld kost, omdat ze je naar nieuwe aankoop willen jagen, kiest U maar. Heb dus net een scanner die nog geen 6 jaar oud is, en daar zijn (uiteraard) geen 64bits drivers meer voor gemaakt.
Het is toch van gekken dat ik dat uiteraard noem, blijkbaar vinden we het normaal dat een scanner, die prima 15 jaar meekan (hoevaak scan je nou, 2x per jaar), bij de vulnis zetten. Printers en webcams van hetzelfde laken een pak.

Nou heb ik nog een lappie met xp32, dus problemen heb ik niet, maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Sjah schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:32:
[...]

ik ben complete n00b op gebied drivers maken (wie niet, anders zaten we nu allemaal op Koh Samui)...
Maar als het slecht wat opnieuw compilen is, met misschien paar parameters veranderen, waarom wordt er dan zoveel oudere hardware niet ondersteund. Omdat het te veel geld kost, omdat ze je naar nieuwe aankoop willen jagen, kiest U maar. Heb dus net een scanner die nog geen 6 jaar oud is, en daar zijn (uiteraard) geen 64bits drivers meer voor gemaakt.
Het is toch van gekken dat ik dat uiteraard noem, blijkbaar vinden we het normaal dat een scanner, die prima 15 jaar meekan (hoevaak scan je nou, 2x per jaar), bij de vulnis zetten. Printers en webcams van hetzelfde laken een pak.

Nou heb ik nog een lappie met xp32, dus problemen heb ik niet, maar dat even terzijde.
Het hercompileren in 64bit (als het al zo simpel is) is niet het probleem. Het probleem is het testen van de drivers. Dat kost veel geld en tijd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Alle versies zijn nu op Technet beschikbaar in het Nederlands!! :)

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:14
http://windowsteamblog.co...uage-packs-available.aspx

Ik heb Windows 7 Enterprise (Engels), maar als ik via Windows Update zoek naar updates komt er echt geen language pack tevoorschijn bij mij :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:57
Alleen ultimate heeft toch language packs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 07:14
Chatslet schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:38:
These language packs are available to our enterprise customers running Windows 7 Enterprise and Windows 7 Ultimate RTM versions only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132243

Als ik Win7 Premium nieuw installeer gaat het goed en zonder problemen. Echter als ik Premium installeer als upgrade over Vista gaat alles goed tot de laatste opstart, dan een BSOD. Als ik dan in de BIOS IDE naar AHCI schakel gaat die verder en maakt het werkelijk keurig af. (Alleen daarna nog wat vage problemen met de sidebar tools.)
De E-mails en accounts waren ook keurig te vinden in Live Mail alleen... al mijn contacten zijn niet te meer aanwezig of te importeren :( Verdorie....

Als verse install lukte het gelijk wel onder IDE, :? maar..... dat een geduvel met mijn Windows-Mail, dat breekt mij op. Wat een gedoe om dit nu over te zetten nu naar Windows Live-mail !!!
Mij is het niet gelukt, leuk straks met al die mensen met hun upgrade's. In Live mail kan je niet je accounts immigreren en de mails alleen in wanordelijke indelingen. Ook hier contacten weg. Of is dit alsnog op te lossen. Waarom nu zo ingewikkeld?

Wat een gedoe allemaal... blijf nu dan toch maar bij Vista SP2 in plaats van m'n e-mail database opnieuw te moeten opbouwen. Vista doet het in snelheid nauwelijks voor onder en ach.... die taakbalk... mis ik eigenlijk niets aan. De meest gebruikte icons gewoon op je bureaublad... is toch niets mis mee 8) Het heet toch Windows ;)

Kortom, ik was best wel enthousiast (beetje vlotter en zo) maar door een paar suffe dingen is dit wel bekoeld. Dan ook nog 200 euro hiervoor moeten betalen :/

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 132243 op 26-08-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132243

Chatslet schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:38:
Via Vistalizator http://www.froggie.sk/ is ook in Win7 de taal in andere uitvoeringen dan Ultimate aan te passen. Zoals bijv. in Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Boeboe schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:31:
het is ietwat verbazingwekkend dat MS uberhaupt nog een 32-bit versie uitbrengt van windows 7.
Windows 7 is er ook voor netbooks, die hebben nog regelmatig een 32-bit CPU.

Daarnaast heb je bij de 64-bit Windows de hele WoW layer, die gelukkig in Windows 7 wel een stuk slanker is geworden tov Vista alleen is het nog steeds een flinke portie schijfruimte die je daaraan moet afstaan. Op de netbooks met beperkte opslag is dat niet ideaal.

De netbooks zijn de enige reden waarom er nog een 32-bit Windows 7 versie is.

Als je een 64-bit CPU hebt (en die kans is nogal groot) dan ben je IMHO een beetje gek om een 32-bit OS erop te plaatsen gezien de boel volledig backwards compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 178962 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:55:
[...]

Windows 7 is er ook voor netbooks, die hebben nog regelmatig een 32-bit CPU.

Daarnaast heb je bij de 64-bit Windows de hele WoW layer, die gelukkig in Windows 7 wel een stuk slanker is geworden tov Vista alleen is het nog steeds een flinke portie schijfruimte die je daaraan moet afstaan. Op de netbooks met beperkte opslag is dat niet ideaal.

