Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik was gisteren bij de Adobe User Group XL en ze vertelde dat de nieuwere versie (cs5) alleen op 64 bits Windows (natuurlijk ook de Macs) gaat werken. Je kunt dus de nieuwere versie niet meer gebruiken op de 32 bits versie. Nu heb ik de 32 bits Windows geïnstalleerd omdat ik met vista 64 bits altijd problemen had met sommige programma's en drivers. Hoe is de 64 bits versie tegenwoordig? Zijn er nog steeds problemen? Anders haal ik de 32 bits versie eraf en installeer ik de 64 bits.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf al paar 64bit installaties en nergens problemen mee, werkt prima. Drivers zijn tegenwoordig een stuk volwassener geworden voor 64bit.

[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 04-12-2009 10:24 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Kan ik zonder problemen mijn CPU upgraden onder Windows 7, ik ga van een E8400 naar een Q9550. Het punt is echter dat een kennis van mij vorig jaar een CPU upgrade heeft gedaan draaiende op Vista, wat uitliep op het feit dat Vista niet meer wilde booten. Iemand hier ervaring met dit?

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:17
Dubbeldrank schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:34:
Kan ik zonder problemen mijn CPU upgraden onder Windows 7, ik ga van een E8400 naar een Q9550. Het punt is echter dat een kennis van mij vorig jaar een CPU upgrade heeft gedaan draaiende op Vista, wat uitliep op het feit dat Vista niet meer wilde booten. Iemand hier ervaring met dit?
Die kennis is waarschijnlijk van een single-core naar dual core of quad core geupgrade dan? Dat wil nog wel eens problemen geven, maar ik verwacht geen problemen met dual core naar quad core. Geen ervaring ermee though. Mijn enige tip is; zorgen dat je backups hebt van belangrijk spul en gewoon proberen maar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ramon schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:40:
[...]

Die kennis is waarschijnlijk van een single-core naar dual core of quad core geupgrade dan? Dat wil nog wel eens problemen geven, maar ik verwacht geen problemen met dual core naar quad core. Geen ervaring ermee though. Mijn enige tip is; zorgen dat je backups hebt van belangrijk spul en gewoon proberen maar.
Hij ging van een AMD Athlon X2 naar een snellere variant, vandaar mijn vraag. Backups zijn het probleem niet. :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh heb ik weer.
Ik heb de mogelijkheid om via MSDN windows 7 te downloaden en dat heb ik gister ook gedaan.
Leuk 2 gb extra aan geheugen gehaald, en een 1.5 tb schijf om te vullen.

Gister heel de dag bezig geweest om alles goed te zetten en overal aan te wennen.. kom ik erachter dat ik Windows 7 Ultimate N heb geinstalleerd.. Niets aan de hand zou je zeggen, er is immers een 'Media Feature Pack for Windows 7 N and Windows 7 KN' uitgegeven door Microsoft om alsnog Windows Media Player te kunnen installeren.

Zo gezegd zo gedaan.
Maar nu speelt Media Player totaal niets af.. geen mp3's geen mpeg, geen wmv's... niets.
Overal krijg ik de melding
Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file.
Nou lees ik over speciale Windows 7 Codec packs die de codecs aanvullen, maar mijn probleem is toch echt anders, ik kan zelfs geen mp3's af spelen.

Nu is mijn vraag of iemand hier een oplossing voor heeft, of dat iemand weet of ik gemakkelijk een correcte Ultimate versie hier overheen kan installeren, zonder dat ik veel kwijt ben?

Tevens.. afspelen met WinAmp gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:34:

Nu is mijn vraag of iemand hier een oplossing voor heeft, of dat iemand weet of ik gemakkelijk een correcte Ultimate versie hier overheen kan installeren, zonder dat ik veel kwijt ben?
Windows Easy Transfer of de USMT pakken en clean installen + je usersettings terugpompen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die van knutselen houden.....'k kwam deze How-To tegen waarin wordt uitgelegd hoe je mooie AllesInEen dvd kunt maken van Windows 7 x86, Windows 7 x64 en Windows Server 2008 R2....tussen de Sinterklaas feestjes door ga ik van 't weekend maar eens aan het knutselen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 04-12-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:44:
[...]

Windows Easy Transfer of de USMT pakken en clean installen + je usersettings terugpompen.
T'is een optie, maar ik denk echt dat het een puur codec probleem is.
Windows Media Player heb ik, nu nog de juiste codecs.. ik ga wel verder speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:34:
Argh heb ik weer.
Ik heb de mogelijkheid om via MSDN windows 7 te downloaden en dat heb ik gister ook gedaan.
Leuk 2 gb extra aan geheugen gehaald, en een 1.5 tb schijf om te vullen.

Gister heel de dag bezig geweest om alles goed te zetten en overal aan te wennen.. kom ik erachter dat ik Windows 7 Ultimate N heb geinstalleerd.. Niets aan de hand zou je zeggen, er is immers een 'Media Feature Pack for Windows 7 N and Windows 7 KN' uitgegeven door Microsoft om alsnog Windows Media Player te kunnen installeren.

Zo gezegd zo gedaan.
Maar nu speelt Media Player totaal niets af.. geen mp3's geen mpeg, geen wmv's... niets.
Overal krijg ik de melding

[...]

Nou lees ik over speciale Windows 7 Codec packs die de codecs aanvullen, maar mijn probleem is toch echt anders, ik kan zelfs geen mp3's af spelen.

Tevens.. afspelen met WinAmp gaat perfect.
http://social.technet.mic...4b-4e39-b2cc-51bbda1875a9

Oplossing:

Control Panel > Sound > Playback > Speakers

Advanced Tab en uncheck de Enable Audio Enhancements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
.oisyn schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:54:
[...]

Die zei dat ik met mijn Geforce 8800GT geen Aero kon draaien. Ik had toch wel minstens een DirectX 9 kaart nodig :X
De 8800 GT is uitstekend geschikt voor Windows 7 en Aero. Het is een DirectX 9 kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
aargh ik heb het helemaal gehad. ik kan met geen mogelijkheid mijn oude xp 32 installatie aan de bootstructure toevoegen.

Heb met easybcd lopen kloten, probleem is dt ik een ssd schijf heb toegevoegd waardoor ik opeens een schijf erbij heb. ik kan met geen mogelijkheid de boot.ini aan de praat krijgen. Ook kan ik geen toegang krijgen tot de boot drive die system en hidden is (200 mb). hier kan je alle bootfiles vinden, maar ik heb dus geen toegang.

hoe los ik dit op?

update: opgelost via simpeleren manier, booten dmv f8 drive kiezen, damn 3.5 uur van m'n leven verspild :(

[ Voor 10% gewijzigd door Tennisbal op 05-12-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:47
Tot nu toe bevalt 7 x64 me prima. Reageert snel, ziet er fancy uit. Ik heb alleen wel het idee dat ik nog geen 10% heb ontdekt van wat er allemaal inzit.

Nu viel me bij de startknop het zoekvenster op, dat tegelijk een "uitvoeren" schermpje is (ik heb Vista overgeslagen, nieuw voor mij :+), maar dit zoekvenster ben ik al een tijdje kwijt. Bij de eigenschappen van de startknop zie ik geen optie deze weer aan te zetten. In groepsbeleid (gpedit.msc) zie ik wel de optie 'De koppeling "Op computer zoeken" verwijderen', echter is deze niet geconfigureerd. Op "uitgeschakeld" zetten heeft geen effect. Iemand een idee hoe ik dit zoekbalkje terugkrijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 22:12
Chillosophy schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:51:
Tot nu toe bevalt 7 x64 me prima. Reageert snel, ziet er fancy uit. Ik heb alleen wel het idee dat ik nog geen 10% heb ontdekt van wat er allemaal inzit.

