Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetfact.nl/wp-content/uploads/2009/03/windows7-300x300.jpg

Ik zie nu echt al tig vragen voorbij komen over OEM, DSP, Upgrade, Retail en VLK (Enterprise) pakketten en keys en of deze nu wel of niet een "schone" install kunnen uitvoeren en hoe de upgrade paden werken. Nu praten mensen echt driedubbel langs elkaar heen en als ik hier nu eens in de topicstart first post die dingen op een rijtje zet stellen mensen die vragen niet meer. Enige hulp hierin zou welkom zijn :p .

"Kan ik met een OEM DVD een clean install doen?"
Ja, een OEM DVD is qua inhoud helemaal gelijk aan een Retail DVD, alleen de key is anders geregistreerd. Bij het kopen van een OEM ben jijzelf de systeem bouwer en heb je officieel geen recht om het vaker dan één keer te installeren en ook geen recht op telefonische support. Echter kan je deze best meenemen naar een nieuw systeem en dan via een support call naar MS weer activeren zolang je key legaal/niet blacklisted is.

"Kan ik echt met een upgrade DVD een clean install doen?"
Hier gaat het fout. Mensen zeggen hier vaak 'ja' op - waarbij de persoon die de vraag stelt denkt "nice, dan koop ik die, format ik mijn harddisk en gaan met die banaan"; neen. Fout, terug naar start. Het juiste antwoord is dat je met een upgrade DVD de optie krijgt om volledig schoon te installeren, ja, maar daarvoor moet er al wel een geactiveerde installatie bestaan of een legale key ingevoerd kunnen worden. Ofwel - je kan niet zomaar een Upgrade kopen voor een nieuw kaal systeem!

"Kan ik van een x86 XP/Vista install naar x64 overstappen?"
Met een Retail, DSP, OEM of volledige studenten licentie is dit geen probleem uiteraard - die DVD's bevatten zowel de x86 als de x64 install of kan je specifiek in één smaak kopen. Met een upgrade pakket kan dit ook, volg daarbij een van de volgende guides:

http://www.mydigitallife....ndows-7-operating-system/

http://www.winsupersite.com/win7/upgrade_02.asp

"Ik draai nu een RC, RTM, Alpha, Beta of whatever versie van Windows Ultimate naar tevredenheid en wil legaal gaan - kan ik dat ook met Professional of Home Premium?"
Veel mensen kozen uiteraard voor een Ultimate install bij het RC programma, maar je kan deze niet standaard downgraden met een legale Win7 HP of Pro key. Er zijn hacks en work arounds, maar officieel moet je dan gewoon herïnstalleren. Bespaar je de zorgen van eventuele latere errors, draai een backupje, en in 40mins weet je zeker dat het goed is.

Kunnen mensen nog wat meer veelgestelde vragen toevoegen (incluis antwoorden) zodat die vragen en topics de komende weken/maanden niet op komen zetten als een kudde wilde dieren die fornicaten als primaten.

/frustrated mode uit :p .

[ Voor 37% gewijzigd door Cassius op 23-11-2009 15:53 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Cassius schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:58:
"Kan ik van een x86 XP/Vista install naar x64 overstappen?
Dit antwoord moet even getypt worden.
Clean? Ja, natuurlijk. Upgrade? Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:20
Hier gaat het fout. Mensen zeggen hier vaak 'ja' op - waarbij de persoon die de vraag stelt denkt "nice, dan koop ik die, format ik mijn harddisk en gaan met die banaan"; neen. Fout, terug naar start. Het juiste antwoord is dat je met een upgrade DVD de optie krijgt om volledig schoon te installeren, ja, maar daarvoor moet er al wel een geactiveerde installatie bestaan of een legale key ingevoerd kunnen worden. Ofwel - je kan niet zomaar een Upgrade kopen voor een nieuw kaal systeem!
Als ik de posts in het windows 7 ervaringen topic lees, is dit niet helemaal correct. Het lijkt erop dat het bij de Surfspot versie niet nodig is.
AJ1815 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:10:
[...]

Ik heb zojuist een clean install gedaan met een upgrade DVD van surfspot. Bij de installatie vroeg het systeem NIET om een oude key van XP danwel Vista.

Dus alle spookverhalen de wereld uit: HET KAN!!!
mjl schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:34:
Zo mijn ervaringen met Windows 7 Ultimate.

4 DVD's besteld bij surftspot (3 dagen geleden), netjes vadaag met de post binnen in een bubbelltjes enveloppe.

Vanmiddag eens een lege HDD in de PC gestopt.

Ik heb de 64bits Engelse DVD gebruikt voor de installatie.
De installatie verloopt prima, er wordt pas op het laatst gevraagd om een key.
Ik heb de key gebruikt die bij de Nederlands 32bit DVD zit.
Acitvatie via Internet -> success!

Dus ik heb een clean install gedaan van Windows 7 64 bit Engels op een leeg systeem met een Nederlandse 32bits key.

Met de Vista DVD's van Surfspot was dt ook het geval, dus daar is niks veranderd. Let wel, een download van Vista bij surfspot levert je een key op de wel een upgrade vereist! Best kans dat dat bij Windows 7 ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
slim topic!

64bit W7 upgrade in bestelling bij surfspot, ik ga hem clean install over mijn 32 bit (clean instal) Vista zetten.

Resultaten zal ik posten

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Twistedmark schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:15:
Ik heb zojuist een clean install gedaan met een upgrade DVD van surfspot. Bij de installatie vroeg het systeem NIET om een oude key van XP danwel Vista.

Dus alle spookverhalen de wereld uit: HET KAN!!!
In principe is dit raar. Een upgrade DVD vraagt daar namelijk -wel- om, sowieso. Dan lijkt het er eerder op dat er gewoon OEM's worden uitgedeeld in plaats van Upgrade pakketten. Ik heb namelijk al Upgrade's gebruikt en de procedure betrok altijd een key of install van een voorganger.
Ik heb de 64bits Engelse DVD gebruikt voor de installatie.
De installatie verloopt prima, er wordt pas op het laatst gevraagd om een key.
Ik heb de key gebruikt die bij de Nederlands 32bit DVD zit.
Acitvatie via Internet -> success!

Dus ik heb een clean install gedaan van Windows 7 64 bit Engels op een leeg systeem met een Nederlandse 32bits key.

Met de Vista DVD's van Surfspot was dt ook het geval, dus daar is niks veranderd. Let wel, een download van Vista bij surfspot levert je een key op de wel een upgrade vereist! Best kans dat dat bij Windows 7 ook het geval is.
Dus de download is de upgrade, maar als ze hem opsturen krijg je een OEM. Vreemde praktijken dan. Of vulde je hierbij een legale 32bits vista NL-key in als upgrade? Dat zou het uiteraard wel verklaren.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
BroederM schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:21:
slim topic!

64bit W7 in bestelling bij surfspot, ik ga hem clean install over mijn 32 bit (clean instal) Vista zetten.

Resultaten zal ik posten
Retail of upgrade? Ik ben nog steeds benieuwd of je zomaar met een 64bits upgrade de optie krijgt om een schone installatie uit te voeren op een 32bits legaal systeem. Retail is uiteraard prima mogelijk, OEM en DSP ook trouwens.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
De volgende post bestaat enkel en alleen uit aannames, mijn post kan dus niet als feit aangemerkt worden.

Ik denk dat clean install met Windows 7 Upgrade eigenlijk hetzelfde zal gaan als een clean install bij Windows Vista Upgrade. Bij Windows Vista ging het als volgt: met Vista Upgrade dvd een clean install doen zonder key in te vullen (als ie om key vraagt, niks invullen en verder gaan dus), als Windows klaar is met installeren, de dvd nogmaals draaien en deze keer voor upgrade kiezen en dán de key invullen. Dit werkte bij Vista prima.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Leuk zo'n clean install, kom je achteraf altijd weer dingen tegen die met backuppen niet goed gingen, Itunes Libary, FF bookmarks :'(

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben nog nooit zo snel weer up and running geweest _/-\o_

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Mute schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:28:
De volgende post bestaat enkel en alleen uit aannames, mijn post kan dus niet als feit aangemerkt worden.

