Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat identificeren bij 7 aan de ahdn van dvi-ingang gaat. Dus switchen die 2 op de kaart? Of ga je me vertellen dat je nog met de tv-out werkt?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 21-11-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn poorten zijn niet genummerd. Ik ging er vanuit dat de linker poort (van de achterzijde bekeken) poort 1 was.
Ik heb ze eens omgedraaid.
Mijn bios bootdata kwam nu op mijn TV, dus ik neem aan dat mijn monitor dus toch wel op poort 1 zat.
echter bij win7 identificeren geeft hij mijn monitor nu wel nummer 1 en tv nummer 2.

Stomme is alleen dat spyder2express mijn tv nog steeds display 1 noemt.
grrrrrrrr.

Ik ga maar eens een mail naar Colorvision sturen hierover.

(graka is trouwens een Nvidia MSI 8800GTS-320MB-OC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Heeft Windows 7 net als Vista 1 installatie schijf waarmee je met de juiste key een home premium of een ultimate installatie kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
volgens mij niet. elke versie heeft weer een eigen disc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin, het is net zoals met vista. De OEM zitten op een andere DVD. De Retails zitten samen op 1 DVD.

Brainiacs, antwoord is dus ja...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hebje zeker een niet-superofficiele DVD geprobeerd, of niet? Bij alle officiele DVD's staat een ei.cfg die de versie bepaald. Die ei.cfg kan je verwijderen uit de iso en dan branden,en daarna dan je kiezen ja. Bij mijn weten is er niet zoiets als Retail en OEM DVD's, die zijn allemaal hetzelfde, alleen staat in de (wederom) ei.cfg oem of retail.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 21-11-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik heb nu winXP @ 2GB werkgeheugen, als ik wil overstappen naar W7 welke versie is dan het verstandigste, 64bit of 32bit?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:20:
Ik heb nu winXP @ 2GB werkgeheugen, als ik wil overstappen naar W7 welke versie is dan het verstandigste, 64bit of 32bit?
32bit, tenzij je in afzienbare tijd gaat upgraden naar 4Gb+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of, als de vraagsteller, helemaal geen conflicten heeft qua drivers, kan je best 64bit adviseren. Dan hou je de upgrademogelijkheid open naar 4+GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Of ik conflicten heb weet ik niet, maar de frabikanten van mijn hardware stellen wel 64bits drivers beschikbaar.

Maar ik hoorde wel eens dat 32bits applicaties iets trager opstarte op W7 64bits ?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:02:
Dan hebje zeker een niet-superofficiele DVD geprobeerd, of niet? Bij alle officiele DVD's staat een ei.cfg die de versie bepaald. Die ei.cfg kan je verwijderen uit de iso en dan branden,en daarna dan je kiezen ja. Bij mijn weten is er niet zoiets als Retail en OEM DVD's, die zijn allemaal hetzelfde, alleen staat in de (wederom) ei.cfg oem of retail.
Ik heb wel een superofficieele DVD maar niet de behoefte gehad om een andere key uit te proberen dan die op de hoesje stond. *knip* Lief doen!

Op niet zo legale circuits zag ik vaak 8 in 1 dvd langskomen en nu je over die ei.cfg begint, dat zegt me wel wat, dat heb ik wel ergens gelezen ja. Dus 8 in 1 dvd bestaan officieel ook niet voor Vista? Dan weet ik dat ook weer...

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 21-11-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Voor vista was het wel zo,
maar bij 7 zijn ze daar vanaf gestapt.

*knip* Wel lief doen tegen elkaar!

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 21-11-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:38:
Of ik conflicten heb weet ik niet, maar de frabikanten van mijn hardware stellen wel 64bits drivers beschikbaar.

Maar ik hoorde wel eens dat 32bits applicaties iets trager opstarte op W7 64bits ?
Dat schijnt inderdaad zo te zijn, maar om eerlijk te zijn gebruik ik al sinds Vista 64-bit only (waar mogelijk) en van dat snelheidsverschil is weinig te merken.

MIjn advies : 64-bits versie, of er moet een probleem zijn met een driver. Applicaties die alleen op 32-bits werken zou je eventueel nog (voor de tijd dat dat nodig is) binnen XPM kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Sjah schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:02:
Ok mensen bedankt voor de reacties, ik heb een HP laptop met een oem code, dus ik hoop dat ik dan een schone install kan doen met die key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
bij de 64 bit versie zijn de bestanden wat groter. heb je 2 program files folders, en misschien ook sommige files dubbel (32bit + 64 bit)
Als je geen hele oude of exotische randapparatuur hebt, zou ik 64 bit nemen om de mogelijkheid tot geheugenuitbreiding te behouden.
maar..
Weet je heel zeker dat je op je huidige computer nooit meer dan 3,5 GB gaat gebruiken in windows 7, dan kun je beter 32 bit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:38:
[...]

Ik heb wel een superofficieele DVD maar niet de behoefte gehad om een andere key uit te proberen dan die op de hoesje stond. *knip* Lief doen!
.
Ik beschuldig niemand hier, zeg ik dat je geen superofficiele dvd hebt? Ik informeer alleen of je een niet-officiele DVd hebt geprobeerd. Proberen is toch niks ergs aan, heb ik zelf ook gedaan. Je geeft zelfs ook al aan dat je 8-in-1 DVD's hebt gezien, dus ja vreemd dat je je ergert aan zo een vraag.

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 21-11-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik gebruik overigens op dit moment VolumeTracker zodat ik met het volumeknopje
op mijn toetsenbord mijn SPIDF OUT kan regelen, dit kon windows XP namelijk niet.

Kan Windows 7 dit wel zonder aparte tools?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Strider schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:31:
Ik gebruik overigens op dit moment VolumeTracker zodat ik met het volumeknopje
op mijn toetsenbord mijn SPIDF OUT kan regelen, dit kon windows XP namelijk niet.

Kan Windows 7 dit wel zonder aparte tools?
Met mijn Logitech Elite keyboard waarvan er voor vista en 7 al geen drivers meer zijn werkte dit zowel in vista als 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
Hmmz, even verwarring hier.
Een W7 professional die je koopt in de winkel heeft beide versies, 64 en 32 bits.
Geldt dit ook voor bijvoorbeeld mijn ma3d download?
en_windows_7_professional_x64_dvd.1.exe (700,0 MB)
Klopt het dat hier dan alleen de 64 bits variant op staat of doet hij beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Tomino schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:09:
Hmmz, even verwarring hier.
Een W7 professional die je koopt in de winkel heeft beide versies, 64 en 32 bits.
Geldt dit ook voor bijvoorbeeld mijn ma3d download?

