Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

Na het bouwen van mijn pc heb ik eerst een maand Vista gedraaid tot de windows 7 Beta uitkwam. Na de installatie van de beta startte mijn pc een stuk sneller op dan met vista. Nu heb ik de 32bit Home premium van windows 7 geinstalleerd en het lijkt wel alsof mijn pc nu minder snel opstart dan onder de beta.
Helaas heb ik dit nooit geklokt onder de beta dus kan ik het vermoeden niet bevestigen. Hebben anderen hetzelfde vermoeden en dit ooit nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Zebby schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:04:
Mja, een OS is toch nodig op een computer. Daarnaast zit er in zo'n versie van Windows gewoon jaren werk en is de prijs in vergelijking met optionele (dan wel professionele) software als die van Adobe helemaal zo duur niet meer. Ik vind het ook erg duur en ik heb zelf ook lang illegale versies gebruikt, maar het is toch makkelijk dat je gewoon je updates kan selecteren op wat je wilt hebben, en dat je niet hoeft te kijken welk van die updates kan detecteren of je windows illegaal is of niet :p Gelukkig heb ik nog 2 jaar toegang tot MSDN Academic Alliance Software Centre \o/
Nou wil ik niet lastig doen maar Windows Vista was vanaf dag 1 al gekraakt met een bios-emu hack.
Deze bios-umu hack werkt to vandaag de dag nog met SP1, 2 en alle patches.
Voor Win 7 is er een zelfde bios-emu hack die ook werkt met alle patches.
Dus kijken welke patch detecteert of hij illegaal is er sinds de introductie van Vista al niet meer bij.
Puur ter info uiteraard :)

Edit
Over Win 7 ben ik tot nu toe best tevreden, hij is net als Vista was alleen dan met multi GPU support :)
Nu nog een Nvidia kaartje voor de physics erbij :)

[ Voor 7% gewijzigd door alucard.erbacam op 28-10-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:01:
- Voor mij niet echt duidelijk waar in het Windows register de startup applicaties staan.
Msconfig?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:53:
[...]

Als je shift ingedrukt houdt, krijg je de optie `open with notepad`. Zonder shift wordt de file inderdaad gepind in de jumplist.
Als je even wacht tot de preview van de applicatie tevoorschijn komt word ie toch daarin geopend?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

BM schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:28:
[...]

Als je even wacht tot de preview van de applicatie tevoorschijn komt word ie toch daarin geopend?
Als de applicatie open staat wel ja. Als de applicatie niet open staat, is default behaviour dat de file gepint wordt als je shift niet ingedrukt hebt. Shift indrukken en het bestand opent met de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:32:
[...]

Als de applicatie open staat wel ja. Als de applicatie niet open staat, is default behaviour dat de file gepint wordt als je shift niet ingedrukt hebt. Shift indrukken en het bestand opent met de applicatie.
Is er een mogelijkheid om die default behaviour te veranderen?
Slepen naar icoon is openen, met shift is pinnen. Denk dat een hoop mensen dat wel zouden appreciëren.

* anandus gaat registergraven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 11:55
Sefyu schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:54:
Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben met Win 7 icm Chello?
Moet je bij Chello niet, net zoals bij Ziggo, een computernaam invoeren om toegang te krijgen tot het netwerk? Bij Ziggo moet je die naam in je router inkloppen of als je geen router hebt in je pc...

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-05 22:45
roefderoever schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:03:
[...]

Moet je bij Chello niet, net zoals bij Ziggo, een computernaam invoeren om toegang te krijgen tot het netwerk? Bij Ziggo moet je die naam in je router inkloppen of als je geen router hebt in je pc...
Ik heb bij Ziggo nergens een computernaam hoeven invullen. (zoals dat wel moest in het @home tijdperk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 15:08
Heuj allemaal,

Even een vraagje mbt Winamp en MSN...

Voorheen (XP) waren de nr's die ik luisterde in Winamp te zien binnen MSN wanneer ik de optie "laat zien welke nr's ik luister" aanvinkte. Bij Windows 7 is dit echter niet meer het geval... Wanneer ik Winamp opstart in XP/Vista modus worden de nr's wel aangegeven binnen MSN maar geeft Winamp helaas 2 script fouten aan.

Weet iemand hoe ik de nr's weer kan laten zien in MSN?
Resultaten via Google leverde niets op...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:58

d0s

sssst

Ik zit met een vreemd probleem, installeer vanaf een externe HD.

Partitie kiezen etc gaat prima, daarna is het kopieren van de bestanden binnen 5 minuten gebeurd.. enfin reboot en 'windows starten' om vervolgens over te gaan in 'registerinstellingen bijwerken'.. na ongeveer 10 seconden op dit scherm slaat mijn scherm zwart (houd wel signaal want springt neit in stand by) en gebeurd er helemaal niks meer.

Met google vind ik niemand met hetzelfde probleem.. hierna zou het scherm 'services starten' moeten verschijnen, daar ben ik al wel achter. Uiteraard installatie geprobeerd met een zo'n kaal mogelijk systeem (muis, tobo, geen dvd, geen pci kaarten). Ook installatie vanaf een dvd geeft hetzelfde probleem!

Iemand een mogelijke oplossing?

Ik installeer met een vga monitor (met dvi schijnen wat problemen te kunnen zijn met nvidia kaarten) en ik heb floppy disabled in het bios..

specs:

asus p5k-epu
e6550
corsair 2x 1 gig
nvidia 8600gt

[ Voor 12% gewijzigd door d0s op 28-10-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d0s schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:09:

Partitie kiezen etc gaat prima, daarna is het kopieren van de bestanden binnen 5 minuten gebeurd.. enfin reboot en 'windows starten' om vervolgens over te gaan in 'registerinstellingen bijwerken'.. na ongeveer 10 seconden op dit scherm slaat mijn scherm zwart (houd wel signaal want springt neit in stand by) en gebeurd er helemaal niks meer.