Ik denk dat clean install met Windows 7 Upgrade eigenlijk hetzelfde zal gaan als een clean install bij Windows Vista Upgrade. Bij Windows Vista ging het als volgt: met Vista Upgrade dvd een clean install doen zonder key in te vullen (als ie om key vraagt, niks invullen en verder gaan dus), als Windows klaar is met installeren, de dvd nogmaals draaien en deze keer voor upgrade kiezen en dán de key invullen. Dit werkte bij Vista prima.
Clean install op een lege harde schijf met een Upgrade DVD werkt an sich wel - maar je moet dan later inderdaad de versie alsnog met een eerdere key activeren. Is hij dan echt zo makkelijk voor de gek te houden dat je dan gewoon die upgrade key intypt? Dat lijkt me redelijk pauper gecode dan, maar het zou voordelig uitvallen als het consequent waar is. Maar ik kan me niet voorstellen dat MS dat niet voorzien heeft, wel?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Cassius schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:34:
[...]

Clean install op een lege harde schijf met een Upgrade DVD werkt an sich wel - maar je moet dan later inderdaad de versie alsnog met een eerdere key activeren. Is hij dan echt zo makkelijk voor de gek te houden dat je dan gewoon die upgrade key intypt? Dat lijkt me redelijk pauper gecode dan, maar het zou voordelig uitvallen als het consequent waar is. Maar ik kan me niet voorstellen dat MS dat niet voorzien heeft, wel?
Kans is er dat het met Windows 7 niet meer kan, dat kan ik nog niet controleren aangezien ik nog geen Windows 7 van Surfspot heb. Maar met Vista werkt dit gewoon, dus ik vermoed dat het met 7 ook wel kan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ja Hekking "i know the f#cking feeling"

Ik heb mezelf al 100x voor genomen ouderwets een schriftje bij te houden na elke clean instal om bij te houden wat ik deze keer weer ben vergeten.

ontopic:
Dit is dan ook de rede waarom W7 de upgrade "service" ben wel benieuwd of bijvoorbeeld concurrent Firefox bookmarks behouden blijven.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Laat dat soort dingen niet aan toeval over en maak gewoon zelf even een backup van bijvoorbeeld je bookmarks, dat is letterlijk in een paar klikjes gedaan. Iets meer moeite misschien, maar wel veel minder frustratie als de upgrade niet ging zoals je wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Mute schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:36:
[...]
Kans is er dat het met Windows 7 niet meer kan, dat kan ik nog niet controleren aangezien ik nog geen Windows 7 van Surfspot heb. Maar met Vista werkt dit gewoon, dus ik vermoed dat het met 7 ook wel kan eigenlijk.
Daarom; het is wel belangrijk het eerst te weten om het in de topicstart te vermelden.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als ik de replies van de mensen met een surfspot dvd zo lees hebben ze of een 32 of een 64 bit DVD. Dit zou mij doen vermoeden dat het om OEM versies gaat omdat je bij een upgrade zowel de 32 als de 64 bit media krijgt.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dus je kan een w7 update installeren als je een winxp update key hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens dit en verder: Mute in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." moet de upgrade-truc nog steeds werken in Windows 7. Volgens Yzord zelfs zonder de upgrade te draaien nadat je een clean install hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Mute schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:11:
Volgens dit en verder: Mute in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." moet de upgrade-truc nog steeds werken in Windows 7. Volgens Yzord zelfs zonder de upgrade te draaien nadat je een clean install hebt gedaan.
Volgens mij heeft hij ook zo'n surfspot DVD. Het is maar even de vraag wat voor versie dat is. Ik zou het graag weten van een gewone upgrade.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of je een clean install (dus met format van C:) kunt doen als je een Windows 7 Ultimate Upgrade aanschaft?
Ik heb op het moment Vista op mijn pc staan. Stel dat ik dan een clean install doe, dan wordt Vista gewist en Windows 7 zal de pre-installed OS niet meer kunnen vinden. Zal ik dan problemen met activatie hebben? Weet iemand dat?
Zal Windows 7 dan kijken of ik een geactiveerde Vista heb staan en daarna een clean install met format uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:46:
Kan iemand me vertellen of je een clean install (dus met format van C:) kunt doen als je een Windows 7 Ultimate Upgrade aanschaft?
Ik heb op het moment Vista op mijn pc staan. Stel dat ik dan een clean install doe, dan wordt Vista gewist en Windows 7 zal de pre-installed OS niet meer kunnen vinden. Zal ik dan problemen met activatie hebben? Weet iemand dat?
Zal Windows 7 dan kijken of ik een geactiveerde Vista heb staan en daarna een clean install met format uitvoeren?
Heb je überhaupt verder gelezen dan de topictitel? Want wat jij vraagt is waar heel het topic over gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

Heb je überhaupt verder gelezen dan de topictitel? Want wat jij vraagt is waar heel het topic over gaat...
Natuurlijk heb ik het gelezen, anders zou ik die vraag niet gesteld hebben.... Ik ben beniewd hoe Windows 7 het zal weten wat voor OS ik daarvoor had als de harddisk geformateerd wordt. Of meot je dan je Vista key bi jde activatie invoeren?
Ik hoop dat ik geen problemen zal tegenkomen....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:54:
[...]
Natuurlijk heb ik het gelezen, anders zou ik die vraag niet gesteld hebben.... Ik ben beniewd hoe Windows 7 het zal weten wat voor OS ik daarvoor had als de harddisk geformateerd wordt. Of meot je dan je Vista key bi jde activatie invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:44
Ik heb hier een Upgrade versie liggen van Enterprise 64 Bit. Deze komt van APS af.

Deze heb ik op een helemaal schone hardeschijf geinstalleerd. Op een hardeschijf die uit de winkel kwam.. Leeg dus. Hier heb ik gewoon een aangepaste installatie gedaan. Dan zet hij dus windows op de partitie die jij kiest. Misschien komt dit omdat ik een Enterprise versie heb. Maar vervolgens geef je bij Systeem je product key en dan is het klaar :D

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Brakkie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:15:
[...]

Volgens mij heeft hij ook zo'n surfspot DVD. Het is maar even de vraag wat voor versie dat is. Ik zou het graag weten van een gewone upgrade.
Lijkt me sterk dat surfspot het waagt om zomaar OEM's uit te delen met een andere sticker - geen idee of dit policyproof is of pure coulance richting hun klanten. Wel benieuwd naar hun reactie, maar enigzins terughoudend om het te vragen. Iets met slapende honden.
Kuhr89 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:49:
Ik heb hier een Upgrade versie liggen van Enterprise 64 Bit. Deze komt van APS af.

Deze heb ik op een helemaal schone hardeschijf geinstalleerd. Op een hardeschijf die uit de winkel kwam.. Leeg dus. Hier heb ik gewoon een aangepaste installatie gedaan. Dan zet hij dus windows op de partitie die jij kiest. Misschien komt dit omdat ik een Enterprise versie heb. Maar vervolgens geef je bij Systeem je product key en dan is het klaar :D
Hier snap ik dus echt geen zak van. Een Enterprise licentie an-sich is vaak een VLK key, een sleutel die door meerdere stations gebruikt kan worden. Maar dan nog - als je een UPGRADE koopt moet die altijd vragen om of een sleutel of een previous activated windows. Ik heb er verdorie 4 gedraaid en die deden dat allemaal, onafhankelijk of ik nou een clean, aangepast of copy install deed :/ . Ze zijn gewoon OEM DVD's aan het uitsturen zo lijkt het wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Cassius op 23-10-2009 12:54 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Nou hier dan de contra-bevestiging.

