Control inhouden en srollen? Zo kan je je iconen groter of kleiner maken?!The Dolf schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:19:
Ik ben 's gisteren overgestapt van XP naar 7 en merk dat de icons op mijn bureaublad veel groter zijn geworden.
Bij de opties die ik heb gevonden kan ik het wel groter instellen maar als ik een waarde onder de 100% in probeer te voeren wordt dit simpelweg geweigerd.
Iemand een idee?
Werkt perfect.Tomino schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:05:
[...]
Control inhouden en srollen? Zo kan je je iconen groter of kleiner maken?!
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Services: bijna alles is uitgeschakeld, geen verandering.Anonnymous! schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:13:
[...]
@ nietniks
Mischien heb je een 5400RPM schijf, die zijn nou eenmaal een stukje slomer, maar dat verklaart nog niet dat het een extreme 90 seconden duurt.
Probeer eens de cache van de schijf aan of uit te zetten en bekijk MSCONFIG eens (Windows toets+R en dan MSconfig).
Of services.msc en probeer wat services uit te zetten of kijk of er rare services tussen zitten (iets wat met MSconfig ook wel kan)
Het kan van alles zijn: Slechte drivers, flinke fragmentatie van je schijf (hoewel W7 zelf defragmenteerd in idle), Hou er ook rekening mee dat je CPU zwaar ondergeklocked word als je pc er weinig van vraagt.
Bekijk anders eens je bios instellingen, mischien dat er iets tussen staat wat de boot tijd kan verkorten.
Drivers: zou kunnen, maar lijkt me vreemd. Alles verliep via cdtje van Dell dat bij upgrade zat.
Wat ik zou willen doen is de upgrade opnieuw installeren. Lukt dit zonder problemen? Of moet er een vorige versie van Vista geïnstalleerd zijn (die is volledig weg nu).
En als ik Windows opnieuw installeer, hoe kan ik dan ook mijn partities opnieuw indelen? Ik wou dit tijdens upgrade ook doen, maar die optie kon ik niet selecteren? (deed nochtans via custom install)
Is de installatie starten na restart door dvd 'legaal' of kan dit problemen opleveren?
Die Win7 experience is dan ook niet aan mij besteed, ondanks dat ik een resolutie van 1620x1050 heb staan alle icoonen op klein. Ik mag toch hopen dat een nieuw OS je juist meer mogelijkheden biedt inplaats van minder?woelders schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:41:
[...]
Die grotere icons maken deel uit van de 'WIN7 experience'. Je kunt ze altijd nog weghalen en naar je taakbalk brengen ('dock')...
Afijn, zojuist ook weer een korte freeze. Ik speel een beetje met de services via msconfig, druk apply en ik zie toevallig in de resource monitor dat msconfig not responding is voor 10-15 seconden.
CPU gebruik schiet dan ook omhoog...beetje wazig dit.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Verwijderd
Euh, in WinXP kon je de iconen niet (makkelijk) verkleinen/vergroten, dus in Win7 (en Vista ook al) is dat toch een extra (meer) mogelijkheid als je Ctrl in houd en dan met je muiswiel de iconen kan aanpassen?Saab schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:44:
[...]
Die Win7 experience is dan ook niet aan mij besteed, ondanks dat ik een resolutie van 1620x1050 heb staan alle icoonen op klein. Ik mag toch hopen dat een nieuw OS je juist meer mogelijkheden biedt inplaats van minder?
Ja, dat beaam ik ook? Toch? Ik verwacht dat ook min of meer van een OS anno 2010.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:53:
[...]
Euh, in WinXP kon je de iconen niet (makkelijk) verkleinen/vergroten, dus in Win7 (en Vista ook al) is dat toch een extra (meer) mogelijkheid als je Ctrl in houd en dan met je muiswiel de iconen kan aanpassen?
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Wordt je lettertype dan ook niet groter of kleiner?Tomino schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:05:
[...]
Control inhouden en srollen? Zo kan je je iconen groter of kleiner maken?!
BlaBlaBla
Nope.....Strider schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:17:
[...]
Wordt je lettertype dan ook niet groter of kleiner?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
Het probleem is inmiddels opgelost, het bleek aan de Realtek R2.36 driver te liggen. Toen ik de driver geupdate had naar R2.37 was het probleem weg. Wel raar dat dan alle media knoppen dubbel uitgevoerd worden.Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:02:
[...]
Ik krijg het probleem maar niet weg. Ik heb nu de nieuwste chipset drivers geinstalleerd, maar dit helpt ook niet. Wat mij wel opviel als ik extern bureaublad of XP mode op full screen heb gebruikt werkt het wel in eens. Ik vind het irritant dat ik eerst deze stappen moet doen voor de media keys werken. Op andere computers met Windows 7 werkt het wel gewoon.
Specificaties systeem:
Moederbord: Asus P6T SE
Processor: Core i7 920
Geheugen: 6GB (3 x 2GB) DDR3-1333 OCZ low voltage
Videokaart: XFX HD4870 1GB
Bedankt voor de hulp
WAUW!, dat wist ik niet, bedankt folks
@ Markvanvugt
Mooi dat het opgelost is.
Als je trouwens een upgrade doet zorg er dan voor dat je dat met een zo kaal mogelijk OS doet.
Kan je niet gewoon een W7 ISO downloaden, en dan je eigen key gebruiken, op die manier is het immers legaal?
Ik ben niet zo voor Upgraden, ik doe liever gewoon een fresh clean WIN7 install.
[ Voor 63% gewijzigd door Anonnymous! op 24-11-2009 18:35 ]
Verwijderd
Je kan "gewoon" een clean install doen en de systeempartitie formatteren, zolang Win7 van te voren maar een OS ontdekt waarvan geupgrade mag worden.Anonnymous! schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:31:
[...]
Ik ben niet zo voor Upgraden, ik doe liever gewoon een fresh clean WIN7 install.
Verwijderd
Ik heb tot nu toe met alle upgrade cdtjes diei k heb gehad (7 pro x64 en 7 home p) zonder problemen zonder geinstalleerde vista kunnen installeren, ik ben nergens een vista check tegengekomen....Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:53:
[...]
Je kan "gewoon" een clean install doen en de systeempartitie formatteren, zolang Win7 van te voren maar een OS ontdekt waarvan geupgrade mag worden.
Even een redelijk simpel vraagje...
Ik haal morgen mijn nieuwe notebook op, daar staat Windows Vista home premium op, nu wil ik windows 7 gaan aanvragen maar nu is mijn vraag... is het puur een update of verlies ik al mijn data wat ik dan op mijn notebook ga plaatsen ?
Ik haal morgen mijn nieuwe notebook op, daar staat Windows Vista home premium op, nu wil ik windows 7 gaan aanvragen maar nu is mijn vraag... is het puur een update of verlies ik al mijn data wat ik dan op mijn notebook ga plaatsen ?
Blij Met Wilco
Een korte vraag, ik heb 4 GB fysiek geheugen en draai Windows 7 64 bit Ultimate. Klopt het ongeveer dat ik 1,4 GB geheugengebruik heb en dus 2,6GB vrij geheugen overhoudt? Hoe ligt jullie geheugengebruik ongeveer?
Wat heb je te verliezen als hij nieuw en vers is? Een upgrade zal gegevens meenemen, maar wat verwacht je dat erop staat, de map met afbeeldingen zal niet gevuld zijn.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Mijn huidige laptop is naar zijn gootje aan het gaan en ik wil zoveel mogelijk op de nieuwe notebook plaatsen_Apache_ schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:07:
Wat heb je te verliezen als hij nieuw en vers is? Een upgrade zal gegevens meenemen, maar wat verwacht je dat erop staat, de map met afbeeldingen zal niet gevuld zijn.
