Thnx, weet zo 123 niet hoe je dat doet, maar dat ga ik eens bekijken.Sc0rPi0N schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:20:
[...]
Of je schaft een extra hd aan (kleintje) => converteert al je disks naar Dynamic en extend je volume van C: ?
Zijn er hier mensen die Win 7 X64 geinstalleerd hebben op een AMD systeem met Raid controller ?
In installatie op mijn i7 bak is goed gegaan maar daar had ik ook geen raid drivers nodig. Bij mijn AMD PC heb ik maar de Vista X64 raid drivers gepakt. De installatie gaat wel goed. Dan gaat hij eerst de files op de HD zetten dan reboot dan nog wat installeren. Maar als hij voor de eerste keer windows moet gaan starten zie je eerst de bios. Dan het scherm wat daar na komt waar je boven in nog wat info over je pc ziet zoals IRQ's. En daar blijft hij op hangen normaal krijg je dan de boot loader.
Ik heb em daar na nog een keer opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp ook niet. Ik zal vanavond nog eens wat andere drivers proberen. En kijken of ik een losse HD heb liggen zodat ik even geen raid hoef te gebruiken. Wie weet helpt dat.
Maar als ik google zie ik wel meer mensen met soort gelijke issue's alleen nog geen oplossing.
In installatie op mijn i7 bak is goed gegaan maar daar had ik ook geen raid drivers nodig. Bij mijn AMD PC heb ik maar de Vista X64 raid drivers gepakt. De installatie gaat wel goed. Dan gaat hij eerst de files op de HD zetten dan reboot dan nog wat installeren. Maar als hij voor de eerste keer windows moet gaan starten zie je eerst de bios. Dan het scherm wat daar na komt waar je boven in nog wat info over je pc ziet zoals IRQ's. En daar blijft hij op hangen normaal krijg je dan de boot loader.
Ik heb em daar na nog een keer opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp ook niet. Ik zal vanavond nog eens wat andere drivers proberen. En kijken of ik een losse HD heb liggen zodat ik even geen raid hoef te gebruiken. Wie weet helpt dat.
Maar als ik google zie ik wel meer mensen met soort gelijke issue's alleen nog geen oplossing.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik ben vandaag de eerste randapparatuur tegengekomen die niet werkt. Het gaat om twee Canon printers. De lbp-810 en i550 heb ik gedeeld op een XP machine en wil ze nu gebruiken via Windows7 x64 Professional. Ben nu aan het zoeken naar geschikte drivers maar ik vrees dat het een hopeloze zoektocht gaat worden.
Heeft iemand misschien ook wel eens problemen dat een programma niet opstart of rare symptomen vertoont? Bijvoorbeeld Logitech Setpoint start niet altijd of heeft rare symptomen. Het volume wat op max. blijft staan. Een reboot verhelpt het wel overigens.
Heeft iemand misschien ook wel eens problemen dat een programma niet opstart of rare symptomen vertoont? Bijvoorbeeld Logitech Setpoint start niet altijd of heeft rare symptomen. Het volume wat op max. blijft staan. Een reboot verhelpt het wel overigens.
Ook ik heb al enige tijd problemen (gehad) met mijn Canon CanoScan 8800F scanner, Dymo Labelwriter 400 en mijn Kodak W820 fotolijstje. Die hadden nog geen ondersteuning voor Windows 7 x64. Voor Kodak geldt dat die inmiddels wel werkende driver en software tbs hebben.sajoku schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:17:
Ik ben vandaag de eerste randapparatuur tegengekomen die niet werkt. Het gaat om twee Canon printers. De lbp-810 en i550 heb ik gedeeld op een XP machine en wil ze nu gebruiken via Windows7 x64 Professional. Ben nu aan het zoeken naar geschikte drivers maar ik vrees dat het een hopeloze zoektocht gaat worden.
Canon belooft van alles, maar voorlopig staat er een brakke driver, en nog geen software voor mijn scanner. De scanner is te gebruiken met de Windows scansoftware, maar mist de functionaliteit voor het kunnen toewijzen van de aanwezige knoppen op de scanner.
Dymo was heel simpel: er is een (bèta) driver, en software komt er niet (...) Stomme Belgen.
Ik denk dat dit alles het gevolg is van de crisis: bedrijven zetten wel in op verkoop, maar aftersales schiet er zwaar bij in. Ik denk dat ze vergeten dat dit op de lange termijn ten koste zal gaan van de omzet.

Samsung S23 Ultra 256GB
Geen oplossing, maar gewoon de bedrijven die geen nieuwe drivers schrijven voor redelijk recente hardware (jonger dan zeg 3 jaar) gewoon links laten liggen voortaan, dan voelen ze het maar op die manier.
Het lost niets op nu helaas, maar dat is de enige manier om die bedrijven kenbaar te maken dat het wel belangrijk is.
Het lost niets op nu helaas, maar dat is de enige manier om die bedrijven kenbaar te maken dat het wel belangrijk is.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Niet om het een of ander, maar als ik bij de installatie van mijn via het netwerk aangesloten Canon i850 de driver moet installeren komt die na een druk op de knop windows Update gewoon tevoorschijn. Heb net even gekeken en die van de i550 staat er ook gewoon bij.
[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 05-11-2009 18:13 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
De support van canon is wel goed vind ik, nooit probs gehad met niet werkende drivers (xp32 en vista64 met MP800)
Verwijderd
De support van Canon is meestal geweldig en zowel de 32-bit als 64-bit drivers van Cannon Multifunctionals doen het meestal naar behoren.
*knip* Dit zouden we niet meer doen he (zie topicwaarschuwing)
*knip* Dit zouden we niet meer doen he (zie topicwaarschuwing)
[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 05-11-2009 21:24 ]
Wat ik wel jammer vind, dat die previews onderin je taalbak niet altijd meewerken. Als je bijvoorbeeld in IE8 een filmpje kijkt en je houd je muis op het IE8 icoontje, dat het beeld gewoon stil staat.
Open je het venster dan doet de preview het wel goed.
Als ik een dual boot maak van XP en Windows 7 (eerst XP, dan W7) kan ik dan mijn C schijf van de XP (dus waar XP opstaat) te zien in W7 (zo ja, als wat voor driveletter)?
En zie ik de C schijf (heet deze ook C, of anders) van W7 ook te zien in XP (als welke letter)?
En hoeveel GB ruimte raden jullie mij aan voor de partitie voor W7 (Ultimate, 64 Bit)?
Dat ligt eraan of je ze een drive letter toekend. Ik moet zeggen dat ik zo 123 niet weet wat hij 'default' doet, maar je kunt het gewoon uitzetten, of eventueel de driveletter wijzigen...althans in Windows XP kun je de driveletter van de drive waar Windows 7 op geinstalleerd staat wijzigen en vice versa.
En zie ik de C schijf (heet deze ook C, of anders) van W7 ook te zien in XP (als welke letter)?
