Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:50:
[...]

Over wat voor problemen gaat 't?
Problemen tijdens een schone install,waarbij deze niet goed herkend zou worden.
Aangezien ik deze controller onboard heb vroeg ik mij dit af , voor dat ik over stap naar Win 7 Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

fendt schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:40:
Sinds vandaag windows 7 op mijn samsung r720 notebook gezet, en een andere pc.
Nu heb ik op beide computers het zelfde probleem. Wanneer ik Battlefield Vietnam opstart is het niet in full screen maar heb ik aan beide zijdes van het scherm een zwarte balk. Op xp en vista geen problemen gehad en nu ineens wel.
Het zijn zeker toevallig ook allebei widescreens? Volgens mij moet je het meer zoeken in de configuratie van je videodrivers. Ik zag hetzelfde bij die paar games die ik tot nu toe geinstalleerd heb, maar het eerste wat ik deed was de native resolutie van m'n monitor gebruiken zodat het wél beeldvullend werd. Verder geen aandacht meer aan besteed. Ik heb er trouwens een GF 8800 GT inzitten.

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 08-11-2009 20:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fendt schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:40:
Sinds vandaag windows 7 op mijn samsung r720 notebook gezet, en een andere pc.
Nu heb ik op beide computers het zelfde probleem. Wanneer ik Battlefield Vietnam opstart is het niet in full screen maar heb ik aan beide zijdes van het scherm een zwarte balk. Op xp en vista geen problemen gehad en nu ineens wel.

Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb bf:vietnam als admin opgestart, en in de compatibliteits modi van xp servicepack 2 en 3 en vista servicepack 1 geprobeerd. Dit helpt niet.
Als ik in-game bij settings de resolutie wijzig, gebeurd er helemaal niets. Heb ook al op een ander forum gelezen dat je .net framework 4.0 beta 2 moet installeren, maar ook dit helpt niet.
Heb bovenstaande, tevergeefs, op beide computers geprobeerd.

Kan iemand mij hiermee verder helpen? ik weet het gewoon niet meer.
Ik herken het probleem. Toen ik van mijn notebook overstapte van vista naar W7 kon ik in sommige games ineens niet meer fullscreen gamen. Oisyn heeft gelijk, het ligt aan je videokaartdrivers. Ik heb net ff gegoogeld en je hebt net als ik ati.

CCC opstarten, desktop & displays aanklikken, die notebookicoontje onderin de venster aanklikken met rechtermuisknop, configure en dan fullscreen aantippen en OK klikken en je gamed weer fullscreen.

Knal een paar vietcongnezen voor mij neer, oke? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:16
Ik heb hier een studio 1555 zie sig.
Nu heb ik win7 ultimate op dvd.

Maar ik heb het probleem dat hij bij expanding windows files blijft hangen op 0%.
De ... blijven wel gewoon lopen.
Ik heb de hardeschijf geformateerd voor dat ik een nieuwe installatie deed.
Ik wachtte op de 1ste keer al een 1.5 uur en heb het nu opnieuw gestart wat kan ik hier aan doen?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57
Volgens hier zou het opnieuw branden op lage snelheid kunnen helpen.

Wat heb je voor dvd, is het een geperste retail in de winkel, of is die gebrand? In het laatste geval, komt die van een site als msdn/technet af, of van een torrent/nieuwsgroep? Ook hier weer als het laatste geval waar is, is de dvd geprepareerd met het een of ander (zoals een tooltje dat iets moet omzeilen ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
sewer schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:15:
Volgens hier zou het opnieuw branden op lage snelheid kunnen helpen.

Wat heb je voor dvd, is het een geperste retail in de winkel, of is die gebrand? In het laatste geval, komt die van een site als msdn/technet af, of van een torrent/nieuwsgroep? Ook hier weer als het laatste geval waar is, is de dvd geprepareerd met het een of ander (zoals een tooltje dat iets moet omzeilen ofzo)?
Hij is gebrand met de microsoft windows 7 usb/dvd tool.
Weet neit op welke snelheid deze brand.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:10:
Ik heb hier een studio 1555 zie sig.
Nu heb ik win7 ultimate op dvd.

Maar ik heb het probleem dat hij bij expanding windows files blijft hangen op 0%.
De ... blijven wel gewoon lopen.
Ik heb de hardeschijf geformateerd voor dat ik een nieuwe installatie deed.
Ik wachtte op de 1ste keer al een 1.5 uur en heb het nu opnieuw gestart wat kan ik hier aan doen?
Geen enkele foutmelding? Ik kreeg wel na aantal minuten een foutmelding, dvd schoongemaakt en toen ging ie als een banaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:18:
[...]

Geen enkele foutmelding? Ik kreeg wel na aantal minuten een foutmelding, dvd schoongemaakt en toen ging ie als een banaan....
nope geen foutmelding maar zal de cd eens schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
the squaler1 schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:19:
[...]

nope geen foutmelding maar zal de cd eens schoonmaken.
Volgens je sig staat Windows 7 er al op!

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Ik wil even toevoegen dat ik eerst een groot probleem had met Windows 7 icm een Dell Vostro 1520, net nieuw geleverd.

Heel gek, de Alps Touchpad begon sporadisch uit te vallen, en na een tijdje deed 'ie helemaal niets meer.

In apparaat beheer bleef ik errorcode 10 krijgen (device could not start). Via google kwam ik op een technet topic, het bleek een veel voorkomend probleem te zijn. Zelfs na de officiële release bij van Win 7 bij Dell was het probleem nog niet verholpen. Ik heb toen maar gewoon weer Vista geinstalleerd, en het topic een beetje gevolgd.

Na een tijdje kwam iemand er achter dat een driver van Toshiba het probleem verhielp, dit was reden genoeg voor mij om Windows 7 (een NL versie, bah) weer te proberen, en dat werkte voor mij ook. Toen postte iemand dat er nieuwe drivers waren op de Dell site zelf. Ik heb een Engelse versie van Win 7 er op gezet, een paar dagen gewacht om te kijken of de touchpad niet uit viel, en gister de officiële Dell drivers geïnstalleerd. Nu werkt alles naar behoren, en ben ik zeker tevreden over Windows 7.

Op mijn desktop wil het echter niet draaien, het loopt steeds vast en ik krijg Event ID: 41, en nu zijn we hier.

Het gaat hier over Windows 7 Professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede morgen iedereen,

Ik heb sinds 1 week Windows7 op mijn Dell XPS. Mijn ervaring zijn erg goed. Alleen met Windows Live Messenger kom ik in de problemen.

Ik kan niet meer inloggen en geeft foutcode 8000ffff. Nu heb ik heel google overhoop gehaald, nu staan er wel oplossing maar allemaal voor vista, en dacht nou misschien lukt het dan wel, maar helaas:(. Ik irriteer me hier echt mateloos aan. Niet dat ik een msn junkie ben, maar het moet gewoon werken.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 05:03:
Goede morgen iedereen,

Ik heb sinds 1 week Windows7 op mijn Dell XPS. Mijn ervaring zijn erg goed. Alleen met Windows Live Messenger kom ik in de problemen.

