Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:42:
[...]
Maar dat file management in 7 is echt een drama. Er worden allerlei virtuele mappen getoond (Libraries?) terwijl dit nu juist iets is wat je zelf wil regelen.
Dat kan toch?
Je kan zelf bepalen welke folders je te zien krijgt in libraries:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CpbX7bZqKE9aIdzjrZdFkbGN/full.jpg
Als je op 'Includes: 2 locations' klikt kan je zelf mappen verwijderen en toevoegen :)

Overigens kan je ook gewoon alle libraries eruitmieteren als je het fijn vind.
Daarnaast kan je de default locatie van Windows exporer veranderen van libraries naar bijv. computer :)
Wat het allerergste is is dat alle media-achtige files verbijzonderd worden. Dus video, muziek, plaatjes, "recorded TV", etc. Echt bizar dat dit keihard in het OS ingebakken zit.
Hoe bedoel je dit?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GsfgfN24Sd6bg0bkvD1HIApv/full.png

Zo, er wordt maar even voor jou (iedereen dus) bepaald wat relevante media is. Ik begrijp overigens nog steeds niet wat er zo bijzonder is aan media (een .txt file is toch ook niets mis mee), maar goed...

Die libraries ga ik nog even naar kijken....

Nog een vraag: wat is (bijvoorbeeld) de betekenis van de "map" ProgramData (in de root)? Is dat niet gewoon een verzameling van shortcuts? Hoe kan ik tegenwoordig nog weten of het om een echte directory gaat?

(kan zijn dat dit ook allemaal zo was in Vista, alleen heb ik me daar nooit in verdiept :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]

Zo, er wordt maar even voor jou (iedereen dus) bepaald wat relevante media is. Ik begrijp overigens nog steeds niet wat er zo bijzonder is aan media (een .txt file is toch ook niets mis mee), maar goed...
Dat is in XP toch ook zo? :?
Alleen heet het dan My Music enzo.
Nog een vraag: wat is (bijvoorbeeld) de betekenis van de "map" ProgramData (in de root)? Is dat niet gewoon een verzameling van shortcuts? Hoe kan ik tegenwoordig nog weten of het om een echte directory gaat?
Dat heeft te maken met backwards compatibiliteit en veiligheid :)
Zodat (niet netjes geschreven) XP-programmas ook gewoon geïnstalleerd kunnen worden (en die komen dan idd in ProgramData)
Zoek maar op 'virtualization' of 'Virtualstore'.

De einduser heeft daar (en in appdata) in principe niets te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat moeten we met de map perflogs? Kan die niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:19:
[...]
Dat is in XP toch ook zo? :?
Alleen heet het dan My Music enzo.
Ja, klopt, alleen gaat het daar gewoon om fysieke mappen. Het is daar puur om de (onwetende) gebruiker een richting te geven hoe ie zijn/haar files moet managen. In 7 (en ongetwijfeld ook Vista) is dit "idee" blijkbaar veel verder doorgevoerd.
De einduser heeft daar (en in appdata) in principe niets te zoeken.
Met andere woorden: 7 is geschikt voor iedereen die zijn files niet netjes wil managen in de verkenner (want dat is hiermee bijna onmogelijk geworden).

Zie ook (voor meer klachten hierover):

http://www.tomshardware.com/forum/655-63-make-look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
@sjah: Je kan ook gewoon googlen als een folder je onbekend is, bijv. met de zoekterm 'delete perflogs' ofzo. Dan kom je erachter dat het om de performance logs gaat, en ja, uiteraard kun je logs verwijderen.

[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 01-11-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:24:
Ja, klopt, alleen gaat het daar gewoon om fysieke mappen. Het is daar puur om de (onwetende) gebruiker een richting te geven hoe ie zijn/haar files moet managen. In 7 (en ongetwijfeld ook Vista) is dit "idee" blijkbaar veel verder doorgevoerd.
Voor downlaods, control panel, etc. zijn het wel gewoon 'harde' mappen.
Maar music, pictures en videos verwijzen naar de libraries (voor zover ik weet, maar ik kan het mis hebben).
Overigens kan je gewoon 'don't display this item' kiezen, dan zie je het niet in je start menu ;)
Met andere woorden: 7 is geschikt voor iedereen die zijn files niet netjes wil managen in de verkenner (want dat is hiermee bijna onmogelijk geworden).
Onzin, je kan je files prima managen.
De vraag is eerder: Waarom wil jij je files dáár managen en niet in userspace?

Het is een grote fout van XP geweest dat eindgebruikers überhaupt in de mappen %Program Files% en %Windows% kon.
Dat je (en velen met je) iets verkeerd hebt aangeleerd, daar kan Windows 7 niets aan doen :)

