Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:15:
[...]

Dit is trouwens al 16.000.000 keer beantwoord...
Zeg maar 16 miljard keer. Maar het 7 topic zal ooit weleens op slot gaan. Kunnen mensen lekker een eigen topic openen, of gewoon de search gebruiken.

Het in een wiki doen, tja ik zou het wel in de TS zetten, maar 't blijft niet helemaal legaal, want ja hoe kom je aan een iso... Of je moet msdn toegang hebben oid, maar die mensen stellen dit soort vragen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Sjah schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:27:
[...]

Zeg maar 16 miljard keer. Maar het 7 topic zal ooit weleens op slot gaan. Kunnen mensen lekker een eigen topic openen, of gewoon de search gebruiken.

Het in een wiki doen, tja ik zou het wel in de TS zetten, maar 't blijft niet helemaal legaal, want ja hoe kom je aan een iso... Of je moet msdn toegang hebben oid, maar die mensen stellen dit soort vragen niet.
op zich wel handig om een wiki te doen, kunnen mensen editen etc. maar goed ontopic. werkt perfect met een andere dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54
Sjah schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:27:
[...]

Dit ging geloof ik niet over het downloaden van... Maar of het mogelijk was om een andere versie met dezelfde key te installeren. En dat was al meerdere keren beantwoord ;)

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
mjl schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:47:
[...]

Hmm downloaden kan alleen als je daar voor betaald hebt (een download ipv een DVD bestellen bijv.) wat hierboven genoemd wordt is waarschijnlijk een MSDN of MSDN AA ISO die je aldaar kunt downloaden. Mocht je daar geen toegang toe hebben zou je eens moeten zoeken naar de minder legale download routes, wat opzich je eigen licentie niet illegaal maakt als je die daarme gebrukt maar wat minder te vertrouwen is qua betrouwbaarheid van de ISO.

Een link geven hier op tweakers kan dus niet ...
Tsja ik vind het echt waardeloos, je besteld een notebook met OEM Windows 7 en ze leveren er geen OEM CD bij. Maar goed lees net hieronder dat Windows 7 taal onafhankelijk is, ik weet genoeg :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:06
Ik snap nog steeds niet waarom Microsoft het in vredesnaam niet toelaat om stukken hardeschijf die bij het partitioneerprogramma 'schijfbeheer' niet naast elkaar staan. Heeft iemand een idee waarom dit wel zo is?

Het is in Wondows 7 zo en in Vista ook al. Echt heel slim. Ik ga nu maar proberen om het met een ander programma te doen, maar het zou niet eens nodig moeten zijn.

Het gaat hier trouwens om windows 7 ultimate 64 bit

[ Voor 6% gewijzigd door AMD1800 op 29-11-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:41
Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar ik denk dat je je afvraagt waarom de verschillende partities op 1 harde schijf _niet_ naast welkaar weergegeven worden?

Dat doet het in ieder geval wel:
http://www.resize-partiti...age/Disk-20Management.jpg

Verder snap ik de vraag/issue niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tennisbal schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:20:
[...]

zou het misschien een idee zijn om een got wiki eraan te koppelen oid? voor dit soort vragen die 16 miljoen keer voorbij komen?
Waarom denk je dat mensen die te lui zijn om te Googlen of in dit topic te zoeken opeens wél naar een wiki zouden kijken?
Daarbij is de topicstart al voorzien van bergen info.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 29-11-2009 00:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@I King: Dat bedoel ik niet, want dat doet het inderdaad..

Ik zal het even helder proberen uit te leggen. Mijn hardeschijf is opgedeeld in 3 partities. Dit staat in hardeschijfbeheer va links naar rechts in de volgorde E - C - D. Wat ik wil doen, is mijn E en D partitie samenvoegen. Dit gaat niet, omdat deze niet naast elkaar staan...

Ik moet dus weten hoe ik nou wel voor elkaar ga krijgen dat die schijven samengevoegd kunnen worden. Ik heb paragon partition manager 10 demo al gedownload, maar voor de dingen die ik er mee wil moet je de volledige versie aanschaffen, dus dat wil niet. Ook heb ik nog EASEUS Partition Master gebruikt, maar dat ook weer een demo en dan wil het dus niet.

Ook heb ik natuurlijk al wat dingetjes geprobeerd met het normale schijfbeheer, maar eigenlijk kun je ook niet veel met dat programma.

Maarrr, inmiddels is het me wel gelukt met Partition Wizard Home edition. Ik heb het als volgt gedaan (na de installatie en het opstarten van het programma dus):
1) verwijder partitie E
2) Vergroot partitie C naar de linkerkant, zodat de unallocated ruimte op de schijf in C wordt opgenomen.
3) Verklein partitie C aan de rechterkant, zodat er unallocated ruimte tussen schijf C en D komt te staan.
4) Vergroot partitie D aan de linkerkant.
5) Druk op Apply en laat het programma zijn werk doen.

Omdat je met C loopt de rotzooien moet de computer opnieuw opgestart worden. Tijdens het opnieuw opstarten zie je een scherm van partition wizard waarin de voortgang in het proces te volgen is. Daarna wordt de pc weer opnieuw opgestart en is het dus klaar.

[ Voor 35% gewijzigd door AMD1800 op 29-11-2009 10:38 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hopelijk is deze vraag niet (veel) vaker voorbij gekomen. Ik heb gezocht maar heb niks kunnen vinden.

