Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:08:
[...]

Onterechte opmerking. Hoe vaak ik eerst een driver moest installeren en dan pas het apparaat moest aansluiten is niet op in hand te tellen!
Het was een vraag, en je hebt gelijk; de webcam die ik heb, daarbij wordt gevraagd of ik eerst de driver wil installeren en dan de hardware pas aanlsuiten.
Echter verlies ik de connectie met mijn BT MX900 muis, vlak nadat deze verbonden is.
Dan deïnstalleer ik de drivers en het Bluetooth apparaat wordt door windows meteen geïnstallerd zonder dat ik de kans krijg om de drivers van cd te installeren. Nogmaals is er een manier op te voorkomen dat W7 de drivers gaat installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:33:
[...]

Nogmaals is er een manier op te voorkomen dat W7 de drivers gaat installeren?
Doe wat .oisyn eerder al zei: update gewoon je driver.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:35:
[...]
Doe wat .oisyn eerder al zei: update gewoon je driver.
Dan zegt eigenwijze W7,dat er geen betere drivers zijn gevonden.
Wat blijkt uit de antwoorden is dat je de automatische installatie van W7 niet kan voorkomen cq kan uitschakelen :? :X
Ik ben toch de baas van mijn hardware :P ? en OS enz?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:38:
[...]
En als je Windows Update tijdelijk even (helemaal) uitzet? Ik moest dat hier ook een keer doen om een Android-telefoon driver te installeren. Na het inprikken begon Windows niet meteen zijn best te doen en kon ik gewoon handmatig het een en ander regelen. Erna gewoon weer Update aan en alles was klaar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:51:
[...]

En als je Windows Update tijdelijk even (helemaal) uitzet? Ik moest dat hier ook een keer doen om een Android-telefoon driver te installeren. Na het inprikken begon Windows niet meteen zijn best te doen en kon ik gewoon handmatig het een en ander regelen. Erna gewoon weer Update aan en alles was klaar.
Bij services zal ik dat es proberen, maar ben bang dat de driver al is voor geïnstalleerd en ergens verstopt zal staan in system32 ofzo, en deze niet gedownload hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat blijkt uit de antwoorden is dat je de automatische installatie van W7 niet kan voorkomen cq kan uitschakelen :? :X
Ook al een paar keer last van gehad :/ erger me er dood aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dan moet je vraag zijn: hoe verwijder ik een driver uit de driverbestand van W7? Dan heeft W7 namelijks niks meer om die hardware (welke ook al weer?) te installeren en zal hij jou om een driver vragen? (antwoord weet ik overigens niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:58:
[...]

Dan moet je vraag zijn: hoe verwijder ik een driver uit de driverbestand van W7? Dan heeft W7 namelijks niks meer om die hardware (welke ook al weer?) te installeren en zal hij jou om een driver vragen? (antwoord weet ik overigens niet)
Voor de jan modaal en gemiddelde tweaker hoort het gewoon een functie te zijn die je kan aan of uitzetten vind ik --> het moet niet zo complex zijn als je een beetje pc kennis hebt, dan is W7 je steeds voor en moet je noodgrepen of erg moeilijk gaan doen om de juiste drivers (die jezelf wil) te installeren.
Maar het is dus niet mogelijk om de automatische installatie van W7 uit te zetten, goed, ik weet genoeg :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb nu geen W7 voor m'n neus (maar XP), maar heeft ie ook geen windows driver instellingen config -> system -> tabblad hardware?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

anandus schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:53:
[...]
Dus dat wat ik 2 posts eerder naar linkte?
Ik wist niet zeker of het werkte, maar blijkbaar wel dus. Handy :)
Ik heb even optie twee proberen te volgens maar kom er echt niet uit.
Is er geen makkelijker manier om een netwerkschijf toe te voegen??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand overigens hoe je "simple file view" (zoals dat (ongeveer) in XP heette) in de verkenner van 7 uit kan zetten? Dus dat de directories niet meer als links getoond worden maar dat je er gewoon op kan gaan staan zonder dat alles gelijk expan/plodeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:58:
Als het een usb-driver is kan je die verwijderen met usbdeview. Werkt prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:41

n00bs

Het is weer Zomer!

De BSOD's bij mij worden steeds frequenter.
Ik heb gewoon geen alternatieven meer. Nu is mn hele overclock teruggezet. Alles default in de BIOS terwijl dit altijd probleem heeft gewerkt in XP.

Nu maar weer kijken met default settings wanneer Win7 weer een mooi blauw scherm geeft.

Session "Microsoft-Windows-Setup" stopped due to the following error: 0xC000000D

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 03-11-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:07:
Weet iemand overigens hoe je "simple file view" (zoals dat (ongeveer) in XP heette) in de verkenner van 7 uit kan zetten? Dus dat de directories niet meer als links getoond worden maar dat je er gewoon op kan gaan staan zonder dat alles gelijk expan/plodeert?
Bij 'folder options' kun je in het eerste tabblad (general) kiezen voor 'double-click to open an item', dan zijn het iig geen links meer. Weet niet of je dit bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, ik draai nu XP home 32 bit op een systeem met

geheugen: 2gb ddr2 ram
videokaart: nvidea 8800gts,
processor: Intel core duo e6750

Ik wil graag uitbreiden naar 4gb ram, maar daar heb ik een 64 bit besturing systeem voor nodig.
en ik dacht aan windows 7 en heb die dus ook gekocht.
Voor de back-up heb ik een externe harde schijf gekocht en daar heb ik vragen over,

moet ik gewoon mijn complete C schijf ernaartoe kopiëren?

en daarna meteen de DVD erin stoppen en installeren of moet ik nog dingen verwijderen enzo?

Gegroet Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:54:
Ik heb een vraag, ik draai nu XP home 32 bit op een systeem met

geheugen: 2gb ddr2 ram
videokaart: nvidea 8800gts,
processor: Intel core duo e6750

Ik wil graag uitbreiden naar 4gb ram, maar daar heb ik een 64 bit besturing systeem voor nodig.
en ik dacht aan windows 7 en heb die dus ook gekocht.
Voor de back-up heb ik een externe harde schijf gekocht en daar heb ik vragen over,

en daarna meteen de DVD erin stoppen en installeren of moet ik nog dingen verwijderen enzo?

Gegroet Thijs
Dit heeft opzich niets met W7 te maken maar goed...

Je kan gewoon de bestanden die je wilt behouden kopieeren naar de externe HDD. De systeem en programma bestanden kan je kopieeren maar je hebt er vrijwel niks aan, 9 vd 10 programma's werken dan toch niet op je nieuwe installatie. Dus puur je eigen gegevens (foto's, documenten, mail etc etc.) backuppen en verder met een schone lei beginnen. Voor de installatie hoef je niks te verwijderen verder, je start de PC op vanaf de DVD en vanuit het installatie programma formateer je je HDD, alles wordt dan verwijderd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dick op 03-11-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké en drivers, moet je die ook allemaal opnieuw instaleren?
En ik moet dus niet mijn hele schijf verwijderen na het backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:42:
De BSOD's bij mij worden steeds frequenter.
Ik heb gewoon geen alternatieven meer. Nu is mn hele overclock teruggezet. Alles default in de BIOS terwijl dit altijd probleem heeft gewerkt in XP.

Nu maar weer kijken met default settings wanneer Win7 weer een mooi blauw scherm geeft.

