Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
Compuhair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:29:
Ik vind het toch jammer dat W7 zoveel geheugen gebruikt. Windows Server 2003 gebruikt 100mb geheugen na een fresh install, en windows 7 gebruikt 400mb geheugen. Maar goed, je kan natuurlijk wel weer een hoop meer ermee en dat is fijn voor mij als programmeur.
Want je hebt liever dat je geheugen niets aan het doen is? ;) Wanneer een programma het geheugen nodig zou hebben dan geeft Windows het gewoon vrij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het toch jammer dat W7 zoveel geheugen gebruikt. Windows Server 2003 gebruikt 100mb geheugen na een fresh install, en windows 7 gebruikt 400mb geheugen. Maar goed, je kan natuurlijk wel weer een hoop meer ermee en dat is fijn voor mij als programmeur.

[....]
Was het ten tijde van Windows Server 2003 gewoon dat je max. 1 GB in je machine had zitten, nu is 4GB natuurlijk geen uitzondering...en dan is 400MB natuurlijk maar weinig.

Daarbij....de installatie van applicaties nam ten tijde van ehh...een 20MB harddisk (ja...de 80286 tijd en daarvoor :+) maar iets van 1 MB in gebruik, nu zijn schijven terrabytes groot en tja...blijkbaar worden de applicaties ook complexer..want de gemiddelde app anno 2009 is wel iets groter dan 1 MB...

De hoeveelheid geheugen (zowel RAM als HD) die een app (of OS) in gebruik neemt is volgens mij niet zo heel relevant, het gaat erom hoe de os hier mee omgaat, en volgens mij gaat Windows 7 een heel stuk efficienter met geheugen om dan Windows Server 2003... :+

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 22-12-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik gebruik al een tijd de officiele versie en ben vooral gecharmeerd van de stabiliteit. En echt ultiem vind ik dat je makkelijk een venster kam maximaliseren op een half scherm, door het naar de linker of rechter rand van het scherm te slepen. Zo'n klein dingetje maakt het gebruik zoveel prettiger.
Het nadeel hierbij is weer wel dat het niet werkt bij randen die niet langs de randen van de virtuele desktop liggen zoals bij meerdere monitoren het geval is. Je kunt op die manier dus niet twee vensters schermvullend naast elkaar hebben staan :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:42
.oisyn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:56:
[...]

Het nadeel hierbij is weer wel dat het niet werkt bij randen die niet langs de randen van de virtuele desktop liggen zoals bij meerdere monitoren het geval is. Je kunt op die manier dus niet twee vensters schermvullend naast elkaar hebben staan :/
serieus? Ik heb win7 op een laptop, dus dat nog niet meegemaakt. Ik had verwacht dat multi monitor support ondertussen wat beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:42
ohje, en jullie hebben gelijk over dat geheugen, maar ja zit hier nog met twee oude laptops met 1 gig geheugen. Toen ik win7 ging uitproberen viel dat me gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb Windows 7 nu een maand of 2 draaien (gedownloade versie) en ben erg tevreden. Wel het probleem dat Crysis niet meer wil spelen maar dat kost (hoop ik) door de combinatie videokaart en windows oid (Radeon 2900XT). Omdat ik tevreden ben heb ik maar de Ultimate UK retail aangeschaft voorbij m'n nieuwe upgrade, met de nieuwe videokaart hoop ik dat alles dan wel werkt :)

Ik verbaas me nog steeds over de snelle opstarttijd terwijl ik m'n SSD nog moet ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
jasring schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:24:
[...]

heb je al onder je netwerkinstellingen je file en printer sharing uit gezet?
dan zou ook je gebruikers map niet meer gedeeld moeten worden, je kan hier eventueel ook instellen dat je het wel wilt delen maar alleen toegang hebt met een wachtwoord.
het zit hier onder: Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings
de NL versie heb ik even niet maar je moet er denk ik wel uitkomen.
Ik ken die opties inderdaad. Ik heb sowieso altijd, met wachtwoord beveiliging uit staan, aangezien ik geregeld dingen tussen mijn pc en laptop uitwissel. Ik kan die optie beter wel inschakelen, maar ik vind het toch vreemd dat mijn gebruikers-map steeds automatisch gedeeld wordt.

Bedankt voor je reactie zover!
Cartman! schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:01:
Omdat ik tevreden ben heb ik maar de Ultimate UK retail aangeschaft.

Ik verbaas me nog steeds over de snelle opstarttijd terwijl ik m'n SSD nog moet ontvangen :)
Ik ben ook heel erg tevreden over windows 7, een heel tijd de RC versie gebruikt en daarna gedownload. Maar hij bevalt zo goed dat ik hem nu ook origineel ga kopen en het opstarten is inderdaad rete-snel! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door bullitnl op 22-12-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik weet niet of iemand dit al was opgevallen, maar bij mij wat de usermap van mijn account automatisch! gedeeld. Heb dit toen nog gecontroleerd bij een paar vrienden, bleek hier ook te zijn.

Ik raad je aan het zelf ook even na te kijken. Straks zit Jan de overbuurman nog mee te snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
DLStorm schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:43:
Ik weet niet of iemand dit al was opgevallen, maar bij mij wat de usermap van mijn account automatisch! gedeeld. Heb dit toen nog gecontroleerd bij een paar vrienden, bleek hier ook te zijn.

Ik raad je aan het zelf ook even na te kijken. Straks zit Jan de overbuurman nog mee te snuffelen.
Was mij ook al opgevallen.
Bij mij was het opgelost door heel het HomeGroup gedoe te disablen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Okee, dus daar ligt het aan. Zal ik daar nog een naar gaan kijken. Bedankt voor de tip! Vindt het trouwens erg apart dat Microsoft standaard die instellingen zo onveilig heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DLStorm schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:15:
Okee, dus daar ligt het aan. Zal ik daar nog een naar gaan kijken. Bedankt voor de tip! Vindt het trouwens erg apart dat Microsoft standaard die instellingen zo onveilig heeft staan.
Op het gevaar af iets voor de hand-liggend te wezen:
Heb je toen ook gekeken of je met de PC van de buurman die niet in die Homegroup zit er dan ook daadwerkelijk bij kan?
Kijk, als die share alsnog niet toegankelijk is voor derden dan klinkt het erger dan het is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
We hebben gekeken nadat we de computers hadden toegevoegd aan het windows domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

DLStorm schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:28:
We hebben gekeken nadat we de computers hadden toegevoegd aan het windows domein.
Dus je geeft rechten aan elkaar, zonder dat je ze lid hebt gemaakt van de "thuisgroep" kunnen ze er toch niet in?

