Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Gisteravond toen ik aan het surfen was en wat updates aan het installeren was, opeens BSOD.
Reboot gedaan en weer een BSOD.
Weer een reboot en Windows 7 64bit start op met een zwart scherm.

PC volledig uit en weer geboot, en start nu wel. Alle updates alsnog geinstalleerd die nieuw waren, chipsetdrivers handmatig nog geupdate omdat de installer van Intel niet goed functioneert. Hierna geen problemen meer gehad.

Ik hoor ook zojuist dat een maat van mij en een klant van hem ook gisteravond problemen hadden. Na een reboot was dit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik krijg als ik mijn verkenner open zijn er geen bibliotheek mappen te zien in het navigatievenster(links)
ik heb alleen favorieten en het bureaublad. Ik snap niet waarom dit er niet bij zit.
via het menu start kan ik er wel komen
kan ik dit ergens instellen?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:07:
Gisteravond toen ik aan het surfen was en wat updates aan het installeren was, opeens BSOD.
Reboot gedaan en weer een BSOD.
Weer een reboot en Windows 7 64bit start op met een zwart scherm.

PC volledig uit en weer geboot, en start nu wel. Alle updates alsnog geinstalleerd die nieuw waren, chipsetdrivers handmatig nog geupdate omdat de installer van Intel niet goed functioneert. Hierna geen problemen meer gehad.

Ik hoor ook zojuist dat een maat van mij en een klant van hem ook gisteravond problemen hadden. Na een reboot was dit weg.
Weet je nog wat voor BSOD? Als er een dump aangemaakt is zou je die door de debugger kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 16:47

Slaxz

.be

maartenlambrech schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:17:
Is er ook een manier om in België Windows 7 aan zo'n grote kortingen te krijgen?
Slim.nl is enkel geldig voor Nederland.
Digikids.be is gelijkaardig, maar biedt enkel Vista aan.
Ja hoor, www.signpost.be. Let wel dat je student moet zijn in een aangesloten onderwijsinstelling.
Win7 Ultimate aan €65 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionicdog schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:09:
Ik krijg als ik mijn verkenner open zijn er geen bibliotheek mappen te zien in het navigatievenster(links)
ik heb alleen favorieten en het bureaublad. Ik snap niet waarom dit er niet bij zit.
via het menu start kan ik er wel komen
kan ik dit ergens instellen?
Eigenschappen van de desbetreffende librarie(s), daar kan je aangeven dat ze in het navigatievenster links moeten worden getoond.

Afbeeldingslocatie: http://ptgmedia.pearsoncmg.com/images/art_geier_win7lib/elementLinks/geier_fig05.jpg

Shown in Navigation Pane

Off topic
Ik ben niet Eric Geier :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

Niet zo zeer .txt-bestanden, maar wel .ini-bestanden wil je soms wijzigen en die zitten bijna altijd in de Program Files en Windows mappen. :)
Tja, brak geprogrammeerd dus. Wachten op een fatsoenlijke versie, of die workaround gebruiken (eerst op desktop saven en dan kopiëren, bijv.).

Wat ook wil helpen, al zou ik het niet aanraden, is programma's in je user-map installeren. Dan kan je gewoon editten naar hartelust.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

HanslH schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:58:
Mbt tot suggestie delphi draaien in xp mode. Xp mode wil niet installeren op mijn pc. Op het allerallerlaatst zegtie dat het niet lukt. Het comptabiliteitsprogrammaatje zegt dat mijn core i7 met virtualisatie enabled in de bios dit prima zou moeten kunnen.

Ook al verscheidene malen gehad: logitech usb muis die spontaan stopt met werken (bv na sleep mode) ; na uit en in pluggen werkt het weer. Jammer als de draadloze ontvanger dan ergens ver achter in je pc is aangesloten.

Dit produkt is zooo veel minder af dan vista toen het uitkwam.
Als iets basics als XP mode niet lukt om te installeren, dan begin ik toch echt te vermoeden dat er meer aan de hand is met je systeem. Ergens zit er iets niet goed bij jou setup.

Enne, het product is echt heeeel veel meer af dan Vista dat was toen het uitkwam.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HanslH schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:58:
Mbt tot suggestie delphi draaien in xp mode. Xp mode wil niet installeren op mijn pc. Op het allerallerlaatst zegtie dat het niet lukt. Het comptabiliteitsprogrammaatje zegt dat mijn core i7 met virtualisatie enabled in de bios dit prima zou moeten kunnen.

Ook al verscheidene malen gehad: logitech usb muis die spontaan stopt met werken (bv na sleep mode) ; na uit en in pluggen werkt het weer. Jammer als de draadloze ontvanger dan ergens ver achter in je pc is aangesloten.

Dit produkt is zooo veel minder af dan vista toen het uitkwam.
Definieer `zegt ie dat het niet lukt'. Wat is de exacte foutmelding? Heb je virtualisatie in je bios ook daadwerkelijk aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje:
In de user-map zit de map 'saved games'.
Is dit alleen bedoelt voor Freecell enzo, of is het ook de bedoeling dat 'normale' spellen er ook gaan saven?
Dat lijkt me wel handig namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Het is ook voor andere spellen, maar dan moet het wel ondersteund worden, ik heb van de 30 spellen die er opstaan (ongeveer) maar 2 daar staan, namelijk H.A.W.X. en Sacred 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hugoy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:00:
Het is ook voor andere spellen, maar dan moet het wel ondersteund worden, ik heb van de 30 spellen die er opstaan (ongeveer) maar 2 daar staan, namelijk H.A.W.X. en Sacred 2
Da's onwijs fijn nieuws dan :)

* anandus wordt een beetje horendol van savegames all over the place.
Al zijn sommige spelletjes dan wel zo netjes om ze tenminste in documents/my games te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb via "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" een eigen wallpaper ingesteld. Telkens als Windows 7 opnieuw start, krijg ik toch weer een van de Windows 7 Wallpapers die ik ooit in het begin als achtergrond had ingesteld.

