Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Heb ondertussen de overstap XP -> Win7 voltooid op de thuis computer en mijn laptopje, en moet zeggen tot nu toe bevalt het me goed. Installs zonder problemen verlopen, had alleen wat gemiep met mijn Nvidia en Creative kaarten, ivb met win7 drivers waar de helft van de config mogelijkheden was uitgesloopt om het maar snel compatible te maken, maar ook dat ondertussen gefixed.
Ik moet zeggen: Job well done, Miester Biel Geets
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Bij vista is dat een issue geweest bij (volgens mij voornamelijk) oudere modellen van de ATI HD kaarten, ik heb daar destijds heel veel last van gehad. Want het bleef niet altijd bij een waarschuwing, soms lukte het het systeem niet om te herstellen en probeerde het systeem 4x de boel te herstellen (zwart scherm en daarna even beeld) om vervolgens een BSOD te presenteren.anandus schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:17:
[...]
Nieuwste driver geïnstalleerd? Niet teveel stof in de fan van grafisch kaart?
Blijf het trouwens geweldig vinden, videodriver op z'n bek en niets aan het handje
Ja, als je van Vista afkomt is het niet speciaal, maar als voormalig XP-gebruiker ben je toch blij om dat te zien![]()
Er was toen NIEMAND die kon vertellen waar het probleem zat. Ik heb toen een reinstall gedaan en een nieuwe kaart gekocht (HD2400Pro -> HD4670), toen waren de problemen opgelost. Het frappante is dat de problemen niet optreden tijdens het gamen, maar enkel in de 2d mode (en meestal zonder zware belasting). Een van de manieren om het te verminderen was Aero uitschakelen geloof ik.
Ik heb me destijds werkelijk kapot geërgerd aan deze bug en ben blij dat ik er vanaf ben (even afkloppen).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Anoniem: 120725
Je kan een in place upgrade doen via http://blogs.msdn.com/e7/...y-upgrade-experience.aspx, maar het lijkt me beter om een clean install te doen. Ik heb een in place upgrade van 7000 naar 7100 gedaan, maar nu ik op een cleane RTM build draai, zijn allerlei kleine vervelende dingen waar ik eerst last van had opgelost.Woodpecker schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:02:
Zeg, ik heb nu RC-versie Build 7100 draaien, en heb net de officiële schijf binnen gekregen. Kan ik die gewoon over mijn huidige versie installeren, of moet het weer een clean install worden?
ik heb nog geen problemen ontdekt, alleen 1 ding:
als ik zit te internetten hoor ik steeds een geluidje als ik ergens op klik, weet iemand hoe ik dit uitzet?
Anoniem: 190494
Goh, en met XP en/of Vista had je dat niet? Dat zou apart zijnyannickie111 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:10:
ik heb sinds een paar dagen ook windows 7 (ultimate).
ik heb nog geen problemen ontdekt, alleen 1 ding:
als ik zit te internetten hoor ik steeds een geluidje als ik ergens op klik, weet iemand hoe ik dit uitzet?
Onder geluiden kijken bij "windows verkenner->navigeren beginnen", en daar kiezen voor "geen geluid"
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 190494 op 29-10-2009 11:28 ]
Als ik het zo door lees kom ik één probleem tegen.
In 7 zit geen mail client, nu in Vista maak ik gebruik van outlook express.
Moet ik nu na het upgrade naar 7 die Live essentials download en kan ik daarin de zooi van outlook express importeren
Yupshjs schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:38:
Windows 7 is onderweg als het goed is.
Als ik het zo door lees kom ik één probleem tegen.
In 7 zit geen mail client, nu in Vista maak ik gebruik van outlook express.
Moet ik nu na het upgrade naar 7 die Live essentials download en kan ik daarin de zooi van outlook express importeren
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Anoniem: 132243
Er is ook een manier om Winmail er weer op te zetten met gebruik van een patch. Google even.
Anoniem: 286709
En de nieuwste driver ook geprobeerd maar geen resultaat helaas.
Hopelijk iemand een beter idee ??
P.S. onder vista dat probleem nooit gehad......
Woodpecker schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:02:
Zeg, ik heb nu RC-versie Build 7100 draaien, en heb net de officiële schijf binnen gekregen. Kan ik die gewoon over mijn huidige versie installeren, of moet het weer een clean install worden?
Het heeft nou ook de Telegraaf gehaald, maar nog niks op de frontpage hier.
[ Voor 90% gewijzigd door Sjah op 29-10-2009 13:40 ]
Gewoon oem kopen mensen. Ze mogen al blij zijn dat je het uberhaupt koopt.
Is dat hun beste verweer?De Clercq vergelijkt de verkoop van oem-versies van Windows 7 aan particulieren met een ondernemer die een Makro-pasje bezit en deze uitleent aan zijn buurman: "Je weet dat het niet mag, maar het is wel mogelijk en eenvoudig"
OEM mag. Punt finaal. Zolang er geen rechtzaak geweest is die duidelijk stelt dat OEM enkel en alleen mag op nieuwe hardware exclusief samengesteld door iemand die een contract met Microsoft heeft (systembuilder), mag jij dat gewoon gebruiken.
En waarom denk je dat Microsoft niet moeilijk doet? Omdat ze zelf weten dat ze gaan verliezen:
- ofwel wordt hun OEM policy met de grond gelijk gemaakt
- ofwel krijgen ze gelijk en verliezen ze vele inkomsten van Tweakers en anderen die hun dan maar illegaal gaan draaien ipv een OEM te kopen.
[ Voor 60% gewijzigd door ? ? op 29-10-2009 14:19 ]
nee, eerlijk gezegd niet....;)Anoniem: 190494 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:21:
[...]
Goh, en met XP en/of Vista had je dat niet? Dat zou apart zijn
Onder geluiden kijken bij "windows verkenner->navigeren beginnen", en daar kiezen voor "geen geluid"
ik voel mezelf (en misschien is het ook wel, vergeleken met de meesten hier
maar het is nog niet gelukt

iemand die mij kan helpen, alweer:)
Ja, ik heb het op deze manier gedaan. Dat heb ik ook in dit forum beschreven op diverse plekken. Blader even terug. Het is vooral handig als je éénmaal wilt wisselen van taal.The Realone schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:11:
Iemand ervaring met deze manier van language packs forceren op Windows 7 Professional?
Een andere methode is het gebruik van Vistalizator dat nu ook voor Window 7 werkt.