Ik vraag me altijd af: Waarom ben je dan geüpgrade?
Je kan Win7 30 dagen uitproberen, bevalt het niet, blijf je bij XP, bevalt het wel, koop je hem.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:26:
@sjah: Je kan ook gewoon googlen als een folder je onbekend is, bijv. met de zoekterm 'delete perflogs' ofzo. Dan kom je erachter dat het om de performance logs gaat, en ja, uiteraard kun je logs verwijderen.
Ja dat je kan googlen kan je op werkelijk elke vraag antwoorden(heb ik ook weleens de neiging toe, als ik hier lees). Was meer uit op de mening van mensen, want ja, dit is een systemfolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57
Bij Vista en 7 moet je gewoon accepteren dat Windows een aantal dingen zelf managed. Dit kan je vast wel uit tweaken, maar over het algemeen zijn het goede dingen, die ervoor zorgen dat je systeem stuk stabieler blijft. Zo kunnen programma's niet meer in hun eigen Program Files map schrijven, maar doen ze dit toch, dan heeft Windows een virtuele map, waardoor het programma denkt dat ze in Program Files schrijven maar toch komt het in een andere map terecht. Dit wordt allemaal door Windows gemanaged en hier moet je niet aan willen prutsen want dan maak je het alleen maar stuk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:36:
Bij Vista en 7 moet je gewoon accepteren dat Windows een aantal dingen zelf managed. Dit kan je vast wel uit tweaken, maar over het algemeen zijn het goede dingen, die ervoor zorgen dat je systeem stuk stabieler blijft. Zo kunnen programma's niet meer in hun eigen Program Files map schrijven, maar doen ze dit toch, dan heeft Windows een virtuele map, waardoor het programma denkt dat ze in Program Files schrijven maar toch komt het in een andere map terecht. Dit wordt allemaal door Windows gemanaged en hier moet je niet aan willen prutsen want dan maak je het alleen maar stuk.
Inderdaad.
En als programmeurs zich netjes aan de regels zouden houden, dan waren die virtuele mappen in principe niet eens nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:24:
[...]

[...]

ik krijg het idee dat jij een Windows 7 FUD campagne aan het houden bent hiero, in meerdere topic kom je met de meeste loze commentaren over Windows 7. Ik mag aannemen dat jij je muziek/document/films niet in Program Files of AppData bewaart toch? Waarom zou je dan moeilijk doen over dat Windows die paar mappen heeft aangemaakt om ervoor te zorgen dat jouw oude applicaties nog werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:30:
Ik vraag me altijd af: Waarom ben je dan geüpgrade?
Je kan Win7 30 dagen uitproberen, bevalt het niet, blijf je bij XP, bevalt het wel, koop je hem.
Eens, enige probleen is dat op een gegeven moment XP niet meer op de nieuwste moederborden ondersteund wordt. Maar ik denk dat dat dat nog wel een jaar of 2 gaat duren.

Hopelijk dat er dan een TweakUI is voor 7 waarmee alles goed is in te stellen.

Edit: wellicht gaat het werken met deze tool:

meuk: TweakNow PowerPack 2009 1.7.1

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Het begint erop te lijken dat Microsoft een nieuwe 64 bits IntelliType Pro versie kan gaan maken.
De driver die ze aanbieden werkt prima in Windows 7 64 bit afgezien dat de multimedia toetsen (play, pause etc.) niet werken als het betreffende programma op de achtergrond draait.
Alleen Windows Media Player doet het, maar zowel iTunes als Winamp werken niet. Met de 32-bits beta versie had ik met de 32-bits RC geen problemen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Betreft die libraries in het navigation pane; bij mij ziet het er dus zo uit..
Die bibliotheken icon/folder zou dus apart moeten staan, en niet onder bureaublad
Heeft iemand anders dit ook of ben ik nou de enige..? ik snap niet hoe dit kan..verse install

Afbeeldingslocatie: http://i121.photobucket.com/albums/o226/menno33/lib2.jpg

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ionicdog schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:22:
Die bibliotheken icon/folder zou dus apart moeten staan, en niet onder bureaublad
Heeft iemand anders dit ook of ben ik nou de enige..? ik snap niet hoe dit kan..verse install

[afbeelding]
Ik snap het ook niet, ionicdog :/

Dit al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je je installatie bestanden vandaan? Ik heb dit ook nog nooit gezien op verschillende windows 7 installaties. Zie je dit direct na een schone installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Ik zit nu met een klein en raar probleempje, vriend van mij heeft precies hetzelfde, sinds we naar lan zijn geweest en dus onze 2e monitor hebben ontkoppeld ( maken beide gebruik van dualscreen ) en we proberen te alt tabben tijdens counter-strike (1.6) krijgen we zwart beeld, pas als we ctrl+alt+delete drukken en taakbeheer starten komen we weer op het bureaublad.

Voordat dit probleem ontstond zette win7 automatisch aero uit tijdens het spelen van (verouderde) games, dit doet die nu ineens dus niet meer bij cs 1.6 en kan ik dus niet alt tabben, bij age of empires 3 bijvoorbeeld werkt het wel gewoon nog.

Iemand een oplossing? als ik 7 basic aanzet en daarna een eigen wallpaper kies werkt het wel weer, maar heb toch graag gewoon aero aan voor de looks :)

EDIT: Hij zet hem dus wel aero uit, als ik alt tab blijft alleen de monitor zwart waarop Counter-strike staat, kan verder wel werken via me andere monitor..

[ Voor 9% gewijzigd door Scrtz op 01-11-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
ionicdog schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:22:

[afbeelding]
Rechtermuisknop > Laat alle mappen zien uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:42:
[...]

Ik heb i.d.d. in XP wel eens zoiets, maar dan alleen als er meerdere verkenners open zijn (had niet echt de induk dat dit een bug was overigens).

Maar dat file management in 7 is echt een drama. Er worden allerlei virtuele mappen getoond (Libraries?) terwijl dit nu juist iets is wat je zelf wil regelen.

Wat het allerergste is is dat alle media-achtige files verbijzonderd worden. Dus video, muziek, plaatjes, "recorded TV", etc. Echt bizar dat dit keihard in het OS ingebakken zit.
Ik heb dat vrij regelmatig, maar, naast met mappen, ook met videobestanden, die worden vaak ook door explorer in gebruik gehouden. Dan kan ik er niks mee behalve afspelen, renamen/verwijderen enzo kan niet omdat ie in gebruik zou zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:06
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:57:
[...]

