Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tortelli schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 01:47:
Enige waar ik nu tegen aan loop zijn de snelheden op mijn Gbit lan.
Ik haal maximaal een 50MB/s.
En het meest belangrijke in je hele verhaal wordt weer eens vergeten: Welke netwerkkaart?

Buiten dat: ik bespeur in de laatste paar pagina's de trend om toch maar technische vragen (als deze) te gaan stellen terwijl dit topic daar niet voor bedoeld is.
Klein beetje opletten mag wel natuurlijk - laat dit topic niet een dumphoek worden voor brainfarterige tech-posts die je met iets meer moeite/zoekwerk ook zelf kan oplossen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 08:03:
[...]

Misschien dat de controller van moederbord waar die schijf op zit gewoon niet harder kan?

Als ik 2 snelle schijven op Raid 0 zet op mijn Nvidia 650 SLI bordje, ben ik ook capped op 110mb/sec, ook al zijn alle factoren sneller, mijn chipset wil gewoon niet harder.
Beide schijven halen in diverse benchmarks ruim meer dan 50MB/s. In mijn oude pc zitten 2 HDD's die beide AVG ruim boven de 70MB/s komen, in mijn nieuwe pc zit een hele collectie aan nieuwe HDD's (3*1.5Tb WD Green die avg ook easy 80MB/s aankunnen).
alt-92 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 08:47:
[...]

En het meest belangrijke in je hele verhaal wordt weer eens vergeten: Welke netwerkkaart?

Buiten dat: ik bespeur in de laatste paar pagina's de trend om toch maar technische vragen (als deze) te gaan stellen terwijl dit topic daar niet voor bedoeld is.
Klein beetje opletten mag wel natuurlijk - laat dit topic niet een dumphoek worden voor brainfarterige tech-posts die je met iets meer moeite/zoekwerk ook zelf kan oplossen.
Beide onboard controllers, maar met precies dezelfde setup haalde ik eerder 920Mbit volgens iperf (zowel up als download). Of mijn nieuwe router is gewoon brak (router is kapot gegaan, heb een nieuwe gekregen..)

[ Voor 37% gewijzigd door Tortelli op 29-12-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Droogkloot.. :+

Merk/type? en wat voor router? (en nou niet zeggen 'eentje met 4 lan poorten - dat kunnen we zelf ook nog wel verzinnen :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2009 13:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capital_h
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-03 13:53
Mijn ervaring: vandaag 7 geinstalleerd.. als eerste werkt mijn internet adapter niet.. installeren lukt wel maar daarna sluit windows het installatie programma zelf af binnen 1sec nadat ik deze open [ om de juiste instellingen te geven om in het netwerk te komen ] .. tevens pakt hij mijn usb stick en mijn externe hdd niet meer. hij installeerd ze beide wel maar ze staan niet in deze pc zodat ik erop kan.. eerste indruk was goed maar is nu dus zwaar naar beneden gegaan.. drivers gezocht voor de usb poorten maar niet kunnen vinden.. anderen ook deze problemen? zo ja hoe opgelost.. denk dat ik maar snel weer terug moet naar de KONING van windows....... XP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
capital_h schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:10:
Mijn ervaring: vandaag 7 geinstalleerd.. als eerste werkt mijn internet adapter niet.. installeren lukt wel maar daarna sluit windows het installatie programma zelf af binnen 1sec nadat ik deze open [ om de juiste instellingen te geven om in het netwerk te komen ] .. tevens pakt hij mijn usb stick en mijn externe hdd niet meer. hij installeerd ze beide wel maar ze staan niet in deze pc zodat ik erop kan.. eerste indruk was goed maar is nu dus zwaar naar beneden gegaan.. drivers gezocht voor de usb poorten maar niet kunnen vinden.. anderen ook deze problemen? zo ja hoe opgelost.. denk dat ik maar snel weer terug moet naar de KONING van windows....... XP!!
Merk/Type hardware?

Dit soort kortaf-reacties komen vaker langs. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capital_h
Moederbord; Gigabite S Serie P43-ES3G [usb divice zitten hier op]

Westerndigital Exterene HDD...

Speedtouch 121g.. draadloos internet.. hiervoor zijn geen drivers bekend op de site van thompson.. wat natuurlijk ook belachelijk is.. en dus betekend dat ik iig een nieuwe draadloze internet ontvanger aanmoet schaffen wil ik win7 draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 23:14
Dit is een Ervaringen en Discussie topic zoals alt-92 hierboven ook al zei. Graag eigen topic openen

Owh, had je topic al gezien, maar dus niet goed gekeken, je had dus al een eigen topic hierover geopend... :P

[ Voor 39% gewijzigd door diabolofan op 29-12-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 19:28
capital_h schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:27:

Speedtouch 121g.. draadloos internet.. hiervoor zijn geen drivers bekend op de site van thompson.. wat natuurlijk ook belachelijk is.. en dus betekend dat ik iig een nieuwe draadloze internet ontvanger aanmoet schaffen wil ik win7 draaien....
Ik heb zelf ook een speedtouch 121g en die werkt perfect op mijn windows7 machine ....

Je moet gewoon de vista drivers gebruiken:
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capital_h
oke bedankt!.. maar deze speedtouch, zoals je weet, moeten in een usb ingang! en deze werken blijkbaar niet goed.. ook mijn externe HDD en flash pakt ie niet.. daarom denk ik dat ik hem [speedtouch] ook niet aan de praat krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via E-bay een toughbook CF-29 gekocht (Intel Pentium M Centrino 738 1.4 GHz LV, 512mb, 40gig hd en 13,3inch touchscreen). Nu ga ik hem vooral buiten gebruiken in combinatie met mobiel internet en pdf documenten en een access database. Nu is mijn vraag als ik het geheugen opkrik naar 1024mb is er dan nog fatsoenlijk mee te werken? Wat zijn de ervaringen. Ik zou graag de Windows 7 touchscreen functionaliteiten willen gebruiken.
Of heeft iemand betere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij post je in het verkeerde topic, dit topic is bedoeld voor Windows 7 ervaringen!!!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou..........
da's ook wat 8)
weinig ervaringen meer >:)

Gelukkig Nieuwjaar dan maar :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Als ik een thema kies, dan wordt alleen de wallpaper aangepast. Taakbalk blijf hetzelfde, hoe kan ik dit aanpassen? Heb nu de standaard Windows 7 taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:13:
Hoi,

Als ik een thema kies, dan wordt alleen de wallpaper aangepast. Taakbalk blijf hetzelfde, hoe kan ik dit aanpassen? Heb nu de standaard Windows 7 taakbalk.
Dit is via Google makkelijk te vinden en op te lossen!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:19:
[...]