Session "Microsoft-Windows-Setup" stopped due to the following error: 0xC000000D
Open daar dan maar een nieuw topic over zou ik zeggen. Zet in ieder geval aan dat je systeem een full memory dump maakt en het zou ook makkelijk zijn als je de exacte events uit je event log post van het moment dat het probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:54:

Gegroet Thijs
je kan alles proberen te kopiëren maar dat gaat niet in windows omdat bepaalde bestanden in gebruik zijn. je kan dus beter bedenken wat je wilt bewaren.
ik neem meestal de hele map 'documents en settings' en haal hier vervolgens uit wat ik op de nieuwe installatie weer wil hebben. ook maak ik een lijst van de programma`s die ik geïnstalleerd heb staan.
bij de backup gaat het vooral om het volgende:
-documenten
-instellingen van office
-favorieten (internet)
-eventueel een 'download' of 'temp' map die niet in 'docs en setts' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En drivers enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Laatst online: 14:57
drivers uit xp heb je niks aan in win7

en uit je vorige post:
ja je moet je hele schijf formatteren voor je win7 installeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:09:
Oké en drivers, moet je die ook allemaal opnieuw instaleren?
En ik moet dus niet mijn hele schijf verwijderen na het backuppen?
Sowieso, je gaat van een 32b XP naar 64b W7 OS. Je kan gewoon alle troep laten staan, W7 maakt daar een windows.old folder van die je kan verwijderen nadien. Ik heb gewoon backup genomen en dan mooi partitie leeg gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké bedankt voor de reacties, maar ik heb toch een oem versie nodig? (even chekken voordat ik de dvd uit het plastic haal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:57:
Oké bedankt voor de reacties, maar ik heb toch een oem versie nodig? (even chekken voordat ik de dvd uit het plastic haal)
Als je het legaal wilt doen kan je GEEN oem gebruiken op een bestaand systeem en als ik het goed begrijp is dit geen nieuw systeem.
Je zult dan een upgrade of een retail moeten nemen wil je legaal blijven. Oem kan dus wel maar mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb thuis net 2 pc's voorzien van windows 7... vreemde is dat als ik een thuisgroep wil maken, dat de ene pc wel ziet dat de ander een thuisgroep heeft gemaakt, maar als ik lid wil worden, en ik het wachtwoord opgeef, dan krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt. Als ik het wachtwoord op de ene pc wijzig naar iets anders, werkt het alsnog niet.

Heb op beide pc's al getest om een thuisgroep te beginnen, maar krijg met beiden de melding dat het wachtwoord onjuist is, terwijl het toch echt de juiste is.

Iemand dit probleem al gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Weet niet of het hier op de juiste plaats is, maar dat hoor ik dan wel.

Zojuist Win7 geinstalleerd. Heb echter een probleem met het installeren van de drivers voor mn videokaart.
Heb een ATI X1900XTX. Deze wordt tot Catalist 9.3 ondersteund. De driver die ik dus nodig heb is Catalist 9.3/Windows7.
Deze kan ik echter met geen mogelijkheid vinden. Via de site van AMD kom ik steeds bij versie 9.10 uit, maar deze is niet geschikt voor mijn videokaart.
Als ik via http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx specefiek zoek naar de juiste driver, kom ik bij Windows Vista 64-bits uit...

Iemand enig idee?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:26:
[...]

Als je het legaal wilt doen kan je GEEN oem gebruiken op een bestaand systeem en als ik het goed begrijp is dit geen nieuw systeem.
Je zult dan een upgrade of een retail moeten nemen wil je legaal blijven. Oem kan dus wel maar mag niet.
FP gelezen? OEM wordt gedoogd door microsoft, ze doen er niks tegen mensen die OEM aanschaffen op een bestaand systeem. Waarom dan het dubbele betalen als Microsoft het gedoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:51:
Weet niet of het hier op de juiste plaats is, maar dat hoor ik dan wel.

Zojuist Win7 geinstalleerd. Heb echter een probleem met het installeren van de drivers voor mn videokaart.
Heb een ATI X1900XTX. Deze wordt tot Catalist 9.3 ondersteund. De driver die ik dus nodig heb is Catalist 9.3/Windows7.
Deze kan ik echter met geen mogelijkheid vinden. Via de site van AMD kom ik steeds bij versie 9.10 uit, maar deze is niet geschikt voor mijn videokaart.
Als ik via http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx specefiek zoek naar de juiste driver, kom ik bij Windows Vista 64-bits uit...

Iemand enig idee?
Vista64 drivers werken ook prima op Seven64 installatie? Of heb je juist een 32bits installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
ok zelf opgelost : tijd liep niet synchroon tussen de pc's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:54:
[...]

Vista64 drivers werken ook prima op Seven64 installatie? Of heb je juist een 32bits installatie?
Oh oke dat wist ik niet! Heb idd 64-bits.
Wel vreemd dat iedereen met wat verouderde videokaart, naar CAT 9.3 verwezen wordt, maar dat deze weer niet te verkrijgen is icm de juiste win versie...

Ik kan die drivers van vista 64-bits wel selecteren, maar wordt nog steeds naar 9.8 doorgestuurd, terwijl ikk toch zeker weet dat mijn kaart tot 9.3 ondersteunt wordt...
Nou ik probeer 9.8 van Vista 64 wel ff..

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 03-11-2009 20:13 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Mijn taakbeheer van officiele win 7 pro sluit direct na starten. Spybot, Kasperski, en Windows Defender vinden niets (ondanks dat mn broertje twijfelachtig iets opende gister op mijn pc, zal de pc nog eens door een ander laten gebruiken) Iemand enig idee? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:35:
[...]

Er is al zoveel tijd besteed aan Vista, tot en met SP2. Toen begonnen ze aan het oppoetsen en verbeteren van Vista. Dat werd de Seven. Ik zou verwachten dat de meeste fouten er al uit zijn gehaald?? Dat was mijn aanname. Nu realiseer ik me dat het dus ook weer vol met fouten zit net zoals Vista.
Hoe kom je erbij dat een Service Pack enkel is om de "fouten" eruit te halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:35:
[...]

Er is al zoveel tijd besteed aan Vista, tot en met SP2. Toen begonnen ze aan het oppoetsen en verbeteren van Vista. Dat werd de Seven. Ik zou verwachten dat de meeste fouten er al uit zijn gehaald?? Dat was mijn aanname. Nu realiseer ik me dat het dus ook weer vol met fouten zit net zoals Vista.
Zo, mooi voorbeeld van iemand die in alle anti-Microsoft propaganda is getrapt. "Vol met fouten", geez. Zelfs de meeste anti-Vista adepten zijn nu positief over Windows 7, dat wil toch echt wel wat zeggen.

Daarnaast bestaat foutloze software niet. Ook Linux, vaak het paradepaardje van de anti-Windows kliek, is niet foutloos. Verder zijn bugfixes vaak voor heel specifieke problemen die maar een heel kleine groep mensen treffen.

En hoe je het ook keert of wendt, om Windows 7 nou Vista SP3 te noemen gaat ook te ver. Daarvoor is er teveel onder en boven de motorkap veranderd.

In ieder geval zal Windows 7 bij het overgrote merendeel van de gebruikers gewoon probleemloos draaien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 17:50
Sorry voor de ongegeneerde crosspost, maar om het hele verhaal weer heel boeiend op het scherm te krijgen...

Ik wil even een duit in het ervaringen zakje doen betreffende mijn laatste ervaring met digitenne en mediacenter. Ben vandaag (wegens afwezigheid van vriendin) eens met mijn mediacenter aan de slag gegaan. Ik ben van Vista media center naar Windows 7 prof met mediacenter gegaan. EEN VERADEMING. Niet langer kloten met zender e.d.

Schone install gedaan. Daarna drivers geinstalleerd. (Laatste Beta/7 dirvers van Firedtv). Daarna weer in tv meubel geplaatst.
Standaard stappen van media center doorlopen. Tot nu toe geen problemen.
TV signaal instellen (eerder ervaringen waren niet positief).
Regio: Nederland (klopt)
Postcode XXXX XX (ingeklopt)
Terrestriele TV nog niet in kaart gebracht.... De makkelijkste keus
Zenders zoeken..... meestal begint het hier. Maar naarmate het zoeken verder vorderde kwamen er meer dan de standaard 13 zender, 44 totaal. En wat blijkt :) alle zender voor tv en radio worden direct gevonden.... Nou dat is al positief. Vervolgens ga ik naar de gids en wil de ontbrekende kanalen instellen, en wat lijkt, alle zenders staan reeds aangevinkt en staan ook nog eens in de goede volgorde :)

Dus ik knipper twee keer en geloof mijn ogen nog niet. Dus ik ga controleren via live tv. En daardoor slaat mijn onderkin op de salontafel.... Zelfs de EPG van alle kanalen klopt en is ook al bijgewerkt.