Ik heb inmiddels al geprobeerd om met mijn eigen wallpaper een nieuw thema op te slaan, wat op zich is gelukt. Mar toch, als ik Windows 7 weer opnieuw opstart, komt weer de ongewenst wallpaper....
8)7

In het onderdeel Bureaubladachtergrond van mijn eigen opgeslagen theme, staat ook maar 1 wallpaper, namelijk de door mij gewenste. En toch als ik opstart heeft Windows 7 weer een Custom theme gemaakt, met daarin de ongewenste wallpaper. Het door mij gemaakte theme is wel zichtbaar in de lijst met Mijn Thema's.

Moet ik nog andere dingen instellen??

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je onder virtual pc opnieuw windows 7 kan installeren met zelfde key?
of moet ik hiervoor nieuwe versie aanschaffen?
Antwoord heb ik tot heden nog niet kunnen vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Leech_NL schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:45:
Sinds gisteren heb ik WIn7 pro draaien, en ik moet zeggen: draait heerlijk. Ik heb ooit Vista geprobeerd, dus ik ben wel een beetje bekend met de veranderingen t.o.v. XP. Ik heb alleen wel mijn bedenkingen bij het "pinnen" van programmas. Ik ben groot fan van de quick launch bar. Gebruikte dat veel om het bureaublad schoon te houden. Nou heb ik min of meer hetzelfde, alleen zijn de iconen 4 keer zo groot. Mischien mis ik iets |:(
Op de taakbalk -> rechter muisknop -> eigenschappen -> kleine pictogrammen gebruiken

En voor de iconen op je bureaublad -> ergens op je bureaublad rechter muisknop -> beeld -> kleine pictogrammen

Niet zo moeilijk toch? :)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:38:
weet iemand of je onder virtual pc opnieuw windows 7 kan installeren met zelfde key?
of moet ik hiervoor nieuwe versie aanschaffen?
Antwoord heb ik tot heden nog niet kunnen vinden ...
Windows 7 in een VPC vanuit een Windows 7 installatie? Of lees ik dit verkeerd?

Volgens mij mag je een key maar voor 1 installatie gebruiken en niet voor 2.

[ Voor 23% gewijzigd door SandsOfArrakis op 31-10-2009 12:47 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

*Note to self* Editen van verschilllende posts kan ook in 1 post 8)7 Sorry |:(

[ Voor 85% gewijzigd door SandsOfArrakis op 31-10-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik dacht dat het niet mocht maar dit artikel lijkt toch het tegendeel te zeggen.

Het lijkt me dat je de windows versie op 1 PC mag draaien en op max 4 VPCs. (het gaat hier over vista maar ik denk dat je wel mag doortrekken naar 7)
Het mag wel enkel met de duurddere windows versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 11:01
Petervanakelyen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:20:
[...]

Lijkt me heel normaal. Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer.
Daar kies je gewoon de Eigenschappen van je Radeon, en dan moet je Windows 7 even zeggen dat je handmatig de driver wil updaten, uit een lijst wil kiezen, en dan de INF file van je Catalyst pack installeert.
Ja, dat dacht ik ook. Maar zoals ik al in mijn bericht noemde, dan zegt Windows 7 dat dat geen betere of nieuwere driver is en dan installeert ie 'm dus ook niet. Het stuurprogramma verwijderen lukt dus ook niet, want als ik dan scan op nieuwe hardware, herkent Windows gelijk een videokaart en installeert opnieuw zonder mogelijke tussenkomst de on-board drivers..... Dàt wil ik dus uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is sinds gister een nieuwe Daemon Tools uit, met full Win7-support:
DAEMON Tools Lite v4.35.5

Al moet ik zeggen dat ik met de vorige versie (4.30.4) geen problemen had in Windows 7 :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 31-10-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeppa71 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:53:
Hey,
Ik wil een beelldschermadpater driver installeren waarvan Windows 7 'vindt' dat de driver die met Windows 7 is meegekomen beter is. Het gaat om een videokaart driver voor de ATI RADEON X1200. Ik wil graag de driver die met Catalyst 9.3 mee is gekomen installeren, omdat ik dan ook het Catalyst programma kan gebruiken, ivm instellingen die nu niet mogelijk zijn. Ik krijg het er met geen mogelijkheid op.

Nou kon je voorheen op XP dan via hardware het apparaat verwijderen en vervolgens via 'add new hardware' alsnog handmatig de andere driver kiezen. ALs ik nu het apparaat verwijder en weer laat scannen op nieuwe hardware, herkent Windows 7 gelijk wat het is en installeert automatisch zijn eigen geschikte drivers. Er is geen tijd/mogelijkheid om dan mijn gekozen drivers te installeren.

Weet iemand hoe dit automatisch installeren van drivers uitgezet kan worden, of weet iemand iets anders wat mij verder kan helpen?
Thanx alvast.

Groet, Ronald
Dan heb je grote kans dat de driver die bijvoorbeeld met windows update binnengekomen is recenter is dan degene die bij Catalyst 9.3 zit. Kan je niet gewoon de setup van Catalyst 9.3 runnen en alleen het control panel installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:08:

Al moet ik zeggen dat ik met de vorige versie (4.30.4) geen problemen had in Windows 7 :)
Ik gebruik zelf Virtual Clone Drive. Werkt perfect met Windows 7 en is freeware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

croontje schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:46:
Ik dacht dat het niet mocht maar dit artikel lijkt toch het tegendeel te zeggen.

Het lijkt me dat je de windows versie op 1 PC mag draaien en op max 4 VPCs. (het gaat hier over vista maar ik denk dat je wel mag doortrekken naar 7)
Zou mij zo'n 100 à 200€ besparen..
Want dan kan je mooi prutsen in guest system zonder je host te vern..ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:13:
[...]

