@I King: Dat bedoel ik niet, want dat doet het inderdaad..
Ik zal het even helder proberen uit te leggen. Mijn hardeschijf is opgedeeld in 3 partities. Dit staat in hardeschijfbeheer va links naar rechts in de volgorde E - C - D. Wat ik wil doen, is mijn E en D partitie samenvoegen. Dit gaat niet, omdat deze niet naast elkaar staan...
Ik moet dus weten hoe ik nou wel voor elkaar ga krijgen dat die schijven samengevoegd kunnen worden. Ik heb paragon partition manager 10 demo al gedownload, maar voor de dingen die ik er mee wil moet je de volledige versie aanschaffen, dus dat wil niet. Ook heb ik nog EASEUS Partition Master gebruikt, maar dat ook weer een demo en dan wil het dus niet.
Ook heb ik natuurlijk al wat dingetjes geprobeerd met het normale schijfbeheer, maar eigenlijk kun je ook niet veel met dat programma.
Maarrr, inmiddels is het me wel gelukt met Partition Wizard Home edition. Ik heb het als volgt gedaan (na de installatie en het opstarten van het programma dus):
1) verwijder partitie E
2) Vergroot partitie C naar de linkerkant, zodat de unallocated ruimte op de schijf in C wordt opgenomen.
3) Verklein partitie C aan de rechterkant, zodat er unallocated ruimte tussen schijf C en D komt te staan.
4) Vergroot partitie D aan de linkerkant.
5) Druk op Apply en laat het programma zijn werk doen.
Omdat je met C loopt de rotzooien moet de computer opnieuw opgestart worden. Tijdens het opnieuw opstarten zie je een scherm van partition wizard waarin de voortgang in het proces te volgen is. Daarna wordt de pc weer opnieuw opgestart en is het dus klaar.
[
Voor 35% gewijzigd door
AMD1800 op 29-11-2009 10:38
. Reden: probleem opgelost ]