[...]

Klopt het dat hier dan alleen de 64 bits variant op staat of doet hij beide?
Ik dacht dat de retail gewoon 2 discs bevat, 1 voor 64 bit en 1 voor 32 bit.
Dus waarschijnlijk doet die download alleen 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Heeft iemand op x64 de canon LBP5200 goed aan het werk gekregen 8)7 ik krijg het niet voor elkaar

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tomino:Ja, dat is enkel de 64bit versie. Die je in de winkel koopt, heeft inderdaad een 64 en 32 bit DVD, maar dat is enkel voor de Retail versie. Je kan ook oem versie kopen (nouja, mag eigenlijk niet meer, maar ok) , daar heb je wel enkel of de 64 of de 32bit. Is dat MA3D een oem versie, of retail? Mail ze even of je ook recht hebt om 32bits te pakken bij hen.

700mb, wat een vreemde grootte, de DVd is namelijk 2.x GB.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 21-11-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
Afbeeldingslocatie: http://www.tom-vanschie.nl/rubble/W7.jpg
Volgens mij is het OEM..
Sjah schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:15:
@Tomino:Ja, dat is enkel de 64bit versie. Die je in de winkel koopt, heeft inderdaad een 64 en 32 bit DVD, maar dat is enkel voor de Retail versie. Je kan ook oem versie kopen (nouja, mag eigenlijk niet meer, maar ok) , daar heb je wel enkel of de 64 of de 32bit. Is dat MA3D een oem versie, of retail? Mail ze even of je ook recht hebt om 32bits te pakken bij hen.

Het zijn 4 parts ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Tomino op 21-11-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:03:
[...]

Ik beschuldig niemand hier, zeg ik dat je geen superofficiele dvd hebt? Ik informeer alleen of je een niet-officiele DVd hebt geprobeerd. Proberen is toch niks ergs aan, heb ik zelf ook gedaan. Je geeft zelfs ook al aan dat je 8-in-1 DVD's hebt gezien, dus ja vreemd dat je je ergert aan zo een vraag.
ik weet nog dat je vorige keer "foeidatmagnie" met de g2play en OKS keys terwijl het geld teruggehaald werd door sommigen onder ons schreef, niet zo heel vreemd voor mij om te denken dat je opnieuw begint over illegaliteit. (en nee: ik heb geen keys gekocht daarzo of geld teruggehaald)

Zand erover.... ;)
Sjah schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:15:
Hoezo mag het niet meer? Heb ik iets gemist? Microsoft stond pasgeleden op de frontpage dat ze het gedogen? Gisteren bij PCL computers gevraagd of ze een losse OEM verkochten en ze zeiden ja, ik weet nog dat dat ooit anders is geweest....
Dat viel me meteen ook op ja.... :?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:36:
[...]
Hoezo mag het niet meer? Heb ik iets gemist? Microsoft stond pasgeleden op de frontpage dat ze het gedogen? Gisteren bij PCL computers gevraagd of ze een losse OEM verkochten en ze zeiden ja, ik weet nog dat dat ooit anders is geweest....
Gedogen is iets anders dan legaal zijn.
MS gaat er geen actie tegen ondernemen,
maar strikt gezien volgens de EULA heb je bij een OEM die je los koopt geen geldige licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:47:
[...]

Gedogen is iets anders dan legaal zijn.
MS gaat er geen actie tegen ondernemen,
maar strikt gezien volgens de EULA heb je bij een OEM die je los koopt geen geldige licentie.
Sjah schrijft: mag nie meer. en jij MS gaat er geen actie tegen ondernemen, dus hoezo mag het niet meer? Als er nou stond dat microsoft het ging verbieden hadden jullie gelijk. Ze gedogen het en dus mag het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaja, ik bedoelde met mag niet meer: je kan hem nog steeds aanschaffen, maar je weet dat je dan "eigenlijk een illegale versie draait" (Ms'-man zijn woorden). Dan zou je geneigd zijn om hem maar niet aan te schaffen, want je doet het toch voor het legaal bezig willen zijn, lijkt mij. Het mag dus nog wel, maar je schiet er niet zoveel mee op dus.

Nou heb ik zelf ook een oem gekocht, voordat dit bekend werd, dus beschouw ik mezelf opzich wel als legaal bezig, maar als je wilt scherpslijpen ben ik dat niet. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:36:
[...]

ik weet nog dat je vorige keer "foeidatmagnie" met de g2play en OKS keys terwijl het geld teruggehaald werd door sommigen onder ons schreef, niet zo heel vreemd voor mij om te denken dat je opnieuw begint over illegaliteit. (en nee: ik heb geen keys gekocht daarzo of geld teruggehaald)

Zand erover.... ;)
Yup, zand erover.

Opzich hadje wel een punt, ik had het wel wat minder expliciet kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:55:
[...]

Sjah schrijft: mag nie meer. en jij MS gaat er geen actie tegen ondernemen, dus hoezo mag het niet meer? Als er nou stond dat microsoft het ging verbieden hadden jullie gelijk. Ze gedogen het en dus mag het gewoon.
Ze gedogen het, dat wel, maar je hebt nul komma nul recht op support van Microsoft, dat is de deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Hebben jullie bij de installatie van Windows 7 ook geouwehoer met de chipset drivers van het moederbord? Ik heb die drivers dus niet voor mijn moederbord. De laatste drivers zijn voor Vista. Ondanks dat ik Windows 7 erg vriendelijk en prettig vind ben ik niet blij met het feit dat er nog zoveel (rand)apparatuur is dat niet direct of helemaal niet goed wil werken. En als dit nu bij 1 onderdeel was gebleven maar ik zit met meerdere onderdelen. Geluidskaarten zijn de voornaamste kriem. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het niet goed werken van de Soundblaster Audigy SE komt door de gebrekkige drivers voor mijn moederbord of door de gebrekkige drivers van Creative. Zeker omdat Creative hierom bekend staat. Echter als ik zo hoor, doet een Soundblaster Audigy SE het bij sommige mensen onder Windows 7 zonder problemen. Dus wellicht toch een issue met mijn moederbord. Een andere geluidskaart kopen is dan nutteloos.

Ik heb Asus/Asrock inmiddels een uitgebreid mailtje gestuurd met het probleem. Hieronder de specs en beschikbare downloads voor m'n moederbord:

http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=4Core1333-Viiv

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Gisteren heb ik de retail versie gekocht van Windows 7 bij een grote leverancier, werd een beetje moe van het gezanik door de verkopers dat ik maar een OEM moest nemen, als of die gasten bepalen wat ik koop 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@ Snowwie,

Ik heb zelf geneens chipset drivers erop gezet.
Ik installeerde win7 en alles werkte gewoon direct vanuit windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:37:
[...]

