Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een upgrade vraag. Momenteel bezit ik drie verschillende (officiele) Windows licenties. Een XP Professional UK 32bit (nog via surfspot toen ik nog studeerde, momenteel niet actief), een Vista Home Premium NL 32bit (voorgeinstalleerd op mijn laptop met een AMD Turion 64 X2 cpu) en een Vista Home Premium UK 64bit (mijn desktop).

Nu wilde ik graag helemaal over naar W7 via dat family pack omdat daar drie computers mee behandeld kunnen worden. Nu vraag ik me alleen af of die drie verschillende geen problemen gaan geven vanwege de taal, de leeftijd (XP is uit 2005) en de verschillende bitversies.
Tevens vraag ik me af om welke bitsversie het nou gaat. Op de site van Azerty lees ik 32/64 bits. Betekent dat de upgrade zelf ziet waar voor OS er eerst op stond of is het met die rare mix van os van mij niet zinvol om de upgrade aan te schaffen?

Daarnaast heb ik met mijn Vista versies wat rare problemen. Zo kan mijn desktop ineens geen Winamp meer gebruiken, doet de toetsenbordlay-out vervelend (geen accenten typen, moet elke keer in de taakbalk de instellignen wijzigen) en geeft Firefox eerst 32 foutmeldingen die ik allemaal apart moet afsluiten voordat het opstart (het opnieuw installeren van deze programma's hielp niet, trouwens). En op mijn laptop komt elke keer bij opstarten eerst een melding van Avir of ik de overeenkomst wil accepteren en die melding krijg ik maar niet weg ondanks dat ik het van mijn hd heb verwijdert (dan toch maar geinstalleerd en daarna uninstall gedaan), ook niet met de regtool van de site.
Als laatste heb ik op mijn desktop nog een licentie lopen van Norton. Ben ik die na een install kwijt of levert dat geen problemen op?
offtopic:
wellicht wat zaken die niet direct iets met W7 te maken hebben maar ik laat ze toch meewegen met de aanschaf

Ik zit nu dus met een aantal vragen:
1. werkt die upgrade op al mijn versies van Windows?
2. is een upgrade ook goed om alle problemen te doen verhelpen of kan ik beter eerst alles clean installeren/recoveren en dan pas upgraden?
3. is mijn Norton licentie nog lopend na een clean install+upgrade?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Joepv schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:23:
[...]

Bij OSx kun je dan binnen een applicatie met cmd+` switchen tussen de vensters van de actieve applicatie. Bestaat zo'n snelkoppeling ook in Win7? Want nu met de muis naar het icoon gaan, kijken welk venster ik wil is zo omslachtig. En met alt-tab switch ik tussen alle vensters.
ctrl+click op applicatie icoon.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TroonStaal schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:27:
en geeft Firefox eerst 32 foutmeldingen die ik allemaal apart moet afsluiten voordat het opstart (het opnieuw installeren van deze programma's hielp niet, trouwens).
Dat zit in je FF profile. En dat blijft staan ;)

Met zoveel gedoe: neem een compleet schone installatie.
Als laatste heb ik op mijn desktop nog een licentie lopen van Norton. Ben ik die na een install kwijt of levert dat geen problemen op?
als je die niet over kan zetten (export/weetikveel) dan moet je die op je nieuwe install weer opnieuw activeren ja.
Weet Symantec je niks te vertellen hoe ze met zo'n reinstall van je PC moeten omgaan? want dat is niet anders...

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 12-01-2010 12:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Waar ik me op dit moment nog aan erger is dat bureaublad icoontjes niet langs de onderkant gezet kunnen worden. Je hebt er exact de ruimte voor, maar toch is het niet mogelijk om ze daar neer te zetten. Zelfs met de startbalk aan de zijkant is het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 14-09 21:59
TroonStaal schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:27:
....

Ik zit nu dus met een aantal vragen:
1. werkt die upgrade op al mijn versies van Windows?
2. is een upgrade ook goed om alle problemen te doen verhelpen of kan ik beter eerst alles clean installeren/recoveren en dan pas upgraden?
3. is mijn Norton licentie nog lopend na een clean install+upgrade?
Op de website van SLIM! staat hierover hetvolgende:
Activatie van Windows 7 vindt plaats door het correct overnemen van de product key die gedrukt staat op de gele sticker op de achterkant van het Slim hoesje.

Activatie van Windows 7 is niet mogelijk indien deze in een andere taal is dan de reeds geinstalleerde versie van Windows, dus van Nederlands naar Engels of andersom is niet mogelijk.

Activatie van Windows 7 is niet mogelijk indien de bits niet overeenkomen, dus van 32-bits naar 64-bits of andersom is niet mogelijk.

Activatie van Windows 7 is niet mogelijk indien er een niet-legitieme versie van Windows XP of Vista in gebruik is.

Indien er een pakket besteld is dat om een van de bovenstaande redenen niet te activeren is dan neemt Slim deze niet terug. Alleen ongeopende pakketten mogen worden geretourneerd na aanvraag van een retournummer via email.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:43:
Waar ik me op dit moment nog aan erger is dat bureaublad icoontjes niet langs de onderkant gezet kunnen worden. Je hebt er exact de ruimte voor, maar toch is het niet mogelijk om ze daar neer te zetten. Zelfs met de startbalk aan de zijkant is het niet mogelijk.
Hoe bedoel je? Dat gaat hier prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

gaat hier ook niet, alles gewoon standaard formaat, en je krijgt ze inderdaad niet helemaal onderaan

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:43:
Gaat hier ook perfectos....zelfs onderaan half in en uit beeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Align Icons to grid moet daar wel voor uitstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, het maakt niet uit op welke grote ik de icoontjes heb.
Ik kan ze over tot ongeveer aan de rand plaatsen (overigens staan ze bij mij op snap-to-grid), maar als ik ze aan de onderrand zet, dan schieten ze een icoon plaats omhoog.
Er blijft dus altijd een icoon grootte aan ruimte tussen de startbalk en het eerstvolgende icoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:32:
Ok, het maakt niet uit op welke grote ik de icoontjes heb.
Ik kan ze over tot ongeveer aan de rand plaatsen (overigens staan ze bij mij op snap-to-grid), maar als ik ze aan de onderrand zet, dan schieten ze een icoon plaats omhoog.
Er blijft dus altijd een icoon grootte aan ruimte tussen de startbalk en het eerstvolgende icoon staan.
Dan heb je align to grid aanstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat zal het denk ik ook wel zijn. Toen ik het net postte had ik al zoiets van, volgens mij ben ik gewoon moeilijk aan het denken.
Maar goed, kwam er gisteren ook achter dat ik de sidebar onderdelen ook gewoon overal op het scherm kon plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:36
Joepv schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:23:
[...]