Dit is via Google makkelijk te vinden en op te lossen!
Heb niks kunnen vinden helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:13:
Hoi,

Misschien staat je Aero niet aan, of bestaat het thema alleen maar uit een achtergrond? :)

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:27
capital_h schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:27:

Ik heb zelf ook een WD externe schijf en vreemd genoeg kreeg deze bij het eerste gebruik geen stationsletter toegewezen. Probeer eens in computermanagement (compmgmt.msc) bij opslag> schijfbeheer een stationsletter toe te wijzen aan de schijf als de schijf dit nog niet heeft. Als de schijf daar ook niet zichtbaar is, zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 17:31
Ik vraag het hier maar. :)

Ik heb sinds een kleine 2 weken Windows 7 Home Premium 64bit. Alles loopt prima, alleen werken een aantal spelletjes niet meer naar behoren, hiervoor had in Windows Vista en daar draaide alles wel prima.

Max Payne 2: Je hoort hem niet lopen, stemmen zijn zo goed als weg, en je hoort het schieten pas later en zachter. :/

Age of Mythology: Geen tauts, je hoort alleen de muziek.

Ik dacht eerst dat het miesschien aan mijn onborad sound lag (Asus P6T Deluxe), maar dit is het niet. Ik heb er nu een Audigy 2 ZS in zitten, maar hetzelfde probleem.

Weet iemand toevallig een oplossing?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Control Panel - Sound - Communications - Do Nothing al aangevinkt?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Arfman schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:44:
Control Panel - Sound - Communications - Do Nothing al aangevinkt?
Net getest, geen effect. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Deorgere schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:01:
Ik vraag het hier maar. :)

Ik heb sinds een kleine 2 weken Windows 7 Home Premium 64bit. Alles loopt prima, alleen werken een aantal spelletjes niet meer naar behoren, hiervoor had in Windows Vista en daar draaide alles wel prima.

Max Payne 2: Je hoort hem niet lopen, stemmen zijn zo goed als weg, en je hoort het schieten pas later en zachter. :/

Age of Mythology: Geen tauts, je hoort alleen de muziek.

Ik dacht eerst dat het miesschien aan mijn onborad sound lag (Asus P6T Deluxe), maar dit is het niet. Ik heb er nu een Audigy 2 ZS in zitten, maar hetzelfde probleem.

Weet iemand toevallig een oplossing?
Mijn soortgelijke problemen met het geluid werden veroorzaakt doordat er 7.1 bij luidsprekers stond geselecteerd. Naar 2.1 verzetten lostte alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
Las ergens op internet een leuke tweak voor windows 7 die er voor zorgt dat je alle instellingen die er maar zijn op je windows systeem bij elkaar zet in een soort control panel.

Rechtsklik op je bureaublad, en maak een nieuwe folder met de naam "GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}" zonder aanhalingstekens. Nu heb je een controlpanel icon op je bureaublad die echt alle instellingen van je pc laat zien, en die je dus kan veranderen.

Zelf vind ik het wel handig, want je kan dus supersnel een bepaalde instelling veranderen zonder eerst door allerlei menu's heen te moeten bladeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 04-01-2010 16:49 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Windows 7 godmode ;)
Dat Godmode hoeft er niet bij, hoor, dat is gewoon hoe je de folder noemt :)

Moet zeggen dat ik gewoon de zoekfunctie van het start menu honderd keer makkelijker vind :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 04-01-2010 16:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is dat niet hetzelfde als kleine pictogrammen in het control-scherm?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
dit is best een "leuk" iets, maar niet echt nuttig en zinvol vind ik...
ik krijg dit scherm als ik iets open:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/04/1262614496-030.jpg
dit krijg ik niet alleen als ik het via die "tweak" doe hoor, maar ook als ik het op de normale manier doe.
als ik op OK klik is het weg, en gaat hij gewoon verder, wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yannickie111 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:54:
dit is best een "leuk" iets, maar niet echt nuttig en zinvol vind ik...
ik krijg dit scherm als ik iets open:
[afbeelding]
dit krijg ik niet alleen als ik het via die "tweak" doe hoor, maar ook als ik het op de normale manier doe.
als ik op OK klik is het weg, en gaat hij gewoon verder, wat zou dit kunnen zijn?
Het schijnt ook niet altijd even goed op 64-bit te werken, zie het desbetrffende topic :)

Oh, je krijgt die melding altijd als je iets opent?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 04-01-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
anandus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:56:
[...]
Het schijnt ook niet altijd even goed op 64-bit te werken, zie het desbetrffende topic :)

Oh, je krijgt die melding altijd als je iets opent?
sorry dat het foute topic is.... :Y
maar ik krijg het als ik bijvoorbeeld: programma's en onderdelen open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:14
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over Virtual PC.
Om Virtual PC onder Windows 7 te laten draaien moet ik Windows XP mode eerst installeren. Maar wat is nou de bedoeling hier van? Moet ik een virtuele XP machine draaien, en in die virtuele XP machine de rest van de virtuele machines laten draaien, zoals Windows Server 2008?