Met google vind ik niemand met hetzelfde probleem.. hierna zou het scherm 'services starten' moeten verschijnen, daar ben ik al wel achter. Uiteraard installatie geprobeerd met een zo'n kaal mogelijk systeem (muis, tobo, geen dvd, geen pci kaarten). Ook installatie vanaf een dvd geeft hetzelfde probleem!

Heb je toevallig een tweede scherm aangesloten?
(en probeer eens van DVD of USB te installeren ipv externe schijf?)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 28-10-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

anandus schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:11:
[...]
Heb je toevallig een tweede scherm aangesloten?
(en probeer eens van DVD of USB te installeren ipv externe schijf?)
Nee, 1 vga scherm.. via DVD ook al geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kurvers schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:06:
Heuj allemaal,

Voorheen (XP) waren de nr's die ik luisterde in Winamp te zien binnen MSN wanneer ik de optie "laat zien welke nr's ik luister" aanvinkte. Bij Windows 7 is dit echter niet meer het geval... Wanneer ik Winamp opstart in XP/Vista modus worden de nr's wel aangegeven binnen MSN maar geeft Winamp helaas 2 script fouten aan.

Alvast bedankt
Wat een zegen voor je contacts dat ze je nrs niet meer zien, irritante functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kurvers schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:06:
Heuj allemaal,

Alvast bedankt
Wel de laatste versie van winamp? Met foobar, wmp en zune werkt dat bij mij allemaal prima namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
d0s schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:14:
[...]

Nee, 1 vga scherm.. via DVD ook al geprobeerd!
Ook geen tv via s-video ofzo? Hoelang wacht je wanneer je dat zwarte scherm ziet?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

roefderoever schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:03:
[...]

Dat is al jaren niet meer, ik heb ook Chello maar verder geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 15:08
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:18:
[...]

Wel de laatste versie van winamp? Met foobar, wmp en zune werkt dat bij mij allemaal prima namelijk.
Ja, versie 5.56
Ik heb zojuist even met wimp geprobeerd maar deze nr's worden ook niet weergegeven...

EDIT: Probleem is al opgelost, vrijwel alles geprobeerd behalve Messenger uitvoeren in Vista compatibiliteit...

[ Voor 28% gewijzigd door Exterminator op 28-10-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
draai nu al ruime tijd W7, hiervoor W vista gedraaid. Mijn Dell D630 is weer opnieuw tot leven gekomen met een duidelijke performance winst tov W vista.

Enige opmerking die ik op dit moment heb over W7 is het witte vlaggetje wat zeker wel goed is en ook goed is uit te zetten... Maar wel vrij dominant terugkomt als hij een " nieuw " probleem heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:24
scenix_ schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:20:
draai nu al ruime tijd W7, hiervoor W vista gedraaid. Mijn Dell D630 is weer opnieuw tot leven gekomen met een duidelijke performance winst tov W vista.

Enige opmerking die ik op dit moment heb over W7 is het witte vlaggetje wat zeker wel goed is en ook goed is uit te zetten... Maar wel vrij dominant terugkomt als hij een " nieuw " probleem heeft gevonden.
control panel > notification area icons > system icons > action center ...off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 19:52
Weet iemand of die Family Pack in het Nederland of in het Engels is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:25:
[...]

control panel > notification area icons > system icons > action center ...off
En komt die wel terug als er echt wat is? Dan zet ik hem mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:35:
[...]

Nee, als je de meldingen uitzet krijg je ook geen meldingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ramon schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:18:
[...]

Ook geen tv via s-video ofzo? Hoelang wacht je wanneer je dat zwarte scherm ziet?
Nope, echt alleen een vga monitor.. ik heb hem voor de zekerheid heel de nacht laten aanstaan, dus ruim 8 uur.. wacht nu overigens ook al 3 kwartier zonder resultaat (nieuwe poging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:37:
[...]
Nee, als je de meldingen uitzet krijg je ook geen meldingen meer.
:X

[ Voor 97% gewijzigd door Sjah op 28-10-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 120725 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:21:
[...]

- bij mij is de search op verschillende machines juist lichtjaren sneller dan op zowel vista als xp
- welke drag en drop van een file naar welke applicatie functioneert niet? Wat bedoel je precies?
- Waarom zou je in het register kijken als msconfig precies hezelfde doet?
Met indexing uit en aan is het trager op de machines die ik tot nu toe getest heb (core2duo's en Quadcore, Core i7)

Drag en drop van alle applicaties die ik tot nu heb geprobeerd zoals bv: WMP Classic Home, VLC, Winamp, Photoshop

MSconfig kan je natuurlijk het een en ander aanpassen, maar ik verwijder liever bepaalde keys dan enkel te disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:35:
[...]

Als je `show only notifications' aanzet wel, anders blijft hij weg en zal je handmatig action center moeten bekijken. Actoin center is bij mij zo'n beetje het enige icon dat nog in de systray staat (en Office Communicatoer @werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:42:
[...]
Drag en drop van alle applicaties die ik tot nu heb geprobeerd zoals bv: WMP Classic Home, VLC, Winamp, Photoshop
Shift-drag-drop met VLC werkt 100% zeker, net geprobeerd.
(Volgens mij werkt shift-drag-drop sowieso, trouwens)
MSconfig kan je natuurlijk het een en ander aanpassen, maar ik verwijder liever bepaalde keys dan enkel te disablen.
En de keys kan je terugvinden in.... juist, msconfig ;)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 28-10-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:43:
[...]

Als je `show only notifications' aanzet wel, anders blijft hij weg en zal je handmatig action center moeten bekijken. Actoin center is bij mij zo'n beetje het enige icon dat nog in de systray staat (en Office Communicatoer @werk)
Nee ik heb hide icons uitstaan. Wou dat die zijn kop liet zien als er wat was, zoals WinUpdate icoon doet.