En dat zal ook niet lang meer duren met de Atom 330 processor. Die is ook 64bit...
Als je een 64-bit CPU hebt (en die kans is nogal groot) dan ben je IMHO een beetje gek om een 32-bit OS erop te plaatsen gezien de boel volledig backwards compatible is.
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:41

Christiano007

Ich bin der champion

Met Windows 7 pro (64 bit) en Messenger Live als ik een gesprek wil starten of offline bericht ontvang dan gaan de vensters direct naar de taakbalk, ik kan ze ook niet maximaliseren etc.

Iemand een oplossing??

[ Voor 5% gewijzigd door Christiano007 op 26-08-2009 22:16 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 21:35
Anoniem: 178962 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:55:
[...]

Microsoft geeft aan dat Windows 7, in tegenstelling tot vista, ook geschikt is voor oudere hardware. Die oudere hardware is ook gewoon 32 bit, dus het is niet geheel waar dat 32 bit alleen voor netbooks bedoeld is. Het geldt overigens wel voor nieuwe systemen. Waarom bij nieuwe hardware nog een 32 bits OS nemen.

Nu is het wel zo dat niet alles is backward compatible is. Heb je hardware waarvoor geen 64 bit drivers beschikbaar is. dan zal deze niet gaan werken op een 64 bits OS. Dit geldt nog voor redelijk veel fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doctormetal schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

Microsoft geeft aan dat Windows 7, in tegenstelling tot vista, ook geschikt is voor oudere hardware. Die oudere hardware is ook gewoon 32 bit, dus het is niet geheel waar dat 32 bit alleen voor netbooks bedoeld is. Het geldt overigens wel voor nieuwe systemen. Waarom bij nieuwe hardware nog een 32 bits OS nemen.

Nu is het wel zo dat niet alles is backward compatible is. Heb je hardware waarvoor geen 64 bit drivers beschikbaar is. dan zal deze niet gaan werken op een 64 bits OS. Dit geldt nog voor redelijk veel fabrikanten.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Hier op Tweak lopen veel mensen rond die nogal veel nieuw hebben, en hun neus soms al ophalen voor een 1.5 jaar oude videokaart. Maar een gemiddelde koper zal teleurgesteld zijn als zijn oude randapparatuur niet werkt met Vista /7. Dat is de reden lijkt mij, dat zoveel systemen met 4 GB (bijna alle, check Computerland, Mycom, Paradigit maar 'ns) steevast met 32bit Vista Home premium komen. Systemen met 6 GB hebben uiteraard wel 64bit, maar daar moeten ze ook wel, en dat is het duurdere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
OMX2000 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:55:
Voor een nieuwe PC is een OEM het goedkoopst, voor een upgrade als je XP of Vista al hebt is een Family pack beter, komt nu toch naar NL _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door abusimbal op 26-08-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Christiano007 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:14:
Met Windows 7 pro (64 bit) en Messenger Live als ik een gesprek wil starten of offline bericht ontvang dan gaan de vensters direct naar de taakbalk, ik kan ze ook niet maximaliseren etc.

Iemand een oplossing??
Heb je messenger in vista compatibiliteits modus draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sjah schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Hier op Tweak lopen veel mensen rond die nogal veel nieuw hebben, en hun neus soms al ophalen voor een 1.5 jaar oude videokaart. Maar een gemiddelde koper zal teleurgesteld zijn als zijn oude randapparatuur niet werkt met Vista /7. Dat is de reden lijkt mij, dat zoveel systemen met 4 GB (bijna alle, check Computerland, Mycom, Paradigit maar 'ns) steevast met 32bit Vista Home premium komen. Systemen met 6 GB hebben uiteraard wel 64bit, maar daar moeten ze ook wel, en dat is het duurdere segment.
Niet dat ik extreem veel randappartuur heb maar ik heb eigenlijk nooit problemen met drivers gehad icm Vista of W7 x64..... :?
Bijv, mijn printer is ook alweer jaren oud en die werkt prima.

Vraag me af wat voor soort spul nou al die issues geeft... :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Gisteren heb ik Windows 7 Premium geïnstalleerd. Als XP-gebruiker vanaf het eerste uur, ben ik totaal in de war over UAC en gebruikersrechten...

Het probleem is dat Windows standaard bijna geen enkel programma opent met de standaard rechten. Programma's als Windows Live Messenger en Google Chrome worden niet gestart; ze blijven oneindig lang in de task manager staan zonder dat er maar iets gebeurt. Ik heb in de snelkoppelingen naar deze programma's aangegeven "Run as administrator", waardoor ik de programma's wel in staat was te draaien.

Het volgende probleem dient zich dan aan: Windows vraagt om administratieve rechten om het programma te draaien (UAC). Aangezien hij deze melding geeft bij elk programma dat niet bij Windows 7 is voorgeïnstalleerd, ben ik constant "Yes" aan het klikken. Nu heb ik opgezocht waar je UAC uitzet (hoewel men daar streng tegen adviseert) en vervolgens kan ik weer 'gewoon' allerlei programma's openen met administratieve rechten, zonder dat ik dit hoef te bevestigen. Echter, als ik vervolgens opnieuw opstart, kan ik wéér helemaal geen programma's openen, worden ze in de achtergrond gedraaid maar gebeurt er niets. Ik moet dus UAC weer aanzetten en opnieuw opstarten om het dialoog te krijgen. :|

Wat is dit voor rotzooi? Waarom kan Windows 7 zelfs de simpelste programma's niet zonder admin rechten draaien? Waarom kan ik niet gewoon UAC uitzetten of omzeilen zonder dat ik daarmee al mijn programma's onbruikbaar maak?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom in de F*CK zou je ooit een programma in admin mode willen draaien?