Maat van me heeft een Win7 Ultimate 32bit NL upgrade via Slim.nl en heeft een nieuwe 7200RPM HDD (leeg). Hij heeft een legale Windows Vista Home Premium NL 32bits + Ultimate 32bits NL upgrade (met een nieuwe key).

Hij kan een clean install doen met de DVD zonder een key in te voeren. Bij activatie heeft hij eerst de Win7 Upgrade key ingevuld die hij binnen heeft gehad: de melding van windows = "Deze key is alleen bedoeld voor upgrades, niet voor nieuwe installaties!". Oftewel, nee. Ook de Vista Ultimate Upgrade key ingevoerd, niets. Ook de Vista HP ingevoerd, niets :/ .

Dus nu gaan we even microsoft bellen, kijken wat ze doen. Maar NIET iedere upgrade kan je dus zomaar schoon installeren met alleen de key die bij die upgrade zit. Wees gewaarschuwd - zal zo de topicstart aanpassen!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

En met de upgrade truck die voor vista werkte, beschreven in deze post?

http://www.infopackets.co...a_without_previous_os.htm

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:44
Bij mij heb ik ze nu op 3PC's geinstalleerd en allemaal clean.

Tijdens de installatie vraagt hij ook helemaal niet om een Key.
Als je eenmaal in Windows 7 zit, ga je hem activeren bij Systeem en vul je daar de Productkey in. Deze staat bij mij op APSitdiensten.nl. Dit is een MAK sleutel volgens APS en dan activeert hij hem gewoon. Voila win7 clean en aan de gang... Geen sleutel of iets ingevoerd tijdens installatie. Alleen op welke partitie hij moet...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32

Met een Retail, DSP, OEM of volledige studenten licentie is dit geen probleem uiteraard - die DVD's bevatten zowel de x86 als de x64 install of kan je specifiek in één smaak kopen. Met een upgrade pakket kan dit dus niet. De enige optie is dan om of een legale x64 Vista versie erbij aan te schaffen, of over te schakelen naar een retail x64 pakket - whatever suits your fancy.
Dit antwoord klopt niet. Op de Microsoft website staat letterlijk "All editions of Windows XP and Windows Vista qualify you to upgrade. So, if you're running either on your PC today, buy a package labeled "Upgrade"." Hier staat helemaal niets bij over 32-bit of 64-bit versies. Volgens mij is het is dus onzin dat je eerst een 64-bit Vista moet aanschaffen voordat je naar een 64-bit Windows 7 kunt.

Het is wel zo dat je in dit geval alleen een clean install kunt doen (en dus niet kunt upgraden wat installatie-procedure betreft), maar zoals het op de website van Microsoft staat, is er geen enkele reden waarom je geen 64-bit upgrade zou mogen installeren als je nu een 32-bit versie hebt. Helaas onstaat er nogal wat spraakverwarring doordat de term upgrade gebruikt wordt voor zowel het pakket waarvoor je een eerdere versie van Windows nodig hebt (om dit te kunnen/mogen installeren) als voor het proces waarbij je Windows 7 installeert zonder een clean install te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door DJMarcel op 23-10-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Dat staat er toch ook onder in de edit :) ? Al voordat je dit postte?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
In de edit staat "het schijnt zo te zijn dat je bij een x64 Windows 7 upgrade DVD ook een legale x86 (32bits) key in kan vullen dat deze geaccepteerd wordt bij activatie." Ik had dat nou niet echt gelezen als een antwoord op de vraag "Kan ik van een x86 XP/Vista install naar x64 overstappen?" Ook al maakt het voor Windows 7 dus niet uit of je een x86 of x64 key invoert, dan wil dat nog steeds niet zeggen dat je dus ook een Upgrade naar x64 kunt installeren als je nu een x86 XP hebt.

Maar goed, ik snap nu wat je bedoelt en waarschijnlijk is nu ook voor iedereen duidelijk dat je dus ongeacht de versie van XP / Vista die je nu hebt, je een Upgrade-versie van een willekeurige Windows 7 versie mag installeren (al dan niet al clean install).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap sowieso de hele heisa hier niet over die clean install.
Werkt het niet dan zet gewoon de Beta 7100 of de RTM versie erop en doet dan een upgrade.
Werkt gewoon goed.
En met een Surfspot upgrade vraagt hij sowieso niet om een key.
Clean install en dan met je productkey activeren en klaar.
En kijk dan eens aan de hand van onderstaande link.

http://www.sevenforums.co...ormation-windows-7-a.html

Dus gewoon geactiveerd en werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
Cassius schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:06:

Maat van me heeft een Win7 Ultimate 32bit NL upgrade via Slim.nl en heeft een nieuwe 7200RPM HDD (leeg). Hij heeft een legale Windows Vista Home Premium NL 32bits + Ultimate 32bits NL upgrade (met een nieuwe key).

Hij kan een clean install doen met de DVD zonder een key in te voeren. Bij activatie heeft hij eerst de Win7 Upgrade key ingevuld die hij binnen heeft gehad: de melding van windows = "Deze key is alleen bedoeld voor upgrades, niet voor nieuwe installaties!". Oftewel, nee. Ook de Vista Ultimate Upgrade key ingevoerd, niets. Ook de Vista HP ingevoerd, niets :/ .

Dus nu gaan we even microsoft bellen, kijken wat ze doen. Maar NIET iedere upgrade kan je dus zomaar schoon installeren met alleen de key die bij die upgrade zit. Wees gewaarschuwd - zal zo de topicstart aanpassen!
zover ik weet werkt de vista methode nog steeds
dat wil zeggen

Installeer win 7 op lege schijf ZONDER invoeren van key
Update win 7 (net geinstalleerd) en geef key met installatie
Activeren en klaar.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Vandaag ook de "Upgrade-versie" besteld bij Surfspot. Benieuwd of ik ook geluk heb en een OEM-versie krijg.

[ Voor 37% gewijzigd door NNF op 23-10-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Waarom zou je een OEM versie krijgen?
Die verkoopt surfspot/slim helemaal niet. Je krijgt gewoon de upgrade versie.

De mijne heb ik hier al liggen, 64bit versie is nog in de backorder.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 23-10-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ja, maar zo te zien aan een aantal posts hierboven zijn er mensen die via Surfspot een versie hebben gehad waarmee ze gewoon een schone installatie kunnen doen, zonder trucjes. Dat lijkt me geen upgradeversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07
[afbeelding]

Kennelijk schijnt dat gewoon te kunnen ;) van Paul Thurrot zijn blog:
Clean Install Windows 7 with Upgrade Media: The Answer

I was so hoping to have better news to share, but with all the conflicting reports and my own troubles testing this while on the road, it's been a messy 24 hours. However, after staying up late last night and working through a few different scenarios, I think I do have a (fairly) simple way to clean install Windows 7 with Upgrade media. That is, it should be easier than the old "install it twice" hack that I previously documented for Vista (though that should still work as well).

Put simply, the goal here is to clean install Windows 7 on a virgin, unused PC. You can boot and run Setup with the Upgrade media for Windows 7, but when you go to activate, it won't work.

Thanks to Kevin Fisher and a bit of testing, I have a simple workaround that does work.

After performing the clean install, ensure that there are no Windows Updates pending that would require a system reboot. (You'll see an orange shield icon next to Shutdown in the Start Menu if this is the case).

Then, open regedit.exe with Start Menu Search and navigate to:

HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/

Change MediaBootInstall from "1" to "0".

Open the Start Menu again and type cmd to display a shortcut to the Command Line utility. Right-click this shortcut and choose "Run as administrator." Handle the UAC prompt.

