Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Strider schreef op zondag 13 december 2009 @ 04:51:
Ik heb tegenwoordig nogal vaak dat ik moet restarten wil ik weer geluid hebben, hebben hier meer mensen last van?
nog niet gehad maar klinkt als driver verhaal dus misschien is het handig even te kijken of er een nieuwe is of anders even hier er bij vermelden welke geluidskaart je hebt. en welke uitgang je gebruikt.
ik heb dit probleem wel eens met m`n s/pdif uitgang gehad maar dit ligt meestal aan combinatie tussen bron en ontvanger.

edit:
oeps ik dacht dat ik al op de laatste pagina zat

[ Voor 5% gewijzigd door jasring op 14-12-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Altijd_Lastig schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:02:
[...]

Maar ffdshow werkt toch nog niet met Windows 7?
Althans, alles speelt wel maar onder water veranderd er zoveel dat hardware decoding (ati uvd) niet meer werkt, is toch wel vervelend als ik h264 afspeel op mijn media center. Of is dat onderhand niet meer het geval (wil wel graag ffdshow gebruiken i.v.m. ondertiteling maar mijn proc schiet dan bij afspelen naar 80-90 procent, en zo'n goede airflow heb ik niet in mijn TV kast)
Ik kan even niet meer herinneren waar precies, maar er is een tooltje waarme je WMP kan dwingen om DirectShow codecs te gebruiken i.p.v. WMF codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decoderen met hardwarematige versnelling (DXVA) vereist een speciale decoder. Bijvoorbeeld MPC-HC heeft zo'n (interne) decoder, welke ook werkt met ondertitels. Werkt ook prima samen met ffdshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen AC3filter en Haali Mediasplitter geïnstalleerd en speel daarmee 1080p content af met zo'n 0% CPU gebruik.
Windows 7 kan dat dus prima zelf :)

Edit: Owja, ondertitels doe ik niet aan :P

Edit 2: Kijk anders hier even, Codecs in Windows 7 - Hardware.info

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:51:
Decoderen met hardwarematige versnelling (DXVA) vereist een speciale decoder. Bijvoorbeeld MPC-HC heeft zo'n (interne) decoder, welke ook werkt met ondertitels. Werkt ook prima samen met ffdshow.
[offtopic]
yup MCP-hc heeft DXVA. vreemd genoeg heb ik dat nooit aan de gang gekregen op de hd2600XT van mij, iemand die dat ook had, en er uit is gekomen?

[ Voor 49% gewijzigd door Sjah op 14-12-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:56:
[...]

De mensen die aan die codec packs werken hebben echt wel verstand van zaken hoor. Een van de ontwikkelaars van K-Lite is bijvoorbeeld ook betrokken bij de ontwikkeling van zowel ffdshow als Media Player Classic.
Ik zeg niet dat ze geen verstand van zaken hebben, maar als explorer.exe crasht is het toch niet 100% :)
Daarbij was het punt vooral: Hoe minder verschillende codecs/programma's hoe kleiner de kans op problemen. Zie het als een soort software-Occam's razor :P

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 14-12-2009 19:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:57:
Ik heb alleen AC3filter en Haali Mediasplitter geïnstalleerd en speel daarmee 1080p content af met zo'n 0% CPU gebruik.
Windows 7 kan dat dus prima zelf :)

Edit: Owja, ondertitels doe ik niet aan :P

Edit 2: Kijk anders hier even, Codecs in Windows 7 - Hardware.info
Ik dus net zo, ga ook geen codec packs installeren maar mis af en toe wel subtitles, vandaar dat ffdshow zo fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Ik heb de startpost door gelezen, waaronder de upgrade tabel, en dit topic doorgelopen, maar wat mij niet duidelijk is geworden of ik kan upgraden van Windows 7 Home Premium x86 naar Windows 7 Ultimate x86.
Ik wil dus niet een nieuwe install hoeven doen.

Kan dit met elke gekochte versie? Of kan ik dan alleen een clean install doen?

(Dit voornamelijk in verband met het feit dat HP blijkbaar wel kan connecten middels remote desktop, maar niet zelf overgenomen kan worden door remote desktop. Doh! Ik heb andere varianten, waaronder realVNC, geprobeerd, maar dat werkt gewoon lang niet zo lekker als de RD functionaliteit in windows zelf.
Daarom overweeg ik een upgrade...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 07:56

DizzyWeb

Ondertiteld

-SaveMe- schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:07:
Ik heb de startpost door gelezen, waaronder de upgrade tabel, en dit topic doorgelopen, maar wat mij niet duidelijk is geworden of ik kan upgraden van Windows 7 Home Premium x86 naar Windows 7 Ultimate x86.
Ik wil dus niet een nieuwe install hoeven doen.

Kan dit met elke gekochte versie? Of kan ik dan alleen een clean install doen?

(Dit voornamelijk in verband met het feit dat HP blijkbaar wel kan connecten middels remote desktop, maar niet zelf overgenomen kan worden door remote desktop. Doh! Ik heb andere varianten, waaronder realVNC, geprobeerd, maar dat werkt gewoon lang niet zo lekker als de RD functionaliteit in windows zelf.
Daarom overweeg ik een upgrade...
Nee, daar is Anytime Upgrade voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:10:
[...]
Ik zeg niet dat ze geen verstand van zaken hebben, maar als explorer.exe crasht is het toch niet 100% :)
Daarbij was het punt vooral: Hoe minder verschillende codecs/programma's hoe kleiner de kans op problemen. Zie het als een soort software-Occam's razor :P
Jij gaat ervan uit dat het de fout van het codec pack is, wat dus in de meeste gevallen niet zo is. Maar omdat de meeste mensen niet bewust zijn wat andere programmas allemaal hebben geinstalleerd, geven ze hun codec pack voor het gemak maar even de schuld.
Ik weet bijvoorbeeld van K-Lite en CCCP dat die een aantal bekende brakke codecs van derden kunnen detecteren en verwijderen om zo de kans op crashes te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thanks

Hmmm. Als ik het goed begrijp unlock je dan met een soort code de extra functionaliteiten. Dan krijg ik dus geen disc enzo. En die zat ook al niet bij mijn nieuwe systeempje. Alleen een recovery partitie.