En hoeveel GB ruimte raden jullie mij aan voor de partitie voor W7 (Ultimate, 64 Bit)?
Dat ligt eraan of je ze een drive letter toekend. Ik moet zeggen dat ik zo 123 niet weet wat hij 'default' doet, maar je kunt het gewoon uitzetten, of eventueel de driveletter wijzigen...althans in Windows XP kun je de driveletter van de drive waar Windows 7 op geinstalleerd staat wijzigen en vice versa.
[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 05-11-2009 21:26 ]
De 1e c, de xp c dus, is de c in Xp, en F ofzo in 7. Dit si de ECHTE c, zo zal je hem ook zien in Fdisk ofzo.
In 7 heet de systeemschijf van 7 c, terwijl het in werkelijkheid G is oid. In xp is die te zien als G ofzo.
Kan me even niet meer herinneren of de xp c in 7 verborgen wordt, geloof het wel.
Damn, raak zelf bijna in de war van het beantwoorden van je vraag.
In 7 heet de systeemschijf van 7 c, terwijl het in werkelijkheid G is oid. In xp is die te zien als G ofzo.
Kan me even niet meer herinneren of de xp c in 7 verborgen wordt, geloof het wel.
De Windows 7-installatieschijf krijgt letter C. Daarna komen de andere schijven in de volgorde zoals ze bij Windows XP stonden. (Mijn Windows XP installatie staat op D als ik Windows 7 start.)
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik weet niet wat er default gebeurt, maar in Windows 7 zie je dus je XP-c-schijf als een andere driveletter (welke ligt beetje aan welke driveletters allemaal default bij jou al in gebruik genomen zijn door partities, dvdroms, cardreaders, etc.). Of dit default in XP ook het geval is (dat je je Windows7-c-schijf ziet) weet ik zo 123 niet, maaarrrr...je kunt ze dmv diskmanagement wel 'onzichtbaar' maken. Wat je dan eigenlijk doet is gewoon de driveletter eraf halen.Sjah schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:24:
De 1e c, de xp c dus, is de c in Xp, en F ofzo in 7. Dit si de ECHTE c, zo zal je hem ook zien in Fdisk ofzo.
Je kunt overigens ook de driveletter aanpassen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer uit m'n hoofd weet hoe dat nu gaat in XP, maar volgens mij op ongeveer eenzelfde manier als in Windows 7 (via diskmanagement dus).
vraagje. ik heb een windows 7 family pack gekocht. Dit is een engelse versie. Een vriend van mij heeft een retail versie van windows 7 Home Premium NL. Zal het werken als ik zijn DVD gebruik en mijn licentie code?
Verwijderd
Wat een strenge censuur, zeg... Alsof Art.7 Nederlandse Grondwet en Art.10 EVRM er niet meer toe doen... Vrijheid van meningsuiting, mensen...Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:15:
De support van Canon is meestal geweldig en zowel de 32-bit als 64-bit drivers van Cannon Multifunctionals doen het meestal naar behoren.
[mbr]*knip* Dit zouden we niet meer doen he (zie topicwaarschuwing)[/mbr]
Ah, ja... laten we het volgens de regels spelen...
Windows 7 is waarschijnlijk de beste OS die Microsoft ooit gemaakt heeft, ben benieuwd om die van het weekend even te testen.
Weet iemand of de drivers voor Soundblaster X-Fi een beetje stabiel op Windows 7 x64 zijn? Ik ben bang dat het me veel tijd zal kosten om ze werkend te krijgen...
Wat overigens eigenlijk zelden genoemd wordt qua features die je mist als je Home premium neemt: group policies. Oftewel, gpedit.msc, je zal hem toch maar nodig hebben. Pro en hoger heeft deze editor wel.
Het zijn nog beta drivers, weet dus niet of ze echt stabiel zijn, probeer ze zou ik zeggen.....Sjah schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:59:
Wat overigens eigenlijk zelden genoemd wordt qua features die je mist als je Home premium neemt: group policies. Oftewel, gpedit.msc, je zal hem toch maar nodig hebben. Pro en hoger heeft deze editor wel.
*** edit ***
Sorry, dit bericht was eigelijk bedoelt voor maxap !!!
[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 06-11-2009 09:39 ]
Verwijderd
Weet niet of dit off topic is? maar ben al 3 uur aan het spitten in deze en voorgaande topics.
Heb 2 dell laptops (XPS M1530) met vista NL 32 bits
en een Studio 1350 met Vista NL 64 bits.
Wil deze machines upgraden naar windows7 64 bits en tevens Office 2007 installeren.
Kan win7 ultimate (surfspot) kopen te weten NL64bits EN64bits of NL32bits of een andere combinatie.
heb natuurlijk 2 key's nodig maar wil op beiden laptops NL 64 bits.
wil dus zeggen bestel 1x NL 64bits
instaleer dit 2x en gebruik 1 x key van NL64 en voor de 2e een van de instalstie keys van de andere versie bv NL 32 bits
Kan dit? eerdere quote uit vorige edite:
van Fab1Man
Wat doet iedereen moeilijk? Gewoon custom install (clean dus), dan geen serial invoeren, en dan onder de eigenschappen van Computer "Activate Windows". Hier de key invullen, klaar.
lees verschillende verklaringen de een zegt kan wel de ander zegt kan niet.
Kan ik dan ook op een NL64bits een Office EN instaleren? dit daar ik geen 2 NL versies in office kan bestellen.
verder levert dit op DELL laptops nog andere problemen op bv Dell support, Dell media direct, en andere DELL instalaties die wel op de dell dvds staan maar natuurlijk niet op de win7 dvd.
Wil deze machines upgraden naar windows7 64 bits en tevens Office 2007 installeren.
Kan win7 ultimate (surfspot) kopen te weten NL64bits EN64bits of NL32bits of een andere combinatie.
instaleer dit 2x en gebruik 1 x key van NL64 en voor de 2e een van de instalstie keys van de andere versie bv NL 32 bits
van Fab1Man
Wat doet iedereen moeilijk? Gewoon custom install (clean dus), dan geen serial invoeren, en dan onder de eigenschappen van Computer "Activate Windows". Hier de key invullen, klaar.
Kan ik dan ook op een NL64bits een Office EN instaleren? dit daar ik geen 2 NL versies in office kan bestellen.
verder levert dit op DELL laptops nog andere problemen op bv Dell support, Dell media direct, en andere DELL instalaties die wel op de dell dvds staan maar natuurlijk niet op de win7 dvd.
Iemand enig idee waarom ik niet op labels kan zoeken, bv op afbeeldingen. Als ik rechtsboven in de zoekbalk: "labels:test" typ geeft hij geen resultaten. Zoeken op datum werkt ook niet, bv "genomenop:18-10-2009". Ik dacht ik ga eens mooi mijn foto collectie labellen, maar als ik er niet op kan zoeken heb ik er natuurlijk niks aan.