Dan heb je grote kans dat de driver die bijvoorbeeld met windows update binnengekomen is recenter is dan degene die bij Catalyst 9.3 zit. Kan je niet gewoon de setup van Catalyst 9.3 runnen en alleen het control panel installeren?
Volgens mij moet dat kunnen.
Windows 7 installeert alleen de driver, niet de CCC.
Althans, ik heb hem handmatig moeten downloaden en installeren, dus grote kans dat je CCC 9.3 ook gewoon los kan installeren.
MST_Morpheus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:14:
[...]

Ik gebruik zelf Virtual Clone Drive. Werkt perfect met Windows 7 en is freeware :)
Daemon-Tool Lite is ook freeware. En ach, ik ben eraan gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:14:
[...]

Of PowerISO, werkt ook prima en is ook freeware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
  • Laatst online: 18-09 11:01
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:13:
[...]

Dat dacht ik ook, dus ik heb zonder internet verbinding Windows 7 na schijfformatie (?, het formateren van de schijf) opnieuw geinstalleerd, maar ook dan is de videokaart al voorzien van de driver.
Alleen Catalyst installeren lukt niet, dan gebeurt er niets als ik op dat icoontje klik, m.i. doordat er een andere driver is geïnstalleerd dan waar Catalyst mee om kan gaan, o.i.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
toppie dank je ! toch vreemd dat het niet default aan staat
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:24:
[...]

Eigenschappen van de desbetreffende librarie(s), daar kan je aangeven dat ze in het navigatievenster links moeten worden getoond.

[afbeelding]

Shown in Navigation Pane

Off topic
Ik ben niet Eric Geier :P

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ionicdog schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:32:
toppie dank je ! toch vreemd dat het niet default aan staat
Default staat het wel aan (libraries in navigation pane).
Heb je hem niet per ongeluk een keer uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ga ook een poging voor W7 doen (op mn nforce4 bordje :X). Had mn vorige (iets minder legale) vista om zeep geholpen, mooie gelegenheid om over te stappen op W7. Ben benieuwd hoe het allemaal zal werken. O-)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:28
Ik heb vd week windows 7 hp nl 64bit geinstalleerd op m,n laptop maar nu staan alle flash annimaties in internet exploder vreselijk te knipperen,hebben meer mensen hier last van ?. ik heb de laatste versie van Adobe flash geinstalleerd, laptop heeft een inlel gm 945 shipset waar van ik de meest actuele 64bit drivers heb, maar het probleem blijft.
heb al met google gezocht maar kan nog geen oplossing vinden. internet exploder 64 bit gebruiken schiet ook niet op want daar is nog geen flash player voor,

Met firefox heb ik er geen last van dus het ligt aan internet exploder.

[ Voor 6% gewijzigd door dirk38 op 31-10-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

dirk38 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:08:
Ik heb vd week windows 7 hp nl 64bit geinstalleerd op m,n laptop maar nu staan alle flash annimaties in internet exploder vreselijk te knipperen,hebben meer mensen hier last van ?. ik heb de laatste versie van Adobe flash geinstalleerd, laptop heeft een inlel gm 945 shipset waar van ik de meest actuele 64bit drivers heb, maar het probleem blijft.
heb al met google gezocht maar kan nog geen oplossing vinden. internet exploder 64 bit gebruiken schiet ook niet op want daar is nog geen flash player voor,
Als je nu ff Firefox download en kijkt of je daarmee hetzelfde probleem hebt. Heb je daarmee hetzelfde probleem dan kan je waarschijnlijk IE en Firefox uitsluiten en als het probleem weg is dan zit het waarschijnlijk in IE.... of denk ik nu verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

dirk38 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:08:

Met firefox heb ik er geen last van dus het ligt aan internet exploder.
Internet Explorer werkt hier prima op mijn 64-bits Windows 7 Ultimate. Zowel met de originele 64-bits Microsoft driver, als de ATI 9.9 driver (Mobility Radeon 3470 hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15
dirkjesdirk schreef een tijdje geleden:
[...]
Ik blijf het een misser van MS vinden om netwerk shares niet via de library toegankelijk te maken, omdat network folders niet kunnen worden geindexeerd.
Probleem:

1. Een niet geïndexeerde map kun je dus niet aan de library toevoegen.
2. Helaas kun je een netwerkmap niet indexeren
3. De netwerkfolder off line beschikbaar maken - waardoor dit wel mogelijk is - helpt mij niet omdat er simpelweg niet voldoende ruimte is op de HD van mijn laptop. Daarum heb je immers een share.
4. MS search 4.0 op de server installeren werkt bij mij niet. Snap niet waarom overigens, want volgens de help zou dit moeten werken.

Kortom: enkel de shortcut aanpassen van mijn documenten via x:\users is een mogelijk alternatief, maar mijn docementen searchable of in de library zetten lukt mij niet . Beetje onhandig van MS
Al de genoemde oplossingen werken niet echt. Kortom: er is steeds geen goede oplossing voor het toevoegen van netwerkmappen aan de library.
Ik ben nog wel geinteresseerd in oplossing 4. Die werkt bij mij niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd :?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
is het ook mogelijk al om zelf een installatie cd te maken.
Want zo graag drivers willen interegeren. Zodat ik deze niet naderhand allemaal hoef te installeren. want dit vergt veel tijd.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:08:

Ik krijg hem in Windows 7 RTM niet geinstalleerd (64-bit). Volgens de website "Full Windows 7 support" maar dat is dus kennelijk niet zo. Krijg de foutmelding "is geen geldige Win32-toepassing". Dan blijven we PowerISO maar gebruiken, is ook niet slecht.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sinds afgelopen woensdag mijn upgrade van Microsoft ontvangen. Ik ben zeer tevreden over Windows 7. Alles loopt lekker soepel.

Ik heb alleen problemen gehad met Norton 360. Die zorgt regelmatig voor een freeze in de explorer. Ik heb de laatste versie van Norton ontvangen die compleet op Windows 7 zou moeten werken.