Ik heb net op een andere computer met Windows 7 Professional x86 het toetsenbord geprobeerd. Werkte meteen zonder problemen, volume omhoog gewoon met stapjes van 2%, en het geluid dempen werkt en alles wordt maar 1 keer geopent. Dit is zo te zien een driver probleem, maar het zijn gewoon dezelfde drivers.
Ik krijg het probleem maar niet weg. Ik heb nu de nieuwste chipset drivers geinstalleerd, maar dit helpt ook niet. Wat mij wel opviel als ik extern bureaublad of XP mode op full screen heb gebruikt werkt het wel in eens. Ik vind het irritant dat ik eerst deze stappen moet doen voor de media keys werken. Op andere computers met Windows 7 werkt het wel gewoon.

Specificaties systeem:
Moederbord: Asus P6T SE
Processor: Core i7 920
Geheugen: 6GB (3 x 2GB) DDR3-1333 OCZ low voltage
Videokaart: XFX HD4870 1GB

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Snowwie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:25:
Hebben jullie bij de installatie van Windows 7 ook geouwehoer met de chipset drivers van het moederbord? Ik heb die drivers dus niet voor mijn moederbord. De laatste drivers zijn voor Vista. Ondanks dat ik Windows 7 erg vriendelijk en prettig vind ben ik niet blij met het feit dat er nog zoveel (rand)apparatuur is dat niet direct of helemaal niet goed wil werken. En als dit nu bij 1 onderdeel was gebleven maar ik zit met meerdere onderdelen. Geluidskaarten zijn de voornaamste kriem. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het niet goed werken van de Soundblaster Audigy SE komt door de gebrekkige drivers voor mijn moederbord of door de gebrekkige drivers van Creative. Zeker omdat Creative hierom bekend staat. Echter als ik zo hoor, doet een Soundblaster Audigy SE het bij sommige mensen onder Windows 7 zonder problemen. Dus wellicht toch een issue met mijn moederbord. Een andere geluidskaart kopen is dan nutteloos.

Ik heb Asus/Asrock inmiddels een uitgebreid mailtje gestuurd met het probleem. Hieronder de specs en beschikbare downloads voor m'n moederbord:

http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=4Core1333-Viiv
Hier op mijn desktop van 3 jaar oud en op mijn laptop van 1,5 jaar oud geen enkel issue met chipsetdrivers. Ook zijn geluidskaarten geen 'kriem', mijn M-audio Audiophile 2496 werkt gewoon perfect met de beta drivers van M-audio (die tenminste goed support geven, drivers hadden ze 3 maanden geleden al). Jouw probleem is gewoon Creative. Zijn gewoon een stelletje oplichters die alleen XP drivers kunnen maken ofzo.

Overigens, die M-Audio drivers waren de enige die ik handmatig hoefde te installeren, de rest ging vanzelf.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ramon schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:41:
[...]

Hier op mijn desktop van 3 jaar oud en op mijn laptop van 1,5 jaar oud geen enkel issue met chipsetdrivers. Ook zijn geluidskaarten geen 'kriem', mijn M-audio Audiophile 2496 werkt gewoon perfect met de beta drivers van M-audio (die tenminste goed support geven, drivers hadden ze 3 maanden geleden al). Jouw probleem is gewoon Creative. Zijn gewoon een stelletje oplichters die alleen XP drivers kunnen maken ofzo.

Overigens, die M-Audio drivers waren de enige die ik handmatig hoefde te installeren, de rest ging vanzelf.
Toch kreeg ik onderstaand bericht van Asrock:

Hallo,

Windows 7 wordt op dit moederbord niet officieel ondersteund. U kunt het natuurlijk proberen. Maar wij kunnen niet garanderen dat het werkt. Ook kunnen wij geen volledige technische ondersteuning bieden voor het gebruik van Windows 7 op dit moederbord.

INF drivers:

http://downloadcenter.int...8052&ProdId=2529&lang=eng

Intel Matrix Storage Manager:

http://downloadcenter.int...7882&ProdId=2529&lang=eng

SATA/RAID drivers voor floppy (of USB, CD, etc.) :

http://downloadcenter.int...7884&ProdId=2529&lang=eng

Onboard audio:

http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Vriendelijke groet,

ASRock Support

ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen
The Netherlands
*en dat voor een mobo van net 2 jaar oud :(

Wat ik eigenlijk nodig heb is een andere geluidskaart dan eentje van Creative om te testen of deze wel goed werken onder Windows 7. Echter, een beetje fatsoenlijke kaart kost 50 a 60 euro (Xonar). Ik kan daarentegen ook kiezen voor een Asus P5QL/Epu moederbord met full Windows 7 support voor ongeveer dezelfde prijs.

Sja...wat te doen? Muntje opgooien dan maar?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Zjn er wellicht al leuke tweaks gevonden om Windows 7 qua prestaties verder te bevorderen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RavonsDaro schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:14:
Zjn er wellicht al leuke tweaks gevonden om Windows 7 qua prestaties verder te bevorderen? :D
Je hebt vast niet gezocht, want dan had je ze wel gevonden.
Google eens op "tweak windows 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Ik heb via school een key gemregen voor Windows Professional 32-bit. (msdnaa). Nu heb ik hier Thuis een windows 7 ultimate oem 64-bit DVD liggen. Kan ik met deze DVD een upgrade of clean install uitvoeren? En kan dat ook vanaf Vista buisness?

Op de server van school staat een enterprise iso. Kan het daarmee wel? Of is die alleen voor volume licences?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RavonsDaro schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:14:
Nauwelijks, je kan wat tweaks uitvoeren, maar prestatieverschil zal je nauwelijks merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zat net remote op mijn machine te werken tot die plotseling niet meer reageerde.
Nou heb ik een vermoede dat die is vast gelopen en misschien en BSOD heeft.
Met Windows XP had ik ingesteld dat mocht er een BSOD komen dat die niet hangt op dit scherm maar direct reboot, alleen heb ik geen idee waar deze instelling staat. Iemand die mij kan vertellen waar ik dit kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dutch3men schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:42:
Ik zat net remote op mijn machine te werken tot die plotseling niet meer reageerde.
Nou heb ik een vermoede dat die is vast gelopen en misschien en BSOD heeft.
Met Windows XP had ik ingesteld dat mocht er een BSOD komen dat die niet hangt op dit scherm maar direct reboot, alleen heb ik geen idee waar deze instelling staat. Iemand die mij kan vertellen waar ik dit kan vinden?
Systeem --> Geavanceerde systeeminstellingen --> Geavanceerd --> Opstart- en herstelinstellingen --> Instellingen --> De computer automatisch opnieuw opstarten ;)
Eldariel schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:28:
Ik heb via school een key gemregen voor Windows Professional 32-bit. (msdnaa). Nu heb ik hier Thuis een windows 7 ultimate oem 64-bit DVD liggen. Kan ik met deze DVD een upgrade of clean install uitvoeren? En kan dat ook vanaf Vista buisness?