Dus al met al heeft het mij slechts (het is bijna niet te geloven) 1,5 uur gekost om mijn media center te upgraden van windows vista naar windows 7. En het werkt allemaal. _/-\o_ :9~
(kleine opmerking: eenmaal aan de homegroup gesnuffeld en je wilt niet meer terug ;)

Rest mij nog te vermelden welke tuner ik heb:
De Digital everywhere FireDTV/T. Helaas is deze nieuw bijna niet meer aan te komen maar als je hem tweedehands op de kop kunt tikken en je gaat draaien onder win 7, twijfel niet en doe het gewoon. Al je problemen zijn over.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:37:
[...]

Zo, mooi voorbeeld van iemand die in alle anti-Microsoft propaganda is getrapt. "Vol met fouten", geez. Zelfs de meeste anti-Vista adepten zijn nu positief over Windows 7, dat wil toch echt wel wat zeggen.

Daarnaast bestaat foutloze software niet. Ook Linux, vaak het paradepaardje van de anti-Windows kliek, is niet foutloos. Verder zijn bugfixes vaak voor heel specifieke problemen die maar een heel kleine groep mensen treffen.

En hoe je het ook keert of wendt, om Windows 7 nou Vista SP3 te noemen gaat ook te ver. Daarvoor is er teveel onder en boven de motorkap veranderd.

In ieder geval zal Windows 7 bij het overgrote merendeel van de gebruikers gewoon probleemloos draaien.
Als ik had geweten dat je ******* zo groot waren dat je er makkelijk opstaat had ik mijn reactie anders geschreven. Ik vond juist dat Seven stukje beter was, ik dacht ook dat de vele bugs die uit vista gehaald waren geresulteert had in een bijna bugsvrije opvolger van vista. Ik was gewoon verbaasd om te lezen dat er ook al SP voor seven uit zal komen volgend jaar al. Bij vista was dit wel het geval maar er waren ook zoveel kritieke bugs en nog zoveel dingen moesten verbeterd worden en dit is allemaal wel gebeurd in seven dacht ik. Schrijf ik het zo goed? Hoor ik weer bij de clubje microsoftfans? Mag ik weer rustig doorposten zonder dat mijn computerscherm ingegooid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
jasring schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:16:
[...]

drivers uit xp heb je niks aan in win7

en uit je vorige post:
ja je moet je hele schijf formatteren voor je win7 installeert
Nee hoor hoeft helemaal niet.

Er zit zelfs een wizard in de setup van Vista(apart programma) om al je bestanden te kopieren naar een externe schijf(USB of netwerk), daarna een upgrade, zonder formateren en daarna alles weer terug kopieren. Helaas worden wachtwoorden en loginnamen voor websites niet meegenomen.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:22:
[...]

Als ik had geweten dat je ******* zo groot waren dat je er makkelijk opstaat had ik mijn reactie anders geschreven. Ik vond juist dat Seven stukje beter was, ik dacht ook dat de vele bugs die uit vista gehaald waren geresulteert had in een bijna bugsvrije opvolger van vista. Ik was gewoon verbaasd om te lezen dat er ook al SP voor seven uit zal komen volgend jaar al. Bij vista was dit wel het geval maar er waren ook zoveel kritieke bugs en nog zoveel dingen moesten verbeterd worden en dit is allemaal wel gebeurd in seven dacht ik. Schrijf ik het zo goed? Hoor ik weer bij de clubje microsoftfans? Mag ik weer rustig doorposten zonder dat mijn computerscherm ingegooid wordt?
Ik ben geen Microsoft-fan hoor, mocht je dat denken. Maar ik heb ervaring met de realiteit: zo was bv. Vista ook niet zo erg als de media je deed geloven. Veel problemen zaten daar juist met fabrikanten die te lui waren op tijd nieuwe drivers uit te brengen waardoor wat oudere hardware het niet deed. Het is zo ontzettend irritant om de hele tijd te horen dat Vista zo slecht was, terwijl het in de meeste gevallen alleen maar napraterij was. Het ging een eigen leven leiden en ik zou het zo ontzettend jammer vinden dat Windows 7, of welk OS dan ook, geen eerlijke kans krijgt vanwege vooroordelen, misinformatie en/of misverstanden.

Maar goed, wat service packs betreft: elk OS, dus ook Windows, heeft duizenden bugs. Ja, duizenden. De complexiteit van de software maakt het gewoonweg onmogelijk om bugloze software te maken. Echter veel bugs zijn heel specifiek en treffen maar weinig mensen, maar ook die bugs worden uiteindelijk gefixed. Daarnaast zijn er bugs die een minder kleine groep treffen en bugs die grotere groepen gebruikers treffen. Het is jammer, maar het is onmogelijk om software zoals Windows op een dusdanige schaal te testen dat alle bugs eruit zijn voorafgaand aan release. Dan zouden we over tien jaar nog steeds op Windows 7 zitten wachten.

Dus ja, er komt een service pack en nee, dat betekent niet dat je met Windows 7 regelmatig tegen bugs zult aanlopen of slecht uitgewerkte functies zult vinden. Bij het merendeel van de mensen zal het gewoon goed draaien, zoals bv. bij mij -- ik draai het sinds begin augustus zonder een enkel probleem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

Wildfire schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:37:
[...]

Dat laatste is niet zo... W7 is gewoon Vista SP3, W7 heeft versie 6.1. Onder de motorkap is er echt niet meer zoveel verandert sinds SP1 van Vista. Ja er zijn zaken fine-getuned, maar niet compleet overhoop gehaald. En de versienummers zeggen ook wat anders :

Windows NT -> 3.5/4.0
Windows 2000 -> 5.0
Windows XP -> 5.1
Vista -> 6.0
Windows 7 -> 6.1

Windows 7 en Windows 2008 R2 (is dus 2008 release 2) delen dezelfde kernel. Windows 7 heet geen Vista 2 omdat er teveel negativiteit om de merknaam hing. Windows 2008 server heeft wel een goede naam en is goed ontvangen, vandaar dat ze daar dus wel de merknaam 2008 hebben behouden. Maar dat is hier vast al tig keer langsgekomen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:55:
[...]

Hoe kom je erbij dat een Service Pack enkel is om de "fouten" eruit te halen 8)7
Nou, zo gek vind ik dat niet, weet niet of je de win2k sp's nog kunt herinneren, die waren echt enkel om de fouten eruit te halen, nouja zo goed als. Xp sp2, om maar wat te noemen, was een dikke uitzondering, die voegde veel toe.

Stats over 7, naar de 3 procent in 1 week, netjes. Meer ten koste van Vista dan van Xp, dat had ik andersom verwacht.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 04-11-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:55:
[...]

Ja raar he, hoe kom ik erbij dat een SP hoofdzakenlijk een verzameling van hotfixes is. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OMX2000 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:53:
[...]

Dat laatste is niet zo... W7 is gewoon Vista SP3, W7 heeft versie 6.1.
En Windows XP heet 5.1. Of wil je beweren dat dat ook Windows 2000 SP3 was? Bottom line is dat die versienummers geen drol zeggen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:53:
[...]