Bij OSx kun je dan binnen een applicatie met cmd+` switchen tussen de vensters van de actieve applicatie. Bestaat zo'n snelkoppeling ook in Win7? Want nu met de muis naar het icoon gaan, kijken welk venster ik wil is zo omslachtig. En met alt-tab switch ik tussen alle vensters.
Windows-toets + nummer van de plaats van de applicatie op de taakbalk.
Dus als bijvoorbeeld Internet Explorer het derde icoon van links is, is het Windows toets + 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
Ik zit een beetje in dubio...

Ik heb rond kerst de sprong gewaagd en heb Windows 7 op mijn pc geïnstalleerd. Dit zag er in het begin prima uit en ben mijn programma's gaan installeren. Al snel kwamen de problemen: verschillende programma's liepen spontaan vast en waren vervolgens ook niet meer af te sluiten (ook niet via "end proces"). De enige oplossing die ik had was de pc hard resetten. Hij bleef namelijk ook vasthangen bij het afsluiten.

Dit heb ik nu een tijdje aangekeken. Drivers geinstalleerd, andere software geprobeerd, en ook een aantal programma's in XP modus getest. Dit maakte allemaal geen verschil. De problemen bleven.

Nu heb ik uit pure frustratie de Vista backup weer terug gezet. Ik ga ervan uit dat hierdoor mijn problemen weer verdwenen zijn.

Nu begint toch de twijfel toe te slaan. Nu er weer een verse fabrieks backup op de pc staat denk ik toch na op de upgrade uit te voeren. Nu alleen niet een fresh install maar gewoon de upgrade procedure volgen. Deze upgrade gaat dan dus niet over een vervuilde Vista heen maar over een verse (fabrieks)backup.

Doe ik hier verstandig aan of zal ik wachten tot een eerste service pack of updates?
Hebben jullie hier ideeën of adviezen over?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
NRG-81 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:11:
[...]

Windows-toets + nummer van de plaats van de applicatie op de taakbalk.
Dus als bijvoorbeeld Internet Explorer het derde icoon van links is, is het Windows toets + 3.
Wist ik nog niet, die taakbalk wordt beter en beter!
Kleine tip voor wie het nog niet wist: je kan ook met je linkermuisknop jumplists tevoorschijn halen, nl door ipv te klikken, erover te schuiven naar boven. Voor de mensen die tegen de rechtermuisknop zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door illewoare op 12-01-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

alt-92 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:06:
[...]

Dat zit in je FF profile. En dat blijft staan ;)

Met zoveel gedoe: neem een compleet schone installatie.

[...]

als je die niet over kan zetten (export/weetikveel) dan moet je die op je nieuwe install weer opnieuw activeren ja.
Weet Symantec je niks te vertellen hoe ze met zo'n reinstall van je PC moeten omgaan? want dat is niet anders...
Ah, daar was ik al bang voor. Dan ga ik wel even al mijn wachtwoorden en inloggegevens ergens opslaan en ergens deze week een schone install doen.
Zal ook Norton eens contacteren, die kunnen me misschien wel helpen met de migratielicentie.
omitz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:52:
[...]

Op de website van SLIM! staat hierover hetvolgende:

[...]
Kak, dan zit er dus niets anders op om drie keer W7 aan te schaffen ;( Nuja, anders doe ik eerst wel voor mijn desktop, dan kan ik mijn desktop Vista licentie wel op mijn laptop zetten en dan laat ik de derde pc wel even voor wat het is. Neem aan dat ik de laptoplicentie+install niet naar een andere pc kan overzetten?

Eerst dan maar eens bekijken hoe W7 bevalt voordat ik meteen €300,- uitgeef..

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11
illewoare schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:42:
[...]
Kleine tip voor wie het nog niet wist: je kan ook met je linkermuisknop jumplists tevoorschijn halen, nl door ipv te klikken, erover te schuiven naar boven. Voor de mensen die tegen de rechtermuisknop zijn :)
Geniaal! Die andere wist ik al, maar deze dan net weer niet..! Helemaal top!

Met Windows + cijfer kan je dus die dingen selecteren, maar er is geen optie om dan zal maar zeggen ipv rechtermuisknop erop die jumplist te openen? Dus niet Windows + cijfer is openen, en Windows + Ctrl/Shift/andere toets + cijfers is rechtermuismenu? (hopelijk snappen jullie het.. 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
illewoare schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:42:
[...]

Wist ik nog niet, die taakbalk wordt beter en beter!
Ik probeer het nu maar ik krijg geen jumplist menu hoor. Gaat het hier over de taakbalk? Kan je het misschien nog iets beter uitleggen? :+

EDIT: Nevermind, al gelukt. Is wel handig :>

[ Voor 5% gewijzigd door monnick op 12-01-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die ook de classic look van windows 7 gebruikt? Misschien klink ik wel oudbollig, maar die fancy shit kan mij echt geen meerwaarde bieden. Bijvoorbeeld dat pop upje als je over een geopend programma gaat in de taskbar waarin je kunt zien wat er in dat scherm te doen is bied mij echt niks. Je weet toch zelf wel welke schermen je open hebt?

De nieuwe taskbar vind ik wel brilliant, met dat pinnen ipv de quick launch. Hoop andere dingen zijn ook goed aan windows 7. Maar als mensen zeggen, ja als je Aero niet gebruikt dan kun je beter windows xp blijven gebruik is zo'n onzin. Hoop dingen van windows 7 zijn ook gewoon nog identiek aan win 2000/xp dat het eigenlijk niks uitmaakt als je op classic look werkt. Nou ik ben er blij mee, andere mensen ook? Heb soms het idee dat ik de enige ben die classic look gebruik. Als ik soms mijn laptop meeneem vragen sommige mensen wa ik voor een gare theme aan heb staan. Die hebben natuurlijk nooit win98/2000 gebruikt en onder xp hadden ze die fisherprice look aanstaan met dat blauw en groene startknop. Nou ik gebruik ook Linux en dan heb ik ook alle fancy bullshit uitstaan. Het moet voor mij praktisch en doeltreffend zijn. Daar zorgt Aero bij mij iig niet voor.