If so, waarom komt Microsoft dan niet met een Virtuele PC versie die gewoon onder Windows 7 geinstalleerd kan worden, en waarin je gelijk de virtuele machines kan aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yannickie111 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:11:
[...]

sorry dat het foute topic is.... :Y
maar ik krijg het als ik bijvoorbeeld: programma's en onderdelen open
Dan is het handiger om er een los topic over te openen :)
technoaddict schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:14:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over Virtual PC.
Om Virtual PC onder Windows 7 te laten draaien moet ik Windows XP mode eerst installeren. Maar wat is nou de bedoeling hier van? Moet ik een virtuele XP machine draaien, en in die virtuele XP machine de rest van de virtuele machines laten draaien, zoals Windows Server 2008?

If so, waarom komt Microsoft dan niet met een Virtuele PC versie die gewoon onder Windows 7 geinstalleerd kan worden, en waarin je gelijk de virtuele machines kan aanmaken?
Je kan gewoon Virtuele Machines aanmaken, da's geen probleem, voor zover ik weet :)

[ Voor 54% gewijzigd door anandus op 04-01-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
anandus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:15:
[...]
Dan is het handiger om er een los topic over te openen :)

[...]
Je kan gewoon Virtuele Machines aanmaken, da's geen probleem, voor zover ik weet :)
hehe.. dat zou mooi zijn :) De vraag is alleen, waar? :)
Int start menu heb ik onder virtual PC 2 opties.
Windows Virtual PC ( Deze brengt mij naar een explorer waar ik de XP machine zie staan. )
Windows XP mode ( Opent de XP machine. )

Nergens een optie om een nieuwe VPC aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
technoaddict schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:20:
[...]

hehe.. dat zou mooi zijn :) De vraag is alleen, waar? :)
Int start menu heb ik onder virtual PC 2 opties.
Windows Virtual PC ( Deze brengt mij naar een explorer waar ik de XP machine zie staan. )
Windows XP mode ( Opent de XP machine. )

Nergens een optie om een nieuwe VPC aan te maken.
Als het goed is, is er ergens een 'map' van Virtual PC en dan kan je rechtermuisklik->new machine doen :)
Edit: (Daar waar je die XP-machine ziet staan, dus :) )

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 04-01-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
anandus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:21:
[...]
Als het goed is, is er ergens een 'map' van Virtual PC en dan kan je rechtermuisklik->new machine doen :)
Edit: (Daar waar je die XP-machine ziet staan, dus :) )
Ja dat was het 1e wat ik geprobeerd had. Maar helaas, geen optie bij rechtermuis klik.
Ik heb hem echter wel gevonden. In de balk bovenaan de explorer zit de optie.. :)
Komen we er toch nog uit. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
technoaddict schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:24:
[...]

Ja dat was het 1e wat ik geprobeerd had. Maar helaas, geen optie bij rechtermuis klik.
Ik heb hem echter wel gevonden. In de balk bovenaan de explorer zit de optie.. :)
Komen we er toch nog uit. Thanks!
Ja, het was een flink aantal maanden geleden dat ik ermee gespeeld heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
BobbyD82 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:58:
[...]

Mijn soortgelijke problemen met het geluid werden veroorzaakt doordat er 7.1 bij luidsprekers stond geselecteerd. Naar 2.1 verzetten lostte alles op.
Dankje! dat werkt inderdaad, was al bang dat die verouderde spelletjes niet meer zouden werken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:24
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om het linker en rechter geluidskanaal om te draaien in Windows 7? Of moet ik dit toch in de Realtek drivers zoeken? Ik kan het in ieder geval nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
  • Laatst online: 04-01-2024
Onlangs Windows 7 geïnstalleerd en ben er erg over te spreken alles doet het zoals het moet, en ik gebruik nu bijna geen XP meer. Ik heb de test met Vista nooit aan gedurft. Maar ik heb een klein probleem als ik men pc uitzet (Shut Down) dan gaat alles uit behalve men kast zelf. Men ventilators blijven draaien en ik moet echt de stroom eraf doen voordat hij uit gaat, iemand anders ook dat probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Quezzon schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:29:
Onlangs Windows 7 geïnstalleerd en ben er erg over te spreken alles doet het zoals het moet, en ik gebruik nu bijna geen XP meer. Ik heb de test met Vista nooit aan gedurft. Maar ik heb een klein probleem als ik men pc uitzet (Shut Down) dan gaat alles uit behalve men kast zelf. Men ventilators blijven draaien en ik moet echt de stroom eraf doen voordat hij uit gaat, iemand anders ook dat probleem gehad?
Heeft wellicht te maken met ACPI en drivers.
Bij mij was het opgelost met een BIOS-update en het handmatig installeren van sommige drivers (die Windows 7 niet via WU heeft gedaan).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
  • Laatst online: 04-01-2024
Petervanakelyen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:38:
[...]

Heeft wellicht te maken met ACPI en drivers.
Bij mij was het opgelost met een BIOS-update en het handmatig installeren van sommige drivers (die Windows 7 niet via WU heeft gedaan).
Dank je voor de snelle reactie, ga het vanavond even checken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Heintzer schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:37:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om het linker en rechter geluidskanaal om te draaien in Windows 7? Of moet ik dit toch in de Realtek drivers zoeken? Ik kan het in ieder geval nergens vinden.
Dat is volgens mij noch mogelijk in Windows 7, noch mogelijk in Realtek. Waarom zou je dat willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als ik op Windows 7 inlog (dus niet het opstarten zelf) zonder visuele effecten dan gaat het vrij snel. Maar als ik visuele effecten wel aanheb dan gaat het rete langzaam. Is dit te veranderen?

Visuele effecten zijn te vinden bij: systeem/geavanceerd/prestaties/instellingen/visuele effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:24
TaraWij schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:52:
[...]

