• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik heb zelf de oplossing nog niet gevonden en voer momenteel een batch file uit tijdens het opstarten om het te ondervangen. In deze batchfile wordt het volgende commando uitgevoerd. Misschien heeft Jouke74 er wat aan.
POWERCFG -Change -monitor-timeout-ac 0
@ pafdaddy
Dank, ik zal er eens verder naar kijken. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het ook iets te maken heeft met het gebruik van VMware, maar dat weet ik nog niet zeker. Gebruik jij dit programma ook? En tweede vraag, wat voor monitor gebruik je, ik heb een ACER AL1951Cs?

[ Voor 6% gewijzigd door Jouke74 op 12-11-2009 11:53 ]

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

In de topic start staat dat Norman AntiVirus niet werkt, ik wil hier even melden dat Norman Endpoint Protection prima functioneert @ Windows 7 Ultimate. Daarintegen werkt VirusControl versie niet. Ik dacht meld het even voor de mensen die nu met een nutteloze licentie zitten.

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jouke74 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:49:
[...]

@ pafdaddy
Dank, ik zal er eens verder naar kijken. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het ook iets te maken heeft met het gebruik van VMware, maar dat weet ik nog niet zeker. Gebruik jij dit programma ook? En tweede vraag, wat voor monitor gebruik je, ik heb een ACER AL1951Cs?
Ik gebruik geen WMware en heb een Philips monitor :-)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:48
Ik heb nu net Windows 7 Ultimate 64 bits ge-installeerd. Hiervoor had ik de 64 bits beta (build 7200) draaien. Toen vond ik Internet Explorer 8 al niet geweldig soepel draaien. Maar nu heb ik het gevoel dat Windows gewoon nog niet klaar is met het uitontwikkelen van Internet Explorer 8 64 bits voor Windows 7 64 bits. Kan deze ook nergens vinden op de MS site. Wel de Vista 64 bits versie. Iemand raad? Volgens mij staat er dus op de Windows 7 64 bits installatie dvd gewoon een Internet Explorer 8 32 bits versie.

Edit: Inmiddels gevonden. Staat gewoon ergens onopvallend in je startlijst. Maar staat inderdaad niet pre-installed op je taakbalk. Dat is de 32 bits versie. Maar raar dat deze nog steeds niet apart te downloaden is op de MS site.

[ Voor 18% gewijzigd door onzichtbaar op 12-11-2009 16:19 . Reden: Voortschrijdend inzicht ]

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij word standaard de 32-bit versie opgestart, om compatibiliteit met zaken als Flash etc te kunnen garanderen. Zou ook ergens een 64-bit versie van IE op je pc moeten staan, maar waar weet ik niet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

hallo fanaten, ik heb de search gebruikt, gegoogled, acer helpdesk gebeld, ik kom er niet uit, hopelijk hebben jullie goede tips.

ik heb een acer 9420 met vista 32 ultimate, waar ik windows 7 op heb gezet. na de installatie herkend deze mijn dvdbrander niet meer. wanneer ik bij apparaatbeheer kijk, ziet hij het wel maar met het bekende uitroepteken, verwijderd, opnieuw opgestart mocht niet baten, stuurprogramma bijwerken had ook geen resultaat.

helpdesk zegt dat ik gewoon maar ff alles opnieuw moet doen, erg makkelijk antwoordt waar ik niks mee kan.

iemand een idee? er zit een optiarc dvd rw ad 7530A in.

bvd :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

onzichtbaar schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:01:
Edit: Inmiddels gevonden. Staat gewoon ergens onopvallend in je startlijst. Maar staat inderdaad niet pre-installed op je taakbalk. Dat is de 32 bits versie. Maar raar dat deze nog steeds niet apart te downloaden is op de MS site.
Waarom wil je überhaupt de 64 bits versie gebruiken? Reguliere plugins werken er niet eens in. Ik was altijd vervent IE gebruiker (ben inmiddels overgestapt op Chrome), en draai al een hele tijd XP x64 waar hij ook bij zit, maar die heb ik echt nog nooit gebruikt. Juist omdat zaken zoals Flash er niet in werken, gezien het feit dat Adobe weigert om een 64 bits versie van de plugin uit te brengen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• onzichtbaar
Tsja, je bent tweaker dus je wil ook zo graag eens volledig 64 bits gaan. Zelfs mijn kinderen zitten al op 64 bits met hun Snow Leopard. Bovendien is het soms ook wel eens een voordeel dat allerlei plug-ins het niet doen. Surft soms een stuk rustiger. Verder denk ik wel dat Adobe er snel mee komt. Eigenlijk raadt elke zichzelf enigszins respecterende instantie aan om gewoon over te gaan op 64 bits Windows (kost hetzelfde, geen problemen met drivers meer en future proof), dus mag aannemen dat die emancipatie nu snel gaat.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:23:
hallo fanaten, ik heb de search gebruikt, gegoogled, acer helpdesk gebeld, ik kom er niet uit, hopelijk hebben jullie goede tips.

ik heb een acer 9420 met vista 32 ultimate, waar ik windows 7 op heb gezet. na de installatie herkend deze mijn dvdbrander niet meer. wanneer ik bij apparaatbeheer kijk, ziet hij het wel maar met het bekende uitroepteken, verwijderd, opnieuw opgestart mocht niet baten, stuurprogramma bijwerken had ook geen resultaat.

helpdesk zegt dat ik gewoon maar ff alles opnieuw moet doen, erg makkelijk antwoordt waar ik niks mee kan.