Dat is normaal echt niet nodig, programma's die dit wel nodig hebben zijn of programma's die dingen aanpassen aan je systeem (en dan is de bevestiging gewenst) of programma's die zwaar slecht gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:08:
[...]

Niet dat ik extreem veel randappartuur heb maar ik heb eigenlijk nooit problemen met drivers gehad icm Vista of W7 x64..... :?
Bijv, mijn printer is ook alweer jaren oud en die werkt prima.

Vraag me af wat voor soort spul nou al die issues geeft... :?
Alles wat 4/5 jaar of ouder is/4 jaar of langer geleden van de markt is verdwenen , maar wat zijn werk nog goed doet. Dus niet een videokaart (die zal nu beetje langzaam zijn), maar wel een geluidskaart , printer, webcam, scanner, tvkaart, netwerkkaart.
Maar als je een voorbeeld hebt van zo een apparaat waarvoor wel 64 bit drivers zijn geschreven toen Vista64 uitkwam, terwijl dat ding al 1.5 jaar daarvoor van de markt verdween , vertel het me please, want dan gaat dat merk bij mij te boek als "goede support/aftersales". :9

Sterker nog, er zijn apparaten op de markt, nu te koop dus, waarvoor geen 64bit is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 26-08-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04 20:08
Wat is dit voor rotzooi? Waarom kan Windows 7 zelfs de simpelste programma's niet zonder admin rechten draaien? Waarom kan ik niet gewoon UAC uitzetten of omzeilen zonder dat ik daarmee al mijn programma's onbruikbaar maak?
Helemaal met je eens, maar je kunt het gewoon uitschakelen. Waar het in Windows 7 precies zit weet ik niet, maar ik verwacht niet dat het op een hele andere plek dan in Vista zal zitten. In Vista zit het bij Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts -> Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Phrantic schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:20:
Gisteren heb ik Windows 7 Premium geïnstalleerd. Als XP-gebruiker vanaf het eerste uur, ben ik totaal in de war over UAC en gebruikersrechten...

Het probleem is dat Windows standaard bijna geen enkel programma opent met de standaard rechten. Programma's als Windows Live Messenger en Google Chrome worden niet gestart; ze blijven oneindig lang in de task manager staan zonder dat er maar iets gebeurt. Ik heb in de snelkoppelingen naar deze programma's aangegeven "Run as administrator", waardoor ik de programma's wel in staat was te draaien.

Het volgende probleem dient zich dan aan: Windows vraagt om administratieve rechten om het programma te draaien (UAC). Aangezien hij deze melding geeft bij elk programma dat niet bij Windows 7 is voorgeïnstalleerd, ben ik constant "Yes" aan het klikken. Nu heb ik opgezocht waar je UAC uitzet (hoewel men daar streng tegen adviseert) en vervolgens kan ik weer 'gewoon' allerlei programma's openen met administratieve rechten, zonder dat ik dit hoef te bevestigen. Echter, als ik vervolgens opnieuw opstart, kan ik wéér helemaal geen programma's openen, worden ze in de achtergrond gedraaid maar gebeurt er niets. Ik moet dus UAC weer aanzetten en opnieuw opstarten om het dialoog te krijgen. :|

Ik denk dat er bij jou iets mis is. UAC Komt in Windows 7 hoofdzakelijk alleen in beeld als je programma's installeert en verder hoofdzakelijk bij programma's die ook echt adminrechten nodig hebben, zoals systeemutilities. Bij mijn dagelijks gebruik krijg ik geen enkele UAC melding.

Windows 7 is trouwens meer geoptimaliseerd op het gebied van UAC tov Vista: in Vista kwamen de UAC meldingen vaker voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 26-08-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Anoniem: 178962 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:22:
Waarom in de F*CK zou je ooit een programma in admin mode willen draaien?

Dat is normaal echt niet nodig, programma's die dit wel nodig hebben zijn of programma's die dingen aanpassen aan je systeem (en dan is de bevestiging gewenst) of programma's die zwaar slecht gemaakt zijn.
Zoals ik al zei, elk programma dat ik tot nu toe heb geïnstalleerd heeft telkens admin rechten nodig om op te starten. Ik denk niet dat Windows Live Messenger en Google Chrome de gevaarlijkste programma's zijn... Zonder admin gebeurt er simpelweg niets als ik ze start.
Darude1234 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:28:
[...]

Helemaal met je eens, maar je kunt het gewoon uitschakelen. Waar het in Windows 7 precies zit weet ik niet, maar ik verwacht niet dat het op een hele andere plek dan in Vista zal zitten. In Vista zit het bij Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts -> Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen.
Yep, ik had het dus uitgeschakeld, met gevolg dat ik de programma's niet meer kon draaien. Zonder het UAC-prompt kan ik ze niet als admin draaien.
Wildfire schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:30:
[...]

Ik denk dat er bij jou iets mis is. UAC Komt in Windows 7 hoofdzakelijk alleen in beeld als je programma's installeert en verder hoofdzakelijk bij programma's die ook echt adminrechten nodig hebben, zoals systeemutilities. Bij mijn dagelijks gebruik krijg ik geen enkele UAC melding.