Je kan ook de optie gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0333/Knipsel.jpg

Tevens wat ook een soort gelijke optie is de "Mediastreaming" als je dit niet gebruikt scheelt het ook weer een proces en mensen kunnen niet bij je muziek. Optie is ook uit te zetten via netwerkcentrum -> geavanceerde instellingen voor delen -> Mediastreaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Sinds kort (als XP gebruiker) ook aan Windows7 mogen ruiken.. Ik wil graag volledig controle over mijn eigen PC en het hele rechten gebeuren uitzetten. Bestaat daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
HimmelHund schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:35:
Sinds kort (als XP gebruiker) ook aan Windows7 mogen ruiken.. Ik wil graag volledig controle over mijn eigen PC en het hele rechten gebeuren uitzetten. Bestaat daar een oplossing voor?
UAC (User Account Control) uitzetten

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Is het niet zo dat Win 7 standaard een pincode genereert om sowieso Shares te kunnen aanspreken?
Dus ook al zie je de Share, je moet eerst een code opgeven. Tenminste, ik kreeg laatst daar een melding van bij het configureren van Shares. En ik had niks speciaals gedaan. Ja de boel uitzetten. Maar hij gaf aan het eind een pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Andso schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:34:
[...]

Dus je geeft rechten aan elkaar, zonder dat je ze lid hebt gemaakt van de "thuisgroep" kunnen ze er toch niet in?

Je kan ook de optie gebruiken:

[afbeelding]

Tevens wat ook een soort gelijke optie is de "Mediastreaming" als je dit niet gebruikt scheelt het ook weer een proces en mensen kunnen niet bij je muziek. Optie is ook uit te zetten via netwerkcentrum -> geavanceerde instellingen voor delen -> Mediastreaming
Deze heb ik zojuist ingesteld, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
MrOizo2005 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:39:
[...]

UAC (User Account Control) uitzetten
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 08:59
Tweakers,

Zelf werk ik nog niet met Windows 7, maar familie van mij wel.
Via hen hoorde ik dat er in Windows 7 geen patience meer tot de mogelijkheden behoorde, klopt dit inderdaad?
Of is dit gewoon verplaatst of iets verder te zoeken dan voorheen.
Het is natuurlijk geen ramp, maar wanneer iemand zoiets graag wil spelen is het leuk als het er toch nog op staat.

Voordat ik dit bericht plaatste heb ik de andere 8 delen doorzocht met de zoekfunctie op meerder trefwoorden welke gerelateerd zijn aan dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
Ik heb iig solitaire en spider solitaire in mijn engelstalige versie. Als ik wikipedia moet geloven moet de eerste hetzelfde zijn als patience?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
sewer schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:13:
Ik heb iig solitaire en spider solitaire in mijn engelstalige versie. Als ik wikipedia moet geloven moet de eerste hetzelfde zijn als patience?
Ja dat is ook vrijwel het zelfde volgens mij, maar ik vermoed dat er misschien wat onderdelen missen van d windows versie. Mag ik vragen onder welke map dat dan zou moeten staan? Er staan alleen wat online te spelen spellen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik kan het zo snel niet zien, bij de properties van de spellen zelf hebben ze blijkbaar nogal afgeschermd wat er precies aangeroepen wordt. Er is wel een bestand c:\windows\system32\cardgames.dll van 6 MB die er waarschijnlijk wel wat mee te maken heeft.

Ik gebruik trouwens de ultimate versie, maar zover ik weet zou je bij elke versie dezelfde spelletjes moeten krijgen.

Je kan het spelletje volgens mij ook gratis bij microsoft downloaden (2e item bij 'card and board games').

edit:
Ow wacht, dat spelletje op de microsoft site heeft wel een heel andere interface

[edit2]Nou ja, dan maar binair bekijken :P S y s t e m R o o t % \ s y s t e m 3 2 \ g a m e u x . d l l , - 1 0 3 0 9 6 % P r o g r a m F i l e s % \ M i c r o s o f t G a m e s \ S o l i t a i r e \ S o l i t a i r e . e x e

Dat bestand is zo'n 717 kB, de rest van de inhoud van c:\program files\microsoft games\solitaire:
| Solitaire.exe
| SolitaireMCE.lnk
| SolitaireMCE.png
|
+---ar-SA
| Solitaire.exe.mui
|
+---en-US
| Solitaire.exe.mui
|
\---nl-NL
Solitaire.exe.mui
[edit2]

[ Voor 40% gewijzigd door sewer op 22-12-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb ook gewoon die spellen onder de hoofdmap "Games" staan, ik neem aan dat dit spellen zal heten in de NL versie. Ik zit op UK Retail (gedownloade versie nog) maar neem aan dat zeker de Home dit ook moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Novadecasa schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:16:
Ja dat is ook vrijwel het zelfde volgens mij, maar ik vermoed dat er misschien wat onderdelen missen van d windows versie. Mag ik vragen onder welke map dat dan zou moeten staan? Er staan alleen wat online te spelen spellen op.
En in plaats van te hexxen kan je ook in Programs & Features / Programmas en onderdelen kijken bij spellen/games of het wel geactiveerd staat ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb ongeveer 2 maanden terug Windows 7 geïnstalleerd op mijn oude computer maar die is nu echt aan het overlijden. Er zijn inmiddels nieuwe onderdelen besteld. Mijn Windows 7 versie was al geactiveerd op de oude computer, dus dit geeft denk ik een probleem.

Kan ik nu mijn nieuwe computer gewoon installeren met dezelfde sleutel? Volgens mij niet namelijk omdat er compleet andere onderdelen in komen te zitten. Beetje zonde van mijn oude licentie natuurlijk als dit niet kan.

Aangezien ik me niet kan voorstellen dat ik de eerste ben met dit probleem vraag ik het maar even.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk mag je windows opnieuw installeren op een nieuwe computer. Even aangeven dat de oude computer is overleden (als je belt met microsoft)bij het opnieuw activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
@Mobyrick,

Wel handig als je dan erbij verteld om welke onderdelen het gaat.
Verder is het niet zo'n probleem, kies voor telefonische activatie en volg de instructie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gewoon installeren op de nieuwe computer en proberen te activeren. Mocht je problemen krijgen met activatie dan bel je Microsoft, zij zullen het voor je oplossen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dat het mocht had ik ook bedacht, leek me ook logisch, maar ik wist alleen niet hoe dat in zijn werk gaat. Nu weet ik dat wel, ik krijg dus een nummer te zien als ik hem ga activeren.

Waarom ik de onderdelen moet vermelden snap ik niet helemaal. Maar goed, het gaat om een mobo, graka, proc, mem en HD, alles dus zo'n beetje.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 19:59
Als het om een OEM licentie ging, mag je windows niet opnieuw installeren op je nieuwe computer. Je geeft zelf al aan dat je alles hebt vervangen. Als je een Retail versie hebt dan mag het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Dat bestand is zo'n 717 kB,
| Solitaire.exe
| SolitaireMCE.lnk
| SolitaireMCE.png
|
Dat staat inderdaad in een map, niet in microsoft games. (die map is er helemaal niet)
Als ik de toepassing solitaire start (.exe bestand), ook als ik uitvoer volgens administrator, start de toepassing niet. Moet ik het nog activeren? Of is het een compatibiliteitsprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:12
Novadecasa schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:11:
[...]