Het gekke is, dat dit wel werkt in Windows Media Player en in Windows Media Center. Ik kan me niet herinneren, dat ik zo'n functie heb uitgeschakeld ofzo. Dit moet gewoon werken lijkt me. Ik draai laatste Windows 7 Ultimate x64.
Het gekke is, dat dit wel werkt in Windows Media Player en in Windows Media Center. Ik kan me niet herinneren, dat ik zo'n functie heb uitgeschakeld ofzo. Dit moet gewoon werken lijkt me. Ik draai laatste Windows 7 Ultimate x64.
http://www.partition-tool...dynamic-disk-to-basic.htmhjs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:53:
[...]
Thnx, weet zo 123 niet hoe je dat doet, maar dat ga ik eens bekijken.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik heb gewoon een Win7 DVD in een Dell D600 gestopt en een clean install gedaan. Dat werkt gewoon. Je krijgt alleen geen Aero vanwege de 32 MB videokaart. Alle ander drivers waren aanwezig tot en met een niet echt in de D600 horende draadloze kaart toe. Het gaat ook goed met een D410.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 03:21:
Weet niet of dit off topic is? maar ben al 3 uur aan het spitten in deze en voorgaande topics.
[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 06-11-2009 10:15 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Ik probeer windows 7 te installeren vanaf usb stick. Ik heb de handleiding zoals in de TS stond gevolgd, maar als ik bij cmd de bootsect wil starten komt er de melding: dit is geen geldige win32 toepassing.
Daarna heb ik geprobeerd om in mijn bios de usb stick als eerste boot mogelijkheid te zetten. Als ik dan opnieuw opstart komt er een melding dat er geen boot is...
Ik heb gewoon de windows install bestanden op de usb stick gezet..
het moet toch kunnen om windows vanaf usb stick te kunnen installeren?
Daarna heb ik geprobeerd om in mijn bios de usb stick als eerste boot mogelijkheid te zetten. Als ik dan opnieuw opstart komt er een melding dat er geen boot is...
Heeft windows niet onlangs zelf een tool gemaakt om een installatie op USB te maken?Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:15:
Ik probeer windows 7 te installeren vanaf usb stick. Ik heb de handleiding zoals in de TS stond gevolgd, maar als ik bij cmd de bootsect wil starten komt er de melding: dit is geen geldige win32 toepassing.
Klopt: http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool
Heb ik ook gebruikt. Werkt perfect. En de installatie vanaf USB is echt snel
ik geloof dat ik met een kwartiertje klaar was. Overigens was dat wel een high performance stick. En hij installeerde op een RAID 0 array van 2 Samsung Spinpoint F3's, dus dat scheelt ook.
Heb ik ook gebruikt. Werkt perfect. En de installatie vanaf USB is echt snel
[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2009 10:32 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Iemand hier die de "play to" functie van windows 7 gebruikt? Ik gebruik het zelf veel om muziek naar mijn denon 4308 te streamen en dit werkt op zich best goed. Alleen wat me opvalt is dat maar in een enkel geval in mijn live messenger wordt aangegeven welke song ik draai (zoals bijv. bij WMP)
Iemand enig idee wanneer wel en wanneer niet de muziek afgespeeld via "play to" in messenger wordt weergegeven?
Iemand enig idee wanneer wel en wanneer niet de muziek afgespeeld via "play to" in messenger wordt weergegeven?
Non taken
Ik wil geen spelbreker zijn ,maar bij mij opmij ene F3 vanaf DVD>> 18 minuten....oisyn schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:30:
Heb ik ook gebruikt. Werkt perfect. En de installatie vanaf USB is echt snelik geloof dat ik met een kwartiertje klaar was. Overigens was dat wel een high performance stick. En hij installeerde op een RAID 0 array van 2 Samsung Spinpoint F3's, dus dat scheelt ook.
Je gebruikt waarschijnlijk de bootsect vanaf de 64-bits dvd. Je kunt inderdaad beter (zoals ook al geopperd) de Windows USB stick tool van MS gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:15:
Begrijp ik nou goed dat je met een Dynamic Disk een partitie kan maken die verdeeld is over 2 harde schijven (dus stel je HDD 1 is 80GB, en HDD 2 is ook 80GB. Een partitie maken van 100GB?)? Heet dit dan een Spanned Volume of een Striped Volume?
Wordt je schijfruimte dan gezien als 1 grote schijf (net als bij RAID0)?
Heeft een Dynamic Disk verder ook nog nadelen t.o.v. een Basic Disk (snelheidsverslies o.i.d.)? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
En een hoe grote partitie (in GB) maken jullie voor W7 (C schijf)?
Wordt je schijfruimte dan gezien als 1 grote schijf (net als bij RAID0)?
Heeft een Dynamic Disk verder ook nog nadelen t.o.v. een Basic Disk (snelheidsverslies o.i.d.)? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
En een hoe grote partitie (in GB) maken jullie voor W7 (C schijf)?
[ Voor 23% gewijzigd door Perzikvrucht op 06-11-2009 15:29 ]
Verwijderd
Je kan ook bootsect.exe downloaden. Effe googelenTheVMaster schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:45:
[...]
Je gebruikt waarschijnlijk de bootsect vanaf de 64-bits dvd. Je kunt inderdaad beter (zoals ook al geopperd) de Windows USB stick tool van MS gebruiken.
Wrom moeilijk doen als het ook makkelijk kanVerwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:25:
[...]
Je kan ook bootsect.exe downloaden. Effe googelen
Ik zei "een kwartiertje", da's niet exact 15 minuten heSjah schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:41:
[...]
Ik wil geen spelbreker zijn ,maar bij mij opmij ene F3 vanaf DVD>> 18 minuten...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit ligt aan Flash, als ik bijv. een Ogg Theora HTML5 filmpje bekijk in Firefox werkt dit weer wel.Splinter Cell schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:32:
Wat ik wel jammer vind, dat die previews onderin je taalbak niet altijd meewerken. Als je bijvoorbeeld in IE8 een filmpje kijkt en je houd je muis op het IE8 icoontje, dat het beeld gewoon stil staat.
Ik heb al mijn systemen over op Windows 7 Ultimate (Desktop, Notebook en HTPC), behalve de Notebook van mijn vriendin die draait nog op Windows Vista Home Basic. Nu wil ik de map MP3 en XVID sharen voor iedereen op mijn netwerk, zonder dat ze een username of password moeten geven. Maar het lukt me maar niet ik moet na elke herstart de username en password geven voor ik de map kan openen.
Wat ik al geprobeerd heb (Ben met twee machines aan het testen Notebook en HTPC):
Deze topics doorgelezen
Topics op tweakers.net over mappen delen
Alle PC's zitten met dezelfde Werkgroep (ik heb ook geen problemen met mappen zien).