[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 28-10-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:46:
Nee ik heb hide icons uitstaan. Wou dat die zijn kop liete zien als er wat was, zoals WinUpdate icoon doet.
Dan moet je de icon inderdaad hiden en de notificaties aan laten, dan laat-ie zichzelf af en toe zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:15:
Ik heb clean install van Home Premium gedaan het het viel mij op dat in de C:\users een map staat genaamd administrator. Is dat normaal aangezien administrator account standaard gedisabled is?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:42:
[...]

Met indexing uit en aan is het trager op de machines die ik tot nu toe getest heb (core2duo's en Quadcore, Core i7)

Shift - drag en drop als de applicatie wel gepind staat maar niet open is werkt prima.
En als je MSconfig start, zie je precies waar alle startup items vandaan komen (HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Bij mijn XP Home is dat ook zo, lijkt me perfect normaal.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

Ja, maar in XP Home is de administrator account geactiveerd en in 7 is het gedeactiveerd. Dus ik vroeg mij af hoe het mogelijk is dat er daar dan de profiel Administrator staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

Perfect normaal?
Ik heb geen user 'administrator' staan, anders?
(Alleen Default (hidden), public en $user)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:04:
[...]
Perfect normaal?
Ik heb geen user 'administrator' staan, anders?
(Alleen Default (hidden), public en $user)
Welke versie van Win 7 heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magnifor schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:16:
[...]

Welke versie van Win 7 heb jij?
Op het moment nog een gere-armde Ultimate (tot later in de middag, dan kan ik mijn home Premium ophalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 14:22
weet iemand toevallig wanneer evenbalance met een update voor Punkbuster komt
me windows 7 disk ligt al glimmend te wachten maar ik wil wel battlefield 2 blijven spelen...
en hoor allemaal maar negatieve dingen over punkbuster en windows 7

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:17:
[...]
Op het moment nog een gere-armde Ultimate (tot later in de middag, dan kan ik mijn home Premium ophalen).
Ga je een clean install doen vandaag? Misschien kan je laten weten of je dan ook administrator map krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magnifor schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:24:
[...]

Ga je een clean install doen vandaag? Misschien kan je laten weten of je dan ook administrator map krijgt?
Is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
Njay schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:24:
weet iemand toevallig wanneer evenbalance met een update voor Punkbuster komt
me windows 7 disk ligt al glimmend te wachten maar ik wil wel battlefield 2 blijven spelen...
en hoor allemaal maar negatieve dingen over punkbuster en windows 7
Voor mensen die problemen hebben met punkbuster, gewoon punkbuster in vista compatible modus draaien en het probleem is weg.
Ik heb de bestanden PnkBstrA.exe en PnkBstrB.exe in de map c:\windows\syswow64 en in de map c:\users\***\appdata\local\punkbuster allen op vista compatible gezet en ik wordt niet meer gekicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

magnifor schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:24:
[...]

Waarom maak je je zo druk om die map?

Als je hem wil verwijderen, misschien kan dat via Systeemeigenschappen > Gebruikersprofielen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
thank u !! rent zo naar huis met disk voor installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelmervos schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

Als je hem wil verwijderen, misschien kan dat via Systeemeigenschappen > Gebruikersprofielen.
Nouja, het is wel vreemd als er opeens een 'administrator'-user tussen de users staat, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:07
Voor de mensen die W7 via Ma3d gekrgen hebben.
Duurt ongeveer 3 volle werkdagen voordat je een key krijgt :)
Wellicht vernelden waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55
Trouwens is er iemand die Win7 volgens de EU regels gezien heeft ? Als het goed is moet ie vragen welke browser je wilt hebben (Opera, IE8, FF etc).

Ik had via Amazon.co.uk Win7 besteld en volgens mij heb ik gewoon de US versie, dus default met IE8 en WMP.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 15:20
loekf2 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:34:
Trouwens is er iemand die Win7 volgens de EU regels gezien heeft ? Als het goed is moet ie vragen welke browser je wilt hebben (Opera, IE8, FF etc).

Ik had via Amazon.co.uk Win7 besteld en volgens mij heb ik gewoon de US versie, dus default met IE8 en WMP.
http://tweakers.net/ext/i/1248512361.png

Was gezeik over dat Safari een oneerlijke plaats had oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
jelmervos schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

Nou omdat het idd vreemd is dat er administrator erbij staat, de map is leeg dus c:\users\administrator is inmiddels verwijderd, aangezien de administrator account toch niet actief is kan het geen kwaad lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zebby schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:53:
[...]

http://tweakers.net/ext/i/1248512361.png

Was gezeik over dat Safari een oneerlijke plaats had oid.
Ja, Safari werd als eerste genoemd ofzo en dus voelden de mensen van Firefox zich achtergesteld.
Zoiets was het :P

Maar ik ben ook benieuwd waar dat browser-kies-scherm nou heen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Dat moet volgens mij nog goedgekeurd worden door tante Neelie. Daarna zal het via Windows Update uitgerold gaan worden, maar hoe het dan verder gaat werken? Geen idee :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whats the story met administrator en Win7? Je bent niet admin, maar als ik bij mijn account kijk zie ik admin, ben dan ook de enige account op deze install (dat krijg je als man alleen). Iemand een link waarin goed uitgelegd wordt wanneer je wel of niet admin bent als je programma uiitvoert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

Ik zit even in mijn msconfig scherm het een en ander te bekijken, en nu valt me op dat bij het tabblad computer opstarten, geavanceerde opties staat aangegeven dat mijn pc maar opstart met 1 processor terwijl ik een dual-core heb. Zou ik hier zelf voor 2 processors moeten kiezen op sneller op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 291105 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:34:
Ik zit even in mijn msconfig scherm het een en ander te bekijken, en nu valt me op dat bij het tabblad computer opstarten, geavanceerde opties staat aangegeven dat mijn pc maar opstart met 1 processor terwijl ik een dual-core heb. Zou ik hier zelf voor 2 processors moeten kiezen op sneller op te starten?
Een dual core is 1 processor. Eentje met twee cores ;)