Blij Met Wilco
Is het trouwens ook mogelijk dat je niet hoeft in te loggen als je pc aan het opstarten is, maar bij vergrendelen wel?
Ik zou namelijk graag willen dat hij bij het opstarten gelijk naar mijn bureaublad gaat en ik niet eerst hoef in te loggen. Dan kan ik namelijk even weglopen ofzoiets.
Maar nu komt het probleem. Als ik daarna even weg wil lopen, en ik wil mijn computer toch enigzins beveiligd hebben dan wil ik graag bij het vergrendelen van mijn account (Windows + L) wel een wachtwoord moeten invoeren voordat ik weer verder kan, zodat niet iedereen even kan kijken wat ik aan het doen ben als ik even weg ben.
Hopelijk is hier iets voor!
Ik zou namelijk graag willen dat hij bij het opstarten gelijk naar mijn bureaublad gaat en ik niet eerst hoef in te loggen. Dan kan ik namelijk even weglopen ofzoiets.
Maar nu komt het probleem. Als ik daarna even weg wil lopen, en ik wil mijn computer toch enigzins beveiligd hebben dan wil ik graag bij het vergrendelen van mijn account (Windows + L) wel een wachtwoord moeten invoeren voordat ik weer verder kan, zodat niet iedereen even kan kijken wat ik aan het doen ben als ik even weg ben.
Verwijderd
Start-run-control userpasswords2 <enter>diabolofan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:16:
Is het trouwens ook mogelijk dat je niet hoeft in te loggen als je pc aan het opstarten is, maar bij vergrendelen wel?
Daar kan je de gebruiker kiezen die standaard in moet loggen, met of zonder wachtwoord. Vinkje weghalen bij "Users must enter a name and password...etc...etc"
De gekozen gebruiker zal dan tijdens het starten automatisch inloggen in Windows. (ook als er een wachtwoord op die gebruiker zit)
Het vergrendelen/ontgrendelen (Win-L) werkt dan nog gewoon.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 22:28 ]
Kijk eens bij Broncontrole. Daar kan je zien of je geheugen daarwerkelijk vrij is of Standby (dan zit er caching in om apps sneller op te starten). Windows past het gebruikte geheugen aan, aan hoeveel geheugen er is. Ik denk dat 1,4GB op 4GB wel goed kan kloppen dan. Vanwaar de vraag trouwens?objectief2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:07:
Een korte vraag, ik heb 4 GB fysiek geheugen en draai Windows 7 64 bit Ultimate. Klopt het ongeveer dat ik 1,4 GB geheugengebruik heb en dus 2,6GB vrij geheugen overhoudt? Hoe ligt jullie geheugengebruik ongeveer?

Dit is met 2GB en een aantal programma's aan.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hartelijk dank voor de informatie over Broncontrole. Ik stelde de vraag omdat ik even wil checken of mijn internet GPU niet teveel geheugen snoept. Heb hem ingesteld op 32MB namelijk, maar ik gebruik een externe videokaart. 1,4 zal wel kloppen denk ik, Bedankt
Ik heb een laptop die ik thuis vaak gebruik met een externe monitor (en logischerwijs een andere resolutie). Het wisselen tussen beeldschermen resulteert in een door elkaar gegooid bureaublad. Icoontjes worden willekeurig over mijn bureaublad verspreid elke keer.
Hoe los ik dit op?
Hoe los ik dit op?
Is dit niets voor je: http://www.stardock.com/products/fences/MarcoC schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:41:
Ik heb een laptop die ik thuis vaak gebruik met een externe monitor (en logischerwijs een andere resolutie). Het wisselen tussen beeldschermen resulteert in een door elkaar gegooid bureaublad. Icoontjes worden willekeurig over mijn bureaublad verspreid elke keer.
Hoe los ik dit op?
Welkelijk geen idee...en ik heb liever dat hij al mijn geheugen gebruiktobjectief2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:07:
Ok, het zit dus nog wat gecompliceerder in elkaar. Het ligt iig niet aan mijn custom layout. Het probleem is precies hetzelfde met US International..oisyn schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:03:
Zelf ook perikelen met toetsenbordindelingen
[...]
Nu is het dus weer aan gort. En als het werkte had ik streepjes op de e in dat woord "weer" getypt maar dat kan nu niet
Het probleem: de dead keys van de layout waarmee ik boot werken niet. Stel ik installeer de US International layout, en stel dat in als de default. Werkt op dat moment allemaal prima, als ik eerst een " typ en daarna een e krijg ik heel mooi een ë. Goed, dan ga ik Windows opnieuw opstarten. Op dat moment werken de " en ' tekens gewoon helemaal niet meer. Dus niet dat ik geen ë kan maken, ik kan zelfs geeneens een " maken, want die toets lijkt gewoon niet te reageren!
Zet ik vervolgens de standaard layout gewoon op US, en dan ga ik rebooten, dan is er niets aan de hand. Als ik dan in die Windows sessie overschakel naar US International werkt dat ook prima. Ga ik echter weer rebooten met US International als standaard layout dan is dat weer stuk. En naar een andere layout schakelen en vervolgens weer terug helpt ook niet, het blijft gewoon stuk. Maar als ik schakel naar een layout die ook dead keys heeft dan werken de dead keys in die layout wel gewoon. Maar weer terug naar US International en dan klopt het niet meer.
Oftewel, het lijkt alsof de dead keys van de default keyboard layout waarmee ik mijn computer opstart gewoon nooit werken.
Iemand énig idee wat hier aan de hand kan zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2009 00:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik kom weer eens wat irritants tegen...
Ik wil meerdere items selecteren op mijn bureaublad, dus ik selecteer de bovenste, houd shift ingedrukt en klik op de onderste, en vervolgens worden alle icoontjes die zich horizontaal binnen het gebied bevinden tussen de eerste en de 2e item dat ik aangeklikt hebt geselecteerd, terwijl ik alleen 1 verticale rij wilde selecteren....
Ik wil graag het shiftklik gedrag van Win XP terug, want dit is echt vreselijke irritant.. Wie weet hoe dit moet?
Ik wil meerdere items selecteren op mijn bureaublad, dus ik selecteer de bovenste, houd shift ingedrukt en klik op de onderste, en vervolgens worden alle icoontjes die zich horizontaal binnen het gebied bevinden tussen de eerste en de 2e item dat ik aangeklikt hebt geselecteerd, terwijl ik alleen 1 verticale rij wilde selecteren....
Ik wil graag het shiftklik gedrag van Win XP terug, want dit is echt vreselijke irritant.. Wie weet hoe dit moet?
Volgens mij was dat in XP (en Vista) ook al hoor, oplossing 1) Gebruik ctrl of 2) sleep met je muis.Sefyu schreef op woensdag 25 november 2009 @ 03:21:
Het is gewoon zo dat hij gewoon van links naar rechts selecteert. Dit was bij Vista ook al zo, (bij XP weet ik het niet zeker), en dit is ook logischer dan van boven naar beneden. Gebruik gewoon ctrl.Sefyu schreef op woensdag 25 november 2009 @ 03:21:
Of kan je niet gewoon de map bij de Users opzoeken van je bureaublad, en dan sorteren op een bepaald iets (naam, gemaakt op). Ik weet niet of dat mogelijkheden biedt, want weet natuurlijk niet wat er allemaal op jouw bureaublad staat, en wat je precies wilt verwijderen
[ Voor 16% gewijzigd door diabolofan op 25-11-2009 14:11 ]
Zoals aangegeven: dat is al sinds 2000 (!) zo en misschien nog wel verder terug.Sefyu schreef op woensdag 25 november 2009 @ 03:21:
De modifier key [shift] ingedrukt houden geeft wel het door jouw gewenste effect.