Nu viel me bij de startknop het zoekvenster op, dat tegelijk een "uitvoeren" schermpje is (ik heb Vista overgeslagen, nieuw voor mij :+), maar dit zoekvenster ben ik al een tijdje kwijt. Bij de eigenschappen van de startknop zie ik geen optie deze weer aan te zetten. In groepsbeleid (gpedit.msc) zie ik wel de optie 'De koppeling "Op computer zoeken" verwijderen', echter is deze niet geconfigureerd. Op "uitgeschakeld" zetten heeft geen effect. Iemand een idee hoe ik dit zoekbalkje terugkrijg?
Windows + F ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Afbeeldingslocatie: http://pics.chillosophy.nl/?f=oEV4I5F8k0.png

Maar zorgt die toetsencombinatie er überhaupt voor dat het zoekbalkje terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Met Windowstoest + R krijg je het standaard 'Uitvoeren' kadertje.
Zoeken doe ik meestal rechtsboven in de explorer.
Maar zorgt die toetsencombinatie er überhaupt voor dat het zoekbalkje terugkomt?
Nee. Ik dacht dat dat enkel mogelijk was ergens met een registry-tweak.

[ Voor 43% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-12-2009 17:21 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik denk dat ik een windows 7 probleempje heb met downloaden.
Altbinz gebruikt erg veel cpu tijdens het downloaden en de snelheid is erg instabiel.
Dit alles draadloos, gisteren eens met een draadje geprobeerd en toen ging het weer ouderwets goed (zoals ook draadloos in Vista goed ging).

Wat voor tweak mis ik om het draadloos ook weer gewoon snel te doen zonder zoveel cpu gebruik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Petervanakelyen schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:21:
Met Windowstoest + R krijg je het standaard 'Uitvoeren' kadertje.
Zoeken doe ik meestal rechtsboven in de explorer.

[...]

Nee. Ik dacht dat dat enkel mogelijk was ergens met een registry-tweak.
Bedankt voor het advies :)
Heb inmiddels achterhaald dat het balkje verdwenen is omdat ik de Indexing Service uit heb geschakeld. Dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
hjs schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:54:
Ik denk dat ik een windows 7 probleempje heb met downloaden.
Altbinz gebruikt erg veel cpu tijdens het downloaden en de snelheid is erg instabiel.
Dit alles draadloos, gisteren eens met een draadje geprobeerd en toen ging het weer ouderwets goed (zoals ook draadloos in Vista goed ging).

Wat voor tweak mis ik om het draadloos ook weer gewoon snel te doen zonder zoveel cpu gebruik :?
Je WLAN-drivers updaten ?
Chillosophy schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor het advies :)
Heb inmiddels achterhaald dat het balkje verdwenen is omdat ik de Indexing Service uit heb geschakeld. Dat verklaart een hoop.
Leuk dat het werkt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb ondertussen de intel chipset drivers geupdate en het is al een stuk verbeterd.
Downloaden ging rond de 1.7 waar bedraad hij tegen de 2.1 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:15
Mijn schoonpa heeft nu zijn gratis (15 usd verzendkosten) Windows 7 upgrade binnen van Acer. Volgens mij betreft het een volledige Windows 7 installatie cd.
Maar deze is volgens hem engelstalig.
Ik ga woensdag deze instaleren op zijn pc en hoop dat het in de Nederlandse taal lukt aangzien hij geen engels spreekt.
Iemand ervaring met deze Acer versies?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Van Acer krijg je de versie die bij de laptop hoort, Als je dus een NL Vista HP hebt krijg je een NL Windows 7 HP. Hen je dus de Vista Business dan krijg je Prof. en bij Ultimate krijg je Ultimate.
Maar dus als je NL hebt, krijg je ook NL.
Ik heb dus 2 DVD's gekregen (upgrade en drivers + progr.) maar heb die niet gebruikt omdat het upgradeproces te lang duurde.
Ik heb er toen een OEMDVD ingestopt en die geinstalleerd met de upgradecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Hmm dan kan ik ook beter op zoek gaan naar volledigd instalatie cd, want het zal dan wel om een upgrade cd gaan.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 15:27
Je kan met een upgrade cd ook gewoon een schone installatie doen hoor. Zie ook Windows 7 installatiemethodes .

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:58

mjl

Ugh

tennisbal schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:47:
aargh ik heb het helemaal gehad. ik kan met geen mogelijkheid mijn oude xp 32 installatie aan de bootstructure toevoegen.

Heb met easybcd lopen kloten, probleem is dt ik een ssd schijf heb toegevoegd waardoor ik opeens een schijf erbij heb. ik kan met geen mogelijkheid de boot.ini aan de praat krijgen. Ook kan ik geen toegang krijgen tot de boot drive die system en hidden is (200 mb). hier kan je alle bootfiles vinden, maar ik heb dus geen toegang.

hoe los ik dit op?

update: opgelost via simpeleren manier, booten dmv f8 drive kiezen, damn 3.5 uur van m'n leven verspild :(
Wat ook goed werkt is grub4dos. grub4dos op de win xp partitie en die dan entries geven voor XP en Windows 7 tadaa...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:47
Kan ik zonder problemen mijn CPU upgraden onder Windows 7, ik ga van een E8400 naar een Q9550. Iemand hier ervaring met dit?
Ik had eerst W7 build 7200 ge-installeerd. Daarna mijn hardware (Striker II Formula + E8400) veranderd in nieuwe (Rampage II Extreme + i7 920) en het marcheerde gewoon, zonder haperen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Offtopic: verkoop je de E8400? en zoja voor hoeveel?
Ik wil ook wel eens de XP-mode gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Heeft er hier iemand ook last van dat de geschiedenis van IE8 niet te wissen is? Als ik het doe via IE zelf of bijv via ccleaner is dat er wel wat url's gewist zijn maar dan staan er ineens weer urls van een paar dagen terug?

Tevens hoe krijg je de favorieten lijst uit je url balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
DeOS schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:59:
Je kan met een upgrade cd ook gewoon een schone installatie doen hoor. Zie ook Windows 7 installatiemethodes .
"maar daarvoor moet er al wel een geactiveerde installatie bestaan of een legale key ingevoerd kunnen worden. Ofwel - je kan niet zomaar een Upgrade kopen voor een nieuw kaal systeem!"

Betekent dit dat ik mijn Hdd kan formaten en dat ik tijdens de installatie van W7 ook mijn key van Vista moet invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Cobb schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:25:
Mijn schoonpa heeft nu zijn gratis (15 usd verzendkosten) Windows 7 upgrade binnen van Acer. Volgens mij betreft het een volledige Windows 7 installatie cd.
Maar deze is volgens hem engelstalig.
Ik ga woensdag deze instaleren op zijn pc en hoop dat het in de Nederlandse taal lukt aangzien hij geen engels spreekt.
Iemand ervaring met deze Acer versies?
Ik heb deze Acer upgrade dvd gebruikt voor een schone installatie op mijn Sony Vaio laptop (geef gewoon tijdens de installatie aan dat je geen upgrade wilt). Je hoeft geen vista licentie in te voeren. Acer levert 2 dvd's: 1 met driver en de andere is een kale windows 7-versie.

Als hij engelstalig is, kun je hem simpel Nederlandstalig maken door gebruik te maken van Vistalizator. Google daar maar eens op. Werkte bij mij perfect (ik heb hem juist van NL naar Engels omgezet daarmee).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:59
Kan dit:
Afbeeldingslocatie: http://tom-vanschie.nl/rubble/energie.png
Op mijn laptop wil ik af en toe langere accuduur, en soms meer prestatie. Dit kan je veranderen door op het trayicon te klikken. Hier heb je dan twee keuzes. Hoe krijg ik de 3 keuzes, die ik wel kan zien in het mobilitycenter, in dat venster vanuit mn taakbalk..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Tomino schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:18:
Kan dit:
[afbeelding]
Op mijn laptop wil ik af en toe langere accuduur, en soms meer prestatie. Dit kan je veranderen door op het trayicon te klikken. Hier heb je dan twee keuzes. Hoe krijg ik de 3 keuzes, die ik wel kan zien in het mobilitycenter, in dat venster vanuit mn taakbalk..?
Dat zou inderdaad wel veel makkelijker zijn. Ik loop me ook al te ergeren aan de beperkte, en meestal precies de verkeerde, keuzemogelijkheden daar...