Nu tijdelijk de versie van AGV free geïnstalleerd en de freezes zijn over... Wachten op een update dus.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik gebruik nu sinds 2 weken windows 7. Werkt allemaal perfect! Gelukkig werken oude games nog:)
Maar weet iemand als de functie print screen ingames hebben uitgezet? Als ik een screenshot wil maken tijden het gamen krijg ik gewoon mijn bureaublad als screenshot.. Wel stom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Ik heb nu al op twee computers problemen met de mediacenter mediabibliotheek. Als ik mappen toevoeg aan de afbeedlingen en video's categorie krijg ik te zien dat er geen items zijn. De map moet ik ook elke keer weer toevoegen. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:07:
Want zo graag drivers willen interegeren. Zodat ik deze niet naderhand allemaal hoef te installeren. want dit vergt veel tijd.
Vlite zou "gewoon" moeten werken met Win7.
vinpower schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:40:
Ik gebruik nu sinds 2 weken windows 7. Werkt allemaal perfect! Gelukkig werken oude games nog:)
Maar weet iemand als de functie print screen ingames hebben uitgezet? Als ik een screenshot wil maken tijden het gamen krijg ik gewoon mijn bureaublad als screenshot.. Wel stom!
Probeer "Fraps" eens. ;)
http://www.fraps.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvexeltweakers schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:35:
[...]

Ik krijg hem in Windows 7 RTM niet geinstalleerd (64-bit). Volgens de website "Full Windows 7 support" maar dat is dus kennelijk niet zo. Krijg de foutmelding "is geen geldige Win32-toepassing". Dan blijven we PowerISO maar gebruiken, is ook niet slecht.
Is er niet een 64-bits versie toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Vlite zou "gewoon" moeten werken met Win7.
Probeer nooit een Windows 7 Enterprise te vLiten, dat faalt gegarandeerd.
En je kan blijkbaar ook niet altijd alle opties gebruiken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:35:
[...]

Full Windows 7 Support is kennelijk wél zo, want het werkt hier vlekkeloos onder W7x64. Probleem moet dus bij jou liggen, bijvoorbeeld door een corrupte download.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
the squaler1 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:07:
Microsoft Deployment Toolkit

Windows 7, Windows Server 2008 R2, Windows Vista, Windows XP, Windows Server 2008 and Office products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:17
pafdaddy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:53:
[...]

Full Windows 7 Support is kennelijk wél zo, want het werkt hier vlekkeloos onder W7x64. Probleem moet dus bij jou liggen, bijvoorbeeld door een corrupte download.
Idd, hier ook geen probleem met W7 64 en D Tools namelijk.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:53
Er is een nieuwe beta uit van FireFox met volledige aero peek support. Ik moet zeggen het werkt prima ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:40
Wat een geweldig OS dat Win7.

Ik zit de hele dag al te prutsen met shares op 2 QNAPs die random uit Windows Explorer floepen. Er verschijnt een groene balk boven in (addressbalk) die niet stopt en vervolgens hangt explorer compleet, en alleen een reboot helpt.

Nu schijnt dit bij Vista ook al voorgekomen te zijn.

Registry hack om de SAMBA authenticatie goed te zetten helpt niet.

Worden dit soort dingen er nooit uitgehaald in een beta ? Als je goed zoekt met Google kom je meer mensen met dezelfde frustraties tegen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:15:
[...]

Zou mij zo'n 100 à 200€ besparen..
Want dan kan je mooi prutsen in guest system zonder je host te vern..ken
Daar is volgens mij ook een andere oplossing voor. Ben nog aan het twijfelen of ik dit zelf ga testen of niet. Je kan namelijk Windows 7 installeren op een VHD. Als je vervolgens een difference disk aanmaakt kan je hier op prullen en testen zoveel je wilt. Tegelijkertijd kan je een andere difference disk aanmaken voor serieuze zaken. Mislukt er ergens iets met je geprul kan je steeds de test difference disk even verwijderen en een nieuwe maken. Op die manier heb je direct terug een cleane basis install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ik een windows 7 upgrade installeer en mijn pc crasht ineens en ik moet hem formateren, kan ik dan de upgrade nog eens installeren? m.a.w heb ik dan nog iets aan de upgrade of moet ik dan alsnog een "gewone" versie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
MuSeLive schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:03:
Als ik een windows 7 upgrade installeer en mijn pc crasht ineens en ik moet hem formateren, kan ik dan de upgrade nog eens installeren? m.a.w heb ik dan nog iets aan de upgrade of moet ik dan alsnog een "gewone" versie kopen?
Zolang je op dezelfde hardware opnieuw installeert is zelfs licentietechnisch alles legaal :p

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Kreeg net een grappige melding op mijn laptopje

resolution

Kon het helaas niet uitproberen, zo'n lange slider heb ik niet in mijn 'screen resolution'-schermpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Je moet dan wel eerst je vorige (legale) versie van Windows installeren, en dan de upgrade naar Windows 7. Volgens mij kan dat niet in één keer.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
peeter123 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:45:
Er is een nieuwe beta uit van FireFox met volledige aero peek support. Ik moet zeggen het werkt prima ;)
Ja ok maar wat is het voordeel van Aero Peek?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavvie schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:03:
[...]

Ja ok maar wat is het voordeel van Aero Peek?
Als je meerdere tabs hebt in FF krijg je van iedere tab een aero peek (net als met Ie8), met de 3.5.4 versie zie je nog enkel de active tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:01:
Je moet dan wel eerst je vorige (legale) versie van Windows installeren, en dan de upgrade naar Windows 7. Volgens mij kan dat niet in één keer.
Je kunt je upgrade clean installeren zonder key en vervolgens die install upgraden met key ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 19:36
Heb Windows 7 hp nl 64bit gisteren op mijn PC gezet
Maar het gekke is, Windows 7 kan mijn Sitecom router niet zien die beneden staat
Terwijl in Vista ziet ie hem wel gewoon en dan ziet hij ook veel meer netwerken
van de buren en zo, maar in Windows 7 ziet hij er alleen maar 2 en ook niet eens die van mij !
Hoe kan dit eigelijk, de hardware is allemaal het zelfde gebleven..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Laatst online: 17:53
Misschien kunnen de drivers voor je netwerkkaart niet zo goed overweg met windows 7. Ik zou zeggen, probeer die eens te upgraden.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:35:
[...]
Default staat het wel aan (libraries in navigation pane).
Heb je hem niet per ongeluk een keer uitgezet?
Nou ik kan het dus niet selecteren bij eigenschappen, het vakje is grijs en niet selecteerbaar.
Ik zie dus nog steeds geen bibliotheken in het navigatiescherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionicdog schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:23:
[...]

