Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
anandus schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:49:
Het is effe prutsen met die jumplist launcher.
1. Voor elke jumplist heb je een eigen launcher-map nodig.
Dus de map van jumplist launcher kopiëren en plakken. Ik heb hier dus 3 kopieën van de jumplist launcher map (alleen twee hernoemd):
[afbeelding]

2. Als je een eigen icoontje wil, dan moet je een snelkoppeling naar het programma maken en het icoon van die snelkoppeling veranderen en de snelkoppeling pinnen ipv het programma zelf.
[afbeelding]
Tip! Een hoop icoontjes zit in C:\Windows\System32\Imageres.dll

3. Als je alles ingericht hebt moet je niet vergeten op 'update jumplists' te klikken om de jumplist te genereren.
[afbeelding]

Waar kan ik het programma downloaden ?????

[...]
Dat was in de oudere versies inderdaad het geval. Sinds versie 7:

[...]
:)
(Je kiest de default door een vinkje te zetten voor het programma wat je als default wil hebben).

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Sjah schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:39:
Wat is eigenlijk het equivalent van fixboot (op xp cd) op de 7-cd? Hetzelfde? Tevens ben ik even kwijt met welke toetsencombi je die command prompt opent.
Als je de Windows 7 Install DVD start, kan je *ergens* kiezen voor "Repair my computer".
Daar kan je ergens manueel een CMD-prompt openen.

Net zoals in Vista moet je in Windows 7 gebruik maken van:

Bootrec /FixMbr
Bootrec /FixBoot
Bootrec /ScanOs
Bootrec /RebuildBcd

en

bcdedit /export "C:\Boot\BCDBackup"
bcdedit /import "C:\Boot\BCDBackup"

:)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tx, maar er is een sneltoets die gelijk je cmd opent, zonder dat je voor repair optie hoeft te wachten.

bootrec /Fixboot dus, hhmm, dan was fixboot bij xp makkelijker te onthouden.

ik vraag het alleen maar, van dat fixboot, omdat ik daar altijd mijn xp mbr herstelde als ik Vista had installt en er af donderde, of als ik linux er weer af wilde (stomme GRUB enzo, eigenwijze linux).

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 16-11-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:54:
[...]

Hoe is dat minder irritant? Je moet nog steeds de lijst openen met de rechter muisknop.
Ik gebruik nu standaard de rechtermuisknop, ongeveer. Net waar je aan wil wennen, I guess.
Maar je kan voor je Office standaard bijv Word laten openen en voor andere progjes een rechtermuisklik erop doen.

Een toolbar met '>>' kan ook, wat je wil :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcosuer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:24
Hoi,
Ik heb een simpele vraag, maar kan het antwoord niet vinden. Ik wil windows 7 ultimate 64 bit installeren op mijn laptop (heb zowel de 32 als 64 bit versie al liggen). Maar ik heb een programma nodig voor mijn werk wat niet meer aangepast gaat worden. Dat programma (autospike van syntech.nl) draait nu prima onder vista home premium 32 bit. Hoe zeker is het dat hij ook zal draaien op windows 7 64 bit. En als hij niet draait zal hij dan wel draaien in de virtual xp mode of is daar geen zekerheid over te geven.
Alvast bedankt voor jullie wijsheid!

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Volgens mij geef je zelf het antwoord al.
Denk dat ie wel gaat werken onder 64 bit windows 7, ik ben zelf eigenlijk nog niets tegengekomen dat niet werkt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
heb hier een 1.8inch 20gig externe harddisk van iemand gekregen om wat spellen voor hem op te zetten...

alleen als ik hem insteek, herkend windows7 pro hem niet.... is hier een aparte driver/update voor nodig, want kan niks vinden hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Mr. Detonator schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:50:
heb hier een 1.8inch 20gig externe harddisk van iemand gekregen om wat spellen voor hem op te zetten...

alleen als ik hem insteek, herkend windows7 pro hem niet.... is hier een aparte driver/update voor nodig, want kan niks vinden hierover ?
[/quote]
Lees je DM eens?

Had niets met de vraag te maken, antwoorden voor Mr.Detonator zijn nog steeds welkom :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
gisteren wat zitten spelen met die jumplist laucher.
alleen kon ik er geen applicatie mee starten.
Ik krijg steeds een foutmelding als ik een applicatie wil openen via de launcher.
iets van : Fehler bei gemeinsamen zugriff .....
vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
anandus schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:03:
[...]
¡Si!

Zo heb ik mijn games:
[afbeelding]

En mijn Office-shizzle:
[afbeelding]

In custom jumplists :)
Lijkt volgens mij veel op dit programma:

http://www.alastria.com/index.php?p=software-7s

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 20:23
Verdorie toch, heb van Acer een Upgrade kit gekregen en de productcode die ze meegegeven hebben werkt niet :s Net gebeld, en de "Windows 7 divisie" ging het eens bekijken. Tof, hier sta ik dan :( Kan mijn laptop momenteel niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
caoim schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:07:
Verdorie toch, heb van Acer een Upgrade kit gekregen en de productcode die ze meegegeven hebben werkt niet :s Net gebeld, en de "Windows 7 divisie" ging het eens bekijken. Tof, hier sta ik dan :( Kan mijn laptop momenteel niet gebruiken.
installeer gewoon zonder key dan, kan je tot 120 dagen gebruiken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:06
Vraagje..zal wel makkelijk op te lossen zijn maar ik kom er niet achter:

Als ik een map met foto's open en ik rechterklik erop en dan op "voorbeeld" lijkt hij niet te komen
Hij blijkt er dan wel te zijn maar op de achtergrond.
de vraag is dus ..hoe krijg ik het zo dat ie gelijk op de voorgrond komt?

Thanks in advance _/-\o_

update :Lijkt trouwens aan maxthon te liggen ..het geopende voorbeeld zit wel op de desk maar maxthon zit eroverheen , die zal vertelt moeten worden dat ie niet altijd on top moet ?!

nope , hij (het voorbeeld ) kruipt ook achter de map.

[ Voor 26% gewijzigd door scorpio op 17-11-2009 10:55 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Ramon schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:36:
[...]

installeer gewoon zonder key dan, kan je tot 120 dagen gebruiken.
Gaat idd ook, thnx. Nu zit ik wel met het probleem dat ik binnenkort alles nog eens opnieuw mag installeren als ik de Home Premium DVD heb toegekregen. Ach ja, ik kan tenminste verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
caoim schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:57:
[...]