Windows 7 is trouwens meer geoptimaliseerd op het gebied van UAC tov Vista: in Vista kwamen de UAC meldingen vaker voor.
Het lijkt mij ook niet helemaal in de haak, want ik ben niemand tegengekomen met dit probleem.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje vreemd wel, in principe maakt het niet uit of een programma wel of niet gevaarlijk is, als ie geen admin rechten nodig zou moeten hebben zou ie die ook niet moeten krijgen.

Lijkt me een herinstall toch beter, en misschien even de checksum van je DVD checken, misschien heb je een virus te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Phrantic schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:35:
[...]
Zoals ik al zei, elk programma dat ik tot nu toe heb geïnstalleerd heeft telkens admin rechten nodig om op te starten. Ik denk niet dat Windows Live Messenger en Google Chrome de gevaarlijkste programma's zijn... Zonder admin gebeurt er simpelweg niets als ik ze start.

[...]
Yep, ik had het dus uitgeschakeld, met gevolg dat ik de programma's niet meer kon draaien. Zonder het UAC-prompt kan ik ze niet als admin draaien.
Ik denk dat er iets mis is met jou systeem configuratie. Windows Live Messenger hoort probleemloos zonder UAC meldingen te draaien. Om dan maar UAC uit te zetten is een wat te drastische stap. En om dan Windows 7 hiervan de schuld te geven lijkt me ook weer wat te ver gaan om de reden dat het normaal wel hoort te draaien zonder UAC meldingen.

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 16:31
[...]

[...]

[...]
Het lijkt mij ook niet helemaal in de haak, want ik ben niemand tegengekomen met dit probleem.
Hmm. Ik hoorde/las dat hsmgr.exe hier de oorzaak van kan zijn. check ff of je dat proces hebt draaien en zo ja, draai het dan direct de nek om. Zoek even in dit draadje en op Tweakers, want hsmgr.exe is vaker genoemd.

Succes!
[...]

[...]

[...]
Eh.....even een stomme vraag maar eh...check je versie van Windows eens.....op virussen/trojans of misschien wel een rootkit, want dit klinkt niet als normaal Windows 7 gedrag...(misschien een andere iso gebruiken om een clean install te doen?)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]
Simpele vraag: waar heb je je ISO vandaan gehaald? Heb je deze gecontroleerd mbv hashes?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04

Arfman

Drome!

En check inderdaad of je een geluidskaart hebt met C-Media chipset (jaja, ben ik weer :+) en of HsMgr.exe draait. Kun je makkelijk zien met Process Explorer van Microsoft (ff googlen).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sjah schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:26:
[...]

Alles wat 4/5 jaar of ouder is/4 jaar of langer geleden van de markt is verdwenen , maar wat zijn werk nog goed doet. Dus niet een videokaart (die zal nu beetje langzaam zijn), maar wel een geluidskaart , printer, webcam, scanner, tvkaart, netwerkkaart.
Maar als je een voorbeeld hebt van zo een apparaat waarvoor wel 64 bit drivers zijn geschreven toen Vista64 uitkwam, terwijl dat ding al 1.5 jaar daarvoor van de markt verdween , vertel het me please, want dan gaat dat merk bij mij te boek als "goede support/aftersales". :9

Sterker nog, er zijn apparaten op de markt, nu te koop dus, waarvoor geen 64bit is.
Maar er hoeven toch ook geen 64bits drivers voor te zijn :? Die spullen draaien toch gewoon met 32bit drivers. :?

Mijn printer van 6 jaar oud oid draait ook prima met W7 x64.

PC Specs

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 00:15

mjl

Ugh

Prachtig, een MSDNAA key gekregen van signpost ... 1x instaleren, prima te activeren ... nou toch nog wat veranderd aan het systeem en dan meteen ff een verse install (is en soort van hobby ... na een paar keer alles opnieuw instellen heb je het syteem aardig door) valt windows 7 niet te activeren: de "multiactivationkey" is te vaak gebruikt en geen enkele optie om het telefonisch te doen. Zouden ze maar 1 key hebben en die te veel hebben uitgegeven ..?? Of is die dan al gelekt in het grijze circuit... kan natuurlijk ook nog.

Ik heb een nieuwe key bij ze aangevraagd, nu maar hopen dat die meer dan 1x te gebruiken is ... (en toch maar een image maken na de install+activatie ;)

-------

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 120725 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:07:
[...]

Heb je messenger in vista compatibiliteits modus draaien?
Heb alle Vista en XP compabiliteits modussen geprobeerd maar het helpt niet

Anoniem: 120725

Christiano007 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:43:
[...]

Heb alle Vista en XP compabiliteits modussen geprobeerd maar het helpt niet
Probeer het eens zonder compatibiliteits modus dan.
Help!!!! schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:49:
[...]

Maar er hoeven toch ook geen 64bits drivers voor te zijn :? Die spullen draaien toch gewoon met 32bit drivers. :?

* Sjah kijkt bij aantal posts van Help, en staat verbaasd van deze fout

x64 heeft voor al je harware 64bits drivers nodig, altijd, dat is hoe ik het geleerd heb. Software mag wel 32bits zijn, hardware niet. Die printer drivers kwamen zeker met je OS mee? Die zijn 64 bits hoor, en dan hebje geluk gehad.