Ik had gehoopt gewoon een full vesrion te kunnen kopen en dan erover heen te zetten ...

Ik ga nog eens diep neuzen in dat anytime gebeuren...

EDIT:
net nog even in de pricewatch gekeken en daar word je niet vrolijk van de prijzen voor de verschillende edities/upgrades. Ik heb in februari nog een Vista Ultimate aangeschaft voor vette kudos.... |:(

[ Voor 14% gewijzigd door -SaveMe- op 14-12-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weggehaald op advies van de mod.

[ Voor 88% gewijzigd door Sjah op 14-12-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:56:
Heb nu een fout in Win7, weet niet of het een fout is die ingeslopen is, en reinstall vereist, of whatever. Heb een filmpje gemaakt. Wat je ziet is mijn muis die een window wil minimaliseren, dit gaat soms fout als je vlak op de rand van het klikgebied je muisknop indrukt. Dan schiet die soms terug, in filmpje op eind 1x en in begin 1x.
:) da's een technisch issue waar je volgens mij beter ff een eigen topic voor kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:29

mjl

Ugh

Sjah schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:58:
[...]

[offtopic]
yup MCP-hc heeft DXVA. vreemd genoeg heb ik dat nooit aan de gang gekregen op de hd2600XT van mij, iemand die dat ook had, en er uit is gekomen?
Er zit een DXVA decoder in de cyberlink dvd player software, deze kan dan via een registry hack worden toegewezen als algemeen te gebruiken codec zodat het ook met je mkv-tjes werkt.

Bij Windows heb ik 'm echter nog niet hoeven installeren, gaat zo ook prima met 1080p content. (Onder vista was de hack wel nodig voorfatsoenlijke playback)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben een tijdje terug overgestapt van xp naar 7 en wat me op valt is dat het net lijkt of de processor meer te doen heeft en mijn laptop top dus bloedheet word en de koeler 80% van de tijd op volle toeren draait.
Meer mensen daar last van?

gaat overigens om een intel T2390.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

The Dolf schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:31:
Ben een tijdje terug overgestapt van xp naar 7 en wat me op valt is dat het net lijkt of de processor meer te doen heeft en mijn laptop top dus bloedheet word en de koeler 80% van de tijd op volle toeren draait.

Dit kun je simpel controleren door te kijken in Task Manager bij Processes.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dolf schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:31:

Laatste BIOS en (chipset) drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:46:
[...]

Dit kun je simpel controleren door te kijken in Task Manager bij Processes.
Als ik niks doe rond de 3% maar dan gaat alles goed.
Filmpje bekijken gemiddeld 9% en dan wordt het knetterheet.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:48:
[...]

Laatste BIOS en (chipset) drivers geinstalleerd?
Toevallig wel.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21
Zeker weten dat het je processor is en niet je videokaart?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
DeOS schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:19:
Zeker weten dat het je processor is en niet je videokaart?
Idle: 72 graden C.
Filmpje: 80 graden C.
Stressed 100 graden C.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

The Dolf schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:25:
[...]

Idle: 72 graden C.
Filmpje: 80 graden C.
Stressed 100 graden C.
Dat vind ik wel erg heet, als dat de CPU is (ook als het de GPU is, maar dan iets minder).
Mijn laptop cpu wordt stressed niet warmer dan 55 ongeveer (en GPU max 75 stressed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19

RnB

Ook zijn idle temperatuur is niet normaal, zelfs niet voor een Pentium processor.
Ik denk dat er iets mis is met je koeler (minder contact met de cpu mss) en dat het toevallig is dat het begon toen je Windows 7 begon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 10:09
mm, net weer terug naar XP (win7 versie verloopt snel, nog geen nieuwe aangeschaft, tevens wat programma's nodig die incompatible waren met win7-64b): Een van mijn schijven die onder win7 0% fragmented waren staat nu al een half uur te defragmenteren. Vond het al verdacht dat onder win7 alles elke keer 0% fragmented was (ondanks dat het uit stond).

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:52
Heb sinds een paar dagen een nieuwe externe harde schijf. Omdat ik in het bezit ben van Windows 7 Ultimate meteen maar besloten om deze te encrypten met Bitlocker. Dit ging aardig, zaten wel een paar pauzes tussen door disconnects.

Deze schijf is nu echter alleen door andere windows 7 pc's te herkennen. Ik heb op verscheidene vista installaties geprobeerd om hem aan de gang te krijgen, maar dit is niet gelukt.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, of is dit gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:03
Jump list error!
Ik heb PNG's in een word document toegevoegd gister.
Nu komen de namen van de plaatjes in de jumplist van word te staan.
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/jump.png

Hoort denk niet :)

@ onder.
Nee, het waren individuele plaatjes die in dat Def. plan document stonden.. Het was dus 1 document..!

[ Voor 20% gewijzigd door Tomino op 16-12-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Als daar gewoon de 'recent items' getoond worden die Word rapporteerd kan dat natuurlijk prima kloppen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wat vinden jullie van Windows 7 nu je een poosje met de real thing hebt mogen werken?

Ik gebruikte de beta sinds ongeveer maart en los van wat kinderziektes was het op het laatst perfect. De RTM echter irriteert me vrij vaak met buggy gedrag, terwijl ik echt gewoon de zelfde progs installeer als voorheen.