Gaat idd ook, thnx. Nu zit ik wel met het probleem dat ik binnenkort alles nog eens opnieuw mag installeren als ik de Home Premium DVD heb toegekregen. Ach ja, ik kan tenminste verder.
Dat is niet als je tijdens installatie zegt dat je Home premium wilt kun je naderhand gewoon je code invoeren, tenzij het echt een 'type' specifieke code is (ala pre activatie zoals op Dell laptops bv)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Mr. Detonator schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:50:

Ten eerste zal de bios hem moeten herkennen. Dus controleer dat.
Dan als je windows opstart zal die "geinstalleerd" worden. Hij verschijnt pas bij "my computer" als je er een partitie op zet bij systeemschijfbeheer.
Maar dat is bij alle hardeschijven zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:05:
[...]

Dat is niet als je tijdens installatie zegt dat je Home premium wilt kun je naderhand gewoon je code invoeren, tenzij het echt een 'type' specifieke code is (ala pre activatie zoals op Dell laptops bv)
Ik heb nergens kunnen kiezen, hij heeft gewoon de Windows 7 Professional geïnstalleerd. Maar soit, ik kan voorlopig verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:30
Is er verder dan niemand met wireless problemen? Ik zit er nog steeds mee te klooien.
Ik heb een Sitecom WL575 + Dongle Wireless N, firmware en stuurprogramma's zijn allebei up to date.
In mijn router staat hij op 2.4 Ghz B+G+N i.v.m playstation 3, kanaal 11 en SSID zelf ingevuld. Beveiliging staat op WPA pre-shared key en dan WPA2(AES) tkip ook geprobeerd. Gedeelde sleutel heb ik zelf ingevoerd.

Wanneer ik nu naar netwerkcentrum ga word mijn verbinding als een G variant gezien die WEP beveiligd is, dat klopt dus voor geen meter. Hij vraagt dan om een 8 cijferige code die aan de onderkant van je router zou moeten staan maar dat heb ik niet dus kies ik voor handmatig sleutel invoeren. Maarja die sleutel werkt dus niet.

Ook heb ik via netwerkcentrum handmatig een verbinding ingevoerd maar de gegevens komen dan niet overeen word er mij verteld.

Hoe krijg ik 'm nou op N plus de goede beveiliging? Router al meerdere keren gereset. Alles up-to-date en draai Win7 Ultimate origineel via Slim.

[ Voor 7% gewijzigd door Deef_K op 17-11-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Neefdave schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:52:
Is er verder dan niemand met wireless problemen? Ik zit er nog steeds mee te klooien.
Ik heb een Sitecom WL575 + Dongle Wireless N, firmware en stuurprogramma's zijn allebei up to date.
In mijn router staat hij op 2.4 Ghz B+G+N i.v.m playstation 3, kanaal 11 en SSID zelf ingevuld. Beveiliging staat op WPA pre-shared key en dan WPA2(AES) tkip ook geprobeerd. Gedeelde sleutel heb ik zelf ingevoerd.

Wanneer ik nu naar netwerkcentrum ga word mijn verbinding als een G variant gezien die WEP beveiligd is, dat klopt dus voor geen meter. Hij vraagt dan om een 8 cijferige code die aan de onderkant van je router zou moeten staan maar dat heb ik niet dus kies ik voor handmatig sleutel invoeren. Maarja die sleutel werkt dus niet.

Ook heb ik via netwerkcentrum handmatig een verbinding ingevoerd maar de gegevens komen dan niet overeen word er mij verteld.

Hoe krijg ik 'm nou op N plus de goede beveiliging? Router al meerdere keren gereset. Alles up-to-date en draai Win7 Ultimate origineel via Slim.
Ik had zelf erg veel problemen met de D-link DWA140 adapter. Die herkende die wel maar hij installeerde geen drivers. Ook niet de nieuwste van de D-link site. Toen maar via een kabel aangesloten wat gelukkig wel goed werkte.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Mja ik heb echt de meest irritante problemen.
Itunes geeft time-outs met synchroniseren, mijn usbpoorten klappen er uit, wireless werkt niet. Dus kan echt vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Neefdave schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:16:
Mja ik heb echt de meest irritante problemen.
Itunes geeft time-outs met synchroniseren, mijn usbpoorten klappen er uit, wireless werkt niet. Dus kan echt vrij weinig.
Welke chipset bevat je WLAN-kaart of dongle ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Het is een Sitecom Model WL-302 300N Wireless USB adapater. Chipset zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Hmm, ik heb een map met PSD files van 100mb tot 350 mb per stuk op een externe harde schijf staan.
Maar windows 7 doet moeilijk om ze te kopieren naar mijn vaste schijf.
de progressbar blijft dan gewoon ergens halfverwege stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had iets dergelijks laatst ook al toen ik wat files uit een zipje op m'n desktop wilde slepen. Windows 7 heeft zo'n mooie snelheidsmeter. 48 bytes per seconde! Heb het uiteindelijk maar met winrar gedaan, die was klaar voordat ik met m'n ogen kon knipperen. Ik had er verder maar geen aandacht aan besteed...

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 17-11-2009 18:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen Windows 7 Professional 64 bit, voorheen Windows Vista Ultimate 64 bit. Ik heb een best oud draadloos usb toetsenbord met media knoppen. Als ik in Vista mijn volume harder deed met het toetsenbord ging het volume met 2% omhoog, in Windows 7 gaat het volume met 4% omhoog. Dat vind ik een beetje te veel omdat ik geen boxen heb met een volume knop, dan staat het al snel te hard. En het knopje voor het dempen van het geluid werkt helemaal niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen. Door te zoeken op google kreeg ik geen goed resultaat.

Groeten, Mark

Edit: Ik merk net als ik op zo'n knopje druk, gebeurd het 2 keer. Als ik op het knopje van internet drukt opent hij 2 keer internet. Bij alle knopjes word het 2 keer uitgevoerd. Daarom staat het volume meteen op 4%.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:38:
Ik heb sinds een paar dagen Windows 7 Professional 64 bit, voorheen Windows Vista Ultimate 64 bit. Ik heb een best oud draadloos usb toetsenbord met media knoppen.