Dat laatste is niet zo... W7 is gewoon Vista SP3, W7 heeft versie 6.1. Onder de motorkap is er echt niet meer zoveel verandert sinds SP1 van Vista. Ja er zijn zaken fine-getuned, maar niet compleet overhoop gehaald. En de versienummers zeggen ook wat anders :

Windows NT -> 3.5/4.0
Windows 2000 -> 5.0
Windows XP -> 5.1
Vista -> 6.0
Windows 7 -> 6.1

Windows 7 en Windows 2008 R2 (is dus 2008 release 2) delen dezelfde kernel. Windows 7 heet geen Vista 2 omdat er teveel negativiteit om de merknaam hing. Windows 2008 server heeft wel een goede naam en is goed ontvangen, vandaar dat ze daar dus wel de merknaam 2008 hebben behouden. Maar dat is hier vast al tig keer langsgekomen.
:+ Een van de redenen om Windows 7 niet 7.0 als versienummer mee te geven heeft voor 99% te maken met het feit dat veel applicaties 'kijken' naar dit versienummer. Als hier dus 7.0 zou staan zouden heel veel applicaties beginnen te piepen dat ze alleen draaien op Windows Vista...en dat terwijl Vista en 7 gewoon dezelfde kernel hebben en de app dus gewoon zou moeten draaien....om Windows 7 nu Vista SP3 te noemen is (zoals al vaker gezegd is) veel te kort door de bocht.....als je er dan een 'Vista-naam' aan wilt geven kom dan op z'n minst met een 'logische' naam : Vista R2 ofzo :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 04-11-2009 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:27:
[...]

En Windows XP heet 5.1. Of wil je beweren dat dat ook Windows 2000 SP3 was? Bottom line is dat die versienummers geen drol zeggen.
Bij mijn weten is XP voor een heel groot deel gebaseerd op 2000 ja. Net zoals Seven voor een groot deel gebaseerd is op Vista. Zegt dus wel een drol? Het verbaasd me dat een mod van tweakers.net dit schrijft, ik bedoel... een mod zou toch heel erg veel moeten weten tov de gemiddelde tweaker?
TheVMaster schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:19:
[...]

:+ Een van de redenen om Windows 7 niet 7.0 als versienummer mee te geven heeft voor 99% te maken met het feit dat veel applicaties 'kijken' naar dit versienummer. Als hier dus 7.0 zou staan zouden heel veel applicaties beginnen te piepen dat ze alleen draaien op Windows Vista...en dat terwijl Vista en 7 gewoon dezelfde kernel hebben en de app dus gewoon zou moeten draaien....om Windows 7 nu Vista SP3 te noemen is (zoals al vaker gezegd is) veel te kort door de bocht.....als je er dan een 'Vista-naam' aan wilt geven kom dan op z'n minst met een 'logische' naam : Vista R2 ofzo :+
Dat kan best zo zijn wat je zegt over die applicaties, maar je bevestigd dus dat seven grotendeels vista is? R2 of SP3, wat is het verschil in jouw ogen? SP2 van xp bracht ook flink wat veranderingen aan xp maar het bleef xp heten?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:27:
[...]

Windows XP is ook niet zo'n heel grote verschil met W2000. De stap van NT 4.0 naar 2000 was groter. In Windows 2000 zat de basis voor theme-ing, nieuwe netwerk stack, nieuw filesysteem, en het was de bedoeling dat er ook een Windows 2000 Home edition zou verschijnen.

Microsoft heeft een visie waarin een aantal zaken zitten die zij willen laten terugkomen in hun operating systeem. Dit zijn belangrijk architectonische elementen die een grote impact hebben op de functionaliteit van Windows, en waar de toegevoegde waarde over duidelijk van is.

Voorbeeld van zo'n belangrijke feature is een object georiënteerd filesysteem, dit wilden ze al met Windows XP uitbrengen, maar lukte ze niet. Met Vista lukte het weer niet en met W7 hoor je er niet eens meer iets van. Zou W7 wel een nieuw filesysteem hebben gehad, zou dat al een stuk meer lijken op een echt nieuwe versie. De belangrijkste/opvallendste verandering is de nieuwe taakbalk/launcher, en de window manager gaat wat slimmer met zijn geheugen om.

Windows 7 heeft geen grote architectonische wijzigingen ondergaan. Het is evolutie, geen revolutie. En als het bedrijfsleven Vista had omarmd, en de consumenten waren tevreden. Dan zou W7 gewoon Vista R2 of Vista 2.0 geheten en daarmee de indruk te wekken dat het een update is van hun succesvolle Vista, en er makkelijker overgestapt wordt.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind W7 echt niet slecht, maar ik draai het nu 4 dagen, en ik krijg gewoon niet het gevoel dat het een compleet nieuw OS is. Het is een update. En wat mij betreft brengen ze ieder half jaar een Service Pack uit, met kleine wijziginge en eens in de 3 jaar een grote nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

:+ Een van de redenen om Windows 7 niet 7.0 als versienummer mee te geven heeft voor 99% te maken met het feit dat veel applicaties 'kijken' naar dit versienummer. Als hier dus 7.0 zou staan zouden heel veel applicaties beginnen te piepen dat ze alleen draaien op Windows Vista...en dat terwijl Vista en 7 gewoon dezelfde kernel hebben en de app dus gewoon zou moeten draaien....
Heb je daar een bron van? Het lijkt me je reinste kolder namelijk. Een applicatie kijkt helemaal niet puur naar de major versie om aan de hand daarvan vervolgens bepaalde aannames te maken.
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:27:
[...]

Bij mijn weten is XP voor een heel groot deel gebaseerd op 2000 ja. Net zoals Seven voor een groot deel gebaseerd is op Vista.
Klopt, maar het punt was, kunnen we 7 ook Vista SP3 noemen? Daarop antwoord ik: noemen we XP ook Win2k SP3? Vind je het ook maar enigszins hetzelfde OS? Ik vind van niet. Wellicht vind jij van wel. Dan moet je 7 maar lekker Vista SP3 noemen, en XP maar lekker Win2k SP3. Bottom line is, deze discussie was ten tijde van XP nou niet echt bepaald actief naar mijn weten. Voor zover ik het heb gevolgd had niemand het erover dat het "gewoon maar" een update van 2000 was. In dat opzicht is zeggen dat de major versie hetzelfde blijft dus geen valide argument om dit nu wél een Vista update te noemen.
Zegt dus wel een drol?
Nee, wat betreft welke naam je het OS geeft zegt het geen drol
Het verbaasdt me dat een mod van tweakers.net dit schrijft, ik bedoel... een mod zou toch heel erg veel moeten weten tov de gemiddelde tweaker?
Euh, pardon :? Waarom zou iemand, die zich inzet voor het correct modereren van reacties op de frontpage, in hemelsnaam meer van alle mogelijke onderwerpen moeten weten die te maken hebben met tweakers/got? Als ik bijv. een post maak in het apple forum ga jij er automatisch vanuit dat ik meer van Apple weet dan jij? Rare gang van zaken. Zeker gezien het feit dat ik helemaal niets weet van Apple 8)7. En de enige reden waarom ik hier post is omdat ik vorige week Windows 7 geïnstalleerd heb, verder zie je me weinig in WOS (of wat de afkorting tegenwoordig ook is). Devschuur is meer mijn ding (alwaar ik dan ook Admin was). Maar geen van beiden hebben te maken met m'n FP ProMod status, en enige rechten omtrent mijn kennis van bepaalde onderwerpen kun je er al helemaal niet aan ontleden.

Maar tof dat jij denkt dat mods alwetend zijn oid ;)

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:31:
Heb je daar een bron van? Het lijkt me je reinste kolder namelijk. Een applicatie kijkt helemaal niet puur naar de major versie.
Het is verschillende keren op Channel9 langs gekomen dat dit de nummer 1 reden is waarom veel oudere applicaties niet willen draaien onder een nieuw OS. Gewoon vanwege de slechte versiecontrole in programma's.

Maar ik denk niet dat dit de reden is om bij versie 6 te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

[...]

Je zegt dus dat Vista en W7 dezelfde kernel hebben, maar dat het wel een compleet nieuwe versie is. Die begrijp ik ff niet.

Het versie nummer is in het verleden al vaker verhoogd, en ja er zijn een hoop applicaties die daar niet goed mee omgaan, en die kunnen dan in compatibility mode gedraaid worden.

Maar afgezien van het versie nummer. W2000 introduceerde veel nieuwe zaken en Vista deed dat ook weer. XP en W7 zijn updates. Als MS ze kan verkopen als compleet nieuwe versie, dan hebben ze hun product goed weten te marketen.