Nou ik kan het dus niet selecteren bij eigenschappen, het vakje is grijs en niet selecteerbaar.
Ik zie dus nog steeds geen bibliotheken in het navigatiescherm
Staat het onder organize -> layout -> Library pane wel aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Sinds gisteren ben ik na jaren trouw te zijn geweest aan WinXP (32 bit) volledig overgestapt op Win7 x64. Ik moet zeggen het went snel. Dankzij de geniale AMD support voor virtualisatie in (vrijwel) alle processoren werkt Windows XP mode ook als een trein (wel even de goede optie aanzetten in de bios). Props ook voor de geweldige Asrock moederbord ondersteuning, ik draai op een AthlonIIx4 620 op mijn ALiveDual-eSATA2 AM2 bordje met Nvidia nforce3 en M1695 chipsets 8) .

Gewoon voor de lol van het testen heb ik readyboost aangezet op een 2 GB usb stick. Ik merk met mijn 4 GB ram niet direct snellere opstart tijden, hoewel firefox iets sneller lijkt te laden de eerste keer dat ik hem start, maar dat is subjectief. Ik vind wel dat die superfetch behoorlijk wat schijf activiteit tot gevolg heeft.. Met readyboost lijkt dat in ieder geval minder te zijn (verhuisd naar de stick).

Helaas werkt mijn (bijna) 10 jaar oude Soundblaster Live value niet meer onder Win7. Ik heb een workaround geprobeerd met KX drivers van Vista, maar dat mocht niet baten. Dus bij deze zit ik met de onboard Cmedia 6501 chip te rotzooien. Alleen.. de 64 bit driver voor Vista die ik van de Asrock site heb gedownload werkt niet helemaal lekker. Als ik mijn geluid wil configureren middels de software, duurt het laden van het configuratiescherm heel lang (paar minuten wel) waarbij in de tussentijd het hele systeem hangt.. 8)7 Heeft iemand hier ervaringen mee?

Verder alleen paar positieve geluiden eigenlijk, Logitech en Razer hebben Windows 7 (beta) drivers (voor mijn G15 en Diamondback 3G), die perfect werken. :)

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 10:50

FTL

Met Windows 7 Home Premium mag het iig niet.
"Use with Virtualization Technologies. Instead of using the software directly on the licensed computer, you may install and use the software within only one virtual (or otherwise emulated) hardware system on the licensed computer. When used in a virtualized environment, content protected by digital rights management technology, BitLocker or any full volume disk drive encryption technology may not be as secure as protected content not in a virtualized environment. You should comply with all domestic and international laws that apply to such protected content."

Meer info voor jouw versie van windows in het EULA, gewoon de lezen hier:
http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/default.aspx
(zoeken naar virtual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RmanX schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:44:
Dankzij de geniale AMD support voor virtualisatie in (vrijwel) alle processoren werkt Windows XP mode ook als een trein (wel even de goede optie aanzetten in de bios).
Waar gebruik je het voor? (Nieuwsgierig :) )
Gewoon voor de lol van het testen heb ik readyboost aangezet op een 2 GB usb stick. Ik merk met mijn 4 GB ram niet direct snellere opstart tijden, hoewel firefox iets sneller lijkt te laden de eerste keer dat ik hem start, maar dat is subjectief.
Ik heb een 4Gb stickje dedicated voor Readyboost (zit anders toch maar in de weg te liggen :P ) en ik moet zeggen dat ik qua gevoel ook niets merk.
Ongetwijfeld zullen er meetbare verschillen zijn, maar qua gevoel maakt het niets uit (heb 2Gb RAM, trouwens).

Hoe is de ervaring met Readyboost bij anderen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik hoor en denk, maakt readyboost geen ruk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:11:
[...]

[...]
Ik heb een 4Gb stickje dedicated voor Readyboost (zit anders toch maar in de weg te liggen :P ) en ik moet zeggen dat ik qua gevoel ook niets merk.
Ongetwijfeld zullen er meetbare verschillen zijn, maar qua gevoel maakt het niets uit (heb 2Gb RAM, trouwens).

Hoe is de ervaring met Readyboost bij anderen? :)
Net even aan het testen met een 2 GB Stick. (Laptop heeft 4 GB RAM). Tot nu toe geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
readyboost scheen voorheen vooral nut te hebben bij oudere computers met weinig intern geheugen.
Als je bijvoorbeeld vista draaide met 1 GB ram, dan zou je wel wat verschil moeten merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Is het mogelijk om in Windows 7 de automatische defragmentatie tijdens de schermbeveiliging uit te zetten? Mijn hardware lijkt namelijk daar op vast te lopen.
Met Windows XP had ik dat probleem ook al, totdat dat defragmentatieprogramma steeds een exception meldde bij het opstarten. Het automatisch defragmenteren deed het daardoor ook niet en daar was ik eigenlijk heel erg blij mee. Maar sinds de nieuwe installatie kan hij dus weer automatisch defragmenteren en dat wil ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:11:

Ik ga het mogelijk gebruiken om mijn 32 bits versie van Matlab te kunnen gebruiken (ik weet niet of deze goed werkt onder Win7). Daarnaast is het natuurlijk leuk tweaker-speelgoed :o