Voordeel daarbij is dat je een grafische interface hebt en zo vaak kan wisselen als je wilt.
Bij Vistalizator heb je de keuze tot volledige installatie en express installatie.
Alleen de volledige installatie is hetzelfde als bovengenoemde methode, werkt net als bij de Ultimate versie en doet ook mee aan de updates.
[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 30-10-2009 14:25 ]
Sorry maar wat een onzin. Oem hoort bij nieuwe hardware dus als jij die niet hebt is het niet legaal. Ik zou niet weten waar de rechter daar nu weer mee te maken heeft. De voorwaarden zijn er en iedereen kan er kennis van nemen.Fastman schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:16:
Ziezo: nieuws: Microsoft legt verkoop oem-versies Windows 7 niet aan banden
[...]
Is dat hun beste verweer?
OEM mag. Punt finaal. Zolang er geen rechtzaak geweest is die duidelijk stelt dat OEM enkel en alleen mag op nieuwe hardware exclusief samengesteld door iemand die een contract met Microsoft heeft (systembuilder), mag jij dat gewoon gebruiken.
En waarom denk je dat Microsoft niet moeilijk doet? Omdat ze zelf weten dat ze gaan verliezen:
- ofwel wordt hun OEM policy met de grond gelijk gemaakt
- ofwel krijgen ze gelijk en verliezen ze vele inkomsten van Tweakers en anderen die hun dan maar illegaal gaan draaien ipv een OEM te kopen.
Het is ook bijzonder flauw om maar te roepen dat ze maar blij moeten zijn dat er mensen zijn die ervoor willen betalen. Ik neem aan dat jij ook voor je diensten betaald krijgt? Of zegt je baas ook dat je maar gewoon blij moet zijn met wat ie je geeft.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
start menu->typ in 'sound' (of 'geluid' in NL), kies 'change system sounds' (of de NL-equivalent)->In het vakje wat je ziet scroll je omlaag tot je bij 'Windows explorer' (of 'windows verkenner') zit, daaronder moet ergens staan 'start navigation' (of 'navigeren beginnen') en dat verander je in een geluid naar keuze, of geen geluid.yannickie111 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:21:
[...]
nee, eerlijk gezegd niet....;)
ik voel mezelf (en misschien is het ook wel, vergeleken met de meesten hier), echt een nOOb....
maar het is nog niet gelukt![]()
,want ik kan geen navigeren beginnen vinden in de windows verkenner...
![]()
Windows verkenner->Navigeren beginnen stond tussen " "yannickie111 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:21:
[...]
nee, eerlijk gezegd niet....;)
ik voel mezelf (en misschien is het ook wel, vergeleken met de meesten hier), echt een nOOb....
maar het is nog niet gelukt![]()
,want ik kan geen navigeren beginnen vinden in de windows verkenner...
![]()
Dus onder geluiden zoek naar "Windows verkenner->Navigeren beginnen"
Anyway, zie antwoord van anandus
Ja, gewoon doen en dan lopen klagen dat je geen support krijgt als je problemen hebt. Dan ben je dus ook fout bezig.Fastman schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:16:
Ziezo: nieuws: Microsoft legt verkoop oem-versies Windows 7 niet aan banden
[...]
Als tweaker kan ik het voorstellen dat iemand genoegen neemt met een lagere prijs en dan zonder support van Microsoft zelf. Dat neemt niet weg, dat het niet zo bedoeld is.
Alleen als een tweaker voor iemand anders een systeem in elkaar zet, dan zal die tweaker ook support moeten leveren aan die ander, en duidelijk maken dat het systeem goedkoper is, omdat de support niet bij Microsoft gehaald kan worden. En dat laatste wordt nogal eens vergeten, en dus krijg je scheve gezichten. Dat is wat Microsoft probeert te voorkomen met de strengere regels.
[ Voor 41% gewijzigd door Gé Brander op 29-10-2009 15:30 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Support?c70070540 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:27:
[...]
Ja, gewoon doen en dan lopen klagen dat je geen support krijgt als je problemen hebt. Dan ben je dus ook fout bezig.
Ik heb nog nooit Microsoft gebeld om te zeggen dat m'n mspaint.exe vast zat? Kan je dat serieus doen als je een normale versie koopt of wat??
+ Dit is tweakers.net, niet de naai -en kookhobbyclub.
Als je het onderste gedeelte ook zou lezen in plaats van primair op het eerste te reageren dan zou je het begrijpen.Fastman schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:41:
[...]
Support?
Ik heb nog nooit Microsoft gebeld om te zeggen dat m'n mspaint.exe vast zat? Kan je dat serieus doen als je een normale versie koopt of wat??![]()
![]()
+ Dit is tweakers.net, niet de naai -en kookhobbyclub.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De rechtsgeldigheid van een EULA of een andere eenzijdige overeenkomst staat helemaal niet vast.Saab schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:58:
[...]
Sorry maar wat een onzin. Oem hoort bij nieuwe hardware dus als jij die niet hebt is het niet legaal. Ik zou niet weten waar de rechter daar nu weer mee te maken heeft. De voorwaarden zijn er en iedereen kan er kennis van nemen.
Als jij een BMW koopt en BMW zegt: "Je mag er enkel mee tanken bij Shell!", zeg jij "fuck off".
Een EULA is geen contract. Een contract is een verbintenis die aangegaan wordt met akkoord van twee partijen. Als ik in de winkel een CD'tje koop met Windows op, dan moet ik daar geen contract bij tekenen. Het boekje gooi ik in de vuilbak en ik handteken nergens. En een checkbox vink ik aan (ik vind dat mooier), of er landde net een vlieg op mijn enter toets.
mijn handtekening staat nergens!
Snap je waarover het gaat? Wat microsoft zegt is één zaak. Als microsoft morgen zegt dat ik mijn OEM Windows CD's niet meer als bloempotonderleggers mag gebruiken, kunnen zij dat dan verbieden? Nein.
En bij mijn weten is er nog nooit een rechter geweest die zich uitgesproken heeft over een EULA hier in België of in Nederland. En een eenzijdig ondertekend contract is bij mijn weten dus nog altijd gewoon mooi briefpapier, maar niet geldig.
er zijn genoeg discussies te vinden over EULAs.
Maar kwakkeloos de woorden van Microsoft geloven en nazeggen zonder zelf na te denken is niet de spirit van een tweaker!