Eens, enige probleen is dat op een gegeven moment XP niet meer op de nieuwste moederborden ondersteund wordt. Maar ik denk dat dat dat nog wel een jaar of 2 gaat duren.

Hopelijk dat er dan een TweakUI is voor 7 waarmee alles goed is in te stellen.

Edit: wellicht gaat het werken met deze tool:

meuk: TweakNow PowerPack 2009 1.7.1
Of Windows 7 manager

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Voordat dit probleem ontstond zette win7 automatisch aero uit tijdens het spelen van (verouderde) games, dit doet die nu ineens dus niet meer bij cs 1.6 en kan ik dus niet alt tabben, bij age of empires 3 bijvoorbeeld werkt het wel gewoon nog.
Bij jou werkt het tenminste. Als ik CS 1.6 Alt-tab geeft mijn Windows 7 er de brui aan (BSOD...)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Aero kan je gewoon laten uitzetten in de opties omtreft compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Petervanakelyen schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:42:
[...]

Bij jou werkt het tenminste. Als ik CS 1.6 Alt-tab geeft mijn Windows 7 er de brui aan (BSOD...)
EDIT: opgelost, 32bit aanzetten in CS was bij mij de oplossing

[ Voor 36% gewijzigd door Scrtz op 01-11-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds afgelopen vrijdag geïnstalleerd (7, 64bit, ENG Enterprise), ben tot nu toe tevreden. Kom van Windows XP 32bit af, Vista overgeslagen :)
Enige merkwaardige is dat ik met geen mogelijkheid Windows 2008 R2 64bit kan installeren in een VPC.
Dit kan trouwens wel met de Sun VirtualBox. Helaas is het met deze gewijzigde vhd dan weer niet mogelijk om hiervanaf te dualbooten... :S
Verder stuitte ik op deze video: http://edge.technet.com/M...nd-Windows-Sever-2008-R2/
Hier wordt beschreven om Windows 7 (en 2008) te installeren direct in een vhd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzity schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:52:
Sinds afgelopen vrijdag geïnstalleerd (7, 64bit, ENG Enterprise), ben tot nu toe tevreden. Kom van Windows XP 32bit af, Vista overgeslagen :)
Enige merkwaardige is dat ik met geen mogelijkheid Windows 2008 R2 64bit kan installeren in een VPC.
Dit kan trouwens wel met de Sun VirtualBox. Helaas is het met deze gewijzigde vhd dan weer niet mogelijk om hiervanaf te dualbooten... :S
Verder stuitte ik op deze video: http://edge.technet.com/M...nd-Windows-Sever-2008-R2/
Hier wordt beschreven om Windows 7 (en 2008) te installeren direct in een vhd!
VPC ondersteunt geen 64 bit OS's dus dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 14:10
Nou heb ik net Windows 7 Enterprise geinstalleerd maar nergens
was een browserkeuze menu te bekennen? Zit dat alleen in de consumenten versies van Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:06:
[...]

VPC ondersteunt geen 64 bit OS's dus dat is logisch.
Duidelijk, hopelijk gaat dit in de toekomst wel gebeuren. En natuurlijk wel merkwaardig dat dit bv in VirtualBox wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WiertOmta schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:05:
Nou heb ik net Windows 7 Enterprise geinstalleerd maar nergens
was een browserkeuze menu te bekennen? Zit dat alleen in de consumenten versies van Windows 7?
Nee, moet nog komen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:53
Voor alle mensen die winAmp gebruiken in windows 7, en de jumplists en Aero Peek dingetjes missen. Daar heeft iemand een hele mooie plugin voor geschreven. Zie de projectpagina voor meer informatie! ;)

Win7Shell Plugin

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg steeds een update voor windows7 namelijk voor mijn videokaart een update voor de 7950 kaart, terwijl ik net de nieuwste drivers van nvidia zelf heb gedownload en geinstalleerd.
Deze update mislukt steeds met een vage foutmelding: "WindowsUpdate_80070006" "WindowsUpdate_dt000" ...
Ik heb de foutmelding op internet gezocht, maar geen oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:53:
Ik krijg steeds een update voor windows7 namelijk voor mijn videokaart een update voor de 7950 kaart, terwijl ik net de nieuwste drivers van nvidia zelf heb gedownload en geinstalleerd.
Waar wil je dan überhaupt die "update" installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:59:
[...]

Waar wil je dan überhaupt die "update" installeren?
Daar komt windows zelf mee.
Ik heb van de nvidia site de drivers voor de 7900GO serie gedownload deze geïnstalleerd en daarna komt windows7 met die update.... :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:18:
[...]

Daar komt windows zelf mee.
Ik heb van de nvidia site de drivers voor de 7900GO serie gedownload deze geïnstalleerd en daarna komt windows7 met die update.... :?
gewoon de update verbergen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:25:
[...]

gewoon de update verbergen dan?
kan ook, maar ik dacht aangezien het een 7950GTX kaart in een laptop betreft, dat ik misschien de verkeerde drivers gedownload had, mijn vorige laptop, daar had ik een 7900GO kaart in zitten.
En de drivers op de nvidia site zijn voor de 7900GO serie, ik ga anders de drivers installeren voor de gewone videokaart :) ; kijken of ik die update weer voor me kiezen krijg.
Verbergen kan ook, maar das geen oplossing.
Zal wel een foutje zijn van windows7, of ik heb niet de nieuwste drivers...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

peeter123 schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:50:
Voor alle mensen die winAmp gebruiken in windows 7, en de jumplists en Aero Peek dingetjes missen. Daar heeft iemand een hele mooie plugin voor geschreven. Zie de projectpagina voor meer informatie! ;)