Sinds gisteren draai ik Windows 7. Uiteraard direct Firefox 3.5.5 geinstalleerd. Werkt allemaal als een trein, behalve het bekijken van WMP video's in de browser. Ik kan dus geen uitzendinggemist kijken :( Nu kon je voor Windows XP altijd even naar deze link gaan om de WMP Firefox plugin down te loaden. Maar op Windows 7 werkt dit dus niet, en het automatisch plugin binnenhalen via FF lukt ook niet, dan kom ik uit bij dat knopje met "handmatige installatie", wat verder niks doet :(

Weet iemand hoe ik embedded WMP video's (Uitzendinggemist bijv.) kan afspelen in Firefoc 3.5.5 op Windows 7 Professional 64 bit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Monnick: staat er wel WMP op je pc? Bij mij werkt het namelijk wel met die plugin

[ Voor 11% gewijzigd door AMD1800 op 29-11-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
AMD1800 schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:10:
@Monnick: staat er wel WMP op je pc? Bij mij werkt het namelijk wel met die plugin
Ja, gewoon Windows 7 Professional geinstalleerd en die komt kennelijk standaard met Windows Media Player 12. Net nog wat geprobeerd door die plugin te verwijderen van mijn PC, opnieuw downloaden en uitvoeren als administrator, maar dat wil niks helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even een tip: Bij mij sprong er iets in m'n toetsenbord instellingen steeds verkeerd, ik raakte de symbolen kwijt (werd iets anders steeds). Werd er knetter van. Blijkt bij de toetsenbord instellingen standaard een toetsencombinatie (met ALT+L-Shift) te zijn die dus je toetsenbord op een andere layout gooit. Deze uitgezet en nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Ik heb deze versie van FireFox: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.5) Gecko/20091102 Firefox/3.5.5

En verder dus de plugin die jij ook hebt. Wat ik trouwens wel heb, is dat er in mijn programmas en onderdelen ook een Windows Media Player Firefox Plugin wordt weergegeven van Microsoft Corp. heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
monnick schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:06:
Hopelijk is deze vraag niet (veel) vaker voorbij gekomen. Ik heb gezocht maar heb niks kunnen vinden.

Sinds gisteren draai ik Windows 7. Uiteraard direct Firefox 3.5.5 geinstalleerd. Werkt allemaal als een trein, behalve het bekijken van WMP video's in de browser. Ik kan dus geen uitzendinggemist kijken :( Nu kon je voor Windows XP altijd even naar deze link gaan om de WMP Firefox plugin down te loaden. Maar op Windows 7 werkt dit dus niet, en het automatisch plugin binnenhalen via FF lukt ook niet, dan kom ik uit bij dat knopje met "handmatige installatie", wat verder niks doet :(

Weet iemand hoe ik embedded WMP video's (Uitzendinggemist bijv.) kan afspelen in Firefoc 3.5.5 op Windows 7 Professional 64 bit? :)
Je moet hier de WMP Firefox plugin downloaden.
Let erop dat Firefox niet draait als je hem installeert! :)
(Evt. als admin installeren als het écht niet wil werken)
AMD1800 schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:25:
Ik heb deze versie van FireFox: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.5) Gecko/20091102 Firefox/3.5.5

En verder dus de plugin die jij ook hebt. Wat ik trouwens wel heb, is dat er in mijn programmas en onderdelen ook een Windows Media Player Firefox Plugin wordt weergegeven van Microsoft Corp. heb jij dat ook?
Inderdaad:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8EhpIG511fevRYmmRcNYN6fw/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 29-11-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit:
knip :(

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 29-11-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
anandus schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:35:
[...]
Je moet hier de WMP Firefox plugin downloaden.
Let erop dat Firefox niet draait als je hem installeert! :)
(Evt. als admin installeren als het écht niet wil werken)

[...]
Inderdaad:
[afbeelding]
Eerst de plugin verwijderd. Daarna computer gereboot en geen programma's gestart. Daarna installeer ik die plugin (als Administrator). Ik krijg een melding dat de installatie succesvol is verlopen. Ik start Firefox en het werkt nog steeds niet. Die plugin staat er ook niet tussen bij Plugins in FF (die er bij jullie wel bij staat).

Iemand nog tips? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, en die Fx wmp plugin, zou je gewoon in je backup directory moeten zetten, bij je extentie's en skins. Hoef je ook nooit meer te zoeken waar die is.
Met Flash zou ik hem niet in de backup dir zetten, die wordt te vaak geupdate en kan je net zo goed met de autom. install van Fx doen. En dan hebje nog Silverlight, die komt lekker met WinUpdate mee, hoef je dus ook niet te backuppen. Heb ik dan alles gehad, onee Java, maarja noem mij een site die Java vereist, kom ze zelden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
monnick schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:12:
[...]

Eerst de plugin verwijderd. Daarna computer gereboot en geen programma's gestart. Daarna installeer ik die plugin (als Administrator). Ik krijg een melding dat de installatie succesvol is verlopen. Ik start Firefox en het werkt nog steeds niet. Die plugin staat er ook niet tussen bij Plugins in FF (die er bij jullie wel bij staat).

Iemand nog tips? :o
Oh, dear, da's wel weird.
Dan weet ik het ook niet.
Misschien hier vragen?
[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Ik gebruik Thunderbird als e-mail. Ik gebruikte windows agenda als mijn agenda en beviel uitstekend. Waar kan ik hem weer vinden in Windows 7 (64-bit)? :? De online versie wil ik niet gebruiken, gewoon een agenda op mijn computer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb win 7 bestelt via slim.nl (studente korting), kan ik deze dvd/licentie code maar een keer gebruiken zoals hun beweren, of kan ik hem vaker gebruiken?

Het betreft een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
honey schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:42:
Ik gebruik Thunderbird als e-mail. Ik gebruikte windows agenda als mijn agenda en beviel uitstekend. Waar kan ik hem weer vinden in Windows 7 (64-bit)? :? De online versie wil ik niet gebruiken, gewoon een agenda op mijn computer. :(
Er zit een agenda in Windows Live Mail :)
(Onderdeel van de Live Essentials).

Afbeeldingslocatie: http://images.callemin.be/NieuweWindowsLiveCalendar_10541/image.png

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 29-11-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:54:
Ik heb win 7 bestelt via slim.nl (studente korting), kan ik deze dvd/licentie code maar een keer gebruiken zoals hun beweren, of kan ik hem vaker gebruiken?

Het betreft een upgrade.
Je weet dat je als student gratis Windows 7 Professional (zowel 32 als 64 bit) kan downloaden op:

http://www.academicdownload.com/section/957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
monnick schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:25:
[...]