Ik zie/lees net dat dit weer een zeer nuttige discussie is aan het worden ;). Ik geef toe dat een productnaam en versienaam niet per se aan elkaar verbonden hoeven te zijn. Maar tegelijk zie je ook dat de de architectuur van W7 niet heel erg verandert is. Dus nee geen grote sprong voorwaarts of nieuwe zaken, gewoon hetzelfde idee/concept als Vista maar dan beter uitgevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door OMX2000 op 04-11-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OMX2000 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:36:
Maar tegelijk zie je ook dat de de architectuur van W7 niet heel erg verandert is.
Even voor de goede orde, ik beweer verder niet anders :) Ik heb het louter over de koppeling tussen versienummer en naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt, maar het punt was, kunnen we 7 ook Vista SP3 noemen? Daarop antwoord ik: noemen we XP ook Win2k SP3? Vind je het ook maar enigszins hetzelfde OS? Ik vind van niet. Wellicht vind jij van wel. Dan moet je 7 maar lekker Vista SP3 noemen, en XP maar lekker Win2k SP3. Bottom line is, deze discussie was ten tijde van XP nou niet echt bepaald actief naar mijn weten. Voor zover ik het heb gevolgd had niemand het erover dat het "gewoon maar" een update van 2000 was. In dat opzicht is zeggen dat de major versie hetzelfde blijft dus geen valide argument om dit nu wél een Vista update te noemen.

[...]

Nee, wat betreft welke naam je het OS geeft zegt het geen drol

[...]

Euh, pardon :? Waarom zou iemand, die zich inzet voor het correct modereren van reacties op de frontpage, in hemelsnaam meer van alle mogelijke onderwerpen moeten weten die te maken hebben met tweakers/got? Als ik bijv. een post maak in het apple forum ga jij er automatisch vanuit dat ik meer van Apple weet dan jij? Rare gang van zaken. Zeker gezien het feit dat ik helemaal niets weet van Apple 8)7. En de enige reden waarom ik hier post is omdat ik vorige week Windows 7 geïnstalleerd heb, verder zie je me weinig in WOS (of wat de afkorting tegenwoordig ook is). Devschuur is meer mijn ding (alwaar ik dan ook Admin was). Maar geen van beiden hebben te maken met m'n FP ProMod status.
Ik schreef nergens dat je maar alles moet weten. Ik schreef "heel veel kennis." Ik hield er eerlijk gezegd geen rekening mee dat je alleen maar de FP modereert. Als jij een apple moderator was reken ik er ook op dat je een hoop Apples-kennis hebt.

Ik heb het idee je beledigt te hebben, niet mijn bedoeling, gewoon een misverstand, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om toch nog even een bron te geven van dat major versienummer probleem: http://www.vista123.net/c...emains-unchanged-still-70
We named it Windows 7 from the beginning, it wasn’t even marketing that originally chose that brand, it was our internal “code name.” The builds were versioned at 7.0. It broke compatibility for too many apps/drivers, so we changed the versioning APIs to report 6.1 to reflect the level of compatibility that should be expected by pre-existing software.

I thought we’d been over this. Windows 7 is Windows 7.0. There are far more important things than driver architecture that change (and hell, there are driver architecture changes in Win7).

So no, there is no “Windows 6.1 kernel” and never was. There’s just the Windows 7 kernel.
Aldus Brandon Live (Dev @ Win7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:45:
[...]

Even voor de goede orde, ik beweer verder niet anders :) Ik heb het louter over de koppeling tussen versienummer en naamgeving.
Ik wilde zeggen... Ok zand erover en back on topic... Maar ja er staat ook "discussie" in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:57:
Om toch nog even een bron te geven van dat major versienummer probleem: http://www.vista123.net/c...emains-unchanged-still-70

[...]

Aldus Brandon Live (Dev @ Win7)
:D Ik moet zeggen dat ik er als programmeur versteld van sta dat mensen zo hun versiechecks programmeren 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:51:
[...]

Ik schreef nergens dat je maar alles moet weten. Ik schreef "heel veel kennis." Ik hield er eerlijk gezegd geen rekening mee dat je alleen maar de FP modereert. Als jij een apple moderator was reken ik er ook op dat je een hoop Apples-kennis hebt.
En terecht, maar er staat toch nergens dat ik in Windows Clients modereer? :)
Ik heb het idee je beledigt te hebben, niet mijn bedoeling
Ik ben niet beledigd, ik vond het gewoon raar, en probeerde die absurditeit over te brengen met wat extreme voorbeelden ;)

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2009 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 02:07:
En terecht, maar er staat toch nergens dat ik in Windows Clients modereer? :)
Zoals ik al zei, een misverstand van mijn kant. En die spelfoud komt puur doordat de d en t door een fabrikagefout op mijn laptop verwisseld zijn.

( :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmz, ik kan de shares van m'n NAS niet opvragen :/ network error 1208. Ik heb wel deze dingen gedaan, en ik kan nu ook wel bij m'n shares zelf (dus \\nas\share), maar als ik \\nas\ doe krijg ik die error. Niet het per se moet want ik weet ze toch wel uit m'n hoofd, maar 't blijft irritant. Dat vind ik wel een beetje het grote nadeel aan Win7, het moet allemaal "makkelijker" gemaakt worden wat erin resulteert dat je gewoon minder zelf kunt regelen.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2009 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
technoaddict schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:00:
Tja, ik kom niet eens aan installeren toe. Dus mijn 1e bevindingen zijn zeer negatief :)

Als ik op Installeren klik, krijg ik de melding dat de stuurprogramma's voor me CD/DVD er niet zijn.
Heb verschillende drivers ( Intel site, of site van Fujitsu Siemens waar me PC van is ) beschikbaar gesteld, maar ze blijken niet goed te zijn.

DVD speler is op een IDE kabel aangesloten.
Harde schijf SATA.

SN van de PC = YSSP634053

3 keer via verschillende handleidingen een bootable USB harde schijf geprobeerd, maar blijkbaar ondersteund mijn moederbord geen USB booting. Error over BOOT\BCD en een 0xc000000e error.

Van XP naar Vista gegaan en opnieuw geprobeerd, maar weer de zelfde melding.
Met andere woorden, het is dus blijkbaar niet mogelijk om Windows 7 hierop te installeren. Bar slecht vindt ik dat.
Ken wel een Jmicron IDE chipje wezen daar had ik met Windows HPC ook probleemen mee.
Sata branderje erop en draaide als een speer.

Ga 7 ook maar eens proberen denk.

Draai nu XP x64 op mijn quadjes, maar ik dacht dat 7 wat geoptimaliseerder was met gebruik van HT.
Heb sinds vorige week een i7 920 mijn eerste HT CPU (sjah in de P4 tijd had ik natuurlijk een AMD)
Ook als eens Vista (windows HPC) geprobeerd maar die lag er af na 1 dag (Ferari f40 met een 2 cylinder onder de motorkap, en je schoonmoeder naast je die overal commentaar op heeft..)

[ Voor 16% gewijzigd door r.stanneveld op 04-11-2009 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:31:
[...]

Windows XP is ook niet zo'n heel grote verschil met W2000. De stap van NT 4.0 naar 2000 was groter. In Windows 2000 zat de basis voor theme-ing, nieuwe netwerk stack, nieuw filesysteem, en het was de bedoeling dat er ook een Windows 2000 Home edition zou verschijnen.

Microsoft heeft een visie waarin een aantal zaken zitten die zij willen laten terugkomen in hun operating systeem. Dit zijn belangrijk architectonische elementen die een grote impact hebben op de functionaliteit van Windows, en waar de toegevoegde waarde over duidelijk van is.

Voorbeeld van zo'n belangrijke feature is een object georiënteerd filesysteem, dit wilden ze al met Windows XP uitbrengen, maar lukte ze niet. Met Vista lukte het weer niet en met W7 hoor je er niet eens meer iets van. Zou W7 wel een nieuw filesysteem hebben gehad, zou dat al een stuk meer lijken op een echt nieuwe versie. De belangrijkste/opvallendste verandering is de nieuwe taakbalk/launcher, en de window manager gaat wat slimmer met zijn geheugen om.