Netwerk detectie staat ingeschakeld
Bedtands- en printerdeling staat ingeschakeld
Openbare mappen delen staat ingeschakeld
128-bitsversleuteling gebruiken om verbindingen... ingeschakeld
Met wachtwoord beveiligd delen staat uitgeschakeld
Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren staat ingeschakeld
Heb bij machtigingen ook al een Gast account geprobeerd, vraagt ook om username en password
Wie helpt me? Het moet toch wel mogelijk zijn een map voor iedereen te delen met leesrechten zonder 'poespas'?
Wat ik al geprobeerd heb (Ben met twee machines aan het testen Notebook en HTPC):
Deze topics doorgelezen
Topics op tweakers.net over mappen delen
Alle PC's zitten met dezelfde Werkgroep (ik heb ook geen problemen met mappen zien).
Netwerk detectie staat ingeschakeld
Bedtands- en printerdeling staat ingeschakeld
Openbare mappen delen staat ingeschakeld
128-bitsversleuteling gebruiken om verbindingen... ingeschakeld
Met wachtwoord beveiligd delen staat uitgeschakeld
Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren staat ingeschakeld
Heb bij machtigingen ook al een Gast account geprobeerd, vraagt ook om username en password
Wie helpt me? Het moet toch wel mogelijk zijn een map voor iedereen te delen met leesrechten zonder 'poespas'?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
(Ik heb de Engelse versie)
Ga naar Properties van de map en klik dan op het tweede tabblad Sharing.
In het onderste gedeelte staat Password protection met daarin een link naar het Network and Sharing center.
Bijna helemaal onderaan kan je de optie Turn off password protected sharing aanzetten.
In het onderste gedeelte staat Password protection met daarin een link naar het Network and Sharing center.
Bijna helemaal onderaan kan je de optie Turn off password protected sharing aanzetten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Wat ik trouwens opmerkelijk vind is dat als ik met de muis over de shut down button heen hover mijn Win7 compu gelijk uitgaat. Is dit normaal?
Nee.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:52:
Wat ik trouwens opmerkelijk vind is dat als ik met de muis over de shut down button heen hover mijn Win7 compu gelijk uitgaat. Is dit normaal?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Bij de dell XPS 1530 installeerd windows 7 zonder problemen, het enige wat je zelf moet downloaden is de video driver. En die kan je bij http://www.laptopvideo2go.com/ downloaden.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 03:21:
van Fab1Man
Verwijderd
Even nader specificeren: als je de start knop "indrukt" en de linker muisknop niet loslaas terwijl je over de shut down button heen gaat zal de compu afsluiten. Kan je ook voorkomen dat dit gebeurt?Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:52:
Staat al uitgeschakeld.Onbekend schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:29:
(Ik heb de Engelse versie)
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Enige manier waarop ik kan reproduceren waar jij het nu weer over hebt is als ik startmenu indruk zonder muisknop los te laten en dan hover naar de shutdown knop en dan de de muisknop loslaat als ik over de shutdown knop loslaat.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:32:
[...]
Even nader specificeren: als je de start knop "indrukt" en de linker muisknop niet loslaas terwijl je over de shut down button heen gaat zal de compu afsluiten. Kan je ook voorkomen dat dit gebeurt?
Enige tip die ik dan heb is:
NIET DOEN

Nee, deze wist ik niet. Zeer handig inderdaad!Brikkah schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 05:06:
Heeft iemand wel eens een map 'gegrouped by size' ?
Wel vaag. De rest van de GUI van Windows, wat ook al jaren zo werkt, is dat als je de knop indrukt op een control dan zal die control de mouse capturen zodat andere windows niet meer op de hoogte worden gebracht van mouse events, ook al hover je buiten je control en boven een andere. Het loslaten van de muisknop zal vervolgens alleen de capture release, niet de knop ineens indrukken waar je op dat moment boven hangt. De startknop lijkt hier een uitzondering in te zijn.Ramon schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:11:
[...]
Enige manier waarop ik kan reproduceren waar jij het nu weer over hebt is als ik startmenu indruk zonder muisknop los te laten en dan hover naar de shutdown knop en dan de de muisknop loslaat als ik over de shutdown knop loslaat.
Verwijderd
Ik begrijp dat er in jouw perfecte Windows 7 wereldje geen ruimte is voor dit soort onhebbelijkheden. Mijn tip: geniet gewoon verder van het OS en val geen mensen lastig die nog wat vragen hebben.Ramon schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:11:
[...]
Enige manier waarop ik kan reproduceren waar jij het nu weer over hebt is als ik startmenu indruk zonder muisknop los te laten en dan hover naar de shutdown knop en dan de de muisknop loslaat als ik over de shutdown knop loslaat.
Enige tip die ik dan heb is:NIET DOEN
Dus als je zonder de muisknoppen in te drukken er over beweegt dan schakelt je computer uit? Lijkt me vrij vaag, kijk eens door middel van een programma zoals paint of je muis knop niet per ongeluk hapert.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:52:
Verder is het klikken op start, ingedrukt houden en bewegen naar uitschakelen, en vervolgens precies daar nog eens loslaten nogal een klus om even per ongeluk te doen. Om verlies van data te voorkomen is de gemakkelijkste oplossing dit door de actie te vervangen die naar het login scherm gaat.
Even hierop terugkomen:
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:06:
Maar het is dus niet mogelijk om de automatische installatie van W7 uit te zetten, goed, ik weet genoeg
Dat heeft ie dus wel. Ga naar systen in config panel, klik op de link "change settings", ga naar het tabblad hardware, en kies daar voor de knop "device installation settings". Daar kun je kiezen of Windows automatisch drivers en realistische iconen voor je hardware moet downloaden..oisyn schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:20:
Ik heb nu geen W7 voor m'n neus (maar XP), maar heeft ie ook geen windows driver instellingen config -> system -> tabblad hardware?
Verwijderd
Nee, als het bij loslaten op die knop was zou het geen probleem zijn. Als ik er alleen overheen (met ingedrukte muisknop) beweeg schakelt ie al uit. Dat ingedrukt houden is natuurlijk om de menu's erboven gelijk uit te laten klappen (zoals altijd al nodig was bij XP en eerder). Mijn muis hapert niet. Ik vind het gewoon vreemd dat ik heel voorzichtig moet doen om de compu niet continu uit te schakelen. Je kan blijkbaar alleen klikken in het start menu terwijl je stilstaat. Dit terwijl het bij XP juist gebruikelijk was om met ingedrukje muisknop door het startmenu te bewegen.TaraWij schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:20:
Dus als je zonder de muisknoppen in te drukken er over beweegt dan schakelt je computer uit? Lijkt me vrij vaag, kijk eens door middel van een programma zoals paint of je muis knop niet per ongeluk hapert.
Verder is het klikken op start, ingedrukt houden en bewegen naar uitschakelen, en vervolgens precies daar nog eens loslaten nogal een klus om even per ongeluk te doen.
Anderen die hier ook last van hebben? Zo nee is de enige oorzaak die ik me kan bedenken dat ik win 7 onder VirtualBox draai...