Aanmelden op Connect.microsoft.com als er geen oplossing voor is, dan wordt het overwogen in volgende versies.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 17:38
Hmm ik was groot fan van de beta van Windows 7 (build 7100), dus ik dacht ik ga maar eens voor een volledige versie. Het is voor mijn laptopje, dus Home Premium leek mij voldoende. Met de beta draaide alles prima, maar met Home Premium een en al ellende.

Drivers voor functietoetsen en on screen display deden het prima onder de beta, maar gaan keihard op hun bek bij Home Premium... Het zijn wel oude Vista drivers dus ik kan het begrijpen, maar wel raar dat het in de beta wel prima gaat.

Daarna Kaspersky AV installeren; versie 8 / 2009 draaide prima onder Windows 7 beta (en doet dat nu nog steeds op mijn desktopsysteem), maar onder Home Premium niet aan de praat te krijgen. Kaspersky stelt (daarom?) een gratis upgrade ter beschikking naar versie 9 / 2010, maar ook die blijft errors gooien tijdens de installatie... Uiteindelijk draait ie wel, maar toch houd ik er een beetje vieze smaak aan over.

SPSS / PASW statistics: gewoonweg niet te installeren onder Home Premium...

Kortom, Windows 7 Beta was leuk, maar met Home Premium is de lol er wel af. Ik snap ook niet echt waar de errors vandaan komen, je zou zeggen dat software beter en makkelijker in gebruik wordt als het uit een beta-fase komt... De beta was dan wel de Ultimate-versie maar daar zou het niet echt aan mogen liggen.

P.S. Overigens alle problemen geGoogled, registry gecleaned voordat ik herinstalleerde, alle mogelijke compatibiliteitssettings geprobeerd etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:55

RnB

Kan dit:
[afbeelding]
Kan je niet gewoon een compromis a la Gebalanceerd gebruiken? Zo heb je maximale prestaties wanneer daar om gevraagd word en een zuinige laptop wanneer je alleen maar surft.
Bij mij scheelt het niks (serieus maar een aantal minuten) om de optie gebalanceerd, dan wel maximale besparing te gebruiken.
Heb Gebalanceerd wel naar mijn wensen aangepast, dus het zou eigenlijk nog meer moeten verbruiken dan normaal, dus moet je nagaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 20:09
Morrar schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:40:

SPSS versie 15 en lager > werkt niet
SPSS 16 werkt wel, geen officiele ondersteuning, heel soms complicaties
SPSS 17 geen probleem hier (o.a. i.c.m. AMOS)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb een vraagje.

ik zit al een tijdje te proberen om mijn laptop opnieuw te installeren maar ik snap het ff niet meer. ik heb een installatie DVD van Dell meegekregen en nu wil ik dus een clean install hebben. Ik had het eerst verkeerd gedaan en toen had ik 1 clean install en 1 install die ik juist weg wilde hebben (ik had dus een dual boot). toen heb ik weer wat gedaan en nu heb ik 2 clean installs 8)7.

hoe moet ik nou gewoon 1 clean install krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 20:09
Elke OEM fabrikant heeft hier een net iets andere installatie methode voor. Vorig jaar heb ik bij mijn DELL een duidelijke handleiding gekregen voor herinstallatie. Ik vraag me af of jij dat ook niet hebt gekregen.

Ik heb 2 DVD's:
1 voor systeem preparatie (hier o.a. gebeurt het formatteren, het inrichten van de media partitie en het aanmaken van de dell-utilitypartitie)
2 de DVD met het OS (Deze gebruik na DVD 1 welke een leeg systeem achter laat)

In principe zou je bij de install van windows 7 onder geavanceerd ook een optie moeten aantreffen om partities in te delen, maar OEM's willen deze optie er nog weleens uit gooien. In dat geval zal je dus handmatig je partities moeten indelen / formatteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 08-12-2009 21:39 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is al gelukt. toch nog bedankt voor je bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 17:38
@Terror:
SPSS 17 bleek MS Visual C++ runtime nodig te hebben. De afwezigheid daarvan zorgde voor de crash van de installer. Inmiddels dus (uiteindelijk) toch nog gefixed.

Kaspersky AV 2010 deed het wel na een schone reinstall... Dus ook dat is inmiddels opgelost.

Helaas nog geen succes met de hotkeys / OSD van de EasyNote, maar goed daar kan ik dan wel mee leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en weet niet zeker of ik hier goed zit.

Windows 7 bevalt me prima, het enige wat ik écht irritant vind is het volgende:

De taakbalk met de 'snel starten' pictogrammen vind ik erg handig, alleen soms heb je bepaalde programma's die gekoppeld zijn aan de taakpalk open staan en sommige niet:

Afbeeldingslocatie: http://pimheijmeriks.nl/afbeeldingen/taakbalkmini.JPG

Nu is het zo dat ik vaak per ongeluk op een niet-geopend pictogram klik.
Zo wil ik bijvoorbeeld het draaiende programma iTunes openen, maar per ongeluk klik ik op het naastliggende pictogram Photoshop of FTD (zie afbeelding). Dit is erg irritant, en daarom vraag ik het me af of het mogelijk is om een 'dubbel-klik' in te stellen voor het openen van 'snel starten' pictogrammen. Zodat ik niet meer weer per ongeluk een programma open.

Bij voorbaad dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 01:09 . Reden: thumbnail gemaakt v2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb een klein probleempje en daarom open ik geen eigen topic.

En mijn probleem is dat de tijd in media center niet klopt de tijd in windows klopt wel maar ik krijg bijvoorbeeld de verkeerde gids informatie en ook bij de Rtl gemist plugin klopt de tijd niet waardoor ik de programma's niet goed kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .aeon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb net Windows 7 geinstalleerd op mijn Acer Aspire 9920, maar ik krijg telkens een BSOD (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL), en ik zie dat er geen drivers zijn geinstalleerd voor de Mass Storage Controlleren ook niet voor de PCI Memory Controller en ook niet voor de Consumer IR Devices. Dus ik ben op de Acer site gaan kijken, maar daar staat dat de Aspire 9920 niet compatibel is met Windows 7 en ik kan dus ook geen drivers vinden. Terwijl ik hier gelezen heb dat sommige mensen wel Windows 7 hebben ([Ervaringen] Acer Aspire 9920 G). En wellicht heeft de BSOD niks met de missende drivers te maken, maar ja dat is het enige wat ik zo kan vinden.

Ik heb weinig verstand van computers ed. en ja het is nogal stom, maar ik heb Vista en alles er met de installatie van 7 af gegooid. En omdat hij er pre-installed op stond heb ik dus ook geen CD's ed. Toch hoop ik dat ik Windows 7 op de een of andere manier kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuw topic gestart

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
De tool als administrator opstarten?

eensch :)

[ Voor 21% gewijzigd door paella op 09-12-2009 18:06 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gezien de topictitel en topicwarning
"Dit is het Ervaringen en Discussies topic. "

lijkt me dat je dan juist geen probleemvragen in dit topic moet gaan stellen toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:58:
Ik krijg de laatste tijd af en toe een popup van UAC dat "installcon.exe" changes wil maken. Volgens google is dat malware/spyware, maar Windows Defender vindt zelf niets en ook mijn virusscanner (Avast) slaat niet aan. Zo heel erg veel heb ik nog niet geïnstalleerd op mijn systeem en ik vraag me echt af waar het nou vandaan komt...
Sinds ik de rechten van installcon.exe op 0 heb gezet heb ik een tijdje niets meer gehoord, en nu kreeg ik ineens euinstall.exe. Process Monitor van sysinternals aangeslingerd, en het blijkt dat euinstall.exe in de temp dir wordt aangemaakt door joint.exe, en joint.exe wordt op zijn beurt weer aangemaakt door Google Chrome 8)7. Avast, AdAware en Windows Defender zeggen allemaal niets...