Meest voorkomend (waar ik in de Beta geen last van had): Explorer die stopt met refreshen. Explorer die minuten lang stopt met responden als ik een bestand aanmaak of hernoem, dan moet ik een nieuw venster openen die wel bij de tijd is. Applicaties (bijv. Adobe AE CS3) die onder de beta prima werkten en nu erg vaak crashen. En wat videogerelateerde problemen die vaak voorkomen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
ik heb eigenlijk geen problemen heb in de maand die ik het nu dagelijks gebruik ongeveer 3x gehad dat de explorer vast liep op een een of andere actie. verder zeer tevreden, ook de snelheid van m`n systeem is goed.
misschien nuttig om te vermelden dat ik op de pro x64 werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:58:
[...]

[offtopic]
Ik heb een XFX GeForce 7600GS en MPC-HC x64 gebruik bij het afspelen van MPEG2 automatisch de DXVA Microsoft DTV codecs, wat zorgt voor een lekker vloeiende playback en vrijwel 0 CPU gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

jasring schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:44:
ik heb eigenlijk geen problemen heb in de maand die ik het nu dagelijks gebruik ongeveer 3x gehad dat de explorer vast liep op een een of andere actie. verder zeer tevreden, ook de snelheid van m`n systeem is goed.
misschien nuttig om te vermelden dat ik op de pro x64 werk.
Ik ook Pro x64 (preorder van Amazon toentertijd). Vreemd dat ik er nu zoveel gedoe mee heb.
Over een maand probeer ik het maar weer van scratch op een nieuwe HD. Denk niet dat ik zoveel dingen anders ga doen though.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 13:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

Stel je hebt de windows7 RC, en je weet niet meer welke product key je hebt ontvangen van MS, is die dan nog in de huidie installatie te achterhalen? ik via google op allemaal wazig tooltjes die soms niet eens willen opstarten :(

nvm al gevonden...

[ Voor 5% gewijzigd door Valkyre op 16-12-2009 19:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tomino schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:43:

@ onder.
Nee, het waren individuele plaatjes die in dat Def. plan document stonden.. Het was dus 1 document..!
Als native Office 2007 docx ?
Omabeatle schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:28:
Heb sinds een paar dagen een nieuwe externe harde schijf. Omdat ik in het bezit ben van Windows 7 Ultimate meteen maar besloten om deze te encrypten met Bitlocker.
Bitlocker 2 Go dus?

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 16-12-2009 20:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sefyu schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:14:
[...]

Ik heb een XFX GeForce 7600GS en MPC-HC x64 gebruik bij het afspelen van MPEG2 automatisch de DXVA Microsoft DTV codecs, wat zorgt voor een lekker vloeiende playback en vrijwel 0 CPU gebruik.
MPEG2 acceleratie is niet echt interessant ;) Dat kan een processor uit de steentijd nog ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h.264 acc. is ook niet meer interessant, dat kan mijn 2 jaar oude dualcore ook prima. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Natuurlijk zijn daar zat processoren voor. Echter komen die wel met bijbehorende energieverbruik en hitte.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 22:03
alt-92 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:30:
[...]

Als native Office 2007 docx ?

[...]

Bitlocker 2 Go dus?
Yep! Docx!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Windows 7 een geweldige vooruitgang vind vergeleken bij XP.. hoewel ik Vista vanaf het begin gebruikt hebt, had je continu het gevoel dat er nog iets niet helemaal klopte, leek iets te snel uitgegeven, ik bedoel laten we eerlijk zijn, Windows Xp was gewoon echt een vooruitgang destijds en Vista verbleekte daarmee.

Het is wel een beetje idioot dat je zoveel geld betaald voor zo'n besturingsysteem en ik dank mijn versie ook zeker aan mijn werk, maar Windows 7 is dé standaard, nu al.

Nu alleen nog hopen dat het bedrijfsleven WS08 ook serieus als dé standaard gaan zien, maar dat is weer een ander verhaal! ;)

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:52
Bitlocker 2 Go dus?
Als je het zo wilt noemen... Gewoon de bitlocker applicatie geopend en vanuit daar de externe drive encrypted met "turn on bitlocker".

Rechtstreeks uit de help van Microsoft: If you encrypt data drives (fixed or removable), you can unlock an encrypted drive with a password or a smart card, or set the drive to automatically unlock when you log on to the computer.

Maar het vreemde blijft dus dat de drive dit alleen wenst te doen bij Windows 7 installaties...

Verwijderd

Zo moet je het noemen dat is namelijk een nieuwe feature van 7, andere OS'en ondersteunen Bitlocker to Go niet voor zover ik weet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 14:51 ]

Omabeatle schreef op donderdag 17 december 2009 @ 02:41:
[...]

Als je het zo wilt noemen... Gewoon de bitlocker applicatie geopend en vanuit daar de externe drive encrypted met "turn on bitlocker".

Rechtstreeks uit de help van Microsoft: If you encrypt data drives (fixed or removable), you can unlock an encrypted drive with a password or a smart card, or set the drive to automatically unlock when you log on to the computer.

Maar het vreemde blijft dus dat de drive dit alleen wenst te doen bij Windows 7 installaties...
Het heet BitLocker ToGo...kunnen we niets aan doeN :+ Hier kun je hem ook op een NIET Windows 7 install unlocken met dus de passkey/wachtwoord/smart card

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wie t/m Winamp 5.56 nog last had van een stuque Winamp Preview in de Win7-taakbalk: download 5.57. Fixed :)

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Windows 7 Home Premium family pack loopt ten einde !!
http://www.informationwee...jhtml?articleID=222001027

EDIT
Voorlopig ten einde in de V.S., maar hier zal hij ook niet lang meer te koop zijn dan.