[ Voor 10% gewijzigd door ? ? op 29-10-2009 15:53 ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 30-10-2009 13:22 ]
Misschien heel flauw, maar kijk eens goed of het venster geen schuifbalkjes heeft? Zoja scroll ff naar beneden of resize het venster. Dat had ik ook, toen op mijn laptop het menuutje ontbrak terwijl ik het op mijn desktop pc wel zag.King_Pin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:28:
[...]
Bedankt voor het meedenken maar nee, ook als ik meerdere achtergronden aanklik blijft de optie weg ...
Ik heb ook nog nergens op i-net gevonden dat meer mensen er problemen mee hebben ...
[ Voor 0% gewijzigd door Sjoop1985 op 29-10-2009 15:52 . Reden: typo ]
Eerste link google, van onze goede kennis: http://blog.iusmentis.com...gheid-van-software-eulas/Joepv schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:49:
Volgens mij accepteer je de EULA dmv het verbreken van de zegel van het doosje,, of het zetten van het vinkje "ik ga akkoord" (vroegâh F8!).
Voila.Dat roept dus de vraag op wanneer de overeenkomst gesloten is. Bij een aankoop is goed te verdedigen dat je de overeenkomst sluit wanneer je het geld betaalt en de software verkrijgt (in een doos of als een download). In dat geval zijn de EULA-voorwaarden niet van toepassing, omdat ze pas na het sluiten van de overeenkomst worden getoond.
Dat de fabrikanten je iets anders willen doen laten geloven is één ding. Maar wie geloof die fabrikanten nu? Hallo reclame, hallo?
En nu weer over de ervaringen van dit fijne OS.
[ Voor 15% gewijzigd door ? ? op 29-10-2009 15:55 ]
Het is zelfs zo dat als je een Dell of HP koopt met Microsoft voor geinstalleerd en je accepteert de EULA niet, dat je voor het OS geld terug krijgt. Dat ze het administratief zo ingewikkeld maken dat niemand er aan begint is een ander verhaal.
Maar laten we het over het OS hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Joepv op 29-10-2009 16:27 ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Uit dezelfde link:Fastman schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:53:
[...]
Eerste link google, van onze goede kennis: http://blog.iusmentis.com...gheid-van-software-eulas/
[...]
Voila.
Dat de fabrikanten je iets anders willen doen laten geloven is één ding. Maar wie geloof die fabrikanten nu? Hallo reclame, hallo?
En nu weer over de ervaringen van dit fijne OS.
En inderdaad nu maar weer ontopic verder...Samenvattend: EULA’s zijn in beginsel een rechtsgeldige manier om gebruikers van software bepaalde voorwaarden op te leggen. Wel moet de gebruiker ze tijdig hebben kunnen inzien, en bij elektronische teksten ze ook hebben kunnen opslaan. Bepalingen uit een EULA zijn te vernietigen als ze onredelijk bezwarend zijn, of als de gebruiker kan aantonen dat ze botsen met een hoger recht. Maar dat zal eerder de uitzondering dan de regel zijn.
het is me eindelijk gelukt! en het is veel fijner zonder dat geweldige geluidje....
ik was al wel in het goede schrempje de eerste keer, maar kwam er nog niet uit.

misschien had ik het geluidje in XP ook al, maar was hij gewoon niet zo irritant
nogmaals bedankt!
edit: dit was misschien oftopic, maar wel heel nuttig voor mij
maar zoals ik al eerder had gezegd, windows 7 is een top OS
[ Voor 17% gewijzigd door yannickie111 op 29-10-2009 17:01 ]
Anoniem: 323430
Vaak zijn Mp3's geconverteerd in Stereo 2.0 dus zal je kaartje dat ook weergeven.Als je veel Mp3's hebt is het wel veel werk maar dan heb je ook wat.Converteer ze opnieuw Naar JoinStereo en als je dan afspeeld heb je wel 4.1/5.1 geluid.Zo heb ik dat ook gedaan en kan makkelijk met het progje CDeX. Succes.Biatch schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:46:
Ik heb een probleempje met mijn 4.1 geluid werkende te krijgen. Ik post deze hier omdat ik denk dat het aan media player ligt of aan windows 7 instellingen.
Deze set is onboard aangesloten op mijn gigabyte ga-ma790xt-ud4p en heb de laatste drivers geïnstalleerd evenals de laatste windows updates.
In het software progje van Realtek kan ik de testtoon van alle 4 de speakers gewoon horen.
Het volgende probleem: Ik heb gewoon 4.1 geluid tijdens het spelen van COD4 maar slechts 2.1 geluid tijdens het afspelen van muziek in WMP en winamp. Hier krijg ik enkel 4.1 geluid als ik in het Realtek programma een ambiance instel zoals badkamergeluid of arenageluid (wat voor geen meter klinkt).
Mijn vraag: weet iemand waar het probleem kan zitten? Moederbord? Windows 7 instellingen? WMP of winamp?
Ik heb trouwens in WMP bij opties --> spreakers ingesteld op quadrofonic idem in configuratiescherm bij speakers.
Ik draai trouwens W7 Professional OEM en geactiveerd.
Bij Dell is één mailtje met je bankgegevens voldoende om ca 15% van de aanschafwaarde van de laptop terug te krijgen. Is een aparte topic over bij "complete systemen en laptops"Joepv schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:25:
.......
Het is zelfs zo dat als je een Dell of HP koopt met Microsoft voor geinstalleerd en je accepteert de EULA niet, dat je voor het OS geld terug krijgt. Dat ze het administratief zo ingewikkeld maken dat niemand er aan begint is een ander verhaal.......
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 29-10-2009 17:07 ]
Maar overgestapt op Chrome, die gaat wel retehard
heb ik (nog) geen last van met Internet Explorer.Xrenity schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:08:
Meer mensen last van een heel traag FireFox in Windows 7? FF blijft zelfs wel eens hangen hier en daar.
ik ga nu ook chrome maar eens proberen als hij echt " retehard" gaat...
Dacht ik dus even dat het goed ging... maar neehoor hij blijft gewoon random het geluid van programma's omhoog en naar beneden gooien echt vreselijk irritant... Iemand de oplossing voor mij????
BIjvoorbeeld... wanneer ik call of duty 2 opstart gaat opeens het geluid van dit spel zachter, hierdoor moet ik weer alt-taben omhoog gooien en dan pas is het weer goed.
Hoop dat iemand mij kan helpen
Anoniem: 322195
Control Panel, Sounds, Communications. Moet je de optie uitzetten dat Windows je geluid gaat dempenDraakje1 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:20:
[...]
