Problemen tijdens een schone install,waarbij deze niet goed herkend zou worden.
Aangezien ik deze controller onboard heb vroeg ik mij dit af , voor dat ik over stap naar Win 7 Ultimate.
Verwijderd
Problemen tijdens een schone install,waarbij deze niet goed herkend zou worden.
Het zijn zeker toevallig ook allebei widescreens? Volgens mij moet je het meer zoeken in de configuratie van je videodrivers. Ik zag hetzelfde bij die paar games die ik tot nu toe geinstalleerd heb, maar het eerste wat ik deed was de native resolutie van m'n monitor gebruiken zodat het wél beeldvullend werd. Verder geen aandacht meer aan besteed. Ik heb er trouwens een GF 8800 GT inzitten.fendt schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:40:
Sinds vandaag windows 7 op mijn samsung r720 notebook gezet, en een andere pc.
Nu heb ik op beide computers het zelfde probleem. Wanneer ik Battlefield Vietnam opstart is het niet in full screen maar heb ik aan beide zijdes van het scherm een zwarte balk. Op xp en vista geen problemen gehad en nu ineens wel.
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 08-11-2009 20:52 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Ik herken het probleem. Toen ik van mijn notebook overstapte van vista naar W7 kon ik in sommige games ineens niet meer fullscreen gamen. Oisyn heeft gelijk, het ligt aan je videokaartdrivers. Ik heb net ff gegoogeld en je hebt net als ik ati.fendt schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:40:
Sinds vandaag windows 7 op mijn samsung r720 notebook gezet, en een andere pc.
Nu heb ik op beide computers het zelfde probleem. Wanneer ik Battlefield Vietnam opstart is het niet in full screen maar heb ik aan beide zijdes van het scherm een zwarte balk. Op xp en vista geen problemen gehad en nu ineens wel.
Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb bf:vietnam als admin opgestart, en in de compatibliteits modi van xp servicepack 2 en 3 en vista servicepack 1 geprobeerd. Dit helpt niet.
Als ik in-game bij settings de resolutie wijzig, gebeurd er helemaal niets. Heb ook al op een ander forum gelezen dat je .net framework 4.0 beta 2 moet installeren, maar ook dit helpt niet.
Heb bovenstaande, tevergeefs, op beide computers geprobeerd.
Kan iemand mij hiermee verder helpen? ik weet het gewoon niet meer.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Hij is gebrand met de microsoft windows 7 usb/dvd tool.sewer schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:15:
Volgens hier zou het opnieuw branden op lage snelheid kunnen helpen.
Wat heb je voor dvd, is het een geperste retail in de winkel, of is die gebrand? In het laatste geval, komt die van een site als msdn/technet af, of van een torrent/nieuwsgroep? Ook hier weer als het laatste geval waar is, is de dvd geprepareerd met het een of ander (zoals een tooltje dat iets moet omzeilen ofzo)?
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Verwijderd
Geen enkele foutmelding? Ik kreeg wel na aantal minuten een foutmelding, dvd schoongemaakt en toen ging ie als een banaan....the squaler1 schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:10:
Ik heb hier een studio 1555 zie sig.
Nu heb ik win7 ultimate op dvd.
Maar ik heb het probleem dat hij bij expanding windows files blijft hangen op 0%.
De ... blijven wel gewoon lopen.
Ik heb de hardeschijf geformateerd voor dat ik een nieuwe installatie deed.
Ik wachtte op de 1ste keer al een 1.5 uur en heb het nu opnieuw gestart wat kan ik hier aan doen?
nope geen foutmelding maar zal de cd eens schoonmaken.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:18:
[...]
Geen enkele foutmelding? Ik kreeg wel na aantal minuten een foutmelding, dvd schoongemaakt en toen ging ie als een banaan....
Volgens je sig staat Windows 7 er al op!the squaler1 schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:19:
[...]
nope geen foutmelding maar zal de cd eens schoonmaken.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Verwijderd
Verwijderd
Dat heeft te maken met update.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 05:03:
Goede morgen iedereen,
Ik heb sinds 1 week Windows7 op mijn Dell XPS. Mijn ervaring zijn erg goed. Alleen met Windows Live Messenger kom ik in de problemen.