Ik kan niet meer inloggen en geeft foutcode 8000ffff. Nu heb ik heel google overhoop gehaald, nu staan er wel oplossing maar allemaal voor vista, en dacht nou misschien lukt het dan wel, maar helaas:(. Ik irriteer me hier echt mateloos aan. Niet dat ik een msn junkie ben, maar het moet gewoon werken.

Iemand een idee?
Dat heeft te maken met update.

Ga naar start, in het zoekvlak type je regedit.exe. Als het verschijnt erop rechtsklikken en kiezen voor Uitvoeren als administrator.
In de Register Editor navigeer naar de sleutel HHKEY_LOCAL_MACHINE\COMPONENTS en kijk of de volgende waarden aanwezig zijn:
PendingXmldentifier
NextQueueEntryIndex
AdvancedInstallersNeedResolving
Indien aanwezig moet je deze verwijderen.

Maak echter wel een backup, door op de COMPONENTS sleutel te klikken en dan
via het menu Bestand > Exporteren de sleutel ergens op te slaan.
Herstart de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
ik heb ook opmerking over msn live messenger, ik weet niet zeker of het zo hoort.
als je op vista of oudere os een berichtje van iemand krijgt dan werd er een 2de knippert venster geopend in windows zodat direct opviel in windows dat je een berichtje had.

maar dit lijkt niet het geval in windows 7, nu word het gegroepeerd in het messenger tab waardoor je pas ziet of iemand je bericht heeft gestuurd als je op msn tab drukt, is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:40:
ik heb ook opmerking over msn live messenger, ik weet niet zeker of het zo hoort.
als je op vista of oudere os een berichtje van iemand krijgt dan werd er een 2de knippert venster geopend in windows zodat direct opviel in windows dat je een berichtje had.

maar dit lijkt niet het geval in windows 7, nu word het gegroepeerd in het messenger tab waardoor je pas ziet of iemand je bericht heeft gestuurd als je op msn tab drukt, is dit normaal ?
messenger tab wordt geel, dus je weet dat er een nieuw bericht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Heb een probleem met slaapstand

Elke keer als ik even afwezig ben en start beeldscherm weer op loopt hij vast... Heb energiebeheer al beide op nooit gezet en geavaceert op hoge prestatie maar toch gebeurt het af en toe dat hij weer vastloopt.

Iemand hier raad mee? Weet het niet meer eigenlijks... Is erg irritant want ik doe dingen die dus echt af en toe dagen duren (renderen van films en 3d) maar dat ga ik nu natuurlijk nog niet doen als het grote kans is dat hij vastloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itons schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:44:
[...]

En ctrl-klik gaat automatisch naar het venster :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sneakyman schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:46:

Elke keer als ik even afwezig ben en start beeldscherm weer op loopt hij vast... Heb energiebeheer al beide op nooit gezet en geavaceert op hoge prestatie maar toch gebeurt het af en toe dat hij weer vastloopt.

Iemand hier raad mee? Weet het niet meer eigenlijks... Is erg irritant want ik doe dingen die dus echt af en toe dagen duren (renderen van films en 3d) maar dat ga ik nu natuurlijk nog niet doen als het grote kans is dat hij vastloopt
Ik snap je bericht niet helemaal denk ik. Wil je de slaapstand uitzetten of heb je de slaapstand uitgezet maar werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Weet iemand hier hoe je in W7 via bv een batchfile of een .regkey de wallpaper veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
sajoku schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:50:
[...]

Ik snap je bericht niet helemaal denk ik. Wil je de slaapstand uitzetten of heb je de slaapstand uitgezet maar werkt dat niet?
Ik heb dus de slaapstand voor groot deel uitgezet, zoals ik had geschreven. Maar elke keer dus als ik terugkom doe ik dus beeldscherm aan, beweeg ik mijn muis, druk ik muisknop in en dan opeens is hij vastgelopen. Muis kan nog gewoon bewogen worden maar linkermuisknop, rechtermuisknop en toetsenbord reageren niet meer. Dit wil ik dus niet meer, want vastlopen heeft niemand zin in...

Misschien dat iemand hier een oplossing/ verklaring voor heeft... Zal wel handig zijn, anders moet ik het zelf even uitvinden... Heb zoals vorige bericht al paar dingen geprobeert dus...

Zie vorige bericht wat ik heb uitgezet:

[ Voor 34% gewijzigd door Sneakyman op 09-11-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

OMX2000

By any means necessary...

mirelia schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:01:
Weet iemand hier hoe je in W7 via bv een batchfile of een .regkey de wallpaper veranderd?
Misschien moet je ff zoeken op powershell script.

Ik vond dit : set-itemproperty -path "HKCU:Control Panel\Desktop" -name WallPaper -value [wallpaper.bmp]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de pc van ons pa gister windows 7 ultimate (64 bit) geinstalleerd.
Hij heeft een pentium 4 @ 3 ghz.
Nu keek ik gister naar het geheugen en nu staat er bij systeem: geheugen: 4 gb (2.5 usable)
Ik heb in de bios gekeken en hier staat precies het zelfde.. 4 gb, 2.5 usable.
Wat zou dit kunnen zijn dan? want hij herkent ze dus wel allebei maar kan maar 2.5 gebruiken?
kan het zijn dat het moederbord het niet ondersteunt?
of is die 2.5 gb 2gb van 1 geheugenkaart, en 512 van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Laatst online: 18-09 14:35
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:07:
Ik heb op de pc van ons pa gister windows 7 ultimate (64 bit) geinstalleerd.
Hij heeft een pentium 4 @ 3 ghz.
Nu keek ik gister naar het geheugen en nu staat er bij systeem: geheugen: 4 gb (2.5 usable)
Ik heb in de bios gekeken en hier staat precies het zelfde.. 4 gb, 2.5 usable.
Wat zou dit kunnen zijn dan? want hij herkent ze dus wel allebei maar kan maar 2.5 gebruiken?
kan het zijn dat het moederbord het niet ondersteunt?
of is die 2.5 gb 2gb van 1 geheugenkaart, en 512 van de videokaart?
Gokje.
Bug van de intel chipset. (moederboard)
Die kan denk ik maar 32bit.
Er zijn namelijk chipsets geweest die maar 32bit konden. (kwa geheugen beheer)

Kijk maar naar mac's uit 2006 (bijvoorbeeld imac, macbook, etc)
Die hebben ook die bug in intel chipset.

Om welke moederboard gaat het eigenlijk??