Je weet dat je als student gratis Windows 7 Professional (zowel 32 als 64 bit) kan downloaden op:

http://www.academicdownload.com/section/957
Ook eventueel op http://www.ma3d.com

Heb hem zelf daar vandaan. Was erg verbaasd dat ik professional gewoon kon downloaden. Ben zelf erg onder de indruk van Windows 7, bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:23

aex351

I am the one

Met Windows 7 krijg ik zo nu en dan net na het opstarten de foutmelding te zien dat één of meerdere van mijn HDD partities in gebruik is wanneer ik een bestand wil aanmaken. Ik heb dan ineens alleen leesrechten. Dit los ik dan op door Error-checking te starten zodat ik de optie krijg om de partitie opnieuw te mounten en weer schrijfrechten krijg. Erg vervelende bug. Ook krijg ik zo nu en dan bij het opstarten van de computer de BSOD Registry_Error te zien.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:59:
[...]
Er zit een agenda in Windows Live Mail :)
(Onderdeel van de Live Essentials).

[afbeelding]
Volgens mij is dat diegene waarvan hij bedoelt dat die online werkt. Kan het mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Sjah schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:59:
[...]

Volgens mij is dat diegene waarvan hij bedoelt dat die online werkt. Kan het mis hebben...
Klopt, ik wil gewoon mijn oude terug :'( (en nee, ik ga niet meer terug naar Vista :P )

edit: van windows help: Wat is er gebeurd met Windows Agenda?

Deze versie van Windows bevat geen Windows Agenda. Als u agendagebeurtenissen wilt toevoegen of weergeven, hebt u een ander agendaprogramma van Microsoft of een ander bedrijf nodig.

Dus het is echt weg. :(

[ Voor 32% gewijzigd door honey op 29-11-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:59:
[...]

Is dat zo?
Dacht dat-ie offline werkte, eigenlijk, en dat je eventueel ook online kalenders toe kan voegen?
Maar je kan gelijk hebben (al heb ik geen flauw idee waar de online versie dan staat :P Live.com ofzo?), ik werk er in ieder geval alleen offline mee :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 29-11-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je er niet vies van bent om een ander smaakje dan Microsoft te proberen: Thunderbird mailcient, en de Lightning extensie installen. Gebruik ik zelf al 3.5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:53
Hajj mensjos!

Is hebben vraagjes =]

ik ben beetje windows leek, ik knal er windows op, en ik ben er klaar mee, zo denk ik altijd.

maar nu heb ik dus de volgende situatie:

Ik heb een PC met OEM-windows erop (vista 32b), die vista heb ik geupgrade naar W7 64b
dat werkt allemaal goed. Nu heeft mij maat W7 RC, maar die zal uiteindelijk verlopen, daarom zijn we nu aan het zoeken naar permanente opties.
Is het mogelijk om mijn OEM-Windows Vista er bij hem op te installeren met de key die eerst op mijn pc zat en daarmee up te graden naar W7 (eigen legaal gekochte versie), zonder dat enkel van ons problemen zal ondervinden doordat we dezelfde originele windows vista gebruikt hebben?

als het antwoord hierboven nee is; dat we niet mijn vista kunnen gebruiken; is het dan mogelijk om voor 30 euro XP home edition voor 30 euro te kopen @pricewatch en dan die upgrade te doen? of moet het via vista?

bvd =]
Crazy Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazy-Al schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:20:
Is het mogelijk om mijn OEM-Windows Vista er bij hem op te installeren met de key die eerst op mijn pc zat en daarmee up te graden naar W7 (eigen legaal gekochte versie), zonder dat enkel van ons problemen zal ondervinden doordat we dezelfde originele windows vista gebruikt hebben?
Licentietechnisch niet, OEM is gekoppeld aan een computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 21:03
barzi schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:11:
Weet iemand hier een oplossing voor:

[afbeelding]

Elke keer als ik een bestand wil kopieren van de ene partitie naar de andere partitie krijg ik deze melding. Als het goed is heb ik een Administrator account. Weet iemand hoe ik deze meldingen kan vermijden (dus gewoon nooit meer krijg)? Het komt erop neer dat ik gewoon ALLE rechten wil (en dus niet steeds dingen moet bevestigen).

Ik kwam hierop, omdat ik de download map van Limewire niet kan aanpassen. Ik weet niet of dit hier aan ligt..? Zo niet, weet iemand hoe je dat op kan lossen (alleen mappen op C:\ accepteert ie, de rest geeft ie een foutmelding).
barzi schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:13:
Het rare is, hij ziet een partitie dus als een map. Hoe kan je de ownership krijgen over een partitie (van een map weet ik het wel namelijk).

Niet goed gelezen. Heb het inmiddels gedaan, maar krijg dezelfde melding. De melding van Limewire is inmiddels opgelost door een nieuwere versie te installeren |:(.

Als ik ownership neem over een map, en een bestand daarnaar kopieer, krijg ik geen melding. Neem ik ownership over een partitie, dan krijg ik nog wel een melding. Waarschijnlijk neem ik dus niet goed de ownership over een paritie. Ik heb deze methode gebruikt:

http://www.sevenforums.co...e-ownership-shortcut.html

Weet iemand anders misschien dan een oplossing?
Iemand? Ik vind het namelijk erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephanL schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:39:
[...]

Ook eventueel op http://www.ma3d.com

Heb hem zelf daar vandaan. Was erg verbaasd dat ik professional gewoon kon downloaden. Ben zelf erg onder de indruk van Windows 7, bevalt erg goed.
als ik een belg was, dan was dat een strakke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:03
Ik heb zelf ff een plugin geschreven voor Windows 7 Mediacenter (ook Vista).

De TV Gemist plugin maakt het mogelijk om binnen Windows Vista / 7 Mediacenter (+extenders) van diverse zenders uitzendinggemist te bekijken. Op dit moment worden van de volgende zenders afleveringen getoond:
  • SBS6
  • NET5
  • Veronica
  • RTL4
  • RTL5
  • RTL7
  • RTL8
http://www.ardani.nl

Dit is misschien voor Mediacenter gebruikers onder jullie handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:53
is dat via internet of via tv?:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:39:
[...]

als ik een belg was, dan was dat een strakke actie.
Er zijn ook een heleboel Nederlandse onderwijsinstellingen aangesloten hoor, bijv. de TU Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Crazy: je moet gewoon die Vista installen, serial niet invoeren en niet activeren. Daarna die upgradeversie van 7 draaien, en de HD formatteren. Volgens mij controleert 7 niet of die Vista wel geactiveerd is, maar zeker weten doe ik dat niet. Als je dus die key niet invoert bij Vista krijg je ook geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 22:12
Ik heb hier zo'n studentenlicentie, het grappige daaraan is dat als ik via USB installeer (directie installatie, foei) dan zegt ie dat je niet kunt installeren. Als ik daarna via een DVD speler installeer is het geen probleem en krijg ik ze zelfs geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
barzi schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:37:
[...]