Ook de nieuwe start menu bevalt me prima. Heb wel uitgezet dat onlangs geopende programma's worden toegevoegd aan de start. Ik heb daar nu wat snelkoppelingen staan die ik minder snel gebruik en dus niet op de taskbar hoeven staan. Verder type ik vaak programma's in die zoekbalk in onder start. Dat gaat sneller dan door dat klik menu te moeten gaan zoals in voorgaande windows versies. En dan die lag tussen ieder pop up scherm heeft me altijd mateloos geirriteerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TroonStaal schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:59:

Eerst dan maar eens bekijken hoe W7 bevalt voordat ik meteen €300,- uitgeef..
Tip:
Pak een Windows 7 Enterprise trial. Die is afgezien van wat mailtjes geheel gratis te gebruiken voor een periode van 90 dagen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:36
diabolofan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:01:
[...]

Geniaal! Die andere wist ik al, maar deze dan net weer niet..! Helemaal top!

Met Windows + cijfer kan je dus die dingen selecteren, maar er is geen optie om dan zal maar zeggen ipv rechtermuisknop erop die jumplist te openen? Dus niet Windows + cijfer is openen, en Windows + Ctrl/Shift/andere toets + cijfers is rechtermuismenu? (hopelijk snappen jullie het.. 8))
Windows + Alt + cijfer is jumplist
Windows + Ctrl + cijfer is minimaliseren/maximaliseren
Windows + Shift + cijfer is openen van de applicatie

[ Voor 0% gewijzigd door NRG-81 op 13-01-2010 19:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

alt-92 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:56:
[...]

Tip:
Pak een Windows 7 Enterprise trial. Die is afgezien van wat mailtjes geheel gratis te gebruiken voor een periode van 90 dagen.
Das een goede tip! Dat ga ik maar eens doen, kan ik mooi testen op zowel mijn laptop als desktop. Dankjewel voor de tip nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 23:04

DefLite

Why so serious?

@RnB
Bedankt!

Iemand nog een idee om mijn andere probleem op te lossen?
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/3045/resolutieed.jpg
Is het op een of andere manier mogelijk om die lege plekken ook door windows in te laten vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zorg er voor dat Windows mbv codecs de bestanden kan lezen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Hebben jullie ook dat Live Messenger weleens "verdwijnt" uit het niets en dat er rechts onderin de taakbalk een vergrootglas icoontje verschijnt? Als ik daar dan vervolgens met m'n muis op ga staan, verdwijnt het icoontje en moet ik msnmsgr.exe beindigen in Taakbeheer en dan kan ik hem opnieuw openen.

Ik draai Windows 7 Ultimate 64-bit met de laatste Live Messenger + laatste messenger plus! + custom theme + Winamp plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
chim0 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:37:
Ik draai Windows 7 Ultimate 64-bit met de laatste Live Messenger + laatste messenger plus! + custom theme + Winamp plugin.
Komt het probleem ook voor als je die extra dingen niet gebruikt? Want dan weet je meteen waar het ligt.

Verder zegt een vergrootglas mij niet veel, kan je met de Snipping Tool een screenshot er van nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het vergrootglas zal wel betekenen dat er een fout is opgetreden en dat hij nu aan het onderzoeken is wat het probleem heeft veroorzaakt. Dat het icoon daarna verdwijnt en je een melding krijgt dat je MSN opnieuw moet starten is dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik zal ff een screenshot maken als het weer gebeurt.

Het ligt niet aan al die extra dingen want die heb ik altijd gehad en ik heb ook geen spyware o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:29
Is dat niet messenger plus die met een short-cut Messenger minimaliseert? Dat het daarna fout gaat bij deze handeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

chim0 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:42:

Het ligt niet aan al die extra dingen want die heb ik altijd gehad en ik heb ook geen spyware o.i.d.
daar is maar één standaard antwoord op.
Test het en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb de laatste tijd last van een nieuwe bug in Win 7 46 bit.
Wanneer ik sommige folder views op Detail zet, dan krijg ik enkel gele iconen te zien, geen text, geen extra kolommen, niks nada :?

Ook een leuke grap is WMP, Full Screen is geen echte Full Screen ;) je blijft die domme knopper eronder houden.

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 17-01-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

chim0 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:37:
Hebben jullie ook dat Live Messenger weleens "verdwijnt" uit het niets en dat er rechts onderin de taakbalk een vergrootglas icoontje verschijnt? Als ik daar dan vervolgens met m'n muis op ga staan, verdwijnt het icoontje en moet ik msnmsgr.exe beindigen in Taakbeheer en dan kan ik hem opnieuw openen.

Ik heb ook MSN problemen, onder andere rare freezes en gebruik geen Winamp plugin wel de rest, schermen die verdwijnen of blijven plakken achter andere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Ik werk graag met Chrome en vond die soms nogal traag met de opbouw...
Hier staat een heuse oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
In XP/Vista had je altijd links je IE sneltoets staan, dat heb ik bij Win7 ook, maar deze verdwijnt zodra ik IE opstart, kan ik deze ook gewoon laten staan, want die gebruik ik om een nieuw venster te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Megamind schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:51:
In XP/Vista had je altijd links je IE sneltoets staan, dat heb ik bij Win7 ook, maar deze verdwijnt zodra ik IE opstart, kan ik deze ook gewoon laten staan, want die gebruik ik om een nieuw venster te openen...
Over wat voor sneltoets heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
jelmervos schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:09:
[...]

Over wat voor sneltoets heb je het?
Je hebt gelijk, een beetje onduidelijk :P Ik bedoel het icoontje dat ze vroeger "Taskbar" noemde, net rechts van je start knop op je taakbalk. Daar kan je nu nogsteeds apps naartoe "pinnen", maar als ze die apps gestart worden verdwijnt het icoontje totdat het programma weer afgesloten wordt. Maar ik wil deze gewoon daar altijd hebben staan, programma open of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

quickstart bedoel je ipv taskbar. De taskbar is de taakbalk namelijk.
Maar ik heb hier geen last van verdwijnende icoontjes... heb je wellicht een screenshot om het duidelijk te maken? Hier zie ik het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 14-01-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Icoontje van de quickstart is hier nog aanwezig:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cpvers/welicon.jpg

Na het klikken erop:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cpvers/geenicon.jpg

Na het sluiten van IE komt deze weer terug, ik wil liever dat hij nooit verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Klik er eens met de middelste muisknop op! Nieuw venster! Dat + Aero snap maakt de nieuwe balk in eigenlijk alles superieur boven quicklaunch (net zoals de zoekfunctie het oude startmenu overbodig maakt, samen met de frequently used programs lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
volgens mij:
rechtermuisknop op deze balk waar de icoontjes op staan. Kies voor eigenschappen en speel een beetje met de optie "Locatie van taakbalk op scherm"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Na het zoeken op "Quick launch" kwam ik erachter het pinnen niet hetzelfde was.