Dat is volgens mij noch mogelijk in Windows 7, noch mogelijk in Realtek. Waarom zou je dat willen doen?
ik heb een 2.1 speakersetje, de speaker waar de bedieningsknoppen op zit is eigenlijk de rechter speaker, maar ik vind het makkelijker om deze links te hebben staan. Vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Ik las net iets cool's op het ocz forum er zit in windows 7 een godmode verborgen je kan deze activeren dooreen nieuwe map aan te maken op je c: schijf en hem
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

te noemen en dan op enter drukken en dan word het een control button waar je alles in windows in kan stellen nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:25:
:P Ik las net iets cool's op het ocz forum er zit in windows 7 een godmode verborgen je kan deze activeren dooreen nieuwe map aan te maken op je c: schijf en hem
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

te noemen en dan op enter drukken en dan word het een control button waar je alles in windows in kan stellen nice :D
Echt waar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik heb nu sinds een kleine week Windows 7 Ultimate 64-bits draaien.
Hiervoor moest ik een nieuwe graphische kaart aanschaffen omdat mijn oude AGP x1950pro officieel door ATI niet ondersteund wordt.
Maar goed, uiteindelijk kunnen installeren en draaien. Geen geluid. Ik heb een X-fi Xtremegamer Fatality pro. Maar blijkbaar met een Nforce 4 moederbord krijg je problemen. Ikzelf heb een Nforce 3 moederbord. Het probleem zat hem in het feit dat ik 4GB aan RAM geheugen heb. Deze via MSconfig een paar MB omlaag gezet en waarachtig, het geluid werkt.
Overigens moet ik zeggen dat ik bij muziek geen achter speakers heb (dit kan wel met de X-fi) en heb ook de THX module doorlopen, maar geen resultaat). Daarbij heb ik het idee dat de geluidskwaliteit wel slechter is dan in Windows XP.

Maar goed. Naast deze probleempjes, moet ik zeggen dat ik wel heel blij ben met Windows 7. Hij draait stabiel, het is uiteraard wennen, maar dat is eigenlijk ieder nieuw OS.

Een paar features in Windows 7 zoals MSN in de startbalk ipv in de systray vind ik minder, maar dat is opgelost door een aanpassing in de exe file van MSN te doen.
Hier de compatibilliteit naar Vista zetten. Daarna bij verkleinen komt deze in je systray te staan.

Wat ik wel weer leuk vind is dat Internet explorer na het openen de plek van het quicklaunch icoontje overneemt. Je moet dan wel weer rechtermuis doen om een nieuwe instantie te openen.
Je kunt overigens lekker makkelijk een programma oppakken in de balk en over de balk opzij zetten.

Daarbij is het ook makkelijk om een maximaal venster op te pakken en te verplaatsen ipv dat je deze eerst los moet halen (heb 2 schermen namelijk).

Al met al op dit moment zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan wel weer rechtermuis doen om een nieuwe instantie te openen.
Shift + icoontje doet hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:35:
Wat ik wel weer leuk vind is dat Internet explorer na het openen de plek van het quicklaunch icoontje overneemt.
Het is dan ook geen quicklaunch ;)
Je moet dan wel weer rechtermuis doen om een nieuwe instantie te openen.
Shift-klik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Of klikken met je scrollwiel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
haha, ok dat is dan ook wel weer zo. Dacht even dat het wel een quicklaunch was.

Thanks voor de tips overigens. Ga ik mezelf zeker aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:56

ABD

Ik gebruik de Windows 7 Evaluation Copy 7100 versie op mijn afgelopen zomer zelf gebouwde systeem. Deze gaat over een paar weken verlopen. Nu ben ik tevreden genoeg over Windows 7 om een kopietje te kopen, maar ik heb geen zin om te formateren en weer uren en uren te spenderen met een reinstal(software installeren, databases terugzetten etc). Ik heb een beetje zitten zoeken, en nu vond ik de mogelijkheid om de waarde van MinClient in het bestand cversion.ini aan te passen om zo mijn te kopen legale versie eroverheen te installeren. Nu is er alleen een andere probleem: kan dat ook met Home Premium of Professional en hoe? Mijn evaluation copy is de Ultimate versie, wat ik helemaal niet nodig heb.

Ik vind overigens dat deze info best in de OP zou mogen staan.

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 07-01-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ABD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:49:
Ik gebruik de Windows 7 Evaluation Copy 7100 versie op mijn afgelopen zomer zelf gebouwde systeem. Deze gaat over een paar weken verlopen. Nu ben ik tevreden genoeg over Windows 7 om een kopietje te kopen, maar ik heb geen zin om te formateren en weer uren en uren te spenderen met een reinstal(software installeren, databases terugzetten etc). Ik heb een beetje zitten zoeken, en nu vond ik de mogelijkheid om de waarde van MinClient in het bestand cversion.ini aan te passen om zo mijn te kopen legale versie eroverheen te installeren. Nu is er alleen een andere probleem: kan dat ook met Home Premium of Professional en hoe? Mijn evaluation copy is de Ultimate versie, wat ik helemaal niet nodig heb.

Ik vind overigens dat deze info best in de OP zou mogen staan.
Moest het mogelijk zijn met die cversion (ik heb mij er niet op ingelezen, maar ik raad het niet aan) is het sowieso (maakt niet uit van welke versie je komt) te upgraden van een Ultimate naar iets lagers.

Je zal dus MOETEN formateren (of je klok terugdraaien :+ )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@technoaddict, je kunt ook VirtualPC installeren zonder XP mode. Dat heb ik hier namelijk gedaan, omdat ik al een aantal virtuele pc's had aangemaakt. Die XP mode behelst alleen een standaard XP SP3 image, aangezien ik die al had hoefde ik dus geen XP mode te installeren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

CAP-Team schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:15:
@technoaddict, je kunt ook VirtualPC installeren zonder XP mode. Dat heb ik hier namelijk gedaan, omdat ik al een aantal virtuele pc's had aangemaakt. Die XP mode behelst alleen een standaard XP SP3 image, aangezien ik die al had hoefde ik dus geen XP mode te installeren.
Maar krijg je dan die integration features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb gisteren het pakket voor de x-fi geinstalleerd welke bedoeld was voor de beta van Windows 7.
Het geluid is nu wel 5.1 tijdens muziek en ik moet zeggen dat de kwaliteit er ook op vooruit is gegaan.