In the command line window, type: slmgr /rearm

Then tap ENTER, close the command line window and reboot. When Windows 7 reboots, run the Activate Windows utility, type in your product key and activate windows.

Voila!

A couple of notes here.

Others have reported that simply installing Windows 7 using Upgrade Media and then activating just works. It certainly doesn't hurt to try this, but my guess is that there was a version of Windows on the hard drive that Setup detected, thus making the install and activation work properly.

I have not tested this yet, but I assume if you launch Setup from within your previous version of Windows, choose Custom, reboot, and then wipe out the previous Windows version during Setup, that that will work as well.

And I'm just about positive that the old "install twice" hack from Vista will work too.

I will test all of this thoroughly when I get home. But for now I wanted to cut through the baloney and cut and paste jobs out there and give you something that really does work.

Again, thanks very much to Kevin for this information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:06:

Dat is dus wat ik bedoel. Zo duidelijk is alles wat clean install betreft, nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

NNF schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:03:
Ja, maar zo te zien aan een aantal posts hierboven zijn er mensen die via Surfspot een versie hebben gehad waarmee ze gewoon een schone installatie kunnen doen, zonder trucjes. Dat lijkt me geen upgradeversie?
Toch apart. Ben benieuwd wat mijn dvd'tje doet. Staat toch echt upgrade op de dvd zelf.
Heb wel de Engelse versie, misschien dat dat nog verschil uit maakt. Of dat er een verschil is tussen de 32 en 64bit versies.
Ik heb voor beide pc's een legale licentie.. dus mij maakt het weinig uit.

edit:
Voor de mensen die willen testen of een clean installe met een update versie werkt..
Lees de Topicstart goed door.. en snap wat een clean install is (dus met een lege HD).

[ Voor 58% gewijzigd door job op 23-10-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van uitzoeken van ik wel en niet heb gezien/gelezen, zou je beter mijn vraag kunnen beantwoorden mits je een antwoord weet. Hoewel het kan natuurlijk ook zo zijn dat je niets anders te doen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Ik ga even de first post bijwerken!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37
Ik heb een Windows 7 Home Premium Upgrade besteld, maar ik draai nu nog de evaluation versie van windows 7. moet ik nu eerst vista er weer op zetten ? of kan ik gewoon de setup er overheen draaien en dan voor clean install kiezen. O-)

edit: ik wil een schone installatie, en ik heb een legale vista key
anders kan ik nog een image van vista eerst terug zetten en dan de setup er over draaien en kiezen voor een clean install.

[ Voor 29% gewijzigd door dirk38 op 23-10-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

dirk38 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:47:
Ik heb een Windows 7 Home Premium Upgrade besteld, maar ik draai nu nog de evaluation versie van windows 7. moet ik nu eerst vista er weer op zetten ? of kan ik gewoon de setup er overheen draaien en dan voor clean install kiezen. O-)
Eerste hit in google: http://www.howtogeek.com/...-the-windows-7-rc-to-rtm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

Maar je kon toch ook een update kopen voor je XP systeem? En dan moest het wel via een clean install maar was het licentietechnisch gewoon geldig. Of heb ik dat fout?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 10:02
MsG schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:58:
Maar je kon toch ook een update kopen voor je XP systeem? En dan moest het wel via een clean install maar was het licentietechnisch gewoon geldig. Of heb ik dat fout?
Maar dat is dan dus wel een clean install die je start terwijl XP nog op je systeem staat. Dus: eerst detecteert hij "Hé XP aanwezig, top!" en dan gooit hij alles eraf en heb je dus een clean install. De upgrade maakt het clean, maar je kunt niet clean (met een lege HDD) beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik kan bij deze bevestigen dat bovenstaand trucje van het editten van het register werkt bij een family pack. :) (Dus op een volledig lege HDD)

[ Voor 12% gewijzigd door Brakkie op 25-10-2009 01:38 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 20:40
Semi on-topic... Is er iemand die mij met zekerheid kan zeggen of ik een retail Windows 7 HP 64 Bit kan activeren met de key van een upgrade Windows 7 HP 64-Bit?

Om kort te gaan: clean install op lege HD, retailversie installeren, activeren met key van de upgrade.

Mogelijk?

Thnx!

PS: En nee, ik ben niet te lui om te googelen oid... Heus wel gekeken maar geen duidelijk antwoord, vandaar mijn vraag op GoT...

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Waarom zou je een retail installeren, en dan activeren met een upgrade-key? Wat ga je dan doen met de retail-key?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
De retail betrek ik van usenet... Om echt helemaal een schone start te maken wil ik de HD poetsen en volledig afscheid nemen van Vista, dus ook geen windows.old. Ik krijg van MS een legale upgradeversie toegestuurd...

Vandaar mijn vraag en de reden waarom ik de retailversie wil gebruiken... Rest mij nog de vraag of dit uberhaupt mogelijk is..

Thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door scoobman op 26-10-2009 13:25 . Reden: typo... ]

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

scoobman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:18:
De retail betrek ik van usenet... Om echt helemaal een schone start te maken wil ik de HD poetsen en volledig afscheid nemen van Vista, dus ook geen windows.old. Ik krijg van MS een legale upgradeversie toegestuurd...

Vandaar mijn vraag en de reden waarom ik de retailversie wil gebruiken... Rest mij nog de vraag of dit uberhaupt mogelijk is..

Thanks!
Een paar posts naar boven staat dat je met upgrade media een install kan doen op een volledig lege HD. Is dat niet goed genoeg voor je? Ok je moet 1 waarde in de registry veranderen maar is dat een probleem?

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
Brakkie schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:32:
[...]

Een paar posts naar boven staat dat je met upgrade media een install kan doen op een volledig lege HD. Is dat niet goed genoeg voor je? Ok je moet 1 waarde in de registry veranderen maar is dat een probleem?
Natuurlijk is dat ook een mogelijkheid maar een mens mag toch nieuwsgierig zijn en vragen of het ook op de manier kan zoals ik het wil doen? Bedankt voor het meedenken iig.

Greetz

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Heb je gelijk in :)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 22:37
Edit: het schijnt zo te zijn dat je bij een x64 Windows 7 upgrade DVD ook een legale x86 (32bits) key in kan vullen dat deze geaccepteerd wordt bij activatie. Als iemand dit kan bevestigen...
Keys zijn niet gebonden aan taal of aan architectuur (32-/64-bits) alleen aan de Windows versie. De key die je krijg bij een Engelse 32-bits versie kun je dus prima gebruiken om een Nederlandse 64-bits versie te activeren.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, en dan de volgende situatie:

Ik heb een legitieme XP Pro SP3 32-bit en ben daarmee gemachtigd om een Win 7 Ultimate upgrade 64-bit van Surfspot te kopen.
Ik kan deze upgrade niet onder XP uitvoeren, want 32-bit pakt geen 64-bit setup. Dus moet ik met de DVD booten.
Ik wil echter een dual-boot met XP behouden, vanwege andere programma's en zal Windows 7 dus op een andere partitie moeten installeren.

Zonder 'trucjes' te gebruiken moet dit mogelijk zijn, want ik doe volgens Microsoft niets verkeerd. Controleert Setup ook of je een vroegere Windows versie hebt als je Windows 7 op een andere partitie gaat installeren?

Iemand die dit kan bevestigen dat het zonder ingrepen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:44:
(...)
Ik wil echter een dual-boot met XP behouden, vanwege andere programma's en zal Windows 7 dus op een andere partitie moeten installeren.