.edit: ah, windefence32.exe is de oorzaak :/. Als ik die verwijder komt ie ook meteen weer terug. En ik las op het internet dat ie idd browsers gebruikt om shizzle te doen. God zeg, hoe heb ik dat nou weer in hemelsnaam opgelopen...

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2009 19:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan dit:
[afbeelding]
Niet, maar dat komt ook omdat het overgrote merendeel aan users alleen maar schijnt te willen kiezen uit twee opties. Alsof je met drie keuzemogelijkheden opeens compleet de kluts kwijt zou raken ;)

In ieder geval: de twee opties die daar worden aangeven worden bepaald aan de hand van de twee bovenste PowerPlans in Power Management.
Als je daar dus Balanced (eventueel naar wens aangepast) en Full Power selecteert heb je effectief ook je gewenste power policy opties toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de dreamscene functionaliteit nog officieel in W7 Ultimate gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:35:
Weet iemand of de dreamscene functionaliteit nog officieel in W7 Ultimate gaat komen?
Zoniet, gewoon VLC gebruiken. Die kun je instellen om op de background af te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
niels88 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 03:25:
[...]

Zoniet, gewoon VLC gebruiken. Die kun je instellen om op de background af te spelen :)
Persoonlijk vind ik Dreamscene leuker.
Al verveeld het wel na een tijd.

Ik weet alleszinds dat het te installeren valt met spulletjes van Vista, kan je vast nog wel ergens op internet vinden (als je dat nog niet gedaan had).
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:21:
[...]

Sinds ik de rechten van installcon.exe op 0 heb gezet heb ik een tijdje niets meer gehoord, en nu kreeg ik ineens euinstall.exe. Process Monitor van sysinternals aangeslingerd, en het blijkt dat euinstall.exe in de temp dir wordt aangemaakt door joint.exe, en joint.exe wordt op zijn beurt weer aangemaakt door Google Chrome 8)7. Avast, AdAware en Windows Defender zeggen allemaal niets...

.edit: ah, windefence32.exe is de oorzaak :/. Als ik die verwijder komt ie ook meteen weer terug. En ik las op het internet dat ie idd browsers gebruikt om shizzle te doen. God zeg, hoe heb ik dat nou weer in hemelsnaam opgelopen...
Ik zou persoonlijk echt wel een herinstallatie doen. Ik had een tijdje terug ook al van vreemde problemen met Windows 7 van je gehoord, natuurlijk hoeft het er niets mee te maken te hebben, maar sowieso doe je bij een virus best een herinstallatie (en al helemaal als hij zoveel verschillende executables heeft aangemaakt).

Waarschijnlijk een surf-by infectie opgelopen, terwijl je dus bezig was met het tweaken en software installeren van je OS. Gooi het bestand overigens eens door http://www.virustotal.com/nl/ . Dan wordt het gescand door zo'n 25 virusscanners ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Petervanakelyen op 11-12-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

.oisyn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:21:
[...]

Het lijkt erop dat die windefence32.exe in C:\WINDOWS\system32\WinDefence\ staat, toch? Dan moet je toch eens UAC toestemming hebben gegeven om dat daar te krijgen. Misschien is het met een installatie meegekomen van een bepaalde applicatie waarvan je dacht dat het geen kwaad kon.
Ik zou het wel weten: herinstallatie!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Petervanakelyen schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:00:
Ik zou persoonlijk echt wel een herinstallatie doen. Ik had een tijdje terug ook al van vreemde problemen met Windows 7 van je gehoord, natuurlijk hoeft het er niets mee te maken te hebben, maar sowieso doe je bij een virus best een herinstallatie (en al helemaal als hij zoveel verschillende executables heeft aangemaakt).
Klopt, na het verwijderen van windefence32.exe vanuit m'n XP installatie werken de dead keys van m'n keyboard layout ineens naar behoren. En toevallig heb ik ooit eens Synergy gedraaid om 1 tobo+muis te gebruiken voor 2 PC's, en daarvan wist ik ook dat hij de dead keys om zeep hielp door de manier waarop hij naar toetsen luistert. En in windefence32 zit een keylogger :/. Gelukkig heb ik in de korte tijd dat Win7 op m'n bak staat nog geen bankzaken gedaan, maar ik ga voor de zekerheid wel even m'n wachtwoorden wijzigen. En herinstallatie is idd iets dat ik nu van plan ben ja.
Gooi het bestand overigens eens door http://www.virustotal.com/nl/
PrevX vond 'm wel. Dat was ook de enige site die ik vond met google die filenamen als euinstall.exe kende overigens. En die vond dus ook windefence32.exe, dus op die manier ben ik erachter gekomen.

Resultaat trouwens van die virustotal scan:
a-squared           4.5.0.43            2009.12.11          Riskware.Win32.Vbinder!IK
AhnLab-V3           5.0.0.2             2009.12.11          Win32/Kolab.worm.376832.C
AntiVir             7.9.1.108           2009.12.11          Worm/Kolab.fca
Antiy-AVL           2.0.3.7             2009.12.11          Worm/Win32.Kolab.gen
Authentium          5.2.0.5             2009.12.02          -
Avast               4.8.1351.0          2009.12.10          -
AVG                 8.5.0.426           2009.12.10          Dropper.Generic.BHMN
BitDefender         7.2                 2009.12.11          Trojan.Generic.2716802
CAT-QuickHeal       10.00               2009.12.11          -
ClamAV              0.94.1              2009.12.11          -
Comodo              3205                2009.12.11          Heur.Suspicious
DrWeb               5.0.0.12182         2009.12.11          Trojan.PWS.Multi.34
eSafe               7.0.17.0            2009.12.10          Win32.Injector.Agy
eTrust-Vet          35.1.7170           2009.12.11          -
F-Prot              4.5.1.85            2009.12.10          -
F-Secure            9.0.15370.0         2009.12.11          Trojan.Generic.2716802
Fortinet            4.0.14.0            2009.12.11          W32/Kolab.FCA!worm.im
GData               19                  2009.12.11          Trojan.Generic.2716802
Ikarus              T3.1.1.74.0         2009.12.11          VirTool.Win32.Vbinder
Jiangmin            13.0.900            2009.12.11          -
K7AntiVirus         7.10.917            2009.12.10          Trojan.Win32.Malware.1
Kaspersky           7.0.0.125           2009.12.11          Net-Worm.Win32.Kolab.fca
McAfee              5828                2009.12.10          -
McAfee+Artemis      5828                2009.12.10          Artemis!F9F40019CB2A
McAfee-GW-Edition   6.8.5               2009.12.11          Heuristic.LooksLike.Trojan.Dropper.I
Microsoft           1.5302              2009.12.10          -
NOD32               4678                2009.12.11          a variant of Win32/Injector.AGY
Norman              6.04.03             2009.12.11          -
nProtect            2009.1.8.0          2009.12.11          Trojan/W32.Agent.376832.DB
Panda               10.0.2.2            2009.12.11          Suspicious file
PCTools             7.0.3.5             2009.12.11          Trojan.Generic
Prevx               3.0                 2009.12.11          Medium Risk Malware
Rising              22.25.04.07         2009.12.11          -
Sophos              4.48.0              2009.12.11          Mal/VBInject-D
Sunbelt             3.2.1858.2          2009.12.11          -
Symantec            1.4.4.12            2009.12.11          Trojan Horse
TheHacker           6.5.0.2.090         2009.12.10          -
TrendMicro          9.100.0.1001        2009.12.11          -
VBA32               3.12.12.0           2009.12.10          -
ViRobot             2009.12.11.2083     2009.12.11          -
VirusBuster         5.0.21.0            2009.12.10          -

Net Avast dan weer niet :/. Heb 'm maar even opgestuurd naar ze.
jelmervos schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:52:
[...]