[ Voor 23% gewijzigd door abusimbal op 17-12-2009 20:42 ]

Dan zal er te weinig vraag zijn (diplomatieke gedachte), of Ms wil gewoon weer 'ns meer geld vangen (onderbuik-gedachte). Weet niet welke gedachte de juiste is.
Van te voren was toch al bekend dat het Family Pack een tijdelijke deal zou zijn, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 21:47
Ik test windows 7 al sinds de eerste rc beta en ben uitermate tevreden over het product. Ik heb mijn laptop en mijn pc beide opnieuw geinstalleerd met windows 7 en dat werkte super snel, echter krijg ik nu last van langzaam opstarten van beide systemenhet lijkt wel te komen door een update of zo. Mijn systemen bootte altijd in 20 seconden op met windows 7 en dat is nu zeker 40 seconden zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:41
jostefa schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:39:
Ik test windows 7 al sinds de eerste rc beta en ben uitermate tevreden over het product. Ik heb mijn laptop en mijn pc beide opnieuw geinstalleerd met windows 7 en dat werkte super snel, echter krijg ik nu last van langzaam opstarten van beide systemenhet lijkt wel te komen door een update of zo. Mijn systemen bootte altijd in 20 seconden op met windows 7 en dat is nu zeker 40 seconden zijn er meer mensen met dit probleem?
Bij mij duurt het opstarten van W7 op zowel de desktop als de netbook lang. Dus mocht iemand nog tips hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Naja bij mij boot hij wel snel maar als ik dan mijn username en password intoets dan krijg ik gewoon lang Welcome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03
Er lijkt een hotfix te zijn voor al mijn problemen. Namelijk het usb-freeze probleem met een nvidia chipset en 4gb of meer geheugen op een 64bits systeem. Voor diegene die het zelf ook ervaren kunnen de volgende link even bekijken. http://social.technet.mic...67-4c74-8845-2cd3a15d8e41

De hotfix is nu de installatie aan het initialiseren (wat al een aardige tijd duurt :/ ) en laat het even weten als die geïnstalleerd is en werkt. Nu kan ik via usb 4 liedjes kopiëren en dan lopen al mijn usb-poorten vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abusimbal schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:39:
Windows 7 Home Premium family pack loopt ten einde !!
http://www.informationwee...jhtml?articleID=222001027

EDIT
Voorlopig ten einde in de V.S., maar hier zal hij ook niet lang meer te koop zijn dan.
Dit is toch al veel langer bekend, ik bedoel dat hij in de VS niet meer te koop is (of snel zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Momenteel ben ik nog aan het stoeien met Windows 7 RC (welke tot maart geldig is)
Nu ga ik voordat die termijn verstreken is wel Win7 kopen (Prof waarschijnlijk), want ik wil echt niet meer terug naar winxp :) maar nu heb ik 2pc's + een laptop thuis staan, met mijn destijds legaal aangeschafte winXP kon ik die gewoon op alle 3 de pc's installeren.

Maar als ik het zo lees kan bovenstaande dus niet meer met win7, na een paar dagen zullen 2 van de 3 machines niet meer kunnen updaten? of heb ik dit mis?

Voor de rest Win7 icm SSD = 16sec boot time :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gohan-san schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:35:
Momenteel ben ik nog aan het stoeien met Windows 7 RC (welke tot maart geldig is)
Nu ga ik voordat die termijn verstreken is wel Win7 kopen (Prof waarschijnlijk), want ik wil echt niet meer terug naar winxp :) maar nu heb ik 2pc's + een laptop thuis staan, met mijn destijds legaal aangeschafte winXP kon ik die gewoon op alle 3 de pc's installeren.

Maar als ik het zo lees kan bovenstaande dus niet meer met win7, na een paar dagen zullen 2 van de 3 machines niet meer kunnen updaten? of heb ik dit mis?

Voor de rest Win7 icm SSD = 16sec boot time :D
Als je snel bent regel je het Familiy Pack. 3 Upgrade-licneties voor relatief weinig :)
Kan je je drie XP-licenties prima mee upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

anandus schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:43:
[...]
Als je snel bent regel je het Familiy Pack. 3 Upgrade-licneties voor relatief weinig :)
Kan je je drie XP-licenties prima mee upgraden.
ik heb maar 1 winxp licentie ;) omdat ik die gewoon 3x kon installeren en activeren. vind het nogal onzin om 3x een licentie aan te schaffen voor 3 pc's die IK alleen gebruik.
daarbij die family packs gaan volgens mij alleen voor de premium versie, en niet de proffesional

of het word de ultimate voor +-150 euro, maar dan nog kan ik die volgens mij maar op 1 pc installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 18-12-2009 15:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gohan-san schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:45:
[...]

ik heb maar 1 winxp licentie ;) omdat ik die gewoon 3x kon installeren en activeren. vind het nogal onzin om 3x een licentie aan te schaffen voor 3 pc's die IK alleen gebruik.
Helaas voor jou zijn de licenties niet voor het aantal personen, maar het aantal computers dat je gebruikt.
daarbij die family packs gaan volgens mij alleen voor de premium versie, en niet de proffesional
True that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gohan-san schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:45:
[...]

Bij xp mocht je ook al niet met 1 exemplaar 3 pcs activeren, maar ok als jij daar geen problemen mee hebt. Met xp zou het in principe ook niet moeten werken, maar wie zegt dat het bij 7 dan ook niet werkt, probeer het gewoon dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik begrijp het licentie model, maar vind het nogal "oneerlijk" tov de tweaker die zoals de meesten meer dan 1 pc's heeft en deze ook echt gebruikt... ik vind het prima om voor mijn O.S. te betalen, de tijd van downloaden en kloten met register hacks en weet ik veel wat heb ik wel gehad. maar 450euro neer tellen voor 3 licenties vind ik ronduit jammer erg jammer.
ik vind het een mooi OS en wil het daarom zo snel mogelijk op mijn machines doorvoeren maar ja dit schiet niet echt op.
Sjah schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:56:
[...]