Dat staat inderdaad in een map, niet in microsoft games. (die map is er helemaal niet)
Als ik de toepassing solitaire start (.exe bestand), ook als ik uitvoer volgens administrator, start de toepassing niet. Moet ik het nog activeren? Of is het een compatibiliteitsprobleem?
die spellen kan je installeren door het volgende te doen:
ga naar: Configuratiescherm
kies: programma`s
kies: programma`s en onderdelen
klik links op: windows onderdelen in- of uitschakelen
in de lijst die verschijnt klik je op: ontspanning, je kan deze in zijn geheel aanvinken en alles installeren of open klikken en kiezen wat je wel of niet wilt installeren.

hierna komen ze in het start-menu onder 'ontspanning' te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:24
Ik heb zojuist een geweldig tooltje gevonden voor iedereen die de quick launch mist. Het verandert de quicklaunch in een jumplist:

Afbeeldingslocatie: http://i3.codeplex.com/Project/Download/FileDownload.aspx?ProjectName=jumplaunch&DownloadId=90410

http://jumplaunch.codeplex.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
bartju schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:38:
Ik heb zojuist een geweldig tooltje gevonden voor iedereen die de quick launch mist. Het verandert de quicklaunch in een jumplist:
...
dit zijn dan toch de programma`s die je in je start-menu pint?
ik heb daar gewoon een lijst met programma`s die ik regelmatig gebruik maar niet op m`n taakbalk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Laatst online: 23:24
jasring schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:48:
[...]

dit zijn dan toch de programma`s die je in je start-menu pint?
ik heb daar gewoon een lijst met programma`s die ik regelmatig gebruik maar niet op m`n taakbalk wil hebben.
Klopt, ik doe hetzelfde. Vroeger had ik een paar iconen op het bureaublad en een waslijst in de quicklaunch. Met windows 7 een waslijst aan iconen op het bureaublad en een paar iconen gepint aan de taskbar. Nu is mijn bureaublad + taskbar netjes opgeruimd door dit tooltje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Dit is wel erg handig, maar wat ik niet snap is: "REQUIRES - Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1" die versie is toch helemaal niet voor windows 7?

Ziezo ben ik het even kwijt welke versie is eigenlijk dan wel voor windows 7 op de MS site staat bij de 3.5 echt geen windows 7 bij vermeld is dit wel geschikt? De 4.0 BETA 1/2 versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Doet me denken aan jumplist launcher (zoals ik hier vermeldde).

Maar misschien is deze wat fijner in gebruik :)
edit:
Hmm.. heeft dezelfde problemen als de jumplist launcher zo te merken (moeilijk meerdere jumplists te maken, bijv.). Ik kan ook niet zien waar ik het default gedrag verander. Een fijn tooltje, maar moet (net als jumplist launcher, overigens) wat meer doorontwikkeld worden. Maar goed dat dit soort programmaatjes komen :)

Maar ik heb mijn games onder een custom jumplist en mijn office-programma's in een custom jumplist. Heerlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kV6tKyVYdzoWFHik1ReHBc3L/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/liCPQEDIUfrnvPG8QDGtP0HK/full.jpg
'gewoon' op het icoontje klikken opent Word, overigens

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 23-12-2009 13:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
ik merkte net dat mijn settings niet onthouden worden van hoe ik een map zie in de windows explorer. als ik de ene map altijd op grote iconen wil hebben en de andere op details dan gaat dit niet, iedere keer dat ik iets verander is het in alle mappen veranderd. kan ik dit ergens instellen dat ik per map kan instellen hoe ik deze wil weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

jasring schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:07:
ik merkte net dat mijn settings niet onthouden worden van hoe ik een map zie in de windows explorer. als ik de ene map altijd op grote iconen wil hebben en de andere op details dan gaat dit niet, iedere keer dat ik iets verander is het in alle mappen veranderd. kan ik dit ergens instellen dat ik per map kan instellen hoe ik deze wil weergeven?
Dude, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik wil dus wat jij hebt, en ik heb wat jij wilt.

We kunnen evt. ook gewoon allebei een image maken en die ruilen ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
.oisyn schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:11:
[...]

Dude, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik wil dus wat jij hebt, en ik heb wat jij wilt.

We kunnen evt. ook gewoon allebei een image maken en die ruilen ;)
oke het lijkt dat het iets met de libaries te maken heeft. ik zoek nog even verder

edit:
mijn verwachting blijkt te kloppen, als je gewoon je folders gebruikt wordt de weergave onthouden per folder, gebruik je echter je libaries dan wordt dit voor de volledige inhoud van de libarie gebruikt inclusief onderliggende mappen.
ga je daarna weer gewoon naar de map waar je bestanden staan kan je zonder iets te wijzigen je opmaak per map anders hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door jasring op 23-12-2009 15:31 . Reden: aanvulling en bevestiging van vermoeden ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik wil graag hier even mijn ervaring delen met het instaleren van Windows 7. Gisteren heb ik namelijk een hele avond gespendeerd aan een probleem dat niet bestond.

Bij het starten van de installatiedisk van windows 7 Ultimate, start de installatie disk gewoon. Op een gegeven moment komt het starting windows scherm en daarna krijg je de installatie achtergrond te zien met een muiscursor. Op dat moment gebeurd er niets meer, de DVD-Rom wordt stil en er lijkt geen activiteit te zijn. De truuk is om gewoon lang te blijven wachten... De installatie geeft geen schermpje weer om aan te geven dat je moet wachten, maar dat moet dus wel!

Ga dus niet zoals ik je bios instellingen resetten naar de defaults, alle hardware afkoppelen en 1 voor 1 weer aankoppelen om te onderzoeken waar de fout zit. Het is gewoon wachten en nog even wachten en dan na ongeveer 5 minuten komt het eerste scherm in beeld.

Wellicht dat dit probleem niet bij alle PC's voorkomt. Daarom hieronder even mijn specs.
Intel C2D E8500 (2,4 ghz lopend op 2,8ghz)
Asus P5B Deluxe (firmware 1101)
2gb Corsair XMS2 PC8500 dual channel
80 GB Intel X25-M Postiville (op SATA port van Intel)
Nec DVD rewriter (op PATA port van Jmicron)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeker de eerste keer dat je een OS installeerde dan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

Mystic Spirit schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:39:
Ga dus niet zoals ik je bios instellingen resetten naar de defaults, alle hardware afkoppelen en 1 voor 1 weer aankoppelen om te onderzoeken waar de fout zit. Het is gewoon wachten en nog even wachten en dan na ongeveer 5 minuten komt het eerste scherm in beeld.
Toevallig nog de floppydrive aanstaan in je BIOS, terwijl er fysiek geen floppydrive inzit?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Arfman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:52:
[...]