Deze tutorial legt precies uit hoe je de oude quicklaunch weer aan moet krijgen :)
http://www.sevenforums.co...aunch-enable-disable.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:39:
[afbeelding]

Na het klikken erop:
[afbeelding]

Na het sluiten van IE komt deze weer terug, ik wil liever dat hij nooit verdwijnt.
Je hebt waarschijnlijk `always combine, hide labels' aanstaan in de eigenschappen van je taskbar buttons. Kijk eens of never combine je beter bevalt. Dan wordt namelijk je hele taskbar zo'n beetje een quick launch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

[afbeelding]

Na het klikken erop:
[afbeelding]

Tja, je hebt zelf dingen lopen veranderen :P Standaard staat het zo niet ingesteld.
Geen wonder dat je dan "rare" dingen krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 14-01-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
I-King schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:54:
Is dat niet messenger plus die met een short-cut Messenger minimaliseert? Dat het daarna fout gaat bij deze handeling?
Bedankt voor de tip, ik gebruik Plus! eigenlijk alleen voor de skins maar ik heb die opties die jij noemde uitgezet, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[afbeelding]

Na het klikken erop:
[afbeelding]

Waarom zet je dan "combine, hide labels" ook uit? :P Dat is toch veel handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
[afbeelding]

Na het klikken erop:
[afbeelding]

Met een beetje tweaken en zoeken op internet kan je alles weer precies zoals vroerger terugkrijgen, zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ncy1ye.png

Als je m dan ook nog op classic zet en je download classicshell voor het startmenu, heb je alles weer exact als windows 95 :+

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
job schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:21:
[...]

Tja, je hebt zelf dingen lopen veranderen :P Standaard staat het zo niet ingesteld.
Geen wonder dat je dan "rare" dingen krijgt.
Niks raars aan, hij heeft ingesteld dat je labels wel ziet, maar hij denkt dat die knoppen een quick launch zijn (zoals in Vista en daarvoor) waarmee het logo een nieuw programma opent, maar het logo wordt het programma.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:50
heeft iemand een idee of er een oplossing is voor het volgende:
als ik remote-desktop doe dan gaat mijn scherm aan, dit si niet zo`n probleem maar het gaat niet meer uit. het wordt wel zwart maar er blijft een signaal op staan waardoor het niet op standby gaat.
als ik gewoon in log gaat het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ramon schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:03:
[...]

Waarom zet je dan "combine, hide labels" ook uit? :P Dat is toch veel handiger ;)
Omdat ik dat onhandig vind ;) Als ik met bv PHP bezig ben heb ik graag 3-4 IE schermen open en alt+tab ik overal doorheen, met grouperen kan ik niets meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Megamind schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:26:
Als ik met bv PHP bezig ben heb ik graag 3-4 IE schermen open en alt+tab ik overal doorheen, met grouperen kan ik niets meer terugvinden.
Kwestie van wennen, met Aero Peek heb je het ook zo gevonden trouwens *en nog op normale grootte ook*.
Nadeel voor keyboard junkies is wel dat je voor bepaalde functionaliteit (zoals Peek) wat meer muis + shortcut keys samen moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:34:
[...]

Kwestie van wennen, met Aero Peek heb je het ook zo gevonden trouwens *en nog op normale grootte ook*.
Nadeel voor keyboard junkies is wel dat je voor bepaalde functionaliteit (zoals Peek) wat meer muis + shortcut keys samen moet gebruiken.
Niet perse, met winkey+nummer kan je ook tussen de verschillende instanties van een programma switchen (ervanuitgaande dat het tot de eerste 10 programma's op de taakbalk behoort ;) ).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Weet iemand een programmaatje om snel tussen speaker setups te kunnen switchen?

http://vrokolos.blogspot....e-using-command-line.html

Bovenstaande progje werkt helaas niet voor W7, maar illustreert wel goed wat ik zoek.

Als ik voor een spel m'n headset op doe, wil ik niet eerst meerdere menuutjes doorspitten... want de ervaring leert dat dat ik dan maar gewoon m'n speakers gebruik :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
steveman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:35:
Weet iemand een programmaatje om snel tussen speaker setups te kunnen switchen?

http://vrokolos.blogspot....e-using-command-line.html

Bovenstaande progje werkt helaas niet voor W7, maar illustreert wel goed wat ik zoek.

Als ik voor een spel m'n headset op doe, wil ik niet eerst meerdere menuutjes doorspitten... want de ervaring leert dat dat ik dan maar gewoon m'n speakers gebruik :o
http://blog.contriving.ne...and-speakers-soundswitch/

zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:56:
[...]

Met een beetje tweaken en zoeken op internet kan je alles weer precies zoals vroerger terugkrijgen, zoals dit:
[afbeelding]

Als je m dan ook nog op classic zet en je download classicshell voor het startmenu, heb je alles weer exact als windows 95 :+
Hoe heb jij die windows media player weer zoals bij xp en vista gekregen? Heb al verschillende dingen van internet geprobeerd, maar die werken allemaal niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:12:
[...]

Hoe heb jij die windows media player weer zoals bij xp en vista gekregen? Heb al verschillende dingen van internet geprobeerd, maar die werken allemaal niet goed.
Volgens mij een oudere Media Player installeren oid :)
Het is makkelijk te vinden met Google.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 15-01-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan vind ik deze toch wat minder hackerig eerlijk gezegd ;)

Al is het bij lange na niet hetzelfde - afsluiten kun je wmp niet met enkel de taskbar addin.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 16-01-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik voel me nu echt een noob :P Heb me net geregistreerd voor die 90 dagen trial maar ik kan nergens vinden waar ik die moet downloaden. Kom elke keer terecht op deze pagina en dan op deze, geen pop ups of wat dan ook. Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 17-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

TroonStaal schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:23:
Ik voel me nu echt een noob :P Heb me net geregistreerd voor die 90 dagen trial maar ik kan nergens vinden waar ik die moet downloaden. Kom elke keer terecht op deze pagina en dan op deze, geen pop ups of wat dan ook. Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?
http://wb.dlservice.micro...EVAL_EN_DVD.iso?lcid=1033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dankjewel! In FF werkte het niet maar in IE dus wel :) Kreeg die link maar niet te zien, thnx!