[ Voor 3% gewijzigd door Erwinvz1 op 09-11-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:01:
op dezelfde manier als in vista....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erwinvz1 schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:11:
Om welke moederboard gaat het eigenlijk??
Geen idee, want ben nu niet meer bij ons pa.
Het was iig een asus moederbord met een pentium 4 processor @ 3.0 ghz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik wil graag windows 7 kopen. Omdat ik nooit tijd heb om naar een winkel te gaan wil ik het via internet kopen. Op de microsoft site kun je een download versie kopen (upgrade versie). Heeft iemand hier ervaring mee? Dus als je het koopt, krijg je dan een linkje waar je het kunt downloaden? En is het een iso-versie? Dus moet ik het eerst branden op dvd? Op hun site staat hier weinig over.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
itons schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:44:
[...]

dat is het punt juist als messenger geminimaliseerd staat en ik krijg een bericht dat merk ik dat uit niks, dus het messenger tab word ook niet geel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:38:
[...]

dat is het punt juist als messenger geminimaliseerd staat en ik krijg een bericht dat merk ik dat uit niks, dus het messenger tab word ook niet geel....
Heb je wel aero aanstaan?
TheKillingBean schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:28:
Ik wil graag windows 7 kopen. Omdat ik nooit tijd heb om naar een winkel te gaan wil ik het via internet kopen. Op de microsoft site kun je een download versie kopen (upgrade versie). Heeft iemand hier ervaring mee? Dus als je het koopt, krijg je dan een linkje waar je het kunt downloaden? En is het een iso-versie? Dus moet ik het eerst branden op dvd? Op hun site staat hier weinig over.
Die download van microsoft is duurder dan die van een winkel. Kan je net zo goed uit een winkel van pricewatch een retail bestellen en thuis laten bezorgen of gewoon echt eens vrije tijd maken...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
uhm ja das een goeie, zit nu niet achter mn laptop, waar kan ik dat vinden of hoe kan ik merken dat ik aero aan heb staan (staat dit overigens niet standaard aan ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:41:
[...]

Heb je wel aero aanstaan?

[...]

Die download van microsoft is duurder dan die van een winkel. Kan je net zo goed uit een winkel van pricewatch een retail bestellen en thuis laten bezorgen of gewoon echt eens vrije tijd maken...
Dank je voor je antwoord, maar dat was mijn vraag niet. Het maakt voor mij weinig uit als ik een paar tientjes extra betaal. Maar ik wil wel graag weten wat je ervoor krijg.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:48:
[...]

uhm ja das een goeie, zit nu niet achter mn laptop, waar kan ik dat vinden of hoe kan ik merken dat ik aero aan heb staan (staat dit overigens niet standaard aan ?)
eerste ingeving: je draait msn in XP-compatibility mode en je taskbaar staat op groeperen. Als je een nieuw bericht ontvangt hoor je gewoon geel oplichtend MSN icoon te krijgen, check je instellingen is zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
itons schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:55:
[...]

eerste ingeving: je draait msn in XP-compatibility mode en je taskbaar staat op groeperen. Als je een nieuw bericht ontvangt hoor je gewoon geel oplichtend MSN icoon te krijgen, check je instellingen is zou ik zeggen.
klinkt zeer aannemelijk, maar ik heb windows 7 net dit weekend geinstalleerd zou betekenen dat het standaard daarop staat. maar inderdaad het groeperen ff checken zal me verder op weg helpen.

maar ook msn messenger heb ik nieuw gedownload en geinstalleerd, draait deze dan automatisch in xp compatibility modus !?

is het overigens mogelijk om messenger weer in de tray te krijgen rechts onder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:48:
[...]

Ik maakte een keer mee dat ik na een installatie geen voorbeeldjes had als ik boven een knop hoverde (snapshot of zoiets?), toen pas ontdekte ik dat aero uitstond en die staan in beeldschermopties (waar je buroblad enz kan kiezen) en toen deden de snapshots het wel.

Vandaar mijn vraag. Misschien kijkt Vista/W7 naar hoe middelmatig je graka is of herkende ie je graka niet en gaat ie naar laagste instellingen?
fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:00:
[...]

klinkt zeer aannemelijk, maar ik heb windows 7 net dit weekend geinstalleerd zou betekenen dat het standaard daarop staat. maar inderdaad het groeperen ff checken zal me verder op weg helpen.

maar ook msn messenger heb ik nieuw gedownload en geinstalleerd, draait deze dan automatisch in xp compatibility modus !?

is het overigens mogelijk om messenger weer in de tray te krijgen rechts onder ?
Normaal gesproken niet, maar ik heb wel eens maffere dingen meegemaakt :)

Wat betreft je laatste vraag, is vaker langsgeweest. Ik zou zeggen, wen er gewoon aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:02:
[...]

Ik maakte een keer mee dat ik na een installatie geen voorbeeldjes had als ik boven een knop hoverde (snapshot of zoiets?), toen pas ontdekte ik dat aero uitstond en die staan in beeldschermopties (waar je buroblad enz kan kiezen) en toen deden de snapshots het wel.

Vandaar mijn vraag. Misschien kijkt Vista/W7 naar hoe middelmatig je graka is of herkende ie je graka niet en gaat ie naar laagste instellingen?

[...]

Normaal gesproken niet, maar ik heb wel eens maffere dingen meegemaakt :)

Wat betreft je laatste vraag, is vaker langsgeweest. Ik zou zeggen, wen er gewoon aan.
aaah wacht nu begint er een lampie te branden bij me. toen w7 klaar was me installatie had hij inderdaad een stuurprogramma voor mn gra-ka geinstalleerd wat me volstrekt onlogisch leek (een M403 ofzo iets) nu wat windows updates was het opeens weer goed, zou kunnen dat hij daardoor de aero heeft uitgezet.

ik heb overigens wel een leuk gadget gevonden voor msn messenger, werkt nog niet 100% lekker maar zekers makkelijk om te zien wie er online is zonder geheel messenger uit te strekken. ik denk dat messenger ook meer die richting op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:00:
[...]is het overigens mogelijk om messenger weer in de tray te krijgen rechts onder ?
dat doet xp-compatibility mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKillingBean schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:50:
[...]

Dank je voor je antwoord, maar dat was mijn vraag niet. Het maakt voor mij weinig uit als ik een paar tientjes extra betaal. Maar ik wil wel graag weten wat je ervoor krijg.
99% zeker dat het gewoon dezelfde iso is als die opTechnet werd uitgedeeld. En je kan ook, kostenloos, de DVd laten nasturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 09-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje. als ik FTD opstart krijg ik altijd een waarschuwing dat FTDWatchdog ook mee opstart. Ik wil die waarschuwing niet meer zien, ik heb administratorrechten aan gevinkt, en in geavanceerd ook maar het helpt niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:52:
Ff een vraagje. als ik FTD opstart krijg ik altijd een waarschuwing dat FTDWatchdog ook mee opstart. Ik wil die waarschuwing niet meer zien, ik heb administratorrechten aan gevinkt, en in geavanceerd ook maar het helpt niks?
vreemd, kan me iets vaags herinneren dat ik die 1 keer kreeg bij het begin maar daarna ook niet meer.. misschien help het om ftd te verwijderen en opnieuw te installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vast wel ergens behandeld(kan het niet 123 vinden) maar ik heb een beta versie draaien van ultimate met een beplaade fix ik instaleer gewoon de windows updates, loop ik gevaar mbt problemen met microsoft??
Is het verstandiger om overtestappen naar gewoon retail??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Wat is het verschil tussen "Windows 7 Home Premium" en "Windows 7 Home Premium N" beide hebben dezelfde omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57
In de N versie zit geen mediaplayer, is voor de zuid-koreaanse markt. Je hebt ook nog de KN versie waar ook messenger ontbreekt.