Toevallig nog de floppydrive aanstaan in je BIOS, terwijl er fysiek geen floppydrive inzit?
Dat zou heel goed kunnen.... Denk je dat hij daar naar op zoek is geweest en dat het daarom zo lang duurde? Zal het binnenkort eens testen.

Heb het getest en het was inderdaad de floppy drive die in het bios aan stond maar niet aanwezig was... Goede les voor de volgende keer!

[ Voor 20% gewijzigd door Mystic Spirit op 25-12-2009 10:59 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Mystic Spirit schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:13:
[...]

Dat zou heel goed kunnen.... Denk je dat hij daar naar op zoek is geweest en dat het daarom zo lang duurde? Zal het binnenkort eens testen.
Ja, dat komt regelmatig voor. Met de nieuwere moederborden echter minder en minder (omdat veel daarvan ook geen floppy-aansluiting meer hebben).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Andso schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:24:
[...]

Dit is wel erg handig, maar wat ik niet snap is: "REQUIRES - Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1" die versie is toch helemaal niet voor windows 7?

Ziezo ben ik het even kwijt welke versie is eigenlijk dan wel voor windows 7 op de MS site staat bij de 3.5 echt geen windows 7 bij vermeld is dit wel geschikt? De 4.0 BETA 1/2 versies?
Vermoedelijk gebruiken ze een interop library om het backwards compatible te houden met mensen die nog geen 4.0 hebben, om die reden is dus de .NET 3.5 versie ook gewoon aanwezig op Windows 7.

Dat je .NET 4.0 hebt wil zeggen dat je ook .NET 3.5, .NET 3.0, .NET 2.0, .NET 1.1 en .NET 1.0 hebt.
Kijk maar eens in C:\Windows\Microsoft.NET\Framework (en Framework64 als je 64 bit hebt)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij XP was 2.0/3.0/3.5 en 1.1 beide als losse download. Als je 3.5 installeerde werd ook 2.0 en 3.0 geinstalleerd, maar moest je 1.1 nog los installeren. Grote kans dat ze 3.5 en 1.1 al standaard in Windows 7 hebben gezet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 16:25
Mijn eerste Windows ( 3.1 samen met Dos 6.0 ) heb ik gewoon gekocht.
Sindsdien wilde ik alleen betalen voor als het os tamelijk ok leek.De tweede was dus 98 SE (XP heb ik gekregen en was ook redelijk ok :-) )Nu lijkt dit Windows 7 te gaan worden. Mijn vraag is, kan ik volstaan met Home Premium ?
En wel hierom: de extra's qua functionaliteit in de Pro uitvoering heb ik niet nodig maarrrr heb ik dezelfde toegang tot de diverse instellingen in Home Premium als met Pro voor zover in Home aanwezig?
Bij windows XP was er een duidelijk verschil. Met de Home versie kon je veel niet tweaken gewoon omdat je er niet bij kon komen.Weet niet of dit te maken had met dat XP Home evenals W 7 Home geen Edit Group Policy heeft.In principe heb ik geen EGP nodig maar wil wel graag overal bij kunnen komen binnen het bet O.S. dat ik ga gebruiken, in dit geval W 7 H P dus.
Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?

Het lijkt me een ervaringsvraag of moet ik dit in een nieuw topic plaatsen?

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 08:35
Ook ik ben zojuist bij de "windows 7 club" aangemeld met een verse installatie van het OS.

Qua installatie: Wat een gemak
Qua wennen: De **** waar staat wat?
Qua drivers : Mag nog wel wat aan gebeuren... (Creative geeft geluids-lag tijdens games)
Qua prestaties: Mn sli- setup presteert slechter in bepaalde games. (Heb de sli-indicator vaak aanstaan (patsmodus), maar die flikkert nu continu.... (bij ut2k4) V-sync aan/uit, weinig verschil).

Qua eenmaal in gebruik genomen: Petje af Bill, eindelijk eens een OS waar je wel meerdere dingen tegelijk op kunt doen zonder dat de pc zich verslikt of hapert :) (of heeft mn raptor-raid-0 er wat mee te maken? )

Afijn: heb voor zover (behalve drivers waar nog wat aan gedaan kan worden) twee irritatiepuntjes:
1 kleine (programma's geeft complete inhoud van programfiles weer)
1 grote : Tijdens het gamen hebben de meeste wel eens meegemaakt dat het spel ermee kapte (scherm knippert en je zit in windows, spel pleite). Nu heb ik zoiets, (alsof je alt-tab 2x indrukt of althans... de actie alt-tab twee maal wordt uitgevoerd, kort na elkaar). Ik ben dan een seconde of 2 kwijt in het spel. (Handig met online).

Iemand een idee? Ik hoor wel mn schijf ratelen en vermoed iets richting indexering oid... Is W7 agressief met schijfbewerkingen ?

search gedaan, misschien onjuiste woorden gebruikt

• sewer
KaWaReZ schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:52:
Qua wennen: De **** waar staat wat?
Je vorige OS was vast niet Vista?
1 kleine (programma's geeft complete inhoud van programfiles weer)
:? Met programma's bedoel je de lijst onder de start knop? En die geeft alle bestanden van de folder c:\program files weer?

• KaWaReZ
xp x64

start -> alle programma's. (staat volgens mij letterlijk in wat er in de mappen staat). Misschien is het gevoelsmatig, maar ik hou van wat "schone lijsten".

voor iedereen die me irl kent: ik spreek alleen over windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

TaraWij schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:47:
[...]

Vermoedelijk gebruiken ze een interop library om het backwards compatible te houden met mensen die nog geen 4.0 hebben, om die reden is dus de .NET 3.5 versie ook gewoon aanwezig op Windows 7.

Dat je .NET 4.0 hebt wil zeggen dat je ook .NET 3.5, .NET 3.0, .NET 2.0, .NET 1.1 en .NET 1.0 hebt.
Kijk maar eens in C:\Windows\Microsoft.NET\Framework (en Framework64 als je 64 bit hebt)
Kijk nu is het me helemaal duidelijk! Zoals megatronics al zij was ik ook in XP ook gewend om bij Software een heel rijtje te zien staan met de geinstalleerd .NET versies op de PC. Aangezien dat ik deze nu in W7 er niet meer heb staan snapte ik het ook niet wat er nu moest worden geinstalleerd.