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:28:
Is het mogelijk om in Windows 7 de automatische defragmentatie tijdens de schermbeveiliging uit te zetten? Mijn hardware lijkt namelijk daar op vast te lopen.
Met Windows XP had ik dat probleem ook al, totdat dat defragmentatieprogramma steeds een exception meldde bij het opstarten. Het automatisch defragmenteren deed het daardoor ook niet en daar was ik eigenlijk heel erg blij mee. Maar sinds de nieuwe installatie kan hij dus weer automatisch defragmenteren en dat wil ik niet...
Check je Task Scheduler eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 19:36
peeter123 schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:09:
Misschien kunnen de drivers voor je netwerkkaart niet zo goed overweg met windows 7. Ik zou zeggen, probeer die eens te upgraden.
Mijn Netwerkkaart heeft de laatste driver, als ik met vista draai ziet ik rechts onderin
bij het verbindings icoon dat hij mijn SitecomXR gelijk vindt en verbinding maakt maar als ik
Windows 7 opstart dan ziet hij mijn SitecomXR bij draadloose verbindingen helemaal niet staan
Heb uiteraard even de UPC Modem en de Router opnieuw gestart, maar hij ziet hem niet in Windows 7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:25:
[...]

Staat het onder organize -> layout -> Library pane wel aan dan?
Ik heb daar niet de optie om libarypane aan te zetten; alleen; detail,voorbeeld,navigatie en menubalk
dat is via de verkenner
volgens andere bronnen gecheckt of mijn register waarde welk klopt maar dat lijkt goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionicdog schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:41:
[...]

Ik heb daar niet de optie om libarypane aan te zetten; alleen; detail,voorbeeld,navigatie en menubalk
dat is via de verkenner
volgens andere bronnen gecheckt of mijn register waarde welk klopt maar dat lijkt goed..
En als je rechts klikt op de gepinde instance van explorer? Dan zou je bij je libraries moeten komen en daar zou je wel die optie die ik eerder aangaf moeten hebben. In een normaal explorer scherm inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:44:
[...]

En als je rechts klikt op de gepinde instance van explorer? Dan zou je bij je libraries moeten komen en daar zou je wel die optie die ik eerder aangaf moeten hebben. In een normaal explorer scherm inderdaad niet.
dan heb ik inderdaad de keuze voor "deelvenster bibliotheek" de library zit dan nog steeds onder bureaublad en dus niet apart zoals je favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionicdog schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:10:
[...]

dan heb ik inderdaad de keuze voor "deelvenster bibliotheek" de library zit dan nog steeds onder bureaublad en dus niet apart zoals je favorieten
Post eens een screenshot want ik begrijp niet echt wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:52

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:28:
[...]

Als je meerdere tabs hebt in FF krijg je van iedere tab een aero peek (net als met Ie8), met de 3.5.4 versie zie je nog enkel de active tab.
Is dat nog te fixen? Ik wil gewoon van iedere tab de Aero Peek zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 01-11-2009 12:30 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 19:56
Ik probeer een map te koppelen aan de knop "Documenten" in het startmenu (die knop aan de rechterkant, bij afbeeldingen enzo). Als ik naar de eigenschappen ga met de rechtermuisknop, dan zie ik in het overzicht dat er geen mappen zijn gekoppeld.

Als ik dan klik op "Een map opnemen..." dan gebeurt er niks :S

Hoe zorg ik dat die knop "Documenten" (Afbeeldingen e.d. wil ik dan ook graag doen) naar de map "Mijn documenten" verwijst, die ik op een andere partitie heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:15:
[...]

Post eens een screenshot want ik begrijp niet echt wat je bedoelt :)
hier zie je dat bibliotheken onder bureaublad zit en niet apart wat ik wil en is ook default is volgens mij

Afbeeldingslocatie: http://i121.photobucket.com/albums/o226/menno33/lib2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTL schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:53:
[...]

Met Windows 7 Home Premium mag het iig niet.
"Use with Virtualization Technologies. Instead of using the software directly on the licensed computer, you may install and use the software within only one virtual (or otherwise emulated) hardware system on the licensed computer. When used in a virtualized environment, content protected by digital rights management technology, BitLocker or any full volume disk drive encryption technology may not be as secure as protected content not in a virtualized environment. You should comply with all domestic and international laws that apply to such protected content."

Meer info voor jouw versie van windows in het EULA, gewoon de lezen hier:
http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/default.aspx
(zoeken naar virtual)
met welke versie zou dit wel kunnen?
of ik nu een extra home koop of een ultimate upgrade, zou hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook iets van een TweakUI tool voor Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:29:
[...]

Is dat nog te fixen? Ik wil gewoon van iedere tab de Aero Peek zien.
Met de 3.6 Beta 1 werkt dit dus al.
http://www.softpedia.com/...-Final-Download-5787.html
Enige nadeel is dat bij mij, mijn meest gebruikte ad-ons niet ondersteund worden in 3.6 beta :(

Er zullen voor 3.5.4 ook wel ad-ons zijn die het 1 en ander mogelijk maken op tab en Aero Peek gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:56:
[...]

Met de 3.6 Beta 1 werkt dit dus al.
http://www.softpedia.com/...-Final-Download-5787.html
Enige nadeel is dat bij mij, mijn meest gebruikte ad-ons niet ondersteund worden in 3.6 beta :(

Er zullen voor 3.5.4 ook wel ad-ons zijn die het 1 en ander mogelijk maken op tab en Aero Peek gebeuren.
Bwa, ik denk wel dat de plugins rap met 3.6 compatibel zullen zijn :) daarna zullen we nog eens kijken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:49:
Is er ook iets van een TweakUI tool voor Windows 7?
Nog niet dat ik weet, maar deze tweak vind ik zelf helemaal te gek. Ik heb alleen de progress bar gedaan trouwens, niet de tasl manager.

[ Voor 10% gewijzigd door pafdaddy op 01-11-2009 13:04 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx.