Win7Shell Plugin
Ahhh. Dat vind ik nou nog eens mooi en handig :D !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt het dat als (oude) apps die bij het installeren filetype associations opzetten, die helemaal niet werken en je dus alsnog die open with dialog krijgt bij het dubbelklikken op zo'n file?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:48:
Klopt het dat als (oude) apps die bij het installeren filetype associations opzetten, die helemaal niet werken en je dus alsnog die open with dialog krijgt bij het dubbelklikken op zo'n file?
Ze horen normaal te associëren, welke app betreft het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

iig Grabit en QuickPar, en ik dacht dat Haali Media Splitter ook de .mkv's koppelde aan WMP maar dat weet ik niet zeker. En nog wat andere apps die ik nu even niet meer kan herinneren. Maar het is idd niet zo dat het standaard niet werkt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

peeter123 schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:50:

Win7Shell Plugin
Die heb ik laatst geïnstalleerd, alleen als ik dan WinAMP start, krijg ik een extra WinAMP icoontje. Dat vond ik een beetje jammer.. (versie van 19-10)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:53
CAP-Team schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:30:
[...]

Die heb ik laatst geïnstalleerd, alleen als ik dan WinAMP start, krijg ik een extra WinAMP icoontje. Dat vond ik een beetje jammer.. (versie van 19-10)
Ja klopt had ik ook, maar je kunt die gewoon pinnen aan je taakbalk en het originele WinAmp icoontje losmaken van de taakbalk. Het nieuwe icoontje heeft dan alle functies, en daar kun je winamp ook gewoon meet opstarten ed.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:24:
[...]

Zolang je op dezelfde hardware opnieuw installeert is zelfs licentietechnisch alles legaal :p
Maar dan "ziet" hij toch niet meer dan er een legale versie van vista erop stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:18:
iig Grabit en QuickPar, en ik dacht dat Haali Media Splitter ook de .mkv's koppelde aan WMP maar dat weet ik niet zeker. En nog wat andere apps die ik nu even niet meer kan herinneren. Maar het is idd niet zo dat het standaard niet werkt.
En als je kiest voor "openen met...->desgewenste programma kiezen of naar de .exe bladeren->vinkje zetten bij "dit programma altijd gebruiken..etc"
Daarna zou windows moeten weten met welk programma dat bestand geopend dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Wat raar dat er in win7 zo'n uitklapvenster zit onder het "run" command in het start menu. Er wordt namelijk nooit meer iets onthouden van de commando's die ik geef (zoals regedit, taskmgr etc), zelfs niet tijdens dezelfde windows sessie, en het uitklapvenster is altijd leeg.
[WIN7ULT,UK,64]

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat er gewoon een lijst met de laatste commano's net zoals voorgaande Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Rechtermuisknop start Button > Properties > "Store and display recently opened programs in the Start menu" aangevinkt?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

Windows 7 Professional heb ik gisteren geïnstalleerd. Afgezien van de merkwaardige voortgang tijdens het installeren ging alles goed;Tijdens de setup was er twee keer vijf minuten schijnbaar helemaal geen activiteit, maar hij ging wel verder.

Anywayz, alles ging goed totdat ik een Windows Update ging doen. En ja hoor netwerk weg. Er was een nieuwe versie van mijn Realtek onboard NIC geinstalleerd (Realtek - Network - Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)). En die werkte niet bij mij. Ik heb de driver ge-uninstalled, en netwerk doet het weer. Beetje slordig.

Mijn Dell 2408WFP wordt goed herkend als een Wide Gamut scherm, maar kennelijk kan windows die niet zo goed calibreren via "Calibrate color" onder Control Panel\Appearance and Personalization\Display. Beetje jammer...

Device stage, ziet er cool uit. Maarrr, bijna alles wordt herkend als een generic device. HP Photosmart, Nikon D90 allemaal zo'n generic icoon. Online had ik allerlei coole schermen en features gezien als je een Nikon D90 aansluit... niet bij mij. Device stage is een goed concept, maar valt en staat (zoals veel bij Windows) bij de support van de hardware vendors.

Tot nu toe krijgt Windows 7 een.... 7 van mij. Ik begrijp best dat veel mensen enthousiast zijn, maar die hebben volgens mij niet Vista SP1 gedraaid. Want het verschil is niet heel groot, dit voelt echt aan als een Service Pack. Meer dan een upgrade.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:15:
[...]

Weet je nog wat voor BSOD? Als er een dump aangemaakt is zou je die door de debugger kunnen halen.
Er was idd een dump gemaakt, heb deze niet door een debugger gehaald... Wist eerlijk gezegd niet dat die er standaard in Win7 in zat.

Overigens gisteren alweer een BSOD bij verwijderen van files, andere keer bij IE NZB aanmaken via binsearch.
Alle drivers zijn up-to-date en daarbij alle mogelijke patches geinstalleerd.

Weet iemand trouwens of de C++ distrib van 2008 ook backwards compatible is met de 2005 variant? aangezien mijn AMBX drivers dit nodig hebben en ik liever geen oude meuk installeer.

Overigens krijg ik nog steeds niet het drag-drop probleem opgelost. Dus van welke applicatie dan ook een file slepen naar een applicatie die in de taskbar staat. Dit zorgt er bij mij niet voor dat de applicatie op de voorgrond verschijnt zodat ik er files in kan slepen.

Ook functioneert in Win7 het niet meer om een plaatje uit de IE8 browser te slepen naar PS CS4. Dit functioneerde wel met XP. Hierover had ik wel gelezen dat dit met de rechten van de verschillende applicaties te maken heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door n00bs op 02-11-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:12:
[...]

