Sorry voor de ongegeneerde crosspost, maar om het hele verhaal weer heel boeiend op het scherm te krijgen...
Ik wil even een duit in het ervaringen zakje doen betreffende mijn laatste ervaring met digitenne en mediacenter. Ben vandaag (wegens afwezigheid van vriendin) eens met mijn mediacenter aan de slag gegaan. Ik ben van Vista media center naar Windows 7 prof met mediacenter gegaan. EEN VERADEMING. Niet langer kloten met zender e.d.
Schone install gedaan. Daarna drivers geinstalleerd. (Laatste Beta/7 dirvers van Firedtv). Daarna weer in tv meubel geplaatst.
Standaard stappen van media center doorlopen. Tot nu toe geen problemen.
TV signaal instellen (eerder ervaringen waren niet positief).
Regio: Nederland (klopt)
Postcode XXXX XX (ingeklopt)
Terrestriele TV nog niet in kaart gebracht.... De makkelijkste keus
Zenders zoeken..... meestal begint het hier. Maar naarmate het zoeken verder vorderde kwamen er meer dan de standaard 13 zender, 44 totaal. En wat blijkt

alle zender voor tv en radio worden direct gevonden.... Nou dat is al positief. Vervolgens ga ik naar de gids en wil de ontbrekende kanalen instellen, en wat lijkt, alle zenders staan reeds aangevinkt en staan ook nog eens in de goede volgorde
Dus ik knipper twee keer en geloof mijn ogen nog niet. Dus ik ga controleren via live tv. En daardoor slaat mijn onderkin op de salontafel.... Zelfs de EPG van alle kanalen klopt en is ook al bijgewerkt.
Dus al met al heeft het mij slechts (het is bijna niet te geloven) 1,5 uur gekost om mijn media center te upgraden van windows vista naar windows 7. En het werkt allemaal.
(kleine opmerking: eenmaal aan de homegroup gesnuffeld en je wilt niet meer terug
Rest mij nog te vermelden welke tuner ik heb:
De Digital everywhere FireDTV/T. Helaas is deze nieuw bijna niet meer aan te komen maar als je hem tweedehands op de kop kunt tikken en je gaat draaien onder win 7, twijfel niet en doe het gewoon. Al je problemen zijn over.