Windows 7 heeft geen grote architectonische wijzigingen ondergaan. Het is evolutie, geen revolutie. En als het bedrijfsleven Vista had omarmd, en de consumenten waren tevreden. Dan zou W7 gewoon Vista R2 of Vista 2.0 geheten en daarmee de indruk te wekken dat het een update is van hun succesvolle Vista, en er makkelijker overgestapt wordt.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind W7 echt niet slecht, maar ik draai het nu 4 dagen, en ik krijg gewoon niet het gevoel dat het een compleet nieuw OS is. Het is een update. En wat mij betreft brengen ze ieder half jaar een Service Pack uit, met kleine wijziginge en eens in de 3 jaar een grote nieuwe release.
Ik denk dat de stap tussen 2k en XP groter is dan de stap tussen XP en 7.

Wat heeft 7 anders dan XP? Ander driver model (waar user niets van merkt), DX10/11 en andere (ik zeg bewust geen betere) looks. Dus alleen DX10/11 en uiterlijk.

Wat me opvalt is dat de "advanced" menu's (die tegenwoordig achter 3 links verborgen zitten, dat heet dan gebruikersvriendelijk) exact gelijk zijn aan die van XP. Dus de aangeboden (technische) functionaliteit is uiteindelijk gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:17:
[...]

Ja raar he, hoe kom ik erbij dat een SP hoofdzakenlijk een verzameling van hotfixes is. 7(8)7
Heb je helemaal gelijk in, alleen zijn hotfixes niet altijd enkel om fouten uit een OS te halen.
Een hotfix kan ook een browser update, directx update, nieuwe functionaliteit voor iets in het OS, etc, etc zijn.
Dus zo raar vind ik het niet dat ze nu al over een eventuele datum praten wanneer SP1 voor Win7 uitkomt.

En ja er zullen ook fouten opgelost worden, maar niet alleen dat, en dat was/is mijn punt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat de stap tussen 2k en XP groter is dan de stap tussen XP en 7.

Wat heeft 7 anders dan XP? Ander driver model (waar user niets van merkt), DX10/11 en andere (ik zeg bewust geen betere) looks. Dus alleen DX10/11 en uiterlijk.

Wat me opvalt is dat de "advanced" menu's (die tegenwoordig achter 3 links verborgen zitten, dat heet dan gebruikersvriendelijk) exact gelijk zijn aan die van XP. Dus de aangeboden (technische) functionaliteit is uiteindelijk gewoon hetzelfde.
Denk het niet, Win2K 5.0 & WinXP 5.1 liggen volgens mij erg dicht bij elkaar. Verschil tussen XP & Vista/7 is veel groter neem voor de gein deze site maar eens door: http://technet.microsoft..../2007.02.vistakernel.aspx
,
Vista/7 heeft in iedergeval al beter multicore, memory, crash support, driver model, superfetch, multimedia class scheduler, dx10, services delay start, ReadyBoost/ReadyBoot/ReadyDrive, UAC. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 02:07:
[...]

:D Ik moet zeggen dat ik er als programmeur versteld van sta dat mensen zo hun versiechecks programmeren 8)7

[...]
Zelfs Apple doet het zo in Itunes. Met Orca kon je die versie check eruit slopen en zo Itunes 64 bit voor Vista op Windows XP 64 bit installeren.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb je daar een bron van? Het lijkt me je reinste kolder namelijk. Een applicatie kijkt helemaal niet puur naar de major versie om aan de hand daarvan vervolgens bepaalde aannames te maken.
Ik zeg.... bron : http://windowsteamblog.co...ive/2008/10/14/why-7.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Al enige tijd heb ik bij Surfspot een bestelling open staan voor de 64-bits Ultimate. Volgens mij kan het nog wel even duren tot die geleverd wordt, en nu zie ik dat ze ook (voor €20 minder) Windows 7 Professional verkopen. Die is volgens de site niet uitverkocht, en zie ik dan ook de optie om mijn order om te zetten van Ultimate naar Professional.

Wat loop ik daarmee echter mis? Alleen bitlocker en ondersteuning van verschillende talen? Beide opties ga ik niet missen denk ik. Of zijn er andere features die het behouden waard zijn?

Edit: och, ik zie nu dat Surfspot de Professional pas vanaf 11 november gaat uitleveren. Mocht ik rond die tijd nog steeds mijn Ultimate niet hebben moet ik bovenstaande afweging dus pas maken.

[ Voor 15% gewijzigd door .Frank op 04-11-2009 14:45 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.Frank schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:43:
Al enige tijd heb ik bij Surfspot een bestelling open staan voor de 64-bits Ultimate. Volgens mij kan het nog wel even duren tot die geleverd wordt, en nu zie ik dat ze ook (voor €20 minder) Windows 7 Professional verkopen. Die is volgens de site niet uitverkocht, en zie ik dan ook de optie om mijn order om te zetten van Ultimate naar Professional.

Wat loop ik daarmee echter mis? Alleen bitlocker en ondersteuning van verschillende talen? Beide opties ga ik niet missen denk ik. Of zijn er andere features die het behouden waard zijn?
Kijk in een vergelijkingstabel, zou ik zeggen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:36:
[...]

Denk het niet, Win2K 5.0 & WinXP 5.1 liggen volgens mij erg dicht bij elkaar.
Volgens de bron die TheVMaster zojuist heeft gepost dus weer niet:
Windows 2000 code was 5.0 and then we shipped Windows XP as 5.1, even though it was a major release we didn't want to change code version numbers to maximize application compatibility.
Anyway, mijn eerdere opmerking over dat versienummers geen drol zeggen blijkt dus geheel terecht :)

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de default taal van Win 7 (Ultimate) te wijzigen? Ik heb een Nederlandse Ultimate, en heb een Engelse language pack geïnstalleerd voor m'n account. Maar ik vind het nogal irritant dat de Nederlandse woorden op tal van plekken toch nog naar voren komen. Natuurlijk bij het opstarten en op het login screen (logisch, want de taal is gekoppeld aan mijn account en ik ben op dat moment nog niet ingelogd), maar ook bij veel configuratie instellingen (zo heeft m'n sound config het over "luidsprekers" als output device). Ik vroeg me af of je niet gewoon alles op Engels in kunt stellen.

.edit: laat maar, ik had natuurlijk ook gewoonn even kunnen googlen: http://www.mydigitallife....-system-and-new-accounts/

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

anandus schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:45:
[...]
Kijk in een vergelijkingstabel, zou ik zeggen.
Heb ik gedaan, daaruit bleken de verschillen die ik noemde. Ik vond het ongeloofwaardig dat alle verschillen zouden zijn, vandaar mijn vraag.

Er zijn er meer die de extra features de moeite niet waard vinden: http://news.cnet.com/8301-13506_3-10280251-17.html.

Ik stap dus zeker over op Professional als de kans zich voordoet, even informeren bij Surfspot welke ze eerder denken te kunnen leveren.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
[...]

[...]
Ik meen me te herinneren dat SP4 het laatste W2k SP was? Daarmee zou XP W2k SP5 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Whatever, ik had geen zin om dat te verifieren gezien het geen afbreuk doet aan m'n punt. Overigens moet je niet vergeten dat W2k SP4 er pas ná Win XP was.

.edit: sterker nog, de release dates van de Win2k service packs zijn
SP1 on 15 August 2000, SP2 on 16 May 2001, SP3 on 29 August 2002 and SP4 on 26 June 2003
Gezien het feit dat Windows XP op 25 October 2001 in de winkel lag, was de laatste service pack voor 2k op dat moment dus SP2. Ergo, m'n post was (louter bij toeval) correct ;)

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
.Frank schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:43:

Edit: och, ik zie nu dat Surfspot de Professional pas vanaf 11 november gaat uitleveren. Mocht ik rond die tijd nog steeds mijn Ultimate niet hebben moet ik bovenstaande afweging dus pas maken.
Mijne staat sinds maandag op 'Verzonden'. Heb inmiddels nog niets binnen gehad. Ook geen mailtje o.i.d. wat 'verzonden' bevestigd. Iemand die hem al ontvangen heeft? (En dan doel ik op een van de mensen die eerst de status 'niet op voorraad' hadden.)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:33:
[...]