Dacht ik dus even dat het goed ging... maar neehoor hij blijft gewoon random het geluid van programma's omhoog en naar beneden gooien echt vreselijk irritant... Iemand de oplossing voor mij????
BIjvoorbeeld... wanneer ik call of duty 2 opstart gaat opeens het geluid van dit spel zachter, hierdoor moet ik weer alt-taben omhoog gooien en dan pas is het weer goed.
Hoop dat iemand mij kan helpen![]()
Zover was ik inmiddels ook gekomen.... maar dit werkt dus gewoon niet bij mij.. wanneer ik bijvoorbeeld via itunes muziek luisteren terwijl ik op mumble aan het praten ben hoor ik het geluid gewoon steeds harder en zachter gaan in itunesAnoniem: 322195 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:22:
[...]
Control Panel, Sounds, Communications. Moet je de optie uitzetten dat Windows je geluid gaat dempen
Windows 7 en FF werks prima voor mij.Xrenity schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:08:
Meer mensen last van een heel traag FireFox in Windows 7? FF blijft zelfs wel eens hangen hier en daar.
Heb het inmiddels gevonden ergens verstopt in mumble zat een balkje met sound other applicationsDraakje1 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:27:
[...]
Zover was ik inmiddels ook gekomen.... maar dit werkt dus gewoon niet bij mij.. wanneer ik bijvoorbeeld via itunes muziek luisteren terwijl ik op mumble aan het praten ben hoor ik het geluid gewoon steeds harder en zachter gaan in itunes
Toch bedankT!
Paar dagen windows 7 ultimate 64bit en ik heb delphi bds 2006 al hangen op een manier die alleen maar via een totale computer herstart (hiermee bedoel ik RESET knop) is op te lossen. En ja ik draai al in xp comp. modus. Duh. Mss is mijn 12GB geheugen onvoldoende of zo.
In de 16->32 bit tijd had men het over programma's als gescheiden processen die elkaar niet in de haren gaan zitten. 20 jaar later zit ik weer op reset te drukken.
Snap sowieso dat gemekker over vista allemaal niet, zal wel zo'n eigen leven gaan leiden reactie van de massa zijn. Het is dat ik vanwege de software die ik zelf maak bij moet blijven anders was ik lekker bij vista gebleven.
@Ramon: echte versie van delphi
Ik ken professionele delphi programmeurs die nog zweren bij versie 7
[ Voor 45% gewijzigd door HanslH op 30-10-2009 08:58 ]
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Misschien tijd om up te graden naar een echte versie van delphi?HanslH schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:58:
Wmb is windows 7 terug naar de steentijd. 2 jaar lang heb ik van vista genoten, zo goed als nooit compatibiliteitsproblemen gehad. Als een programma hangt kill je hem via de taslmanager. Als dat niet lukt kill je het bijbehorende proces. Echt nog NOOIT niet gelukt met vista.
Paar dagen windows 7 en ik heb delphi bds 2006 al hangen op een manier die alleen maar via een totale computer herstart is op te lossen. En ja ik draai al in xp comp. modus. Duh.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 30-10-2009 08:49 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik weet niet waarom jij er zo over denkt. Maar als Microsoft zelf toegeeft dat ze het er de laatste jaren rond OEM niet duidelijker op hebben gemaakt. Kun je verwachten dat die licentievorm voor allerlei interpretatie vatbaar is.Saab schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:58:
[...]
Sorry maar wat een onzin. Oem hoort bij nieuwe hardware dus als jij die niet hebt is het niet legaal. Ik zou niet weten waar de rechter daar nu weer mee te maken heeft. De voorwaarden zijn er en iedereen kan er kennis van nemen.
Het is ook bijzonder flauw om maar te roepen dat ze maar blij moeten zijn dat er mensen zijn die ervoor willen betalen. Ik neem aan dat jij ook voor je diensten betaald krijgt? Of zegt je baas ook dat je maar gewoon blij moet zijn met wat ie je geeft.
Ik vind dat Microsoft het als belangrijk signaal moet zien dat er een heleboel mensen willen betalen voor Windows, maar voor een prijsstelling waar ze op dit moment niet aan kunnen voldoen. Ik heb voor mijzelf gesteld als de meest uitgebreide Windows 150 euro kost, koop ik die meteen. Zo gezegd zo gedaan...
Misschien moet Microsoft een soort van "tweakers/enthousiastelingen" licentie in de wereld helpen. "Wij" hebben meestal geen support nodig, maar helpen juist heel veel mensen met problemen met Windows. Als je dat op die manier stelt is het niet gek dat zo'n "tweakers"-licentie een stuk goedkoper is. Microsoft heeft er immers baat bij.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ah ok.... En de taal veranderen kan zeker alleen bij Ultimate?
Dus omdat JIJ niet wilt updaten omdat JIJ niet je code wilt omzetten naar het nieuwe formaat wat door DELPHI besloten is, is het het probleem van Microsoft?HanslH schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:58:
@Ramon: echte versie van delphiJe bedoelt ieder jaar upgraden en inmiddels even mijn hele software omzetten naar unicode omdat de hh delphi besloten hebben dat dat moet.
Ik ken professionele delphi programmeurs die nog zweren bij versie 7

Het ligt hier aan meerdere partijen, waar Microsoft er wat mij betreft geen van is.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Deze vraag is de afgelopen 3 pagina al 15 gesteld volgens mijMartijn85 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:22:
[...]
Nee, op Windows 7 Enterprise gaat het ook, en op Business en lager kan je Vistalizator gebruiken.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Als dat bij deze nitwits lukt heb je toch een goed OS staan MS.
Hahaha...I hear yaThe Realone schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:17:
Gisteren de laptop van m'n ouders een format gegeven omdat het nodig was en dus maar meteen van XP overgestapt naar 7. Zonder enige uitleg zijn ze aan de slag gegaan en heb ze nog niet horen klagen dat het traag is of dat ze iets niet kunnen vinden.
Als dat bij deze nitwits lukt heb je toch een goed OS staan MS.
De laatste paar keer dat dit gebeurde bewoog ik over downloadlinks. De enige manier om de 'normale' cursor weer terug te krijgen is door te rebooten, via windows (bv aanwijzers aanpassen, of het thema veranderen) lukt dit niet.
Dit is de 3e schone installatie van W7 Ultimate 64 (UK retail) op dit systeem & na alle 3 de installaties had ik hier last van. Het systeem is een i7 860, UD6, HD5870, windows is compleet geupdate, en de installatie is verder nog zo kaal als het maar kan. Verder heb ik al 3 verschillende Catalyst-drivers getest.