Zonder 'trucjes' te gebruiken moet dit mogelijk zijn, want ik doe volgens Microsoft niets verkeerd.
(...)
Voor zover ik weet doe je volgens Microsoft wel iets verkeerd. Ik kan het alleen zo snel niet terugvinden. Van vista kan ik het hier wel terugvinden. Ik dacht dat het bij windows 7 licentietechnisch hetzelfde was. Iemand die daar wel bevestiging over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Ik dacht ook dat er geen upgradepath was vanaf XP, even nazoeken.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
Jaguar645 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:03:
[...]

Kennelijk schijnt dat gewoon te kunnen ;) van Paul Thurrot zijn blog:

[...]
De methode van van Paul Thurrot werkt, zojuist getest en windows is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Cassius schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:22:
Ik dacht ook dat er geen upgradepath was vanaf XP, even nazoeken.
Upgrade path is er wel, je kunt alleen je gegevens niet behouden. Het is dan ook niet echt een upgrade path, maar je kunt iid geval wel de upgrade versie gebruiken voor windows XP.

Indien Windows 7 geinstalleerd wordt op een computer met Windows XP dan worden alle gegevens op (die partitie van) de harde schijf gewist. Dit betreft een volledige nieuwe schone installatie. Het is dus nodig om belangrijke bestanden eerst veilig te bewaren (in een back-up), zodat deze na de upgrade kunnen worden teruggezet.

[ Voor 14% gewijzigd door DeOS op 26-10-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:17

Sebazzz

3dp

DeOS schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:50:
[...]

Upgrade path is er wel, je kunt alleen je gegevens niet behouden.
XP -> Vista upgrade en daarna Vista -> 7 upgrade?
Waarschijnlijk zit wel heel je Windows installatie vol troep en is het hardstikke traag, maar het is denk ik prima mogelijk?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Sebazzz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:54:
[...]

XP -> Vista upgrade en daarna Vista -> 7 upgrade?
Waarschijnlijk zit wel heel je Windows installatie vol troep en is het hardstikke traag, maar het is denk ik prima mogelijk?
Tjah zou kunnen, maar het is dan niet meer echt een XP --> Windows 7 upgrade path te noemen hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zentbeer schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

Voor zover ik weet doe je volgens Microsoft wel iets verkeerd. Ik kan het alleen zo snel niet terugvinden. Van vista kan ik het hier wel terugvinden. Ik dacht dat het bij windows 7 licentietechnisch hetzelfde was. Iemand die daar wel bevestiging over heeft?
Bedankt voor de link en de info!
Erg vreemde situatie, er staat: "Een upgrade van Vista heeft als effect dat Windows XP niet meer geinstalleerd kan worden op een ander systeem of als dual-boot. Helaas kunt u ook niet meer terug naar Windows XP als u niet tevreden bent met Windows Vista - eens geupgrade, altijd geupgrade".

Lijkt me dat ze bedoelen activeren i.p.v. installeren. Geinstalleerd worden kan sowieso: m.b.v. nLite heb ik een XP CD gemaakt waarin je niet meer zelf de productsleutel hoeft in te voeren. De CD is up to date, juist met de bedoeling om zo min mogelijk updates van Microsoft te downloaden (mijn internetverbinding is erg traag). Ik trek dan ook de netwerkkabel eruit als ik XP opnieuw installeer. Er kan dus tijdens de installatie nooit online gecheckt worden of mn productsleutel matched!

Maar dan nog, ik vraag me af of Microsoft dit juridisch mag doen. Ik heb immers het volle pond voor XP betaald en wil daar dan ook gebruik van maken. Zolang niet alle programma's onder Vista of 7 draaien heb ik een legitieme reden om een dual-boot te draaien.
Wat Microsoft zou kunnen doen is dan: m'n aanschafprijs voor XP retourneren, of mij voor de Surfspot-prijs een full-version aanbieden. Dat de licentiesleutel ongeldig wordt, is ook iets dat Microsoft vooraf aan de consument moet medelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:50:
[...]

Upgrade path is er wel, je kunt alleen je gegevens niet behouden. Het is dan ook niet echt een upgrade path, maar je kunt iid geval wel de upgrade versie gebruiken voor windows XP.

Indien Windows 7 geinstalleerd wordt op een computer met Windows XP dan worden alle gegevens op (die partitie van) de harde schijf gewist. Dit betreft een volledige nieuwe schone installatie. Het is dus nodig om belangrijke bestanden eerst veilig te bewaren (in een back-up), zodat deze na de upgrade kunnen worden teruggezet.
Kijk dat bedoel ik met "volgens Microsoft doe ik niets verkeerd". Stel dat ik een aantal partities op mijn schijf wil maken en ik zet onder meer op C: Windows XP 32-bit en op D: Windows 7 64-bit. Ik boot dus met mn Win7 DVD (kan niet anders, 64 bit) en wil het installeren dus op de D-partitie. Volgens Microsoft worden dan "alle gegevens op (die partitie van) de harde schijf gewist". Nou prima, want die is toch leeg... En ik wil inderdaad een volledig nieuwe schone installatie, ja.

We zijn het er dus over eens dat het legitiem is om een upgrade versie aan te schaffen. Dan moet het ook mogelijk zijn "om zonder trucjes" het te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:00:
[...]
(...)
Maar dan nog, ik vraag me af of Microsoft dit juridisch mag doen. Ik heb immers het volle pond voor XP betaald en wil daar dan ook gebruik van maken. Zolang niet alle programma's onder Vista of 7 draaien heb ik een legitieme reden om een dual-boot te draaien.
(...)
Tja, maar dan heb je dus weer Ultimate besteld via surfspot. Die heeft toch de befaamde XP-mode waarmee dit argument niet meer opgaat? ;)

Ik ben het ook niet met Microsoft eens maar ja, je moet wel weer een beetje naar MS luisteren als je legaal wilt zijn :) Wat ik heb begrepen is het technisch wel mogelijk om je oude XP-versie te installeren, maar is het volgens de EULA niet meer toegestaan.

Mocht het een troost zijn: ik ben het dus wel (een beetje) met jou eens.

[ Voor 0% gewijzigd door Zentbeer op 26-10-2009 20:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:07:
[...]

Kijk dat bedoel ik met "volgens Microsoft doe ik niets verkeerd". Stel dat ik een aantal partities op mijn schijf wil maken en ik zet onder meer op C: Windows XP 32-bit en op D: Windows 7 64-bit. Ik boot dus met mn Win7 DVD (kan niet anders, 64 bit) en wil het installeren dus op de D-partitie. Volgens Microsoft worden dan "alle gegevens op (die partitie van) de harde schijf gewist". Nou prima, want die is toch leeg... En ik wil inderdaad een volledig nieuwe schone installatie, ja.

We zijn het er dus over eens dat het legitiem is om een upgrade versie aan te schaffen. Dan moet het ook mogelijk zijn "om zonder trucjes" het te installeren.
En upgrade versie is bedoelt om een bestaande Windows (licentie) te upgraden, niet om deze versie naast je bestaande versie te draaien. Alle gegevens worden gewist van de partitie waar je nu je huidige versie op hebt staan (C: dus). Bij de XP naar Vista upgrades was het inderdaad zo dat je huidige XP licentie daarmee ook ongeldig werdt.

Een upgrade versie is dus eigenlijk niet bedoelt waarvoor jij hem wil gebruiken, zonder "trucjes" dus. Je betaald minder voor een upgrade versie omdat je al hebt betaald voor een eerdere Windows licentie. Je kiest er zelf voor om een upgrade versie te kopen. Microsoft kan er niks aan doen dat surfspot/slim alleen upgrade versies aanbied.