[...]

Iemand? Ik vind het namelijk erg irritant.
Ik had een soort gelijk iets, had iets met NTFS ownership te maken. Toen ik op alle folders 'take ownership' heb gedaan heb ik het niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Gadgets schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:43:

De TV Gemist plugin maakt het mogelijk om binnen Windows Vista / 7 Mediacenter (+extenders) van diverse zenders uitzendinggemist te bekijken. Op dit moment worden van de volgende zenders afleveringen getoond:
  • SBS6
  • NET5
  • Veronica
  • RTL4
  • RTL5
  • RTL7
  • RTL8

Wow, dat ziet er veelbelovend uit! Ik zou hiermee dus gemiste uitzendingen van deze kanalen op mijn Xbox 360 kunnen bekijken. Deze is als extender gekoppeld aan mijn Windows 7 PC met Media Center? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:42

mjl

Ugh

Sjah schreef op maandag 30 november 2009 @ 00:54:
@Crazy: je moet gewoon die Vista installen, serial niet invoeren en niet activeren. Daarna die upgradeversie van 7 draaien, en de HD formatteren. Volgens mij controleert 7 niet of die Vista wel geactiveerd is, maar zeker weten doe ik dat niet. Als je dus die key niet invoert bij Vista krijg je ook geen gezeur.
Bij Vista moest de bestaande XP wel genuine zijn, ansders werd er niet geupdate. Ook een vista over een niet geactiveerde vista zetten werkte niet, dus ik geef je weinig kans (indien het toch werkt horen we dat graag naturlijk).

Het makkelijkste is mischien een xp install te doen (is sneller dan Vista) (ik heb zelf gewoon een werkende XP image die legaal is en die gebruik ik als upgrade pad).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Laatst online: 19-09 23:03
monnick schreef op maandag 30 november 2009 @ 07:51:
[...]

Wow, dat ziet er veelbelovend uit! Ik zou hiermee dus gemiste uitzendingen van deze kanalen op mijn Xbox 360 kunnen bekijken. Deze is als extender gekoppeld aan mijn Windows 7 PC met Media Center? :)
Idd, hij werkt op mijn extender (linksys) heb het nog niet geprobeerd op de xbox 360, maar het zou moeten werken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 21-09 20:42

mjl

Ugh

• SBS6
  • NET5
  • Veronica
  • RTL4
  • RTL5
  • RTL7
  • RTL8

Cool, is er mischien een WMC topic waar dit in de startpost kan ;)

Mooi zou zijn as je het zou kunnen combineren met uitzending gemist van Ned 1 2 en 3... kan het kabel abonnement zowat de deur uit ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien iemand hier die het toevallig weet.

Ik heb gister de Nederland.fm gadget geïnstalleerd en ingesteld. Echter, als ik nu de computer opnieuw opstart gaat automatisch de eerste voorkeuze afspelen, dat wil ik dus niet. Enig idee hoe dit is in te stellen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBS6
  • NET5
  • Veronica
  • RTL4
  • RTL5
  • RTL7
  • RTL8

Er bestond er al een voor de RTL uitzendingen, maar eh...een voor SBS nog niet :+ 'k zal hem vanavond eens installeren.
Gunner schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:57:
Misschien iemand hier die het toevallig weet.

Ik heb gister de Nederland.fm gadget geïnstalleerd en ingesteld. Echter, als ik nu de computer opnieuw opstart gaat automatisch de eerste voorkeuze afspelen, dat wil ik dus niet. Enig idee hoe dit is in te stellen?
Volgens mij kun je de 'broncode' (is gewoon html) van de gadget bewerken en daar ff het autostarten uitzetten...

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 30-11-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Windows Agenda is uit Windows 7 gesloopt. Helaas heb ik me niet gerealiseerd dat ze zoiets basaals zouden verwijderen. Helaas gebruikte ik het dagelijks en alle afspraken had ik hierin. De agenda heb ik natuurlijk opgeslagen, maar nu heb ik geen programma meer om het te gebruiken.

Ik gebruik Thunderbird met veel plezier. The Lightning plug-in is een suggestie, maar het is sinds 2008 niet meer geupdate en ik weet ook niet of het compatible is met het opgeslagen Windows agendabestand.

Mijn vraag, sommige gebruiken de online Windows Live versie. Als ik de computer opstart, krijg ik dan automatisch een pop-up als er een afspraak nadert? Het gaat mij alleen om de agenda functie, de rest niet. ... of moet je elke keer actief zelf inloggen.

(en als iemand een goede alternatief kent, dan hoor ik het graag, desnoods commercieel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

honey schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:56:
Windows Agenda is uit Windows 7 gesloopt. Helaas heb ik me niet gerealiseerd dat ze zoiets basaals zouden verwijderen. Helaas gebruikte ik het dagelijks en alle afspraken had ik hierin. De agenda heb ik natuurlijk opgeslagen, maar nu heb ik geen programma meer om het te gebruiken.

Ik gebruik Thunderbird met veel plezier. The Lightning plug-in is een suggestie, maar het is sinds 2008 niet meer geupdate en ik weet ook niet of het compatible is met het opgeslagen Windows agendabestand.

Mijn vraag, sommige gebruiken de online Windows Live versie. Als ik de computer opstart, krijg ik dan automatisch een pop-up als er een afspraak nadert? Het gaat mij alleen om de agenda functie, de rest niet. ... of moet je elke keer actief zelf inloggen.

(en als iemand een goede alternatief kent, dan hoor ik het graag, desnoods commercieel).
Outlook?

Ik mis de app eigelijk ook. Ik syncte met mijn Google calenders. Had ik altijd een read only versie.