Het lijkt erop dat die windefence32.exe in C:\WINDOWS\system32\WinDefence\ staat, toch?
Nee, C:\users\.oisyn\AppData\Roaming\WinDefence\.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 11-12-2009 13:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
hetnet schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:28:
Weet iemand of het familiepak NL met drie Upgrade licenties nog komt ?
Microsoft Nederland heeft overleg gehad en gepleit voor een NL versie maar zeer spijtig deze komt NIET.
En de UK versie is ook maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Ik ben net geswitched van een P4 3.2 naar een i Q9550 en dus kan windows 7 enterprise dan niet achterblijven >:)

Moet zeggen dat het behoorlijk vlot en netjes werkt, en een stuk minder 'genag' van popups dan Vista.
Voor mij iig een blijvertje, alles werkte 'out of the box' xfi usb 5.1 etc. no probs. :P

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 bevalt me best goed. Er zijn wel punten waarop ik soms nog moet vloeken om windows 7 (maar vista had dit ook al volgens mij).

Namelijk als ik wat selecteer uit een tekst selecteert hij vaak veel meer dan ik wil. Is hier een soort oplossing of tegenmiddel voor?

Soms komt het ook voor dat ik blijkbaar per ongeluk een woord selecteer, als ik naar links beweeg is de selectie weg, naar rechts, is het hele woord of zin geselecteerd en moet ik tig keren klikken om dat automatische geselecteer of ongeselecteer te stoppen. (beetje lastig uit te leggen vind ik)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kom net terug van mijn vader die een nieuwe pc binnen had.
pc wil niet verbinnen met een oud Tele2 adsl lite modem. Krijgt geen goed ip adres.
Van alles geprobeerd, maar niet gelukt :(

Heb nu een ding gevonden, IPv6 uitzetten maar hebben jullie nog meer tips waar ik naar kan kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een ding waar ik steeds tegenaan loop: ik heb alle landenthemes geleecht en installt. Als je een nieuw land kiest, heb je een slideshow die van mijn favoriete 12 uur(daarna nieuwe wallpaper) terugschiet naar de default 30 minuten. :(

Verder, handige registrytweak gevonden, waarmee je move to... (folder) in je rechtsklik krijgt, hoef je(ik althans) de menubalk ook niet meer aan te zetten in Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:51:
Een ding waar ik steeds tegenaan loop: ik heb alle landenthemes geleecht en installt. Als jeeen nieuw land kiest, heb je een slideshow die van mijn favoriete 12 uur(daarna nieuwe wallpaper) terugschiet naar de default 30 minuten. :(

Verder, handige registrytweak gevonden, waarmee je move to... (folder) in je rechtsklik krijgt, hoef je(ik althans) de menubalk ook niet meer aan te zetten in Explorer.
Die registry tweak deed het onder vista ook al en is inderdaad erg handig. Er is ook een copy to trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 07:14

Brazza

Byte me!

Windows 7 is voor mij wel een erg grotere verbetering qua Windows OS'sen. Maar bij elke versie (32bit minder) loopt mijn Explorer.exe vast. En als je het afsluit hokje mist, mag je CTRL + SHIFT + ESC hem afsluiten.

Erg vervelend issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:51:
Een ding waar ik steeds tegenaan loop: ik heb alle landenthemes geleecht en installt. Als je een nieuw land kiest, heb je een slideshow die van mijn favoriete 12 uur(daarna nieuwe wallpaper) terugschiet naar de default 30 minuten. :(

Eh...omdat die tijd misschien een instelling is binnen de betreffende theme. Dus even wijzigen en dan het theme weer opslaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardig suggestie en geprobeerd, maar hoe save ik het Theme? Ik kan erop klikken, dan wordt het toegepast, en kan ik rechtsklikken en saven, maar dan is die de 12 uur kwijt, staat weer op 30min. Als ik dan weer op 12 uur zet, kan ik wel rechtsklikken op de Theme, maar zie ik enkel delete Theme staan.

Ik hoopte meer op een registry sleutel waarmee je de default naar 12 uur krijgt, want dat het in het Theme opgeslagen is, ben ik niet zo zeker van. Ten overvloede: Google geeft niet thuis. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 12-12-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazza schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:58:
Windows 7 is voor mij wel een erg grotere verbetering qua Windows OS'sen. Maar bij elke versie (32bit minder) loopt mijn Explorer.exe vast. En als je het afsluit hokje mist, mag je CTRL + SHIFT + ESC hem afsluiten.

Erg vervelend issue.
Wat doe je precies als explorer vastloopt? Doet ie dat in safe mode ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erg vervelend issue.
Dit heb ik alleen bij een illegale versie gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:20:
Aardig suggestie en geprobeerd, maar hoe save ik het Theme? Ik kan erop klikken, dan wordt het toegepast, en kan ik rechtsklikken en saven, maar dan is die de 12 uur kwijt, staat weer op 30min. Als ik dan weer op 12 uur zet, kan ik wel rechtsklikken op de Theme, maar zie ik enkel delete Theme staan.

Ik hoopte meer op een registry sleutel waarmee je de default naar 12 uur krijgt, want dat het in het Theme opgeslagen is, ben ik niet zo zeker van. Ten overvloede: Google geeft niet thuis. :)
Theme is te openen met simpele kladblok en ook zo op te slaan. Ik weet alleen niets van een bepaalde tijdsduur, of dit in een theme zelf opgeslagen wordt of in het register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:20:

Ik heb hier een theme gemaakt waarbij ik de tijd op 10 sec heb staan. Als ik vervolgens alleen de tijd aanpas zie ik dit theme weer terug als Unsaved Theme, als ik deze dan opsla heeft deze gewoon de gewijzigde tijd. Als ik dan het 'oude' theme selecteer staat de tijd weer op 10 sec :+

Het zit dus wel degelijk in het theme.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Morrar schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:40:
Hmm ik was groot fan van de beta van Windows 7 (build 7100), dus ik dacht ik ga maar eens voor een volledige versie. Het is voor mijn laptopje, dus Home Premium leek mij voldoende. Met de beta draaide alles prima, maar met Home Premium een en al ellende.

Drivers voor functietoetsen en on screen display deden het prima onder de beta, maar gaan keihard op hun bek bij Home Premium... Het zijn wel oude Vista drivers dus ik kan het begrijpen, maar wel raar dat het in de beta wel prima gaat.
Wachten op de 7 drivers dus. Voor mijn HP laptop, waren alle drivers overigens rond 22 oktober online gezet op de hp-site.
Daarna Kaspersky AV installeren; versie 8 / 2009 draaide prima onder Windows 7 beta (en doet dat nu nog steeds op mijn desktopsysteem), maar onder Home Premium niet aan de praat te krijgen. Kaspersky stelt (daarom?) een gratis upgrade ter beschikking naar versie 9 / 2010, maar ook die blijft errors gooien tijdens de installatie... Uiteindelijk draait ie wel, maar toch houd ik er een beetje vieze smaak aan over.
gewoon Microsoft Security Essentials installeren...
Probeer XP mode of andere VM software.
Kortom, Windows 7 Beta was leuk, maar met Home Premium is de lol er wel af. Ik snap ook niet echt waar de errors vandaan komen, je zou zeggen dat software beter en makkelijker in gebruik wordt als het uit een beta-fase komt... De beta was dan wel de Ultimate-versie maar daar zou het niet echt aan mogen liggen.
Niks lol eraf ;) Draai hier nog steeds alles prima.

Erg vervelend issue.
Ik gok op een buggy codec installatie. Als je bijvoorbeeld in een map met filmpjes zit wordt voor elke filmpje de codec aangesproken, als daar iets mis gaat dan crashed explorer dus. Ik heb dit vaak gehad met K-Lite Codec Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik vind Win7 echt super! Alleen drie minpunten:

1. Het is heel leuk dat je een admin window krijgt om je wachtwoord in te voeren om iets te installeren maar ik kan nergens een optie vinden om een applicatie als een 'normal user' te installeren. Het is of 'admin' of niet. What gives? :?
2. Home Edition heeft geen RDP server terwijl dit nergens in de 'comparison charts' staat. Best wel slecht van MS, als Home dit heeft hoef je voor thuis Premium/Ultimate echt niet meer. Gelukkig via wat hacks het toch werkend gekregen - alleen clipboard werkt niet - maar toch.
3. Home Edition kan geen batch jobs draaien als je niet ingelogd bent als normale user. Ook wel op te lossen maar waarom ze zulke elementaire dingen uitlaten is mij echt een raadsel....