Edit: Ik merk net als ik op zo'n knopje druk, gebeurd het 2 keer. Als ik op het knopje van internet drukt opent hij 2 keer internet. Bij alle knopjes word het 2 keer uitgevoerd. Daarom staat het volume meteen op 4%.
Misschien ergens drivers vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het lijkt me een Windows iets eigenlijk, drivers hebben er weinig mee te maken. Die mediakeys zijn namelijk ook maar gewoon knoppen, en als je de volumeknop indrukt dan reageert windows daar gewoon op. In XP zie ik ook dat hij met stapjes van 4% werkt. Ook als je een programmaatje schrijft dat zelf die keys genereert (wat ik heb gedaan voor m'n Logitech UltraX aangezien daar geen volumeknoppen opzitten, maar wel "favorites" en "email" knoppen die ik toch nooit gebruik)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Als je voor je toetsenbord drivers van de fabrikant hebt zul je dat misschien zelf wel in kunnen stellen.
Bij oude toetsenborden moet je het met de ondersteuning van windows doen.
Welke toetsen die herkend en hoe moet je dan maar afwachten.
Ik heb nog een logitech elite keyboard, maar een groot deel van de extra toetsen heb ik niks meer aan.
windows 7 herkent ze niet (vista ook al niet) en logitech wil er geen driver meer voor maken.

even iets anders btw.
is het bij anderen ook dat wanneer je de 2e monitor (bij mij een tv) aanzet, dat je hoofdmonitor even ook zwart word???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Neefdave schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:52:

Ik kan wel verbinding maken met mijn wireless netwerk maar ik krijg een kruisje bij het icoontje onderin de taakbalk. Alles werkt wel normaal. Sitecom dongle en router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
anandus schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:26:
Remote hupseflups Desktop geen idee? Voor Win7<>Win werkt dat heerlijk :)
Ja dit kan alleen als ik dit gebruik logt die de gebruiker op de pc zelf uit, en dit is iets wat ik eigenlijk niet wil dat er gebeurd. Is dit ook mogelijk met remote desktop van Windows 7?
Ik heb iets gelezen over Hulp op afstand, maar dit lost het probleem niet op als ik dit test wordt ik nog steeds op de pc zelf uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb Windows Professional x64, en ik wil in Virtual PC WIndows 7 draaien om in te experimenteren (Visual Studio 2010). Helaas kan ik dus niet Windows 7 x64 kan draaien in Virtual PC, en dus mijn installatie CD niet gebruiken. Licentietechnisch mag je met 1 Windows 7 licentie, 4 virtuele installaties draaien. Da's dus niet het probleem. Alleen ik moet dus een 32 bits ISO image hebben van W7. Kan ik die bij Microsoft halen/downloaden?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb Windows 7 ultimate 64 bits als "clean install upgrade" geïnstalleerd op de Vaio CS110E van mijn vrouw, die oorspronkelijk Vista Home Premium 32 bits had. Werkte direct goed. Enige probleem was dat de volume-bar die boven het toetsenbord zit niet meer werkte. Sony heeft daar nog geen driver voor geleverd. Uiteindelijk heb ik de enige driver geïnstalleerd die ik kon vinden n.l. de Synaptics Touch pad driver voor Vista 32-bits, die op de (Amerikaanse) Sony-site staat. En dat bleek nog te werken ook... Nu werkt de volume-bar perfect.

Nog 1 probleempje wat ik nog niet opgelost heb: soms lijkt het dat de select-button van het touchpad wordt ingedrukt terwijl je alleen maar boven een hyperlink hangt. Maar dat doet ie dus niet altijd... Iemand een idee hoe ik dat kan instellen?

Een onhandigheidje vind ik het "show desktop" vlakje rechtsonder in beeld. Als je wil scrollen, maar net iets te laag hangt met je cursor, dan komt ineens je desktop in beeld en verdwijt je active window. Weet iemand hoe je dat kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 10:11
Dutch3men schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:44:
[...]

Ja dit kan alleen als ik dit gebruik logt die de gebruiker op de pc zelf uit, en dit is iets wat ik eigenlijk niet wil dat er gebeurd. Is dit ook mogelijk met remote desktop van Windows 7?
Ik heb iets gelezen over Hulp op afstand, maar dit lost het probleem niet op als ik dit test wordt ik nog steeds op de pc zelf uitgelogd.
Guide: How to Enable Concurrent Sessions in Windows 7 RTM

Bovenstaande link bevat de download voor ultimate en professional. Home premium hebben ze nu ook voor elkaar (aleen zonder audio) en is hier te downloaden. Volg verder de instructies van de bovenstaande link.
Frank S schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:51:
Een onhandigheidje vind ik het "show desktop" vlakje rechtsonder in beeld. Als je wil scrollen, maar net iets te laag hangt met je cursor, dan komt ineens je desktop in beeld en verdwijt je active window. Weet iemand hoe je dat kunt uitschakelen?
Rechtermuisknop op het "show desktop" vlakje en "peek at desktop" uitzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door DeOS op 18-11-2009 09:58 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:57
Sinds gisteren ook Windows 7 64bits Ultimate geinstalleerd.
Alleen, mijn grafische kaart is een wat oudere (x1950pro AGP).
Werkt nog steeds met alle spellen op hoge resolutie, maar AMD (ATI) heeft deze bij de legacy gezet.
Er wordt op internet aangegeven dat je de Vista 64 drivers kunt gebruiken, maar dat is me tot nu toe niet gelukt. 9.3, 9.1 en vanavond de 8.5 maar eens proberen.
Gaat het niet werken, dan moet ik toch voor een andere grafische kaart gaan. Wel balen.
Alhoewel ik er dan waarschijnlijk voor kies om naar XP terug te stappen en uiteindelijk een hele nieuwe pc in elkaar te sleutelen ergens volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Er wordt gesproken dat Windows 7 ook uitstekend werkt voor netbooks.
Hoe moet ik dit zien, is er een speciale versie te krijgen die ik op mijn netbook kan installeren?

Want mijn netbook heeft een stuk minder goede specificaties dan mijn vaste pc, en die krijgt windows 7 niet 100% geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt 7 Starter ja, maar je kan net zo goed Ultimate /Pro pakken. Want ja, die Starter heeft geen Aero, maar die Aero kan je op de heftigere versie's ook uitschakelen, ben je eigenlijk net zo ver. Van wat ik van V-master hoorde , liep dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:55:
Je hebt 7 Starter ja, maar je kan net zo goed Ultimate /Pro pakken. Want ja, die Starter heeft geen Aero, maar die Aero kan je op de heftigere versie's ook uitschakelen, ben je eigenlijk net zo ver. Van wat ik van V-master hoorde , liep dat goed.
:) Klopt...'k heb Windows 7 Ultimate op een Asus ehh...EEE PC 900 (ofzoiets) draaien. Officieel werkt het daar niet op aangezien de 'snelle' ssd maar 4 GB is (er zit ook een trage in van 16 GB..maar daar wordt je niet vrolijk van), maar met wat truken kun je het wel aan de praat krijgen.

Moet overigens op die netbook nog wel steeds de RTM versie installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuckfou157
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 10:06
Ccc schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:49:
Er wordt gesproken dat Windows 7 ook uitstekend werkt voor netbooks.
Hoe moet ik dit zien, is er een speciale versie te krijgen die ik op mijn netbook kan installeren?