Maar nu gebruik ik Google Calender + SMS reminders + Email reminders + Reminders op m'n G1

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou zeggen probeer eens Outlook eventueel icm Google Calendar en dan ook Google Calendar Desktop Sync als programma. Werkt voor mij perfect.
En anders Windows Live Mail (de desktop client, niet de online service), die zal toch ook wel pop-ups geven?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
honey schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:56:
Actief inloggen hoeft niet, in ieder geval:
u hoeft niet aangemeld te zijn bij Mail om agenda's of afspraken te maken. Als u zich aanmeldt bij Mail, worden uw Windows Live Calendar-agenda's automatisch geïmporteerd in Mail, en worden alle agenda's die u heeft gemaakt in Mail toegevoegd aan Calendar. Bovendien zijn uw agenda's beschikbaar op elke computer waarop u zich aanmeldt bij Mail. Als u zich niet aanmeldt, heeft u alleen toegang tot uw agenda's op de computer waarop u de agenda's heeft gemaakt.
Als je niet offline wil werken dan logt-ie automatisch in, overigens, daar hoef je niets voor te doen.
Over die popup weet ik eigenlijk niet, ik krijg wel een 'alert' via de mail (en dus als popup). Maar ik gebruik niet zo vaak reminders.
Ik weet dus niet hoe het zit (qua popups) als je het offline gebruikt, maar offline gebruiken kan dus wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-11-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Snake schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:59:
[...]

Outlook?

Ik mis de app eigelijk ook. Ik syncte met mijn Google calenders. Had ik altijd een read only versie.

Maar nu gebruik ik Google Calender + SMS reminders + Email reminders + Reminders op m'n G1
Outlook heb ik nooit echt gebruikt. Op het werk alleen e-mail, maar meer ook niet. Het schijnt wel een mooi programma te zijn. Als er echt geen nadere mogelijkheden zijn, dan zal ik maar moeten stoppen met Thunderbird. Ik hoop dat mijn e-mail dan wel te inporteren is vanuit Thunderbird naar Outlook (zal wel niet :( )

Beetje traag antwoord, ben op mijn werk en werd gestoord :) Maar bedankt voor de suggesties. Zal Windows Live eens bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door honey op 30-11-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:21

• SBS6
  • NET5
  • Veronica
  • RTL4
  • RTL5
  • RTL7
  • RTL8

Het werkt hier ook prima. 64bit was geen enkel probleem, dus dat is mooi.

Verder vraag ik me wel af wat er met al die gedownloade uitzendingen gebeurt. Worden die vanzelf weer van je pc verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
Tromp.et schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:01:
[...]

Het werkt hier ook prima. 64bit was geen enkel probleem, dus dat is mooi.

Verder vraag ik me wel af wat er met al die gedownloade uitzendingen gebeurt. Worden die vanzelf weer van je pc verwijderd?
Je bekijkt ze streaming, ze worden niet opgeslagen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Dit is een oplossing voor diegenen die "Windows Agenda" missen. Je hebt nog wel een installatie van Vista nodig. Oplossing van deze website, mijn dank aan KarelV.
Copieer de volgende mappen uit je Vista-installatie:

C:\Program Files\Windows Calendar
C:\Users\JeNaam\App Data\Local\Microsoft\Windows Calendar

Snelkoppeling naar Wincal.exe maken. Eventueel de snelkoppeling ook in
de Opstart-map zetten als je hem automatisch met Windows wilt laten
opstarten.
Ik weet nog niet of hij ook als een achtergrond programma kan draaien, om herinneringen mogelijk te maken. :?

Ik begrijp nog steeds niet waarom zoiets simpels er perse uit moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
honey schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:07:
Dit is een oplossing voor diegenen die "Windows Agenda" missen. Je hebt nog wel een installatie van Vista nodig. Oplossing van deze website, mijn dank aan KarelV.

[...]

Ik weet nog niet of hij ook als een achtergrond programma kan draaien, om herinneringen mogelijk te maken. :?

Ik begrijp nog steeds niet waarom zoiets simpels er perse uit moest.
Het is alleen maar verplaatst naar het Windows Live-pakket. En waarom het eruit moest? Blame de EU.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:15:
[...]

Het is alleen maar verplaatst naar het Windows Live-pakket. En waarom het eruit moest? Blame de EU.
Ik denk eerder dat Microsoft's strategie om alles naar Live/online te trekken hier de factor was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Ik heb even gekeken naar de Live ID pagina. Volgens mij is het meer het verzamelen van prive gegevens. Gezien ik de VS niet echt vertrouw met mijn data.

Vraag, als ik allemaal fantasie dingen invul, behalve mijn e-mail adres, dan maakt het toch niks uit kwa functionaliteit? edit: heb al een account gemaakt, beetje de waarheid en beetje fantasie. :P

Ik heb het een beetje bekeken, maar het is wel beperkter. Bijv. herinneringen zijn niet per afspraak in te stellen. Ik gebruik de oude Vista agenda wel.

[ Voor 30% gewijzigd door honey op 30-11-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
anandus schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:17:
[...]
Ik denk eerder dat Microsoft's strategie om alles naar Live/online te trekken hier de factor was ;)
Zal wel een combinatie zijn, ik heb ooit ergens gelezen dat een losse app suite zoals Windows Live voor MS voordelen heeft in dat ze niet meer gebonden zitten aan releasecycles van Windows om nieuwe versies uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
mad_mavrick schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:02:
[...]

Wat zijn je systeem specs? Ik heb dus ook tijdelijke hangers gehad maar door de hotfix voor NForce systemen lijkt dat nu gefixed (zie hier ergens terug waar ik de link gepost heb).

Edit: de link er even bjigezocht. Het topic is niet helemaal duidelijk maar door het volgende werd ik getriggerd:
  • This issue may also occur when you are using USB devices other than storage devices.
  • This issue may also occur if you perform other input/output (I/O) operations on the USB storage device. In this situation, the I/O operations fail.
Sorry was er ff tussenuit... 7Tweak er afgegooid, geen effect.

Alle drivers zijn up-to-date.

Systeem is al aardig verouderd, maar moet niet uit maken lijkt me.

