Ah, maar dat is van Vista.
Ik heb gelezen (meen op T.net), al maanden voor de introductie van Windows 7, dat die regel zou vervallen.
Heb helaas geen bron, want ik kan het zelf ook niet meer vinden. Maar die info is me altijd bijgebleven. Want zover ik weet is dat ook pas sinds Vista, in XP was een OEM ook alleen voor system builders.
Vandaar dat ik met Vista ook eindelijk eens een legale Windows kon kopen bij een zelf samengestelde PC, zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen.
Ik was dan ook zeer verbaasd, maar blij, toen ik van Windows 7 de OEM versies weer in de webshops zal liggen.
Gisteravond een OEM besteld + een hoop PC onderdelen, lees ik vanochtend op Nu dat het toch niet mag
Hopen dat MS niet al te moeilijk gaat doen.
Online zal het toch niet te controleren zijn of je hem zelf gemaakt hebt dus ik verwacht weinig problemen.
Ik vraag me nog 1 ding af:
Zover ik weet, waren vóór de Vista tijd, de OEM's echt grote bedrijven als HP of Acer etc.
Maar hoe komen die webshops nu dan aan zoveel OEM versies als ze ze niet mogen verkopen? Is een lokale PC winkel nu dan ook opeens een OEM-partner als ze een PC in elkaar schroeven?
Want dan is het totaal oncontroleerbaar of ik hem los koop en installeer, of de PC winkel het doet.
Snap er weinig van dus.