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:53:
[.Moveto/Copyto tweak.]

Die registry tweak deed het onder vista ook al en is inderdaad erg handig. Er is ook een copy to trouwens.
Je moet wel goed uitkijken welke versie, want er zijn sommige Common Dialogs die daarmee hele vervelende conflicten geven
Darkvater schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:32:
Ik vind Win7 echt super! Alleen drie minpunten:

1. Het is heel leuk dat je een admin window krijgt om je wachtwoord in te voeren om iets te installeren maar ik kan nergens een optie vinden om een applicatie als een 'normal user' te installeren. Het is of 'admin' of niet. What gives? :?
Een normale user kan geen systemwide installaties doen.
2. Home Edition heeft geen RDP server terwijl dit nergens in de 'comparison charts' staat. Best wel slecht van MS, als Home dit heeft hoef je voor thuis Premium/Ultimate echt niet meer.

3. Home Edition kan geen batch jobs draaien als je niet ingelogd bent als normale user. Ook wel op te lossen maar waarom ze zulke elementaire dingen uitlaten is mij echt een raadsel....
Ach, waarom moet iedereen toch een andere auto hebben. Die trabant is toch ook vier wielen, een dak,. motor, stuur en dus berijdbaar?

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 12-12-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

alt-92 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:35:
Een normale user kan geen systemwide installaties doen.
Jah, duh, maar als ik het nou in me eigen profiel wil installeren? Eg kijk maar naar UltraEdit, daar hoef ik toch geen admin voor te zijn als ik het op me desktop wil zetten? Of Cygwin, of een miljoen andere programma's...
alt-92 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:35:
Ach, waarom moet iedereen toch een andere auto hebben. Die trabant is toch ook vier wielen, een dak,. motor, stuur en dus berijdbaar?
Is het fair dat een trabant helemaal perfect voor je is maar omdat het geen grootlicht heeft je een audi moet kopen?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Darkvater schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:46:
[...]

Jah, duh, maar als ik het nou in me eigen profiel wil installeren? Eg kijk maar naar UltraEdit, daar hoef ik toch geen admin voor te zijn als ik het op me desktop wil zetten? Of Cygwin, of een miljoen andere programma's...
Heeft niets met profielen te maken maar met rechten. 'Wij' als sysadmins willen nu eenmaal niet dat iedereen zijn eigen meuk op z'n systeem gaat installeren.
[...]

Is het fair dat een trabant helemaal perfect voor je is maar omdat het geen grootlicht heeft je een audi moet kopen?
Home editie is voor mensen thuis. Die hebben niets aan RDP server en die zijn ook geen lid van een domein. Dat jij het als thuis pro user wilt hebben is een ander verhaal. Plus dat het echt wel in die comparison charts staat.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
[...]

jawel, die dingen willen systemwide file associations of registry key's plaatsen.. als user kan je dat niet

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:24:
Ik gok op een buggy codec installatie. Als je bijvoorbeeld in een map met filmpjes zit wordt voor elke filmpje de codec aangesproken, als daar iets mis gaat dan crashed explorer dus. Ik heb dit vaak gehad met K-Lite Codec Pack.
Ik lees overal dit soort kritiek op K-lite codec pack. Ik heb er werkenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ik installeer dit ook bij iedereen die filmpjes en dergelijke bekijkt op zijn of haar pc/laptop/whatever.

Die klachten van je, was dit met een k-litecodecpack van heleboel jaren geleden of eerder recentlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de FAQ van K-Lite kijkt dan staat daar netjes uitgelegd waarom Explorer crasht en hoe dit valt op te lossen. Het komt meestal door buggy codecs van derden. Veel programmas installeren ze zonder dat je dat 123 doorhebt. Bijvoorbeeld CoreAVC kan Explorer laten crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]

UltraEdit heeft zelfs op XP een giga-LUA bug wat file-associations betreft.
Slecht voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik heb tegenwoordig nogal vaak dat ik moet restarten wil ik weer geluid hebben, hebben hier meer mensen last van?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

ik heb een vraagje over de licenses van windows. Ik ben het volgende van plan:

Ik heb nu een pc met vista OEM licentie.
Die wil ik upgraden naar Windows 7 (de vraag is welke licentie)
Volgend jaar wil ik de huidige pc verkopen, en een helemaal nieuwe pc kopen.
De oude pc wil ik dan verkopen, met daarop een legale versie van windows, welke versie laten we even in het midden...

Ik heb dit plaatje gevonden:
http://i.zdnet.com/blogs/...ix.png?tag=col1;post-1514

Ik heb nu OEM Home Premium, ik wil graag windows 7 Professional (vanwege xp virtualisatie)

Er zijn nu een aantal opties:
Retail:
+Werkt zeker
+kan een clean install doen
+de vista licentie blijft geldig voor verkoop van de huidige pc
-(te) duur

OEM
+vista licentie blijft geldig voor verkoop
+goedkoop
-Kan windows misschien niet meenemen naar volgende pc (???)
-officieel mag OEM niet los verkocht worden (???)

Upgrade
+Goedkoop
-vista licentie vervalt (???)
-geen clean install mogelijk (???)
-weet niet op upgrade van vista home premium naar 7 professional mogelijk is (???)

Klopt dit een beetje?
Het veiligste is gewoon de retail versie kopen natuurlijk, maar die bijna 2x zo duur als de andere versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op zondag 13 december 2009 @ 04:51:
Ik heb tegenwoordig nogal vaak dat ik moet restarten wil ik weer geluid hebben, hebben hier meer mensen last van?
Beeld en geluid stuurprogrammas zullen vast wel in W7 zitten maar het beste is altijd om die van de fabrikant te gebruiken, die is uitgebreider en meer up to date. Ik gok tenminste erop dat je de standaard stuurprogramma voor je geluidskaart gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prometheus345479 schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:56:
Hoi,

ik heb een vraagje over de licenses van windows. Ik ben het volgende van plan:

Ik heb nu een pc met vista OEM licentie.
Die wil ik upgraden naar Windows 7 (de vraag is welke licentie)
Volgend jaar wil ik de huidige pc verkopen, en een helemaal nieuwe pc kopen.
De oude pc wil ik dan verkopen, met daarop een legale versie van windows, welke versie laten we even in het midden...

Ik heb dit plaatje gevonden:
http://i.zdnet.com/blogs/...ix.png?tag=col1;post-1514

Ik heb nu OEM Home Premium, ik wil graag windows 7 Professional (vanwege xp virtualisatie)

Er zijn nu een aantal opties:
Retail:
+Werkt zeker
+de vista licentie blijft geldig voor verkoop van de huidige pc
-(te) duur

OEM
+vista licentie blijft geldig voor verkoop
+goedkoop
-Kan windows misschien niet meenemen naar volgende pc (???)
-officieel mag OEM niet los verkocht worden (???)

Upgrade
+Goedkoop
-vista licentie vervalt (???)
-geen clean install mogelijk (???)
-weet niet op upgrade van vista home premium naar 7 professional mogelijk is (???)

Klopt dit een beetje?
Het veiligste is gewoon de retail versie kopen natuurlijk, maar die bijna 2x zo duur als de andere versies...
Correct me if I'm wrong, maar je Vista licentie mag je niet doorverkopen, die hoort bij je computer.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:33:
[...]

Ik lees overal dit soort kritiek op K-lite codec pack. Ik heb er werkenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ik installeer dit ook bij iedereen die filmpjes en dergelijke bekijkt op zijn of haar pc/laptop/whatever.