De Desktop is wat dat betreft gewoon een bestandsfolder, net als elke andere. Je zal dan ook merken dat eenzelfde handeling in een willekeurige datafolder exact hetzelfde doet.
Enige verschil is dat de desktop geen Details-view kent en daardoor werkt de selectie-sortering altijd van links naar rechts horizontaal per rij (en niet per kolom).
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Mijn punt is juist dat shift klikken bij het proberen van het selecteren van een enkele rij iconen het ongewenste effect geeft(het selecteren van meerdere rijen).
Ik heb nooit met Win2000 gewerkt, maar ik weet 100% zeker dat het in XP wel naar mijn zin werkte.
En ctrl+klikken is erg omslachtig, als ik een verticale rij van 10 bestanden wil selecteren, moet ik 10 keer klikken, en daar komt ook nog eens bij dat als je 10 keer moet klikken, je geneigd bent dat snel te doen, waardoor je weleens je muis een klein stukje versleept terwijl je ctrl nog ingedrukt hebt, waardoor Windows gezellig alles wat je hebt geselecteerd gaat dupliceren...
Toch maar voor de zekerheid het gedrag in XP modus getest... Ik kan echt bijna niet geloven dat ik ernaast zit? Ik zit nu echt hard na te denken hoe ik met XP dan een verticale rij met bestanden selecteerde...
Geheugen, vreemd ding...
Ik heb nooit met Win2000 gewerkt, maar ik weet 100% zeker dat het in XP wel naar mijn zin werkte.
En ctrl+klikken is erg omslachtig, als ik een verticale rij van 10 bestanden wil selecteren, moet ik 10 keer klikken, en daar komt ook nog eens bij dat als je 10 keer moet klikken, je geneigd bent dat snel te doen, waardoor je weleens je muis een klein stukje versleept terwijl je ctrl nog ingedrukt hebt, waardoor Windows gezellig alles wat je hebt geselecteerd gaat dupliceren...
Toch maar voor de zekerheid het gedrag in XP modus getest... Ik kan echt bijna niet geloven dat ik ernaast zit? Ik zit nu echt hard na te denken hoe ik met XP dan een verticale rij met bestanden selecteerde...
Geheugen, vreemd ding...
[ Voor 16% gewijzigd door Sefyu op 25-11-2009 14:36 ]
Verwijderd
Kun je dr niet ook gewoon zo'n vakje omheen trekken?
Dan heb je Shift helemaal niet nodig
Het enige wat ik dan kan bedenken is dat je dan maar 1 rij had (verticaal), en verder niets. Dan selecteert hij het dus wel 'goed' (je ziet het in ieder geval goed).Sefyu schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:34:
Geheugen, vreemd ding...
Ik denk inderdaad dat ik het vroeger ook zo deed op het bureaublad en in mappen shift gebruikteVerwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:38:
Kun je dr niet ook gewoon zo'n vakje omheen trekken?
Sorry dat ik je weer een rant heb afgenomen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik weet dat het mogelijk is om Windows 7 via een usb stick te installeren op een pc die geen cd-rom heeft.
Maar is het ook mogelijk om Windows 7 via het netwerk te installeren? En hoe geschied dit dan?
Aangezien ik geen usb stick van 4 GB heb.
Maar is het ook mogelijk om Windows 7 via het netwerk te installeren? En hoe geschied dit dan?
Aangezien ik geen usb stick van 4 GB heb.
Volgens mij kun je er ook een externe hdd voor gebruiken, als je die wel hebt. De standaard USB tool zal 'm wel formatten, dus als je dat niet wilt kun je wellicht met de handmatige instructies om 'm bootable te maken aan de slag.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2009 16:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja een externe hdd heb ik maar die zit helemaal vol gepompt met backups. Dus daar durf ik het risico niet mee te nemen.
Kan je dan echt niet even een cd-rom drive aan je pc hangen dan uit een oude pc
Iemand die Windows 7 met een HP NC6320 gebruikt? Deze zou bluetooth moeten hebben ik zie dat nergens terug? OA device manager en het control panel gecheckt. Ook werkt de fingerprint censor niet goed, hij is wel geinstalled maar ik kan hem niet gebruiken?
Oke, maar weet iemand het antwoord op mijn vraag of het ook via een netwerk installatie mogelijk is.
Ik kan zeker een drive er aan hangen of een usb stick gaan kopen. Maar het is allemaal omslachtig want dan moet ik het systeem uit de muur bouwen.
Ik kan zeker een drive er aan hangen of een usb stick gaan kopen. Maar het is allemaal omslachtig want dan moet ik het systeem uit de muur bouwen.
Je moet ook geen pc's in de muur metselenCcc schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:49:
Oke, maar weet iemand het antwoord op mijn vraag of het ook via een netwerk installatie mogelijk is.
Oh ik kan nog wel ff doorgaan hoor
Het strippen van essentiële functies in WMP11
De onmogelijkheid om de totale grootte van de prullenbak te bekijken
De instelling die de kleinste iconen geeft op het bureaublad geeft nog steeds grotere iconen dan XP
etc etc
Ik merk in Win 7 dat ondanks dat je bezig bent met downloaden, de powersafe features gewoon de standby activeren. In XP als de PC bezig was met iets dan ging de PC niet op standby.
Is hier iets aan te doen? Ik gebruik overigens newsleecher om te downloaden.
Ik had een family upgrade pack aageschaft en heb net op een lege schijf Windows Home Premium 64 geinstalleerd. Zoals op het doosje aangegeven mag je het dus ook op een lege schijf installaren (moet zelfs als er voorheen XP opstond). Na het installeren krijg ik het registratiescherm waar ik de productkey moet intikken. Geeft die doodleuk de melding dat de key niet geldig is 
10 keer gecontroleerd maar hij pakt de meegeleverde productkey echt niet. Dus ik was misschien in de veronderstelling dat hij de voorgaande windows versie product key wilde hebben dus ik heb een legale windows Vista Ultimate NL Key en een legale XP media center editie NL Key geprobeerd, maar dat pakt die ook gewoon niet
Weet nu eigenlijk niet wat ik moet en ik neig een beetje naar een crack te zoeken maar ik heb niet zo'n zin in Lga gezeur. Iemand tips?
10 keer gecontroleerd maar hij pakt de meegeleverde productkey echt niet. Dus ik was misschien in de veronderstelling dat hij de voorgaande windows versie product key wilde hebben dus ik heb een legale windows Vista Ultimate NL Key en een legale XP media center editie NL Key geprobeerd, maar dat pakt die ook gewoon niet
Weet nu eigenlijk niet wat ik moet en ik neig een beetje naar een crack te zoeken maar ik heb niet zo'n zin in Lga gezeur. Iemand tips?
Tip: Typ rechtsboven in het zoekvenster upgrade, lees een aantal reacties en voila:
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp
Klein beetje zoekwerk kan geen kwaad, zeker bij zo'n vaak gestelde vraag!
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp
Klein beetje zoekwerk kan geen kwaad, zeker bij zo'n vaak gestelde vraag!
[ Voor 20% gewijzigd door I-King op 25-11-2009 21:28 ]
Het woord upgrade en lege schijf install gaat niet samen.satoer schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:21:
Ik had een family upgrade pack aageschaft en heb net op een lege schijf Windows Home Premium 64 geinstalleerd. Zoals op het doosje aangegeven mag je het dus ook op een lege schijf installaren (moet zelfs als er voorheen XP opstond).