Bij xp mocht je ook al niet met 1 exemplaar 3 pcs activeren, maar ok als jij daar geen problemen mee hebt. Met xp zou het in principe ook niet moeten werken, maar wie zegt dat het bij 7 dan ook niet werkt, probeer het gewoon dan.
Nee dat weet ik, maar daar werkte het wel om gewoon 3 machines te activeren (en er zal ongetwijfeld misbruik van gemaakt zijn).
Wat ik er van lees is dat met win7 de machines op een gegeven moment onbruikbaar worden. of in ieder geval niet meer updatebaar.

Zal geen tweaker zijn als ik het niet zou proberen dacht ik zo 8)
anandus schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:00:
[...]
Tja, ik heb ook alleen maar Windows 7 op mijn PC, XP op mijn laptop (OEM) en Ubuntu op mijn server.
Ik zou ook Windows 7 op mijn laptop willen, maar daar heb ik het geld simpelweg niet voor over.
@hieronder ;)

1x Deskop
1x file server / ps3mediaserver
1x laptop

Edit2 voornamelijk remotedesktop host en bitlocker

[ Voor 56% gewijzigd door Valkyre op 18-12-2009 16:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gohan-san schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:58:
Ik begrijp het licentie model, maar vind het nogal "oneerlijk" tov de tweaker die zoals de meesten meer dan 1 pc's heeft en deze ook echt gebruikt... ik vind het prima om voor mijn O.S. te betalen, de tijd van downloaden en kloten met register hacks en weet ik veel wat heb ik wel gehad. maar 450euro neer tellen voor 3 licenties vind ik ronduit jammer erg jammer.
ik vind het een mooi OS en wil het daarom zo snel mogelijk op mijn machines doorvoeren maar ja dit schiet niet echt op.
Tja, ik heb ook alleen maar Windows 7 op mijn PC, XP op mijn laptop (OEM) en Ubuntu op mijn server.
Ik zou ook Windows 7 op mijn laptop willen, maar daar heb ik het geld simpelweg niet voor.

Overigens, ik weet niet welke features je van Professional je perse wil hebben (en of er alternatieven voor zijn), maar de Family Pack (met HP) is een goede deal en is juist voor jouw soort situaties bedacht :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 18-12-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03
Neefdave schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:13:
Er lijkt een hotfix te zijn voor al mijn problemen. Namelijk het usb-freeze probleem met een nvidia chipset en 4gb of meer geheugen op een 64bits systeem. Voor diegene die het zelf ook ervaren kunnen de volgende link even bekijken. http://social.technet.mic...67-4c74-8845-2cd3a15d8e41

De hotfix is nu de installatie aan het initialiseren (wat al een aardige tijd duurt :/ ) en laat het even weten als die geïnstalleerd is en werkt. Nu kan ik via usb 4 liedjes kopiëren en dan lopen al mijn usb-poorten vast.
Hotfix werkt perfect! Alles werkt eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Is het mogelijk om een orginele windows 7 installatie op 2 verschillende pc's te doen?
Ik heb het hier over 2 installaties met 1 serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 07:56

DizzyWeb

Ondertiteld

haagseblowin schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:38:
Is het mogelijk om een orginele windows 7 installatie op 2 verschillende pc's te doen?
Ik heb het hier over 2 installaties met 1 serienummer.
Lees eens een paar posts boven je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Sorry... nee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Domme vraag, en wss allang gesteld.

Ik heb een key voor Windows 7 Ultimate NL. Ik wil hem echter gebruiken op de laptop van mijn vriendin. Kan ik een Windows 7 Home Premium ook activeren met een Ultimate key (waarbij ik natuurlijk nergens anders die Ultimate gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:58:

Ik heb een key voor Windows 7 Ultimate NL. Ik wil hem echter gebruiken op de laptop van mijn vriendin. Kan ik een Windows 7 Home Premium ook activeren met een Ultimate key (waarbij ik natuurlijk nergens anders die Ultimate gebruik).
Volgens mij niet, maar je kan Home Premium wel met Windows Anytime Upgrade upgraden naar Ultimate.
Denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:58:
Domme vragen bestaan niet, ouwe Feyenoorder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
jostefa schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:53:
Naja bij mij boot hij wel snel maar als ik dan mijn username en password intoets dan krijg ik gewoon lang Welcome.
Heb je toevallig alleen een egale kleur als achtergrond?
Dan blijft Windows 7 veel langer op het welkoms scherm hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Bij de setup had ik ook al last van erg lange wachttijden, zo'n 20-25 minuten voordat 'ie daadwerkelijk met installeren begon, bij andere mensen duurde het letterlijk vele malen langer... Ik denk dat het weldegelijk gerelateerd is.

Daarnaast @ anandus

Leve Microsoft BizSpark voor een klein prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 20:28
Gadgets schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:43:
Ik heb zelf ff een plugin geschreven voor Windows 7 Mediacenter (ook Vista).

De TV Gemist plugin maakt het mogelijk om binnen Windows Vista / 7 Mediacenter (+extenders) van diverse zenders uitzendinggemist te bekijken. Op dit moment worden van de volgende zenders afleveringen getoond:
  • SBS6
  • NET5
  • Veronica
  • RTL4
  • RTL5
  • RTL7
  • RTL8
http://www.ardani.nl

Dit is misschien voor Mediacenter gebruikers onder jullie handig ;)
Nu ook voor NED1, NED2, NED3! >:)

http://www.ardani.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Lizard schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:06:
[...]

Heb je toevallig alleen een egale kleur als achtergrond?
Dan blijft Windows 7 veel langer op het welkoms scherm hangen.
Ik heb idd een egale achtergrondkleur (Zwart). Heb helaas net mijn pc opnieuw geinstalleerd en nu start hij weer als een speer (zonder egale achtergrond kleur ;)). Ik neem aan dat ik dus beter in photoshop een zwarte achtergrond kan maken en die dan laten opstarten in plaats van optie egale achtergrond.

iig thanks voor je reactie ik zal dezelfde "fout" niet weer maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Arfman

Drome!