Want mijn netbook heeft een stuk minder goede specificaties dan mijn vaste pc, en die krijgt windows 7 niet 100% geregeld.
Ik heb sinds een klein weekje W7 ultimate draaien op mijn EEE T91, en dat gaat geweldig alhoewel ik nog een 2Gb ipv een 1Gb bankje erin wil, maar t voelt stukken prettiger dan XP en ik ben blij dat ik het heb geïnstalleerd.
Ik draai een (uiteraard) 32bits versie, gestript met deels de ini file voor vLite uit deze post en dat werkt erg goed!
verder kan je natuurlijk in het EEE topic kijken, of bij forum.eeeuser.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Heb sinds een ruime week Win7 (64 bit) geinstalleerd, alleen heb ik (in ieder geval tot eergisteren) last gehad van een bevriezend systeem. Iedere keer een aantal seconden waarna alles wel weer verder ging. Eerst dacht ik dat het mijn videokaart was die het aan het begeven was :(

Tot ik tegen deze link aanliep: You encounter problems when you move data over USB from a Windows 7 or Windows Server 2008 R2-based computer that has an NVIDIA USB EHCI chipset and at least 4GB of RAM

Het lijkt nu opgelost (al heb ik nog niet veel kunnen gamen), hebben meer mensen hier last van?

Mijn specs:
- Asus P5ne-sli
- Intel Q6600
- XFX Geforce GTX275 xXx
- 4 x 1GB Kingston DDR2 800

[ Voor 4% gewijzigd door mad_mavrick op 18-11-2009 13:03 ]

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:34
mad_mavrick schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:56:
Heb sinds een ruime week Win7 (64 bit) geinstalleerd, alleen heb ik (in ieder geval tot eergisteren) last gehad van een bevriezend systeem. Iedere keer een aantal seconden waarna alles wel weer verder ging. Eerst dacht ik dat het mijn videokaart was die het aan het begeven was :(

Tot ik tegen deze link aanliep: You encounter problems when you move data over USB from a Windows 7 or Windows Server 2008 R2-based computer that has an NVIDIA USB EHCI chipset and at least 4GB of RAM

Het lijkt nu opgelost (al heb ik nog niet veel kunnen gamen), hebben meer mensen hier last van?

Mijn specs:
- Asus P5ne-sli
- Intel Q6600
- XFX Geforce GTX275 xXx
- 4 x 1GB Kingston DDR2 800
Ik heb hetzelfde probleem. En kan maar niet vinden waaraan het ligt. Het probleem doet zich niet constant voor, maar als ik een systeemmap wil openen blijft hij even hangen en gaat daarna weer door.

Dacht eerst ook dat het aan mijn systeem lag, maar bij de andere OS versies heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 10:07
.oisyn schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:40:
Het lijkt me een Windows iets eigenlijk, drivers hebben er weinig mee te maken. Die mediakeys zijn namelijk ook maar gewoon knoppen, en als je de volumeknop indrukt dan reageert windows daar gewoon op. In XP zie ik ook dat hij met stapjes van 4% werkt. Ook als je een programmaatje schrijft dat zelf die keys genereert (wat ik heb gedaan voor m'n Logitech UltraX aangezien daar geen volumeknoppen opzitten, maar wel "favorites" en "email" knoppen die ik toch nooit gebruik)
Probeer eens de buttons zelf te mappen met SharpKeys: http://www.randyrants.com/2008/12/sharpkeys_30.html
Gebruik het zelf ook om de ALT en Win-key om te draaien op Apple-keyboards (thuis en op kantoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Helox-in-a-box schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:31:
[...]

Probeer eens de buttons zelf te mappen met SharpKeys: http://www.randyrants.com/2008/12/sharpkeys_30.html
Gebruik het zelf ook om de ALT en Win-key om te draaien op Apple-keyboards (thuis en op kantoor).
Waarom, mijn eigen programmaatje werkt toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick

mad_mavrick

RoaDHouse schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:22:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. En kan maar niet vinden waaraan het ligt. Het probleem doet zich niet constant voor, maar als ik een systeemmap wil openen blijft hij even hangen en gaat daarna weer door.

Dacht eerst ook dat het aan mijn systeem lag, maar bij de andere OS versies heb ik er geen last van.
Misschien helpt die hotfix ook bij jou.. laat even weten wat je ervaringen zijn als je hem geinstalleerd hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
heeft iemand al last gehad van een hardeschijf die locked als de backup van windows een keer fout is gegaan.

mijn e schijf die moet ik elke keer als ik de pc opstart een paar regels overheen halen omdat ik anders niet kan schrijven.
diskpart> select volume 5
diskpart> att volume clear readonly
diskpart> att volume clear noshadowcopy
diskpart> att volume clear hidden
hierna kan ik er weer gewoon me werken. maar na een reboot heb ik weer het zelfde.
ik ben er van overtuigd dat het iets met die backup te maken heeft omdat die laatste ook crashte (VSS service) maar ik kom er niet uit. zit eigenlijk op een update van MS te wachten waar het bij opgelost is.
(het is wel de RC versie)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 10:07
.oisyn schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:40:
[...]

Waarom, mijn eigen programmaatje werkt toch? :)
Ja, maar kzie geen link naar sylvesters-custom-key-binding.exe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
ik heb nog altijd problemen met geen audio over hdmi vanaf mn laptop, iemand hier ook problemen mee ?

(ja ik heb hdmi als mijn primair geluidsbron geselecteerd, je ziet het metertje ernaast uitslaan maar hoort niks op de tv, beeld is wel perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een raar verschijnsel als ik mijn computer (windows 7 Ultimate) aansluit op mijn TV.
Ik start alles op en het eerste verschijnsel is dat ik het laadbalkje van vista krijg (en niet van windows 7), er is echter geen vista meer te bekennen op mijn computer.

Dan ongeveer 10 seconden nadat het balkje verdwijnt valt het beeld-signaal uit, de PC reageert echter wel nog.

Is hier ergens een oplossing voor ? Dus dat ik wel mijn computer kan aansluiten op mijn TV ?
De computer werkt nog naar behoren op mijn gewoon scherm.
De computer is voorzien van de laatste nvidia 9600 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Je TV instellen als primair beeldscherm,. Klinkt alsof hij de rest inlaadt op een ander scherm, hier had vooral XP nogal een handje van.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:30:
Je TV instellen als primair beeldscherm,. Klinkt alsof hij de rest inlaadt op een ander scherm, hier had vooral XP nogal een handje van.
Waarschijnlijk doet hij dat omdat ik normaal met 2 beeldschermen werk.