Screenie van hoe ze nu bij mij staan geinstalleerd al standaard vanaf W7 installatie op mijn systeem:

C:\Windows\Microsoft.NET\Framework (32Bits)
Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0811/32_6.jpg

C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64 (64Bits)
Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0065/64.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
In hoeverre is er nu al een oplossing om netwerk shares via de library toegankelijk te maken? Ik loop nog steeds tegen het probleem aan dat network folders niet kunnen worden geindexeerd en dus niet in de library kunnen worden opgenomen. :X

Ik ben vooral geinteresseerd in de oplossing om MS search 4.0 op de(winXP) server te installeren. Dat werkt bij mij niet, maar ik snap niet waarom.

Kortom: enkel de shortcut aanpassen van mijn documenten via x:\users is een mogelijk alternatief, maar mijn documenten searchable of in de library zetten lukt mij niet . Beetje onhandig van MS. |:(

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:46:
In hoeverre is er nu al een oplossing om netwerk shares via de library toegankelijk te maken? Ik loop nog steeds tegen het probleem aan dat network folders niet kunnen worden geindexeerd en dus niet in de library kunnen worden opgenomen. :X

Ik ben vooral geinteresseerd in de oplossing om MS search 4.0 op de(winXP) server te installeren. Dat werkt bij mij niet, maar ik snap niet waarom.

Kortom: enkel de shortcut aanpassen van mijn documenten via x:\users is een mogelijk alternatief, maar mijn documenten searchable of in de library zetten lukt mij niet . Beetje onhandig van MS. |:(
Zoiets als dit?
http://zornsoftware.talsit.info/?p=3

Features:

* Add network (UNC or mapped drive) and any other un-indexed folders to libraries.

* Backup library configuration, such that a saved set of libraries can be instantly restored at any point (like after a re-install of the OS or for transfer between multiple computers).

* Create a mirror of all libraries (using symbolic links) in [SystemDrive]:\libraries. This means you can reference all your files using a much shorter path, and also provides another entry-point to your files in many places in the Operating System (e.g. file open/save dialogs).

* Change a library’s icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wrom zou je in hemelsnaam UAC uit willen zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:11:
[...]

Omdat je liever niet door wil hebben als botnets, malware, rootkits, virussen en trojans zich ongemerkt op je computer installeren? :9 :P

Maar zonder dollen:
HimmelHund schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:35:
In principe heb je het bij XP compleet verkeerd aangeleerd.
XP was vreselijk slecht opgezet en heeft gebruikers hele verkeerde manieren aangeleerd.

Standaard alles als admin kunnen doen: FOUT
Standaard overal buiten je eigen userspace alles kunnen veranderen: FOUT
Standaard zonder melding systeemcruciale dingen kunnen veranderen: FOUT.

Ik ben blij dat Microsoft goed gekeken heeft naar andere operating systems (zoals Linux en OSX) en daar goed lering uit heeft getrokken :)

Moraal van het verhaal: Bij XP heb je allerlei dingen verkeerd aangeleerd en je bent beter af om dingen met Windows 7 opnieuw, correct, aan te leren, dan dat je allerlei workarounds gaat doen om het oude, foute, gedrag na te kunnen bootsen :)

[ Voor 62% gewijzigd door anandus op 26-12-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:07:
[...]
Omdat je liever niet door wil hebben als botnets, malware, rootkits, virussen en trojans zich ongemerkt op je computer installeren? :9 :P

Maar zonder dollen:

[...]
In principe heb je het bij XP compleet verkeerd aangeleerd.
XP was vreselijk slecht opgezet en heeft gebruikers hele verkeerde manieren aangeleerd.

Standaard alles als admin kunnen doen: FOUT
Standaard overal buiten je eigen userspace alles kunnen veranderen: FOUT
Standaard zonder melding systeemcruciale dingen kunnen veranderen: FOUT.

Ik ben blij dat Microsoft goed gekeken heeft naar andere operating systems (zoals Linux en OSX) en daar goed lering uit heeft getrokken :)

Moraal van het verhaal: Bij XP heb je allerlei dingen verkeerd aangeleerd en je bent beter af om dingen met Windows 7 opnieuw, correct, aan te leren, dan dat je allerlei workarounds gaat doen om het oude, foute, gedrag na te kunnen bootsen :)
Er is maar 1 ding dat ik hier op 2e Kerstdag aan kan toevoegen : AMEN! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Als ik een systeem upgrade doe moet ik dan windows 7 opnieuw installeren. Vroeger bij xp enz was dat wel het geval maar hoe is dat tegenwoordig?

Ik ga van E8600 naar i7 en van een p35 chipset naar p55 of x58

Bedankttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco Tr schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:32:
Als ik een systeem upgrade doe moet ik dan windows 7 opnieuw installeren. Vroeger bij xp enz was dat wel het geval maar hoe is dat tegenwoordig?

Ik ga van E8600 naar i7 en van een p35 chipset naar p55 of x58

Bedankttt
Het is inderdaad aan te raden om op een nieuw systeem een nieuwe installatie te doen, gewoon zodat oude drivers niet in de weg kunnen zitten enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Bedankt! Het is een usefull tooltje. Op zich was ik ook al zover gekomen de verwijzingen in c:\user aan te passen naar de netwerk map. Dan werkt de library, maar indexatie is dan nog steeds niet mogelijk. Tenmiste, voor zover ik kan zien.

Nogmaals bedankt voor de link! iemand nog een idee hoe je toch de indexatie van de XP server kan bewerkstelligen (vooral de koppeling met MS search 4.0)?

[ Voor 12% gewijzigd door dirkjesdirk op 26-12-2009 14:55 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
KaWaReZ schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:52:

: Tijdens het gamen hebben de meeste wel eens meegemaakt dat het spel ermee kapte (scherm knippert en je zit in windows, spel pleite). Nu heb ik zoiets, (alsof je alt-tab 2x indrukt of althans... de actie alt-tab twee maal wordt uitgevoerd, kort na elkaar). Ik ben dan een seconde of 2 kwijt in het spel. (Handig met online).

Iemand een idee? Ik hoor wel mn schijf ratelen en vermoed iets richting indexering oid... Is W7 agressief met schijfbewerkingen ?

search gedaan, misschien onjuiste woorden gebruikt
Denk dat het is opgelost: de clocks van mn 9800GT's wat lager gezet 730/1825/1100 ipv 750/1875/1150 (stock 600/1500/900), lijkt nu gewoon goed te gaan... Denk dat ik wat er nog een 120mm fan op moet knallen, gezien het feit dat "die mosfetachtige dingen" ietwat aan de hele warme kant worden..

schermen gingen al een keer naar donker... dus denk dat dat t wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

In XP kon je in de statusbalk van een map de hoeveelheid data zien Mb of Gb wat erg handig is voor bijv. verplaatsen of backup maken. Heeft er iemand een idee waar je de optie in W7 kan aanzetten dat je map info ziet net als in XP. Bij mij geeft ie alleen maar van de "statusbalk" hoeveel items er zijn.