Al met al is Windows 7 nu wel heel erg goed. Nadeel alsnog dat ik niet meer dan 4GB in kan prikken anders valt het geluid weer weg. Maar goed, op dit moment niet echt nodig.

Naast WHS vind ik ook Windows 7 een goed product van Microsoft. Ze zijn in mijn ogen de goede kant op aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:04
ABD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:49:
....de waarde van MinClient in het bestand cversion.ini aan te passen om zo mijn te kopen legale versie eroverheen te installeren. Nu is er alleen een andere probleem: kan dat ook met Home Premium of Professional en hoe? .......
Snake schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:17:
......sowieso (maakt niet uit van welke versie je komt) te upgraden van een Ultimate naar iets lagers.

Je zal dus MOETEN formateren (of je klok terugdraaien :+ )
Behalve een inplace upgrade van RC naar RTM (dmv een ISO hack) is ook inplace dowgraden naar een andere versie (bv van Ultimate naar Professional) mogelijk met een omweg (dmv een registerhack).
Onmogelijk is het niet en formateren is dus niet altijd nodig

Kijk hier maar eens.

Als je dus zowel de ISO van je nieuwe W7 wijzigt, als het register van je huidige installatie, zou het mogelijk zijn om in één keer de gewenste W7-RTM versie over je oude W7-RC Ultimate te installeren met behoud van alle programma's en instellingen.
Ik zou wel eerst een backup maken voor je aan zo een onderneming begint, want je hebt natuurlijk geen garantie dat alles goed verloopt.

[ Voor 57% gewijzigd door elinx op 07-01-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik merk de laatste tijd dat ik erg weinig ruimte op mijn c schijf overhoud waar windows op staat. Het is een ssd van 64gb dus moet oppassen met ruimte. Nu heb ik niet veel prog. erop staan maar toch zit hij bijna vol. Er is ook maar 1 herstelpunt gemaakt. Ik ben even gaan spitten en het zit hem in de verborgen map "Appdata" in de gebruikers dir. Is dit normaal ? En is hier iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
elinx schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:38:
[...]

[...]

Behalve een inplace upgrade van RC naar RTM (dmv een ISO hack) is ook inplace dowgraden naar een andere versie (bv van Ultimate naar Professional) mogelijk met een omweg (dmv een registerhack).
Onmogelijk is het niet en formateren is dus niet altijd nodig

Kijk hier maar eens.

Als je dus zowel de ISO van je nieuwe W7 wijzigt, als het register van je huidige installatie, zou het mogelijk zijn om in één keer de gewenste W7-RTM versie over je oude W7-RC Ultimate te installeren met behoud van alle programma's en instellingen.
Ik zou wel eerst een backup maken voor je aan zo een onderneming begint, want je hebt natuurlijk geen garantie dat alles goed verloopt.
Inderdaad dan heb je een dubbele unsupported upgrade :X , je kan het altijd proberen natuurlijk maar met Windows Easy transfer kan je ook al wel een hoop dingen makkelijk overzetten.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:47
clonedonkey schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:55:
Ik merk de laatste tijd dat ik erg weinig ruimte op mijn c schijf overhoud waar windows op staat. Het is een ssd van 64gb dus moet oppassen met ruimte. Nu heb ik niet veel prog. erop staan maar toch zit hij bijna vol. Er is ook maar 1 herstelpunt gemaakt. Ik ben even gaan spitten en het zit hem in de verborgen map "Appdata" in de gebruikers dir. Is dit normaal ? En is hier iets aan te doen ?
Je kunt een programma als Treesize gebruiken om te kijken welke map precies wat gebruikt. AppData is een plaats waar programma's instellingen opslaan, of tijdelijke bestanden.

Als je Treesize gebruikt kun je het makkelijkst naar start > uitvoeren gaan, daar %appdata% intypen, mapje omhoog gaan en dan rechtermuisknop > Treesize aanklikken. Zie je precies welke map wat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
Ik heb net mijn pc geformattteerd van windows 7 naar windows 7 en nu heb ik geen machteging meer om word bestanden op te slaan op alle andere schijven dan C: weet iemand hoe ik weer gemachtigd ben? ik ben wel administrator. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:04
tjtristan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:20:
[...]
Inderdaad dan heb je een dubbele unsupported upgrade :X , je kan het altijd proberen natuurlijk maar met Windows Easy transfer kan je ook al wel een hoop dingen makkelijk overzetten.
Ik heb antwoord gegeven op zijn vraag of het mogelijk is, om van W7 RC-Ultimate naar W7 RTM-HP te up/downgraden, omdat ABD aangaf er tegenop te zien om alles weer opnieuw te installeren.
Het antwoord daarop blijkt JA te zijn.

Wat betreft "dubbele unsupported upgrade" denk ik dat dat wel meevalt, ik gaf niet voor niks het advies voor een backup. Nee heeft ie en ja kan ie krijgen. Als het werkt scheelt het hem een hoop werk.
Hij heeft 120 dagen (via rearm) om eea te testen op stabiliteit voor hij de installatie activeert.
Het is altijd nog mogelijk om een schone installatie uit te voeren en met easy transfer eea te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 19-09 11:28
Chillosophy schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:22:
[...]

Je kunt een programma als Treesize gebruiken om te kijken welke map precies wat gebruikt. AppData is een plaats waar programma's instellingen opslaan, of tijdelijke bestanden.