Er was idd een dump gemaakt, heb deze niet door een debugger gehaald... Wist eerlijk gezegd niet dat die er standaard in Win7 in zat.

Overigens gisteren alweer een BSOD bij verwijderen van files, andere keer bij IE NZB aanmaken via binsearch.
Alle drivers zijn up-to-date en daarbij alle mogelijke patches geinstalleerd.

Weet iemand trouwens of de C++ distrib van 2008 ook backwards compatible is met de 2005 variant? aangezien mijn AMBX drivers dit nodig hebben en ik liever geen oude meuk installeer.
De debugger zit ook niet standaard in win 7 maar je kan op google genoeg vinden over hoe die te installeren en te configureren. Er zijn ook tooltjes als http://nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html waar je je dump file doorheen kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:07:
[...]

En als je kiest voor "openen met...->desgewenste programma kiezen of naar de .exe bladeren->vinkje zetten bij "dit programma altijd gebruiken..etc"
Daarna zou windows moeten weten met welk programma dat bestand geopend dient te worden.
Natuurlijk werkt dat, maar het is toch raar dat programma's die expliciet vragen of ze file associations op moeten zetten dat uiteindelijk toch niet goed blijken te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:12:
[...]
Overigens krijg ik nog steeds niet het drag-drop probleem opgelost. Dus van welke applicatie dan ook een file slepen naar een applicatie die in de taskbar staat. Dit zorgt er bij mij niet voor dat de applicatie op de voorgrond verschijnt zodat ik er files in kan slepen.
Je moet ook over de preview mouse-overen.
Overigens, als je shift ingedrukt houdt kan je wel naar het icoon op de taskbar slepen :)
MuSeLive schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:48:
[...]

Maar dan "ziet" hij toch niet meer dan er een legale versie van vista erop stond?
Als je eerst Windows 7 installeert, zonder key, dan heb je de 30-dagen probeerversie.
Als je daarna weer Windows 7 installeert, dan accepteer de install de probeerversie als een vorige versie :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 02-11-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34
.oisyn schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:48:
[...]

Natuurlijk werkt dat, maar het is toch raar dat programma's die expliciet vragen of ze file associations op moeten zetten dat uiteindelijk toch niet goed blijken te kunnen?
Ja, heb ik ook last van met sommige programma's. Ik denk dat programma's admin rechten nodig hebben om dit te veranderen. MPC-HC waar het wel werkt heeft namelijk een UAC logo op de modify knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
@Jelmervos:
Rechtermuisknop start Button > Properties > "Store and display recently opened programs in the Start menu" aangevinkt?
Dank dat helpt. Had het verband tussen store items in de commandoregel en store items in het startmenu niet helemaal intuitief ingevoeld. Ik dacht dat progs zouden worden vastgepind in het startmenu net zoals op de taskbar. Er staat toch ook *startmenu*. Ach nou ja

Fijn, de mogelijkheid om naast de taskbar beneden nog een toolbar te hebben aan b.v. de linkerkant van het scherm met autohide is ook al verdwenen. What's next,overal ribbons? Puke!
Ik hoop dat er snel een 3rd party tool komt genaamd 'totally XP-ify windows 7'

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HanslH schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:47:
Ik hoop dat er snel een 3rd party tool komt genaamd 'totally XP-ify windows 7'
Kijk eens hier:
[Windows 7] Classic start menu terug (Freeware) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik vooral annoying vind is dat je niet meer kunt instellen dat ie geen individual folder settings moet onthouden en dat gewoon altijd een standaard view pakt. Je kunt wel naar "tools/folder options/apply to all folders", maar dat werkt dan alleen nog maar voor folders van dat type waar je momenteel op staat.

Het nadeel is dat als ik m'n (WM) telefoon eraan hang en de contents wil browsen, hij elke map standaard opent met een icon view en ik dus ik voor ieder individueel mapje de view op details moet zetten. De apply to all folders knop is in dat soort folders dus ook gewoon gedisabled :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:13:
Wat ik vooral annoying vind is dat je niet meer kunt instellen dat ie geen individual folder settings moet onthouden en dat gewoon altijd een standaard view pakt. Je kunt wel naar "tools/folder options/apply to all folders", maar dat werkt dan alleen nog maar voor folders van dat type waar je momenteel op staat.
Het is inderdaad jammer dat je niet zelf 'types' aan kan geven, maar de 5 presets moet gebruiken.
(Of echt per folder kan customizen)
Het nadeel is dat als ik m'n (WM) telefoon eraan hang en de contents wil browsen, hij elke map standaard opent met een icon view en ik dus ik voor ieder individueel mapje de view op details moet zetten. De apply to all folders knop is in dat soort folders dus ook gewoon gedisabled :(.
Hmm.. En als je WMStorage gebruikt? :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 02-11-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Windows 7 loopt hier regelmatig vast. Hoe kan ik error logs vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

anandus schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:13:
[...]
Overigens, als je shift ingedrukt houdt kan je wel naar het icoon op de taskbar slepen :)
Daar was ik al bang voor, maar ik heb aero en aero peak uitstaan, had niet verwacht dat drag en drop dan niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:31:
[...]