Sterker nog, de meeste Win7-versies ondersteunen ook maar 1 processor :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 28-10-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

anandus schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:35:
[...]
Een dual core is 1 processor. Eentje met twee cores ;)

Sterker nog, de meeste Win7-versies ondersteunen ook maar 1 processor :)
ik had trouwens daar toch 2 cpu's aangegeven en verder geen problemen.
Overigens niet gemeten of dit wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Nog even over Punkbuster en W7, ik heb écht niets bijzonders hoeven doen, gewoon hetzelfde als in Vista gedaan en nergens last van. Spel installeren, even Punkbuster updaten en alles doet het. Dus daar hoef je ook geen trucjes meer voor te doen.

Ik ben er nu ook eindelijk achter hoe handig die Libraries zijn :) Die heb ik tot nu toe nauwelijks gebruikt, totdat ik eens besloot bij mijn nieuwe computer mijn netwerkshares via Libraries te doen _/-\o_ Geweldig, alles nu gewoon onder één mapje in je explorer, dit had ik eerder moeten proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
loekf2 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:34:

Volgens Henk Den Baes op de TechNet Roadshow komt dit binnenkort via een Windows Update naar de gebruikers. Mensen die een 3rd party browser als default hebben krijgen de update blijkbaar niet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

d0s schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:09:

Ik installeer met een vga monitor (met dvi schijnen wat problemen te kunnen zijn met nvidia kaarten) en ik heb floppy disabled in het bios..

specs:

asus p5k-epu
e6550
corsair 2x 1 gig
nvidia 8600gt
Na een herstart krijg ik de melding bijwerkingen registerinstellingen zelfs niet meer, hij hangt nu meteen na 'windows starten'.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Heb al enkele dagen W7 ultimate draaien en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

Ik heb echter een probleem met WMP...
Telkens als ik WMP opstart gaat hij mijn library compleet opnieuw inladen. :S Niet bepaald handig, tevens merk ik dat deze WMP een stuk langzamer werkt dan voorgaande delen.
Door dit probleem kun je ook niet mp3tjes ordenen op Datum Toegevoegd, wat eerst wel handig was om de laatste nummers bovenaan te hebben.

Iemand dit probleem ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 11:38
Ik heb Windows 7 home premium

ik heb nu die slideshow aangezet maar kan de time-out niet instellen, Er hoort een menu te staan met de tijd dat de achtergronden veranderen ... dat gedeelte is gewoon leeg bij mij.

Komt dat omdat Home Premium dat niet ondersteund ofzo? Hij gaat nu zelf om de zoveel minuten veranderen van achtergrond maar dat wil ik zelf instellen.

any1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
King_Pin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:08:

ik heb nu die slideshow aangezet maar kan de time-out niet instellen, Er hoort een menu te staan met de tijd dat de achtergronden veranderen ... dat gedeelte is gewoon leeg bij mij.

Komt dat omdat Home Premium dat niet ondersteund ofzo? Hij gaat nu zelf om de zoveel minuten veranderen van achtergrond maar dat wil ik zelf instellen.

any1?
Dit gedeelte dus?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NlEFiV9v0iY5Hck4pg5dt029/full.jpg

Volgens mij hoort dat het ook prima te doen in HP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Martijn85 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:27:
Weet iemand of die Family Pack in het Nederland of in het Engels is?
Engels.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

tommy schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:01:
Heb al enkele dagen W7 ultimate draaien en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

Ik heb echter een probleem met WMP...
Telkens als ik WMP opstart gaat hij mijn library compleet opnieuw inladen. :S Niet bepaald handig, tevens merk ik dat deze WMP een stuk langzamer werkt dan voorgaande delen.
Door dit probleem kun je ook niet mp3tjes ordenen op Datum Toegevoegd, wat eerst wel handig was om de laatste nummers bovenaan te hebben.

Iemand dit probleem ook (gehad)?
In het begin had ik dit ook, verdween in de loop vd tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
anandus schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:12:
[...]
Dit gedeelte dus?

Volgens mij hoort dat het ook prima te doen in HP :)
Je hebt het inderdaad begrepen. Dat drop-down menu bestaat gewoon niet in mijn HP versie ...
dat is gewoon blanc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 10:01
Elke Windows release de zelfde discussie maar:

http://www.nu.nl/internet...n-windows-7-verkocht.html

Terwijl op de OEM Partnet site staat:

Bij een OEM-versie heeft men support van de system builder. Als een eindgebruiker de OEM-versie aanschaft en zelf installeert, maakt hij in feite zichzelf tot system builder. Hij dient zelf te voorzien in support en kan geen beroep doen op deskundige ondersteuning.

Daar geeft Microsoft dus al aan, niet slim maar kan wel.

En nu mag het weer niet...

Wat is het nou ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lekker verwarrend....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Beste. gebruik windows 7 nu al een tijdje en alles loopt en functioneerd prima, echter mijn geluid van bepaalde programma's word automatisch omhoog en omlaag gezet.... ik word er echt helemaal gek van :? iemand een idee hoe dit op te lossen is?

greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Arfman

Drome!

Draakje1 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:57:
Beste. gebruik windows 7 nu al een tijdje en alles loopt en functioneerd prima, echter mijn geluid van bepaalde programma's word automatisch omhoog en omlaag gezet.... ik word er echt helemaal gek van :? iemand een idee hoe dit op te lossen is?

greetz!
Start - Control Panel\Hardware and Sound - Communications - Do Nothing

Astu :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324166

King_Pin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:08:

any1?
ik heb ook de Home Premium versie, bij mij is die optie er wel. Moet je niet nog even op het rijtje met achtergrondthema's klikken? Als je 1 achtergrond hebt geselecteerd, is de optie time-out gedisabled..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-02 09:16
Arfman schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:22:
[...]