Kijk even met welke foutcode hij komt in apparaatbeheer. Hiermee kom je een heel stuk verder.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• onzichtbaar
Misschien voor de hand liggend, maar Windows 7 herkende ook mijn webcam niet. Bij de optionele updates in Update Manager zat de nieuwe driver. Ik moest deze alleen wel apart aanklikken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

onzichtbaar schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:36:
Verder denk ik wel dat Adobe er snel mee komt.
Waarom zouden ze, als iedereen doodleuk met 32 bits browsers browset? 64 bits versies van Firefox, Chrome en Safari zijn er vziw ook niet. En het marktaandeel van 64 bits IE is minimaal. Het loont gewoon de moeite niet.
Eigenlijk raadt elke zichzelf enigszins respecterende instantie aan om gewoon over te gaan op 64 bits Windows (kost hetzelfde, geen problemen met drivers meer en future proof), dus mag aannemen dat die emancipatie nu snel gaat.
Mja, maar dat betekent niet meteen dat vendors ook 64 bits applicaties gaan uitbrengen als dat niet direct een vereiste is. 64 bits Windows versies kunnen prima 32 bits applicaties draaien. Door je applicatie in 32 bits te houden heb je geen risico dat je oude codebase niet werkt en werkt je app in zowel 32 als 64 bits Windows. Ik ben het verder met je eens hoor, voor mij mag alles vandaag nog naar 64 bits. Maar zo zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
sajoku schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:52:
[...]

In explorer. Organize - Folder and Search options. Dan navigation pane in de General tab. Daar kan je instellen of je een boomstructuur wil of niet :)
Geweldig! Bedankt!

==
hoi

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb een leuk programma gevonden wat ik even wil delen. Namelijk Start++.

http://brandontools.com/f...tartplusplus/default.aspx

Met deze tool kan je o.a.:
* Launch a program
* Web search
* Look-up something Wikipedia or Dictionary.com
* Play all music matching certain keywords, or by a particular artist
* Send an e-mail to a specific contact
* "sudo" - Run a command as an Administrator
Vooral die laatste is erg handig! Ik heb nog wel eens nodig dat apps (zoals cmd of notepad) in Admin-mode draaien. Om dat voorheen voor elkaar te krijgen moet je bijv "cmd" intikken in start menu en dan daarop rechtsklikken. Door Start++ wordt het mogelijk om "sudo cmd" in te tikken, programma's worden dan elevated gestart (je krijgt nog wel een UAC-prompt), maar het gaat een stuk sneller.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Launch a program
* Web search
* Look-up something Wikipedia or Dictionary.com
* Play all music matching certain keywords, or by a particular artist
* Send an e-mail to a specific contact
* "sudo" - Run a command as an Administrator
Buiten dat Start++ denk ik nog niet naar Windows 7 is ontwikkeld vind ik geen een van de opties meerwaarde bieden, alle vermelde dingen gaan even efficient of zelf efficienter zonder. Heb vroeger de andere dingen ook eens zelf geprobeerd maar zie toch liever dingen in een groot venster dan voor zo'n dingen langdurig een start menu open te houden. Dingen zoals het weer kan je bijvoorbeeld ook gewoon op je achtergrond plaatsen als een gadget.

Programma's launchen en dingen op het internet zoeken spreken voor zich. (Firefox, CTRL+E, CTRL+Down)
Muziek spelen door gewoon de artiest te zoeken, de zoekmap te openen en play all te klikken.
Een e-mail versturen kan je sneller via een e-mail programma dan het nodige commando uit te typen.
En voor het uitvoeren als administrator moet je maar eens CTRL+SHIFT+ENTER proberen. ;)

Maar hoe dan ook, ieder zijn smaak, jij gebruikt het mogelijk nog wel helemaal anders dan ik voor ogen heb.

Misschien dat je tools als deze ook handig vind als je met heel wat applicaties werkt:

Launchy
QLiner Hotkeys

Vroeger veel gebruikt en vond ze zeer goed, alleen heb ik er nu geen nood meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:23:

Ik heb een Optiarc DVD RW AD-7530B in mijn Acer 5920G zitten en die wordt gewoon herkend door Windows 7 Ultimate. Zowal de retail als voorheen met de RC.

Beetje vreemd dat Windows je A versie van de brander niet herkend. Wat voor foutmelding krijg je?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
jelmervos schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:20:
[...]
Vreemd, ik heb een "clean install" gedaan met een DVD van SLIM (Ultimate x64 NL Upgrade) en kon tijdens de installatie gewoon de sleutel invoeren en later activeren.
Ik heb de boel geïnstalleerd op een helemaal lege disk. Bij het activeren ging het mis en gaf hij de melding dat de sleutel bedoelt was voor een upgrade. En dat je die niet clean mocht installeren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Astennu schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:41:
[...]

Ik heb de boel geïnstalleerd op een helemaal lege disk. Bij het activeren ging het mis en gaf hij de melding dat de sleutel bedoelt was voor een upgrade. En dat je die niet clean mocht installeren.
Misschien werkte het bij mij toch omdat er al een Windows 7 installatie op de schijf stond. Ik heb echter in de Setup gewoon de boel geformatteerd.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

jelmervos schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:59:
[...]

Misschien werkte het bij mij toch omdat er al een Windows 7 installatie op de schijf stond. Ik heb echter in de Setup gewoon de boel geformatteerd.
Hier ook met de SLIM/Surfspot cd, als er een oude windows opstaat kun je gewoon in 1 keer installeren ook al formatteer je de disk voordat de installatie werkelijk wordt uitgevoerd. Win7 maakt als je partitioneerd echter zelf nog een "system" partitie aan, waarschijnlijk slaat ie daar het een en ander aan info op. :P

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
TaraWij schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:17:
[...]

Buiten dat Start++ denk ik nog niet naar Windows 7 is ontwikkeld vind ik geen een van de opties meerwaarde bieden, alle vermelde dingen gaan even efficient of zelf efficienter zonder. Heb vroeger de andere dingen ook eens zelf geprobeerd maar zie toch liever dingen in een groot venster dan voor zo'n dingen langdurig een start menu open te houden. Dingen zoals het weer kan je bijvoorbeeld ook gewoon op je achtergrond plaatsen als een gadget.