Vlak voor de RTM werd gereleased was er al een PunkBuster-update waarmee dit probleem was opgelost.Njay schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:24:
weet iemand toevallig wanneer evenbalance met een update voor Punkbuster komt
me windows 7 disk ligt al glimmend te wachten maar ik wil wel battlefield 2 blijven spelen...
en hoor allemaal maar negatieve dingen over punkbuster en windows 7
Kepi_nl
http://www.devhardware.co...cursor-glitch-261612.htmli was on another forum, one dedicated to windows 7 an apparently this is a common issue with 5870. But i was messing around and i updated my bios and the issues has DISSAPEARed. so i suggest updating your biosesese
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Waarom dan upgraden naar Windows 7?HanslH schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:58:
2 jaar lang heb ik van vista genoten, zo goed als nooit compatibiliteitsproblemen gehad.
En daarbij, ligt het niet aan Delphi dat het hangt? Blijkbaar zit er (zeer) brakke programmatuur in.
Misschien heeft Delphi een update voor je?
Ik begrijp best dat een oudere versie van delphi comptibiliteitsproblemen kan hebben met de nieuwste windows, waar ik moeite mee heb is dat een oud programma de nieuwste windows kompleet op de knieen kan krijgen in ik zelfs de reset knop moet gebruiken.
Maar dat gezegd hebbende zit niemand er op te wachten om met een nieuwe versie van windows alle overige software te updaten. En gezien alle comatibiliteitsopties zou je kunnen denken dat compatibiliteit met het verleden wel een doelstelling is.
@anandus: ik MOET upgraden omdat er morgen een klant van mij kan besluiten om windows 7 te installeren. Ik moet dus gewoon bij blijven en weten of mijn software er probleemloos op draait.
[ Voor 15% gewijzigd door HanslH op 30-10-2009 12:33 ]
Ik weet niet of je Ultimate hebt draaien, maar misschien is XP Mode een idee? Dan draait het in een virtuele machine en het is precies gemaakt voor verouderde software
In het ergste geval moet je de virtuele machine resetten
Overigens vraag ik me af wát Delphi doet dat het Windows 7 laat vastlopen.
Gebruikt het virtuele drivers ofzo? Rommelt het in de Windows-map of doet het andere dingen die niet mogen?
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 30-10-2009 12:42 ]
Geen oplossing, maar wel de oorzaak: ATI drivers.rabor schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:59:
Weet iemand toevallig waarom mijn cursor regelmatig mega-groot wordt? & hoe ik dit dus kan voorkomen?
De laatste paar keer dat dit gebeurde bewoog ik over downloadlinks. De enige manier om de 'normale' cursor weer terug te krijgen is door te rebooten, via windows (bv aanwijzers aanpassen, of het thema veranderen) lukt dit niet.
Dit is de 3e schone installatie van W7 Ultimate 64 (UK retail) op dit systeem & na alle 3 de installaties had ik hier last van. Het systeem is een i7 860, UD6, HD5870, windows is compleet geupdate, en de installatie is verder nog zo kaal als het maar kan. Verder heb ik al 3 verschillende Catalyst-drivers getest.
[afbeelding]
[...]
Vlak voor de RTM werd gereleased was er al een PunkBuster-update waarmee dit probleem was opgelost.
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18071614
Had ik ook al geprobeerd.. t/m de Beta F5d. Maar
Dat zocht ik dus.. TY!Domino schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:18:
Geen oplossing, maar wel de oorzaak: ATI drivers.
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18071614
Kepi_nl
Het zou wel handig zijn als je twee dagen wacht met reageren, dat je tussenliggende reacties ook leest. Want dit onderwerp is al meerdere malen aan bod geweest.Martijn85 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:22:
[...]
Bij alle versies van Windows7 kan de taal gewijzigd worden, alleen bij Ultimate en Enterprise kan dit vanuit de Windows UI. Voor alle andere versies kan dit ongeveer hetzelfde met Vistalizator of via de commandline worden uitgevoerd.The Realone schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:11:
Iemand ervaring met deze manier van language packs forceren op Windows 7 Professional?
[ Voor 27% gewijzigd door elinx op 30-10-2009 14:26 ]
3x pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)
of
1x pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit) 3-Pack
Wie neemt er dan nog een 'family pack'?
_@/'
Ik heb een Samsung 226BW beeldscherm wat altijd goed draaide onder XP, echter in 7 zie ik duidelijk verschil dat het beeld veel minder scherp is en dat er soms rond een letter een paarse gloed ontstaat.
Natuurlijk heb ik alle instellingen van min monitor al doorlopen en heb ook wat settings in windows gewijzigd, oa diverse cleartype settings geprobeerd, echter wil dit mijn probleem niet oplossen.
zit je scherm met vga aangesloten? dan kan het zijn dat het een storing is in de kabel. probeer eens of er iets verandert als je een beetje trekt aan de kabelMavvie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:55:
Herkent iemand dit probleem?
Ik heb een Samsung 226BW beeldscherm wat altijd goed draaide onder XP, echter in 7 zie ik duidelijk verschil dat het beeld veel minder scherp is en dat er soms rond een letter een paarse gloed ontstaat.
Natuurlijk heb ik alle instellingen van min monitor al doorlopen en heb ook wat settings in windows gewijzigd, oa diverse cleartype settings geprobeerd, echter wil dit mijn probleem niet oplossen.
Nee sorry vergeten te vermelden, gewoon DVI aangesloten dmv een kwalitatief goede kabel.jasring schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:12:
[...]
zit je scherm met vga aangesloten? dan kan het zijn dat het een storing is in de kabel. probeer eens of er iets verandert als je een beetje trekt aan de kabel
Ik snap het misschien ff niet. Een WHS Family Pack is ongeveer 149 euri....het 3 pack Home Premium = 250 euri?Steephh schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:20:
Zoek de fout:
3x pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)
of
1x pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit) 3-Pack
Wie neemt er dan nog een 'family pack'?
3x los = ~ 240,-TheVMaster schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:18:
[...]
Ik snap het misschien ff niet. Een WHS Family Pack is ongeveer 149 euri....het 3 pack Home Premium = 250 euri?
1 pakket van 3 = 250,-
Dus losse exemplaren goedkoper...?
The Unpredictable Striker!