Is het trouwens normaal dat als je het Engelse taalpakket over de NL versie hebt gegooid je nog overal (in management consoles, etc.) Nederlandse teksten ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:08:
Thx.

Is het trouwens normaal dat als je het Engelse taalpakket over de NL versie hebt gegooid je nog overal (in management consoles, etc.) Nederlandse teksten ziet?
Bij "Region and Language" kan je op het laatste tabblad (Administrative) meer opties toepassen, standaard zet ie niet alles om naar de nieuwe taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Laatst online: 04-06 07:33
snap ik het nu of snap ik het nu niet....

ik was vandaag bij Paradigit en Mediamarkt in Arnhem. Ik wilde de windows 7 UK Family kopen omdat ik 3 computers heb waar ik windows 7 op wil zetten. Deze versie is alleen nog nergens te koop. Weet iemand wanneer die verkocht gaat worden in de winkels?

De man van Pardigit legde mij uit dat als ik windows 7 professional retail (volledige versie) kocht ik deze ook op 3 computers kon installeren. Dat had hij ook al een aantal keren gedaan. Dit werd ook door de Mediamarkt bevestigd. Hoe werkt het nu echt? Volgens de voorwaarden van Microsoft is dit laatste volgens mij onzin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

marchanekamp schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:27:

ik was vandaag bij Paradigit en Mediamarkt in Arnhem. Ik wilde de windows 7 UK Family kopen omdat ik 3 computers heb waar ik windows 7 op wil zetten. Deze versie is alleen nog nergens te koop. Weet iemand wanneer die verkocht gaat worden in de winkels?

De man van Pardigit legde mij uit dat als ik windows 7 professional retail (volledige versie) kocht ik deze ook op 3 computers kon installeren. Dat had hij ook al een aantal keren gedaan. Dit werd ook door de Mediamarkt bevestigd. Hoe werkt het nu echt? Volgens de voorwaarden van Microsoft is dit laatste volgens mij onzin....
Die Professional retail mag je echt maar op 1 pc zetten hoor :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ionicdog schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:37:
[...]

hier zie je dat bibliotheken onder bureaublad zit en niet apart wat ik wil en is ook default is volgens mij

[afbeelding]
Default staan libraries óók onder bureaublad.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1aA2xe6b8klsOxByXXFFrcca/full.jpg

Dit al geprobeerd?
Restore and Show A Library In Navigation Pane

1. Open Windows Explorer or from Start Menu, click on your user name to open Explorer directly at Libraries folder.
2. Right click on a library that has been hidden, but want to be added back into Navigation Pane. Select Show in Navigation Pane in the context menu to restore the library link in Navigation Pane.

The shortcut link to the library will be instantly displayed and restored to Navigation Pane.
Afbeeldingslocatie: http://www.mydigitallife.info/wp-content/uploads/2009/01/show-library.jpg
marchanekamp schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:27:

Hij is al lang te koop, hoor?
Zie de Pricewatch.

Edit:
De mijne, bijv:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WOU4rFlDP5CpxSgZW4sI6F07/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 13:34 . Reden: Screenshot bonanza *O* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Windows 7 Family is wel te koop via webwinkels....heb hem nog niet in een "echte" winkel gezien... zal de prijs nog gaan zakken als ook de grote computerwinkels deze versie gaan verkopen in hun "echte" winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een systeem...

Probeer ik net een niet meer gebruikte account (directory) te verwijderen onder D&S, lukt dat niet omdat een paar files al gebruikt worden door een ander programma. Het enige programma wat echter openstaat is de verkenner.

Vervolgens kan ik wel gewoon de hele map D&S zomaar verwijderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marchanekamp schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:39:
Windows 7 Family is wel te koop via webwinkels....heb hem nog niet in een "echte" winkel gezien... zal de prijs nog gaan zakken als ook de grote computerwinkels deze versie gaan verkopen in hun "echte" winkels?
Meestal is de prijs hoger in 'echte' winkels. Goedkoopst is het via een webwinkel :)
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:40:
Wat een systeem...

Probeer ik net een niet meer gebruikte account (directory) te verwijderen onder D&S, lukt dat niet omdat een paar files al gebruikt worden door een ander programma. Het enige programma wat echter openstaat is de verkenner.

Vervolgens kan ik wel gewoon de hele map D&S zomaar verwijderen :?
Wat is D&S? :?

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:40:
[...]
Meestal is de prijs hoger in 'echte' winkels. Goedkoopst is het via een webwinkel :)

[...]
Wat is D&S? :?
Precies! En als de Mediamarkt deze versie voor 135 euro gaat verkopen, zal het via de webwinkels weer goedkoper worden. Prijs wordt nu wellicht nog kunstmatig hoog gehouden door weinig aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Documents en settings.

Maar hoe kan je ooit een file in win7 verwijderen als hij de verkenner ziet als een programma dat de file al gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XdXvNxEtBmgXhyBXdcJw5WO5/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marchanekamp schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:43:
[...]

Precies! En als de Mediamarkt deze versie voor 135 euro gaat verkopen, zal het via de webwinkels weer goedkoper worden. Prijs wordt nu wellicht nog kunstmatig hoog gehouden door weinig aanbod...
Nee, ik denk het niet.
Webwinkels houden al een vreselijk kleine marge aan en ze zullen echt niet zonder verlies gaan verkopen ;)

Maar 135 euro is toch een enorm schappelijke prijs?
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:48:
Documents en settings.

Maar hoe kan je ooit een file in win7 verwijderen als hij de verkenner ziet als een programma dat de file al gebruikt?

[afbeelding]
Hmm.. Nog van een oude XP-installatie ofzo?
Heb je al ownership genomen, misschien helpt dat?

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:30:
[...]

Check je Task Scheduler eens.
Dat heb ik gedaan, en er staat verder niets in.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat de scheduler synchroniseert met de schermbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:49:
Hmm.. Nog van een oude XP-installatie ofzo?
Heb je al ownership genomen, misschien helpt dat?
Nee, is een fresh install...