Programma's launchen en dingen op het internet zoeken spreken voor zich. (Firefox, CTRL+E, CTRL+Down)
Muziek spelen door gewoon de artiest te zoeken, de zoekmap te openen en play all te klikken.
Een e-mail versturen kan je sneller via een e-mail programma dan het nodige commando uit te typen.
En voor het uitvoeren als administrator moet je maar eens CTRL+SHIFT+ENTER proberen. ;)

Maar hoe dan ook, ieder zijn smaak, jij gebruikt het mogelijk nog wel helemaal anders dan ik voor ogen heb.

Misschien dat je tools als deze ook handig vind als je met heel wat applicaties werkt:

Launchy
QLiner Hotkeys

Vroeger veel gebruikt en vond ze zeer goed, alleen heb ik er nu geen nood meer aan.
Heb je de rest van mijn post wel gelezen? Ik vind sudo toch echt wel handig hoor, en werkt prima op Win7.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
mad_mavrick schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:22:
[...]

Hier ook met de SLIM/Surfspot cd, als er een oude windows opstaat kun je gewoon in 1 keer installeren ook al formatteer je de disk voordat de installatie werkelijk wordt uitgevoerd. Win7 maakt als je partitioneerd echter zelf nog een "system" partitie aan, waarschijnlijk slaat ie daar het een en ander aan info op. :P
Ja en die had ik er juist af gedonderd :P die was er nog van mijn RTM versie. Ach het werkt nu. Voorlopig geen reinstall nodig.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ramon schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:34:
[...]

Heb je de rest van mijn post wel gelezen? Ik vind sudo toch echt wel handig hoor, en werkt prima op Win7.
Wat is er mis mee om gewoon rechts op een icoontje te klikken en run as te gebruiken?

Ik heb het zelf niet zo op allerhande third party tooltjes, waarvan de herkomst vaak onduidelijk is, en die soms vervelende neven effecten hebben. Maar als jij er blij mee bent, waarom niet.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:34:
[...]

Ik vind ctrl-shift-enter een stuk makkelijker dan elke keer 'sudo' moeten intypen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
anandus schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:24:
[...]
Ik vind ctrl-shift-enter een stuk makkelijker dan elke keer 'sudo' moeten intypen :P
Sudo su ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
gisteren mn eerste BSOD gezien in Windows 7

ik had bluesoleil (een of ander driver/aanstuur programma voor bluetooth dongles etc) geïnstalleerd, maar dit werkte naar mijn zin veel te omslachtig en begon random foutmeldingen (registratie blabla beperking zus en zo, ok kan wezen maar waarom moet voor die mededeling eerst de verbinding eruit klappen???)

dus besloten dat ik met dat prog. niet verder wou.

De BSOD kwam tijdens de uninstall procedure (die ik gewoon netjes via het configuratiescherm gestart had)
bij rebooten de optie 'normaal starten' gebruikt, deze werkte gewoon.

hierna kon ik vreemd genoeg ook de uninstall procedure verder afmaken zonder fouten.

Maar; het werkt dus toch niet goed samen met win7...

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zag in de startpost dat win7 wel 4gb ondersteund maar volgens mij zag ik in taakbeheer en in de details van mijn computer dat er maar 3.2gb werd "gevonden" ?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

LosGieros schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:33:
Ik zag in de startpost dat win7 wel 4gb ondersteund maar volgens mij zag ik in taakbeheer en in de details van mijn computer dat er maar 3.2gb werd "gevonden" ?
Welke versie heb je? 32 of 64 bit? Als je de 32 bit versie hebt is dit vanzelfsprekend namelijk, 32bit kan max 3,x GB aan mem gebruiken.

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

antiekeradio schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:28:
gisteren mn eerste BSOD gezien in Windows 7

ik had bluesoleil (een of ander driver/aanstuur programma voor bluetooth dongles etc) geïnstalleerd, maar dit werkte naar mijn zin veel te omslachtig en begon random foutmeldingen (registratie blabla beperking zus en zo, ok kan wezen maar waarom moet voor die mededeling eerst de verbinding eruit klappen???)

dus besloten dat ik met dat prog. niet verder wou.

De BSOD kwam tijdens de uninstall procedure (die ik gewoon netjes via het configuratiescherm gestart had)
bij rebooten de optie 'normaal starten' gebruikt, deze werkte gewoon.

hierna kon ik vreemd genoeg ook de uninstall procedure verder afmaken zonder fouten.

Maar; het werkt dus toch niet goed samen met win7...
Bij BlueSoleil stopte ik al met lezen. Verschrikkelijke UI en dergelijke.

Het liefst van al heb ik de Bluetooth stack Microsoft zelf. Die van Toshiba kan je hacken dat die die van Microsoft gebruikt :)

Widdcom drivers werken ook heel goed, maar die gebruiken ook de Microsoft Bluetooth stack :)

[ Voor 12% gewijzigd door Snake op 13-11-2009 14:19 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Kan je windows 7 (64bit) knap draaien op een oude amd XP2800+ ? Heb namelijk mijn vorige windows xp verneukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Win 2000 pro draaien,

Kan ik dan een upgrade set kopen? Ik snap wel dat upgraden zelf niet gaat dat is niet zo erg maar wil wel wat kosten besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor een upgrade heb je dacht ik minstens XP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Ik krijg nu regelmatig een BSOD na een koude boot. Geheel willekeurig. Soms een paar keer achter elkaar en soms helemaal niet. De BSOD melding heb ik steeds niet kunnen lezen omdat de computer zichzelf meteen opnieuw ging opstarten. De automatische herstart heb ik nu uitgezet. Wel een vreemd probleem. Ben er dus nog niet helemaal uit wat de oorzaak zou kunnen zijn.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren Windows 7 Ultimate erop staan.