[ Voor 94% gewijzigd door Steephh op 30-10-2009 15:54 ]
_@/'
Iemand enig idee of er ook een dergelijke actie in Nederland zou kunnen komen?
Via Slim.nl kun je toch goedkoop windows krijgen.TheDukemaster schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:54:
Ik last iets interessant, schijnbaar kunnen (Amerikaanse) studenten Windows 7 voor maar $30 dollar krijgen: http://windows7.digitalri...servlet/ControllerServlet
Iemand enig idee of er ook een dergelijke actie in Nederland zou kunnen komen?
(althans, voor medewerkers van een school)
Spijtig genoeg crasht Chrome vaak op W7 bij mij. Of dat aan de shockwave/flash plugin ligt weet ik niet, maar het gebeurt toch 5x op een avond.Xrenity schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:08:
Brothers In Arms draaide zalig snel en scherp. Maar dat zal ook aan m'n nieuwe CPU, meer ram en dergelijke liggen ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door ? ? op 30-10-2009 16:03 ]
nieuws: Microsoft brengt Windows 7 Family Pack toch naar NederlandTheVMaster schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:18:
[...]
Ik snap het misschien ff niet. Een WHS Family Pack is ongeveer 149 euri....het 3 pack Home Premium = 250 euri?
Microsoft laat nu echter op zijn Windows 7 Team Blog weten dat het familiepakket alsnog in Nederland verkrijgbaar zal zijn, voor een adviesprijs van vermoedelijk 149,99 euro.
_@/'
Van de Slim.nl site.hjs schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:58:
[...]
Via Slim.nl kun je toch goedkoop windows krijgen.
(althans, voor medewerkers van een school)
Vista Ultimate heb ik "nog" 24,95 voor betaald, Win7 maar 17 euriesStudenten/leerlingen
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) NL € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) UK € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) NL € 69,75
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) UK € 69,75
Medewerkers
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) NL € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (32-bits) UK € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) NL € 17,00
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) UK € 17,00
Eh.....maar dit is toch oud nieuws? Ik bedoel....dat bericht wat jij quote dateerd van 24 augustus.....
1x bij gewoon bestand naar folder kopieren
1x bij een link op de toolbar links internet explorer zetten
dat er zichtbaar niets gebeurde, maar nogmaals kopieren wel de mededeling gaf : bestaat al
alhoewel ik soortgelijke problemen ook wel eens bij netwerkkopieren van eerdere windows tegenkwam gaf beeld verversen dan altijd wel het juiste beeld, hier echter niet
Anoniem: 190494 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:58:
[...]
Van de Slim.nl site.
[...]
Vista Ultimate heb ik "nog" 24,95 voor betaald, Win7 maar 17 euries
Het gaat allemaal in verhouding naar salaris
Hierbij mijn ervaring met de installatie van W7 Professional
Miijn opstartdisk is een OCZ ssd core series. Relatief al oud natuurlijk, maar zeker goed genoeg om te dienen als opstartdisk.
1e installatie ging vlotjes en zonder problemen, maar op een zeker moment was er toch een bestand corrupt geraakt en werd checkdisk ingeschakeld. Niet echt een goed idee voor een ssd, maar toch. Na de checkdisk wilde het systeem niet opstarten. Je wordt gedwongen om de recovery procedure te volgen, maar een automatisch goed herstel is toch een teleurstellende ervaring. De melding dat er geen automatisch herstel mogelijk is, is voor een niet Tweaker niet echt leuk.
Afijn, Daarna maar een format er overheen en opnieuw geprobeerd. Aanhouder wint nietwaar
2e tm 6e installatie was een herhalend drama. Steeds weer opnieuw opstarten en de Recovery van WIN7 eindeloos gedraaid. Uiteindelijk weer ff XP geïnstalleerd om op internet naar oplossingen te zoeken. Veel oplossingen inzake bootsect, bootrec, bcd gevonden. Met deze kennis gewapend had ik toch wat hoop op een succesvolle installatie. De 6e (? Ben tel kwijt) installatie ging redelijk goed en ik had hoop dat eea nu gefixed was. Met Easybcd al die mislukte installs verwijderd.
Op zondagochtend crashte WIN7 nogmaals en was ik het echt helemaal zat. Blijkbaar is de Core-ssd niet geschikt voor een dergelijke gevoelige installatie. Afgelopen donderdag ben ik daarom gaan shoppen en heb een eenvoudige 250 MB Winchester Caviar genomen voor 50 euro. De OCZ er uit en de Caviar er in. In de PC zaten nu in totaal 2 harddisks. De Samsung 1T wordt alleen gebruikt als data schjf. Bij al die installaties is er blijkbaar toch wat stiekem op deze Samsung terecht gekomen. Niet verwonderlijk dat mijn key niet meer geaccepteerd werd.
Bij de allerlaatste installatie mijn 2e harddisk uitgeschakeld, internet er af gegooid. Op ze manier zou mijn key vermoedelijk nu wel geaccepteerd worden. De installatie ging nu vlotjes en alles werd goed geïnstalleerd. Vanaf dat moment geen problemen meer gehad.
Een uitkomst vindt ik dat je de harde schijf partitie kan vergroten en verkleinen. Dat was nodig om Xpress Recovery2 van Gigabyte te kunnen draaien. Eerst verkleinen. XpressRecoverij2 draaien en daarna je opstart partitie weer vergroten. Als WIN7 nu crashed heb ik het basis systeem tenminste weer vlotjes teruggezet. Nu natuurlijk gelijk herstelpunten aangemaakt met 2 backups. Ben nu beveiligd tegen een nieuwe crash.
Over de software:
Office2007 –geen probleem
Catalyst (laatste versie) –geen probleem
Ati Tray tool geen probleem. Overigens moet je de OSD uitschakelen want anders crashed je Mahjong..
XP Modus gedownload +Virtual PC vlotjes en het werkt ! Nu nog de spellen….. groeten Fraxgr
Plus dat de Family Pack Uprade (dus retail) is en de 3-pack OEM, dus voor 100 euro minder heb je meer support en licentierechtenTheVMaster schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:18:
[...]
Mijn windows verkenner opent plotseling telkens alles in een nieuw venster,
Op de een of andere manier is IE8 ook van mn pc af (zonder dat ik heb ge-deinstalleerd)
De instellingen bij mapopties staan op ''elke map in hetzelfde venster openen''
(ik kan IE niet meer installeren, ook niet IE 7)
Anoniem: 300
Mijn inziens heeft dit niets te maken met Windows 7 maar meer met de SSD en de complete config die jij in gebruik hebt. Dit is meer een SSD-probleem dan een gericht Windows 7-probleem. Ik kan het fout hebben maar toch.fraxgr schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:31:
Heel verhaal...