Ik kan niet meer inloggen en geeft foutcode 8000ffff. Nu heb ik heel google overhoop gehaald, nu staan er wel oplossing maar allemaal voor vista, en dacht nou misschien lukt het dan wel, maar helaas:(. Ik irriteer me hier echt mateloos aan. Niet dat ik een msn junkie ben, maar het moet gewoon werken.
Iemand een idee?
messenger tab wordt geel, dus je weet dat er een nieuw bericht is?fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:40:
ik heb ook opmerking over msn live messenger, ik weet niet zeker of het zo hoort.
als je op vista of oudere os een berichtje van iemand krijgt dan werd er een 2de knippert venster geopend in windows zodat direct opviel in windows dat je een berichtje had.
maar dit lijkt niet het geval in windows 7, nu word het gegroepeerd in het messenger tab waardoor je pas ziet of iemand je bericht heeft gestuurd als je op msn tab drukt, is dit normaal ?
En ctrl-klik gaat automatisch naar het vensteritons schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:44:
[...]
messenger tab wordt geel, dus je weet dat er een nieuw bericht is?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik snap je bericht niet helemaal denk ik. Wil je de slaapstand uitzetten of heb je de slaapstand uitgezet maar werkt dat niet?Sneakyman schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:46:
Heb een probleem met slaapstand
Elke keer als ik even afwezig ben en start beeldscherm weer op loopt hij vast... Heb energiebeheer al beide op nooit gezet en geavaceert op hoge prestatie maar toch gebeurt het af en toe dat hij weer vastloopt.
Iemand hier raad mee? Weet het niet meer eigenlijks... Is erg irritant want ik doe dingen die dus echt af en toe dagen duren (renderen van films en 3d) maar dat ga ik nu natuurlijk nog niet doen als het grote kans is dat hij vastloopt
Ik heb dus de slaapstand voor groot deel uitgezet, zoals ik had geschreven. Maar elke keer dus als ik terugkom doe ik dus beeldscherm aan, beweeg ik mijn muis, druk ik muisknop in en dan opeens is hij vastgelopen. Muis kan nog gewoon bewogen worden maar linkermuisknop, rechtermuisknop en toetsenbord reageren niet meer. Dit wil ik dus niet meer, want vastlopen heeft niemand zin in...sajoku schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:50:
[...]
Ik snap je bericht niet helemaal denk ik. Wil je de slaapstand uitzetten of heb je de slaapstand uitgezet maar werkt dat niet?
Elke keer als ik even afwezig ben en start beeldscherm weer op loopt hij vast... Heb energiebeheer al beide op nooit gezet en geavaceert op hoge prestatie maar toch gebeurt het af en toe dat hij weer vastloopt.
Iemand hier raad mee? Weet het niet meer eigenlijks... Is erg irritant want ik doe dingen die dus echt af en toe dagen duren (renderen van films en 3d) maar dat ga ik nu natuurlijk nog niet doen als het grote kans is dat hij vastloopt
[ Voor 34% gewijzigd door Sneakyman op 09-11-2009 13:09 ]
Misschien moet je ff zoeken op powershell script.mirelia schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:01:
Weet iemand hier hoe je in W7 via bv een batchfile of een .regkey de wallpaper veranderd?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Gokje.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:07:
Ik heb op de pc van ons pa gister windows 7 ultimate (64 bit) geinstalleerd.
Hij heeft een pentium 4 @ 3 ghz.
Nu keek ik gister naar het geheugen en nu staat er bij systeem: geheugen: 4 gb (2.5 usable)
Ik heb in de bios gekeken en hier staat precies het zelfde.. 4 gb, 2.5 usable.
Wat zou dit kunnen zijn dan? want hij herkent ze dus wel allebei maar kan maar 2.5 gebruiken?
kan het zijn dat het moederbord het niet ondersteunt?
of is die 2.5 gb 2gb van 1 geheugenkaart, en 512 van de videokaart?
[ Voor 3% gewijzigd door Erwinvz1 op 09-11-2009 13:15 ]
Verwijderd
op dezelfde manier als in vista....mirelia schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:01:
Weet iemand hier hoe je in W7 via bv een batchfile of een .regkey de wallpaper veranderd?
Verwijderd
Geen idee, want ben nu niet meer bij ons pa.Erwinvz1 schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:11:
Om welke moederboard gaat het eigenlijk??
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
dat is het punt juist als messenger geminimaliseerd staat en ik krijg een bericht dat merk ik dat uit niks, dus het messenger tab word ook niet geel....itons schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:44:
[...]
messenger tab wordt geel, dus je weet dat er een nieuw bericht is?