Mijn hardware die niet compatible is: Tv-kaart van 4 jaar oud, Scanner van 5 jaar oud, Webcam van 3.5 jaar oud, 3Com NIC van 8 jaar oud. Dus ja het is een reeel probleem. alleen voor die webcam van 90€ heb ik het kunnen oplossen, nieuwe FW erin gezet, zodat die als nieuwer model werd gezien, waar de fabrikant wel support voor had geleverd qua Vista

Apparatuur waar wel drivers voor zijn: printer van 3 jaar oud, maar dat lijkt me logisch. en force Feedback2 van Ms van 9 jaar oud. >:) Dat komt denk ik omdat Ms die drivers in x64 meelevert (gewoon 2 dll's geloof ik) en zij blijkbaar wel hun hardware-ondersteuning belangrijk vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 27-08-2009 10:13 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 120725 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:44:
[...]

Probeer het eens zonder compatibiliteits modus dan.
:P Dat is het eerste wat ik geprobeerd heb ;)

Ook opnieuw installeren heeft niet geholpen

[ Voor 9% gewijzigd door Christiano007 op 27-08-2009 09:56 ]

• mjl

mjl

Ugh

Sjah schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:52:
[...]

* Sjah kijkt bij aantal posts van Help, en staat verbaasd van deze fout

x64 heeft voor al je harware 64bits drivers nodig, altijd, dat is hoe ik het geleerd heb. Software mag wel 32bits zijn, hardware niet. Die printer drivers kwamen zeker met je OS mee? Die zijn 64 bits hoor, en dan hebje geluk gehad.

Mijn hardware die niet compatible is: Tv-kaart van 4 jaar oud, Scanner van 5 jaar oud, Webcam van 3.5 jaar oud, 3Com NIC van 8 jaar oud. Dus ja het is een reeel probleem. alleen voor die webcam van 90€ heb ik het kunnen oplossen, nieuwe FW erin gezet, zodat die als nieuwer model werd gezien, waar de fabrikant wel support voor had geleverd qua Vista
Ja maar deze problemen had ik met Vista 64bits natuurlijk al... toen m'n oude scanner (net een paar jaar oud en een duur ding van Canon...) verkocht en via marktplaats een (mindere) scanner terug gekocht die wel 64 bits drivers heeft, nu maar hopen dat die onder windows 7 werkt ... zodra de nieuwe key binnen is maar eens bekijken ...

-------

• Kortfragje
  • Laatst online: 21-05 14:02

Kortfragje

......

Verdorie, mijn windows 7 install (RTM) waar ik erg tevreden over was wil met geen mogelijkheid meer booten. Gister niets aan de hand, zag dat er een update was (uitroeptekentje bij shutdown) en vanochtend niets mee. Nu al twee keer dat boot recovery programmatje geprobeerd, ook nada....

Heeft iemand anders hier ook nog problemen mee? Kon op t internet niets vinden over updates die boot verknallen oid... Of heeft iemand nog een ander truukje wat zou werken. (zoals fdisk / mbr en fixboot bij xp..)

http://www.gjpvanwesten.nl

mjl schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:02:
[...]

Ja maar deze problemen had ik met Vista 4bits natuurlijk al... toen m'n oude scanner (net een paar jaar oud en een duur ding van Canon...) verkocht en via marktplaats een (mindere) scanner terug gekocht die wel 4 bits drivers heeft, nu maar hopen dat die onder windows 7 werkt ... zodra de nieuwe key binnen is maar eens bekijken ...
Yup, geen 64bit Vista drivers == geen 64 bit 7 drivers, ga daar maar van uit (en omgekeerd). En toen Vista uit was, werd appparatuur van soms nog geen 2 jaar oud al niet meer ondersteund, helaas.

• Cubic X
mjl schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:39:
Prachtig, een MSDNAA key gekregen van signpost ... 1x instaleren, prima te activeren ... nou toch nog wat veranderd aan het systeem en dan meteen ff een verse install (is en soort van hobby ... na een paar keer alles opnieuw instellen heb je het syteem aardig door) valt windows 7 niet te activeren: de "multiactivationkey" is te vaak gebruikt en geen enkele optie om het telefonisch te doen. Zouden ze maar 1 key hebben en die te veel hebben uitgegeven ..?? Of is die dan al gelekt in het grijze circuit... kan natuurlijk ook nog.

Ik heb een nieuwe key bij ze aangevraagd, nu maar hopen dat die meer dan 1x te gebruiken is ... (en toch maar een image maken na de install+activatie ;)
De MSDNAA key is maar één keer te gebruiken, Microsoft is hier heel streng in. Niks uitgelekt of teveel uitgegeven, je kan hem maar één keer gebruiken ;). Dat zijn althans mijn bevindingen. Ik wilde de MDSNAA versie op zowel mijn laptop als desktop installeren. Beide bijna tegelijk geinstalleerd (hooguit vijf minuten tussen de activiatie van beide), de laptop was eerder klaar dus kon eerder geactiveerd worden. Dat ging prima. Toen vijf minuten later de desktop, daar weigerde de activatie inderdaad met dezelfde melding als jou. Met Vista was dit overigens hetzelfde.