Dank u! _/-\o_
Die had ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Arfman schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:22:
[...]

Thanxxxx!!!!!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

Tip mbt. Cisco VPN Client: Versie 5.0.05.0290 werkt als een speer.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 03-05 14:52
Zo ik moet er ook aan geloven :)
Windows 7 64bit geinstalleerd nu net.
Enige vreemde wat ik tegenkwam is dat ik niet in documents and settings mocht kijken acces denied.
Even Take ownership gedaan naar mijn account.
En nu werkt het wel vreemd ondanks dat ik administrator ben.

Tot nu toe heel tevreden ben overgestapt van Xp Sp3

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260170

Ik gebruik windows 7 nu een goede week en ben er zeer tevreden over.
het enigste dat ik qua drivers heb moeten doen is de video kaarten even updaten,
welke niet een vereiste is als je het zakelijk gebruikt.

Ik ben alleen wat minder tevreden over de ingebouwde touch screen ondersteuning.
de setup en beschikbare instelling vind ik totaal onoverzichtelijk.
Hierbij komt ook nog eens dat mijn touch screen niet volledig werkt.
windows 7 haalt namelijk de x en y door elkaar.
iemand toevallig enig idee hoe ik deze kan wisselen?

verder de nieuwe taakbalk vind ik, na even te hebben moeten wennen, ook fijn werken.
op deze manier wordt het niet zo'n gigantische rotzooi hier als ik weer eens enorm veel schermen open heb staan.
Plus, ook met enorm veel schermen open heb ik geen last van een langzame windows, wat ik bij vista wel had.

gebruik de windows 7 professional 64-bit versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo,

Ik heb een vraagje over de gadgets. Ik heb windows Vista geupdate naar Windows 7, nu werken enkele gadgets niet meer of niet meer helemaal. Bijvoorbeeld weergadget (Iweahter) of de bekende Soblu gadgets kan ik niet aanpassen. Ook Driverinfo kan niet aanpassen. Voor de duidelijkheid ik kan ze wel toevoegen, maar bijvoorbeeld bij weer kan ik de stad niet ingeven, als ik op ok duw gebeurt er niks. Is dit normaal gedrag omdat het Vista gadgets zijn of zouden ze gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@Baca wat ik gelezen heb zouden Vista Gadgets gewoon in windows 7 moeten werken.
Mischien even verwijderen en opnieuw downloaden?

Ik heb een vraag, ik heb 64bit geinstalleerd.
Maar ik zie nu 2 program files dirs. 1 met (x86) en 1 zonder.
Ik begrijp dat hier weinig aan te doen is en die (x86) voor software die niet als 64bit word aangezien word geinstalleerd?

Is wel jammer word zo een rommel moet ik op 2 plaatsen zoeken?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

I did it! Windows zit vast, maar niet gecrasht.
Een ding moet je XP na geven: het was RETESTABIEL :P

ik was aan t browsen in chrome, task manager stond aan, dvd aan het converteren en branden van avchd bestanden en idm geinstalleerd.
komt internet download manager zeggen sat hij binnen. 20 seconden gaat rebooten.. Nee m'n dvd is nog aan t schrijven! dus op stop knopje geduwd.
Resultaat: venstertje zit vast en taskmgr. ctrl alt del werkt nog, dus 2e taskmgr gestart maar die zit ook vast
en nu zit gewoon alles vast, taakbalk, alt tab venster blijft hangen op voorgrond,...
maar ik wil mn dvd laten branden, dus laat m nog ff doen en dan reset ik wel..

niet goed... lijkt geen driver issue, dus echt n vastlopertje die ik in xp in geen jaren ben tegengekomen :(

getypt op mn iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Mogelijk dat windows ophangt even tijdelijk ivm branden van DVD ?
mischien als hij klaar is als hij doorloopt op de achtergrond dat hij ineens alles vrij geeft..
houd ons op de hoogte

getypt op mijn Logitech Dinovo toetsenbord

[ Voor 11% gewijzigd door Phyt_ op 28-10-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

ik dacht slim te zijn: ctrl alt del werkte nog. dus ik kies switch user ;)
maar neem mn aangelogde user en typ pwd. Resultaat: volledig zwart scherm, maar mn mousepointer werkt nog :) ctrl alt del werkt nu ook niet meer. Ik laat t m nog half uurtje doen

lol @dinovo keyb
ik bedoelde: let niet op typefoutjes ;)

edit 21u15: ik heb de computer hard gereset. HD maakte geen lawaai meer en DVD spinde niet meer.
De DVD is 3/4 gebrand (zie ik fysisch op het schijfje) maar er staat niks op volgens Windows.

[ Voor 33% gewijzigd door ? ? op 28-10-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Phyt_ schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:30:
@Baca wat ik gelezen heb zouden Vista Gadgets gewoon in windows 7 moeten werken.
Mischien even verwijderen en opnieuw downloaden?
Dat heb ik gedaan en elke gadget die ik nou toevoeg kan ik niet wijzigen en na een reboot zijn ze verdwenen. De enige gadgets die er nu nog staan, zijn die, die er bij Vista ook stonden, heel raar.
Toevoeging: Het is nog vreemder als ik n gadget toevoeg en ik kijk bij actieve gadgets staat deze er niet bij, alleen de 3 die zijn "overgebleven" van Vista.

[ Voor 15% gewijzigd door baca op 28-10-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Tsja Baca ik zou het zo niet weten.
Mischien een clean install overwegen ( ben ik meestal voor dan upgrades)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 02-05 16:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik krijg met enige regelmaat een .net fout voor mijn kiezen. Voor zover ik weet draai ik helemaal geen .net applicaties.