Als je Treesize gebruikt kun je het makkelijkst naar start > uitvoeren gaan, daar %appdata% intypen, mapje omhoog gaan en dan rechtermuisknop > Treesize aanklikken. Zie je precies welke map wat gebruikt.
Bedankt ! Het is hiermee gelukt. Bleek dat er twee files in de "network Shortcut" zijn blijven hangen ofzo toen ik ze van de NAS had verwijderd. Was totaal 20gb ofzo. Verwijderd en nu is het allemaal weer prima. Bedankt, echt een super makkelijk prog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Laatst online: 19-08 07:59
Ik heb dus al de administrator eigenaar gemaakt via rechtermuisknop op d: -> Eigenschappen -> Beveiliging -> geavanceerd -> Eigenaar -> Bewerken en dan de administrator eigenaar maken inclusief het vinkje eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen. Maar ik kan nog steeds geen word documenten opslaan op D:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hebben meer mensen last van deze bug (?)?. Als ik een foto bekijk met de standaard Windows Photo Viewer dan wordt deze standaard geopend in niet-maximaal formaat (klein venster dus). Wanneer ik dan het venster maximaliseer dan wordt de foto navigatie onderaan helemaal door de war (zie screenshot).

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/e86c28d7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46
monnick schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:52:
Hebben meer mensen last van deze bug (?)?. Als ik een foto bekijk met de standaard Windows Photo Viewer dan wordt deze standaard geopend in niet-maximaal formaat (klein venster dus). Wanneer ik dan het venster maximaliseer dan wordt de foto navigatie onderaan helemaal door de war (zie screenshot).

[afbeelding]
nee dit probleem heb ik niet. die balk blijft gewoon staan, misschien is deze te verbergen en geeft dit problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
OS WIndows 7 64bit

Ik krijg sinds kort de onderstaande error als ik Word of Powerpoint 2007 afsluit, iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/34gatnb.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hallo... Geen problemen of technische issues.
Zie de TopicWarning.

zo. Gebeurt het ook als je je HP printer niet als default printer in Office hebt staan? Office en Windows kunnen verschillende defaults houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:58:
OS WIndows 7 64bit

Ik krijg sinds kort de onderstaande error als ik Word of Powerpoint 2007 afsluit, iemand een idee?

[afbeelding]
Wat is je default printer, deze fout gebeurde onder vista ook wel 's met bepaalde printerdrivers (dacht HP).
Soms is de oplossing om ff de MS XPS document printer als default printer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 19:54
Zijn er mensen die last hebben van het spontaan "niet meer herinneren" van instellingen van mozilla? :s
elke week mis ik opeens mn geschiedenis en diverse instellingen en moet ik overal opnieuw inloggen. Weet niet of dat een probleem binnen mozilla is of gewoon een W7 tic.. (nog nooit gehad).

W7 heeft hier en daar wel wat kleine dingetjes (Norton 360 die geen verbinding kan maken enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik maak gebruik van een HP 24inch scherm op hdmi aangesloten (w7_64)
Ik krijg pas een signaal(beeld) als windows de desktop laad.
Dus de bios en post screen zie ik nooit. En dit wil ik dus wel maar weet niet hoe?
De instal van W7 moest ook met een ander scherm anders zag ik niets.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

ionicdog schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 07:59:
Ik maak gebruik van een HP 24inch scherm op hdmi aangesloten (w7_64)
Ik krijg pas een signaal(beeld) als windows de desktop laad.
Dus de bios en post screen zie ik nooit. En dit wil ik dus wel maar weet niet hoe?
De instal van W7 moest ook met een ander scherm anders zag ik niets.
Hang 'm eens aan de DVI? Misschien dat de HDMI pas geinitialiseerd wordt als Windows 7's driver is opgestart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
zal het eens proberen :0
nooit bij stilgestaan dat er hdmi "drivers" voor nodig zijn...
Snake schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:10:
[...]

Hang 'm eens aan de DVI? Misschien dat de HDMI pas geinitialiseerd wordt als Windows 7's driver is opgestart!

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Snake schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:10:
[...]

Dat is het niet. Ik heb een HP w2207h (22" met HDMI) en ik zie gewoon mijn bios/boot op m'n scherm. Je hebt een optie in de BIOS "Init Display First", misschien staat die nog op AGP terwijl je een PCI-E videokaart hebt?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
KaWaReZ schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:11:
Zijn er mensen die last hebben van het spontaan "niet meer herinneren" van instellingen van mozilla? :s
elke week mis ik opeens mn geschiedenis en diverse instellingen en moet ik overal opnieuw inloggen. Weet niet of dat een probleem binnen mozilla is of gewoon een W7 tic.. (nog nooit gehad).

W7 heeft hier en daar wel wat kleine dingetjes (Norton 360 die geen verbinding kan maken enz)
Het eerste probleem zou volgens mij eerder aan Mozilla Firefox zelf liggen of een incompatibiliteit met iets anders wat jij hebt geinstalleerd, voor Symantec Norton 360 geldt hier overigens hetzelfde. Voor beide doet Windows 7 niets speciaal wat voorgaande Windows'en niet deden, dus het is niet zo dat de specifieke FF bestanden verwijderd worden of N360 geblokkeerd wordt.

Google, Process Monitor en TCPView zouden moeten helpen om het zelf uit te zoeken;
anderzijds kan je respectievelijk contact opnemen met Mozilla en Symantec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 19:54
symantec is al opgelost... bleek een veel voorkomend iets te zijn icm w7.

mozilla zou kunnen door OF ff zelf, of W7 die iets met privacy doet... afijn... gelukkig zijn alle dingen onthouden :+

moet wel zeggen dat W7 na het wennen gewoon lekker werkt (en veel gaat vanzelf).
Hybrid SLI maaktie nu ook gebruik van zonder dat ik erom vroeg... netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Laatst online: 16:10
Voor prive gebruik wil ik twee licenties voor Win7, liefst in het engels en liefst 64bit.
Kan ik dan uit te voeten met de Win 7 home premium upgrade family pack (uk) editie (en dan een clean install laten uitvoeren) of moet ik echt twee losse licenties Win7 home pre 64bit UK aanschaffen?
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