Een upgrade licentie betekent namelijk dat je alleen kan activeren als je een oude windows versie upgrade (dus een voorgaande windows versie geinstalleerd hebt). Dan even een upgrade of clean install buiten beschouwen gelaten. Er is namelijk een upgrade install en een upgrade licentie, twee verschillende dingen.
Kan je eens de tekst van het doosje inscannen? foto van maken?
Maar als de key niet accepteert wordt, het veld leeglaten en gewoon doorgaan met de installatie.
Hoe je dan uiteindelijk wel activeert met een upgrade licentie is al tig keer hier besproken.. en overal op google te vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door job op 25-11-2009 21:37 ]
Verek! Als ik niets invoer gaat die wel verder. Nou ja haha.
Bedankt voor het meedenken. Ik zal wat beter zoeken (ik had op Key gezocht in dit topic maar niets nuttigs gevonden)
Ik ga nu eens kijken of ik het kan activeren met behulp van I-kings link
Dit is exact het doosje wat ik heb:
Bedankt voor het meedenken. Ik zal wat beter zoeken (ik had op Key gezocht in dit topic maar niets nuttigs gevonden)
Ik ga nu eens kijken of ik het kan activeren met behulp van I-kings link
Dit is exact het doosje wat ik heb:

[ Voor 18% gewijzigd door satoer op 25-11-2009 21:44 ]
dat heb je dan verkeerd begrepen.satoer schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:21:
Ik had een family upgrade pack aageschaft en heb net op een lege schijf Windows Home Premium 64 geinstalleerd. Zoals op het doosje aangegeven mag je het dus ook op een lege schijf installaren (moet zelfs als er voorheen XP opstond).
Met XP kun je geen in-place upgrade doen, maar moet je aangepaste installatie doen.
Dat is heel iets anders dan installeren op een lege schijf.
Met de upgrade installeer je op een schijf waar XP op staat, en XP word dan overschreven (je formateerd de schijf tijdens windows 7 install).
de windows7 install kijkt wel of er eerst een geldige windows versie op stond. Met een lege schijf is dat niet.
Er zijn wel trucs om het evengoed wel te doen, maar die moet je zelf maar even zoeken.
Op de doos staat de exacte tekst:M a r c o schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:59:
[...]
dat heb je dan verkeerd begrepen.
Met XP kun je geen in-place upgrade doen, maar moet je aangepaste installatie doen.
Dat is heel iets anders dan installeren op een lege schijf.
This version of Windows 7 is designed as an upgrade for Windows Vista. Ik you are upgrading from Windows XP, you need to back up your files and setings, perform a clean install and then re-install your exsisting files, settings, and programs.
Met "perform a clean install" ging ik er vanuit dat ik een schone installatie mocht maken.
Methode 2 van de gegeven link werkt! thanx.
Overigens vind ik het echt ronduit achterlijk dit. Waarom laat de installer mij vrolijk de software installeren op een schone pc. En waarom zegt hij niet exact waarom mijn Key niet geaccepteerd wordt.
Waarom vraagt die niet gewoon de licentiecode van de oude windows waar je vanaf upgrade. Ik heb die hier gewoon voor mijn neus liggen. Meen mij te herinneren dat ik vroeger zo wel eens een windows versie heb geupgrade. Nee dit is niet waterdicht, en dan ben ik al best handig met computers.
[ Voor 39% gewijzigd door satoer op 25-11-2009 23:50 ]
In gebruik nog steeds XP en wanneer deze aan het defragmenteren is, dan gaat hij ook (volgens de instellingen) in standby...n00bs schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:42:
Ik merk in Win 7 dat ondanks dat je bezig bent met downloaden, de powersafe features gewoon de standby activeren. In XP als de PC bezig was met iets dan ging de PC niet op standby.
Het verschil tussen eerst je harde schijf cleanen en dan installeren of cleanen tijdens het installeren. Dat laatste wordt er bedoeld op de verpakking. Anders kan Windows toch niet controleren of er al een geldige Windows op stond? Wees blij dat het installeren op een schone harde schijf wel kan. Mocht je over een tijd een ernstige storing hebben en je schijf moeten formatteren dan kun je W7 gewoon opnieuw installeren. Voor het activeren moet je wellicht even bellen met het call centre van MS. Maar dat is eenvoudiger dan wat jij voorstelt.satoer schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:44:
[...]
Overigens vind ik het echt ronduit achterlijk dit. Waarom laat de installer mij vrolijk de software installeren op een schone pc.....
Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790
Als je ze zou kunnen verwijderen zouden ze niet essentieel zijn..Sefyu schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:04:
[...]
Oh ik kan nog wel ff doorgaan hoor![]()
Dat is misschien wel zo, maar ik kan met het nut er niet van inzien om het wel te doen. Daarnaast kun je wel de grootte van de $Recycle map per schijf bekijken.De onmogelijkheid om de totale grootte van de prullenbak te bekijken
Klik op de desktop, hou control ingedrukt en draai aan het muiswiel, bij mij worden ze ongeveer even groot als 1 character, veel kleiner kan niet zonder dat ze onherkenbaar worden.De instelling die de kleinste iconen geeft op het bureaublad geeft nog steeds grotere iconen dan XP
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
de applicatieontwikkelaar kan dat doen, door de Power management APIs goed in te zetten (let wel: goed inzetten).n00bs schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:42:
Anders moet je zelf aan de slag met je beheerprofielen.
Iemand die mij kan zeggen hoe groot zijn 64 bit Windows 7 Home Premium folder is na enkele maanden gebruik?
Ik ben eigenlijk vooral nieuwsgierig naar de totale grootte van zo'n Windows partitie (dus inclusief programma’s die zichzelf hardcoded naar "C:\Program Files" gaan installeren, en inclusief de “documents & settings” map (behalve dan "mijn documenten", want die zet ik sowieso apart).
Ik ben aan het uitzoeken of ik een 64bit Win7 HP + de meest gebruikte programma's & games + temp files + 1gb swap op een 80GB Intel SSD zou krijgen...
Ik ben eigenlijk vooral nieuwsgierig naar de totale grootte van zo'n Windows partitie (dus inclusief programma’s die zichzelf hardcoded naar "C:\Program Files" gaan installeren, en inclusief de “documents & settings” map (behalve dan "mijn documenten", want die zet ik sowieso apart).
Ik ben aan het uitzoeken of ik een 64bit Win7 HP + de meest gebruikte programma's & games + temp files + 1gb swap op een 80GB Intel SSD zou krijgen...
Verwijderd
- Welke essentiele functies in WMP?Sefyu schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:04:
[...]
Oh ik kan nog wel ff doorgaan hoor![]()
De onmogelijkheid om de totale grootte van de prullenbak te bekijken
De instelling die de kleinste iconen geeft op het bureaublad geeft nog steeds grotere iconen dan XP
etc etc
- In disk cleanup kan je zien hoe groot de prullenbak is.
Ik gebruik nu een maand w7 ultimate 64bit en ik heb 14,3gb van de 20gb in gebruik op mijn C: partitie. Ik heb wel de pagefile op een andere partitie staan (4gb) en hibernate uitgezet (-3gb). Ik heb hierop programma's geinstalleerd als visual studio, office, antivirus en updates.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:12:
Iemand die mij kan zeggen hoe groot zijn 64 bit Windows 7 Home Premium folder is na enkele maanden gebruik?