Mocht je een nieuwe nodig hebben dan moet je je MSDNAA contactpersoon contacteren, maar die moet dan wel aardig zijn en je een nieuwe key 'geven' :P

[ Voor 22% gewijzigd door Cubic X op 27-08-2009 10:36 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Help!!!! schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:49:

[...]

Nope. Een 64-bit Windows vereist 64-bits drivers. Dat 32-bits applicaties werken is weer heel anders, 32-bit applicaties kunnen met WoW64 op een 64-bit OS werken. Drivers zitten echter "dieper" in het systeem en moeten daarom native 64-bit zijn.
Die draait dan op een 64-bit driver.

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 27-08-2009 10:55 ]

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 18:20
Heeft iemand al iets gehoord wat voor soort studenten licenties er komen (of wellicht al zijn)

Via bijvoorbeeld surfspot.nl kun je als student nu wel een Vista licentie aanschaffen maar alleen een update versie.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• mjl

mjl

Ugh

jschoorl2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:37:
Heeft iemand al iets gehoord wat voor soort studenten licenties er komen (of wellicht al zijn)

Via bijvoorbeeld surfspot.nl kun je als student nu wel een Vista licentie aanschaffen maar alleen een update versie.
Surfspot heeft me verteld dat Windows 7 eind october in de shop komt, en ja het zijn bij surfspot alleen upgrade licenties, maar dan betaal je ook maar 15-20 euro voor een licentie...

-------

• mjl

mjl

Ugh

Cubic X schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:18:
[...]

De MSDNAA key is maar één keer te gebruiken, Microsoft is hier heel streng in. Niks uitgelekt of teveel uitgegeven, je kan hem maar één keer gebruiken ;). Dat zijn althans mijn bevindingen. Ik wilde de MDSNAA versie op zowel mijn laptop als desktop installeren. Beide bijna tegelijk geinstalleerd (hooguit vijf minuten tussen de activiatie van beide), de laptop was eerder klaar dus kon eerder geactiveerd worden. Dat ging prima. Toen vijf minuten later de desktop, daar weigerde de activatie inderdaad met dezelfde melding als jou. Met Vista was dit overigens hetzelfde.

Mocht je een nieuwe nodig hebben dan moet je je MSDNAA contactpersoon contacteren, maar die moet dan wel aardig zijn en je een nieuwe key 'geven' :P
Raar, de MSDNAA key van Vista activeerd er anders eindeloos op los... het is toch juist de bedoeling om het voor research en onderwijsdoeleinden in te zetten... dus en prakticum zaal er mee irichten moet gewoon kunnen. Maar we zullen zien of ik een nieuwe key krijg..

-------

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
mjl schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:04:
[...]

Raar, de MSDNAA key van Vista activeerd er anders eindeloos op los... het is toch juist de bedoeling om het voor research en onderwijsdoeleinden in te zetten... dus en prakticum zaal er mee irichten moet gewoon kunnen. Maar we zullen zien of ik een nieuwe key krijg..
een zogenaamde AAA key is maar 1x te activeren, die heb jij dan waarschijnlijk niet gekregen.

http://specs.tweak.to/15535

• Cubic X
mjl schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:04:
[...]

Wellicht ligt dit aan je instelling? (Dus welke universiteit/hogeschool je zit). Mijn Vista MSDNAA key kon ik echt maar één keer gebruiken, daarna was hij gelijk 'opgebruikt'. Ik ga er dus vanuit dat het met Windows 7 hetzelfde zal zijn.

• Kortfragje
  • Laatst online: 21-05 14:02

Kortfragje

......

Kortfragje schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:04:
Verdorie, mijn windows 7 install (RTM) waar ik erg tevreden over was wil met geen mogelijkheid meer booten. Gister niets aan de hand, zag dat er een update was (uitroeptekentje bij shutdown) en vanochtend niets mee. Nu al twee keer dat boot recovery programmatje geprobeerd, ook nada....

Heeft iemand anders hier ook nog problemen mee? Kon op t internet niets vinden over updates die boot verknallen oid... Of heeft iemand nog een ander truukje wat zou werken. (zoals fdisk / mbr en fixboot bij xp..)
Ok probleem opgelost. Het blijkt dat Worms 4 de starforce copy protection installeerde. Die zorgt voor de crash. Heb nu sfsync02.sys verwijderd, kijken of t nu werkt...

Edit: Ja dus... Wederom gevalletje had ik het maar gedownload had ik die zooi niet gehad...

[ Voor 6% gewijzigd door Kortfragje op 27-08-2009 14:27 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Cubic X schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:18:
[...]

Vreemd want mijn MA3D-key van Signpost heb ik al 3 keer kunnen activeren (overigens is dit volledig legaal: een studiecomputer op kot, een studiecomputer thuis en een studielaptop :+ ).

• twiFight
  • Niet online
Die heeft bij mij ook mijn enige crash veroorzaakt (op hardware na). Win7 vroeg me later echter of ik die driver wou laden, ik klikte nee en sinds dien geen problemen meer mee gehad.

Volgens mij kun je op hun site een updater krijgen om de drivers compatible met Win7 te krijgen (maar als het spel nu werkt vooral niet doen natuurlijk!)
mjl schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Surfspot heeft me verteld dat Windows 7 eind october in de shop komt, en ja het zijn bij surfspot alleen upgrade licenties, maar dan betaal je ook maar 15-20 euro voor een licentie...
Ik blijf dit raar vinden! De goedkoopste _Vista_ op Surfspot is voor mij al over de 60 euro, ook een update. Ik zie die lage prijzen helemaal niet. Volgens mij verschilt dit per school waar je aan studeert ofzo :S

[ Voor 43% gewijzigd door twiFight op 27-08-2009 14:37 ]

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 21-05 15:53
c70070540 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:42:
[...]