Systeemspecs:

Intel dual 2 core E6600
ASUS P5W DH Deluxe
4GB Corsair TwinX
ATI Radeon X1900XTX
Seagate Barracuda 7200.10 (320GB)
Win7 Ultimate 64-Bit

Heel raar nog steeds blijft ie hangen tijdens opstarten, muis kan ik bewegen, niet in taakbeheer of andere actie.
Soms al tijdens laden desktop, soms daarvoor bij welkom scherm.
Regelmatig na ongeveer 3 minuten plotseling weer verder en dan alles oke.
Maar komt ook voor dat ie niet verder laadt en dan moet ik rebooten, na reboot over het algemeen altijd normaal opstarten zonder hang...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Laatst online: 18:58
Monda schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:01:
[...]

Sorry was er ff tussenuit... 7Tweak er afgegooid, geen effect.

Alle drivers zijn up-to-date.

Systeem is al aardig verouderd, maar moet niet uit maken lijkt me.

Systeemspecs:

Intel dual 2 core E6600
ASUS P5W DH Deluxe
4GB Corsair TwinX
ATI Radeon X1900XTX
Seagate Barracuda 7200.10 (320GB)
Win7 Ultimate 64-Bit

Heel raar nog steeds blijft ie hangen tijdens opstarten, muis kan ik bewegen, niet in taakbeheer of andere actie.
Maar komt ook voor dat ie niet verder laadt en dan moet ik rebooten, na reboot over het algemeen altijd normaal opstarten zonder hang...
ik heb het zelfde probleem met een soortgelijk systeem. ik heb alleen een andere videokaart (ATI x1600?) en een iets grotere hdd (1TB)
ik moet het nog proberen op de volgende pc met zelfde moederbord maar processor (Q6600) en videokaart.

helaas denk ik dat het nog wel een maandje duurt voor ik daar tijd voor ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb gister ook maar eens windows 7 geinstalleerd (action pack). Echter heb ik het probleem dat zodra ik newsleecher of iets dergelijks aanzet dat de internet verbinding na een min er gewoon mee stopt. Dit kan ik alleen oplossen door opnieuw op te starten.

Echter vanmorgen werkte dit ook niet meer en zit ik nu met een 3com 905 kaartje van 5 jaar oud te internetten. Hierbij is het probleem niet. Daarbij heeft onder vista dit altijd goed gewerkt.

Ik heb geprobeerd met en zonder de drivers te installeren maar beide bieden geen oplossing. Heeft iemand anders ook dit probleem en misschien een oplossing hiervoor?

Specs zijn die in sig. Op een andere pc met een ion mobo heb ik dit bovenstaande probleem niet dus ik vermoed dat het iets is met specifiek dit chipset.

[ Voor 11% gewijzigd door Yagermeister op 01-12-2009 11:36 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Yagermeister schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:35:
Ik heb gister ook maar eens windows 7 geinstalleerd (action pack). Echter heb ik het probleem dat zodra ik newsleecher of iets dergelijks aanzet dat de internet verbinding na een min er gewoon mee stopt. Dit kan ik alleen oplossen door opnieuw op te starten.

Echter vanmorgen werkte dit ook niet meer en zit ik nu met een 3com 905 kaartje van 5 jaar oud te internetten. Hierbij is het probleem niet. Daarbij heeft onder vista dit altijd goed gewerkt.

Ik heb geprobeerd met en zonder de drivers te installeren maar beide bieden geen oplossing. Heeft iemand anders ook dit probleem en misschien een oplossing hiervoor?

Specs zijn die in sig. Op een andere pc met een ion mobo heb ik dit bovenstaande probleem niet dus ik vermoed dat het iets is met specifiek dit chipset.
toevallig je mobo drivers geupdate? ik had hetzelfde probleem bij rc1 (toen ik mobo update'te) irritante was ook dat mijn pc niet meer afsloot. nu met final werkt alles prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er nog niets over gehooord, maar denk dat het berichtje wel in dit topic past:
Microsoft investigates Windows 7 'screen of death'

Microsoft has confirmed that it is investigating a problem described as the "black screen of death", which affects its latest operating system.

The error means that users of Windows 7 see a totally black screen after logging on to the system.

The firm said it was looking into reports that suggest its latest security update, released on Tuesday 25 November, cause the problem.
Al is het niet duidelijk welke update het betreft.
En waarom vermoed ik dat deze 'screen of death' niets meer is dan dat Windows denkt dat de primaire monitor de secondaire monitor is of iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:16

Wildfire

Joy to the world!

anandus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:50:
Ik heb er nog niets over gehooord, maar denk dat het berichtje wel in dit topic past:

[...]

En waarom vermoed ik dat deze 'screen of death' niets meer is dan dat Windows denkt dat de primaire monitor de secondaire monitor is of iets in die richting?
Grappig, dat heb ik ook ooit meegemaakt. Ik zat echt met de handen in m'n haar, zo van wtf?!? Na een kwartier dacht ik aan de TV-output en ja hoor... die was zomaar opeens de primaire output. *zucht*

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

tennisbal schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:38:
[...]

toevallig je mobo drivers geupdate? ik had hetzelfde probleem bij rc1 (toen ik mobo update'te) irritante was ook dat mijn pc niet meer afsloot. nu met final werkt alles prima
Ik heb de laatste nforce drivers geinstalleerd idd. Maar het gekke is dat gister vlak na de install het gewoon gewerkt heeft. Met afsluiten krijg ik idd ook een melding dat er nog iets open staat maar hij sluit alsnog normaal af.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online

[...]
Zou op zich kunnen, maar als ik jouw quote letterlijk neem dan staat er "after logging on to the system" dus zijn ze daarvoor wél kunnen inloggen, en dan is het niet jouw probleem (die ik ook een keer heb gehad idd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

[...]
Grappig, dat had ik op m'n werk vandaag. En daar heb ik er 2 monitoren achterhangen. Oplossing was powerbutton indrukken, toen kwam ineens het beeld van "je hebt nog allerlei shit openstaan, weet je het zeker?" (of iets in die trant ;)), kon ik Nee drukken en was er weer beeld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
jasring schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:10:
[...]

ik heb het zelfde probleem met een soortgelijk systeem. ik heb alleen een andere videokaart (ATI x1600?) en een iets grotere hdd (1TB)
ik moet het nog proberen op de volgende pc met zelfde moederbord maar processor (Q6600) en videokaart.

helaas denk ik dat het nog wel een maandje duurt voor ik daar tijd voor ga hebben.
Is het een idee om mijn bios te flashen? Heb nu versie 2801, bij 2901 -> Fix the system may BSOD after upgrading to Vista Service Pack 2.