Blij als een kind die cadeau;s krijgt van de sint, maar er is toch altijd weer wat.
Zo ook hier.

Als ik de website www.katz.cd open krijg ik een blanco pagina ! Op de laptop (vista) doet ie 't wel gewoon.
Maat van me met Windows 7 heeft hetzelfde. Blanco pagina.

Met IE, Firefox en Chrome zelfde resultaat :(.

Help ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:47:
Sinds gisteren Windows 7 Ultimate erop staan.

Blij als een kind die cadeau;s krijgt van de sint, maar er is toch altijd weer wat.
Zo ook hier.

Als ik de website www.katz.cd open krijg ik een blanco pagina ! Op de laptop (vista) doet ie 't wel gewoon.
Maat van me met Windows 7 heeft hetzelfde. Blanco pagina.

Met IE, Firefox en Chrome zelfde resultaat :(.

Help ? :*)
ik heb je link geprobeerd, maar ik krijg ook een blanco pagina.... :O
ik draai hier ook windows 7 ultimate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mad_mavrick schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:47:
[...]

Welke versie heb je? 32 of 64 bit? Als je de 32 bit versie hebt is dit vanzelfsprekend namelijk, 32bit kan max 3,x GB aan mem gebruiken.
32bits idd, maar de startpost geeft wel 4gb?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
yannickie111 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:53:
[...]

ik heb je link geprobeerd, maar ik krijg ook een blanco pagina.... :O
ik draai hier ook windows 7 ultimate...
bij mij doet ie het wel
ik gebruik windows 7 professional x64 engels
en gebruik chrome als browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een oneindige versie van windows 7????

Ik heb het antwoord al.

btw Wil je het ook weten of je een goede windows 7 versie heb(die niet afloopt):

Ten eerste deze command slmgr.vbs /dlv in voeren in de balk boven de start knop.

Dan verschijnt er en scherm waar in staat wat voor versie je van win7 heb.
Als er bijv. staat u heeft nog zolang resterend dan is het waarschijnlijk nog een beta versie.

ps:Verbeter me aub als deze info niet klopt

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasring schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:02:
[...]

bij mij doet ie het wel
ik gebruik windows 7 professional x64 engels
en gebruik chrome als browser.
Misschien doet ie het alleen in x64 ? :S
Zou wel vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook een blanco hiero, Fx 32bit professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:33:
[afbeelding]
Is dit een oneindige versie van windows 7????
Het is van geen meter te lezen, dus ik weet het niet.
Daarnaast moet je het commando slmgr -xpi uitvoeren.

Maar waarom zou het geen oneindige licentie zijn dan?
Als je hem koopt via surfspot geldt: voor studenten eeuwig te gebruiken.
Als werknemer, zolang je bij je werkgever blijft... maar dat is niet te controleren.. dus het ding blijft werken.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:33:
Dan verschijnt er en scherm waar in staat wat voor versie je van win7 heb.
Als er bijv. staat u heeft nog zolang resterend dan is het waarschijnlijk nog een beta versie.

ps:Verbeter me aub als deze info niet klopt
Ik zou het niet weten..
Maar mijn manier om er achter te komen zijn:
In het startmenu het commando winver uitvoeren.
Heb je build 7600 = retail
Heb je build 7100 = Release Candidate
lager dan 7100 = beta.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 13-11-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:01:
[...]

Misschien doet ie het alleen in x64 ? :S
Zou wel vreemd zijn.
Heb hier W7 Ultimate X64 en werkt die ook niet. Dus dat is t niet. Zo idd ook wel erg vreemde zijn.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
heeft niks met windows 7 te maken.
ik krijg ook een blanco pagina
(vista ultimate 32 bit met IE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten jullie soms bij KPN en blokkeert KPN sinds gisteren die site ofzo ? :D
Erg raar allemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Pagina is misschien blanco, er komt wel allerhande javascript binnen. Lijkt alleen geen output te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:21

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Hier XS4ALL, word ie ook geblokt. Ook met gebruik van proxy.
Ik denk dat de site gewoon offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:05:
[...]

Het is van geen meter te lezen, dus ik weet het niet.
Windowstoets en de + samen indrukken, hij zoomt dan geweldig in en is dan redelijk goed leesbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Site is niet offline.
Heb zojuist via de telefoon (vodafone) nog gekeken of ie het doet. En daar kreeg ik gewoon mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:23:
[...]

Windowstoets en de + samen indrukken, hij zoomt dan geweldig in en is dan redelijk goed leesbaar...
Ik weet wat er ongeveer moet staan, en met inzoomen is er wel wat van te maken.
Maar het was onsubtiele hint om een leesbare afbeelding te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 13-11-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:24:
Site is niet offline.
Heb zojuist via de telefoon (vodafone) nog gekeken of ie het doet. En daar kreeg ik gewoon mooi beeld.
Heb je link ff peprobeerd.Ook met Vista blanco scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Nog eens gekeken, offline is ie zeker niet, kijk maar eens naar de bron van die lege pagina. Is niet leeg. Niet meer dat een statcounter scriptje, maar er komt dus weldegelijk iets binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik zit overigens bij Zeelandnet. Dus geen kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/7102/w7glare.png

Weet iemand ook hoe je die glare op de taakbalk wegkrijgt?