Die had ik ook destijds. In 1996. Ik begrijp dat je een 250GB WD HDD bedoelt, maar de toevoeging "Winchester" maakt het wel heel erg vorige eeuw.een eenvoudige 250 MB Winchester Caviar genomen voor 50 euro.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 300 op 30-10-2009 20:29 ]
ouchSmirnoff schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:31:
[...]
offtopic:
Het gaat allemaal in verhouding naar salaris![]()
zou alleen wel betekenen dat de leerlingen meer verdienen dan de leraren
Ik mis de clou hier.Smirnoff schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:31:
[...]
offtopic:
Het gaat allemaal in verhouding naar salaris![]()
Omdat wij als school al licentierechten betalen op windows versies kunnen wij (medewerkers) het relatief goedkoop bestellen, wat dat met het salaris te maken heeft omtgaat me even.
Directeur tot receptioniste kan bij Slim bestellen en betalen beide die 17 euro, en hun salaris zal niet hetzelfde zijn.
Anoniem: 190494 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:58:
[...]
Van de Slim.nl site.
Dit zijn de studenten prijzen, als medewerker betaal je 17 euro voor w7 ultimate
[...]
Vista Ultimate heb ik "nog" 24,95 voor betaald, Win7 maar 17 euries
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Slim.nl is enkel geldig voor Nederland.
Digikids.be is gelijkaardig, maar biedt enkel Vista aan.
Ik kom de netwerk schijf alleen tegen als media device, daar kan ik ook op klikken en kom ik in de setup van de schijf. Maar de mappen benaderen lukt mij niet. Als ik "map network drive" doe vindt de pc helemaal niks.
Iemand een idee?
39
True, maar is het daardoor niet kloppend nieuws? Ik lees hier namelijk verder niets meer over op T.net dus ik ga ervan uit dat er niets veranderd is..TheVMaster schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:59:
[...]
Eh.....maar dit is toch oud nieuws? Ik bedoel....dat bericht wat jij quote dateerd van 24 augustus.....
Wat ik dus raar vind is dat een 3-oem-pack 10 euro duurder is dan 3 losse oem versies.. Wie betaald er nu 10 euro meer voor een pack als ze los goedkoper zijn.
_@/'
dat is inderdaad raar, maar dan koop je toch gewoon het Windows 7 Family Pack...da's weer 100 euri goedkoper dan dat 3-oem-pack wat jij aanstiptSteephh schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:24:
[...]
True, maar is het daardoor niet kloppend nieuws? Ik lees hier namelijk verder niets meer over op T.net dus ik ga ervan uit dat er niets veranderd is..
Wat ik dus raar vind is dat een 3-oem-pack 10 euro duurder is dan 3 losse oem versies.. Wie betaald er nu 10 euro meer voor een pack als ze los goedkoper zijn.
Waarom dat 3pack duurder is dan een losse versie kan ik niet echt begrijpen...
Dit klopt!! Wat vaag! Ik had een zwarte achtergrondkleur ingesteld en het duurde veel langer dan wanneer ik een JPG laad.... heel apart.....Brakkie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:08:
Ik had met windows 7 het probleem dat na het inloggen het wel 20 seconden duurde voordat hij langs het scherm met Welcome kwam. Even gegoogeld en dit bleek te liggen aan de bureaublad achtergrond. Dit verschijnsel treed alleen op bij een achtergrond kleur en niet bij een wallpaper. Raar probleem
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Ik bedoel dus dit:Mavvie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:55:
Herkent iemand dit probleem?

Zie de paarse lijnen naast de letters..
Ik raad je aan eens even de cleartype tuner te draaien. --> Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beeldscherm\Clear-Type tekst aanpassen. Staat in de linker zijbalk. Waarschijnlijk kun je daar je probleem wel mee oplossenMavvie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:32:
[...]
Ik bedoel dus dit:
[afbeelding]
Zie de paarse lijnen naast de letters..
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Ik wil een beelldschermadpater driver installeren waarvan Windows 7 'vindt' dat de driver die met Windows 7 is meegekomen beter is. Het gaat om een videokaart driver voor de ATI RADEON X1200. Ik wil graag de driver die met Catalyst 9.3 mee is gekomen installeren, omdat ik dan ook het Catalyst programma kan gebruiken, ivm instellingen die nu niet mogelijk zijn. Ik krijg het er met geen mogelijkheid op.
Nou kon je voorheen op XP dan via hardware het apparaat verwijderen en vervolgens via 'add new hardware' alsnog handmatig de andere driver kiezen. ALs ik nu het apparaat verwijder en weer laat scannen op nieuwe hardware, herkent Windows 7 gelijk wat het is en installeert automatisch zijn eigen geschikte drivers. Er is geen tijd/mogelijkheid om dan mijn gekozen drivers te installeren.
Weet iemand hoe dit automatisch installeren van drivers uitgezet kan worden, of weet iemand iets anders wat mij verder kan helpen?
Thanx alvast.
Groet, Ronald
Nadeel is alleen dat dit het enige family pack is:TheVMaster schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:57:
[...]
dat is inderdaad raar, maar dan koop je toch gewoon het Windows 7 Family Pack...da's weer 100 euri goedkoper dan dat 3-oem-pack wat jij aanstiptProbleem opgelost....
Waarom dat 3pack duurder is dan een losse versie kan ik niet echt begrijpen...
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack (UK Upgrade)
En het is nog eens een upgrade ook.. Jammer dus..
_@/'
Ook al verscheidene malen gehad: logitech usb muis die spontaan stopt met werken (bv na sleep mode) ; na uit en in pluggen werkt het weer. Jammer als de draadloze ontvanger dan ergens ver achter in je pc is aangesloten.
Dit produkt is zooo veel minder af dan vista toen het uitkwam.

En kan iemand mij vertellen waarom ik geen .txt bestandje kan editten in een Program Files folder? Als ik een .txt bestandje edit, dan wil ik uiteraard de verandering saven, maar dat mag ik niet. Nou moet ik een copy ergens anders editten, en dan naar de folder pasten

Themes gaan over Australië, Canada, Groot-Brittannië, de VS en Zuid-Afrika, met bijbehorende desktops (bij Canada veel bergen en ijs, bij Zuid-Afrika veel savannes en steppes etc).