Dus misschien ook zo'n vergelijkbaar iets?

[ Voor 23% gewijzigd door Monda op 01-12-2009 19:35 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat artikel is gebaseerd op een blogposting van PrevX die nu hun verontschuldigingen hebben aangeboden voor het veroorzaken van een storm in een glas water:
http://www.prevx.com/blog...ck-Screen-Root-Cause.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik draai sinds gisteren op Windows7 en ik heb nu al een paar keer gemerkt dat ik een harde schijf hoor opspinnen.. terwijl ik dat bij XP noooit heb gehad.

Zie net dat dat een instelling kan zijn 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Strider op 02-12-2009 09:21 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Strider schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:19:
Ik draai sinds gisteren op Windows7 en ik heb nu al een paar keer gemerkt dat ik een harde schijf hoor opspinnen.. terwijl ik dat bij XP noooit heb gehad.

Indexing van hardeschijven uitzetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 15:53

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Dit kan ook een instelling in de energie beheer zijn.
Daar kan je via geavanceerde energie instellingen je hd instellen zodat hij niet in slaap modus valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Iemand anders toevallig last van het volgende?

Mijn monitor stond op een 10 minuten timeout, daarna gaat ie standby. Heeft altijd goed gewerkt. Sinds kort gaat mijn monitor na 10 minuten standby en springt daarna direct weer aan en weer standby en weer aan, enz. Krijg alleen maar een logo te zien, daarna weer standby. Bleek niet aan de nieuwe ATi drivers te liggen, die heb ik al terug gezet naar 9.8.

Nu denk ik dat mijn monitor gewoon dood begint te gaan, maar toch even checken of niet iemand anders er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Hang 'm even aan een andere computer om te kijken of het wel of niet meeverhuist zou ik zeggen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:46:
[...]

Dit kan ook een instelling in de energie beheer zijn.
Daar kan je via geavanceerde energie instellingen je hd instellen zodat hij niet in slaap modus valt.
Dat had ik ook ja.
Met deze oplossing was het bij mij ook verholpen.
Hij ging standaard na 20 minuten in de slaapstand.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het probleem is niet het opspinnen zelf - het verschil is namelijk dat in XP je hdd gewoon bleef draaien, terwijl Win7 'm uitzet als een disk een tijd niet gebruikt wordt. 't Is dus een power management setting ;)

.edit: ah ja anders lees ik eerst even verder 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2009 11:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:19:
[...]

Dat artikel is gebaseerd op een blogposting van PrevX die nu hun verontschuldigingen hebben aangeboden voor het veroorzaken van een storm in een glas water:
http://www.prevx.com/blog...ck-Screen-Root-Cause.html
Ik zie het. Stelletjes prutsers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Opzoek naar leuke aanbieding van Seven :? Vind alleen de engelse Family Pack bestaat uit drie Upgrade licenties welke op 1 dvd staan. Zowel 32 bit als 64 bit versies zijn met deze Upgrade familiy Pack te upgraden. De NL versie wordt begin 2010 verwacht, echter is het nog niet 100% zeker dat deze er ook gaat komen.

Weet iemand of het familiepak NL met drie Upgrade licenties nog komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hetnet schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:28:
Opzoek naar leuke aanbieding van Seven :? Vind alleen de engelse Family Pack bestaat uit drie Upgrade licenties welke op 1 dvd staan. Zowel 32 bit als 64 bit versies zijn met deze Upgrade familiy Pack te upgraden. De NL versie wordt begin 2010 verwacht, echter is het nog niet 100% zeker dat deze er ook gaat komen.

Ik heb er niets over gehoord, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet Ms Nederland vast wel, bel/mail ze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik heb sinds kort Windows 7 x64 Ultimate ook weer geïnstalleerd, maar een paar dingen vallen me op:

- Het typen gaat met een minuscule vertraging. Als ik bv. de spatie vasthoud moet ie even op gang komen en dan race't ie wel door. :?
- Het openklappen van menu's of veranderen van directory's in Total Commander gaat ook enigszins vertraagd.
- Ik zie continue HDD activiteit (ondanks dat Indexing en de Page file is uitgeschakeld).
- Het scrollen van webpagina's gaat ook met een vertraging.
- Geluid is continue bagger (ik hoor regelmatig geknetter, alsof je een plaat speelt), bij zowel de oude Soundblaster Live, ook bij de nieuwere Audigy, ook bij de onboard audio van m'n oudere moederbord, maar ook van de onboard audio op het nieuwe moederbord. Al deze bovengenoemde audio "kaarten" werken overigens perfect onder Windows XP. Je kunt zeggen dat het misschien aan brakke Creative drivers ligt, maar waarom hebben die onboard kaarten dan hetzelfde?

Het lijkt wel of alles met een vertraging gaat.

Ik heb alle drivers geinstalleerd die nodig waren. De meest actuele chipset en inf drivers voor mijn mobo en de meest recente forceware drivers voor m'n 8800GT. Windows 7 draait overigens op een Kingston SSDnow 40GB ssd en het systeem heeft 6GB ram, dus aan de hardware zal het toch niet liggen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik krijg de laatste tijd af en toe een popup van UAC dat "installcon.exe" changes wil maken. Volgens google is dat malware/spyware, maar Windows Defender vindt zelf niets en ook mijn virusscanner (Avast) slaat niet aan. Zo heel erg veel heb ik nog niet geïnstalleerd op mijn systeem en ik vraag me echt af waar het nou vandaan komt...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