Mijn schermen verplaatsen is nogal moeilijk, Kan ik bijvoorbeeld instellen om mijn schermen te klonen ?
Gaat het dan werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OMX2000 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:03:
Licentietechnisch mag je met 1 Windows 7 licentie, 4 virtuele installaties draaien. Da's dus niet het probleem.
Dat geldt bij mijn weten voor Windows Server 2003 en 2008 wel, maar niet voor Desktop OS varianten.
Desktop kan alleen met VL/SA.
Dus wel een probleem ;)
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:44:
[...]

Waarschijnlijk doet hij dat omdat ik normaal met 2 beeldschermen werk.

Mijn schermen verplaatsen is nogal moeilijk, Kan ik bijvoorbeeld instellen om mijn schermen te klonen ?
Gaat het dan werken ?
Ja.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 18-11-2009 18:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:00:
[...]

Dat geldt bij mijn weten voor Windows Server 2003 en 2008 wel, maar niet voor Desktop OS varianten.
Dus wel een probleem ;)
[...]

Ja.
Ok, kan me dan wel nog iemand 'uitleggen' waarom ik in godsnaam een andere bootloader krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Helox-in-a-box schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:20:
[...]

Ja, maar kzie geen link naar sylvesters-custom-key-binding.exe :P
Ah zo, ik dacht dat je specifiek op mij reageerde ;)

.edit: ik merk trouwens dat ie niet eens werkt op Win7 :X Geen enkele van m'n media keys op m'n toetsenbord trouwens.

.edit2: Ah, de "Human Interface Device Access" service moet je daarvoor starten, die staat standaard op Manual (en dus uit) blijkbaar 8)7. Nu werkt het wel. Ook met 2% stapjes overigens.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 18-11-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds een paar dagen heb ik het vreemde verschijnsel dat mijn live messenger niet meer automatisch inlogd bij het opstarten. Hebben meer mensen dit probleem met Windows 7?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan er nog extraatjes of dreamscenes uitkomen voor de W7 Ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:01:
Sinds een paar dagen heb ik het vreemde verschijnsel dat mijn live messenger niet meer automatisch inlogd bij het opstarten. Hebben meer mensen dit probleem met Windows 7?
bij het inlogscherm pijltje naar beneden drukken, automatisch inloggen aanvinken. Is een MSN iets en niet W7 iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:02:
[...]

bij het inlogscherm pijltje naar beneden drukken, automatisch inloggen aanvinken. Is een MSN iets en niet W7 iets?
Yep, kwam er zojuist ook achter. Ik had alle settings in het menu nagelopen en daar stonden ze wel goed, dus ik dacht dat ik langzaam gek aan het worden was. 8)7 Zelfs een herinstallatie van live messenger hielp niets.

Maar goed het werkt weer. Voor diegene die willen weten welke setting het was, het was de onderste die ineens uitgezet was:

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/gathering/msn.png

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 19-11-2009 12:21 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geraak er dus nog altijd niet uit, mijn schermen staan op klonen.
Maar ik krijg nog steeds de vista bootloader i.p.v. de windows 7 bootloader.
En mijn beeld-signaal valt altijd terug uit.

EDIT: Raar genoeg werkt het in veilige modus wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De X11950pro AGP is niet werkend te krijgen onder Windows 7.
Voorlopig dus weer terug op Windows XP. Jammer van de 4GB ram die ik nu bijgekocht had (was beter aan een GraKa besteed). Over een paar maanden nog maar eens proberen.

Ik blijf het topic wel volgen wat betreft ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Arunia schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:17:

Jammer van de 4GB ram die ik nu bijgekocht had
Zie het als een langere termijn-investering ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmz, ik had ooit een custom keyboard layout gemaakt. Een beetje zoals US international, maar dan dat je de CTRL toets in moet drukken om de dead key functionaliteit van ' " ` ~ en ^ te krijgen, om tekens als ë te maken.

Echter, dat ding is vandaag dus ineens gestopt met werken 8)7. Alle dead keys waren er gewoon niet meer. Van alles geprobeerd: opnieuw opstarten, dat ding verwijderen uit m'n regional options en weer terugzetten, het hele ding uninstallen en opnieuw installen, niets hielp. Daarnet maar even met de MS Keyboard Layout Creator het ding geïmporteerd, een nieuwe setup gebakken en geïnstalleerd, en die werkt ineens wel 8)7. Lekker suf weer, ik hoop niet dat dat blijft gebeuren...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeg, waar is eigenlijk de plek gebleven waar je gewoon je eigen naam in kan vullen? Ik vind het bloed irritant dat als een setup programma om m'n naam vraagt dat er nu ineens by default Microsoft is ingevuld :?. In XP enzo kon je altijd ergens je volledige naam en bedrijf invullen.

.edit: ah, HKLM\Software\MS\Windows NT\CurVer -> RegisteredOwner en RegisteredOrganization. En blijkbaar klopt het dat de Win7 setup er niet meer om vraagt, itt de vorige Windowsen. Handig.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 19-11-2009 02:05 ]

• Arunia
alt-92 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:21:
[...]

Zie het als een langere termijn-investering ;)
Tja, ik vind het alleen zonde omdat ik nu alsnog een andere grafische kaart aan moet schaffen. Welke gewoon nog perfect voor zijn doel gebruikt wordt. Hij is snel genoeg namelijk.
Dus dan wordt deze weer in de pc van mijn vrouw geprikt en kan ik een nieuwe halen.

Tja, daarna kan ik weer opgraden, maar kan ik de kaart niet meenemen aangezien ik weer een andere moet hebben voor deze.

Maar goed. Misschien dat ik iemand anders er dan weer blij mee kan maken.

Wellicht dat ik volgend jaar dan eindelijk Windows 7 draai.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Sinds enige tijd draai ik nu ook Windows 7-64 bits. Bevalt prima en ik blijf er ook mee werken. Mijn vraag aan jullie is of er iemand het programma Asus Smartdoctor op dit besturingssysteem aan de gang heeft gekregen?

Volgens de taakbalk werkt het wel, en ik zie het ook draaien. Maar ik krijg verder geen enkel menu om mijn videokaart-info te bekijken en aan te passen. Het blijft gewoon wachten op een nieuwere versie denk ik. Ik heb nu 5.48.

Verwijderd

Volgens mij had iemand het in een eerder deel van dit topic erover, die zijn eigen gemaakt toolbars graag op het buroblad wilde slepen, net als in XP kon.
Fences kwam ik tegen en is daar een prima oplossing voor
http://www.stardock.com/products/fences/index.asp

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fences offers a patent-pending quick-hide feature. Double click your desktop, and all your icons will fade out. Double click again, and they'll return.
Idd innovatie ten top, zeker een patent waard |:(

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 19-11-2009 11:10 ]

• Monda
  • Laatst online: 19-09 01:12
Kort na schone installatie vreemd probleem met win7.

Na een aantal proggies geinstalleerd te hebben, waaronder 7Tweak, blijft mijn systeem regelmatig hangen.