De foutmelding wordt ook op deze site besproken, maar ook daar geen oplossing.
Meer mensen met dit probleem?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
Anoniem: 324166 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:58:
[...]

ik heb ook de Home Premium versie, bij mij is die optie er wel. Moet je niet nog even op het rijtje met achtergrondthema's klikken? Als je 1 achtergrond hebt geselecteerd, is de optie time-out gedisabled..
Bedankt voor het meedenken maar nee, ook als ik meerdere achtergronden aanklik blijft de optie weg ...
Ik heb ook nog nergens op i-net gevonden dat meer mensen er problemen mee hebben ...

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

tspawn schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:36:
Elke Windows release de zelfde discussie maar:

http://www.nu.nl/internet...n-windows-7-verkocht.html

Terwijl op de OEM Partnet site staat:

Bij een OEM-versie heeft men support van de system builder. Als een eindgebruiker de OEM-versie aanschaft en zelf installeert, maakt hij in feite zichzelf tot system builder. Hij dient zelf te voorzien in support en kan geen beroep doen op deskundige ondersteuning.

Daar geeft Microsoft dus al aan, niet slim maar kan wel.

En nu mag het weer niet...

Wat is het nou ? 8)7
Heb je een link naar de locatie op de partnersite?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109106

Ik heb vanmiddag Windows 7 Professional op men windows bak gezet en ik moet zeggen dat het er heel erg goed uit ziet. Daarnaast voelt erg soepel aan en loopt alles een stuk vloeiender dan vista. Binnenkort maar eens uitgebreid testen op men Mac

So far so good. Thumbs up Ome Bill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
King_Pin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:19:
[...]

Je hebt het inderdaad begrepen. Dat drop-down menu bestaat gewoon niet in mijn HP versie ...
dat is gewoon blanc ...
Heb je wel meerdere achtergronden geselecteerd dan? Als je maar 1 afbeelding hebt geselecteerd valt er weinig te slideshowen natuurlijk....
c70070540 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:30:
[...]

Pff..valt me beetje van je tegen :+ Beetje Googlen (ehh..Bingen) en dan vind je dit : http://www.microsoft.com/...lers/windowsvistaoem.aspx

Als je vervolgens even verder zoekt op de Microsoft pagina's dan kom je vervolgens deze pagina tegen. Als ik daar even van mag quoten :
Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd.

OEM software blijft onlosmakelijk verbonden met het systeem waarop het is geïnstalleerd.
Nu weet ik dat de 'regeltjes' m.b.t. de verkoop van OEM versies ergens in 2008 zijn aangescherpt, maar uit dat eerste linkje (waar dus staat dat het zou mogen) kan ik niet opmaken van wanneer die tekst is. Die tekst slaat volgens mij wel op Windows Vista.....ten tijde van de launch van Vista mocht het volgens mij nog.

[ Voor 69% gewijzigd door TheVMaster op 28-10-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324206

Weet iemand hoe je de systeemvakpictogrammen kunt opschonen in windows 7 ultimate ?.

Ik heb een programma geïnstalleerd gehad en weer verwijderd, en nu blijft bij de systeemvakpictogrammen dit programmapictogram daar staan. Kan hem wel zetten op pictogram en meldingen niet weergeven, maar wil hem uit de lijst verwijderen. Kan in het register zo snel niets gevonden krijgen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203064

c70070540 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:30:
[...]

Deze misschien: http://www.microsoft.com/...lers/windowsvistaoem.aspx
Oh, ik zie net dat het al gepost is door TheVMaster!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 203064 op 28-10-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000

Klippy

Still Game

TheVMaster schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:41:
[...]

Pff..valt me beetje van je tegen :+ Beetje Googlen (ehh..Bingen) en dan vind je dit : http://www.microsoft.com/...lers/windowsvistaoem.aspx
Ah, maar dat is van Vista.
Ik heb gelezen (meen op T.net), al maanden voor de introductie van Windows 7, dat die regel zou vervallen.
Heb helaas geen bron, want ik kan het zelf ook niet meer vinden. Maar die info is me altijd bijgebleven. Want zover ik weet is dat ook pas sinds Vista, in XP was een OEM ook alleen voor system builders.
Vandaar dat ik met Vista ook eindelijk eens een legale Windows kon kopen bij een zelf samengestelde PC, zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen.

Ik was dan ook zeer verbaasd, maar blij, toen ik van Windows 7 de OEM versies weer in de webshops zal liggen.
Gisteravond een OEM besteld + een hoop PC onderdelen, lees ik vanochtend op Nu dat het toch niet mag -O-

Hopen dat MS niet al te moeilijk gaat doen.
Online zal het toch niet te controleren zijn of je hem zelf gemaakt hebt dus ik verwacht weinig problemen.

Ik vraag me nog 1 ding af:
Zover ik weet, waren vóór de Vista tijd, de OEM's echt grote bedrijven als HP of Acer etc.
Maar hoe komen die webshops nu dan aan zoveel OEM versies als ze ze niet mogen verkopen? Is een lokale PC winkel nu dan ook opeens een OEM-partner als ze een PC in elkaar schroeven?
Want dan is het totaal oncontroleerbaar of ik hem los koop en installeer, of de PC winkel het doet.
Snap er weinig van dus.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
Phyt_ schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:06:
Tsja Baca ik zou het zo niet weten.
Mischien een clean install overwegen ( ben ik meestal voor dan upgrades)
Het is opgelost, nadat ik de laatste van de "vista" gadgets weggehaald had verschenen opeens alle gadgets die ik heb proberen toe te voegen in win7. Dus voor andere mensen die updaten, na de update alle gadgets verwijderen en dan pas nieuwe toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Klippy schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:13:
[...]