2 PCs = 2 licenties.
Niks meer, niks minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
ja ik snap ook iedere pc zijn eigen licentie nodig heeft, maar die family pack is voor 3 pcs alleen word het verkocht als een upgrade.
op een pc draai ik nog de rtm versie van win7 op de ander een vista ulimate
beide pcs wil ik een clean install en geen upgrade

kan dat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisabella schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:45:
ja ik snap ook iedere pc zijn eigen licentie nodig heeft, maar die family pack is voor 3 pcs alleen word het verkocht als een upgrade.

kan dat?!
Volgens mij is het zo dat je zolang je theoretisch gezien een upgrade doet (dat doe je want je hebt op de een al Windows 7 en op de ander Windows Vista) je de upgrade versies ook kunt gebruiken om een clean install te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
@Lisabella
Je moet upgrade van XP of Vista. Upgrade van W7 RTM mag niet omdat dat niet als een upgrade beschouwt word in de voorwaarden. Je kan een clean install doen met het family pack.

Ja kan op onderstaande link de FAQ's lezen, daar staat alle voorwaarden en hoe je kan upgraden.
http://www.microsoft.com/...indows-7-family-pack.aspx

EDTI
1 minuut te laat

Een upgrade naar Windows 7 uitvoeren
http://windows.microsoft....products/upgrade?os=vista

Windows 7 installeren en opnieuw installeren
http://windows.microsoft....nd-reinstalling-Windows-7

Hoe het met Windows 7 RTM zit weet ik niet, maar het family pack mag je niet gebruiken hiervoor.

Windows 7 Home Premium family pack upgrade is er niet in het Nederlands, maar je kan een Nederlandse Home Premium retail DVD nemen en installeren met de keys van het engels family pack.

[ Voor 43% gewijzigd door abusimbal op 09-01-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Bedankt!
Hier kan ik wat mee :)

[ Voor 106% gewijzigd door Lisabella op 09-01-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
misschien mis ik iets maar wat is precies het voordeel van de quick launch toolbar van Windows 7.
er zit geen verschil tussen een actief scherm en de quick launch, dit werkt voor mij wat verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

fespen schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:08:
misschien mis ik iets maar wat is precies het voordeel van de quick launch toolbar van Windows 7.
er zit geen verschil tussen een actief scherm en de quick launch, dit werkt voor mij wat verwarrend.
Het grootste voordeel? Dat er geen verschil meer zit tussen de quick launch en een actief scherm. Neemt alleen maar onnodige ruimte in beslag. Openstaande programma's zijn te herkennen aan de lichte rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je de "Taskbar buttons" op "Never combine" zet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Het voordeel van de nieuwe taskbar in Windows 7 is dat vensters van één applicatie gegroepeeerd worden onder één icoontje, daarmee bespaar je ruimte en kan je meer apps/vensters tegelijk open hebben staan zonder dat je taskbar vol raakt.

Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/12/taskbar.png

En inderdaad, draaiende applicaties zie je als een 'stuk glas' achter het icoontje, een randje eromheen. Daarnaast heb je natuurlijk nog dit, wat ik heel erg handig vind:

Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/09/foobarplugin.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 17:42
Ik heb thuis windows7 (64bits) en windows xp via de linksys aangesloten.
We hebben een Canon PIXMA iP4000 printer die via de Windows7 wordt geshared.

Het was erg lastig om dit voor elkaar te krijgen maar uiteindelijk ging het als volgt:

In windows7 je printer sharen. Vervolgens moet je bij de eigenschappen van de printer in het tabblad Delen een extra Stuurprogramma installeren: x86.
Bij het aangeven van de printer wordt er steeds gevraagd naar een *.inf-file.
Ga naar de Canon-site en download de 32-bits driver. Uitpakken en in deze mao zoeken naar "pixma4000.inf" . Open dit bestand met wordpad en verander hierin 2x "Canon PIXMA iP4000" in "Canon Inkjet PIXMA iP4000". (het woord Inkjet is toegevoegd)
Nu wil Windows7 wél deze extra driver installeren.
Vervolgens op je XP-machine verbinding maken met de printer en klaar!

Over het waarom moet je de bron maar eens lezen, ik hoop er iemand mee geholpen te hebben.
bron

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 17:42
Lisabella schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:45:

kan dat?!
Kijk hier ook eens:
-=Klik=-
werkt prima met een "upgrade windows7 dvd" van SLIM! die je dan als clean install installeert.

[ Voor 11% gewijzigd door omitz op 10-01-2010 17:49 . Reden: link was van vorige edit ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 20:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:25:
[...]

FTD maakt geen problemen, dat doet NZBuddy of FTDwatchdog. Ik heb het opgelost door KoalaFTD te gebruiken, die triggert de UACprompt niet.
Bij mijn oude installatie (upgrade Vista naar Windows 7) triggerde Koala FTD bij mij de UAC ook niet maar na een schone installatie krijg ik dat niet meer voor elkaar. Elke keer komt bij het starten een UAC melding naar voren. Heb je iets extra's moeten doen om deze melding weg te krijgen (anders dan UAC uitzetten want dat wil ik niet)?

Edit: er bleek een compatibility rule op de applicatie te staan. Nu krijg ik geen UAC melding meer maar nog wel een "publisher could not be verified" melding.

Edit: en ook opgelost. De file bleek op read only te staan waardoor "unblock" in de properties niet werkte.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 10-01-2010 19:26 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:55

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Iemand die studeert aan de UvA, welke niet aangesloten is bij MSDNAA/MA3D en dit ook niet wil doen, kan die dan toch gratis aan Windows 7 komen (behalve op de minder legale manieren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 13:49

DefLite

Why so serious?

Iemand enige idee hoe ik in alle mappen op mijn PC standaard de lenge en resolutie van een video bestand kan laten zien?
Ik word er een beetje gek van om dit elke keer handmatig te doen.

Screenshotje
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/3045/resolutieed.jpg
En is het op een of andere manier mogelijk om die lege plekken ook door windows in te laten vullen?