Mijne staat sinds maandag op 'Verzonden'. Heb inmiddels nog niets binnen gehad. Ook geen mailtje o.i.d. wat 'verzonden' bevestigd. Iemand die hem al ontvangen heeft? (En dan doel ik op een van de mensen die eerst de status 'niet op voorraad' hadden.)
Precies hetzelfde verhaal hier ook. Had een aantal weken geleden mijn Windows 7 64-bit bij Surfspot besteld (toen bleken ze niet op voorraad te zijn), op maandag veranderde de status van mijn bestelling in "Verzonden", ik zit er nog steeds op te wachten.

Mijn Windows 7 schijnt om 10:30 op maandag verzonden te zijn, ik ben heel erg benieuwd waarom het zo lang duurt. Hopelijk krijgt ik het donderdag/vrijdag binnen....

Mochten er meer mensen zijn die in dezelfde situatie als virtualJac en ik zitten, laat het dan even weten of je je bestelling al ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Weet iemand of het mogelijk is om een 32bit key te gebruiken om een 64 bit Windows (zelfde versie, Ultimate) te installeren? Het gaat om een key van slim.nl.

[ Voor 11% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-11-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:13:
Weet iemand of het mogelijk is om een 32bit key te gebruiken om een 64 bit Windows (zelfde versie, Ultimate) te installeren? Het gaat om een key van slim.nl.
Voorzover ik weet, is het heel goed mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 12:03
Hier ongeveer hetzelfde verhaal alleen dan bij slim. Ik kreeg al op 23 okt. een mailtje dat de 64bit DVD was uitverkocht, en dat er op 2-11 een nieuwe lading zou komen van de leverancier. Maandagavond (2-11) log ik in op slim, en inderdaad de status was nu verzonden. Ik dacht "mooi, dan heb ik hem dinsdag binnen!". Helaas was dit niet het geval. Ik dach toen: "Zal wel zijn blijven liggen bij de TNT en komt hij morgen". Maar nee, vandaag ook nog niks. Ik was al van plan om als ik morgen nog niks had dan maar te gaan mailen naar slim, maar als meer mensen hier dus last van hebben, laat ik het nog wel even.

In ieder geval vind ik het een vreemde situatie..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tromp.et schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:16:
Hier ongeveer hetzelfde verhaal alleen dan bij slim. Ik kreeg al op 23 okt. een mailtje dat de 64bit DVD was uitverkocht, en dat er op 2-11 een nieuwe lading zou komen van de leverancier. Maandagavond (2-11) log ik in op slim, en inderdaad de status was nu verzonden. Ik dacht "mooi, dan heb ik hem dinsdag binnen!". Helaas was dit niet het geval. Ik dach toen: "Zal wel zijn blijven liggen bij de TNT en komt hij morgen". Maar nee, vandaag ook nog niks. Ik was al van plan om als ik morgen nog niks had dan maar te gaan mailen naar slim, maar als meer mensen hier dus last van hebben, laat ik het nog wel even.

Dat is inderdaad heel vreemd. Ik ben bang dat ze het nog niet verstuurd hebben. De enige hoop nu is dat we het voor zondag zullen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:14:
[...]

Voorzover ik weet, is het heel goed mogelijk...
Oke :). Weet iemand hoe ik het best een dualboot systeem kan maken met XP (32bit) en Windows 7 (64bit)? Eerst Windows 7 installeren en dan XP, of andersom? Ik weet dat dit bij Vista nog wel uitmaakte.

En hoe bevalt Windows 7 x64? Zijn er veel drivers die niet werken onder 64 bit, maar wel onder 32 bit?

Ik heb altijd 32bit gedraaid, omdat ik het minst gedoe wil met drivers. Maar nu met 4GB ram ben ik eigenlijk wel genoodzaakt (anders gebruik ik maar 3,2GB o.i.d.).

[ Voor 26% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-11-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Gewoon Windows XP laten staan en Windows 7 op een andere partitie installeren.
Bij het booten vraagt hij automatisch welke je op wilt starten.

Ik heb ook Windows XP 32 bit en Windows 7 64 bit en ik had totaal geen problemen met drivers omdat Windows ze zelf al voor alle hardware had geïnstalleerd. (Hardware 1,5 jaar oud.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Tromp.et schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:16:

Heb een mailtje gestuurd:

*vanwege drukte omtrent Windows 7 proberen we alle vragen te beantwoorden binnen 4 werkdagen.*

Even afwachten dus 8)7 Maar ik weet in ieder geval dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:52:
[...]

Heb een mailtje gestuurd:

*vanwege drukte omtrent Windows 7 proberen we alle vragen te beantwoorden binnen 4 werkdagen.*

Even afwachten dus 8)7 Maar ik weet in ieder geval dat ik niet de enige ben.
Dan zullen we het rustig afwachten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

barzi schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:29:
Ik heb altijd 32bit gedraaid, omdat ik het minst gedoe wil met drivers. Maar nu met 4GB ram ben ik eigenlijk wel genoodzaakt (anders gebruik ik maar 3,2GB o.i.d.).
Ik draai zelf al een hele tijd Win XP x64 (zowel op het werk als thuis) en nu ook Win7 x64 en ik heb nog nooit gezeik gehad met drivers. Op m'n werk wel met printerdrivers, net die ene HP color laserjet die wij hadden werd officieel niet gesupport voor XP x64, maar wel weer Vista x64 (en die Vista drivers bleken ook gewoon onder XP te werken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Zelfde verhaal hier als Tromp.et: Maandag stond dat hij verzonden was, via slim.nl bestelt maar nu nog steeds niet binnen.

Als ik hem morgen nog niet heb, stuur ik mailtje erachteraan. Want zowiso als je binnen 8 dagen geen mail stuurt of zo heb je ook geen zeggenschap meer. Daar moet je dus ook mee uitkijken. ;(

Ben blij te horen dat iedereen het heeft, en ik niet de enige ben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:01:
[...]

Ik draai zelf al een hele tijd Win XP x64 ...
Fijn he :)

En het is helemaal geen "8 jaar oud OS" zoals sommigen hier beweren, het is pas een paar jaar oud. Gaat nog zelker wel 3 tot 5 jaar mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:44:
[...]

Bij 'folder options' kun je in het eerste tabblad (general) kiezen voor 'double-click to open an item', dan zijn het iig geen links meer. Weet niet of je dit bedoelt?
Nee, dat werkt helaas niet. Die optie heb je ook gewoon in 2k en XP. Ik ben op zoek naar "display folder view in explorers folder list" (om uit te vinken). Zal vast wel een registry setting zijn die dit kan want onderhuids is er volgens mij sinds XP nauwelijks wat veranderd (een verbeterde prefetcher (zoals hierboven genoemd) noem ik geen fundamentele verandering, dat is slechts 0,01% van een OS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sneakyman schreef op donderdag 05 november 2009 @ 01:04:
Ben blij te horen dat iedereen het heeft, en ik niet de enige ben :*)
Hier ook. Bestelling is maandag verzonden volgens Surfspot. Nog niks binnen. Als ik vandaag nog niks heb ga ik vanavond een mailtje sturen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
ik heb problemen als ik hem wat te lang in slaap doe.
dan gaat hij wel op maar het scherm blijft in standby.
enige oplosing stroom uit doen en opnieuw opstarten duurt wel een 2 minuten dus die slaapstand geeft geen tijdwinst.
is dat op te losen ?

ik hoop dat dit de' juiste plaats is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 01:22:
[...]