Verwijderd
Heb je wel aero aanstaan?fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:38:
[...]
dat is het punt juist als messenger geminimaliseerd staat en ik krijg een bericht dat merk ik dat uit niks, dus het messenger tab word ook niet geel....
Die download van microsoft is duurder dan die van een winkel. Kan je net zo goed uit een winkel van pricewatch een retail bestellen en thuis laten bezorgen of gewoon echt eens vrije tijd maken...TheKillingBean schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:28:
Ik wil graag windows 7 kopen. Omdat ik nooit tijd heb om naar een winkel te gaan wil ik het via internet kopen. Op de microsoft site kun je een download versie kopen (upgrade versie). Heeft iemand hier ervaring mee? Dus als je het koopt, krijg je dan een linkje waar je het kunt downloaden? En is het een iso-versie? Dus moet ik het eerst branden op dvd? Op hun site staat hier weinig over.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 13:42 ]
uhm ja das een goeie, zit nu niet achter mn laptop, waar kan ik dat vinden of hoe kan ik merken dat ik aero aan heb staan (staat dit overigens niet standaard aan ?)
Dank je voor je antwoord, maar dat was mijn vraag niet. Het maakt voor mij weinig uit als ik een paar tientjes extra betaal. Maar ik wil wel graag weten wat je ervoor krijg.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:41:
[...]
Heb je wel aero aanstaan?
[...]
Die download van microsoft is duurder dan die van een winkel. Kan je net zo goed uit een winkel van pricewatch een retail bestellen en thuis laten bezorgen of gewoon echt eens vrije tijd maken...
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
eerste ingeving: je draait msn in XP-compatibility mode en je taskbaar staat op groeperen. Als je een nieuw bericht ontvangt hoor je gewoon geel oplichtend MSN icoon te krijgen, check je instellingen is zou ik zeggen.fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:48:
[...]
uhm ja das een goeie, zit nu niet achter mn laptop, waar kan ik dat vinden of hoe kan ik merken dat ik aero aan heb staan (staat dit overigens niet standaard aan ?)
klinkt zeer aannemelijk, maar ik heb windows 7 net dit weekend geinstalleerd zou betekenen dat het standaard daarop staat. maar inderdaad het groeperen ff checken zal me verder op weg helpen.itons schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:55:
[...]
eerste ingeving: je draait msn in XP-compatibility mode en je taskbaar staat op groeperen. Als je een nieuw bericht ontvangt hoor je gewoon geel oplichtend MSN icoon te krijgen, check je instellingen is zou ik zeggen.
Verwijderd
Ik maakte een keer mee dat ik na een installatie geen voorbeeldjes had als ik boven een knop hoverde (snapshot of zoiets?), toen pas ontdekte ik dat aero uitstond en die staan in beeldschermopties (waar je buroblad enz kan kiezen) en toen deden de snapshots het wel.fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:48:
[...]
Normaal gesproken niet, maar ik heb wel eens maffere dingen meegemaaktfuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:00:
[...]
klinkt zeer aannemelijk, maar ik heb windows 7 net dit weekend geinstalleerd zou betekenen dat het standaard daarop staat. maar inderdaad het groeperen ff checken zal me verder op weg helpen.
maar ook msn messenger heb ik nieuw gedownload en geinstalleerd, draait deze dan automatisch in xp compatibility modus !?
is het overigens mogelijk om messenger weer in de tray te krijgen rechts onder ?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 14:04 ]
aaah wacht nu begint er een lampie te branden bij me. toen w7 klaar was me installatie had hij inderdaad een stuurprogramma voor mn gra-ka geinstalleerd wat me volstrekt onlogisch leek (een M403 ofzo iets) nu wat windows updates was het opeens weer goed, zou kunnen dat hij daardoor de aero heeft uitgezet.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:02:
[...]
Ik maakte een keer mee dat ik na een installatie geen voorbeeldjes had als ik boven een knop hoverde (snapshot of zoiets?), toen pas ontdekte ik dat aero uitstond en die staan in beeldschermopties (waar je buroblad enz kan kiezen) en toen deden de snapshots het wel.
Vandaar mijn vraag. Misschien kijkt Vista/W7 naar hoe middelmatig je graka is of herkende ie je graka niet en gaat ie naar laagste instellingen?