Neemt niet weg dat je je XP partitie natuurlijk kan backuppen met ghost oid en deze dan later kan terugzetten na een clean install of upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

En upgrade versie is bedoelt om een bestaande Windows (licentie) te upgraden, niet om deze versie naast je bestaande versie te draaien. Alle gegevens worden gewist van de partitie waar je nu je huidige versie op hebt staan (C: dus).
Goh, dat klinkt wel heel erg logisch! Gek dat ik er nooit zo naar heb gekeken. Ik keek alleen naar de voorwaarden (min. systeemeisen, geldige XP, zelfde taal enz.) en de gevolgen van een upgrade (gegevens partitie worden verwijderd) :? . Heb me nooit gerealiseerd dat er iets van "Met deze upgrade wordt uw oudere Windows versie ongeldig. U dient uw upgrade over uw bestaande, oudere Windows versie te installeren." in de EULA moet staan (staat er vast wel...). Bedankt voor de info :) . Soms zijn de meest simpele en logische dingen te lastig voor me 8)7

Ik kan wellicht een XP systeemimage maken, na Win 7 over XP op de C te zetten, maar deze zal dan naar de D partitie moeten worden weggeschreven. Lastig, want dan moet ik handmatig iets met de bootsettings aanpassen, aangezien XP na Win 7 dan is geinstalleerd (toch?).

@ Zentbeer: ja, klopt is Ultimate. Je kunt XP mode apart downloaden, zit niet op de DVD zelf. Je hebt gelijk, mijn argument geldt dan niet meer. Maar als ik mocht kiezen heb ik liever een dual-boot dan iets virtueel gaan draaien.
Edit: Zou me trouwens niks verbazen als dit de hoofdreden is voor Microsoft om een XP-mode bij te zetten, je hebt immers ook al de compatibiliteitsmodus...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:02:
[...]
Goh, dat klinkt wel heel erg logisch! Gek dat ik er nooit zo naar heb gekeken. Ik keek alleen naar de voorwaarden (min. systeemeisen, geldige XP, zelfde taal enz.) en de gevolgen van een upgrade (gegevens partitie worden verwijderd) :? . Heb me nooit gerealiseerd dat er iets van "Met deze upgrade wordt uw oudere Windows versie ongeldig. U dient uw upgrade over uw bestaande, oudere Windows versie te installeren." in de EULA moet staan (staat er vast wel...). Bedankt voor de info :) . Soms zijn de meest simpele en logische dingen te lastig voor me 8)7
Het voornaamste wat ik vreemd vind aan dit deel is dat je dus in principe niet "terug" zou mogen als windows 7 niet bevalt. Logisch gedacht zou dat toch moeten mogen zolang je je W7-upgrade in de kast laat liggen. De EULA is in mijn optiek terecht in de bescherming tegen het voor een prikkie twee OS-en laten draaien. De manier waarop het gebracht wordt zou in theorie teruggaan onmogelijk maken. Dat maakt je keuze voor een upgrade-editie wel heel definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuatroXL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 17:19
itons schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:46:
dus je kan een w7 update installeren als je een winxp update key hebt?
Nee je kunt niet rechtstreeks van XP upgraden naar Windows 7, je dient of eerst te upgraden naar Vista of een retail/oem aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
QuatroXL schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:05:
[...]
Nee je kunt niet rechtstreeks van XP upgraden naar Windows 7, je dient of eerst te upgraden naar Vista of een retail/oem aan te schaffen.
Ehm.....je kan prima vanaf XP upgraden naar Windows 7 met een upgrade media hoor. Je behoud alleen niks van je XP partitie, een clean install dus. Hier heb je dus geen retail/oem voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de surfspot upgrade alsvolgt gedaan:

--> wipe HD
--> Installeer Windows 7; skip activate; skip updates; Windows 7 staat nu clean op je HD maar not-activated.
---> Reboot; Start Win 7
---> En installeer Windows 7 vanaf de CD-ROM via Upgrade VANUIT je non-activated fresh Win7 opnieuw: nu kun je wel activaten en "upgraden" omdat ie de freshe non-activated Windows 7 als upgrade-OS accepteert.
---> Voila, je hebt volstrekt legaal een activated clean install van Windows 7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
*titel aangepast* op verzoek de titel aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 14:24
Ik heb 2 zaken gedaan, enerzijds moederbord, processor en geheugen gewisseld en anderzijds windows 7 ge-installeerd. Ik had Windows 7 Beta variant (build 7200) draaien.

1) back-up gemaakt op een andere schijf.
2) hardware gewisseld (E8400 eruit, i7 920 erin)
3) computer opgestart met Windows 7 Ultimate upgrade dvd (gekocht via Slim.nl)
4) Custom install & format harde schijf
5) Activation key niet ingevoerd, gewoon op next klikken.
6) Toen de installatie helemaal volledig was en na de laatste keer opstarten, alsnog geactiveerd.
7) Activatie geslaagd
8) Back-up restore

Klaar en alles draait als een zonnetje. Is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Dus niet eerst mijn oude Vista of XP hoeven te installeren. Gewoon over Windows 7 beta heen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:30
Wist ie dan wel de hele oude installatie? Of krijg je dan zo'n half oud - half nieuwe installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
volledig nieuw, want ik delete & formatteer tijdens de installatie alle bestaande partities. Uiteraard moet je wel de programma´s zoals MS Office opnieuw installeren. Maar alle oude documenten staan gewoon weer op hun plek.

[ Voor 42% gewijzigd door onzichtbaar op 11-11-2009 20:16 ]

• RaJitsu
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Maakt het iets uit of dat je een Engelstalige versie omzet naar het Nederlands, of een native Nederlandse versie installeert?
Ik heb zelf het idee dat als er geen verschil zou zijn, MS voor alle landen dezelfde DVD had uitgebracht. Toch is er sprake van localized builts. Wat is het verschil?

Ik kan via mijn werk namelijk relatief goedkoop aan Ultimate komen, maar dit is wel de Engelse versie. Over een maand (don't ask why) kunnen we pas de Nederlandse aanschaffen.

B.S.U.R.

• -Reca-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
Als ik nu een OEM versie van windows 7 heb geinstalleerd op mijn nieuwe systeem en ik wil later in mijn computer bijvoorbeeld een extra harde schijf stoppen. Zal dat dan problemen geven met windows 7? Of kan ik alleen het moederbord en processor e.d. niet zomaar vervangen?

• onzichtbaar
Sowieso is automatische activatie bijna nooit een probleem. Ik heb altijd OEM versies gehad en maar 2 keer moeten bellen naar MS. Waarschijnlijk omdat ik dan in een zeer korte tijd diverse malen een clean install doe. Als je gewoon uitlegt wat je vervangen hebt of dat je een storing had en e.e.a. opnieuw hebt moeten installeren, geeft de callcenter medewerkster je een nieuwe installatiecode. Overigens zal je windows bij de meeste hardware veranderingen niet opnieuw hoeven te installeren. Maar het was zelfs voor mij een verassing dat ik na een upgrade van Striker II Formula + E8400 naar Rampage II Extreme + i7 920 nog gewoon kon opstarten van mijn harde schijf waarop Windows 7 Beta (build 7200) was ge-installeerd.

Dus harde schijf erbij doen is geen probleem!

• -Reca-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
onzichtbaar schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:08:
Sowieso is automatische activatie bijna nooit een probleem. Ik heb altijd OEM versies gehad en maar 2 keer moeten bellen naar MS. Waarschijnlijk omdat ik dan in een zeer korte tijd diverse malen een clean install doe. Als je gewoon uitlegt wat je vervangen hebt of dat je een storing had en e.e.a. opnieuw hebt moeten installeren, geeft de callcenter medewerkster je een nieuwe installatiecode. Overigens zal je windows bij de meeste hardware veranderingen niet opnieuw hoeven te installeren. Maar het was zelfs voor mij een verassing dat ik na een upgrade van Striker II Formula + E8400 naar Rampage II Extreme + i7 920 nog gewoon kon opstarten van mijn harde schijf waarop Windows 7 Beta (build 7200) was ge-installeerd.