.oisyn schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:58:
Ik krijg de laatste tijd af en toe een popup van UAC dat "installcon.exe" changes wil maken. Volgens google is dat malware/spyware, maar Windows Defender vindt zelf niets en ook mijn virusscanner (Avast) slaat niet aan. Zo heel erg veel heb ik nog niet geïnstalleerd op mijn systeem en ik vraag me echt af waar het nou vandaan komt...
Zoek het bestand en verwijder/verplaats het!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb ik natuurlijk allang gedaan, maar het komt steeds weer terug. Heb nu alle security rechten op deny gezet zodat zelfs ik 'm niet meer mag openen :P, maar desalniettemin is installcon.exe slechts een symptoom en niet de oorzaak. Iets of iemand download dat ding en start het op. Maar ik overweeg sowieso een herinstall, ook gezien mijn eerdere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
hetnet schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:28:

Ik heb gewoon de UK gekocht en geinstalleerd met een NL DVD. Werkt prima maar of het mag dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb remote desktop eens geprobeerd, ging goed. Kom ik bij mijn 7 pc met 2 monitoren terug, waar ik weer moet inloggen. Gaat de secundaire monitor wel aan, zwart scherm maar ik zie de muis. De primaire monitor waar ik (denk ik) moet inloggen wil niet uit standby. :| Bleef enkel een resetje doen nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 22:12
Mirelia,
Hoe heb je dat gedaan? Wat voor "normale DVD" heb je gebruikt.
Ik ben namelijk van plan om het zelfde te doen, heeft iemand nog commentaar op de legaliteit? Het lijkt me dat alleen de taal verwisselen toch niet zo erg is. Is het sowieso mogelijk om van een nederlands OS naar de Engelse windows 7 te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook een languagepack installen, zelfs als je geen Ultimate hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook maar overgestapt naar Win7-Ultimate NL- 64bits en bevalt prima ...

Maar uh, ik zie maar geen bibliotheken/libraries in 'computer' of verkenner?! Moet ik daarvoor nog wat bij de mapopties instellen o.i.d.? Ik zie in de verkenner alleen maar; favorieten, bureaublad, computer etc en alle onderliggende mappen, alleen geen bibliotheken.

Iemand enig idee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal maakte ik gebruik van Ghost, maar nu wil ik met Windows Ultimate 7 een reserve copy gaan maken, werkt dit een beetje eenvoudig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sjah schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:02:
Heb remote desktop eens geprobeerd, ging goed. Kom ik bij mijn 7 pc met 2 monitoren terug, waar ik weer moet inloggen. Gaat de secundaire monitor wel aan, zwart scherm maar ik zie de muis. De primaire monitor waar ik (denk ik) moet inloggen wil niet uit standby. :| Bleef enkel een resetje doen nog over.
Daarom bij een desktop altijd de aan / uit knop instellen als echt de computer uitschakelen :) kan je altijd mooi afsluiten.

Ook had je 'm terug kunnen overnemen met Remote Desktop om dan alle apps af te sluiten en
shutdown /t0
doen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou net geprobeerd op windows 7 op mijn oudere desktop te installeren.. Niet echt een succes, dus daar gaat maar weer windows XP op. Te veel oude hardware die niet ondersteund wordt.
(en virtuele PC draait er ook niet op.. processor te oud..)

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 03-12-2009 16:48 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:48:
Nou net geprobeerd op windows 7 op mijn oudere desktop te installeren.. Niet echt een succes, dus daar gaat maar weer windows XP op. Te veel oude hardware die niet ondersteund wordt.
(en virtuele PC draait er ook niet op.. processor te oud..)
Voor de volgende keer: Windows 7 Upgrade Advisor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik moest toch even bezig zijn, dus dacht laat ik het even proberen. Overigens heb ik die gedraaid, maar pikte hij het probleem met mijn geluidskaart en scsi-controller niet uit. Mijn geluidskaart zou overigens wel werken, maar via een digitale uitgang die dat ding niet heeft :)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die zei dat ik met mijn Geforce 8800GT geen Aero kon draaien. Ik had toch wel minstens een DirectX 9 kaart nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg ook niet dat het feilloos werkt :P
Zo te zien dus allesbehalve feilloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn cd's spelen niet automatisch af, terwijl ik dit in het configuratiescherm wel aangepast heb.
Wanneer ik naar de drive zelf ga, krijg ik een beveiligingswaarschuwing, het lukt me maar niet om de media af te spelen.

Iemand een idee?

Edit:

Installatie cd van mijn mobo werkt blijkbaar niet met mijn huidige config.
Zeer iritant.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snake schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:56:
[...]

Daarom bij een desktop altijd de aan / uit knop instellen als echt de computer uitschakelen :) kan je altijd mooi afsluiten.

Ook had je 'm terug kunnen overnemen met Remote Desktop om dan alle apps af te sluiten en
shutdown /t0
doen.
Kan dat laatste niet gewoon met een knopje ergens aanklikken?

pc afsluiten met de knop, uiteraard, maar ik heb een spelbreker altijd open. FTD, die moet je afsluiten voordat 7 afsluit, ik lieg niet als ik zeg dat W7 die niet zelf afgesloten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Devil777 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:36:
Mirelia,
Ik ben namelijk van plan om het zelfde te doen, heeft iemand nog commentaar op de legaliteit? Het lijkt me dat alleen de taal verwisselen toch niet zo erg is. Is het sowieso mogelijk om van een nederlands OS naar de Engelse windows 7 te upgraden?
Ik heb een NL oemDVD gebruikt die wij normaal ook gebruiken op de zaak. Code gebruiken van de Familyversie en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 20-09 16:46
In de verkenner staat aan de rechterkant altijd: bibliotheken, maar hier doe ik helemaal niets mee, is er een manier om deze weg te krijgen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Devil777 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:36:
Mirelia,
Upgraden tussen taalversies gaat niet out of the box, maar je kan met een key van een NL Windows 7 wel dezelfde versie installeren in het Engels (of andersom). De key zelf is niet taalafhankelijk.
Zolang je natuurlijk maar OEM naar OEM doet, en Home Premium > Home Premium enzovoort.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 23:04
Strider schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:32:
In de verkenner staat aan de rechterkant altijd: bibliotheken, maar hier doe ik helemaal niets mee, is er een manier om deze weg te krijgen?
Google is je beste vriend: http://www.sevenforums.co...move-navigation-pane.html
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....