Die klachten van je, was dit met een k-litecodecpack van heleboel jaren geleden of eerder recentlijk?
Dan heb ik het inderdaad over een jaar of 3~4 geleden. Inmiddels gebruik ik gewoon ffdshow.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:41:
Als je in de FAQ van K-Lite kijkt dan staat daar netjes uitgelegd waarom Explorer crasht en hoe dit valt op te lossen. Het komt meestal door buggy codecs van derden. Veel programmas installeren ze zonder dat je dat 123 doorhebt. Bijvoorbeeld CoreAVC kan Explorer laten crashen.
Mijn oplossing was dus ffdshow gebruiken ;)
Strider schreef op zondag 13 december 2009 @ 04:51:
Ja dit heb ik ook heel soms, maar eigenlijk alleen nadat mijn PC uit hibernation is gekomen. Soms is het opgelost door in het audio venster in de tab geavanceerd de vinkjes bij exclusieve modus aan/uit te zetten, als dat niet werkt, werkt uitloggen en inloggen bij mij wel. Het lijkt alsof een programma het hele geluidssysteem bezet houdt ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/12/windows7geluid.png
Ik heb overigens een M-Audio Audiophile 2496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ramon schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:28:
[...]
Ja dit heb ik ook heel soms, maar eigenlijk alleen nadat mijn PC uit hibernation is gekomen. Soms is het opgelost door in het audio venster in de tab geavanceerd de vinkjes bij exclusieve modus aan/uit te zetten, als dat niet werkt, werkt uitloggen en inloggen bij mij wel. Het lijkt alsof een programma het hele geluidssysteem bezet houdt ofzo.
[afbeelding]
Ik heb overigens een M-Audio Audiophile 2496
Mijn PC komt dan niet uit hibernation, maar heeft dan een dag of langer geen geluid afgespeeld, maar als het met een vinkje aan/uit zetten opgelost is kan ik er wel mee leven :P Ik ga het eens proberen!
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:09:
[...]

Beeld en geluid stuurprogrammas zullen vast wel in W7 zitten maar het beste is altijd om die van de fabrikant te gebruiken, die is uitgebreider en meer up to date. Ik gok tenminste erop dat je de standaard stuurprogramma voor je geluidskaart gebruikt?
Ik gebruik inderdaad de standaard stuurprogramma omdat ik het geluid toch met spdif doorstuur, maar het rare is dat het nu steeds vaker voorkomt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:33:
[...]

Mijn ervaring met die codec packs is dat ze nogal veel troep installeren. Met een simpele ffdshow installatie ben je in een keer klaar, en kun je ook nog eens heel gemakkelijk on the fly allerlei filters e.d. instellen ongeacht de player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 21:35:
[...]

Ik heb hier een theme gemaakt waarbij ik de tijd op 10 sec heb staan. Als ik vervolgens alleen de tijd aanpas zie ik dit theme weer terug als Unsaved Theme, als ik deze dan opsla heeft deze gewoon de gewijzigde tijd. Als ik dan het 'oude' theme selecteer staat de tijd weer op 10 sec :+

Het zit dus wel degelijk in het theme.... ;)
Okay, een theme van 10 sec., damn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:27:
[...]

Mijn ervaring met die codec packs is dat ze nogal veel troep installeren. Met een simpele ffdshow installatie ben je in een keer klaar, en kun je ook nog eens heel gemakkelijk on the fly allerlei filters e.d. instellen ongeacht de player.
Dat is jouw ervaring, ffdshow heb ik wel eens geprobeerd. Ik miste oa mediaplayer cinema en ik kon nog niet alles afspelen wat ik tegenkwam op i-net. Dat ie veel troep installeert en dat ie de windows installatie kapot maakt lees ik overal op het i-net maar ik en al die andere pc's hebben er nooit last van gehad.

Ik installeer eigenlijk alles zo kaal mogelijk, msn messenger installeer ik met alle vinkjes uit en zo ook nog meer programmas. Ik denk dat jullie probleem is dat jullie programmas gebruiken die ik en mijn vrienden niet nodig hebben of willen gebruiken zoals eerder gezegd coreavc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:35:
[...]

Dat is jouw ervaring, ffdshow heb ik wel eens geprobeerd. Ik miste oa mediaplayer cinema en ik kon nog niet alles afspelen wat ik tegenkwam op i-net. Dat ie veel troep installeert en dat ie de windows installatie kapot maakt lees ik overal op het i-net maar ik en al die andere pc's hebben er nooit last van gehad.

Ik installeer eigenlijk alles zo kaal mogelijk, msn messenger installeer ik met alle vinkjes uit en zo ook nog meer programmas. Ik denk dat jullie probleem is dat jullie programmas gebruiken die ik en mijn vrienden niet nodig hebben of willen gebruiken zoals eerder gezegd coreavc.
Gelukkig kan je Media Player Classic - HomeCinema ook gewoon los downloaden ;) Maar een codec pack discussie is hier denk ik niet op zijn plaats. Als je hierover door wilt gaan zou ik even een nieuw topic starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:37:
[...]

Gelukkig kan je Media Player Classic - HomeCinema ook gewoon los downloaden ;) Maar een codec pack discussie is hier denk ik niet op zijn plaats. Als je hierover door wilt gaan zou ik even een nieuw topic starten.
Ik weet dat het los te downloaden is. KLCP heeft gewoon alles wat ik nodig heb. FDDS daartegenin niet. Ik ben het niet eens met de kritiek die telkens weer over KLCP wordt gegeven. En nee, geen interesse in een apart topic, en eigenlijk is dit is niet eens zo offtopic want het is wel de ervaring met W7, dat ie niet voldoende codecs aan boord heeft, en bij sommigen de explorer.exe laat crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:49:
[...]

Ik weet dat het los te downloaden is. KLCP heeft gewoon alles wat ik nodig heb. FDDS daartegenin niet. Ik ben het niet eens met de kritiek die telkens weer over KLCP wordt gegeven. En nee, geen interesse in een apart topic, en eigenlijk is dit is niet eens zo offtopic want het is wel de ervaring met W7, dat ie niet voldoende codecs aan boord heeft, en bij sommigen de explorer.exe laat crashen.
Voor zover ik weet laat geen van de met Windows 7 meegeleverde codecs Explorer.exe crashen. Althans, ik heb er tot nu toe nog niet van gehoord.

En daarbij zijn, ondanks je ervaringen, codecpacks vaak af te raden omdat het een samengeraapt zooitje van verschillende codecs is die door verschillende mensen wordt bijgehouden.
De kans is daardoor simpelweg groter dat er een brakke codec tussen zit.

Overigens moet ik zeggen dat ik vind dat Win7 out-of-the-box al redelijk wat codecs aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32

DwarV

Rekent aan het leven

Ik heb een vraag maar ik weet niet zo goed of ik hem in dit topic moet stellen. Een soort van vergelijkingsvraag. Het is namelijk zo dat ik sinds kort een gigabit netwerkje heb tussen mijn computers. Deze draaien allemaal windows vista business of 2008 server, allen met SP2. Het geval is dat als ik muziek afspeel de netwerksnelheid wordt beperkt tot zo'n 100 mbit omdat de interrupts voor het geluidssysteem voorrang hebben op het netwerksysteem. Van windows 7 verwacht ik dat dit probleem gefixt is, aangezien dit mogelijk is met wat register editing en het disablen van een systeemservice. Tot nu toe is dit echter een vermoeden, omdat ik zelf nog geen windows 7 heb kunnen testen. Ik vroeg me daarom af wat jullie ervaringen zijn met betrekking tot de netwerkperformance van windows 7, eventueel in verhouding tot vista of XP?

Wat betreft codecs raad ik mensen trouwens altijd VLC player of ffdshow aan, aangezien je op die manier brakke codecs omzeilt.

[ Voor 7% gewijzigd door DwarV op 14-12-2009 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Qua codecs ben ik overgestapt van KLCP naar de Windows 7 Codecs van shark007.net. Met KLCP had ik het euvel onder Vista dat die zelfs op simpele WMV bestanden al crashde. Windows 7 speelt bijna alles af, echter voor de MKV ondersteuning gebruik ik de codecs van shark007.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:36
Sinds Windows Vista gebruik ik eigenlijk standaard voortaan VLC en GOM player als mediaspelers. Geen gezeik met codecs (was in het begin bij Vista ook af en toe problematisch) en geen vervuiling van het systeem. Bovendien zijn het prima spelers.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een Acer8930 laptop op 21 november gekocht. Daar zit een upgrade mogelijkheid voor Windows 7 bij. Dat moest via een creditcard en die heb ik niet, maar een collega wilde zijn creditcard wel gebruiken. De eerste keer had hij zijn creditcard nummer verkeerd opgeschreven en ging de aanvraag fout. Nadat hij het juiste creditcard nummer had meegenomen van thuis probeerde ik een her invoer, maar dat lukt niet: de site blijft gewoon hangen.