Na opstarten gebeurt dit in het laadscherm, of als ik desktop krijg te zien.

Mijn cursor kan ik gewoon bewegen en over het algemeen laad het syteem na 3 minuten plotseling weer verder.

Ik denk dat dit nog te vaag is om met een oplossing te komen. Zal zo eerst 7Tweak er eens afgooien, maar misschien dat er mensen zijn met vergelijkbare problemen.

PSN: Mondaatje

• scorpio
Wil niet vervelend doen maar heeft er nu niemand een oplossing voor dit probleem? :X

Als ik een map met bv foto's heb en ik rechtsklik op een foto en selecteer dan voorbeeld wil ik eigenlijk de foto dus zien.
Hij doet dit maar dan ACHTER de map van de foto's , dus moet ik telkens aan de kant met die map om het voorbeeld te zien .
hoe krijg ik dat venster "on top " ?? liefst voor altijd openen op de voorgrond dus.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• mad_mavrick

mad_mavrick

Monda schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:23:
Kort na schone installatie vreemd probleem met win7.

Na een aantal proggies geinstalleerd te hebben, waaronder 7Tweak, blijft mijn systeem regelmatig hangen.

Na opstarten gebeurt dit in het laadscherm, of als ik desktop krijg te zien.

Mijn cursor kan ik gewoon bewegen en over het algemeen laad het syteem na 3 minuten plotseling weer verder.

Ik denk dat dit nog te vaag is om met een oplossing te komen. Zal zo eerst 7Tweak er eens afgooien, maar misschien dat er mensen zijn met vergelijkbare problemen.
Wat zijn je systeem specs? Ik heb dus ook tijdelijke hangers gehad maar door de hotfix voor NForce systemen lijkt dat nu gefixed (zie hier ergens terug waar ik de link gepost heb).

Edit: de link er even bjigezocht. Het topic is niet helemaal duidelijk maar door het volgende werd ik getriggerd:
  • This issue may also occur when you are using USB devices other than storage devices.
  • This issue may also occur if you perform other input/output (I/O) operations on the USB storage device. In this situation, the I/O operations fail.

[ Voor 20% gewijzigd door mad_mavrick op 19-11-2009 19:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:38:
Ik heb sinds een paar dagen Windows 7 Professional 64 bit, voorheen Windows Vista Ultimate 64 bit. Ik heb een best oud draadloos usb toetsenbord met media knoppen. Als ik in Vista mijn volume harder deed met het toetsenbord ging het volume met 2% omhoog, in Windows 7 gaat het volume met 4% omhoog. Dat vind ik een beetje te veel omdat ik geen boxen heb met een volume knop, dan staat het al snel te hard. En het knopje voor het dempen van het geluid werkt helemaal niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen. Door te zoeken op google kreeg ik geen goed resultaat.

Groeten, Mark

Ik heb net op een andere computer met Windows 7 Professional x86 het toetsenbord geprobeerd. Werkte meteen zonder problemen, volume omhoog gewoon met stapjes van 2%, en het geluid dempen werkt en alles wordt maar 1 keer geopent. Dit is zo te zien een driver probleem, maar het zijn gewoon dezelfde drivers.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Waarom heeft Windows moeite met het formateren van een partitie van 120GB in FAT32?
Sowieso kan dit al niet via de normale wegen, maar ik had ergens gelezen dat je het via commandline kon doen.
Dus ik dat proberen, so far so good, duurde wel letterlijk een uur om te formateren, maar nadat ie klaar was, kreeg ik de melding dat de volume te groot is voor FAT32.. Like WTF?
Ik kijken of er limieten aan zitten, maar volgens wikipedia is de maximum grootte 2TB, daar kan het probleem dus niet zitten.

Ik weet dat ik een keer met Acronis gewoon een 160GB schijf kon formateren naar FAT32, maar ik had geen zin om deze weer te downloaden en te installeren, maar ik ben bang dat ik dat toch ga moeten zo.. Zit er expres een limiet in Windows, dat ie dit niet kan fixen? Heel raar..
Was net even bij de Paradigit funshoppen, en bij de lappies nog zeker de helft Vista wat je erbij krijgt. Ach de onwetende gebruiker zal het weinig interesseren(die zou ook met linux uit de voeten kunnen), maar ik zou me bekocht voelen, als ik niet erg op de hoogte was, en thuis op internet ging speuren wat ik aangeschaft heb, blijkt er net een nieuwe Win te zijn, die beter is.

Over de taakbalk: wat ik niet begrijp, is dat ze always combine, hide labels tot default hebben gemaakt. Wie vindt dat nou prettig, de n00b zeker niet, en ik ook niet, je ziet helemaal niet welk programma je open hebt. Ja ok, tis handig als je zeer veel proggies hebt openstaan, maar de n00bs (de meerderheid der Win-users), hebben dat helemaal niet. Met een 16:10 TFT hebje veel ruimte (horizontaal), ik heb zelf een 5:4 TFT nog _o_ , en dus minder ruimte, maar bij mij is de taakbalk ook niet vol met iconen als ik hide labels kies. Heb nu 10 progamma's openstaan, da's veel meer dan menig n00b heeft openstaan.

Combine when taskbar is full, had de default moeten zijn, of desnoods never combine, maar dat hide labels daar snap ik niks van.

[ Voor 55% gewijzigd door Sjah op 19-11-2009 20:53 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eens @ taakbalk. In eerste instantie had ik labels aangezet. Daarna ging ik het eens zonder proberen, maar da's rete irritant. Heb het maar weer teruggezet na een dag ofzo.

Net trouwens even XP Mode geinstalleerd, dat werkt best aardig :). Alle geinstalleerde apps kun je gewoon direct "opstarten", en dat integreert mooi in de Win7 user interface, maar dan met zo'n XP look :)

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 19-11-2009 22:24 ]

edit:
knip

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 19-11-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
scorpio schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:56:
Wil niet vervelend doen maar heeft er nu niemand een oplossing voor dit probleem? :X

Als ik een map met bv foto's heb en ik rechtsklik op een foto en selecteer dan voorbeeld wil ik eigenlijk de foto dus zien.
Hij doet dit maar dan ACHTER de map van de foto's , dus moet ik telkens aan de kant met die map om het voorbeeld te zien .
hoe krijg ik dat venster "on top " ?? liefst voor altijd openen op de voorgrond dus.
Nee, bij mij doet ie het gewoon :)

Volgens mij is dat ook default uiteraard.