Waarom is dat gebruikelijk? Je houd de muisknop ingedrukt terwijl je door je start menu heen gaat?Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:47:
[...]
Dit terwijl het bij XP juist gebruikelijk was om met ingedrukje muisknop door het startmenu te bewegen.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Even mezelf quoten. Ik krijg het nog steeds niet werkend. Functioneerd dit bij jullie wel normaal?xileS schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 04:26:
Iemand enig idee waarom ik niet op labels kan zoeken, bv op afbeeldingen. Als ik rechtsboven in de zoekbalk: "labels:test" typ geeft hij geen resultaten. Zoeken op datum werkt ook niet, bv "genomenop:18-10-2009". Ik dacht ik ga eens mooi mijn foto collectie labellen, maar als ik er niet op kan zoeken heb ik er natuurlijk niks aan.
Verwijderd
Nou op zichzelf zeer tevreden na de overstap van XP. Wel moet ik wennen aan het bureabladknopje helemaal rechts. Is dat te verschuiven? Verder lekker snel en fraai. O ja hele raar probleem. Win7 is niet van plan mijn beeldscherm op 60 hz te laten staan. Ieder keer terug naar 59 hz. Vreemd...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 11:45 ]
Heb je geprobeerd te zoeken met "tag:[zoekterm]"?xileS schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 02:22:
[...]
Even mezelf quoten. Ik krijg het nog steeds niet werkend. Functioneerd dit bij jullie wel normaal?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik moest nog apart Ricoh drivers installeren voor mijn SD card reader oid. Dat was het enige apparaat wat Windows 7 x64 standaard niet herkende of via Windows Update werd opgehaald.baggah schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:12:
Bij de dell XPS 1530 installeerd windows 7 zonder problemen, het enige wat je zelf moet downloaden is de video driver. En die kan je bij http://www.laptopvideo2go.com/ downloaden.
[...]
Welke videokaart drivers heb jij geïnstalleerd (voor de 8600M GT)?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Show desktop knopje is niet te verschuiven afaik. Schaduw op je desktop kan je uitzetten door 'performance' of 'prestaties' in te tikken. En dan niet het omcirkelde maar het onderste item op het plaatje uitvinken.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:28:
Nou op zichzelf zeer tevreden na de overstap van XP. Wel moet ik wennen aan het bureabladknopje helemaal rechts. Is dat te verschuiven? Ik heb plotseling op mijn bureablad icons met schaduwletters. Is dat te veranderen? Verder lekker snel en fraai.

Verwijderd
Shit...sorry... helemaal niet aan gedacht...thanks....Ramon schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:20:
[...]
Show desktop knopje is niet te verschuiven afaik. Schaduw op je desktop kan je uitzetten door 'performance' of 'prestaties' in te tikken. En dan niet het omcirkelde maar het onderste item op het plaatje uitvinken.
Gisteren mijn eerste vastloper gehad sinds de 9 maanden die ik nu met Windows 7 (Beta/RC/RTM) draai. Had niets bijzonders openstaan, alleen IE8, Mediaplayer, de verkenner en Outlook.
Na het aanklikken van een map in de verkenner liep de explorer ineens vast, de rest bleef gewoon draaien. Explorer.exe wilde niet meer sluiten, herstellen of wat dan ook, reageerde nergens meer op...
De andere programma's afgesloten en maar de resetknop ingedrukt. Na de reboot viel er in de eventviewer niets te bekennen over de oorzaak, geen enkele fout of waarschuwing ten tijde van de vastloper.
Vaag verhaal dus, eens kijken of het nog eens gebeurt. Iemand anders dit misschien ook gehad?
Na het aanklikken van een map in de verkenner liep de explorer ineens vast, de rest bleef gewoon draaien. Explorer.exe wilde niet meer sluiten, herstellen of wat dan ook, reageerde nergens meer op...
De andere programma's afgesloten en maar de resetknop ingedrukt. Na de reboot viel er in de eventviewer niets te bekennen over de oorzaak, geen enkele fout of waarschuwing ten tijde van de vastloper.
Vaag verhaal dus, eens kijken of het nog eens gebeurt. Iemand anders dit misschien ook gehad?
Enige reden waarom Windows 7 bij mij vastloopt (op m'n werk) is de brakke Novell Client voor Vista .. verder echt letterlijk (volgens mij dan) nooit een vastloper gehad, zomaar out of the blue. Alhoewel het natuurlijk altijd kan, er kan altijd ergens een bitje omvallen, hoeft niet eens de schuld van W7 te zijn
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb dit 'probleem' ook, ik kan hem wel op 60Hz zetten, maar na apply blijft ie mooi op 59Hz staan.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:28:
Nou op zichzelf zeer tevreden na de overstap van XP. Wel moet ik wennen aan het bureabladknopje helemaal rechts. Is dat te verschuiven? Verder lekker snel en fraai. O ja hele raar probleem. Win7 is niet van plan mijn beeldscherm op 60 hz te laten staan. Ieder keer terug naar 59 hz. Vreemd...
Gekke waarde ook eigenlijk. Maargoed, ik heb nergens last van, dus zo'n probleem is het niet.
Hier hetzelfde. Hij weigert op 60Hz te blijven staan.RnB schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:13:
[...]
Ik heb dit 'probleem' ook, ik kan hem wel op 60Hz zetten, maar na apply blijft ie mooi op 59Hz staan.
Gekke waarde ook eigenlijk. Maargoed, ik heb nergens last van, dus zo'n probleem is het niet.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Dat was bij Vista SP1 bij mij al zo. Ik heb een Dell 2408 scherm in combinatie met een nvidia 7900 GSRnB schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:13:
[...]
Ik heb dit 'probleem' ook, ik kan hem wel op 60Hz zetten, maar na apply blijft ie mooi op 59Hz staan.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik heb gisteren mijn W7 upgradeDVD van Acer ontvangen. De installatie duurde zo godschuwelijk lang dat ik er een OEMschijfje in heb gedaan en 20 minuten later draaide mijn laptop en was hij ook geactiveerd.
En ook een clean install ipv alle rotzooi van Vista meenemen.
En ook een clean install ipv alle rotzooi van Vista meenemen.
Vrij logisch dat je dan problemen gaat kweken zoals deze, echter heb ik het zelf gisteren native kunnen reproduceren, het gebeurde bij het eens te proberen als ik over het pijltje ging. Blijkbaar voert hij dan de actie links van het pijltje uit, vaag, mja... Het komt niet zoveel voor dat je precies dat gaat doen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:47:
Anderen die hier ook last van hebben? Zo nee is de enige oorzaak die ik me kan bedenken dat ik win 7 onder VirtualBox draai...