[ Voor 6% gewijzigd door DefLite op 11-01-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Windows 7 bevalt me wel. Ben nog steeds aan het twijfelen tussen Linux en Windows, ze blijven er beide in een dualboot op staan.

Wat me echter niet bevalt is de Explorer. Als je de Explorer opent, dan is hij even bezig met alles plaatsen. Geregeld klik ik verkeerd omdat de PC nog bezig is mapjes aan het toevoegen (vooral die onder de /$user). De favorieten links vind ik niet handig. Veel liever wil ik een uitklapmenu met favorieten, zoals "vroeger". Na wat zoeken heb ik geen manier gevonden om dit te doen.

Daarom mijn vraag: is er een goede alternatieve explorer voor Win 7 met favorieten op de oude manier of (voorkeur) is het mogelijk de favorieten weer in een uitklapmenu te krijgen? In feite moet je dan een menu toevoegen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eusebius schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:02:
Windows 7 bevalt me wel. Ben nog steeds aan het twijfelen tussen Linux en Windows, ze blijven er beide in een dualboot op staan.

Wat me echter niet bevalt is de Explorer. Als je de Explorer opent, dan is hij even bezig met alles plaatsen. Geregeld klik ik verkeerd omdat de PC nog bezig is mapjes aan het toevoegen (vooral die onder de /$user). De favorieten links vind ik niet handig. Veel liever wil ik een uitklapmenu met favorieten, zoals "vroeger". Na wat zoeken heb ik geen manier gevonden om dit te doen.

Daarom mijn vraag: is er een goede alternatieve explorer voor Win 7 met favorieten op de oude manier of (voorkeur) is het mogelijk de favorieten weer in een uitklapmenu te krijgen? In feite moet je dan een menu toevoegen.
Totalcommander misschien?
Al ken ik dat programa zelf niet, maar ik weet 1-2-3 geen andere Explorer-replacements

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 11-01-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Komt me niet bekend voor. Is niet een windows 7 iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
omitz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:48:
[...]

Kijk hier ook eens:
-=Klik=-
werkt prima met een "upgrade windows7 dvd" van SLIM! die je dan als clean install installeert.
top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
job schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:21:
[...]

Komt me niet bekend voor. Is niet een windows 7 iets.
Lijkt me stug, ik gebruik de standaard Windows Explorer

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ramon schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:20:
[...]

Het voordeel van de nieuwe taskbar in Windows 7 is dat vensters van één applicatie gegroepeeerd worden onder één icoontje, daarmee bespaar je ruimte en kan je meer apps/vensters tegelijk open hebben staan zonder dat je taskbar vol raakt.

[afbeelding]

En inderdaad, draaiende applicaties zie je als een 'stuk glas' achter het icoontje, een randje eromheen. Daarnaast heb je natuurlijk nog dit, wat ik heel erg handig vind:

[afbeelding]
Bij OSx kun je dan binnen een applicatie met cmd+` switchen tussen de vensters van de actieve applicatie. Bestaat zo'n snelkoppeling ook in Win7? Want nu met de muis naar het icoon gaan, kijken welk venster ik wil is zo omslachtig. En met alt-tab switch ik tussen alle vensters.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Little_captain schreef op maandag 11 januari 2010 @ 02:00:
Iemand enige idee hoe ik in alle mappen op mijn PC standaard de lenge en resolutie van een video bestand kan laten zien?
Ik word er een beetje gek van om dit elke keer handmatig te doen.

Screenshotje
[afbeelding]
En is het op een of andere manier mogelijk om die lege plekken ook door windows in te laten vullen?
Zeker is dat mogelijk.
Wanneer je je gewenste details hebt gemaakt, klik je op organize, folder & search options, daarna ga je naar het tabblad view en klik je op apply to all of de nederlandse vertaling ervan. :)

Voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/rbdymq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/qq8oxx.jpg

Windows onthoud per soort map (dus muziekmap, foto's map, video's map, executables map, etc) wat voor view jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de gemiddelde opstarttijd van de windows 7 gebruiker, mijn pc start een stuk sneller op dan mijn oude XP-laptop; nu kan ik na 1 minuut aan de slag terwijl mn laptop er ruim 2x zo lang over doet.

windows 7 home premium, 32 bit
processor E7400 (2,8 GHz)
4 GB geheugen (3,25 beschikbaar)
Seagate Barracuda 500GB (7200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik gebruik ze allebei, ze hebben beide voordelen en nadelen.
Als je twee computers hebt kan je heel mooi met Synergy+ een soort LAN-KVM maken.
Ramon schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:20:
[...]

[afbeelding]
Hee hoe doe je dat? Ik heb ook Foobar 1.0 en ik heb geen playpausestop enzo!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:33:
Ik ben benieuwd naar de gemiddelde opstarttijd van de windows 7 gebruiker, mijn pc start een stuk sneller op dan mijn oude XP-laptop; nu kan ik na 1 minuut aan de slag terwijl mn laptop er ruim 2x zo lang over doet.

windows 7 home premium, 32 bit
processor E7400 (2,8 GHz)
4 GB geheugen (3,25 beschikbaar)
Seagate Barracuda 500GB (7200)
Ik wijk ver af van het gemiddelde denk ik, zo'n 28 seconden van induwen powerbutton tot zien van desktop :P You gotta love the SSD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ik zweer erbij _/-\o_
Maar goed, ik werkte vroegâh ook al met Norton Commander :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Sando schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:15:
[...]

Ik gebruik ze allebei, ze hebben beide voordelen en nadelen.
Als je twee computers hebt kan je heel mooi met Synergy+ een soort LAN-KVM maken.

[...]

Hee hoe doe je dat? Ik heb ook Foobar 1.0 en ik heb geen playpausestop enzo!
2 seconden Googlen op "windows 7 foobar"... ;)
http://wintense.com/plugins/foo_w7shell
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....