Ik heb onder Personalize \ Windows Color \ "transparacy" al uitgeschakeld en onder de Computer \ Properties \ Advanced System Properties \ Performance gekeken naar een optie om de glare op de taakbalk uit te schakelen. Ik kan de instelling niet vinden. Ik wil die taakbalk totaal niet transparant hebben en ook geen irritante glares er overheen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die, net als ik, de Start Orb willen verwijderen van de taakbalk kan ik Start Killer aanraden :)

Zo kan je je taakbalk nog beter organiseren en opgeruimd houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 weken windows 7 pro x64 maar ik kreeg mijn dual tuner(Saber 220 vistaview) niet geïnstalleerd.
Ik installeerde de drivers van de org. cd maar hij herkende dat ding maar niet(in vista x64 deed hij dat wel)na wat vloeken en schelden en proberen kwam ik er achter dat je gewoon de hardware moet verwijzen naar je geïnstalleerde software op je c schijf(of waar je hem geïnstalleerd hebt) voor de drivers en dan doet hij het wel.
Voor mij is dat opgelost maar mss dat iemand anders het probleem ook had en het nog niet opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:13:
[...]

Kijk even met welke foutcode hij komt in apparaatbeheer. Hiermee kom je een heel stuk verder.
foutcode 48, niet compatibel staat er, ze kunnen dus niet matchen, ik had al gezocht naar een firmware updat van de dvd rom of vernieuwde software, maar helaas.......weet iemand iets?!

edit: ik heb het al opgelost, voor diegene met hetzelfde probleem ;)

http://cr.am/framed.php?u...6eula%3D1&ref=driverguide

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:55
Snowwie schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:09:
Weet iemand ook hoe je die glare op de taakbalk wegkrijgt?
Dit maakt Windows 7 naar mijn mening juist zo aantrekkelijk, maar goed: in plaats van het Aero Theme moet je dan het Windows 7 Basic Theme selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
JopieBadmutS schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:46:
Heb je link ff peprobeerd.Ook met Vista blanco scherm...
Same here. Heeft werkelijk niets te maken met Vista/Win7 :/
[Edit: met zowel Vodafone als Ziggo dus niet, wel vaag]

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 14-11-2009 12:36 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:18:
[...]

Same here. Heeft werkelijk niets te maken met Vista/Win7 :/
Bij mij doet hij het gewoon. Zowel onder XP als Windows 7, verschillende computers, internet is van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Sinds kort heb ik win7 home premium aangeschaft en geïnstalleerd. Helaas heb ik wel een probleem.

Als ik windows opstart, heb ik geen internet (er staat een gele driehoek op het icoon van netwerkverbindingen). Als ik vervolgens via aparaatbeheer mijn NIC uitschakel en weer inschakel, heb ik wel internet. Mijn moederbord is een P5B deluxe en heb dus 2 NIC's onboard. 1 daarvan heb ik standaard uitgeschakeld, dus dat is het probleem niet.

Iemand enig idee hoe ik het internet direct kan laten werken als ik windows opstart?

p.s. heb een vaste internetverbinding met een router, ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJH schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:17:
Sinds kort heb ik win7 home premium aangeschaft en geïnstalleerd. Helaas heb ik wel een probleem.

Als ik windows opstart, heb ik geen internet (er staat een gele driehoek op het icoon van netwerkverbindingen). Als ik vervolgens via aparaatbeheer mijn NIC uitschakel en weer inschakel, heb ik wel internet. Mijn moederbord is een P5B deluxe en heb dus 2 NIC's onboard. 1 daarvan heb ik standaard uitgeschakeld, dus dat is het probleem niet.

Iemand enig idee hoe ik het internet direct kan laten werken als ik windows opstart?

p.s. heb een vaste internetverbinding met een router, ADSL
Soms duurt het een minuutje tot-ie dat gele driehoekje kwijtraakt (en heel soms gebeurt dat pas als je gaat internetten...).

Heb je daadwerkelijk geen internet, of heb je alleen een geel driehoekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

anandus schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:31:
[...]
Soms duurt het een minuutje tot-ie dat gele driehoekje kwijtraakt (en heel soms gebeurt dat pas als je gaat internetten...).

Heb je daadwerkelijk geen internet, of heb je alleen een geel driehoekje?
Ik heb daadwerkelijk geen internet. Ook niet na 5 minuten wachten. Pas als ik de NIC uitschakel en weer inschakel, dan krijg ik vrijwel direct internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Is dat dan geen probleem wat dan bij je DHCP server ligt? Welk ip adres heeft je NIC als je geen internet verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Saab schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:35:
Is dat dan geen probleem wat dan bij je DHCP server ligt? Welk ip adres heeft je NIC als je geen internet verbinding hebt?
Kan zijn. Maar ik denk dat het gewoon een driver-issue is, zoals eigenlijk de meeste problemen in Windows 7.
Soms moet je wat experimenteren met drivers. Probeer de meest recente eens, van Windows Update, van de fabrikant, of download juist eerdere versies voor Vista of XP, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb altijd het icoontje in de tray die zegt dat er geen internetverbinding is, terwijl internet het prima doet. Er zijn ook geen andere netwerkadapters ofzo, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anandus schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:21:
[...]
Dat is dus het mooie van het start menu in Win7, het enige wat je hoeft te doen is 'tach' intypen en hij staat voor je neus :)
Ik moet zeggen, in het begin gaf ik die search bar geen aandacht. Maar na jouw reactie ben ik 'm wat meer gaan gebruiken, en ik vind 'm echt heerlijk :D Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:28:
[...]

Ik heb daadwerkelijk geen internet. Ook niet na 5 minuten wachten. Pas als ik de NIC uitschakel en weer inschakel, dan krijg ik vrijwel direct internet.
Probeer eens de energiespaarstandinstelling uit te vinken van je nic, kijk eens of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
gisteren mijn win7 ultimate 64 bit upgrade van surfspot ontvangen.
bestanden gebackuppped en zojuist geprobeerd te installeren.

heb geboot vanaf de dvd, aangepaste installatie, en de c schijf eerst geformatteerd bij het kiezen van de installatie schijf.
installatie is afgewerkt. na de automatische reboot krijg ik het win7 splashscreen.
daarna krijg ik alleen niks anders dan een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer.
zeker 10 minuten gewacht.
opstarten in veilige modus krijg ik een melding dat de voltooing van de installatie niet in de veilige modus gedaan kan worden en reboot hij weer.

iemand die dit ook meegemaakt heeft???

edit: 8)7
blijkbaar neemt hij mijn tv die als 2e monitor staat als primair.
stom dat ik dat niet zag.