Verwijderd
Heey,
ik heb sinds vandaag windows 7 pro, maar heb de nederlandse versie geinstalleerd. Echter wil ik wel de engelse versie hebben en heb gelezen over de mogelijkheid van een installatie van een MUI pack. Als ik dit doe, krijg ik dan ook de updates die sneller uit zijn voor de engelse versies ook sneller? of blijft het herkent als nederlands?
ik heb sinds vandaag windows 7 pro, maar heb de nederlandse versie geinstalleerd. Echter wil ik wel de engelse versie hebben en heb gelezen over de mogelijkheid van een installatie van een MUI pack. Als ik dit doe, krijg ik dan ook de updates die sneller uit zijn voor de engelse versies ook sneller? of blijft het herkent als nederlands?
Windows 7 MUI's zijn enkel te gebruiken in Windows 7 Enterprise en Windows 7 Ultimate, voor andere systemen moet de taal tijdens de installatie gekozen worden. Wat voor jouw dus de gemakkelijste poging zou zijn is om het eens met een engelse Windows 7 Professional te proberen en te zien of die te activeren valt met jouw sleutel.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:24:
Heey,
Heeft iemand al ervaring met neterkprinters?
Mijn HP Deskjet 940c wordt niet herkend via het netwerk
En eigenlijk wil ik hem wel centraal houden. De printer is een oudje, maar HP beweert dat Windows 7 wel een HP deskjet 940c USb driver heeft.
Of heeft het te maken dat mijn server XP PRO SP3 draait en mijn PC 7 ultimate x64?
Mijn HP Deskjet 940c wordt niet herkend via het netwerk
Of heeft het te maken dat mijn server XP PRO SP3 draait en mijn PC 7 ultimate x64?
Verwijderd
en hoe kan ik dan tijdens de installatie de taal instellen? want volgens mij ben ik daar niks van tegen gekomen.TaraWij schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:36:
[...]
Windows 7 MUI's zijn enkel te gebruiken in Windows 7 Enterprise en Windows 7 Ultimate, voor andere systemen moet de taal tijdens de installatie gekozen worden. Wat voor jouw dus de gemakkelijste poging zou zijn is om het eens met een engelse Windows 7 Professional te proberen en te zien of die te activeren valt met jouw sleutel.
Tijdens de installatie kun je de taal niet wijzigen, dit kan na de installatie.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:48:
[...]
en hoe kan ik dan tijdens de installatie de taal instellen? want volgens mij ben ik daar niks van tegen gekomen.
Je kunt dan een talenpakket via Windows Update downloaden
Liep ik laatst ook tegenaan, de server probeert zijn eigen 32-bits driver te pushen. Wat je kan proberen is om de printer even op win7 aan te sluiten, en even wachten tot deze zijn driver automagisch installeert. Daarna weer aan de server hangen en hem opnieuw proberen als netwerkprinter toe te voegen.BlackWhizz schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:46:
Mijn HP Deskjet 940c wordt niet herkend via het netwerkEn eigenlijk wil ik hem wel centraal houden. De printer is een oudje, maar HP beweert dat Windows 7 wel een HP deskjet 940c USb driver heeft.
...bij Ultimate & Enterprise versies tochAlbert020 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:04:
[...]
Tijdens de installatie kun je de taal niet wijzigen, dit kan na de installatie.
Heb je je printer al eens aan je PC gehangen, rechtstreeks ?BlackWhizz schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:46:
Mijn HP Deskjet 940c wordt niet herkend via het netwerkEn eigenlijk wil ik hem wel centraal houden. De printer is een oudje, maar HP beweert dat Windows 7 wel een HP deskjet 940c USb driver heeft.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
toen ik mijn vista installeerde had ik wel de keus tussen engels en nederlands (home premium). Volgens mij heb ik nu een nederlandse windows 7 pro (gekregen van een vriend) en daarvan kan ik dus waarschijnlijk tijdens de installatie niet de taal instellen, maar volgens enige mensen wel na de installatie. Maar als ik dit doe, krijg ik dan ook sneller de updates die beschikbaar zijn voor de engelse versies of dit weer niet?Albert020 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:04:
[...]
Tijdens de installatie kun je de taal niet wijzigen, dit kan na de installatie.
Is het echt niet mogelijk om dit ergens in te stellen tijdens de installatie bij de pro versie
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 20:18 ]
Verwijderd
iemand problemen gehad met de Jmicron sata drivers onder win 7 ultimate.
Lees nog wel wat problemen hier over,maar geen oplossingen.
Mobo Asus P5E
Mobo Asus P5E
Over wat voor problemen gaat 't?Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:59:
iemand problemen gehad met de Jmicron sata drivers onder win 7 ultimate.
Mobo Asus P5E
Probeer Vistalizator eens. Dan kan je je taal veranderen met elke windows 7 versie. http://www.froggie.sk/index.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:24:
Heey,
Dat heb ik idd al geprobeerd, maar dat werkt niet in de Nederlandse versie van WindowsOMX2000 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:28:
[...]
Heb je geprobeerd te zoeken met "tag:[zoekterm]"?
Maar ik ben er net achter gekomen, waar het aan ligt. Ik had even als test een foto bestand in me openbare documenten gedaan en toen kon ik wel gewoon op labels/tags zoeken. Me pictures map heb ik op de D schijf staan en daarvan heb ik niet ingesteld dat die schijf geïndexeerd moet worden. Na het instellen daarvan, werkt het nu wel gewoon binnen in Windows verkenner. Wel apart dat hij het hiervoor wel in WMP het deed en nu na het instellen van de index optie, werkt het opeens niet meer zo goed in WMP. Maar iig het werkt nu gewoon in Windows verkenner zelf en daar ging het me om.
Verwijderd
Wat waardeloos dat microsoft met deze tool geen normale DVD ondersteund. Moet ik eerst een iso van mijn dvd maken en dan pas kan ik weer verder....oisyn schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:30:
Heb ik ook gebruikt. Werkt perfect. En de installatie vanaf USB is echt snelik geloof dat ik met een kwartiertje klaar was. Overigens was dat wel een high performance stick. En hij installeerde op een RAID 0 array van 2 Samsung Spinpoint F3's, dus dat scheelt ook.
Heeft toevallig iemand windows 7 geinstalleerd op een systeem met een high-dpi scherm, zodat de default DPI gezet is op 120 (125%)?
Wij hebben op het werk een hele rare bug hiermee dat als je dan teruggaat naar 96 (100%), een aantal fonts worden dan nog steeds op 120 dpi gerenderd, bijv. MS Sans Serif. Je ziet dit bijvoorbeeld in de standaard installshield-schermpjes en zowat elk programma wat met Visual Basic 6 gemaakt is. Ben er alleen nog niet over uit of het een Win7 bug is, of iets in de videokaart-driver (intel gma 4500 geloof ik).
Wij hebben op het werk een hele rare bug hiermee dat als je dan teruggaat naar 96 (100%), een aantal fonts worden dan nog steeds op 120 dpi gerenderd, bijv. MS Sans Serif. Je ziet dit bijvoorbeeld in de standaard installshield-schermpjes en zowat elk programma wat met Visual Basic 6 gemaakt is. Ben er alleen nog niet over uit of het een Win7 bug is, of iets in de videokaart-driver (intel gma 4500 geloof ik).