Of heb je het over preview pane? Die staat rechts van de folder.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
RnB schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:37:
Waarom heeft Windows moeite met het formateren van een partitie van 120GB in FAT32?
Sowieso kan dit al niet via de normale wegen, maar ik had ergens gelezen dat je het via commandline kon doen.
Dus ik dat proberen, so far so good, duurde wel letterlijk een uur om te formateren, maar nadat ie klaar was, kreeg ik de melding dat de volume te groot is voor FAT32.. Like WTF?
Ik kijken of er limieten aan zitten, maar volgens wikipedia is de maximum grootte 2TB, daar kan het probleem dus niet zitten.

Ik weet dat ik een keer met Acronis gewoon een 160GB schijf kon formateren naar FAT32, maar ik had geen zin om deze weer te downloaden en te installeren, maar ik ben bang dat ik dat toch ga moeten zo.. Zit er expres een limiet in Windows, dat ie dit niet kan fixen? Heel raar..
Waarom niet gewoon NTFS?
Sjah schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:40:
Was net even bij de Paradigit funshoppen, en bij de lappies nog zeker de helft Vista wat je erbij krijgt. Ach de onwetende gebruiker zal het weinig interesseren(die zou ook met linux uit de voeten kunnen), maar ik zou me bekocht voelen, als ik niet erg op de hoogte was, en thuis op internet ging speuren wat ik aangeschaft heb, blijkt er net een nieuwe Win te zijn, die beter is.
Dat is wel stom ja, oude voorraad, maar deze mensen kunnen toch nog de 'gratis' 7 update krijgen?
Over de taakbalk: wat ik niet begrijp, is dat ze always combine, hide labels tot default hebben gemaakt. Wie vindt dat nou prettig, de n00b zeker niet, en ik ook niet, je ziet helemaal niet welk programma je open hebt. Ja ok, tis handig als je zeer veel proggies hebt openstaan, maar de n00bs (de meerderheid der Win-users), hebben dat helemaal niet. Met een 16:10 TFT hebje veel ruimte (horizontaal), ik heb zelf een 5:4 TFT nog _o_ , en dus minder ruimte, maar bij mij is de taakbalk ook niet vol met iconen als ik hide labels kies. Heb nu 10 progamma's openstaan, da's veel meer dan menig n00b heeft openstaan.

Combine when taskbar is full, had de default moeten zijn, of desnoods never combine, maar dat hide labels daar snap ik niks van.
Ik snap het wel, het is ideaal :P Stelt je instaat om een shitload aan applicaties open te hebben staan zonder dat je gek wordt ;) Enige nadeel is wel dat je genoeg geheugen moet hebben als je 20 applicaties tegelijk open hebt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Laatst online: 18-09 16:23
Ik heb een probleempje met Bluetooth, ik wil een Toetsenbord koppelen aan de PC (Draadloos via Bluetooth dus) maar nu zegt windows met zijn bluetoothmanager:
Voer op het te koppelen apparaat de volgende key in : "234432"
of iets dergelijks (iig een key van 6 getallen)
Nu heeft het toetsenbord netjes toetsen om het in te typen, maar ik geloof niet dat dat helpt. Is er een manier om de beveiliging uit te zetten van Bluetooth (Heb security level al op Low gezet, wat betekend: Low security, no password needed for pairing) en toch doettie 't :)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je een device add kun je toch gewoon kiezen welke beveiligingsmethode je wilt gebruiken? Volgens mij heb je keuze uit geen beveiling, een key gekozen door windows, en een handmatig ingevoerde key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Saab schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 01:20:
[...]

Nee, bij mij doet ie het gewoon :)

Volgens mij is dat ook default uiteraard.

Of heb je het over preview pane? Die staat rechts van de folder.
Nee , niet de preview .. rechtsklik op willekeurige jpg . tiff of what ever en dan voorbeeld.
Dat voorbeeldvenster komt dan achter de map, dus zie ik hem niet .
Ik wil "gewoon"dat het voorbeeld te zien is bovenop de map , dus on top.
Zie nog steeds nergens een instelling waar ik dat kan beinvloeden, ook nergens te googlen. :?
Raar hoor, t was immers wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om een groep windows vanuit de taakbalk in één keer te minimaliseren? Dus als je meerdere explorer schermen open heb staan die allemaal te minimaliseren maar de andere programma's die openstaan zo te laten. Je krijgt met rechtermuisknop wel een "close all windows" maar geen "minimize all windows" te zien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Entity

9000rpm

sajoku schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:29:
Weet iemand of het mogelijk is om een groep windows vanuit de taakbalk in één keer te minimaliseren? Dus als je meerdere explorer schermen open heb staan die allemaal te minimaliseren maar de andere programma's die openstaan zo te laten. Je krijgt met rechtermuisknop wel een "close all windows" maar geen "minimize all windows" te zien helaas.
Shift+rechtsklik op een groepje, dan krijg je die optie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Entity schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:37:
[...]

Zo hey , dat werkte bij mij ook !!
En het mooiste is : k hoef maar 1 keer shift rechtsklik en dan voorbeeld en dan komt ie on top en blijft telkens ook bij gewoon rechtsklik voorbeeld on top !!

Dank je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Suf dat je alleen maar documents naar een taskbar button kan slepen als dat de default app is waarmee dergelijke bestanden geopend worden. Ik probeerde de hosts files uit system32\drivers\etc in m'n notepad favorites te zetten, maar dat kan dus gewoon niet. Terwijl dat met een .txt file wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Entity schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:37:
[...]

Ah finally! thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Dat heb ik hier in de winkel ook. Je moet toch van je oude voorraad Vistalaptops af.
Alleen krijg je wel op deze modellen 15% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Een gewone gebruiker boeit het niet hoe een programma heet, hij weet hoe het internet/email/msn icoontje er uit ziet en klikt er op.
Overigens zijn de grootste groep van windows gebruikers geen n00bs maar gewoon normale mensen, net als jij en ik....

[ Voor 3% gewijzigd door Zer0 op 20-11-2009 19:42 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, daar heb je een punt, n00b is een negatieve term, en als mensen het allemaal op hun manier doen, prima.