80gb lijkt me wel genoeg alleen met games zal het wel hard gaan. Als je bijvoorbeeld veel steam games hebt en je wilt steam op je ssd zetten. Maar je weet zelf waarschijnlijk beter hoeveel games je hebt dan ik
Google: Windows 7 PXE Install en jij zal vinden.Ccc schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:59:
ctrl + scrollen met je muis en kies de gewenste grootteSefyu schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:04:
[...]
etc etc
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
De functies zijn voor mij essentieel, ik snap ook echt niet welke retard het in z'n hoofd kreeg om bijvoorbeeld de functie "Zoek in mediabibliotheek" eruit te slopen.Zer0 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 07:40:
[...]
Als je ze zou kunnen verwijderen zouden ze niet essentieel zijn..
[...]
Dat is misschien wel zo, maar ik kan met het nut er niet van inzien om het wel te doen. Daarnaast kun je wel de grootte van de $Recycle map per schijf bekijken.
[...]
Klik op de desktop, hou control ingedrukt en draai aan het muiswiel, bij mij worden ze ongeveer even groot als 1 character, veel kleiner kan niet zonder dat ze onherkenbaar worden.
Het nut van het weten van de totale grootte van de prullenbak is misschien voor jou niet nuttig, maar ik wil dat wel graag zien, en daarnaast kan ik me overigens geen enkele reden bedenken waar ze die functie hebben gestript...
Daarnaast is het bekijken van de RECYCLER map per drive heel erg omslachtig als je gewoon de totale grootte van de prullenbak wilt weten.
Nice daat CTRL+scrollen nu op het bureaublad werkt, ik ben blij
"Zoeken in mediabibliotheek"Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:18:
[...]
- Welke essentiele functies in WMP?
- In disk cleanup kan je zien hoe groot de prullenbak is.
"Gevanceerde editor voor tags"
De mini player in de taakbalk
En WMP wilt nu bij het openen van een bestand elke keer on top springen, erg irritant
WMP heeft in de nu-afspeelmodus heel andere context menus dan in bibliotheekmodus
Albumart die in de nu-afspeelmodus altijd klein is
En zo zijn er nog een aantal andere annoyances te vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Sefyu op 26-11-2009 16:14 ]
-dubbel-
[ Voor 98% gewijzigd door Sefyu op 26-11-2009 16:14 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:38:
Ik heb sinds een paar dagen Windows 7 Professional 64 bit, voorheen Windows Vista Ultimate 64 bit. Ik heb een best oud draadloos usb toetsenbord met media knoppen. Als ik in Vista mijn volume harder deed met het toetsenbord ging het volume met 2% omhoog, in Windows 7 gaat het volume met 4% omhoog. Dat vind ik een beetje te veel omdat ik geen boxen heb met een volume knop, dan staat het al snel te hard. En het knopje voor het dempen van het geluid werkt helemaal niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen. Door te zoeken op google kreeg ik geen goed resultaat.
Groeten, Mark
Edit: Ik merk net als ik op zo'n knopje druk, gebeurd het 2 keer. Als ik op het knopje van internet drukt opent hij 2 keer internet. Bij alle knopjes word het 2 keer uitgevoerd. Daarom staat het volume meteen op 4%.
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:37:
Ik heb net op een andere computer met Windows 7 Professional x86 het toetsenbord geprobeerd. Werkte meteen zonder problemen, volume omhoog gewoon met stapjes van 2%, en het geluid dempen werkt en alles wordt maar 1 keer geopent. Dit is zo te zien een driver probleem, maar het zijn gewoon dezelfde drivers.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:02:
Ik krijg het probleem maar niet weg. Ik heb nu de nieuwste chipset drivers geinstalleerd, maar dit helpt ook niet. Wat mij wel opviel als ik extern bureaublad of XP mode op full screen heb gebruikt werkt het wel in eens. Ik vind het irritant dat ik eerst deze stappen moet doen voor de media keys werken. Op andere computers met Windows 7 werkt het wel gewoon.
Specificaties systeem:
Moederbord: Asus P6T SE
Processor: Core i7 920
Geheugen: 6GB (3 x 2GB) DDR3-1333 OCZ low voltage
Videokaart: XFX HD4870 1GB
Het probleem is weer terug! Als ik nu de drivers van realtek installeer, werkt het niet meer. De drivers van realtek zijn dus de boosdoener. De driver die ik via asus kan downloaden werkt ook niet. Het rare is dat het wel gewerkt heeft tot vanmiddag. Weet iemand raad?Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:20:
Het probleem is inmiddels opgelost, het bleek aan de Realtek R2.36 driver te liggen. Toen ik de driver geupdate had naar R2.37 was het probleem weg. Wel raar dat dan alle media knoppen dubbel uitgevoerd worden.
Bedankt voor de hulp
Edit: Als ik met everest bij audio kijk, staan er 2 apparaten. Van realtek en van ATI. Bij ATI staat HDMI maar ik heb helemaal geen HDMI op mijn videokaart/moederbord.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 20:34 ]
Zoeken werkt niet bij jou in WMP/start menu? Wat voor foutmelding geeft-ie?Sefyu schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:08:
"Zoeken in mediabibliotheek"
'always on top' uitgezet?En WMP wilt nu bij het openen van een bestand elke keer on top springen, erg irritant
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
En als je een mini player variant wil, die zit tegenwoordig in de Zune software. Of gewoon foobar met de Win 7 plugin gebruiken natuurlijk
Ik probeer dit ook, maar krijg een Windows Explorer crash met de melding "Windows Explorer has stopped working" nadat ik de link probeer te openen. Als ik de gelinkte map open door eerst de NAS disk op te zoeken, dan gaat het prima. Enig idee?CAP-Team schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:44:
[...]
Ik heb dit gedaan door op m'n D: schijf een map Libraries aan te maken en hier met MKLINK een link naar de map op het netwerk te maken, en deze vervolgens aan de library toe te voegen.
Beetje omslachtig maar het werkt wel
Zoeken werkt wel, alleen is het erg omslachtig om ten eerste het zoekveld te moeten selecteren, vervolgens moet ik dan voldoende letters typen om het nummer te vinden, en het is ook niet zelden het geval dat er meerdere nummers met dezelfde titel zijn.anandus schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:04:
[...]
Zoeken werkt niet bij jou in WMP/start menu? Wat voor foutmelding geeft-ie?
[...]
'always on top' uitgezet?
Terwijl ik met de zoek in mediabibliotheek slechts in de playlist hoef te rechtsklikken en "Zoek in mediabibliotheek" hoef te klikken om direct op de goede locatie te komen.
Always on top staat niet aan, ik heb het over het feit als je bijv WMP geminimaliseerd hebt en je opent vervolgens een bestand vanuit explorer, dan springt WMP altijd naar voren, dit was in WMP11 niet zo.
Als foobar er minstens zo netjes en slick uitziet als WMP dan is dat zeker een optie, ff opzoeken.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:06:
En als je een mini player variant wil, die zit tegenwoordig in de Zune software. Of gewoon foobar met de Win 7 plugin gebruiken natuurlijk
Hmm
Ik heb sinds deze week een nieuwe notebook waar een ATI mobility radeon hd 4570 inzit, nu heb ik vanavond windows 7 geinstalleerd maar nu geeft die aan dat die die videokaart niet wilt starten en werkt hij op de onboard kaart, hoe kan ik dit oplossen ? Ik heb de nieuwste drivers ook al van de ati ( amd ) site gedownload...
Ik heb sinds deze week een nieuwe notebook waar een ATI mobility radeon hd 4570 inzit, nu heb ik vanavond windows 7 geinstalleerd maar nu geeft die aan dat die die videokaart niet wilt starten en werkt hij op de onboard kaart, hoe kan ik dit oplossen ? Ik heb de nieuwste drivers ook al van de ati ( amd ) site gedownload...