Ah, maar dat is van Vista.
Ik heb gelezen (meen op T.net), al maanden voor de introductie van Windows 7, dat die regel zou vervallen.
Heb helaas geen bron, want ik kan het zelf ook niet meer vinden. Maar die info is me altijd bijgebleven. Want zover ik weet is dat ook pas sinds Vista, in XP was een OEM ook alleen voor system builders.
Vandaar dat ik met Vista ook eindelijk eens een legale Windows kon kopen bij een zelf samengestelde PC, zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen.

Ik was dan ook zeer verbaasd, maar blij, toen ik van Windows 7 de OEM versies weer in de webshops zal liggen.
Gisteravond een OEM besteld + een hoop PC onderdelen, lees ik vanochtend op Nu dat het toch niet mag -O-

Hopen dat MS niet al te moeilijk gaat doen.
Online zal het toch niet te controleren zijn of je hem zelf gemaakt hebt dus ik verwacht weinig problemen.

Ik vraag me nog 1 ding af:
Zover ik weet, waren vóór de Vista tijd, de OEM's echt grote bedrijven als HP of Acer etc.
Maar hoe komen die webshops nu dan aan zoveel OEM versies als ze ze niet mogen verkopen? Is een lokale PC winkel nu dan ook opeens een OEM-partner als ze een PC in elkaar schroeven?
Want dan is het totaal oncontroleerbaar of ik hem los koop en installeer, of de PC winkel het doet.
Snap er weinig van dus.
Even wat extra informatie dan... Op de partnersite staat het dus verkeerd vermeld, en zal binnenkort ook aangepast gaan worden vermoed ik.

Die tekst op de partnersite is ten eerste al fout omdat het per januari 2008 al niet meer geldig is en ten tweede omdat het voor Vista is, geldt het natuurlijk niet automatisch ook voor Windows 7.

Het is jammer voor de vele tweakers hier die zelf prima de support kunnen geven, maar het zal wel vaak voorgekomen zijn dat mensen die een OEM hebben gekocht toch support bij Microsoft hebben gezocht. Het verschil in prijs is natuurlijk een stuk marge voor de OEM fabrikant om die support te kunnen leveren.

En de lokale pc winkel op de hoek van de straat is ook een OEM als deze zelf systemen in elkaar zet en de support op die systemen levert.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

oem = bij nieuwe pc

wie die samenstelt maakt toch niet uit.. trouwens koop gewoon een oem
niemand komt het ooit controleren (heus niet!) en de rechtsgeldigheid van de termen van microsoft zijn niet volledig duidelijk

bmw kan ook zeggen dat je enkel bij shell mag tanken, maar of dat wet is in NL? denk t niet

je hebt n legale versie, bewijzen dat ie niet bij een pc zat is onmogelijk en wie zou zich daarmee beaig houden? en praktisch gezien: een oem kun en mag (t is niet omdat ms iets zegt), gewoon bellen voor de activatie en zeggen dat je moederbord vervangen hebt (evt door defect)
prima legaal, kuik blij, jij blij, ms blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 29-04 10:01
c70070540 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:40:
[...]

Even wat extra informatie dan... Op de partnersite staat het dus verkeerd vermeld, en zal binnenkort ook aangepast gaan worden vermoed ik.

Die tekst op de partnersite is ten eerste al fout omdat het per januari 2008 al niet meer geldig is en ten tweede omdat het voor Vista is, geldt het natuurlijk niet automatisch ook voor Windows 7.

Het is jammer voor de vele tweakers hier die zelf prima de support kunnen geven, maar het zal wel vaak voorgekomen zijn dat mensen die een OEM hebben gekocht toch support bij Microsoft hebben gezocht. Het verschil in prijs is natuurlijk een stuk marge voor de OEM fabrikant om die support te kunnen leveren.

En de lokale pc winkel op de hoek van de straat is ook een OEM als deze zelf systemen in elkaar zet en de support op die systemen levert.
Apart dat die site bijna twee jaar later nog niet aangepast is... Ik zal morgen maar eens Microsoft gaan vragen wat nou mag, want dit schiet niet op elke versie wel/niet verhaal. Helemaal voor me klanten irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286709

Ik weet niet of je al met UPC gebeld hebt, voorheen was het zo dat zij het mac adres van je pc gekoppeld hadden aan het account, misschien dat je daar iets in veranderd hebt en dat het daarom niet werkt. Ik belde dan met UPC en binnen 5 minuten werkte het weer.

Succes

Peter
Sefyu schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:54:
Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben met Win 7 icm Chello? Ik heb deze week een PC voor iemand opgeschoond en een legale versie van Windows 7 aangesmeerd voor een zacht prijsje, maar het internet wil bij zijn huis onder geen beding werken. Bij mij thuis was het simpel een kwestie van de CAT erin pluggen en gaan met die banaan. Maar bij hem thuis werkt het internet gewoon niet, voor zover ik heb begrepen, is de PC direct aangesloten op de modem(bij een XP machine die op dezelfde kabel wel gewoon internet heeft, wordt er een 62.x.x.x toegewezen.
Maar de Win7 machine krijgt een 169 adres toegewezen.

Ik ben geen rare instellingen tegengekomen op de XP machine, en alles op de Win7 machine staat nog op default...
ipconfig release/renew/etc heeft uiteraard niet geholpen...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Fastman schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:09:
oem = bij nieuwe pc

wie die samenstelt maakt toch niet uit.. trouwens koop gewoon een oem
niemand komt het ooit controleren (heus niet!) en de rechtsgeldigheid van de termen van microsoft zijn niet volledig duidelijk
Het maakte tot januari 2008 niet uit in de licentie voorwaarden van Microsoft. Na die tijd wel. Als je het er niet mee eens bent, kan je natuurlijk altijd even bij de rechter langs gaan, dan is daar ook meteen duidelijkheid over.
tspawn schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:11:
[...]