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/0883/Knipsel.jpg

Er zijn nog | | te zien waar in XP normaal de info stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:35:
[...]
Het is inderdaad aan te raden om op een nieuw systeem een nieuwe installatie te doen, gewoon zodat oude drivers niet in de weg kunnen zitten enzo :)
Op mijn laptoppie heb ik vanaf Vista geprobeerd een update te installeren naar Win7. Het hele proces verliep bij mij perfect, tot de laatste opstart... Mijn laptoppie bleef toen hangen en leverde alleen nog een zwart scherm. |:( Op allerlei manieren heb ik het euvel proberen te verhelpen, doch zonder resultaat.
Uiteindelijk een schone install gedaan en die verliep perfect.

Ik zou ervoor kiezen om alle gegevens die je nodig hebt veilig te stellen in een backup, vervolgens de schijf te formateren en daarna een schone install te doen.
Uiteindelijk heb je daar alleen maar profijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Laatst online: 07-09-2019
Ben aan het twijfelen of ik over een paar dagen mijn laptop formatteer en windows zeven erop zet of niet.

In eerste instantie was is van plan te wachten tot de eerste SP uit zou komen voor windows zeven.
Staat daar al een datum voor gepland?

Vinden jullie windows 7 beter dan vista? (sneller, compatibility, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justinnn schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:30:
In eerste instantie was is van plan te wachten tot de eerste SP uit zou komen voor windows zeven.
Staat daar al een datum voor gepland?
Ja. Ik geloof zomer 2010.
Vinden jullie windows 7 beter dan vista? (sneller, compatibility, etc)
Beduidend :)

Al moet ik wel zeggen dat je bij jezelf na moet gaan of het het geld waard is. Van XP->Win7 is een no-brainer. Van Vista->Win7 moet je een beetje voor jezelf uitmaken.
Maar het voelt beduidend vlotter. Lees een aantal Windows 7-reviews en bedenk dan voor jezelf of je de upgrade het geld waard vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Voorheen kon je altijd dmv CTRL meerdere programma´s in taalkbalk selecteren om af te sluiten maar in win7 kan dit niet meer, is hier misschien een foefje voor. Vind het wel een gemis namelijk.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bornin7ty2 schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:39:
Voorheen kon je altijd dmv CTRL meerdere programma´s in taalkbalk selecteren om af te sluiten maar in win7 kan dit niet meer, is hier misschien een foefje voor. Vind het wel een gemis namelijk.
Bedoel je meerdere instanties van hetzelfde programma of verschillende programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Andso schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:52:
In XP kon je in de statusbalk van een map de hoeveelheid data zien Mb of Gb wat erg handig is voor bijv. verplaatsen of backup maken. Heeft er iemand een idee waar je de optie in W7 kan aanzetten dat je map info ziet net als in XP. Bij mij geeft ie alleen maar van de "statusbalk" hoeveel items er zijn.

[afbeelding]

Er zijn nog | | te zien waar in XP normaal de info stond.
Met hem. Zou erg welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan bij de eigenschappen van een map de grootte zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.vistax64.com/attachments/tutorials/2281d1199598981-folder-size-properties.jpg

En (maar dat kan ik nu niet checken) het kan ook bij een mouse-over op de map weergegeven worden (in ieder geval in Vista).
Afbeeldingslocatie: http://www.vistax64.com/attachments/tutorials/2283d1199599000-folder-size-size_popup.jpg

Een andere mogelijkheid is het progje 'folder size', dan staat er achter mappen (net als bestanden) hoe groot het is

Voor zover ik weet kan het niet in de statusbalk van de huidige map weergegeven worden (maar misschien bestaat er een progje of workaround voor die ik niet ken).
Het is eruitgesloopt bij Vista omdat het teveel tijd kostte, geloof ik.

Edit:
Correctie: Folder Size werkt niet in Windows Vista/7!

Dus bij eigenschappen kijken of de tooltip-methode.

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 27-12-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb net voor het eerst windows 7 geinstalleerd, het bevalt me goed.

Ik heb alleen een probleem (:')). Nu heb ik op mijn externe hdd bestanden staan die ik op windows XP beveiligd had, maar ik kon ze nog steeds aanklikken enzo, dus ik liet het maar voor wat het was. Helaas, nu ik op windows 7 zit kan ik ze niet meer openen, er kom dan ''Deze afbeelding kan niet worden geopend omdat u geen toegang tot de bestandslocatie hebt''.

Hoe kan ik ze weer unlocken zodat ik ze weer kan zien?

Als ik ze probeer te ontsleutelen komt er ''U heeft administrator bevoegdheden nodig om deze kenmerken te kunnen wijzigen '' dan klik ik op doorgaan dan is er een fout opgetreden en is de toegang geweigerd.

[ Voor 17% gewijzigd door rickyy op 27-12-2009 20:19 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Wellicht een domme vraag. Maar ik heb gekeken (via de windows tool) of mijn laptop geschikt is voor windows 7 en dat kon. Maar nu kan ik op de asus website alleen drivers voor xp vinden (wat ik nu nog heb). Herkent windows 7 alles uit zichzelf (zoals de wireless e.d.?). Van bijv. de Realtek High Definition Audio Driver is wel een driver te vinden, dat zal geen probleem zijn. Maar hoe zit het met de rest?

Ik heb overigens een asus laptop, de pro60RP serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik heb W7 op twee oude laptops geinstalleerd:

1. een 5 jaar oude medion MD95400. Geen enkele driver nodig gehad. Alleen wat geprutst met de Launchmanager voor de extra knopjes, maar heb daarvoor een Vista versie van een ander type laptop gebruikt.

2. een 4 jaar oude Acer Aspire 3616. Ook hier geen enkele driver nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al in dit topic gezocht? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ja, niks gevonden. Al weet niet niet precies op wat ik mijn probleem moet zoeken. 't is een lastig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Bedankt voor je reactie!

Ik heb een 64 bit processor.
Momenteel ook een 64 bits vista installatie draaien, maar ik vind het irritant dat sommige 32bit programmas niet willen installeren omdat ik 64 bit windows draai.

Heeft het installeren van 64 bits bij windows 7 effectief nut en is het uberhaupt mogelijk voor mij om een 32 bit installatie te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 22:15

Wildfire

Joy to the world!

justinnn schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:35:

Momenteel ook een 64 bits vista installatie draaien, maar ik vind het irritant dat sommige 32bit programmas niet willen installeren omdat ik 64 bit windows draai.
:?

Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik draai toch echt nog diverse 32-bit programma's. Kun je enkele voorbeelden geven van 32-bit programma's die bij jou niet willen installeren?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justinnn schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:35:
Bedankt voor je reactie!