Op de server van school staat een enterprise iso. Kan het daarmee wel? Of is die alleen voor volume licences?
Nee, je moet een Windows 7 Professional DVD downloaden. Die staat op de MSDNAA site. Voor wel of niet upgraden kijk je best eens in de TS. Ik raad aan een clean install uit te voeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-11-2009 22:17 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heb vorige week mijn pc in elkaar gezet en alles werkt perfect.

Windows 7 home premium geïnstalleerd.

Alleen krijg ik die bureaublad gadgets niet aan de praat.

Krijg alleen maar een klein zwart vakje of een klein wit stipje te zien.
Terwijl ze wel zijn geïnstalleerd.

Ben al aan het zoeken geweest maar wat kan ik hier aan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Die professional DVD heb ik dus niet. Alles moet via een tussenpersoon op school. Irritant, maar wat die je eraan :). Ik zal het maandag even vragen!

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Eldariel schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:56:
Die professional DVD heb ik dus niet. Alles moet via een tussenpersoon op school. Irritant, maar wat die je eraan :). Ik zal het maandag even vragen!
Je kunt ook een ISO maken van je Ultimate DVD en vervolgens ei.cfg verwijderen. Zo kun je bij de installatie kiezen voor Professional en kun je gewoon je key gebruiken. De key is verder niet gebonden aan 32/64bit of taal.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 22-11-2009 13:49 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:20:
[...]
Ze gedogen het, dat wel, maar je hebt nul komma nul recht op support van Microsoft, dat is de deal :)
:+ Dat heb je bij een OEM versie zowieso niet, support van Microsoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:25:
[...]

Dat bedoel ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:25:
[...]

Wel hoor, als je activeren niet meer lukt kan je ze bellen, en ze helpen je. :+

maar ok, ik snap dat je iets anders bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Weet er iemand of statbar in Windows 7 werkt?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Strider schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:02:
Weet er iemand of statbar in Windows 7 werkt?
Yes doet het wel, als in start op (Win7 HP x64). Geeft echter geen geheugenverbruik en CPU-last aan hier ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 22-11-2009 20:14 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Brad Pitt schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:13:
[...]

Yes doet het wel, als in start op (Win7 HP x64). Geeft echter geen geheugenverbruik en CPU-last aan hier ;)
Shit die 2 dingen zijn wel handig.

Gebruik jij altijd statbar of een alternatief?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Strider schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:26:
Gebruikte het vroeger altijd, nu eigenlijk nooit meer. Doe het nu met een Sidebar-widget (mCpu Meter). Heb het proggie alleen maar ff installed om het voor je te testen ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
jelmervos schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:48:
[...]

Je kunt ook een ISO maken van je Ultimate DVD en vervolgens ei.cfg verwijderen. Zo kun je bij de installatie kiezen voor Professional en kun je gewoon je key gebruiken. De key is verder niet gebonden aan 32/64bit of taal.
Thanks, ik zal eens kijken. Ik heb net via de tussenpersoon een mail gestuurd dus ik ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:26:
[...]

Shit die 2 dingen zijn wel handig.

Je zou bijvoorbeeld Taskbar Meters kunnen proberen:
http://taskbarmeters.codeplex.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gisteren ook win7 geinstalleerd.

Wat ik in eerste instantie het meest mis is de quicklaunch en de classic start menu :(
quicklaunch is makkelijk te maken, maar terug naar de classis start menu gaat blijkbaar niet meer.
Ik heb wel een alternatief gevonden, CSMenu. Iemand een beter alternatief :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

hjs schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:48:
Gisteren ook win7 geinstalleerd.

Wat ik in eerste instantie het meest mis is de quicklaunch en de classic start menu :(
quicklaunch is makkelijk te maken, maar terug naar de classis start menu gaat blijkbaar niet meer.
Ik heb wel een alternatief gevonden, CSMenu. Iemand een beter alternatief :?
Gewoon Windows XP weer installeren?
Een nieuwe Windows betekent dat er dingen veranderd zijn, als je dat niet wilt moet je ook geen nieuwe Windows installeren. Sommige dingen zijn aan te passen, maar sommige ook niet. Het nieuwe start menu vind ik veel beter werken en zou echt niet meer terug willen. Ook de QuickLaunch is wat mij betreft overbodig geworden door de nieuwe taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb bij een cold boot problemen dat hij vrijwel na dat ik de desktop zie ik een egaal blauwe windows achtergrond zie ik niets meer kan doen. Na het resetten geen problemen.
Mogelijk komt het door mijn videokaart (HD5870) maar iemand anders die hier iets vanaf weet ?

Het is namelijk best irritant om je pc toch minstens 2 x (mede door streepjesbehang van ATI) opnieuw op te moeten starten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Niet iedere verandering is een verbetering in mijn ogen ;)
Maar daar gaat het verder niet om, ik heb gewoon liever de classic startmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Van het weekend wezen stoeien om de Surfspot W7-pro-upgrade te installen op m'n nieuwe schijf (dus een schijf zonder XP), en dat werkt voor geen meter, na beide installaties vraagt hij om een seriecode van W7 (bijgeleverde code dus), en steeds een foutmelding dat de code niet goed is.

Vervolgens via Clonezilla (tnxs job!!) mijn oude schijf gekloond naar de nieuwe schijf, oude schijf loskoppelen, en upgrade over de kopie op de nieuwe schijf gooien. En inderdaad, binnen 20 minuten (buiten het klonen van 45 minuten, 176Gb) stond mijn gezicht op glimmen, en mijn beeldscherm op een nieuw bureaublad!!
ff wat programma's installeren, en vanavond eens kijken of itunes normaal draait (zonder alle 8Gb aan muziek opnieuw apart in te voeren), ik heb al via een collega te horen gekregen dat je dat vrij makkelijk kan doen..

tot nu toe nog geen enkel probleem gevonden, buiten dat mijn processor niet compatibel is met WinXPmode (virtual pc), of mijn bios i.e.g. niet. (C2D E6300, 1.86ghz, 1066mHz)

Ja het is een kopie uit het forum betreffende de W7-installaties, maar er staat een probleempje in.. 8)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:21:
[...]