Sefyu schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:25:
Bij de setup had ik ook al last van erg lange wachttijden, zo'n 20-25 minuten voordat 'ie daadwerkelijk met installeren begon, bij andere mensen duurde het letterlijk vele malen langer... Ik denk dat het weldegelijk gerelateerd is.

Daarnaast @ anandus

Leve Microsoft BizSpark voor een klein prijsje
Bij mij duurt "Starting setup" ook ongeveer 10 minuten. Daarna gaat het als een speer, heel vreemd probleem.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:01:
[...]

Bij mij duurt "Starting setup" ook ongeveer 10 minuten. Daarna gaat het als een speer, heel vreemd probleem.
Dit had ik ook al met Vista Ultimate. Maar ik moet bekennen dat 7 Ultimate minder lang over deed maar die pauze is wel heel raar je. Xp begon tenminste gelijk met installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Bij m'n gamePC duurt het instaleren iets meer dan een uur en op m'n notebook zit ik binnen 20 min. op internet. Hoe dat kan weet ik niet maar op m'n GamePC hangt hij ook bij de setup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle studenten onder ons:
Google op ma3d, ga naar die site, registreer je met je schoolgegevens (vul je schoolemailadres in! geen hotmail oid).
Als je een inlognaam hebt ontvangen, kijk je even op de downloadpagina en als het goed is kun je Windows 7 (32/64bits), Vista Business, XP en nog veel meer downloaden. Tijdens het downloaden krijg je een legale key naar je mail toegestuurd.
Als je school hieraan meedoet, is alles gratis :p Als je op de TU zit is het in ieder geval wel gratis, dus probeer maar ff! Er geldt wel een downloadlimiet van 12GB (dus je kan ruim 4pc's van Win7 en WinVista voorzien :p)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sefyu schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:25:
Bij de setup had ik ook al last van erg lange wachttijden, zo'n 20-25 minuten voordat 'ie daadwerkelijk met installeren begon, bij andere mensen duurde het letterlijk vele malen langer.
triskele10 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:13:
Bij m'n gamePC duurt het instaleren iets meer dan een uur en op m'n notebook zit ik binnen 20 min. op internet. Hoe dat kan weet ik niet maar op m'n GamePC hangt hij ook bij de setup..
Je hebt zeker geen floppy drive maar hem wel aanstaan in de bios..

[ Voor 28% gewijzigd door Sando op 19-12-2009 14:31 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Sando schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:29:
[...]

[...]

Je hebt zeker geen floppy drive maar hem wel aanstaan in de bios..
Klopt, ik heb net gekeken in het bios en Win 7 staat er binnen 20 min. op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
jasring schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:53:
[...]

nog niet gehad maar klinkt als driver verhaal dus misschien is het handig even te kijken of er een nieuwe is of anders even hier er bij vermelden welke geluidskaart je hebt. en welke uitgang je gebruikt.
ik heb dit probleem wel eens met m`n s/pdif uitgang gehad maar dit ligt meestal aan combinatie tussen bron en ontvanger.

edit:
oeps ik dacht dat ik al op de laatste pagina zat
Driver geïnstalleerd en sindsdien blijft het geluid werken behalve voor youtube, voor youtube moet ik regelmatig rebooten om weer geluid te krijgen. Gaat over een Asus P5QL-E onboard geluidskaart (realtek & spdif)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag, ik kan geen avi bestanden afspelen in windows 7 via media player ik heb al een k-lite codec gedownload maar toch speelt ie niet af? iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 09:38:
ik heb een vraag, ik kan geen avi bestanden afspelen in windows 7 via media player ik heb al een k-lite codec gedownload maar toch speelt ie niet af? iemand een idee
Pak VLC. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 08-10 21:55
In plaats van allerlei ranzige codecpacks te downloaden zou ik eerst eens erachter zien te komen wat voor een formaat het precies is. avi is slechts een container, het kan van alles zijn. Met een programma als g-spot bijvoorbeeld: http://www.headbands.com/gspot/
Dan weet je vervolgens wat voor codec het is en kan je gericht naar een oplossing zoeken. ik geloof dat wmp bijvoorbeeld divx 3.11 standaard niet afspeelt.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is geen oplossing maar een workaround. Geef dan geen antwoord.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:31

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Vraagje voor degene die bluetooth adapters gebruiken, welke gebruiken jullie die heerlijk werken op Win7 x64?
Ik heb er wel eentje, maar deze is al 4 jaar oud en ik krijg vaak een BSOD als ik m'n computer afsluit (ja komt door m'n huidige blueosoleil dongle :/).

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:31

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik zelf gebruik de CCCP codec pack, tot nu toe geen probleem met het afspelen van divx, x264, etc. filmpjes.
Maar zoals al is aangegeven, moet je weten welke codec je precies mist. Want avi. is idd een container. Wikipedia: AVI (bestandsindeling)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb zo en dan rare artifacts in m'n programma's:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/temp/artifacts.png

Ik heb Windows 7 Professional x86 met een HD2900XT en 9.12 als driver.

Zijn er mensen die weten waar dit door wordt veroorzaakt? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Ik heb ook rare problemen met ati drivers onder win7. Dus ik ben bang dat je moet wachten tot een driver update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MensionXL schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:28:
Ik heb zo en dan rare artifacts in m'n programma's:

[afbeelding]

Ik heb Windows 7 Professional x86 met een HD2900XT en 9.12 als driver.

Zijn er mensen die weten waar dit door wordt veroorzaakt? :)
De 9.12 is niet ATI's meest stabiele release. Met de 9.11 heb ik al die problemen ook niet.

Is er een manier om Bitlocker te enablen @ installtime? Nu moet ik het naderhand handmatig opzetten en dat is niet leuk :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

job schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:37:
Ik heb ook rare problemen met ati drivers onder win7. Dus ik ben bang dat je moet wachten tot een driver update.
Snake schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:15:
[...]