Heeft het installeren van 64 bits bij windows 7 effectief nut en is het uberhaupt mogelijk voor mij om een 32 bit installatie te draaien?
Misschien dat je gewoon even moet zoeken :+

Persoonlijk ken ik geen 32-bits apps (behalve VPN software etc) die niet wil draaien onder een 64-bits Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
2 dingen:

1. Als ik die windows prestatie index wil draaien krijg ik deze fout: ''Kan de prestaties voor het afspelen van video niet meten ''

2. Soms als ik een bepaalde applicatie start (vooral games) gaat mijn aero look weg en krijg ik de basic look, kan je dit uitstellen? Het is niet mooi als je windowed speelt.

Ook als ik TV kijk springt ie af en toe op basic look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 21:23
TheVMaster schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:59:
[...]
Persoonlijk ken ik geen 32-bits apps (behalve VPN software etc) die niet wil draaien onder een 64-bits Windows 7
De Cisco IPSec VPN Client werkt niet onder 64bit. Maar daar houd mijn kennis over nietwerkende 32bits apps ook op.

-edit: hoe kort jij je zin ook schrijft, het lukt me TOCH om over iets heen te lezen... :)

[ Voor 11% gewijzigd door paella op 28-12-2009 09:23 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Had al wel wat research gedaan, maar probeerde meer reacties uit te lokken :P

Waar ik achter ben is dat ik de 32 bit variant kan draaien en dat dit zelf voor veel 32 bit software sneller uit zal pakken en dat er in feite alleen nut gehaald kan worden uit 64 bits programma's.
Ik was meer benieuwd of het voor de snelheid van windows zelf scheelt.

Daarnaast kom ik geregeld (populaire) programmas tegen die een 32 en 64 bit versie aanbieden en waarvan ik dan perse de 64 bit versie moet pakken (setup in ander compat modus niet getest). Uit mijn hoofd noem ik aan TortoiseSVN, VirtualBox en lockhunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
anandus schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:42:
[...]
Bedoel je meerdere instanties van hetzelfde programma of verschillende programma's?
Ik heb het over meerdere verschillende programma's

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bornin7ty2 schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:55:
[...]

Ik heb het over meerdere verschillende programma's
Dat niet volgens mij.
Maar een middelmuisklik op de aeropeek werkt ook goed als snelle afsluiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
anandus schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:30:
[...]
Dat niet volgens mij.
Maar een middelmuisklik op de aeropeek werkt ook goed als snelle afsluiter.
Ja klopt maar net wat minder handig. Eigenlijk wel vreemd dat MS dit er uit heeft gehaald. Ik meen me te herinneren dat t in vista nog wel kon.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bornin7ty2 schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:44:
[...]

Ja klopt maar net wat minder handig. Eigenlijk wel vreemd dat MS dit er uit heeft gehaald. Ik meen me te herinneren dat t in vista nog wel kon.
Ik wist niet eens dát het überhaupt kon :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
anandus schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:45:
[...]
Ik wist niet eens dát het überhaupt kon :$
Damn, echt niet? Dacht dat jij zo slim was ;)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 09:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

TheVMaster schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:11:
[...]

Omdat World of Warcraft bv totaal geen toegang had/kreeg tot zijn eigen bestanden waardoor ik telkens opnieuw de UELA moest accepteren, mijn Curse Client geen updates kon installeren, en ik zelf (als admin) niet eens in staat was die toestemming toe te wijzen?

Ik heb het eruit gesloopt omdat de implementatie ervan wederom achterloopt bij hoe Linux het oplost. Ik ben helaas niet technisch genoeg om in detail te treden, maar het probleem was pas op te lossen nadat UAC uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:19:
[...]

Omdat World of Warcraft bv totaal geen toegang had/kreeg tot zijn eigen bestanden waardoor ik telkens opnieuw de UELA moest accepteren, mijn Curse Client geen updates kon installeren, en ik zelf (als admin) niet eens in staat was die toestemming toe te wijzen?
Dit is de eerste keer dat ik ervan hoor dat WoW problemen geeft met UAC.
Nu speel ik het niet, maar had verwacht dat het wel wat meer rumoer zou krijgen?

Ik hoop in ieder geval voor je dat ze wat netter gaan programmeren bij Blizzard :)
(Had eigenlijk wel beter verwacht van ze).
bornin7ty2 schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:58:
[...]

Damn, echt niet? Dacht dat jij zo slim was ;)
offtopic:
Sorry dat ik je teleurmoet stellen :P

Maar hoe gaat dat dan in XP? Je houd ctrl-ingedrukt klikt op verschillende progjes in de taakbalk en bij de laatste met ctrl ingedruikt doe je rechtermuisklik en klik je op afsluiten? :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 28-12-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

HTT-Thalan schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:19:
[...]

Ik heb het eruit gesloopt omdat de implementatie ervan wederom achterloopt bij hoe Linux het oplost. Ik ben helaas niet technisch genoeg om in detail te treden, maar het probleem was pas op te lossen nadat UAC uit stond.
Het probleem is niet UAC, maar de applicaties die jij gebruikt. Deze willen dingen doen op jou systeem die niet netjes zijn. De schuld ligt dus zeker niet bij de implementatie van UAC maar bij de applicaties.
In het verleden was dit geen probleem omdat iedereen als Administrator werkte, maar die tijd is voorbij.

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 28-12-2009 13:48 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

anandus schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:35:
[...]
Dit is de eerste keer dat ik ervan hoor dat WoW problemen geeft met UAC.
Nu speel ik het niet, maar had verwacht dat het wel wat meer rumoer zou krijgen?

Ik hoop in ieder geval voor je dat ze wat netter gaan programmeren bij Blizzard :)
http://www.google.nl/sear...&q=uac+wow&meta=&aq=f&oq=

Voor de rest, zie mijn volgende reactie:
jelmervos schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:47:
[...]

Het probleem is niet UAC, maar de applicaties die jij gebruikt. Deze willen dingen doen op jou systeem die niet netjes zijn. De schuld ligt dus zeker niet bij de implementatie van UAC maar bij de applicaties.
In het verleden was dit geen probleem omdat iedereen als Administrator werkte, maar die tijd is voorbij.
De applicatie in kwestie probeert de inhoud van één van zijn eigen bestanden aan te passen, en word daarin tegengehouden door Windows. Sorry, maar hoe moet Blizzard daar omheen 'programmeren'?

En wanneer ik, als administrator, een extern programma (Curse Client) expliciet toegang wil geven tot een bepaalde map, willens en wetens en met een goede reden, moet ik die mogelijkheid dan niet gewoon hebben? (ja, inderdaad, die mogelijkheid heb ik ook, maar na het aanpassen van de settings worden ze direct weer ongedaan gemaakt door UAC zodra ik het venster sluit)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor het concept (linux bewees al heel lang dat het goed werkt in termen van beveiliging) maar UAC in Vista was net een Zone-alarm Firewall en nu met Windows 7 heeft het meer weg van een iptable firewall: je mag er wel bij, of niet.