[...]
Normaal gesproken niet, maar ik heb wel eens maffere dingen meegemaakt
Wat betreft je laatste vraag, is vaker langsgeweest. Ik zou zeggen, wen er gewoon aan.
dat doet xp-compatibility modefuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:00:
[...]is het overigens mogelijk om messenger weer in de tray te krijgen rechts onder ?
99% zeker dat het gewoon dezelfde iso is als die opTechnet werd uitgedeeld. En je kan ook, kostenloos, de DVd laten nasturen.TheKillingBean schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:50:
[...]
Dank je voor je antwoord, maar dat was mijn vraag niet. Het maakt voor mij weinig uit als ik een paar tientjes extra betaal. Maar ik wil wel graag weten wat je ervoor krijg.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 09-11-2009 14:47 ]
Verwijderd
vreemd, kan me iets vaags herinneren dat ik die 1 keer kreeg bij het begin maar daarna ook niet meer.. misschien help het om ftd te verwijderen en opnieuw te installeren ?Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:52:
Ff een vraagje. als ik FTD opstart krijg ik altijd een waarschuwing dat FTDWatchdog ook mee opstart. Ik wil die waarschuwing niet meer zien, ik heb administratorrechten aan gevinkt, en in geavanceerd ook maar het helpt niks?
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door sewer op 09-11-2009 15:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dit heb ik ook op mijn laptop. Lijkt me dus niet iets wat perse met mijn PC te maken heeft...?fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:00:
[...]
vreemd, kan me iets vaags herinneren dat ik die 1 keer kreeg bij het begin maar daarna ook niet meer.. misschien help het om ftd te verwijderen en opnieuw te installeren ?
nee denk het niet, gewoon ftd ff deinstalleren, pc reboot en nogmaals installeren.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:14:
[...]
Dit heb ik ook op mijn laptop. Lijkt me dus niet iets wat perse met mijn PC te maken heeft...?
Verwijderd
ik heb het opgelost denk ik, door de onderstaande stappen 5 t/m 13 te doen.fuqua schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:54:
[...]
nee denk het niet, gewoon ftd ff deinstalleren, pc reboot en nogmaals installeren.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 16:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 18:07 ]
Ja hier ook zoiets, al op twee PC's meegemaakt. In XP nooit last gehad. Houd hier ook wel van stroombesparing, maar het enige dat ik altijd uitzet na 5 min is m'n beeldscherm. Als ik langere tijd achter de PC vandaan ga zet ik die in de sluimer of geheel uit als ik niet met veel tegelijk bezig ben.Sneakyman schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:46:
[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 09-11-2009 17:24 ]
Verwijderd
Jep, hij geeft alleen twee problemen, namelijk een 'onbekend apparaat' en een 'ethernet-controller'.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:18:
Worden alle apparaten behalve je netwerkkaart verder wel herkend in apparaatbeheer? (windowstoets + breaktoets)
Verwijderd
Je hebt al een topic lopen, niet crossposten (mag niet volgens de regels hier) en het is handiger als je je probleem daar in dat topic blijft bespreken. Dan kunnen andere mensen die tegen hetzelfde aanlopen het ook oplossen.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:07:
[...]
Jep, hij geeft alleen twee problemen, namelijk een 'onbekend apparaat' en een 'ethernet-controller'.
De driver van mijn netwerkkaart is wel gewoon geinstalleerd.
Als je die van IE bedoeld, geen probleem, kan je exporteren en zelfs als html openen. Als je nog meer wilt overzetten neem je gewoon de migratietool van Microsoft zelf (Windows Easy Transfer).honey schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:56:
Is het mogelijk om je favorieten van je 32-bit Vista (op een andere schijf) te importeren naar Windows 7 Home premium 64-bit?
Ik kan het niet vinden en vraag me af of ik nog speciale voorbereidingen moet doen.
(n.b. ik heb Windows 7 nog niet, deze krijg ik als de SSD er ook is.)
Je bedoeld je IE favorieten? Gewoon de map waar die favorieten (.url bestanden) in staan even backuppen en later weer terug zetten.honey schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:56:
Is het mogelijk om je favorieten van je 32-bit Vista (op een andere schijf) te importeren naar Windows 7 Home premium 64-bit?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Je UAC op een lagere instelling zetten? Control Panel > User Accounts en dan staat daar een link naar je UAC.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:47:
Hoe kan ik voorkomen dat UAC me telkens bij het starten van een programma vraagt of ik het wil uitvoeren? Op het programma zie je een UAC schildje. Voorbeelden zijn: Spywareblaster.exe en FTDwatchdog.exe en nog wel meer programmas.