Je zou bijvoorbeeld Taskbar Meters kunnen proberen:
http://taskbarmeters.codeplex.com/
Ik heb Samurize bekeken en die ziet er wel goed uit, alleen ben ik nog op zoek naar een config file zodat Samurize ongeveer dezelfde balk genereert als Statbar.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Om even terug te komen op die Creative drivers, ik vind het erg kortzichtig om nu nog te zeggen dat creative slecht is met hun drivers.
Ik vind namelijk dat ze hun drivers goed op een rijtje hebben, ik geef wel toe dat het beter kan.

Neem nou de Audigy SE en de X-FI Extreme audio, beide kaarten werken out-of-the-box met windows 7, de vista drivers werkten tijdens de eerste beta's (build 6801,7000) al prima.
Daarnaast hebben ze nu windows 7 drivers voor alle x-fi kaarten die gewoon prima werken.
Ik heb beina alle beta's gebruikt van WIN7 en verschillende Creative drivers gebruikt voor zowel de Audigy SE en mijn eigen X-FI Extreme audio, nooit problemen gehad.

Het kan zijn dat de kaart niet lekker met je mobo werkt, ik heb het vermoeden dat die PCI interface vaak ook problemen geeft, ik denk dat PCI-E veel beter werkt qua compatibiliteit, dat zijn teminste mijn ervaringen.

Ander onderwerp:
Ik heb Windows 7 laatst bij mijn zusje geinstaleert, een Pentium 4 2,8 HT op 3,26GHZ, 1GB ddr2 800 en een Geforce 8600GT'tje, niet een systeem om over naar huis te schrijven zegmaar.
Tot mijn verbazing werkte alles als een tierelier, het systeem is lekker responsief en niet al te traag, als ik dan kijk naar wat je met windows 7 meer krijgt vergeleken met Windows XP kan ik wel stellen dat je op zo een systeem net zo goed Windows 7 kan installeren, WIN7 is niet zoveel trager namelijk.
Daarnaast is 1GB wel te weinig als je nog iets wil gaan doen, Tomb Raider Underworld en de Sims 3 werken wel, het beeld gaat ook wel soepel maar je merkt dat dat geheugen vol loopt en dat stottert hij om de 2/3 seconden even, Zwaar erritant uiteraard.
Maar straks gaat er 3GB in en dan zit het wel snor denk ik :)

Is het trouwens beter om AVG internet security op Windows 7 te installeren of is WIN7 van zichzelf al veilig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Anonnymous! schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:29:

Is het trouwens beter om AVG internet security op Windows 7 te installeren of is WIN7 van zichzelf al veilig genoeg?
Euh een windows systeem wat van zichzelf veilig is :+ :D ;)
Ik had een oude schijf aangesloten en daar zag Defender een verkeerd programma opstaan en heeft dat gemeld. Maar goed ik heb gewoon McAfee geinstalleerd (en die vraagt dus zelf al of hij Defender kan uitschakelen).

Voor mijn gevoel heeft Defender dezelfde werking als de de Firewall functie in XP. Leuk maar het bood alleen maar schijnveiligheid.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Defender doet iets totaal anders dan de firewall. Dus je gevoel klopt niet en beide bieden ze geen schijnveiligheid.

Je systeem is net zo veilig als de gebruiker die er achter zit.

Defender kan bijvoorbeeld waarschuwen zodra het programma VNC of Dameware wordt gedetecteerd. Dat is een prima waarschuwing waar je als gebruiker naar moet handelen. Je firewall kan dan alsnog op poort niveau blokkeren. Dat zijn dan twee verschillende manieren van beveiliging.

[ Voor 43% gewijzigd door Saab op 23-11-2009 12:02 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Inderdaad, zelf hou ik er niet van om een virus scanner geinstalleert te hebben in verband met resources en een extra tray-icon (en ja daar erger ik me aan :P )
Maar voor me zusje is het denk ik wel beter om te doen in verband met Zylom rotzooi en dergelijke.

Wat heeft die firewall in windows 7 eigenlijk uberhaupt voor nut nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anonnymous! schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:58:
Ik vind hem wel makkelijk. Log wel es in met mijn laptop op een "onveilig" netwerk en kan zo alles blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, zelf hou ik er niet van om een virus scanner geinstalleert te hebben in verband met resources en een extra tray-icon (en ja daar erger ik me aan :P )
Je weet dat je tray-icons kan verbergen, hè? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sc0rPi0N schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:47:
[...]

Euh een windows systeem wat van zichzelf veilig is :+ :D ;)
Ik had een oude schijf aangesloten en daar zag Defender een verkeerd programma opstaan en heeft dat gemeld. Maar goed ik heb gewoon McAfee geinstalleerd (en die vraagt dus zelf al of hij Defender kan uitschakelen).

Voor mijn gevoel heeft Defender dezelfde werking als de de Firewall functie in XP. Leuk maar het bood alleen maar schijnveiligheid.
Hmm..je vergelijkt Defender met de Firewall?! _/-\o_

Eh...Windows 7 is van zichzelf best veilig :+ een virusscanner erbij...en klaar is klara. De firewall in Windows 7 is wel even heel iets anders dan de firewall in XP.
Maar voor me zusje is het denk ik wel beter om te doen in verband met Zylom rotzooi en dergelijke.

Geen virusscanner installern omdat het 'resources' in beslag zou nemen. Dan moet je ook geen McAfee of Symantec gebruiken. MS Security Essentials, Avast, etc...zijn stuk voor stuk goede virusscanner die niet al teveel resources in gebruik nemen. En ze zijn nog gratis ook :+
Zelf zou ik eigenlijk ook geen virusscanner nodig hebben aangezien ik ook precies weet wat ik doe, maar ja..toch installeer ik er een....zou je ook moeten doen!

De firewall in Windows 7.....tja....:) Die is gewoon erg goed en uitgebreid. Je kunt per poort/applicatie zowel inkomend als uitgaand van alles blokkeren....precies waar hij voor bedoelt is...

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 23-11-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:14:

De firewall in Windows 7.....tja....:) Die is gewoon erg goed en uitgebreid. Je kunt per poort/applicatie zowel inkomend als uitgaand van alles blokkeren....precies waar hij voor bedoelt is...
Vertel je me nou dat de firewall in 7 anders is dan die in Vista? Die in Vista controleert alleen de uitgaande verbindingen toch? Die in 7 klaarblijkelijk volgens jouw reactie zowel de inkomende als de uitgaande verbindingen? Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat de firewall een melding gaf van een connectie (in of uitgaand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:50:
[...]