Ik denk dat er iets mis is met jou systeem configuratie. Windows Live Messenger hoort probleemloos zonder UAC meldingen te draaien. Om dan maar UAC uit te zetten is een wat te drastische stap. En om dan Windows 7 hiervan de schuld te geven lijkt me ook weer wat te ver gaan om de reden dat het normaal wel hoort te draaien zonder UAC meldingen.
Mwah, UAC bevalt me tot op heden ook nog niet vlekkeloos. Bij Vista altijd uit gehad omdat ik er gek van werd maar nu krijg ik bij de meeste programma's ook geen meldingen. Echter wel bij games zoals Warcraft III, en dan mis ik een beetje de optie "altijd deze keuze gebruiken". Dat zou het allemaal wel een stuk makkelijker maken imo.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mjl schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Ik kreeg november te horen:
We verwachten in november upgrades van Windows 7 (zowel 32 als 64-bits
versies) te kunnen gaan aanbieden.
Welke versies dit zullen zijn, zal tegen die tijd bekend worden, net als
de bijbehorende prijzen.
Hoe kom je bij die 15-20 euro?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MrFl0ppY schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:15:

[...]

Mwah, UAC bevalt me tot op heden ook nog niet vlekkeloos. Bij Vista altijd uit gehad omdat ik er gek van werd maar nu krijg ik bij de meeste programma's ook geen meldingen. Echter wel bij games zoals Warcraft III, en dan mis ik een beetje de optie "altijd deze keuze gebruiken". Dat zou het allemaal wel een stuk makkelijker maken imo.
Die optie zou wel handig zijn, maar kan dan spyware ofzo niet zelf in het register dat aangeven en dan zelf stiekem met adminrechten aan de haal kunnen gaan? Maar dat kan natuurlijk worden afgevangen door een UAC melding die aangeeft dat programma x voortaan standaard, zonder melding, met adminrechten wil starten. Kun je het alsnog weigeren.

Probleem is alleen dat de gemiddelde HTeK-gebruiker (Huis-, Tuin- en Keukengebruiker) dat allemaal weer niet snapt en op OK klikt.

't Is ook altijd wat :)

(maar idd het zou handig zijn... bv. CCleaner, ja ik weet dat echt wel dat 'ie adminrechten wil)

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 27-08-2009 15:46 ]

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:47
voor het adminprobleem:

Installeer microsoft security essentials eens en haal de cmedia geluidskaart er eens uit (deze heeft een driverprobleem met 64 bits windows 7)

• mjl

mjl

Ugh

jelmervos schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:41:
[...]

Ik kreeg november te horen:

[...]

Hoe kom je bij die 15-20 euro?
November zou ook kunnen, ik heb de mail niet meer ... 't was ergens rond de officele datum dat het in de winkel moet liggen.

Windows Vista Ultimate + Office 2007 is 25 euro ... dus dan schat ik dat Windows 15-20 moet gaan kosten.

Mischien krijg ik wel een gratis upgrade naar windows 7 voor de vista die ik net gekocht heb...
FezzFest schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:33:
[...]

Vreemd want mijn MA3D-key van Signpost heb ik al 3 keer kunnen activeren (overigens is dit volledig legaal: een studiecomputer op kot, een studiecomputer thuis en een studielaptop :+ ).
Leek mij ook geoorloofd... TUDelft... maar ik zie wel, surfnet is ook niet ver weg qua aanschaf ...

Overigens gewoon een nieuwe key ontvangen dus vanavond weer eens verder klooien.

[ Voor 32% gewijzigd door mjl op 27-08-2009 17:23 ]

-------

Anoniem: 290874

Nadat ik aanvankelijk wel enthousiast was over Windows 7 RC1 beginnen de performance issues zo langzamerhand zo irritant te worden dat ik soms klaar ben om mijn laptop het raam uit te gooien. Ik heb een Vaio sz3 2Gb. Inmiddels niet meer het grootste snelheids beest. Maar toendertijd gecertificeerd voor Vista ultimate dus zou het op zich gemakkelijk moeten kunnen hebben.

Het grootste probleem is dat mijn computer om de +/- 20 à 30 minuten eens even uitgebreid gaat zitten swappen (+/- 30 seconden). Als dat gebeurd kun je je bijna geen enkel programma meer gebruiken, behalve Firefox. Maar mail die je aan het typen was in Thunderbird of iets dat je in OpenOffice aan het invoeren was, vergeet het maar. Keyboard buffer en lekker doortypen? Nee hoor.

Verder is de Windows explorer interactie extreem traag. Een nieuwe map aanmaken duurt een eeuwigheid. Als je doorklikt op een nieuw aangemaakte map krijg ik regelmatig een foutmelding omdat hij dan doorklikt op de New Folder naam in plaats van de net gewijzigde foldernaam. File copies etc allemaal erg langzaam. Komt volgens mij omdat er allerlei security settings worden toegepast op een bestand of folder. Maar dat boeit me niet. Het maakt de experience storend.