http://www.microsoft.com/...edia/player/versions.aspx
http://www.microsoft.com/about/legal/koreanorder/faq.mspx

[ Voor 91% gewijzigd door sewer op 09-11-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows 7 ultimate op mijn D-schijf (partitie) geinstalleerd om naast XP te draaien zodat ik kan kijken of alles werkt.
Nu bevalt het me eigenlijk wel.
In windows 7 geeft ie eerst nu mijn D-schijf als C-schijf aan (de partitie met windows 7).
Is het mogelijk om nu gewoon de Dschijf in windows 7 te formatteren (de partitie met windows XP)?

Met windows partitie programma lukt het niet..

maar vraag me af of het nu uitmaakt welke partitie je C of D noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:00:
[...]

vreemd, kan me iets vaags herinneren dat ik die 1 keer kreeg bij het begin maar daarna ook niet meer.. misschien help het om ftd te verwijderen en opnieuw te installeren ?
Dit heb ik ook op mijn laptop. Lijkt me dus niet iets wat perse met mijn PC te maken heeft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:14:
[...]

Dit heb ik ook op mijn laptop. Lijkt me dus niet iets wat perse met mijn PC te maken heeft...?
nee denk het niet, gewoon ftd ff deinstalleren, pc reboot en nogmaals installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:54:
[...]

nee denk het niet, gewoon ftd ff deinstalleren, pc reboot en nogmaals installeren.
ik heb het opgelost denk ik, door de onderstaande stappen 5 t/m 13 te doen.

5. Ga naar Computer --. C schijf (of in ieder geval waar je Program files op staan) --> Program files
6. Geef een rechtermuisklik op de map 'FTD Watchdog' en kies voor 'eigenschappen' en klik daarna op tabblad 'Beveiliging'
7. Klik dan op 'Bewerken'
8. Klik op toevoegen
9.Typ bij het vak 'Geef de objectnamen op, voorbeeld' : Iedereen
10.Klik dan op 'Namen controleren', iedereen komt er dan onderstreept bij te staan (zo --> Iedereen )
11.Klik dan op 'OK'
"Iedereen" komt dan in de lijst te staan
12. Klik 'iedereen' aan en vink dan aan 'Volledig beheer', alle onderstaande vakjes worden dan aangevinkt.
13. Klik dan op 'OK'

Ik heb de regels ietsjes veranderd. Maar zo werkt het dus...

http://online.gebruikers....?thread_id=3125&pid=28271

Nee, het helpt niet.... Irritant dit...

Edit: FTD uninstalleren en weer installeren helpt zoals ik al verwachtte niets omdat dit verschijnsel op nog meer computers doet. NZB Buddy heeft precies zelfde probleem. UAC komt dus in beeld met de vraag of ie mag worden uitgevoerd en dit elke keer weer. Ik wil UAC niet lager of uitzetten, dit moet op te lossen zijn zonder UAC aan te passen...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Vandaag heb ik mijn computer geformatteerd en Windows 7 geinstalleerd (voorheen was dat xp). Nu heb ik het probleem dat ik niet meer op internet kan. Mijn draadloze netwerk kaart wordt niet herkent door de computer. Ook niet na het installeren van de driver vanaf de meegeleverde cd (Ik ging er namelijk vanuit dat Windows zelf alle drivers zou installeren net als bij het geluid en grafische kaart). Volgens de website van microsoft is mijn netwerkkaart wel compatibel met Windows 7 (zie link).

http://www.microsoft.com/...ork%20Cards&os=32-bit

Ook met de nieuwste drivers (gedownload) wordt de netwerk kaart niet herkent. "Wireless Card not found". Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of/hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Ik heb mijn vraag ook gesteld in een apart topic: SMCWCPI-G 54Mbps probleem met Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NielsE. Worden alle apparaten behalve je netwerkkaart verder wel herkend in apparaatbeheer? (windowstoets + breaktoets) In je andere topic komt deze antwoord ook al tevoorschijn ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Sneakyman schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:46:

Ja hier ook zoiets, al op twee PC's meegemaakt. In XP nooit last gehad. Houd hier ook wel van stroombesparing, maar het enige dat ik altijd uitzet na 5 min is m'n beeldscherm. Als ik langere tijd achter de PC vandaan ga zet ik die in de sluimer of geheel uit als ik niet met veel tegelijk bezig ben.
Heb hier dus dat als ik voor langere tijd de PC met rust laat en het scherm al even uit is, hij dan nog wel gewoon 'wakker' wordt, muis beweegt maar er verder niets gedaan kan worden, er reageert niets op de muis (of kb) klik's.
Pas ontdekt dat hij op dat moment druk met de CPU aan de gang is (power meter tussen net en pc netkabel), gewoon even laten gaan en dan na een 10-tal seconden is alles zowaar weer werkbaar.
Het lijkt er dus op (ongeacht wat ik in het energiebeheer ook wijzig) W7 zich behalve met het scherm toch met andere zaken aan't bemoeien is (hdd gaat niet in slaap, had ik altijd al uit).
Het verbruik is ook met scherm uit niet lager dan XP, dus het lijkt er ook niet op dat er een deel van de PC in standby gezet wordt). Gehele verbruik idle tegenover XP is ongeveer 1 a 2 watt meer.
Lastig, want daardoor is snel verder werken ineens niet zo snel meer.
Met voorgaande XP install's op deze PC's (verschillende configuraties) geen problemen hiermee.
Ben pietje precies met drivers en configuratie, maar dit moet ik nog even uitzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 09-11-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:18:
Worden alle apparaten behalve je netwerkkaart verder wel herkend in apparaatbeheer? (windowstoets + breaktoets)
Jep, hij geeft alleen twee problemen, namelijk een 'onbekend apparaat' en een 'ethernet-controller'.

De driver van mijn netwerkkaart is wel gewoon geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:07:
[...]

Jep, hij geeft alleen twee problemen, namelijk een 'onbekend apparaat' en een 'ethernet-controller'.

De driver van mijn netwerkkaart is wel gewoon geinstalleerd.
Je hebt al een topic lopen, niet crossposten (mag niet volgens de regels hier) en het is handiger als je je probleem daar in dat topic blijft bespreken. Dan kunnen andere mensen die tegen hetzelfde aanlopen het ook oplossen.

Ik vermoed dat die onbekende en ethernetcontroller samenhangen met je probleem, maar dat is al gezegd in je andere topic, ik zou zeggen, los dat ff op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:28
heeft er al iemand een oplossing voor windows 7 met 2 geluidskaarten.