De 9.12 is niet ATI's meest stabiele release. Met de 9.11 heb ik al die problemen ook niet.

Is er een manier om Bitlocker te enablen @ installtime? Nu moet ik het naderhand handmatig opzetten en dat is niet leuk :+
Oke, bedankt. :) Ik weet in elk geval dat het niet aan mijn videokaart ligt waar ik ook mee heb lopen kloten :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
MensionXL schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:18:
[...]

[...]

Oke, bedankt. :) Ik weet in elk geval dat het niet aan mijn videokaart ligt waar ik ook mee heb lopen kloten :P
Daar kan het ook aan liggen, wees gerust ;)
XTREEMRaGE schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:53:
Vraagje voor degene die bluetooth adapters gebruiken, welke gebruiken jullie die heerlijk werken op Win7 x64?
Ik heb er wel eentje, maar deze is al 4 jaar oud en ik krijg vaak een BSOD als ik m'n computer afsluit (ja komt door m'n huidige blueosoleil dongle :/).
Een no-name BT-dongle met de standaard Windows-drivers werkt hier prima :)
Je kan altijd de laatste Widdcomm drivers hacken zodat die ook met jouw BT-dongle werken, wellicht dat het dan beter gaat.

[ Voor 49% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-12-2009 13:28 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Sinds eergisteren win 7 (64b) in dual-boot met vista (32b) draaien.
Aangezien ik 4 gb geheugen had geprikt in mijn systeem, leek mij de overstap naar 64b wat logischer.

Het vage is alleen dat windows het geheugen nu op 3 gb registreert in zowel vista als windows 7 64b.
Vista gaf altijd 3,5 aan, en sinds de installatie van win 7 geeft ie nu ook 3 gb.

BIOS enzo geflasht, maar zo op het eerste gezicht niets gevonden. Vanavond maar eens verder kijken. memtest86 gedraaid, en ook de computer telkens met 2 gb opgestart om te zien of ie nog op een reepje vastliep. Maar windows registreerde beide keren gewoon 2 gieg als ie opstartte. Dus het lijkt erop dat het geheugen niet stuk is. 4 reepjes ddr2 1066.

Een bug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
XunFar schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:22:
Sinds eergisteren win 7 (64b) in dual-boot met vista (32b) draaien.
Aangezien ik 4 gb geheugen had geprikt in mijn systeem, leek mij de overstap naar 64b wat logischer.

Het vage is alleen dat windows het geheugen nu op 3 gb registreert in zowel vista als windows 7 64b.
Vista gaf altijd 3,5 aan, en sinds de installatie van win 7 geeft ie nu ook 3 gb.

BIOS enzo geflasht, maar zo op het eerste gezicht niets gevonden. Vanavond maar eens verder kijken. memtest86 gedraaid, en ook de computer telkens met 2 gb opgestart om te zien of ie nog op een reepje vastliep. Maar windows registreerde beide keren gewoon 2 gieg als ie opstartte. Dus het lijkt erop dat het geheugen niet stuk is. 4 reepjes ddr2 1066.

Een bug ofzo?
Had ik ook op een P5B Premium met W7 x64. Maar sinds ik een ander mobo heb met p45 chipset geeft ie wel 4GB aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:34
Ik heb zojuist een laptop gekocht met W7, bevalt nu sinds een paar dagen erg goed.
Omdat er natuurlijk geen Win cd's bij zitten, vroeg ik mij af of ik de key kan gebruiken en zelf een fresh install te doen met een kopietje?

Iemand al ervaring met de backup functie in W7? Ik ben zelf nog Norton Ghost gewend maar heb nu een Systeemkopie gemaakt op een externe HD. Als mijn systeem crashed kan ik deze terugzetten of moet ik daarvoor ook de systeemherstel dvd voor branden?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Cobb schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:29:
Ik heb zojuist een laptop gekocht met W7, bevalt nu sinds een paar dagen erg goed.
Omdat er natuurlijk geen Win cd's bij zitten, vroeg ik mij af of ik de key kan gebruiken en zelf een fresh install te doen met een kopietje?

Iemand al ervaring met de backup functie in W7? Ik ben zelf nog Norton Ghost gewend maar heb nu een Systeemkopie gemaakt op een externe HD. Als mijn systeem crashed kan ik deze terugzetten of moet ik daarvoor ook de systeemherstel dvd voor branden?
Het eerste gaat zonder problemen, net zoals in Vista.
De backup functie in Windows 7 heb ik zelf nog niet getest, maar ik heb positieve verhalen gehoord.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

pennywiser schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:26:
[...]

Had ik ook op een P5B Premium met W7 x64. Maar sinds ik een ander mobo heb met p45 chipset geeft ie wel 4GB aan.
deze mobo van gigabyte zou 8 gb moeten aankunnen. hmm.
overigens geeft het plankje in bios wel 4 gieg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Petervanakelyen schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:37:
[...]

Het eerste gaat zonder problemen, net zoals in Vista.
De backup functie in Windows 7 heb ik zelf nog niet getest, maar ik heb positieve verhalen gehoord.
Dat zou ik niet te hard roepen, het kan zijn dat je OEM certificaten van de fabrikant moet installeren en dan pas kan activeren met die key, en die moet je natuurlijk wel beschikbaar hebben.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
tjtristan schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:19:
[...]