[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 08-11-2009 11:01 ]
Verwijderd
Als ik met windows ultimate upgrade een schone installatie wil doen, (ik lees overal dat dat gewoon kan) zeurt ie dat de key fout is en alleen voor upgrades is? Ik dacht dat ie om de dvd van een oude OS zou vragen of om de key daarvan maar dat is niet gebeurd? Hoe nu verder? Moet ik echt perse vista erop zetten en dan pas de W7?
Staat ook al ergens anders in dit topic: http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Is het ook mogelijk om de automatische installatie van drivers uit te zetten?
Ik heb hier namelijk een systeem met een 2600pro (agp), en daar wil ik de ati agp hotfix 9.10 drivers opzetten.
Dit lukt alleen niet omdat als ik hem installeer, hij gewoon niet de driver installeerd omdat die van Microsoft al geinstalleerd is.
In veilige modus is het niet mogelijk om drivers te installeren, en ati drivers kan je ook niet via device manager installeren.
Hoe is het alsnog mogelijk om alsnog de 9.10 drivers te installeren?
Ik heb hier namelijk een systeem met een 2600pro (agp), en daar wil ik de ati agp hotfix 9.10 drivers opzetten.
Dit lukt alleen niet omdat als ik hem installeer, hij gewoon niet de driver installeerd omdat die van Microsoft al geinstalleerd is.
In veilige modus is het niet mogelijk om drivers te installeren, en ati drivers kan je ook niet via device manager installeren.
ik heb een HP DC7700 met een Q965/Q963 onboard videokaart. ik wil daarop windows 7 met aero interface draaien. zou dit lukken? ik heb de win 7 advisor gedraaid en hij zegt dat hij aero niet kan draaien, maar dit zou ook aan verouderde drivers kunnen liggen. als ik google dan zie ik wel mensen beweren dat hij aero capable is. pc ligt niet bij mij thuis, anders zou ik het verder uit kunnen proberen. wat denken jullie?
tot nu toe weet ik alleen dat de videokaart 128 ram moet hebben voor aero, bij onboard videokaarten weet ik dat ze enkele megabytes van je ram afsnoepen. er zit daar nu 1 GB ram in.
tot nu toe weet ik alleen dat de videokaart 128 ram moet hebben voor aero, bij onboard videokaarten weet ik dat ze enkele megabytes van je ram afsnoepen. er zit daar nu 1 GB ram in.
Misschien zal het draaien. Maar tenzij dat je genoegen neemt met een venster minimaliseren in 10 seconden zou ik het niet doen. Althans, niet Aero aanzetten.Master Chieftec schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:46:
ik heb een HP DC7700 met een Q965/Q963 onboard videokaart.... er zit daar nu 1 GB ram in.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zonder aero vind ik win 7 al gauw niet mooi. ik vind die blauwe kleur van de taakbalk zo lelijk.AllSeeyinEye schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:54:
[...]
Misschien zal het draaien. Maar tenzij dat je genoegen neemt met een venster minimaliseren in 10 seconden zou ik het niet doen. Althans, niet Aero aanzetten.
met mijn eigen pc met aero heb ik een donkere wallpaper en door de doorzichtige vensters heb je ook een donkere taakbalk, wat ik vele malen mooier vindt. kan je de taakbalk ook een ander kleur geven in de basic windows 7 interface (zonder aero dus)?
edit: ik heb ook eens windows 7 RC geinstalleerd op een PC met 512 mb ram en een aero capable videokaart, een snelheid monster was het niet, maar je kon er goed mee werken.
[ Voor 12% gewijzigd door Master Chieftec op 08-11-2009 12:02 ]
tJa je kan het bewst proberen, maar loopt die dan niet op wddm 1.0 drivers? Zodat die veel meer geheugen eist voor je vensters in aero-mode? Nouja kijk maar, of ik het zelf zou doen? Nee, pas met 2 gig erin zou ik het doen.
uiteraard, zelf proberen kan altijd. maar de pc draait nu goed met XP en om over te gaan naar 7 wil ik wel zeker van zijn dat die aero heeft. anders wil ik de moeite niet doen. vandaar dat ik kennis van de tweakers wilt gebruiken. anders moet ik straks weer terug naar XP of de basic interface van windows 7 draaien, wat ik helemaal niet zo mooi vind.Sjah schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:07:
tJa je kan het bewst proberen, maar loopt die dan niet op wddm 1.0 drivers? Zodat die veel meer geheugen eist voor je vensters in aero-mode? Nouja kijk maar, of ik het zelf zou doen? Nee, pas met 2 gig erin zou ik het doen.
edit: en uiteraard wil ik niet niet rond de 80 euro uitgeven voor windows 7 licentie om later achter te komen dat ik hem niet kan gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door Master Chieftec op 08-11-2009 12:20 ]
Verwijderd
Geen zin om op te zoeken of de specs vergelijkbaar zijn maar mijn vriendin heeft een budget laptop met eveneens 1GB RAM (Compaq CQ60 100ED) en daar werkt W7 met aero en andere toeters en bellen supergoed op.Master Chieftec schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:19:
[...]
uiteraard, zelf proberen kan altijd. maar de pc draait nu goed met XP en om over te gaan naar 7 wil ik wel zeker van zijn dat die aero heeft. anders wil ik de moeite niet doen. vandaar dat ik kennis van de tweakers wilt gebruiken. anders moet ik straks weer terug naar XP of de basic interface van windows 7 draaien, wat ik helemaal niet zo mooi vind.
edit: en uiteraard wil ik niet niet rond de 80 euro uitgeven voor windows 7 licentie om later achter te komen dat ik hem niet kan gebruiken.
zoek eens in dit topic op automatisch installeren....tjtristan schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:33:
Is het ook mogelijk om de automatische installatie van drivers uit te zetten?
Bedankt, methode 1 werkt voor mij. Ik moest wel cmd met administratieve rechten runnen anders lukte het niet...megatronics schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:22:
Staat ook al ergens anders in dit topic: http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp
Het rare is dat ik paar dagen geleden aan microsoft vroeg via een chat waarom de upgrade versie zo duur is als je ooit al een dure vista retail heb aangeschafd? Ze antwoorde dat een upgrade hetzelfde was als een gewone retail en dat nam ik voor waar aan. Nu kom ik dus achter dat het onzin is...
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 12:36 ]
Ja, dat vind ik ook nog onzinnig.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:36:
[...]
Wat waardeloos dat microsoft met deze tool geen normale DVD ondersteund. Moet ik eerst een iso van mijn dvd maken en dan pas kan ik weer verder...
Dan moet je gaan kloten met bootsect en diskpart (of een iso maken, zoals jij doet), terwijl ze makkelijk support in het tooltje konden inbouwen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bij mij draait Aero op een Intel mobile GMA X4500 met 64Mb dedicated geheugen. Ik zie dat er 1695 available graphics memory is.