Je kan ze activeren door via Start->Run naar "C:\Windows\Globalization\MCT" (of D:, E: etc) te gaan, en daar in de MCT-xx folders naar de subfolder Themes te gaan en te dubbelklikken op de file, dan worden ze toegevoegd aan het lijstje themes die je kan kiezen.
Let op: via de Explorer zie je de C:\Windows\Globalization\MCT map niet, ook niet als je "Show hidden files and folders" aan hebt staan, maar hij is er wel degelijk!
Je kan tussen de desktops wisselen door op rechts te klikken op de desktop en te kiezen voor "Next Desktop Background", maar hij wisselt geloof ik automatisch eens in de zoveel tijd.
Zelf vind ik die van Canada het mooiste.
Wel beetje vaag dat ze verborgen zijn by default?
Virussen? Scan ze hier!
Lijkt me heel normaal. Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer.yeppa71 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:53:
Hey,
Ik wil een beelldschermadpater driver installeren waarvan Windows 7 'vindt' dat de driver die met Windows 7 is meegekomen beter is. Het gaat om een videokaart driver voor de ATI RADEON X1200. Ik wil graag de driver die met Catalyst 9.3 mee is gekomen installeren, omdat ik dan ook het Catalyst programma kan gebruiken, ivm instellingen die nu niet mogelijk zijn. Ik krijg het er met geen mogelijkheid op.
Nou kon je voorheen op XP dan via hardware het apparaat verwijderen en vervolgens via 'add new hardware' alsnog handmatig de andere driver kiezen. ALs ik nu het apparaat verwijder en weer laat scannen op nieuwe hardware, herkent Windows 7 gelijk wat het is en installeert automatisch zijn eigen geschikte drivers. Er is geen tijd/mogelijkheid om dan mijn gekozen drivers te installeren.
Weet iemand hoe dit automatisch installeren van drivers uitgezet kan worden, of weet iemand iets anders wat mij verder kan helpen?
Thanx alvast.
Groet, Ronald
Daar kies je gewoon de Eigenschappen van je Radeon, en dan moet je Windows 7 even zeggen dat je handmatig de driver wil updaten, uit een lijst wil kiezen, en dan de INF file van je Catalyst pack installeert.
Staan die themes ook niet hier: http://windows.microsoft....ows/downloads/personalize ?wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:19:
Weet niet of dit al eerder gepost is, kon het iig niet vinden: er blijken een hoop verborgen themes meegeleverd te worden met Windows 7, en daar zitten prachtige desktops bij.
Themes gaan over Australië, Canada, Groot-Brittannië, de VS en Zuid-Afrika, met bijbehorende desktops (bij Canada veel bergen en ijs, bij Zuid-Afrika veel savannes en steppes etc).
Je kan ze activeren door via Start->Run naar "C:\Windows\Globalization\MCT" (of D:, E: etc) te gaan, en daar in de MCT-xx folders naar de subfolder Themes te gaan en te dubbelklikken op de file, dan worden ze toegevoegd aan het lijstje themes die je kan kiezen.
Let op: via de Explorer zie je de C:\Windows\Globalization\MCT map niet, ook niet als je "Show hidden files and folders" aan hebt staan, maar hij is er wel degelijk!
Je kan tussen de desktops wisselen door op rechts te klikken op de desktop en te kiezen voor "Next Desktop Background", maar hij wisselt geloof ik automatisch eens in de zoveel tijd.
Zelf vind ik die van Canada het mooiste.
En dat leid je af uit het feit dat Logitech nog geen degelijke drivers heeft gemaakt, en Windows XP Mode nog niet finished is ?Dit produkt is zooo veel minder af dan vista toen het uitkwam.
[ Voor 35% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-10-2009 09:24 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Volgens mij krijg je het thema voor je kiezen wat hoort bij wat je invult in land/regio instellingen tijdens de setup.wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:19:
Klopt, daar staan er nog veel van meer landen (o.a. Nederland), meegeleverd zijn slechts de vijf die ik noemde (VS, UK, Zuid-Afrika, Canada en Australié).Petervanakelyen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:20:
[...]
Staan die themes ook niet hier: http://windows.microsoft....ows/downloads/personalize ?
Nou, ik heb uiteraard Nederland gekozen en kreeg een Windows 7 default theme meeAnoniem: 190494 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:22:
[...]
Volgens mij krijg je het thema voor je kiezen wat hoort bij wat je invult in land/regio instellingen tijdens de setup.
Virussen? Scan ze hier!
Dat kon in Vista ook al niet en dat heeft te maken met UAC. Normaal gesproken hoor je ook geen bestanden in programa files te editten en als software daar txt bestanden opslaat (of configuratiebestanden) is het brak geprogrammeerd. Daar zijn andere folders voor.Leech_NL schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:45:
En kan iemand mij vertellen waarom ik geen .txt bestandje kan editten in een Program Files folder? Als ik een .txt bestandje edit, dan wil ik uiteraard de verandering saven, maar dat mag ik niet. Nou moet ik een copy ergens anders editten, en dan naar de folder pasten
Landen op de site zijn inderdaad hetzelfde, maar de achtergronden niet!wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:26:
[...]
Klopt, daar staan er nog veel van meer landen (o.a. Nederland), meegeleverd zijn slechts de vijf die ik noemde (VS, UK, Zuid-Afrika, Canada en Australié).
[...]
Nou, ik heb uiteraard Nederland gekozen en kreeg een Windows 7 default theme mee
Niet zo zeer .txt-bestanden, maar wel .ini-bestanden wil je soms wijzigen en die zitten bijna altijd in de Program Files en Windows mappen.Anoniem: 120725 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:44:
[...]
Dat kon in Vista ook al niet en dat heeft te maken met UAC. Normaal gesproken hoor je ook geen bestanden in programa files te editten en als software daar txt bestanden opslaat (of configuratiebestanden) is het brak geprogrammeerd. Daar zijn andere folders voor.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dan zijn dat zeer waarschijnlijk oude applicaties die niet met Vista/7 in het achterhoofd geschreven zijn. Daar is oa de registry voor uitgevonden jaren geledenOnbekend schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:50:
[...]
Niet zo zeer .txt-bestanden, maar wel .ini-bestanden wil je soms wijzigen en die zitten bijna altijd in de Program Files en Windows mappen.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 31-10-2009 10:57 ]
Dit topic is gesloten.
Houd het ontopic!
Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.
Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic
Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....