Verwijderd
Al geprobeerd, ook heb ik volledig beheer aangevinkt in de map waar bijv FTDwatchdog.exe inzit, dus alle bestanden in die map hebben volledig beheerrechten. Het enige wat wel werkt is UAC uitzetten maar ik hou die liever aan....LzpAppel schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:51:
[...]
Je UAC op een lagere instelling zetten? Control Panel > User Accounts en dan staat daar een link naar je UAC.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 00:16 ]
Eh..ik zeg software gebruiken die niet als Admin wil draaienVerwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:47:
Hoe kan ik voorkomen dat UAC me telkens bij het starten van een programma vraagt of ik het wil uitvoeren? Op het programma zie je een UAC schildje. Voorbeelden zijn: Spywareblaster.exe en FTDwatchdog.exe en nog wel meer programmas.
Da's toch geen oplossing...dus omdat programma's graag als admin willen draaien moet je de UAC maar terug zetten.....zulke software moet je gewoon niet meer willen gebruiken...LzpAppel schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:51:
[...]
Je UAC op een lagere instelling zetten? Control Panel > User Accounts en dan staat daar een link naar je UAC.
[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 10-11-2009 01:16 ]
Verwijderd
ik zit al uren te zoeken, in diverse topics op got en google, ik wist alleen niet goed wat mijn zoekwoorden waren. FTDwatchdog UAC/UAC Schild/UAC Shield/UAC verhindert/UAC/User account control. In een ander topic had iemand over elevation, ik wist niet of hij dit figuurlijk bedoelde maar op google vond ik wel wat info maar niets bevredigends.Sefyu schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:07:
Een beetje eigen inzet mag ook wel hoor:
http://www.google.nl/sear...rogram+without+uac+prompt
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 02:29 ]
Ja mooie woorden maar helaas is de praktijk soms minder ideaal.TheVMaster schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:15:
[...]
Eh..ik zeg software gebruiken die niet als Admin wil draaienSorry hoor..maar dat software dat in deze tijd nog vraagt van je
[...]
Da's toch geen oplossing...dus omdat programma's graag als admin willen draaien moet je de UAC maar terug zetten.....zulke software moet je gewoon niet meer willen gebruiken...
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Ik gebruik het liever ook niet, maar er is gewoon software dat Admin privileges nodig heeft (Blijkbaar) ik noem Fraps als een voorbeeld.TheVMaster schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:15:
[...]
Eh..ik zeg software gebruiken die niet als Admin wil draaienSorry hoor..maar dat software dat in deze tijd nog vraagt van je
[...]
Da's toch geen oplossing...dus omdat programma's graag als admin willen draaien moet je de UAC maar terug zetten.....zulke software moet je gewoon niet meer willen gebruiken...
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Verwijderd
FTD maakt geen problemen, dat doet NZBuddy of FTDwatchdog. Ik heb het opgelost door KoalaFTD te gebruiken, die triggert de UACprompt niet.Snake schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:41:
Waarom heb je problemen met UAC en FTD?
FTD is zo lomp (het is een verschrikkelijk programma) om weg te schrijven in %programfiles%. Gelukkig is Windows 7 (en Windows Vista) zo slim om dat af te vangen in een Virtual Store. Iedere write call naar %programfiles% wordt dan geredirect naar die Virtual Store (kijk eens in %appdata%\Virtual Store ).
Dus UAC hoeft daar echt niet voor af te staan.
Wat is precies het probleem dan? Op mijn desktop heb ik ook twee geluidskaarten, een M-Audio en een USB headset van Logitech, je kan gewoon wisselen door in het Audioscherm het default apparaat te kiezen door met je rechtermuisknop op een device te klikken.FidoDido schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:49:
heeft er al iemand een oplossing voor windows 7 met 2 geluidskaarten.