1 van de grote voordelen van Windows 7 met meer dan 4Gb geheugen, zoals ik nu draai op mijn 6730b laptop van HP, is dat hibernation nu werkt!!
En best snel, in circa 10 seconden is 7 in hibernation.
1 van de grote voordelen van Windows 7 met meer dan 4Gb geheugen, zoals ik nu draai op mijn 6730b laptop van HP, is dat hibernation nu werkt!!
En best snel, in circa 10 seconden is 7 in hibernation.
Hibernation werkt toch met minder dan 4GB ook gewoon? Ik gebruik het in ieder geval op mijn laptop met 2GB en dat werkt prima.Saab schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:55:
Misschien onhandig geformuleert maar voorheen met Vista en XP64x werkte hibernation niet op systemen met > dan 4Gb geheugen. Harde limiet vanuit Microsoft.JBS schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:58:
[...]
Hibernation werkt toch met minder dan 4GB ook gewoon? Ik gebruik het in ieder geval op mijn laptop met 2GB en dat werkt prima.
ter info voor een ieder met windows 7 family UK:
Je kunt de key van windows 7 family UK ook gebruiken bij Windows 7 home premium NL. Weet niet of het legaal is maar het werk in ieder geval.
Je kunt de key van windows 7 family UK ook gebruiken bij Windows 7 home premium NL. Weet niet of het legaal is maar het werk in ieder geval.
Verwijderd
Waarom zou het niet legaal zijn? Alleen de taal is anders, er zijn geen restricties opgeheven of bijgekomen?marchanekamp schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:05:
ter info voor een ieder met windows 7 family UK:
Misschien omdat het grijze import is van een product voor een andere marktVerwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:09:
Waarom zou het niet legaal zijn? Alleen de taal is anders, er zijn geen restricties opgeheven of bijgekomen?
[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 08-11-2009 14:21 ]
Family Pack is alleen in UK-versie te krijgen in NL, is niets grijs aan, hoorsewer schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:17:
[...]
Misschien omdat het grijze import is van een product voor een andere markt
Hoe bedoel je dat, bij de rechtszaak van Sony tegen lik sang was ook alleen de Japanse versie leverbaar in de UK, maar toch heeft Sony deze gewonnen.
Maar het zou me eigenlijk niets verbazen als volgens een of andere EULA van Microsoft je de key van een retail-pakket niet zomaar mag gebruiken op een ander retail/msdn-versie waar een andere sleutel bij hoort (maar zelfs dan hoeft de EULA natuurlijk niet heilig te zijn).
Ik zie zo snel niet dat de taal maatgevend is. Maar goed, misschien is dit niet het juiste thread hiervoor. Zelf denk ik trouwens ook wel dat handel binnen EU-landen geen grijze import zal zijn.De ‘grijze’ import is sinds 1996 door de Europese Unie aan strikte regels gebonden. Bedrijven kunnen worden aangeklaagd als ze merkproducten invoeren zonder dat de fabrikant daarmee heeft ingestemd.
Maar het zou me eigenlijk niets verbazen als volgens een of andere EULA van Microsoft je de key van een retail-pakket niet zomaar mag gebruiken op een ander retail/msdn-versie waar een andere sleutel bij hoort (maar zelfs dan hoeft de EULA natuurlijk niet heilig te zijn).
[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 08-11-2009 14:31 ]
Maar dat is de fabrikant tegen een leverancier.sewer schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:27:
Hoe bedoel je dat, bij de rechtszaak van Sony tegen lik sang was ook alleen de Japanse versie leverbaar in de UK, maar toch heeft Sony deze gewonnen.
Hier is het de fabrikant zelf die het op de markt brengt.
Bij een normale installatie niet, je kan echter wel een installatie medium met een andere taal kopen of zelf maken met Microsoft Deployment Toolkit 2010.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:48:
[...]
en hoe kan ik dan tijdens de installatie de taal instellen? want volgens mij ben ik daar niks van tegen gekomen.
Kan je je NL key trouwens ook gebruiken om een Engelse versie van Windows 7 (zelfde versie) te installeren (en andersom)?
[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-11-2009 19:23 ]
Ja....keys zijn niet taal of architectuur (32/64 bits) gebonden.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Tja.. het is ook dezelfde versie. De upgrade en de retail kunnen allebei hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:28:
Het rare is dat ik paar dagen geleden aan microsoft vroeg via een chat waarom de upgrade versie zo duur is als je ooit al een dure vista retail heb aangeschafd? Ze antwoorde dat een upgrade hetzelfde was als een gewone retail en dat nam ik voor waar aan. Nu kom ik dus achter dat het onzin is...
Voor de upgrade moet je tijdens de installatie al wel een geinstalleerde windows versie op je HD hebben staan.
(tijdens de install kan je wel een clean install draaien door de boel in de installer te formateren).
Microsoft is nergens toe verplicht, maar ze geven trouwe klanten wel wat korting.
Dat je er vervolgens voor kiest om de upgrade verkeerd te installeren (je schijf al wissen voordat je de installer start) is jouw eigen fout.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 08-11-2009 19:39 ]
Sinds vandaag windows 7 op mijn samsung r720 notebook gezet, en een andere pc.
Nu heb ik op beide computers het zelfde probleem. Wanneer ik Battlefield Vietnam opstart is het niet in full screen maar heb ik aan beide zijdes van het scherm een zwarte balk. Op xp en vista geen problemen gehad en nu ineens wel.
Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb bf:vietnam als admin opgestart, en in de compatibliteits modi van xp servicepack 2 en 3 en vista servicepack 1 geprobeerd. Dit helpt niet.
Als ik in-game bij settings de resolutie wijzig, gebeurd er helemaal niets. Heb ook al op een ander forum gelezen dat je .net framework 4.0 beta 2 moet installeren, maar ook dit helpt niet.
Heb bovenstaande, tevergeefs, op beide computers geprobeerd.
Kan iemand mij hiermee verder helpen? ik weet het gewoon niet meer.
Nu heb ik op beide computers het zelfde probleem. Wanneer ik Battlefield Vietnam opstart is het niet in full screen maar heb ik aan beide zijdes van het scherm een zwarte balk. Op xp en vista geen problemen gehad en nu ineens wel.
Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb bf:vietnam als admin opgestart, en in de compatibliteits modi van xp servicepack 2 en 3 en vista servicepack 1 geprobeerd. Dit helpt niet.
Als ik in-game bij settings de resolutie wijzig, gebeurd er helemaal niets. Heb ook al op een ander forum gelezen dat je .net framework 4.0 beta 2 moet installeren, maar ook dit helpt niet.
Heb bovenstaande, tevergeefs, op beide computers geprobeerd.
Kan iemand mij hiermee verder helpen? ik weet het gewoon niet meer.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houd het ontopic!
Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.
Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic
Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....
Houd het ontopic!
Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.
Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic
Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....