Vertel je me nou dat de firewall in 7 anders is dan die in Vista? Die in Vista controleert alleen de uitgaande verbindingen toch? Die in 7 klaarblijkelijk volgens jouw reactie zowel de inkomende als de uitgaande verbindingen? Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat de firewall een melding gaf van een connectie (in of uitgaand).
Ik ken de Vista Firewall niet, maar in de Windows 7 Firewall kan je inderdaad in- of outbound controleren :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1B2PVv9SAHKWlYomlKZqqhYo/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[b]TheVMaster schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:14

Geen virusscanner installern omdat het 'resources' in beslag zou nemen. Dan moet je ook geen McAfee of Symantec gebruiken. MS Security Essentials, Avast, etc...zijn stuk voor stuk goede virusscanner die niet al teveel resources in gebruik nemen. En ze zijn nog gratis ook :+
Zelf zou ik eigenlijk ook geen virusscanner nodig hebben aangezien ik ook precies weet wat ik doe, maar ja..toch installeer ik er een....zou je ook moeten doen!

Ik gebruik Comodo Free Firewall + AntiVirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hoort niet bij de top 3 van welke reviews ik over gratis AV heb gelezen, het is altijd avira die wint, en vlak erna AVG. Qua betaalde AV las ik dat norton het beste scoort met bijv NIS 2009 (oke, er zit wel firewall erbij)
anandus schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:53:
[...]
Ik ken de Vista Firewall niet, maar in de Windows 7 Firewall kan je inderdaad in- of outbound controleren :)

[afbeelding]
Er is blijkbaar meer verschil tussen Vista en 7 dan ik dacht. Ik ging ervanuit dat de firewall nauwelijks veranderd zou zijn. Ik krijg iig geen popups met dit wilt de i-net bereiken, of ik ben het vergeten. Mooi toch dat je amper iets van merkt...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
[...]

Al in Windows XP controleert de firewall inkomende verbindingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:10:
[...]

Die hoort niet bij de top 3 van welke reviews ik over gratis AV heb gelezen, het is altijd avira die wint, en vlak erna AVG. Qua betaalde AV las ik dat norton het beste scoort met bijv NIS 2009 (oke, er zit wel firewall erbij)
Dat ligt er aan waar je leest: Hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i2Paq schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:41:
[...]

Dat ligt er aan waar je leest: Hier ;)
Volgens mij is dat een best oude test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 18:36
Het valt me op dat mijn Windows 7 heel wat trager opstart dan mijn Vista.
Hij doet er ongeveer 90seconden over. Heeft nochtans 4gb ram...
Hoelang duurt het opstarten bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drossie schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:47:
Ik weet het niet, maar geen 90 seconden in ieder geval.
Misschien probeert-ie USB-apparaten te detecteren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:22:
[...]

Al in Windows XP controleert de firewall inkomende verbindingen..
Ik weet niet meer of het xp of vista was maar er was ineens een firewall met een servicepack meegekomen en die werd nogal afgekraakt omdat ie maar half werk leverde, hij controleerde inkomende verbindingen niet maar de uitgaande wel. Ik vermoed dat het xp was? Ik dacht hetzelfde te horen over de firewall van vista en nam voor het gemak aan dat dit ook voor 7 geldt omdat ik niets lees over een verbeterde firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Macchill schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:11:
Van het weekend wezen stoeien om de Surfspot W7-pro-upgrade te installen op m'n nieuwe schijf (dus een schijf zonder XP), en dat werkt voor geen meter, na beide installaties vraagt hij om een seriecode van W7 (bijgeleverde code dus), en steeds een foutmelding dat de code niet goed is.
idem hier, had mijn eerste (upgrade) installatie nog voor mn eerste backup verkloot met een baddriver error.

HDformat + installDVD booten gaf na installatie ook de activatie error.

de oplossing was de registertweak van deze link, oplossing 2 dus.
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp

de surfspot versie is trouwens de ultimate, niet de professional.

[ Voor 4% gewijzigd door antiekeradio op 23-11-2009 15:51 ]

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:50:
[...]

Ik weet niet meer of het xp of vista was maar er was ineens een firewall met een servicepack meegekomen en die werd nogal afgekraakt omdat ie maar half werk leverde, hij controleerde inkomende verbindingen niet maar de uitgaande wel. Ik vermoed dat het xp was? Ik dacht hetzelfde te horen over de firewall van vista en nam voor het gemak aan dat dit ook voor 7 geldt omdat ik niets lees over een verbeterde firewall.
Dat was xP (met SP2 kwam de firewall), maar het waren juist de uitgaande verbindingen die niet gecontroleerd werden, de inkomende werden wel gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

15-20 seconden. :*) _/-\o_

Kudos voor Intel Postville M (dat is namelijk mijn bootschijf)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

anandus schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:43:
[...]
Volgens mij is dat een best oude test :)
Ook de pdf testrapporten gelezen?

Die van Comodo is van 10 oktober 2009 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:52:
[...]
Dat was xP (met SP2 kwam de firewall), maar het waren juist de uitgaande verbindingen die niet gecontroleerd werden, de inkomende werden wel gecontroleerd.
Ja klopt, maar in 7 is dat ook zo. in die screenshot die jij plaatste paar berichten hierboven zie je dat ook. Outbound is allowed, tenzij je zelf regels opstelt. Bijna niemand doet dat, dus kan je zeggen dat outbound nooit gecontroleerd wordt.

btw zie ik weleens een popup waarin de Firewall vraag of dit of dat programma toegestaan is in de Firewall. Het fijne weet ik daar niet van, geef altijd toestemming, totdat er eens een vaag programma langskomt (maar die zal het wel weer omzeilen, zo cynisch ben ik wel).

bij mijn weten kwam de xp firewall al in sp0 mee, dat was een zeer simpel ding, maar kwam redelijk uit de testen destijds.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 23-11-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
antiekeradio schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:50:
[...]
de surfspot versie is trouwens de ultimate, niet de professional.
surfspot heeft inmiddels ook professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik weet niet hoor..maar ik wil niet iedere keer dat mijn firewall iets tegenhoudt een melding. Ik wil gewoon dat hij alles tegenhoudt van buitenaf, mits ik het toesta.

Firewalls die dus 'melden' dat er iemand/iets naar binnen (of buiten) wil zijn voor de huis/tuin/keuken gebruikers leuk, maar vind ik niet interressant. Daarbij configureer ik mijn firewall centraal via een policy..dussuh..geen gedoel op de client :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i2Paq schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:11:
[...]

Ook de pdf testrapporten gelezen?