Onderstaand uitleg van wat ik bedoel ter verduidelijking
http://www.zdnet.be/help/...geluidskaarten-gebruiken/
Onder windows 7 werkt dit dus niet meer, iemand een alternatief?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
"That was left handed..." - JJH
Maar wat is daar het probleem mee? Een checkdisk is iets wat je draait als je een probleem hebt of denkt te hebben. Dat wil je zo snel mogelijk uitgezocht hebben. Als checkdisk dat voor elkaar krijgt door alle vrije geheugen in beslag te nemen is dat toch handig? Wat wilde je anders met dat geheugen doen?Jouke74 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:19:
Dit heb ik ook op het internet gelezen en is volgens MS bij design zo gemaakt. Mijn PC is trouwens niet gecrashed, maar het volle geheugen wordt gewoon gebruikt: 8GB voor een checkdsk
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Een mooie player (ala VLC, maar dan beter naar mijn mening) is The KMPlayer. Deze heb ik momenteel in gebruik op een Windows7 64bit Ultimate-machine, zonder problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:18:
Powerdvd 7.3 die ik al jaren gebruik naar volle tevredenheid crasht telkens op deze W7. Updaten lukt niet. Powerdvd 9.0 vind ik veel te veel toeters en bellen hebben (moovielive jezuschristus). Is er een goede alternatief? BSPlayer kan geen subs weergeven van een dvd. VLCplayer vind ik maar zo zo...
[ Voor 7% gewijzigd door Dmitri op 10-11-2009 15:26 . Reden: extra geblabla ]
Al heeft KMPlayer ook wel erg veel toeters en bellen (of iig heel veel geavanceerde instellingen).Dmitri schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:26:
[...]
Een mooie player (ala VLC, maar dan beter naar mijn mening) is The KMPlayer. Deze heb ik momenteel in gebruik op een Windows7 64bit Ultimate-machine, zonder problemen.
Ik was hier al een tijdje naar op zoek, maar als ik die tool wil downloaden krijg ik het bericht dat die pagina niet bestaat? Is hier nog ergens een mirror voor? Of is er een grondige reden dat ik dat ding niet meer kan/mag gebruiken?.oisyn schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:30:
Klopt: http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool
Heb ik ook gebruikt. Werkt perfect. En de installatie vanaf USB is echt snelik geloof dat ik met een kwartiertje klaar was. Overigens was dat wel een high performance stick. En hij installeerde op een RAID 0 array van 2 Samsung Spinpoint F3's, dus dat scheelt ook.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
was dat deze???sajoku schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:52:
[...]
Al heeft KMPlayer ook wel erg veel toeters en bellen (of iig heel veel geavanceerde instellingen).
Ik zat even te zoeken of er nog nieuwe shortcuts waren in Windows7 kwam wel een aantal sites tegen maar ik kan me herinneren dat Tweakers ook een lijstje had gepubliceerd ergens. Die kan ik helaas niet vinden, iemand?
http://lifehacker.com/539...f-new-windows-7-shortcuts
Blijkbaar wel: http://www.neowin.net/new...ool-may-have-violated-gplErycius schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:37:
[...]
Ik was hier al een tijdje naar op zoek, maar als ik die tool wil downloaden krijg ik het bericht dat die pagina niet bestaat? Is hier nog ergens een mirror voor? Of is er een grondige reden dat ik dat ding niet meer kan/mag gebruiken?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Verwijderd
Heel erg leerzaam, ik baalde er al van dat VLC op de rechterscherm (mijn tv dus) bleef staan en dat ik tv eerst moest aanzetten om VLC terug te slepen maar dat is nu verleden tijd. Widnowstoets + Shift + linkspijltje
Hier heb ik geen last van en volgens mij is dat ook niet helemaal de bedoeling. Je kan je settings namelijk gewoon opslaan en dat zou ie dan gewoon moeten onthouden.Jouke74 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:19:
2. Deze is meer vervelend: de power-settings van zowel bestaande schema's als eigen gemaakte schema's blijven niet bewaard en werken soms niet. Ik zet mijn monitor graag in powersaving na 10 minuten, zonder screensaver tussenstap. Maar als ik dit aanpas en opsla dan staat het na een reboot weer op 20 minuten, of het staat nog steeds op 10 minuten, maar het werkt dan helemaal niet (monitor blijft de hele nacht aan). Het opnieuw instellen en saven van het schema doet het wel weer werken, tot de volgende reboot.
Cool! Win + < of > = venster wandelt over mijn multiscreen setup.