Fijn he :)

En het is helemaal geen "8 jaar oud OS" zoals sommigen hier beweren, het is pas een paar jaar oud. Gaat nog zelker wel 3 tot 5 jaar mee :*)
hij is van 25 april 2005 en dus 4.5 jaar oud en mainstream support is inmidels ook al voorbij :z

Microsoft Support Lifecycle

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die het jammer vinden dat er geen mini player meer is in Windows Media Player 12 ? Dit is nu verwerkt in de Aero window preview (of hoe het ook mag heten) maar dit werkt toch zeker niet zo prettig als de mini player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powershell schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:29:
[...]
hij is van 25 april 2005 en dus 4.5 jaar oud en mainstream support is inmidels ook al voorbij :z

Microsoft Support Lifecycle
Dit OS is gelijk aan Server 2003 R2 (i.t.t. de gewone XP) dus met updates zit het voorlopig nog wel goed (dat MS niet meer de telefoon opneemt voor XP x64 lijkt me niet zo erg).

En extended support eindigt pas in 2014 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:35:
Zijn er nog mensen die het jammer vinden dat er geen mini player meer is in Windows Media Player 12 ? Dit is nu verwerkt in de Aero window preview (of hoe het ook mag heten) maar dit werkt toch zeker niet zo prettig als de mini player.
Je zou eventueel de zune 4.0 software kunnen proberen, daar zit de mini player wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:35:
Het is wel mogelijk om WMP weer in de taakbalk te krijgen, google maar even. Zelf nog niet geprobeerd mar zou het fijn vinden als Microsoft met een update ofzo ervoor zorgt dat WMP weer in de taakbalk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:36:
[...]

Dit OS is gelijk aan Server 2003 R2 (i.t.t. de gewone XP) dus met updates zit het voorlopig nog wel goed (dat MS niet meer de telefoon opneemt voor XP x64 lijkt me niet zo erg).

En extended support eindigt pas in 2014 :*)
NFI: Als je zo graag Windows XP (x64) wil blijven gebruiken, wat doe je dan in een Windows 7 ervaringen topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Vanochtend een mail gestuurd naar Slim.nl, want postbode was (als ik het goed heb) al langs geweest.

Dit was het antwoord:

Omdat Windows 7 niet meer bij ons op voorraad was, zijn de leveringen enigszins vertraagt. Inmiddels is Windows 7 bij ons geleverd en zijn ze de meeste orders gisteren verzonden, de rest wordt vandaag verstuurd. Uw bestelling zal dus uiterlijk morgen of overmorgen bij u geleverd worden. Ons excuus voor de vertraging van de levering. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dus morgen of overmorgen... Hoop dat dit nu wel klopt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneakyman schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:14:
Vanochtend een mail gestuurd naar Slim.nl, want postbode was (als ik het goed heb) al langs geweest.

Dit was het antwoord:

Omdat Windows 7 niet meer bij ons op voorraad was, zijn de leveringen enigszins vertraagt. Inmiddels is Windows 7 bij ons geleverd en zijn ze de meeste orders gisteren verzonden, de rest wordt vandaag verstuurd. Uw bestelling zal dus uiterlijk morgen of overmorgen bij u geleverd worden. Ons excuus voor de vertraging van de levering. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dus morgen of overmorgen... Hoop dat dit nu wel klopt :X
Bedankt voor je reactie! Dan moeten we het gewoon rustig afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

@Sneakyman: thanx voor je post, ik zit inderdaad ook al een paar dagen te wachten op de dvd. Ik heb wel een mailtje gehad van Surfspot dat de zending verstuurd zou zijn maar ook nog niets ontvangen.

Andere vraag, de XP mode binnen 7, is dat nu een beetje snel? Ik heb namelijk nog wat oude spellen die ik nog graag speel en wellicht moet ik daardoor verplicht gebruik maken van deze optie.

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 16:34
mad_mavrick schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:56:
@Sneakyman: thanx voor je post, ik zit inderdaad ook al een paar dagen te wachten op de dvd. Ik heb wel een mailtje gehad van Surfspot dat de zending verstuurd zou zijn maar ook nog niets ontvangen.

Andere vraag, de XP mode binnen 7, is dat nu een beetje snel? Ik heb namelijk nog wat oude spellen die ik nog graag speel en wellicht moet ik daardoor verplicht gebruik maken van deze optie.
XP mode is gevirtualiseerd. Niet geschikt voor games dus, tenzij je Patience wilt spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste spellen kan je gewoon op win7 spelen. Desnoods in XP-compatibility of in zoiets als Dosbox.

XP Mode is niet echt bedoeld voor spelletjes, meer voor custom bedrijfssoftware.
(En daarbij een virtuele pc dus niet echt snel)

Overigens vind ik het ook een beetje vreemde vraag, als het zulke oude spellen zijn dat hoef je toch niet bang te zijn dat het te langzaam gaat? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 05-11-2009 12:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick

mad_mavrick

anandus schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:02:

Overigens vind ik het ook een beetje vreemde vraag, als het zulke oude spellen zijn dat hoef je toch niet bang te zijn dat het te langzaam gaat? ;)
Hmm, ok daar heb je mij dan weer.. :D bedankt voor de info iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoe hard is die 16gb vrije ruimte die je nodig heb voor de update over vista?

Ik heb net 13gb vrij geloof ik op mijn C Partitie.
(of kan ik vlak voor het installeren die winsxs folder leeg gooien)

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 05-11-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hjs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:10:
Hoe hard is die 16gb vrije ruimte die je nodig heb voor de update over vista?

Ik heb net 13gb vrij geloof ik op mijn C Partitie.
(of kan ik vlak voor het installeren die winsxs folder leeg gooien)
Of je schaft een extra hd aan (kleintje) => converteert al je disks naar Dynamic en extend je volume van C: ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac

Heb jij wel een bevestigingsmailtje gekregen van Surfspot? ik heb de status op de site af moeten lezen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick

mad_mavrick

virtualJac schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:02:
[...]

Heb jij wel een bevestigingsmailtje gekregen van Surfspot? ik heb de status op de site af moeten lezen.. :?
Yep, op maandag:
Beste <..>,

De bestelling die je via SURFspot.nl hebt geplaatst, bestelnummer <xxxxxx>, is naar je opgestuurd.

Wanneer het hier een bestelling voor een CD-ROM of DVD betreft, is de bestelling per post naar je opgestuurd.

Wanneer je een bestelling voor een downloadproduct hebt geplaatst, is er een
e-mail met instructies naar het bij de bestelling vermelde e-mailadres verzonden.
Een uitzondering hierop zijn de downloadproducten van McAfee en Microsoft, hiervoor worden de gegevens opgeslagen in je account op SURFspot.nl, je kunt de gegevens opvragen door op SURFspot.nl in te loggen en vervolgens voor de optie ´Productkluis´ te kiezen, deze vind je rechts bovenaan het scherm.

Gegevens van de bestelling:

Bestelnummer: <xxxxxx>

Besteld(e) product(en):
MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) (SL) NL
Platform: MS Windows;
Medium: DVD
Prijs: € 69,75
Bestelregelstatus: Verzonden

<..>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

Ik probeer een dual-boot op te zetten met Vista

Vista is reeds geinstalleerd.

Maar tijdens het kiezen van partitie voor Windows 7 krijg ik de melding:

Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden

Alle USB -porten zijn leeg, alleen me muis zit in 1 USB port.
Meerdere malen herstart vanwege uitrekken USB aansluitingen.

Wat nu? Ik heb de melding nu nog steeds..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Mensen.....ik snap best dat jullie blij zijn met jullie Slim/Surfspot schijfjes ontvangen hebben, maar bij het vorige deeltje hebben we al duidelijk gemaakt dat het niet nodig is te vermelden dat je je schijfje hebt besteld/ontvangen/etc deze reacties dus achterwege laten.

Dit heeft volgens mij weinig te maken met je 'ervaring' met Windows 7...ik heb dus een aantal berichten met als strekking 'Ik heb vandaag m'n schijfje ontvangen' verwijderd.

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 05-11-2009 14:52 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....