Daar was ik al bang voor, maar ik heb aero en aero peak uitstaan
Je weet dat aero uitzetten je computer trager maakt, hè?
Ik weet niet of het merkbaar trager wordt, maar het wordt er wel trager van :)
Damocles.NL schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:29:
Windows 7 loopt hier regelmatig vast. Hoe kan ik error logs vinden?
Event Viewer :)
En ook Reliability Monitor

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 02-11-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

.oisyn schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:13:

Ik zou graag willen dat je folder settings top down kan laten syncen. Ik heb bv voor elke partitie een specifieke inhoud en wil dan voor 1 partitie, specifieke instellingen en niet wat Windows ervan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:33:
[...]

Ik zou graag willen dat je folder settings top down kan laten syncen. Ik heb bv voor elke partitie een specifieke inhoud en wil dan voor 1 partitie, specifieke instellingen en niet wat Windows ervan maakt.
Je kan 'also apply to subfolders' aanvinken, toch? :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0qRwASOHH6sXja38AqQUWlde/full.jpg

(Helaas ben je wel beperkt tot de templates)

Edit:
Overigens hebben de libraries meer templates:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xjoNNGpUX58b3l9I6UvZPAHr/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 02-11-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Very nice! dat wist ik dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 100kb
  • Laatst online: 06-02 20:38
yeppa71 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:25:
[...]Dat dacht ik ook, dus ik heb zonder internet verbinding Windows 7 na schijfformatie (?, het formateren van de schijf) opnieuw geinstalleerd, maar ook dan is de videokaart al voorzien van de driver.
Alleen Catalyst installeren lukt niet, dan gebeurt er niets als ik op dat icoontje klik, m.i. doordat er een andere driver is geïnstalleerd dan waar Catalyst mee om kan gaan, o.i.d...
Yeppa betreft het toevallig een AGP videokaart? Daar heb ik het afgelopen weekeind ook een tijd mee zitten prutsen met dezelfde verschijnselen als jij nu beschrijft tot ik na een hele tijd zoeken een verwijzing tegenkwam naar de AGP-fix drivers van ATI (zijn te vinden op de ATI driversite zij het niet eenvoudig).

Die installeerde gelukkig wel gewoon.

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

(jarig!)
Gisteren ook een Windows 7 Home Premium installatie gedaan, verliep netjes en rustig, echter had ik wel wat problemen om erna alle drivers are goed op te krijgen en te laten werken, maar dat was na een half uurtje sleutelen ook weer opgelost :)

Enigste probleem wat ik nu lijk te hebben is dat de HD5870 ineens veel gevoeliger is met overclocks op het geheugen. Normaal was 1320Mhz oke, maar nu crasht hij erop :(

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Jammer genoeg is dit een vervanging, je krijgt niet de "echte" classic start menu terug.
Het voelt niet zo lekker aan.
Ik hoop dat het mogelijk is om de echte classic start menu te porten van vista oid.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:11:
[...]

Jammer genoeg is dit een vervanging, je krijgt niet de "echte" classic start menu terug.
Ik hoop dat het mogelijk is om de echte classic start menu te porten van vista oid.
Nope die code zit er niet meer in dus dat kan je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:36:
[...]
Je kan 'also apply to subfolders' aanvinken, toch? :)
[afbeelding]

(Helaas ben je wel beperkt tot de templates)

Edit:
Overigens hebben de libraries meer templates:
[afbeelding]
Eh....meer templates voor de libraries? die had ik dus niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:30:
[...]

Eh....meer templates voor de libraries? die had ik dus niet... :(
Hmm.. Ik ook niet, eigenlijk :P

Had hier gekeken: http://www.sevenforums.co...hange-folder-library.html

Wat is er aan de hand? Verkeerde versie? Gaan ze uit van de RC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:33:
[...]
Hmm.. Ik ook niet, eigenlijk :P

Had hier gekeken: http://www.sevenforums.co...hange-folder-library.html

Wat is er aan de hand? Verkeerde versie? Gaan ze uit van de RC?
RC had dat ook niet volgens mij......Maar kijk eens naar de datum van dat artikel :+ 19-11-2008! Volgens mij hebben ze dat er later gewoon weer uitgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:45:
[...]

RC had dat ook niet volgens mij......Maar kijk eens naar de datum van dat artikel :+ 19-11-2008! Volgens mij hebben ze dat er later gewoon weer uitgehaald :)
Jammer, ik was wel nieuwsgierig naar de indeling bij 'communications' en 'internet' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
De quick launch tool bar is zo weer terug te krijgen. Ik heb het ook niet zo op die taskbar met ge-pinde icons. Vooral omdat ze gruwelijk groot zijn & veel ruimte innemen.

Kwestie van even snel googlen of op www.sevenforums.com kijken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:07:
[...]

De quick launch tool bar is zo weer terug te krijgen. Ik heb het ook niet zo op die taskbar met ge-pinde icons. Vooral omdat ze gruwelijk groot zijn & veel ruimte innemen.

Kwestie van even snel googlen of op www.sevenforums.com kijken.
Dan kan je ook nog use small icons gebruiken. En zo groot zijn ze toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er zit natuurlijk vooral veel ruimte tussen de gepinde iconen, dat heb je met een quick launch niet. Overigens is de "Quick Launch" bar ook niets meer dan gewoon een view van een dir, als je dus rechts klikt op de taakbal en je doet Toolbars -> Add toolbar, en je klikt dan een dir aan, dan krijg je de contents van die dir in je toolbar te zien. Dan hoef je alleen nog de tekst en labels uit te zetten, en je dir vol te gooien met snelkoppelingen, en ta da, je eigen quick launch ;)