Onderstaand uitleg van wat ik bedoel ter verduidelijking
http://www.zdnet.be/help/...geluidskaarten-gebruiken/

Onder windows 7 werkt dit dus niet meer, iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Is het mogelijk om je favorieten van je 32-bit Vista (op een andere schijf) te importeren naar Windows 7 Home premium 64-bit?

Ik kan het niet vinden en vraag me af of ik nog speciale voorbereidingen moet doen.

(n.b. ik heb Windows 7 nog niet, deze krijg ik als de SSD er ook is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
honey schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:56:
Is het mogelijk om je favorieten van je 32-bit Vista (op een andere schijf) te importeren naar Windows 7 Home premium 64-bit?

Ik kan het niet vinden en vraag me af of ik nog speciale voorbereidingen moet doen.

(n.b. ik heb Windows 7 nog niet, deze krijg ik als de SSD er ook is.)
Als je die van IE bedoeld, geen probleem, kan je exporteren en zelfs als html openen. Als je nog meer wilt overzetten neem je gewoon de migratietool van Microsoft zelf (Windows Easy Transfer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

honey schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:56:
Je bedoeld je IE favorieten? Gewoon de map waar die favorieten (.url bestanden) in staan even backuppen en later weer terug zetten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Nou, vandaag heb ik mijn update schijfje binnen gekregen hoor!

Toen ik thuis kwam heb ik deze gelijk in de DVD drive gestoken omdat ik alles toch al ge back-upt had.
Booten van de DVD ging natuurlijk prima, het systeem was geïnstalleerd met build 7100 (heeft nooit een andere Windows en/of Linux versie op gestaan).

Na de boot van DVD heb ik gekozen voor een clean install (Custom) de setup procedure ging zoals gewoonlijk (next, next, finish, yes i am sure en etc). Aan het einde van mijn installatie de upgrade product key geïnstalleerd. Die slikte ie gewoon.

Na de eerste keer booten heb ik mijn kopie gewoon via het internet kunnen activeren. Tijd voor een feestje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik voorkomen dat UAC me telkens bij het starten van een programma vraagt of ik het wil uitvoeren? Op het programma zie je een UAC schildje. Voorbeelden zijn: Spywareblaster.exe en FTDwatchdog.exe en nog wel meer programmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:47:
Hoe kan ik voorkomen dat UAC me telkens bij het starten van een programma vraagt of ik het wil uitvoeren? Op het programma zie je een UAC schildje. Voorbeelden zijn: Spywareblaster.exe en FTDwatchdog.exe en nog wel meer programmas.
Je UAC op een lagere instelling zetten? Control Panel > User Accounts en dan staat daar een link naar je UAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LzpAppel schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:51:
[...]

Je UAC op een lagere instelling zetten? Control Panel > User Accounts en dan staat daar een link naar je UAC.
Al geprobeerd, ook heb ik volledig beheer aangevinkt in de map waar bijv FTDwatchdog.exe inzit, dus alle bestanden in die map hebben volledig beheerrechten. Het enige wat wel werkt is UAC uitzetten maar ik hou die liever aan....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Een beetje eigen inzet mag ook wel hoor:

http://www.google.nl/sear...rogram+without+uac+prompt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:47:
Eh..ik zeg software gebruiken die niet als Admin wil draaien :+ Sorry hoor..maar dat software dat in deze tijd nog vraagt van je 8)7
LzpAppel schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:51:
[...]

Da's toch geen oplossing...dus omdat programma's graag als admin willen draaien moet je de UAC maar terug zetten.....zulke software moet je gewoon niet meer willen gebruiken...

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 10-11-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit al uren te zoeken, in diverse topics op got en google, ik wist alleen niet goed wat mijn zoekwoorden waren. FTDwatchdog UAC/UAC Schild/UAC Shield/UAC verhindert/UAC/User account control. In een ander topic had iemand over elevation, ik wist niet of hij dit figuurlijk bedoelde maar op google vond ik wel wat info maar niets bevredigends.

Bedankt voor je url, ik wist gewoon geen andere zoekwoorden meer...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:15:
[...]

Eh..ik zeg software gebruiken die niet als Admin wil draaien :+ Sorry hoor..maar dat software dat in deze tijd nog vraagt van je 8)7

[...]

Da's toch geen oplossing...dus omdat programma's graag als admin willen draaien moet je de UAC maar terug zetten.....zulke software moet je gewoon niet meer willen gebruiken...
Ja mooie woorden maar helaas is de praktijk soms minder ideaal.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
TheVMaster schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:15:
[...]

[...]

Ik gebruik het liever ook niet, maar er is gewoon software dat Admin privileges nodig heeft (Blijkbaar) ik noem Fraps als een voorbeeld.

Dat is ook het enige programma dat het doet. Maar in mijn ogen is de enige workaround om een programma met admin privileges op te starten zonder een melding het aanpassen van het UAC. Het is geen oplossing, zelfs ver van een ideale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom heb je problemen met UAC en FTD?

FTD is zo lomp (het is een verschrikkelijk programma :X ) om weg te schrijven in %programfiles%. Gelukkig is Windows 7 (en Windows Vista) zo slim om dat af te vangen in een Virtual Store. Iedere write call naar %programfiles% wordt dan geredirect naar die Virtual Store (kijk eens in %appdata%\Virtual Store ).

Dus UAC hoeft daar echt niet voor af te staan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:41:
Waarom heb je problemen met UAC en FTD?

FTD is zo lomp (het is een verschrikkelijk programma :X ) om weg te schrijven in %programfiles%. Gelukkig is Windows 7 (en Windows Vista) zo slim om dat af te vangen in een Virtual Store. Iedere write call naar %programfiles% wordt dan geredirect naar die Virtual Store (kijk eens in %appdata%\Virtual Store ).

Dus UAC hoeft daar echt niet voor af te staan.
FTD maakt geen problemen, dat doet NZBuddy of FTDwatchdog. Ik heb het opgelost door KoalaFTD te gebruiken, die triggert de UACprompt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
FidoDido schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:49:
heeft er al iemand een oplossing voor windows 7 met 2 geluidskaarten.

Onderstaand uitleg van wat ik bedoel ter verduidelijking
http://www.zdnet.be/help/...geluidskaarten-gebruiken/

Onder windows 7 werkt dit dus niet meer, iemand een alternatief?
Wat is precies het probleem dan? Op mijn desktop heb ik ook twee geluidskaarten, een M-Audio en een USB headset van Logitech, je kan gewoon wisselen door in het Audioscherm het default apparaat te kiezen door met je rechtermuisknop op een device te klikken.
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/11/geluidwindows7.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik werk nu een tijdje met Windows 7 en ben tegen de volgende twee dingen aangelopen waarvan ik hoop dat meerdere mensen hier dit ook hebben gezien of hetzelfde hebben. Het valt wel een beetje onder ervaringen, en het is ook niet een mega probleem zal maar zeggen.