[ Voor 8% gewijzigd door M a r c o op 15-11-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M a r c o schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:18:
edit: 8)7
blijkbaar neemt hij mijn tv die als 2e monitor staat als primair.
stom dat ik dat niet zag.
Gelukkig ben je de eerste in dit topic die dit meemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
OK, ga me ook aan Windows 7 wagen en heb daarvoor een nieuwe harddisk aangeschaft.
Kan ik na installatie van Win7 mijn oude harde schijf terughangen aan de PC met daarop XP (NTFS)
en dan mijn bestanden overzetten ?
Vergeet meestal dingen te backuppen voor een clean install, dus dit lijkt me wel een goede optie, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DJH schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:17:
Als ik windows opstart, heb ik geen internet (er staat een gele driehoek op het icoon van netwerkverbindingen). Als ik vervolgens via aparaatbeheer mijn NIC uitschakel en weer inschakel, heb ik wel internet. Mijn moederbord is een P5B deluxe en heb dus 2 NIC's onboard.
Dit lijkt op het probleem wat ik voorheen had met mijn Asus P5B (niet deluxe) moederbord. Hoe heb ik het opgelost?

Een nieuwe netwerkkaart gekocht. (Intelletje)

Ik had het net iets anders dan jij, bij mij vloog de verbinding er constant uit als ik ging uploaden. Ik heb uiteraard alles geprobeerd met drivers updaten, powersettings enz. enz.

Bij mijn speurtocht naar de oplossing ben ik er wel achtergekomen dat ik niet de enige was met dit issue, maar een degelijke oplossing heb ik niet kunnen vinden.

Nadat ik een andere netwerkkaart erin gezet had heb ik er ook nooit meer last van gehad.

FWIW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
digitalb schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:53:
OK, ga me ook aan Windows 7 wagen en heb daarvoor een nieuwe harddisk aangeschaft.
Kan ik na installatie van Win7 mijn oude harde schijf terughangen aan de PC met daarop XP (NTFS)
Vergeet meestal dingen te backuppen voor een clean install, dus dit lijkt me wel een goede optie, of zie ik iets over het hoofd?
ja dat kan gewoon, zo deed ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
digitalb schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:53:
Geen probleem, misschien dat je ownership moet nemen, maar da's zo gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:40
Iemand een idee waar de optie zit om een UPS te configureren?

Met XP zat dat in Energiebeheer, maar in Win7 kan ik het nergens terugvinden bij Energiebeheer :P

Ik ga binnenkort namelijk naar een LAN Party, en dan neem ik m'n UPS ook mee. En het zou wel fijn zijn als m'n PC dan in slaapstand gaat als de stroom wegvalt. Maarja dan moet ik dat wel ergens in kunnen stellen :P

Of zou die optie er niet in zitten in Home Premium :o ?

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 15-11-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:21:
Iemand een idee waar de optie zit om een UPS te configureren?

Met XP zat dat in Energiebeheer, maar in Win7 kan ik het nergens terugvinden bij Energiebeheer :P

Ik ga binnenkort namelijk naar een LAN Party, en dan neem ik m'n UPS ook mee. En het zou wel fijn zijn als m'n PC dan in slaapstand gaat als de stroom wegvalt. Maarja dan moet ik dat wel ergens in kunnen stellen :P

Of zou die optie er niet in zitten in Home Premium :o ?
Hangt hij op dit moment aan je PC ? Is de service voor UPSsen gestart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
tot nu toe draait hij goed.
Ik heb nog wel het probleem dat ik met grabit maar de helft van mijn normale snelheid heb bij het downloaden van nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb Windows 7 nu een weekje draaien en ik ben er tevreden over, alleen één ding irriteert me mateloos. Als ik UltraVNC gebruik om op mijn pc in te loggen heb ik erg veel last van lag.
De pc met Windows 7 zit op een 100mbit lijn en de pc waarmee ik op de bak wil komen zit op een 8/1mbit lijn.
Ook werkt het niet om op de taakbalk bij een programma, rechtermuisknop te doen en dan bijv Sluiten. Ga ik naast een programma staan en dan rechtermuisknop doe krijg ik wel de gebruikelijke opties zoals Taakbeheer starten.
Voor mijn gevoel had ik toen er Windows XP opstond veel minder last van, iemand een idee hoe ik dit kan verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Deze week ben ik overgestapt van BETA 7068 naar RTM. Deze herinstallatie heeft tot nu toe het nadeel dat mijn DVD-brander mijn systeem compleet instabiel maakt. Programma's reageren niet meer die ik tijdens het branden gebruik (internet explorer). Daarnaast faalt hij herhaardelijke het branden van een DVD. Terwijl ik dit schrijf is het wel gelukt een DVD te branden op 4x. Maar ook tijdens deze sessie loopt de toch wel nieuwe pc (Phenom 810, 4gb, Samsung SH-S223F brander) erg traag. De volgende dingen heb ik al ondernomen om het probleem te elimineren, hierbij moet worden opgemerkt dat de problemen zijn begonnen na de installatie van w7 RTM:
  • geverifieerd of de drive op DMA staat geschakeld
  • de laatste firmware geinstalleerd.
Tevens gebruik ik Taiyo Yuden (TY03) media.