Blij Met Wilco
Ik denk dat je drivers van de fabrikant van je laptop moet hebben, zal wel een switchable videokaart zijn, en dat switchen wordt alleen door de drivers van de fabrikant ondersteund denk ik.
Tot nu toe zonder enig resultaat 
Het betreft trouwens een Acer 7535G
Het betreft trouwens een Acer 7535G
Blij Met Wilco
Ik heb ook Windows 7 op acer met 2 (intel en nvidia) videokaarten geinstalleerd. Ik moest of de intel videokaart uitzetten in de BIOS en vervolgens nvidia drivers installeren, of de drivers van acer gebruiken.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nja ik dacht dus ook, ik ga die videokaart in de bios dan wel uitschakelen... de onboard dan.. maar waar kan je dat in vredesnaam instellen ? Ik zie maar weinig instellingen wat je kunt doen.. of zie ik dan werkelijk iets over het hoofd ? Ik zit ondertussen een beetje te googlen en ik zie dat heel veel mensen dit probleem hebben.. ik mag toch aan namen dat zowel Acer of AMD met een oplossing komt...
Blij Met Wilco
Onlangs heb ik een retail versie van Win7 Home Premium aangeschaft voor mijn pc i.p.v. de OEM versie, omdat ik regelmatig wissel met hardware. Met vorige Windows versie nooit gezeur gehad maar toen ik vandaag mijn moederbord vervangen had moest ik opnieuw activeren en mijn eerder geactiveerde productkey werd niet geaccepteerd. Goed, een belletje naar het 0800 nummer van Microsoft loste het activatie issue op maar krijg ik dit gezeur nu ook als ik mijn systeem opnieuw ga installeren? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik had juist verwacht met een retail versie geen gezeur te hebben bij het vervangen van hardware.
Ik had juist verwacht met een retail versie geen gezeur te hebben bij het vervangen van hardware.
edit:
Na een herinstallatie van Win7 HP (retail) kreeg ik het bericht dat mijn retail productkey niet meer geldig is. Doe ik iets fout? Koop je een volledige licensie, die niet aan hardware gebonden is, verloopt deze ná het vervangen van een moederbord. Moet niet gekker worden. Mensen met een illegale versie hebben hier dus weer geen last van. Op deze manier wordt je wel gedwongen om een illegale versie te installeren. Sorry voor het gezeik maar moet het ff kwijt ...
Na een herinstallatie van Win7 HP (retail) kreeg ik het bericht dat mijn retail productkey niet meer geldig is. Doe ik iets fout? Koop je een volledige licensie, die niet aan hardware gebonden is, verloopt deze ná het vervangen van een moederbord. Moet niet gekker worden. Mensen met een illegale versie hebben hier dus weer geen last van. Op deze manier wordt je wel gedwongen om een illegale versie te installeren. Sorry voor het gezeik maar moet het ff kwijt ...
[ Voor 28% gewijzigd door regmaster op 28-11-2009 12:43 . Reden: Ontwikkelingen. ]
Als je bellen met Microsoft 'gezeur' vind: Ja. Maar over het algemeen wordt hij gewoon weer opnieuw geactiveerd en doen ze nooit moeilijk.regmaster schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:56:
Onlangs heb ik een retail versie van Win7 Home Premium aangeschaft voor mijn pc i.p.v. de OEM versie, omdat ik regelmatig wissel met hardware. Met vorige Windows versie nooit gezeur gehad maar toen ik vandaag mijn moederbord vervangen had moest ik opnieuw activeren en mijn eerder geactiveerde productkey werd niet geaccepteerd. Goed, een belletje naar het 0800 nummer van Microsoft loste het activatie issue op maar krijg ik dit gezeur nu ook als ik mijn systeem opnieuw ga installeren? Heeft iemand daar ervaring mee?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik heb godzij dank een werkende oplossing gevonden! Na heel veel speurwerk en spelen..
Ps : Misschien kan iemand dit goed in het Nederlands vertalen want ik zag dat er veel mensen met dit probleem zitten.This is only a temporary solution until Acer or ATI release a driver or Power Xpress that is compatible with Windows 7 but
I now have my HD 4570 working.
Power Xpress won't switch between them automatically anymore, but at least you'll have the graphics you've paid for, and you can still switch between the two graphics cards manually if you wish to!
This will also work with other ATI dual graphics cards systems on Windows 7 using Power Xpress.
Proof that it's working for me:
Windows user experience rating with 3200 was 3.8. After fiddling about I now have 4.1 (see attached images) and the 3D gaming rating is up at 5.9. I'm 99.9% sure this HAS worked for me, I can't see how my rating would have gone up if it hasn't started using the 4570.
So how did I do it?
Firstly, bear in mind that you may not have all the exact same issues I had, but this will probably still get your powerful GPU working. It seems the problem varies a little between different people (probably because of the other stuff they've tried to do to fix it). Just plough through it and let us know how it worked out for you!
Well first I totally removed all the ATI software. Go to "uninstall a program" (can type it into start menu box) find ATI isntall manager (or a name similar to that) and uninstall it. Express uninstall everything. Then reboot. Update the drivers for the 4570 graphics card. The code 10 error should now be gone. If it isn't, go into safe mode (keep hitting F8 on start up to get to it), go into "Device manager" (type that into start menu box for quick access too - this is also where you check for the code 10 error), uninstall both drivers and make sure on uninstalling you ccheck the box that says "Delete driver software
for this device". Just to be safe, I recommend running Driver Sweeper as the other person suggested to make sure it's all gone. Then reboot. When windows
launches, it should search for and install the drivers for you - you may need to be connected to the internet
.
Now if you've succesfully got both drivers installed and updated, with no code 10 error, you may notice this strange little gem, which is the key to the whole problem: moving your mouse cursor to the right edge of the screen, it should keep going past the edge and moving left again take a while to reappear. This is because Windows is treating the two graphics cards as extended desktops on two displays. Your 4570 IS working, but it's outputting to a non-existent display (hence why the other guy here got it working on a projector). Don't worry if you don't have this issue, this will probably still get your 4570 working.
To solve this is really simple. Right click desktop, click screen resolution. See those two monitors? AHA! Click identify. Whichever number appears on your screen, you want to set the "Multiple displays" option to "show desktop only on __" where the number is the OTHER number (NOT the one that popped up on your sccreen). Click apply. Voila! Your 4570 hits you smack bang in the face!
To check it all worked, run the user experience rating thing. It should push up the score somewhat. If it didn't work, try the other display number in the multiple display setting. If it still doesn't work, I've obviously forgotten something special I did, and if you let me know I'll try and work it out for you ASAP.
To switch between the cards: couldn't be easier, just right click desktop, select screen resolution and change the "Show desktop only on __" to the other display number. On mine "2" is the HD 4570 and "1" is the HD 3200.
Blij Met Wilco
verschil is dat bij OEM je als je een nieuwe PC koopt niet mag overdragen (aka Illegaal is..), en bij de RETAIL versie niet.regmaster schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:56:
Onlangs heb ik een retail versie van Win7 Home Premium aangeschaft voor mijn pc i.p.v. de OEM versie...
Dus als je bij retail een nieuwe pc koopt (en de oude niet meer gebruikt) mag je de 'oude' licentie ook gebruiken (legaal) bij een OEM mag dat niet (dan is het illegaal..).
Activatie onzin heb je sowieso als je 2stuks ofzo verwisselt, en moederbord altijd dacht ik (2 kleine stukken is vb DVD rom en of geheugen..)