Die van Comodo is van 10 oktober 2009 8)
Nee, alleen naar versienummers gekeken en het zijn allemaal oudere versienummers.
En die 'vendor's responses' zijn ook niet de meeste recente (2008 enzo :P ), vandaar :)
Het feit dat Windows OneCare ertussen staat vind ik ook apart, aangezien die al sinds juni niet meer verkocht wordt :P

Maar als het nog van oktober is, dan is het relatief recent, ja :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 23-11-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Avira wordt trouwens nog steeds niet herkend door Windows 7 Ultimate x64, bij problemen blijft staan dat ik een antivusprogramma moet downloaden(Ik gebruik Avira Free).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
Weet je zeker dat Avira goed is geïnstalleerd en ook daadwerkelijk draait?
Hier namelijk ook Avira personal en W7 Ult x64 en hier krijg ik geen meldingen dat er geen anti-virus programma draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:03
BasKrie schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:14:
Weet je zeker dat Avira goed is geïnstalleerd en ook daadwerkelijk draait?
Hier namelijk ook Avira personal en W7 Ult x64 en hier krijg ik geen meldingen dat er geen anti-virus programma draait.
Bij mij werkt Avira ook perfect icm W7 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Mijn installatie kan in 47 seconden restarten, dat is dus inclusief bios post en dergelijke, 90 seconden is egt te lang en dan is er iets fout.
Kan iemand mij trouwens vertellen hoeveel sneller W7 opstart als je een raid opstelling van twee leuke SSD's gebruikt?

Ik gebruik trouwens gewoon AVG wat een prima virus scanner is, maar ik vind elk proggama op de achtergrond teveel, en aangezien ik windows om de zoveel weken opnieuw installeer en ik precies weet wat ik doe vind ik een scanner en soms zelfs de firewall niet nodig.
De tijd dat ik Windows 7 opnieuw installeer is trouwens wel flink langer als XP en Vista, dat deed ik elke maand wel opnieuw (om de boel snel te houden he :P ), dat zecht wel iets over W7.

Het is gewoon een pracht OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Anonnymous! schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:56:
Mijn installatie kan in 47 seconden restarten, dat is dus inclusief bios post en dergelijke, 90 seconden is egt te lang en dan is er iets fout.
Wat kan er mis zijn? Laptop is gloednieuw sinds juli 09.
Intel Core2 Duo CPU P8600 @2.40GHz, 4GB RAM, ATI 4570

Heb al alle services enz uitgeschakeld om op te starten, maar opstarten blijft ongeveer even lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drossie schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:04:
[...]

Wat kan er mis zijn? Laptop is gloednieuw sinds juli 09.
Intel Core2 Duo CPU P8600 @2.40GHz, 4GB RAM, ATI 4570

Heb al alle services enz uitgeschakeld om op te starten, maar opstarten blijft ongeveer even lang duren...
installeer ccleaner (wel de slimversie zonder toolbar). Daarin kan je betrekkenlijk eenvoudig zien wat opgestart wordt (geen services maar programmaatjes die soms onnodig zijn zoals speedlauncher van adobe of pdvdserv van cyberlink en dergelijke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab

Ik gebruik trouwens gewoon AVG wat een prima virus scanner is, maar ik vind elk proggama op de achtergrond teveel, en aangezien ik windows om de zoveel weken opnieuw installeer en ik precies weet wat ik doe vind ik een scanner en soms zelfs de firewall niet nodig.
De tijd dat ik Windows 7 opnieuw installeer is trouwens wel flink langer als XP en Vista, dat deed ik elke maand wel opnieuw (om de boel snel te houden he :P ), dat zecht wel iets over W7.

Het is gewoon een pracht OS
Ahum, jij weet precies wat je doet maar je moet wel je OS iedere maand opnieuw installeren om het een beetje snel te houden?

Wat spook jij dan zoal uit op je computer? Ik moet er niet aan denken om iedere maand mijn meuk naar een externe schijf te verhuizen en grof weg twee dagen bezig te zijn om alles er weer op te krijgen. Ok, het kan in 1 dag maar ik neem graag de tijd om alles zorgvuldig te doen en ik gebruik nog al wat software zo hier en daar.

Goed, over Windows 7, echt een pracht OS kan ik het helaas niet noemen. Het valt mij op dat Internet explorer 8 regelmatig vastloopt en dan opnieuw start, ik krijg dan wel weer alle inet schermen weer terug maar ik vind het opvallend. Verder valt het me op dat als ik een install doe van een programma dat de laptop lijkt te bevriezen voor een seconde of 10-20.

De voordelen tot zover is dat hibernate gelukkig nu ook met geheugens groter dan 4Gb werkt. En ik kan eindelijk mijn Nortel 64 bits VPN client gebruiken.

Het aero gebeuren is leuk maar ik zie niet direct een toegevoegde waarde. Ik gebruik gewoon weer een Quick Launch bar en heb alle labels uitgezet. Icoontjes op klein zodat ik veel bureaublad vrij heb.

Opstarten duurt hier ook vrij lang, maar dat doe ik niet vaak dus daar maak ik me geen zorgen over. Alles draait hier op een HP 6730b met 4Gb geheugen op een 320Gb 7200rpm schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:06:
[...]

installeer ccleaner (wel de slimversie zonder toolbar). Daarin kan je betrekkenlijk eenvoudig zien wat opgestart wordt (geen services maar programmaatjes die soms onnodig zijn zoals speedlauncher van adobe of pdvdserv van cyberlink en dergelijke?)
Had ik al gedaan. Er staat niets tussen dat me vreemd lijkt.
Enige dat ik nog kan proberen is Windows opnieuw installeren zeker? Lukt dit met de upgrade DVD? Moet hij geen versie van Vista zien staan dan?

En eigenlijk zou ik mijn partities ook opnieuw willen indelen. Hoe lukt dit met een upgrade dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het zegt denk ik eerder iets over jou en de troep die je installeert :). Ik heb een stuk of wat verschillende Windows XP installaties in mijn leven gebruikt, en nog nooit heb ik er een opnieuw moeten installeren omdat hij langzamer was dan dat ie in het begin van de installatie was. En dan gebruik ik toch wel aardig wat software.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Saab schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:13:
[...]

Ahum, jij weet precies wat je doet maar je moet wel je OS iedere maand opnieuw installeren om het een beetje snel te houden?

Wat spook jij dan zoal uit op je computer? Ik moet er niet aan denken om iedere maand mijn meuk naar een externe schijf te verhuizen en grof weg twee dagen bezig te zijn om alles er weer op te krijgen. Ok, het kan in 1 dag maar ik neem graag de tijd om alles zorgvuldig te doen en ik gebruik nog al wat software zo hier en daar.
Ik snap dat je dat denkt, maar het is ook meer iets pshygologisch en gevoelsmatig, bij windows xp kreeg ik al snel het gevoel dat hij slomer werd, na een maand al.
Aangezien ik tog weinig basisproggama's heb en installatie bestanden van games en aplliciaties tog op mijn raid opstelling heb staan (wel vanaf de originele dvd gekopieerd uiteraard O-) ) is alles snel geinstalleert binnen 1,5 a 2 uur.