1. Als je checkdsk (of via verkenner schijfcontrole) runt met de optie controleren van beschadigde sectoren en corrigeren van fouten op je HD dan wordt al je geheugen gebruikt. Leuk als je ook een paar virtuele machines hebt draaien. Dit heb ik ook op het internet gelezen en is volgens MS bij design zo gemaakt. Mijn PC is trouwens niet gecrashed, maar het volle geheugen wordt gewoon gebruikt: 8GB voor een checkdsk |:(

2. Deze is meer vervelend: de power-settings van zowel bestaande schema's als eigen gemaakte schema's blijven niet bewaard en werken soms niet. Ik zet mijn monitor graag in powersaving na 10 minuten, zonder screensaver tussenstap. Maar als ik dit aanpas en opsla dan staat het na een reboot weer op 20 minuten, of het staat nog steeds op 10 minuten, maar het werkt dan helemaal niet (monitor blijft de hele nacht aan). Het opnieuw instellen en saven van het schema doet het wel weer werken, tot de volgende reboot.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jouke74 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:19:
Dit heb ik ook op het internet gelezen en is volgens MS bij design zo gemaakt. Mijn PC is trouwens niet gecrashed, maar het volle geheugen wordt gewoon gebruikt: 8GB voor een checkdsk |:(
Maar wat is daar het probleem mee? Een checkdisk is iets wat je draait als je een probleem hebt of denkt te hebben. Dat wil je zo snel mogelijk uitgezocht hebben. Als checkdisk dat voor elkaar krijgt door alle vrije geheugen in beslag te nemen is dat toch handig? Wat wilde je anders met dat geheugen doen?

Vrij/ongebruikt geheugen is zinloos geheugen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerdvd 7.3 die ik al jaren gebruik naar volle tevredenheid crasht telkens op deze W7. Updaten lukt niet. Powerdvd 9.0 vind ik veel te veel toeters en bellen hebben (moovielive jezuschristus). Is er een goede alternatief? BSPlayer kan geen subs weergeven van een dvd. VLCplayer vind ik maar zo zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:18:
Powerdvd 7.3 die ik al jaren gebruik naar volle tevredenheid crasht telkens op deze W7. Updaten lukt niet. Powerdvd 9.0 vind ik veel te veel toeters en bellen hebben (moovielive jezuschristus). Is er een goede alternatief? BSPlayer kan geen subs weergeven van een dvd. VLCplayer vind ik maar zo zo...
Een mooie player (ala VLC, maar dan beter naar mijn mening) is The KMPlayer. Deze heb ik momenteel in gebruik op een Windows7 64bit Ultimate-machine, zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dmitri op 10-11-2009 15:26 . Reden: extra geblabla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Dmitri schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:26:
[...]

Een mooie player (ala VLC, maar dan beter naar mijn mening) is The KMPlayer. Deze heb ik momenteel in gebruik op een Windows7 64bit Ultimate-machine, zonder problemen.
Al heeft KMPlayer ook wel erg veel toeters en bellen (of iig heel veel geavanceerde instellingen).

Ik zat even te zoeken of er nog nieuwe shortcuts waren in Windows7 kwam wel een aantal sites tegen maar ik kan me herinneren dat Tweakers ook een lijstje had gepubliceerd ergens. Die kan ik helaas niet vinden, iemand?

http://lifehacker.com/539...f-new-windows-7-shortcuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

.oisyn schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:30:
Klopt: http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool
Heb ik ook gebruikt. Werkt perfect. En de installatie vanaf USB is echt snel :D ik geloof dat ik met een kwartiertje klaar was. Overigens was dat wel een high performance stick. En hij installeerde op een RAID 0 array van 2 Samsung Spinpoint F3's, dus dat scheelt ook.
Ik was hier al een tijdje naar op zoek, maar als ik die tool wil downloaden krijg ik het bericht dat die pagina niet bestaat? Is hier nog ergens een mirror voor? Of is er een grondige reden dat ik dat ding niet meer kan/mag gebruiken?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sajoku schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:52:
[...]

Al heeft KMPlayer ook wel erg veel toeters en bellen (of iig heel veel geavanceerde instellingen).

Ik zat even te zoeken of er nog nieuwe shortcuts waren in Windows7 kwam wel een aantal sites tegen maar ik kan me herinneren dat Tweakers ook een lijstje had gepubliceerd ergens. Die kan ik helaas niet vinden, iemand?

http://lifehacker.com/539...f-new-windows-7-shortcuts
was dat deze???
http://www.maximumpc.com/...ery_secret_uncovered_date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Erycius schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:37:
[...]

Ik was hier al een tijdje naar op zoek, maar als ik die tool wil downloaden krijg ik het bericht dat die pagina niet bestaat? Is hier nog ergens een mirror voor? Of is er een grondige reden dat ik dat ding niet meer kan/mag gebruiken?
Blijkbaar wel: http://www.neowin.net/new...ool-may-have-violated-gpl

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg leerzaam, ik baalde er al van dat VLC op de rechterscherm (mijn tv dus) bleef staan en dat ik tv eerst moest aanzetten om VLC terug te slepen maar dat is nu verleden tijd. Widnowstoets + Shift + linkspijltje :)

De zoom functionaliteit vind ik ook erg geweldig.

NB.powerdvd 7.3 begon altijd op mijn hoofdscherm en kon ik hem instellen en dan naar de tv slepen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:12

RnB

2. Deze is meer vervelend: de power-settings van zowel bestaande schema's als eigen gemaakte schema's blijven niet bewaard en werken soms niet. Ik zet mijn monitor graag in powersaving na 10 minuten, zonder screensaver tussenstap. Maar als ik dit aanpas en opsla dan staat het na een reboot weer op 20 minuten, of het staat nog steeds op 10 minuten, maar het werkt dan helemaal niet (monitor blijft de hele nacht aan). Het opnieuw instellen en saven van het schema doet het wel weer werken, tot de volgende reboot.
Hier heb ik geen last van en volgens mij is dat ook niet helemaal de bedoeling. Je kan je settings namelijk gewoon opslaan en dat zou ie dan gewoon moeten onthouden.
Ik zou even een reinstall doen, want hier is iets fout gegaan..

Ik heb trouwens iets anders, wat best wel irritant is. De folder view op een externe schijf wordt niet onthouden. Heb niet zo'n breed beeldscherm (800 pixels), en daardoor kan ik een map met muziek niet overzichtelijk houden met de standaard view (track, artist, album, genre, etc).
Dus die verander ik altijd naar Type en Size en sla die vervolgens op door op apply to all folders te klikken bij folder options. Maar iedere keer wanneer mijn schijf opnieuw aangesloten wordt, schiet ie terug naar de standaard view en kan ik het dus weer gaan veranderen..
Moet ik hier maar mee leven of zou windows het eigenlijk wel moeten opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Volgens mij niet maar het is wel wat ik bedoel, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cool! Win + < of > = venster wandelt over mijn multiscreen setup.