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Verwijderd
Je moet er wel wat werk in steken om het mooi te krijgen maar er zijn verschrikkelijk veel skins en modificaties voor. Zie ook het grote foobar topic hier op GoT.Sefyu schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:24:
Als foobar er minstens zo netjes en slick uitziet als WMP dan is dat zeker een optie, ff opzoeken.
Momenteel heb ik de 64-bits Home Premium versie geinstalleerd waarbij ik tegen 64bits gerelateerd software/driver issues aanloop. Kan ik nu de 32-bits versie installeren met dezelfde serial? Op onderstaande link geeft een MS Support Engineer aan dit dat kan, maar heeft iemand hier toevallig ook daadwerkelijk ervaring mee?
http://social.answers.mic...d7-42f0-83be-f9d6497ed11a
Ik heb het gemerkt dat je er wat moeite in moet stoppen
Ik kan gewoon niet geloven dat er anno 2009 nog apps zijn waar het zo verschrikkelijk veel moeite is om een simpele skin te installeren!
Nu heb ik ook gehoord van skins die uit 1 bestandje bestaan die simpelweg geopend kan worden door foobar, maar die skins ben ik nog niet tegengekomen...
Nog maar ff 't foobar topic hier doorspitten.

Nu heb ik ook gehoord van skins die uit 1 bestandje bestaan die simpelweg geopend kan worden door foobar, maar die skins ben ik nog niet tegengekomen...
Nog maar ff 't foobar topic hier doorspitten.
Is al vaak gevraagd hier. Nogmaals: de product key van Windows 7 is niet geboden aan x32 of x64 en ook niet aan de taal! De product key is alleen gebonden aan de editie (Home Premium, Professional, Ultimate, enz).Henkes schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:13:
Momenteel heb ik de 64-bits Home Premium versie geinstalleerd waarbij ik tegen 64bits gerelateerd software/driver issues aanloop. Kan ik nu de 32-bits versie installeren met dezelfde serial? Op onderstaande link geeft een MS Support Engineer aan dit dat kan, maar heeft iemand hier toevallig ook daadwerkelijk ervaring mee?
[ Voor 55% gewijzigd door jelmervos op 27-11-2009 10:17 ]
Heb sinds gister windows 7 draaien en ik kan niet zeggen dat het een soepel proces is voor mij. De installatie ging zonder problemen, alleen daarna begonnen de problemen.
Elke paar minuten reageren al mijn programma's niet meer voor een paar seconden, daarna gaan ze verder zonder problemen. Als ik taakbeheer heb aanstaan als dat gebeurd zie ik niets raars.
Iemand een idee?
Systeem
windows 7 ultimate
asus f3sv laptop (c2d 1,8 , 2 gig, geforce 8600m, 160 gig hd)
geinstalleerd: office 2007, firefox, chrome, msn messenger, avg 9.0
Temperatuur 2 cores 55 a 57 graden
gpu 75 graden
Elke paar minuten reageren al mijn programma's niet meer voor een paar seconden, daarna gaan ze verder zonder problemen. Als ik taakbeheer heb aanstaan als dat gebeurd zie ik niets raars.
Iemand een idee?
Systeem
windows 7 ultimate
asus f3sv laptop (c2d 1,8 , 2 gig, geforce 8600m, 160 gig hd)
geinstalleerd: office 2007, firefox, chrome, msn messenger, avg 9.0
Temperatuur 2 cores 55 a 57 graden
gpu 75 graden
[ Voor 4% gewijzigd door Slaapje op 27-11-2009 13:41 ]
To dare is to do
Vandaag kreeg ik via het Assus Upgrade Program de Windows 7 x86 home premium upgrade dvd toegestuurd.
Nu heb ik hier nog enkele vraagjes over:
1) Kan ik deze oem (upgrade) product key gebruiken op een andere (niet-Assus) computer?
2) Kan ik een x64 versie downloaden en deze product key gebruiken?
1) Kan ik deze oem (upgrade) product key gebruiken op een andere (niet-Assus) computer?
1. Volgens mij wel, de key is verder niet gebonden aan je hardware.maartenlambrech schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:41:
Vandaag kreeg ik via het Assus Upgrade Program de Windows 7 x86 home premium upgrade dvd toegestuurd.
2. Is al vaak gevraagd hier. Nogmaals: de product key van Windows 7 is niet geboden aan x32 of x64 en ook niet aan de taal! De product key is alleen gebonden aan de editie (Home Premium, Professional, Ultimate, enz).
Doe ik het nou gewoon fout of hoe zit dat.
Je hebt dus van die libraries in explorer, in de music library voeg ik een map met muziek toe. Die verschijnt heel leuk natuurlijk.
Maar in WMP wil ik dus die library toevoegen en niet al me mapjes los, want ik heb op meerdere plekken mijn muziek staan. Maar dat kan dus niet, ik ga dus in WMP na organise>manage libraries> brows> en dan gewoon links in het rijtje de library map "music" .
De melding is dan music cant be included into the library, please choose a different folder.
Ja leuk dit, dit maakt die hele libraries zowat onzinnig, dit moet toch gewoon kunnen?
Je hebt dus van die libraries in explorer, in de music library voeg ik een map met muziek toe. Die verschijnt heel leuk natuurlijk.
Maar in WMP wil ik dus die library toevoegen en niet al me mapjes los, want ik heb op meerdere plekken mijn muziek staan. Maar dat kan dus niet, ik ga dus in WMP na organise>manage libraries> brows> en dan gewoon links in het rijtje de library map "music" .
De melding is dan music cant be included into the library, please choose a different folder.
Ja leuk dit, dit maakt die hele libraries zowat onzinnig, dit moet toch gewoon kunnen?
WMP pakt toch automagisch alles wat in de music-library zit?LeVortex schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:49:
Doe ik het nou gewoon fout of hoe zit dat.
Hier wel in ieder geval (net even mapje gekopieerd naar de music library en hij stond meteen in WMP.
oh
ik zie het inderdaad, weer een nutteloze post van mij

Weet iemand hier een oplossing voor:

Elke keer als ik een bestand wil kopieren van de ene partitie naar de andere partitie krijg ik deze melding. Als het goed is heb ik een Administrator account. Weet iemand hoe ik deze meldingen kan vermijden (dus gewoon nooit meer krijg)? Het komt erop neer dat ik gewoon ALLE rechten wil (en dus niet steeds dingen moet bevestigen).
Ik kwam hierop, omdat ik de download map van Limewire niet kan aanpassen. Ik weet niet of dit hier aan ligt..? Zo niet, weet iemand hoe je dat op kan lossen (alleen mappen op C:\ accepteert ie, de rest geeft ie een foutmelding).

Elke keer als ik een bestand wil kopieren van de ene partitie naar de andere partitie krijg ik deze melding. Als het goed is heb ik een Administrator account. Weet iemand hoe ik deze meldingen kan vermijden (dus gewoon nooit meer krijg)? Het komt erop neer dat ik gewoon ALLE rechten wil (en dus niet steeds dingen moet bevestigen).
Ik kwam hierop, omdat ik de download map van Limewire niet kan aanpassen. Ik weet niet of dit hier aan ligt..? Zo niet, weet iemand hoe je dat op kan lossen (alleen mappen op C:\ accepteert ie, de rest geeft ie een foutmelding).
En ben je eigenaar van de mappen?barzi schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:11:
Weet iemand hier een oplossing voor:
[afbeelding]
Zodra je ownership hebt genomen zijn die meldingen weg
Het rare is, hij ziet een partitie dus als een map. Hoe kan je de ownership krijgen over een partitie (van een map weet ik het wel namelijk).