Dus harde schijf erbij doen is geen probleem!
Oké, bedankt voor dit antwoord.

• onzichtbaar
RaJitsu schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:31:
Maakt het iets uit of dat je een Engelstalige versie omzet naar het Nederlands, of een native Nederlandse versie installeert?
Ik heb zelf het idee dat als er geen verschil zou zijn, MS voor alle landen dezelfde DVD had uitgebracht. Toch is er sprake van localized builts. Wat is het verschil?

Ik kan via mijn werk namelijk relatief goedkoop aan Ultimate komen, maar dit is wel de Engelse versie. Over een maand (don't ask why) kunnen we pas de Nederlandse aanschaffen.
Is geen probleem, voor de mensen die enigszins weten waar ze mee bezig zijn. Eenmaal na installatie (maakt niet uit welke taal) worden via de optionele updates alle mogelijke talen aangeboden, inclusief dat gekke/kleine taaltje Nederlands. Daarna in Control panel de betreffende taal selecteren. P.S. dat is het voordeel van de Ultimate versie, dat je elke dag kan wisselen van taal. Van Tibetaans, via Swahili naar Nederlands.

[ Voor 33% gewijzigd door onzichtbaar op 12-11-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via Surfspot Windows 7 Professional x64 NL gekocht. Ik heb op het forum en op andere site's gelezen dat het lastig was om een schone installatie te doen met een upgrade/surfspot licentie. Maar ik wou het toch proberen omdat mijn Windows Vista een beetje vervuild was. Er stond een legitieme versie op van Windows Vista Ultimate 64 bit. Ik heb gewoon geboot van de Windows 7 dvd en toen voor een schone installatie gekozen. Bij de partitie van Windows Vista stond systeem, hij zag waarschijnlijk dat ik een legitieme vista daar op had staan. Die partitie heb ik geformarteerd en Windows 7 daar op gezet. Tijdens de installatie heb ik geen productcode ingevuld. Toen de installatie klaar was, heb ik meteen de productcode ingevuld en een paar seconden later was Windows 7 Professional via internet geactiveerd.

Groeten, Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de 32 bits upgrade naar windows 7 professional evengoed als een "hele versie die bijv op nieuwe laptops of pc is voorgeinstalleerd"? of is de upgrade alleen een beetje de interface en voor de rest nix?

*edit : ik kan op surfspot een windows 7 upgrade van vista kopen voor 50 euro, ik heb nu vista 32 bit wat is het verstandigste om aan te schaffen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:30:
is de 32 bits upgrade naar windows 7 professional evengoed als een "hele versie die bijv op nieuwe laptops of pc is voorgeinstalleerd"? of is de upgrade alleen een beetje de interface en voor de rest nix?
De volledige versie heeft meer opties.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het snelle antwoord, dus er zijn toch verschillen tussen.

zijn er toch voordelen aan om voor 50 euro een 32 bits windows 7 upgrade te kopen of zijn er niet veel verschillen met 32 bits vista? (of het zich loont/zin heeft om up te graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of het voor jou zin heeft kun je alleen zelf beantwoorden.
Er is méér dan genoeg over verschillen en overeenkomsten terug te vinden (hell, er zijn tig topics over volgeschreven) dus a.u.b zelf ook wat inlezen alsjeblieft....
En stel niet exact dezelfde vraag in meerdere topics, dat staat wat onhandig want daarmee wek je de indruk eigenlijk niet te lezen en alleen maar een antwoord op een dienblaadje te willen aangereikt hebben.

Lijkt me niet dat dát je bedoeling is, wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:32:
De volledige versie heeft meer opties.
Behalve dat je deze op een leeg systeem kan installeren en activeren.. verschilt het niets.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:30:
De upgrade is gelijk aan de hele versie die je bij een nieuwe pc krijgt.
Het enige verschil is de serial die je erbij krijgt. Die serial werkt alleen als je windows 7 installeert op een pc waar al een windows versie opstaat. Sterker nog de upgrade (die voor jou 50 euro kost) kan het zelfde als de retail versie die je los in een winkel koopt en 100+ euro kost.
Windows 7 = windows 7.
De enige verschillen die er zijn zijn de verschillen tussen home premium, professional en ultimate: http://www.microsoft.com/...ws-7/compare/default.aspx
De upgrade ultimate is dus gelijk aan de retail ultimate
De upgrade professional is dus gelijk aan de retail professional.

Waarom dan zo goedkoop?
1. Je krijgt omdat je een trouwe klant bent (je hebt al een vorige versie van windows.. anders "kan" je de upgrade niet activeren.) korting van microsoft. Daarom is die versie goedkoper. Alle upgrades zijn dus goedkoper dan alle retails

2. Dat een upgrade bij surfspot goedkoper is dan een upgrade elders komt verder nog omdat surfspot een contract heeft met microsoft om die versies heel goedkoop te kunnen verkopen. Studenten geven ze korting.. want studenten zullen dan later (als ze een baan hebben) een legale versie aanschaffen omdat ze bekend zijn met Windows. Althans dat is de theorie erachter. Daarnaast speelt ook mee dat Universiteiten en scholen dure contracten hebben voor soms duizenden licenties voor verschillende Microsoft programma's. Je beloont de gebruikers.. en bindt ze aan je.

Samen is het dus: Korting + korting = goedkoop je windows kunnen aanschaffen.

Kortom: voor 50 euro krijg je een windows die alleen werkt als upgrade. Maar net zo veel kan als de retail versie. Of jij het die 50 euro waard vind, of dat vista voor jou genoeg is kan je maar op 1 manier uitzoeken.
Kijk welke functies windows 7 heeft, kijk welke functies vista heeft. Neem nog de coolheid factor (jeej, ik heb het nieuwste van het nieuwste) mee, en weeg het af.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 15-11-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees wel veel, hier zitten toch de experts? nou daar vraag ik hulp aan omdat ik het zelf niet vind... beetje raar maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:14:
ik lees wel veel, hier zitten toch de experts? nou daar vraag ik hulp aan omdat ik het zelf niet vind... beetje raar maargoed
Op Tweakers vinden "we" het belangrijk dat je ook vaardigheden leert, in plaats van pas klare antwoorden altijd te geven. Je kent het gezegde toch wel van:

Give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime.

(To learn a lesson is a far better reward than to receive a gift.
It is better to know how to help yourself than to beg from others.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:10
[afbeelding]

Met een Retail, DSP, OEM of volledige studenten licentie is dit geen probleem uiteraard - die DVD's bevatten zowel de x86 als de x64 install of kan je specifiek in één smaak kopen. Met een upgrade pakket kan dit dus niet. De enige optie is dan om of een legale x64 Vista versie erbij aan te schaffen, of over te schakelen naar een retail x64 pakket - whatever suits your fancy.

Edit: het schijnt zo te zijn dat je bij een x64 Windows 7 upgrade DVD ook een legale x86 (32bits) key in kan vullen dat deze geaccepteerd wordt bij activatie. Als iemand dit kan bevestigen...
Ik kan voor de OEM versies bevestigen dat je met een 32 bit key een 64 bit install kan doen. Licentie key is verder niet taal gebonden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:25:
Op Tweakers vinden "we" het belangrijk dat je ook vaardigheden leert, in plaats van pas klare antwoorden altijd te geven.
Daar heb je zeker wel gelijk in.
Ik zie ook de honderden nieuwe gebruikers die zich niet inlezen en hier vragen beginnen te stellen.
Er is hier op tweakers ontzettend veel informatie, maar het staat ten eerste overal verspreid, en niet alle vragen worden in de topicstarts beantwoord. Dan zou ik op een voor mij onbekend terrein ook vragen gaan lopen stellen.