Wat ik zelf voornamelijk prettig vind aan de quicklaunch is dat hij kleiner kan zijn dan het aantal icoontjes in de dir, waardoor je zo'n >> symbool ernaast krijgt, en als je daar op drukt opent een menu met de rest van de icoontjes. Om die reden zet ik zo'n beetje alle vaakgebruikte programma's in de quick launch, zodat ik er makkelijk bij kan, en niet via start menu -> programs, waarna je meestal eerst naar het bedrijf van het programma moet gaan (ik ga bijv. echt niet onthouden dat HD Tach wordt gemaakt door Simpli Software, dus die kan ik dan al niet meer terugvinden), en vervolgens ook nog moet kiezen uit een lijst met linkjes waar meestal ook documentatie en uninstall tussen staat. Dan liever gewoon een lijst met louter de applicaties die ik eventueel op zou willen starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:19:
Om die reden zet ik zo'n beetje alle vaakgebruikte programma's in de quick launch, zodat ik er makkelijk bij kan, en niet via start menu -> programs, waarna je meestal eerst naar het bedrijf van het programma moet gaan (ik ga bijv. echt niet onthouden dat HD Tach wordt gemaakt door Simpli Software, dus die kan ik dan al niet meer terugvinden), en vervolgens ook nog moet kiezen uit een lijst met linkjes waar meestal ook documentatie en uninstall tussen staat. Dan liever gewoon een lijst met louter de applicaties die ik eventueel op zou willen starten :)
Dat is dus het mooie van het start menu in Win7, het enige wat je hoeft te doen is 'tach' intypen en hij staat voor je neus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:11:
[...]

Dan maak je een nieuwe toolbar aan die je laat verwijzen naar het startmenu, die zet je naast de start button en voila, "classic start menu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Er is een makkelijker manier om die Quick launch terug te krijgen:

http://www.howtogeek.com/...the-taskbar-in-windows-7/

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saab schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:23:
Er is een makkelijker manier om die Quick launch terug te krijgen:

http://www.howtogeek.com/...the-taskbar-in-windows-7/
Kan dit niet in de startpost?
Ik geloof dat ik dit nu al 20 keer voorbij heb zien komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
anandus schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:28:
[...]
Kan dit niet in de startpost?
Ik geloof dat ik dit nu al 20 keer voorbij heb zien komen :P
Oops sorry. Ik zag iemand die vraag meen ik hier stellen. Vandaar..

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik probeerde gisteravond een muziek map welke op mn server staat toe te voegen aan mijn bibliotheek maar dat lukt niet.
Krijgt steeds de melding dat de map niet geindexeerd is.

Als ik dan deze map wil toevoegen om mee geindexeerd te worden heb ik geen mogelijkheid om deze netwerk schijf te nemen.

Iemand enig idee hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door seninha op 02-11-2009 19:01 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seninha schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:38:
Ik probeerde gisteravond een muziek map welke op mn server staat toe te voegen aan mijn bibliotheek maar krijg dit lukt niet.

Als ik dan deze map wil toevoegen om mee geindexeerd te worden heb ik geen mogelijkheid om deze netwerk schijf te nemen.

De netwerkmap offline beschikbaar maken of MS Search 4 installeren op de server waar de schijf is, geloof ik :)

Al zou dit misschien kunnen werken? Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd, overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 02-11-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:14:
[...]

De debugger zit ook niet standaard in win 7 maar je kan op google genoeg vinden over hoe die te installeren en te configureren. Er zijn ook tooltjes als http://nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html waar je je dump file doorheen kan halen.
Ik word er niet echt wijzer van:
ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+1002cf fffff800`01c55000 fffff800`02232000 0x005dd000 0x4a5bc600 14-Jul-09 00:40:48 Microsoft® Windows® Operating System NT Kernel & System 6.1.7600.16385 (win7_rtm.090713-1255) Microsoft Corporation C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

Geheugentest Windows geeft geen foutmeldingen. Nu het Voltage voor de zekerheid iets verhoogt en clock iets verlaagd (al heeft dit op XP SP3 Pro nooit problemen opgeleverd).

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 03-11-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

seninha schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:38:
Ik probeerde gisteravond een muziek map welke op mn server staat toe te voegen aan mijn bibliotheek maar dat lukt niet.

Ik heb dit gedaan door op m'n D: schijf een map Libraries aan te maken en hier met MKLINK een link naar de map op het netwerk te maken, en deze vervolgens aan de library toe te voegen.
Beetje omslachtig maar het werkt wel ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:44:
[...]

Ik heb dit gedaan door op m'n D: schijf een map Libraries aan te maken en hier met MKLINK een link naar de map op het netwerk te maken, en deze vervolgens aan de library toe te voegen.
Beetje omslachtig maar het werkt wel ;)
Dus dat wat ik 2 posts eerder naar linkte?
Ik wist niet zeker of het werkte, maar blijkbaar wel dus. Handy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik kan in Windows 7 niet meer op mijn Conceptronic CHD3NET schijf komen. Zowel op Windows 7 x64 als x86. Andere pc's in het netwerk kunnen de schijf wel gewoon benaderen en ook in Windows XP mode kan ik de schijf benaderen. Krijg te zien dat de schijf niet toegankelijk is en dat ik mogelijk niet de juiste machtigingen heb. Netwerkfout 1208. Momenteel nog aan het googlen naar een oplossing, zijn wel wat workarounds maar echte oplossingen nog niet. Wellicht iemand ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-11-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben andere mensen ook het probleem dat bij de ene laptop wel de thuisgroepicoontje in verkenner staat en in de andere laptop niet, terwijl ze mekaar wel kunnen benaderen via netwerk (bestanden worden gedeeld op beide laptoppen)...?

