Saab schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:13:
[...]
Ahum, jij weet precies wat je doet maar je moet wel je OS
iedere maand opnieuw installeren om het een beetje snel te houden?
Wat spook jij dan zoal uit op je computer? Ik moet er niet aan denken om iedere maand mijn meuk naar een externe schijf te verhuizen en grof weg twee dagen bezig te zijn om alles er weer op te krijgen. Ok, het kan in 1 dag maar ik neem graag de tijd om alles zorgvuldig te doen en ik gebruik nog al wat software zo hier en daar.
Ik snap dat je dat denkt, maar het is ook meer iets pshygologisch en gevoelsmatig, bij windows xp kreeg ik al snel het gevoel dat hij slomer werd, na een maand al.
Aangezien ik tog weinig basisproggama's heb en installatie bestanden van games en aplliciaties tog op mijn raid opstelling heb staan (wel vanaf de originele dvd gekopieerd uiteraard

) is alles snel geinstalleert binnen 1,5 a 2 uur.
Met windows 7 is het nu dat mijn installatie er veel langer op staat omdat het OS gewoon veel minder last heeft van rotzooi, meuk en andere dingen.
En dat vind ik een flink voordeel, het zegt wel iets over W7, hoe het met al die rotzooi omgaat zegmaar.
En ik weet inderdaad wat ik doe en ik heb er deze tijden ook niet zo een last van dat mijn pc steeds slomer word omdat ik geen meuk en toolbars en onbetrouwbare software installeer, maar denk aan mijn zusje bijvoorbeeld, die haalt elke week wel een nieuwe ''handige'' toolbar binnen (onbewust), en als ik ergens van walg zijn het wel toolbars.
Als iemands pc met windows XP geinstalleert traag is is ook het eerste wat ik doe de toolbars deinstalleren.
Ik vind windows 7 dan dus ook veel gebruiksvriendelijk omdat het gewoon niet zo snel slomer word.
Soms heb je wel eens dat iemand een jaar lang windows XP er op heeft staan zonder het 1 keer te of laten onderhouden, normale niets wetende gebruikers die veel uitproberen installeren zoveel rommel dat windows XP langzaam dichtslibt en er na een poosje geen beweging meer in is te krijgen.
Hoeveel registervermeldingen je ook verwijdert, hoe leeg je de schijf ook rooft, hoeveel meuk je ook deinstalleert de enige manier om het weer snel te krijgen is herinstalleren.
Ik zie dat allemaal met windows 7 niet zo snel gebeuren, sterker nog: windows 7 lijkt in de eerste weken zelfs sneller te worden.
@ nietniks
Mischien heb je een 5400RPM schijf, die zijn nou eenmaal een stukje slomer, maar dat verklaart nog niet dat het een extreme 90 seconden duurt.
Probeer eens de cache van de schijf aan of uit te zetten en bekijk MSCONFIG eens (Windows toets+R en dan MSconfig).
Of services.msc en probeer wat services uit te zetten of kijk of er rare services tussen zitten (iets wat met MSconfig ook wel kan)
Het kan van alles zijn: Slechte drivers, flinke fragmentatie van je schijf (hoewel W7 zelf defragmenteerd in idle), Hou er ook rekening mee dat je CPU zwaar ondergeklocked word als je pc er weinig van vraagt.
Bekijk anders eens je bios instellingen, mischien dat er iets tussen staat wat de boot tijd kan verkorten.
@oisyn
Ik zeg niet dat IK last heb van troep (en als ik dat gedaan hjeb, vergeef me

) want ik weet (denk ik) wat ik doe, maar ik heb het over de nietswetende gebruiker zoals me zusje.
@ Saab,
Ik gebruik geen internet explorer 8, ik heb IE nooit lekker vinden werken, en ook nooit gevonden dat het goed werkt.
Opera werkt perfect in W7, het lijkt me dus eerder een fout van IE8 dan een fout van W7.
Ik vind de reden dat IE8 niet goed werkt geen nadeel van W7, aangezien IK VIND dat IE nooit in welke windows dan ook lekker heeft gewerkt