Ownership nemen en properties inheriten naar de files, het helpt allemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:51:
[...]

Nee, is een fresh install...

Ownership nemen en properties inheriten naar de files, het helpt allemaal niet...
Okee, misschien ga ik iets doms zeggen, maar er bestaat toch niet zoiets als 'Documents & Settings' in Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zag ik ook, de directory stond er bij mij wel maar is waarschijnlijk link naar C:\Users.

Vervang D&S hierboven dus door Users.

Edit: na een reboot is het gelukt...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
[quote]anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:31:
[...]
Default staan libraries óók onder bureaublad.
[afbeelding]

Dit al geprobeerd?

[...]
[afbeelding]

Ja maar bij jou staat library toch apart tussen favorites en computer en bij mij niet.
die link ken ik idd al. Als je dan rechts klikt op show in navigation pane moet ie erbij komen, maar die optie heb ik ook al niet in mijn menu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:48:
Documents en settings.

[afbeelding]
Damn, is die fout er nu nóg niet uit?
XP heeft hier regelmatig last van, en niet alleen met dat soort (systeem)mappen.

Heel vaak blijkt explorer zelf de oorzaak en enigste manier om dan de in gebruik zijnde map te verwijderen is explorer.exe sluiten in taakbeheer, cmd starten, map verwijderen, explorer.exe weer starten.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 01-11-2009 15:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:38

RnB

Vandaag de 64bit versie maar eens geïnstalleerd, puur uit nieuwsgierigheid. Gewoon een clean install ipv upgrade. Volgens mij is dat niet eens mogelijk, van 32bit naar 64 bit?
Maargoed, het begon al meteen slecht.. Kreeg namelijk bij het instellen van een disk de melding dat er geen nieuwe partitie kon worden aangemaakt of worden gevonden om Windows op te installeren.
Het gekke was, dat ik wel partities kon verwijderen en aanmaken, maar daar nam W7 blijkbaar geen genoegen mee.
Kreeg er bijna genoeg van, maar wilde toch per se 64bit eens uitproberen, dus ik wat dingetjes geprobeerd en het eerste wat hielp, was de keyboard instelling anders zetten. :?
Had hem eerst op US International, aangezien mijn keyboard dat ook is, maar toen kreeg ik die melding dus steeds.
Tweede keer op US laten staan (daar stond ie bij default op) en toen werkte het ineens wel.. Dus..
Uiteindelijk allemaal wel gelukt en draai nu op 64bit.
Wat ik ervan vind? Het kan aan mij liggen, maar ik vind het lekkerder draaien dan de 32bit installatie. Waarom? Alles lijkt veel sneller te gaan, installaties, deïnstallaties, opstarten, sluiten, zelfs Windows update ging als een trein, waar ie bij de 32bit gewoon lekker zijn tijd nam.
Is hier een verklaring voor? Is het algemeen bekend dat 64bit op bepaalde configuraties sneller draait dan de 32bit versie?
Ben in ieder geval blij dat ik mijn nieuwsgierigheid lekker bezig heb gehouden en blijf voorlopig ook lekker op 64bit draaien. :)

Heb trouwens geen configuratie waar echt 64bit op nodig is (2GB ram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
RnB schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:03:
Vandaag de 64bit versie maar eens geïnstalleerd, puur uit nieuwsgierigheid. Gewoon een clean install ipv upgrade. Volgens mij is dat niet eens mogelijk, van 32bit naar 64 bit?
Maargoed, het begon al meteen slecht.. Kreeg namelijk bij het instellen van een disk de melding dat er geen nieuwe partitie kon worden aangemaakt of worden gevonden om Windows op te installeren.
Het gekke was, dat ik wel partities kon verwijderen en aanmaken, maar daar nam W7 blijkbaar geen genoegen mee.
Kreeg er bijna genoeg van, maar wilde toch per se 64bit eens uitproberen, dus ik wat dingetjes geprobeerd en het eerste wat hielp, was de keyboard instelling anders zetten. :?
Had hem eerst op US International, aangezien mijn keyboard dat ook is, maar toen kreeg ik die melding dus steeds.
Bij de installatie moet je een partitie verwijderen maar ook nog formatteren. Heb je dat wel gedaan?
Ik vond het eerst ook wat onduidelijk maar met wat geduld was ik er vrij snel achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:38

RnB

Jep, heb alles gedaan wat je kon doen.
Ik begon met formateren, want dacht dat dat wel genoeg zou zijn. Dus niet, toen partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Weer dezelfde melding.
Als laatste weer de partitie verwijderd, eentje aangemaakt én geformateerd, maar ook weer kreeg ik dezelfde melding.
Deze melding ging pas weg toen ik de keyboard setting had veranderd, hoe gek het ook klinkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:49:
[...]
Nee, ik denk het niet.
Webwinkels houden al een vreselijk kleine marge aan en ze zullen echt niet zonder verlies gaan verkopen ;)
...echt niet zonder verlies...

Ik denk dat je wat anders schrijft dan wat je bedoelt....Anders blijven er geen webshops meer over.
:+

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:59:
Damn, is die fout er nu nóg niet uit?
XP heeft hier regelmatig last van, en niet alleen met dat soort (systeem)mappen.

Heel vaak blijkt explorer zelf de oorzaak en enigste manier om dan de in gebruik zijnde map te verwijderen is explorer.exe sluiten in taakbeheer, cmd starten, map verwijderen, explorer.exe weer starten.
Ik heb i.d.d. in XP wel eens zoiets, maar dan alleen als er meerdere verkenners open zijn (had niet echt de induk dat dit een bug was overigens).

Maar dat file management in 7 is echt een drama. Er worden allerlei virtuele mappen getoond (Libraries?) terwijl dit nu juist iets is wat je zelf wil regelen.

Wat het allerergste is is dat alle media-achtige files verbijzonderd worden. Dus video, muziek, plaatjes, "recorded TV", etc. Echt bizar dat dit keihard in het OS ingebakken zit.
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....