Dit vind ik een groot gemis:als ik in de verkenner een map binnenga, de boomstructuur niet mee openklapt. Ik open bv een snelkoppeling, maar moet 2 mappen hooger zijn. Ja dan kan ik via de adresbalk, maar ik wil graag een boomstructuur!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

RnB schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:51:
[...]

Hier heb ik geen last van en volgens mij is dat ook niet helemaal de bedoeling. Je kan je settings namelijk gewoon opslaan en dat zou ie dan gewoon moeten onthouden.
Ik zou even een reinstall doen, want hier is iets fout gegaan..
Een reinstall is wel erg rigoreus, vooral omdat het probleem daarmee hoogwaarschijnlijk niet opgelost wordt.
Men defibrileert ook niet elke patient die in het ziekenhuis terecht komt. 8)7

Ik heb hetzelfde probleem als Jouke74 en een zoekopdracht op internet leert dat het probleem niet nieuw is, of Windows 7 afhankelijk.

Ik heb zelf de oplossing nog niet gevonden en voer momenteel een batch file uit tijdens het opstarten om het te ondervangen.

In deze batchfile wordt het volgende commando uitgevoerd. Misschien heeft Jouke74 er wat aan.

POWERCFG -Change -monitor-timeout-ac 0

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Eusebius schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:39:
[...]

Dit vind ik een groot gemis:als ik in de verkenner een map binnenga, de boomstructuur niet mee openklapt. Ik open bv een snelkoppeling, maar moet 2 mappen hooger zijn. Ja dan kan ik via de adresbalk, maar ik wil graag een boomstructuur!
In explorer. Organize - Folder and Search options. Dan navigation pane in de General tab. Daar kan je instellen of je een boomstructuur wil of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:39:
[...]

In explorer: organize -> Folder and search options-> show all folders en automatically expand to current folder aanzetten.

zie hierboven dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
De vraag gaat over WindowsImageBackup
Ik begrijp de werking ervan niet helemaal. Wat ik wel begrijp, is dat het programma mijn externe harde schijf 'opvreet'. Dat zal te maken hebben met de Systembackup. Die maakt niet alleen een backup van mijn systeempartitie (C:) op mijn interne harde schijf, maar ook van mijn gegevenspartitie (E:). Daar staat mijn muziekvoorraad op, 50 gb. En mijn foto's en films, 27 gb.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat die gegevenspartitie niet in de systeembackup terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op woensdag 11 november 2009 @ 06:29:
De vraag gaat over WindowsImageBackup
Ik begrijp de werking ervan niet helemaal. Wat ik wel begrijp, is dat het programma mijn externe harde schijf 'opvreet'. Dat zal te maken hebben met de Systembackup. Die maakt niet alleen een backup van mijn systeempartitie (C:) op mijn interne harde schijf, maar ook van mijn gegevenspartitie (E:). Daar staat mijn muziekvoorraad op, 50 gb. En mijn foto's en films, 27 gb.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat die gegevenspartitie niet in de systeembackup terecht komt?
Door je backup settings te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 07:59:
[...]

Door je backup settings te veranderen.
Hoe kan ik in mijn backup settings die E:/-partitie eruit laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:55:
[...]

Hoe kan ik in mijn backup settings die E:/-partitie eruit laten?
Als je door je backup settings gaat krijg je op een gegeven moment de optie waar je kan kiezen wat windows backupt. Let windows choose of let me choose. Daar kan je precies aangeven wat je gebackupt wil hebben. Ik heb even geen Windows 7 machine bij de hand om de precieze benamingen en stappen te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Laatst online: 20-09 16:28
Ramon schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:12:
[...]

Wat is precies het probleem dan? Op mijn desktop heb ik ook twee geluidskaarten, een M-Audio en een USB headset van Logitech, je kan gewoon wisselen door in het Audioscherm het default apparaat te kiezen door met je rechtermuisknop op een device te klikken.
[afbeelding]
als je op geluidskaart 1 je boxen hebt en op geluidskaart 2 je headset.
Ik zet geluidskaart 1 op standaard en start winamp op en speel muziek af, vervolgens zet ik geluidskaart 2 op standaard dan gaat me muziek direct van mijn boxen naar me headset. Onder xp en vista onhield die de instelling dat mijn winamp op de boxen moet blijven spelen in windows 7 onthoud die dat niet.

Zoek maar is in google op "windows 7 2 sound cards". Er zijn veel mensen die er problemen mee hebben.

Dit is ook het enige wat ik heb ontdekt voor de rest is het een top OS overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
FidoDido schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:06:
[...]

als je op geluidskaart 1 je boxen hebt en op geluidskaart 2 je headset.
Ik zet geluidskaart 1 op standaard en start winamp op en speel muziek af, vervolgens zet ik geluidskaart 2 op standaard dan gaat me muziek direct van mijn boxen naar me headset. Onder xp en vista onhield die de instelling dat mijn winamp op de boxen moet blijven spelen in windows 7 onthoud die dat niet.

Zoek maar is in google op "windows 7 2 sound cards". Er zijn veel mensen die er problemen mee hebben.

Dit is ook het enige wat ik heb ontdekt voor de rest is het een top OS overigens.
Dat heeft niets met onthouden te maken, maar met een beperking in de audio stack van Vista en XP. Het meeswitchen van de geluidsstream naar het default audio device zonder je programma opnieuw te starten is juist een nieuwe feature.

Bedenk maar eens, je hebt een spel gestart met de gewone speakers als default, daarna bedenk je dat je toch je USB headset wil gebruiken. Wat doe je in XP en Vista? Je moet je spel herstarten om te zorgen dat het spel aan je nieuwe default audio device gekoppeld is. Wat doe je in 7? Je veranderd het default device en het spel springt meteen over.

Overigens werkt het ook bij films handig. Als je de audio stream ingesteld hebt op stereo, maar je wil bijvoorbeeld naar DTS, dan hoef je nu niet meer je mediaplayer te herstarten.

Als je dit gedrag niet wil, dan moet je programma's zoeken waarmee je onafhankelijk van windows het audio device kan kiezen wat je wil gebruiken.

Zie bijv dit plaatje van het MPC-HC settings scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/2872/mpchc04.png
Onderaan kan je dus kiezen welk device het programma gebruikt om geluid naar af te spelen.