Een volgende stap weet ik niet iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orcie schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:22:
Deze week ben ik overgestapt van BETA 7068 naar RTM. Deze herinstallatie heeft tot nu toe het nadeel dat mijn DVD-brander mijn systeem compleet instabiel maakt. Programma's reageren niet meer die ik tijdens het branden gebruik (internet explorer). Daarnaast faalt hij herhaardelijke het branden van een DVD. Terwijl ik dit schrijf is het wel gelukt een DVD te branden op 4x. Maar ook tijdens deze sessie loopt de toch wel nieuwe pc (Phenom 810, 4gb, Samsung SH-S223F brander) erg traag. De volgende dingen heb ik al ondernomen om het probleem te elimineren, hierbij moet worden opgemerkt dat de problemen zijn begonnen na de installatie van w7 RTM:
  • geverifieerd of de drive op DMA staat geschakeld
  • de laatste firmware geinstalleerd.
Tevens gebruik ik Taiyo Yuden (TY03) media.

Een volgende stap weet ik niet iemand ideeën?
Je hebt wel een clean install gedaan?
Dutch3men schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:21:
Ik heb Windows 7 nu een weekje draaien en ik ben er tevreden over, alleen één ding irriteert me mateloos. Als ik UltraVNC gebruik om op mijn pc in te loggen heb ik erg veel last van lag.
De pc met Windows 7 zit op een 100mbit lijn en de pc waarmee ik op de bak wil komen zit op een 8/1mbit lijn.
Ook werkt het niet om op de taakbalk bij een programma, rechtermuisknop te doen en dan bijv Sluiten. Ga ik naast een programma staan en dan rechtermuisknop doe krijg ik wel de gebruikelijke opties zoals Taakbeheer starten.
Voor mijn gevoel had ik toen er Windows XP opstond veel minder last van, iemand een idee hoe ik dit kan verminderen?
Remote hupseflups Desktop geen idee? Voor Win7<>Win werkt dat heerlijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 15-11-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Helemaal clean ja! Gezien dat het systeem instabiel wordt zou ik ook bijna denken aan een hardware defect, maar gezien de samenloop met de herinstall van W7 een post in dit topic.

[ Voor 81% gewijzigd door Orcie op 15-11-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
eerste opmerkingen.

+ docking opties voor vensters icm met de keyboard shortcuts werkt erg lekker.
+ nieuwe taakbalk met jumplist is even wennen, maar ik zie er zeker voordeel in (overzichtelijkheid en snelheid)
+ programma zoeken in start menu met zoekvenster: ideaal.
+ wisselen van geluidsbron zonder applicatie te hersterten vind ik een groot voordeel. ik vergeet nog wel eens de audio van mij headset terug naar de speakers te zetten.
+ lijkt vrij soepel en snel te lopen tot nu toe.

- IE 64 bit is niet aan te raden. Ben al meerdere pagina's tegengekomen waar iets niet van werkt (al is dit geen win7 punt, maar 64bit punt)
- heb maar halve snelheid met grabit, met dezelfde instellingen als voorheen in vista.
- ik krijg de beveiligingswaarschuwing bij het starten van Koala FTD niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M a r c o schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:34:
+ nieuwe taakbalk met jumplist is even wennen, maar ik zie er zeker voordeel in (overzichtelijkheid en snelheid)
Effe spammen:
Jumplist launcher is een ideaal programmaatje om custom jumplists te bouwen :)
ik krijg de beveiligingswaarschuwing bij het starten van Koala FTD niet weg.
Daar zijn trucjes voor, misschien even in dit topic zoeken, iets met scheduling, geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:40
Petervanakelyen schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:44:
[...]

Hangt hij op dit moment aan je PC ? Is de service voor UPSsen gestart ?
Ja, hij hangt er op dit moment aan.

Het is wel een oudje, (SmartUPS 700VA) via een seriele kabel. Als het een USB versie was geweest dan had hij hem misschien wel automatisch herkend denk ik.

Als ik services.msc opstart kan ik niks vinden over "Noodvoeding" of "Uninterruptable power supply"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:15
M a r c o schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:34:
eerste opmerkingen.
- IE 64 bit is niet aan te raden. Ben al meerdere pagina's tegengekomen waar iets niet van werkt (al is dit geen win7 punt, maar 64bit punt)
- heb maar halve snelheid met grabit, met dezelfde instellingen als voorheen in vista.
Van beide punten geen last.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Er is geen flash support in IE64bit dus veel webpagina's zullen maar half werken, plus dat je continue van de vervelende gele balkjes krijgt om flash te installeren, wat dus niet werkt.

Ik geloof dat er ondertussen wel een beta versie van flash op 64bit beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Terror schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:41:
[...]
Van beide punten geen last.
Het opzij scrollen op de productpagina's van logitech werkte bijv niet.
het auto detect mechanisme op de site van nvidia om te herkennen welke drivers je nodig hebt werkte ook niet.
bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Saab schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:51:
Er is geen flash support in IE64bit dus veel webpagina's zullen maar half werken, plus dat je continue van de vervelende gele balkjes krijgt om flash te installeren, wat dus niet werkt.

Ik geloof dat er ondertussen wel een beta versie van flash op 64bit beschikbaar is.
Ik heb gewoon een 64 bits flash plugin voor IE8, vanaf adobe.com gedownload en geïnstalleerd. Is geen beta (in ieder geval kon hem op de normale manier installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ja ik hoop dat bij Windows 8 er standaard geen "program files (x86)" zal zijn, dus dat alle producten van microsoft sowieso in 64bit draaien.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
EDIT schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:57:
[...]