Hier is het geen onwil, hier is het verwarring over de term upgrade.
Er is een upgrade licentie.. en als je gaat installeren is er de upgrade installatie. Dat zijn twee verschillende dingen.. maar ze heten allebei upgrade. Verwarrend dus.
Als jij daarna ook nog foutieve informatie gaat verschaffen (over dat een windows 7 upgrade versie minder kan) dan wordt het voor nieuwelingen niet duidelijker. Al heb ik ook het idee dat je zijn vraag niet goed begreep.

Je hoeft ze dus niet alles voor te kauwen (zoals ik deed), maar stuur ze in elkgeval in de juiste richting.
Maar dat is uiteraard mijn menig :)

[ Voor 16% gewijzigd door job op 15-11-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 voor Job.

Er zijn inderdaad een aantal onduidelijkheden (waar ik me over had ingelezen) en daar stel ik dan vragen over.

In plaats van duidelijke antwoorden wordt er wat geroepen (blijkbaar ook nog verkeerde dingen).
Ik begrijp erg goed dat het voor jullie allemaal gesneden koek is maar voor mij absoluut niet.

Daarnaast heb ik inderdaad meer aan beperkte goede feiten dan uitspraken over dat "we" vanalles vinden :)

maargoed, job bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:47

sphere

Debian abuser

Dit antwoord in de startpost is misleidend, net zo zeer als het misleidend is om te stellen dat je onder alle omstandigheden een clean install kan doen op een schoon, nieuw systeem zonder enige windows key.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Toch een vraag over het al dan schone installatie met een upgrade-versie!

Ik heb als het goed is vandaag mijn W7 Pro upgrade via Surfspot binnen (anders morgen). Maar nu is mijn HD een beetje aan vervanging toe..

Ik heb een officiele XP pro op m'n huidige HD staan, maar wil graag op m'n nieuwe HD de W7 (upgrade-)installatie hebben. Kan ik na het ernaast hangen van die HD nog een plek aanwijzen waar de W7 op komt te staan (dat hij op d: komt, i.p.v. de met xp-bevlekte c: )

En kan je tijdens de installatie (of ervoor) je schijf nog partitioneren? Of is het aan te raden dit voor de installatie van W7 te doen? Dus als hij nog in XP staat?

[ Voor 14% gewijzigd door Macchill op 18-11-2009 14:08 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je kan tijdens de installatie er prima ervoor kiezen om je windows 7 op een andere HD te zetten.
Je kan ook prima tijdens de installatie je HD's partitioneren. Dat heeft altijd gekund bij een windows install, en zal dus nu ook kunnen. De upgrade dvd is echt niet beperkt in de installatie handelingen. Je geinstalleerde windows zal alleen niet kunnen activeren als je je niet houdt aan de regel dat je een bestaande installatie moet hebben tijdens de install.

Maar wat jij van plan bent raad ik toch wel af.. Je hebt nu de bootloader op je oude HD staan, dus waarschijnlijk zal de w7 installer die bootloader overschrijven.. Haal jij later die oude HD eruit.. dan blijf je met een systeem over wat niet meer bootable is.

Wat ik je aanraad is:
Nieuwe HD erbij hangen
oude HD clonen naar nieuwe (met ghost of clonezillal), en dus kiezen voor een disk tot disk clone.
Oude HD eruit. Kijken of je systeem nu goed boot met de nieuwe HD. (dan weet je dat het is gelukt).
DVD erin.. installeren, kiezen voor custom install.. alle partities verwijderen (nieuwe aanmaken) en windows schoon installeren.
Wil je dan later je bestanden overzetten hang je tijdelijk die oude HD er weer bij.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 18-11-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
Oeh, dat is goeie info! hier heb ik zeker wat aan!
kheb gelijk clonezilla ff gechecked, goeie shizzle!

Dank je voor je info!!

[ Voor 11% gewijzigd door Macchill op 18-11-2009 15:51 . Reden: een bedankje is zo gedaan.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onzichtbaar schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:08:
Overigens zal je windows bij de meeste hardware veranderingen niet opnieuw hoeven te installeren. Maar het was zelfs voor mij een verassing dat ik na een upgrade van Striker II Formula + E8400 naar Rampage II Extreme + i7 920 nog gewoon kon opstarten van mijn harde schijf waarop Windows 7 Beta (build 7200) was ge-installeerd.
Dit is informatie waar ik wat aan heb. Ik ben van plan een nieuw moederbord met bijpassend geheugen te kopen omdat na de windows 7-update een ACPI driver niet geinstalleerd wordt. Ik hoop dat ik ook gewoon moederbord en geheugen kan verwisselen en dan van de harde schijf kan opstarten.

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 20:18
De vraag is hier wellicht al meerdere keren gesteld, maar ik lees verschillende antwoorden.
Ik heb een laptop van Dell en krijg normaal morgen mijn Win 7 dvd om up te graden.
Kan ik op vrij eenvoudige wijze die Windows installeren OVER de Vista? Zodanig dat ik dus een snelle propere computer heb. Zoja, hoe? ;-)
En weet iemand of Dell ook alle drivers meegeeft? Of zal ik die afzonderlijk moeten downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja dat kan..
hoe: custom install > format > installeren maar.

Vergeet dus niet om dan van te voren al je documenten/muziek/e.d. te backuppen want die worden allemaal gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:18
Hier ook nog even een upgrade succes melding. Had Vista 32 bit upgrade via Surfspot een half jaar terug via de dubbele installeer methode erop gezet. Vandaag geboot met Win 7 64 bit upgrade (van Surfspot) en gekozen voor custom install. Tijdens installatie gekozen om schijf te formatteren. Ik hoefde geen license key in te voeren. Na 20 minuutjes keek ik naar mijn nieuwe bureaublad. Eerst alle beschikbare updates geïnstalleerd en daarna de activatie met succes kunnen afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36

Jodi

No Matches Found

En dan nog maar een bevestiging. Ik heb een 3-pack Home Premium upgrade gekocht, en nu op twee PC's geïnstalleerd. Bij beide installaties heb ik de harddisks geformatteerd. Ik heb geen oude keys hoeven invoeren, geen oude CD's, niks.

Upgrade op lege HD installeren, Win7 upgrade key invoeren, activeren, klaar.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Ik heb een vraag, die ik misschien beter hier kan stellen.

Mijn pc draait nu een ongeactiveerde Windows 7 Pro, kan ik die activeren door een OEM key (die ik net besteld heb) in te vullen in het activatie scherm?

Hecht deze zich daarbij ook gelijk aan het moederbord serienummer?

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
Van het weekend wezen stoeien om de Surfspot W7-pro-upgrade te installen op m'n nieuwe schijf (dus een schijf zonder XP), en dat werkt voor geen meter, na beide installaties vraagt hij om een seriecode van W7 (bijgeleverde code dus), en steeds een foutmelding dat de code niet goed is.

Vervolgens via Clonezilla (tnxs job!!) mijn oude schijf gekloond naar de nieuwe schijf, oude schijf loskoppelen, en upgrade over de kopie op de nieuwe schijf gooien. En inderdaad, binnen 20 minuten (buiten het klonen van 45 minuten, 176Gb) stond mijn gezicht op glimmen, en mijn beeldscherm op een nieuw bureaublad!!
ff wat programma's installeren, en vanavond eens kijken of itunes normaal draait (zonder alle 8Gb aan muziek opnieuw apart in te voeren), ik heb al via een collega te horen gekregen dat je dat vrij makkelijk kan doen..

tot nu toe nog geen enkel probleem gevonden, buiten dat mijn processor niet compatibel is met WinXPmode (virtual pc), of mijn bios i.e.g. niet. (C2D E6300, 1.86ghz, 1066mHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

**nevermind*

[ Voor 98% gewijzigd door Eagle Creek op 23-11-2009 12:13 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1 2 Laatste