*mompelt iets over Captain en Obvious...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Nadelen:
Wat ik echt jammer vind van Windows7 is hoe ze met geluid omgaan. Zo kun je niet tegelijkertijd je digi-out gebruiken als je "normale" outs. Hiertussen moet je dus steeds kiezen.
Bij het kijken van een film moet ik dus instellen op digi-out zodat ik over mijn computerboxen niks meer hoor. (niet erg omdat je toch via tv kijkt) Maar als je een een leuk muziekje ook via de reciever wilt luisteren, dan moet het geluid van je boxen bij de computer dus ook uit. Ik begrijp niet waarom het onder XP wel tegelijkertijd kan en onder Windows7 niet.

Verder vind ik de tv-out een drama.
Onder XP is het zo ingesteld dat zodra er een film wordt gestart, mijn tv dit signaal full-screen omzet naar mijn plasma. In Windows7 kan ik: óf mijn bureaublad uitbreiden óf 'm clonen. In dat laatste geval springt meteen mijn resolutie naar een bedenkelijke waarde. Uitbreiden is dan de mooiste optie, maar ja, raak dan steeds mijn muis-pointer kwijt :o
Via het uitbreiden van het bureaublad of clonen werkt het allemaal wel, maar het is allemaal erg omslachtig.

Als ik onder win7 een film wil kijken:
Eerst naar audiomanager en geluidspoor op digitaal zetten (en meteen is het geluid bij de pc weg)
Dan bij beeldinstellingen instellen dat je je scherm cloont of uitbreidt.
Dan de film aanklikken en maximaliseren en bij uitbreiding naar het 2e scherm duwen en daar maximaliseren.
Film afgelopen? dan geluid weer terugzetten naar de computer en mijn bureaublad instellingen terugzetten naar 1 beeldscherm omdat ik dat net iets fijner vind werken.

Als ik onder winxp een film wil kijken:
Film aanzetten, dubbelklikken van het bestandje is echt voldoende.

Is er misschien een programma die windowsxp kan laden onder windows7? Nu werk ik voor het films / serie kijken met een dual boot.

Ik hoop dat andere mensen hier geen last van hebben en dat dit aan mijn wat oudere videokaart ligt (een radeon x800 gto²) Ben benieuwd, want dan koop ik snel een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7, het is leuk maar nog niet perfect.

Een voorbeeldje:

Default programs (associate):

Zodra ik klik op deze lijst krijg ik een lijstje met 5 apps. Hier kan je dus niets aan toevoegen, wat vrij vaag is.

Nu heb ik een aantal *.r01 tot en met *.r99 files, deze kan je openen met Winace. Nergens kan ik automatisch deze laten toevoegen. Je kan niet massaal rechtermuis > open with doen. Omdat deze files nog niet zijn gekoppeld in windows 7.

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u31/mydyingbrides/zooi2.jpg

Pas wanneer ik ze 1 voor 1 handmatig koppel aan winace... Dan pas kan ik open with gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u31/mydyingbrides/zooi3.jpg

Je kan het niet aanpassen in je default programs, want daar staat alles behalve de programma's die je dagelijks gebruikt. En handmatig default programs toevoegen was misschien iets te veel gevraagd.

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u31/mydyingbrides/zooi1.jpg

En de optie: associate file types is ook pas aanpasbaar op het moment dat je deze reeds handmatig hebt gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u31/mydyingbrides/zooi4.jpg

Kortom: Niet goed overna gedacht. En een google zoek hiernaar levert even veel frustratie en 3rd party tools op (die ik niet graag gebruik voor een windows feature...)

Iemand anders al tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
of je klikt gewoon op het .rar bestand? Afaik geen reden om op .r34 te klikken toch ?

Maar op zich positief als je dit probleem als grootste issue met Windows 7 ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Waarom zou je zoveel rar bestanden in 1 keer willen openen? Gewoon de .rar of .r00 uitpakken en alles wordt voor je gedaan.
Wat ik echt jammer vind van Windows7 is hoe ze met geluid omgaan. Zo kun je niet tegelijkertijd je digi-out gebruiken als je "normale" outs. Hiertussen moet je dus steeds kiezen.
Bij het kijken van een film moet ik dus instellen op digi-out zodat ik over mijn computerboxen niks meer hoor. (niet erg omdat je toch via tv kijkt) Maar als je een een leuk muziekje ook via de reciever wilt luisteren, dan moet het geluid van je boxen bij de computer dus ook uit. Ik begrijp niet waarom het onder XP wel tegelijkertijd kan en onder Windows7 niet.
Met mijn E-MU 1212M heb ik gewoon tegelijkertijd output via de analoge uitgangen en via S/PDIF en/of optisch.

[quote]Als ik onder win7 een film wil kijken:
Eerst naar audiomanager en geluidspoor op digitaal zetten (en meteen is het geluid bij de pc weg)
Dan bij beeldinstellingen instellen dat je je scherm cloont of uitbreidt.
Dan de film aanklikken en maximaliseren en bij uitbreiding naar het 2e scherm duwen en daar maximaliseren.
Film afgelopen? dan geluid weer terugzetten naar de computer en mijn bureaublad instellingen terugzetten naar 1 beeldscherm omdat ik dat net iets fijner vind werken.
/quote]

Geen last van, ik heb naast mijn hoofdmonitor een HDTV aangesloten via DVI/HDMI, als ik een film wil kijken met wat voor programma dan ook dan hoef ik alleen het venster te slepen naar m'n tv en fullscreen te maken.
Als ik me niet vergis kan je in de nVidia control panel ook gewoon instellen dat wanneer je een video afspeelt op je hoofdmonitor dat deze ook automatisch fullscreen afgespeeld wordt op je tweede monitor.

[ Voor 86% gewijzigd door Sefyu op 17-01-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sefyu schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:08:
Waarom zou je zoveel rar bestanden in 1 keer willen openen? Gewoon de .rar of .r00 uitpakken en alles wordt voor je gedaan.
Niet dus. Die koppeling word niet gemaakt. (gezien ik ergens een optie Language: English gemist heb, krijg ik nu de charmante doch grappige error: Enpachen ist nicht moglich (oid))

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:02:
of je klikt gewoon op het .rar bestand? Afaik geen reden om op .r34 te klikken toch ?

Maar op zich positief als je dit probleem als grootste issue met Windows 7 ziet ;)
Ben er nog maar 4 dagen actief mee bezig, dus wie weet wat de toekomst brengt. Maar geef toe: Het is vrij opvallend en raar dat deze feature mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Het is helemaal niet raar, het ligt gewoon helemaal aan WinACE die blijkbaar deze normale feature mist. Ik denk zelfs dat je gewoon ergens een optie gemist hebt binnen WinACE zodat hij vanzelf de rest van de bestanden pakt. WinRAR doet dit namelijk volautomatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 13:20
Is al eeuwen geleden dat ik winace gebruik hebt, maar bij winrar krijg je in de contextmenu nog extra opties erbij (extract here, extract to <folder>), dan pakt hij bij een gesplitte rar ook automatisch alle andere delen mee. Ik open nooit een specifiek deel...

Maar goed, weet niet precies wat je probeert te bereiken. Als je precies een bestandje uit je rars moet hebben én weet dat die in .r35 zit, dan kan ik me er nog net iets bij voorstellen :P

Aan de site te zien wordt dat product ook niet meer echt actief doorontwikkeld, de enerlaatste versie is van 2003? Het is altijd een beetje tricky om programmatuur te gebruiken van voor het Vista-tijdperk, aangezien je vanaf Vista een aantal dingen niet meer mag met UAC aan (bijv. in program files schrijven, of in een groot deel van de registry-hive hkey_local_machine).

[ Voor 29% gewijzigd door sewer op 17-01-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
je mag de editknop ook gebruiken hoor ;)

Op zich heb je aan de koppeling tussen je programma + extensie .rar al genoeg, en da's een eenmalige handeling. Wel even het vinkje aanzetten dat je die extensie altijd met het genoemde programma wil openen natuurlijk ;)

Niet elke set rars heeft dezelfde aantallen, of wilde je voor r001 tot en met r303 ook nog een keer een koppeling maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Sefyu schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:08:

[...]

Met mijn E-MU 1212M heb ik gewoon tegelijkertijd output via de analoge uitgangen en via S/PDIF en/of optisch.

[...]

Geen last van, ik heb naast mijn hoofdmonitor een HDTV aangesloten via DVI/HDMI, als ik een film wil kijken met wat voor programma dan ook dan hoef ik alleen het venster te slepen naar m'n tv en fullscreen te maken.
Als ik me niet vergis kan je in de nVidia control panel ook gewoon instellen dat wanneer je een video afspeelt op je hoofdmonitor dat deze ook automatisch fullscreen afgespeeld wordt op je tweede monitor.
Mooi, dan kan het dus aan mijn pc liggen.
Misschien dat dat onboard sound van gigabyte ga790 xta ud4 het probleem is.
DIe soundkaart die jij noemt kan ik niet in de pricewatch vinden, is zeker ook al een oude? Ik had hiervoor een TRUST SC 5250 die qua uiterlijk wel een beetje lijkt op die soundkaart van jou. Ondanks het imago van dat merk, zeer tevreden over die resultaten. (totdat ie stuk ging)

Iemand een andere suggestie voor een geluidskaart die compatible is met win7, een extra bracket for digital and optical in/outputs heeft en die tegelijkertijd afspeelt?

En als ik dan toch aan het vragen ben, een videokaart die je signaal moeiteloos doorspeelt naar de tv met bv hdmi?

Welja, ik ga zelf ook wel op onderzoek, maar als je een suggestie hebt en het werkt bij jou goed onder windows7, dan ben ik daar alweer gerust over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

D'oh, zie net dat er nóg een luidsprekericoontje in m'n systray staan, van Realtek, en daarmee ben ik in 3 keer klikken klaar :o
Da's niet precies wat ik zocht!! (m'n speaker en hoofdtelefoon zitten op dezelfde geluidskaart), maar wel iets dat ik op ga slaan voor later :9

Vet chill dat het via een hotkey kan, even checken of dat ingame ook goed gaat!

Brengt wel een soort alt-tab met zich mee, maar aangezien je niet elke 30 seconden gaat switchen, geen probleem :)

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 17-01-2010 20:04 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
omitz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:30:
[...]

Mooi, dan kan het dus aan mijn pc liggen.
Misschien dat dat onboard sound van gigabyte ga790 xta ud4 het probleem is.
DIe soundkaart die jij noemt kan ik niet in de pricewatch vinden, is zeker ook al een oude? Ik had hiervoor een TRUST SC 5250 die qua uiterlijk wel een beetje lijkt op die soundkaart van jou. Ondanks het imago van dat merk, zeer tevreden over die resultaten. (totdat ie stuk ging)

Iemand een andere suggestie voor een geluidskaart die compatible is met win7, een extra bracket for digital and optical in/outputs heeft en die tegelijkertijd afspeelt?

En als ik dan toch aan het vragen ben, een videokaart die je signaal moeiteloos doorspeelt naar de tv met bv hdmi?

Welja, ik ga zelf ook wel op onderzoek, maar als je een suggestie hebt en het werkt bij jou goed onder windows7, dan ben ik daar alweer gerust over...
De E-MU kaart die ik heb is gericht op het produceren van muziek(het merk heet ook wel Creative Professional), maar hij is inderdaad ook al behoorlijk oud.

Ik heb een Gigabyte MA-970X UD4P, maar ik gebruik de analoge outputs daarvan niet, DTS en Dolby Digital gaan wel prima naar m'n Harman Kardon AVR145. Maar ik zou dus niet weten of analoog en digitaal tegelijk werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, ik heb men eerste echte foutmelding in Windows 7 (64bit - Pro) :P

Vanochtend kreeg ik deze, geen Aero meer, geen icons, geen taskbar ... alleen dit kader
Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/fout_win7.png

Gelukkig is het probleem vanzelf opgelost na een reboot. Op veel fora verwijzen ze dat de schuld / oorzaak te zoeken is bij een AV Programma (Norton, McAfee, ...) maar ik gebruik Microsoft Security Essentials.

Ik hoop nu dat het bij deze éénmalige fout blijft, maar wat ik dus wel kan zeggen, het is eigenlijk het eerste serieuze probleem / fout dat ik tegenkom sinds ik begin November ben overgeschakeld van XP naar 7. Dat zijn bijna 3 maanden zonder grote PC ergenissen. (uitgezonderd van het feit dat je de eerste dagen wel serieus loopt te knoeien met de vernieuwde GUI als je jaren met de XP / 2K GUI hebt gewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:52:
[...]

Toch kreeg ik onderstaand bericht van Asrock:

[...]

*en dat voor een mobo van net 2 jaar oud :(

Wat ik eigenlijk nodig heb is een andere geluidskaart dan eentje van Creative om te testen of deze wel goed werken onder Windows 7. Echter, een beetje fatsoenlijke kaart kost 50 a 60 euro (Xonar). Ik kan daarentegen ook kiezen voor een Asus P5QL/Epu moederbord met full Windows 7 support voor ongeveer dezelfde prijs.

Sja...wat te doen? Muntje opgooien dan maar?
Ik heb de USB versie van Creative maar die werd gelijk herkend en 3 dagen later keurig van MS een update ervan gekregen.Draaid als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Verkenner werkt vreemd: als ik een bestand in een map verwijder of verplaats gaat het niet zomaar weg. Of ik moet op de knop vernieuwen klikken of even wachten, ik heb nog niet geklokt hoe lang.

W7 Ultimate 64-bits op een Acer Veriton 7900 Pro met 4 GB intern en een Intel Core 2 6600, ooit voorzien van XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
Heb nu toch iets leuks :D

vooral tijdens het gamen (eigenlijk bijna alleen maar) hoor ik vaak een ontkoppel-aankoppel geluid (zoals bij usb-devices).... alsof ik met een rotte usbstick aant joysticken ben :+

geen idee wat dit is... fijn :+

enneh, iemand een oplossing voor het "dempen" van geluid als er een game wordt opgestart? (of ligt dat aan de programma-instellingen?).
muziekje aan op "net hoorbaar/niet storend" , gamepje aan en muziek wordt lager gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
KaWaReZ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:41:
Heb nu toch iets leuks :D

vooral tijdens het gamen (eigenlijk bijna alleen maar) hoor ik vaak een ontkoppel-aankoppel geluid (zoals bij usb-devices).... alsof ik met een rotte usbstick aant joysticken ben :+

geen idee wat dit is... fijn :+

enneh, iemand een oplossing voor het "dempen" van geluid als er een game wordt opgestart? (of ligt dat aan de programma-instellingen?).
muziekje aan op "net hoorbaar/niet storend" , gamepje aan en muziek wordt lager gezet...
Waarschijnlijk gebruik jij dan tijdens het gamen een headset? Zoek eens in die hoek ;) er is een instelling waarmee je kan aangeven wat het volume van de muziek moet doen als je een 'call' krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
geen headset, gewoon boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deel in windows 7 vaak mapjes met het netwerk. Deze mapjes deel ik dan even, en daarna doe ik ze weer 'un-delen'. Mindere in windows 7 is dat je dan elke keer zo`n Slotje bij je map krijgt te zien als je stopt met delen van dat mapje. Deze gaat niet weg. Beetje 'mieren-neukerig', maar toch irritant.

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/6435/irri.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There may be other reasons for the lock overlay on a folder icon, but what I've found is the lock overlay means the file/folder permissions have been changed and is restricted in some way from what would be inherited, usually that not every one has access to read the folder and it's contents.
For example, if you remove the HomeUser group from having Read & Execute permission to a folder under My Documents, the lock overlay will appear. (I do have my Documents shared in a HomeGroup)
Removing the Users and Authenticated user groups from a folder created in the root of a drive will also add the lock overlay to the folder icon.
You can remove the lock overlay in this case by resetting the permissions to be inherited, and removing all permissions that are not inherited.
Right click the folder, click Properties
Click the Security tab
Click Advanced
Click Change Permissions
Check Both boxes to Include inheritable permissions, and to Replace all child object permissions
Click Apply then click Yes
Wait for the list to refresh
Remove all permissions that say <not inherited>

That should remove the Lock overlay.
You may need to Uncheck Use Sharing Wizard in Control Panel | Folder Options | View tab to see the Security tab, and may have to boot to Safe Mode as well if running Home Basic or Premium.
http://forums.techguy.org...ved-folder-lock-icon.html

Zo'n beetje de eerste hit op Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, thanks. Ik wist niet zo goed waarop ik moest zoeken. Kon het dan ook niet vinden. Het is gelukt, maar moet zeggen dat het nou niet echt snel gaat. Maar goed, het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
PaoloK schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:57:
Verkenner werkt vreemd: als ik een bestand in een map verwijder of verplaats gaat het niet zomaar weg. Of ik moet op de knop vernieuwen klikken of even wachten, ik heb nog niet geklokt hoe lang.

W7 Ultimate 64-bits op een Acer Veriton 7900 Pro met 4 GB intern en een Intel Core 2 6600, ooit voorzien van XP
Hier heb ik ook last van, maar ik ben het tot nu toe alleen nog tegengekomen in mappen waar ik veel plaatjes in heb staan, het duurt dan ong. 3-4 seconden totdat het bestand daadwerkelijk verdwijnt nadat het dialoogvenster van het verwijderen weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Grappig, sinds een dag mis ik ineens een aantal plaatjes van de icoontjes. Bijvoorbeeld Steam e.d.
Op internet al gezocht en daar moest je een file uit de AppsData folder (oid) verwijderen. Dit heb ik gedaan. Bij de eerste reboot nog geen verandering. Er werd ook aangegeven dat je een aantal keer opnieuw op moest starten, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Trouwens wel apart dat je tegenwoordig niet makkelijk meer je shortcut icoontjes kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:09:
[...]
Ik heb de USB versie van Creative maar die werd gelijk herkend en 3 dagen later keurig van MS een update ervan gekregen.Draaid als een zonnetje.
Ik heb een Xonar (D2 geloof ik (low profile in iedergeval)) werkt prima (ook al onder vista...) onder windows 7 Ultimate 64bits. Vooral het klikken van de relais bij het booten is erg cool natuurlijk ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 08:04
misschien heel simpel , en kijk ik erover heen..maar ik kan niet ontdekken hoe hij deze instellingen wil vasthouden.

ik wil de details vieuw als default hebben op al mijn mappen..
maar het lijkt wel alsof dat niet kan.. enige wat ik kan is resetten. kijk maar op het plaatje..
kan iemand mij vertellen hoe ik het wel kan doen?

ik heb win7 professional 64bit

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/1708/snippet1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
murky123 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:00:
misschien heel simpel , en kijk ik erover heen..maar ik kan niet ontdekken hoe hij deze instellingen wil vasthouden.

ik wil de details vieuw als default hebben op al mijn mappen..
maar het lijkt wel alsof dat niet kan.. enige wat ik kan is resetten. kijk maar op het plaatje..
kan iemand mij vertellen hoe ik het wel kan doen?

ik heb win7 professional 64bit

[afbeelding]
Rechtermuisklik op de folder waar je de view van aan wil passen en dan 'customize folder' kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/4638d1234511099-folder-template-change-right_click.jpg
Dan kan je bij het tabblad 'customize' kiezen wat voor soort folder het betreft :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/4635d1234510980-folder-template-change-properties1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
waarom kan ik niet meer in windows7 zoals ik in mijn vorige post in het plaatje aangaf gelijk alle folders in 1 keer op mijn " details" view zettend dan?
zo ben ik nog een hele tijd bezig..

vroeger kon je gewoon een "view" kiezen en apply to al folders. en was je gelijk klaar voor je hele pc..

ik waardeer je tip , maar is wel omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
murky123 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:19:
waarom kan ik niet meer in windows7 zoals ik in mijn vorige post in het plaatje aangaf gelijk alle folders in 1 keer op mijn " details" view zettend dan?
Als je je folder op 'details' zet en dan bij folder option 'apply to all folders' kiest, dan zet-ie alle folders met dezelfde soort inhoud op die folder view :)

Als je het voor alle folders wil moet je dus voor alle soorten content dit herhalen :)
(Al is er, geloof ik, een register-hack om de 'general items' als standaard folder neer te zetten. Als je dan voor 'general items' de 'details view' aanzet zou het misschien werken? Je moet dan natuurlijk wel 'Automatic Folder Type Discovery' uitzetten :) ).

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 23-01-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
bizar dat microsoft die functionaliteit eruit gehaald heeft.. onbegrijpelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
murky123 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:36:
bizar dat microsoft die functionaliteit eruit gehaald heeft.. onbegrijpelijk..
Mwah, het is in 5 seconden gepiept, pak een folder met items (geen films/muziek/plaatjes/etc.), zet hem op details view en apply to all folders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:19:
zo ben ik nog een hele tijd bezig..

vroeger kon je gewoon een "view" kiezen en apply to al folders. en was je gelijk klaar voor je hele pc..
Dat kan in Win7 ook nog steeds hoor via "folder options"
Afbeeldingslocatie: http://www.dedoimedo.com/images/computers_new_1/windows-7-security-folder-options.png

Wel even zorgen dat je via Explorer in een folder zit met de instellingen die je wil voor alle folders, anders kan je inderdaad niet op die knop drukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 11:46

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Inmiddels al enkele PC's hier thuis voorzien van Windows 7 Professional x64 (draai domein thuis). Nog geen eigenaardige trekjes kunnen ontdekken (voor de PC's welke W7Pro draaien zie onder mijn post).

Mijn eigen PC (PC01) heb ik sinds vorige week op W7Pro gezet, na eerst Windows Vista Ultimate x64 te hebben gedraait. Hij draait nu merkbaar soepeler.

Ook geprobeerd om op de laptop (Asus Z92M) van mijn vader W7Pro te zetten, alleen daarvan was op dat moment nog geen driver (x64) voor de WLan kaart te vinden. Dit was overigens nog in de tijd met de Beta/RC versies, RTM zou de driver hem (hoop ik) wel kunnen herkennen. De standaard (probleem) kaart die erin zat, is vrijwel direct na aanschaf in 2006 door Asus vervangen voor een Intel WLan kaart.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens de Vista 64 bits driver.Meestal moet dit werken.Er zijn meer (onboard) Wlan kaartjes die niet direct worden herkent onder Win 7 en wel als je de (juiste) driver van Vista 64x gebruikt.Proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Laatst online: 23:17
Ik wil de quick launch gebruiken en kan hem ook instellen via de methode zoals hieronder is aangegeven:

http://www.howtogeek.com/...the-taskbar-in-windows-7/

Echter als ik dan mijn systeem opnieuw start is de quick launch weer verdwenen. waar kan dat aan liggen?
Heb al bij msconfig gekeken of ik daar iets moet instellen maar weet het dus echt niet.....

Wie heeft er een oplossing.....

Gebruik windows 7 ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jantje_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:07:
Ik wil de quick launch gebruiken en kan hem ook instellen via de methode zoals hieronder is aangegeven:

http://www.howtogeek.com/...the-taskbar-in-windows-7/

Echter als ik dan mijn systeem opnieuw start is de quick launch weer verdwenen. waar kan dat aan liggen?
Kijk hier eens, helpt dit?
http://social.answers.mic...2b-446c-b727-e3a549d38995
(sfc /scannow of een nieuwe user aanmaken)

Al snap ik niet waarom je een andere quick launch zou willen dan die Windows 7 heeft, maar dat terzijde :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-01-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Laatst online: 23:17
@Anandus, dank je je hebt me op het juiste spoor gezet!!!

Heb nu zelf een nog makkelijkere oplossing gevonden:
http://www.mydigitallife....bar-toolbar-in-windows-7/

In een van de remarks op deze post stond het volgende:

After restart or logoff, quick launch will disapear … the solution is:

Go to Start –> Run –> regedit

Find the following key:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows
CurrentVersion\Policies\Explorer

make DWORD NoSaveSettings with value 0.

Dit heeft bij mij gewerkt!

Quick launch is gewoon makkelijk vooral als je zo min mogelijk wil klikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jantje_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:53:
Met de normale taakbalk kan je winkey+nummer gebruiken om dat programmaatje op te starten (dus winkey+1 opent het eerste progje)
Misschien heb je er iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 11:46

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:01:
Probeer eens de Vista 64 bits driver.Meestal moet dit werken.Er zijn meer (onboard) Wlan kaartjes die niet direct worden herkent onder Win 7 en wel als je de (juiste) driver van Vista 64x gebruikt.Proberen kan altijd.
Dat ga ik ook doen, als de laptop weer aan een herinstallatie toe is :).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Jantje_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:53:
De standaard Win7 taskbar kan je toch ook met één klik een applicatie openen? Protip: klik met je scrollwiel als je een nieuw venster wilt van een programma dat je al open had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu deze rtm-install 3 mnd draaien, en heb nu wel het idee dat die slomer is geworden. Kan dat, of is 7 wel zo getweakt dat vollopen van het register etc. niet meer aan de orde is? Install maar weinig troep "om even te testen" btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Had de Windows 7 BETA getest een tijdje terug en en het draaide opzich best soepel, maar 1 punt vond ik écht super super irritant eraan, namelijk de desktop en de grote "snel start" pictogrammen, en als je internet explorer ofzo opent blijft hij ook kei groot in de taakbalk staan (als je de optie niet groeperen aanzet) is het mogelijk om met Windows 7 gewoon Vista uiterlijk te gebruiken?

Anders ga ik Windows 7 niet kopen en blijf ik bij men Vista x64 Ultimate die ook heerlijk draait :)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....