Met windows 7 is het nu dat mijn installatie er veel langer op staat omdat het OS gewoon veel minder last heeft van rotzooi, meuk en andere dingen.
En dat vind ik een flink voordeel, het zegt wel iets over W7, hoe het met al die rotzooi omgaat zegmaar.

En ik weet inderdaad wat ik doe en ik heb er deze tijden ook niet zo een last van dat mijn pc steeds slomer word omdat ik geen meuk en toolbars en onbetrouwbare software installeer, maar denk aan mijn zusje bijvoorbeeld, die haalt elke week wel een nieuwe ''handige'' toolbar binnen (onbewust), en als ik ergens van walg zijn het wel toolbars.
Als iemands pc met windows XP geinstalleert traag is is ook het eerste wat ik doe de toolbars deinstalleren.
Ik vind windows 7 dan dus ook veel gebruiksvriendelijk omdat het gewoon niet zo snel slomer word.
Soms heb je wel eens dat iemand een jaar lang windows XP er op heeft staan zonder het 1 keer te of laten onderhouden, normale niets wetende gebruikers die veel uitproberen installeren zoveel rommel dat windows XP langzaam dichtslibt en er na een poosje geen beweging meer in is te krijgen.
Hoeveel registervermeldingen je ook verwijdert, hoe leeg je de schijf ook rooft, hoeveel meuk je ook deinstalleert de enige manier om het weer snel te krijgen is herinstalleren.
Ik zie dat allemaal met windows 7 niet zo snel gebeuren, sterker nog: windows 7 lijkt in de eerste weken zelfs sneller te worden.

@ nietniks
Mischien heb je een 5400RPM schijf, die zijn nou eenmaal een stukje slomer, maar dat verklaart nog niet dat het een extreme 90 seconden duurt.
Probeer eens de cache van de schijf aan of uit te zetten en bekijk MSCONFIG eens (Windows toets+R en dan MSconfig).
Of services.msc en probeer wat services uit te zetten of kijk of er rare services tussen zitten (iets wat met MSconfig ook wel kan)
Het kan van alles zijn: Slechte drivers, flinke fragmentatie van je schijf (hoewel W7 zelf defragmenteerd in idle), Hou er ook rekening mee dat je CPU zwaar ondergeklocked word als je pc er weinig van vraagt.
Bekijk anders eens je bios instellingen, mischien dat er iets tussen staat wat de boot tijd kan verkorten.

@oisyn
Ik zeg niet dat IK last heb van troep (en als ik dat gedaan hjeb, vergeef me :P) want ik weet (denk ik) wat ik doe, maar ik heb het over de nietswetende gebruiker zoals me zusje.

@ Saab,
Ik gebruik geen internet explorer 8, ik heb IE nooit lekker vinden werken, en ook nooit gevonden dat het goed werkt.
Opera werkt perfect in W7, het lijkt me dus eerder een fout van IE8 dan een fout van W7.
Ik vind de reden dat IE8 niet goed werkt geen nadeel van W7, aangezien IK VIND dat IE nooit in welke windows dan ook lekker heeft gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Sjah heeft xp weleens na pas 2 jaar vers installt.

Liep prima na 2 jaar, maar na verse install voelde die wel weer stuk sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonnymous! schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:13:
@ nietniks Drossie
Mischien heb je een 5400RPM schijf, die zijn nou eenmaal een stukje slomer, maar dat verklaart nog niet dat het een extreme 90 seconden duurt.
Probeer eens de cache van de schijf aan of uit te zetten en bekijk MSCONFIG eens (Windows toets+R en dan MSconfig).
Of services.msc en probeer wat services uit te zetten of kijk of er rare services tussen zitten (iets wat met MSconfig ook wel kan)
Het kan van alles zijn: Slechte drivers, flinke fragmentatie van je schijf (hoewel W7 zelf defragmenteerd in idle), Hou er ook rekening mee dat je CPU zwaar ondergeklocked word als je pc er weinig van vraagt.
Bekijk anders eens je bios instellingen, mischien dat er iets tussen staat wat de boot tijd kan verkorten.
eeeeh, je noemt mijn nicknaam maar je moet iemand anders hebben :? (Drossie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben 's gisteren overgestapt van XP naar 7 en merk dat de icons op mijn bureaublad veel groter zijn geworden.
Bij de opties die ik heb gevonden kan ik het wel groter instellen maar als ik een waarde onder de 100% in probeer te voeren wordt dit simpelweg geweigerd.

Iemand een idee?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Geen externe WD Mybook HD? Van mij is erg traag met opstarten als dat ding er aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

The Dolf schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:19:
Ik ben 's gisteren overgestapt van XP naar 7 en merk dat de icons op mijn bureaublad veel groter zijn geworden.
Bij de opties die ik heb gevonden kan ik het wel groter instellen maar als ik een waarde onder de 100% in probeer te voeren wordt dit simpelweg geweigerd.

Iemand een idee?
Dit lijkt me nou typisch iets in de categorie 'dat krijg je bij een nieuw OS'... net zoals dat de verkenner in WIN7 anders werkt dan in XP; je kunt het eventueel anders krijgen met allerlei tooltjes maar waarom zóu je?

Die grotere icons maken deel uit van de 'WIN7 experience'. Je kunt ze altijd nog weghalen en naar je taakbalk brengen ('dock')...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
woelders schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:41:
Dit lijkt me nou typisch iets in de categorie 'dat krijg je bij een nieuw OS'... net zoals dat de verkenner in WIN7 anders werkt dan in XP; je kunt het eventueel anders krijgen met allerlei tooltjes maar waarom zóu je?
Het gaat er bij mij niet in dat vergroten wel gaat en verkleinen een probleem moet zijn. Niet iedereen heeft een full hd scherm.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Windows 7 houd denk ik ook rekening met grotere schermen, vandaar de grotere icoontjes :P.
Je kan ze idd niet kleiner maken, ik begrijp dat dat voor sommige onder ons een nadeel kan zijn als je veel icoontjes hebt maar ik vind die grote ook wel fijn.
Gewoon icoontjes tot het minimale beperken, bestanden links, apps in het midden en games helemaal rechts, lekker opgeruimd en je klikt niet snel mis, al doe ik dat met mijn lieve slangen muis (lachesis) toch niet zo snel :)
Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....