Daarnaast is er ook nog een programmaatje prevhost.exe dat regelmatig voor langere tijd in mijn taskmanager opduikt en de processor voor langere tijd uitgebreid gaat zitten bezig houden. Volgens allerlei sites geen virus programma, maar zo komt het wel over.

Minor nags zijn bv dat er geen graceful hibernate is, als je je computer in standby hebt en de batterij leeg raakt.

CU Marc

Anoniem: 258898

Het is ook niet voor niks een rc he?
Instaleer nou maar eens clean de rtm..
Ik draai hem nu 3 weken volgens mij..
En loopt steeds sneller.. (a)
Anoniem: 290874 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:48:
Nadat ik aanvankelijk wel enthousiast was over Windows 7 RC1 beginnen de performance issues zo langzamerhand zo irritant te worden dat ik soms klaar ben om mijn laptop het raam uit te gooien. Ik heb een Vaio sz3 2Gb. Inmiddels niet meer het grootste snelheids beest. Maar toendertijd gecertificeerd voor Vista ultimate dus zou het op zich gemakkelijk moeten kunnen hebben.

Het grootste probleem is dat mijn computer om de +/- 20 à 30 minuten eens even uitgebreid gaat zitten swappen (+/- 30 seconden). Als dat gebeurd kun je je bijna geen enkel programma meer gebruiken, behalve Firefox. Maar mail die je aan het typen was in Thunderbird of iets dat je in OpenOffice aan het invoeren was, vergeet het maar. Keyboard buffer en lekker doortypen? Nee hoor.

Verder is de Windows explorer interactie extreem traag. Een nieuwe map aanmaken duurt een eeuwigheid. Als je doorklikt op een nieuw aangemaakte map krijg ik regelmatig een foutmelding omdat hij dan doorklikt op de New Folder naam in plaats van de net gewijzigde foldernaam. File copies etc allemaal erg langzaam. Komt volgens mij omdat er allerlei security settings worden toegepast op een bestand of folder. Maar dat boeit me niet. Het maakt de experience storend.

Daarnaast is er ook nog een programmaatje prevhost.exe dat regelmatig voor langere tijd in mijn taskmanager opduikt en de processor voor langere tijd uitgebreid gaat zitten bezig houden. Volgens allerlei sites geen virus programma, maar zo komt het wel over.

Minor nags zijn bv dat er geen graceful hibernate is, als je je computer in standby hebt en de batterij leeg raakt.

CU Marc
toon volledige bericht

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
mjl schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:19:
[...]
Windows Vista Ultimate + Office 2007 is 25 euro ... dus dan schat ik dat Windows 15-20 moet gaan kosten.
MS Windows Vista Business Upgrade & Office Enterprise 2007 bundel (SL) UK €83,50... :S
Vista Ultimate 67,50
Office 2007 Enterprise 52,50

Vreemd dat die bedragen zover uit elkaar liggen met die 25 euro van jou op SurfSpot...

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:23
Slim (vergelijkbaar met surfspot) verkoopt Vista Ultimate voor 61 euro. Windows 200, 98, ME zijn te koop voor 17 euro. :P Lijkt me niet dat Win7 dan 15-20 euro gaat kosten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door bartju op 27-08-2009 18:14 ]

Anoniem: 190494

bartju schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:12:
Slim (vergelijkbaar met surfspot) verkoopt Vista Ultimate voor 61 euro. Windows 200, 98, ME zijn te koop voor 17 euro. :P Lijkt me niet dat Win7 dan 15-20 euro gaat kosten ;)
61?, ik zie hem (Vista Ultimate) staan voor 10 euro, zal wel verschil inzitten of je als medewerker of al student inlogt/besteld.

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik ben RC1 (7100) aan het gebruiken voor mijn Mediacenter maar ik loop tegen wat probleempjes aan met mediabibliotheken en afspeellijsten in Windows Media Player.
Ik kan in WMP namelijk geen afspeellijst maken. Ik krijg dan een foutmelding met er is een probleem opgetreden tijdens het maken of opslaan van deze afspeellijst

• doopsuiker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:56
eerste bevinding na 5 min nl win 7 rtm:
je kan geen shortcut maken naar een map in de taskbar alles moet via verkenner verlopen :?
en ik heb geen enkel keuzescherm gezien voor de standaard browser

[ Voor 20% gewijzigd door doopsuiker op 27-08-2009 19:37 ]

Anoniem: 314561

Kortfragje schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:04:

Dit komt omdat Windows 7 RTM een NTFS bug heeft die het OS in seconden onklaar kan maken zodra een chkdsk instructie wordt afgeroepen op elke andere harddisk dan de eerste.

http://webwereld.nl/nieuw...indows-7-blootgelegd.html

Build 7100 is tot nu toe de beste build.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 314561 op 27-08-2009 19:37 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
doopsuiker schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:32:

en ik heb geen enkel keuzescherm gezien voor de standaard browser
Komt met een aparte Update uit straks - het OS is nu nog steeds niet publiekelijk beschikbaar overigens ;)
Anoniem: 314561 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:35:
[...]
Dit komt omdat Windows 7 RTM een NTFS bug heeft die het OS in seconden onklaar kan maken zodra een chkdsk instructie wordt afgeroepen op elke andere harddisk dan de eerste.
Ook daar is al een update voor beschikbaar.

Maar we gaan verder in [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!