Blijf erbij dat het zonde is van de taakbalkruimte, de gemiddelde gebruiker die enkel mail en browser gebruiken , en misschien een briefje typen (en ik geloof dat dat aandeel toch wel groot is), die hebben geen extra ruimte nodig op de taakbalk omdat het vol zou staan met 20 icoontjes. En ik vind een rechthoekige ruimte makkelijker mikken dan een vierkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
Mr. Detonator schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:50:
heb hier een 1.8inch 20gig externe harddisk
het is al opgelost..collega had de verkeerde kabel erbij gegeven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel een "oh ja" antwoord opleveren maar ik kom er even niet uit (lees: zelf proberen uit te vogelen op de notebook en hier en daar op internet gezocht maar niets gevonden). Heb sinds kort een Sony VAIO NW21EF/S met Windows 7 Ultimate UK erop. Nu is het zo dat als ik een aanhalingsteken (enkele of dubbele) wil typen hij pas zichtbaar wordt als ik verder typ of als ik een spatie invoer. Op mijn Apple MacBook kwam de enkele of dubbele aanhalingsteken meteen in beeld of ik er nu iets achteraan typte of niet. Hoe krijg ik dit in Windows zo ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:02:
Zal wel een "oh ja" antwoord opleveren maar ik kom er even niet uit (lees: zelf proberen uit te vogelen op de notebook en hier en daar op internet gezocht maar niets gevonden). Heb sinds kort een Sony VAIO NW21EF/S met Windows 7 Ultimate UK erop. Nu is het zo dat als ik een aanhalingsteken (enkele of dubbele) wil typen hij pas zichtbaar wordt als ik verder typ of als ik een spatie invoer. Op mijn Apple MacBook kwam de enkele of dubbele aanhalingsteken meteen in beeld of ik er nu iets achteraan typte of niet. Hoe krijg ik dit in Windows zo ingesteld?
Andere regionale instellingen.
Je hebt nu Dutch language met US international keyboard (de meest gangbare in NL).
Je zal even op je MacBook moeten kijken welke instellingen die heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus, bedankt voor je snelle reactie.. ik had inmiddels ook al soortgelijke antwoorden gevonden in een ander pcforum. Ik ga even met de toetsenbordinstellingen spelen. Nogmaals bedankt :)

Heb wat combinaties geprobeerd maar geen resultaat, " ' ~ of ` worden pas zichtbaar na een volgend karakter of een spatie.
combinaties reeds geprobeerd:
English (United States) - keyboard (United States- International)
English (United States) - keyboard (US)
Dutch (Netherlands) - keyboard (United States- International)
Dutch (Netherlands) - keyboard (US)
Dutch (Netherlands) - keyboard (Dutch)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Dit is de juiste: Dutch (Netherlands) - keyboard (United States- International)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, das de standaard instelling maar daar worden de " ' ` ~ pas zichtbaar als je een spatie typt of een ander karakter en dat wil ik dus gewijzigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is puur en alleen toetsenbord, taal doet er niet toe. Het verschil tussen US en US international toetsenbordindeling is dat die laatste zogenaamde dead keys maakt van de aanhalingstekens enzo. Met het US toetsenbord is dat niet, dus die moet je instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gedaan twee combinaties zelfs, te weten:
English (United States) - keyboard (US)
Dutch (Netherlands) - keyboard (US)
maar beide verhelpen het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heb het voor elkaar...bleek dat ik meerdere dingen moest aanvinken en apply-en en ok-en, maar nu doet ie het hoor, inderdaad maakt de taal niet uit als het keyboard maar op US staat. Bedankt voor de input .oisyn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zelf ook perikelen met toetsenbordindelingen :(
.oisyn schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:44:
Hmz, ik had ooit een custom keyboard layout gemaakt. Een beetje zoals US international, maar dan dat je de CTRL toets in moet drukken om de dead key functionaliteit van ' " ` ~ en ^ te krijgen, om tekens als ë te maken.

Echter, dat ding is vandaag dus ineens gestopt met werken 8)7. Alle dead keys waren er gewoon niet meer. Van alles geprobeerd: opnieuw opstarten, dat ding verwijderen uit m'n regional options en weer terugzetten, het hele ding uninstallen en opnieuw installen, niets hielp. Daarnet maar even met de MS Keyboard Layout Creator het ding geïmporteerd, een nieuwe setup gebakken en geïnstalleerd, en die werkt ineens wel 8)7. Lekker suf weer, ik hoop niet dat dat blijft gebeuren...
Nu is het dus weer aan gort. En als het werkte had ik streepjes op de e in dat woord "weer" getypt maar dat kan nu niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik jaren geleden Allchars tegenkwam heb ik vanaf Win98 tot Win7 nooit meer wat anders gebruikt dan de standaard US keyboard indeling en dit programma voor alle speciale tekens en macro's die in elk programma werken.
Is freeware en open source. De 4.0.321 versie doet het bij mij prima onder Win7/64.
http://allchars.zwolnet.com/
http://sourceforge.net/projects/allchars/files/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Iemand die mij kan helpen??

Ik heb 2 schermen. Een monitor, en een TV als 2e scherm.
Sinds de installatie van windows 7 ziet hij mijn TV als scherm 1 en monitor als scherm 2.
Nou is dit helemaal geen probleem, scherm 2 staat gewoon als primair.

Nu probeer ik alleen mijn monitor te kalibreren met mijn spyder 2 express, maar als ik de kalibratie software start, gaat hij naar mijn TV toe.
Ik wil niet mijn TV kalibreren, maar mijn monitor.
Is er een manier om mijn monitor toch als scherm 1 te zien?.

Ik heb geprobeerd de TV los te koppelen, windows te booten, en dan de TV weer erbij doen.
Maar dan maakt hij evengoed weer direct de TV nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:45:
Iemand die mij kan helpen??

Ik heb 2 schermen. Een monitor, en een TV als 2e scherm.
Sinds de installatie van windows 7 ziet hij mijn TV als scherm 1 en monitor als scherm 2.
Nou is dit helemaal geen probleem, scherm 2 staat gewoon als primair.

Nu probeer ik alleen mijn monitor te kalibreren met mijn spyder 2 express, maar als ik de kalibratie software start, gaat hij naar mijn TV toe.
Ik wil niet mijn TV kalibreren, maar mijn monitor.
Is er een manier om mijn monitor toch als scherm 1 te zien?.

Ik heb geprobeerd de TV los te koppelen, windows te booten, en dan de TV weer erbij doen.
Maar dan maakt hij evengoed weer direct de TV nummer 1.
er moet toch een optie staan met "maak dit scherm mijn hoofdscherm" in beeldinstellingen? Wel eerst de 2e scherm aanklikken (erboven zie je voorbeeldjes van scherm 1 en 2, de 2 aanklikken en dan maak dit scherm mijn hoofdscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ja, mijn monitor is wel mijn hoofdscherm, maar behoud evengoed het nummer 2 (als je identificeren doet)
en het probleem is dat hierdoor blijkbaar de software van de spyder2express in de war geraakt.

Deze ziet evengoed mijn tv nog als hoofdscherm. ik kan het venster van de software niet naar mijn andere scherm slepen, en dus ook niet calibreren.
Ik ga nu maar eens proberen te kalibreren met de TV eruit getrokken. dan kan ik evengoed een kleurprofiel aanmaken. Als hij daarna dan nog in de war is kan ik de aangemaakte kleurprofielen misschien nog handmatig aan het juiste scherm koppelen.
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....