Dat zou ik niet te hard roepen, het kan zijn dat je OEM certificaten van de fabrikant moet installeren en dan pas kan activeren met die key, en die moet je natuurlijk wel beschikbaar hebben.
Gewoon proberen. Meestal werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:41
Cobb schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:29:
....Omdat er natuurlijk geen Win cd's bij zitten, vroeg ik mij af of ik de key kan gebruiken en zelf een fresh install te doen met een kopietje?......
tjtristan schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:19:
De key op de sticker heb je waarschijnlijk niks aan, dat is alleen een certificaat van echtheid.
OEM releases zonder CD hebben allemaal dezelfde master-key
De activatie geschiedt offline doordat er in bij de installatie een OEM certificaat meegeinstalleerd is die geregistreerd is in de BIOS van je PC.
Wat je dus moet hebben is je huidige key en certificaat. Je moet dus op zoek naar een backup tooltje.
Als deze twee zaken hebt kan je een schone installatie doen, mits het dezelfde Windows versie is.
Daarna zet je de backup weer terug en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
XunFar schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:37:
[...]

deze mobo van gigabyte zou 8 gb moeten aankunnen. hmm.
overigens geeft het plankje in bios wel 4 gieg aan.
heb je de laatste bios versie er op staan? ik had hier met een vergelijkbaar bord ook moeite mee.
verder moet je misschien je memmory-remapping aan zetten. dit was dus ook waar ik wat problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

jasring schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:28:
[...]

heb je de laatste bios versie er op staan? ik had hier met een vergelijkbaar bord ook moeite mee.
verder moet je misschien je memmory-remapping aan zetten. dit was dus ook waar ik wat problemen mee had.
inderdaad een bios-kwestie. met hun @BIOS applicatie een versie van hun servers geplukt. Dit bleek een beta versie te zijn. handmatig gedownload en geflasht en nu pakt ie de volledige ram in Win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:18
elinx schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:45:
[...]

[...]

De key op de sticker heb je waarschijnlijk niks aan, dat is alleen een certificaat van echtheid.
OEM releases zonder CD hebben allemaal dezelfde master-key
De activatie geschiedt offline doordat er in bij de installatie een OEM certificaat meegeinstalleerd is die geregistreerd is in de BIOS van je PC.
Wat je dus moet hebben is je huidige key en certificaat. Je moet dus op zoek naar een backup tooltje.
Als deze twee zaken hebt kan je een schone installatie doen, mits het dezelfde Windows versie is.
Daarna zet je de backup weer terug en je bent klaar.
Mijn ervaring is dat je je verse installatie gewoon kan activeren met de licentiecode op je apparaat. Nu al bij diverse OEM apparaten gedaan (iig Toshiba, Highscreen, Dell en Acer). Het zou ook van de zotten zijn dat als je harddisk crasht je je licentie kwijt bent. Als je je PC nogmaals wil installeren met dezelfde key dan gaat ie wel lopen miepen. Telefoontje met de MS activatielijn lost dat ook weer op. Wat ik begrepen heb is die OEM activatie niet wezenlijk anders geworden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er misschien meer mensen zijn die hier last van hebben en of het al eens is gevraagd hier.

De gebruikers(users)-map blijft maar gedeeld worden. Wanneer ik via rechtermuisknop en dan geavanceerd delen, het delen ophef, is het tijdelijk weg. Maar nou keek ik vanmorgen toevallig weer een keertje om het te controleren, stond mijn gebruikers-map weer gedeeld :?

Ik ga met mijn laptop of pc af en toe een naar lan-party's en dan de gedachte dat iedereen in mijn gebruikers-map kan kijken, als ik het vergeet te controleren, vind ik niet echt relaxt.

Op google kon ik niet echt een oplossing vinden. Wel heb ik bij computerbeheer bij gedeelde mappen gekeken.
Daar vond ik niks interessants. Een search op 'gebruikers' en 'users' leverde in dit topic niks op.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
bullitnl schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:02:
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er misschien meer mensen zijn die hier last van hebben en of het al eens is gevraagd hier.

De gebruikers(users)-map blijft maar gedeeld worden. Wanneer ik via rechtermuisknop en dan geavanceerd delen, het delen ophef, is het tijdelijk weg. Maar nou keek ik vanmorgen toevallig weer een keertje om het te controleren, stond mijn gebruikers-map weer gedeeld :?

Ik ga met mijn laptop of pc af en toe een naar lan-party's en dan de gedachte dat iedereen in mijn gebruikers-map kan kijken, als ik het vergeet te controleren, vind ik niet echt relaxt.

Op google kon ik niet echt een oplossing vinden. Wel heb ik bij computerbeheer bij gedeelde mappen gekeken.
Daar vond ik niks interessants. Een search op 'gebruikers' en 'users' leverde in dit topic niks op.

Bedankt!
heb je al onder je netwerkinstellingen je file en printer sharing uit gezet?
dan zou ook je gebruikers map niet meer gedeeld moeten worden, je kan hier eventueel ook instellen dat je het wel wilt delen maar alleen toegang hebt met een wachtwoord.
het zit hier onder: Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings
de NL versie heb ik even niet maar je moet er denk ik wel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:44
Ik vind het toch jammer dat W7 zoveel geheugen gebruikt. Windows Server 2003 gebruikt 100mb geheugen na een fresh install, en windows 7 gebruikt 400mb geheugen. Maar goed, je kan natuurlijk wel weer een hoop meer ermee en dat is fijn voor mij als programmeur.

Ik gebruik al een tijd de officiele versie en ben vooral gecharmeerd van de stabiliteit. En echt ultiem vind ik dat je makkelijk een venster kam maximaliseren op een half scherm, door het naar de linker of rechter rand van het scherm te slepen. Zo'n klein dingetje maakt het gebruik zoveel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
Compuhair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:29:
Ik vind het toch jammer dat W7 zoveel geheugen gebruikt. Windows Server 2003 gebruikt 100mb geheugen na een fresh install, en windows 7 gebruikt 400mb geheugen. Maar goed, je kan natuurlijk wel weer een hoop meer ermee en dat is fijn voor mij als programmeur.
dat geheugen zal vooral door de grafische interface liggen, dit heeft een server niet en niet nodig.
maar wat maakt die 400mb uit op 4gb of meer...
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....