Ik heb gewoon een 64 bits flash plugin voor IE8, vanaf adobe.com gedownload en geïnstalleerd. Is geen beta (in ieder geval kon hem op de normale manier installeren).
Onmogelijk, denk dat je in de war bent met Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

tjtristan schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:14:
Ja ik hoop dat bij Windows 8 er standaard geen "program files (x86)" zal zijn, dus dat alle producten van microsoft sowieso in 64bit draaien.
Ik neem aan dat je ook van andere fabrikanten software gebruikt? Niet iedereen heeft een 64bit versie te koop, dus ik denk dat het onmogelijk is om die program files (x86) eruit te laten.
Ik vind het eigenlijk wel een prima oplossing, anders kon ik de helft van mijn software niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
anandus schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:46:
[...]
Effe spammen:
Jumplist launcher is een ideaal programmaatje om custom jumplists te bouwen :)
Ziet er interessant uit, jammer dat de video niet meer werkt.
Als ik het goed begrijp zou je daarmee een dus custom taakbalk item kunnen maken voor bijvoorbeeld fotobewerking, waar je dan zelf photoshop, lightroom, dpp en wat voor programma's je ook maar wilt gebruiken allemaal inzet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:02
Als ik een .exe file aanklik (1 keer linksklikken met de muis) en dan de file kopieer of kies voor knippen (met het doel om hem elders in een andere folder te plakken) dan op het moment dat ik "kopiëren" of "knippen" selecteer wordt de .exe file uitgevoerd !! Ik kan alleen via slepen de file op een andere plek in het bestandssysteem krijgen.

Maar waarom gaat dat exe bestand draaien op het moment dat ik hem selecteer en voor kopieren dan wel knippen kies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
onzichtbaar schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:46:
[...]

Onmogelijk, denk dat je in de war bent met Java.
Idd, anders zou ik graag een linkje zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M a r c o schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:23:
[...]

Als ik het goed begrijp zou je daarmee een dus custom taakbalk item kunnen maken voor bijvoorbeeld fotobewerking, waar je dan zelf photoshop, lightroom, dpp en wat voor programma's je ook maar wilt gebruiken allemaal inzet???
¡Si!

Zo heb ik mijn games:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kV6tKyVYdzoWFHik1ReHBc3L/full.jpg

En mijn Office-shizzle:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/liCPQEDIUfrnvPG8QDGtP0HK/full.jpg

In custom jumplists :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

anandus schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:03:
[...]
¡Si!

Zo heb ik mijn games:
[afbeelding]

En mijn Office-shizzle:
[afbeelding]

In custom jumplists :)
Zeg, dat is echt handig! Kan ik m'n games in een jumplist zetten. Vroeger had ik alle snelkoppelingen in een map op m'n bureaublad, maar op deze manier hoeft dat niet meer :)

Vanavond als ik thuis ben eens proberen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wildfire schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:08:
Vroeger had ik alle snelkoppelingen in een map op m'n bureaublad
*kuch* QuickLaunch *kuch* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

M a r c o schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:23:
[...]

Hier een link naar het filmpje. Zal vanavond win7 eens installeren en kijken hoe dat programma werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=194VlLCZD-Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

QuickLaunch, zie je het voor je, twintig icoontjes daar in de taakbalk. No way :)

Of je bedoelt het mapje zelf in de Quick Launch, had op zich gekund natuurlijk. Maar nu met die custom jump lists is het mooier: heb je niet een mapje wat open blijft staan terwijl je aan het gamen bent. Scheelt weer een kilobyte geheugen ofzo :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wildfire schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:46:
[...]

QuickLaunch, zie je het voor je, twintig icoontjes daar in de taakbalk. No way :)
Heb je m'n screenshot wel bekeken? Als je je quicklaunch bar te kort maakt krijg je zo'n ">>" aan het eind, en als je daarop klikt krijg je een menu met de rest van de contents van de quicklaunch. En daarin kunnen ook weer mapjes staan met nog meer shortcuts. Zoals je op m'n screenshot kunt zien :).

Daarnaast reageerde ik op hoe je het eerst deed (met schortcuts in een folder op je desktop), ik zeg niet dat de quicklaunch handiger is dan de Windows 7 jump lists. Hoewel het me wel irritant lijkt dat je met die jumplist tool per se met de rechtermuisknop meot werken omdat je anders de tool zelf opstart (klopt die aanname?)

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is effe prutsen met die jumplist launcher.
1. Voor elke jumplist heb je een eigen launcher-map nodig.
Dus de map van jumplist launcher kopiëren en plakken. Ik heb hier dus 3 kopieën van de jumplist launcher map (alleen twee hernoemd):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hBR5qK6HioCChQCnJcwcltbe/full.jpg

2. Als je een eigen icoontje wil, dan moet je een snelkoppeling naar het programma maken en het icoon van die snelkoppeling veranderen en de snelkoppeling pinnen ipv het programma zelf.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PJEws9qCJwbd6Sv8JXMePoym/full.jpg
Tip! Een hoop icoontjes zit in C:\Windows\System32\Imageres.dll

3. Als je alles ingericht hebt moet je niet vergeten op 'update jumplists' te klikken om de jumplist te genereren.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5IFppHNmigeQADJXBCxC2IR9/full.jpg
.oisyn schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:47:
[...]
Hoewel het me wel irritant lijkt dat je met die jumplist tool per se met de rechtermuisknop meot werken omdat je anders de tool zelf opstart (klopt die aanname?)
Dat was in de oudere versies inderdaad het geval. Sinds versie 7:
You can choose one default-entry which will be opened if you click on Jumplist-Launchers Superbar-icon. An entry will be added to your Jumplists which opens the configuration-window of the Jumplist-Launcher
:)
(Je kiest de default door een vinkje te zetten voor het programma wat je als default wil hebben).

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 16-11-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is eigenlijk het equivalent van fixboot (op xp cd) op de 7-cd? Hetzelfde? Tevens ben ik even kwijt met welke toetsencombi je die command prompt opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anandus schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:49:
Dat was in de oudere versies inderdaad het geval. Sinds versie 7:

[...]
:)
(Je kiest de default door een vinkje te zetten voor het programma wat je als default wil hebben).
Hoe is dat minder irritant? Je moet nog steeds de lijst openen met de rechter muisknop.

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....