==
hoi
Jouke74 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:19:
2. Deze is meer vervelend: de power-settings van zowel bestaande schema's als eigen gemaakte schema's blijven niet bewaard en werken soms niet. Ik zet mijn monitor graag in powersaving na 10 minuten, zonder screensaver tussenstap. Maar als ik dit aanpas en opsla dan staat het na een reboot weer op 20 minuten, of het staat nog steeds op 10 minuten, maar het werkt dan helemaal niet (monitor blijft de hele nacht aan). Het opnieuw instellen en saven van het schema doet het wel weer werken, tot de volgende reboot.
Een reinstall is wel erg rigoreus, vooral omdat het probleem daarmee hoogwaarschijnlijk niet opgelost wordt.RnB schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:51:
[...]
Hier heb ik geen last van en volgens mij is dat ook niet helemaal de bedoeling. Je kan je settings namelijk gewoon opslaan en dat zou ie dan gewoon moeten onthouden.
Ik zou even een reinstall doen, want hier is iets fout gegaan..
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
In explorer. Organize - Folder and Search options. Dan navigation pane in de General tab. Daar kan je instellen of je een boomstructuur wil of nietEusebius schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:39:
[...]
Dit vind ik een groot gemis:als ik in de verkenner een map binnenga, de boomstructuur niet mee openklapt. Ik open bv een snelkoppeling, maar moet 2 mappen hooger zijn. Ja dan kan ik via de adresbalk, maar ik wil graag een boomstructuur!
Verwijderd
In explorer: organize -> Folder and search options-> show all folders en automatically expand to current folder aanzetten.Eusebius schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:39:
[...]
Dit vind ik een groot gemis:als ik in de verkenner een map binnenga, de boomstructuur niet mee openklapt. Ik open bv een snelkoppeling, maar moet 2 mappen hooger zijn. Ja dan kan ik via de adresbalk, maar ik wil graag een boomstructuur!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 20:55 ]
Verwijderd
Door je backup settings te veranderen.PaoloK schreef op woensdag 11 november 2009 @ 06:29:
De vraag gaat over WindowsImageBackup
Ik begrijp de werking ervan niet helemaal. Wat ik wel begrijp, is dat het programma mijn externe harde schijf 'opvreet'. Dat zal te maken hebben met de Systembackup. Die maakt niet alleen een backup van mijn systeempartitie (C:) op mijn interne harde schijf, maar ook van mijn gegevenspartitie (E:). Daar staat mijn muziekvoorraad op, 50 gb. En mijn foto's en films, 27 gb.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat die gegevenspartitie niet in de systeembackup terecht komt?
Hoe kan ik in mijn backup settings die E:/-partitie eruit laten?Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 07:59:
[...]
Door je backup settings te veranderen.
Verwijderd
Als je door je backup settings gaat krijg je op een gegeven moment de optie waar je kan kiezen wat windows backupt. Let windows choose of let me choose. Daar kan je precies aangeven wat je gebackupt wil hebben. Ik heb even geen Windows 7 machine bij de hand om de precieze benamingen en stappen te checkenPaoloK schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:55:
[...]
Hoe kan ik in mijn backup settings die E:/-partitie eruit laten?
als je op geluidskaart 1 je boxen hebt en op geluidskaart 2 je headset.Ramon schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:12:
[...]
Wat is precies het probleem dan? Op mijn desktop heb ik ook twee geluidskaarten, een M-Audio en een USB headset van Logitech, je kan gewoon wisselen door in het Audioscherm het default apparaat te kiezen door met je rechtermuisknop op een device te klikken.
[afbeelding]
Dat heeft niets met onthouden te maken, maar met een beperking in de audio stack van Vista en XP. Het meeswitchen van de geluidsstream naar het default audio device zonder je programma opnieuw te starten is juist een nieuwe feature.FidoDido schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:06:
[...]
als je op geluidskaart 1 je boxen hebt en op geluidskaart 2 je headset.
Ik zet geluidskaart 1 op standaard en start winamp op en speel muziek af, vervolgens zet ik geluidskaart 2 op standaard dan gaat me muziek direct van mijn boxen naar me headset. Onder xp en vista onhield die de instelling dat mijn winamp op de boxen moet blijven spelen in windows 7 onthoud die dat niet.
Zoek maar is in google op "windows 7 2 sound cards". Er zijn veel mensen die er problemen mee hebben.