Als je hier meer over wilt weten dan zou ik dit filmpje eens kijken:
http://channel9.msdn.com/...de-Windows-7-Audio-Stack/

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 11-11-2009 10:31 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Bij winamp kun je toch ook afzonderlijk instellen dat hij een bepaalde audio output moet gebruiken, en niet de standaard???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
M a r c o schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:15:
Bij winamp kun je toch ook afzonderlijk instellen dat hij een bepaalde audio output moet gebruiken, en niet de standaard???
Yep, en bijv. bij Foobar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Windows 7 For The Win :p
haha nee vond het gewoon een mega fijn os om mee te werken :)

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Even een update van mij kan. De versie die ik van SLIM gekregen heb is een upgrade only. Toen ik die key invoerde om te activeren kreeg ik de melden dat dit een upgrade only key was en dus niet gebruikt kon worden. Ik had geen zin om opnieuw alles leeg te maken vista te installeren en dan weer Win 7 upgrade te gaan doen dus ik heb er gewoon een loader overheen gegooid. Want in dit soort onzin heb ik geen zin.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Astennu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:06:
Even een update van mij kan. De versie die ik van SLIM gekregen heb is een upgrade only. Toen ik die key invoerde om te activeren kreeg ik de melden dat dit een upgrade only key was en dus niet gebruikt kon worden. Ik had geen zin om opnieuw alles leeg te maken vista te installeren en dan weer Win 7 upgrade te gaan doen dus ik heb er gewoon een loader overheen gegooid. Want in dit soort onzin heb ik geen zin.
Hoeft niet, lees dit maar:
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Astennu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:06:
Even een update van mij kan. De versie die ik van SLIM gekregen heb is een upgrade only. Toen ik die key invoerde om te activeren kreeg ik de melden dat dit een upgrade only key was en dus niet gebruikt kon worden.
Vreemd, ik heb een "clean install" gedaan met een DVD van SLIM (Ultimate x64 NL Upgrade) en kon tijdens de installatie gewoon de sleutel invoeren en later activeren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
jelmervos schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:20:
[...]
Vreemd, ik heb een "clean install" gedaan met een DVD van SLIM (Ultimate x64 NL Upgrade) en kon tijdens de installatie gewoon de sleutel invoeren en later activeren.
Dan had je hiervoor al een Windows OS op je pc staan.
Alleen als de PC helemaal geen installatie bevat dan gaat die zeuren met activeren.
Dit detecteerd hij al voor het formateren met de installatie dvd.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Laatst online: 14:10
tjtristan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:38:
[...]

Alleen als de PC helemaal geen installatie bevat dan gaat die zeuren met activeren.
Ik vraag het me af. Ik heb over een niet-geactiveerde Win 7 installatie een cleane nieuwe Win 7 install gegooid en zonder problemen geactiveerd. Dat is weliswaar net weer wat anders, maar in ieder geval is er dan geen geactiveerde Windows op mijn computer gevonden voor de installatie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
klaaas schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:59:
[...]

Ik vraag het me af. Ik heb over een niet-geactiveerde Win 7 installatie een cleane nieuwe Win 7 install gegooid en zonder problemen geactiveerd. Dat is weliswaar net weer wat anders, maar in ieder geval is er dan geen geactiveerde Windows op mijn computer gevonden voor de installatie.
Volgens mij kijkt hij niet of je bestaande OS geactiveerd is.
Daarom werkt waarschijnlijk de "upgrade over clean install" truc.

Als je een volledig cleane installatie doet met een upgrade kun je hem niet activeren, maar als je dan de upgrade er nog eens overheen zet weer wel. omdat hij dan een kwalificerend product voor de upgrade heeft gezien. Wat jij gedaan hebt is ongeveer vergelijkbaar. De install zag dat er een OS op stond, en zag dat als kwalificerend product.

Er zijn er ook die roepen dat ze wel een clean install met activatie hebben kunnen doen in 1 keer, maar die beseffen vaak niet dat een clean install, waarbij je tijdens de setup je schijf formatteerd, heel iets anders is dan een clean install op een lege schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Laatst online: 14:10
M a r c o schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:45:
[...]
Volgens mij kijkt hij niet of je bestaande OS geactiveerd is.
Daarom werkt waarschijnlijk de "upgrade over clean install" truc.

Als je een volledig cleane installatie doet met een upgrade kun je hem niet activeren, maar als je dan de upgrade er nog eens overheen zet weer wel. omdat hij dan een kwalificerend product voor de upgrade heeft gezien. Wat jij gedaan hebt is ongeveer vergelijkbaar. De install zag dat er een OS op stond, en zag dat als kwalificerend product.
Bijzonder zinvolle check dan...
Er zijn er ook die roepen dat ze wel een clean install met activatie hebben kunnen doen in 1 keer, maar die beseffen vaak niet dat een clean install, waarbij je tijdens de setup je schijf formatteerd, heel iets anders is dan een clean install op een lege schijf.
Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die expliciet beweren dat het om een lege schijf ging. Vandaar ook dat ik me afvraag of er uberhaupt wel wat gecontroleerd wordt.

Hij wil.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
tjtristan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:38:
[...]

Inderdaad, of die installatie nou geactiveerd is of niet. Zodra hij Windows detecteert voor de installatie is genoeg. Een niet-geblokkeerde versie is dus voldoende :P

there's no tweak without the tweaker

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:12

RnB

Ik ben dik tevreden met W7, gebruik het al sinds de RC en nu een aantal weken de Retail HP versie.

Enig puntje wat ik heb, is dat het ontwaken uit Sleep mode niet altijd/vaak niet goed gaat. Er is altijd wel iets, net had ik dus een foutmelding van mijn USB controller, dat Windows die heeft uitgezet, omdat er problemen mee waren. Moest ik dus herstarten, wilde ik iets met USB eraan hangen.
Heel vaak krijg ik ineens een melding van de Intel Storage Manager dat een apparaat is aangesloten op een USB poort, terwijl dit niet zo is. En zo zijn er nog meer van die kleine dingetjes die toch wel irritant worden.
Ik weet dat met vorige Windows versies de sleep mode ook vaak niet goed ging, zeker als je het vergelijkt met Apple, ook al is dat niet helemaal eerlijk. Maar toch, waarom moeten er zoveel problemen voorkomen bij zoiets simpels?

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
klaaas schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:32:
[...]

Bijzonder zinvolle check dan...

[...]

Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die expliciet beweren dat het om een lege schijf ging. Vandaar ook dat ik me afvraag of er uberhaupt wel wat gecontroleerd wordt.
Als er verder geen enkele schijf aan de computer is gekoppeld met een windows instalatie, is dat niet mogelijk.
Misschien bedoelen ze dat ze hem geformateerd hebben met de installatie dvd, maar compleet leeg (elke schijf in de computer) lijkt mij niet mogelijk

http://specs.tweak.to/15535

• fuqua
heeft er iemand ook problemen met geluid over hdmi ? heb een compaq laptop eq71 (geloof ik) met een hdmi out, gisteren ff aangesloten op tv, krijg perfect beeld maar geluid blijft uit laptop komen :S

nu heb ik hdmi output als standaard gezet, metertje daarnaast slaat uit, maar toch nog geen geluid op/via mn tv :S

nu moet ik zeggen dat het de 1ste keer is dat ik dit probeer via mn compaq laptop ik deed het voorheen altijd via mn sony vaio laptop met vista erop en dit ging probleemloos, heb inmiddels ook op mn sony windows 7 staan maar nog niet geprobeerd.

maar herkent iemand dit probleem en wat te doen ?
Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....