Apart dat die site bijna twee jaar later nog niet aangepast is... Ik zal morgen maar eens Microsoft gaan vragen wat nou mag, want dit schiet niet op elke versie wel/niet verhaal. Helemaal voor me klanten irritant.
Het klopt dat het raar is dat die site nog niet is aangepast, maar geloof me dat zal snel gebeuren. Ik heb het al nagevraagd, en zoals ik het in de post hierboven heb uitgelegd is zoals het is helaas.

[ Voor 34% gewijzigd door Gé Brander op 29-10-2009 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
gisteren een clean install gedaan van windows 7 x64

ooh wat boot dat een stuk sneller als vista zeg.
ik had in vista net voordat je desktop zag 45 seconden een zwart scherm met een cursor dit is nu helemaal weg met W7

battefield 2 geinstalleerd en punkbuster op vista comp. gezet net zoals gezegd in dit topic en werken maar
maar heel af en toe wat stuttering maar waar dat aan ligt nog geen idee
heb een ati 4890 met de 9.10 driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

c70070540 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:29:
Het maakte tot januari 2008 niet uit in de licentie voorwaarden van Microsoft. Na die tijd wel. Als je het er niet mee eens bent, kan je natuurlijk altijd even bij de rechter langs gaan, dan is daar ook meteen duidelijkheid over.
Nee, microsoft mag bij de rechter langs gaan.
En dat doen ze niet. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Een contract is pas geldig als beide partijen het ondertekend hebben. De EULA en andere onzin wordt niet ondertekend door mij en een vinkje zetten doe ik uit gewoonte. Maar een vinkje is niet mijn rechtsgeldige handtekening...
Trouwens heb ik geen W7 OEM, maar eentje van het werk :P
Wel een XP OEM met eigen samengesteld pc'tje. En als het nodig is, doe ik hetzelfde voor W7

[ Voor 30% gewijzigd door ? ? op 29-10-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14

OMX2000

By any means necessary...

c70070540 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:29:
[...]

[...]

Het klopt dat het raar is dat die site nog niet is aangepast, maar geloof me dat zal snel gebeuren. Ik heb het al nagevraagd, en zoals ik het in de post hierboven heb uitgelegd is zoals het is helaas.
Zoals al aangegeven is, het is niet te controleren door Microsoft, want zij hebben (nog?) geen gegevens of een systeembouwer een systeem uitgeleverd heeft met een bepaalde key.

Als ik systeembouwer zou zijn, zou ik het wel weten trouwens. Een grote actie met "hier OEM legaal te krijgen!!!". En dan consumenten hun machine aan je laten "verkopen" voor 0 euro. Hup Windows 7 erop, en weer uitleveren aan de consument. En dat allemaal voor een OEM prijs + 10 euro (voor de moeite).

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286709

Nou ik werk nu ook al een tijdje met Windows 7 en op zich redelijk tevreden.

1 irritant probleem, ik krijg regelmatig (en hoe komisch dan ook meestal bij het lezen van deze pagina's want bij andere site's gebeurt het zelden) de onderstaande foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.as80-bsite.nl/ati.jpg

Het begint altijd dat ik hoor dat mijn ventilator erg snel begint te draaien, vervolgens loopt mijn muis vast en dan krijg je allerlei flikkeringen te zien en deze melding en dan gaat alles weer goed 8)7

Iemand een suggestie ?

Ik draai windows 7 ultimate, via Surfspot maar schone installatie gedaan.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 22:33
Ik heb een probleempje met mijn 4.1 geluid werkende te krijgen. Ik post deze hier omdat ik denk dat het aan media player ligt of aan windows 7 instellingen.
Deze set is onboard aangesloten op mijn gigabyte ga-ma790xt-ud4p en heb de laatste drivers geïnstalleerd evenals de laatste windows updates.
In het software progje van Realtek kan ik de testtoon van alle 4 de speakers gewoon horen.
Het volgende probleem: Ik heb gewoon 4.1 geluid tijdens het spelen van COD4 maar slechts 2.1 geluid tijdens het afspelen van muziek in WMP en winamp. Hier krijg ik enkel 4.1 geluid als ik in het Realtek programma een ambiance instel zoals badkamergeluid of arenageluid (wat voor geen meter klinkt).
Mijn vraag: weet iemand waar het probleem kan zitten? Moederbord? Windows 7 instellingen? WMP of winamp?
Ik heb trouwens in WMP bij opties --> spreakers ingesteld op quadrofonic idem in configuratiescherm bij speakers.
Ik draai trouwens W7 Professional OEM en geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Die realtek kaartjes spelen je muziek gewoon in stereo omdat het ook zo opgenomen is

ik krijg b.v. helemaal geen bass uit me 5.1 speaker setje en moest in de realtek hd audio manager bij equelizer powerfull gebruiken nu is het nog niet helemaal 100 % dus ik zit er aan te denken een xi-fi te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 286709 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:42:
Nou ik werk nu ook al een tijdje met Windows 7 en op zich redelijk tevreden.

1 irritant probleem, ik krijg regelmatig (en hoe komisch dan ook meestal bij het lezen van deze pagina's want bij andere site's gebeurt het zelden) de onderstaande foutmelding.

[afbeelding]

Het begint altijd dat ik hoor dat mijn ventilator erg snel begint te draaien, vervolgens loopt mijn muis vast en dan krijg je allerlei flikkeringen te zien en deze melding en dan gaat alles weer goed 8)7

Iemand een suggestie ?
Nieuwste driver geïnstalleerd? Niet teveel stof in de fan van grafisch kaart?

Blijf het trouwens geweldig vinden, videodriver op z'n bek en niets aan het handje :)
Ja, als je van Vista afkomt is het niet speciaal, maar als voormalig XP-gebruiker ben je toch blij om dat te zien :P

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....