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-12-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
anandus schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:35:

offtopic:
Sorry dat ik je teleurmoet stellen :P

Maar hoe gaat dat dan in XP? Je houd ctrl-ingedrukt klikt op verschillende progjes in de taakbalk en bij de laatste met ctrl ingedruikt doe je rechtermuisklik en klik je op afsluiten? :)
That's exactly it. weer pluspunten voor anandus >:)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Masimo schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:14:
Ik heb W7 op twee oude laptops geinstalleerd:

1. een 5 jaar oude medion MD95400. Geen enkele driver nodig gehad. Alleen wat geprutst met de Launchmanager voor de extra knopjes, maar heb daarvoor een Vista versie van een ander type laptop gebruikt.

2. een 4 jaar oude Acer Aspire 3616. Ook hier geen enkele driver nodig gehad.
ok top, ik ga het denk ik ook maar eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Voor zover ik weet doet UAC alleen moeilijk als een programma in de Program Files of de Windows map wilt schrijven, in de mappen waar een programma normaal gesproken hoort te schrijven, zoals C:\Users\jantje\xxx, geeft UAC geen kik. Natuurlijk zeg ik niet dat er geen enkel programma is dat in feite niet in Program Files hoeft te schrijven om normaal te functioneren, maar een game als WoW heeft eigenlijk geen enkele reden om perse in Program Files/Windows te schrijven(uitzonderingen daargelaten, zoals een update van de exe oid.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou mijn vriendin heeft nu wel iets raars,, Ze heeft vorige week een Asus laptop gekocht met home 7 premium erop... Gewoon nederlands gekozen..

Belt ze me net dat de laptop bezig is 165915 updates (nee geen tikfout) wil installeren... En dat waren .mui bestanden (zover ik begreep. Andere taal?)... En hierna einde oefening. Wil niet meer opstarten in veilige modes en wil ook geen repair meer. Zal wel een hele nieuwe installatie worden vrees ik...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Tomino schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:55:
[...]

Met hem. Zou erg welkom zijn!
Ik ben eens verder gaan zoeken en wat blijkt deze functie zit er niet meer in. Op de Social forums van MS zijn er tal van topics over. Erg jammer dat het er niet inzit was erg handig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik heb een probleem met internet. Het werkt top dacht ik, na windows meteen internet hebben. Lekker uren gebruikt, tot de volgende dag. Ik start m'n PC op en had geen internet. Blijkt dat nadat ik de internet kabel van mn PC er opnieuw had in gedaan ik weer internet had. Ik dacht dat dit eenmalig was, maar een dag daarna had ik weer geen internet meer.

Dit is toch raar? Na een reboot ofzo heb ik nog gewoon internet, maar zodra hij langer uitblijft ineens niet meer. Router/modem resetten heeft geen nut.

Dit is natuurlijk geen bedoening, elke keer in de kast kruipen en de kabel er opnieuw indoen. Mijn broer heeft helemaal geen problemen met windows 7.

Ik begin alweer heimwee te krijgen naar windows XP :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50

OMX2000

By any means necessary...

Is er ook een "Laat je Windows 7 Desktop zien" topic?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

OMX2000 schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:26:
Is er ook een "Laat je Windows 7 Desktop zien" topic?
Da's niet echt iets voor tweakers.net, mijn vriend. Daar worden tweakers niet echt nat van. Probeer het hier eens: neowin.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Als je de Huiskamer inkan, daar staat een topic: En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb hier thuis ondertussen al een 2 maand beide pc's op windows 7 draaien. Draait opzich als een tierelier. Enige waar ik nu tegen aan loop zijn de snelheden op mijn Gbit lan.
Ik haal maximaal een 50MB/s. Dacht altijd dat het aan de hdd in de oude pc lag (oude 250gb Maxtor @ Sata) maar sinds die vervangen is door een redelijk recente WD 500Gb (die easy 70mb/s kan halen, het is ook niet de OS HDD overigens) bleef ik het toch vreemd vinden dat ik niet boven de 50MB/s kom.

Setups:
PC1: Intel Core i7 920 , Windows 7 X64
PC2: AMD 4200x2, Windows 7 X64
Router: Sitecom Wl308 Gaming.

Ik heb zitten testen met iperf (dataverkeer test zonder fysiek naar hdd te schrijven) en ook daarmee kom ik niet boven de ~400Mbit (50MB/s).
Router zou het probleem niet moeten zijn, aangezien ik eerder met Vista op PC1 en XP op PC2 wel betere snelheden haalde. Stuur files meestal over met FTP, maar ook windows share is niets sneller. Eerst aantal seconden haal ik een 80MB/s maar daarna dropt hij snel naar ~50MB/s.

Iemand enig idee hoe dit te verbeteren is, heb o.a. de .bat al gedraait van http://www.speedguide.net/downloads.php maar dit leverde niets op. Zou het een driver probleem kunnen zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tortelli schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 01:47:
Heb hier thuis ondertussen al een 2 maand beide pc's op windows 7 draaien. Draait opzich als een tierelier. Enige waar ik nu tegen aan loop zijn de snelheden op mijn Gbit lan.
Ik haal maximaal een 50MB/s. Dacht altijd dat het aan de hdd in de oude pc lag (oude 250gb Maxtor @ Sata) maar sinds die vervangen is door een redelijk recente WD 500Gb (die easy 70mb/s kan halen, het is ook niet de OS HDD overigens) bleef ik het toch vreemd vinden dat ik niet boven de 50MB/s kom.

Setups:
PC1: Intel Core i7 920 , Windows 7 X64
PC2: AMD 4200x2, Windows 7 X64
Router: Sitecom Wl308 Gaming.

Ik heb zitten testen met iperf (dataverkeer test zonder fysiek naar hdd te schrijven) en ook daarmee kom ik niet boven de ~400Mbit (50MB/s).
Router zou het probleem niet moeten zijn, aangezien ik eerder met Vista op PC1 en XP op PC2 wel betere snelheden haalde. Stuur files meestal over met FTP, maar ook windows share is niets sneller. Eerst aantal seconden haal ik een 80MB/s maar daarna dropt hij snel naar ~50MB/s.

Iemand enig idee hoe dit te verbeteren is, heb o.a. de .bat al gedraait van http://www.speedguide.net/downloads.php maar dit leverde niets op. Zou het een driver probleem kunnen zijn ofzo?
Misschien dat de controller van moederbord waar die schijf op zit gewoon niet harder kan?

Als ik 2 snelle schijven op Raid 0 zet op mijn Nvidia 650 SLI bordje, ben ik ook capped op 110mb/sec, ook al zijn alle factoren sneller, mijn chipset wil gewoon niet harder.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-12-2009 08:04 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....