Niet goed gelezen. Heb het inmiddels gedaan, maar krijg dezelfde melding. De melding van Limewire is inmiddels opgelost door een nieuwere versie te installeren
.
Als ik ownership neem over een map, en een bestand daarnaar kopieer, krijg ik geen melding. Neem ik ownership over een partitie, dan krijg ik nog wel een melding. Waarschijnlijk neem ik dus niet goed de ownership over een paritie. Ik heb deze methode gebruikt:
http://www.sevenforums.co...e-ownership-shortcut.html
Weet iemand anders misschien dan een oplossing?
Niet goed gelezen. Heb het inmiddels gedaan, maar krijg dezelfde melding. De melding van Limewire is inmiddels opgelost door een nieuwere versie te installeren

Als ik ownership neem over een map, en een bestand daarnaar kopieer, krijg ik geen melding. Neem ik ownership over een partitie, dan krijg ik nog wel een melding. Waarschijnlijk neem ik dus niet goed de ownership over een paritie. Ik heb deze methode gebruikt:
http://www.sevenforums.co...e-ownership-shortcut.html
Weet iemand anders misschien dan een oplossing?
[ Voor 97% gewijzigd door Perzikvrucht op 28-11-2009 15:28 ]
Is het een Windows 7 feature dat zodra je een .exe file selecteert en "copy" of "cut" kiest dat dan de exe file uitgevoerd wordt? Dit gedrag heb ik bij geen enkele andere Windows versie gezien. Een exe file van de ene map naar de andere kopiëren kan nu alleen nog maar middels slepen. Althans in mijn installatie.
Euhm.. Nee, dat hoort nietSAICRJMPM schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:52:
Is het een Windows 7 feature dat zodra je een .exe file selecteert en "copy" of "cut" kiest dat dan de exe file uitgevoerd wordt? Dit gedrag heb ik bij geen enkele andere Windows versie gezien. Een exe file van de ene map naar de andere kopiëren kan nu alleen nog maar middels slepen. Althans in mijn installatie.
Dubbelklik je niet per ongeluk ofzo?
Nee echt niet, en ik heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en het gebeurt ook bij een verse installatie. Enige dat ik dan kan denken is dat een of andere driver gek doet.anandus schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:54:
[...]
Euhm.. Nee, dat hoort niet
Dubbelklik je niet per ongeluk ofzo?
En een andere muis geeft hetzelfde probleem? (mocht je er eentje in de buurt hebben, that is)SAICRJMPM schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:14:
[...]
Nee echt niet, en ik heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en het gebeurt ook bij een verse installatie. Enige dat ik dan kan denken is dat een of andere driver gek doet.
Lijkt me sterk dat het aan de muis ligt. Dan moet ik ook geen gewone files kunnen selecteren en kopiëren zonder dat ze geopend worden. En net klik ik met mijn muis nog op een pdf file en ik kies copy en Adobe Reader wordt NIET geopend. Dat is dus ok. Klik ik echter 1 keer op een exe file (in dezelfde map) en ik kies copy dan gaat de file runnen. Net nog geprobeerd.anandus schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:18:
[...]
En een andere muis geeft hetzelfde probleem? (mocht je er eentje in de buurt hebben, that is)
Misschien is deze vraag al 100 keer gesteld en kan iemand mij simpel verwijzen naar een pagina met het antwoord.
Ik heb een Acer 5635Z (notebook) met Windows 7 Home premium 64-bit erop. Standaard wordt en back-up programma meegeleverd maar er wordt geen officiële Windows CD meegeleverd. Ik zou graag alles opnieuw willen installeren en zelf back-ups maken met Arconis True Image. Heeft iemand een oplossing om Windows 7 te installeren ik heb wel de product key?
Ik heb een Acer 5635Z (notebook) met Windows 7 Home premium 64-bit erop. Standaard wordt en back-up programma meegeleverd maar er wordt geen officiële Windows CD meegeleverd. Ik zou graag alles opnieuw willen installeren en zelf back-ups maken met Arconis True Image. Heeft iemand een oplossing om Windows 7 te installeren ik heb wel de product key?
Verwijderd
Dat dus, als je gewoon een key hebt kan je gewoon een versie downloadenSefyu schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:49:
Uhmm, gewoon de ISO downloaden en gaan met die banaan?
Ik heb een ander wazig probleempje. Als ik de klep van m'n Laptop dicht doe, dan slaat de hele handel vast.
De instellingen in powermanagement staan zo, dat er niks dient te gebeuren als de klep dicht gaat.
Als ik de instelling zo zet, dat bijvoorbeeld de laptop op de slaapstand gaat als ik de klep dicht doe, dan werkt dat wel.
Het rare ervan is, als ik die klep dicht doe, en 2 seconden later weer open doe, dan zie ik dat het internet al dichtgeknepen wordt. (korte uitleg
Verder vindt ik Windows 7 wel een prettig systeem
Deze jongen is heel blondVerwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:26:
Dat dus, als je gewoon een key hebt kan je gewoon een versie downloaden

[ Voor 197% gewijzigd door The farmer op 28-11-2009 18:00 ]
Hmm downloaden kan alleen als je daar voor betaald hebt (een download ipv een DVD bestellen bijv.) wat hierboven genoemd wordt is waarschijnlijk een MSDN of MSDN AA ISO die je aldaar kunt downloaden. Mocht je daar geen toegang toe hebben zou je eens moeten zoeken naar de minder legale download routes, wat opzich je eigen licentie niet illegaal maakt als je die daarme gebrukt maar wat minder te vertrouwen is qua betrouwbaarheid van de ISO.The farmer schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:54:
[...]
Deze jongen is heel blond. Als ik naar de Microsoft site ga kom ik niet verder dan http://www.microsoft.com/windows/downloads/default.aspx of http://www.microsoft.com/downloads/en/resultsForProduct.aspx?displaylang=en&productID=166722f0-6926-4a78-82d5-cd021f777a70&nr=10&sortCriteria=Popularity&sortOrder=Ascending&stype=ss_sd. Kan iemand mij even een link geven naar een Nederlandse ISO van Windows 7 Home Premium 64-bit
?
Een link geven hier op tweakers kan dus niet ...
-------
Ik zou graag Windows 7 x64 Home Premium installeren maar heb volgend probleempje:
Ik bezit enkel de x86 upgrade dvd (met legale product-key).
Is het mogelijk om op een legale manier aan de 64bit versie te geraken?
Kan ik later zonder probleem upgraden van 32bit naar 64bit met dezelfde key?
Key is in Vista en Windows 7 onafhankelijk van de taal, versie (32-bit of 64-bit) of upgrade of niet.maartenlambrech schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:12:
Ik zou graag Windows 7 x64 Home Premium installeren maar heb volgend probleempje:
Het enige wat nog van belang is, is welke versie (Home Premium in jouw geval) je gebruikt.
Zolang je die niet veranderd, kan je gewoon legaal een 64-bit versie installeren.
Dit is trouwens al 16.000.000 keer beantwoord...
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
zou het misschien een idee zijn om een got wiki eraan te koppelen oid? voor dit soort vragen die 16 miljoen keer voorbij komen?Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:15:
[...]
Key is in Vista en Windows 7 onafhankelijk van de taal, versie (32-bit of 64-bit) of upgrade of niet.
Het enige wat nog van belang is, is welke versie (Home Premium in jouw geval) je gebruikt.
Zolang je die niet veranderd, kan je gewoon legaal een 64-bit versie installeren.
Dit is trouwens al 16.000.000 keer beantwoord...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houd het ontopic!
Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.
Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic
Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....
Houd het ontopic!
Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.
Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic
Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Think before you post....