Ik heb geprobeerd te googlen en op got te zoeken maar krijg zoveel onjuiste hits en leesvoer dat ik er moe van geworden ben. Sorrie als het al meerdere keren is gevraagd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
anandus schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:13:
[...]

[...]
Als je eerst Windows 7 installeert, zonder key, dan heb je de 30-dagen probeerversie.
Als je daarna weer Windows 7 installeert, dan accepteer de install de probeerversie als een vorige versie :)
Ik bedoel dus dat als ik windows 7 upgrade installeer met key en ik mijn hele pc formateer na 6 maanden oid, kan ik de ugprade dan weer herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MuSeLive schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 02:04:
[...]

Ik bedoel dus dat als ik windows 7 upgrade installeer met key en ik mijn hele pc formateer na 6 maanden oid, kan ik de ugprade dan weer herinstalleren?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Laatst online: 14-09 06:50

Majapro

Deventer

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:40:
hebben andere mensen ook het probleem dat bij de ene laptop wel de thuisgroepicoontje in verkenner staat en in de andere laptop niet, terwijl ze mekaar wel kunnen benaderen via netwerk (bestanden worden gedeeld op beide laptoppen)...?
ja had ik ook, heb de beide tot de home group behorende pc's maar eens opnieuw opgestart en toen was het ineens allemaal koek en ei :)
de suggeties die ik zelf kreeg van win7 was de router firmware te updaten, maar werkt nu ondanks dat niet gedaan prima (de één staat via een switch met de router in verbinding en de ander is draadloos rechtstreeks verbonden)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majapro schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 06:00:
[...]

ja had ik ook, heb de beide tot de home group behorende pc's maar eens opnieuw opgestart en toen was het ineens allemaal koek en ei :)
de suggeties die ik zelf kreeg van win7 was de router firmware te updaten, maar werkt nu ondanks dat niet gedaan prima (de één staat via een switch met de router in verbinding en de ander is draadloos rechtstreeks verbonden)
Het klopt wel dat soms de bestanden niet te benaderen waren en met een herstart was het weer koek en ei. Maar wat ik ook probeer, de thuisgroepicoon krijg ik niet op de andere laptop. Heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:17
Nu al een service pack aangekondigd.

Vind zomer 2010 behoorlijk snel om er dan al mee te komen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

JKratos schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:07:
Nu al een service pack aangekondigd.

Vind zomer 2010 behoorlijk snel om er dan al mee te komen.
SP1 voor XP kwam ook al na een jaar hoor. Niks vreemds aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:12:
[...]

SP1 voor XP kwam ook al na een jaar hoor. Niks vreemds aan dus.
W7 is een opgepoetste verder getunede Vista. Ik zou dus verwachten dat er niet zo snel een SP eraan zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34
Weet iemand hoe ik een Windows bug report? (RTM versie).
Ik heb het vermoeden dat het via Microsoft Connect moet maar dat is een onoverzichtelijke site zeg :/

Ik heb namelijk nog steeds het probleem dat ik maar 1 bestand per network directory bij de recent files in de jumplist van programma's krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:21:
[...]

W7 is een opgepoetste verder getunede Vista. Ik zou dus verwachten dat er niet zo snel een SP eraan zou komen?
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al zoveel tijd besteed aan Vista, tot en met SP2. Toen begonnen ze aan het oppoetsen en verbeteren van Vista. Dat werd de Seven. Ik zou verwachten dat de meeste fouten er al uit zijn gehaald?? Dat was mijn aanname. Nu realiseer ik me dat het dus ook weer vol met fouten zit net zoals Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:35:
[...]
Ik zou verwachten dat de meeste fouten er al uit zijn gehaald?? Dat was mijn aanname. Nu realiseer ik me dat het dus ook weer vol met fouten zit net zoals Vista.
Voor mijn nagelnieuwe Ubuntu Karmic Koala had ik vandaag ook al een aantal updates, en die is pas 4 dagen uit.. Dat is het verschil tussen een ideale wereld en de realiteit; er blijft altijd ruimte voor verbetering ;)

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe ik de automatische installatie van windows7 voor drivers kan uitzetten?
Zodar ik een apparaat installeer, dan is windows7 me steeds voor met drivers, ik verwijder de drivers en hopla voor dat ik bv de drivers van cd of internet zelf kan installeren is W7 me al voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:53:
Heeft iemand enig idee hoe ik de automatische installatie van windows7 voor drivers kan uitzetten?
Zodar ik een apparaat installeer, dan is windows7 me steeds voor met drivers, ik verwijder de drivers en hopla voor dat ik bv de drivers van cd of internet zelf kan installeren is W7 me al voor....
Wacht dacht je van eerst de drivers installeren, reboot en dan pas het apparaat aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:14:
[...]

Wacht dacht je van eerst de drivers installeren, reboot en dan pas het apparaat aansluiten?
Dan wordt meestal het apparaat niet gevonden tijdens installatie.
Noob cq beginners denkfout of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:28:
Waar slaat dat nou weer op? Ik heb van verscheidene USB apparaten al gehad dat ik per se eerst de driver moest installeren, omdat als je eerst het apparaat aansluit je de boel dan verneukt met standaard of verkeerde drivers, omdat Windows het apparaat dan nog niet goed herkent.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:53:
Waarom deinstalleer je de drivers dan? Waarom ga je niet gewoon naar de properties van het apparaat en doe je daar "update driver"? Noob cq beginners denkfout of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:28:
[...]

Dan wordt meestal het apparaat niet gevonden tijdens installatie.
Onterechte opmerking. Hoe vaak ik eerst een driver moest installeren en dan pas het apparaat moest aansluiten is niet op in hand te tellen!

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....