Dit is ook het enige wat ik heb ontdekt voor de rest is het een top OS overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 11-11-2009 10:31 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Yep, en bijv. bij Foobar ook.M a r c o schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:15:
Bij winamp kun je toch ook afzonderlijk instellen dat hij een bepaalde audio output moet gebruiken, en niet de standaard???
It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hoeft niet, lees dit maar:Astennu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:06:
Even een update van mij kan. De versie die ik van SLIM gekregen heb is een upgrade only. Toen ik die key invoerde om te activeren kreeg ik de melden dat dit een upgrade only key was en dus niet gebruikt kon worden. Ik had geen zin om opnieuw alles leeg te maken vista te installeren en dan weer Win 7 upgrade te gaan doen dus ik heb er gewoon een loader overheen gegooid. Want in dit soort onzin heb ik geen zin.
Vreemd, ik heb een "clean install" gedaan met een DVD van SLIM (Ultimate x64 NL Upgrade) en kon tijdens de installatie gewoon de sleutel invoeren en later activeren.Astennu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:06:
Even een update van mij kan. De versie die ik van SLIM gekregen heb is een upgrade only. Toen ik die key invoerde om te activeren kreeg ik de melden dat dit een upgrade only key was en dus niet gebruikt kon worden.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dan had je hiervoor al een Windows OS op je pc staan.jelmervos schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:20:
[...]
Vreemd, ik heb een "clean install" gedaan met een DVD van SLIM (Ultimate x64 NL Upgrade) en kon tijdens de installatie gewoon de sleutel invoeren en later activeren.
Ik vraag het me af. Ik heb over een niet-geactiveerde Win 7 installatie een cleane nieuwe Win 7 install gegooid en zonder problemen geactiveerd. Dat is weliswaar net weer wat anders, maar in ieder geval is er dan geen geactiveerde Windows op mijn computer gevonden voor de installatie.tjtristan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:38:
[...]
Dan had je hiervoor al een Windows OS op je pc staan.
Alleen als de PC helemaal geen installatie bevat dan gaat die zeuren met activeren.
Dit detecteerd hij al voor het formateren met de installatie dvd.
Hij wil.
Volgens mij kijkt hij niet of je bestaande OS geactiveerd is.klaaas schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:59:
[...]
Ik vraag het me af. Ik heb over een niet-geactiveerde Win 7 installatie een cleane nieuwe Win 7 install gegooid en zonder problemen geactiveerd. Dat is weliswaar net weer wat anders, maar in ieder geval is er dan geen geactiveerde Windows op mijn computer gevonden voor de installatie.
Bijzonder zinvolle check dan...M a r c o schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:45:
[...]
Volgens mij kijkt hij niet of je bestaande OS geactiveerd is.
Daarom werkt waarschijnlijk de "upgrade over clean install" truc.
Als je een volledig cleane installatie doet met een upgrade kun je hem niet activeren, maar als je dan de upgrade er nog eens overheen zet weer wel. omdat hij dan een kwalificerend product voor de upgrade heeft gezien. Wat jij gedaan hebt is ongeveer vergelijkbaar. De install zag dat er een OS op stond, en zag dat als kwalificerend product.
Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die expliciet beweren dat het om een lege schijf ging. Vandaar ook dat ik me afvraag of er uberhaupt wel wat gecontroleerd wordt.Er zijn er ook die roepen dat ze wel een clean install met activatie hebben kunnen doen in 1 keer, maar die beseffen vaak niet dat een clean install, waarbij je tijdens de setup je schijf formatteerd, heel iets anders is dan een clean install op een lege schijf.
Hij wil.
Inderdaad, of die installatie nou geactiveerd is of niet. Zodra hij Windows detecteert voor de installatie is genoeg. Een niet-geblokkeerde versie is dus voldoendetjtristan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:38:
[...]
Dan had je hiervoor al een Windows OS op je pc staan.
Alleen als de PC helemaal geen installatie bevat dan gaat die zeuren met activeren.
Dit detecteerd hij al voor het formateren met de installatie dvd.
there's no tweak without the tweaker
Als er verder geen enkele schijf aan de computer is gekoppeld met een windows instalatie, is dat niet mogelijk.klaaas schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:32:
[...]
Bijzonder zinvolle check dan...
[...]
Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die expliciet beweren dat het om een lege schijf ging. Vandaar ook dat ik me afvraag of er uberhaupt wel wat gecontroleerd wordt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq