Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Q_7 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:31:
Had de Windows 7 BETA getest een tijdje terug en en het draaide opzich best soepel, maar 1 punt vond ik écht super super irritant eraan, namelijk de desktop en de grote "snel start" pictogrammen, en als je internet explorer ofzo opent blijft hij ook kei groot in de taakbalk staan (als je de optie niet groeperen aanzet) is het mogelijk om met Windows 7 gewoon Vista uiterlijk te gebruiken?

Anders ga ik Windows 7 niet kopen en blijf ik bij men Vista x64 Ultimate die ook heerlijk draait :)
Taakbalk -> rechter muisknop -> Eigenschappen.

Vink Kleine pictogrammen aan en zeg maar dag tegen die grote snel start pictogrammen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remy007 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:58:
[...]

Dat ga ik ook doen, als de laptop weer aan een herinstallatie toe is :).
Is het inmiddelsm al gelukt met de Vista x64 drivers voor de Wlan??

Trouwens ik lees nog steeds dat er problemen met Ati Radeon drivers vooral
bij de wat oudere kaarten.Zelf heb ik de Ati Radeon x1550 (256 ram) en heb het opgelost
door de (niet geschikte) XP driver te instaleren,dit gaf diverse foutmeldingen tijdens de instalatie
en logisch ook natuurlijk maar ik ben er achter gekomen dat je dan stug moet doorbijten want na de
'brakke' XP instalatie onder Win 7 is er ineens een driver Update voor deze Ati x1550 en werkt ie perfect met alle toeters en bellen en alle Win 7 functies.
Probeer bovengenoemde als je problemen hebt met je (wat oudere) Ati Radeon kaart.
Ben hier achter gekomen uit puur toeval en door gewoon te proberen en het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:46

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:11:
[...]

Is het inmiddelsm al gelukt met de Vista x64 drivers voor de Wlan??

Trouwens ik lees nog steeds dat er problemen met Ati Radeon drivers vooral
bij de wat oudere kaarten.Zelf heb ik de Ati Radeon x1550 (256 ram) en heb het opgelost
door de (niet geschikte) XP driver te instaleren,dit gaf diverse foutmeldingen tijdens de instalatie
en logisch ook natuurlijk maar ik ben er achter gekomen dat je dan stug moet doorbijten want na de
'brakke' XP instalatie onder Win 7 is er ineens een driver Update voor deze Ati x1550 en werkt ie perfect met alle toeters en bellen en alle Win 7 functies.
Probeer bovengenoemde als je problemen hebt met je (wat oudere) Ati Radeon kaart.
Ben hier achter gekomen uit puur toeval en door gewoon te proberen en het werkte.
Ga komend weekend kijken, of het probleem met de drivers is opgelost in de RTM. Heb een Ghost image van de laptop, met Windows XP dus terug zetten, is zo gebeurt :).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zit mezelf af te vragen welke windows ik voor mijn moeder op haar 'nieuwe' desktop ga installeren:

Tis een P4 2,53 Celeron met 1.2gb ram. Videokaart is nog van vóór Aero Glass (wordt niet ondersteund, nou ja je krijgt wel beeld maar geen special effects).

Ik heb de keuze uit Windows XP en Windows 7 Pro. Reden van twijfel is dat ikzelf erg graag met 7 werk en dat het een moderner OS is. Vraag is natuurlijk of we op die specifieke machine daar gelukkig van worden. Tis een PC voor moeders, dus internet, mail, openoffice en MSN zijn de primaire taken :P

Iemand concrete argumenten vóór Windows 7 tov XP? Volgens mij starten ze evensnel op bijna, maar heb geen exacte metingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:19:
Ik zit mezelf af te vragen welke windows ik voor mijn moeder op haar 'nieuwe' desktop ga installeren:

Tis een P4 2,53 Celeron met 1.2gb ram. Videokaart is nog van vóór Aero Glass (wordt niet ondersteund, nou ja je krijgt wel beeld maar geen special effects).

Ik heb de keuze uit Windows XP en Windows 7 Pro. Reden van twijfel is dat ikzelf erg graag met 7 werk en dat het een moderner OS is. Vraag is natuurlijk of we op die specifieke machine daar gelukkig van worden. Tis een PC voor moeders, dus internet, mail, openoffice en MSN zijn de primaire taken :P

Iemand concrete argumenten vóór Windows 7 tov XP? Volgens mij starten ze evensnel op bijna, maar heb geen exacte metingen gedaan.
Nou..als het qua opstarten en draaien hetzelfde werkt zou ik voor Windows 7 gaan. Een reden : Het is een nieuwer/moderner OS met betere beveiling/bescherming voor 'onwetenden' tegen de dreigingen vanaf het grote boze internet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjonge, nu weer winupdates, prima, maar er staat wederom een ongewenste IE comptibility-view update in. Ongewenst omdat ik IE niet draai, IE geconfigureerd heb dat ik die view updates niet wil, en ze al geweigerd heb. Hoe erg kunnen ze daar bij de updates-afdeling een bord voor de kop hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
sebastius schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:19:

Ik zou voor de genoemde toepassingen voor Ubuntu gaan. Draait snel op een wat ouder systeem, ongevoelig voor virussen en andere malware, is heel stabiel en gemakkelijk te onderhouden. :P

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unne Offerse schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:32:
[...]

Ik zou voor de genoemde toepassingen voor Ubuntu gaan. Draait snel op een wat ouder systeem, ongevoelig voor virussen en andere malware, is heel stabiel en gemakkelijk te onderhouden. :P
:+ Dat werd niet gevraagd he. De gemiddelde Ubuntu gebruiker snapt blijkbaar niet hoe ingewikkeld een heel ander OS kan zijn als je Windows gewend bent.....maar goed. Mijn vrouw (die best goed met computers overweg kan) had Ubuntu na 2 dagen wel gezien...en zit nu lekker op Windows 7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unne Offerse schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:32:
[...]

Een goed opgezet Windows 7 systeem is ook ongevoelig voor virussen en malware hoor :) Bovendien had hij het dan wel in een Ubuntu topic gevraagd als Ubuntu een optie was geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ubuntu snap ik zelf niet eens, laat staan m'n moeder :P

Nee ze heeft echt een Windowsje nodig, dat is al lastig genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:19
illewoare schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:42:
[...]

Wist ik nog niet, die taakbalk wordt beter en beter!
Kleine tip voor wie het nog niet wist: je kan ook met je linkermuisknop jumplists tevoorschijn halen, nl door ipv te klikken, erover te schuiven naar boven. Voor de mensen die tegen de rechtermuisknop zijn :)
Kun je dit eens uitleggen? Ik snap niet wat je bedoeld namelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33
Klik op het icoon in de balk, en schuif je muis naar boven terwijl je de toets ingehouden houdt...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:19
paella schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:42:
Klik op het icoon in de balk, en schuif je muis naar boven terwijl je de toets ingehouden houdt...
:D Vet, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

rofl, weer iets wat ik nog niet wist. Thanks!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja is mooi effect, gebruik het alleen nooit. Firefox heeft ook zoiets, versleep maar eens langzaam een tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik met mn rechter muisknop op de balk klik en dan een toolbar selecteer nl "Tablet PC Input Panel" dan kan ik dat panel als ik er op klik bovenaan mn scherm docken zodat andere windows bv firefox enz maximizen tegen dat window aan .
Is dit ook mogenlijk met andere programmas , bv foobar bovenaan te docken ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:55

Onbekend

...

Vraagje:
Als je een tab opent (op de taskbar, in Interenet Explorer of Firefox) opent hij die meteen aan de rechterkant daarvan en niet helemaal aan de rechterkant zoals in Windows XP.
Ik vermoed dat dit een Windows 7 instelling is, maar ik heb tot nu toe nergens de mogelijkheid gevonden om dit aan te passen. :(
Waar kan ik hem vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 30-01-2010 20:53 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:30
Ik heb een aantal problemen in Windows 7. Volgens mij al eens eerder gepost.
Verdwijnende plaatjes van icoontjes en de geluidskaart die het niet lekker deed (X-fi).
Tijdens de installatie van de geluidskaart hoorde ik ook regelmatig klikken van de HDD.
Sinds kort doet Office 2003 het ook niet meer.
installatie, deinstallatie en reparatie. Allemaal geven een error.

Ik heb zo het "vage" vermoeden (nu al >_<) dat mijn HDD toch stuk is.
Nu maar eens een keer ergens één deze weken tijd proberen te vinden om deze te wisselen en her te installeren. Hopen dat dan de problemen wel weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:53:
Vraagje:
Als je een tab opent (op de taskbar, in Interenet Explorer of Firefox) opent hij die meteen aan de rechterkant daarvan en niet helemaal aan de rechterkant zoals in Windows XP.
Ik vermoed dat dit een Windows 7 instelling is, maar ik heb tot nu toe nergens de mogelijkheid gevonden om dit aan te passen. :(
Waar kan ik hem vinden?
Het is geen Windows 7-instelling en ik zou ook niet begrijpen waarom je zou denken dat Windows 7 zo in programma's in zou (kunnen) grijpen.

Dus dit is een beetje offtopic :P

Voor IE weet ik niet welke instelling het is (al in opties gekeken?), maar voor Firefox 3.6 is dit het:
Type about:config in the URL bar and hit Enter.
If you see the warning, you can confirm that you want to access that page.

Filter = browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent

Double-click that preference to change the value to false

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:50:
[...]
Het is geen Windows 7-instelling en ik zou ook niet begrijpen waarom je zou denken dat Windows 7 zo in programma's in zou (kunnen) grijpen.

Voor IE weet ik niet welke instelling het is (al in opties gekeken?), maar voor Firefox 3.6 is dit het:

[...]
'gewoon' via IE Internetopties en dan Settings in het eerste tabblad (onder het kopje Tab).

IE Tab Settings

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 02-02-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand of the power icoon in system tray uitgezet kan worden als de laptop op stroom werkt en alleen zichtbaar is als de accu gebruikt wordt.
net als in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets waar ik net achter kwam, volgens mij nog niet langsgekomen, is het volgende.
We weten allemaal dat je met winkey+cijfer de corresponderende programma op de taakbalk opent.

Met ik kwam er net achter dat je met winkey+alt+cijfer de jumplist van het corresponderende programma opent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Sinds kort heb ik het probleem dat mn win7 ultimate 64 bit tijdens het splashscreen blijft hangen. Probleem is ontstaan na een lanparty, maar heb vrijwel niets gedownoad of veranderd.
Ik krijg het splahsscreen van win7 met die kleurtjes te zien, deze blijven opgloeien en HD ratelt, maar gebeurd verder niets...

Als ik dan een aantal keer reboot start win soms wel weer ineens op, maar soms moet ik echt 4 a 5 keer rebooten. Heb al geprobeerd om windows te herstellen (wordt gevraagd als ik pc uit zet en opnieuw opstart), maar dit verandert de situatie niet.

Kan het te maken hebben met de poort waarin ik muis, toetsenbord ed aangesloten heb? (dit is het enige wat anders kan zijn na lan).

Iemand enig idee?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Monda schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Sinds kort heb ik het probleem dat mn win7 ultimate 64 bit tijdens het splashscreen blijft hangen. Probleem is ontstaan na een lanparty, maar heb vrijwel niets gedownoad of veranderd.
Ik krijg het splahsscreen van win7 met die kleurtjes te zien, deze blijven opgloeien en HD ratelt, maar gebeurd verder niets...

Als ik dan een aantal keer reboot start win soms wel weer ineens op, maar soms moet ik echt 4 a 5 keer rebooten. Heb al geprobeerd om windows te herstellen (wordt gevraagd als ik pc uit zet en opnieuw opstart), maar dit verandert de situatie niet.

Kan het te maken hebben met de poort waarin ik muis, toetsenbord ed aangesloten heb? (dit is het enige wat anders kan zijn na lan).

Iemand enig idee?
Misschien zijn het de netwerk instellingen. Meestal worden bij een lanparty bepaalde IP nummers gebruikt voor het netwerk, die je misschien hebt moeten invullen? Als dat netwerk niet meer aanwezig is kan windows daar lang naar blijven zoeken... dus een trage opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Superstudent schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:30:
[...]

Misschien zijn het de netwerk instellingen. Meestal worden bij een lanparty bepaalde IP nummers gebruikt voor het netwerk, die je misschien hebt moeten invullen? Als dat netwerk niet meer aanwezig is kan windows daar lang naar blijven zoeken... dus een trage opstart...
Aha, nou het is zo dat het splahsscreen gewoon niet verder gaat, dus als ie eenmaal daar blijft hangen, dan kan ik uren wachten, maar er verandert niets...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Probleem is ontstaan na een lanparty, maar heb vrijwel niets gedownoad of veranderd.
Vrijwel niets of helemaal niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Sinds vandaag een probleem met windows 7, het is zaterdag aangeschaft en er is nog bijna niets mee gedaan.
Ik had vanmiddag deamon tools en een ander vergelijkbaar prog geinstalleerd wat zou werken met WM7.
Nu kreeg ik ook meldingen dat de windowsfirewall nog niet was ingeschakelt, maar wanneer ik deze wil inschakelen en in het configuratiescherm kom loopt de pc vast.
Later krijg ik dan de melding 'de rpc is mislukt en niet uitgevoerd'.

Google vertelt mij dat dit kan komen door één van deze programma's waarschijnlijk, maar ik heb deze allen gedeinstalleerd en mappen verwijdert.

Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen?

Internet explorer opstarten lukt ook niet, het start gewoon niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door Novadecasa op 02-02-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:17:
[...]

Vrijwel niets of helemaal niets ;)
naja heb 10 fotos van maatje over gezet en drivers geupdate via driver genius... Maar weet niet meer welke drivers... Heb terug gekeken in Driver Genius maar de laatste die er instaan zijn van 15 jan en lan was 16 jan...:(
JMicron JMB36X lijkt toen geinstalleerd te zijn, kan dit iets te maken hebben met dit probleem?

[ Voor 11% gewijzigd door Monda op 02-02-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Novadecasa schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:01:
Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen?
Probeer eens een herinstallatie van Windows.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 10:55

Onbekend

...

anandus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:50:
[...]

Bedankt. Ik ben hier enorm mee geholpen!

Ik was FF3.5 gewend, en toen ik Windows 7 erop zette downloadde ik de nieuwste FF, en dacht dat het Windows 7 ook al iets met die tabs had uitgespookt. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
jelmervos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:33:
[...]

Probeer eens een herinstallatie van Windows.
Het is een compleet nieuwe pc waar windows 7 op staat, lijkt me persoonlijk niet de eerste beste oplossing.
Wel bedankt voor het meedenken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Monda schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:08:
JMicron JMB36X lijkt toen geinstalleerd te zijn, kan dit iets te maken hebben met dit probleem?
:Laat je alles over aan automagische tools of controleer je ook zelf nog wat voor soort driver er geinstalleerd wordt in dat geval?
Kijk, als je een driver voor een schijfcontroller gaat installeren/upgraden zonder te weten of die
1) wel nodig is
2) de juiste versie is
en dat ook nog eens zonder een rollback te kunnen doen (Backup?) dan vraag je er ook wel een beetje om ;)
Probeer het eens met de DVD en een herstelpunt van voor de 16e?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Middelste muisknop klik op de titelbalk doet je window naar de 2e monitor springen (als je die hebt). Damn, stom toeval dat ik dat ontdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:09
Sjah schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:35:
Middelste muisknop klik op de titelbalk doet je window naar de 2e monitor springen (als je die hebt). Damn, stom toeval dat ik dat ontdek.
Je bedoelt nu niet het klikken op je muiswiel of wel?
Want bij mij werkt dat niet hoor! (jaja, ik heb wel twee schermen ;))

Of heb jij dus nog een muis met drie knoppen erop naast elkaar?

[ Voor 8% gewijzigd door diabolofan op 02-02-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muiswiel ja

ok, ik zie het al dat is geen feature van 7, maar display fusion.

[ Voor 75% gewijzigd door Sjah op 02-02-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:45
Sefyu schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 01:25:
[...]

Hier heb ik ook last van, maar ik ben het tot nu toe alleen nog tegengekomen in mappen waar ik veel plaatjes in heb staan, het duurt dan ong. 3-4 seconden totdat het bestand daadwerkelijk verdwijnt nadat het dialoogvenster van het verwijderen weg is.
Ik heb hier sinds een paar dagen ook last van. Ook bij het aanmaken, verwijderen en hernoemen van folders en files moet ik op F5 drukken voor de verandering zichtbaar is.
Ik heb hier last van met de home premium en ultimate vesie in het Engels en 64 bit.

[ Voor 42% gewijzigd door vijv op 04-02-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Al een poos draai ik W7 naar volle tevredenheid, echter wat me pas opviel was het volgende. Ik heb sinds een paar dagen een leuke background, hiervoor was mijn background 1 kleur.

Mijn pc starte zonder background plaatje een stuk slomer op, nu met plaatje knipper ik met mijn ogen en pats hij is klaar.

Ik heb er geen verklaring voor iemand hier wel.
Thanks

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Pierre61 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:19:

Vergelijk de bestandsgrootte eens, misschien is je plaatje met één kleur veel groter waardoor het laden langer duurt?
Ah, kijk. :)

(note to self: volgende keer even wat verder kijken dan je neus lang is..)

[ Voor 46% gewijzigd door chim0 op 05-02-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:19:
Al een poos draai ik W7 naar volle tevredenheid, echter wat me pas opviel was het volgende. Ik heb sinds een paar dagen een leuke background, hiervoor was mijn background 1 kleur.

Mijn pc starte zonder background plaatje een stuk slomer op, nu met plaatje knipper ik met mijn ogen en pats hij is klaar.

Thanks
Daar is een hotfix voor:
The Welcome screen may be displayed for 30 seconds during the logon process after you set a solid color as the desktop background in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Hey thanks :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik stak laatst mijn usb (2.0) stick in mn pc met windows 7 64bit. Alles loopt als een trein ik ben er ook erg blij mee. Echter wilde ik wat albums, mp3 nummers kopieren naar mijn stick. Dit duurde ongeveer een half uur. Voorheen in XP zou het max 5 minuten duren.

Ik weet niet of dit een algemeen bekend probleem is. Zoeken in dit topic bracht me geen resultaten vandaar mn post.

Kan iemand me helpen aan een oplossing? Moet ik iets instellen of installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik gebruik nu een paar weken de ultimate 32 bits versie. Op zich werkt alles perfect, maar af en toe hangt de explorer zichzelf op en wordt het systeem heel traag. Vervolgens sluit explorer zich zelf en wordt ie weer opnieuw gestart. :?

Herkennen jullie dit?

Googelen hierop leerde dat de 64 bits versie dit probleem ook wel eens heeft en dat het dan aan de shell extensions kan liggen. Maar van de 32 bits kan ik niets vinden. De enige shell extension die ik heb is van powerarchiver 2010. Maar uitschakelen hiervan is geen verbetering

Iemand suggesties? 8)7

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:50:
ik stak laatst mijn usb (2.0) stick in mn pc met windows 7 64bit. Alles loopt als een trein ik ben er ook erg blij mee. Echter wilde ik wat albums, mp3 nummers kopieren naar mijn stick. Dit duurde ongeveer een half uur. Voorheen in XP zou het max 5 minuten duren.

Ik weet niet of dit een algemeen bekend probleem is. Zoeken in dit topic bracht me geen resultaten vandaar mn post.

Kan iemand me helpen aan een oplossing? Moet ik iets instellen of installeren?
Andere USB stick al geprobeerd?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Novadecasa schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:03:
[...]

Het is een compleet nieuwe pc waar windows 7 op staat, lijkt me persoonlijk niet de eerste beste oplossing.
Wel bedankt voor het meedenken natuurlijk ;)
Dat lijkt mij wel, ik heb ook eens een keer m'n installatie ver#@$@% met zo'n tool. Het verwijderen van die tool hielp niks, het is een setting ergens in je systeem die voor problemen zorgt, een herinstallatie was voor mij de makkelijkste oplossing. Ik had verder ook geen zin om het uit te zoeken, en het was een vrij nieuwe installatie, dan is het juist makkelijk om het even opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
In de Verkenner staan de Bibliotheek en Computer al uitgeklapt weergegeven links in het venster. Maar Netwerk doet dit niet. Is het mogelijk om deze ook automatisch uitgeklapt te laten staan?

Als ik hem uitklap, Verkenner afsluit en Verkenner weer opstart blijft hij vaak opgeklapt (niet altijd), maar na een herstart is hij altijd weer ingeklapt. Waar stel je dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:37:
[...]

Dat lijkt mij wel, ik heb ook eens een keer m'n installatie ver#@$@% met zo'n tool. Het verwijderen van die tool hielp niks, het is een setting ergens in je systeem die voor problemen zorgt, een herinstallatie was voor mij de makkelijkste oplossing. Ik had verder ook geen zin om het uit te zoeken, en het was een vrij nieuwe installatie, dan is het juist makkelijk om het even opnieuw te installeren.
Wel geprobeerd. Ik herinner me vaag dat er namelijk wel bepaalde instellingen gewijzigd konden worden om data transfer te versnellen. Iets uitvinken dacht ik. Mocht iemand het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40

Vrijdag

De Zwarte

Stomme vraag maar ik kon er niks vinden in dit topic: Kan een gewone Vista Home Premium 64bit UK winkelversie geupdate worden met de Surfspot versie? Dit aangezien dat een studentenlicentie betreft en de andere natuurlijk retail is. Mijn vriendin wil dat graag weten voordat ze de upgrade besteld. Straks zit ze met twee legale keys die niet met elkaar werken. Volgens de tabel in de OP is het in elk geval geen probleem qua versies, ik zou dan een volledig nieuwe install bij haar doen zodat alles schoon is.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 05-02-2010 22:15 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is geen probleem. Sterker nog: je kunt de surfspot upgrade gewoon gebruiken voor een verse installatie (dus zelfs zonder Vista).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Stel ik wil een nieuwe laptop kopen. Dan wil ik natuurlijk een clean install erop, aangezien ik niet van troep houd. Dan kan ik uiteraard mijn dvd's gebruiken om een clean install uit te voeren, maar dan.. de activatie.
Ik neem aan dat ik niet dezelfde key kan gebruiken als op mijn huidige systeem. Dan kan ik wel gewoon de key pakken die bij het systeem is bijgeleverd nietwaar? Ook al is dat een OEM licentie?
Dan zou ik eventueel de key die ik nu heb, bij mijn huidige laptop kunnen verkopen nietwaar? Standaard werd ie met Vista geleverd, dus kan ik iets extra's ervoor vragen.

excuses voor mijn taalgebruik, het is nog vroeg..

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 06-02-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
Ik zit ook met een vraag. Ik gebruik veelal winamp en videolan als vaste spelers. Ik heb vooral met usb-sticks en cd's problemen dat als ik die invoer, die dan automatisch in windows mediaplayer gezet worden en ik dan dubbel hoor. Maar mediaplayer krijg ik niet afgesloten, ook niet met ctrl alt delete. Nou kan ik deze wel verwijderen via programma's en onderdelen, maar dan speelt veel internetcontent weer niet af.

is er een mogelijkheid om mediaplayer niet meer actief te hebben onder windows 7?

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Boss_666 NL schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:13:
Ik zit ook met een vraag. Ik gebruik veelal winamp en videolan als vaste spelers. Ik heb vooral met usb-sticks en cd's problemen dat als ik die invoer, die dan automatisch in windows mediaplayer gezet worden en ik dan dubbel hoor. Maar mediaplayer krijg ik niet afgesloten, ook niet met ctrl alt delete. Nou kan ik deze wel verwijderen via programma's en onderdelen, maar dan speelt veel internetcontent weer niet af.

is er een mogelijkheid om mediaplayer niet meer actief te hebben onder windows 7?
kijk even in het configuratiescherm bij 'automatisch afspelen'. Daar kan je instellen hoe Win7 moet reageren op bepaalde mediabestanden.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
Rupie schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:35:
[...]

kijk even in het configuratiescherm bij 'automatisch afspelen'. Daar kan je instellen hoe Win7 moet reageren op bepaalde mediabestanden.
Dat is al Gebeurd, maar mediaplayer doet t nog steeds. En die moet uit. Enig idee?

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40

Vrijdag

De Zwarte

jelmervos schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:21:
Is geen probleem. Sterker nog: je kunt de surfspot upgrade gewoon gebruiken voor een verse installatie (dus zelfs zonder Vista).
Dankjewel, dan gaat ze meteen bestellen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 12:07
Inmiddels ook Vista Home Premium op mijn laptop geüpgraded naar 7 Home Premium (Een upgradecoupon, laptop gekocht in januari 2010). Was eerst een beetje sceptisch vanwege de accu-problemen, dus heb eerst even een BIOS-upgrade gedaan. Hierna Win7 erop en nu kan ik zonder probleem 5 uur halen op de accu, waar dat met Vista minder was. Laatst 3 uur en 10 minuten gewerkt en had nog 47% accuduur over.

Daarnaast gaat opstarten, afsluiten en alles veel sneller. Alleen nog niet tevreden met het touchpad maar dat komt nog wel.

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 06-02-2010 16:12 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 08:36
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met daarop Windows 7 Pro x64. Ik heb het hele Vista gebeuren overgeslagen dus voor mij was het een totale overgang van XP Pro naar dit OS.

In eerste instantie moest ik naar dingen zoeken maar de belofte van Microsoft dat Win7 een veel intuitiever OS zou zijn bleek al snel; met een paar klikken had ik wat ik zocht.

Wat ik een enorme verbetering vind is het netwerk gedeelte. Met 1 klik zie ik nu mijn hele netwerk zonder dat ik eerst door een boom moet afdalen (in Verkenner) om te zien wat er aan hangt. Mijn server wordt direct herkend en kopieeren gaat alsof het een gewone pc is die naast me staat.

Kortom, mijn ervaring als absolute Win7 noob is zeer positief! Wat me alleen stoort is dat ik niet aan een folder kan zien of er subfolders onder zitten (geen + meer voor de folder) maar dat zal in Vista ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Grappige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/wtae7p.jpg

Ik heb via de wmpband.dll hack de WMP toolbar teruggehaald, maar in bepaalde situaties doet 'ie wel wat raar, zoals je kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferret schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:15:
Wat me alleen stoort is dat ik niet aan een folder kan zien of er subfolders onder zitten (geen + meer voor de folder) maar dat zal in Vista ook wel zo zijn.
De plus is vervangen door een driehoekje, maar het principe is hetzelfde, als er geen subfolders onder hangen zal er geen driehoekje voor de map staan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FKFD56mKDef2WrHN7kpwvu7A/full.jpg
Perflogs heeft geen subfolder.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 06-02-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Nu een paar dagen Win7 draaiend op een SSD'tje, lekker vlotjes :)

Maar dat pin gebeuren, wat een rotzooi! Daarnet zag m'n taskbar er als volgt uit:
<pinned app><pinned app><draaiende app><pinned app><draaiende app><draaiende app><pinned app>

Wat een puinhoop! Ik heb alles van pin afgehaald en d.m.v. een custom toolbar de oude vertrouwde Quicklaunch nagebouwd. Zag er gelijk weer een heel stuk georganiseerder uit.

Ook lekkere issue met Windows Live Messenger: in de taskbar komt 1x MSN te staan en 1x je ingelogde naam. Beide knoppen verwijzen naar hetzelfde hoofdvenster van MSN.. wel opgelost d.m.v. compatability mode op vista sp2, maar toch wel een ernstige misser als je het mij vraagt. Zo'n veel gebruikt programma en dan dit in de final versie van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Engineer schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:26:

Ook lekkere issue met Windows Live Messenger: in de taskbar komt 1x MSN te staan en 1x je ingelogde naam. Beide knoppen verwijzen naar hetzelfde hoofdvenster van MSN.. wel opgelost d.m.v. compatability mode op vista sp2, maar toch wel een ernstige misser als je het mij vraagt. Zo'n veel gebruikt programma en dan dit in de final versie van Windows 7.
Volgens mij is dit geen bug en al helemaal geen probleem van Windows 7. Het is een feature van Live Messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38
Engineer schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:26:
Nu een paar dagen Win7 draaiend op een SSD'tje, lekker vlotjes :)

Maar dat pin gebeuren, wat een rotzooi! Daarnet zag m'n taskbar er als volgt uit:
<pinned app><pinned app><draaiende app><pinned app><draaiende app><draaiende app><pinned app>

Wat een puinhoop! Ik heb alles van pin afgehaald en d.m.v. een custom toolbar de oude vertrouwde Quicklaunch nagebouwd. Zag er gelijk weer een heel stuk georganiseerder uit.
Ik zou je willen aanraden om het nog een paar daagjes te proberen. Het is een kwestie van wennen en als je eenmaal gewend bent dan wil je niet anders meer! Door de nieuwe taskbar van Win7 kan je veel meer apps tegelijk open hebben staan voordat je taskbar vol raakt, wat imho veel rustiger is.

Mijn taskbar ;)
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/12/taskbar.png
Dat is een feature van WLM idd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Laatst online: 15-09 19:47
Heeft iemand van jullie dit ook (gehad)? Ik heb namelijk het volgende: iTunes heb ik op de taskbar gepind. Zodra ik deze nu aanklik, dan verschijnt er een tweede iTunes-icoon in de taskbar er naast dat omringd is door zo'n "activatie" vak (wat dat andere icoon dus niet heeft).
Ben ik de enige hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelmervos schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:41:
[...]

Volgens mij is dit geen bug en al helemaal geen probleem van Windows 7. Het is een feature van Live Messenger.
Precies.

Als alleen het 'hoofdvenster' op de taakbalk tevoorschijn zou komen, dan zou je niet meer zien dat WLM draait als je het hoofdscherm wegklikt :)
Op deze manier blijft MSN gewoon als 'draaiende app' zichtbaar.

Ja, je zou anders natuurlijk elke keer op dat kleine driehoekje naast de klok kunnen klikken om te kijken of ergens tussen die brij een WLM-icoon te vinden is, maar dat is *nogal* omslachtig ;)
Edit: WLM hééft niet meer eens een icoon daar :P

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 07-02-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Ramon schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:47:
[...]
Ik zou je willen aanraden om het nog een paar daagjes te proberen. Het is een kwestie van wennen en als je eenmaal gewend bent dan wil je niet anders meer! Door de nieuwe taskbar van Win7 kan je veel meer apps tegelijk open hebben staan voordat je taskbar vol raakt, wat imho veel rustiger is.
Als je toch al zo'n hekel aan het Windows 7 uiterlijk hebt, kun je overwegen een XP thema voor Windows 7 te nemen.

Hier verkrijgbaar

http://www.sizzledcore.co...luna-theme-for-windows-7/

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op zondag 07 februari 2010 @ 01:00:
[...]

Als je toch al zo'n hekel aan het Windows 7 uiterlijk hebt, kun je overwegen een XP thema voor Windows 7 te nemen.

Hier verkrijgbaar

geleecht en uitgepakt, en de themes apllied, gebeurt echter niks. Jammer dat ze er vanuitgaan dat je precies weet van de hoed en de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

anandus schreef op zondag 07 februari 2010 @ 00:27:
[...]
Precies.

Als alleen het 'hoofdvenster' op de taakbalk tevoorschijn zou komen, dan zou je niet meer zien dat WLM draait als je het hoofdscherm wegklikt :)
Op deze manier blijft MSN gewoon als 'draaiende app' zichtbaar.

Ja, je zou anders natuurlijk elke keer op dat kleine driehoekje naast de klok kunnen klikken om te kijken of ergens tussen die brij een WLM-icoon te vinden is, maar dat is *nogal* omslachtig ;)
Edit: WLM hééft niet meer eens een icoon daar :P
Als dat werkelijk zo was zou dat wel een smerige workaround wezen.. kunnen ze beter het kruis knopje msn wlm ook daadwerkelijk laten afsluiten, of dat systray icoontje terug. Niet een systray icoon in de taakbalk gaan faken omdat die toevallig niet in te echte systray staat.. Maar zoals ik het nu heb is precies hoe het moet: een hoofdvenster met je contacten, en per gesprek een venstertje, job done.
Snowwie schreef op zondag 07 februari 2010 @ 01:00:
[...]

Hier verkrijgbaar

Als je de kale windows gui puristen wilt helpen kun je beter die win98-look-a-like layout geven ;) dat luna theme is de ergste in de hele serie :X Vista en Win7 vind ik net de meest strakke moderne uiterlijk hebben. Dat pin gebeuren is maar een (persoonlijk) functionaliteit puntje, en tevens makkelijk omheen te werken als men dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een hele domme vraag.

Ik wil morgen van Xp naar Win 7.

Kan je de favorites van xp gewoon opslaan en als win 7 er op staat gewoon terug zetten.

Alles back op ik,maar pakt win7 de favorieten van xp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring op het gebied van digitale camera met 7 is minder dan met xp. Wat is het geval: ik benader mijn foto's sinds jaar en dag via de Verkenner (wizards voor foto's veeg ik mijn...). Maar in 7 zie ik mapje en submapjes waarik doorheen moet bladeren voordat ik bij de foto's ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 11-09 18:39
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 02:52:
ff een hele domme vraag.

Ik wil morgen van Xp naar Win 7.

Kan je de favorites van xp gewoon opslaan en als win 7 er op staat gewoon terug zetten.

Alles back op ik,maar pakt win7 de favorieten van xp ?
Windows easy transfer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vads schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 23:03:
Heeft iemand van jullie dit ook (gehad)? Ik heb namelijk het volgende: iTunes heb ik op de taskbar gepind. Zodra ik deze nu aanklik, dan verschijnt er een tweede iTunes-icoon in de taskbar er naast dat omringd is door zo'n "activatie" vak (wat dat andere icoon dus niet heeft).
Ben ik de enige hiermee?
Bugje in iTunes denk ik
http://answers.yahoo.com/...qid=20091103202058AAlOZHx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 08:36
anandus schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:59:
[...]
De plus is vervangen door een driehoekje, maar het principe is hetzelfde, als er geen subfolders onder hangen zal er geen driehoekje voor de map staan.

[afbeelding]
Ik kan even zo snel geen plaatje erbij zetten maar bij mij staan écht geen driehoekjes voor de folders. En dan kijk ik naar alles wat in C:\ staat. Bij geen enkele folder staat een driehoekje.
Wel in het linkerscherm van de verkenner. Voor 'OS (C:)' staat een driehoekje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Laatst online: 15-09 19:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een netbookje heb ik een windows 7 home geïnstalleerd. Daarop heb ik een (eigen) gastaccount aangemaakt met beperkte rechten (geen control panel, geen toegang tot windows map/registry, geen favorieten kunnen aanmaken in IE8 etc).

Nu staat er op de desktop een shortcut die niet mag worden verwijderd maar die wel mag worden uitgevoerd. Het lijkt erop dat dat niet mogelijk is. Het is of totaal gelocked (niet openen en verwijderen) of alles mag.

Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Hoe krijg je in Windows 7 deze computer balk boven op de desktop?
Ik heb in de instellingen gekeken maar ik kan het niet vinden en op het internet ben ik het ook nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
nftk schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:22:
Ik heb in de instellingen gekeken maar ik kan het niet vinden en op het internet ben ik het ook nog niet tegen gekomen.
-edit-

Je bedoelt de balk en niet de icon, verkeerd gelezen xD.

[ Voor 15% gewijzigd door tjtristan op 08-02-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferret schreef op zondag 07 februari 2010 @ 09:03:
[...]

Ik kan even zo snel geen plaatje erbij zetten maar bij mij staan écht geen driehoekjes voor de folders. En dan kijk ik naar alles wat in C:\ staat. Bij geen enkele folder staat een driehoekje.
Wel in het linkerscherm van de verkenner. Voor 'OS (C:)' staat een driehoekje....
Dat plaatje van mij was ook in het linkergedeelte van Explorer, de 'tree view' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 10:18
Met XP liep Modern Warfare II lekker soepel, maar sinds ik Windows 7 heb krijg ik na een paar minuten echt te maken met video/cpu lag (hakkel e.d.).

Ik kan niet alt-tabben in-game dus ik kan de processor en het geheugen niet in de gaten houden. Heeft er iemand hier nog meer ervaring met games onder Windows 7? In het bijzonder Modern Warfare 2 via Steam?

Ps.: Heb de 'standaard' drivers verwijdert en de juiste geinstalleerd. Het gaat hier om een Asus EN8600GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

the-edge schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:50:
Met XP liep Modern Warfare II lekker soepel, maar sinds ik Windows 7 heb krijg ik na een paar minuten echt te maken met video/cpu lag (hakkel e.d.).

Ik kan niet alt-tabben in-game dus ik kan de processor en het geheugen niet in de gaten houden. Heeft er iemand hier nog meer ervaring met games onder Windows 7? In het bijzonder Modern Warfare 2 via Steam?

Ps.: Heb de 'standaard' drivers verwijdert en de juiste geinstalleerd. Het gaat hier om een Asus EN8600GT.
MW2 Draait hier pico bello onder 64-bits Windows 7. Weliswaar de DVD-versie, maar aangezien na installatie toch alles via Steam verloopt is het eigenlijk ook gewoon een Steam-versie.

Trouwens, al m'n games draaien hier goed onder Windows 7. Ben nog geen enkel probleem met games tegen gekomen, niet met oudere en niet met nieuwere.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
nftk schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:22:
Geen oplossing, hij is er blijkbaar uitgehaald, maar wel een work-around met Object Dock:
http://windows7forums.com...desktop-side-toolbar.html

Wel vreemd dat ze het eruit gehaald hebben ja. Gebruik het zelf nooit, maar het is wel jammer dat je voor zoiets makkelijks wat in XP zeer easy kon nu een third-party tool moet gebruiken, en met Object Dock is het toch net wat anders...

[ Voor 20% gewijzigd door diabolofan op 08-02-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 11-09 18:39
the-edge schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:50:

Soms kan het zijn dat je videokaart niet goed het water kan renderen, bekend ATI probleempje, maar dit is volgens mij iets voor MW2 problemen topic in het Spielerij forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Heeft er iemand dan een screen shot met de object dock? Het kost wel weer geld.. Wat is de rede dat ze het er uit hebben gegooid.? In Windows Vista zat het nog wel en het werkte heerlijk. Ik gebruiken het namelijk altijd... Nu mis ik het erg.
Is er anders een regkey dat het dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
anandus schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:59:
[...]

[afbeelding]
Ja, en ik XP als je op een map klikte met 1 erin, dan klikte de map vanzelf open. Nu in Win7 lukt dat niet meer. Iemand? (en " automatically expand to current folder" staat aangevinkt, wat hier en daar wordt gesuggereerd)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brooks123 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:51:
[...]

Ja, en ik XP als je op een map klikte met 1 erin, dan klikte de map vanzelf open. Nu in Win7 lukt dat niet meer. Iemand? (en " automatically expand to current folder" staat aangevinkt, wat hier en daar wordt gesuggereerd)
Al geprobeerd op het driehoekje te klikken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik nu iets inscan met WIA software... worden de afbeeldingen automatisch opgslagen op USB stick... iemand heeft dat ooit bij mij ingesteld, met nu als gevolg ik niet kan scannen als ik geen usb stick ingeplugged heb...

hoe kan ik dat weer terug kan veranderen naar een standaard map in mijn documenten?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eastman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:02:
Als ik nu iets inscan met WIA software... worden de afbeeldingen automatisch opgslagen op USB stick... iemand heeft dat ooit bij mij ingesteld, met nu als gevolg ik niet kan scannen als ik geen usb stick ingeplugged heb...

hoe kan ik dat weer terug kan veranderen naar een standaard map in mijn documenten?
Scan met Windows Fax en Scan? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Snake schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:05:
[...]

Scan met Windows Fax en Scan? :)
Ja daar scan ik mee.. Dat heet toch windows Image Aquisition (WIA)

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eastman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:26:
[...]

Ja daar scan ik mee.. Dat heet toch windows Image Aquisition (WIA)
Open Windows Fax and Scan, en dan beneden klik je op Scan, en dan bij tools > Scan Settings. staat daar niets?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hoe zit het precies met de XP modus in windows 7 x64. Is het dan mogelijk om een 32-bit installatie van de xp modus te doen? Of is de xp modus altijd 32 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus253 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:37:
Hoe zit het precies met de XP modus in windows 7 x64. Is het dan mogelijk om een 32-bit installatie van de xp modus te doen? Of is de xp modus altijd 32 bit?
Altijd 32bit want Windows virtual pc ondersteunt geen 64 bit virtual machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:45:
[...]

Altijd 32bit want Windows virtual pc ondersteunt geen 64 bit virtual machines.
Dus games die op windows 7 niet werken vanwege het feit dat de OS 64 bit is (bv red alert 2), zullen in de xp modus wel werken? Dat zou fantastisch zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Odysseus253 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:38:
Dus games [...] zullen in de xp modus wel werken?
Niet noodzakelijk.

Enig idee wat die virtual machine doet? Da's geen game PC hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

alt-92 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:39:
[...]

Niet noodzakelijk.

Enig idee wat die virtual machine doet? Da's geen game PC hoor.
hmm nee ik moet me er duidelijk beter in verdiepen! Ik ga even googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:27

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

nftk schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:33:
Heeft er iemand dan een screen shot met de object dock? Het kost wel weer geld.. Wat is de rede dat ze het er uit hebben gegooid.? In Windows Vista zat het nog wel en het werkte heerlijk. Ik gebruiken het namelijk altijd... Nu mis ik het erg.
welke objectdock heb jij het over :S , bedoel je niet gewoon die RocketDock programma ? of die zogenaamde Vienna circle dock

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nftk schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:33:
Een "dock" standaard in Vista :?
Heel aparte versie die jij gehad hebt dan, wellicht een aangepaste versie van Usenet gehaald ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:30:
[...]

Een "dock" standaard in Vista :?
Heel aparte versie die jij gehad hebt dan, wellicht een aangepaste versie van Usenet gehaald ofzo?
Ik heb wel is een "dock" in Vista gezien hoor, dat was op een Dell Computer Bloat software, bij een vriendin. Gelijk er af gekiept, rotzooi

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 09-02-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stardock heeft Object Dock, bedoel je misschien die?
/offtopic, want niets met Windows 7 te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, 5 echte security-updates vandaag. Dat is de 1e keer dat er zoveel zijn sinds 7 er is, meestal was het er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Pierre61 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:47:
[...]

Ik heb wel is een "dock" in Vista gezien hoor, dat was op een Dell Computer Bloat software, bij een vriendin. Gelijk er af gekiept, rotzooi
Ziet eruit als rocketdock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

MrDry

Desperados!

Ik mis in Windows 7 de context menu's. In XP geeft 7-zip bijvoorbeeld de optie om uit te pakken naar een map. Ook PSPad editor had een aantal handige shell context menu's. In windows 7 krijg ik dit niet voor elkaar.

Iemand een suggestie?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Is programma afhankelijk of de context menu's geïnstalleerd worden. De programma's die ik gebruik (o.a. WinRAR, PowerISO) doen het prima met context menu op win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik gebruik winrar gaat prima hoor

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....