Helemaal opnieuw invoeren geeft de melding dat er op mijn serienummer al een aanvraag lopende is: blijkbaar blokkeert die foute invoer de boel.

Ik heb op 30 november die tent die de Windows 7 upgrade verzorgt bij Acer een email gestuurd en die zouden binnen tien werkdagen antwoorden. Niet dus: tot op heden niks vernomen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met Windows 7 upgrade met een Acer en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost?

Waarom kan het niet gewoon met een giro-overschrijving? Dit gedoe met zo'n creditcard bevestigd mijn wantrouwen tegen die credtcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Toad schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:18:
Heeft iemand soortgelijke ervaringen met Windows 7 upgrade met een Acer en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost?
Welkom bij de club. Ik heb ook via Mentor Media een Acer Win7 upgrade aangevraagd, na een maand had ik hem in huis. Contact met Mentor Media is nagenoeg onmogelijk, ik ben uit pure wanhoop maar gewoon direct medewerkers gaan mailen, toen werd mijn order plots in behandeling genomen.

Lees dit topic eens door: Hoge kosten voor "gratis" HP windows 7 upgrade

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:15:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar je Vista licentie mag je niet doorverkopen, die hoort bij je computer.
Dat klopt, maar hij wil die PC verkopen met een Legale versie van Windows.. welke versie houdt die achterwegen, neem aan dat hij dus een nieuwe XP, Vista of 7 koopt met Licentie voor die PC. Op zijn huidige PC wil die upgraden van Windows Vista naar Windows 7.. voor hem geldt dat hij dus gewoon bij het kopen van Windows 7 een nieuwe licentie krijgt en die licentie van zijn Vista geldig blijft alleen op zijn PC, deze mag hij in ieder geval niet doorverkopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
jelmervos schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:44:
[...]
Welkom bij de club. Ik heb ook via Mentor Media een Acer Win7 upgrade aangevraagd, na een maand had ik hem in huis. Contact met Mentor Media is nagenoeg onmogelijk, ik ben uit pure wanhoop maar gewoon direct medewerkers gaan mailen, toen werd mijn order plots in behandeling genomen.

Lees dit topic eens door: Hoge kosten voor "gratis" HP windows 7 upgrade
Dat belooft niet veel goeds. Ik heb inmiddels een email gestuurd aan Acer en warempel binnen een kwartier antwoord gehad: ik moest mijn S/N, type laptop en Windows versie mailen en ze zouden erachter aangaan. Hopelijk gaat het sneller dan een maand zoals bij jou.

Ik kreeg trouwens heel vaak foutmeldingen als ik die Mentor Media site wilde bereiken: iets met server fout of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:51:
[...]

Dat klopt, maar hij wil die PC verkopen met een Legale versie van Windows.. welke versie houdt die achterwegen, neem aan dat hij dus een nieuwe XP, Vista of 7 koopt met Licentie voor die PC. Op zijn huidige PC wil die upgraden van Windows Vista naar Windows 7.. voor hem geldt dat hij dus gewoon bij het kopen van Windows 7 een nieuwe licentie krijgt en die licentie van zijn Vista geldig blijft alleen op zijn PC, deze mag hij in ieder geval niet doorverkopen! :)
Klopt, als het bij de PC blijft dan is dat geen probleem. Goed gezien.
Ik was in de war doordat-ie zei 'upgraden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:10:
[...]
Klopt, als het bij de PC blijft dan is dat geen probleem. Goed gezien.
Ik was in de war doordat-ie zei 'upgraden'.
Maakt niet uit, kan gebeuren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Win 7 geinstalleerd op mijn werk,

Even wennen aan de GUI, maar op zich werkt het vlotter dan Vista,
Alle beheer programma's en tooltjes werken ook op Windows 7 dus ik verlies niets aan functionaliteit tov XP,

Vooral de nieuwe Aero werkt lekker, al is het nog wel ff wennen maarja dat zal de komende dagen wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 14 december 2009 @ 01:11:
[...]
Voor zover ik weet laat geen van de met Windows 7 meegeleverde codecs Explorer.exe crashen. Althans, ik heb er tot nu toe nog niet van gehoord.

En daarbij zijn, ondanks je ervaringen, codecpacks vaak af te raden omdat het een samengeraapt zooitje van verschillende codecs is die door verschillende mensen wordt bijgehouden.
De kans is daardoor simpelweg groter dat er een brakke codec tussen zit.

Overigens moet ik zeggen dat ik vind dat Win7 out-of-the-box al redelijk wat codecs aan boord heeft.
De mensen die aan die codec packs werken hebben echt wel verstand van zaken hoor. Een van de ontwikkelaars van K-Lite is bijvoorbeeld ook betrokken bij de ontwikkeling van zowel ffdshow als Media Player Classic.
megatronics schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:50:
Qua codecs ben ik overgestapt van KLCP naar de Windows 7 Codecs van shark007.net. Met KLCP had ik het euvel onder Vista dat die zelfs op simpele WMV bestanden al crashde. Windows 7 speelt bijna alles af, echter voor de MKV ondersteuning gebruik ik de codecs van shark007.
Aangezien WMV bestanden met de Microsoft codecs worden afgespeelt, kan dat hoogstens aan MPC hebben gelegen, niet aan de codecs van KLCP. Shark bevat bovendien vrijwel identieke codecs.

Ik heb zeer goede ervaringen met K-Lite. Vooral de extreem flexibele installatie is een groot pluspunt. Je kunt het geheel aanpassen aan je eigen wensen. En het bevat MPC-HC, wat simpelweg een geweldige player is. Dat Shark pakket is alleen beschikbaar als een groot log pakket, dat zelfs nog zooi installeert wanneer je alles uitvinkt in de installer.
De support van K-Lite is ook geweldig. Heb ooit eens gepost op hun forum. Ik had binnen 10 minuten antwoord met een oplossing. Dat is nog eens service. Ik weet vrijwel zeker dat degenen die kritiek hebben geen poging hebben gedaan om hulp te zoeken voor het oplossen van hun eventuele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:27:
[...]

Maar ffdshow werkt toch nog niet met Windows 7?
Althans, alles speelt wel maar onder water veranderd er zoveel dat hardware decoding (ati uvd) niet meer werkt, is toch wel vervelend als ik h264 afspeel op mijn media center. Of is dat onderhand niet meer het geval (wil wel graag ffdshow gebruiken i.v.m. ondertiteling maar mijn proc schiet dan bij afspelen naar 80-90 procent, en zo'n goede airflow heb ik niet in mijn TV kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 02:58

mjl

Ugh

Altijd_Lastig schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:02:
[...]

Maar ffdshow werkt toch nog niet met Windows 7?
Althans, alles speelt wel maar onder water veranderd er zoveel dat hardware decoding (ati uvd) niet meer werkt, is toch wel vervelend als ik h264 afspeel op mijn media center. Of is dat onderhand niet meer het geval (wil wel graag ffdshow gebruiken i.v.m. ondertiteling maar mijn proc schiet dan bij afspelen naar 80-90 procent, en zo'n goede airflow heb ik niet in mijn TV kast)
Gewoon ff losse codecs installaeren, matroska splitter voor mkv bestanden vobsub voor subs en xvid voor ... divx en xvid of inderdaad ffdshow. Verder gewoon pas wat installeren als je het nodig hebt ... een beetje tweaker moet dat toch kunnen ipv andere zooi te nstalleren

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, en vobsub is niet meer nodig als je MPC-hc gebruikt, eigen subreader.
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....